dit dus. die macbook pro's zijn zó duur, daar kun je een enorm dikke laptop voor kopen die met alle gemak op z'n sloffen vista draait. en dan heb je ook nog het voordeel dat het compatibel is met veel meer software.quote:Op dinsdag 21 augustus 2007 15:24 schreef G.Fawkes het volgende:
Voor de prijs van een MacBook Pro kun je echt wel een hele stevige laptop kopen die vista goed draait hoor...
Gegeven dat je ook windows kunt draaien op de huidige macbooks, en dat er gewoon een intel processor in die dingen zit, is de laatste uitspraak niet alleen onwaar maar is zelfs het omgekeerde waar.quote:Op dinsdag 21 augustus 2007 15:25 schreef erikkll het volgende:
[..]
dit dus. die macbook pro's zijn zó duur, daar kun je een enorm dikke laptop voor kopen die met alle gemak op z'n sloffen vista draait. en dan heb je ook nog het voordeel dat het compatibel is met veel meer software.
De MacBook Pro was uit een of andere test (kan het niet precies vinden) als beste Windows laptop uitgekomen. En compatible?quote:Op dinsdag 21 augustus 2007 15:25 schreef erikkll het volgende:
[..]
dit dus. die macbook pro's zijn zó duur, daar kun je een enorm dikke laptop voor kopen die met alle gemak op z'n sloffen vista draait. en dan heb je ook nog het voordeel dat het compatibel is met veel meer software.
reken eventjes de afschrijvingen, dus hoeveel kosten je hebt aan bv drie of vier jaar en macbook te gebruiken deze dan tweedehands te verkopen, of een windows-only equivalent....quote:Op dinsdag 21 augustus 2007 15:24 schreef G.Fawkes het volgende:
Voor de prijs van een MacBook Pro kun je echt wel een hele stevige laptop kopen die vista goed draait hoor...
Het gaat ook niet om Vista, het gaat juist om de OSX waarom ik de vraag stel om een Mac te kopen. Argumenten zijn inderdaad wel welkom, omdat het hier net allemaal om draait.quote:Op dinsdag 21 augustus 2007 15:51 schreef HeatWave het volgende:
Ik ga me netjes gedragen deze keer, I promise.. Geen mac/windows flames aub maar argumenten
.
Een Apple notebook kopen om Vista op de draaien is natuurlijk onzinnig. Leuk dat het kan, maar daar moet je geen Mac voor kopen. Pas als je OSX lekker vindt werken is het een optie, en ja, een prima optie. Maar anders is het onzin.
een mac draait veel stabieler. vooral icm programatuur van Adobe...de OS van Apple is minder heftig voor het systeem dan Vista voor een PC..quote:Op dinsdag 21 augustus 2007 15:49 schreef BladiN87 het volgende:
Ik ga inderdaad CMD studeren in Breda, mag ik ook de redenen vragen waarom?
Ik neig ook meer naar de Mac eerlijk gezegd, maar omdat je minder vrijheid hebt in software keuze e.d. is de overstap toch moeilijk.
Voor de rest, mijn budget is 1500 euro netto (ingeschreven bij KvK) en bij een Mac gaat er nog 5% af plus een bijdrage van een kennis van me.
quote:Op dinsdag 21 augustus 2007 15:57 schreef HeatWave het volgende:
Je vergeet even dat je dus en voor OSX en voor Vista gaat dokken he?
Ik bedoel als hij een Mac koopt en dualboot met Vista wil doen dat je dan ook nog een licentie Vista moet kopenquote:Op dinsdag 21 augustus 2007 16:21 schreef RM-rf het volgende:
[..]
hoe bedoel je, bij de aankoop van een laptop is altijd een versie van een OS aanwezig..
of dat nu mac OS X op een macbook is of een OEMversie van Vista of XP op een andere laptop....
daar betaal je verder niet extra voor?
ach kopen is een groot begrip tegenwoordigquote:Op dinsdag 21 augustus 2007 17:20 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ik bedoel als hij een Mac koopt en dualboot met Vista wil doen dat je dan ook nog een licentie Vista moet kopen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |