abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_52418288
Jullie gebruiken allemaal moeilijke termen, zelfs de apple sc is niet te volgen. Nu als het kan dus makkelijk.

Nu heb ik een gewone pc en mijn man heeft een apple laptop. Hij wil een nieuwe apple kopen, ipv mijn computer en ook voor hem natuurlijk. We hebben niet veel ruimte, en volgens hem is het beter dan de mijne weg te doen.

Ik twijfel nu of dat handig is. Volgens de apple sc wil je nooit meer wat anders als je een apple hebt gehad, maar die zijn allemaal al bekeerd natuurlijk.

Dus in het kort: zijn er hier andere simpele zielen die de overstap hebben gemaakt en hoe gaat dat met het overschakelen. Hij zegt dat ik mijn kermis en dierentuin tycoon (noodzakelijk ) ook op de apple kan spelen. En dat hij voor andere dingen ervoor kan zorgen dat ik in windows opstart. Maar is dat praktisch? Werkt dat goed? Kun je word documenten gewoon openen en apple tekstbestanden naar word pc's mailen? Kortom: moet ik moeilijk doen of hem dat ding laten kopen?
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  † In Memoriam † donderdag 16 augustus 2007 @ 12:02:02 #2
675 just me
oldbie DCLXXV
pi_52418326
Ik zou bijna zeggen doe je man de deur uit en koop wat je wilt
Godmother of Radio 49
And now I think of my life as vintage wine
How fragile we are
pi_52418359
Tja je moet er wel aan wennen, ik werkte na een half jaar Mac nog liever op de Windows PC. En ook nu vind ik de Finder(Apple's verkenner) nog steeds niet lekker werken en vind ik de Verkenner beter. Voor de rest is de Apple veel stabieler en zijn de programma's(die je erbij krijgt) iPhoto en iTunes echt ideaal.

Alle word/excell en andere office bestanden zijn gewoon zonder wat dan ook uitwisselbaar,
pi_52418381
Het is allemaal zo anders bij een Mac. Wij hebben weer snel de overstap naar een 'gewone' pc gemaakt omdat het er niet makkelijker op word...
pi_52418457
Wij hebben het geprobeerd, maar ook weer snel overgestapt op pc. Het wekte bij mij een hoop ergernis op dat ik steeds moest gaan zitten naar sneltoetsen en handige maniertjes, terwijl je dat op de pc als automatisme erin hebt.
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_52418504
quote:
Op donderdag 16 augustus 2007 12:06 schreef DancingPhoebe het volgende:
Wij hebben het geprobeerd, maar ook weer snel overgestapt op pc. Het wekte bij mij een hoop ergernis op dat ik steeds moest gaan zitten naar sneltoetsen en handige maniertjes, terwijl je dat op de pc als automatisme erin hebt.
Dat is het bij mij ook geweest, iedereen is lyrisch en zegt dat overstappen totaal geen problemen geeft.

Maar als je al 15 jaar op een Windows PC hebt gewerkt is een Apple zo anders.
  donderdag 16 augustus 2007 @ 12:08:48 #7
3185 Adelante
To let it go now
pi_52418524
vrouwen zijn meestal wel gevoelig voor uiterlijk:

"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
  donderdag 16 augustus 2007 @ 12:09:12 #8
44609 MrFl0ppY
So Fucking What
pi_52418540
Waarom overstappen? Windows (XP - Vista) is zo stabiel als wat en je kunt er nog gewoon alles mee. De mac levert gewoon geen voordelen. Nadelen daarentegen...
He Who Controls The Present Commands The Future. He Who Commands The Future Conquers The Past
pi_52418555
quote:
Op donderdag 16 augustus 2007 12:08 schreef Adelante het volgende:

[afbeelding]
Mannen ook hoor
Dat is ook de reden dat mijn volgende computer weer een Apple word, ondanks dat ik een Windows PC evenlekker vind werken
pi_52418588
quote:
Op donderdag 16 augustus 2007 12:00 schreef YPPY het volgende:

Kortom: moet ik moeilijk doen of hem dat ding laten kopen?
als je gewoon het niet wilt, moet je het niet doen, maar zeg dan gewoon dat je het niet wilt en zoek niet naar argumenten die er niet zijn...

al jouw angsten zijn namelijk geheel ongegrond, je kunt ook Word documenten gewoon openen met de standaard texteditor (textEdit) op mac, mailen naar PCs, die Tycoon spellen zijn ook voor MacOSX verkrijgbaar ...desnoods gebruik je Crossover ( http://www.codeweavers.com/products/cxmac/ ) of Parallels Desktop (http://www.parallels.com/products/desktop/) om zelfs Windows programma's direkt binnen je mac te draaien...

Punt echter, als je er zelf per sé niet aanwilt, zul je je altijd gaan ergeren over iets dat je je kennelijk opgedrongen voelt ...
uit je startpost komt sterk de indruk naar voren dat je het gewoon niet wilt, en druk op zoek bent naar redenen het niet te doen ... doe het dan ook niet! en zeg dat tegen je man, maar zoek geen argumenten die er niet zijn.

[ Bericht 3% gewijzigd door RM-rf op 16-08-2007 12:19:57 ]
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_52418598
quote:
Op donderdag 16 augustus 2007 12:02 schreef just me het volgende:
Ik zou bijna zeggen doe je man de deur uit en koop wat je wilt
Denk je? Misschien wel een goed plan.

Ik wil niks kopen, mijn pc werkt goed. En heeft me een week vakantie gekost.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
*OUD heilige*
pi_52418601
Je moet een computer (click-interface) zien als een auto, ze werken allemaal hetzelfde.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
  donderdag 16 augustus 2007 @ 12:13:14 #13
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_52418652
quote:
Op donderdag 16 augustus 2007 12:09 schreef MrFl0ppY het volgende:
De mac levert gewoon geen voordelen. Nadelen daarentegen...
.
Ik ga naar huis.
pi_52418655
Niets mis met een Apple, zolang je maar geen extremistische Apple-Jehova trekjes gaat vertonen zoals zoveel Apple users.

En op een Apple machine kan je ook gewoon Windows installeren of met Parallels onder OSX windows applicaties draaien.

Dus als je een mooie (wel iets te dure) machine wil hebben die prima in de huiskamer kan etc, gewoon doen .

Wil je gewoon een huis tuin en keuken bak voor weinag, niet doen .
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_52418693
quote:
Op donderdag 16 augustus 2007 12:13 schreef HeatWave het volgende:
Niets mis met een Apple, zolang je maar geen extremistische Apple-Jehova trekjes gaat vertonen zoals zoveel Apple users.
Op die mensen zit ik te wachten hier, die lust ik rauw

Er is niks ergers dan een gemiddelde aPPLe-user die zichzelf zo intellectueel vindt omdat diegene aPPLe-gebruikt. Want voor zowel aPPLe als Windows heeft de gebruiker een mickeymouse-intelligentie nodig, want het is beide point&&click
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
  donderdag 16 augustus 2007 @ 12:15:35 #16
128033 eer-ik
Koning. Ja, nog steeds.
pi_52418721
quote:
Op donderdag 16 augustus 2007 12:03 schreef -moppie- het volgende:
Het is allemaal zo anders bij een Mac. Wij hebben weer snel de overstap naar een 'gewone' pc gemaakt omdat het er niet makkelijker op word...
je moet gewoon denken als een idioot, dan weet je hoe het werkt.
Echt, als je een dagje achter zo'n ding gaat zitten, heb je het zo door.
Ik vind zelf dat het allemaal logisch is.
Tuurlijk is het anders dan windows.
Maar hoe simpel wil je het hebben, je wilt je cd weg hebben uit je mac, tyf m in de prullenbak en hij gaat eruit

en verder ben ik niet bevooroordeeld, ik werk gewoon met allebij de systemen.
apple laptop, draait als een zonnetje, ik vind het lekker werken,

en een windows desktop, draait ook prima.
Signature.
  donderdag 16 augustus 2007 @ 12:15:35 #17
18159 Dlocks
Zoek het maar op met Google...
pi_52418722
Je kunt op een Apple m.b.v bootcamp naast Mac OS ook gewoon Windows draaien. Jij kunt dan op de Apple lekker werken met Windows en je man kan dan lekker werken met Mac OS.

Probleem opgelost
pi_52418750
Ik zou zeggen: doen.
Mocht je er echt niet aan kunnen wennen kan je hem gewoon opstarten in Windows. Hij draait dan net zo als elke andere pc.
In Mac OS X kan je met Microsoft Office 2004 gewoon alle Office-bestanden zonder problemen openen en uitwisselen, dat is allemaal geen probleem.
Ik heb hier naast elkaar staan een iBook met een 12" schermpje, met alleen het trackpad en het ingebouwde toetsenbord, en een pc met Vista, 17" monitor, toetsenbord en muis. En toch typ ik dit op m'n iBook. Hij werkt gewoon zo veel fijner.
Op dinsdag 23 augustus 2011 23:18 schreef problematiQue het volgende:
Mensen die zomaar claimen dat A beter is dan B moet je gewoon negeren. Internetruis.
pi_52418760
quote:
Op donderdag 16 augustus 2007 12:06 schreef DancingPhoebe het volgende:
Op zich heb ik zoiets altijd redelijk snel geleerd. Is een kwestie van wennen. Alleen iets lastiger dat ik op mijn werk achter een gewone pc zit, dan is het weer omschakelen.
quote:
Op donderdag 16 augustus 2007 12:08 schreef Adelante het volgende:

[afbeelding]
Dat kan me nou echt totaal niet boeien.
quote:
Op donderdag 16 augustus 2007 12:10 schreef RM-rf het volgende:

Punt echter, als je er zelf per sé niet aanwilt, zul je je altijd gaan ergeren over iets dat je je kennelijk opgedrongen voelt ...
uit je startpost komt sterk de indruk naar voren dat je het gewoon niet wilt, en druk op zoek bent naar redenen het niet te doen ... doe het dan ook niet! en zeg dat tegen je man, maar zoek geen argumenten die er niet zijn.
Ik neig juist eerder naar wel doen, omdat het voor hem belangrijk is. Mij kan het niet schelen wat we hier hebben staan, als ik mijn simpele zielen spelletjes erop kan doen. Beetje surfen, mailen en wat foto's bewerken. Hij doet die ik niet snap en schijnbaar is het daar wel handig voor. Zoals filmpjes maken en veel met muziek. Maar dat gedeelte snap ik niet, daarom vind ik het me moeilijk voor te stellen dat zo'n apple veel handiger is.
*OUD heilige*
  donderdag 16 augustus 2007 @ 12:18:09 #20
128033 eer-ik
Koning. Ja, nog steeds.
pi_52418798
quote:
Op donderdag 16 augustus 2007 12:16 schreef YPPY het volgende:

[..]

Op zich heb ik zoiets altijd redelijk snel geleerd. Is een kwestie van wennen. Alleen iets lastiger dat ik op mijn werk achter een gewone pc zit, dan is het weer omschakelen.
Dat heb ik ook.
zit nu @ werk achter de windows pc.
valt wel mee hoor, je switcht gewoon weer toch
Signature.
pi_52418809
Kan dit topic verwijderd worden voor hij vanmiddag thuis komt?
*OUD heilige*
pi_52418823
Ga hier anders eens kijken
http://forum.macosx.nl/viewforum.php?f=25
pi_52418828
quote:
Op donderdag 16 augustus 2007 12:15 schreef Dlocks het volgende:
Je kunt op een Apple m.b.v bootcamp naast Mac OS ook gewoon Windows draaien. Jij kunt dan op de Apple lekker werken met Windows en je man kan dan lekker werken met Mac OS.

Probleem opgelost
Vergeet je licentie kosten dan niet.
Betalen voor een twee OS'en is voor de meeste mensen wat onzinnig als je al je werkzaamheden op 1 machine kan doen.
pi_52418917
quote:
Op donderdag 16 augustus 2007 12:16 schreef YPPY het volgende:

Ik neig juist eerder naar wel doen, omdat het voor hem belangrijk is.
Wat is dat nu weer voor onzin?

Uit alles in je posts blijkt dat je er geen zin in hebt, maar je wilt het doen 'omdat hij het belangrijk lijkt te vinden'...
sjees, doe jezelf een plezier en vorm je eigen mening en durf daarvoor op te komen, als je geen nieuwe computer wilt is het wel heel erg dom om een nieuwe conmmputer te gaan kopen en dan zelfs nog eentje met een compleet nieuw en ander OS, enkel 'omdat je man dat graag wil'...
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_52418961
Dat speelt inderdaad ook mee. Ik begreep dat je bij apples veel minder virussen e.d. heb. Als ik alles alsnog in windows ga doen, hebben we alsnog een flinke virusscanner nodig. Ook zonde om dat ding aan te schaffen als ik hem bijna niet nodig heb. Wat dat betreft is het praktischer als ik helemaal alles op de apple doe en niks meer in windows.
*OUD heilige*
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')