55 uurquote:Op station Utrecht Centraal is de totale vertraging voor vandaag, 17-12, in totaal 3343 minuten. Dat is meer dan 55 uur.
In totaal waren er hier vandaag 236 treinen die 1 minuut of meer vertraagd waren, de gemiddelde vertraging per vertraagde trein is 15 minuten.
Er waren op dit station vandaag in totaal 75 treinen waarvan het spoor gewijzigd was. 227 treinen waren opgeheven.
Vragen, en als je mazzel hebt zegt de mcn jaquote:Op donderdag 17 december 2009 22:21 schreef spectrumanalyser het volgende:
Op Amsterdam Bijlmer Arena puur op de gok in een trein gesprongen, goed gegokt. Er stond niets op de koersrollen, niets op de CTA
op A'dam Centraal een half uurtje gewacht en daar in een V naar Alkmaar meegegaan![]()
vertel eens, hoe krijg je een cabinerit ?
quote:Op donderdag 17 december 2009 22:21 schreef spectrumanalyser het volgende:
vertel eens, hoe krijg je een cabinerit ?
En als hij gesnaaid wordt is mcn ook VET de klosquote:Op donderdag 17 december 2009 22:26 schreef MarkoAlmelo het volgende:
Vragen, en als je mazzel hebt zegt de mcn ja![]()
Want je mag er eigenlijk niet in.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
quote:Op donderdag 17 december 2009 22:31 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
[..]
En als hij gesnaaid wordt is mcn ook VET de klos![]()
Je kan beter in het weekend in Roosendaal de treinspotter gaan uithangen bij het boemeltje naar Antwerpen.Inderdaad, ik heb een keer een cabinerit mogen meemaken van Marienberg naar Almelo. Toen nog met de wadlopersSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
quote:Op donderdag 17 december 2009 22:31 schreef Dr_Flash het volgende:
Je kan beter in het weekend in Roosendaal de treinspotter gaan uithangen bij het boemeltje naar Antwerpen.Dat is inderdaad niks overdrevenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Kwam een keer binnen op spoor 4a uit de Benelux, boemeltje staat aan de overkant op 1a te wachten. 'k Maak een foto, mcn staat naast z'n trein en schreeuwt letterlijk; "Wilt ge d'r anders voorin bij komen zitten?"
't Is dat-ie een snor had, anders had 'k het nog wel gedaan ook.
Ja, het blijft toch de "echte" trein. Gaaf om mee te makenquote:Op donderdag 17 december 2009 21:29 schreef Duvel het volgende:
[..]
Leuke trein is dat voor een cabinerit hč!![]()
Hoe kwam dat zo eigenlijk?
Viel mij ook al op.quote:Op donderdag 17 december 2009 20:12 schreef Yreal het volgende:
Geweldig trouwens, dat de TT elke dag van de week al geldt![]()
Mooi spul, wat je zegtquote:Op donderdag 17 december 2009 22:55 schreef knars het volgende:
Laatste keer dat het me gelukt was om cabinerit te maken is 8,5 jaar geleden, ook savonds. Cabinerit in een DD-AR van Wezep naar Zwolle. Die IJsselbrug, mooi spul.
Oja, dat waren jullie nog van plan.quote:Op donderdag 17 december 2009 20:59 schreef Yreal het volgende:
T gaat word worden morgen, met ons treinen rondje![]()
Hij roest een beetje.quote:Op donderdag 17 december 2009 23:01 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Mooi spul, wat je zegt![]()
[ afbeelding ]
die gaat ook wegquote:Op donderdag 17 december 2009 23:03 schreef TeringHenkie het volgende:
[..]
Hij roest een beetje.
Die brug dan he
Geeft niet, wordt toch vervangen.quote:Op donderdag 17 december 2009 23:03 schreef TeringHenkie het volgende:
[..]
Hij roest een beetje.
Die brug dan he
Is het verboden voor de machinist om een reiziger in de cabine te nemen?quote:Op donderdag 17 december 2009 22:40 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik heb het gedaan hoor, best leuk in AM75. Alleen na Antwerpen Oost moet je wel ff vort maken, je kan niet in de cab gespot worden bij binnenkomst op centraal. Ik mocht ook overal foto's en filmpjes van maken en zo (behalve van die MCN zelf natuurlijk)
quote:Op donderdag 17 december 2009 23:01 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Mooi spul, wat je zegt![]()
[ afbeelding ]
Er mag zelfs geen conducteur meereizen op de cabine. Zou de machinist maar afleiden. IVW controleert in burger. Betrapt: beide de klos.quote:Op donderdag 17 december 2009 23:07 schreef Quyxz_ het volgende:
Is het verboden voor de machinist om een reiziger in de cabine te nemen?
Het is toch juist goed, een beetje interesse wekken voor potentiële machinisten?
Serieus? ik zie bij die syntus treinen heel vaak 2 of 3 man er in zittenquote:Op donderdag 17 december 2009 23:16 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Er mag zelfs geen conducteur meereizen op de cabine. Zou de machinist maar afleiden. IVW controleert in burger. Betrapt: beide de klos.
quote:UTRECHT - De treinen blijven donderdag tot 01.00 uur doorrijden om iedereen te kunnen vervoeren. Als er dan nog gestrande reizigers zijn, wordt geprobeerd om die op een andere manier naar huis te krijgen.
Landstraat bedoel je? Dat is het materieel voor de buurtsporen dat er staat. DD-AR wordt tegenwoordig ingezet op Utrecht - Zwolle, Utrecht - Leiden en Utrecht - Almere, dus dan zie je daar idd meer stellen staan.quote:Op donderdag 17 december 2009 23:17 schreef Sjoegerd het volgende:
Wat is dat trouwens met al die DD-AR stellen bij Utrecht Centraal op dat kleine rangeerterreintje? Normaal stond er één. Nu staan er telkens 3
Geen idee hoe het heetquote:Op donderdag 17 december 2009 23:24 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Landstraat bedoel je? Dat is het materieel voor de buurtsporen dat er staat. DD-AR wordt tegenwoordig ingezet op Utrecht - Zwolle, Utrecht - Leiden en Utrecht - Almere, dus dan zie je daar idd meer stellen staan.
Tenzij je als meerijder een cabinekaart hebt (en je aan de bijbehorende richtljinen houdt). Dan kan IVW niks beginnen.quote:Op donderdag 17 december 2009 23:16 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Er mag zelfs geen conducteur meereizen op de cabine. Zou de machinist maar afleiden. IVW controleert in burger. Betrapt: beide de klos.
Jep, maar dan kun je door de mcn alsnog geweigerd worden.quote:Op donderdag 17 december 2009 23:30 schreef Duvel het volgende:
[..]
Tenzij je als meerijder een cabinekaart hebt (en je aan de bijbehorende richtljinen houdt). Dan kan IVW niks beginnen.
Hoe kan je dan aan z'n kaart komen? dat zou toch niet zo 123 te regelen zijn (lijkt me )quote:Op donderdag 17 december 2009 23:30 schreef Duvel het volgende:
[..]
Tenzij je als meerijder een cabinekaart hebt (en je aan de bijbehorende richtljinen houdt). Dan kan IVW niks beginnen.
marktplaats.nlquote:Op donderdag 17 december 2009 23:47 schreef STTSJT het volgende:
[..]
Hoe kan je dan aan z'n kaart komen? dat zou toch niet zo 123 te regelen zijn (lijkt me )
quote:5 Winterse omstandigheden
5.1 IJzelafzetting
5.1.1 Constateren ijzelafzetting
U constateert ijzelafzetting door:
• abnormale vonkvorming; of
• wegvallen van de bovenleidingspanning.
U licht de treindienstleider in.
5.1.2 Controle stroomafnemers
U controleert de stroomafnemers van:
• E-loc’s bij ieder stationnement;
• treinstellen en trek-duweenheden op elk begin- en eindstation.
5.1.3 Gangbaarheid stroomafnemers
Als de gelegenheid zich voordoet, laat u de stroomafnemers enige
keren op en neer bewegen.
5.2 Rembediening
5.2.1 Schijfremmen
Bij stuifsneeuw en temperaturen onder 0°C voert u bij materieel
uitgerust met schijfremmen elke 10 minuten een kortstondige remming
met maximale remkracht uit.
Productie Services
Veiligheid & Regelgeving
Handboek Machinist NSR / 1 december 2006 - 4 / 17
Hoofdstuk 4 Rijden van treinen (vervolg)
5.2.2 Onvoldoende remeffect
Bij onvoldoende remeffect vermindert u de toegestane snelheid als volgt:
• bij DH-materieel: met minimaal 10 km/h;
• bij ICM, ICR, DDM, DD-IRM, DD-AR en buitenlands materieel: met
minimaal 20 km/h;
• bij SGM, SM '90 en DM '90: met minimaal 30 km/h.
5.3 Snelheid
U past de snelheid aan de weersomstandigheden aan.
alsof ze dat doenquote:Op vrijdag 18 december 2009 00:42 schreef NordicBlue het volgende:
Stukje over winterse omstandigheden:
[..]
Bij stuifsneeuw en temperaturen onder 0°C voert u bij materieel
uitgerust met schijfremmen elke 10 minuten een kortstondige remming
met maximale remkracht uit.
[..]
quote:2.3 Energiezuinig rijden
U gebruikt tijdens de rit zo weinig mogelijk energie.
quote:2.5 Onderzoek politie/justitie
[...]
Na een incident/onregelmatigheid kan de politie u meenemen voor nader
verhoor. U:
U kunt aangemerkt worden als verdachte. Als u als verdachte wordt
gehoord, dan moet de politie u hier uitdrukkelijk op wijzen (bij twijfel hierover
vraagt u of u verdachte of getuige bent).
Als getuige, u:• geeft de politie antwoord op vragen over de toedracht van het voorval; • doet geen uitspraken over de schuldvraag; • legt geen verklaringen af die voor uzelf of uw collega's belastend
kunnen zijn;• moet meewerken aan een ademtest.
quote:1.3.2 Geluidsapparatuur
U verbiedt reizigers het hinderlijk laten spelen van geluidsapparatuur.
Dat is om in de spits de stoptreinen richting Hilversum/Leiden te versterken die tegenwoordig 90% met DDAR rijden, voorheen reed die voornamelijk met Sprinters en Mat64.quote:Op donderdag 17 december 2009 23:17 schreef Sjoegerd het volgende:
Wat is dat trouwens met al die DD-AR stellen bij Utrecht Centraal op dat kleine rangeerterreintje? Normaal stond er één. Nu staan er telkens 3
Dat wil ik ook nog een keerquote:Op donderdag 17 december 2009 23:00 schreef TeringHenkie het volgende:
De cabinerit een paar jaar geleden in een 16/7/800 eloc zal ik nooit meer vergeten. Deur naar het middencompartiment openzetten en opentrekken die rijcontrollermachtig geluid
Het is net alsof je op het dek van een schip staat met die schuine ramen
Klopt, hij is ook alleen geldig voor je dienstuitvoering, dus niet voor de hobby.quote:Op donderdag 17 december 2009 23:32 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Jep, maar dan kun je door de mcn alsnog geweigerd worden.
ofquote:***************************************
Treinen "verrassend goed opgestart"
***************************************
` De treinen rijden weer goeddeels
volgens het boekje.Volgens Prorail is
het treinverkeer vanochtend "verrassend
goed opgestart".In het noorden wordt
nog een uurdienstregeling gehanteerd.
Door de sneeuw was het treinverkeer
gisteren de hele dag ontregeld.De NS
heeft met een nooddienstregeling
gewerkt en is blijven rijden tot alle
passagiers thuis waren.Er reden treinen
tot half drie vannacht.
In Groningen,Friesland en Drenthe reden
de hele dag geen bussen.Vandaag rijden
ze weer.Op de weg viel de avondspits in
de Randstad mee.In andere delen van het
land waren wel meer files dan normaal.
***************************************
milieubewust? ik denk dat het meer portemonnee-bewust zal zijnquote:Op vrijdag 18 december 2009 01:13 schreef TeringHenkie het volgende:
Ook de NS is milieubewust bezig:
[..]
Dat was al zo in de tijd van de kolenpremie!quote:Op vrijdag 18 december 2009 08:40 schreef dennistd het volgende:
[..]
milieubewust? ik denk dat het meer portemonnee-bewust zal zijn
is stremming arnhem utrecht dan alweer voorbij en hoef je niet meer via den bosch ?quote:Op vrijdag 18 december 2009 08:45 schreef Guppyfriend het volgende:
GIsteren met een trein van 23:00 uur van Utrecht naar Arnhem gekomen. Nu maar eens kijken of ik weer van Arnhem naar Utrecht kan
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |