quote:Op woensdag 9 december 2009 16:20 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Met zo'n missing link als in de afbeelding, niet. (Met de nuance van Gripper erbij)
[..]
Dan is vervangen idd nog niet nodig
Schoonmaakspul is overrated. Daarmee haal je namelijk ook het vet/olie uit de ketting en dat moet er juist in blijven.
Beste is om de ketting regelmatig af te nemen met een doek (zoals je gedaan hebt) en dan evt. weer wat olie/smeer op te doen. Ik gebruik meestal teflonspray, maar heb laatst juist ergens gelezen dat teflon- en siliconenspray maar amper een smerende werking heeft en eigenlijk vooral een reinigende.
Hier staat ook dat je de missing link moet vervangen bij vervanging van de ketting. Je kunt 'm dus veilig hergebruiken voor de levensduur van de ketting.quote:Op woensdag 9 december 2009 09:50 schreef Wombcat het volgende:
Een missing link kun je overigens wel hergebruiken, gaat net zolang mee als de ketting.
Edit: Hier wordt iets anders beweerd.
Ik zou niet huiverig zijn om Campa kettingen te sluiten met een missing link van KMC/Connex. Als je de voordelen ervan ziet, waarom niet. Je kunt ook in het vervolg een KMC ketting gebruiken. De kans dat je iets verkeerd doet bij het sluiten met zo'n pinnetje is volgens mij groterquote:Voor Campa 10speed zou ik een missing-link niet aanraden. De pennetjes van een Campa (10speed)-ketting zijn iets dikker dan die van bijvoorbeeld een Mavic of Whipperman-ketting. Of de sluting dan goed, durf ik mijn hand niet voor in het vuur te steken. Bij calamiteiten kun je het even doen. BIjvoorbeeld als je onderweg je ketting breekt en 'm met zijn missinglink sluit om naar huis te komen. Voor dat doel heb ik er altijd eentje bij in mijn zadeltas. Maar ik zou 'm dus niet als permanente oplossing gebruiken.
Bij Campa werken ze met speciale sluitpinnen. Campa geeft zelf aan dat je de ketting alleen met een sluitpin mag sluiten (dus ook niet op de ouderwetse manier). Die sluitpinnen zul ook wel los verkrijgbaar zijn.
Zoals ik al zei, zijn de pinnen groter bij een Campa ketting. Daardoor kan een missinglink meer bewegen.quote:Op woensdag 9 december 2009 18:37 schreef eentwee het volgende:
Ik zou niet huiverig zijn om Campa kettingen te sluiten met een missing link van KMC/Connex. Als je de voordelen ervan ziet, waarom niet. Je kunt ook in het vervolg een KMC ketting gebruiken. De kans dat je iets verkeerd doet bij het sluiten met zo'n pinnetje is volgens mij groter
Ik heb een soort reinigingsspul gekocht op basis van citroen, dat is er speciaal voor gemaakt om vuil en smeer van de ketting te halen. Ik heb daar laatst mijn ketting (hoewel ik hem niet los heb gehaald) en mijn tandwieltjes achter mee gereinigd. Daarna smeer ik alles natuurlijk wel met speciale smeerolie. Reed weer als een trein daarna.quote:Op woensdag 9 december 2009 16:25 schreef Wombcat het volgende:
We hadden het dus over kettingen :
[..]
Ik rij meestal met SRAM kettingen. Voorheen met Sachs maar dat is dor SRAM overgenomen.quote:Op woensdag 9 december 2009 18:44 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Zoals ik al zei, zijn de pinnen groter bij een Campa ketting. Daardoor kan een missinglink meer bewegen.
En idd bij het sluiten met een pennetje moet je goed oppassen.
Ik heb wel Connex en Mavic kettingen gebruikt, maar mijn ervaring is dat Campa kettingen langer meegaan en beter schakelen.
Wij kunnen elkaar een hand geven! Ik wil komend seizoen ook een hele rits tijdritten rijden. Vorig jaar heb ik 't een keer gedaan en dat beviel wel. Ik merk alleen wel dat ik de laatste tijd veel duurritten heb gedaan. Ik zit heerlijk op m'n fiets, maar de kracht, explosiviteit en snelheid zijn er een beetje uitquote:Op woensdag 9 december 2009 17:10 schreef Pritt het volgende:
Ga in 2010 meer focussen op tijdrijden, merk toch dat daar mijn kwaliteiten liggen. Heerlijk alleen tegen de wind inbeuken. En tevens nog steeds opzoek naar mooie 2e hands fiets
Lijkt me een beetje onzin om lid te worden van een club in Engeland als je ook prima tijdritten kunt rijden in Nederland. Alsof iedereen genoeg geld dan wel tijd heeft om meerdere keren per jaar naar Engeland te gaan voor een tijdritje.quote:Op donderdag 10 december 2009 15:25 schreef ultra_ivo het volgende:
In Engeland zijn er heel veel tijdritten. Gewoon lid worden van een plaatselijke club (kost weinig) en je kunt er een paar meerijden.
Leuk! Een paar mensen van het fietsforum willen ook een langere tijdrit organiseren. Iets wat mij in principe meer moet liggen. Ik rij het begin van volgend seizoen denk ik eerst ook nog even zonder licentie. Eerst maar eens even aftasten wat het allemaal is. Maar gelukkig worden er veel tijdritten georganiseerd waar je geen licentie voor nodig hebt.quote:Op donderdag 10 december 2009 15:54 schreef ultra_ivo het volgende:
Ook zonder UCI licentie lukt het je daar. En ook over langere afstanden. Ik heb er een paar jaar geleden een 24 uurs tijdrit gereden.
Ik zat met hetzelfde probleem, met dit systeempje krijg je je ketting helemaal schoon.quote:Op woensdag 9 december 2009 19:01 schreef JohnDDD het volgende:
[..]
Waar ik een beetje mee zat was vuil (zand, smeer, of wat het ook is, iets zwarts), dat binnen in de schakels van de ketting blijft zitten en dat ik er niet goed uit krijg zonder de ketting los te halen.
Dat heeft ook met de kou te maken.quote:Op zondag 13 december 2009 15:45 schreef marcodej het volgende:
Conditioneel viel het me nog wel mee, maar de kracht in de benen leek volledig weg. Zodra ik een wat groter verzet wilde draaien verzuurden mijn benen gelijk, moest dus hoofdzakelijk op een kleiner verzetje rijden...
Of kan ik beter een tweedehandsje zoeken?quote:
Merk: Cross Europe
Framemateriaal: Hi-tensile
Framematen: 51 cm
Remsysteem: Mechanische schijfremmen of V-brake achter
Vering: Voor- en achtervering
Wielen: 26 inch, extra sterke aluminium dubbelwandige X-Pose velgen met 9x4 spaken.
Schakelsysteem: Shimano 21-speed TX-30 schakelsystem met Shimano duimverstellers.
Pardon, essentiële informatie vergeten . ¤199,- slechts, wel helemaal nieuw (er staat bij dat ze niet-afgeprijsd 499 kostten, maar ik weet natuurlijk niet of dat klopt).quote:Op zondag 13 december 2009 19:45 schreef Wombcat het volgende:
Wat kost dat?
Had ik gezien en heb ik even snel ingekeken, dat leek voornamelijk over tv-kijken te gaan. Vergis ik me?quote:En er is trouwens een MTB-topic: [Centraal] Mountainbike Topic #13 Het seizoen is begonnen.
Voor dat geld full suspension (voor- en achtervering) en schijfremmen kan nooit goede kwaliteit zijnquote:Op zondag 13 december 2009 19:52 schreef sigme het volgende:
[..]
Pardon, essentiële informatie vergeten . ¤199,- slechts (er staat bij dat ze origineel 499 kostten, maar ik weet natuurlijk niet of dat klopt).
Da's gewoon het recreatief MTB-topic.quote:Had ik gezien en heb ik even snel ingekeken, dat leek voornamelijk over tv-kijken te gaan. Vergis ik me?
Daar was ik al bang voor. Maar zou dat voor een absolute beginner erg zijn?quote:Op zondag 13 december 2009 19:54 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Voor dat geld full suspension (voor- en achtervering) en schijfremmen kan nooit goede kwaliteit zijn
Nog weer even gekeken, je hebt gelijk, ik had deze gezien: [Centraal] Veldrijden 2009/2010 #1quote:[..]
Da's gewoon het recreatief MTB-topic.
Ja, want als je met dat goedkope spul een keertje door wat flinke kuilen ragt, heb je goede kans dat de onderdelen je om de oren vliegen. Nou is dat wat overdreven, maar ik denk niet dat de velgen en vering echt tegen boswerk bestand zijn. En als je na een paar keer fietsen een kromme velg hebt, dan wordt je niet vrolijk. Ik begreep dat je wel echt het bos in wilt. Die goedkope dingen zijn daar niet tegen bestand.quote:Op zondag 13 december 2009 19:57 schreef sigme het volgende:
[..]
Daar was ik al bang voor. Maar zou dat voor een absolute beginner erg zijn?
Geeft niet. Ik was al licht verbaasd je hier tegen te komen.quote:Nog weer even gekeken, je hebt gelijk, ik had deze gezien: [Centraal] Veldrijden 2009/2010 #1
Sorry hoor, ben niet erg bekend in SPT .
Ik heb de vraag in dat andere topic geplaatst. Hartelijk dank voor het op weg helpen! (Qua fiets en qua SPT )quote:Op zondag 13 december 2009 20:04 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Ja, want als je met dat goedkope spul een keertje door wat flinke kuilen ragt, heb je goede kans dat de onderdelen je om de oren vliegen. Nou is dat wat overdreven, maar ik denk niet dat de velgen en vering echt tegen boswerk bestand zijn. En als je na een paar keer fietsen een kromme velg hebt, dan wordt je niet vrolijk. Ik begreep dat je wel echt het bos in wilt. Die goedkope dingen zijn daar niet tegen bestand.
Voor een nieuwe MTB waarmee je een beetje zeker in het bos kunt fietsen, moet je toch op een ¤700 rekenen. En voor dat bedrag zou ik eentje nemen zonder achtervering.
[..]
Geeft niet. Ik was al licht verbaasd je hier tegen te komen.
De meesten hier zitten ook regelmatig op een MTB, alleen doen ze het er meestal een beetje bij. In dat andere topic zitten de echte experts.
Zo heel erg goedkoop is Concorde toch niet? Verder ben ik het met je eens dat ook de goedkoopste frames gewoon van een degelijke kwaliteit zijn en dus niet zomaar breken o.i.d. Persoonlijk vind ik de meeste racefietsen van Concorde niet mooi, vind dat ze geen uitstraling hebben.quote:Op woensdag 16 december 2009 10:15 schreef Bismarck het volgende:
Ik ken het merk alleen van naam. Ik heb zelf de neiging om te denken dat zelf de goedkoopste frames gewoon van een goede kwaliteit zijn. Gelijk aan auto's, ook al koop je een instapper je weet gewoon dat je een technisch goede auto koopt.
jep. ik heb gelukkig een onbeperkt abbo bij de sportschool, dus elke avond thuiskomen, tas pakken en naar de gym. Scheelt ook met snoepen voor de TVquote:
Ik heb zelf een geval zonder die functies die jij noemt. Wel over getwijfeld maar uiteindelijk voor een gegaan met de standaardfuncties maar met een mooi 'desing-achtig' uiterlijk. Oftewel een mooie kleine, vind eigenlijk van die grote gevallen best wel een lelijk gezicht. Gebruik daarnaast los zo'n hartslag horloge.quote:Op woensdag 16 december 2009 23:38 schreef voigt het volgende:
Ben van plan om een fietscomputer aan te schaffen... Het liefst met goede hartslagfunctie (zones) en cadansmeter. Nu vraag ik me af of jullie misschien bepaalde modellen kunnen aanraden? Welke gebruiken jullie zelf en hoe bevallen ze?gr
Ik heb een Polar SX725 hartslagmeter met fietsfuncties (snelheid, cadans) en hoogtemeter. Erg leuk speelgoed, vooral ook omdat je data achteraf kunt bekijken. Je kunt dus zien hoe hard je waar hebt gefietst met welke hartslag en cadans.quote:Op woensdag 16 december 2009 23:38 schreef voigt het volgende:
Ben van plan om een fietscomputer aan te schaffen... Het liefst met goede hartslagfunctie (zones) en cadansmeter. Nu vraag ik me af of jullie misschien bepaalde modellen kunnen aanraden? Welke gebruiken jullie zelf en hoe bevallen ze?gr
Woon-werk (8 km), maar da's op gewone fiets, dus telt voor het topic eigenlijk niet mee.quote:Op donderdag 17 december 2009 19:30 schreef Sautor het volgende:
Heeft er vandaag nog iemand gefietst?
En spekglad op de fietspaden, ik heb zojuist even gecheckt maar toch maar mijn conclusies getrokken dat ik niet ga.quote:Op vrijdag 18 december 2009 11:08 schreef Gripper het volgende:
Gatverdamme, t is echt schitterend weer. Mooi winterluchtje, lekker langs de witte weilanden fietsen... En ik zit met griep thuis
Is dit "beter" dan een nieuwe "goedkope" fiets? En welke wielen zouden jullie nemen? Is dit wat? Het enige wat ik wat naar vind is het gewicht van de fiets.. maarja, ben zelf ook nog niet echt super afgetrained, dus dat overleef ik eerst wel.. GRAAG JULLIE MENING!quote:Het is een concorde 54cm. alu frame met een carbon voor- en achtervork.
Groep: Shimano dura-ace. Het is niet de allernieuwste groep. Maar de onderdelen zijn wel zo goed als nieuw ( ketting, tandwielen, kabels). Een maandje oud.
De shifters en derailleurs zijn wat ouder, maar een dura-ace gaat jaren mee.
Er zit een mavic cosmic wielset op met een nieuwe cassette. Wielen zien er zeer mooi uit.
De fiets is blauw met zwart.
Ik ben wedstrijdrenner en wilde van deze fiets een winterfiets maken en later een tijdritfiets maar voor gewoon gebruik is hij toch iets te klein.
Deze fiets is echt in zeer goede staat. incl. shimano flightdeck computer. Bediening met de shifters. Carbon stuur en zadelpen. Iincl. pedalen.
Uit welk jaar het frame precies komt weet ik niet, maar waarschijnlijk 2006 of 2007.
Ik ben nooit met deze fiets gevallen. Deze fiets heb ik ook nooit voor wedstrijden gebruikt.
De fiets weegt denk ik ongeveer 9kg. Hij zou nog lichter kunnen, natuurlijk door andere wielen te steken, maar deze zijn van hoge kwaliteit en erg sterk en de naven lopen perfect.
De derailleurs staan nog garant voor zeker 10.000 km. Er zit nog totaal geen speling in en doordat ze van dura-ace zijn geen roest en een lange levensduur.
-Het balhoofdstel is ook een maand geleden nog vervangen.
-De kettingbladen en tandwielen zijn nieuw.
-De banden hebben net 250km. gereden, dus die zijn ook nog nieuw.
-De crancks en trapstel werkt nog zeer goed. Alleen is door pedaalomwentelingen en schoenen van de rechtercranck de lak wat afgesleten.
Dit komt altijd voor en is nauwelijks te voorkomen.
-Kabels zijn perfect.
De shifters wat gebruikssporen maar zijn technisch nog prima in orde.
- Alu-frame
- carbon voorvork en achtervork (zeer mooi)
-Mavic cosmic wielen OF Mavic Helium wielen (super licht, maar wel een andere kleur)
- dura-ace remmen als nieuw
- look Delta pedalen
- Selle-Italia zadel
- carbon zadelpen en stuurpen
Voor de modernere Dura Ace . Voor zover ik op de onduidelijke foto kan zien zit hier echter de oudere 8-speed versie op. Die is nog degelijk gebouwd.quote:Op donderdag 24 december 2009 13:51 schreef jakkop het volgende:
@oksel: ik dacht wel eens begrepen te hebben dat dura-ace helemaal niet zo lang meegaat, omdat het gericht is op profs die ze toch regelmatig vervangen. Maar ik kan het mis hebben.
Op je racefiets???quote:Op donderdag 24 december 2009 16:59 schreef Tommeke het volgende:
Ik heb vandaag weer een stukje door de sneeuw geploegd, heerlijk!
Die hangt al een paar weken aan de muurquote:
Wat kun je meer zeggen over het frame als je meer info hebt?quote:Op donderdag 24 december 2009 08:24 schreef Wombcat het volgende:
Ziet er uit als een goede koop.
Wel interessant om te weten wat voor frame het precies is.
Als je het type (model) van het frame weet, dan weet je of het een goedkoop of duur frame is geweest.quote:Op vrijdag 25 december 2009 08:53 schreef Oksel het volgende:
[..]
Wat kun je meer zeggen over het frame als je meer info hebt?
En ik weet niet of het een 8 of een 9 speed is.. dat heb ik nu net gevraagd.. oh, en de prijs is al gezakt naar 700..
Alles nieuw, goed onderhouden, dura-ace.. met pedaaltjes en computer. Wel wat zwaar..
Hmm.. meer mensen die mij een advies kunnen geven? Bedankt!
Ik ga het vragen, het jouw vertellen en afwachten wat je zegt. Is dat okay?quote:Op vrijdag 25 december 2009 09:08 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Als je het type (model) van het frame weet, dan weet je of het een goedkoop of duur frame is geweest.
Dat ook. Moet natuurlijk wel ruimte voor zijn (bij mij kan er echt niet veel vanaf).quote:Op vrijdag 25 december 2009 11:38 schreef Tommeke het volgende:
9 Kilo valt inderdaad best mee toch?'/quote]Idd. Het is niet superlicht, maar ook niet zwaar.
[quote]
De goedkoopste manier om met minder gewicht rond te rijden is toch afvallen
Bij mij wel op het momentquote:Op vrijdag 25 december 2009 11:43 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Dat ook. Moet natuurlijk wel ruimte voor zijn (bij mij kan er echt niet veel vanaf).
Die van mij net iets meer dan 8.quote:Op vrijdag 25 december 2009 11:55 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Bij mij wel op het moment
Mijn fietsje weegt ook rond de 9 kilo.
Prima toch? Je benen zullen het uiteindlijk toch moeten doenquote:
Het zal wel schelen. Ik heb ook nog een stalen fiets van 10 kg. Dat verschil merk je echt wel.quote:Op vrijdag 25 december 2009 12:12 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Prima toch? Je benen zullen het uiteindlijk toch moeten doen
Het minimumgewicht bij de profs is toch 6,7 kilo? Ik denk dat die 1,5 kilo dan niet veel uitmaakt...
Daar heb je wel gelijk in natuurlijkquote:Op vrijdag 25 december 2009 12:22 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Het zal wel schelen. Ik heb ook nog een stalen fiets van 10 kg. Dat verschil merk je echt wel.
Een vriend van me heeft een fiets van 6,8 kg. Die is echt licht
Eigenlijk kun je het zelf uittesten: een keer zonder bidonnen gaan fietsen.
Ik heb RVV 3x gereden (volledige afstand). De eerste keer met een stalen fiets, de andere 2x met m'n bijna 2 kg lichtere carbon. Eigenlijk vond ik het vrij verbazend dat die laatste toch comfortabeler was.quote:Op vrijdag 25 december 2009 14:15 schreef ultra_ivo het volgende:
Niet alleen voor de afstanden. Op kasseien of ander slecht wegdek heb ik ook liever een wat slappere fiets die beter de weg volgt. Een te lichte fiets danst onder je weg op de kasseien.
Of Maaskant die een paar jaar geleden in PR in een bocht rechtdoor ging ipv linksaf met zijn sjieke hoge carbon velgen.quote:Op vrijdag 25 december 2009 17:27 schreef ultra_ivo het volgende:
Carbon is inderdaad niet te generaliseren, dat bestaat in zowel stijf als slap. Net zoals een modern colablikje zich anders gedraagd dan een ouderwetse Alan of Vitus. Die dingen waren zo slap als een vaatdoek (maar in de handen van een goede coureur zeer succesvol).
Een groot probleem op kasseien zit idd in de wielen. Zijn die te licht dan heb je geen goede controle meer. Voor de gevolgen hoef je alleen maar de afdaling van de Kemmelberg van een paar jaar terug te zien.
Denk ook dat het 9 speed is? Anders zeker laten staan want dan is de groep erg oud. Ook met 9 speed vind ik 'm nog niet goedkoop, 10 speed ultegra heb je meer aan en lukt ook best voor 700 euro. DA 10 speed kwam in 2004 denk ik..? Wielen zijn niet geheel probleemloos (vraag maar aan OProg )quote:Op vrijdag 25 december 2009 08:53 schreef Oksel het volgende:
[..]
Wat kun je meer zeggen over het frame als je meer info hebt?
En ik weet niet of het een 8 of een 9 speed is.. dat heb ik nu net gevraagd.. oh, en de prijs is al gezakt naar 700..
Alles nieuw, goed onderhouden, dura-ace.. met pedaaltjes en computer. Wel wat zwaar..
Hmm.. meer mensen die mij een advies kunnen geven? Bedankt!
Ik durfde het nog niet aan om te fietsen, en terecht bleek.quote:Op vrijdag 25 december 2009 17:33 schreef Wombcat het volgende:
Morgen is het hopelijk weer buitenfietsweer.
Nee joh.. heb het even opgezocht en 10sp DA is inderdaad gekomen in modeljaar 2004, dus al in 2003.quote:Op zaterdag 26 december 2009 09:06 schreef Wombcat het volgende:
Volgens mij is 10-speed Shimano er nog maar een jaar of 2.
Dan deed ik het gisteren toch nog niet zo slecht in mijn eentje. Ik had 26,8 gemiddeld over die ruim 100 km. Ik vond het eigenlijk een triest laag gemiddeldequote:Op maandag 28 december 2009 12:50 schreef Superher0 het volgende:
Zaterdag voor het eerst sinds Oktober weer op de racefiets. 45km lekker rustig aangedaan, ging goed. Gisteren met een aantal vrienden even wezen fietsen. Dat even werd 120km, de eerste 80km kon ik goed meekomen maar daarna was het afzien. Erg afzien. Wind tegen deed ook niet veels goed. Merk dat ik best wel wat duur kwijt ben. Snelheid en kracht heb ik wel voor de eerste 2 uur maar daarna is het snel op.
Gemiddelde van 27.5 voor een kleine 4.5 uur.
Dat haal je makkelijk, de tijden voor de cyclo zijn erg ruim (ik neem trouwens aan dat je Le Trois Ballons bedoelt, van sportcommunication, in Champagney).quote:Toch een goed begin van de training voor de Mont Ventoux. Heb dit jaar 2 doelen: de Mont Ventoux van alle kanten beklimmen (3) op 1 dag en dus lid worden van http://www.clubcinglesventoux.org/. Doel 2: het rijden van de Grand Ballon. Deze cyclo is 2 weken later dan de Mont Ventoux dus wil ik voor goud gaan.
Wordt nog afzien dat trainen!
Niet te vergeten dat omdat het kouder is je ook vermogen kwijtraakt. Maar inderdaad waar ik afgelopen zomer in mijn eentje 35 gemiddeld over 150km is het nu diep droevig met deze snelheid. Maar we gaan gewoon weer opbouwen, gewoon weer trainen. heb sowieso een betere start dan verleden jaar, weeg 10kilo minder en heb een hele goede basisconditie. Die duur komt vanzelf wel. Gewoon weer wennen, kwestie van rijden en rusten in de juiste hoeveelheden.quote:Op maandag 28 december 2009 14:37 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Dan deed ik het gisteren toch nog niet zo slecht in mijn eentje. Ik had 26,8 gemiddeld over die ruim 100 km. Ik vond het eigenlijk een triest laag gemiddelde
[..]
Ja, die bedoelde ik. Ik ga mijn best doen! Flink trainen, op duur en snelheid en interval.quote:Dat haal je makkelijk, de tijden voor de cyclo zijn erg ruim (ik neem trouwens aan dat je Le Trois Ballons bedoelt, van sportcommunication, in Champagney).
Vuistregel is dat je tijd op de Marmotte hetzelfde is als die op de Trois Ballons.
Ja, dat weet ik. Alleen vond ik het gisteren wel erg tegenvallen. Meestal rijd ik nog wel boven de 27 gemiddeld in deze tijd van het jaar. Nu reed ik gisteren de laatste 10 km met tegenwind ook nog maar 20-24, toen is mijn gemiddelde gezakt van 27,4 naar 26,8 . Ik was ook wel een beetje opquote:Op maandag 28 december 2009 14:47 schreef Superher0 het volgende:
[..]
Niet te vergeten dat omdat het kouder is je ook vermogen kwijtraakt.
Zulke gemiddeldes rijd ik dus echt helemaal nooit in training. Maar nu train ik 's zomers eigenlijk ook maar weinig en al helemaal niet zulke afstanden. Dan rijd ik voornamelijk cyclo's en (trainings)wedstrijden.quote:Maar inderdaad waar ik afgelopen zomer in mijn eentje 35 gemiddeld over 150km is het nu diep droevig met deze snelheid.
Alvast veel plezier en succes.quote:Maar we gaan gewoon weer opbouwen, gewoon weer trainen. heb sowieso een betere start dan verleden jaar, weeg 10kilo minder en heb een hele goede basisconditie. Die duur komt vanzelf wel. Gewoon weer wennen, kwestie van rijden en rusten in de juiste hoeveelheden.
[..]
Ja, die bedoelde ik. Ik ga mijn best doen! Flink trainen, op duur en snelheid en interval.
quote:Op zaterdag 2 januari 2010 13:50 schreef Wombcat het volgende:
Veel fietsplezier allemaal in 2010 inderdaad
Ik ga in januari alvast 2 weken op een ver en warm eiland (Fuerteventura) trainen.
Fietskoffer.quote:
Hoeveel kun je zelf doen aan het onderhoud van de fiets? Afhankelijk van je woonomgeving kunnen we misschien een tip geven voor een goede fm. Daarnaast: de ene 54cm is duidelijk de andere niet, heb je een idee van de bovenbuis- en balhoofdbuislengte die je nodig hebt? Wat is je totale lengte en binnenbeenlengte? Wil je een compact of triple?quote:Op zondag 3 januari 2010 09:35 schreef Oksel het volgende:
Kom ook zulke dingen tegen op MP.. Het zou mooi zijn als ik met 1 email 200 fietsendealers zou kunnen mailen dat ik op zoek ben naar een 54cm fiets, voor een mooi prijsje. En als ze dan iets hebben, dat ze me maar moeten terugmailen..
Ik woon nergens in NL, en ben niet te beroerd ergens een fiets op te halen.. en doe zelf veel qua onderhoud! En ik heb geen idee mbt alle exacte maten. Ik had een 54cm, en kon er zoveel aan veranderen dat ik ervan uitga(ging?) dat elke 54cm mij wel zou passen. Ben gewoon 1m80, en alles in (voor zover ik weet) best normaal in verhouding..quote:Op zondag 3 januari 2010 14:47 schreef eentwee het volgende:
[..]
Hoeveel kun je zelf doen aan het onderhoud van de fiets? Afhankelijk van je woonomgeving kunnen we misschien een tip geven voor een goede fm. Daarnaast: de ene 54cm is duidelijk de andere niet, heb je een idee van de bovenbuis- en balhoofdbuislengte die je nodig hebt? Wat is je totale lengte en binnenbeenlengte? Wil je een compact of triple?
Zie af en toe leuke fietsjes voorbij komen op MP/fora. Op het fiets forum staat bijv. een mooie/zeldzame Trek te koop
Deze jaquote:Op maandag 4 januari 2010 11:08 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Wat een honden zeg...was dat die fiets die je uit twee ATB's had gemaakt? Ik herinner me zon soort van post van je...
jeetje wat rot voor je. Slecht begin van het nieuwe jaar.quote:Op maandag 4 januari 2010 11:47 schreef Gripper het volgende:
[..]
Deze ja
Hij was net klaar met fijne nieuwe bandjes en remmen
Als iemand m ziet rijden in of rondom Utrecht: rij m van zn fiets (maar niet zo hard dat de fiets in tweeën breekt graag )
Het begin van het jaar is zojuist weer helemaal goedgekomen, dus iedereen alsnog een hartelijk en oprecht gemeend 2010 met veel mooie kilometers!!!quote:Op maandag 4 januari 2010 13:48 schreef Superher0 het volgende:
[..]
jeetje wat rot voor je. Slecht begin van het nieuwe jaar.
Mooi dat je je fiets weer hebtquote:Op maandag 4 januari 2010 19:00 schreef Gripper het volgende:
[..]
Het begin van het jaar is zojuist weer helemaal goedgekomen, dus iedereen alsnog een hartelijk en oprecht gemeend 2010 met veel mooie kilometers!!!
Ik stond al met mn jas aan bij de schuur om naar het politiebureau te fietsen voor aangifte, en ik dacht ineens: misschien, heel misschien heeft iemand m wel in een zieke bui in het poortje achter de huizen verstopt. Dus even daar gekeken, en wat stond daar, onder een laagje sneeuw? jawel!
Maar godsamme wat een kutgrap zeg. Iemand die na een (ik speculeer nu even) dronken oud&nieuw feestje ergens in ons appartementencomplex, waarschijnlijk niet een van mn flatgenoten maar een gast van een bewoner, dacht: ik verstop m lekker buiten. Ook geen moment erbij nagedacht dat als iemand die fiets (die er dan zeker 3 dagen gestaan heeft) tegenkomt m wel eens echt zou kunnen meejatten. wat een maffe teringlijers, dit zijn echt geen leuke grapjes
Maar goed: ik ben weer blij, en hoef niet naar de politie voor een zinloze aangifte.
Heel vel, maar ongeveer 3400 euro te duur ;-)quote:Op woensdag 6 januari 2010 13:10 schreef Bismarck het volgende:
Als je knaken teveel hebt dan kan je hier terecht: http://www.cyclingdutchman.nl/
Volledig verzorgd het hele parcours (alle etappes) fietsen voor 3450 euro. Geen onredelijke prijs als je bedenkt dat het inclusief overnachtingen en maaltijden is.
Ik schat in dat direct nadat het hele circus voorbij is alle bezoekers meteen de weg op gaan, dus als er 1 moment is waarop jij niet kan doorfietsen, dan is het wel vlak na de karavaanquote:Op woensdag 6 januari 2010 16:50 schreef BraveDribbel het volgende:
Wij willen in de zomer tijdens de tour in frankrijk gaan fietsen.
Kunnen recreatieve wielrenners dan ook op het (afgesloten) parcour fietsen, voor of nadat de profs voorbij zijn gekomen of is dit niet mogelijk? Is namelijk wel zo fijn om geen last van auto's etc te hebben als je gaat fietsen.
Lijkt me dat dat wel kan, hoe komen die supporters anders op bijvoorbeeld de bergen terecht?quote:Op donderdag 7 januari 2010 10:48 schreef BraveDribbel het volgende:
Maar ze komen toch meestal pas na de middag langs? Kan je dan niet in de ochtend het parcour op zonder veel overlast? Of heb je dan al last van veel supporters langs de kant?
Bergen worden langer afgesloten dan de vlakke stukken. Volgens mij worden de gewone hoofdwegen een uurtje of twee voordat de karavaan langskomt afgesloten. Maar dan kan je nog niet fietsen ivm reclamekaravaan etc.quote:Op donderdag 7 januari 2010 10:57 schreef Yankee het volgende:
[..]
Lijkt me dat dat wel kan, hoe komen die supporters anders op bijvoorbeeld de bergen terecht?
Nog ontwikkelingen? Zag dat je ook op die Giant op het fiets forum gereageerd hebt, dat lijkt me een koopje.quote:Op maandag 4 januari 2010 08:31 schreef Oksel het volgende:
Mijn oude fiets was inderdaad niet groot..
Als ervaringsdeskundige kan ik zeggen dat je het zeer makkelijk kan doen. Ik ben zelf dit jaar een week met wat vrienden de Tour achterna gereisd met de auto en we baalden eigenlijk dat we geen fietsen mee hadden.quote:Op donderdag 7 januari 2010 10:48 schreef BraveDribbel het volgende:
Maar ze komen toch meestal pas na de middag langs? Kan je dan niet in de ochtend het parcour op zonder veel overlast? Of heb je dan al last van veel supporters langs de kant?
Niets echt bijzonders..! Die Giant man reageert nog niet echt..quote:Op vrijdag 8 januari 2010 00:03 schreef eentwee het volgende:
[..]
Nog ontwikkelingen? Zag dat je ook op die Giant op het fiets forum gereageerd hebt, dat lijkt me een koopje.
Rat Veel plezier daar, geniet ervan!quote:Op vrijdag 8 januari 2010 21:07 schreef Wombcat het volgende:
Lekker weertje hier op Fuerteventura Gisteren aangekomen, vandaag twee uurtjes gefietst Morgen wat langere tocht maken, hoop ik.
Ik zag dat het in Nederlnad erg slecht weer is.
Dit is, zoals al gemeld, best te doen. Heb regelmatig langs het parcours gestaan en fietsers kunnen eigenlijk altijd wel doorrijden. Helemaal je eigen tempo zit er bij de bergen misschien niet in aangezien er de hele dag pers autos en wat niet al de route af rijdt.quote:Op woensdag 6 januari 2010 16:50 schreef BraveDribbel het volgende:
Wij willen in de zomer tijdens de tour in frankrijk gaan fietsen.
Kunnen recreatieve wielrenners dan ook op het (afgesloten) parcour fietsen, voor of nadat de profs voorbij zijn gekomen of is dit niet mogelijk? Is namelijk wel zo fijn om geen last van auto's etc te hebben als je gaat fietsen.
Sorryquote:Op vrijdag 8 januari 2010 21:46 schreef eentwee het volgende:
[..]
Rat Veel plezier daar, geniet ervan!
Die wil ik ook weer gaan rijden. Wel jammer dat het weer duurder geworden is.quote:Op zaterdag 16 januari 2010 14:16 schreef ursel het volgende:
maandag inschrijven voor de amstel gold
35,- + 6,- borgquote:Op maandag 18 januari 2010 00:37 schreef Tommeke het volgende:
Hoe duur is het dan? Ik twijfel nog een beetje omdat ik ook de Steven Rooks al ga rijden...
Oeh lekkerquote:
Daarom. Als ik de Steven Rooks fiets, ben ik ook nog een paar dagen in Maastricht. Dan ga ik dan wel de Cauberg, Keutenberg, Eyserbos etc opfietsen. Bijkomend voordeel is dat ik geen last heb van toerders die die bergen niet opkomenquote:Op maandag 18 januari 2010 10:56 schreef Captain_Fabulous het volgende:
• Duidelijk gepijlde routes
lijkt me een basisvoorziening. krijg ik ook als ik een tocht van bv de wielerclub Weesp rij....voor 2,5 euro.
• Helling aanduiding
Zie boven, al is dat in dat gebied mischien wel veel belangrijker.
• Verzorging (voeding, drank, medisch en technisch)
is sportdrank zo duur als jet het in bulk aankoopt?
• Tijdregistratie en sms-service naar je vrienden/familie
wat ivo al zei dus.
• Foto service onderweg en rondemissfoto
zie eentwee
• Eigen persoonlijke pagina op de website
ben niet zo medialgeil
• Diverse camerapunten onderweg waardoor jouw doorkomst live te volgen zal zijn op de website
om even prof te spelen of zo?
O ja, Weesp zet altijd gratis leverworst en blokjes kaas neer op de bar...om de bierverkop te stimuleren denk ik
Zijn er hier nog meer mensen die zich ingeschreven hebben??quote:Op maandag 18 januari 2010 13:09 schreef FJD het volgende:
Wil de AGR ook wel een keer rijden maar dat inschrijjvingen systeem is echt tragisch
Gister wel de eerste buitenkilometers can 2010 gemaakt
Het blijft een hele ervaring, met 2 km/h de Keutenberg op laveren. Over het gras kan ook, maar dat is valsspelen..quote:Op maandag 18 januari 2010 09:57 schreef ultra_ivo het volgende:
Dat zijn absurde prijzen. Ter vergelijking, een randonneursbrevet kost je, inclusief homologatie, 5 Euro.
om 12.40quote:Op maandag 18 januari 2010 19:16 schreef ultra_ivo het volgende:
Op een Duits forum las ik dat laat op de middag de AGR al vol zat
Dan had je geen Bianchi moeten kopen, ze staan niet bekend als stijve fietsenquote:Op woensdag 20 januari 2010 22:41 schreef Oksel het volgende:
En wat vind je verder van de fiets/prijs verhouding? Voor de looks heb ik hem niet gekocht..
Laat ik nou net toevallig zo'n slaapmatje hebben van dat schuim, zet ik het daar wel op en kijken wat de reacties zijn volgens mij zit de irritatie vooral in de zoem die door het beton heen te horen is. Gedoequote:Op vrijdag 22 januari 2010 00:03 schreef Tommeke het volgende:
Dat schijnt wel te helpen.
Ik zet m'n tacx altijd op een paar badhanddoeken. Je kan ook gewoon goedkope yogamatjes kopen.
Aan de andere kan; buiten fietsen kan wel weer
Ervan uitgaande dat het in je schuur niet zo hard regent als buiten.... Binnen natuurlijk, de ketting dik in het vet als je de fiets langere tijd gestald hebt staan, en de overtollige olie eraf vegen vlak voordat je gaat fietsen. Zo trekt ie minder vuil aan.quote:Op vrijdag 22 januari 2010 00:10 schreef GimmeGore het volgende:
als het toch over kettingen gaat...
Wat is het mindere van de 2 kwaden? In een supervochtige schuur of gewoon buiten?
Mijn ketting en mn derailleur vinden allebei niet erg tof
Dus gewoon een B-licentie, thanks!quote:Op vrijdag 22 januari 2010 16:01 schreef Tommeke het volgende:
Ik heb me daar ook in verdiept, aangezien bijna alle actieve leden van mijn club met een A-licentie rijden.
Het verschil tussen de A's en de B's is dat wedstrijden voor de A's langer duren en dat er ook wel wat harder gereden worden. Verder zijn er voor de A's ook veel meer wedstrijden.
Ik neem voorlopig geen licentie. Ik ga eerst wel wat trainingswedstrijden doen en hier in de buurt zijn in het voorjaar genoeg wedstrijden waar je kan starten op een daglicentie.
Eerste trainingsrondje of georganiseerde ronde?quote:Op zaterdag 23 januari 2010 11:02 schreef ultra_ivo het volgende:
Zodadelijk het eerste rondje van het nieuwe jaar rijden, een rondje langs de abdij van Flône.
Deels trainingsronde, deels verkenning van een stukje van m'n brevetten.quote:Op zaterdag 23 januari 2010 11:07 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Eerste trainingsrondje of georganiseerde ronde?
Daarom zweer ik bij de klassieke framepompen. De Zéfal HPX in mijn geval.quote:Op zondag 24 januari 2010 11:10 schreef eentwee het volgende:
Die minipompjes gaan ook maar tot 4 bar. Is echt om thuis te komen en dan heel goed opletten op hobbels anders rijd je nog een keer (stoot)lek. Goedkope voetpompen komen iha niet verder dan 7, zal ook voor die Halfords gelden. Een goede hogedrukpomp is het geld imo echt wel waard.
Ziet er alleen op een racefiets niet uitquote:Op zondag 24 januari 2010 11:26 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Daarom zweer ik bij de klassieke framepompen. De Zéfal HPX in mijn geval.
Wat is niet uitzien? Ik vindt zo'n minipompje juist niet uitzien. Gewoon onder de bovenbuis klemmen, dan zie je er heel weinig van. Naar huis lopen ziet er overigens veel lulliger uit.quote:Op zondag 24 januari 2010 11:27 schreef Yankee het volgende:
[..]
Ziet er alleen op een racefiets niet uit
Dat ben ik met je eens, maar zo'n minipompje kun je ook achterin je shirt doen. Natuurlijk ziet naar huis lopen er nog veel lulliger uit, maar zonder pompje gaan fietsen is dan ook dom.quote:Op zondag 24 januari 2010 11:29 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Wat is niet uitzien? Ik vindt zo'n minipompje juist niet uitzien. Gewoon onder de bovenbuis klemmen, dan zie je er heel weinig van. Naar huis lopen ziet er overigens veel lulliger uit.
100 km kan ik prima met alleen mn shirtzakken afquote:Op zondag 24 januari 2010 11:48 schreef ultra_ivo het volgende:
Voor een beetje serieuze tocht heb je meer plek nodig dan alleen je shirtzakken. Ik ga zo zo'n 100km fietsen. Vanwege de weersverwachtingen moet ik er rekening mee houden dat ik ergens een trein moet pakken. Dus moeten er extra warme kleren mee en natuurlijk wat te eten. Dat krijg je niet in je shirtzakken gepropt.
Er op letten hoe het uitziet is alleen leuk voor mooi weer fietsers.
Dit pompje kan tot 11 bar :p.quote:Op zondag 24 januari 2010 11:10 schreef eentwee het volgende:
Die minipompjes gaan ook maar tot 4 bar. Is echt om thuis te komen en dan heel goed opletten op hobbels anders rijd je nog een keer (stoot)lek. Goedkope voetpompen komen iha niet verder dan 7, zal ook voor die Halfords gelden. Een goede hogedrukpomp is het geld imo echt wel waard.
Grote zakken heb je dan. Standaard uitrusting als ik voor 100 km ga: 2 bidons, wat voedsel, pomp, extra band, plaksetje (je weet maar nooit), multi-tool, telefoon, portemonnee, en meestal nog een regenjasje. Dan ben ik blij dat ik een bidon in m'n fiets kan doen, en de pomp ook. En het kleine grut in m'n zadeltasje.quote:Op zondag 24 januari 2010 14:01 schreef Yankee het volgende:
[..]
100 km kan ik prima met alleen mn shirtzakken af
Ik ook, en ik ben beslist geen mooiweerfietserquote:Op zondag 24 januari 2010 14:01 schreef Yankee het volgende:
[..]
100 km kan ik prima met alleen mn shirtzakken af
Hmm met dit pompje kwam ik wel tot 8 bar:quote:Op zondag 24 januari 2010 15:14 schreef eentwee het volgende:
[..]
Probeer maar uit Grote zwendel is het eigenlijk wat die fabrikanten opgeven.
Ik had precies hetzelfdequote:Op zondag 24 januari 2010 15:47 schreef marcodej het volgende:
Gisteren was ik zwaar gemotiveerd om vandaag mn eerste kilometers van dit jaar te gaan maken. Ketting gesmeerd, fiets gechecked, kleding opgesnord, afspraken gemaakt met een maat... Kijk ik vanochtend uit het raam: sneeuw.
Balen... Volgend weekend dan maar. Het word tijd voor de lente.
Dan kan je er beter mee stoppen. Beter word je er toch niet vanquote:Op zondag 24 januari 2010 19:20 schreef ultra_ivo het volgende:
100km is voor mij trouwens een winterrondje. Bij 200km begint het pas leuk te worden.
Vandaag m'n rondje moeten inkorten. Ter hoogte van Roermond zat ik al een uur of 2 in de druilregen. Het was al fors afgekoeld, thermometers langs de weg gaven nog maar +1 graad aan. Ik had geen zin om de gevolgen van doorrijden bij verder zakkende temperatuur te voelen.
Ik heb geloof ik een recreantenlicentie (staat niks bij klasse). Ik val dan zeker ook onder licentie houders, anders kan ik ook voor een podiumplaats gaan.quote:Op maandag 25 januari 2010 09:56 schreef Tommeke het volgende:
Ik heb net even iets leuks bedacht:
Ik wil meedoen aan het Nederlands Studenten Kampioenschap tijdrijden dit jaar. Ik heb de gemiddelden van de vorige jaren gezien en ik denk dat ik misschien wel voor 'n podiumplek kan gaan! Het enige nadeel is dat m'n vriendin die dag het NK Triathlon heeft en ik beloofd heb te komen kijken
Ik denk dat ze daar gewoon Elite, A en B mee bedoelen...quote:Op maandag 25 januari 2010 14:12 schreef No-P het volgende:
[..]
Ik heb geloof ik een recreantenlicentie (staat niks bij klasse). Ik val dan zeker ook onder licentie houders, anders kan ik ook voor een podiumplaats gaan.
tja, dat bergje heb ik zoooooo vaak beklommen, net als die spoorbrug over starkenborghkanaal en de emmaviaduct.quote:
Het zal wel wat meer op en af zijn. 37 per uur over 21 km is wel snel hoor. Nu lukt 't me niet, maar over een paar maanden welquote:Op maandag 25 januari 2010 18:41 schreef No-P het volgende:
Ligt eraan hoe technisch het stuk vorig jaar was, maar 37/h over 21km moet ik wel kunnen halen denk ik.
Nu mij ook niet hoor, maar NSK is toch meestal in september? Als het veel op en af is en er veel bochten wordt het al wel lastiger.quote:Op dinsdag 26 januari 2010 11:50 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Het zal wel wat meer op en af zijn. 37 per uur over 21 km is wel snel hoor. Nu lukt 't me niet, maar over een paar maanden wel
20 juni al. Heb 't nergens kunnen vinden, maar mijn bron is iemand van m'n club, en dat is wel betrouwbaarquote:Op dinsdag 26 januari 2010 14:38 schreef No-P het volgende:
[..]
Nu mij ook niet hoor, maar NSK is toch meestal in september? Als het veel op en af is en er veel bochten wordt het al wel lastiger.
In Nijmegen lees ik .quote:Op dinsdag 26 januari 2010 14:53 schreef Tommeke het volgende:
[..]
20 juni al. Heb 't nergens kunnen vinden, maar mijn bron is iemand van m'n club, en dat is wel betrouwbaar
Dan wordt 't inderdaad wel lastiger, maar dat geldt voor iedereen natuurlijk!
Nee, heb 'm al 3x gedaan (1999, 2000 en 2001). In 2002 ook gestart maar aan de voet van de Croix de Fer omgedraaid omdat het @#$%^-weer was, wat het het jaar daarvoor ook al was en toen had ik het stervenskoud in de afdaling van de Galibier. Daar had ik niet nog een keer zin in.quote:Op woensdag 27 januari 2010 14:50 schreef Tommeke het volgende:
Ga jij 'm rijden?
Het lijkt me echt zwaar.
Ja, ik vroeg het me laatst ook al af.quote:Op woensdag 27 januari 2010 15:08 schreef Captain_Fabulous het volgende:
We horen trouwens heel weinig van cyclechick de laatste tijd, ze is toch aan het trainen voor Alpe du zes?
Nee, dat maakte het mede zo zwaar. Plus dat er 0 km vlak was tussen de voet afdaling en begin volgende klim.quote:Op woensdag 27 januari 2010 16:56 schreef Tommeke het volgende:
Met zo'n afdalingen heb je denk ik ook geen tijd en gelegenheid om te recupereren...
Die zijn bij Shimano pas sinds een paar jaar weggewerkt.quote:Op vrijdag 29 januari 2010 07:19 schreef Kadooosh het volgende:
Wel raar dat de rem/schakel kabels niet zijn weggewerkt.
quote:Op woensdag 27 januari 2010 15:08 schreef Captain_Fabulous het volgende:
We horen trouwens heel weinig van cyclechick de laatste tijd, ze is toch aan het trainen voor Alpe du zes?
Idd. Had een periode dat ik nogal eens op mijn gewone fietsie een tochtje maakte, besloot een racefiets te kopen. En die hobby liep wat uit de hand.quote:Op vrijdag 29 januari 2010 18:03 schreef beertenderrr het volgende:
Gelukkig geen last meer van de buren, schuimrubberenmatje doet zn werk goed. Vandaag iets meer dan 2 uur gefietst . Echter, een ander probleem wat opkomt en waar jullie ongetwijfeld ook wel eens last van hebben (en zo niet, dan wil ik graag weten hoe jullie dat doen) zijn soort van ophopingen/irritaties/verharde puisten rondom het zitvlak. Hoe kom ik hier weer vanaf? En beter nog, hoe is het te voorkomen of te minimaliseren?
En hoe zijn jullie overigens begonnen met het wielrennen? Gewoon ooit 1x een tochtje gedaan en toen verslaafd geraakt?
De AGR doet van alles aan mee. De laatste keer dat ik 'm reed, kwamen 9 van de 10 niet fietsend de Keutenberg op.quote:Het lijkt me erg tof om de Amstel Gold te doen, maar ik denk dat er behoorlijk wat training voor nodig is om niet als laatste binnen te komen. Heb het idee dat over het algemeen er alleen maar wielrenners meedoen aan de recreatieve dingen, en die hebben vaak allemaal wel een goede conditie.
Dat soort mensen vond ik tijdens m'n (overigens redelijk korte) hardloop-carriere al vervelend. Je bent wel een ongelofelijke mongool als je je op een halve marathon op 1:30 durft in te schrijven om vervolgens ingehaald te worden door iemand die een 15 minuten later start en in 1:45 over de finish komt.quote:Op vrijdag 29 januari 2010 18:15 schreef Wombcat het volgende:
De AGR doet van alles aan mee. De laatste keer dat ik 'm reed, kwamen 9 van de 10 niet fietsend de Keutenberg op.Je hebt trouwens verschillende afstanden (van 50 tot 250 km). De kortere gaan nu de Keutenberg niet meer over. De AGR zit trouwens allang vol (al 40 minuten nadat de inschrijving open was).
Erg jammer vind ik dat altijd. Maar goed, zal m'n eigen gebrek zijn. Ik kan me gewoon niet voorstellen dat je jezelf zo slecht in kunt schatten, ik vraag me altijd af of dat soort figuren de sport wel serieus nemen. Ach ja, dat is meer m'n eigen gebrek denk ikquote:Op vrijdag 29 januari 2010 23:08 schreef Wombcat het volgende:
Het is een toertocht, geen wedstrijd of prestatietocht. Maar op zich heb je wel gelijk. Als je daar niet kunt fietsen, moet je er niet komen. Is trouwens ook wel één van de redenen dat ze tegenwoordig de Keutenberg niet meer in de korte parkoersen hebben opgenomen.
Ik kan er niet aan wennen. Ik heb het voornemen nog wel een paar keer in uitvoering gebracht maar ik blijf het te saai vinden. Nog paar weekjes en dan kan er weer buiten gefietst wordenquote:Op zaterdag 30 januari 2010 10:18 schreef Wombcat het volgende:
Hier ook
Was ook van plan weer op de fiets te stappen. Dat wordt weer de Tacx dus.
Er zijn ook genoeg mensen die een racefietsje hebben, er wel eens op fietsen en dan bedenken dat ze Alpe d'Huez wel eens op willen fietsen. Die zie je dan in de eerste bocht kromgebogen met een wanhopige blik in hun ogen over hun fiets hangen.quote:Op zaterdag 30 januari 2010 10:25 schreef FJD het volgende:
[..]
Erg jammer vind ik dat altijd. Maar goed, zal m'n eigen gebrek zijn. Ik kan me gewoon niet voorstellen dat je jezelf zo slecht in kunt schatten, ik vraag me altijd af of dat soort figuren de sport wel serieus nemen. Ach ja, dat is meer m'n eigen gebrek denk ik
Ik heb een Fortius tegenwoordig. Da's echt een enorm verschil.quote:Ik kan er niet aan wennen. Ik heb het voornemen nog wel een paar keer in uitvoering gebracht maar ik blijf het te saai vinden. Nog paar weekjes en dan kan er weer buiten gefietst worden
Met vrienden twee jaar terug gedaan Ik was de enige die een seizoen echt hard getraind had. Ik was als eerste boven terwijl ik 45min later was gestart. Maar goed, ik vind het op dat soort dagen geen probleem omdat je er als getrainde fietser geen last van hebt. Bij zo'n AGR (of ook bij de halve marathon) moet je continue je wedstrijd aanpassen op mensen voor je die het minder serieus nemen.quote:Op zaterdag 30 januari 2010 10:34 schreef Wombcat het volgende:
Er zijn ook genoeg mensen die een racefietsje hebben, er wel eens op fietsen en dan bedenken dat ze Alpe d'Huez wel eens op willen fietsen. Die zie je dan in de eerste bocht kromgebogen met een wanhopige blik in hun ogen over hun fiets hangen. Zulke dingen slaan nergens op.
Ik zet een serie aan maar dan nog kom ik niet verder dan 40 minuten. Echt geen zak aan. Of zit je ook met zo'n beklimming op je scherm? Dat lijkt me dan weer grappig. De prijs weerhoudt me er een beetje van om het eventjes te proberen.quote:Ik heb een Fortius tegenwoordig. Da's echt een enorm verschil.
Enig probleem is dat mijn laptop 't eigenlijk niet aankan. Ik kan geen Real Life Video spelen. Niettemin is het een enorme verbetering.
Wat is daar mis mee..quote:Op zaterdag 30 januari 2010 10:34 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Er zijn ook genoeg mensen die een racefietsje hebben, er wel eens op fietsen en dan bedenken dat ze Alpe d'Huez wel eens op willen fietsen. Die zie je dan in de eerste bocht kromgebogen met een wanhopige blik in hun ogen over hun fiets hangen.
Zulke dingen slaan nergens op.
Wat er mis mee is?quote:
Nee, dat werkt dus niet bij mij.quote:Op zaterdag 30 januari 2010 10:42 schreef FJD het volgende:
[..]
Met vrienden twee jaar terug gedaan Ik was de enige die een seizoen echt hard getraind had. Ik was als eerste boven terwijl ik 45min later was gestart. Maar goed, ik vind het op dat soort dagen geen probleem omdat je er als getrainde fietser geen last van hebt. Bij zo'n AGR (of ook bij de halve marathon) moet je continue je wedstrijd aanpassen op mensen voor je die het minder serieus nemen.
Maar verder heb ik geen last van m'n fanatisme hoor
[..]
Ik zet een serie aan maar dan nog kom ik niet verder dan 40 minuten. Echt geen zak aan. Of zit je ook met zo'n beklimming op je scherm? Dat lijkt me dan weer grappig. De prijs weerhoudt me er een beetje van om het eventjes te proberen.
5x op de racefiets gezeten en toen met Fer mee.quote:Op zaterdag 30 januari 2010 10:52 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Wat er mis mee is?
Vaak gaat het om mensen die zich absoluut niet voorbereiden en het niet serieus nemen. Die denken "dat doe ik wel effe", maar hebben zich er niet op voorbereid. Ze weten ook absoluut niet waar ze mee bezig zijn, denken dat Alpe d'Huez opfietsen net zoiets is als een uurtje in NL rondfietsen.
Dan denk ik "denk toch een beetje na voordat je ergens aan begint."
Dan heb je de Alpe sneller gereden als ik met mijn eerste Marmottequote:Op zaterdag 30 januari 2010 11:03 schreef ursel het volgende:
[..]
5x op de racefiets gezeten en toen met Fer mee.
Uiteindelijk 2 uur over gedaan en toen verslaafd aan fietsen geworden.. Met name het in de bergen fietsen..
Dat tegen anderen een virtuele berg op fietsen dat lijkt me nog wel enorm gaaf maar ik denk dat m'n belangrijkste probleem toch zit in het op 1 plaats zijn (en dus niet hoeven te sturen oid) en het enorme zweten (omdat de rijwind ontbreekt). Dat zijn geen dingen die zo'n Tacx oplost dus ik wacht wel gewoon op de lentequote:Op zaterdag 30 januari 2010 10:55 schreef Wombcat het volgende:
Nee, dat werkt dus niet bij mij.
Alleen de catalyst software werkt goed. En voordeel daarvan is dat je niet de hele tijd zelf aan de weerstand hoeft te draaien en dat je allerlei leuke getalletjes in beeld zit
Ja maar, dus, het is geen wedstrijd, maar een toertocht. Dat jij dat als wedstrijd benadert is in feite jouw probleemquote:Op zaterdag 30 januari 2010 10:42 schreef FJD het volgende:
[..]
Bij zo'n AGR (of ook bij de halve marathon) moet je continue je wedstrijd aanpassen op mensen voor je die het minder serieus nemen.
Lijkt me niet. Ik ben het er wel mee eens, maar ik denk dat veel "ik heb nog wel een fiets staan-fietser" dan denken: "ja hallo, ik wil de keutenberg op, dan toch maar de 150."quote:Op zaterdag 30 januari 2010 12:36 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Als er een 50, 100 en 150 km is, stop dan het echte klimwerk alleen in de 150, en stop de minder extreme heuvels in het gemeenschappelijk deel. Dan hebben zowel de recreanten als de fanatiekelingen een parcours waar ze plezier aan hebben.
Wel een zeer oude editie denk ik. Zo rustig is het al in jaren niet meer op de Muur. Twee jaar geleden was ie niet te doen door het ongelooflijke rotweer en dit jaar stond ik na de eerste linkerbocht vast achter iemand op een stadsfiets......quote:
En anderen, hebben die er geen last van?quote:Op zaterdag 30 januari 2010 10:42 schreef FJD het volgende:
[..]
Met vrienden twee jaar terug gedaan Ik was de enige die een seizoen echt hard getraind had. Ik was als eerste boven terwijl ik 45min later was gestart. Maar goed, ik vind het op dat soort dagen geen probleem omdat je er als getrainde fietser geen last van hebt. Bij zo'n AGR (of ook bij de halve marathon) moet je continue je wedstrijd aanpassen op mensen voor je die het minder serieus nemen.
Maar verder heb ik geen last van m'n fanatisme hoor
[..]
Men neme 4 vrienden die op een avond onder het genot van de nodige pilsjes alle facetten van de Tour de France proberen te analyseren. Dan krijg je een discussie als; Het is ook eigenlijk maar een laffe bende, die gasten rijden met z'n allen een leuk rondje door Frankrijk. Ze ouwehoeren een beetje met elkaar, ze genieten van het zonnetje en na afloop drinken ze nog een pilsje en gaan vroeg naar bed en dat doen ze dan vier weken lang! Het is niet of het nou echt zwaar is ofzo, naar de top van Alpe d'Huez is 14km en als ze dat in 40 minuten redden dan ben je snel. Stelletje laffe honden, dat kunnen wij ook!quote:Op vrijdag 29 januari 2010 18:03 schreef beertenderrr het volgende:
En hoe zijn jullie overigens begonnen met het wielrennen? Gewoon ooit 1x een tochtje gedaan en toen verslaafd geraakt?
Als een paar man lopend de berg op moeten dan kan het nog gewoon een inschattingsfoutje zijn wat iedereen een keer overkomt (vier weken terug reed ik ook opeens met hongerklop rond, voor het eerst in 2 seizoenen) maar als je moet slalommen om de mensen die lopen dan is er collectieve zelfoverschatting. Zoals ik ook al aangeef zeg ik dan, vanuit mijn fanatisme, neem de sport wat serieuzer en train meer. Als ik het kan dan kan iemand anders het ook. Als je van jezelf al weet dat die gedachtegang voortkomt uit je eigen overdreven fanatisme dan kan ik dat moeilijk rijmen met bekrompenheid.quote:Op zaterdag 30 januari 2010 16:56 schreef eentwee het volgende:
Ik vind het tamelijk bekrompen overkomen. De AGR is geen wedstrijd (en verschilt daarin dus ook van het marathonvoorbeeld..)
Zeiken? Het is slechts mijn mening en met een beetje zelfkennis weet ik ook wel waar die vandaan komt. Drukke baan heb ik ook maar goed het is maar net hoeveel je ervoor op zij wilt zetten, die keuze maak je zelf, die keuze wordt niet voor je gemaakt.quote:Dat weet iedereen en dan moet je niet gaan zeiken maar gewoon thuisblijven. Ook minder getrainde fietsers (hardwerkende mensen met een goede baan en dus weinig vrije tijd incluis) beleven veel plezier aan zo'n tocht.
Die halen de 150 km niet, dus dat probleem lost zichzelf dan wel opquote:Op zaterdag 30 januari 2010 13:51 schreef jakkop het volgende:
[..]
Lijkt me niet. Ik ben het er wel mee eens, maar ik denk dat veel "ik heb nog wel een fiets staan-fietser" dan denken: "ja hallo, ik wil de keutenberg op, dan toch maar de 150."
Nu nog die 4 weken zien te lukken..quote:Op zaterdag 30 januari 2010 17:21 schreef FJD het volgende:
[..]
Men neme 4 vrienden die op een avond onder het genot van de nodige pilsjes alle facetten van de Tour de France proberen te analyseren. Dan krijg je een discussie als; Het is ook eigenlijk maar een laffe bende, die gasten rijden met z'n allen een leuk rondje door Frankrijk. Ze ouwehoeren een beetje met elkaar, ze genieten van het zonnetje en na afloop drinken ze nog een pilsje en gaan vroeg naar bed en dat doen ze dan vier weken lang! Het is niet of het nou echt zwaar is ofzo, naar de top van Alpe d'Huez is 14km en als ze dat in 40 minuten redden dan ben je snel. Stelletje laffe honden, dat kunnen wij ook!
Zo is Ursel ook begonnen overigens
Stelletje malloten dat we zijnquote:Op zaterdag 30 januari 2010 18:20 schreef ursel het volgende:
Nu nog die 4 weken zien te lukken..
Die tour heb ik toen ook gezien. Speciaal extra vroeg teruggekomen daarvoor uit Bulgarije waar ik net Sofia-Varna-Sofia had gereden. Schitterend tour parcours in Luxemburg, met als uitvalsbasis Diekirch heb ik toen op de fiets 3x het pak voorbij zien komen.quote:Op zaterdag 30 januari 2010 19:11 schreef Tommeke het volgende:
Overigens ben ik begonnen met wielrennen omdat ik de Tour voor 't eerst zag in Luxemburg, en die hele caravaan, de sfeer en het zelf fietsen daar (op 'n oude mtb) geweldig vond!
Geweldige omgeving inderdaad!quote:Op zaterdag 30 januari 2010 22:18 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Die tour heb ik toen ook gezien. Speciaal extra vroeg teruggekomen daarvoor uit Bulgarije waar ik net Sofia-Varna-Sofia had gereden. Schitterend tour parcours in Luxemburg, met als uitvalsbasis Diekirch heb ik toen op de fiets 3x het pak voorbij zien komen.
Tuurlijk...maar als jij echtfanatiek voor de AGR traint, en start in de eerste minuut dat het kan...hoe kun je dan loast hebben van langzame fietsers? Die zitten dan allemaal achter je, lijkt me!quote:Op zaterdag 30 januari 2010 13:51 schreef jakkop het volgende:
[..]
Lijkt me niet. Ik ben het er wel mee eens, maar ik denk dat veel "ik heb nog wel een fiets staan-fietser" dan denken: "ja hallo, ik wil de keutenberg op, dan toch maar de 150."
Hangt van de afstand af natuurlijk. Als jij de 150 start, en iemand start(een paar uur later) later de 50 km en moet de Keutenberg oplopen, heb je best kans dat je 'm tegenkomt.quote:Op zondag 31 januari 2010 19:33 schreef Captain_Fabulous het volgende:
[..]
Tuurlijk...maar als jij echtfanatiek voor de AGR traint, en start in de eerste minuut dat het kan...hoe kun je dan loast hebben van langzame fietsers? Die zitten dan allemaal achter je, lijkt me!
ik dacht dat de afstanden minder dan 150 km niet de keutenberg aan doenquote:Op zondag 31 januari 2010 19:39 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Hangt van de afstand af natuurlijk. Als jij de 150 start, en iemand start(een paar uur later) later de 50 km en moet de Keutenberg oplopen, heb je best kans dat je 'm tegenkomt.
Voorgaande jaren wel. Dat was ook het probleem.quote:Op zondag 31 januari 2010 20:02 schreef FredWielergek het volgende:
[..]
ik dacht dat de afstanden minder dan 150 km niet de keutenberg aan doen
Vorige jaar in ieder geval nietquote:Op zondag 31 januari 2010 20:04 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Voorgaande jaren wel. Dat was ook het probleem.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |