Jazeker. Zelfstandig. Zonder emulatie. Precies net zoals Ubuntu en Vista. Met een bootloader. Hetquote:Op vrijdag 21 december 2007 07:46 schreef Osramp het volgende:
Dus Windows draait gewoon zelfstandig? Zonder door het Mac OS geemuleerd te worden?
Net zoals ik op mijn pc meerdere OS-en kan zetten en tijdens het opstarten in het bootmenu kan kiezen tussen Vista en Ubuntu?
Alle nieuwe Macs zijn tegenwoordig met een Intel processor. Dus als Osramp er een nieuwe gaat halen, is het een Intel Mac.quote:Op vrijdag 21 december 2007 07:53 schreef het_fokschaap het volgende:
maar werkt alleen als je een mac hebt met inte processor
Voor $39,95 heb je The Missing Sync voor windows mobile.quote:Op vrijdag 21 december 2007 07:27 schreef Osramp het volgende:
- Hoe makkelijk kan ik mijn 2 Windows Mobile 6 PDA synchroniseren?
Er is een hoop goeie freeware te krijgen, ook in het minder legale circuit is er genoeg te vinden.quote:- Is er ook software voor te krijgen (anders dan aanschaffen in de winkel?)
Je moet bij aanschaf ff opletten, maar de meeste worden wel ondersteund.quote:- Ben je bij de keuze van hardware zoals printers (wil me ook nog een allinone kopen) beperkt in je keuze of doet elke printer het gewoon?
Heel snel. Je moet voornamelijk ontwennen dat je moeilijke dingen moet doen om iets voor elkaar te krijgen. Bijvoorbeeld als je een programma wilt deinstalleren, dan kan je heel lang gaan zoeken naar een uninstaller, terwijl je gewoon het icoontje v/h programma naar de prullenbak moet slepen en klaar. Zo simpel dat je als ex-windows gebruiker niet eens op 't idee komt dat te proberen.quote:- Hoe snel wen je aan de interface, bestandsstructuur enz?
Ligt er aan, alle nieuwe mac's zijn op z'n minst dual-core, als je app maar 1 cpu gebruikt dan heb je nog een hele CPU over voor MacOS en heb je alleen een beetje overhead van de virtualisatie. In het ergste geval kan je dual-booten. Welke specifieke fotopakket gaat het om ? Vaak zijn er Mac alternatieven die minstens net zo goed zijn.quote:- Ik begrijp dat je ook windows toepassingen kunt blijven draaien? Ik heb 1 specifiek fotopakket dat ik wil blijven gebruiken. Met zo'n windows emulator zal mijn software zeker slechter draaien als op (hardware matig gezien) een vergelijkbare windows machine?
Wat hij zegtquote:Op vrijdag 21 december 2007 08:08 schreef Aaargh! het volgende:
[..]
Voor $39,95 heb je The Missing Sync voor windows mobile.
[..]
Er is een hoop goeie freeware te krijgen, ook in het minder legale circuit is er genoeg te vinden.
[..]
Je moet bij aanschaf ff opletten, maar de meeste worden wel ondersteund.
[..]
Heel snel. Je moet voornamelijk ontwennen dat je moeilijke dingen moet doen om iets voor elkaar te krijgen. Bijvoorbeeld als je een programma wilt deinstalleren, dan kan je heel lang gaan zoeken naar een uninstaller, terwijl je gewoon het icoontje v/h programma naar de prullenbak moet slepen en klaar. Zo simpel dat je als ex-windows gebruiker niet eens op 't idee komt dat te proberen.
[..]
Ligt er aan, alle nieuwe mac's zijn op z'n minst dual-core, als je app maar 1 cpu gebruikt dan heb je nog een hele CPU over voor MacOS en heb je alleen een beetje overhead van de virtualisatie. In het ergste geval kan je dual-booten. Welke specifieke fotopakket gaat het om ? Vaak zijn er Mac alternatieven die minstens net zo goed zijn.
Seashore al geprobeerd ?quote:Op vrijdag 21 december 2007 08:25 schreef nils7 het volgende:
Wat ik zelf mis is een goed teken programma, nou ja gewoon a la paint (heb nu Gimp ofzo... maar vind dat nou niet echt simpel te gebruiken... de installatie verliep al niet vlekkenloos)
Waarom de MSN client van MS gebruiken ? Dat ding zuigt, gebruik gewoon lekker Adium. (webcam support wordt aan gewerkt)quote:En MSN loopt vreselijk achter, ook het uitwisselen van MP3 bestanden via MSN is een ramp (buiten geen webcam support etc. etc.)
Dat is eigenlijk de spijker op zijn kop. Nadat ik een iPod heb gekocht, ben ik een beetje Apple minded geworden. 3 maanden geleden zou deze gedachte niet eens in me zijn opgekomen.quote:Op vrijdag 21 december 2007 08:31 schreef zarGon het volgende:
Dat was dus het deel wat ik nog niet begreep. Wil de TS overstappen naar Mac OS of overstappen naar een Mac.
De software of de hardware? Wil je Windows draaien of kan je eventueel overstappen naar Mac OS, terwijl je weet dat je voor een Mac Windows niet hoeft op te geven. Want hier worden er tips gegeven voor Mac OS. Leerzaam, maar zolang de TS weet dat hij niets hoeft te verliezen en zelfs een extra'tje bijkrijgt, is het kopen van een Mac een goede keuze.
Persoonlijk vind ik Mac OS op een Mac subliem. Beter dan XP.
Mneej, op die eerste! Had het gevraagd waar ik me mac had gekocht en die kwamen met Gimp aanzetten.quote:Op vrijdag 21 december 2007 08:39 schreef Aaargh! het volgende:
[..]
Seashore al geprobeerd ?
[..]
Waarom de MSN client van MS gebruiken ? Dat ding zuigt, gebruik gewoon lekker Adium. (webcam support wordt aan gewerkt)
quote:Op vrijdag 21 december 2007 09:10 schreef Osramp het volgende:
[..]
Dat is eigenlijk de spijker op zijn kop. Nadat ik een iPod heb gekocht, ben ik een beetje Apple minded geworden. 3 maanden geleden zou deze gedachte niet eens in me zijn opgekomen.
De hamvraag is voor mij of ik al mijn bestaande hard- en software kan blijven gebruiken (zal ff een lijstje maken). Het wennen aan een ander OS, och, dat gaat vanzelf.
Wel zie ik dat alle macbooks maar met 1GB RAM te krijgen zijn? Is dit nog uit te breiden, of kost me dat een vermogen? Dat is bij een PC of windows laptop toch wel betaalbaar, rond de 50,-
http://www.apple.com/macbook/specs.htmlquote:Processor and memory
* 2.0GHz or 2.2GHz Intel Core 2 Duo processor
* 4MB shared L2 cache running at full processor speed
* 800MHz frontside bus
* 1GB (two 512MB SO-DIMMs) of 667MHz DDR2 SDRAM (PC2-5300); two SO-DIMM slots support up to 4GB
Als je een Windows XP of Vista licentie hebt, kun je dat installeren op je laptop. Klaar. Laptop uitzetten, Windows XP/Vista kiezen, inloggen en je kunt aan het werk.quote:Wat ik perse wil/moet blijven gebruiken:
- Polar hartslagmeter met IR usb interface (werkt 100% onder xp en vista)
Zal best software voor bestaan. En anders start je XP of Vista op.quote:- 2x WM6 pda, syncen van calender en contacts
Zelfde verhaal. Geen software voor Mac OS betekent dat je XP/Vista kunt gebruiken.quote:- Software van Siemens (LOGO!soft) om plctjes via de seriele poort te programmeren
Denk het ook, ja.quote:- Ipod, maar dat moet op een mac alleen maar beter gaan
Ook zal hier best software voor zijn die geschikt voor Mac OS, maar is die er niet, start je XP/Vista op. Prima toch?quote:- CaptureNX, fotobewerkingssoftware van Nikon, speciaal om RAW files te bewerken en om te zetten.
Ik gebruik nu MS Office for Mac 2004. Prima compatible met Office 2003. Bestaat genoeg software voor. En anders gebruik je XP/Vista met MS Office 2007.quote:- Compatibel met MS Office, zowel import als export.
Kijk eens rond op de website van de fabriekanten. Hoewel ik bijna wel durf te zeggen dat je hartslagmeter en LOGO!soft niet zullen werken. Dat daargelaten, je hebt niet eens een seriele poort dus het gaat niet werken.quote:Op vrijdag 21 december 2007 09:10 schreef Osramp het volgende:
[..]
Dat is eigenlijk de spijker op zijn kop. Nadat ik een iPod heb gekocht, ben ik een beetje Apple minded geworden. 3 maanden geleden zou deze gedachte niet eens in me zijn opgekomen.
De hamvraag is voor mij of ik al mijn bestaande hard- en software kan blijven gebruiken (zal ff een lijstje maken). Het wennen aan een ander OS, och, dat gaat vanzelf.
Wel zie ik dat alle macbooks maar met 1GB RAM te krijgen zijn? Is dit nog uit te breiden, of kost me dat een vermogen? Dat is bij een PC of windows laptop toch wel betaalbaar, rond de 50,-
Wat ik perse wil/moet blijven gebruiken:
- 2x WM6 pda, syncen van calender en contacts
- Software van Siemens (LOGO!soft) om plctjes via de seriele poort te programmeren
- Ipod, maar dat moet op een mac alleen maar beter gaan
- CaptureNX, fotobewerkingssoftware van Nikon, speciaal om RAW files te bewerken en om te zetten.
- Compatibel met MS Office, zowel import als export.
Onder XP/Vista of Mac OS? Zolang het werkt onder XP/Vista, werkt het ook op een Mac waar Windows op is geinstalleerd.quote:Op vrijdag 21 december 2007 09:34 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Kijk eens rond op de website van de fabriekanten. Hoewel ik bijna wel durf te zeggen dat je hartslagmeter en LOGO!soft niet zullen werken.
Daarentegen is er genoeg hardware beschikbaar, zoals een serial naar USB converter, waar het wel door kan werken.quote:Dat daargelaten, je hebt niet eens een seriele poort dus het gaat niet werken.
Hoezo?quote:Op vrijdag 21 december 2007 09:35 schreef Athmozz het volgende:
(wat niet wegneemt dat ik het vreemd vind dat je een Mac zou nemen als je meer dan de helft van je programma's toch nog vanuit windows gaat draaien)
TS zou ook kunnen kijken naar bv Parallels Desktop iof VMware Fusion ...quote:Op vrijdag 21 december 2007 08:02 schreef zarGon het volgende:
[..]
Jazeker. Zelfstandig. Zonder emulatie. Precies net zoals Ubuntu en Vista. Met een bootloader. Het
enige wat jij nodig heb is een Windows XP of Vista CD/DVD. Want Vista werkt ook. Ook zonder problemen.
http://www.ismarttrain.com/quote:Op vrijdag 21 december 2007 09:10 schreef Osramp het volgende:
Maar dan moet je wel willen dualbooten of een VM willen draaienquote:Op vrijdag 21 december 2007 09:38 schreef zarGon het volgende:
[..]
Onder XP/Vista of Mac OS? Zolang het werkt onder XP/Vista, werkt het ook op een Mac waar Windows op is geinstalleerd.
[..]
Daarentegen is er genoeg hardware beschikbaar, zoals een serial naar USB converter, waar het wel door kan werken.
je betaalt 2x de licentiekost voor je OS (dat van de Mac zit verrekend in de prijs van de hardware), terwijl je in essentie maar 1 OS gebruikt voor al je werk. Dan vind ik de meeruitgave voor het 2de OS (en de iets duurdere hardware) gewoon een vreemde keuze. Het lijkt me dat je een Mac eerder koopt voor Leopard, en niet om er dan in hoofdzaak windows op te gaan draaien. Koop je dan een gewone laptop en je bent een pak goedkoper uit. Ik vind het gewoon een vreemde keuze.quote:
Dat kan natuurlijk. Maar dan is het hebben van meer dan 1GB ram wel belangrijk. Je werkt dan in een virtuele omgeving, heb ik geen ervaring mee. Geen idee hoe de software daar op reageert, maar het is een mogelijkheid.quote:Op vrijdag 21 december 2007 09:41 schreef RM-rf het volgende:
[..]
TS zou ook kunnen kijken naar bv Parallels Desktop iof VMware Fusion ...
ook dat is geen emulatie maar benut direkt de mogelijkheden van de Intel processor voor een windows install die loopt 'binnen' je OS X, zodat je zonder enige verdere vertraging gewoon windows kunt opstarten zonder te hoeven rebooten.
http://www.apple.com/getamac/windows.html
Dit kan een hele lange loze discussie worden, maar men is dus gek genoeg om te betalen voor Mac OS. Als je ooit gewerkt heb met Mac OS op een Mac, snap je wel waarom.quote:Op vrijdag 21 december 2007 09:43 schreef Athmozz het volgende:
[..]
je betaalt 2x de licentiekost voor je OS (dat van de Mac zit verrekend in de prijs van de hardware), terwijl je in essentie maar 1 OS gebruikt voor al je werk. Dan vind ik de meeruitgave voor het 2de OS (en de iets duurdere hardware) gewoon een vreemde keuze. Het lijkt me dat je een Mac eerder koopt voor Leopard, en niet om er dan in hoofdzaak windows op te gaan draaien. Koop je dan een gewone laptop en je bent een pak goedkoper uit. Ik vind het gewoon een vreemde keuze.
(seriele naar usb omvormer weet ik niet of ze werken op een Logo, bij een S7 werken die dingen in ieder geval NIET. Verder is dat niet zo'n nadeel van Mac op zich, de meeste recente laptops hebben naar mijn weten ook geen seriele poort meer zitten dacht ik)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |