abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_52561376
Over een kleine 2 weken begin ik aan de opleiding Communication & Multimedia Design. Met aanleiding hiervan moet ik op kamers, en wil ik dus mijn eigen laptop aanschaffen. Nadat mijn vorige overleden is tijdens een autoongeluk, en met het verschijnen van Vista, zit ik nu met een grote vraag. Overal waar ik lees zie ik dat Vista 'zwaar' is voor je pc en niet echt stabiel is, dus veel problemen mee zijn. Een oplossing daarvoor zou bijvoorbeeld de MacBook Pro zijn, waar ik dus ook naar kijk. Het enige wat ik eigenlijk op mijn computer doe is wat designen/coderen, msnen en enkel de C&C series aan games (C&C3 komt ook voor de mac). Dus in principe is de vraag wat ik het beste kan doen, waar kies ik voor?
  dinsdag 21 augustus 2007 @ 15:23:19 #2
9039 GateWayX
Divide by Zero
pi_52561462
Ik zou eens uitzoeken welke software je precies nodig hebt voor dat "multimedia design" en dan je keuze maken.
pi_52561484
op je macbook pro kun je ook gewoon vista draaien.
it's better to burn out than to fade away...
  dinsdag 21 augustus 2007 @ 15:24:08 #4
159979 G.Fawkes
Libera eas de ore leonis!
pi_52561488
Voor de prijs van een MacBook Pro kun je echt wel een hele stevige laptop kopen die vista goed draait hoor...
pi_52561551
quote:
Op dinsdag 21 augustus 2007 15:24 schreef G.Fawkes het volgende:
Voor de prijs van een MacBook Pro kun je echt wel een hele stevige laptop kopen die vista goed draait hoor...
dit dus. die macbook pro's zijn zó duur, daar kun je een enorm dikke laptop voor kopen die met alle gemak op z'n sloffen vista draait. en dan heb je ook nog het voordeel dat het compatibel is met veel meer software.
pi_52561790
Wat is je budget?
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
pi_52562161
als je CMD gaat studeren (breda waarschijnlijk) neem dan asjeblieft een mac... werkt echt stukken beter dan.. ik heb helaas altijd 3d max moeten draaien en kon daardoor geen mac kopen omdat ie daar niet op draait!

nu hebben ze intel en is het tegenwoordig wel mogenlijk...
  dinsdag 21 augustus 2007 @ 15:48:03 #8
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_52562214
ik zou een mac halen
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
pi_52562243
quote:
Op dinsdag 21 augustus 2007 15:25 schreef erikkll het volgende:

[..]

dit dus. die macbook pro's zijn zó duur, daar kun je een enorm dikke laptop voor kopen die met alle gemak op z'n sloffen vista draait. en dan heb je ook nog het voordeel dat het compatibel is met veel meer software.
Gegeven dat je ook windows kunt draaien op de huidige macbooks, en dat er gewoon een intel processor in die dingen zit, is de laatste uitspraak niet alleen onwaar maar is zelfs het omgekeerde waar.
More oneness, less categories
Open hearts, no strategies
Decisions based upon faith and not fear
People who live right now and right here
pi_52562270
Ik ga inderdaad CMD studeren in Breda, mag ik ook de redenen vragen waarom?
Ik neig ook meer naar de Mac eerlijk gezegd, maar omdat je minder vrijheid hebt in software keuze e.d. is de overstap toch moeilijk.

Voor de rest, mijn budget is 1500 euro netto (ingeschreven bij KvK) en bij een Mac gaat er nog 5% af plus een bijdrage van een kennis van me.
pi_52562316
Ik heb zelf Vista en mijn moeder heeft laatst een laptop met Vista gekocht. Ik vind het wel meevallen met de specs die het nodig heeft. Enige wat opvalt is dat het lijkt alsof Vista veel geheugen in gebruik heeft (aangezien vista veel gedraaide dingen van te voren in het werkgeheugen neerzet, die er automatisch weer uitgaan als het geheugen nodig is voor iets anders). Nog geen stabiliteitsproblemen opgemerkt in de afgelopen maanden.

Ik zou het geheel af laten hangen van de programma's die je zal gebruiken bij je opleiding Communication & Multimedia Design.
  dinsdag 21 augustus 2007 @ 15:51:30 #12
159979 G.Fawkes
Libera eas de ore leonis!
pi_52562320
En die bijdrage krijg je niet als je een normale laptop koopt?
  dinsdag 21 augustus 2007 @ 15:51:37 #13
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_52562326
Ik ga me netjes gedragen deze keer, I promise. . Geen mac/windows flames aub maar argumenten .

Een Apple notebook kopen om Vista op de draaien is natuurlijk onzinnig. Leuk dat het kan, maar daar moet je geen Mac voor kopen. Pas als je OSX lekker vindt werken is het een optie, en ja, een prima optie. Maar anders is het onzin.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_52562373
quote:
Op dinsdag 21 augustus 2007 15:25 schreef erikkll het volgende:

[..]

De MacBook Pro was uit een of andere test (kan het niet precies vinden) als beste Windows laptop uitgekomen. En compatible? Dat argument stamt uit 1991 ofzo, maar nu is daar echt geen sprake meer van.
pi_52562436
Voor die prijs hoef je niet te dobben over de hardwarespecs van een laptop met Vista erop.
pi_52562487
quote:
Op dinsdag 21 augustus 2007 15:24 schreef G.Fawkes het volgende:
reken eventjes de afschrijvingen, dus hoeveel kosten je hebt aan bv drie of vier jaar en macbook te gebruiken deze dan tweedehands te verkopen, of een windows-only equivalent....
gezien de waardevastheid, zelfs van mac laptops kan dat een stuk gunstiger uitwerken, dan een evenzeer dure windows laptop te kopen die je na vier jaar aan de straatstenen niet kwijtkunt.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  dinsdag 21 augustus 2007 @ 15:57:33 #17
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_52562514
Je vergeet even dat je dus en voor OSX en voor Vista gaat dokken he?
Get woke, go broke!
pi_52562521
quote:
Op dinsdag 21 augustus 2007 15:51 schreef HeatWave het volgende:
Ik ga me netjes gedragen deze keer, I promise. . Geen mac/windows flames aub maar argumenten .

Een Apple notebook kopen om Vista op de draaien is natuurlijk onzinnig. Leuk dat het kan, maar daar moet je geen Mac voor kopen. Pas als je OSX lekker vindt werken is het een optie, en ja, een prima optie. Maar anders is het onzin.
Het gaat ook niet om Vista, het gaat juist om de OSX waarom ik de vraag stel om een Mac te kopen. Argumenten zijn inderdaad wel welkom, omdat het hier net allemaal om draait.

Die bijdrage gaat puur uit voor de Mac, omdat hij erop overgestapt is en mij wil 'overhalen' als het ware.
  dinsdag 21 augustus 2007 @ 15:59:25 #19
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_52562572
Dan is het een kwestie van smaak en voorkeur voor het OS. OSX is een prima OS en idd vrijwel alle programma's zijn wel op OSX te verkrijgen tegenwoordig. En over het algemeen is alles wel compatible qua bestanden.
Get woke, go broke!
pi_52562783
quote:
Op dinsdag 21 augustus 2007 15:49 schreef BladiN87 het volgende:
Ik ga inderdaad CMD studeren in Breda, mag ik ook de redenen vragen waarom?
Ik neig ook meer naar de Mac eerlijk gezegd, maar omdat je minder vrijheid hebt in software keuze e.d. is de overstap toch moeilijk.

Voor de rest, mijn budget is 1500 euro netto (ingeschreven bij KvK) en bij een Mac gaat er nog 5% af plus een bijdrage van een kennis van me.
een mac draait veel stabieler. vooral icm programatuur van Adobe...de OS van Apple is minder heftig voor het systeem dan Vista voor een PC..

verder zul je ook veel voordelen genieten (zoals dat mooi heet) als je stage gaat lopen en daarna een carriere gaat beginnen. Volgens mij bestaan er dan ook geen reclame bureau's studio's die met een PC werken.

Leer vast je sneltoetsen/tips/tricks voor de mac en begin dalijk niet opnieuw... en daarbij komt (naar mijn mening) het er nog bij dat een mac niet zo snel verouderd dan een PC.

ik zie windows altijd als een lappendeken met allemaal lapjes eraan genaaid om het systeem werkende te houden.
OSX daarintegen: de programmatuur is helemaal custom made voor de mac en niet met allemaal extra drivers en shit aan mekaar geplakt..

het enige probleem wat je kunt gaan krijgen is cross-platform werken, maar dat heb je met een PC ook.. maar daar leer je straks op school wel meer over hoe je dat kan omzeilen!

succes met kiezen
  Redactie Games dinsdag 21 augustus 2007 @ 16:08:23 #21
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_52562825
Ow, het kan dus ook nog zijn dat je met Final Cut Express moet werken op die opleiding, dat heb je niet voor Windows..
How do you get precisely 4 Gallons of water with a 3 Gallon and 5 Gallon Can...
pi_52563224
quote:
Op dinsdag 21 augustus 2007 15:57 schreef HeatWave het volgende:
Je vergeet even dat je dus en voor OSX en voor Vista gaat dokken he?

hoe bedoel je, bij de aankoop van een laptop is altijd een versie van een OS aanwezig..

of dat nu mac OS X op een macbook is of een OEMversie van Vista of XP op een andere laptop....
daar betaal je verder niet extra voor?
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_52565028
Wat je ook doet: ga hem niet bij die Apple-toko in Prinsenbeek halen. Die bolle is niet vooruit te branden en na 4 weken heb je nog je Mac niet.
Calmer than you are
  dinsdag 21 augustus 2007 @ 17:20:42 #24
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_52565082
quote:
Op dinsdag 21 augustus 2007 16:21 schreef RM-rf het volgende:

[..]

hoe bedoel je, bij de aankoop van een laptop is altijd een versie van een OS aanwezig..

of dat nu mac OS X op een macbook is of een OEMversie van Vista of XP op een andere laptop....
daar betaal je verder niet extra voor?
Ik bedoel als hij een Mac koopt en dualboot met Vista wil doen dat je dan ook nog een licentie Vista moet kopen .
Get woke, go broke!
pi_52565115
quote:
Op dinsdag 21 augustus 2007 17:20 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Ik bedoel als hij een Mac koopt en dualboot met Vista wil doen dat je dan ook nog een licentie Vista moet kopen .
ach kopen is een groot begrip tegenwoordig
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')