En dat van de volgboten was dus ook meer het praatje dan daadwerkelijk geregeld. Grootspraak. Past wel bij de leeftijdquote:Op vrijdag 30 oktober 2009 11:38 schreef Dragorius het volgende:
[..]
Geen EHBO, geen slaapmanagement...En dan glashard zeggen dat het wel goed voorbereid zou zijn
Klopt, helaas betekent dat ook dat papa geestelijk niet veel verder is dan 14 jaarquote:Op vrijdag 30 oktober 2009 12:55 schreef Marrije het volgende:
[..]
En dat van de volgboten was dus ook meer het praatje dan daadwerkelijk geregeld. Grootspraak. Past wel bij de leeftijd
Aha, je gaat me toch niet vertellen dat je zo blij bent voor Laura.quote:
Dat zou ik ook doen als ik bij een stel onderzoeksclowns zat, die het aapje wel even door gaan lichten. Het enige wat psychologen doen is het objectiveren van hun eigen sentimenten en ze vervolgens projecteren op anderen door deze mensen te melden wat ze wel en niet zouden moeten doen. Een compleet gestoorde tak van wetenschap en het is uitermate triest om te zien dat er zoveel mensen vertrouwen koesteren in deze mensen. Maar zij hebben er toch voor geleerd, en dat maakt mij als persoon die er niet voor geleerd heeft bij voorbaat kansloos.quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 12:36 schreef Matteüs het volgende:
Met het feit dat de onderzoekers vaststelden dan Laura "emotieloos" is. Wat ik voor een kind van 14 extreem abnormaal vind.
Ach hou toch op. Ik kom even mijn gelijk halen, als Laura daar wat van zou merken zou het sneu zijn, maar ze merkt er niks vanquote:Op vrijdag 30 oktober 2009 13:06 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Aha, je gaat me toch niet vertellen dat je zo blij bent voor Laura.Dit heeft alles weg van een persoonlijke vete die wordt uitgevochten over het hoofd van iemand in Nederland die nog wel een droom heeft en voortvarend te werk wil gaan om dat te bewerkstelligen.
Het feit dat je dat doet laat als zien hoe raar veel mensen in deze zaak staan. Ze projecteren een eigen visie op iemand en concluderen daar uit dat het beter is als ze niet gaat zeilen. Het nare is dat deze mensen ook bij clubs als de kinderbescherming zitten, en dat je daarmee in een situatie komt waarmee op grond van een persoonlijke visie een collectief machtsapparaat ingeschakeld wordt om een ander individu in zijn gedragingen te beperken. Het is het kwade broertje van 'doe maar gewoon'.quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 13:13 schreef Marrije het volgende:
Ach hou toch op. Ik kom even mijn gelijk halen, als Laura daar wat van zou merken zou het sneu zijn, maar ze merkt er niks van.
Onzin. Ik ben alleen geen type dat vindt dat alles maar moet kunnen en dat een kind van 14 haar eigen beslissingen wel kan maken. De rechter heeft een weloverwogen beslissing genomen.quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 13:18 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Het feit dat je dat doet laat als zien hoe raar veel mensen in deze zaak staan. Ze projecteren een eigen visie op iemand en concluderen daar uit dat het beter is als ze niet gaat zeilen. Het nare is dat deze mensen ook bij clubs als de kinderbescherming zitten, en dat je daarmee in een situatie komt waarmee op grond van een persoonlijke visie een collectief machtsapparaat ingeschakeld wordt om een ander individu in zijn gedragingen te beperken. Het is het kwade broertje van 'doe maar gewoon'.
Dan voldoe je dus prima aan mijn beschrijving, want je projecteert dat niet alleen op eigen kinderen maar ook op kinderen van een ander.quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 13:22 schreef Marrije het volgende:
Ik ben alleen geen type dat vindt dat alles maar moet kunnen en dat een kind van 14 haar eigen beslissingen wel kan maken.
Waarom denk je dat?quote:De rechter heeft een weloverwogen beslissing genomen.
Maar waarom is dat raar? Dat is toch onzin. Tis niet hoe jij het ziet, maar jouw mening is in de minderheid dus ben jij degene die 'raar' in de zaak staat.quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 13:28 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Dan voldoe je dus prima aan mijn beschrijving, want je projecteert dat niet alleen op eigen kinderen maar ook op kinderen van een ander.
[..]
Omdat ik erop vertrouw dat het onafhankelijke onderzoek van de psychologe is meegenomen in de beslissing en dat men het plan verder heeft getoetst aan wat objectieve veiligheidsnormen. Ik geloof gewoon niet dat de rechter er een potje van heeft gemaakt of zijn persoonlijke mening heeft kunnen doordrukkenquote:Waarom denk je dat?
Ik dacht dat we in de huidige maatschappij afscheid genomen hadden van die middeleeuwse gedachten, maar het begint er toch steeds meer op te lijken dat het tegendeel het geval.quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 13:34 schreef Marrije het volgende:
Maar waarom is dat raar? Dat is toch onzin. Tis niet hoe jij het ziet, maar jouw mening is in de minderheid dus ben jij degene die 'raar' in de zaak staat.
Ik heb ook niet over de mening van de rechter, maar waarom er een weloverwogen beslissing heeft plaatsgevonden. De kans is vrij groot dat de rechters gewoon mee gaan met het oordelen van zelfbenoemde deskundigen, zoals psychologen.quote:Omdat ik erop vertrouw dat het onafhankelijke onderzoek van de psychologe is meegenomen in de beslissing en dat men het plan verder heeft getoetst aan wat objectieve veiligheidsnormen. Ik geloof gewoon niet dat de rechter er een potje van heeft gemaakt of zijn persoonlijke mening heeft kunnen doordrukken.
Zeker, dat komt omdat ze afwijken van het standaardplaatje. Het werkt op dezelfde manier zoals je dat beschrijft in je eerste 3 zinnen.quote:Maar dat de ouders nog steeds onder toezicht staan is ook niet voor niets.
Ik zeg toch ook niet dat jij bent blijven hangen in de jaren 60 omdat je klinkt als een hippie.quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 13:39 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Ik dacht dat we in de huidige maatschappij afscheid genomen hadden van die middeleeuwse gedachten, maar het begint er toch steeds meer op te lijken dat het tegendeel het geval.
en dat zou daarom minder betrouwbaar zijn?quote:[..]
Ik heb ook niet over de mening van de rechter, maar waarom er een weloverwogen beslissing heeft plaatsgevonden. De kans is vrij groot dat de rechters gewoon mee gaan met het oordelen van zelfbenoemde deskundigen, zoals psychologen.
Ja man, als ik met mijn waterfietsje weer eens de oceaan oversteek, zie ik ze werkelijk overalquote:Op vrijdag 30 oktober 2009 11:03 schreef RechtseRukker het volgende:
[..]
Je moest is weten hoeveel kinderen je op zee tegenkomt in uitgeholde boomstammen ed, zonder satnav, of andere technische hulpmiddelen
Heh ja, lekker het onderzoek gaan tegenwerken, terwijl er zoveel vanaf hangt.quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 13:07 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Dat zou ik ook doen als ik bij een stel onderzoeksclowns zat, die het aapje wel even door gaan lichten. Het enige wat psychologen doen is het objectiveren van hun eigen sentimenten en ze vervolgens projecteren op anderen door deze mensen te melden wat ze wel en niet zouden moeten doen. Een compleet gestoorde tak van wetenschap en het is uitermate triest om te zien dat er zoveel mensen vertrouwen koesteren in deze mensen. Maar zij hebben er toch voor geleerd, en dat maakt mij als persoon die er niet voor geleerd heeft bij voorbaat kansloos.
Voorlopig wel denk ik. Tot ze weer een poging gaat wagen om weg te mogen.quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 14:04 schreef EdvandeBerg het volgende:
Is het dan nu afgelopen met dat 'nieuws' over die kleine attention whore?
Op tv komt ze ook steeds vlak en ongeïnteresseerd over. Mijn vermoeden daarbij was steeds dat ze een beetje een marionet van haar vader is.quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 13:07 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Dat zou ik ook doen als ik bij een stel onderzoeksclowns zat, die het aapje wel even door gaan lichten. Het enige wat psychologen doen is het objectiveren van hun eigen sentimenten en ze vervolgens projecteren op anderen door deze mensen te melden wat ze wel en niet zouden moeten doen. Een compleet gestoorde tak van wetenschap en het is uitermate triest om te zien dat er zoveel mensen vertrouwen koesteren in deze mensen. Maar zij hebben er toch voor geleerd, en dat maakt mij als persoon die er niet voor geleerd heeft bij voorbaat kansloos.
Wat je ook vaak ziet bij die kinderen di aan audities meedoen. Van die ouders die hun droom nooit hebben kunnen waarmaken en nu geobsedeerd zijn om hun kind succesvol te makenquote:Op vrijdag 30 oktober 2009 14:17 schreef Disana het volgende:
[..]
Op tv komt ze ook steeds vlak en ongeïnteresseerd over. Mijn vermoeden daarbij was steeds dat ze een beetje een marionet van haar vader is.
Ja inderdaad, daar moest ik aan denken. Het blind opvolgen van de wensen, de dromen, van de ouder(s). Ik denk ook dat er een beetje licht voor haar is gekomen toen anderen zich ermee gingen bemoeien, met name haar moeder. Zo geïnteresseerd in de reis leek ze niet meer in het Jeugdjournaal vorige week.quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 14:20 schreef EdvandeBerg het volgende:
[..]
Wat je ook vaak ziet bij die kinderen di aan audities meedoen. Van die ouders die hun droom nooit hebben kunnen waarmaken en nu geobsedeerd zijn om hun kind succesvol te maken
Overdrijven is ook een vak en dat beheers jij prima.quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 14:29 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Wat ik echt niet begrijp, is dat die vader werkelijk van plan is geweest haar op zo'n reis te sturen.. Zonder voorbereiding of zelfs maar een EHBO cursus..
Wilde hij dan zo graag bekend worden over de rug van zijn dochter, dat hij haar leven riskeert?
Obsessie is ook een vak. En dat beheersen Marrije en Lavender bijvoorbeeld weer. Deze discussie begon in september. Het is nou bijna novemberquote:Op vrijdag 30 oktober 2009 14:37 schreef Dr.Hilfiger het volgende:
[..]
Overdrijven is ook een vak en dat beheers jij prima.
Hey, je vergeet mij te noemenquote:Op vrijdag 30 oktober 2009 15:13 schreef IntercityAPT het volgende:
[..]
Obsessie is ook een vak. En dat beheersen Marrije en Lavender bijvoorbeeld weer. Deze discussie begon in september. Het is nou bijna november
Ah, zet mij dan ook maar in je lijstje, en vergeet niet ieder ander te noemen die reageert op een willekeurig nieuwsitem, vooral niet als het die dag in het nieuws komt.quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 15:13 schreef IntercityAPT het volgende:
[..]
Obsessie is ook een vak. En dat beheersen Marrije en Lavender bijvoorbeeld weer. Deze discussie begon in september. Het is nou bijna november
Zeg, we zijn hier bezig met een recordpoging, ja?quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 15:13 schreef IntercityAPT het volgende:
[..]
oh ja, dat ik het gevaarlijk vindt om een kind de oceaan op te sturen, zonder voorbereiding en zonder dat de verantwoordelijke opvoeder haar tegenhoudt is natuurlijk extreem overdreven..quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 14:37 schreef Dr.Hilfiger het volgende:
[..]
Overdrijven is ook een vak en dat beheers jij prima.
Dus dat.quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 13:34 schreef Marrije het volgende:
[..]
[..]
Omdat ik erop vertrouw dat het onafhankelijke onderzoek van de psychologe is meegenomen in de beslissing en dat men het plan verder heeft getoetst aan wat objectieve veiligheidsnormen. Ik geloof gewoon niet dat de rechter er een potje van heeft gemaakt of zijn persoonlijke mening heeft kunnen doordrukkenEn als dat wel het geval is dan mag je aannemen dat de advocaat van Laura in hoger beroep gaat. Maar dat de ouders nog steeds onder toezicht staan is ook niet voor niets.
Daar zijn de meningen dus over verdeeld.. Al 21 topics lang.quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 19:44 schreef Rowdie het volgende:
Tering, dit onderwerp is echt geen 21 topics waard.
dat fucking kind is 13 of 14
gewoon naar school en heeft NIETS TE ZEGGEN!
punt uit
wat een kutvolk is er toch
Pa zal diep teleurgesteld zijn. Waarschijnlijk meer dan dochter zelf.quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 20:21 schreef Disana het volgende:
In het NOS Journaal werd ook weer gezegd dat de vader blijft volhouden dat Laura er wel klaar voor is. Dat terwijl ook Laura zelf inziet dat er nog e.e.a. beter moet.
Ja, dat zou beter zijn. Maar ja, die publiciteit he?quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 21:29 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Vreemd wezen, toch, die man..
Waarom gaat ie niet gewoon zijn boot afmaken? Kan ie lekker zelf gaan varen
Ah, thanks Disana.quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 22:00 schreef Disana het volgende:
Zometeen Laura zelf aan het woord in NOVA.
Ik vraag me alleen af hoe hij nog met zichzelf had kunnen leven als het door zo'n grap slecht was afgelopen met zijn dochter..quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 21:58 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ja, dat zou beter zijn. Maar ja, die publiciteit he?
Een gewone man die gaat varen, niks bijzonders.
Een 14-jarige dochter die de wereld rond wil varen daarentegen..
zo, jij bent stoerquote:Op vrijdag 30 oktober 2009 19:44 schreef Rowdie het volgende:
Tering, dit onderwerp is echt geen 21 topics waard.
dat fucking kind is 13 of 14
gewoon naar school en heeft NIETS TE ZEGGEN!
punt uit
wat een kutvolk is er toch
Ik vraag me toch af wat een onafhankelijke psycholoog van deze volwassen reactie zou zeggen .. hysterisch leedvermaak omdat een kind haar droom in rook op ziet gaanquote:
quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 11:06 schreef MOVO het volgende:
En Moussie maar beweren dat er niet naar haar zeilkwaliteiten of voorbereiding gekeken ging worden want die stonden buiten kijf.
quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 11:10 schreef MOVO het volgende:
O en slaapmanagement was ook absoluut niet nodig natuurlijk want op de passaatroute kom je niets tegen....
Kom er maar in Moussie en vertel ons even dat de rechter en de onderzoekers er niets van hebben begrepen....
Die zou wrs. uitgaan van haar eigen verklaring, nl. dat dat vooral bedoeld was voor sommige andere users.quote:Op zaterdag 31 oktober 2009 10:18 schreef moussie het volgende:
[..]
Ik vraag me toch af wat een onafhankelijke psycholoog van deze volwassen reactie zou zeggen .. hysterisch leedvermaak omdat een kind haar droom in rook op ziet gaan
En wat hebben slaapmanagement en EHBO te maken met zeilervaring te maken? Dat heeft te maken met voorbereiding, en daar is dus wel naar gekeken.quote:
Nog sterker, de zaak kwam vooral aan het rollen vanwege de leerplichtambtenaar van haar gemeente die protest aantekende, omdat zij en haar ouder daar heel netjes om een 'ontzetting uit de leerplicht' gevraagd hadden (zonder welke idd haar ouders strafbaar zouden kunnen zijn en wat gebruikelijk is bij wereldreizigers' die om toestemming vragen hun kind via 'thuisonderwijs-op-afstand' te laten onderwijzen)...quote:Op zaterdag 31 oktober 2009 10:47 schreef moussie het volgende:
Aan haar technische zeilkennis wordt iig niet getwijfeld, ze heeft alleen onvoldoende uren op de tikker volgens de rechter. Over de route lees ik ook niets verder, en haar emotionele ontwikkeling is niet bedreigd.
Of te wel, van waar het eigenlijk om ging is weinig overgebleven, de EHBO cursus en het slaapmanagement zijn er aan de haren bij gesleept om haar zeiltocht alsnog te kunnen verbieden.
Er is wel wat meer aan de hand:quote:Op zaterdag 31 oktober 2009 10:47 schreef moussie het volgende:
[..]
En wat hebben slaapmanagement en EHBO te maken met zeilervaring te maken? Dat heeft te maken met voorbereiding, en daar is dus wel naar gekeken.
En die cursus heb je idd niet nodig op de passaat-route, dat is gewoon gelul, zij heeft een windpilot aan haar boot dus ze kan gewoon pitten.
Aan haar technische zeilkennis wordt iig niet getwijfeld, ze heeft alleen onvoldoende uren op de tikker volgens de rechter. Over de route lees ik ook niets verder, en haar emotionele ontwikkeling is niet bedreigd.
Of te wel, van waar het eigenlijk om ging is weinig overgebleven, de EHBO cursus en het slaapmanagement zijn er aan de haren bij gesleept om haar zeiltocht alsnog te kunnen verbieden.
Tja, en als je dat geheel in een wat bredere context zet zouden eigenlijk alle ouders die hun kind zonder fietshelm op de fiets laten stappen een OTS moeten krijgen, en wie zijn kind zonder licht laat vertrekken uit de ouderlijke macht gezet .. wie laat zijn kind nou zo slecht voorbereid deelnemen aan het verkeer.
enquote:2.14. Dat [kind] heel goed kan zeilen staat, ook voor de Raad, niet ter discussie. De Raad heeft, in navolging van de hem geraadpleegde zeildeskundige, met betrekking tot een aantal veiligheidsaspecten zorgen geuit. Deze zorgen worden door de rechtbank gedeeld. Zo zijn er twijfels over haar solozeilervaring. Op zitting is duidelijk geworden dat haar zogenoemde single-handed ervaring bestaat uit zeilen op Nederlandse binnenwateren, op het IJsselmeer, de Waddenzee en de Noordzee en naar het buitenland een keer de oversteek naar Engeland en terug. Gelet op de tocht die [kind] voor ogen heeft, is deze ervaring van beperkte omvang. Ook ten aanzien van de kennis van [kind] over medische zaken zijn vraagtekens gerezen. [kind] heeft geen EHBO-cursus gevolgd of op andere wijze ervaring op dit vlak opgedaan. Daarnaast is komen vast te staan dat [kind] geen ervaring met slaapmanagement heeft opgebouwd, terwijl ze op zee ’s nachts niet zou kunnen doorslapen, maar met enige regelmaat wakker zou moeten worden om te zien of alles nog in orde is. Verder is gebleken dat er geen volledig uitgewerkt veiligheidsplan is. Er ontbreekt een lijst met vluchthavens, een plan voor de communicatie met de wal, een overzicht van de stappen ter daadwerkelijke waarborging van de veiligheid in de havens en er is onduidelijkheid over de aanwezigheid van een secundaire stroomvoorziening.
bronquote:2.19. Hoewel deze ontwikkelingen invloed kunnen hebben op de vraag of op het moment van uitvaren (april, mei, juni of juli 2010) nog steeds sprake is van een ernstige bedreiging van de belangen van [kind], zijn de ontwikkelingen en de effecten daarvan op dit moment te onduidelijk, te weinig concreet en te onzeker om daar nu al op vooruit te lopen. Zo heeft de rechtbank onder meer geen duidelijkheid kunnen verkrijgen over een belangrijk onderdeel als de omvang, de samenstelling en de werkwijze van het eventuele walteam, zijn de plannen omtrent de begeleiding door de heer [Y] niet verder uitgewerkt, zijn de voornemens om een EHBO-cursus te volgen en om te oefenen met het slaapmanagement nog niet erg concreet en is daarbij bovendien niet duidelijk geworden of de vader die steunt. Ook op andere punten bestaat nog veel onduidelijkheid, zoals de inhoud van de afspraken met de Wereldschool, de samenwerking en noodzakelijke afstemming met de moeder, de uitwerking en vervolmaking van het veiligheidsplan, inclusief een lijst met vluchthavens, het opstellen van een communicatieplan en de verder nog te treffen veiligheidsmaatregelen. Anders gezegd: er kan nu niet met een voldoende mate van zekerheid gezegd worden dat de ernstige ontwikkelingsbedreigingen op het moment van daadwerkelijk uitvaren zijn weggenomen. Dit wordt nog eens versterkt door uitspraken van de vader op de zitting van augustus 2009 dat [kind] in alle opzichten klaar was om in september 2009 op reis te gaan en hij ook nu nog vindt dat [kind] eigenlijk niets meer te leren heeft. Op basis van andere informatie en de bij [kind] kennelijk thans wel gevoelde noodzaak om de reis uit te stellen, is echter duidelijk geworden dat [kind] er nog niet klaar voor is.
En daar zou een psycholoog naar kijken denk je .. dacht het niet. Die ziet alleen die reactie en die is 'niet normaal', kinderachtig etc ..quote:Op zaterdag 31 oktober 2009 10:39 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Die zou wrs. uitgaan van haar eigen verklaring, nl. dat dat vooral bedoeld was voor sommige andere users.
Tja, ik denk dat we dat allemaal wel doen, incluis die psycholoog ..quote:Ik zal wrs. ook wel beticht worden van 'projecteren', maar ik ben ook heel blij dat het gezonde verstand gezegevierd heeft.. En niet omdat ik 'bekrompen' zou zijn, of omdat iemand zijn/haar droom niet mag waarmaken, maar omdat die reis idd. niet goed bleek te zijn voorbereid.
uitspraak:quote:Op zaterdag 31 oktober 2009 10:59 schreef RM-rf het volgende:
[..]
-knip-
Over dat punt hoor je nu helemaal niemand meer (waarschijnlijk omdat het ook redelijk makkelijk te ontkrachten was, en de leerplichtwet zelf s een letterlijk recht op ontzetting kent voor kinderen die een 'reizend bestaan' leiden) ..
-knip-
Zolang ze geen toestemming heeft van de leerplichtambtenaar mag ze dus niet. Klip en Klaar.quote:2.13. Een bedreiging van de cognitieve ontwikkeling is gelegen in het feit dat wanneer [kind] op dit moment af zou reizen er geen concrete afspraken zijn gemaakt met de Wereldschool, waardoor begeleiding van die kant niet mogelijk is. Hoe het onderwijsprogramma, het profiel en de begeleiding er feitelijk uit kunnen gaan zien, is dan ook niet duidelijk. Of ze van de Wereldschool kan profiteren, hangt bovendien af van de vraag of de leerplichtambtenaar toestemming geeft tot het volgen van onderwijs via de Wereldschool zolang [kind] ingeschreven staat bij de gemeentelijke basisadministratie.
De rechtbank is daarom van oordeel dat thans sprake is van een ernstige bedreiging van de cognitieve ontwikkeling van [kind] als zij spoedig zou uitvaren, omdat de Wereldschool niet in staat is haar nu te begeleiden.
Of te wel, de Raad heeft dit voor de rechter gebracht om zichzelf eindelijk eens goed te profileren, al dat gewroet in haar leven en dat van haar ouders was volkomen overbodig en onnodig belastend, want dit was en is de conclusie onder de streep .. zolang de leerplichtambtenaar nee zegt mag het niet, punt uit.quote:Op zaterdag 31 oktober 2009 11:06 schreef MOVO het volgende:
[..]
uitspraak:
[..]
Zolang ze geen toestemming heeft van de leerplichtambtenaar mag ze dus niet. Klip en Klaar.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |