Finder sowieso idd, alhoewel voor puur zoeken Spotlight weer superieur is. De trashcan is ook ernstig gehandicapt.quote:Op donderdag 26 februari 2009 13:12 schreef Anthraxx het volgende:
Laten we het eens omdraaien. Welke functie vinden jullie ruk op OSX en in Windows beter.
Voor mij samen te vatten in 1 woord: Finder.
Ik klap dagelijks mijn laptop dicht, ik gebruik nooit een firewire apparaat. Je vergelijking gaat derhalve nogal mank. Daarnaast heb je het over context. De strekking van het 'dichtklap verhaal' is dat apple de details gewoon veel beter voor elkaar heeft. Over de achterliggende reden kan je twisten (hoewel ik denk dat heel die discussie sinds de verplichting van MS om WHQL op vista te gebruiken ook ongegrond is geworden), maar dat is wel het resultaat.quote:Op donderdag 26 februari 2009 13:09 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Dat bedoelde ik ook. Maar het ging meer om de context van die post, niet om het ontbreken van firewire. De vergelijking maken met het dichtklappen van je laptop bij het opstarten. Een beetje hetzelfde niveau zeg maar, beide nutteloos als argument. Ik gebruik overigens volgens mij ook geen firewire apparaten.
Spotlight is inderdaad wel weer goed uitgevoerd en in Windows XP is zoeken een hel.quote:Op donderdag 26 februari 2009 13:18 schreef Jarno het volgende:
[..]
Finder sowieso idd, alhoewel voor puur zoeken Spotlight weer superieur is. De trashcan is ook ernstig gehandicapt.
Ik vergelijk ze liever zo:quote:Op donderdag 26 februari 2009 13:17 schreef Tijn het volgende:
Nou vooruit, nog eentje dan.
[ afbeelding ]
deel 2
deel 1
Ik neem aan dat je dichtklapt in je OS, niet tijdens het opstarten. Dáár ging het om. Kom op zeg, slaapstand tijdens het opstarten als 'argument' gebruikenquote:Op donderdag 26 februari 2009 13:18 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ik klap dagelijks mijn laptop dicht, ik gebruik nooit een firewire apparaat. Je vergelijking gaat derhalve nogal mank. Daarnaast heb je het over context. De strekking van het 'dichtklap verhaal' is dat apple de details gewoon veel beter voor elkaar heeft.
Nee het ging in eerste instantie om het superieure sleep gedrag bij het dichtklappen van een laptop en dat is wel degelijk een argument.quote:Op donderdag 26 februari 2009 13:20 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Ik neem aan dat je dichtklapt in je OS, niet tijdens het opstarten. Dáár ging het om. Kom op zeg, slaapstand tijdens het opstarten als 'argument' gebruiken
Dit kun je met Automator doen natuurlijk. Of een touch in Terminal.quote:Op donderdag 26 februari 2009 13:21 schreef Swetsenegger het volgende:
Bv ook zoals je met windows kan rechtsklikken en een nieuw bestand kan neergooien zonder de app te starten. Maar dat is eigenlijk ook finder.
Mja. Ik ben benieuwd wat de CPU usage van USB3 zal zijn in de praktijk. Op een as-is systeem als de iMac vind ik een snelle manier van extra storage aansluiten wel een pre eigenlijk.quote:Ow J. Ja fw is superieur mbt de snelheid, maar aangezien de randapparatuur in rap tempo afneemt. En USB 3.0 zal de doodsklap zijn.
'touch CV.doc' geeft mij helaas geen Word document, terwijl 'rechtsklik -> New -> Word document' dat wel doetquote:Op donderdag 26 februari 2009 13:23 schreef Jarno het volgende:
[..]
Dit kun je met Automator doen natuurlijk. Of een touch in Terminal.
[..]
Mja. Ik ben benieuwd wat de CPU usage van USB3 zal zijn in de praktijk. Op een as-is systeem als de iMac vind ik een snelle manier van extra storage aansluiten wel een pre eigenlijk.
Qua gebruiksvriendelijkheid niet neequote:Op donderdag 26 februari 2009 13:23 schreef Jarno het volgende:
Sowieso, Automator.. Wát een systeem. Daar kan Windows echt he-le-maal niks tegenover zetten gewoon.
Ja klopt, in de eerste instantie maar dat werkt onder Windows (bij mij, zoals getest) ook oke. Hij had het over dichtklappen bij het bootlogo. En dat slaat nergens op en is dom. Anders lees je even terug?quote:Op donderdag 26 februari 2009 13:22 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Nee het ging in eerste instantie om het superieure sleep gedrag bij het dichtklappen van een laptop en dat is wel degelijk een argument.
Owja. Dat is natuurlijk zo.quote:Op donderdag 26 februari 2009 13:24 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
'touch CV.doc' geeft mij helaas geen Word document
Ik heb er ooit iets voor geinstalleerd en nu heb ik gewoon een extra rechtsklik menuutjequote:Op donderdag 26 februari 2009 13:23 schreef Jarno het volgende:
[..]
Dit kun je met Automator doen natuurlijk. Of een touch in Terminal.
Geen, dat zal de controller voor zijn rekening moeten nemen.quote:Mja. Ik ben benieuwd wat de CPU usage van USB3 zal zijn in de praktijk. Op een as-is systeem als de iMac vind ik een snelle manier van extra storage aansluiten wel een pre eigenlijk.
Je hebt niet zoiets van "kom, laat ik eens geen OS gebruiken wat al 8 jaar oud is"?quote:Op donderdag 26 februari 2009 13:20 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Overigens totaal geen ergernissen met XP Pro SP3 hier![]()
En hoe heet dat iets?quote:Op donderdag 26 februari 2009 13:27 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ik heb er ooit iets voor geinstalleerd en nu heb ik gewoon een extra rechtsklik menuutje
[ afbeelding ]
Prachtig dat je het daar over had, maar ik niet. Nogmaals, als je het zelf over context heb ga ik er vanuit dat je dat zelf begrijpt.quote:Op donderdag 26 februari 2009 13:25 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Ja klopt, in de eerste instantie maar dat werkt onder Windows (bij mij, zoals getest) ook oke. Hij had het over dichtklappen bij het bootlogo. En dat slaat nergens op en is dom. Anders lees je even terug?
Idd. Op mijn zakelijke HP laptop gebruik ik ook XP maar eigenlijk is het gewoon armoede: Vista draait voor geen meter, 7 is er nog niet dus dan maar XP. Maar kom op zeg.quote:Op donderdag 26 februari 2009 13:28 schreef Tijn het volgende:
[..]
Je hebt niet zoiets van "kom, laat ik eens geen OS gebruiken wat al 8 jaar oud is"?
Ach, 95% van de afzetmarkt bestaat uit 'noobs'. De nerds overschatten zichzelf nogal eens wat dat betreft.quote:Op donderdag 26 februari 2009 13:28 schreef Swetsenegger het volgende:
Overigens zie ik je weinig meer zeggen over computernoobs.
Ik ben redelijk voorstander van OSX maar hoewel VBS niet alles is, is applescript echt de grootste ramp ooit uitgevonden.quote:Op donderdag 26 februari 2009 13:24 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Qua gebruiksvriendelijkheid niet nee. Er zijn wel 3rd party oplossingen geloof ik.
Sowieso, Applescript en VBS komen wel redelijk overeen met elkaar.
Denk Swets, denk!!quote:
Nee, het werkt super! Alle software draait er als de brandweer op! Het loopt nooit vast, heb nu alweer een uptime vanaf zondag ofzo, gewoon iedere avond in de slaapstandquote:Op donderdag 26 februari 2009 13:28 schreef Tijn het volgende:
[..]
Je hebt niet zoiets van "kom, laat ik eens geen OS gebruiken wat al 8 jaar oud is"?
Vergelijk het eens met VBS. Dat is net zo ergquote:Op donderdag 26 februari 2009 13:30 schreef VeerMans het volgende:
[..]
Ik ben redelijk voorstander van OSX maar hoewel VBS niet alles is, is applescript echt de grootste ramp ooit uitgevonden.
Tell application finder
do leuk dansje en gebruik daarbij de file blabla die staat op bla bla bla bla in map bla die weer zit in map bla
end do
end tell
De grootste fout die je kan maken als fabrikant is je te richten op die nerds. Ook nerds willen gewoon iets met een eenvoudige en consistente interface. Ik wel in elk geval. Het is niet dat ik niet kan werken met iets ingewikkelds als Windows, maar ik wil het helemaal niet.quote:Op donderdag 26 februari 2009 13:29 schreef Jarno het volgende:
[..]
Ach, 95% van de afzetmarkt bestaat uit 'noobs'. De nerds overschatten zichzelf nogal eens wat dat betreft.
...als je de airflow drastisch blokkeert waardoor de cpu's weg staan te smelten zoals in elke laptop.quote:Op donderdag 26 februari 2009 13:31 schreef Apekoek het volgende:
macbook airs schijnen tragisch te lopen! Macbook Air met extreem hoge 'sytem CPU usage'
Trek je die conclusie op basis van 1 post?quote:Op donderdag 26 februari 2009 13:31 schreef Apekoek het volgende:
macbook airs schijnen tragisch te lopen! Macbook Air met extreem hoge 'sytem CPU usage'
Kudos +3!quote:Op donderdag 26 februari 2009 13:32 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
http://growlichat.com/NuFile.php
VBS gebruikt nog logische structuren, in applescript hebben ze spreektaal geprobeerd te gebruiken maar dat is niet echt gelukt zodat je met allerlei worden zit die als operators gebruikt kunnen worden. Ik heb daar nooit aan kunnen wennen.quote:Op donderdag 26 februari 2009 13:31 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Vergelijk het eens met VBS. Dat is net zo erg.
Ja als je stil in de tijd wil blijven staan is dat natuurlijk prima. Ik ken iemand die heeft ooit in 1994 een schitterende SGI Indy gekocht en draait daar nu nog steeds IRIX op. Hij is er hartstikke tevreden over, maar ik ben zelf liever wat meer up to date zeg maar.quote:Op donderdag 26 februari 2009 13:31 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Nee, het werkt super! Alle software draait er als de brandweer op! Het loopt nooit vast, heb nu alweer een uptime vanaf zondag ofzo, gewoon iedere avond in de slaapstandGeen enkele reden om over te schakelen op welk OS dan ook.
Alles met VB (.NET weet ik dan weer niet, maar hopelijk is het daar verbeterd) is een regelrechte ramp qua naamgeving, consistentie van statements en structuren etc. Applescript is niet veel beter (eens dus), maar VBS is net zo brak.quote:Op donderdag 26 februari 2009 13:33 schreef VeerMans het volgende:
[..]
VBS gebruikt nog logische structuren, in applescript hebben ze spreektaal geprobeerd te gebruiken maar dat is niet echt gelukt zodat je met allerlei worden zit die als operators gebruikt kunnen worden. Ik heb daar nooit aan kunnen wennen.
Armoede? Wat mis ik dan? Ik open tientallen documenten, FF vensters, programma's etc. als het moet. Autocad Map , ArcView, Microstation, MySQL etc werkt als een trein! Alles gaat super snel, dubbelklik op het bureaublad en daar staat het. Kan alle apparatuur die wij hebben aansluiten, het netwerk is snel benaderbaar. En het vinden van bestanden op het netwerk is ook erg eenvoudig, wij gebruiken nl. een hele praktische mappenstructuur.quote:Op donderdag 26 februari 2009 13:29 schreef Jarno het volgende:
[..]
Idd. Op mijn zakelijke HP laptop gebruik ik ook XP maar eigenlijk is het gewoon armoede: Vista draait voor geen meter, 7 is er nog niet dus dan maar XP. Maar kom op zeg.
Ja ach. Het is voor al die wijze neefjes ook wel erg onwenselijk dat mensen een computer als appliance gaan zien. Als iets waarmee je gewoon je ding doet, ipv je druk moet maken over iets triviaals als een filesystem of instellingen in een BIOS. Dat je gewoon een applicatie op een telefoon kan installeren met één muisklik. Dat je op gelikte wijze je bookmarks, contacts en weetikveel wat synchroon kunt houden op meerder computers en op je telefoon. Dat je zelf nee, dat je OS je backups regelt en je zelf bestanden kunt terugzetten.quote:Op donderdag 26 februari 2009 13:31 schreef Tijn het volgende:
[..]
De grootste fout die je kan maken als fabrikant is je te richten op die nerds. Ook nerds willen gewoon iets met een eenvoudige en consistente interface. Ik wel in elk geval. Het is niet dat ik niet kan werken met iets ingewikkelds als Windows, maar ik wil het helemaal niet.
Wat mis ik dan? Ik werk ook met Vista op computers die ik repareer. Die werken meestal ook prima hoor. Maar ik zie er totaal de meerwaarde niet van.quote:Op donderdag 26 februari 2009 13:34 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja als je stil in de tijd wil blijven staan is dat natuurlijk prima. Ik ken iemand die heeft ooit in 1994 een schitterende SGI Indy gekocht en draait daar nu nog steeds IRIX op. Hij is er hartstikke tevreden over, maar ik ben zelf liever wat meer up to date zeg maar.
Hm. +2 en je MSN op zwart!quote:
Mappenstructuur. Don't get me started.quote:Op donderdag 26 februari 2009 13:34 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Armoede? Wat mis ik dan? Ik open tientallen documenten, vensters, programma's etc. als het moet. Autocad Map , ArcView, Microstation, MySQL etc werkt als een trein! Alles gaat super snel, dubbelklik op het bureaublad en daar staat het. En het vinden van bestanden op het netwerk is ook erg eenvoudig, wij gebruiken nl. een hele praktische mappenstructuur.
Ik heb wel eens het idee dat bij Microsoft van die neefjes werken. En dat als ze iets voorstellen wat niet complex genoeg is, ze worden uitgelachen door hun collega's.quote:Op donderdag 26 februari 2009 13:36 schreef Jarno het volgende:
[..]
Ja ach. Het is voor al die wijze neefjes ook wel erg onwenselijk dat mensen een computer als appliance gaan zien. Als iets waarmee je gewoon je ding doet, ipv je druk moet maken over iets triviaals als een filesystem of instellingen in een BIOS. Dat je gewoon een applicatie op een telefoon kan installeren met één muisklik. Dat je op gelikte wijze je bookmarks, contacts en weetikveel wat synchroon kunt houden op meerder computers en op je telefoon. Dat je zelf nee, dat je OS je backups regelt en je zelf bestanden kunt terugzetten.
Voor sommige mensen is het heel erg eng of zelfs vervelend dat het magische van computers afgaat. Dat het gewoon een gebruiksapparaat wordt dat het altijd doet.
Over armoede gesproken.quote:Op donderdag 26 februari 2009 13:37 schreef Jarno het volgende:
[..]
Mappenstructuur. Don't get me started.
2x klikken en je bent er. Hoe zoek jij een tekening waarbij je de bestandsnaam niet meer weet?quote:Op donderdag 26 februari 2009 13:37 schreef Jarno het volgende:
[..]
Mappenstructuur. Don't get me started.
En je hebt niet het idee dat je op het verkeerde paard aan het wedden bent als de ontwikkelingen van de laatste 8 jaar eigenlijk compleet irrelevant zijn voor jou als gebruiker?quote:Op donderdag 26 februari 2009 13:36 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Wat mis ik dan? Ik werk ook met Vista op computers die ik repareer. Die werken meestal ook prima hoor. Maar ik zie er totaal de meerwaarde niet van.
Ik zeg ook niet dat VB niet gaar is, maar al was het alleen maar omdat je in VB een . (punt) kan gebruiken om een property van een object op te vragen inplaats van de tekst 'property from/in/up/under/attached to/<insert nog een rij worden waarvan je niet weet of het de goede is die bij dit object gebruikt word> object' om een property te krijgen maakt VB voor mij beterquote:Op donderdag 26 februari 2009 13:34 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Alles met VB (.NET weet ik dan weer niet, maar hopelijk is het daar verbeterd) is een regelrechte ramp qua naamgeving, consistentie van statements en structuren etc. Applescript is niet veel beter (eens dus), maar VBS is net zo brak.
Echt he. Het zal me tegenwoordig aan me reet roesten waar wat staat. Als ik het maar kan vinden wanneer ik het nodig heb, en als het maar gebackupped wordt.quote:
spotlightquote:Op donderdag 26 februari 2009 13:39 schreef leolinedance het volgende:
[..]
2x klikken en je bent er. Hoe zoek jij een tekening waarbij je de bestandsnaam niet meer weet?
Dus in feite ben je om de tekortkomingen in je OS een heel systeem aan het bedenken.quote:Op donderdag 26 februari 2009 13:39 schreef leolinedance het volgende:
[..]
2x klikken en je bent er. Hoe zoek jij een tekening waarbij je de bestandsnaam niet meer weet?
Ik heb nog steeds geen reden gehoord waarom de tevreden Windows XP gebruiker over zou moeten stappen naar welk OS dan ook. Ik kan toch altijd nog een ander OS installeren als Autocad 10 straks (bijvoorbeeld) niet meer onder XP werkt (wat overigens niet het geval zal zijn)?quote:Op donderdag 26 februari 2009 13:39 schreef Tijn het volgende:
[..]
En je hebt niet het idee dat je op het verkeerde paard aan het wedden bent als de ontwikkelingen van de laatste 8 jaar eigenlijk compleet irrelevant zijn voor jou als gebruiker?
Hoe wil je dat gaan vinden dan? Spotlight biedt geen MS Paint achtig programma om te schetsen wat je precies zoekt. Hetzelfde met geluid. Het fluiten van een melodie geeft je niet dat bestand wat je wilt. Hij heeft op dat punt gewoon gelijk.quote:
Je hoeft van mij niet over te stappen. Maar de IT is een snel veranderde industrie. Het web verandert, de manier waarop mensen computers en apparaten gebruiken verandert. Generaties volgen elkaar snel op en elke keer is het weer beter en sneller. Behalve bij Microsoft, waar het OS van 8 jaar geleden eigenlijk nog steeds de beste keus is. Als dat geen teken aan de wand is, weet ik het ook niet meer.quote:Op donderdag 26 februari 2009 13:43 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Ik heb nog steeds geen reden gehoord waarom de tevreden Windows XP gebruiker over zou moeten stappen naar welk OS dan ook. Ik kan toch altijd nog een ander OS installeren als Autocad 10 straks (bijvoorbeeld) niet meer onder XP werkt (wat overigens niet het geval zal zijn)?
Nee? Het is geen moeilijk systeem hoor, het zit zo:quote:Op donderdag 26 februari 2009 13:42 schreef Jarno het volgende:
[..]
Dus in feite ben je om de tekortkomingen in je OS een heel systeem aan het bedenken..
En wat doet spotlight dan? Je geeft aan dat het een kaart van Breda betreft met bomen erin en Spotlight vindt deze binnen 2 tellen voor je?quote:
zoeken op extensie brengt je al heel snel heel ver. En nee hij heeft geen gelijk. Als je absoluut geen idee hebt wat je zoekt vind je het op geen enkele manier.quote:Op donderdag 26 februari 2009 13:45 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Hoe wil je dat gaan vinden dan? Spotlight biedt geen MS Paint achtig programma om te schetsen wat je precies zoekt. Hetzelfde met geluid. Het fluiten van een melodie geeft je niet dat bestand wat je wilt. Hij heeft op dat punt gewoon gelijk.
Idd. Het "systeem" wat leolinedance hierboven schetst helpt hier ook niet echt in.quote:Op donderdag 26 februari 2009 13:53 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
zoeken op extensie brengt je al heel snel heel ver. En nee hij heeft geen gelijk. Als je absoluut geen idee hebt wat je zoekt vind je het op geen enkele manier.
spotlight retourneert razendsnel zoekresultaten (itt de search van windows). Je weet natuurlijk al snel wat voor soort file het betreft of een deel van de naam.quote:Op donderdag 26 februari 2009 13:48 schreef leolinedance het volgende:
[..]
En wat doet spotlight dan? Je geeft aan dat het een kaart van Breda betreft met bomen erin en Spotlight vindt deze binnen 2 tellen voor je?
Dat moet ik inderdaad ook hebben
Hoe vind je die in dit systeem wel dan? Je moet dan toch in ieder geval al weten bij welk project het hoort om maar eens wat te noemen. Nogmaals, zonder enige metadata vind je met geen enkele methode wat. Als je metadata hebt is spotlight gewoon bloedsnel.quote:Op donderdag 26 februari 2009 13:46 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Nee? Het is geen moeilijk systeem hoor, het zit zo:
e:\archief \ [PROJECTPLAATS] \ [PROJECTNAAM]
f:\actueel \ [PROJECTPLAATS] \ [PROJECTNAAM]
Zo, wat ingewikkeld zeg! Maar hoe kan dit dan makkelijker (zonder mega investeringen)?
En vertel nou eens, hoe vind jij een tekening waarvan je de bestandsnaam niet meer weet?
Zoeken op extensie gaat je niet heel snel helpen. Ik denk dat je dan bij ons zo'n 5000 Autocad kaarten vindt.quote:Op donderdag 26 februari 2009 13:53 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
zoeken op extensie brengt je al heel snel heel ver. En nee hij heeft geen gelijk. Als je absoluut geen idee hebt wat je zoekt vind je het op geen enkele manier.
Wat wil je hiermee bewijzen? Alsof je in Mac OS X geen mappenstructuur kunt maken ofzo?quote:Op donderdag 26 februari 2009 13:46 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Nee? Het is geen moeilijk systeem hoor, het zit zo:
e:\archief \ [PROJECTPLAATS] \ [PROJECTNAAM]
f:\actueel \ [PROJECTPLAATS] \ [PROJECTNAAM]
Zo, wat ingewikkeld zeg! Maar hoe kan dit dan makkelijker (zonder mega investeringen)?
En vertel nou eens, hoe vind jij een tekening waarvan je de bestandsnaam niet meer weet?
Grep.quote:Op donderdag 26 februari 2009 13:48 schreef leolinedance het volgende:
[..]
En wat doet spotlight dan? Je geeft aan dat het een kaart van Breda betreft met bomen erin en Spotlight vindt deze binnen 2 tellen voor je?
Dat moet ik inderdaad ook hebben
Dus nu ga je in die locatie 5000 files openen of watquote:Op donderdag 26 februari 2009 13:56 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Zoeken op extensie gaat je niet heel snel helpen. Ik denk dat je dan bij ons zo'n 5000 Autocad kaarten vindt.
Kijk, Tijn snapt het. Maar da's dan ook een Mac gebruiker.quote:Op donderdag 26 februari 2009 13:56 schreef Tijn het volgende:
Waar het om gaat is dat het praktischer is om bestanden in een database op te slaan dan op een file system te vertrouwen. Daarom zijn applicaties als iPhoto en iTunes zo geniaal. Met een simpelere query kun je precies dat opvragen wat je wil, zonder je druk te hoeven maken over mapjes of andere ellende.
Wat onder OS X standaard aanweizg is en waarvoor je op Windows aangewezen bent op ports.quote:
Nee, hij navigeert naar de juiste locatie.quote:Op donderdag 26 februari 2009 13:57 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Dus nu ga je in die locatie 5000 files openen of wat
Als linux-gebruiker zou ik dat niet weten.quote:Op donderdag 26 februari 2009 13:58 schreef Jarno het volgende:
[..]
Wat onder OS X standaard aanweizg is en waarvoor je op Windows aangewezen bent op ports.
Touché.quote:Op donderdag 26 februari 2009 13:59 schreef pfaf het volgende:
[..]
Als linux-gebruiker zou ik dat niet weten.
Wij slaan kaarten op onder de map van het project. Dan zoek je in de projectmap. Dat zal in Mac OS ook wel kunnen maar dat doet toch niks af aan het mappensysteem? Aangezien jullie net zeiden: "Mappensysteemquote:Op donderdag 26 februari 2009 13:56 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Hoe vind je die in dit systeem wel dan? Je moet dan toch in ieder geval al weten bij welk project het hoort om maar eens wat te noemen. Nogmaals, zonder enige metadata vind je met geen enkele methode wat. Als je metadata hebt is spotlight gewoon bloedsnel.
Jij zult toch ook aan moeten geven waar hij alle DWG bestanden moet zoeken? Ik ga gewoon met 2 klikken naar de map en open het bestand dat ik zoek. Jouw systeem is dan toch niet veel efficienter?quote:Op donderdag 26 februari 2009 13:57 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Dus nu ga je in die locatie 5000 files openen of wat
Een grep-search zou wellicht kunnen werken, maar dat zal wel langzamer en zeker moeizamer gaan dan een paar keer klikken.quote:Op donderdag 26 februari 2009 14:00 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Wij slaan kaarten op onder de map van het project. Dan zoek je in de projectmap. Dat zal in Mac OS ook wel kunnen maar dat doet toch niks af aan het mappensysteem? Aangezien jullie net zeiden: "Mappensysteem"
Het lijkt mij niet veel makkelijker te kunnen onder een ander OS.
Waarom zijn mappen ellende? Het is toch heel duidelijk?quote:Op donderdag 26 februari 2009 13:56 schreef Tijn het volgende:
[..]
Wat wil je hiermee bewijzen? Alsof je in Mac OS X geen mappenstructuur kunt maken ofzo?
Waar het om gaat is dat het praktischer is om bestanden in een database op te slaan dan op een file system te vertrouwen. Daarom zijn applicaties als iPhoto en iTunes zo geniaal. Met een simpelere query kun je precies dat opvragen wat je wil, zonder je druk te hoeven maken over mapjes of andere ellende.
Oh, maar als je de naam van de projectmap kennelijk wel kent, dan ram je die gewoon in Spotlight en opent -ie de map voor je. Waarna je - net als jij - de file op kunt zoeken.quote:Op donderdag 26 februari 2009 14:00 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Wij slaan kaarten op onder de map van het project. Dan zoek je in de projectmap. Dat zal in Mac OS ook wel kunnen maar dat doet toch niks af aan het mappensysteem? Aangezien jullie net zeiden: "Mappensysteem"
Het lijkt mij niet veel makkelijker te kunnen onder een ander OS.
Is dat zoveel makkelijker dan een goed opgezette mappenstructuur waar je met 3 klikken naar navigeert? Dit is toch zeker net zo veel moeite?quote:Op donderdag 26 februari 2009 14:03 schreef Jarno het volgende:
[..]
Oh, maar als je de naam van de projectmap kennelijk wel kent, dan ram je die gewoon in Spotlight en opent -ie de map voor je. Waarna je - net als jij - de file op kunt zoeken.
Toch zijn zulke dingen wel makkelijker hoor. Je kan bij alle – niet jij, maar in het algemeen – kleine flaws in Windows wel zeggen: zoveel moeilijker en trager maakt het het toch niet? Maar al met al werkt het uiteindelijk stiekem voor geen meter. (enigszins gechargeerd)quote:Op donderdag 26 februari 2009 14:06 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Is dat zoveel makkelijker dan een goed opgezette mappenstructuur? Dit is toch zeker net zo veel moeite?
Oke, dat kun jij als Mac gebruiker makkelijk zeggen. Maar door de hierboven gegeven uitleg ben ik nog niet overtuigd moet ik zeggen. Ach, wie weet koopt de baas nog wel eens Macs (al denk ik het niet, beetje op de centenquote:Op donderdag 26 februari 2009 14:08 schreef pfaf het volgende:
[..]
Toch zijn zulke dingen wel makkelijker hoor. Je kan bij alle – niet jij, maar in het algemeen – kleine flaws in Windows wel zeggen: zoveel moeilijker en trager maakt het het toch niet? Maar al met al werkt het uiteindelijk stiekem voor geen meter. (enigszins gechargeerd)
Ik ben geen mac-gebruiker. De voordelen wegen bij mij niet op tegen de prijs.quote:Op donderdag 26 februari 2009 14:16 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Oke, dat kun jij als Mac gebruiker makkelijk zeggen. Maar door de hierboven gegeven uitleg ben ik nog niet overtuigd moet ik zeggen. Ach, wie weet koopt de baas nog wel eens Macs (al denk ik het niet, beetje op de centen)
Ik ben ooit gewisseld, dat was hel. Alles is net iets anders in OSX (al is t alleen al t feit dat je ctrl-c ineens appel-c is geworden) ik werd er helemaal gek van. Nu zit ik een tijd op OSX en heb ik precies t zelfde bij windows. Het is maar net waar je aan gewend bent denk ik.quote:Op donderdag 26 februari 2009 14:16 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Oke, dat kun jij als Mac gebruiker makkelijk zeggen. Maar door de hierboven gegeven uitleg ben ik nog niet overtuigd moet ik zeggen. Ach, wie weet koopt de baas nog wel eens Macs (al denk ik het niet, beetje op de centen)
Kan ook.quote:Op donderdag 26 februari 2009 15:12 schreef Jarno het volgende:
Als je gamed koop je een console. Toch?
Matige conclusie.quote:Op donderdag 26 februari 2009 15:11 schreef Pritt het volgende:
Ok concluderend:
Als je gamet koop je een PC met Windows.
Als je een hippe dude bent koop je een Mac.
Slotje.
Ik ben een programmeur. Ik ben per definitie al niet hip.quote:Op donderdag 26 februari 2009 15:11 schreef Pritt het volgende:
Ok concluderend:
Als je gamet koop je een PC met Windows.
Als je een hippe dude bent koop je een Mac.
Slotje.
Lijkt mij kostentechnisch gezien wel de interessantste optie. Een XBOX kost je 150 euro tegenwoordig geloof ik, spellen die eh, leen je wel ff en je houdt geld over voor een kekke Mac.quote:
Ik heb jaren Linux gebruikt en ben sinds een jaar of 4 over op MacOSX. Ik wil niet meer terug.quote:Op donderdag 26 februari 2009 15:36 schreef pfaf het volgende:
Programmeur en geen linux.Dat is net een hermafrodiet, alles net niet.
Console is weer niet optimaal voor alle games. MMO's, RTS en FPS speel je op een PC.quote:Op donderdag 26 februari 2009 15:12 schreef Jarno het volgende:
Als je gamed koop je een console. Toch?
WoWquote:Op donderdag 26 februari 2009 15:42 schreef Anthraxx het volgende:
Er is maar 1 goede MMO en dat draait prima op een Mac.
Tijd voor een WoW vs. de rest topic.
Nee, niets mis met WoW hoor. Zelf ruim 2 jaar gespeeld.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |