Plan V reed ook venlo-Den haag. Of iig, eigenlijk, venlo-rotterdam. En dat krijg je pas weer te horen in rotterdamquote:Op vrijdag 18 december 2009 14:07 schreef knars het volgende:
Vanochtend overigens 3x Plan V als IC Den Haag - Deventer
vanochtend nog een van de hoofditems bij het NOS journaal dat alles vandaag zo lekker rijdt en onder controle is. Ik merk het niet echt. Als ze nu alweer op ns.nl knallen dat het treinverkeer ontregeld is, we rekening moeten houden met uitval en dat er nog niet bekend is hoe lang dit gaat duren, lees ik: de NS heeft de handdoek nu al in de ring geworpen.
Maar kom op! Er valt nu geen sneeuw meer, alles zou zijn opgelost met de infrastructurele verstoringen en logistieke problemen (in welke sneeuwhoop ze gisteren welk materieel gedumpt hadden). Waarom gaat het nu dan weer mis?
Okee, het is vragen naar de bekende weg
Hoerenquote:Door diverse verstoringen ondervindt de treindienst in de Randstad en Midden Nederland vertraging. Houdt u rekening met uitval van treinen.
Er rijden minder treinen tussen:
* Schiphol en Nijmegen
* Utrecht Centraal en Den Bosch
* Rotterdam Centraal en Den Haag Centraal
* Dordrecht en Leiden Centraal
* Utrecht Centraal en Almere Centraal
* Utrecht Centraal en Den Haag Centraal
* Utrecht Centraal-Gouda Goverwelle-Rotterdam Centraal
* Lelystad en Schiphol
* Amsterdam en Hoofddorp
Dit duurt de hele dag.
We zien het wel. Kan er weinig anders van makenquote:
quote:Treindienst nog niet geheel volgens plan
De landelijke treindienst is vanochtend na de weersomstandigheden van gisteren normaal opgestart.
Door enkele incidenten in de Randstad en het midden van het land is er toch wat vertraging ontstaan. Alles rijdt echter. De verwachting is dat de vervoerders in de loop van de ochtend de vertragingen kunnen inlopen. Omdat er vanmiddag weer wat lichte sneeuw wordt verwacht heeft ProRail weer 40 storingsploegen paraat om eventuele problemen op te lossen.
Ik snap echt totaal niet waarom die treinen niet rijden.quote:
dit is dan wel weer goed nieuws. Geen marktwerking meerquote:Roemer wijt dat vooral aan de marktwerking op het spoor. “De laatste jaren moest alles aan de markt worden overgelaten, het spoorbedrijf werd opgeknipt en onderhoudsbedrijven moeten concurreren bij het onderhoud. Dit soort storingen is echt van de laatste jaren. ProRail heeft nota bene zelfs haar sneeuwschuivers van de hand gedaan omdat ze geen treinen meer hadden waar ze op pasten. Minister Eurlings moet hier echt iets aan gaan doen.”
Verwacht maar niet dat minister Camorra E. hier iets aan gaat doen. Die legt veel liever een nieuwe snelweg met vloerverwarming aan. Zodat de heilige koeien lekker door kunnen rijden.quote:Op vrijdag 18 december 2009 16:22 schreef Palmboom313 het volgende:
[..]
Ik snap echt totaal niet waarom die treinen niet rijden.![]()
En waar ik helemaal boos om kan worden is dat er s'ochtends nog zo'n leuk nieuws bericht komt dat alle treinen volgens de dienstregeling rijden
[..]
dit is dan wel weer goed nieuws. Geen marktwerking meer![]()
Ff geen screen nu.. Al 4 thalyssen met vertragingquote:15:03 + 202 min. Amsterdam Centraal 11 Thalys , Niet instappen
17:03 + 90 min. Amsterdam Centraal 11 Thalys , Niet instappen
17:58 + 35 min. Paris-Nord 4 Antwerpen-Centr, Brussel-Zuid Thalys
18:03 + 53 min. Amsterdam Centraal 11 Thalys , Niet instappen
Bron Wikipediaquote:De laatste deelseries Plan V7-V13, met de nummers 801-965, beschikken in tegenstelling tot de vorige drie deelseries wel weer over een kleine afdeling voor post- en bagagevervoer
Er word teveel gefaaldquote:Op vrijdag 18 december 2009 18:51 schreef Fixers het volgende:
Waarom?!?!?
Wat is nu het grote probleem? Er valt 5cm sneeuw en 5 dagen lang rijden er amper treinen. Het is winter met een beetje sneeuw, geen nieuwe ijstijd. In landen als canada en siberie rijden ze nog treinen als er 1,5 meter sneeuw ligt.
Bedoel je dat achter die gele deur?quote:Op vrijdag 18 december 2009 19:00 schreef Kankerkachelsverkopert het volgende:
[ afbeelding ]
Waarom is die ruimte in plan V eig.? Vind het altijd zo vreemd, stond er laatst nog in, dan heb je een soort leeg hok met andere deuren.
Edit: Ah heb het al geloof ik:
[..]
Bron Wikipedia
Vergeet het maar. De buitendeuren zijn dichtgeschroefd en de binnendeuren VEEEEL te smal.quote:Op vrijdag 18 december 2009 19:08 schreef greavy het volgende:
[..]
Bedoel je dat achter die gele deur?
Dat was meende ik een plek voor rolstoelen / fietsen en dergelijke.
Nee dat is elders, diverse Plan V stellen zijn gebouwd met bagageruimte of ruimte voor post en pakket vervoer zoals deze als ik Wikipedia mag geloven.quote:Op vrijdag 18 december 2009 19:08 schreef greavy het volgende:
[..]
Bedoel je dat achter die gele deur?
Dat was meende ik een plek voor rolstoelen / fietsen en dergelijke.
Mja, ik vind dit ook idd wel een beetje overdrevenquote:Op vrijdag 18 december 2009 18:51 schreef Fixers het volgende:
Waarom?!?!?
Wat is nu het grote probleem? Er valt 5cm sneeuw en 5 dagen lang rijden er amper treinen. Het is winter met een beetje sneeuw, geen nieuwe ijstijd. In landen als canada en siberie rijden ze nog treinen als er 1,5 meter sneeuw ligt.
Hopelijk morgenochtend ook dan... *moet van Geldermalsen naar Elst, bij voorkeur via Tielquote:Op vrijdag 18 december 2009 16:55 schreef Nightshadow het volgende:
Met dit weer ben ik wel blij met Syntus, nauwelijks vertragingen
Moest er waarschijnlijk 1 naar de werkplaats. Toen ik gisteren naar hardinxveld terugmoest, werd de trein verwisseld met een andere. De machinist was even later zo vriendelijk uit te leggen dat het kwam omdat de pantograaf veel slijtage had ondervonden door het winterweer.quote:Op vrijdag 18 december 2009 19:54 schreef Peterselieman het volgende:
Wat moet een Arriva GTW in Roosendaal
Ik ben benieuwd of ze ooit geleverd worden.quote:Op vrijdag 18 december 2009 20:39 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Zag vandaag de v250 langskomen op Dordrecht. Naast de ongelofelijk lelijke neus, zijn de bakken ook nog eens onnodig hoog en lomp. Ik snap niet hoe ze ooit zo'n kutproduct hebben kunnen aanschaffen. Er zijn veel mooiere gestroomlijndere treinen die wel 300 kunnen en wel op tijd geleverd worden. Waarom niet gewoon de ICE3. Daar heeft NS-hispeed al ervaring mee.
Toch knap. Dat bedrijf brengt zonder enige moeite ns-hispeed naar de afgrondquote:Op vrijdag 18 december 2009 20:46 schreef James1988 het volgende:
Dat kan ik je wel vertellen: AnsaldoBreda heeft uitstel gekregen, pas in Q3 2012 moet alles geleverd zijn. Ook gaat AnsaldoBreda een gedeelte van het contractbedrag terugbetalen / in mindering brengen.
De levensduur (moet misschien nog blijken. Maar vraag me af of het net zolang als bijvoorbeeld Mat ´64 rondrijdt), de storingsgevoeligheid (SLT). De zittingen (alle lightrail), het vaak ontbreken van sanitair (wederom SLT, sommige GTW, Lintjes etc.). Het niet door sneeuw kunnen rijden (GTW in het Noorden). De robuustheid die ontbreekt. Al met al kan ´zwaar´ materieel een stoptreindienst ook aan mijns inziens.quote:Op vrijdag 18 december 2009 20:42 schreef Ascendancy het volgende:
Socios, wat is er mis met lightrail?
Voor stoptreinen is het veel rendabeler.
Nogal logisch, het ligt er al veel langer. Vraag maar eens aan oude rotten langs de Maaslijn hoe het daar ging toen er net ATB-NG was aangelegd.quote:Op vrijdag 18 december 2009 20:34 schreef Socios het volgende:
Vooruitgang prima! Maar dan wel als deze nuttig is en iets bijdraagt aan een betere dienstverlening. De deuren zijn inderdaad verbeterd de afgelopen jaren. Veiligheid is vanzelfsprekend belangrijk. ATB(-NG) functioneert imo prima en is tot op heden veel stabieler.
Volgens mij heeft het vrijwel het zelfde veiligheidsniveau. Verschil is dat er voor ERTMS meerdere aanbieders zijn (voor ATB-NG maar één, wat prijsopdrijvend werkt) en dat ERTMS in meer landen gebruikt gaat worden wat de prijs drukt en de interoperabiliteit van het materieel vereenvoudigt.quote:Wel een vraagje: wat maakt/ waarom is ERMTS veiliger dan ATB(-NG)?
De levensduur zal denk ik wel meevallen. Mat '64 had gewoon al uitgefaseerd moeten zijn. Doet me steeds weer pijn aan de oren als die rottreinen stoppen. Daarnaast zijn sommige sprinter's ouder dan de mat '64's laatste serie. De WC's die missen in de GTW op de merwede-lingelijn, zijn een logische keuze. Niemand reist daar het hele traject van 45 minuten. Dus het is niet nodig.quote:Op vrijdag 18 december 2009 20:54 schreef Socios het volgende:
[..]
De levensduur (moet misschien nog blijken. Maar vraag me af of het net zolang als bijvoorbeeld Mat ´64 rondrijdt), de storingsgevoeligheid (SLT). De zittingen (alle lightrail), het vaak ontbreken van sanitair (wederom SLT, sommige GTW, Lintjes etc.). Het niet door sneeuw kunnen rijden (GTW in het Noorden). De robuustheid die ontbreekt. Al met al kan ´zwaar´ materieel een stoptreindienst ook aan mijns inziens.
Dus op zich had de HSL 25 jaar geleden al met ATB-NG aangelegd en bereden kunnen worden, maar omdat het een paar kwartjes goedkoper zou kunnen zijn, met de onvermijdelijke veiligheidsconcessies, zitten we nu met dit geklooi opgescheept?quote:Op vrijdag 18 december 2009 21:06 schreef Duvel het volgende:
Volgens mij heeft het vrijwel het zelfde veiligheidsniveau. Verschil is dat er voor ERTMS meerdere aanbieders zijn (voor ATB-NG maar één, wat prijsopdrijvend werkt) en dat ERTMS in meer landen gebruikt gaat worden wat de prijs drukt en de interoperabiliteit van het materieel vereenvoudigt.
Bewijs!quote:Op vrijdag 18 december 2009 21:08 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Niemand reist daar het hele traject van 45 minuten.
Light Rail zuigt stierenballen: geen luxe, geen comfort, trams horen in de stad.quote:Daarnaast is light-rail veel efficienter. Je kan er in dezelfde tijd veel meer stations aandoen op een traject.
Eh, ATB-NG gaat tot 160 of 200 of zo?quote:Op vrijdag 18 december 2009 21:15 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dus op zich had de HSL 25 jaar geleden al met ATB-NG aangelegd en bereden kunnen worden, maar omdat het een paar kwartjes goedkoper zou kunnen zijn, met de onvermijdelijke veiligheidsconcessies, zitten we nu met dit geklooi opgescheept?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |