Finder sowieso idd, alhoewel voor puur zoeken Spotlight weer superieur is. De trashcan is ook ernstig gehandicapt.quote:Op donderdag 26 februari 2009 13:12 schreef Anthraxx het volgende:
Laten we het eens omdraaien. Welke functie vinden jullie ruk op OSX en in Windows beter.
Voor mij samen te vatten in 1 woord: Finder.
Ik klap dagelijks mijn laptop dicht, ik gebruik nooit een firewire apparaat. Je vergelijking gaat derhalve nogal mank. Daarnaast heb je het over context. De strekking van het 'dichtklap verhaal' is dat apple de details gewoon veel beter voor elkaar heeft. Over de achterliggende reden kan je twisten (hoewel ik denk dat heel die discussie sinds de verplichting van MS om WHQL op vista te gebruiken ook ongegrond is geworden), maar dat is wel het resultaat.quote:Op donderdag 26 februari 2009 13:09 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Dat bedoelde ik ook. Maar het ging meer om de context van die post, niet om het ontbreken van firewire. De vergelijking maken met het dichtklappen van je laptop bij het opstarten. Een beetje hetzelfde niveau zeg maar, beide nutteloos als argument. Ik gebruik overigens volgens mij ook geen firewire apparaten.
Spotlight is inderdaad wel weer goed uitgevoerd en in Windows XP is zoeken een hel.quote:Op donderdag 26 februari 2009 13:18 schreef Jarno het volgende:
[..]
Finder sowieso idd, alhoewel voor puur zoeken Spotlight weer superieur is. De trashcan is ook ernstig gehandicapt.
Ik vergelijk ze liever zo:quote:Op donderdag 26 februari 2009 13:17 schreef Tijn het volgende:
Nou vooruit, nog eentje dan.
[ afbeelding ]
deel 2
deel 1
Ik neem aan dat je dichtklapt in je OS, niet tijdens het opstarten. Dáár ging het om. Kom op zeg, slaapstand tijdens het opstarten als 'argument' gebruikenquote:Op donderdag 26 februari 2009 13:18 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ik klap dagelijks mijn laptop dicht, ik gebruik nooit een firewire apparaat. Je vergelijking gaat derhalve nogal mank. Daarnaast heb je het over context. De strekking van het 'dichtklap verhaal' is dat apple de details gewoon veel beter voor elkaar heeft.
Nee het ging in eerste instantie om het superieure sleep gedrag bij het dichtklappen van een laptop en dat is wel degelijk een argument.quote:Op donderdag 26 februari 2009 13:20 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Ik neem aan dat je dichtklapt in je OS, niet tijdens het opstarten. Dáár ging het om. Kom op zeg, slaapstand tijdens het opstarten als 'argument' gebruiken
Dit kun je met Automator doen natuurlijk. Of een touch in Terminal.quote:Op donderdag 26 februari 2009 13:21 schreef Swetsenegger het volgende:
Bv ook zoals je met windows kan rechtsklikken en een nieuw bestand kan neergooien zonder de app te starten. Maar dat is eigenlijk ook finder.
Mja. Ik ben benieuwd wat de CPU usage van USB3 zal zijn in de praktijk. Op een as-is systeem als de iMac vind ik een snelle manier van extra storage aansluiten wel een pre eigenlijk.quote:Ow J. Ja fw is superieur mbt de snelheid, maar aangezien de randapparatuur in rap tempo afneemt. En USB 3.0 zal de doodsklap zijn.
'touch CV.doc' geeft mij helaas geen Word document, terwijl 'rechtsklik -> New -> Word document' dat wel doetquote:Op donderdag 26 februari 2009 13:23 schreef Jarno het volgende:
[..]
Dit kun je met Automator doen natuurlijk. Of een touch in Terminal.
[..]
Mja. Ik ben benieuwd wat de CPU usage van USB3 zal zijn in de praktijk. Op een as-is systeem als de iMac vind ik een snelle manier van extra storage aansluiten wel een pre eigenlijk.
Qua gebruiksvriendelijkheid niet neequote:Op donderdag 26 februari 2009 13:23 schreef Jarno het volgende:
Sowieso, Automator.. Wát een systeem. Daar kan Windows echt he-le-maal niks tegenover zetten gewoon.
Ja klopt, in de eerste instantie maar dat werkt onder Windows (bij mij, zoals getest) ook oke. Hij had het over dichtklappen bij het bootlogo. En dat slaat nergens op en is dom. Anders lees je even terug?quote:Op donderdag 26 februari 2009 13:22 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Nee het ging in eerste instantie om het superieure sleep gedrag bij het dichtklappen van een laptop en dat is wel degelijk een argument.
Owja. Dat is natuurlijk zo.quote:Op donderdag 26 februari 2009 13:24 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
'touch CV.doc' geeft mij helaas geen Word document
Ik heb er ooit iets voor geinstalleerd en nu heb ik gewoon een extra rechtsklik menuutjequote:Op donderdag 26 februari 2009 13:23 schreef Jarno het volgende:
[..]
Dit kun je met Automator doen natuurlijk. Of een touch in Terminal.
Geen, dat zal de controller voor zijn rekening moeten nemen.quote:Mja. Ik ben benieuwd wat de CPU usage van USB3 zal zijn in de praktijk. Op een as-is systeem als de iMac vind ik een snelle manier van extra storage aansluiten wel een pre eigenlijk.
Je hebt niet zoiets van "kom, laat ik eens geen OS gebruiken wat al 8 jaar oud is"?quote:Op donderdag 26 februari 2009 13:20 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Overigens totaal geen ergernissen met XP Pro SP3 hier![]()
En hoe heet dat iets?quote:Op donderdag 26 februari 2009 13:27 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ik heb er ooit iets voor geinstalleerd en nu heb ik gewoon een extra rechtsklik menuutje
[ afbeelding ]
Prachtig dat je het daar over had, maar ik niet. Nogmaals, als je het zelf over context heb ga ik er vanuit dat je dat zelf begrijpt.quote:Op donderdag 26 februari 2009 13:25 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Ja klopt, in de eerste instantie maar dat werkt onder Windows (bij mij, zoals getest) ook oke. Hij had het over dichtklappen bij het bootlogo. En dat slaat nergens op en is dom. Anders lees je even terug?
Idd. Op mijn zakelijke HP laptop gebruik ik ook XP maar eigenlijk is het gewoon armoede: Vista draait voor geen meter, 7 is er nog niet dus dan maar XP. Maar kom op zeg.quote:Op donderdag 26 februari 2009 13:28 schreef Tijn het volgende:
[..]
Je hebt niet zoiets van "kom, laat ik eens geen OS gebruiken wat al 8 jaar oud is"?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |