Tuurlijk, maar dit wordt meestal een complete chaos & ruzie tussen Apple en PC fans.quote:Op zondag 13 december 2009 08:40 schreef amigez het volgende:
[..]
???? mag je hier niet meer om advies vragen???
quote:erg leuk dat plaatje met vergelijkingen, maar zet eens vergelijkbare laptops naast elkaar dan.. want dit gaat nergens over natuurlijk qua verschillen.
Gutgutgut, de mensen met een plaat voor hun kop zijn ook alweer gearriveerd. De verschillen zijn niet noemenswaardig. Onder de streep betaal je ongeveer 1.500$ voor een stylische behuizing en voor het apple tekentje.quote:Afvoerput. Erg mooie vergelijking. Met als enige overeenkomst tussen de 2 laptops de schermgrootte. Verder is de mac beter in elk punt. En in heel wat niet genoemde punten.
Vraag is alleen of je daarvoor die meerprijs wilt betalen.
Niet dan? De apple heeft hogere resolutie, snellere processor, led display, verlicht toetsenbord, dunner, veel langere accu, lichter. Daar betaal je natuurlijk voor.quote:Op zondag 13 december 2009 09:54 schreef Afvoerput het volgende:
[..]
[..]
Gutgutgut, de mensen met een plaat voor hun kop zijn ook alweer gearriveerd. De verschillen zijn niet noemenswaardig. Onder de streep betaal je ongeveer 1.500$ voor een stylische behuizing en voor het apple tekentje.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op zaterdag 28 april 2012 00:09 schreef Klinkerbotsing het volgende:
Lieve jongeman ben jij. :@
Op woensdag 8 juli 2020 18:58 schreef PoezeligDing het volgende:
:* My one and only, master, king , whatever. THE ZER! O+
Vaak aan drivers.quote:Op zondag 13 december 2009 10:09 schreef Plantagehouder het volgende:
Het argument dat een mac minder vaak vastloopt snap ik niet.
Hoevaak loopt een gemiddelde pc dan vast?
Waaraan ligt dit?
Waarom heeft de mac hier minder last van?
Niet waar.quote:Op zondag 13 december 2009 11:07 schreef zovty het volgende:
Ik heb half jaartje geleden een mac gekocht en no fucking way dat ik ooit nog terug ga naar windows. Ik ga nog liever dood.
Zou ik ook zeggen als ik net een klein kapitaal aan een computer had uitgegeven.quote:Op zondag 13 december 2009 11:07 schreef zovty het volgende:
Ik heb half jaartje geleden een mac gekocht en no fucking way dat ik ooit nog terug ga naar windows. Ik ga nog liever dood.
Rot toch op met je ubuntuquote:Op zondag 13 december 2009 11:14 schreef Bill_E het volgende:
Toch raar dat ik me niet kan herinneren dat mijn Windows vast liep.
Even als mijn Ubuntu die loopt ook nooit vast.
Het enige dat ik positef vind van de Mac is dat het linux gebaseerd is.. Alleen hoor je normaal gezien voor linux niets te betalen
Niet Linux-gebaseerd, maar Unix-gebaseerd... en daar betaal(de) je normaal wel voor.quote:Op zondag 13 december 2009 11:14 schreef Bill_E het volgende:
Toch raar dat ik me niet kan herinneren dat mijn Windows vast liep.
Even als mijn Ubuntu die loopt ook nooit vast.
Het enige dat ik positef vind van de Mac is dat het linux gebaseerd is.. Alleen hoor je normaal gezien voor linux niets te betalen
Butthurt?quote:
Ik heb nog gekeken voor een vergelijkbare windowsmachine maar die kwam bij zowel Dell als HP duurder uit. I kidd you not.quote:Op zondag 13 december 2009 11:15 schreef Prutzenberg het volgende:
[..]
Zou ik ook zeggen als ik net een klein kapitaal aan een computer had uitgegeven.
Dan heb je ook weer de kutmerken gekozen.quote:Op zondag 13 december 2009 11:18 schreef zovty het volgende:
[..]
Ik heb nog gekeken voor een vergelijkbare windowsmachine maar die kwam bij zowel Dell als HP duurder uit. I kidd you not.
Dat heb ik weerquote:Op zondag 13 december 2009 11:20 schreef Trollface. het volgende:
[..]
Dan heb je ook weer de kutmerken gekozen.
Klok, klepel. http://en.wikipedia.org/wiki/Mac_OS_X#Historyquote:Op zondag 13 december 2009 11:14 schreef Bill_E het volgende:
[...]
Je kunt beter profiteren van ieders goedgeefsheid zonder zelf iets terug te geven. Dat is ook de reden dat linux steeds meer momentum krijgt.quote:Op zondag 13 december 2009 11:23 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
Klok, klepel. http://en.wikipedia.org/wiki/Mac_OS_X#History
Verder vind ik het niet raar om te betalen voor een programma waar honderden programmeurs jaren aan gewerkt hebben. Zij moeten toch ook eten?
Tegenwoordig vrijwel nietquote:Op zondag 13 december 2009 10:09 schreef Plantagehouder het volgende:
Het argument dat een mac minder vaak vastloopt snap ik niet.
Hoevaak loopt een gemiddelde pc dan vast?
Dit lag aan een heel slecht ontworpen OS. Nou is win32 nog steeds een teringzooi (en win64 ook) maar het OS zelf lijkt ondertussen wel redelijk stabiel.quote:Waaraan ligt dit?
Wel een goed ontworpen OS.quote:Waarom heeft de mac hier minder last van?
Ligt meer aan de afscherming van de OS. Windows 95 kon je tot op kernel mode benadern met drivers. Brakke drivers van even brakke bedrijven verpesten daar mee het OS en kregen daar mee de bekende BSOD.quote:Op zondag 13 december 2009 11:25 schreef Aaargh! het volgende:
[..]
Tegenwoordig vrijwel niet
[..]
Dit lag aan een heel slecht ontworpen OS. Nou is win32 nog steeds een teringzooi (en win64 ook) maar het OS zelf lijkt ondertussen wel redelijk stabiel.
[..]
Wel een goed ontworpen OS.
Dat kan met vrijwel elk OS, vrijwel alle drivers draaien bij de mainstream OSen in ring 0, alhoewel je wel een paar dingen kan vanuit userspace op de Mac en Windows heeft vanaf Vista UMDF. Beide zijn nogal beperkt.quote:Op zondag 13 december 2009 11:32 schreef Adames het volgende:
[..]
Ligt meer aan de afscherming van de OS. Windows 95 kon je tot op kernel mode benadern met drivers.
Ook bij Vista draaien vrijwel alle drivers in kernelspace, er zijn maar een paar dingen die via UMDF aan te spreken zijn. Uit de UMDF FAQ:quote:
Brakke drivers van even brakke bedrijven verpesten daar mee het OS en kregen daar mee de bekende BSOD.
Bij win XP is dat verbeterd, maar zaten ze nog steeds in kernel mode. Sinds win Vista draaien drivers in user mode, wat ook de reden is dat je niet meer je pc opnieuw hoeft op te starten na updaten driver.
MacOSX werkt op een vergelijkbare manier.quote:A user-mode driver cannot directly access hardware or use kernel-mode resources. For example, it cannot perform direct memory access (DMA), handle interrupts, or allocate memory from nonpaged pool. (...) The majority of drivers for input, display, and most network and storage devices cannot be migrated to user mode because they have kernel-mode clients.
quote:macbook
- de DVD-drive leest niet meer zo lekker. Bekend probleem bij apple macbooks.
- in Snow Leopard geeft hij aan dat de accu onderhoud vereist. Ook weer een bekend 'probleem'.
Ofwel macs zijn perfect, defecten bestaan niet, dat zijn features.quote:en een macbook pro
Achterkant laptop zijn wel gebruikssporen van warmte (eigenschap van macbook's...)
ja een mac is gewoon een pc, en ja een mac kan gewoon stuk, net als iedere andere computer, sterker nog, de kans dat een asus of een sony notebook kapot gaat is nog een stuk kleiner, dat hebben verschillende onafhankelijke testen uitgewezen, feit is ook dat die merken standaard al 2 jaar fabrieksgarantie leveren, dat scheelt al weer een hoop gezeik bij de leverancier als hij dan toch kapot zou zijn.quote:personal computer
–noun
a microcomputer designed for individual use, as by a person in an office or at home or school, for such applications as word processing, data management, financial analysis, or computer games. Abbreviation: PC
Origin:
1975–80
had ie maar niet zo'n stom topic moeten openen waarom ie het verschil tussen een appel en een pc wilt weten.quote:Op zondag 13 december 2009 11:28 schreef Prutzenberg het volgende:
En ondertussen wordt TS niet veel wijzer...
De reden voor mij om een Mac te kopen is OS X. Daarnaast is het natuurlijk een mooie bijkomstigheid dat Mac's relatief goedkoop zijn.quote:Op zondag 13 december 2009 11:58 schreef MrSkyline het volgende:
(...)
Als je dus iets te compenseren hebt, of modebewust wilt over komen dan koop je een mac.
voor de so called "kwaliteit" hoef je het iig niet te doen.
(...)
Jij snapt hetquote:Op zondag 13 december 2009 12:09 schreef Aaargh! het volgende:
[..]
De reden voor mij om een Mac te kopen is OS X. Daarnaast is het natuurlijk een mooie bijkomstigheid dat Mac's relatief goedkoop zijn.
Oh, en als developer voor mobiel is er eigenlijk geen alternatief voor de Mac. Op een PeeCee kan je geen iPhone development doen, op een Mac kan je wel alles (iPhone/Android/Windows Mobile/J2ME).quote:
quote:Op zondag 13 december 2009 11:58 schreef MrSkyline het volgende:
Zodra je ingewikkelde dingen met een mac gaat doen kan deze ook prima vast lopen
Zoals gezegd: op een Mac kan ik als developer meer dan op een PC, reden genoeg lijkt me.quote:Op zondag 13 december 2009 12:16 schreef Cothen het volgende:
(...)
Overigens is er geen enkele rationele reden om een Mac te kopen:
En nu ben je dus aan het trollen.quote:Wat moet je met een computer die minstens 2,5 keer zo duur is, met slechts een tiende van de mogelijkheden ten opzichte van een gewone pc?
Wow, dat is een staaltje vendor lock-in waar Microsoft een puntje aan kan zuigen.quote:Op zondag 13 december 2009 12:16 schreef Aaargh! het volgende:
[..]
Oh, en als developer voor mobiel is er eigenlijk geen alternatief voor de Mac. Op een PeeCee kan je geen iPhone development doen, op een Mac kan je wel alles (iPhone/Android/Windows Mobile/J2ME).
Klopt, xcode is geweldigquote:Op zondag 13 december 2009 12:16 schreef Aaargh! het volgende:
[..]
Oh, en als developer voor mobiel is er eigenlijk geen alternatief voor de Mac. Op een PeeCee kan je geen iPhone development doen, op een Mac kan je wel alles (iPhone/Android/Windows Mobile/J2ME).
Heb je mac osx ooit wel eens langer dan een uurtje gebruikt? Ik kan niet meer zonder Exposé, het hele OS werkt gewoon veel intuitiever. Windows is ook wel op weg met allemaal fancy dingetjes maar die zijn het allemaal net niet zegmaar...quote:Op zondag 13 december 2009 12:16 schreef Cothen het volgende:
Overigens is er geen enkele rationele reden om een Mac te kopen:
Wat moet je met een computer die minstens 2,5 keer zo duur is, met slechts een tiende van de mogelijkheden ten opzichte van een gewone pc?
Langs de andere kant is een mac natuurlijk niet flexibel in zijn systemen. Stel je wil veel veilige opslag, en voor de rest gewoon een standaard systeempje.quote:Op zondag 13 december 2009 12:20 schreef Aaargh! het volgende:
Probeer eens een PeeCee samen te stellen met dezelfde specs en dezelfde kwaliteit als de nieuwe 27" Core i7 iMac voor minder geld, lukt je niet.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |