abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 18 december 2009 @ 14:07:52 #51
136283 knars
Teethgrinder
pi_75768176
Vanochtend overigens 3x Plan V als IC Den Haag - Deventer
vanochtend nog een van de hoofditems bij het NOS journaal dat alles vandaag zo lekker rijdt en onder controle is. Ik merk het niet echt. Als ze nu alweer op ns.nl knallen dat het treinverkeer ontregeld is, we rekening moeten houden met uitval en dat er nog niet bekend is hoe lang dit gaat duren, lees ik: de NS heeft de handdoek nu al in de ring geworpen.

Maar kom op! Er valt nu geen sneeuw meer, alles zou zijn opgelost met de infrastructurele verstoringen en logistieke problemen (in welke sneeuwhoop ze gisteren welk materieel gedumpt hadden). Waarom gaat het nu dan weer mis?

Okee, het is vragen naar de bekende weg
pi_75768311
quote:
Op vrijdag 18 december 2009 14:07 schreef knars het volgende:
Vanochtend overigens 3x Plan V als IC Den Haag - Deventer
vanochtend nog een van de hoofditems bij het NOS journaal dat alles vandaag zo lekker rijdt en onder controle is. Ik merk het niet echt. Als ze nu alweer op ns.nl knallen dat het treinverkeer ontregeld is, we rekening moeten houden met uitval en dat er nog niet bekend is hoe lang dit gaat duren, lees ik: de NS heeft de handdoek nu al in de ring geworpen.

Maar kom op! Er valt nu geen sneeuw meer, alles zou zijn opgelost met de infrastructurele verstoringen en logistieke problemen (in welke sneeuwhoop ze gisteren welk materieel gedumpt hadden). Waarom gaat het nu dan weer mis?

Okee, het is vragen naar de bekende weg
Plan V reed ook venlo-Den haag. Of iig, eigenlijk, venlo-rotterdam. En dat krijg je pas weer te horen in rotterdam
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 18 december 2009 @ 14:31:08 #53
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_75769117
Arriva had best in een halfuursdienst kunnen rijden. Het was prima te doen.

Voor de rest laat ik vandaag het reisje naar Utrecht schieten.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_75769348
Hoerige hoerezooi
quote:
Door diverse verstoringen ondervindt de treindienst in de Randstad en Midden Nederland vertraging. Houdt u rekening met uitval van treinen.

Er rijden minder treinen tussen:

* Schiphol en Nijmegen
* Utrecht Centraal en Den Bosch
* Rotterdam Centraal en Den Haag Centraal
* Dordrecht en Leiden Centraal
* Utrecht Centraal en Almere Centraal
* Utrecht Centraal en Den Haag Centraal
* Utrecht Centraal-Gouda Goverwelle-Rotterdam Centraal
* Lelystad en Schiphol
* Amsterdam en Hoofddorp

Dit duurt de hele dag.
Hoeren
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 18 december 2009 @ 14:56:57 #55
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_75770186
Het gebeurt niet iedere dag: een trein van 6 bakken GTW naar Harlingen. Vrijwel altijd moeten ze het daar stellen met 2 of 3 bakken, maar vandaag met de uursdienst zet Arriva op alle trajecten gekoppelde stellen in.
Altijd onderweg naar het avontuur
  vrijdag 18 december 2009 @ 15:19:15 #56
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_75771148
quote:
Op vrijdag 18 december 2009 14:37 schreef Dr_Flash het volgende:
Hoerige hoerezooi
[..]

Hoeren
Gewoon kut.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_75771494
quote:
Op vrijdag 18 december 2009 15:19 schreef Duvel het volgende:

[..]

Gewoon kut.
We zien het wel. Kan er weinig anders van maken
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 18 december 2009 @ 15:29:35 #58
136283 knars
Teethgrinder
pi_75771547
Tsja, had beter kunnen thuiswerken vandaag. Kom later aan, ga eerder weg en per saldo nog steeds eerder van huis en later weer thuis.
  vrijdag 18 december 2009 @ 15:30:06 #59
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_75771569
Ja. Van de vingerverfsite:
quote:
Treindienst nog niet geheel volgens plan

De landelijke treindienst is vanochtend na de weersomstandigheden van gisteren normaal opgestart.

Door enkele incidenten in de Randstad en het midden van het land is er toch wat vertraging ontstaan. Alles rijdt echter. De verwachting is dat de vervoerders in de loop van de ochtend de vertragingen kunnen inlopen. Omdat er vanmiddag weer wat lichte sneeuw wordt verwacht heeft ProRail weer 40 storingsploegen paraat om eventuele problemen op te lossen.
Ach ja, vrijdagmiddag, iedereen is daar al naar huis.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  vrijdag 18 december 2009 @ 15:50:08 #60
28390 FritsFlits
Ik heet geen Frits
pi_75772325
Trein van 12.35 vanaf Alkmaar Noord naar Amsterdam CS (en Nijmegen) had 10 minuten vertraging. Trein van Amsterdam CS terug naar Alkmaar Centraal was op tijd en kwam een paar minuten later aan op het station van Alkmaar. Gelukkig heb ik weinig problemen gehad vandaag.

Gisteren had ik wel vertraging vanaf Amsterdam CS, een uur totaal. Omdat er treinen utivielen, was er ook een groot aantal mensen blijven hangen. Het was daarom nog voller in de treinen dan normaal en daardoor heb ik de hele reis met 2 zware tassen (a/v-spul) op een trap moeten staan dat best krap was met al die mensen.
"The greatest distance in the universe is that between two minds"
pi_75773477
quote:
Op vrijdag 18 december 2009 14:37 schreef Dr_Flash het volgende:
Hoerige hoerezooi
[..]

Hoeren
Ik snap echt totaal niet waarom die treinen niet rijden.

En waar ik helemaal boos om kan worden is dat er s'ochtends nog zo'n leuk nieuws bericht komt dat alle treinen volgens de dienstregeling rijden
quote:
Roemer wijt dat vooral aan de marktwerking op het spoor. “De laatste jaren moest alles aan de markt worden overgelaten, het spoorbedrijf werd opgeknipt en onderhoudsbedrijven moeten concurreren bij het onderhoud. Dit soort storingen is echt van de laatste jaren. ProRail heeft nota bene zelfs haar sneeuwschuivers van de hand gedaan omdat ze geen treinen meer hadden waar ze op pasten. Minister Eurlings moet hier echt iets aan gaan doen.”
dit is dan wel weer goed nieuws. Geen marktwerking meer

[ Bericht 24% gewijzigd door Palmboom313 op 18-12-2009 16:28:00 ]
pi_75774711
Waar worden de LINTjes tegenwoordig onderhouden? Hgl staat al een tijdje leeg volgens mij.
Het was weer droevig gesteld met ze, heenweg had ik er eentje met een behoorlijke vierkante wiel (kon nauwelijks verstaan wat de persoon tegenover mij zei) en op de terugweg een met maar 2 van de 4 deuren die werkte en ook maar op 1 motor

Met dit weer ben ik wel blij met Syntus, nauwelijks vertragingen
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 18 december 2009 @ 17:24:53 #63
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_75775814
Die Lintjes gaan nu naar Voith in Blerick voor onderhoud
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_75776475
Check die tijden van de vertraging... hoe is dit mogelijk? Door het weer of het ERTMS probleem?

  vrijdag 18 december 2009 @ 18:19:08 #65
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_75777573
Vooral door het ERTMS probleem. Dit kan ook door problemen in België komen, of door Frankrijk.
Ik denk niet het weer, omdat ze vandaag wel meer op tijd hebben gereden. (vaak < 45 minuten)
pi_75777604
quote:
Op vrijdag 18 december 2009 16:22 schreef Palmboom313 het volgende:

[..]

Ik snap echt totaal niet waarom die treinen niet rijden.

En waar ik helemaal boos om kan worden is dat er s'ochtends nog zo'n leuk nieuws bericht komt dat alle treinen volgens de dienstregeling rijden
[..]

dit is dan wel weer goed nieuws. Geen marktwerking meer
Verwacht maar niet dat minister Camorra E. hier iets aan gaat doen. Die legt veel liever een nieuwe snelweg met vloerverwarming aan. Zodat de heilige koeien lekker door kunnen rijden.

Kunnen we niet met zijn allen op de communistische partij stemmen, wat nationalisatie in de openbare sector zal wel eens goed zijn.
  vrijdag 18 december 2009 @ 18:24:25 #67
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_75777756
quote:
15:03 + 202 min. Amsterdam Centraal 11 Thalys , Niet instappen
17:03 + 90 min. Amsterdam Centraal 11 Thalys , Niet instappen
17:58 + 35 min. Paris-Nord 4 Antwerpen-Centr, Brussel-Zuid Thalys
18:03 + 53 min. Amsterdam Centraal 11 Thalys , Niet instappen
Ff geen screen nu.. Al 4 thalyssen met vertraging
De Thalys van 18.03 heeft al 30 minuten minder vertraging dan 5 minuten geleden

Van de AV van Rotterdam Centraal
De 15.03 Thalys is om 18:31 verdwenen van de AV van Rotterdam Centraal, dus zal wel vertrokken zijn.

Doet me denken aan deze commercial van NS:


[ Bericht 9% gewijzigd door greavy op 18-12-2009 18:32:54 ]
  vrijdag 18 december 2009 @ 18:40:39 #68
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_75778238
Op TT115 is inmiddels aangekondigd dat ook komend weekend een uitgedunde dienstregeling gereden wordt, en dat zondagavond bekeken wordt of dat maandag ook nog nodig is.

Dit gaat wel wat ver.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_75778624
Ik was vanmiddag op centraal, stond de FYRA klaar terwijl de CTA vond dat de Thalys hier stond met 60 minuten vertraging, uiteindelijk werd het aangepast en kwam nog later de Thalys aan op spoor 14.

Serieus, die Thalys faalt echt teveel op de HSL.
pi_75778654
Waarom?!?!?

Wat is nu het grote probleem? Er valt 5cm sneeuw en 5 dagen lang rijden er amper treinen. Het is winter met een beetje sneeuw, geen nieuwe ijstijd. In landen als canada en siberie rijden ze nog treinen als er 1,5 meter sneeuw ligt.
pi_75778983


Waarom is die ruimte in plan V eig.? Vind het altijd zo vreemd, stond er laatst nog in, dan heb je een soort leeg hok met andere deuren.

Edit: Ah heb het al geloof ik:
quote:
De laatste deelseries Plan V7-V13, met de nummers 801-965, beschikken in tegenstelling tot de vorige drie deelseries wel weer over een kleine afdeling voor post- en bagagevervoer
Bron Wikipedia

[ Bericht 40% gewijzigd door Kankerkachelsverkopert op 18-12-2009 19:07:11 ]
  vrijdag 18 december 2009 @ 19:00:47 #72
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_75778986
quote:
Op vrijdag 18 december 2009 18:51 schreef Fixers het volgende:
Waarom?!?!?

Wat is nu het grote probleem? Er valt 5cm sneeuw en 5 dagen lang rijden er amper treinen. Het is winter met een beetje sneeuw, geen nieuwe ijstijd. In landen als canada en siberie rijden ze nog treinen als er 1,5 meter sneeuw ligt.
Er word teveel gefaald

17:28 + 106 min. Amsterdam Centraal 2 Thalys
Dit is van Schiphol. Die thalys stond eerst nog op +89
  vrijdag 18 december 2009 @ 19:08:00 #73
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_75779220
quote:
Op vrijdag 18 december 2009 19:00 schreef Kankerkachelsverkopert het volgende:
[ afbeelding ]

Waarom is die ruimte in plan V eig.? Vind het altijd zo vreemd, stond er laatst nog in, dan heb je een soort leeg hok met andere deuren.

Edit: Ah heb het al geloof ik:
[..]

Bron Wikipedia
Bedoel je dat achter die gele deur?
Dat was meende ik een plek voor rolstoelen / fietsen en dergelijke.
pi_75779354
quote:
Op vrijdag 18 december 2009 19:08 schreef greavy het volgende:

[..]

Bedoel je dat achter die gele deur?
Dat was meende ik een plek voor rolstoelen / fietsen en dergelijke.
Vergeet het maar. De buitendeuren zijn dichtgeschroefd en de binnendeuren VEEEEL te smal.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_75779358
quote:
Op vrijdag 18 december 2009 19:08 schreef greavy het volgende:

[..]

Bedoel je dat achter die gele deur?
Dat was meende ik een plek voor rolstoelen / fietsen en dergelijke.
Nee dat is elders, diverse Plan V stellen zijn gebouwd met bagageruimte of ruimte voor post en pakket vervoer zoals deze als ik Wikipedia mag geloven.
pi_75779375
quote:
Op vrijdag 18 december 2009 18:51 schreef Fixers het volgende:
Waarom?!?!?

Wat is nu het grote probleem? Er valt 5cm sneeuw en 5 dagen lang rijden er amper treinen. Het is winter met een beetje sneeuw, geen nieuwe ijstijd. In landen als canada en siberie rijden ze nog treinen als er 1,5 meter sneeuw ligt.
Mja, ik vind dit ook idd wel een beetje overdreven
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_75780142
Het rondje dat ik en marko gemaakt hebben was best wel baas

Eerste klas met de ICE naar arnhem van amsterdam

Daar burgerking gegeten, de cola volgemieterd met whisky. toen een mooi plaatje van een loc met een bevroren voorkant. Toen verder met de IC naar roosendaal. Mooi sneeuwlandschap plaatjes gesloten, nog een beetje lekker geouwhoerd met wat studenten .

Te roosendaal hebben we een v250 gezien . Daarna kwam er een goederen traxx voor een rood licht, zag de machinist ons en zette een kerstmuts op toen terug met de belgse benelux vol met vrolijke belgse conducteurs die de v250 ook een lelijk gedrocht vonden. vervolgens lokte ik ze een beetje uit met belgen moppen omdat ie zei dat ie nederlandse moppen kenden . Marko verliet de trein bij rotterdam en er stapte een lekkere bulgaarse meid in waarmee ik tot de gate bij schiphol ben gelopen.

en nu moet ik werken met een redelijk dronken hoofd
pi_75780151
oja pics volgen
pi_75780224
Pic´s van meisje or it didn´t happen, inderdaad.
pi_75780271
stelletje zatnekken
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_75780407
Ik heb wel face boek van der.

morgen als ik nuchter ben effe pics posten

Owja en die traxx machinst en de belgse conducteurs, wat een bazen
pi_75780412
quote:
Op vrijdag 18 december 2009 16:55 schreef Nightshadow het volgende:
Met dit weer ben ik wel blij met Syntus, nauwelijks vertragingen
Hopelijk morgenochtend ook dan... *moet van Geldermalsen naar Elst, bij voorkeur via Tiel *

Hopelijk zijn de vertragingen niet zó erg zaterdag om 8:22 in de morgen.
"Friendship is like wetting your pants. Everyone can see it, but only you can feel its warmth."
pi_75780813








en ja ,dat is een Spurt daar rechts
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 18 december 2009 @ 19:54:23 #84
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_75780890
Wat moet een Arriva GTW in Roosendaal
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_75781006
Grootste problemen komen imo door het fragiele spoorwegnet in Nederland i.c.m. een mentaliteitskwestie. Waar vroeger structureel preventief onderhoud gedaan werd aan het spoor, wacht men nu tot iets (een wissel, sein, overweg, trein etc.) een storing krijgt om het vervolgens (provisorisch) te repareren.

Tevens wil men tegenwoordig alles maar modern en met de meest ingewikkelde (storings)gevoelige software aanleggen. Denk o.m. aan ERMTS en de ontzettend vele software in nieuwe treinen. Waar vroeger de infrastructuur en het materieel nog robuust waren en het tegen een stootje (en 20 graden vorst ft. 20 centimeter sneeuw!) kon, valt het nu al bij een geringe andere omstandigheid uit.

Wat wel in ogenschouw moet worden genomen is het drukbereden net. Zes intercity´s en nog een batterij aan stoptreinen op bepaalde trajecten per richting per uur is niet niks. Als er ergens iets mis gaat, heeft dat geheid gevolgen.

Men dient dan ook terug te gaan naar de core business. Het rijden van de treinen conform de dienstregeling. Hiervoor moet het spoorwegnet goed onderhouden worden, waar onnodige vernieuwingen ondergeschikt moeten zijn. Verder moet het geld gestoken worden in degelijk treinen en ander materieel (en dus niet in lightrail, overbodige beeldschermen, eveneens softwarematig onmogelijke, onnodige en voor de reiziger onbegrijpelijke ov-chipkaarten, digitalisering van andere dingen, achterhaalt internet in de trein etc.)

Zorg liever voor de nodige goede voorzieningen zoals restauratiewagens, toiletten, comfortabel interieur etc. Dit i.c.m. met een betrouwbare, snelle en uitgebreide dienstregeling komt het reizen per spoor pas ten goede.
  vrijdag 18 december 2009 @ 20:08:58 #86
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_75781511
Deels bullshit, in 1970 ging de boel ook gewoon op zijn bek met sneeuw: toen hadden ze nog schuifdeuren waarvan de kasten in de wanden volkomen dichtkoekten door de stuifsneeuw. Etc. etc. etc. Plus: er wordt een steeds hoger veiligheidsniveau gevraagd, dus je moet over op iets anders dan ATB, waarbij ERTMS dan een alternatief is dat op zich aantrekkelijk is dan ATB-NG. Er moet wel ruimte zijn voor vooruitgang.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_75782415
Vooruitgang prima! Maar dan wel als deze nuttig is en iets bijdraagt aan een betere dienstverlening. De deuren zijn inderdaad verbeterd de afgelopen jaren. Veiligheid is vanzelfsprekend belangrijk. ATB(-NG) functioneert imo prima en is tot op heden veel stabieler.

Wel een vraagje: wat maakt/ waarom is ERMTS veiliger dan ATB(-NG)?
pi_75782589
quote:
Op vrijdag 18 december 2009 19:54 schreef Peterselieman het volgende:
Wat moet een Arriva GTW in Roosendaal
Moest er waarschijnlijk 1 naar de werkplaats. Toen ik gisteren naar hardinxveld terugmoest, werd de trein verwisseld met een andere. De machinist was even later zo vriendelijk uit te leggen dat het kwam omdat de pantograaf veel slijtage had ondervonden door het winterweer.
Maar ze reden wel allemaal

Zag vandaag de v250 langskomen op Dordrecht. Naast de ongelofelijk lelijke neus, zijn de bakken ook nog eens onnodig hoog en lomp. Ik snap niet hoe ze ooit zo'n kutproduct hebben kunnen aanschaffen. Er zijn veel mooiere gestroomlijndere treinen die wel 300 kunnen en wel op tijd geleverd worden. Waarom niet gewoon de ICE3. Daar heeft NS-hispeed al ervaring mee.
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
pi_75782699
Socios, wat is er mis met lightrail?
Voor stoptreinen is het veel rendabeler.
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
pi_75782740
quote:
Op vrijdag 18 december 2009 20:39 schreef Ascendancy het volgende:

[..]

Zag vandaag de v250 langskomen op Dordrecht. Naast de ongelofelijk lelijke neus, zijn de bakken ook nog eens onnodig hoog en lomp. Ik snap niet hoe ze ooit zo'n kutproduct hebben kunnen aanschaffen. Er zijn veel mooiere gestroomlijndere treinen die wel 300 kunnen en wel op tijd geleverd worden. Waarom niet gewoon de ICE3. Daar heeft NS-hispeed al ervaring mee.
Ik ben benieuwd of ze ooit geleverd worden.

Dat bedrijf verknalt het goed, de Denen waren al niet zo blij, ik weet niet hoe dat afgelopen is maar ik geloof dat ze de rechter er bij wouden halen.
  vrijdag 18 december 2009 @ 20:46:47 #91
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_75782850
Dat kan ik je wel vertellen: AnsaldoBreda heeft uitstel gekregen, pas in Q3 2012 moet alles geleverd zijn. Ook gaat AnsaldoBreda een gedeelte van het contractbedrag terugbetalen / in mindering brengen.
pi_75782978
quote:
Op vrijdag 18 december 2009 20:46 schreef James1988 het volgende:
Dat kan ik je wel vertellen: AnsaldoBreda heeft uitstel gekregen, pas in Q3 2012 moet alles geleverd zijn. Ook gaat AnsaldoBreda een gedeelte van het contractbedrag terugbetalen / in mindering brengen.
Toch knap. Dat bedrijf brengt zonder enige moeite ns-hispeed naar de afgrond
Ik hoop dat een ander bedrijf er gaat rijden. Maar de NS moest het weer met een belachelijk hoog bedrag claimen.
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
  vrijdag 18 december 2009 @ 20:54:16 #93
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_75783149
Het zou mij niet verbazen als HSA binnen 2 jaar inderdaad failliet is. Of we daarmee beter af zijn is nog maar zeer de vraag... dan rijdt er tenslotte niemand (buiten Thalys) op de HSL-Zuid. Daarnaast zijn er dan ook weinig bedrijven die geschikt materieel hebben...

Mocht HSA failliet gaan, dan zal ook de levering van de V250's wel worden stopgezet. Er is tenslotte geen betalende afnemer meer... buiten de NMBS die 3 stellen in bestelling heeft staan. Dan krijgen de Belgen dus die 3 afdankertjes...
pi_75783183
quote:
Op vrijdag 18 december 2009 20:42 schreef Ascendancy het volgende:
Socios, wat is er mis met lightrail?
Voor stoptreinen is het veel rendabeler.
De levensduur (moet misschien nog blijken. Maar vraag me af of het net zolang als bijvoorbeeld Mat ´64 rondrijdt), de storingsgevoeligheid (SLT). De zittingen (alle lightrail), het vaak ontbreken van sanitair (wederom SLT, sommige GTW, Lintjes etc.). Het niet door sneeuw kunnen rijden (GTW in het Noorden). De robuustheid die ontbreekt. Al met al kan ´zwaar´ materieel een stoptreindienst ook aan mijns inziens.
  vrijdag 18 december 2009 @ 21:06:47 #95
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_75783634
quote:
Op vrijdag 18 december 2009 20:34 schreef Socios het volgende:
Vooruitgang prima! Maar dan wel als deze nuttig is en iets bijdraagt aan een betere dienstverlening. De deuren zijn inderdaad verbeterd de afgelopen jaren. Veiligheid is vanzelfsprekend belangrijk. ATB(-NG) functioneert imo prima en is tot op heden veel stabieler.
Nogal logisch, het ligt er al veel langer. Vraag maar eens aan oude rotten langs de Maaslijn hoe het daar ging toen er net ATB-NG was aangelegd.
quote:
Wel een vraagje: wat maakt/ waarom is ERMTS veiliger dan ATB(-NG)?
Volgens mij heeft het vrijwel het zelfde veiligheidsniveau. Verschil is dat er voor ERTMS meerdere aanbieders zijn (voor ATB-NG maar één, wat prijsopdrijvend werkt) en dat ERTMS in meer landen gebruikt gaat worden wat de prijs drukt en de interoperabiliteit van het materieel vereenvoudigt.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_75783720
quote:
Op vrijdag 18 december 2009 20:54 schreef Socios het volgende:

[..]

De levensduur (moet misschien nog blijken. Maar vraag me af of het net zolang als bijvoorbeeld Mat ´64 rondrijdt), de storingsgevoeligheid (SLT). De zittingen (alle lightrail), het vaak ontbreken van sanitair (wederom SLT, sommige GTW, Lintjes etc.). Het niet door sneeuw kunnen rijden (GTW in het Noorden). De robuustheid die ontbreekt. Al met al kan ´zwaar´ materieel een stoptreindienst ook aan mijns inziens.
De levensduur zal denk ik wel meevallen. Mat '64 had gewoon al uitgefaseerd moeten zijn. Doet me steeds weer pijn aan de oren als die rottreinen stoppen. Daarnaast zijn sommige sprinter's ouder dan de mat '64's laatste serie. De WC's die missen in de GTW op de merwede-lingelijn, zijn een logische keuze. Niemand reist daar het hele traject van 45 minuten. Dus het is niet nodig.

Daarnaast is light-rail veel efficienter. Je kan er in dezelfde tijd veel meer stations aandoen op een traject.
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
pi_75783995
quote:
Op vrijdag 18 december 2009 21:06 schreef Duvel het volgende:
Volgens mij heeft het vrijwel het zelfde veiligheidsniveau. Verschil is dat er voor ERTMS meerdere aanbieders zijn (voor ATB-NG maar één, wat prijsopdrijvend werkt) en dat ERTMS in meer landen gebruikt gaat worden wat de prijs drukt en de interoperabiliteit van het materieel vereenvoudigt.
Dus op zich had de HSL 25 jaar geleden al met ATB-NG aangelegd en bereden kunnen worden, maar omdat het een paar kwartjes goedkoper zou kunnen zijn, met de onvermijdelijke veiligheidsconcessies, zitten we nu met dit geklooi opgescheept?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 18 december 2009 @ 21:23:52 #98
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_75784338
quote:
Op vrijdag 18 december 2009 21:08 schreef Ascendancy het volgende:

[..]

Niemand reist daar het hele traject van 45 minuten.
Bewijs!
quote:
Daarnaast is light-rail veel efficienter. Je kan er in dezelfde tijd veel meer stations aandoen op een traject.
Light Rail zuigt stierenballen: geen luxe, geen comfort, trams horen in de stad.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  vrijdag 18 december 2009 @ 21:24:16 #99
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_75784350
quote:
Op vrijdag 18 december 2009 21:15 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Dus op zich had de HSL 25 jaar geleden al met ATB-NG aangelegd en bereden kunnen worden, maar omdat het een paar kwartjes goedkoper zou kunnen zijn, met de onvermijdelijke veiligheidsconcessies, zitten we nu met dit geklooi opgescheept?
Eh, ATB-NG gaat tot 160 of 200 of zo?

Oh ja, en Europa.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  vrijdag 18 december 2009 @ 21:32:55 #100
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_75784662
De eerste plannen voor een HSL waren er al in 1973... ATB-NG stamt uit de jaren negentig. Mocht men in de jaren 80 een HSL hebben aangelegd dan had er een ATB-NG ontwikkeld kunnen worden wat tot 350 km/h (ofzo) had kunnen gaan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')