quote:Arnhem-Nijmegen/Tiel
Vrijdag 18 December 08:43Oorzaak De beperkingen tussen Arnhem en Nijmegen als gevolg van een defecte trein zijn voorbij.
Het treinverkeer is volledig hervat.
Verwachting
Reisadvies
Oh, en er is natuurlijk gebak!quote:Op vrijdag 18 december 2009 08:51 schreef Guppyfriend het volgende:
Op ns.nl staat niks over een stremming bij Arnhem?? (help)
1. meer plaatjes? (of is dit een tegemoetkoming aan de mobile fokker?quote:Op vrijdag 18 december 2009 08:59 schreef Ireyon het volgende:
Alvast mijn excuses, mocht het uitproberen van een nieuwe OP niet bevallen.
Lapo vorig topic;
[..]
Oh, en er is natuurlijk gebak!![]()
[ afbeelding ]
succesquote:Op vrijdag 18 december 2009 09:05 schreef Guppyfriend het volgende:
Nou ja, ik zie wel of ik in Utrecht kom
Kinderachtig gezeik. Maar goed, die discussie hebben we al achttienmiljard keer gehad.quote:Op vrijdag 18 december 2009 09:22 schreef greavy het volgende:
Geen exacte dienstregeling zal ik posten, omdat SSN dit verbied
Dus ik kijk bij de zondagsdienstregeling en zie dat de treinen naar Delfzijl dan op .31 rijden. Kijk ik naar de actuele vertrektijden dan liggen juist die treinen er uit en rijdt er om .01 een trein van Groningen naar Delfzijl. Oftewel: FAILquote:De treinen in het Noorden van het land rijden een uurdienstregeling. Op ieder traject wordt een dubbel treinstel ingezet. Om de vertrektijden te raadplegen kunt u op de tabellen bij de zondagdienstregeling kijken
U kunt er ook het foldertje van de Keurslager op naslaan. Daar wordt u evenveel wijzer vanquote:Om de vertrektijden te raadplegen kunt u op de tabellen bij de zondagdienstregeling kijken
quote:Op station Utrecht Centraal is de totale vertraging voor vandaag, 18-12, in totaal 1111 minuten. Dat is meer dan 18 uur.
In totaal waren er hier vandaag 107 treinen die 1 minuut of meer vertraagd waren, de gemiddelde vertraging per vertraagde trein is 10 minuten.
Er waren op dit station vandaag in totaal 31 treinen waarvan het spoor gewijzigd was. 6 treinen waren opgeheven.
We kunnen een faalquote top 10 maken.quote:Op vrijdag 18 december 2009 10:12 schreef Dr_Flash het volgende:
"We waren wel degelijk voorbereid"
Was ook een giller![]()
+1quote:
Gelukkig wel pas 6 treinen opgeheven.quote:
Gisteren waren het er 280quote:Op vrijdag 18 december 2009 10:41 schreef Omentuva het volgende:
[..]
Gelukkig wel pas 6 treinen opgeheven.
Then again - dat zullen er nog wel meer worden omdat anders de punctualiteit in gevaar komt.
Probeer gewoonquote:Op vrijdag 18 december 2009 10:42 schreef Tazar_Yoot het volgende:
![]()
Als ik binnen 2 uur van Utrecht naar Doetinchem wil verplaatsen, ga ik dat redden?
Of kom ik vast te staan op arnhem oid?
quote:
Alle uitgeest - * sprinters zijn nu mat'64quote:Op vrijdag 18 december 2009 10:51 schreef knars het volgende:
Complimenten voor de OP![]()
Weet even niet meer wie het had over de inzet van de (enkele) V als sprinter (:')) Uithoorn - Amsterdam - Gouda - Rotjeknor, maar rijdend personeel heb ik al horen omroepen of iedereen asljeblieft een klachtenformulier wil invullen dat er met ander of langer materiaal moet worden gereden.
Heb vroeger ook wel eens cabineritjes gemaakt in de rotterdamse metro, nog in de eMmetjes. Gaaf in zo'n tunnel!
Gisteren was het een Koploper. Hoera voor improvisatie.quote:Op vrijdag 18 december 2009 10:54 schreef RubenK het volgende:
[..]
Alle uitgeest - * sprinters zijn nu mat'64planmatig, totdat SLT volledig in omloop is
Gaat lekker, jongens...quote:11:03 + 37 min. Amsterdam Centraal Thalys
12:03 + 41 min. Amsterdam Centraal Thalys
quote:Op vrijdag 18 december 2009 11:12 schreef RubenK het volgende:
Ik hoop dat utrecht niet weer helemaal plat gaat... moet er vanavond toch ECHT langs
Als het zo doorgaat ga ik niet heel lang wachten met vertrekken uit Ede (ri Ut)quote:Op vrijdag 18 december 2009 11:31 schreef Palmboom313 het volgende:
WTF zegkut ns/pro rail de treinen van nijmegen naar schiphol rijden nog steeds niet
mja, de 3100 is er gewoon uitgegooid, de 3000 rijdt nog wel gewoon (met een klein +-je) volgens mijquote:Op vrijdag 18 december 2009 12:00 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
[..]
Als het zo doorgaat ga ik niet heel lang wachten met vertrekken uit Ede (ri Ut)
Vet hoerig. Wat is er nou aan de hand dan helemaal? Het zonnetje schijnt gewoonquote:Op vrijdag 18 december 2009 12:07 schreef dennistd het volgende:
[..]
mja, de 3100 is er gewoon uitgegooid, de 3000 rijdt nog wel gewoon (met een klein +-je) volgens mij
Er ligt nog steeds sneeuwquote:Op vrijdag 18 december 2009 12:20 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Vet hoerig. Wat is er nou aan de hand dan helemaal? Het zonnetje schijnt gewoon![]()
En daarom kan de 3000 wel rijden en de 3100 nietquote:
quote:Op vrijdag 18 december 2009 09:22 schreef greavy het volgende:
Geen exacte dienstregeling zal ik posten, omdat SSN dit verbied
Dit dus, ja... So fucking triest.quote:Op vrijdag 18 december 2009 09:40 schreef Dr_Flash het volgende:
Kinderachtig gezeik. Maar goed, die discussie hebben we al achttienmiljard keer gehad.
O, ik zie dat ie op Somda staatquote:Op vrijdag 18 december 2009 12:28 schreef Socios het volgende:
[..]
!___
De hele dienstregeling van die trein staat gewoon op Somda.![]()
Maar sowieso, het is echt juridisch onmogelijk om het posten van zo een dienstregeling te verbieden.![]()
![]()
[..]
Dit dus, ja... So fucking triest.![]()
![]()
![]()
Desalniettemin veel plezier, greavy.
quote:Op vrijdag 18 december 2009 12:53 schreef Sjoegerd het volgende:
Ik heb mezelf maar niet naar Utrecht gewaagd vandaag. Ben gewoon lekker blijven liggen
aldus ns.nlquote:Vertraging in de Randstad en Midden Nederland
Door diverse verstoringen ondervindt de treindienst in de Randstad en Midden Nederland vertraging. Houdt u rekening met uitval van treinen.
Het is nog niet bekend hoelang dit duurt.
quote:Groningen-Delfzijl/Leer (Ostfriesland)/Leeuwarden/Roodeschool, Leeuwarden-Harlingen Haven/Stavoren
Vrijdag 18 December 11:29Oorzaak Tussen Groningen en Leeuwarden rijden minder treinen door de weersomstandigheden.
Verwachting Houdt u rekening met een extra reistijd van ongeveer 30 min. De verstoring is naar verwachting 19 december rond 2:00 uur verholpen.
Plan V reed ook venlo-Den haag. Of iig, eigenlijk, venlo-rotterdam. En dat krijg je pas weer te horen in rotterdamquote:Op vrijdag 18 december 2009 14:07 schreef knars het volgende:
Vanochtend overigens 3x Plan V als IC Den Haag - Deventer
vanochtend nog een van de hoofditems bij het NOS journaal dat alles vandaag zo lekker rijdt en onder controle is. Ik merk het niet echt. Als ze nu alweer op ns.nl knallen dat het treinverkeer ontregeld is, we rekening moeten houden met uitval en dat er nog niet bekend is hoe lang dit gaat duren, lees ik: de NS heeft de handdoek nu al in de ring geworpen.
Maar kom op! Er valt nu geen sneeuw meer, alles zou zijn opgelost met de infrastructurele verstoringen en logistieke problemen (in welke sneeuwhoop ze gisteren welk materieel gedumpt hadden). Waarom gaat het nu dan weer mis?
Okee, het is vragen naar de bekende weg
Hoerenquote:Door diverse verstoringen ondervindt de treindienst in de Randstad en Midden Nederland vertraging. Houdt u rekening met uitval van treinen.
Er rijden minder treinen tussen:
* Schiphol en Nijmegen
* Utrecht Centraal en Den Bosch
* Rotterdam Centraal en Den Haag Centraal
* Dordrecht en Leiden Centraal
* Utrecht Centraal en Almere Centraal
* Utrecht Centraal en Den Haag Centraal
* Utrecht Centraal-Gouda Goverwelle-Rotterdam Centraal
* Lelystad en Schiphol
* Amsterdam en Hoofddorp
Dit duurt de hele dag.
We zien het wel. Kan er weinig anders van makenquote:
quote:Treindienst nog niet geheel volgens plan
De landelijke treindienst is vanochtend na de weersomstandigheden van gisteren normaal opgestart.
Door enkele incidenten in de Randstad en het midden van het land is er toch wat vertraging ontstaan. Alles rijdt echter. De verwachting is dat de vervoerders in de loop van de ochtend de vertragingen kunnen inlopen. Omdat er vanmiddag weer wat lichte sneeuw wordt verwacht heeft ProRail weer 40 storingsploegen paraat om eventuele problemen op te lossen.
Ik snap echt totaal niet waarom die treinen niet rijden.quote:
dit is dan wel weer goed nieuws. Geen marktwerking meerquote:Roemer wijt dat vooral aan de marktwerking op het spoor. “De laatste jaren moest alles aan de markt worden overgelaten, het spoorbedrijf werd opgeknipt en onderhoudsbedrijven moeten concurreren bij het onderhoud. Dit soort storingen is echt van de laatste jaren. ProRail heeft nota bene zelfs haar sneeuwschuivers van de hand gedaan omdat ze geen treinen meer hadden waar ze op pasten. Minister Eurlings moet hier echt iets aan gaan doen.”
Verwacht maar niet dat minister Camorra E. hier iets aan gaat doen. Die legt veel liever een nieuwe snelweg met vloerverwarming aan. Zodat de heilige koeien lekker door kunnen rijden.quote:Op vrijdag 18 december 2009 16:22 schreef Palmboom313 het volgende:
[..]
Ik snap echt totaal niet waarom die treinen niet rijden.![]()
En waar ik helemaal boos om kan worden is dat er s'ochtends nog zo'n leuk nieuws bericht komt dat alle treinen volgens de dienstregeling rijden
[..]
dit is dan wel weer goed nieuws. Geen marktwerking meer![]()
Ff geen screen nu.. Al 4 thalyssen met vertragingquote:15:03 + 202 min. Amsterdam Centraal 11 Thalys , Niet instappen
17:03 + 90 min. Amsterdam Centraal 11 Thalys , Niet instappen
17:58 + 35 min. Paris-Nord 4 Antwerpen-Centr, Brussel-Zuid Thalys
18:03 + 53 min. Amsterdam Centraal 11 Thalys , Niet instappen
Bron Wikipediaquote:De laatste deelseries Plan V7-V13, met de nummers 801-965, beschikken in tegenstelling tot de vorige drie deelseries wel weer over een kleine afdeling voor post- en bagagevervoer
Er word teveel gefaaldquote:Op vrijdag 18 december 2009 18:51 schreef Fixers het volgende:
Waarom?!?!?
Wat is nu het grote probleem? Er valt 5cm sneeuw en 5 dagen lang rijden er amper treinen. Het is winter met een beetje sneeuw, geen nieuwe ijstijd. In landen als canada en siberie rijden ze nog treinen als er 1,5 meter sneeuw ligt.
Bedoel je dat achter die gele deur?quote:Op vrijdag 18 december 2009 19:00 schreef Kankerkachelsverkopert het volgende:
[ afbeelding ]
Waarom is die ruimte in plan V eig.? Vind het altijd zo vreemd, stond er laatst nog in, dan heb je een soort leeg hok met andere deuren.
Edit: Ah heb het al geloof ik:
[..]
Bron Wikipedia
Vergeet het maar. De buitendeuren zijn dichtgeschroefd en de binnendeuren VEEEEL te smal.quote:Op vrijdag 18 december 2009 19:08 schreef greavy het volgende:
[..]
Bedoel je dat achter die gele deur?
Dat was meende ik een plek voor rolstoelen / fietsen en dergelijke.
Nee dat is elders, diverse Plan V stellen zijn gebouwd met bagageruimte of ruimte voor post en pakket vervoer zoals deze als ik Wikipedia mag geloven.quote:Op vrijdag 18 december 2009 19:08 schreef greavy het volgende:
[..]
Bedoel je dat achter die gele deur?
Dat was meende ik een plek voor rolstoelen / fietsen en dergelijke.
Mja, ik vind dit ook idd wel een beetje overdrevenquote:Op vrijdag 18 december 2009 18:51 schreef Fixers het volgende:
Waarom?!?!?
Wat is nu het grote probleem? Er valt 5cm sneeuw en 5 dagen lang rijden er amper treinen. Het is winter met een beetje sneeuw, geen nieuwe ijstijd. In landen als canada en siberie rijden ze nog treinen als er 1,5 meter sneeuw ligt.
Hopelijk morgenochtend ook dan... *moet van Geldermalsen naar Elst, bij voorkeur via Tielquote:Op vrijdag 18 december 2009 16:55 schreef Nightshadow het volgende:
Met dit weer ben ik wel blij met Syntus, nauwelijks vertragingen
Moest er waarschijnlijk 1 naar de werkplaats. Toen ik gisteren naar hardinxveld terugmoest, werd de trein verwisseld met een andere. De machinist was even later zo vriendelijk uit te leggen dat het kwam omdat de pantograaf veel slijtage had ondervonden door het winterweer.quote:Op vrijdag 18 december 2009 19:54 schreef Peterselieman het volgende:
Wat moet een Arriva GTW in Roosendaal
Ik ben benieuwd of ze ooit geleverd worden.quote:Op vrijdag 18 december 2009 20:39 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Zag vandaag de v250 langskomen op Dordrecht. Naast de ongelofelijk lelijke neus, zijn de bakken ook nog eens onnodig hoog en lomp. Ik snap niet hoe ze ooit zo'n kutproduct hebben kunnen aanschaffen. Er zijn veel mooiere gestroomlijndere treinen die wel 300 kunnen en wel op tijd geleverd worden. Waarom niet gewoon de ICE3. Daar heeft NS-hispeed al ervaring mee.
Toch knap. Dat bedrijf brengt zonder enige moeite ns-hispeed naar de afgrondquote:Op vrijdag 18 december 2009 20:46 schreef James1988 het volgende:
Dat kan ik je wel vertellen: AnsaldoBreda heeft uitstel gekregen, pas in Q3 2012 moet alles geleverd zijn. Ook gaat AnsaldoBreda een gedeelte van het contractbedrag terugbetalen / in mindering brengen.
De levensduur (moet misschien nog blijken. Maar vraag me af of het net zolang als bijvoorbeeld Mat ´64 rondrijdt), de storingsgevoeligheid (SLT). De zittingen (alle lightrail), het vaak ontbreken van sanitair (wederom SLT, sommige GTW, Lintjes etc.). Het niet door sneeuw kunnen rijden (GTW in het Noorden). De robuustheid die ontbreekt. Al met al kan ´zwaar´ materieel een stoptreindienst ook aan mijns inziens.quote:Op vrijdag 18 december 2009 20:42 schreef Ascendancy het volgende:
Socios, wat is er mis met lightrail?
Voor stoptreinen is het veel rendabeler.
Nogal logisch, het ligt er al veel langer. Vraag maar eens aan oude rotten langs de Maaslijn hoe het daar ging toen er net ATB-NG was aangelegd.quote:Op vrijdag 18 december 2009 20:34 schreef Socios het volgende:
Vooruitgang prima! Maar dan wel als deze nuttig is en iets bijdraagt aan een betere dienstverlening. De deuren zijn inderdaad verbeterd de afgelopen jaren. Veiligheid is vanzelfsprekend belangrijk. ATB(-NG) functioneert imo prima en is tot op heden veel stabieler.
Volgens mij heeft het vrijwel het zelfde veiligheidsniveau. Verschil is dat er voor ERTMS meerdere aanbieders zijn (voor ATB-NG maar n, wat prijsopdrijvend werkt) en dat ERTMS in meer landen gebruikt gaat worden wat de prijs drukt en de interoperabiliteit van het materieel vereenvoudigt.quote:Wel een vraagje: wat maakt/ waarom is ERMTS veiliger dan ATB(-NG)?
De levensduur zal denk ik wel meevallen. Mat '64 had gewoon al uitgefaseerd moeten zijn. Doet me steeds weer pijn aan de oren als die rottreinen stoppen. Daarnaast zijn sommige sprinter's ouder dan de mat '64's laatste serie. De WC's die missen in de GTW op de merwede-lingelijn, zijn een logische keuze. Niemand reist daar het hele traject van 45 minuten. Dus het is niet nodig.quote:Op vrijdag 18 december 2009 20:54 schreef Socios het volgende:
[..]
De levensduur (moet misschien nog blijken. Maar vraag me af of het net zolang als bijvoorbeeld Mat ´64 rondrijdt), de storingsgevoeligheid (SLT). De zittingen (alle lightrail), het vaak ontbreken van sanitair (wederom SLT, sommige GTW, Lintjes etc.). Het niet door sneeuw kunnen rijden (GTW in het Noorden). De robuustheid die ontbreekt. Al met al kan ´zwaar´ materieel een stoptreindienst ook aan mijns inziens.
Dus op zich had de HSL 25 jaar geleden al met ATB-NG aangelegd en bereden kunnen worden, maar omdat het een paar kwartjes goedkoper zou kunnen zijn, met de onvermijdelijke veiligheidsconcessies, zitten we nu met dit geklooi opgescheept?quote:Op vrijdag 18 december 2009 21:06 schreef Duvel het volgende:
Volgens mij heeft het vrijwel het zelfde veiligheidsniveau. Verschil is dat er voor ERTMS meerdere aanbieders zijn (voor ATB-NG maar n, wat prijsopdrijvend werkt) en dat ERTMS in meer landen gebruikt gaat worden wat de prijs drukt en de interoperabiliteit van het materieel vereenvoudigt.
Bewijs!quote:Op vrijdag 18 december 2009 21:08 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Niemand reist daar het hele traject van 45 minuten.
Light Rail zuigt stierenballen: geen luxe, geen comfort, trams horen in de stad.quote:Daarnaast is light-rail veel efficienter. Je kan er in dezelfde tijd veel meer stations aandoen op een traject.
Eh, ATB-NG gaat tot 160 of 200 of zo?quote:Op vrijdag 18 december 2009 21:15 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dus op zich had de HSL 25 jaar geleden al met ATB-NG aangelegd en bereden kunnen worden, maar omdat het een paar kwartjes goedkoper zou kunnen zijn, met de onvermijdelijke veiligheidsconcessies, zitten we nu met dit geklooi opgescheept?
Tegen de tijd dat de trein vanuit dordrecht in gorinchem is in de avondspits, is haast de hele trein leeg. Er zullen er vast een paar zijn, maar dat zijn er weinig.quote:Op vrijdag 18 december 2009 21:23 schreef Duvel het volgende:
[..]
Bewijs!
[..]
Light Rail zuigt stierenballen: geen luxe, geen comfort, trams horen in de stad.
Nou? Doe maarquote:Op vrijdag 18 december 2009 21:24 schreef Duvel het volgende:
[..]
Eh, ATB-NG gaat tot 160 of 200 of zo?
't is dan ook gemiddeld zo dat je het aantal mensen dat er in zit vanuit Geldermalsen op n hand kan tellen, inclusief het personeel.quote:Op vrijdag 18 december 2009 21:08 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Niemand reist daar het hele traject van 45 minuten. Dus het is niet nodig.
quote:Op vrijdag 18 december 2009 22:05 schreef Dr_Flash het volgende:
Vingerverf-jan-boeren-fluitjesindex: (aantal opgeheven treinen / aantal vertraagde treinen * 100 % )
Ik begin morgen met grafiekjes bouwenquote:Op vrijdag 18 december 2009 22:05 schreef Dr_Flash het volgende:
De opmaak kan wel in een tabelletje Ruben. Iets als
Vertraagd: xxx treinen
Gespoorwijzigd: xxx treinen
Opgeheven: xxx treinen
Vingerverf-jan-boeren-fluitjesindex: (aantal opgeheven treinen / aantal vertraagde treinen * 100 % )
quote:Op zaterdag 19 en zondag 20 december rijden er met name in de Randstad minder treinen. Op trajecten waar normaal een keer per kwartier een trein rijdt, zal er dit weekend eens per half uur een trein rijden. NS zet op deze trajecten langere treinen in.
Ga er gewoon van uit dat als een trein normaal 1x per half uur rijdt, hij nu 1x per uur rijdt.quote:Op vrijdag 18 december 2009 22:06 schreef Fixers het volgende:
Ik doe morgen en overmorgen dapper. Maar wat houdt die beperkte dienstregeling nu in? Wat rijdt er wel en niet? Vanaf hoe laat? Staat het in de reisplanner voor dit weekeinde?
Ik vind dit nogal vaag:
[..]
Zal ik morgen een spoorboekje meenemen of een dobbelsteen? Ik twijfel nogquote:Op vrijdag 18 december 2009 22:06 schreef Fixers het volgende:
Ik doe morgen en overmorgen dapper. Maar wat houdt die beperkte dienstregeling nu in? Wat rijdt er wel en niet? Vanaf hoe laat? Staat het in de reisplanner voor dit weekeinde?
Ik denk dat je met een dobbelsteen verder komtquote:Op vrijdag 18 december 2009 22:10 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Zal ik morgen een spoorboekje meenemen of een dobbelsteen? Ik twijfel nogQua treinen? Ik zie wel
In Arnhem stond hel veel VIRM daar werd de stoptrein Arnhem - Ede Wageningen met 6 bakken VIRM geredenquote:Op vrijdag 18 december 2009 22:19 schreef James1988 het volgende:
Tsja, dan moet dat VIRM natuurlijk wel voorhanden zijn he. Als er in Noord-Holland alleen maar V'tjes beschikbaar zijn op dat moment moet je het daarmee doen...
'k denk dat ze bij prorail morgen een dartpijlgooiende gorilla gaan hebben.quote:Op vrijdag 18 december 2009 22:10 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Zal ik morgen een spoorboekje meenemen of een dobbelsteen? Ik twijfel nogQua treinen? Ik zie wel
Gebeurt ook hoorquote:Op vrijdag 18 december 2009 22:17 schreef RubenK het volgende:
Ja, maar je zou denken dat wanneer ze de dienstregeling halveren ze overal VIRM heen kunnen sturen of iets anders groots.
In de jaren '80 waren er nog geen Europese regels die het invoeren van nationale beveiligingssystemen tegengingen.quote:Op vrijdag 18 december 2009 21:32 schreef James1988 het volgende:
De eerste plannen voor een HSL waren er al in 1973... ATB-NG stamt uit de jaren negentig. Mocht men in de jaren 80 een HSL hebben aangelegd dan had er een ATB-NG ontwikkeld kunnen worden wat tot 350 km/h (ofzo) had kunnen gaan.
Volksgezondheid Welzijn Sportquote:Op vrijdag 18 december 2009 22:30 schreef James1988 het volgende:
die struisvogels bij VWS wilden daaraan.
Zou handiger zijn als er meerdere beveiliging systemen waren aangebracht op de hsl en de betuwe route. Want dan zouden er in de toekomst (meerdere) Passagiers treinen rijden.quote:Op vrijdag 18 december 2009 22:30 schreef James1988 het volgende:
Dat is waar. Maar zelfs nu zou het nog mogelijk zijn geweest om nst ERTMS een ander beveiligingssysteem aan te brengen... maar geen enkele van die struisvogels bij VWS wilden daaraan.
Zie wat het ons heeft opgeleverd
Mwah, 'k Zag vandaag 10 bakken VIRM in de IC Rsd - Zwolle, 12 bakken Vlissingen - Amsterdam en 12 bakken Shl - Ehv. Gisteren wel 4x plan V van Maastricht naar Arnhem, maar soitquote:Op vrijdag 18 december 2009 22:17 schreef RubenK het volgende:
Ja, maar je zou denken dat wanneer ze de dienstregeling halveren ze overal VIRM heen kunnen sturen of iets anders groots. En niet een enkel stel plan vZoals gisteren, dat al helemaal vol op sloterdijk aankwam
Verkeer en Waterstaat of zo. Ministerie van V&W.quote:
Er zullen zonder miljoenen kostende aanpassingen geen reizigerstreinen rijden op de Betuweroute.quote:Op vrijdag 18 december 2009 22:32 schreef STTSJT het volgende:
[..]
Zou handiger zijn als er meerdere beveiliging systemen waren aangebracht op de hsl en de betuwe route. Want dan zouden er in de toekomst (meerdere) Passagiers treinen rijden.
Ohja, V&W was de afkorting.quote:Op vrijdag 18 december 2009 22:39 schreef Duvel het volgende:
[..]
Verkeer en Waterstaat of zo. Ministerie van V&W.
Wel humor als jij met je businessplan voor internationale treinen bij VWS voor de deur staat. Op zich wel het goede adres voor mensen met vergaande hallucinaties.quote:
Klopt, daarom was het handiger geweest als ze dat direct hadden gedaan maar jahquote:Op vrijdag 18 december 2009 22:39 schreef Duvel het volgende:
[..]
Er zullen zonder miljoenen kostende aanpassingen geen reizigerstreinen rijden op de Betuweroute.
H ja, we bouwen een goederenlijn zo veel mogelijk om woonkernen heen zodat we er later reizigersstations kunnen bouwen waar geen hond komt, want als er wel een hond komt, ligt de spoorlijn blijkbaar zo dicht bij bewoond gebied dat de halve bevolking weer komt janken over geluidsoverlast en het grote gevaar van goederentreinen...quote:Op vrijdag 18 december 2009 22:45 schreef STTSJT het volgende:
[..]
Klopt, daarom was het handiger geweest als ze dat direct hadden gedaan maar jah
Hoeft nog geen eens extra stations. Er waren toch in het verleden plannen voor een HSl verbinding richting 't oosten? (wat niet is door gegaan) Nou daar hadden ze deze lijn voor kunnen gebruiken en dan had je zowel voor t goederen vervoer en een snelle reizersdienstquote:Op vrijdag 18 december 2009 22:47 schreef Duvel het volgende:
[..]
H ja, we bouwen een goederenlijn zo veel mogelijk om woonkernen heen zodat we er later reizigersstations kunnen bouwen waar geen hond komt, want als er wel een hond komt, ligt de spoorlijn blijkbaar zo dicht bij bewoond gebied dat de halve bevolking weer komt janken over geluidsoverlast en het grote gevaar van goederentreinen...
En als je het verkeerde VWS kiest krijg je met mij te makenquote:Op vrijdag 18 december 2009 22:43 schreef Duvel het volgende:
[..]
Wel humor als jij met je businessplan voor internationale treinen bij VWS voor de deur staat. Op zich wel het goede adres voor mensen met vergaande hallucinaties.
Als ze goed plannen niet. Dan kan het bestquote:Op vrijdag 18 december 2009 22:51 schreef Duvel het volgende:
Maar zie je dan niet in dat dat kansloos is, zo'n combinatie?
Er reden er toch al voor personeel?quote:Op vrijdag 18 december 2009 22:39 schreef Duvel het volgende:
[..]
Er zullen zonder miljoenen kostende aanpassingen geen reizigerstreinen rijden op de Betuweroute.
Natuurlijk.quote:Op vrijdag 18 december 2009 22:52 schreef STTSJT het volgende:
[..]
Als ze goed plannen niet. Dan kan het best
Als het al waar is: personeel != reizigers.quote:Op vrijdag 18 december 2009 22:52 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Er reden er toch al voor personeel?
Kudo's voor wie de herkomst kent zonder zoekmachine.quote:ALL THIS STUFF HAS BEEN REPEATED TOO MANY TIMES
YOU CAN'T SELL THE SAME THING TO THE SAME OLD CROWD FOREVER...
Dan reageer je niet en laat je de rest gewoon lekker verder pratenquote:Op vrijdag 18 december 2009 22:57 schreef Duvel het volgende:
[..]
Als het al waar is: personeel != reizigers.
En verder:
[..]
denk je dat de investeringen dat ene lijntje waard zouden zijn?quote:Op vrijdag 18 december 2009 23:07 schreef STTSJT het volgende:
Maar t gaat wel na rotterdam toe. en op t einde zouden ze een spoor richting enschede ofzo kunnen maken. En viola een snelle Verbinding van en naar t oosten van t land.
Ja en dan kun je ook nog... en dan, en zo!quote:Op vrijdag 18 december 2009 23:07 schreef STTSJT het volgende:
Maar t gaat wel na rotterdam toe. en op t einde zouden ze een spoor richting enschede ofzo kunnen maken. En viola een snelle Verbinding van en naar t oosten van t land.
na een aantal jaar wel.quote:Op vrijdag 18 december 2009 23:08 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
denk je dat de investeringen dat ene lijntje waard zouden zijn?
quote:UTRECHT - Meer dan de helft (51 procent) van de problemen van donderdag op het spoor zijn veroorzaakt door bevroren en besneeuwde wissels. Dat blijkt uit een analyse van de NS. Spoorwegbeheerder ProRail, verantwoordelijk voor de werking van de wissels, wilde vrijdag niet „in de media” reageren op de analyse.
Stond er ook bijquote:Op vrijdag 18 december 2009 23:35 schreef Dr_Flash het volgende:
Ja goed, de gebruikelijke kotskanonnade op de vingerverfbrigade. Helder. Maar leg die andere 49 % eens uit dan?
51 % vingerverfgefaalquote:Daaruit blijkt verder dat 10 procent werd veroorzaakt door andere falende apparatuur (zoals seinen) en 9 procent door gebeurtenissen waar beide bedrijven niks aan kunnen doen zoals aanrijdingen. 15 procent van de problemen is toe te schrijven aan de NS terwijl nog eens 15 procent niet kan worden verklaard.
Logistieke problemen veroorzaakt door gepruts van de vingerverfbrigade. Machinisten en treinen die niet op hun plek konden komen, enzovoorts.quote:Op vrijdag 18 december 2009 23:35 schreef Dr_Flash het volgende:
Ja goed, de gebruikelijke kotskanonnade op de vingerverfbrigade. Helder. Maar leg die andere 49 % eens uit dan?
Oh dat zal het zijn jaquote:Op vrijdag 18 december 2009 23:56 schreef knars het volgende:
Zeker het logistieke verhaal dat ze het gros van hun materieel kwijt waren door die wisselstoringen?
En nu geef je de IRM maar de schuld?quote:Op vrijdag 18 december 2009 23:24 schreef Dr_Flash het volgende:
De allerlaatste foto uit mijn helaas veel te vroeg overleden Powershot SX10 IS:
[ afbeelding ]
Nog geen 5 maanden in gebruik geweest
Best wel grappige tekst eigenlijk. Ik weet niet of ik die zou gebruiken in een promotiefilmpje voor mijn bedrijf...quote:What will grow quickly, that you can't make straight
It's the price you gotta pay
Do yourself a favour and pack you bags
Buy a ticket and get on the train
Buy a ticket and get on the train
Cause this is fucked up, fucked up
Cause this is fucked up, fucked up
People get crushed like biscuit crumbs
And laid down in the bed you made
You have tried your best to please everyone
But it just isn't happening
No, it just isn't happening
And it's fucked up, fucked up
And this is fucked up, fucked up
This your blind spot, blind spot
It should be obvious, but it's not.
But it isn't, but it isn't
You cannot kickstart a dead horse
You just crush yourself and walk away
I don't care what the future holds
Cause I'm right here in your arms today
With your fingers you can touch me
I'm your black swan, black swan
But I made it to the top, made it to the top
This is fucked up, fucked up
You are fucked up, fucked up
This is fucked up, fucked up
Be your black swan, black swan
I'm for spare parts, broken up
quote:Net als de afgelopen dagen rijden er ook dit weekend minder treinen. Hieronder vind je een overzicht van gewijzigde en vervalllen treinseries.
Ingekort:
- 800, rijdt alleen tussen Zuid-Limburg en Eindhoven
- 16000, rijdt alleen tussen Geldermalsen en Den Bosch
Aangepast:
- 2200, rijdt als stoptrein tussen Leiden en Haarlem
- 2600, rijdt als stoptrein tussen Leiden en Den Haag Centraal
- 4300, rijdt ook tussen Almere Centrum en Lelystad
- 4500, rijdt als stoptrein ipv intercity
Vervallen:
- 2000, Intercity Den Haag Centraal - Utrecht
- 3100, Intercity Nijmegen - Schiphol
- 3300, Stoptrein Hoorn Kersenboogerd - Hoofddorp
- 3700, Intercity Lelystad - Schiphol
- 3900, Intercity Hoofddorp - Lelystad
- 4900, Intercity Utrecht Centraal - Almere Centrum
- 17400, Sprinter (Veenendaal Centrum -) Utrecht Centraal - Breukelen
- 12500, 12700, 20500, 21700, Intercity Utrecht Centraal - Rotterdam Centraal (vleugel- en voortreinen Noord-Oost)
Arriva is van plan om dit weekend weer volgens de dienstregeling te gaan rijden.
Duidelijk verhaal.quote:Op zaterdag 19 december 2009 02:20 schreef James1988 het volgende:
* James1988 ligt op het moment eventjes helemaal dubbel om NS Hispeed
In de lounges draaien ze onderstaande video in een loop. Bij deze zit er geluid bij, en deze komt uit een officile bron:
De muziek (vanaf 2:50) is van Thom Yorke en heet Black Swan. Dit zijn de lyrics... de grappigste dingen heb ik maar even vetgedrukt gezet:
[..]
Best wel grappige tekst eigenlijk. Ik weet niet of ik die zou gebruiken in een promotiefilmpje voor mijn bedrijf...
En eigenlijk klopt die tekst best wel: die hele HSL/HSA-constructie is fucked up, ze proberen mensen het naar hun zin te maken (snel vervoer) maar het lukt niet... veel te duur en de tijdwinst ben je kwijt aan vertragingen. De hoge prijzen van Fyra zijn duidelijk hun blinde vlek maar zelf hebben ze het niet door ("De hoge prijs hebben mensen er wel voor over").
Doen ze wel vaker hoorquote:Op zaterdag 19 december 2009 10:01 schreef spectrumanalyser het volgende:
gisteravond zat ik in een late Plan V van Amsterdam Centraal naar Alkmaar. achterlicht kapot. geen probleem, ze hebben gewoon een rood lampje erbij gelegd in de cabineruimte![]()
![]()
![]()
zal zo een foto posten
quote:Op zaterdag 19 december 2009 14:41 schreef James1988 het volgende:
Deutsche Bahn heeft toelating gekregen om met ICE's door de Kanaaltunnel te rijden... dat gaat leuk worden. Bron: http://mobile.dw-world.de/english/ua.2/mobile.A-5018915-1431.html
Daarvoor hoeft HSA niet eens op de fles hoor... per 1/1/2010 is dat sowieso mogelijk, zolang het maar om internationale treinen gaat. Dat je daarbij ook binnenlandse reizigers hebt, is gewoon toegestaan.quote:Op zaterdag 19 december 2009 15:00 schreef Kankerkachelsverkopert het volgende:
[..]
![]()
HSA moet op de fles en toelating tot de HSL moet voor elk bedrijf mogelijk zijn. Dan kan ik als DB interesse heeft met de ICE van Rotterdam naar Londen.
Oh wacht, dan moeten ze wel met de Belgen nog iets fixen.![]()
Tussen Amsterdam en Zandvoort rijdt normaal gesproken enkel DDAR, soms afgewisseld met VIRM, Mat '64 of SGMm. De laatste keer dat ik hier ICM heb gezien was in juli 2005quote:Op zaterdag 19 december 2009 15:25 schreef Kankerkachelsverkopert het volgende:
Wat is daar zo bijzonder aan?![]()
Ik zie wel vaker een duo ICMm, of rijden die daar nooit?
Aanwezigheid van personen rond en op de spoorlijnenquote:Op zaterdag 19 december 2009 16:36 schreef Yreal het volgende:
Schiphol Zaterdag 19 December 16:22
Rond Schiphol rijden geen treinen door beperkingen op last van de politie.
wat zou daar aan de hand zijn
of te wel: een gek met ene mes in de schiphol tunnelquote:Op zaterdag 19 december 2009 17:27 schreef timp0e het volgende:
[..]
Aanwezigheid van personen rond en op de spoorlijnen
Nice, dus als iemand een BVtje begint en wil gaan pendelen van Amsterdam tot aan Antwerpen centraal kan die gewoon een toelating krijgen? Best een grote kans dat iemand daar interesse in heeft met de falende Fyra, dit kan een grote klap voor HSA.quote:Op zaterdag 19 december 2009 15:24 schreef James1988 het volgende:
[..]
Daarvoor hoeft HSA niet eens op de fles hoor... per 1/1/2010 is dat sowieso mogelijk, zolang het maar om internationale treinen gaat. Dat je daarbij ook binnenlandse reizigers hebt, is gewoon toegestaan.
http://www.hslzuid.nl/hsl(...)009_tcm51-232666.pdfquote:1. Is het mogelijk om in het geval dat HSA omvalt alsnog over te gaan tot het verlenen van een exclusief recht voor het hogesnelheidsvervoer aan een andere vervoerder?
1. Deze vraagt vergt enige uitleg over de geldende en toekomstige Europese regelgeving. In bijlage 1 bij deze brief vindt u een beschrijving van de bestaande en toekomstige regelgeving en het effect daarvan op de mogelijkheden om weer een exclusief recht op het binnenlandse vervoer over de HSL-Zuid te verlenen. Ik concludeer dat vanaf 1 januari 2010 een concessie niet meer exclusief kan zijn in de zin dat internationale treinen van derden moeten worden toegelaten, ook voor binnenlandse reizigers (tenzij dit het economische evenwicht van de concessie in het gedrang zou brengen, te toetsen door de Nma Vervoerkamer). Dat geldt met ingang van 1 januari 2010 ook voor dan reeds verleende concessies, tenzij het concessiecontract is gegund voor 4 december 2007 (de zogenaamde HSL-Zuid-uitzondering). Hoewel de concessie pas per 1 juli 2009 aan HSA zal worden verleend, geldt deze uitzondering wel voor HSA omdat de concessieovereenkomst al in 2001 is afgesloten. Het idee om nog voor 2010 een nieuwe concessie te verlenen biedt dus geen oplossing.
Mwah, je moet dan wel aan heel veel eisen voldoen. Over deskundigheid, solvabiliteit, enz enz enz. Bovendien zal in dat geval het consortium Arriva & DB gaan roepen dat zij de eerst aangewezene zijn.quote:Op zaterdag 19 december 2009 18:43 schreef Kankerkachelsverkopert het volgende:
[..]
Nice, dus als iemand een BVtje begint en wil gaan pendelen van Amsterdam tot aan Antwerpen centraal kan die gewoon een toelating krijgen? Best een grote kans dat iemand daar interesse in heeft met de falende Fyra, dit kan een grote klap voor HSA.
Ja, eentje met zelfmoordneigingen.quote:Op zaterdag 19 december 2009 17:27 schreef timp0e het volgende:
[..]
Aanwezigheid van personen rond en op de spoorlijnen
Donderdag reed de 4075 ook op dezelfde serie.quote:Op zaterdag 19 december 2009 15:23 schreef DaMart het volgende:
Een opvallende verschijning vandaag in een winters duinlandschap bij Zandvoort: een duo ICMm (4034+4081) als IC van Amsterdam naar Zandvoort:
[ afbeelding ]
En weer terug:
[ afbeelding ]
Niet allemaalquote:Op zaterdag 19 december 2009 21:39 schreef RealZeus het volgende:
Wat ik eigenlijk niet snap: op zich zijn de meeste wissels toch uitgerust met wisselverwarming?
Of heeft Vingerverf BV die ook maar definitief uit gezet?
Dat moeten ze bij mij straks toch niet wagen.. 'k Heb niet betaald voor een HSL ritje om vervolgens alsnog langs m'n huis te mogen rijden..quote:Op zaterdag 19 december 2009 21:26 schreef Ofyles2 het volgende:
Ik heb vandaag een leuke dag gehad in Antwerpen.
Op de terugrit werd de Thalys wel omgeleid via Roosendaal, maar als ik daarvoor wat langer naar Music For Life kan luisteren maak ik er geen probleem van.
Dit was niet de schuld van ProRail maar van InfraBel.quote:Op zaterdag 19 december 2009 21:39 schreef RealZeus het volgende:
Wat ik eigenlijk niet snap: op zich zijn de meeste wissels toch uitgerust met wisselverwarming?
Of heeft Vingerverf BV die ook maar definitief uit gezet?
Leuk ritje danquote:Op zaterdag 19 december 2009 21:25 schreef greavy het volgende:
vandaag dankzij DGEG veel vertraging..
In Emmerich lang moeten wachten omdat de stoomloc P8 een bevroren ketel heeft. Eindelijk met vertraging een dieselloc aangekomen. Tevens watertank in Emmerich bevroren. Later vertraging door DB door wachten op de duitse treinen.. Aangekome met 1u15 vertraging in munster.
Terug met +1.20 vertrokken uit munster,. In emmerich gaat de diesel/stoomloc eraf en meen e-loc iervoor. Is opgehaald van de Kijfhoek. Tevens de verwarming niet aan omdat de leidingen sterk bevroren zijn.. Koud dus! Later meer
Hoezo? Prorail is toch verantwoordelijk voor de wissels?quote:Op zaterdag 19 december 2009 21:47 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Dit was niet de schuld van ProRail maar van InfraBel.
Wacht? Dat was vandaag? Gisteren reed er ook al een Thalys langs Den Haag...quote:Op zaterdag 19 december 2009 21:26 schreef Ofyles2 het volgende:
Op de terugrit werd de Thalys wel omgeleid via Roosendaal, maar als ik daarvoor wat langer naar Music For Life kan luisteren maak ik er geen probleem van.
Kunnen die spaghettivreters dan ook helemaal niets?quote:Op zaterdag 19 december 2009 22:27 schreef James1988 het volgende:
En de V250 die naar Belgi is gegaan voor testen, is inmiddels weer teruggestuurd omdat er niet getest kon worden. Reden: de trein had last van afgevlakte wielen.
Zie ook:
Ja, dat was vandaag.quote:Op zaterdag 19 december 2009 21:58 schreef James1988 het volgende:
[..]
Wacht? Dat was vandaag? Gisteren reed er ook al een Thalys langs Den Haag...
Bron: voortgangsrapportage HSL-Zuid, september 2009.quote:AnsaldoBreda
In de verslagperiode zijn twee treinen van AnsaldoBreda in Nederland aangekomen. Begin juli worden met de treinen onder andere remproeven gedaan op het traject Venlo-Eindhoven. De testen zijn er met name op gericht om de treinsystemen te beproeven. Van ERTMS-testen is nog geen sprake. AnsaldoBreda zal gebruik maken van dezelfde OBU als de Thalys. De inbouw en de testen zullen pas beginnen nadat in oktober het verwachte Europese inzetcertificaat voor de Thalys wordt afgegeven. AnsaldoBreda heeft voor het ERTMS testprogramma nog geen harde planning afgegeven.
Testperiodes? Deed men daar toen al aan?quote:Op zaterdag 19 december 2009 23:47 schreef Socios het volgende:
Hoelang duurde de testperiode van Mat ´54/ Plan V/ Plan Z etc. destijds?
Goed gedaan, prachtig!quote:
Dus er komen Spurts op de HSL?quote:Op zaterdag 19 december 2009 19:24 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Mwah, je moet dan wel aan heel veel eisen voldoen. Over deskundigheid, solvabiliteit, enz enz enz. Bovendien zal in dat geval het consortium Arriva & DB gaan roepen dat zij de eerst aangewezene zijn.
Hopelijk Taurussen met Viaggio's.quote:Op zondag 20 december 2009 00:08 schreef Kankerkachelsverkopert het volgende:
[..]
Dus er komen Spurts op de HSL?![]()
Nee, maar ik ben wel benieuwd wat we te zien gaan krijgen op de HSL als er meerdere passagiers-vervoerende bedrijven een toelating hebben.
quote:Op zondag 20 december 2009 00:36 schreef Kankerkachelsverkopert het volgende:
[..]
Heb je een plaatje van die viaggio's?![]()
Kan hem niet vinden.
En hoe laat beginnen we? (ik ga mee)quote:Op zondag 20 december 2009 01:13 schreef RubenK het volgende:
Maar laten we het eens hebben over het rondje 24 december! Wie gaat er allemaal mee?
Jij was dus degene war die andere commentaar op leverdequote:Op zondag 20 december 2009 02:36 schreef greavy het volgende:
Goedenavond morgen alweer.
Zojuist, met een vertraging van ongeveer 2 uur op me thuis bestemming aangekomen, na een rit met de SSN naar Mnster.
We hadden nog wel (meer dan) 2 uren onderweg kunnen zijn, maar dankzij een E-loc die speciaal van de Kijfhoek is gehaald, zijn we tussen Emmerich en Rotterdam met een e-loc gereden. De stoom/diesel locs gingen met elkaar gepaard door naar Rotterdam, en moeten dus nog aankomen, waarschijnlijk.
Morgen zal ik me verslagje posten, met ook het gekloot van die domme DGEG en die klote moffen bij de DB..
Daar kunnen ze der pas wat van, vertragingen krijgen terwijl het niet nodig is
Hoe ik ze vandaag (gisteren) heb meegemaaktquote:Op zaterdag 19 december 2009 20:56 schreef Socios het volgende:
Laat Deutsche Bahn maar komen met hun ritten door heel Nederland.![]()
![]()
![]()
denk als ik het commentaar lees dat we t wel wetenquote:Op zondag 20 december 2009 03:11 schreef Socios het volgende:
Nou, nou, nou, wat een woorden, leuke dag gehad verder?
Volgens mij ga jij heel lang onder weg zijnquote:Op zondag 20 december 2009 05:07 schreef thats-me het volgende:
Ik zal maar eens gaan slapen, over 4 uurtjes gaat de wekker, en dan mooi per trein naar Deventer, naar Dickens festival. Daarna naar Arnhem, Utrecht, en dan mooi richting Groningen, even wat geld doneren bij glazenhuis, dan uiteten... en dan weer terug kachelen richting het sneeuw vrije Twente... Zal nog wel wat foto'tjes maken denk ik...
Dat denk ik ookquote:Op zondag 20 december 2009 09:35 schreef Palmboom313 het volgende:
[..]
Volgens mij ga jij heel lang onder weg zijn
Ik ga beetje last hebben van het dik gedruktequote:Volgens teletekst rijden er momenteel geen treinen op onderstaande baanvakken:
Volgens teletekst rijden er momenteel geen treinen op onderstaande baanvakken:
* Deventer-Zwolle
* Van en naar Den Bosch
* Leeuwarden-Stavoren
* Leeuwarden-Harlingen
* Nijmegen-Den Bosch
* Amersfoort-Apeldoorn
* Amersfoort-Nijkerk
* Van en naar Den Haag Moerwijk
Volgens mij hebben alleen de GTW's zandquote:Op zondag 20 december 2009 10:12 schreef VanderMeulen het volgende:
Hebben de Nederlandse treinen eigenlijk nog zand aan boord?
Vind het soms wel knap dat ze nog op tijd stilstaan met al die sneeuw op de baan.
Voor de duidelijkheid: Maasvlakte-Waalhaven is zo'n 40kmquote:Wat ook wel grappig is is dat ze in Ut geen idee hebben hoe groot de haven is van Rotterdam, die denken taxiritten te besparen door op het dienstkaartje te vermelden dat mcn`s van Mvt naar Whz moeten lopen... "Het is toch ook in Rotterdam?"
Beslist niet. In die tijd bouwde men eerst een prototype, ging daar een paar jaar mee testrijden en pas als die probleemloos werkte gingen ze de rest bouwen. Zo ging het bijv. bij Mat '64 (prototype uit 1961, seriebouw vanaf '64) en ICM (protoserie uit 1977, seriebouw vanaf '83).quote:Op zondag 20 december 2009 00:00 schreef Socios het volgende:
Nou, ja, dat vraag ik mij dus ook af.Ging het toen in n keer goed met nieuwe, robuuste, degelijke, zonder ingewikkelde software bevattende treinen?
www.ns.nlquote:Op zondag 20 december 2009 12:13 schreef mezzy het volgende:
wat kost een dagretourtje Antwerpen vanuit Amsterdam Centraal?
Ik snap daar ook helemaal niets van. En als die verwarmers het dan niet doen he. Waarom nu pas met branders ontdooien?quote:Op zondag 20 december 2009 10:00 schreef Fixers het volgende:
Wel leuk die stuifsneeuw in het kielzog van de trein.
Op dordrecht zijn er nu twee struktonmannetjes met propaanbranders wissels aan het ontdooien. alle belangrijke wissels langs de baan hebben toch gewoon verwarming?
Laat me raden, een SGMm-tweetje of een Plan V?quote:Op zondag 20 december 2009 13:00 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Ik snap daar ook helemaal niets van. En als die verwarmers het dan niet doen he. Waarom nu pas met branders ontdooien?
Op delft komt nu 1 stoptrein per uur langs![]()
Ik hoef er nu gelukkig niet heen. Maar afgelopen vrijdag waren tussen dordrecht en den haag, plan V's als IC en de rest VIRMquote:Op zondag 20 december 2009 13:02 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Laat me raden, een SGMm-tweetje of een Plan V?
Ik heb een leuke dag gehad, maar de DB mag toch echt wel iets doen aan hun verstand van dienstregelingenquote:Op zondag 20 december 2009 03:11 schreef Socios het volgende:
Nou, nou, nou, wat een woorden, leuke dag gehad verder?
Via Utrecht, denk ik. Maar ik zou het er maar niet op wagen, als ik jou was.quote:Op zondag 20 december 2009 13:32 schreef -Dries- het volgende:
Snel vraagje. Is het mogelijk om vandaag vanaf Den Haag CS naar Amsterdam CS te reizen? En dan omstreeks 23:30 weer terug naar DH CS?
DB heeft juist heel veel verstand van betrouwbare dienstregelingen etc. Dat het nu even mis gaat met een stoomtrein staat daar los van.quote:Op zondag 20 december 2009 13:29 schreef greavy het volgende:
maar de DB mag toch echt wel iets doen aan hun verstand van dienstregelingen![]()
Dat kan wel, maar dan zul je moeten overstappen te Leiden Centraal. Terugweg kan wel rechtstreeks. (Evt. met nachttrein naar HS). Goede reis.quote:Op zondag 20 december 2009 13:32 schreef -Dries- het volgende:
Snel vraagje. Is het mogelijk om vandaag vanaf Den Haag CS naar Amsterdam CS te reizen? En dan omstreeks 23:30 weer terug naar DH CS?
Het is hier niet de OV helpdesk hoorquote:Op zondag 20 december 2009 13:44 schreef mezzy het volgende:
wat kost het met de Randstad Rail van Rotterdam Hofplein naar Den Haag Centraal.. je kan met strippenkaart of OVchip, ik wil graag weten hoeveel je moet betalen met de OVchip.. Anyone?
Hangt helemaal af van het tijdstip van boeken, welke trein je neemt op welk tijdstip, wat voor evt. kaartjes je al hebt en wat je verdere eisen zijn.quote:Op zondag 20 december 2009 12:13 schreef mezzy het volgende:
wat kost een dagretourtje Antwerpen vanuit Amsterdam Centraal?
Loop naar Rotterdam Centraal en pak de Intercitytrein naar Den Haag Centraal en reis met eenquote:Op zondag 20 december 2009 13:44 schreef mezzy het volgende:
wat kost het met de Randstad Rail van Rotterdam Hofplein naar Den Haag Centraal.. je kan met strippenkaart of OVchip, ik wil graag weten hoeveel je moet betalen met de OVchip.. Anyone?
Het was niet alleen bij ons, alle treinen hadden vertraging.quote:Op zondag 20 december 2009 13:41 schreef Socios het volgende:
[..]
DB heeft juist heel veel verstand van betrouwbare dienstregelingen etc. Dat het nu even mis gaat met een stoomtrein staat daar los van.
Benieuwd naar verslag & foto´s.
Ja, ik weet hetquote:Op zondag 20 december 2009 14:36 schreef Zug-Chef het volgende:
Greavy, leuk verslag, maar de foto's vind ik wat minder. Als het donker is, is het mooier om met statief tijdopnames te maken. Dan komt alles er veel beter en mooier uit.
wat is het goedkoopste variant (retour) naar Parijs? en naar Berlijn?.. weet je dat misschien ook?quote:Op zondag 20 december 2009 14:24 schreef Socios het volgende:
[..]
Hangt helemaal af van het tijdstip van boeken, welke trein je neemt op welk tijdstip, wat voor evt. kaartjes je al hebt en wat je verdere eisen zijn.
Duurste variant: High-Flex, 1e klas, Thalys. Retour: 176,-.
Goedkoopste variant: Superdagretour, 2e klas, Beneluxtrein. Retour: 36,60.
Waarom zoek je het niet gewoon even lekker zelf op, in plaats van dit topic te spammen.quote:Op zondag 20 december 2009 14:50 schreef mezzy het volgende:
[..]
wat is het goedkoopste variant (retour) naar Parijs? en naar Berlijn?.. weet je dat misschien ook?
Retour Amsterdam Centraal - Paris Nord: Thalys, 2e klas, Low-Fixed, 70,-.quote:Op zondag 20 december 2009 14:50 schreef mezzy het volgende:
wat is het goedkoopste variant (retour) naar Parijs? en naar Berlijn?.. weet je dat misschien ook?
Met ICE International.quote:Op zondag 20 december 2009 15:02 schreef Guppyfriend het volgende:
Boy oh boy, ik vraag me af of ik morgen in Utrecht kom, vanuit Arnhem...
Dan ga je solliciterenquote:Op zondag 20 december 2009 15:41 schreef Socios het volgende:
Woei, gefeliciteerd!Ik wil ook wel bij het spoor werken.
Loketmedewerker! Socios heeft heeel veeel geduld met mensen die domme vragen stellenquote:Op zondag 20 december 2009 15:55 schreef STTSJT het volgende:
Misschien wordt je wel trein schoonmaker
Haha, goeie, computergirl! Of Servicemedewerker op het station.quote:Op zondag 20 december 2009 16:00 schreef computergirl het volgende:
Loketmedewerker! Socios heeft heeel veeel geduld met mensen die domme vragen stellen
Ze hebben dan misschien wel verstand van betrouwbare dienstregelingen, maar ze hebben niet altijd zin om deze ook goed uit te voeren.quote:Op zondag 20 december 2009 13:41 schreef Socios het volgende:
[..]
DB heeft juist heel veel verstand van betrouwbare dienstregelingen etc. Dat het nu even mis gaat met een stoomtrein staat daar los van.
Ik ookquote:Op zondag 20 december 2009 15:02 schreef Guppyfriend het volgende:
Boy oh boy, ik vraag me af of ik morgen in Utrecht kom, vanuit Arnhem...
Mja, mn vriend wees me nog op een tweede probleem. Mijn fiets staat nog op Arnhem centraal, en of er morgen bussen rijden is ook maar de vraag!quote:Op zondag 20 december 2009 16:53 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik ookMomenteel onderzoeken we de mogelijkheid van teleportatie
Wat een leuke naam voor een stadjequote:Op zondag 20 december 2009 16:57 schreef ghizzer het volgende:
Ik zit nu in Arnhem in de trein naar Zutphen. Hopelijk rijd daar ook de trein naar Winterswijk.
quote:Op zondag 20 december 2009 17:17 schreef Duvel het volgende:
Net even over station Gouda gewandeld.
Ze beginnen weer te rijden zo te zienquote:Op zondag 20 december 2009 16:53 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik ookMomenteel onderzoeken we de mogelijkheid van teleportatie
Zevenaar - Winterswijk zijn ze bezig. En die vervangde bussen rijden niet meer.quote:Op zondag 20 december 2009 17:05 schreef greavy het volgende:
Er schijnen treinen naar Winterswijk te rijden, hetzij met vertraging.
Zevenaar - Winterswijk is sowieso vertraagd, of slecht mogelijk.
Suicide. Waanzin. Er wordt al de hele dag gewaarschuwd dat je bestemming best eens onbereikbaar zou kunnen zijn. Dan moet je nodig nog een keer in de avond aan zo'n lange rit beginnenquote:Op zondag 20 december 2009 18:09 schreef ghizzer het volgende:
Familie wil vanavond nl van Lichtenvoorde-Groenlo naar Tilburg.
ns.nl - D bron voor de actuele vertrektijden, en reisadviezen met de treinquote:Op zondag 20 december 2009 18:09 schreef ghizzer het volgende:
Weet iemand of Zwolle - Roosendaal weer er in is gegooid? Familie wil vanavond nl van Lichtenvoorde-Groenlo naar Tilburg.
Bvd voor reacties.
Heeft dat er ooit uitgelegen? Volgens http://www.traphic.nl/trein.aspx rijdt hetquote:Op zondag 20 december 2009 18:09 schreef ghizzer het volgende:
Weet iemand of Zwolle - Roosendaal weer er in is gegooid? Familie wil vanavond nl van Lichtenvoorde-Groenlo naar Tilburg.
Bvd voor reacties.
quote:NS: Stap niet in trein
UTRECHT - De NS heeft mensen zondag aan het eind van de middag nog eens extra opgeroepen alleen in de trein te stappen als dat echt noodzakelijk is. „Denk niet bijvoorbeeld nog lekker een filmpje te pakken in Utrecht en met de trein te gaan. Je loopt echt het risico niet meer thuis te komen'”, aldus een woordvoerder, die vaststelde dat ondanks eerdere negatieve reisadviezen, toch mensen de trein pakten. Het treinverkeer zal nog de hele avond ontregeld zijn. Op sommige trajecten rijden helemaal geen treinen, elders veel minder dan normaal.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |