Dat is het bij mij ook geweest, iedereen is lyrisch en zegt dat overstappen totaal geen problemen geeft.quote:Op donderdag 16 augustus 2007 12:06 schreef DancingPhoebe het volgende:
Wij hebben het geprobeerd, maar ook weer snel overgestapt op pc. Het wekte bij mij een hoop ergernis op dat ik steeds moest gaan zitten naar sneltoetsen en handige maniertjes, terwijl je dat op de pc als automatisme erin hebt.
Mannen ook hoorquote:Op donderdag 16 augustus 2007 12:08 schreef Adelante het volgende:
vrouwen zijn meestal wel gevoelig voor uiterlijk:
[afbeelding]
als je gewoon het niet wilt, moet je het niet doen, maar zeg dan gewoon dat je het niet wilt en zoek niet naar argumenten die er niet zijn...quote:Op donderdag 16 augustus 2007 12:00 schreef YPPY het volgende:
Kortom: moet ik moeilijk doen of hem dat ding laten kopen?
Denk je? Misschien wel een goed plan.quote:Op donderdag 16 augustus 2007 12:02 schreef just me het volgende:
Ik zou bijna zeggen doe je man de deur uit en koop wat je wilt
quote:Op donderdag 16 augustus 2007 12:09 schreef MrFl0ppY het volgende:
De mac levert gewoon geen voordelen. Nadelen daarentegen...
Op die mensen zit ik te wachten hier, die lust ik rauwquote:Op donderdag 16 augustus 2007 12:13 schreef HeatWave het volgende:
Niets mis met een Apple, zolang je maar geen extremistische Apple-Jehova trekjes gaat vertonen zoals zoveel Apple users.
je moet gewoon denken als een idioot, dan weet je hoe het werkt.quote:Op donderdag 16 augustus 2007 12:03 schreef -moppie- het volgende:
Het is allemaal zo anders bij een Mac. Wij hebben weer snel de overstap naar een 'gewone' pc gemaakt omdat het er niet makkelijker op word...
Op zich heb ik zoiets altijd redelijk snel geleerd. Is een kwestie van wennen. Alleen iets lastiger dat ik op mijn werk achter een gewone pc zit, dan is het weer omschakelen.quote:Op donderdag 16 augustus 2007 12:06 schreef DancingPhoebe het volgende:
Wij hebben het geprobeerd, maar ook weer snel overgestapt op pc. Het wekte bij mij een hoop ergernis op dat ik steeds moest gaan zitten naar sneltoetsen en handige maniertjes, terwijl je dat op de pc als automatisme erin hebt.
Dat kan me nou echt totaal niet boeien.quote:Op donderdag 16 augustus 2007 12:08 schreef Adelante het volgende:
vrouwen zijn meestal wel gevoelig voor uiterlijk:
[afbeelding]
Ik neig juist eerder naar wel doen, omdat het voor hem belangrijk is. Mij kan het niet schelen wat we hier hebben staan, als ik mijn simpele zielen spelletjes erop kan doen. Beetje surfen, mailen en wat foto's bewerken. Hij doet die ik niet snapquote:Op donderdag 16 augustus 2007 12:10 schreef RM-rf het volgende:
Punt echter, als je er zelf per sé niet aanwilt, zul je je altijd gaan ergeren over iets dat je je kennelijk opgedrongen voelt ...
uit je startpost komt sterk de indruk naar voren dat je het gewoon niet wilt, en druk op zoek bent naar redenen het niet te doen ... doe het dan ook niet! en zeg dat tegen je man, maar zoek geen argumenten die er niet zijn.
Dat heb ik ook.quote:Op donderdag 16 augustus 2007 12:16 schreef YPPY het volgende:
[..]
Op zich heb ik zoiets altijd redelijk snel geleerd. Is een kwestie van wennen. Alleen iets lastiger dat ik op mijn werk achter een gewone pc zit, dan is het weer omschakelen.
Vergeet je licentie kosten dan niet.quote:Op donderdag 16 augustus 2007 12:15 schreef Dlocks het volgende:
Je kunt op een Apple m.b.v bootcamp naast Mac OS ook gewoon Windows draaien. Jij kunt dan op de Apple lekker werken met Windows en je man kan dan lekker werken met Mac OS.
Probleem opgelost
Wat is dat nu weer voor onzin?quote:Op donderdag 16 augustus 2007 12:16 schreef YPPY het volgende:
Ik neig juist eerder naar wel doen, omdat het voor hem belangrijk is.
Dat vind ik geen onzin. Mij kan het niks schelen en hem wel. Dan vind ik zijn mening belangrijker. Als we babykleertjes kopen boeit het hem ook niet zo, dan beslis ik meestal. En aangezien ik het wel een heftig iets vind, vind het verstandig wat 'onderzoek' te doen voordat ik beslis. Als ik het niet wil, koopt hij dat ding niet, maar dan wil ik dat wel ergens op baseren. En misschien blijkt straks dat ik het ook wel handig vind. Het fotoprogramma en het ding om sites te maken vind ik bijv. wel leuk, werkt wel makkelijk.quote:Op donderdag 16 augustus 2007 12:21 schreef RM-rf het volgende:
[..]
Wat is dat nu weer voor onzin?
Uit alles in je posts blijkt dat je er geen zin in hebt, maar je wilt het doen 'omdat hij het belangrijk lijkt te vinden'...
sjees, doe jezelf een plezier en vorm je eigen mening en durf daarvoor op te komen, als je geen nieuwe computer wilt is het wel heel erg dom om een nieuwe conmmputer te gaan kopen en dan zelfs nog eentje met een compleet nieuw en ander OS, enkel 'omdat je man dat graag wil'...
het is niet 'veel handiger'.... het is gewoon een wat ander aanbod en waarschijnlijk heeft je man kennelijk zn ogen gezet op iLife'08 waar idd met garageband en iMovie HD en iDVD zeer intuitief functionerende programma's zitten.quote:Op donderdag 16 augustus 2007 12:16 schreef YPPY het volgende:
Zoals filmpjes maken en veel met muziek. Maar dat gedeelte snap ik niet, daarom vind ik het me moeilijk voor te stellen dat zo'n apple veel handiger is.
quote:Op donderdag 16 augustus 2007 12:28 schreef YPPY het volgende:
Ik vind het juist goed dat hij mij vraagt wat ik ervan vind.
Precies je zal het toch zelf moeten ondervinden... Want Windows"fanboys" en apple"fanboys" zullen toch zeggen dat hun besturingssysteem beter is... beide zijn goedquote:Op donderdag 16 augustus 2007 12:46 schreef YPPY het volgende:
Die laptop snap ik wel. <knip> Maar dan heb ik tenminste een mening gebaseerd op wat ik zelf vind. Lijkt me niet zo raar.
quote:Op donderdag 16 augustus 2007 12:18 schreef YPPY het volgende:
Kan dit topic verwijderd worden voor hij vanmiddag thuis komt?
Mwa daar ben ik het dan weer niet helemaal mee eens.. op welke programma's pak jij dan zo erg op mis? alhoewel dit erg offtopic gaatquote:Op donderdag 16 augustus 2007 13:23 schreef Sanderrrr het volgende:
OS X werkt in veel opzichten veel fijner en gebruiksvriendelijker dan XP, het zou beter zijn geweest als Macintosh vroeger populairder was geweest dan Windows zodat er meer programma's voor de Mac waren.
uTorrent, notepad++, FlashFXP. Er zijn wel weer vervangers voor maar het werkt toch anders als dat ik gewend ben.. Een ander nadeel is dat je in een dropdown menu geen pijltje naar onder kan gebruiken waardoor ik steeds opnieuw moet klikken en naar onder moet scrollen.quote:Op donderdag 16 augustus 2007 14:32 schreef JJK het volgende:
[..]
Mwa daar ben ik het dan weer niet helemaal mee eens.. op welke programma's pak jij dan zo erg op mis? alhoewel dit erg offtopic gaat
Natuurlijk zijn dingen anders dan je gewend bent, je gebruikt een totaal andere omgeving.. maar dat hoeft niet slecht te zijn. Zo is Textmate bijvoorbeeld zwaar superieur aan Notepad++ of welke andere editor dan ook. En met een week heb je alle nieuwe shortcuts zo door. En Bittorrent clients (tip: Transmission) en FXP clients zijn nou niet zo ingewikkeld dat het gebruiken van een ander programma ook maar enige moeite kost, wel?quote:Op donderdag 16 augustus 2007 14:39 schreef Sanderrrr het volgende:
[..]
uTorrent, notepad++, FlashFXP. Er zijn wel weer vervangers voor maar het werkt toch anders als dat ik gewend ben.. Een ander nadeel is dat je in een dropdown menu geen pijltje naar onder kan gebruiken waardoor ik steeds opnieuw moet klikken en naar onder moet scrollen.
Bepaalt het type computer hoe je fotoalbum in de kast eruit komt te zien?quote:Op donderdag 16 augustus 2007 14:56 schreef YPPY het volgende:
Daar zit ik ook aan te denken Bigs, alleen kan niet alles op de apple wat ik nu op de pc doe. Het kan wel in een ander programma, maar dat staat niet mooi in de boekenkast (de fotoalbums die ik af laat drukken). Daarvoor is dan alsnog windows nodig, met gevaar voor virussen. De komende dagen zal ik meer achter de laptop gaan zitten, om dat te proberen.
Aha. Je zet inderdaad zeer terecht "vrouwentopic" hierbovenquote:Op donderdag 16 augustus 2007 15:04 schreef YPPY het volgende:
Nee, maar het speelt wel mee. Het programma dat ik nu gebruik gaat niet op de apple. Op de apple kan ik wel fotoalbums maken, maar die zien er dan anders uit. En ik vind het netjes als ze allemaal op een rijtje staan en hetzelfde zijn.
Toch zou ik de firewall even aanswitchen. Kleine moeite, en meer veiligheid.quote:Op donderdag 16 augustus 2007 14:45 schreef Bigs het volgende:
Had ik trouwens al gezegd dat je op de Mac geen gezeur hebt met virusscanners en firewalls?
nee, als je dat gewoon vind, is dat een verder prima reden, ik zou zeggen, tegen je man zeggen dat je daarom dat ding niet wilt... als argument heeft het hier voor anderen weinig nut, maar vertel het gewoon je man ...quote:Op donderdag 16 augustus 2007 17:22 schreef YPPY het volgende:
Stomme reden, maar ja, het is niet voor niks een vrouwentopic.
Blijkbaar nooit met vim leren werken ?quote:Op donderdag 16 augustus 2007 14:53 schreef Bigs het volgende:
Zo is Textmate bijvoorbeeld zwaar superieur aan Notepad++ of welke andere editor dan ook.
lijkt me ook ja, dingen zijn zo goedkoop tegenwoordig, dat je er beter twee kan hebben, om ruzie te voorkomen.quote:Op donderdag 16 augustus 2007 12:02 schreef just me het volgende:
Ik zou bijna zeggen doe je man de deur uit en koop wat je wilt
Te laat!!quote:Op donderdag 16 augustus 2007 12:18 schreef YPPY het volgende:
Kan dit topic verwijderd worden voor hij vanmiddag thuis komt?
imac ofzo is groot zatquote:Op donderdag 16 augustus 2007 17:33 schreef Bob. het volgende:
Ik heb zelf een MacBook en een vaste Windows pc. Totaal geen problemen met het gebruik van de Mac, gaat allemaal vrij vanzelf. En ik ben ook een vrouw!Enige irritante is dat mini scherm, maar zo lang je geen laptop koopt moet dat goed komen.
Oh en ik vind de mighty mouse irritant.
Zolang je gewoon voor een Mac kiest niet..quote:
Mijn eerste commentaar is daardoor des te objectiever.quote:
quote:Op donderdag 16 augustus 2007 12:13 schreef HeatWave het volgende:
Niets mis met een Apple, zolang je maar geen extremistische Apple-Jehova trekjes gaat vertonen zoals zoveel Apple users.
Dus als je een mooie (wel iets te dure) machine wil hebben die prima in de huiskamer kan etc, gewoon doen.
Klassiek topic waar de vooroordelen je weer om de oren vliegen.quote:Op donderdag 16 augustus 2007 12:09 schreef MrFl0ppY het volgende:
Waarom overstappen? Windows (XP - Vista) is zo stabiel als wat en je kunt er nog gewoon alles mee. De mac levert gewoon geen voordelen. Nadelen daarentegen...
tja, het valt me op dat jij je ook erg, erg vaak komt melden in topics over apple om je mening te geven dat alle apple-gebruikers jehova's zouden zijn en dan maar blijft doorgaan op dat vooroordeelquote:
Of iemand die IE7 in een Mozilla topic aanraad, brrrr.quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 10:53 schreef HeatWave het volgende:
Elk topic waarin een Windows probleem is komt er wel weer een Apple gebruiker melden dat je dan maar een Apple moet kopen.
quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 10:59 schreef nietzman het volgende:
[..]
Of iemand die IE7 in een Mozilla topic aanraad, brrrr..
Nog eventjes en je gaat driemaal daags ook nog in CUL posten welke heerlijke zelfbereidde cullinaire maaltijd je net verobert hebt met een leuk fotootje erbijquote:Op vrijdag 17 augustus 2007 11:03 schreef HeatWave het volgende:
Zoals sommigen ook wel weten heb ik zelf ook 3 Apple's thuis en een iPod.
Hoezo nog eventjes, je kent mijn kloon Pietverdriet niet?quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 11:06 schreef RM-rf het volgende:
[..]
Nog eventjes en je gaat driemaal daags ook nog in CUL posten welke heerlijke zelfbereidde cullinaire maaltijd je net verobert hebt met een leuk fotootje erbij
Je hebt ook wel gelijk met je opmerking over Apple aanraden in Windows topics en fanboy-gedrag, maar in dit topic werden volgens mij alle argumenten redelijk onderbouwd (op deze en deze na danquote:Op vrijdag 17 augustus 2007 11:10 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Hoezo nog eventjes, je kent mijn kloon Pietverdriet niet?.
iedereen heeft zo zijn "windmolens" en ik hou gewoon niet van dweperig fanboy gedrag. Er zijn wel meer "stokpaardjes: op FOK! waar ik op reageer als ik me verveel.
Ik weet het, was ook slechts een geintje tussendoor hoor. Ik heb me ook al normaal in deze discussie gemengdquote:Op vrijdag 17 augustus 2007 11:15 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Je hebt ook wel gelijk met je opmerking over Apple aanraden in Windows topics en fanboy-gedrag, maar in dit topic werden volgens mij alle argumenten redelijk onderbouwd (op deze en deze na dan) en dan komt zo'n plaatje de discussie niet ten goede. Ik kon er overigens wel om lachen
Daar geloof ik dus weinig van.quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 11:16 schreef Koploperkopper het volgende:
Ik was Appleaar maar ben terug.
Apple is kudt!
2004-2005; iBook G3 (600)quote:
Mooi voorbeeld dusquote:
gamers vooral en mensen die graag zelf computers in elkaar zetten.quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 11:23 schreef YPPY het volgende:
Voor welke doelgroep is apple niet geschikt dan?
Als iemand niet meer dan kudt roept en het verder niet onderbouwt dan geloof ik er weinig van.quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 11:22 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Mooi voorbeeld dus.
Waarom zou het niet kunnen? Waarom zou iemand niet gewoon een Apple niet prettig vinden werken? het is gewoon een kwestie van smaak en gewenning.
Ik werk prima op beide, maar vind Apple soms toch een beetje wollig en pluizig overkomen, speels, frivool. En dat is nou niet echt mijn ding zeg maar.
Ik geloof hem prima, ken hier in het bedrijf mensen zat die jaren op een Apple moesten werken en nu erg blij zijn met een Windows machine.
doden.quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 11:23 schreef YPPY het volgende:
Gamers om mee te beginnenquote:Op vrijdag 17 augustus 2007 11:23 schreef YPPY het volgende:
Het kan op twee manieren niet geschikt zijn: mensen die het programma wat op Apples draait, OS X, niet kunnen gebruiken, of mensen voor wie de computers zelfs niets is.quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 11:23 schreef YPPY het volgende:
Inderdaad, nu met Cedega is het kinderspel om populaire games als GTA - San Andreas en de Need For Speed reeks te spelen. Native, in OS X.quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 11:32 schreef Dementor het volgende:
[..]
Ja, want er draaien echt geen games op een mac http://www.apple.com/games/articles/
De fervente Mac-gebruiker bij ons op school, die altijd en overal maar over zijn Mac kon praten, was de reden dat het nog een paar maanden duurde voor ik mijn eerste Mac kocht. Anders had ik het waarschijnlijk al eerder gedaan.quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 11:17 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ik weet het, was ook slechts een geintje tussendoor hoor. Ik heb me ook al normaal in deze discussie gemengd.
En het plaatje komt van een pro-Apple site af. Beetje zelfspot is ook prima natuurlijk en daar ontbreekt het vaak wel aan
.
Er is gewoon een doelgroep voor Apple en daar is natuurlijk niets mis mee, maar er is ook gewoon een hele grote groep mensen voor wie een Apple niet geschikt is. En daar is OOK niets mis mee.
Ik ken ook wel een aantal mensen die het niet beviel...quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 11:23 schreef YPPY het volgende:
Zucht, laat ik dan maar beginnen met typen.quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 11:27 schreef Dementor het volgende:
[..]
Als iemand niet meer dan kudt roept en het verder niet onderbouwt dan geloof ik er weinig van.
http://life.tweakers.net/(...)p-de-lange-baan.htmlquote:Op vrijdag 17 augustus 2007 11:32 schreef Dementor het volgende:
[..]
Ja, want er draaien echt geen games op een mac http://www.apple.com/games/articles/
Dat er steeds meer games voor de Mac zijn wil nog niet zeggen dat de Mac ineens een game machine is geworden. Een gamer gaat echt geen 1000+ euro uitgeven aan een machine met slechts een Radeon HD, die je ook nog eens nooit kunt upgraden. Of zou hij meteen voor de Mac Pro moeten gaan? Voor 2500 euro kan ik echt wel een betere game-machine samenstellen, en voor dat geld heb je nog niet eens zo'n supersnelle Mac Pro in huis. Nee, met de software zit het nog wel goed voor de mensen die af en toe een spel willen doen, maar Mac hardware is echt nog niet ideaal voor die-hard gamers hoor.quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 11:32 schreef Dementor het volgende:
[..]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |