abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_75866684
quote:
Op maandag 21 december 2009 06:52 schreef Verbal het volgende:
Verwend kutkind.

V.
flikker toch op gek.
  Admin maandag 21 december 2009 @ 07:08:45 #77
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_75866699
quote:
Op maandag 21 december 2009 06:56 schreef voyeur het volgende:

[..]

Lees mijn twee wat langere posts even. Het is vader Dekker die dit veroorzaakt en zijn kind verwaarloost, dan wel misbruikt.
Daar wordt in dit geval dan Laura door gestraft en niet de vader, jij denkt dat ( ik loop even heel ver op de zaken vooruit) Laura er bij een uit huis plaatsing erop vooruit gaat?
Was het maar zo'n feest in Nederland, dat uit huis plaatsen is een van onze grootste drama's..
Ik denk, en ik redeneer vanauit laura zelf, dat het ergste dat haar overkomen is dat Kinderbescherming er zich mee ging bemoeien.
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
  † In Memoriam † maandag 21 december 2009 @ 07:16:49 #78
137949 Disana
pi_75866730
quote:
Op maandag 21 december 2009 06:54 schreef voyeur het volgende:

[..]

Het was nota bene Laura´s eigen woordvoerdster die verklaarde dat de familie zeer ongerust was. Die had anders heus wel even verhelderd dat ze op vakantie was en nogmaals de politie belt wel even bij papa aan.
Inderdaad, tot zover mijn theorie die het nog enigszins verklaarbaar zou hebben gemaakt.

Tenzij papa dwars doet en niemand had ingelicht 'omdat het niemand iets aangaat'.
  † In Memoriam † maandag 21 december 2009 @ 07:17:55 #79
137949 Disana
pi_75866735
quote:
Op maandag 21 december 2009 07:08 schreef yvonne het volgende:

[..]

Daar wordt in dit geval dan Laura door gestraft en niet de vader, jij denkt dat ( ik loop even heel ver op de zaken vooruit) Laura er bij een uit huis plaatsing erop vooruit gaat?
Was het maar zo'n feest in Nederland, dat uit huis plaatsen is een van onze grootste drama's..
Ik denk, en ik redeneer vanauit laura zelf, dat het ergste dat haar overkomen is dat Kinderbescherming er zich mee ging bemoeien.
Het zou zomaar die kant uit kunnen gaan omdat er werd gesproken van 'zoeken naar geschikte opvang in Nederland'. Dat duidt er niet op dat ze bij thuiskomst gewoon weer bij pa terugkomt.
  maandag 21 december 2009 @ 07:19:47 #80
798 voyeur
bemoeit zich
pi_75866743
quote:
Op maandag 21 december 2009 07:08 schreef yvonne het volgende:

[..]

Ze kan toch prima bij haar moeder terecht. Daar woont haar zus ook.
Here we are now, entertain us.
  † In Memoriam † maandag 21 december 2009 @ 07:22:50 #81
137949 Disana
pi_75866759
Laura zat alleen op het politiebureau, waar ze zat is niet bekend. Een mevrouw had haar herkend, toen kwam er contact met de politie in Nederland. Ze is formeel aangehouden en men gaat kijken wanneer ze terug kan. Waarom ze wegging is niet bekend. Haar reisroute naar Sint Maarten is ook niet bekend. Het zou kunnen zijn dat ze samen met iemand heeft gereisd. De politie wil veel vragen beantwoord zien.

Tot zover meneer Jens van de politie Utrecht op Radio 1.
  Admin maandag 21 december 2009 @ 07:36:24 #82
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_75866827
quote:
Op maandag 21 december 2009 07:19 schreef voyeur het volgende:

[..]

Ze kan toch prima bij haar moeder terecht. Daar woont haar zus ook.
Ik heb zomaar het vermoeden dat KB daar niet mee accoord gaat, zomaar, vaag vermoeden.
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
  maandag 21 december 2009 @ 07:36:28 #83
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_75866828
Toch een loverboy?
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
pi_75866868
De hele situatie is één grote clusterfuck geworden. Als je het mij vraagt is dit volledig aan de ouders toe te schrijven; even los gezien van wat je kunt vinden van de overheidsbemoeienis an sich.
Als haar vader haar heeft geholpen te 'ontsnappen' terwijl ze onder toezicht staat, wat hoopte hij daar dan, behalve moeilijkheden, mee te bereiken? Als ze het op eigen houtje in haar hoofd heeft gehaald, dan is dat een direct gevolg van haar opvoeding en de wijze waarop haar vader haar in die hele absurde zeilonderneming heeft gesteund. Nogmaals, ik zou het eens in m'n hoofd moeten halen toen ik 14 was. No way dat mijn ouders mij geprezen zouden hebben voor mijn eigenzinnigheid en gevoel voor avontuur. Jammer voor Laura dat jeugdzorg nu waarschijnlijk de boel flink op stelten gaat zetten. Treurig.
I'm so boring my clothes want to keep
someone else warm, someone cooler.
  maandag 21 december 2009 @ 07:45:04 #85
798 voyeur
bemoeit zich
pi_75866880
quote:
Op maandag 21 december 2009 07:36 schreef yvonne het volgende:

[..]

Ik heb zomaar het vermoeden dat KB daar niet mee accoord gaat, zomaar, vaag vermoeden.
Denk het toch wel gezien het vonnis van de rechtbank dat spijkerhard is over papa, maar niet over moeders.

¨Anders gezegd: er kan nu niet met een voldoende mate van zekerheid gezegd worden dat de ernstige ontwikkelingsbedreigingen op het moment van daadwerkelijk uitvaren zijn weggenomen. Dit wordt nog eens versterkt door uitspraken van de vader op de zitting van augustus 2009 dat [kind] in alle opzichten klaar was om in september 2009 op reis te gaan en hij ook nu nog vindt dat [kind] eigenlijk niets meer te leren heeft. Op basis van andere informatie en de bij [kind] kennelijk thans wel gevoelde noodzaak om de reis uit te stellen, is echter duidelijk geworden dat [kind] er nog niet klaar voor is. ¨

Dus zelfs Laura zag in dat ze nog veel moest doen, maar Dick Dekker vond het allemaal onnodig. Het vonnis is zeer leerzaam overigens.
  † In Memoriam † maandag 21 december 2009 @ 07:46:03 #86
137949 Disana
pi_75866890
quote:
Op maandag 21 december 2009 07:43 schreef BruineBonenMaandag het volgende:
De hele situatie is één grote clusterfuck geworden. Als je het mij vraagt is dit volledig aan de ouders toe te schrijven; even los gezien van wat je kunt vinden van de overheidsbemoeienis an sich.
Als haar vader haar heeft geholpen te 'ontsnappen' terwijl ze onder toezicht staat, wat hoopte hij daar dan, behalve moeilijkheden, mee te bereiken? Als ze het op eigen houtje in haar hoofd heeft gehaald, dan is dat een direct gevolg van haar opvoeding en de wijze waarop haar vader haar in die hele absurde zeilonderneming heeft gesteund. Nogmaals, ik zou het eens in m'n hoofd moeten halen toen ik 14 was. No way dat mijn ouders mij geprezen zouden hebben voor mijn eigenzinnigheid en gevoel voor avontuur. Jammer voor Laura dat jeugdzorg nu waarschijnlijk de boel flink op stelten gaat zetten. Treurig.
Ik weet niet hoeveel je de moeder kunt verwijten. Die was tegen de zeilreis bijvoorbeeld. Ik denk dat het niet voor niets is dat het gezin vader - Laura een woordvoerder heeft; ik denk dat je vader met goed fatsoen niet aan het woord kunt laten.
pi_75866928
quote:
Op zondag 20 december 2009 23:34 schreef bioloogje het volgende:
quote:
Op zondag 20 december 2009 23:30 schreef RAVW het volgende:

[..]

daar ben ik niet zeker van ..
draai het verhaal eens om ..

RvkB en de andere toezichthouders die haar in de gaten moesten houden zeggen dat ze niet capabel was om die tocht te doen.
nu heeft ze het misschien zelf voor elkaar gekregen om van uit hier naar St maarten te gaan ( dit wel of zonder hulp)
Om alleen maar aan te tonen dat de installaties waar zij onder toezicht staat , er zelf geen éne reet van bakken.

Dus als zij met deze verklaring komt is het natuurlijk de meest grote bewijs dat de instanties die haar niet weg willen hebben zelf heel hard falen
quote:
Op zondag 20 december 2009 23:31 schreef bioloogje het volgende:

[..]

Ja, want bij onder toezicht plaatsen betekend het idd dat het kind 24 uur per dag 7 dagen per week ergens opgesloten zit, en dat er constant iemand haar in de gaten houdt...
lees je anders eerst even in

op postbus51.nl bijvoorbeeld
quote:
Beperking van het gezag bij ondertoezichtstelling
Als ouders houdt u het gezag over uw kinderen, maar het gezag wordt wel beperkt. U en uw kind krijgen begeleiding van een gezinsvoogdijinstelling. De gezinsvoogd houdt regelmatig contact en helpt bij problemen. Bij belangrijke beslissingen over uw kind moet de gezinsvoogd door u worden ingeschakeld. Ook kan de gezinsvoogd (schriftelijke) aanwijzingen geven die u moet opvolgen.
pi_75867126
quote:
Op maandag 21 december 2009 06:55 schreef yvonne het volgende:
En dan komt nu de strijd tussen Kinderbescherming en Laura, want d'at kan kb niet over de kant laten gaan.
Het wordt nu een prestigeslag waarbij een kind gebroken kan en zal worden.
Dat hele zeilavontuur was een prestigeslag van papa.
  † In Memoriam † maandag 21 december 2009 @ 08:24:32 #89
137949 Disana
pi_75867219
Richard Bakker van de Raad voor de Kinderbescherming op Radio 1:

Laura komt binnen enkele dagen terug, hangt van het weer af. Ze reist onder begeleiding, is met de autoriteiten van Sint Maarten geregeld. Er wordt uitgezocht hoe ze er terecht is gekomen. Ook wordt gekeken naar hoe ze thuis woont bij vader. Bakker wil niet zeggen of ze alleen gereisd heeft. Er zal voor passende opvang gezorgd worden i.s.m. Bureau Jeugdzorg. Er wordt gekeken hoe het met haar gaat, men wil voorzichtig zijn en haar tot rust laten komen. De kans is aanwezig dat ze niet bij haar vader terugkomt. Jeugdzorg kan haar door de OTS uit huis plaatsen.
pi_75867245
quote:
Op maandag 21 december 2009 08:24 schreef Disana het volgende:
Richard Bakker van de Raad voor de Kinderbescherming op Radio 1:

Laura komt binnen enkele dagen terug, hangt van het weer af. Ze reist onder begeleiding, is met de autoriteiten van Sint Maarten geregeld. Er wordt uitgezocht hoe ze er terecht is gekomen. Ook wordt gekeken naar hoe ze thuis woont bij vader. Bakker wil niet zeggen of ze alleen gereisd heeft. Er zal voor passende opvang gezorgd worden i.s.m. Bureau Jeugdzorg. Er wordt gekeken hoe het met haar gaat, men wil voorzichtig zijn en haar tot rust laten komen. De kans is aanwezig dat ze niet bij haar vader terugkomt. Jeugdzorg kan haar door de OTS uit huis plaatsen.
Jemig man, waarom zoeken mensen in deze zaak de media zoveel op?

Gewoon "We brengen Laura terug naar NL en zien dan verder. PUNT." was genoeg geweest.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 maandag 21 december 2009 @ 08:29:14 #91
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_75867269
Ah, het geweldige jeugdzorg komt weer binnen draven en gaat het oplossen voor haar.
Want zij weten wat goed voor haar is.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_75867303
quote:
Op maandag 21 december 2009 08:29 schreef Netsplitter het volgende:
Ah, het geweldige jeugdzorg komt weer binnen draven en gaat het oplossen voor haar.
ze zullen het beter weten dan haar vader, is zo mijn conclusie
  † In Memoriam † maandag 21 december 2009 @ 08:31:54 #93
137949 Disana
pi_75867304
quote:
Op maandag 21 december 2009 08:27 schreef Dichtpiet. het volgende:

[..]

Gewoon "We brengen Laura terug naar NL en zien dan verder. PUNT." was genoeg geweest.
Geen idee, mogelijk vinden ze dat ze zelf medeverantwoordelijk zijn voor deze kwestie en daarom verantwoording moeten afleggen.
  maandag 21 december 2009 @ 08:33:38 #94
798 voyeur
bemoeit zich
pi_75867323
quote:
Op maandag 21 december 2009 08:27 schreef Dichtpiet. het volgende:

[..]

Het is natuurlijk verschrikkelijk, maar wat moet je anders doen als journalisten all over the world de details willen weten en puberlief een woordvoerdster heeft. Haar hele hebben en houwen inclusief psychologisch profiel staat online in het vonnis van de kinderrechter.

Het is en blijft een taak van de ouders om kinderen daar maximaal tegen te beschermen. Vader had zelf ook naar St. Maarten kunnen afreizen om zijn dochter op te halen. Dat zou al een stuk prettiger klinken, maar kennelijk net als ze toen in Engeland in een tehuis gezet was vindt hij dat niet de moeite waard.
  maandag 21 december 2009 @ 08:41:24 #95
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_75867403
quote:
Op maandag 21 december 2009 07:05 schreef RechtseRukker het volgende:

[..]

flikker toch op gek.
Flikker zelf op, vleesgeworden nuloptie

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_75867471
quote:
Op maandag 21 december 2009 08:29 schreef Netsplitter het volgende:
Nee, haar vader weet wat goed voor haar is ... liet haar al eens eerder achter in het buitenland en nu weer.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 maandag 21 december 2009 @ 08:47:37 #97
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_75867481
quote:
Op maandag 21 december 2009 08:46 schreef Dichtpiet. het volgende:

[..]

Nee, haar vader weet wat goed voor haar is ... liet haar al eens eerder achter in het buitenland en nu weer.
Zeg ik dat ergens?
Ik zeg alleen dat het geweldige jeugdzorg zich weer heldaftig zal opwerpen om dat arme in de war zijnde kind te redden.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
  maandag 21 december 2009 @ 08:49:13 #98
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_75867498
quote:
Op maandag 21 december 2009 08:47 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

Zeg ik dat ergens?
Ik zeg alleen dat het geweldige jeugdzorg zich weer heldaftig zal opwerpen om dat arme in de war zijnde kind te redden.
Waarbij je voor het gemak maar even vergeet waaróm men dat ook al weer doet.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 maandag 21 december 2009 @ 08:50:36 #99
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_75867515
quote:
Op maandag 21 december 2009 08:49 schreef eleusis het volgende:

[..]

Waarbij je voor het gemak maar even vergeet waaróm men dat ook al weer doet.
Nee hoor, dat ik vergeet ik niet.
Ik heb alleen een schurfhekel aan alles wat maar met jeugdzorg in de huidige hoedanigheid te maken heeft.
  maandag 21 december 2009 @ 09:16:47 #100
163216 bioloogje
Meneer Bioloogje voor jou!
pi_75867931
quote:
Op maandag 21 december 2009 07:50 schreef winterapfel het volgende:

[..]

[..]

[..]

lees je anders eerst even in

op postbus51.nl bijvoorbeeld
[..]
Oke, de 2e post over dat 24 uur per dag etc. was sarcasme he. Als dat maar even duidelijk is.
pi_75867933
quote:
Op maandag 21 december 2009 01:27 schreef voyeur het volgende:

[..]

Dat is ook mijn probleem met die vader. De moeder is er tegen, maar durft niets te zeggen omdat Laura gedreigd heeft anders niet meer met haar en haar eigen zusje om te gaan. Hij claimt nu dat ze ´in een negatieve spiraal terecht gekomen is na de afwijzing door de rechter´. Wat de rechter zei was dat er geen absoluut bezwaar was tegen zo´n zeiltocht, maar dat de voorbereidingen volstrekt ontoereikend waren. Na een jaar zou een nieuwe beoordeling kunnen volgen.

Wat iedere normale vader van een dwarse puber zou doen is met haar praten en uitleggen dat ze dan samen moesten werken aan een wel goede voorbereiding. Ieder weekend samen in de weer om de punten op de i te zetten en Laura daarmee positief te stimuleren. Voor de goede orde betrof het zaken als gebrek aan ervaring, een missende radar, wat extra kaartleeskennis etc. Daar kun je een heel motiverend jaar van maken als je het goed aanpakt als vader.

We zullen het verder moeten afwachten, maar ik weet dat de politie onterechte aangiftes wegens verdwijning niet licht neemt en al helemaal niet als ze ze op Interpol gezet hebben. Dus Laura en papa zullen verhoord worden. Verder zal de kinderbescherming een eigen onderzoek instellen. Als blijkt dat papa op enige wijze meegewerkt heeft zal Laura de keus krijgen om bij haar moeder en zusje te gaan wonen of een uithuisstelling dreigt.

Waarom een vader dit alles niet voorkomt (en vermoedelijk zelfs stimuleert) is mij een raadsel en doet me dus echt twijfelen aan zijn opvoedkundige vermogens. We zijn eraan gewend dat probleemgezinnen typische tokkies of allochtonen zijn en dan vinden we de inmenging van de kinderbescherming een noodzakelijk kwaad om erger te voorkomen. Nu gaat het om white middle class, maar de verwaarlozing is er niet minder om.

Ik ben helemaal voor zelfontplooïng en het benutten van je kansen zonder inmenging van de overheid, maar de kinderbescherming is opgericht als bescherming tegen falend ouderlijk gezag en daar is hier m.i. sprake van.
Beter zou ik het niet kunnen zeggen.
  maandag 21 december 2009 @ 09:20:20 #102
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_75867992
quote:
Op maandag 21 december 2009 08:31 schreef winterapfel het volgende:

[..]

ze zullen het beter weten dan haar vader, is zo mijn conclusie
moet je dan maar eens zoeken op Jeugdzorg en alle kindermoorden die in Nederland gebeurd zijn ..
99% stond onder toezicht van Jeugdzorg ...

Dus zo goed brengen ze het er hier van af ..
"Als mannen sneller als risico worden gezien en vrouwen overal mee wegkomen, dan verliezen we de nuance en rechtvaardigheid in het gesprek over grensoverschrijdend gedrag.
Dat is geen bescherming meer.
Dat is machtsmisbruik vermomd als moraal."
  maandag 21 december 2009 @ 09:24:49 #103
163216 bioloogje
Meneer Bioloogje voor jou!
pi_75868080
quote:
Op maandag 21 december 2009 09:20 schreef RAVW het volgende:

[..]

moet je dan maar eens zoeken op Jeugdzorg en alle kindermoorden die in Nederland gebeurd zijn ..

Hoeveel kindmoorden zijn er door jeugdzorg voorkomen? De eerste cijfers zijn natuurlijk nutteloos zonder de succescijfers.
  † In Memoriam † maandag 21 december 2009 @ 09:34:23 #104
137949 Disana
pi_75868285
De advocaat van Laura zal in 'Goedemorgen Nederland' op Radio 1 het woord doen. Geen precieze tijd, ergens tussen nu en 12 uur neem ik maar aan.
  maandag 21 december 2009 @ 09:35:45 #105
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_75868324
quote:
Op maandag 21 december 2009 09:20 schreef RAVW het volgende:

[..]

Die kindermoorden waren waarschijnlijk ook wel gepleegd zonder toezicht van Jeugdzorg. En kom eens met echte harde cijfers ipv maar lukraak een leuk getal te roepen.

Ik zeg niet dat Jeugdzorg een geweldige instantie is maar jij ziet de zaak wel heel zwart-wit.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  maandag 21 december 2009 @ 09:48:01 #106
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_75868653
quote:
Op zondag 20 december 2009 23:30 schreef RAVW het volgende:

[..]

daar ben ik niet zeker van ..
draai het verhaal eens om ..

RvkB en de andere toezichthouders die haar in de gaten moesten houden zeggen dat ze niet capabel was om die tocht te doen.
nu heeft ze het misschien zelf voor elkaar gekregen om van uit hier naar St maarten te gaan ( dit wel of zonder hulp)
Om alleen maar aan te tonen dat de installaties waar zij onder toezicht staat , er zelf geen éne reet van bakken.

Dus als zij met deze verklaring komt is het natuurlijk de meest grote bewijs dat de instanties die haar niet weg willen hebben zelf heel hard falen
Dat een kind onder toezicht staat betekent natuurlijk niet dat ze aan een riem vast gebonden zit aan de verwarming thuis ofzo Ze hebben wat bevoegdheden beperkt en de ruimte die er nog was is nu duidelijk misbruikt door Laura (al dan niet in samenspraak met de incapabele vader).
pi_75869075
quote:
Op maandag 21 december 2009 08:50 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

Ik heb alleen een schurfhekel aan alles wat maar met jeugdzorg in de huidige hoedanigheid te maken heeft.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 maandag 21 december 2009 @ 10:04:07 #108
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_75869111
quote:
Op maandag 21 december 2009 10:02 schreef Dichtpiet. het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Eerder
pi_75869180
Dat gezeik over jeugdzorg. Er is een hyve over "falende jeugdzorg" en het zijn altijd dezelfde types die lid zijn.
  maandag 21 december 2009 @ 10:14:36 #110
262 Re
Kiss & Swallow
pi_75869421
nou ja, we zijn weer even wereldnieuw op pagina 16 van de buitenland katern...
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 maandag 21 december 2009 @ 10:16:10 #111
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_75869480
quote:
Op maandag 21 december 2009 10:06 schreef tho_Omas het volgende:
Dat gezeik over jeugdzorg. Er is een hyve over "falende jeugdzorg" en het zijn altijd dezelfde types die lid zijn.
Misschien komt dat omdat ze toch wel gelijk hebben over het falende jeugdzorgbeleid?
  maandag 21 december 2009 @ 10:18:44 #112
157922 fathank
pi_75869574
quote:
Op maandag 21 december 2009 10:16 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

Misschien komt dat omdat ze toch wel gelijk hebben over het falende jeugdzorgbeleid?
Laten we dan ook even een hyve maken over falend ouderschap.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 maandag 21 december 2009 @ 10:19:57 #113
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_75869625
quote:
Op maandag 21 december 2009 10:18 schreef fathank het volgende:

[..]

Laten we dan ook even een hyve maken over falend ouderschap.
Lijkt een goed idee.
  † In Memoriam † maandag 21 december 2009 @ 10:22:31 #114
137949 Disana
pi_75869705
Na dit liedje de advocaat op Radio 1.
pi_75869860
quote:
Op maandag 21 december 2009 10:16 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

Mwah niet echt. Als moeder moet je toch een volzin kunnen typen, in fatsoenlijk Nederlands.
  † In Memoriam † maandag 21 december 2009 @ 10:28:16 #116
137949 Disana
pi_75869904
Advocaat Peter de Lange:

Laura zit in detentie. Het was een vlucht vooruit, ze heeft in haar eentje het huis verlaten. De advocaat wil niet zeggen of ze alleen reisde. Het gaat wel aardig met haar. De ouders hebben haar als vermist opgegeven, allebei. Het was haar eigen beslissing voorzover de advocaat weet.

De vraag is hoe ze aan een ticket kwam, dat wordt allemaal uitgezocht. De vader heeft haar geen ticket gegeven. Of ze in de gevangenis zit weet de advocaat niet.

De mogelijkheid bestaat dat ze uit huis geplaatst wordt. De instrumenten zijn er, de advocaat kan het niet uitsluiten. Hij heeft Laura niet gesproken. Hij moet haar uitleggen wat dit juridisch betekent. Haar recordpoging zeilen is niet zeker meer. Ze komt eerdaags terug.
  maandag 21 december 2009 @ 10:37:47 #117
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_75870199
quote:
Op maandag 21 december 2009 10:28 schreef Disana het volgende:
Advocaat Peter de Lange:

Laura zit in detentie. Het was een vlucht vooruit, ze heeft in haar eentje het huis verlaten. De advocaat wil niet zeggen of ze alleen reisde. Het gaat wel aardig met haar. De ouders hebben haar als vermist opgegeven, allebei. Het was haar eigen beslissing voorzover de advocaat weet.

De vraag is hoe ze aan een ticket kwam, dat wordt allemaal uitgezocht. De vader heeft haar geen ticket gegeven. Of ze in de gevangenis zit weet de advocaat niet.

De mogelijkheid bestaat dat ze uit huis geplaatst wordt. De instrumenten zijn er, de advocaat kan het niet uitsluiten. Hij heeft Laura niet gesproken. Hij moet haar uitleggen wat dit juridisch betekent. Haar recordpoging zeilen is niet zeker meer. Ze komt eerdaags terug.
Nou, dat varen kan madam voorlopig wel vergeten.

Bedankt voor het plaatsen Disana.
  † In Memoriam † maandag 21 december 2009 @ 10:40:34 #118
137949 Disana
pi_75870276
quote:
Op maandag 21 december 2009 10:37 schreef Marrije het volgende:

[..]

Nou, dat varen kan madam voorlopig wel vergeten.

Bedankt voor het plaatsen Disana.
Graag gedaan

Interessant vind ik dat zowel de politie als de advocaat geen antwoord willen geven op de vraag of ze alleen reisde.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 maandag 21 december 2009 @ 10:42:40 #119
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_75870340
Met een beetje pech probeert ze zelfmoord te plegen straks als ze terug is, wat men natuurlijk wel ziet aankomen maar niks tegen doet omdat men het te druk heeft.
Dan gaat ze een psychiatrisch ziekenhuis in, krijgt ze meteen het stempel onhandelbaar en is het einde oefening.
Of ze peert 'm naar een andere provincie en ze zijn haar weer kwijt.
Met alle gevolgen van dien.
  maandag 21 december 2009 @ 10:44:18 #120
157922 fathank
pi_75870387
quote:
Op maandag 21 december 2009 10:42 schreef Netsplitter het volgende:
Met een beetje pech probeert ze zelfmoord te plegen straks als ze terug is, wat men natuurlijk wel ziet aankomen maar niks tegen doet omdat men het te druk heeft.
Dan gaat ze een psychiatrisch ziekenhuis in, krijgt ze meteen het stempel onhandelbaar en is het einde oefening.
Lekker suggestief .
pi_75870464
tvp
Op donderdag 6 september 2012 @ 21:41 schreef Shakkara het volgende:
Uiteraard is het volgens Rutte en consorten de schuld van een imaginair links kabinet dat we ooit ergens in het verleden gehad schijnen te hebben.
pi_75870590
quote:
Op maandag 21 december 2009 10:42 schreef Netsplitter het volgende:
Wat ben jij voor een kansloos figuur zeg, eerst onredelijk gekanker op Jeugdzorg en daarna deze post
pi_75870768
Overleg over 'hoe nu verder' met Laura

RIJSWIJK - De ouders van Laura Dekker, haar advocaat Peter de Lange en Bureau Jeugdzorg overleggen maandag over hoe nu verder te handelen. Laura's woordvoerster Mariska Woertman heeft dat maandag gezegd. Het is de bedoeling het 'zeilmeisje' zo snel mogelijk van Sint Maarten terug naar Nederland te krijgen.

Over de toedracht van Laura's gang naar het Caribische eiland wilde de woordvoerster niet veel kwijt. ''Blijkbaar vond ze de druk zo groot dat ze dacht: ik moet hier weg, en heeft ze de kerstvakantie afgewacht om weg te gaan'', aldus Woertman. Een van de dingen die nog onduidelijk zijn, is of de veertienjarige Laura, die solo de wereld rond wil zeilen, hulp heeft gehad om uit Nederland weg te gaan. Laura belde zondagavond zelf naar Woertman om te zeggen waar ze zit. (ANP)

Bron: Ad.nl
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 maandag 21 december 2009 @ 11:02:13 #124
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_75870946
quote:
Op maandag 21 december 2009 10:50 schreef Rens_Wilders het volgende:

[..]

Wat ben jij voor een kansloos figuur zeg, eerst onredelijk gekanker op Jeugdzorg en daarna deze post
Wat is er onredelijk aan aan mijn post?
  maandag 21 december 2009 @ 11:05:09 #125
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_75871043
quote:
Op maandag 21 december 2009 07:17 schreef Disana het volgende:
[..]
Het zou zomaar die kant uit kunnen gaan omdat er werd gesproken van 'zoeken naar geschikte opvang in Nederland'. Dat duidt er niet op dat ze bij thuiskomst gewoon weer bij pa terugkomt.
Dat kan ieder weldenkend mens voorzien, en zou ook ieder weldenkend mens voorzien hebben.
Daarmee wordt wederom duidelijk dat Laura nog geen flauw idee heeft van oorzaak en gevolg (wat je toch wel nodig hebt op zo'n solo-wereldreis) en haar vader waarschijnlijk nog steeds zo arrogant is dat hij denkt dat de wet niet voor hem geldt.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  maandag 21 december 2009 @ 11:13:51 #126
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_75871388
quote:
Op maandag 21 december 2009 08:50 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Je bent niet de enige, ik denk dat een hoop ouders dat ook hebben, daarom doe je er als ouder dus ook alles aan om te zorgen dat jij en je kind nooit met jeugdzorg te maken krijgen.

Het kind gaat er namelijk meestal niet op vooruit als je met jeugdzorg te maken krijgt, maar meneer Dekker lijkt er alles aan te doen om wel met jeugdzorg te maken te krijgen.
Wullie bin KOEL © Soneal
  maandag 21 december 2009 @ 11:13:55 #127
157922 fathank
pi_75871390
Het enige wat ze hiermee heeft bereikt is dat ze haar eigen glazen heeft ingegooid (al dan niet met behulp van pappie..)
  maandag 21 december 2009 @ 11:15:11 #128
3542 Gia
User under construction
pi_75871449
quote:
Op maandag 21 december 2009 10:40 schreef Disana het volgende:

[..]

Graag gedaan

Interessant vind ik dat zowel de politie als de advocaat geen antwoord willen geven op de vraag of ze alleen reisde.
Volgens mij kan dat helemaal niet. Ik ken iemand die nagevraagd heeft gehad of haar kinderen vanaf Spanje naar Nederland en vv mochten reizen om bij oma te gaan logeren. Eventueel onder toezicht van een steward(ess). Dat was niet toegestaan. Er moest altijd een volwassene meereizen. Minderjarigen mogen schijnbaar niet alleen met het vliegtuig.
  maandag 21 december 2009 @ 11:18:31 #129
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_75871575
quote:
Op maandag 21 december 2009 11:15 schreef Gia het volgende:
[..]
Volgens mij kan dat helemaal niet. Ik ken iemand die nagevraagd heeft gehad of haar kinderen vanaf Spanje naar Nederland en vv mochten reizen om bij oma te gaan logeren. Eventueel onder toezicht van een steward(ess). Dat was niet toegestaan. Er moest altijd een volwassene meereizen. Minderjarigen mogen schijnbaar niet alleen met het vliegtuig.
De regels daarover verschillen per luchtvaartmaatschappij
Wullie bin KOEL © Soneal
  maandag 21 december 2009 @ 11:29:39 #130
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_75871992
Fijn hoor, zo'n kluwen van volwassenen die je achter de broek zit, "om eigen bestwil". De gemiddelde bontkraagbaviaan moet het met minder aandacht stellen.

Laat dat kind gewoon met rust.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 maandag 21 december 2009 @ 11:30:57 #131
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_75872056
quote:
Op maandag 21 december 2009 11:15 schreef Gia het volgende:

[..]

KLM:
Kinderen van 5 tot en met 14 jaar: met onze ‘Unaccompanied Minor-service’ kunt u uw kind gerust alleen op reis laten gaan. Deze service is verplicht voor alleenreizende kinderen. Wanneer u geen Unaccompanied Minor-service heeft geboekt, kan uw kind aan boord geweigerd worden. Tickets en de Unaccompanied Minor-service kunt u uitsluitend telefonisch bij ons boeken.

Transavia:
Alleenreizende kinderen
transavia.com verstaat onder een alleenreizend kind: een kind van 5 tot en met 15 jaar dat zonder begeleiding van iemand van 16 jaar of ouder reist. Alleenreizende kinderen jonger dan 5 jaar worden aan boord niet geaccepteerd. Er geldt per vlucht een maximum aan het totale aantal alleenreizende kinderen.
  maandag 21 december 2009 @ 11:35:02 #132
3542 Gia
User under construction
pi_75872199
quote:
Op maandag 21 december 2009 11:30 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

KLM:
Kinderen van 5 tot en met 14 jaar: met onze ‘Unaccompanied Minor-service’ kunt u uw kind gerust alleen op reis laten gaan. Deze service is verplicht voor alleenreizende kinderen. Wanneer u geen Unaccompanied Minor-service heeft geboekt, kan uw kind aan boord geweigerd worden. Tickets en de Unaccompanied Minor-service kunt u uitsluitend telefonisch bij ons boeken.

Transavia:
Alleenreizende kinderen
transavia.com verstaat onder een alleenreizend kind: een kind van 5 tot en met 15 jaar dat zonder begeleiding van iemand van 16 jaar of ouder reist. Alleenreizende kinderen jonger dan 5 jaar worden aan boord niet geaccepteerd. Er geldt per vlucht een maximum aan het totale aantal alleenreizende kinderen.
Dan dient toch uitgezocht te worden wie dat ticket geboekt heeft. Iemand moet haar geholpen hebben.
  maandag 21 december 2009 @ 11:36:51 #133
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_75872273
quote:
Op maandag 21 december 2009 11:29 schreef Ringo het volgende:
Fijn hoor, zo'n kluwen van volwassenen die je achter de broek zit, "om eigen bestwil". De gemiddelde bontkraagbaviaan moet het met minder aandacht stellen.

Dat kind was helemaal met rust gelaten als ze niet zelf de publiciteit had opgezocht om sponsors te zoeken en daarbij ook nog leugenachtige verklaringen aflegde dat haar ouders het goed vonden dat ze de reis zou maken, terwijl haar moeder het helemaal niet goed vond.

Als ze die publiciteit niet gezocht had, dan had haar moeder zich idd niet durven uitspreken omdat ze gechanteerd werd door vader en dochter Dekker, en dan had ze waarschijnlijk gewoon aan haar zeilreis kunnen beginnen....
Alleen beginnen, want dan had de leerplichtambtenaar vanzelf aan de bel getrokken.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_75872301
quote:

verwaarlozing = verwaarlozing, ook als er een hoge Disney-factor bij zit.
  maandag 21 december 2009 @ 11:37:24 #135
270727 Marouska
DON"T PANIC!!!!
pi_75872303
Fijn dat ze boven water is. Jammer dat ze ze verdomd hard verpest is dat ze schijnbaar geen enkele andere optie zag dan zulke belachelijke, draconische maatregelen. Alhoewel velen zo graag willen geloven dat ze zo volwassen is voor haar leeftijd, blijft het natuurlijk gewoon een kind dat in het nauw vreemde sprongen kan maken. Ervan uitgaand dat haar ouders hier idd niets van wisten, moet ze zich toch wel heel erg ellendig en alleen hebben gevoeld.

En natuurlijk weet ik er het fijne niet van, maar het feit dat Laura tijdens de rechtzaak wel sjoege zag in wat uitstel terwijl de vader er niets van wilde horen vind ik toch wel een beetje eng. Als ouder moet je je kind uiteraard stimuleren, maar dit wekt bij mij het idee op dat die vader vooral zijn eigen dromen stimuleert.
"Frei sein, high sein, ein bisschen Terror must dabei sein..."
  maandag 21 december 2009 @ 11:37:48 #136
3542 Gia
User under construction
pi_75872320
quote:

Als een bontkraagje onder toezicht van jeugdzorg staat en zich daaraan onttrekt door 'op eigen houtje' naar Babbooncity te reizen, krijgt hij ook diezelfde kluwen volwassenen achter zich aan.

Dat ze nu naar een instelling zal gaan, heeft ze helemaal aan zichzelf te danken. Ze had ook kunnen vragen of ze een paar weken op vakantie mocht naar St. Maarten, eventueel met haar moeder of zo.
  maandag 21 december 2009 @ 11:42:42 #137
270727 Marouska
DON"T PANIC!!!!
pi_75872526
quote:

Wat moeten we anders met weggelopen kinderen? Maar gewoon laten gaan? Heb jij überhaupt enige ervaring met kinderen? Het zijn geen mini-volwassenen hoor, die wel voor zichzelf kunnen zorgen en kunnen voorkomen dat ze niet in zeven sloten tegelijk lopen. Ik weet niet hoe snugger jij was op je 14e...?
"Frei sein, high sein, ein bisschen Terror must dabei sein..."
pi_75872542
quote:
Op maandag 21 december 2009 00:57 schreef voyeur het volgende:

[..]

In Laura´s geval gaat het niet om haar ambitie, maar om haar vader´s rol waar mensen zich over opwinden. Er zijn zat voorbeelden van tieners met een uitzonderlijk talent die gestimuleerd werden door hun ouders, maar...
Dat ging meestal om interessantere carriere bouwende zaken als een tennis loopbaan oid dan om een éénmalig record dat niet eens erkend wordt door Guinness book of records omdat die geen pubers meer willen die 100 hamburgers kunnen eten terwijl ze een handstand maken.

Verder klagen zelfs die zeer getalenteerden over de vreselijke jeugd die ze gehad hebben, zie bijv. een Andre Agassi of in iets mildere termen onze eigen Krajicek.

Een jochie dat naar Polen fietst lijkt me de schrik voor de ouders, maar kan ik het eigenzinnige wel van waarderen. In Laura´s geval is het een vader die zijn ambities projecteert. Moeder is tegen, haar zus woont bij moeder en Laura wordt door papa op het vliegveld gezet om zijn trots te verwezenlijken. Dát is mijn bezwaar.
Behalve dat, was er een totaal gebrek aan wat voor voorbereiding dan ook. Daarom heeft de rechter het niet door laten gaan.
Jammer, want als alles in kannen en kruiken was geweest, van pshychische voorbereiding tot concrete afspraken met de wereldschool aan toe, dan hadden we kunnen spreken van een kind dat inderdaad op een volwassen manier laat blijken realistisch in het leven te staan en daarmee haar tijd ver vooruit is.
En als je dan ook nog een uitzonderlijk zeiltalent bent, kun je spreken van een recordpoging.
Mijn bezwaar is dat het op deze manier een dwaze, levensgevaarlijke stunt is van een puber. En de vader die het allemaal best vindt, dan wel haar gepusht heeft, blijkt al net zo min aan enige voorbereiding gedacht te hebben.
  maandag 21 december 2009 @ 11:44:24 #139
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_75872605
quote:
Op maandag 21 december 2009 11:37 schreef Marouska het volgende:
Fijn dat ze boven water is. Jammer dat ze ze verdomd hard verpest is dat ze schijnbaar geen enkele andere optie zag dan zulke belachelijke, draconische maatregelen. Alhoewel velen zo graag willen geloven dat ze zo volwassen is voor haar leeftijd, blijft het natuurlijk gewoon een kind dat in het nauw vreemde sprongen kan maken. Ervan uitgaand dat haar ouders hier idd niets van wisten, moet ze zich toch wel heel erg ellendig en alleen hebben gevoeld.

En natuurlijk weet ik er het fijne niet van, maar het feit dat Laura tijdens de rechtzaak wel sjoege zag in wat uitstel terwijl de vader er niets van wilde horen vind ik toch wel een beetje eng. Als ouder moet je je kind uiteraard stimuleren, maar dit wekt bij mij het idee op dat die vader vooral zijn eigen dromen stimuleert.
Dat geeft dan alleen maar aan hoe het emotioneel met haar gesteld is. Lijkt me absoluut geen geschikt persoon om op 14 jarige leeftijd solo de wereld rond te zeilen. Ze mag hopen dat ze er klaar voor is als ze 18 is.
  maandag 21 december 2009 @ 11:45:16 #140
12221 Tijn