abonnement Unibet Coolblue
pi_75450241


Welkom op dé plek op FOK! waar de beoefenaars van de edele wielersport zich verzamelen! Wil je beginnen met fietsen en heb je vragen over bijvoorbeeld materiaal of trainingen, dit is de plek om ze te stellen. Verder is deze topicreeks vooral geschikt om ervaringen te delen, tips & tricks kwijt te kunnen en sterke verhalen over al je fietsavonturen te vertellen. Alles wat je meemaakt tijdens het peddelen door de polder kan je hier kwijt! Veel plezier.


Lijst met vorige topics:

1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | [url=http://forum.fok.nl/topic/1350360[/url]

Vaste klasbakken:

Captain_Fabulous



dutch_cyclist



FredWielergek



jpjedi



Littlecreep



marcodej



Superher0



thettes



Tommeke



ultra_ivo



ursel



Wombcat



Nuttige links:

Algemene info
  • Wielersportinfo

    Toertochten
  • Toertochten (komende week) in NL
  • Toertochten in België (BBR-FBC),
  • Lotto Cycling Tour
  • Toertochten in Frankrijk
  • Toertochten in Dld
  • Toertochten in Engeland

    Cyclo's
  • Cyclo's (deze maand) in Frankrijk
  • Jedermannrenner in Dld
  • Granfondo's in Italië
  • Cyclo's in Spanje

    De OP is hier te vinden
  • in a crowd you lose humanity
    pi_75450283
    We hadden het dus over kettingen :
    quote:
    Op woensdag 9 december 2009 16:20 schreef Wombcat het volgende:

    [..]

    Met zo'n missing link als in de afbeelding, niet. (Met de nuance van Gripper erbij)
    [..]

    Dan is vervangen idd nog niet nodig
    Schoonmaakspul is overrated. Daarmee haal je namelijk ook het vet/olie uit de ketting en dat moet er juist in blijven.
    Beste is om de ketting regelmatig af te nemen met een doek (zoals je gedaan hebt) en dan evt. weer wat olie/smeer op te doen. Ik gebruik meestal teflonspray, maar heb laatst juist ergens gelezen dat teflon- en siliconenspray maar amper een smerende werking heeft en eigenlijk vooral een reinigende.
    in a crowd you lose humanity
      woensdag 9 december 2009 @ 16:34:44 #3
    153506 Captain_Fabulous
    Nog steeds CyclingGirl fan
    pi_75450564
    KettingVindPost dus.
    Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
    26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
    pi_75450639
    ik moet toch eens mezelf in die OP erbij zien te prutsen, reminder voor mezelf om de wiki even aan te passen.
    Mijn foto's op Flickr!
    [b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
    Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
    pi_75451027
    Terugvindfiets
    Eins, zwei, hoeplakai.
    pi_75451753
    Ga in 2010 meer focussen op tijdrijden, merk toch dat daar mijn kwaliteiten liggen. Heerlijk alleen tegen de wind inbeuken. En tevens nog steeds opzoek naar mooie 2e hands fiets
    A.F.C. Ajax - Piet de Visser
    pi_75452598
    tvp om koopjes in de gaten te houden.
    pi_75454662
    Loop tegenwoordig tijdens de pauze op het werk om mijn gewicht en conditie op peil te houden. Vanochtend rust hartslag van 49 bij opstaan. Lopen gaat nu stukken makkelijker, liep maandag 12km in 59 minuten. Oppassen dat ik het niet te leuk ga vinden!

    Met een beetje mazzel is maandag mijn mtb klaar en kan ik het weekend daarop weer modder happen!

    Ow, ook een TVP
    Superhero to the rescue!
    pi_75454779
    quote:
    Op woensdag 9 december 2009 09:50 schreef Wombcat het volgende:
    Een missing link kun je overigens wel hergebruiken, gaat net zolang mee als de ketting.
    Edit: Hier wordt iets anders beweerd.
    Hier staat ook dat je de missing link moet vervangen bij vervanging van de ketting. Je kunt 'm dus veilig hergebruiken voor de levensduur van de ketting.

    Overigens heb ik met een KMC ketting wel een keer voortijdig een missing link moeten vervangen. Er zat een tikje in de aandrijving en dat verdween toen ik een nieuw linkje monteerde. Dat was na ±5000km, de (rest van de) ketting was toen nog prima.
    quote:
    Voor Campa 10speed zou ik een missing-link niet aanraden. De pennetjes van een Campa (10speed)-ketting zijn iets dikker dan die van bijvoorbeeld een Mavic of Whipperman-ketting. Of de sluting dan goed, durf ik mijn hand niet voor in het vuur te steken. Bij calamiteiten kun je het even doen. BIjvoorbeeld als je onderweg je ketting breekt en 'm met zijn missinglink sluit om naar huis te komen. Voor dat doel heb ik er altijd eentje bij in mijn zadeltas. Maar ik zou 'm dus niet als permanente oplossing gebruiken.
    Bij Campa werken ze met speciale sluitpinnen. Campa geeft zelf aan dat je de ketting alleen met een sluitpin mag sluiten (dus ook niet op de ouderwetse manier). Die sluitpinnen zul ook wel los verkrijgbaar zijn.
    Ik zou niet huiverig zijn om Campa kettingen te sluiten met een missing link van KMC/Connex. Als je de voordelen ervan ziet, waarom niet. Je kunt ook in het vervolg een KMC ketting gebruiken. De kans dat je iets verkeerd doet bij het sluiten met zo'n pinnetje is volgens mij groter

    Die KMC linkjes zijn inderdaad wel moeilijk los te krijgen, ik heb (zeker de eerste paar keer) altijd een tangetje nodig en het levert meer frustratie op dan me lief is. Dus er komt binnenkort een


    Een linkje kost trouwens zo'n 3-4¤, dus als je ergens 10 voor 6¤ ziet zijn het waarschijnlijk van die sluitpinnetjes.

    Als je niet weet of je een compact of een dubbel op je fiets hebt moet je even op je tandwielen kijken en zoeken naar het getal 135 of 110 (millimeter). Hoogstwaarschijnlijk heb je een dubbel want compacts zijn eigenlijk altijd standaard 50/34...
    pi_75454996
    quote:
    Op woensdag 9 december 2009 18:37 schreef eentwee het volgende:
    Ik zou niet huiverig zijn om Campa kettingen te sluiten met een missing link van KMC/Connex. Als je de voordelen ervan ziet, waarom niet. Je kunt ook in het vervolg een KMC ketting gebruiken. De kans dat je iets verkeerd doet bij het sluiten met zo'n pinnetje is volgens mij groter
    Zoals ik al zei, zijn de pinnen groter bij een Campa ketting. Daardoor kan een missinglink meer bewegen.
    En idd bij het sluiten met een pennetje moet je goed oppassen.

    Ik heb wel Connex en Mavic kettingen gebruikt, maar mijn ervaring is dat Campa kettingen langer meegaan en beter schakelen.
    in a crowd you lose humanity
    pi_75455544
    quote:
    Op woensdag 9 december 2009 16:25 schreef Wombcat het volgende:
    We hadden het dus over kettingen :
    [..]


    Ik heb een soort reinigingsspul gekocht op basis van citroen, dat is er speciaal voor gemaakt om vuil en smeer van de ketting te halen. Ik heb daar laatst mijn ketting (hoewel ik hem niet los heb gehaald) en mijn tandwieltjes achter mee gereinigd. Daarna smeer ik alles natuurlijk wel met speciale smeerolie. Reed weer als een trein daarna.

    Waar ik een beetje mee zat was vuil (zand, smeer, of wat het ook is, iets zwarts), dat binnen in de schakels van de ketting blijft zitten en dat ik er niet goed uit krijg zonder de ketting los te halen.
    Gaat voor de BHFH-award 2005!
    Humanitas est in bestias bonitas.
    I am the hole I can't get out of.
      woensdag 9 december 2009 @ 21:17:56 #12
    31625 el_salvador
    [X] TABLE SELECTION
    pi_75460476
    brrrrrrr koud, van de week maar weer even in spanje kijken
    Op maandag 12 mei 2008 19:37 schreef SuperFruitig het volgende:
    tvp, puur vanwege de SEX/FRUIT combinatie
    pi_75466916
    tvp
    pi_75471109
    quote:
    Op woensdag 9 december 2009 18:44 schreef Wombcat het volgende:

    [..]

    Zoals ik al zei, zijn de pinnen groter bij een Campa ketting. Daardoor kan een missinglink meer bewegen.
    En idd bij het sluiten met een pennetje moet je goed oppassen.

    Ik heb wel Connex en Mavic kettingen gebruikt, maar mijn ervaring is dat Campa kettingen langer meegaan en beter schakelen.
    Ik rij meestal met SRAM kettingen. Voorheen met Sachs maar dat is dor SRAM overgenomen.
    pi_75476405
    Ik sta zelfs in de OP, dan is een tvp op z'n plaats. En ik weet niets van kettingen
    pi_75477814
    quote:
    Op woensdag 9 december 2009 17:10 schreef Pritt het volgende:
    Ga in 2010 meer focussen op tijdrijden, merk toch dat daar mijn kwaliteiten liggen. Heerlijk alleen tegen de wind inbeuken. En tevens nog steeds opzoek naar mooie 2e hands fiets
    Wij kunnen elkaar een hand geven! Ik wil komend seizoen ook een hele rits tijdritten rijden. Vorig jaar heb ik 't een keer gedaan en dat beviel wel. Ik merk alleen wel dat ik de laatste tijd veel duurritten heb gedaan. Ik zit heerlijk op m'n fiets, maar de kracht, explosiviteit en snelheid zijn er een beetje uit
    De komende weken maar even flink crossen, spinnen en intervallen! Vanaf februari trainingswedstrijden rijden op de wielerbaan en in Ekehaar, en het moet wel goedkomen met mij.
    Zondag zet ik m'n opzetstuurtje op m'n fiets en ga ik oefenen op tijdrijden met 'n meisje die ik deze week heb leren kennen, en die triatlons doet. Vorige week heb ik dat in m'n eentje gedaan, en dat beviel wel.
    pi_75477900
    Ohja, als ik m'n ketting goed schoon wil spuit ik 'm in met remreiniger of motorblokreiniger. Dat laat ik uitdruppen en dan wrijf ik 'm droog en spuit ik 'm in met kettingspray, wat ik dan even goed laat intrekken.
    pi_75484436
    In Engeland zijn er heel veel tijdritten. Gewoon lid worden van een plaatselijke club (kost weinig) en je kunt er een paar meerijden.
      donderdag 10 december 2009 @ 15:37:27 #19
    43844 Yankee
    Is tegenwoordig Drent
    pi_75484782
    quote:
    Op donderdag 10 december 2009 15:25 schreef ultra_ivo het volgende:
    In Engeland zijn er heel veel tijdritten. Gewoon lid worden van een plaatselijke club (kost weinig) en je kunt er een paar meerijden.
    Lijkt me een beetje onzin om lid te worden van een club in Engeland als je ook prima tijdritten kunt rijden in Nederland. Alsof iedereen genoeg geld dan wel tijd heeft om meerdere keren per jaar naar Engeland te gaan voor een tijdritje.
    .
    pi_75485335
    Ook zonder UCI licentie lukt het je daar. En ook over langere afstanden. Ik heb er een paar jaar geleden een 24 uurs tijdrit gereden.
    pi_75487063
    quote:
    Op donderdag 10 december 2009 15:54 schreef ultra_ivo het volgende:
    Ook zonder UCI licentie lukt het je daar. En ook over langere afstanden. Ik heb er een paar jaar geleden een 24 uurs tijdrit gereden.
    Leuk! Een paar mensen van het fietsforum willen ook een langere tijdrit organiseren. Iets wat mij in principe meer moet liggen. Ik rij het begin van volgend seizoen denk ik eerst ook nog even zonder licentie. Eerst maar eens even aftasten wat het allemaal is. Maar gelukkig worden er veel tijdritten georganiseerd waar je geen licentie voor nodig hebt.
    pi_75496672
    Daar ga ik ook aan meedoen. Al langer het idee om tijdrijden een keer te proberen, nu een moeilijke gelegenheid om het ook echt te doen Moet nog wel even inschatten welk gemiddelde ik denk te halen.
    pi_75524718
    quote:
    Op woensdag 9 december 2009 19:01 schreef JohnDDD het volgende:

    [..]
    Waar ik een beetje mee zat was vuil (zand, smeer, of wat het ook is, iets zwarts), dat binnen in de schakels van de ketting blijft zitten en dat ik er niet goed uit krijg zonder de ketting los te halen.
    Ik zat met hetzelfde probleem, met dit systeempje krijg je je ketting helemaal schoon.


    Het is voor 15 euro te koop bij de decathlon, echt een aanrader!
    http://www.decathlon.nl/NL/tornado-kettingreiniger-11671879/
      zaterdag 12 december 2009 @ 07:07:54 #24
    39333 Zelva
    Fortunate observer of time
    pi_75542640
    Ha, noordoostenwind! Kan het nog idealer als je nu op weg gaat naar Rotterdam vanuit Ede?
    pi_75578917
    Aardig fietsweer vandaag, maar er hadden wat minder wolken mogen zijn. Lekker 3½ uur getrapt, het laatste half uur was er eigenlijk wat teveel aan.
    in a crowd you lose humanity
    pi_75580020
    Vanmiddag gebruik gemaakt van het mooie, maar wel frisse, weer en twee uurtjes gefietst. Het viel aardig tegen zeg, na een vijf weken complete inactiviteit.

    Conditioneel viel het me nog wel mee, maar de kracht in de benen leek volledig weg. Zodra ik een wat groter verzet wilde draaien verzuurden mijn benen gelijk, moest dus hoofdzakelijk op een kleiner verzetje rijden...

    Moet echt wat meer gaan doen nu.
    "Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
    pi_75580080
    quote:
    Op zondag 13 december 2009 15:45 schreef marcodej het volgende:

    Conditioneel viel het me nog wel mee, maar de kracht in de benen leek volledig weg. Zodra ik een wat groter verzet wilde draaien verzuurden mijn benen gelijk, moest dus hoofdzakelijk op een kleiner verzetje rijden...

    Dat heeft ook met de kou te maken.
    in a crowd you lose humanity
    pi_75587234
    Hoi

    Ik overweeg om te proberen om wat te gaan crossfietsen. En ik ben geen wielrenners dus ik weet er niks van. Nou was ik een beetje aan het rondkijken op marktplaats en daar loop ik tegen een nieuwe fiets aan die er in mijn ogen best aardig uitziet (dat betekent: er staat bij dat ie geweldig is en hij glimt. Ofzo. Oftewel: ik heb geen meetcriteria.).

    Kan iemand iets zinnigs zeggen over zoiets?
    quote:


    Merk: Cross Europe
    Framemateriaal: Hi-tensile
    Framematen: 51 cm
    Remsysteem: Mechanische schijfremmen of V-brake achter
    Vering: Voor- en achtervering
    Wielen: 26 inch, extra sterke aluminium dubbelwandige X-Pose velgen met 9x4 spaken.
    Schakelsysteem: Shimano 21-speed TX-30 schakelsystem met Shimano duimverstellers.
    Of kan ik beter een tweedehandsje zoeken?
    ik moet verrassend weinig
    Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
    pi_75587638
    Wat kost dat?
    En er is trouwens een MTB-topic: [Centraal] Mountainbike Topic #13 Het seizoen is begonnen.
    in a crowd you lose humanity
    pi_75587901
    quote:
    Op zondag 13 december 2009 19:45 schreef Wombcat het volgende:
    Wat kost dat?
    Pardon, essentiële informatie vergeten . ¤199,- slechts, wel helemaal nieuw (er staat bij dat ze niet-afgeprijsd 499 kostten, maar ik weet natuurlijk niet of dat klopt).
    quote:
    Had ik gezien en heb ik even snel ingekeken, dat leek voornamelijk over tv-kijken te gaan. Vergis ik me?
    ik moet verrassend weinig
    Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
    pi_75587974
    quote:
    Op zondag 13 december 2009 19:52 schreef sigme het volgende:

    [..]

    Pardon, essentiële informatie vergeten . ¤199,- slechts (er staat bij dat ze origineel 499 kostten, maar ik weet natuurlijk niet of dat klopt).
    Voor dat geld full suspension (voor- en achtervering) en schijfremmen kan nooit goede kwaliteit zijn
    quote:
    Had ik gezien en heb ik even snel ingekeken, dat leek voornamelijk over tv-kijken te gaan. Vergis ik me?
    Da's gewoon het recreatief MTB-topic.
    in a crowd you lose humanity
    pi_75588107
    quote:
    Op zondag 13 december 2009 19:54 schreef Wombcat het volgende:

    [..]

    Voor dat geld full suspension (voor- en achtervering) en schijfremmen kan nooit goede kwaliteit zijn
    Daar was ik al bang voor. Maar zou dat voor een absolute beginner erg zijn?
    quote:
    [..]

    Da's gewoon het recreatief MTB-topic.
    Nog weer even gekeken, je hebt gelijk, ik had deze gezien: [Centraal] Veldrijden 2009/2010 #1
    Sorry hoor, ben niet erg bekend in SPT .
    ik moet verrassend weinig
    Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
    pi_75588419
    quote:
    Op zondag 13 december 2009 19:57 schreef sigme het volgende:

    [..]

    Daar was ik al bang voor. Maar zou dat voor een absolute beginner erg zijn?
    Ja, want als je met dat goedkope spul een keertje door wat flinke kuilen ragt, heb je goede kans dat de onderdelen je om de oren vliegen. Nou is dat wat overdreven, maar ik denk niet dat de velgen en vering echt tegen boswerk bestand zijn. En als je na een paar keer fietsen een kromme velg hebt, dan wordt je niet vrolijk. Ik begreep dat je wel echt het bos in wilt. Die goedkope dingen zijn daar niet tegen bestand.

    Voor een nieuwe MTB waarmee je een beetje zeker in het bos kunt fietsen, moet je toch op een ¤700 rekenen. En voor dat bedrag zou ik eentje nemen zonder achtervering.
    quote:
    Nog weer even gekeken, je hebt gelijk, ik had deze gezien: [Centraal] Veldrijden 2009/2010 #1
    Sorry hoor, ben niet erg bekend in SPT .
    Geeft niet. Ik was al licht verbaasd je hier tegen te komen.
    De meesten hier zitten ook regelmatig op een MTB, alleen doen ze het er meestal een beetje bij. In dat andere topic zitten de echte experts.
    in a crowd you lose humanity
    pi_75588759
    quote:
    Op zondag 13 december 2009 20:04 schreef Wombcat het volgende:

    [..]

    Ja, want als je met dat goedkope spul een keertje door wat flinke kuilen ragt, heb je goede kans dat de onderdelen je om de oren vliegen. Nou is dat wat overdreven, maar ik denk niet dat de velgen en vering echt tegen boswerk bestand zijn. En als je na een paar keer fietsen een kromme velg hebt, dan wordt je niet vrolijk. Ik begreep dat je wel echt het bos in wilt. Die goedkope dingen zijn daar niet tegen bestand.

    Voor een nieuwe MTB waarmee je een beetje zeker in het bos kunt fietsen, moet je toch op een ¤700 rekenen. En voor dat bedrag zou ik eentje nemen zonder achtervering.
    [..]

    Geeft niet. Ik was al licht verbaasd je hier tegen te komen.
    De meesten hier zitten ook regelmatig op een MTB, alleen doen ze het er meestal een beetje bij. In dat andere topic zitten de echte experts.
    Ik heb de vraag in dat andere topic geplaatst. Hartelijk dank voor het op weg helpen! (Qua fiets en qua SPT )
    Het gaat inderdaad om echt door bos en veld rijden, hardlopend doe ik dat ook en fietsend ga ik dat vast ook echt willen.
    ik moet verrassend weinig
    Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
    pi_75597305
    Gister 120 km in 4 uurtjes gefietst met de club. Met de eerste demarrage heuvelop kon ik aardig meekomen met de snelle mannen. Toen we er later een finale van gingen maken moest ik op een gegeven moment wel lossen. Het was wel geweldig, met 40 per uur door de bocht over klinkertjes heenraggen. Vandaag heb ik alleen ff een klein stukje naar m'n nieuwe vlam gefietst
    Vaders was daar ook, ook een fietser, en vrij enthousiast over m'n fiets. Alleen m'n banden waren te zacht, dus die kon ik ff oppompen daar
    pi_75675100
    Heren en dames, wat vinden we van het merk Concorde?
      woensdag 16 december 2009 @ 10:15:10 #37
    49615 Bismarck
    Left on the sands of history
    pi_75679101
    Ik ken het merk alleen van naam. Ik heb zelf de neiging om te denken dat zelf de goedkoopste frames gewoon van een goede kwaliteit zijn. Gelijk aan auto's, ook al koop je een instapper je weet gewoon dat je een technisch goede auto koopt.

    Bij sommige merken heb ik ook sterk indruk dat je een flink deel betaalt voor de merknaam (de rijke geschiedenis) en de marketing. Ik zat zelf bijvoorbeeld te kijken voor een frame van Guerciotti maar als ik die prijzen zie dan denk ik dat ik toch maar een bestelling bij Rose voor een Red Bull plaats. Ik rij nu 5 jaar op een Colnago Chic (instapper van Colnago, tegenwoordig de Primavera) frame en hoewel deze het nog prima doet wil ik volgend jaar een nieuwe fiets kopen.
    That's...Montgomery Clift, honey!
    pi_75679372
    hier in Engeland hadden ze bij de Argos racefietsen voor 199 pond. dan is ie vast wel minder goed afgemonteerd, banden, wielen, ketting, alles is van slechtere kwaliteit, maar het frame zal uiteraard heus wel niet meteen breken bij een kleine val.
    Gaat voor de BHFH-award 2005!
    Humanitas est in bestias bonitas.
    I am the hole I can't get out of.
      woensdag 16 december 2009 @ 11:35:16 #39
    43844 Yankee
    Is tegenwoordig Drent
    pi_75681458
    quote:
    Op woensdag 16 december 2009 10:15 schreef Bismarck het volgende:
    Ik ken het merk alleen van naam. Ik heb zelf de neiging om te denken dat zelf de goedkoopste frames gewoon van een goede kwaliteit zijn. Gelijk aan auto's, ook al koop je een instapper je weet gewoon dat je een technisch goede auto koopt.
    Zo heel erg goedkoop is Concorde toch niet? Verder ben ik het met je eens dat ook de goedkoopste frames gewoon van een degelijke kwaliteit zijn en dus niet zomaar breken o.i.d. Persoonlijk vind ik de meeste racefietsen van Concorde niet mooi, vind dat ze geen uitstraling hebben.
    .
      woensdag 16 december 2009 @ 20:41:15 #40
    153506 Captain_Fabulous
    Nog steeds CyclingGirl fan
    pi_75703292
    Ik zat gisteren op de home trainer toen er iets in m'n knie schoot...gelukkig heeft mijn sportschool die avond een fysio over de vloer als service, dus die het even laten nakijken. Schud, strek, rammel aan het gewricht:
    ' Ben je hard gevallen recentelijk, of heb je iets raars gedaan?'
    Duh, twee jaar geleden had ik inderdaad na een val veel last, MRI gehad, en volgens de orthopedisch chirurg had ik waarschijnlijk een band verrekt, dat doet altijd een tijdje pijn nadat het genezen is, zij hij...dat een verrekte band niet zomaar terugveert, en dat je maar beter een fysio kan inschakelen om je beenspieren zo te trainen dat ze de functie van de band overnemen, dat vergat hij te zeggen. Prutser.
    Nu is het gewricht dus behoorlijk instabiel, en toen de fysio even een proefje deed op het apparaat waarmee je een gewicht wegduwd als je het been strekt (sorrie voor mijn gebrek aan kennis hoe zoiets heet) bleek dat ik rechts nog geen pakje boter wegduw. Weet ik gelijk waarom ik van de zomer nooit het idee had recht op de fiets te zitten, links en rechts is volkomen uit balns qua motoriek en kracht! Die ontsteking in mijn linkerknie van een maand of wat terug is ook gelijk verklaard, als 1 been voortdurend al het werk moet doen, is dat niet goed voor je!

    Dus vanaf nu sta ik elke avond in de sportschool mijn beenspieren te trainen volgens het programma van de fysio, en aangezien ik er dan toch ben, pak ik voor en na het beenwerk een stuk hometrainen mee met matig verzet, kan nu niets zwaars trappen of het doet teveel pijn...maar volgens de display zit ik nu wel braaf in de 'vetverbrandingszone' te trappen, dat schijnt ook nuttig te wezen, maar wat is dat
    SAAAAI ! ! ! !
    Maar als het voorjaar wordt heb ik hopenlijk mijn beenspieren op orde, en elke dag op de hometrainer...OK het is geen spinnnen, maar het moet toch wat doen!
    Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
    26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
    pi_75703577
    Iig mooi dat je nog steeds actief bent en dat het probleem nu duidelijk is: nu kun je werken aan de oplossing.

    Ik heb gisteren 3 uurtjes buiten op de fiets gezeten. Wel frisjes, maar kon lekker trappen (niet dat het hard ging, maar dat heeft ook met de kou te maken).
    in a crowd you lose humanity
    pi_75711256
    Ben van plan om een fietscomputer aan te schaffen... Het liefst met goede hartslagfunctie (zones) en cadansmeter. Nu vraag ik me af of jullie misschien bepaalde modellen kunnen aanraden? Welke gebruiken jullie zelf en hoe bevallen ze?gr
      donderdag 17 december 2009 @ 11:37:00 #43
    153506 Captain_Fabulous
    Nog steeds CyclingGirl fan
    pi_75722667
    quote:
    Op woensdag 16 december 2009 20:47 schreef Wombcat het volgende:
    nu kun je werken aan de oplossing.
    jep. ik heb gelukkig een onbeperkt abbo bij de sportschool, dus elke avond thuiskomen, tas pakken en naar de gym. Scheelt ook met snoepen voor de TV
    Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
    26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
      donderdag 17 december 2009 @ 12:21:50 #44
    43844 Yankee
    Is tegenwoordig Drent
    pi_75724407
    quote:
    Op woensdag 16 december 2009 23:38 schreef voigt het volgende:
    Ben van plan om een fietscomputer aan te schaffen... Het liefst met goede hartslagfunctie (zones) en cadansmeter. Nu vraag ik me af of jullie misschien bepaalde modellen kunnen aanraden? Welke gebruiken jullie zelf en hoe bevallen ze?gr
    Ik heb zelf een geval zonder die functies die jij noemt. Wel over getwijfeld maar uiteindelijk voor een gegaan met de standaardfuncties maar met een mooi 'desing-achtig' uiterlijk. Oftewel een mooie kleine, vind eigenlijk van die grote gevallen best wel een lelijk gezicht. Gebruik daarnaast los zo'n hartslag horloge.
    .
    pi_75738205
    quote:
    Op woensdag 16 december 2009 23:38 schreef voigt het volgende:
    Ben van plan om een fietscomputer aan te schaffen... Het liefst met goede hartslagfunctie (zones) en cadansmeter. Nu vraag ik me af of jullie misschien bepaalde modellen kunnen aanraden? Welke gebruiken jullie zelf en hoe bevallen ze?gr
    Ik heb een Polar SX725 hartslagmeter met fietsfuncties (snelheid, cadans) en hoogtemeter. Erg leuk speelgoed, vooral ook omdat je data achteraf kunt bekijken. Je kunt dus zien hoe hard je waar hebt gefietst met welke hartslag en cadans.
    in a crowd you lose humanity
    pi_75740643
    Heeft er vandaag nog iemand gefietst?
    pi_75741867
    Nee. Zelfs naar tentamen pakte ik uit sneeuw en kouvrees de metro ipv de fiets:p
    pi_75742822
    quote:
    Op donderdag 17 december 2009 19:30 schreef Sautor het volgende:
    Heeft er vandaag nog iemand gefietst?
    Woon-werk (8 km), maar da's op gewone fiets, dus telt voor het topic eigenlijk niet mee.
    in a crowd you lose humanity
    pi_75748607
    Gewoon m'n normale postronde op de fiets. En vanavond op de Brompton van huis naar station en van ander station naar de ijsbaan. Retour van hetzelfde.
      vrijdag 18 december 2009 @ 10:41:01 #50
    153506 Captain_Fabulous
    Nog steeds CyclingGirl fan
    pi_75760187
    Home trainer geldt zeker niet?
    Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
    26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
    pi_75761222
    Gatverdamme, t is echt schitterend weer. Mooi winterluchtje, lekker langs de witte weilanden fietsen... En ik zit met griep thuis
    Mijn foto's op Flickr!
    [b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
    Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
      vrijdag 18 december 2009 @ 11:13:40 #52
    153506 Captain_Fabulous
    Nog steeds CyclingGirl fan
    pi_75761398
    Mexicaans of gewoon? beterschap in elk geval!
    Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
    26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
    pi_75767203
    quote:
    Op vrijdag 18 december 2009 11:08 schreef Gripper het volgende:
    Gatverdamme, t is echt schitterend weer. Mooi winterluchtje, lekker langs de witte weilanden fietsen... En ik zit met griep thuis
    En spekglad op de fietspaden, ik heb zojuist even gecheckt maar toch maar mijn conclusies getrokken dat ik niet ga.
    A.F.C. Ajax - Piet de Visser
    pi_75775658
    Ik heb lekker gecrosst om m'n mtb. Heerlijk

    Morgen op de cyclocrosser proberen
    pi_75787796
    Ik wil ook een crosser
    pi_75788010
    Op een racefiets moet je nu niet gaan rijden nee.

    Ik ben gisteravond al bijna drie keer op de plaat gegaan op een stadsfiets. Met klikpedalen en dunne bandjes was dat fout gegaan...
    "Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
    pi_75792009
    Als je gewoon hard rechtdoor blijft rijden is er niets aan de hand. Maar je moet wel oppassen in de bochten .
      zaterdag 19 december 2009 @ 02:24:40 #58
    39333 Zelva
    Fortunate observer of time
    pi_75795268
    Zo, vanavond weer 71 kilometer geklokt. Heen en weer naar Apeldoorn om naar het baanwielrennen te kijken. Toch weer bijna 300 kilometer deze week, de 5000 sinds juni komt in zicht, maar dat ga ik toch net niet halen. Maandag en dinsdag nog badmintonnen en 2 x 22 kilometer, maar daarna houdt het wel op tot het eind van het jaar.

    Van de gladheid niet echt heel veel last gehad, de fietspaden langs de N304 waren echt helemaal schoon. Voor de rest gewoon langzaam door de bochten heen en dan gebeurt er vrij weinig. De kou, ook al heb ik het eigenlijk nooit koud, en de sneeuw leveren echter wel andere onvoorziene probleempjes op:

    - Na een uurtje fietsen gingen mijn vingertoppen ondanks de handschoenen toch minder aanvoelen.
    - Het water dat mijn baard blijkbaar opvangt, bevroor in plaats van verdampte.
    - Mijn fiets zat al vrij snel zo onder de sneeuw en het ijs dat ik niet meer kon schakelen. Dat was lekker op het buitenblad op een te zware versnelling de Waterberg op. In de afdaling schoot mijn versnelling toch weer terug, waardoor ie weer veel te licht stond. Grrr. Bij de eerstvolgende lantaarnpaal maar met de hand de ketting verlegd.
    -Thuis kon ik natuurlijk niet lekker onder de warme douche, maar eerst koud. Mijn handen waren veel te verkleumd en bij nader inzien had een bepaald lichaamsdeel, waarvan je zeker hoopt dat die er niet af vriest, het toch ook bijzonder moeilijk.

    Ach ja, we hebben het weer overleefd.
    pi_76001496
    Dames en heren.. ik heb heel hard uw mening nodig! Dus, graag.. laat het me weten. Dit is mijn "probleem".

    Ik heb een nieuwe fiets nodig.. wil max 1200, maar liever 1000 uitgeven. Ik heb een gangbare maat (54), dus koopjes zijn er vaak niet. Nu kreeg ik deze fiets aangeboden, voor 750 euro:

    quote:
    Het is een concorde 54cm. alu frame met een carbon voor- en achtervork.
    Groep: Shimano dura-ace. Het is niet de allernieuwste groep. Maar de onderdelen zijn wel zo goed als nieuw ( ketting, tandwielen, kabels). Een maandje oud.
    De shifters en derailleurs zijn wat ouder, maar een dura-ace gaat jaren mee.
    Er zit een mavic cosmic wielset op met een nieuwe cassette. Wielen zien er zeer mooi uit.
    De fiets is blauw met zwart.
    Ik ben wedstrijdrenner en wilde van deze fiets een winterfiets maken en later een tijdritfiets maar voor gewoon gebruik is hij toch iets te klein.
    Deze fiets is echt in zeer goede staat. incl. shimano flightdeck computer. Bediening met de shifters. Carbon stuur en zadelpen. Iincl. pedalen.
    Uit welk jaar het frame precies komt weet ik niet, maar waarschijnlijk 2006 of 2007.
    Ik ben nooit met deze fiets gevallen. Deze fiets heb ik ook nooit voor wedstrijden gebruikt.
    De fiets weegt denk ik ongeveer 9kg. Hij zou nog lichter kunnen, natuurlijk door andere wielen te steken, maar deze zijn van hoge kwaliteit en erg sterk en de naven lopen perfect.
    De derailleurs staan nog garant voor zeker 10.000 km. Er zit nog totaal geen speling in en doordat ze van dura-ace zijn geen roest en een lange levensduur.
    -Het balhoofdstel is ook een maand geleden nog vervangen.
    -De kettingbladen en tandwielen zijn nieuw.
    -De banden hebben net 250km. gereden, dus die zijn ook nog nieuw.
    -De crancks en trapstel werkt nog zeer goed. Alleen is door pedaalomwentelingen en schoenen van de rechtercranck de lak wat afgesleten.
    Dit komt altijd voor en is nauwelijks te voorkomen.
    -Kabels zijn perfect.
    De shifters wat gebruikssporen maar zijn technisch nog prima in orde.
    - Alu-frame
    - carbon voorvork en achtervork (zeer mooi)
    -Mavic cosmic wielen OF Mavic Helium wielen (super licht, maar wel een andere kleur)
    - dura-ace remmen als nieuw
    - look Delta pedalen
    - Selle-Italia zadel
    - carbon zadelpen en stuurpen
    Is dit "beter" dan een nieuwe "goedkope" fiets? En welke wielen zouden jullie nemen? Is dit wat? Het enige wat ik wat naar vind is het gewicht van de fiets.. maarja, ben zelf ook nog niet echt super afgetrained, dus dat overleef ik eerst wel.. GRAAG JULLIE MENING!

    Gr. Oksel vanuit het warme Sydney..
    pi_76003201
    Een goed onderhouden 2e hands Dura Ace groep is te verkiezen boven een nieuwe 105. Zeker als de verslijtdelen (ketting & tandwielen) nieuw zijn.
    pi_76003565
    Ziet er uit als een goede koop.
    Wel interessant om te weten wat voor frame het precies is.

    Ik heb een Tacx Fortius gekocht . Leuk speelgoed volgens mij. Heb 'm nog maar even gebruikt, maar ziet er leuk uit . Om er echt goed gebruik van te maken heb ik een nieuwe laptop nodig, want op mijn huidige werkt de software niet helemaal 100% (waarschijnlijk geheugenprobleem). Naja, m;n laptop heb ik ook al 4 of 5 jaar, dus die is wel aan vervanging toe (was ik toch al van plan).
    in a crowd you lose humanity
    pi_76005825
    Ga zodadelijk mijn mountainbike ophalen. Eindelijk, na 2 weken. Nieuwe voorrem en een lekke remgreep opgelost. Dit weekend crossen dus!!! Prettige kerstdagen trouwens!
    Superhero to the rescue!
      donderdag 24 december 2009 @ 10:38:52 #63
    14505 OProg
    A Life in Music
    pi_76005884
    Ik train zo deze weken op deze rollerbank:



    "Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
    Improv: Rich Tapestry of Life
    pi_76012699
    @oksel: ik dacht wel eens begrepen te hebben dat dura-ace helemaal niet zo lang meegaat, omdat het gericht is op profs die ze toch regelmatig vervangen. Maar ik kan het mis hebben.
    Eins, zwei, hoeplakai.
    pi_76019797
    quote:
    Op donderdag 24 december 2009 13:51 schreef jakkop het volgende:
    @oksel: ik dacht wel eens begrepen te hebben dat dura-ace helemaal niet zo lang meegaat, omdat het gericht is op profs die ze toch regelmatig vervangen. Maar ik kan het mis hebben.
    Voor de modernere Dura Ace . Voor zover ik op de onduidelijke foto kan zien zit hier echter de oudere 8-speed versie op. Die is nog degelijk gebouwd.
      donderdag 24 december 2009 @ 16:28:08 #66
    43844 Yankee
    Is tegenwoordig Drent
    pi_76020036
    Het eventuele nadeel van dura ace is toch dat wanneer je wat moet vervangen dit vaak nogal prijzig is omdat d-a nu eenmaal de duurste shimano groep is
    .
    pi_76021407
    Dat is zo.

    Het voordeel van 8-speed is trouwens dat de cassette's echt goedkoop zijn.

    Ik heb vandaag weer een stukje door de sneeuw geploegd, heerlijk!
      donderdag 24 december 2009 @ 17:02:31 #68
    43844 Yankee
    Is tegenwoordig Drent
    pi_76021561
    quote:
    Op donderdag 24 december 2009 16:59 schreef Tommeke het volgende:

    Ik heb vandaag weer een stukje door de sneeuw geploegd, heerlijk!
    Op je racefiets???
    .
    pi_76022708
    quote:
    Op donderdag 24 december 2009 17:02 schreef Yankee het volgende:

    [..]

    Op je racefiets???
    Die hangt al een paar weken aan de muur
    Lekker op m'n mountainbike. Op een gegeven moment was de sneeuw zo hoog dat ik met de pedalen door de sneeuw zat te scheppen
    pi_76042871
    quote:
    Op donderdag 24 december 2009 08:24 schreef Wombcat het volgende:
    Ziet er uit als een goede koop.
    Wel interessant om te weten wat voor frame het precies is.

    Wat kun je meer zeggen over het frame als je meer info hebt?

    En ik weet niet of het een 8 of een 9 speed is.. dat heb ik nu net gevraagd.. oh, en de prijs is al gezakt naar 700..

    Alles nieuw, goed onderhouden, dura-ace.. met pedaaltjes en computer. Wel wat zwaar..

    Hmm.. meer mensen die mij een advies kunnen geven? Bedankt!
    pi_76042937
    quote:
    Op vrijdag 25 december 2009 08:53 schreef Oksel het volgende:

    [..]

    Wat kun je meer zeggen over het frame als je meer info hebt?

    En ik weet niet of het een 8 of een 9 speed is.. dat heb ik nu net gevraagd.. oh, en de prijs is al gezakt naar 700..

    Alles nieuw, goed onderhouden, dura-ace.. met pedaaltjes en computer. Wel wat zwaar..

    Hmm.. meer mensen die mij een advies kunnen geven? Bedankt!
    Als je het type (model) van het frame weet, dan weet je of het een goedkoop of duur frame is geweest.
    in a crowd you lose humanity
    pi_76043033
    Oh, wie kan er beter tellen dan ik?

    pi_76043039
    quote:
    Op vrijdag 25 december 2009 09:08 schreef Wombcat het volgende:

    [..]

    Als je het type (model) van het frame weet, dan weet je of het een goedkoop of duur frame is geweest.
    Ik ga het vragen, het jouw vertellen en afwachten wat je zegt. Is dat okay?
    pi_76043112
    Ik zie er 9.
    En van Concorde frames weet ik niet zoveel af
    in a crowd you lose humanity
    pi_76044114
    Dat is een nieuwere groep dan ik dacht. Deze valt buiten mijn smaakgebied
    9 kilo is toch niet zwaar voor een fiets?
    pi_76044954
    9 Kilo valt inderdaad best mee toch?

    De goedkoopste manier om met minder gewicht rond te rijden is toch afvallen
    pi_76045055
    quote:
    Op vrijdag 25 december 2009 11:38 schreef Tommeke het volgende:
    9 Kilo valt inderdaad best mee toch?'/quote]Idd. Het is niet superlicht, maar ook niet zwaar.
    [quote]
    De goedkoopste manier om met minder gewicht rond te rijden is toch afvallen
    Dat ook. Moet natuurlijk wel ruimte voor zijn (bij mij kan er echt niet veel vanaf).
    in a crowd you lose humanity
    pi_76045356
    quote:
    Op vrijdag 25 december 2009 11:43 schreef Wombcat het volgende:

    [..]

    Dat ook. Moet natuurlijk wel ruimte voor zijn (bij mij kan er echt niet veel vanaf).
    Bij mij wel op het moment
    Mijn fietsje weegt ook rond de 9 kilo.
    pi_76045624
    quote:
    Op vrijdag 25 december 2009 11:55 schreef Tommeke het volgende:

    [..]

    Bij mij wel op het moment
    Mijn fietsje weegt ook rond de 9 kilo.
    Die van mij net iets meer dan 8.
    in a crowd you lose humanity
    pi_76045776
    quote:
    Op vrijdag 25 december 2009 12:06 schreef Wombcat het volgende:

    [..]

    Die van mij net iets meer dan 8.
    Prima toch? Je benen zullen het uiteindlijk toch moeten doen
    Het minimumgewicht bij de profs is toch 6,7 kilo? Ik denk dat die 1,5 kilo dan niet veel uitmaakt...
    pi_76046033
    quote:
    Op vrijdag 25 december 2009 12:12 schreef Tommeke het volgende:

    [..]

    Prima toch? Je benen zullen het uiteindlijk toch moeten doen
    Het minimumgewicht bij de profs is toch 6,7 kilo? Ik denk dat die 1,5 kilo dan niet veel uitmaakt...
    Het zal wel schelen. Ik heb ook nog een stalen fiets van 10 kg. Dat verschil merk je echt wel.
    Een vriend van me heeft een fiets van 6,8 kg. Die is echt licht
    Eigenlijk kun je het zelf uittesten: een keer zonder bidonnen gaan fietsen.
    in a crowd you lose humanity
    pi_76047173
    Ik kan er wel meer afsmijten om 't gewicht omlaag te brengen. Niet dat ik dat ga doen, comfort is mij belangrijker dan gewicht.
    pi_76047451
    quote:
    Op vrijdag 25 december 2009 12:22 schreef Wombcat het volgende:

    [..]

    Het zal wel schelen. Ik heb ook nog een stalen fiets van 10 kg. Dat verschil merk je echt wel.
    Een vriend van me heeft een fiets van 6,8 kg. Die is echt licht
    Eigenlijk kun je het zelf uittesten: een keer zonder bidonnen gaan fietsen.
    Daar heb je wel gelijk in natuurlijk
    Hmm, ik zal het eens proberen!

    Wat ik wel merk is dat stijfheid ook een wereld van verschil maakt.
    M'n nieuwe mtb is een stuk stijver, lichter en iets kleiner dan m'n oude. Qua fietsen merk je dat meteen.
    M'n crosser is een slap oud, stalen apparaat. Als ik daarna op m'n racer ga fietsen, merk ik echt het verschil wel. Zal wel door die twee factoren komen.

    @Ultra_ivo: Als ik zulke afstanden zou fietsen als jou, zou ik ook echt veel meer voor comfort gaan
    pi_76049443
    Niet alleen voor de afstanden. Op kasseien of ander slecht wegdek heb ik ook liever een wat slappere fiets die beter de weg volgt. Een te lichte fiets danst onder je weg op de kasseien.
    pi_76052755
    quote:
    Op vrijdag 25 december 2009 14:15 schreef ultra_ivo het volgende:
    Niet alleen voor de afstanden. Op kasseien of ander slecht wegdek heb ik ook liever een wat slappere fiets die beter de weg volgt. Een te lichte fiets danst onder je weg op de kasseien.
    Ik heb RVV 3x gereden (volledige afstand). De eerste keer met een stalen fiets, de andere 2x met m'n bijna 2 kg lichtere carbon. Eigenlijk vond ik het vrij verbazend dat die laatste toch comfortabeler was.
    in a crowd you lose humanity
    pi_76053414
    Niet alleen comfort, ook het op de weg blijven. Jaren terug woonde ik in Gent. Ik heb toen zitten experimenteren met bandbreedte en druk. Mijn conclusie was toen dat een soepele 32mm band op 6 atmosfeer het snelst en mest comfortabel op de kasseien was. Het achterwiel sprong op die manier vrijwel niet opzij. Dat terwijl ik toen een stuk lichter was dan nu. Tegenwoordig rij ik met m'n stalen Bioracer massa's aluminumrijders voorbij als ik een keertje kasseien rijd. Maar goed, gezien m'n lange afstandsachtergrond heb ik dan al automatisch alles uit de kast gehaald dat het ook goed doet op kasseien, bredere, soepele banden, dubbel stuurlint, soepel frame (ook staal kan ultra-stijf gebouwd worden) en soepel zitten.
    pi_76053481
    Aluminium is een drama op kasseien: veel te stijf. Je moet ook geen hoge velgen hebbn.
    Carbon gedraagt zich dus best goed, is qua absorptie ook vergelijkbaar met staal. Ik had toen wel 32/36 spaaks wielen in.
    in a crowd you lose humanity
    pi_76053519
    Carbon is inderdaad niet te generaliseren, dat bestaat in zowel stijf als slap. Net zoals een modern colablikje zich anders gedraagd dan een ouderwetse Alan of Vitus. Die dingen waren zo slap als een vaatdoek (maar in de handen van een goede coureur zeer succesvol).
    Een groot probleem op kasseien zit idd in de wielen. Zijn die te licht dan heb je geen goede controle meer. Voor de gevolgen hoef je alleen maar de afdaling van de Kemmelberg van een paar jaar terug te zien.
    pi_76053583
    quote:
    Op vrijdag 25 december 2009 17:27 schreef ultra_ivo het volgende:
    Carbon is inderdaad niet te generaliseren, dat bestaat in zowel stijf als slap. Net zoals een modern colablikje zich anders gedraagd dan een ouderwetse Alan of Vitus. Die dingen waren zo slap als een vaatdoek (maar in de handen van een goede coureur zeer succesvol).
    Een groot probleem op kasseien zit idd in de wielen. Zijn die te licht dan heb je geen goede controle meer. Voor de gevolgen hoef je alleen maar de afdaling van de Kemmelberg van een paar jaar terug te zien.
    Of Maaskant die een paar jaar geleden in PR in een bocht rechtdoor ging ipv linksaf met zijn sjieke hoge carbon velgen.
    in a crowd you lose humanity
    pi_76053614
    Qua zelf fietsen betreft heb ik vandaag 1½ uur op mijn nieuwe speeltje (de Fortius) gezeten. Eindelijk een route gevonden wat mijn aftandse laptop aankan zonder me halverwege eruit te kiepen. Tof ding zo'n Fortius . Hierop train ik veel intensiever dan op mijn oude Tacx (die was nog gewoon met magnetische weerstand).

    Morgen is het hopelijk weer buitenfietsweer.
    in a crowd you lose humanity
    pi_76061822
    quote:
    Op vrijdag 25 december 2009 08:53 schreef Oksel het volgende:

    [..]

    Wat kun je meer zeggen over het frame als je meer info hebt?

    En ik weet niet of het een 8 of een 9 speed is.. dat heb ik nu net gevraagd.. oh, en de prijs is al gezakt naar 700..

    Alles nieuw, goed onderhouden, dura-ace.. met pedaaltjes en computer. Wel wat zwaar..

    Hmm.. meer mensen die mij een advies kunnen geven? Bedankt!
    Denk ook dat het 9 speed is? Anders zeker laten staan want dan is de groep erg oud. Ook met 9 speed vind ik 'm nog niet goedkoop, 10 speed ultegra heb je meer aan en lukt ook best voor 700 euro. DA 10 speed kwam in 2004 denk ik..? Wielen zijn niet geheel probleemloos (vraag maar aan OProg )
    Het frame ken ik niet maar een carbon achtervork beschouw ik als een nadeel (extra kwetsbare lijmverbinding).

    Tot slot: gewicht is niet belangrijk in deze prijsklasse, alle fietsen zullen dan 9kg wegen.
    pi_76069243
    Volgens mij is 10-speed Shimano er nog maar een jaar of 2.
    in a crowd you lose humanity
    pi_76071683
    quote:
    Op vrijdag 25 december 2009 17:33 schreef Wombcat het volgende:

    Morgen is het hopelijk weer buitenfietsweer.
    Ik durfde het nog niet aan om te fietsen, en terecht bleek.
    Tijdens het hardlopen op m'n bek gegaan door een stuk opgevroren wegdek
    pi_76072451
    quote:
    Op zaterdag 26 december 2009 09:06 schreef Wombcat het volgende:
    Volgens mij is 10-speed Shimano er nog maar een jaar of 2.
    Nee joh.. heb het even opgezocht en 10sp DA is inderdaad gekomen in modeljaar 2004, dus al in 2003.
      zaterdag 26 december 2009 @ 15:12:11 #95
    14505 OProg
    A Life in Music
    pi_76078003
    Zow. weer binnen.

    Toch nog meer dan twee uur op de fiets gezeten vandaag, buiten. Koud en goed opletten maar in deze omgeving is het wel te doen.
    "Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
    Improv: Rich Tapestry of Life
    pi_76080052
    Vraagje.

    Ik ga in ze zomer met wat vrienden een paar weken fietsen in Frankrijk. Aangezien ik nog niet echt een wielrenfiets heb die geschikt is voor de Franse bergen moet ik dus een nieuwe halen.
    Hebben jullie nog tips waar ik op moet letten etc?
    Hoeft geen professionele fiets te zijn van een paar duizend maar gewoon eentje waar je lekker op kunt fietsen zonder je zorgen te maken dat ie opeens uit elkaar val.

    Bedankt.
      zaterdag 26 december 2009 @ 17:14:47 #97
    153506 Captain_Fabulous
    Nog steeds CyclingGirl fan
    pi_76080806
    Waar woon je Mr.West? Onder elkaar kennen we hier best wel veel goede fietszaken...
    Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
    26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
    pi_76095030
    Hierin staan veel tips: Racefiets kopen
    En ik zou een triple nemen als ik jou was.
    in a crowd you lose humanity
    pi_76104165
    Net 3 uur en 3 kwartier gefietst . Lekker fietsweer. Wel een beetje vervelende tegenwind op het einde, ik kwam bijna niet meer vooruit.
    Toch dik 100 km afgetrapt
    in a crowd you lose humanity
      maandag 28 december 2009 @ 12:50:54 #100
    61399 Superher0
    Is it a plane?
    pi_76136585
    Zaterdag voor het eerst sinds Oktober weer op de racefiets. 45km lekker rustig aangedaan, ging goed. Gisteren met een aantal vrienden even wezen fietsen. Dat even werd 120km, de eerste 80km kon ik goed meekomen maar daarna was het afzien. Erg afzien. Wind tegen deed ook niet veels goed. Merk dat ik best wel wat duur kwijt ben. Snelheid en kracht heb ik wel voor de eerste 2 uur maar daarna is het snel op.

    Gemiddelde van 27.5 voor een kleine 4.5 uur. Toch een goed begin van de training voor de Mont Ventoux. Heb dit jaar 2 doelen: de Mont Ventoux van alle kanten beklimmen (3) op 1 dag en dus lid worden van http://www.clubcinglesventoux.org/. Doel 2: het rijden van de Grand Ballon. Deze cyclo is 2 weken later dan de Mont Ventoux dus wil ik voor goud gaan.

    Wordt nog afzien dat trainen!
    Superhero to the rescue!
    pi_76140891
    quote:
    Op maandag 28 december 2009 12:50 schreef Superher0 het volgende:
    Zaterdag voor het eerst sinds Oktober weer op de racefiets. 45km lekker rustig aangedaan, ging goed. Gisteren met een aantal vrienden even wezen fietsen. Dat even werd 120km, de eerste 80km kon ik goed meekomen maar daarna was het afzien. Erg afzien. Wind tegen deed ook niet veels goed. Merk dat ik best wel wat duur kwijt ben. Snelheid en kracht heb ik wel voor de eerste 2 uur maar daarna is het snel op.

    Gemiddelde van 27.5 voor een kleine 4.5 uur.
    Dan deed ik het gisteren toch nog niet zo slecht in mijn eentje. Ik had 26,8 gemiddeld over die ruim 100 km. Ik vond het eigenlijk een triest laag gemiddelde
    quote:
    Toch een goed begin van de training voor de Mont Ventoux. Heb dit jaar 2 doelen: de Mont Ventoux van alle kanten beklimmen (3) op 1 dag en dus lid worden van http://www.clubcinglesventoux.org/. Doel 2: het rijden van de Grand Ballon. Deze cyclo is 2 weken later dan de Mont Ventoux dus wil ik voor goud gaan.

    Wordt nog afzien dat trainen!
    Dat haal je makkelijk, de tijden voor de cyclo zijn erg ruim (ik neem trouwens aan dat je Le Trois Ballons bedoelt, van sportcommunication, in Champagney).
    Vuistregel is dat je tijd op de Marmotte hetzelfde is als die op de Trois Ballons.
    in a crowd you lose humanity
      maandag 28 december 2009 @ 14:47:39 #102
    61399 Superher0
    Is it a plane?
    pi_76141329
    quote:
    Op maandag 28 december 2009 14:37 schreef Wombcat het volgende:

    [..]

    Dan deed ik het gisteren toch nog niet zo slecht in mijn eentje. Ik had 26,8 gemiddeld over die ruim 100 km. Ik vond het eigenlijk een triest laag gemiddelde
    [..]
    Niet te vergeten dat omdat het kouder is je ook vermogen kwijtraakt. Maar inderdaad waar ik afgelopen zomer in mijn eentje 35 gemiddeld over 150km is het nu diep droevig met deze snelheid. Maar we gaan gewoon weer opbouwen, gewoon weer trainen. heb sowieso een betere start dan verleden jaar, weeg 10kilo minder en heb een hele goede basisconditie. Die duur komt vanzelf wel. Gewoon weer wennen, kwestie van rijden en rusten in de juiste hoeveelheden.
    quote:
    Dat haal je makkelijk, de tijden voor de cyclo zijn erg ruim (ik neem trouwens aan dat je Le Trois Ballons bedoelt, van sportcommunication, in Champagney).
    Vuistregel is dat je tijd op de Marmotte hetzelfde is als die op de Trois Ballons.
    Ja, die bedoelde ik. Ik ga mijn best doen! Flink trainen, op duur en snelheid en interval.
    Superhero to the rescue!
    pi_76141776
    quote:
    Op maandag 28 december 2009 14:47 schreef Superher0 het volgende:

    [..]

    Niet te vergeten dat omdat het kouder is je ook vermogen kwijtraakt.
    Ja, dat weet ik. Alleen vond ik het gisteren wel erg tegenvallen. Meestal rijd ik nog wel boven de 27 gemiddeld in deze tijd van het jaar. Nu reed ik gisteren de laatste 10 km met tegenwind ook nog maar 20-24, toen is mijn gemiddelde gezakt van 27,4 naar 26,8 . Ik was ook wel een beetje op
    quote:
    Maar inderdaad waar ik afgelopen zomer in mijn eentje 35 gemiddeld over 150km is het nu diep droevig met deze snelheid.
    Zulke gemiddeldes rijd ik dus echt helemaal nooit in training. Maar nu train ik 's zomers eigenlijk ook maar weinig en al helemaal niet zulke afstanden. Dan rijd ik voornamelijk cyclo's en (trainings)wedstrijden.
    quote:
    Maar we gaan gewoon weer opbouwen, gewoon weer trainen. heb sowieso een betere start dan verleden jaar, weeg 10kilo minder en heb een hele goede basisconditie. Die duur komt vanzelf wel. Gewoon weer wennen, kwestie van rijden en rusten in de juiste hoeveelheden.
    [..]

    Ja, die bedoelde ik. Ik ga mijn best doen! Flink trainen, op duur en snelheid en interval.
    Alvast veel plezier en succes.
    De Trois Ballons heb ik 4x gereden. Eén keer niet gefinished (dubbele lekke band in de eerste afdaling, en daarna afgestoken). De andere keren 2x een tijd van rond de 8 uur, één keer 7:36. Ben benieuwd of je die 7:36 kunt kloppen
    in a crowd you lose humanity
    pi_76322343
    Beste wensen allemaal.

    Het eerste doel voor 2010 is inmiddels vastgesteld: De Elfstedentocht op tweede pinksterdag, 24 mei... Nu nog trainen.
    "Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
    pi_76322835
    Veel fietsplezier allemaal in 2010 inderdaad

    Ik ga in januari alvast 2 weken op een ver en warm eiland (Fuerteventura) trainen.
    in a crowd you lose humanity
      zaterdag 2 januari 2010 @ 13:56:05 #106
    153506 Captain_Fabulous
    Nog steeds CyclingGirl fan
    pi_76323005
    Ook de beste wensen allemaal...ik heb m'n eerste doel van het jaar al gehad, meegdaan aan een nieuwjaarsduik voor het eerst
    qua fietsen wil ik in elk geval de JJC weer doen, op een langere afstand dan vorig jaar. Verder zien we de NTFU agenda wel...
    Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
    26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
      zondag 3 januari 2010 @ 09:10:58 #107
    58560 Oksel
    Gezellig.
    pi_76349534
    Beste wensen beste fietsfanaten.. Ik heb O&N in Sydney gevierd.. nu in Melbourne. Kijk er nar uit om weer te fietsen, hardlopen is kut. Maar eerst een fiets vinden.. nog iemand goede tip? Mooie nieuwe, of een goede 2e hands..?
      zondag 3 januari 2010 @ 09:35:21 #108
    58560 Oksel
    Gezellig.
    pi_76349732
    Kom ook zulke dingen tegen op MP.. Het zou mooi zijn als ik met 1 email 200 fietsendealers zou kunnen mailen dat ik op zoek ben naar een 54cm fiets, voor een mooi prijsje. En als ze dan iets hebben, dat ze me maar moeten terugmailen..
      zondag 3 januari 2010 @ 09:36:13 #109
    58560 Oksel
    Gezellig.
    pi_76349743
    quote:
    Op zaterdag 2 januari 2010 13:50 schreef Wombcat het volgende:
    Veel fietsplezier allemaal in 2010 inderdaad

    Ik ga in januari alvast 2 weken op een ver en warm eiland (Fuerteventura) trainen.

    Hoe neem je je fiets mee?
      zondag 3 januari 2010 @ 10:14:32 #110
    56724 Wombcat
    rent wiel
    pi_76350206
    quote:
    Op zondag 3 januari 2010 09:36 schreef Oksel het volgende:

    [..]

    Hoe neem je je fiets mee?
    Fietskoffer.
    in a crowd you lose humanity
    pi_76358815
    quote:
    Op zondag 3 januari 2010 09:35 schreef Oksel het volgende:
    Kom ook zulke dingen tegen op MP.. Het zou mooi zijn als ik met 1 email 200 fietsendealers zou kunnen mailen dat ik op zoek ben naar een 54cm fiets, voor een mooi prijsje. En als ze dan iets hebben, dat ze me maar moeten terugmailen..
    Hoeveel kun je zelf doen aan het onderhoud van de fiets? Afhankelijk van je woonomgeving kunnen we misschien een tip geven voor een goede fm. Daarnaast: de ene 54cm is duidelijk de andere niet, heb je een idee van de bovenbuis- en balhoofdbuislengte die je nodig hebt? Wat is je totale lengte en binnenbeenlengte? Wil je een compact of triple?
    Zie af en toe leuke fietsjes voorbij komen op MP/fora. Op het fiets forum staat bijv. een mooie/zeldzame Trek te koop
      zondag 3 januari 2010 @ 15:48:26 #112
    56724 Wombcat
    rent wiel
    pi_76361081
    Zo, de eerste 95 km zitten erop Was wel fietsen met hindernissen. Omdat mijn fiets al in de koffer zit, was ik op mijn oude fiets, die ik voornamelijk op de Tacx gebruik. Eerst deed het tellertje het niet, dus terug om dat te fixen. Toen reed ik na 3 km lek, dus terug om een ander wiel te steken.
    Daarna ging het lekker . Wel koud, koude wind ook. Gelukkig waait het niet zo hard. Lekker zonnetje erbij
    in a crowd you lose humanity
      maandag 4 januari 2010 @ 01:40:15 #113
    58560 Oksel
    Gezellig.
    pi_76387062
    Pff, dapper.
      maandag 4 januari 2010 @ 01:44:07 #114
    58560 Oksel
    Gezellig.
    pi_76387117
    quote:
    Op zondag 3 januari 2010 14:47 schreef eentwee het volgende:

    [..]

    Hoeveel kun je zelf doen aan het onderhoud van de fiets? Afhankelijk van je woonomgeving kunnen we misschien een tip geven voor een goede fm. Daarnaast: de ene 54cm is duidelijk de andere niet, heb je een idee van de bovenbuis- en balhoofdbuislengte die je nodig hebt? Wat is je totale lengte en binnenbeenlengte? Wil je een compact of triple?
    Zie af en toe leuke fietsjes voorbij komen op MP/fora. Op het fiets forum staat bijv. een mooie/zeldzame Trek te koop
    Ik woon nergens in NL, en ben niet te beroerd ergens een fiets op te halen.. en doe zelf veel qua onderhoud! En ik heb geen idee mbt alle exacte maten. Ik had een 54cm, en kon er zoveel aan veranderen dat ik ervan uitga(ging?) dat elke 54cm mij wel zou passen. Ben gewoon 1m80, en alles in (voor zover ik weet) best normaal in verhouding..

    Mooie Trek inderdaad.. zal me eens reggen op dat forum en een post doen. Bedankt in ieder geval. Oh, erg mooie fiets. Maar een 56cm. Of is dat minder belangrijk dan ik denk?
    pi_76388366
    Dan lijkt me een 54 aan de kleine kant voor je.
    in a crowd you lose humanity
      maandag 4 januari 2010 @ 08:31:25 #116
    58560 Oksel
    Gezellig.
    pi_76388694
    Mijn oude fiets was inderdaad niet groot..
      maandag 4 januari 2010 @ 09:29:32 #117
    130803 Gripper
    Get a grip
    pi_76389389
    Nou, dit wordt een jaar met overwegend racefietsen vrees ik. Mn mountainbike is dit weekend bij ons uit het appartementengebouw gestolen...
    Als iemand in omgeving Utrecht een blauwwitte Giant ATX 880 met zwarte voorvork mountainbike ziet, of op marktplaats / andere fietsfora tegenkomt: hou me op de hoogte!

    Niet zo'n best fietsbegin van 2010 dus. Qua dikke banden dan, de racefiets die ernaast stond hebben ze gewoon laten staan
    Mijn foto's op Flickr!
    [b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
    Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
      maandag 4 januari 2010 @ 11:08:38 #118
    153506 Captain_Fabulous
    Nog steeds CyclingGirl fan
    pi_76391745
    Wat een honden zeg...was dat die fiets die je uit twee ATB's had gemaakt? Ik herinner me zon soort van post van je...
    Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
    26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
      maandag 4 januari 2010 @ 11:47:35 #119
    130803 Gripper
    Get a grip
    pi_76392958
    quote:
    Op maandag 4 januari 2010 11:08 schreef Captain_Fabulous het volgende:
    Wat een honden zeg...was dat die fiets die je uit twee ATB's had gemaakt? Ik herinner me zon soort van post van je...
    Deze ja
    Hij was net klaar met fijne nieuwe bandjes en remmen

    Als iemand m ziet rijden in of rondom Utrecht: rij m van zn fiets (maar niet zo hard dat de fiets in tweeën breekt graag )
    Mijn foto's op Flickr!
    [b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
    Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
      maandag 4 januari 2010 @ 13:48:20 #120
    61399 Superher0
    Is it a plane?
    pi_76396969
    quote:
    Op maandag 4 januari 2010 11:47 schreef Gripper het volgende:

    [..]

    Deze ja
    Hij was net klaar met fijne nieuwe bandjes en remmen

    Als iemand m ziet rijden in of rondom Utrecht: rij m van zn fiets (maar niet zo hard dat de fiets in tweeën breekt graag )
    jeetje wat rot voor je. Slecht begin van het nieuwe jaar.
    In ieder geval iedereen de beste wensen voor 2010 en dat het een succesvol 2010 mag worden.
    Ikzelf heb zaterdag nog 83km gefietst op de racer en het was koud! -4, ondanks dat ik drie paar sokken aan had en overschoenen waren mijn tenen bijna bevroren.

    Ik merk wel dat het fietsen me nog goed afgaat, houd makkelijk vol, niet al te hoge hartslag. Nu duur kweken! Aankomende zaterdag 36km over het strand raggen, Egmond Pier Egmond. Heb er zin in!
    Superhero to the rescue!
      maandag 4 januari 2010 @ 19:00:12 #121
    130803 Gripper
    Get a grip
    pi_76408780
    quote:
    Op maandag 4 januari 2010 13:48 schreef Superher0 het volgende:

    [..]

    jeetje wat rot voor je. Slecht begin van het nieuwe jaar.
    Het begin van het jaar is zojuist weer helemaal goedgekomen, dus iedereen alsnog een hartelijk en oprecht gemeend 2010 met veel mooie kilometers!!!

    Ik stond al met mn jas aan bij de schuur om naar het politiebureau te fietsen voor aangifte, en ik dacht ineens: misschien, heel misschien heeft iemand m wel in een zieke bui in het poortje achter de huizen verstopt. Dus even daar gekeken, en wat stond daar, onder een laagje sneeuw? jawel!

    Maar godsamme wat een kutgrap zeg. Iemand die na een (ik speculeer nu even) dronken oud&nieuw feestje ergens in ons appartementencomplex, waarschijnlijk niet een van mn flatgenoten maar een gast van een bewoner, dacht: ik verstop m lekker buiten. Ook geen moment erbij nagedacht dat als iemand die fiets (die er dan zeker 3 dagen gestaan heeft) tegenkomt m wel eens echt zou kunnen meejatten. wat een maffe teringlijers, dit zijn echt geen leuke grapjes

    Maar goed: ik ben weer blij, en hoef niet naar de politie voor een zinloze aangifte.
    Mijn foto's op Flickr!
    [b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
    Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
    pi_76408875
    quote:
    Op maandag 4 januari 2010 19:00 schreef Gripper het volgende:

    [..]

    Het begin van het jaar is zojuist weer helemaal goedgekomen, dus iedereen alsnog een hartelijk en oprecht gemeend 2010 met veel mooie kilometers!!!

    Ik stond al met mn jas aan bij de schuur om naar het politiebureau te fietsen voor aangifte, en ik dacht ineens: misschien, heel misschien heeft iemand m wel in een zieke bui in het poortje achter de huizen verstopt. Dus even daar gekeken, en wat stond daar, onder een laagje sneeuw? jawel!

    Maar godsamme wat een kutgrap zeg. Iemand die na een (ik speculeer nu even) dronken oud&nieuw feestje ergens in ons appartementencomplex, waarschijnlijk niet een van mn flatgenoten maar een gast van een bewoner, dacht: ik verstop m lekker buiten. Ook geen moment erbij nagedacht dat als iemand die fiets (die er dan zeker 3 dagen gestaan heeft) tegenkomt m wel eens echt zou kunnen meejatten. wat een maffe teringlijers, dit zijn echt geen leuke grapjes

    Maar goed: ik ben weer blij, en hoef niet naar de politie voor een zinloze aangifte.
    Mooi dat je je fiets weer hebt
    in a crowd you lose humanity
    pi_76414837
    De beste wensen nog iedereen

    Ik denk dat het de komende dagen tacxen, sneeuwbiken, spinnen en hardlopen gaat worden voor mij
      maandag 4 januari 2010 @ 23:58:03 #124
    58560 Oksel
    Gezellig.
    pi_76422943
    Sjeez Gripper! Nouja. Je hebt hem weer terug.. !
    pi_76429882
    Nu kan je mooi een stukje sneeuwbiken
    pi_76444673
    Misschien is-ie teruggezet door iemand die FOK! leest en bang was voor represailles? Gelukkig is-ie terug! Heb zelf ook al zulke grappen meegemaakt, dat mijn fiets die gewoon in het rek voor mijn huis stond gestolen leek maar ik 'm opeens terugvond met half kapot gereden slot tegen een stoplicht aan gekwakt
    pi_76445507
    Ik heb wel eens gehad dat ik 'em even geparkeerd had staan, en iemand vervolgens het stuur losdraaide kutgeintjes zijn dat. Had natuurlijk ook net geen multi-tool bij me.
    Eins, zwei, hoeplakai.
    pi_76452499
    Ik wou dat ik m'n mtb hier had.

    Ik heb vandaag een stukje op m'n racefiets gefietst. Het ging best lekker, totdat ik een paadje tegenkwam waar nog veel sneeuw lag
      dinsdag 5 januari 2010 @ 20:13:49 #129
    43844 Yankee
    Is tegenwoordig Drent
    pi_76452822
    Heb vandaag weer op de taxc gezeten. Heb zin om weer buiten een ronde te maken maar ben op dit moment te bang om onderuit te gaan
    .
    pi_76478292
    Gaat de tour (de france) organisatie eigenlijk zelf nog een toertocht organiseren? Ik kan tot nu toe alleen deze site vinden: http://www.wielercomiterijnmond.nl/toertochten.php Hierin hebben een aantal rotterdamse wielervereningen samen een route uitgestippeld...
      woensdag 6 januari 2010 @ 13:10:00 #131
    49615 Bismarck
    Left on the sands of history
    pi_76478757
    Als je knaken teveel hebt dan kan je hier terecht: http://www.cyclingdutchman.nl/
    Volledig verzorgd het hele parcours (alle etappes) fietsen voor 3450 euro. Geen onredelijke prijs als je bedenkt dat het inclusief overnachtingen en maaltijden is.
    That's...Montgomery Clift, honey!
    pi_76483869
    quote:
    Op woensdag 6 januari 2010 13:10 schreef Bismarck het volgende:
    Als je knaken teveel hebt dan kan je hier terecht: http://www.cyclingdutchman.nl/
    Volledig verzorgd het hele parcours (alle etappes) fietsen voor 3450 euro. Geen onredelijke prijs als je bedenkt dat het inclusief overnachtingen en maaltijden is.
    Heel vel, maar ongeveer 3400 euro te duur ;-)

    Willen gewoon een ééndaagse toertoch doen ;-)
    pi_76488135
    Wij willen in de zomer tijdens de tour in frankrijk gaan fietsen.
    Kunnen recreatieve wielrenners dan ook op het (afgesloten) parcour fietsen, voor of nadat de profs voorbij zijn gekomen of is dit niet mogelijk? Is namelijk wel zo fijn om geen last van auto's etc te hebben als je gaat fietsen.
    pi_76489099
    quote:
    Op woensdag 6 januari 2010 16:50 schreef BraveDribbel het volgende:
    Wij willen in de zomer tijdens de tour in frankrijk gaan fietsen.
    Kunnen recreatieve wielrenners dan ook op het (afgesloten) parcour fietsen, voor of nadat de profs voorbij zijn gekomen of is dit niet mogelijk? Is namelijk wel zo fijn om geen last van auto's etc te hebben als je gaat fietsen.
    Ik schat in dat direct nadat het hele circus voorbij is alle bezoekers meteen de weg op gaan, dus als er 1 moment is waarop jij niet kan doorfietsen, dan is het wel vlak na de karavaan

    Beter is het om de dag erna te gaan. Dan is het hele circus alweer 150 km verderop, en heeft niemand meer aandacht voor het stukje straat waarop jij wilt rijden.
    Mijn foto's op Flickr!
    [b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
    Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
    pi_76514913
    Maar ze komen toch meestal pas na de middag langs? Kan je dan niet in de ochtend het parcour op zonder veel overlast? Of heb je dan al last van veel supporters langs de kant?
      donderdag 7 januari 2010 @ 10:57:28 #136
    43844 Yankee
    Is tegenwoordig Drent
    pi_76515200
    quote:
    Op donderdag 7 januari 2010 10:48 schreef BraveDribbel het volgende:
    Maar ze komen toch meestal pas na de middag langs? Kan je dan niet in de ochtend het parcour op zonder veel overlast? Of heb je dan al last van veel supporters langs de kant?
    Lijkt me dat dat wel kan, hoe komen die supporters anders op bijvoorbeeld de bergen terecht?
    .
    pi_76515380
    quote:
    Op donderdag 7 januari 2010 10:57 schreef Yankee het volgende:

    [..]

    Lijkt me dat dat wel kan, hoe komen die supporters anders op bijvoorbeeld de bergen terecht?
    Bergen worden langer afgesloten dan de vlakke stukken. Volgens mij worden de gewone hoofdwegen een uurtje of twee voordat de karavaan langskomt afgesloten. Maar dan kan je nog niet fietsen ivm reclamekaravaan etc.
    pi_76515527
    Ja, die fietsen van te voren meestal helemaal omhoog en dalen dan weer af tot ze een mooi plekkie gevonden hebben.

    Ik kwam trouwens tijdens het AKT m'n grote held en voorbeeld Michael Boogerd tegen
    Durfde alleen niet te vragen of ik met hem op de foto mocht, zat door een prijsvraag en het VIP-gedeelte en vond het wat wannabe om te vragen dan
    pi_76547213
    quote:
    Op maandag 4 januari 2010 08:31 schreef Oksel het volgende:
    Mijn oude fiets was inderdaad niet groot..
    Nog ontwikkelingen? Zag dat je ook op die Giant op het fiets forum gereageerd hebt, dat lijkt me een koopje.
    pi_76549139
    quote:
    Op donderdag 7 januari 2010 10:48 schreef BraveDribbel het volgende:
    Maar ze komen toch meestal pas na de middag langs? Kan je dan niet in de ochtend het parcour op zonder veel overlast? Of heb je dan al last van veel supporters langs de kant?
    Als ervaringsdeskundige kan ik zeggen dat je het zeer makkelijk kan doen. Ik ben zelf dit jaar een week met wat vrienden de Tour achterna gereisd met de auto en we baalden eigenlijk dat we geen fietsen mee hadden.

    Er zijn heel veel recreanten die 's ochtends de fiets pakken vanaf een camping en dan een berg beklimmen. Even naar de top en dan afdalen en wachten op het peloton. Van de supporters zal je geen last hebben, sterker nog, je wordt overladen met applaus en aanmoedigingen. Het grootste deel staat er al een nacht(wij sliepen bijvoorbeeld bovenop de Pt. Bernard en op de Mont Ventoux) en moeten wat doen om de dag door te komen. Recreanten aanmoedigen is dan een leuke bezigheid.

    Advies is dus gewoon doen, het is goed te doen, mits je op tijd komt. De berg wordt een avond van te voren afgesloten voor auto verkeer, dus daar zal je geen last van hebben. Maar op een gegeven moment zal de gendarmerie je na een tijdje wel van je fiets halen als de karavaan eraan komt.
      vrijdag 8 januari 2010 @ 08:58:45 #141
    58560 Oksel
    Gezellig.
    pi_76552171
    quote:
    Op vrijdag 8 januari 2010 00:03 schreef eentwee het volgende:

    [..]

    Nog ontwikkelingen? Zag dat je ook op die Giant op het fiets forum gereageerd hebt, dat lijkt me een koopje.
    Niets echt bijzonders..! Die Giant man reageert nog niet echt..
    pi_76572999
    Thanks LittleCreep, dan gaan we dat zeker doen deze zomer!!
    Moet nog wel flink gaan trainen voor die tijd, en met al die sneeuw nu wil dat niet echt makkelijk gaan. (Behalve met een tacx of spinning natuurlijk..)
    pi_76578056
    Ik ben gister echt compleet doodgegaan op de spinningfiets. Voor 't eerst had ik training van iemand die verstand heeft van wielrennen, pfff.
    pi_76579183
    Lekker weertje hier op Fuerteventura Gisteren aangekomen, vandaag twee uurtjes gefietst Morgen wat langere tocht maken, hoop ik.
    Ik zag dat het in Nederlnad erg slecht weer is.
    in a crowd you lose humanity
    pi_76580833
    quote:
    Op vrijdag 8 januari 2010 21:07 schreef Wombcat het volgende:
    Lekker weertje hier op Fuerteventura Gisteren aangekomen, vandaag twee uurtjes gefietst Morgen wat langere tocht maken, hoop ik.
    Ik zag dat het in Nederlnad erg slecht weer is.
    Rat Veel plezier daar, geniet ervan!
    pi_76616704
    quote:
    Op woensdag 6 januari 2010 16:50 schreef BraveDribbel het volgende:
    Wij willen in de zomer tijdens de tour in frankrijk gaan fietsen.
    Kunnen recreatieve wielrenners dan ook op het (afgesloten) parcour fietsen, voor of nadat de profs voorbij zijn gekomen of is dit niet mogelijk? Is namelijk wel zo fijn om geen last van auto's etc te hebben als je gaat fietsen.
    Dit is, zoals al gemeld, best te doen. Heb regelmatig langs het parcours gestaan en fietsers kunnen eigenlijk altijd wel doorrijden. Helemaal je eigen tempo zit er bij de bergen misschien niet in aangezien er de hele dag pers autos en wat niet al de route af rijdt.
    Ook zal een korte tijd voor de renners en caravane langs komt de gendarmerie iets minder aardig worden en je vertellen dat je moet af stappen.
    Niet 1, niet 2, niet 3 maar 4 Regenbogen!
    pi_76643162
    quote:
    Op vrijdag 8 januari 2010 21:46 schreef eentwee het volgende:

    [..]

    Rat Veel plezier daar, geniet ervan!
    Sorry

    Gisteren was het hier ideaal fietsweer. Weinig wind, zonnetje, graadje of 20-24. 150 km weggetrapt in ruim 5 uur en een kwartier. 1400 hm.
    Vandaag een beetje moe, dus ruim twee uurtjes gepeddeld. Was ook 'slecht' weer, bewolkt en zelfs af en toe wat regen.
    in a crowd you lose humanity
    pi_76644883
    Ik heb vandaag 1,5 uur door de sneeuw geploegd met m'n mtbtje. Heerlijk!
      maandag 11 januari 2010 @ 09:54:34 #149
    153506 Captain_Fabulous
    Nog steeds CyclingGirl fan
    pi_76668680
    Niet gefietst, wel geschaatst (en veel gevallen) op Loosdrecht...werkijs, zullen we maar zeggen. En een puinhop qua auto's natuurlijk. Maar ik zal ook de mountainbike maar weer zullen moeten pakken want schaatsen vonden m'n knieen niet echt geweldig, het vallen erop dan voornamelijk. En het zomerseizoen mag niet in gevaar komen, ik blijf een ridder van het betere asfalt en niet al te slecht weer, moet ik erkennen. Dood gaan op de laatste 10 km van een tocht is alleen op een racefiets leuk voor mij.
    Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
    26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
      maandag 11 januari 2010 @ 12:49:13 #150
    58560 Oksel
    Gezellig.
    pi_76674432
    Het is hier 22:15 en nog 36,9 graden. Bizar dus.

    Anyway, wel iets erg leuks op marktplaats gezien, zou hem bijna blind kopen:

    http://link.marktplaats.nl/311410748
      vrijdag 15 januari 2010 @ 05:23:50 #151
    58560 Oksel
    Gezellig.
    pi_76837436
    Druk hier!
      vrijdag 15 januari 2010 @ 05:24:28 #152
    58560 Oksel
    Gezellig.
    pi_76837442
    pi_76856086
    Lelijk, wielen met rode stickers
    Je ziet ze veel te veel

    pi_76867466
    Met die dame daarentegen is niets mis

    Ik ben nog steeds lekker aan het fietsen op Fuerteventura. Ten opzichte van de andere keren dat ik hier was, is er weinig wind. Al ongeveer 760 km weggetrapt sinds vorige week vrijdag. Bijna 8000 hoogtemeters en in totaal al ongeveer 27 uur op de fiets gezeten .
    Tot en met woensdag kan ik hier nog rondfietsen, donderdag weer terug naar NL.
    in a crowd you lose humanity
    pi_76867886
    Wat kijkt dat mens vreselijk zeg. Het is niet voor een kalender in de werkplaats
    pi_76878818
    Heb ondertussen een optie op deze fiets:



    of, als ik wil, hem in het wit:




    Nieuwe Ultegra 10sp groep,
    Nieuwe carbonvelgen met nieuwe bandjes, (of keuze uit een set alu. wielen, met witte stickers)
    ProRace carbon zadelpen,
    ProRace carbon stuur, (of het stuur wat nu op de fiets zit, kost me 50 euro extra voor het carbonstuur)



    ProVibe carbon stuurpen,
    Pazzaz bidonhouders,
    Full carbon Scott frame (2,5 jaar oud).
    Sella Italia of ander merk zadel, keuze.

    Misschien ander kleur stuurlintje.. Komt met computertje en pedaaltjes. Dit alles voor 950 euro (ex. carbonstuur). Het is een maat M, licht slooping, komt overeen met maat 56. Fiets is erg licht. Wat vinden jullie? Welke velgen? Welk stuur?

    Bedankt!

    [ Bericht 8% gewijzigd door Oksel op 16-01-2010 08:26:49 ]
      zaterdag 16 januari 2010 @ 14:16:26 #157
    63192 ursel
    "Het Is Hier Fantastisch!
    pi_76889639
    Ook maar weer eens hier zwaaien
    maandag inschrijven voor de amstel gold
      zondag 17 januari 2010 @ 09:37:23 #158
    153506 Captain_Fabulous
    Nog steeds CyclingGirl fan
    pi_76915454
    Beginnen de inschrijvingen nu al? Snel maar eens gaan weten wat ik wil dan...de JJC natuurlijk, verder ben ik nog blanco.
    Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
    26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
      zondag 17 januari 2010 @ 10:06:25 #159
    43844 Yankee
    Is tegenwoordig Drent
    pi_76915660
    quote:
    Op zaterdag 16 januari 2010 14:16 schreef ursel het volgende:
    maandag inschrijven voor de amstel gold
    Die wil ik ook weer gaan rijden. Wel jammer dat het weer duurder geworden is.
    .
    pi_76949799
    Hoe duur is het dan? Ik twijfel nog een beetje omdat ik ook de Steven Rooks al ga rijden...
      maandag 18 januari 2010 @ 01:14:18 #161
    58560 Oksel
    Gezellig.
    pi_76950905
    Ondertussen toch weer andere fietsen op het oog. Je kan een hoop fiets kopen voor 1100-1300 euro! Stevens, full carbon, 2009, dura ace.. 6000km op de teller. Bijvoorbeeld. En ga zo maar door!
      maandag 18 januari 2010 @ 09:55:51 #162
    43844 Yankee
    Is tegenwoordig Drent
    pi_76955532
    quote:
    Op maandag 18 januari 2010 00:37 schreef Tommeke het volgende:
    Hoe duur is het dan? Ik twijfel nog een beetje omdat ik ook de Steven Rooks al ga rijden...
    35,- + 6,- borg
    .
      FOK!fotograaf maandag 18 januari 2010 @ 09:57:12 #163
    73911 ultra_ivo
    pi_76955566
    Dat zijn absurde prijzen. Ter vergelijking, een randonneursbrevet kost je, inclusief homologatie, 5 Euro.
      maandag 18 januari 2010 @ 10:02:42 #164
    43844 Yankee
    Is tegenwoordig Drent
    pi_76955675
    Dit krijg je er zo ongeveer voor terug:

    • Duidelijk gepijlde routes
    • Helling aanduiding
    • Verzorging (voeding, drank, medisch en technisch)
    • Tijdregistratie en sms-service naar je vrienden/familie
    • Foto service onderweg en rondemissfoto
    • Eigen persoonlijke pagina op de website
    • Diverse camerapunten onderweg waardoor jouw doorkomst live te volgen zal zijn op de website www.amstelgoldrace.nl

    Neemt niet weg dat ik het me je eens ben Ivo, 35 euro is wel erg veel geld hiervoor
    .
      FOK!fotograaf maandag 18 januari 2010 @ 10:08:16 #165
    73911 ultra_ivo
    pi_76955792
    Er zijn zat tochten (zeker in België) voor een euro of 10 waar je ook goede bepijling hebt en goede verzorging. Dat is eigenlijk het enige van het lijstje wat echt iets toevoegt aan een tocht. Voor een tijdsregistratie heb je je fietscomputer (of nog mooier, GPS).
    pi_76956564
    Okee, laat maar zitten dus. Moet daar natuurlijk ook verblijven enzo.
      maandag 18 januari 2010 @ 10:39:41 #167
    63192 ursel
    "Het Is Hier Fantastisch!
    pi_76956601
    Mja, maar moet hem toch ooit een keer gereden hebben...
    JJC was ook 1/3 geloof ik. En ook die was gewoon uitstekend verzorgt, inclusief verzorging
    pi_76956623
    Volstrekt belachelijk die prijs. Die fotoservice onderweg is ook alleen maar voor een commerciele organisatie die dan 7 euro per foto vraagt (waar je eenvoudig naartoe kunt surfen via je 'persoonlijke pagina'). Pff..
      maandag 18 januari 2010 @ 10:56:01 #169
    153506 Captain_Fabulous
    Nog steeds CyclingGirl fan
    pi_76957102
    • Duidelijk gepijlde routes
    lijkt me een basisvoorziening. krijg ik ook als ik een tocht van bv de wielerclub Weesp rij....voor 2,5 euro.
    • Helling aanduiding
    Zie boven, al is dat in dat gebied mischien wel veel belangrijker.
    • Verzorging (voeding, drank, medisch en technisch)
    is sportdrank zo duur als jet het in bulk aankoopt?
    • Tijdregistratie en sms-service naar je vrienden/familie
    wat ivo al zei dus.
    • Foto service onderweg en rondemissfoto
    zie eentwee
    • Eigen persoonlijke pagina op de website
    ben niet zo medialgeil
    • Diverse camerapunten onderweg waardoor jouw doorkomst live te volgen zal zijn op de website
    om even prof te spelen of zo?

    O ja, Weesp zet altijd gratis leverworst en blokjes kaas neer op de bar...om de bierverkop te stimuleren denk ik

    [ Bericht 13% gewijzigd door Captain_Fabulous op 18-01-2010 11:03:01 ]
    Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
    26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
    pi_76957214
    quote:
    Op vrijdag 15 januari 2010 05:24 schreef Oksel het volgende:
    [ afbeelding ]
    Oeh lekker
    ken nog wel een meid die ik wel in zo'n half-open rood shirtje tegen mijn racefiets aan zou willen zien hijgen
    Gaat voor de BHFH-award 2005!
    Humanitas est in bestias bonitas.
    I am the hole I can't get out of.
      maandag 18 januari 2010 @ 11:04:17 #171
    153506 Captain_Fabulous
    Nog steeds CyclingGirl fan
    pi_76957373
    Wat betreft Jolanthe trouwens...welk klassement heeft een rood shirt in de Giro? Ik kan me roze, paars en groen herinneren eigenlijk.
    Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
    26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
    pi_76957520
    quote:
    Op maandag 18 januari 2010 10:56 schreef Captain_Fabulous het volgende:
    • Duidelijk gepijlde routes
    lijkt me een basisvoorziening. krijg ik ook als ik een tocht van bv de wielerclub Weesp rij....voor 2,5 euro.
    • Helling aanduiding
    Zie boven, al is dat in dat gebied mischien wel veel belangrijker.
    • Verzorging (voeding, drank, medisch en technisch)
    is sportdrank zo duur als jet het in bulk aankoopt?
    • Tijdregistratie en sms-service naar je vrienden/familie
    wat ivo al zei dus.
    • Foto service onderweg en rondemissfoto
    zie eentwee
    • Eigen persoonlijke pagina op de website
    ben niet zo medialgeil
    • Diverse camerapunten onderweg waardoor jouw doorkomst live te volgen zal zijn op de website
    om even prof te spelen of zo?

    O ja, Weesp zet altijd gratis leverworst en blokjes kaas neer op de bar...om de bierverkop te stimuleren denk ik
    Daarom. Als ik de Steven Rooks fiets, ben ik ook nog een paar dagen in Maastricht. Dan ga ik dan wel de Cauberg, Keutenberg, Eyserbos etc opfietsen. Bijkomend voordeel is dat ik geen last heb van toerders die die bergen niet opkomen
      maandag 18 januari 2010 @ 11:43:01 #173
    58560 Oksel
    Gezellig.
    pi_76958737
    Ik wil ook weer fietsen..
    pi_76961823
    Wil de AGR ook wel een keer rijden maar dat inschrijjvingen systeem is echt tragisch

    Gister wel de eerste buitenkilometers can 2010 gemaakt
    Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
    [b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
    Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
      maandag 18 januari 2010 @ 13:30:44 #175
    63192 ursel
    "Het Is Hier Fantastisch!
    pi_76962709
    quote:
    Op maandag 18 januari 2010 13:09 schreef FJD het volgende:
    Wil de AGR ook wel een keer rijden maar dat inschrijjvingen systeem is echt tragisch

    Gister wel de eerste buitenkilometers can 2010 gemaakt
    Zijn er hier nog meer mensen die zich ingeschreven hebben??
      maandag 18 januari 2010 @ 13:44:56 #176
    43844 Yankee
    Is tegenwoordig Drent
    pi_76963267
    Ja
    .
    pi_76966399
    quote:
    Op maandag 18 januari 2010 09:57 schreef ultra_ivo het volgende:
    Dat zijn absurde prijzen. Ter vergelijking, een randonneursbrevet kost je, inclusief homologatie, 5 Euro.
    Het blijft een hele ervaring, met 2 km/h de Keutenberg op laveren. Over het gras kan ook, maar dat is valsspelen..
    pi_76975765
    Om 12.04 stond ik a;l ingeschreven, voor 200 km. Dus dat viel reuze mee.
    Wat een gezeur over de prijzen. Ja het is duur, maar dayt is niet zo belangrijk.
    Ik heb er al wel veel zin in!
      FOK!fotograaf maandag 18 januari 2010 @ 19:16:58 #179
    73911 ultra_ivo
    pi_76978648
    Op een Duits forum las ik dat laat op de middag de AGR al vol zat
      maandag 18 januari 2010 @ 19:21:38 #180
    43844 Yankee
    Is tegenwoordig Drent
    pi_76978885
    quote:
    Op maandag 18 januari 2010 19:16 schreef ultra_ivo het volgende:
    Op een Duits forum las ik dat laat op de middag de AGR al vol zat
    om 12.40
    .
    pi_76979383
    Ongelooflijk, na 40 minuten 12.000 inschrijvingen!
    Vorig jaar anderhalve dag.
    Jaar daarvoor volgens mij 3 dagen of meer.
    Ik had om 12 uur pauze op mijn werk, en zat ik al helemaal klaar.
    pi_77073790
    Ik heb een nieuwe (2e hands) fiets gekocht.. Het is de Bianchi geworden!



    Bianchi T Tube 928 full carbon NIEUW, met garantie.
    Carbon voorvork van Beda.
    Centaur Carbon groep (750km oud).
    Deda aluminium stuur.
    Deda zadelpen.
    Vuelta Lights (Alu) 1700-1800 gram (500km oud), andere wielen dan op de foto. Die op de foto zijn namelijk 1800 euro ofzo..
    Fietscomputertje, en bidonhouders.

    Voor 1000 euro. Het is wat groen, maargoed.. krijg wel veel fiets voor weinig geld. En een frame met garantie..!

    [ Bericht 5% gewijzigd door Oksel op 20-01-2010 22:41:03 ]
    pi_77074642
    Hoewel ik Bianchi over het algemeen supervet vind, vind ik deze toch wat minder. Bianchi's zijn over het algemeen dun en elegant (alle Bianchi's zijn vrouwen ), deze geeft me meer een beetje een mountainbike-idee. Komt door het zwarte denk ik.
    Eins, zwei, hoeplakai.
    pi_77075107
    En wat vind je verder van de fiets/prijs verhouding? Voor de looks heb ik hem niet gekocht..
    pi_77075141
    En er komen ook andere wielen in, die wat minder groot en lomp zijn.. (en zwaarder).
    pi_77075583
    Ben niet zo'n Campa-kenner, maar 1000 euro voor een full-carbon fiets, dat klinkt niet verkeerd! Zeker als het frame nieuw is.
    Eins, zwei, hoeplakai.
    pi_77076954
    Vergelijkbaar met Ultegra. Maar dan van Carbon. Als ik wil zet hij er een Ultegra groep op trouwens, maar vind dit wel eens leuk om te proberen.
    pi_77077204
    Ziet er mooi uit

    Ik ga denk ik van m'n belastingteruggaaf ook eens wat shoppen Een van de voordelen van het kopen van een huis
    Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
    [b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
    Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
    pi_77090686
    Toffe fiets, zeker met die wielset erin
    Ik wil ook dit jaar een stapje hogerop gaan, kan van een maat die fietskoerier is wat overnemen. Een zelf in elkaar gezette cannondale, helemaal opgebouwd met dura ace en ander fijn spul, spulletjeswaarde 5500 ¤, voor 1000 ¤
    Mijn foto's op Flickr!
    [b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
    Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
    pi_77091458
    Mooie wielen ja.. Die zijn dan ook 1500 euro. En die krijg ik er dus niet bij.. WS. een Alu wiel met hoge velg..!
    pi_77097496
    quote:
    Op woensdag 20 januari 2010 22:41 schreef Oksel het volgende:
    En wat vind je verder van de fiets/prijs verhouding? Voor de looks heb ik hem niet gekocht..
    Dan had je geen Bianchi moeten kopen, ze staan niet bekend als stijve fietsen
    Nee, grapje! Is alleen maar comfortabeler.

    Erg mooie fiets! Ik vind die wielen er ook wel mooi in staan, maar ze zijn wel erg opzichtig, en duur
    Ik denk ook dat de fiets erg mooi oogt met lagere wielen
      donderdag 21 januari 2010 @ 16:23:32 #192
    153506 Captain_Fabulous
    Nog steeds CyclingGirl fan
    pi_77102193
    Fraai fietsje, wat mij betreft.
    Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
    26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
      donderdag 21 januari 2010 @ 22:13:38 #193
    137929 beertenderrr
    Wup Holland Wup
    pi_77118833
    nog niet hier in dit topic geweest, dus eerst even een

    Ik ben sinds twee weken geleden begonnen met het fietsen op mijn tacx fietstrainertje.


    Normaal gesproken ben ik een hardloper, maar in de wintermaanden ben ik daar niet zo'n voorstander van, dus wil ik graag mijn conditie op peil houden (en met in het achterhoofd over een aantal jaar een volledige triatlon te lopen).

    Echter hoor ik net van mijn buren dat dit ding nogal veel geluid maakt. Nu is dat niet zo gek, want ik fiets gewoon heel hard maar daar waren ze dus niet van onder de indruk. Door dit geklaag van hun dreigt mijn indoor training een beetje in het water te vallen. Uiteraard kan ik gaan hardlopen buiten, maar eerlijk gezegd voel ik daar niet zo veel voor. Het fietsen vind ik heerlijk (ondanks het binnen is), en graag had ik tot eind februari nog wel binnen gezeten. Met deze herrie zit dit er echter niet in en om het nou tot een rechtszaak te laten komen voel ik al helemaal niets voor.

    Nu vroeg ik mij dus af: Hebben jullie tips om de herrie uit deze fietstrainer enigszins te isoleren? Een afname in een hoop herrie zou mijn training kunnen redden Mijn hele kamer isoleren ga ik niet aan beginnen, aangezien ik over 5 maanden ga verhuizen.

    Ik ben benieuwd, thnx voor de info alvast

    p.s. buren

    edit: Ik zie wat van die matten op internet die het geluid schijnen te dempen. Iemand hier enige ervaring mee? Ik geloof er namelijk niet zo heel veel van. Scheelt dit echt een hoop herrie?
    A "Nederlands restaurant" is a 'contradictio in terminus'.
    If it don't matter to you, it don't matter to me
    pi_77124484
    Dat schijnt wel te helpen.

    Ik zet m'n tacx altijd op een paar badhanddoeken. Je kan ook gewoon goedkope yogamatjes kopen.
    Aan de andere kan; buiten fietsen kan wel weer
      vrijdag 22 januari 2010 @ 00:10:51 #195
    259233 GimmeGore
    Dat is mevrouw Gore voor jou!
    pi_77124743
    als het toch over kettingen gaat...
    Wat is het mindere van de 2 kwaden? In een supervochtige schuur of gewoon buiten?
    Mijn ketting en mn derailleur vinden allebei niet erg tof
      vrijdag 22 januari 2010 @ 00:27:34 #196
    137929 beertenderrr
    Wup Holland Wup
    pi_77125278
    quote:
    Op vrijdag 22 januari 2010 00:03 schreef Tommeke het volgende:
    Dat schijnt wel te helpen.

    Ik zet m'n tacx altijd op een paar badhanddoeken. Je kan ook gewoon goedkope yogamatjes kopen.
    Aan de andere kan; buiten fietsen kan wel weer
    Laat ik nou net toevallig zo'n slaapmatje hebben van dat schuim, zet ik het daar wel op en kijken wat de reacties zijn volgens mij zit de irritatie vooral in de zoem die door het beton heen te horen is. Gedoe
    A "Nederlands restaurant" is a 'contradictio in terminus'.
    If it don't matter to you, it don't matter to me
    pi_77134523
    quote:
    Op vrijdag 22 januari 2010 00:10 schreef GimmeGore het volgende:
    als het toch over kettingen gaat...
    Wat is het mindere van de 2 kwaden? In een supervochtige schuur of gewoon buiten?
    Mijn ketting en mn derailleur vinden allebei niet erg tof
    Ervan uitgaande dat het in je schuur niet zo hard regent als buiten.... Binnen natuurlijk, de ketting dik in het vet als je de fiets langere tijd gestald hebt staan, en de overtollige olie eraf vegen vlak voordat je gaat fietsen. Zo trekt ie minder vuil aan.
    Mijn foto's op Flickr!
    [b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
    Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
    pi_77135787
    En we kunnen weer naar buiten
    Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
    [b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
    Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
    pi_77136475
    Koud hier. Maw: ik ben weer in NL.
    Flink wat gefietst op Fuerteventura. Ook een paar serieus lange tochten gemaakt: 200, 170, 160 en 150 km. In totaal 13.500 hoogtemeters. Bij elkaar 1300 km in 47½ uur.
    in a crowd you lose humanity
      vrijdag 22 januari 2010 @ 15:24:43 #200
    219615 drummerdude
    Wat een kutplaatje
    pi_77142547
    Een tijdje geleden dat ik me hier heb gemeld, maar dit jaar ga ik licentie rijden. Ik vraag me nu echt af hoe het nou zit met de rangen A, B en C. Waarom zou ik niet A nemen?
    pi_77144269
    Ik heb me daar ook in verdiept, aangezien bijna alle actieve leden van mijn club met een A-licentie rijden.
    Het verschil tussen de A's en de B's is dat wedstrijden voor de A's langer duren en dat er ook wel wat harder gereden worden. Verder zijn er voor de A's ook veel meer wedstrijden.

    Ik neem voorlopig geen licentie. Ik ga eerst wel wat trainingswedstrijden doen en hier in de buurt zijn in het voorjaar genoeg wedstrijden waar je kan starten op een daglicentie.
      vrijdag 22 januari 2010 @ 16:10:36 #202
    219615 drummerdude
    Wat een kutplaatje
    pi_77144618
    quote:
    Op vrijdag 22 januari 2010 16:01 schreef Tommeke het volgende:
    Ik heb me daar ook in verdiept, aangezien bijna alle actieve leden van mijn club met een A-licentie rijden.
    Het verschil tussen de A's en de B's is dat wedstrijden voor de A's langer duren en dat er ook wel wat harder gereden worden. Verder zijn er voor de A's ook veel meer wedstrijden.

    Ik neem voorlopig geen licentie. Ik ga eerst wel wat trainingswedstrijden doen en hier in de buurt zijn in het voorjaar genoeg wedstrijden waar je kan starten op een daglicentie.
    Dus gewoon een B-licentie, thanks!
    pi_77149977
    Als je voornamelijk trainingswedstrijden rijdt, dan kun je idd net zo goed een B-licentie nemen.
    Ik vraag me eigenlijk af waarom ik weer een A-licentie heb genomen, vorig jaar heb ik maar 4 wedstrijden gereden
    in a crowd you lose humanity
      FOK!fotograaf zaterdag 23 januari 2010 @ 11:02:52 #204
    73911 ultra_ivo
    pi_77171432
    Zodadelijk het eerste rondje van het nieuwe jaar rijden, een rondje langs de abdij van Flône.
    pi_77171512
    quote:
    Op zaterdag 23 januari 2010 11:02 schreef ultra_ivo het volgende:
    Zodadelijk het eerste rondje van het nieuwe jaar rijden, een rondje langs de abdij van Flône.
    Eerste trainingsrondje of georganiseerde ronde?
    in a crowd you lose humanity
      FOK!fotograaf zaterdag 23 januari 2010 @ 12:02:10 #206
    73911 ultra_ivo
    pi_77172527
    quote:
    Op zaterdag 23 januari 2010 11:07 schreef Wombcat het volgende:

    [..]

    Eerste trainingsrondje of georganiseerde ronde?
    Deels trainingsronde, deels verkenning van een stukje van m'n brevetten.
      FOK!fotograaf zaterdag 23 januari 2010 @ 19:43:03 #207
    73911 ultra_ivo
    pi_77185425
    Zo, de eerste 109km van het seizoen zitten erop. Morgen weer.
    pi_77191863
    Als iemand nog een goed pompje nodig heeft voor op zijn fiets:
    http://cgi.ebay.nl/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=390143844014&ssPageName=STRK:MEWNX:IT
    Heb er eergisteren 2 gekocht en vandaag binnen gekregen, kosten hier rond de ¤30 dus ¤14 is een koopje .

    En over pompen gesproken, zit er veel verschil tussen een pomp van de halffords of eentje van toppeak?
    Ik zat aan een van deze te denken:
    http://halfords.nl/NL/Fie(...)htm?productId=710833
    http://www.futurumshop.nl(...)joe-blow-sport.phtml

    Ik merk altijd wel veel verschil als ik mijn banden op 8 bar heb, toen ik begon met fietsen gebruikte ik heel lang een normale fietspomp die waarschijnlijk maar tot 4 bar ofzo ging...

    [ Bericht 41% gewijzigd door Kadooosh op 23-01-2010 22:53:30 ]
    pi_77203154
    Die minipompjes gaan ook maar tot 4 bar. Is echt om thuis te komen en dan heel goed opletten op hobbels anders rijd je nog een keer (stoot)lek. Goedkope voetpompen komen iha niet verder dan 7, zal ook voor die Halfords gelden. Een goede hogedrukpomp is het geld imo echt wel waard.
      FOK!fotograaf zondag 24 januari 2010 @ 11:26:17 #210
    73911 ultra_ivo
    pi_77203482
    quote:
    Op zondag 24 januari 2010 11:10 schreef eentwee het volgende:
    Die minipompjes gaan ook maar tot 4 bar. Is echt om thuis te komen en dan heel goed opletten op hobbels anders rijd je nog een keer (stoot)lek. Goedkope voetpompen komen iha niet verder dan 7, zal ook voor die Halfords gelden. Een goede hogedrukpomp is het geld imo echt wel waard.
    Daarom zweer ik bij de klassieke framepompen. De Zéfal HPX in mijn geval.
      zondag 24 januari 2010 @ 11:27:34 #211
    43844 Yankee
    Is tegenwoordig Drent
    pi_77203510
    quote:
    Op zondag 24 januari 2010 11:26 schreef ultra_ivo het volgende:

    [..]

    Daarom zweer ik bij de klassieke framepompen. De Zéfal HPX in mijn geval.
    Ziet er alleen op een racefiets niet uit
    .
      FOK!fotograaf zondag 24 januari 2010 @ 11:29:23 #212
    73911 ultra_ivo
    pi_77203547
    quote:
    Op zondag 24 januari 2010 11:27 schreef Yankee het volgende:

    [..]

    Ziet er alleen op een racefiets niet uit
    Wat is niet uitzien? Ik vindt zo'n minipompje juist niet uitzien. Gewoon onder de bovenbuis klemmen, dan zie je er heel weinig van. Naar huis lopen ziet er overigens veel lulliger uit.
      zondag 24 januari 2010 @ 11:31:38 #213
    43844 Yankee
    Is tegenwoordig Drent
    pi_77203592
    quote:
    Op zondag 24 januari 2010 11:29 schreef ultra_ivo het volgende:

    [..]

    Wat is niet uitzien? Ik vindt zo'n minipompje juist niet uitzien. Gewoon onder de bovenbuis klemmen, dan zie je er heel weinig van. Naar huis lopen ziet er overigens veel lulliger uit.
    Dat ben ik met je eens, maar zo'n minipompje kun je ook achterin je shirt doen. Natuurlijk ziet naar huis lopen er nog veel lulliger uit, maar zonder pompje gaan fietsen is dan ook dom.
    .
      FOK!fotograaf zondag 24 januari 2010 @ 11:48:32 #214
    73911 ultra_ivo
    pi_77203941
    Voor een beetje serieuze tocht heb je meer plek nodig dan alleen je shirtzakken. Ik ga zo zo'n 100km fietsen. Vanwege de weersverwachtingen moet ik er rekening mee houden dat ik ergens een trein moet pakken. Dus moeten er extra warme kleren mee en natuurlijk wat te eten. Dat krijg je niet in je shirtzakken gepropt.
    Er op letten hoe het uitziet is alleen leuk voor mooi weer fietsers.
      zondag 24 januari 2010 @ 14:01:43 #215
    43844 Yankee
    Is tegenwoordig Drent
    pi_77208488
    quote:
    Op zondag 24 januari 2010 11:48 schreef ultra_ivo het volgende:
    Voor een beetje serieuze tocht heb je meer plek nodig dan alleen je shirtzakken. Ik ga zo zo'n 100km fietsen. Vanwege de weersverwachtingen moet ik er rekening mee houden dat ik ergens een trein moet pakken. Dus moeten er extra warme kleren mee en natuurlijk wat te eten. Dat krijg je niet in je shirtzakken gepropt.
    Er op letten hoe het uitziet is alleen leuk voor mooi weer fietsers.
    100 km kan ik prima met alleen mn shirtzakken af
    .
    pi_77208615
    quote:
    Op zondag 24 januari 2010 11:10 schreef eentwee het volgende:
    Die minipompjes gaan ook maar tot 4 bar. Is echt om thuis te komen en dan heel goed opletten op hobbels anders rijd je nog een keer (stoot)lek. Goedkope voetpompen komen iha niet verder dan 7, zal ook voor die Halfords gelden. Een goede hogedrukpomp is het geld imo echt wel waard.
    Dit pompje kan tot 11 bar :p.
    pi_77211278
    quote:
    Op zondag 24 januari 2010 14:04 schreef Kadooosh het volgende:

    [..]

    Dit pompje kan tot 11 bar :p.
    Probeer maar uit Grote zwendel is het eigenlijk wat die fabrikanten opgeven.
    pi_77211606
    quote:
    Op zondag 24 januari 2010 14:01 schreef Yankee het volgende:

    [..]

    100 km kan ik prima met alleen mn shirtzakken af
    Grote zakken heb je dan. Standaard uitrusting als ik voor 100 km ga: 2 bidons, wat voedsel, pomp, extra band, plaksetje (je weet maar nooit), multi-tool, telefoon, portemonnee, en meestal nog een regenjasje. Dan ben ik blij dat ik een bidon in m'n fiets kan doen, en de pomp ook. En het kleine grut in m'n zadeltasje.

    Dan zit je met dit weer ook nog wel dat ik handschoenen aan heb, maar die wil je halverwege nog wel eens uitdoen. Dan is wat ruimte over wel fijn.

    Verhaal van de dag: eerste serieuze ronde van het nieuwe jaar, wilde minimaal 100 km gaan, sloop ik na 30 minuten m'n ventiel. Natuurlijk net op de dag dat ik geen reserveband bij me had. Gelukkig niet leegloop-gesloopt, maar ben voor de zekerheid maar terug naar huis gegaan.

    En kwam dit nog tegen: een kruisende rivier, ongeveer een halve meter diep

    Eins, zwei, hoeplakai.
    pi_77212275
    Gisteren was ik zwaar gemotiveerd om vandaag mn eerste kilometers van dit jaar te gaan maken. Ketting gesmeerd, fiets gechecked, kleding opgesnord, afspraken gemaakt met een maat... Kijk ik vanochtend uit het raam: sneeuw.

    Balen... Volgend weekend dan maar. Het word tijd voor de lente.
    "Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
    pi_77213504
    quote:
    Op zondag 24 januari 2010 14:01 schreef Yankee het volgende:

    [..]

    100 km kan ik prima met alleen mn shirtzakken af
    Ik ook, en ik ben beslist geen mooiweerfietser
    Gister was het wel f*cking koud. Maar toch lekker om voor 't eerst met m'n vriendinnetje te fietsen Heb vandaag maar weer even hardgelopen.
    pi_77216161
    quote:
    Op zondag 24 januari 2010 15:14 schreef eentwee het volgende:

    [..]

    Probeer maar uit Grote zwendel is het eigenlijk wat die fabrikanten opgeven.
    Hmm met dit pompje kwam ik wel tot 8 bar:
    http://www.decathlon.nl/NL/clever-900-drukmeter-11671437/
    Alleen na 8 maanden was ie lek dus ik naar de Decathlon en kreeg mijn geld nog terug ook.
    Dus ik dacht dat deze misschien wel beter is.
    Maar anders verkoop ik deze wel weer en haal die van de Decathlon weer, heb ik toch weer 2 jaar garantie op.

    Net ff getest en volgens mij kom ik best ver, zeker boven de 6 bar.
    Heb alleen nu geen pomp met manometer dus ik weet niet hoever... durf niet verder te gaan want ik ben bang dat mijn band dan ontploft .

    Ging trouwens zonder heel veel moeite(ja oke 50x pompen maar werd niet heel veel zwaarder)
    quote:
    Op zondag 24 januari 2010 15:47 schreef marcodej het volgende:
    Gisteren was ik zwaar gemotiveerd om vandaag mn eerste kilometers van dit jaar te gaan maken. Ketting gesmeerd, fiets gechecked, kleding opgesnord, afspraken gemaakt met een maat... Kijk ik vanochtend uit het raam: sneeuw.

    Balen... Volgend weekend dan maar. Het word tijd voor de lente.
    Ik had precies hetzelfde


    Heeft er iemand ervaring met deze pomp:
    http://www.futurumshop.nl(...)joe-blow-sport.phtml
    Opnieuw heeft een Topeak product een prestigieuze prijs in de wacht weten te slepen. In een uitgebreide pompentest van het magazine Mountainbike Plus kwam Topeak JoeBlow Sport als testwinnaar naar voren.

    En dan lees ik op amazon alleen maar slechte reviews...
    http://www.amazon.com/Top(...)r-Bike/dp/B000FICB90

    [ Bericht 8% gewijzigd door Kadooosh op 24-01-2010 17:59:21 ]
    pi_77217018
    Ik heb een pomp met drukmeter van de Lidl, en die werkt prima. Kom tot 8-9 bar met mijn kippenkracht en dat is prima, meer wil je ook niet, dan wordt het oncomfortabel.

    Verder heb ik een pompje van Topeak (de PocketRocket MasterBlaster ) aan mn frame hangen: zou volgens de marketingafdeling van Topeak probleemloos tot 12 bar kunnen pompen ... 6 bar red ik prima. Prima, stevig pompje voor onderweg. Had er eerst eentje van Halfords, maar die voldeed niet.
    "Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
      FOK!fotograaf zondag 24 januari 2010 @ 19:20:29 #223
    73911 ultra_ivo
    pi_77219756
    100km is voor mij trouwens een winterrondje. Bij 200km begint het pas leuk te worden.
    Vandaag m'n rondje moeten inkorten. Ter hoogte van Roermond zat ik al een uur of 2 in de druilregen. Het was al fors afgekoeld, thermometers langs de weg gaven nog maar +1 graad aan. Ik had geen zin om de gevolgen van doorrijden bij verder zakkende temperatuur te voelen.
    pi_77220023
    quote:
    Op zondag 24 januari 2010 19:20 schreef ultra_ivo het volgende:
    100km is voor mij trouwens een winterrondje. Bij 200km begint het pas leuk te worden.
    Vandaag m'n rondje moeten inkorten. Ter hoogte van Roermond zat ik al een uur of 2 in de druilregen. Het was al fors afgekoeld, thermometers langs de weg gaven nog maar +1 graad aan. Ik had geen zin om de gevolgen van doorrijden bij verder zakkende temperatuur te voelen.
    Dan kan je er beter mee stoppen. Beter word je er toch niet van
      FOK!fotograaf zondag 24 januari 2010 @ 19:49:05 #225
    73911 ultra_ivo
    pi_77220883
    Doorrijden was wel een goede mentale training geweest. Maar met teveel risico.
      maandag 25 januari 2010 @ 09:42:59 #226
    153506 Captain_Fabulous
    Nog steeds CyclingGirl fan
    pi_77239931
    Het seizoen is nog lang, dus een verstandige beslissing lijkt me.
    Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
    26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
    pi_77240200
    Ik heb net even iets leuks bedacht:
    Ik wil meedoen aan het Nederlands Studenten Kampioenschap tijdrijden dit jaar. Ik heb de gemiddelden van de vorige jaren gezien en ik denk dat ik misschien wel voor 'n podiumplek kan gaan! Het enige nadeel is dat m'n vriendin die dag het NK Triathlon heeft en ik beloofd heb te komen kijken
      maandag 25 januari 2010 @ 14:12:25 #228
    85618 No-P
    Dosis sola venenum facit
    pi_77247496
    quote:
    Op maandag 25 januari 2010 09:56 schreef Tommeke het volgende:
    Ik heb net even iets leuks bedacht:
    Ik wil meedoen aan het Nederlands Studenten Kampioenschap tijdrijden dit jaar. Ik heb de gemiddelden van de vorige jaren gezien en ik denk dat ik misschien wel voor 'n podiumplek kan gaan! Het enige nadeel is dat m'n vriendin die dag het NK Triathlon heeft en ik beloofd heb te komen kijken
    Ik heb geloof ik een recreantenlicentie (staat niks bij klasse). Ik val dan zeker ook onder licentie houders, anders kan ik ook voor een podiumplaats gaan.

    [ Bericht 0% gewijzigd door No-P op 25-01-2010 14:43:42 ]
    Sei wachsam,
    Fall nicht auf sie rein! Paß auf, daß du deine Freiheit nutzt,
    Die Freiheit nutzt sich ab, wenn du sie nicht nutzt!
    pi_77254107
    quote:
    Op maandag 25 januari 2010 14:12 schreef No-P het volgende:

    [..]

    Ik heb geloof ik een recreantenlicentie (staat niks bij klasse). Ik val dan zeker ook onder licentie houders, anders kan ik ook voor een podiumplaats gaan.
    Ik denk dat ze daar gewoon Elite, A en B mee bedoelen...
    Hoe hard ga je gemiddeld?
      maandag 25 januari 2010 @ 18:41:14 #230
    85618 No-P
    Dosis sola venenum facit
    pi_77258701
    Ligt eraan hoe technisch het stuk vorig jaar was, maar 37/h over 21km moet ik wel kunnen halen denk ik.
    Sei wachsam,
    Fall nicht auf sie rein! Paß auf, daß du deine Freiheit nutzt,
    Die Freiheit nutzt sich ab, wenn du sie nicht nutzt!
    pi_77263286
    Vraag: ik wil trainen de komende tijd voor klimmen op korte steile heuveltjes.
    Aan gezien ik hier woon, waar het zo plat is als een dubbeltje (Gronijngen), ga ik af en toe naar de Posbank e.o. of naar het Rijk van Nijmegen.
    Maar voor de tijd dat ik hier ben, wat is het advies. Moet ik denken aan intervaltrainingen? Ik spin ook regelmatig.
      maandag 25 januari 2010 @ 20:13:50 #232
    43844 Yankee
    Is tegenwoordig Drent
    pi_77263369
    de spoorbrug in Haren
    .
    pi_77263646
    quote:
    Op maandag 25 januari 2010 20:13 schreef Yankee het volgende:
    de spoorbrug in Haren
    tja, dat bergje heb ik zoooooo vaak beklommen, net als die spoorbrug over starkenborghkanaal en de emmaviaduct.
    pi_77284533
    quote:
    Op maandag 25 januari 2010 18:41 schreef No-P het volgende:
    Ligt eraan hoe technisch het stuk vorig jaar was, maar 37/h over 21km moet ik wel kunnen halen denk ik.
    Het zal wel wat meer op en af zijn. 37 per uur over 21 km is wel snel hoor. Nu lukt 't me niet, maar over een paar maanden wel

    @Fredwielergek: Dat probleem heb ik ook hier in Grunn. Ik spin twee keer per week, en doe als het weer 't toelaat buiten ook intervaltrainingen. Wat je kan doen is een paar keer achter elkaar zo'n viaduct vol opraggen op een zwaar verzet. Ik doe dat in Haren ook wel eens, omdat 't daar lekker rustig is. Maar je kan op 't vlakke ook intervaltrainingen doen. Gewoon blokjes zwaar tegen de wind in.
      dinsdag 26 januari 2010 @ 14:38:22 #235
    85618 No-P
    Dosis sola venenum facit
    pi_77291029
    quote:
    Op dinsdag 26 januari 2010 11:50 schreef Tommeke het volgende:

    [..]

    Het zal wel wat meer op en af zijn. 37 per uur over 21 km is wel snel hoor. Nu lukt 't me niet, maar over een paar maanden wel
    Nu mij ook niet hoor, maar NSK is toch meestal in september? Als het veel op en af is en er veel bochten wordt het al wel lastiger.
    Sei wachsam,
    Fall nicht auf sie rein! Paß auf, daß du deine Freiheit nutzt,
    Die Freiheit nutzt sich ab, wenn du sie nicht nutzt!
    pi_77291569
    quote:
    Op dinsdag 26 januari 2010 14:38 schreef No-P het volgende:

    [..]

    Nu mij ook niet hoor, maar NSK is toch meestal in september? Als het veel op en af is en er veel bochten wordt het al wel lastiger.
    20 juni al. Heb 't nergens kunnen vinden, maar mijn bron is iemand van m'n club, en dat is wel betrouwbaar
    Dan wordt 't inderdaad wel lastiger, maar dat geldt voor iedereen natuurlijk!
      dinsdag 26 januari 2010 @ 16:35:49 #237
    85618 No-P
    Dosis sola venenum facit
    pi_77296298
    quote:
    Op dinsdag 26 januari 2010 14:53 schreef Tommeke het volgende:

    [..]

    20 juni al. Heb 't nergens kunnen vinden, maar mijn bron is iemand van m'n club, en dat is wel betrouwbaar
    Dan wordt 't inderdaad wel lastiger, maar dat geldt voor iedereen natuurlijk!
    In Nijmegen lees ik .
    Sei wachsam,
    Fall nicht auf sie rein! Paß auf, daß du deine Freiheit nutzt,
    Die Freiheit nutzt sich ab, wenn du sie nicht nutzt!
    pi_77326819
    Correct, die bron is erg betrouwbaar dus

    [ Bericht 14% gewijzigd door Tommeke op 27-01-2010 12:15:04 ]
    pi_77332531
    Voor degenen die de Marmotte willen rijden: die is vol.
    in a crowd you lose humanity
    pi_77335433
    Ga jij 'm rijden?

    Het lijkt me echt zwaar.
      woensdag 27 januari 2010 @ 15:08:08 #241
    153506 Captain_Fabulous
    Nog steeds CyclingGirl fan
    pi_77336155
    Ik doe het wat minder woest dan dat: ben aan het kijken wat le Champion aan tochten biedt
    De afsluiting van het seizoen wordt de Dam tot Dam, dat weet ik al, maar verder...
    We horen trouwens heel weinig van cyclechick de laatste tijd, ze is toch aan het trainen voor Alpe du zes?
    Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
    26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
    pi_77337554
    Haha, die is keihard in training denk ik
      woensdag 27 januari 2010 @ 15:44:55 #243
    153506 Captain_Fabulous
    Nog steeds CyclingGirl fan
    pi_77337600
    Heb maar even ge PM'ed...
    Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
    26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
    pi_77338182
    quote:
    Op woensdag 27 januari 2010 14:50 schreef Tommeke het volgende:
    Ga jij 'm rijden?

    Het lijkt me echt zwaar.
    Nee, heb 'm al 3x gedaan (1999, 2000 en 2001). In 2002 ook gestart maar aan de voet van de Croix de Fer omgedraaid omdat het @#$%^-weer was, wat het het jaar daarvoor ook al was en toen had ik het stervenskoud in de afdaling van de Galibier. Daar had ik niet nog een keer zin in.

    De zwaarste cyclo die ik gereden heb, is overigens de Fausto Coppi. Weliswaar minder hoogtemeters dan de Marmotte, maar die zitten allemaal tussen de 60 en de 120 km (Madonne delle Collante (oid), Fauniera en Sampeyre). Erg onregelmatige beklimmingen, met steile stukken. Met tussen de beklimmingen een paar verschrikkelijke afdalingen, met slecht wegdek, veel bochten, een smalle weg en bij de Fauniera een diepe afgrond aan de linkerkant, dus geen ruimte voor fouten.

    Tegenwoordig hebben ze het parkoers daarvan omgedraaid, waardoor 'ie makkelijker is geworden.
    in a crowd you lose humanity
    pi_77338208
    quote:
    Op woensdag 27 januari 2010 15:08 schreef Captain_Fabulous het volgende:
    We horen trouwens heel weinig van cyclechick de laatste tijd, ze is toch aan het trainen voor Alpe du zes?
    Ja, ik vroeg het me laatst ook al af.
    in a crowd you lose humanity
    pi_77340891
    Met zo'n afdalingen heb je denk ik ook geen tijd en gelegenheid om te recupereren...
    pi_77341324
    quote:
    Op woensdag 27 januari 2010 16:56 schreef Tommeke het volgende:
    Met zo'n afdalingen heb je denk ik ook geen tijd en gelegenheid om te recupereren...
    Nee, dat maakte het mede zo zwaar. Plus dat er 0 km vlak was tussen de voet afdaling en begin volgende klim.
    Fauniera was ook nog een hele lange afdaling (20 of 25 km), dus onderaan had je zere handen van het remmen de hele tijd. Ik dacht dan onderaan even een reepje te eten, draai je naar links en begint de Sampeyre, meteen met dik een km aan 10%
    in a crowd you lose humanity
    pi_77342397
    Pffff, kan me voorstellen dat dat heel pittig is!
    pi_77345173
    Zijn hier eigenlijk ook fietskoeriers?
    Ik werk sinds 2 maanden als fietskoerier in Amsterdam, top baan .
    pi_77403978
    Wat vinden jullie van deze fiets: http://link.marktplaats.nl/310582346

    Nou is Lorini volgens mij normaal alleen een kleding merk en aangezien er promo op staat zal ie wel gewonnen ofzo zijn.
    Ik heb er nog wat meer info er over gevraagd.

    Wel raar dat de rem/schakel kabels niet zijn weggewerkt.

    [ Bericht 0% gewijzigd door Kadooosh op 29-01-2010 07:39:03 ]
    pi_77404525
    quote:
    Op vrijdag 29 januari 2010 07:19 schreef Kadooosh het volgende:

    Wel raar dat de rem/schakel kabels niet zijn weggewerkt.
    Die zijn bij Shimano pas sinds een paar jaar weggewerkt.
    in a crowd you lose humanity
    pi_77409988
    quote:
    Op woensdag 27 januari 2010 15:08 schreef Captain_Fabulous het volgende:

    We horen trouwens heel weinig van cyclechick de laatste tijd, ze is toch aan het trainen voor Alpe du zes?


    Ha mannen!

    ik leef nog hoor ben hard aan het trainen en ga vanaf volgende week mijn échte fietstraining beginnen, hopelijk zoveel mogelijk buiten ook!
    heb 2 weken geleden een spinningmarathon georganiseerd en ook zelf gefietst: 4 uurtjes. hartstikke leuk

    Verder loop ik al wel zo'n 2 tot 3 weken een beetje te rommelen met mn gezondheid, dreigde vlak voor de spinningmarathon ziek te worden, maar het zette niet echt door,alleen heb ik nu sinds dien last van mijn keel, hoesten en zodra ik een lange dag/zware training heb,ben ik supermoe en kom ik de volgende dag mijn bed haast niet uit.

    Ook heb ik eerder wel eens getracht mijn rustpols te meten en kwam dan rond de 50 uit, gisterochtend en vanochtend zat ik tussen de 56 - 60. Iemand enig idee of dat zoveel hoger kan zijn omdat ik me nu net niet helemaal fit/lekker voel?

    hoe gaat het hier verder? Nog mensne die mee gaan doen aan mooie tochten? ik wil klimmen-banneux-klimmen gaan doen denk ik, gaat er iemand mee?

    Op maandag 12 oktober 2009 12:20 schreef loveli het volgende:
    Kortom, eet ook broccoli.
      vrijdag 29 januari 2010 @ 11:56:45 #253
    153506 Captain_Fabulous
    Nog steeds CyclingGirl fan
    pi_77410387
    Goed dat je training zo lekker gaat!
    Die Klimmen tocht ziet er leuk uit. Alleen ik vond de JJC wel erg gezellig met je, maar zeker met je extra training zijn we volgens mij in april niet zo'n goede match ;-)
    Ik neem aan dat je de 130 km versie gaat doen?
    De 90 km versie ziet er wel erg verleidelijk uit voor mij, en deze tocht zal een stuk minder massaal zijn dan de AGR en andere Limburgse tochten, dat is wel fijn denk ik...
    Als ik het doe ben je natuurlijk wel welkom mee te rijden (in de auto), als er geen snellere mensen mee willen. Dan kunnen we altijd ieder een eigen afstand doen en bij de finish weer afspreken.
    Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
    26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
    pi_77410466
    Hey cyclechick! Goed bezig!

    Dat je rustpols hoger is zal inderdaad wel komen omdat je niet fit bent. Geef je lichaam ook tijd om te herstellen he

    Klimmen-banneux-klimmen schijnt echt een mooie tocht te zijn inderdaad. Ik ga sowieso de Steven Rooks Classic rijden. En natuurlijk de elfmeren en elfsteden. Verder ga ik vooral wedstrijdje rijden, dit weekend maar eens m'n benen scheren
      vrijdag 29 januari 2010 @ 11:58:49 #255
    85618 No-P
    Dosis sola venenum facit
    pi_77410469
    Kan een teken zijn van (sympatische) overtraining.
    Maar het kan ook er mee te maken hebben dat je wat ziek bent.
    Sei wachsam,
    Fall nicht auf sie rein! Paß auf, daß du deine Freiheit nutzt,
    Die Freiheit nutzt sich ab, wenn du sie nicht nutzt!
    pi_77411233
    Doen jullie lekker de Steven Rooks Classic, dan fiets ik wel gewoon rond in wat echt "zijn" gebied is. De vlakke polder van Noord-Holland rond Schagen
      vrijdag 29 januari 2010 @ 15:17:06 #257
    153506 Captain_Fabulous
    Nog steeds CyclingGirl fan
    pi_77418859
    Moet deze zomer toch echt eens naar m'n moeder fietsen...Hilversum - Buitenpost 180 of 200 km afhankelijk van de route...door de polder via Lelystad, of onder het water door via Harderwijk en Kampen?
    Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
    26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
      FOK!fotograaf vrijdag 29 januari 2010 @ 15:46:44 #258
    73911 ultra_ivo
    pi_77420027
    KBK is op zich leuk rijden. Als ik dat weekend niks bijzonders te doen heb wil ik 'm soms rijden. Dit jaar niet, of ik rij in dat weekend m'n 400 voor of ik heb dan net een 400 in de benen.
    pi_77424635
    KBK is leuk. Misschien wil ik wel mee.
    in a crowd you lose humanity
      vrijdag 29 januari 2010 @ 17:59:44 #260
    44470 ErikT
    Lekker PSV!
    pi_77424676
    Ik kan niet wachten op de lente.
    Wat heb ik een zin om te fietsen.
    Yeah, well, that's just, like, your opinion, man.
    3 weken sterren kijken in augustus: www.iayc.org
      vrijdag 29 januari 2010 @ 18:03:12 #261
    137929 beertenderrr
    Wup Holland Wup
    pi_77424768
    Gelukkig geen last meer van de buren, schuimrubberenmatje doet zn werk goed. Vandaag iets meer dan 2 uur gefietst . Echter, een ander probleem wat opkomt en waar jullie ongetwijfeld ook wel eens last van hebben (en zo niet, dan wil ik graag weten hoe jullie dat doen) zijn soort van ophopingen/irritaties/verharde puisten rondom het zitvlak. Hoe kom ik hier weer vanaf? En beter nog, hoe is het te voorkomen of te minimaliseren?

    En hoe zijn jullie overigens begonnen met het wielrennen? Gewoon ooit 1x een tochtje gedaan en toen verslaafd geraakt? Het lijkt me erg tof om de Amstel Gold te doen, maar ik denk dat er behoorlijk wat training voor nodig is om niet als laatste binnen te komen. Heb het idee dat over het algemeen er alleen maar wielrenners meedoen aan de recreatieve dingen, en die hebben vaak allemaal wel een goede conditie. Bij het hardlopen zie je toch veel huisvrouwen (met alle respect natuurlijk ) die er meer een dagje uit van maken. Is dit bij het wielrennen heel verschillend? De instapdrempel lijkt mij wat hoger te liggen.
    A "Nederlands restaurant" is a 'contradictio in terminus'.
    If it don't matter to you, it don't matter to me
    pi_77425099
    quote:
    Op vrijdag 29 januari 2010 18:03 schreef beertenderrr het volgende:
    Gelukkig geen last meer van de buren, schuimrubberenmatje doet zn werk goed. Vandaag iets meer dan 2 uur gefietst . Echter, een ander probleem wat opkomt en waar jullie ongetwijfeld ook wel eens last van hebben (en zo niet, dan wil ik graag weten hoe jullie dat doen) zijn soort van ophopingen/irritaties/verharde puisten rondom het zitvlak. Hoe kom ik hier weer vanaf? En beter nog, hoe is het te voorkomen of te minimaliseren?

    En hoe zijn jullie overigens begonnen met het wielrennen? Gewoon ooit 1x een tochtje gedaan en toen verslaafd geraakt?
    Idd. Had een periode dat ik nogal eens op mijn gewone fietsie een tochtje maakte, besloot een racefiets te kopen. En die hobby liep wat uit de hand.
    quote:
    Het lijkt me erg tof om de Amstel Gold te doen, maar ik denk dat er behoorlijk wat training voor nodig is om niet als laatste binnen te komen. Heb het idee dat over het algemeen er alleen maar wielrenners meedoen aan de recreatieve dingen, en die hebben vaak allemaal wel een goede conditie.
    De AGR doet van alles aan mee. De laatste keer dat ik 'm reed, kwamen 9 van de 10 niet fietsend de Keutenberg op.
    Je hebt trouwens verschillende afstanden (van 50 tot 250 km). De kortere gaan nu de Keutenberg niet meer over. De AGR zit trouwens allang vol (al 40 minuten nadat de inschrijving open was).

    En wat betreft zwaar: gewoon eens beginnen met een toertocht bij je in de buurt. Wielrennen is een typische trainingssport. Met veel (en goed) trainen kan iedereen de AGR rijden (mits je geen 200 kilo weegt). Wel rustig opbouwen.
    in a crowd you lose humanity
      vrijdag 29 januari 2010 @ 20:11:13 #263
    153506 Captain_Fabulous
    Nog steeds CyclingGirl fan
    pi_77428444
    Bij de Dam tot Dam leek het wel of sommige er een estafette tocht van maakte...van de ene koffie met appelgebak naar de andere. Omdat niet iedereen gelijk start, en de ' finish' zeker bij de grote tochten behoorlijk lang open blijft, is er heel veel verschil tussen de deelnemers. Bang zijn dat je te laat binnen bent, of dat je de langszaamste zal zijn...zijn nogal overbodig!
    Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
    26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
      FOK!fotograaf vrijdag 29 januari 2010 @ 20:13:53 #264
    73911 ultra_ivo
    pi_77428533
    Ben nu aan het kijken wat ik naast m'n eigen tochten rijd als voorbereiding voor de Witte Nachten 1200.
    Ik probeer vrij te regelen voor de 200 van Geldern en de 300 van Holsbeek. Nu eens zoeken naar 1 of 2 leuke zondagritten van rond de 200km voor eind mei/begin juni..
      FOK!fotograaf vrijdag 29 januari 2010 @ 22:27:41 #265
    73911 ultra_ivo
    pi_77433282
    Eentje inmiddels gevonden, Lille-Calais op de laatste zondag van mei. Die heb ik een jaar of 2-3 geleden al eens gereden, prettig, niet te zwaar en met leuk volk aan de start.
    pi_77433467
    Mooi gebied idd. Heb de Laurent Desbiens al een paar keer gereden, da's met start en finish in Armentieres.
    Pakken jullie dan ook de heuveltjes onderweg (Mont Noir, Mont des Cats, Boeschepe en zo) of ontwijken jullie die juist?
    in a crowd you lose humanity
      FOK!fotograaf vrijdag 29 januari 2010 @ 22:32:31 #267
    73911 ultra_ivo
    pi_77433512
    De Kasselberg zit er in ieder geval in.
    pi_77433569
    Da's een goeie kuitenbijter
    in a crowd you lose humanity
    pi_77434667
    quote:
    Op vrijdag 29 januari 2010 18:15 schreef Wombcat het volgende:
    De AGR doet van alles aan mee. De laatste keer dat ik 'm reed, kwamen 9 van de 10 niet fietsend de Keutenberg op.Je hebt trouwens verschillende afstanden (van 50 tot 250 km). De kortere gaan nu de Keutenberg niet meer over. De AGR zit trouwens allang vol (al 40 minuten nadat de inschrijving open was).
    Dat soort mensen vond ik tijdens m'n (overigens redelijk korte) hardloop-carriere al vervelend. Je bent wel een ongelofelijke mongool als je je op een halve marathon op 1:30 durft in te schrijven om vervolgens ingehaald te worden door iemand die een 15 minuten later start en in 1:45 over de finish komt.

    Blijf gewoon thuis en laat het over aan mensen die wel genoeg getraind hebben om het parcours op een normale (dus met twee voeten in de pedalen) af te leggen.

    Maar goed, ik ben iets te fanatiek aangelegd voor dit soort dingen
    Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
    [b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
    Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
    pi_77434906
    Ach, het leuke eraan was dat ik met een vriend rustig keuvelend en slalommend omhoog reed tussen al die knakkers die aan het lopen waren.
    Het is een toertocht, geen wedstrijd of prestatietocht. Maar op zich heb je wel gelijk. Als je daar niet kunt fietsen, moet je er niet komen. Is trouwens ook wel één van de redenen dat ze tegenwoordig de Keutenberg niet meer in de korte parkoersen hebben opgenomen.
    in a crowd you lose humanity
      FOK!fotograaf vrijdag 29 januari 2010 @ 23:08:37 #271
    73911 ultra_ivo
    pi_77434925
    quote:
    Op vrijdag 29 januari 2010 22:34 schreef Wombcat het volgende:
    Da's een goeie kuitenbijter
    De afdaling ervan is ook leuk.
    pi_77441940
    Argh was ik weer van plan een lekker tochtje te maken dit weekend krijgen we dit:
    KNMI waarschuwt voor zware sneeuwbuien

    Ligt al weer een dik pak sneeuw hier in Amsterdam.
    pi_77442578
    Hier ook
    Was ook van plan weer op de fiets te stappen. Dat wordt weer de Tacx dus.
    in a crowd you lose humanity
    pi_77442660
    quote:
    Op vrijdag 29 januari 2010 23:08 schreef Wombcat het volgende:
    Het is een toertocht, geen wedstrijd of prestatietocht. Maar op zich heb je wel gelijk. Als je daar niet kunt fietsen, moet je er niet komen. Is trouwens ook wel één van de redenen dat ze tegenwoordig de Keutenberg niet meer in de korte parkoersen hebben opgenomen.
    Erg jammer vind ik dat altijd. Maar goed, zal m'n eigen gebrek zijn. Ik kan me gewoon niet voorstellen dat je jezelf zo slecht in kunt schatten, ik vraag me altijd af of dat soort figuren de sport wel serieus nemen. Ach ja, dat is meer m'n eigen gebrek denk ik
    quote:
    Op zaterdag 30 januari 2010 10:18 schreef Wombcat het volgende:
    Hier ook
    Was ook van plan weer op de fiets te stappen. Dat wordt weer de Tacx dus.
    Ik kan er niet aan wennen. Ik heb het voornemen nog wel een paar keer in uitvoering gebracht maar ik blijf het te saai vinden. Nog paar weekjes en dan kan er weer buiten gefietst worden
    Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
    [b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
    Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
    pi_77442756
    quote:
    Op zaterdag 30 januari 2010 10:25 schreef FJD het volgende:

    [..]

    Erg jammer vind ik dat altijd. Maar goed, zal m'n eigen gebrek zijn. Ik kan me gewoon niet voorstellen dat je jezelf zo slecht in kunt schatten, ik vraag me altijd af of dat soort figuren de sport wel serieus nemen. Ach ja, dat is meer m'n eigen gebrek denk ik
    Er zijn ook genoeg mensen die een racefietsje hebben, er wel eens op fietsen en dan bedenken dat ze Alpe d'Huez wel eens op willen fietsen. Die zie je dan in de eerste bocht kromgebogen met een wanhopige blik in hun ogen over hun fiets hangen.
    Zulke dingen slaan nergens op.
    quote:
    Ik kan er niet aan wennen. Ik heb het voornemen nog wel een paar keer in uitvoering gebracht maar ik blijf het te saai vinden. Nog paar weekjes en dan kan er weer buiten gefietst worden
    Ik heb een Fortius tegenwoordig. Da's echt een enorm verschil.
    Enig probleem is dat mijn laptop 't eigenlijk niet aankan. Ik kan geen Real Life Video spelen. Niettemin is het een enorme verbetering.
    in a crowd you lose humanity
    pi_77442871
    quote:
    Op zaterdag 30 januari 2010 10:34 schreef Wombcat het volgende:
    Er zijn ook genoeg mensen die een racefietsje hebben, er wel eens op fietsen en dan bedenken dat ze Alpe d'Huez wel eens op willen fietsen. Die zie je dan in de eerste bocht kromgebogen met een wanhopige blik in hun ogen over hun fiets hangen. Zulke dingen slaan nergens op.
    Met vrienden twee jaar terug gedaan Ik was de enige die een seizoen echt hard getraind had. Ik was als eerste boven terwijl ik 45min later was gestart. Maar goed, ik vind het op dat soort dagen geen probleem omdat je er als getrainde fietser geen last van hebt. Bij zo'n AGR (of ook bij de halve marathon) moet je continue je wedstrijd aanpassen op mensen voor je die het minder serieus nemen.

    Maar verder heb ik geen last van m'n fanatisme hoor
    quote:
    Ik heb een Fortius tegenwoordig. Da's echt een enorm verschil.
    Enig probleem is dat mijn laptop 't eigenlijk niet aankan. Ik kan geen Real Life Video spelen. Niettemin is het een enorme verbetering.
    Ik zet een serie aan maar dan nog kom ik niet verder dan 40 minuten. Echt geen zak aan. Of zit je ook met zo'n beklimming op je scherm? Dat lijkt me dan weer grappig. De prijs weerhoudt me er een beetje van om het eventjes te proberen.
    Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
    [b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
    Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
      zaterdag 30 januari 2010 @ 10:48:08 #277
    63192 ursel
    "Het Is Hier Fantastisch!
    pi_77442963
    quote:
    Op zaterdag 30 januari 2010 10:34 schreef Wombcat het volgende:

    [..]

    Er zijn ook genoeg mensen die een racefietsje hebben, er wel eens op fietsen en dan bedenken dat ze Alpe d'Huez wel eens op willen fietsen. Die zie je dan in de eerste bocht kromgebogen met een wanhopige blik in hun ogen over hun fiets hangen.
    Zulke dingen slaan nergens op.
    Wat is daar mis mee..
    pi_77443033
    quote:
    Op zaterdag 30 januari 2010 10:48 schreef ursel het volgende:

    [..]

    Wat is daar mis mee..
    Wat er mis mee is?
    Vaak gaat het om mensen die zich absoluut niet voorbereiden en het niet serieus nemen. Die denken "dat doe ik wel effe", maar hebben zich er niet op voorbereid. Ze weten ook absoluut niet waar ze mee bezig zijn, denken dat Alpe d'Huez opfietsen net zoiets is als een uurtje in NL rondfietsen.
    Dan denk ik "denk toch een beetje na voordat je ergens aan begint."

    Edit: maar die figuren die op de manier Alpe d'Huez opfietsen heb ik verder geen last van, ze doen maar. Ik vind het wel lachwekkend.
    Ik kan me ook nog wel voorstellen hoe ze zich voelen, want met mijn eerste Marmotte had ik ook wat moeite met Alpe d'Huez. 5 Km voor de top dacht ik serieus dat ik het niet ging halen, maar ben toch nog gefinished in 9:39. Ik was een beetje te snel gestart (na de Telegraphe zat ik bij de eerste honderd, maar daana ging het hard bergaf. Op de Galibier door ruim 400 man ingehaald, en op Alpe d'Huez nog een zoveel langs zien komen. Als 950e oid gefinished).

    [ Bericht 28% gewijzigd door Wombcat op 30-01-2010 10:59:13 ]
    in a crowd you lose humanity
    pi_77443073
    quote:
    Op zaterdag 30 januari 2010 10:42 schreef FJD het volgende:

    [..]

    Met vrienden twee jaar terug gedaan Ik was de enige die een seizoen echt hard getraind had. Ik was als eerste boven terwijl ik 45min later was gestart. Maar goed, ik vind het op dat soort dagen geen probleem omdat je er als getrainde fietser geen last van hebt. Bij zo'n AGR (of ook bij de halve marathon) moet je continue je wedstrijd aanpassen op mensen voor je die het minder serieus nemen.

    Maar verder heb ik geen last van m'n fanatisme hoor
    [..]

    Ik zet een serie aan maar dan nog kom ik niet verder dan 40 minuten. Echt geen zak aan. Of zit je ook met zo'n beklimming op je scherm? Dat lijkt me dan weer grappig. De prijs weerhoudt me er een beetje van om het eventjes te proberen.
    Nee, dat werkt dus niet bij mij.
    Alleen de catalyst software werkt goed. En voordeel daarvan is dat je niet de hele tijd zelf aan de weerstand hoeft te draaien en dat je allerlei leuke getalletjes in beeld zit
    in a crowd you lose humanity
      zaterdag 30 januari 2010 @ 11:03:26 #280
    63192 ursel
    "Het Is Hier Fantastisch!
    pi_77443238
    quote:
    Op zaterdag 30 januari 2010 10:52 schreef Wombcat het volgende:

    [..]

    Wat er mis mee is?
    Vaak gaat het om mensen die zich absoluut niet voorbereiden en het niet serieus nemen. Die denken "dat doe ik wel effe", maar hebben zich er niet op voorbereid. Ze weten ook absoluut niet waar ze mee bezig zijn, denken dat Alpe d'Huez opfietsen net zoiets is als een uurtje in NL rondfietsen.
    Dan denk ik "denk toch een beetje na voordat je ergens aan begint."
    5x op de racefiets gezeten en toen met Fer mee.
    Uiteindelijk 2 uur over gedaan en toen verslaafd aan fietsen geworden.. Met name het in de bergen fietsen..
    pi_77443576
    quote:
    Op zaterdag 30 januari 2010 11:03 schreef ursel het volgende:

    [..]

    5x op de racefiets gezeten en toen met Fer mee.
    Uiteindelijk 2 uur over gedaan en toen verslaafd aan fietsen geworden.. Met name het in de bergen fietsen..
    Dan heb je de Alpe sneller gereden als ik met mijn eerste Marmotte
    Anyway: op zo'n Alpe d'Huez op een doordeweekse dag maakt het weinig uit. Maar als je een AGR rijdt en je moet slalommen tussen wandelaars, dan is dat toch wat anders. En zoals ik zei: de laatste keer dat ik de AGR reed, liep 9 van de 10 op de Keutenberg. Een groot deel daarvan hoort er dan echt niet thuis.
    in a crowd you lose humanity
    pi_77443853
    quote:
    Op zaterdag 30 januari 2010 10:55 schreef Wombcat het volgende:
    Nee, dat werkt dus niet bij mij.
    Alleen de catalyst software werkt goed. En voordeel daarvan is dat je niet de hele tijd zelf aan de weerstand hoeft te draaien en dat je allerlei leuke getalletjes in beeld zit
    Dat tegen anderen een virtuele berg op fietsen dat lijkt me nog wel enorm gaaf maar ik denk dat m'n belangrijkste probleem toch zit in het op 1 plaats zijn (en dus niet hoeven te sturen oid) en het enorme zweten (omdat de rijwind ontbreekt). Dat zijn geen dingen die zo'n Tacx oplost dus ik wacht wel gewoon op de lente

    Wel eens even kijken of je dat ergens in een sportschool kunt proberen
    Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
    [b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
    Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
      zaterdag 30 januari 2010 @ 12:36:53 #283
    153506 Captain_Fabulous
    Nog steeds CyclingGirl fan
    pi_77445480
    quote:
    Op zaterdag 30 januari 2010 10:42 schreef FJD het volgende:

    [..]
    Bij zo'n AGR (of ook bij de halve marathon) moet je continue je wedstrijd aanpassen op mensen voor je die het minder serieus nemen.
    Ja maar, dus, het is geen wedstrijd, maar een toertocht. Dat jij dat als wedstrijd benadert is in feite jouw probleem
    Ik ben het er wel mee eens dat de echte heuvels niet in de korte afstanden thuishoren. Als er een 50, 100 en 150 km is, stop dan het echte klimwerk alleen in de 150, en stop de minder extreme heuvels in het gemeenschappelijk deel. Dan hebben zowel de recreanten als de fanatiekelingen een parcours waar ze plezier aan hebben.
    Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
    26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
    pi_77447512
    quote:
    Op zaterdag 30 januari 2010 12:36 schreef Captain_Fabulous het volgende:
    Als er een 50, 100 en 150 km is, stop dan het echte klimwerk alleen in de 150, en stop de minder extreme heuvels in het gemeenschappelijk deel. Dan hebben zowel de recreanten als de fanatiekelingen een parcours waar ze plezier aan hebben.
    Lijkt me niet. Ik ben het er wel mee eens, maar ik denk dat veel "ik heb nog wel een fiets staan-fietser" dan denken: "ja hallo, ik wil de keutenberg op, dan toch maar de 150."
    Eins, zwei, hoeplakai.
    pi_77449216
    "Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
    pi_77449825
    quote:
    Op zaterdag 30 januari 2010 14:56 schreef marcodej het volgende:

    Wel een zeer oude editie denk ik. Zo rustig is het al in jaren niet meer op de Muur. Twee jaar geleden was ie niet te doen door het ongelooflijke rotweer en dit jaar stond ik na de eerste linkerbocht vast achter iemand op een stadsfiets......
    pi_77452970
    quote:
    Op zaterdag 30 januari 2010 10:42 schreef FJD het volgende:

    [..]

    Met vrienden twee jaar terug gedaan Ik was de enige die een seizoen echt hard getraind had. Ik was als eerste boven terwijl ik 45min later was gestart. Maar goed, ik vind het op dat soort dagen geen probleem omdat je er als getrainde fietser geen last van hebt. Bij zo'n AGR (of ook bij de halve marathon) moet je continue je wedstrijd aanpassen op mensen voor je die het minder serieus nemen.

    Maar verder heb ik geen last van m'n fanatisme hoor
    [..]
    En anderen, hebben die er geen last van?
    Ik vind het tamelijk bekrompen overkomen. De AGR is geen wedstrijd (en verschilt daarin dus ook van het marathonvoorbeeld..) Als je je ergert aan slome mensen is de dag waarop de AGR toertocht verreden wordt de slechtste dag om het AGR parcours te rijden. Het is bij uitstek de dag voor gelegenheidsfietsers en weddenschappen van bierzuipende cafegangers. Dat weet iedereen en dan moet je niet gaan zeiken maar gewoon thuisblijven. Ook minder getrainde fietsers (hardwerkende mensen met een goede baan en dus weinig vrije tijd incluis) beleven veel plezier aan zo'n tocht. Uiteraard moeten ze net als in andere situaties en omstandigheden proberen de andere deelnemers zo min mogelijk te hinderen, maar of ze een bergje niet op komen is natuurlijk geen reden om ze het recht op deelname te misgunnen. Voor mijn part lopen ze het hele parcours. Gelukkig zijn al die recreanten er want daardoor worden er over de hele linie meer fietsen en fietsgerelateerde zaken ontwikkeld en allerlei tochten en wedstrijden georganiseerd.
    pi_77453753
    quote:
    Op vrijdag 29 januari 2010 18:03 schreef beertenderrr het volgende:
    En hoe zijn jullie overigens begonnen met het wielrennen? Gewoon ooit 1x een tochtje gedaan en toen verslaafd geraakt?
    Men neme 4 vrienden die op een avond onder het genot van de nodige pilsjes alle facetten van de Tour de France proberen te analyseren. Dan krijg je een discussie als; Het is ook eigenlijk maar een laffe bende, die gasten rijden met z'n allen een leuk rondje door Frankrijk. Ze ouwehoeren een beetje met elkaar, ze genieten van het zonnetje en na afloop drinken ze nog een pilsje en gaan vroeg naar bed en dat doen ze dan vier weken lang! Het is niet of het nou echt zwaar is ofzo, naar de top van Alpe d'Huez is 14km en als ze dat in 40 minuten redden dan ben je snel. Stelletje laffe honden, dat kunnen wij ook!

    Zo is Ursel ook begonnen overigens
    Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
    [b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
    Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
    pi_77454141
    quote:
    Op zaterdag 30 januari 2010 16:56 schreef eentwee het volgende:
    Ik vind het tamelijk bekrompen overkomen. De AGR is geen wedstrijd (en verschilt daarin dus ook van het marathonvoorbeeld..)
    Als een paar man lopend de berg op moeten dan kan het nog gewoon een inschattingsfoutje zijn wat iedereen een keer overkomt (vier weken terug reed ik ook opeens met hongerklop rond, voor het eerst in 2 seizoenen) maar als je moet slalommen om de mensen die lopen dan is er collectieve zelfoverschatting. Zoals ik ook al aangeef zeg ik dan, vanuit mijn fanatisme, neem de sport wat serieuzer en train meer. Als ik het kan dan kan iemand anders het ook. Als je van jezelf al weet dat die gedachtegang voortkomt uit je eigen overdreven fanatisme dan kan ik dat moeilijk rijmen met bekrompenheid.

    Het is inderdaad geen wedstrijd maar het zou slim zijn als de organisatie de startnummers indeelt op de capaciteiten van de deelnemers. Dat zou een hoop schelen. Dan heb je nog steeds wel mensen die zichzelf overschatten maar over het algemeen loopt het iets beter door zoals ik ook zag bij bv. de halve marathon. Toen ik de grote meute had ingehaald (ik had me heel bescheiden ingeschreven op 2:15+) kon ik de laatste 10km prima doorlopen achter mensen die ongeveer hetzelfde tempo haalden.
    quote:
    Dat weet iedereen en dan moet je niet gaan zeiken maar gewoon thuisblijven. Ook minder getrainde fietsers (hardwerkende mensen met een goede baan en dus weinig vrije tijd incluis) beleven veel plezier aan zo'n tocht.
    Zeiken? Het is slechts mijn mening en met een beetje zelfkennis weet ik ook wel waar die vandaan komt. Drukke baan heb ik ook maar goed het is maar net hoeveel je ervoor op zij wilt zetten, die keuze maak je zelf, die keuze wordt niet voor je gemaakt.

    Ik ben daar ernstig fanatiek in. Ik maak voor de komende weken wel prive-afspraken maar die maak ik wel onder voorbehoud van fietsweer. Als ik (net als afgelopen vrijdagmiddag) geen werk-afspraken heb dan ga ik naar huis om te kunnen fietsen. M'n 40 uur had ik op woensdag al vol namelijk

    [ Bericht 0% gewijzigd door FJD op 30-01-2010 18:21:27 ]
    Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
    [b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
    Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
    pi_77455061
    quote:
    Op zaterdag 30 januari 2010 13:51 schreef jakkop het volgende:

    [..]

    Lijkt me niet. Ik ben het er wel mee eens, maar ik denk dat veel "ik heb nog wel een fiets staan-fietser" dan denken: "ja hallo, ik wil de keutenberg op, dan toch maar de 150."
    Die halen de 150 km niet, dus dat probleem lost zichzelf dan wel op

    Verder: eens met bovenstaande post van FJD.

    En iha mijd ik dergelijke massale evenementen. De AGR ga ik echt niet meer rijden als je je al in het eerste half uur van de inschrijving moet inschrijven. Als ik een tocht ga doen, bepaal ik dat iha een week van te voren pas definitief.
    in a crowd you lose humanity
      zaterdag 30 januari 2010 @ 18:20:25 #291
    63192 ursel
    "Het Is Hier Fantastisch!
    pi_77455535
    quote:
    Op zaterdag 30 januari 2010 17:21 schreef FJD het volgende:

    [..]

    Men neme 4 vrienden die op een avond onder het genot van de nodige pilsjes alle facetten van de Tour de France proberen te analyseren. Dan krijg je een discussie als; Het is ook eigenlijk maar een laffe bende, die gasten rijden met z'n allen een leuk rondje door Frankrijk. Ze ouwehoeren een beetje met elkaar, ze genieten van het zonnetje en na afloop drinken ze nog een pilsje en gaan vroeg naar bed en dat doen ze dan vier weken lang! Het is niet of het nou echt zwaar is ofzo, naar de top van Alpe d'Huez is 14km en als ze dat in 40 minuten redden dan ben je snel. Stelletje laffe honden, dat kunnen wij ook!

    Zo is Ursel ook begonnen overigens
    Nu nog die 4 weken zien te lukken..
    pi_77455613
    quote:
    Op zaterdag 30 januari 2010 18:20 schreef ursel het volgende:
    Nu nog die 4 weken zien te lukken..
    Stelletje malloten dat we zijn
    Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
    [b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
    Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
    pi_77455838
    Als we dan toch bezig waren, kom ik nog even spammen!
    nog bedankt voor de donaties die reeds gedaan zijn!!


    zoals dus allemaal wel weten ga ik komend jaar meedoen met Alpe d'huzes (www.opgevenisgeenoptie.nl) om geld in te zamelen voor de KWF Kankerbestrijding.

    Vanaf het jaar 2006 wordt dit al gedaan, en ondertussen is dit uitgegroeid tot een doorslaand succes: individueel of met een estafette team wordt op één dag zes maal de in de wielerwereld legendarische berg Alpe d’Huez met de fiets beklommen om op die manier geld in te zamelen voor dit fantastische doel. De Stichting Alpe d'HuZes hanteert een strikt anti-strijkstok beleid. Alleen daardoor kunnen ze garanderen dat 100 % van het ingezamelde geld ook daadwerkelijk ten goede komt aan het onderzoek naar de bestrijding en preventie van kanker. Alle organisatorische dingen eromheen worden dus door vrijwilligers gedaan om zo te garanderen dat de giften volledig benut worden daar waar ze voor bedoeld zijn!



    3 juni 2010 is het wederom zover! Deze editie ga ik met een team samen met een team ook de fiets op en zullen we hieraan meedoen. Dit gaat ongetwijfeld een ware uitputtingsslag worden, maar bovenal een fantastische ervaring met een schitterend einde. Mijn doel is om 3x de berg op te gaan fietsen! We zijn in elk geval druk met de training!

    Mijn doel is uiteraard om zoveel mogelijk geld op te halen voor het kankerfonds. Je kunt mijn tocht individueel sponsoren, dit kan via mijn persoonlijke site:

    http://deelnemers.alpe-dhuzes.nl/acties/meral/team



    Alle giften zijn welkom, er is geen sprake van een zogenaamd minimum bedrag om mee te kunnen doen. Mijn streefbedrag is ¤ 5000,- en dat wil ik ook absoluut gaan halen.
    Ik zou het fantastisch vinden als je mij wilt sponsoren. Mocht het via de site niet lukken, mail of bel mij dan even.



    Voor bedrijven zijn er ook interessante sponsormogelijkheden, zoals bedrijfslogo´s op de shirts, banners langs het parcours en meer, dit al vanaf ¤ 1000,-. Waarbij dit natuurlijk aftrekbaar is van de belasting. Bel of mail mij als je bedrijven weet die hier aan me willen doen, dan kan ik ze persoonlijk benaderen.



    Iedereen heeft wel ervaring met de ziekte kanker, zeer dichtbij of wellicht gelukkig iets verder weg. Alleen door dit soort initiatieven kunnen we ervoor zorgen dat kanker binnenkort een chronische ziekte wordt. Dit is namelijk echt een reëel doel, in elk geval reëler dan 6 keer die berg opfietsen :-)



    stuur dit mailtje ook gerust door aan zoveel mogelijk mensen, alle beetjes helpen!!


    Ik hoop dat ik op jullie steun kan rekenen,
    opgeven is geen optie!

    Sportieve groetjes
    Op maandag 12 oktober 2009 12:20 schreef loveli het volgende:
    Kortom, eet ook broccoli.
    pi_77457061
    Jij mag wel spammen hier

    Ik ben nu bij m'n ouders en ik denk dat ik dit weekend m'n mtb maar meeneem naar huis ofzo, ik wil verd.... fietsen. Het enige wat ik nu doe is tacxen, spinnen en hardlopen met m'n vriendin.
    Hopelijk is de sneeuw maandag weg.

    Ohja: ik ben sinds vandaag echt wielrenner want ik heb m'n benen geschoren. En ja, deze zomer moet ik er ook aan geloven en staat de Alpe op 't programma
    Overigens ben ik begonnen met wielrennen omdat ik de Tour voor 't eerst zag in Luxemburg, en die hele caravaan, de sfeer en het zelf fietsen daar (op 'n oude mtb) geweldig vond!
      FOK!fotograaf zaterdag 30 januari 2010 @ 22:18:06 #295
    73911 ultra_ivo
    pi_77463212
    quote:
    Op zaterdag 30 januari 2010 19:11 schreef Tommeke het volgende:
    Overigens ben ik begonnen met wielrennen omdat ik de Tour voor 't eerst zag in Luxemburg, en die hele caravaan, de sfeer en het zelf fietsen daar (op 'n oude mtb) geweldig vond!
    Die tour heb ik toen ook gezien. Speciaal extra vroeg teruggekomen daarvoor uit Bulgarije waar ik net Sofia-Varna-Sofia had gereden. Schitterend tour parcours in Luxemburg, met als uitvalsbasis Diekirch heb ik toen op de fiets 3x het pak voorbij zien komen.
    pi_77466301
    quote:
    Op zaterdag 30 januari 2010 22:18 schreef ultra_ivo het volgende:

    [..]

    Die tour heb ik toen ook gezien. Speciaal extra vroeg teruggekomen daarvoor uit Bulgarije waar ik net Sofia-Varna-Sofia had gereden. Schitterend tour parcours in Luxemburg, met als uitvalsbasis Diekirch heb ik toen op de fiets 3x het pak voorbij zien komen.
    Geweldige omgeving inderdaad!
      zondag 31 januari 2010 @ 19:33:22 #297
    153506 Captain_Fabulous
    Nog steeds CyclingGirl fan
    pi_77485810
    quote:
    Op zaterdag 30 januari 2010 13:51 schreef jakkop het volgende:

    [..]

    Lijkt me niet. Ik ben het er wel mee eens, maar ik denk dat veel "ik heb nog wel een fiets staan-fietser" dan denken: "ja hallo, ik wil de keutenberg op, dan toch maar de 150."
    Tuurlijk...maar als jij echtfanatiek voor de AGR traint, en start in de eerste minuut dat het kan...hoe kun je dan loast hebben van langzame fietsers? Die zitten dan allemaal achter je, lijkt me!
    Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
    26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
    pi_77486006
    quote:
    Op zondag 31 januari 2010 19:33 schreef Captain_Fabulous het volgende:

    [..]

    Tuurlijk...maar als jij echtfanatiek voor de AGR traint, en start in de eerste minuut dat het kan...hoe kun je dan loast hebben van langzame fietsers? Die zitten dan allemaal achter je, lijkt me!
    Hangt van de afstand af natuurlijk. Als jij de 150 start, en iemand start(een paar uur later) later de 50 km en moet de Keutenberg oplopen, heb je best kans dat je 'm tegenkomt.
    in a crowd you lose humanity
    pi_77486887
    quote:
    Op zondag 31 januari 2010 19:39 schreef Wombcat het volgende:

    [..]

    Hangt van de afstand af natuurlijk. Als jij de 150 start, en iemand start(een paar uur later) later de 50 km en moet de Keutenberg oplopen, heb je best kans dat je 'm tegenkomt.
    ik dacht dat de afstanden minder dan 150 km niet de keutenberg aan doen
    pi_77486940
    quote:
    Op zondag 31 januari 2010 20:02 schreef FredWielergek het volgende:

    [..]

    ik dacht dat de afstanden minder dan 150 km niet de keutenberg aan doen
    Voorgaande jaren wel. Dat was ook het probleem.
    in a crowd you lose humanity
      zondag 31 januari 2010 @ 21:21:18 #301
    43844 Yankee
    Is tegenwoordig Drent
    pi_77490538
    quote:
    Op zondag 31 januari 2010 20:04 schreef Wombcat het volgende:

    [..]

    Voorgaande jaren wel. Dat was ook het probleem.
    Vorige jaar in ieder geval niet
    .
    abonnement Unibet Coolblue
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')