En spekglad op de fietspaden, ik heb zojuist even gecheckt maar toch maar mijn conclusies getrokken dat ik niet ga.quote:Op vrijdag 18 december 2009 11:08 schreef Gripper het volgende:
Gatverdamme, t is echt schitterend weer. Mooi winterluchtje, lekker langs de witte weilanden fietsen... En ik zit met griep thuis
Is dit "beter" dan een nieuwe "goedkope" fiets? En welke wielen zouden jullie nemen? Is dit wat? Het enige wat ik wat naar vind is het gewicht van de fiets.. maarja, ben zelf ook nog niet echt super afgetrained, dus dat overleef ik eerst wel.. GRAAG JULLIE MENING!quote:Het is een concorde 54cm. alu frame met een carbon voor- en achtervork.
Groep: Shimano dura-ace. Het is niet de allernieuwste groep. Maar de onderdelen zijn wel zo goed als nieuw ( ketting, tandwielen, kabels). Een maandje oud.
De shifters en derailleurs zijn wat ouder, maar een dura-ace gaat jaren mee.
Er zit een mavic cosmic wielset op met een nieuwe cassette. Wielen zien er zeer mooi uit.
De fiets is blauw met zwart.
Ik ben wedstrijdrenner en wilde van deze fiets een winterfiets maken en later een tijdritfiets maar voor gewoon gebruik is hij toch iets te klein.
Deze fiets is echt in zeer goede staat. incl. shimano flightdeck computer. Bediening met de shifters. Carbon stuur en zadelpen. Iincl. pedalen.
Uit welk jaar het frame precies komt weet ik niet, maar waarschijnlijk 2006 of 2007.
Ik ben nooit met deze fiets gevallen. Deze fiets heb ik ook nooit voor wedstrijden gebruikt.
De fiets weegt denk ik ongeveer 9kg. Hij zou nog lichter kunnen, natuurlijk door andere wielen te steken, maar deze zijn van hoge kwaliteit en erg sterk en de naven lopen perfect.
De derailleurs staan nog garant voor zeker 10.000 km. Er zit nog totaal geen speling in en doordat ze van dura-ace zijn geen roest en een lange levensduur.
-Het balhoofdstel is ook een maand geleden nog vervangen.
-De kettingbladen en tandwielen zijn nieuw.
-De banden hebben net 250km. gereden, dus die zijn ook nog nieuw.
-De crancks en trapstel werkt nog zeer goed. Alleen is door pedaalomwentelingen en schoenen van de rechtercranck de lak wat afgesleten.
Dit komt altijd voor en is nauwelijks te voorkomen.
-Kabels zijn perfect.
De shifters wat gebruikssporen maar zijn technisch nog prima in orde.
- Alu-frame
- carbon voorvork en achtervork (zeer mooi)
-Mavic cosmic wielen OF Mavic Helium wielen (super licht, maar wel een andere kleur)
- dura-ace remmen als nieuw
- look Delta pedalen
- Selle-Italia zadel
- carbon zadelpen en stuurpen
Voor de modernere Dura Ace . Voor zover ik op de onduidelijke foto kan zien zit hier echter de oudere 8-speed versie op. Die is nog degelijk gebouwd.quote:Op donderdag 24 december 2009 13:51 schreef jakkop het volgende:
@oksel: ik dacht wel eens begrepen te hebben dat dura-ace helemaal niet zo lang meegaat, omdat het gericht is op profs die ze toch regelmatig vervangen. Maar ik kan het mis hebben.
Op je racefiets???quote:Op donderdag 24 december 2009 16:59 schreef Tommeke het volgende:
Ik heb vandaag weer een stukje door de sneeuw geploegd, heerlijk!
Die hangt al een paar weken aan de muurquote:
Wat kun je meer zeggen over het frame als je meer info hebt?quote:Op donderdag 24 december 2009 08:24 schreef Wombcat het volgende:
Ziet er uit als een goede koop.
Wel interessant om te weten wat voor frame het precies is.
Als je het type (model) van het frame weet, dan weet je of het een goedkoop of duur frame is geweest.quote:Op vrijdag 25 december 2009 08:53 schreef Oksel het volgende:
[..]
Wat kun je meer zeggen over het frame als je meer info hebt?
En ik weet niet of het een 8 of een 9 speed is.. dat heb ik nu net gevraagd.. oh, en de prijs is al gezakt naar 700..
Alles nieuw, goed onderhouden, dura-ace.. met pedaaltjes en computer. Wel wat zwaar..
Hmm.. meer mensen die mij een advies kunnen geven? Bedankt!
Ik ga het vragen, het jouw vertellen en afwachten wat je zegt. Is dat okay?quote:Op vrijdag 25 december 2009 09:08 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Als je het type (model) van het frame weet, dan weet je of het een goedkoop of duur frame is geweest.
Dat ook. Moet natuurlijk wel ruimte voor zijn (bij mij kan er echt niet veel vanaf).quote:Op vrijdag 25 december 2009 11:38 schreef Tommeke het volgende:
9 Kilo valt inderdaad best mee toch?'/quote]Idd. Het is niet superlicht, maar ook niet zwaar.
[quote]
De goedkoopste manier om met minder gewicht rond te rijden is toch afvallen
Bij mij wel op het momentquote:Op vrijdag 25 december 2009 11:43 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Dat ook. Moet natuurlijk wel ruimte voor zijn (bij mij kan er echt niet veel vanaf).
Die van mij net iets meer dan 8.quote:Op vrijdag 25 december 2009 11:55 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Bij mij wel op het moment
Mijn fietsje weegt ook rond de 9 kilo.
Prima toch? Je benen zullen het uiteindlijk toch moeten doenquote:
Het zal wel schelen. Ik heb ook nog een stalen fiets van 10 kg. Dat verschil merk je echt wel.quote:Op vrijdag 25 december 2009 12:12 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Prima toch? Je benen zullen het uiteindlijk toch moeten doen
Het minimumgewicht bij de profs is toch 6,7 kilo? Ik denk dat die 1,5 kilo dan niet veel uitmaakt...
Daar heb je wel gelijk in natuurlijkquote:Op vrijdag 25 december 2009 12:22 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Het zal wel schelen. Ik heb ook nog een stalen fiets van 10 kg. Dat verschil merk je echt wel.
Een vriend van me heeft een fiets van 6,8 kg. Die is echt licht
Eigenlijk kun je het zelf uittesten: een keer zonder bidonnen gaan fietsen.
Ik heb RVV 3x gereden (volledige afstand). De eerste keer met een stalen fiets, de andere 2x met m'n bijna 2 kg lichtere carbon. Eigenlijk vond ik het vrij verbazend dat die laatste toch comfortabeler was.quote:Op vrijdag 25 december 2009 14:15 schreef ultra_ivo het volgende:
Niet alleen voor de afstanden. Op kasseien of ander slecht wegdek heb ik ook liever een wat slappere fiets die beter de weg volgt. Een te lichte fiets danst onder je weg op de kasseien.
Of Maaskant die een paar jaar geleden in PR in een bocht rechtdoor ging ipv linksaf met zijn sjieke hoge carbon velgen.quote:Op vrijdag 25 december 2009 17:27 schreef ultra_ivo het volgende:
Carbon is inderdaad niet te generaliseren, dat bestaat in zowel stijf als slap. Net zoals een modern colablikje zich anders gedraagd dan een ouderwetse Alan of Vitus. Die dingen waren zo slap als een vaatdoek (maar in de handen van een goede coureur zeer succesvol).
Een groot probleem op kasseien zit idd in de wielen. Zijn die te licht dan heb je geen goede controle meer. Voor de gevolgen hoef je alleen maar de afdaling van de Kemmelberg van een paar jaar terug te zien.
Denk ook dat het 9 speed is? Anders zeker laten staan want dan is de groep erg oud. Ook met 9 speed vind ik 'm nog niet goedkoop, 10 speed ultegra heb je meer aan en lukt ook best voor 700 euro. DA 10 speed kwam in 2004 denk ik..? Wielen zijn niet geheel probleemloos (vraag maar aan OProg )quote:Op vrijdag 25 december 2009 08:53 schreef Oksel het volgende:
[..]
Wat kun je meer zeggen over het frame als je meer info hebt?
En ik weet niet of het een 8 of een 9 speed is.. dat heb ik nu net gevraagd.. oh, en de prijs is al gezakt naar 700..
Alles nieuw, goed onderhouden, dura-ace.. met pedaaltjes en computer. Wel wat zwaar..
Hmm.. meer mensen die mij een advies kunnen geven? Bedankt!
Ik durfde het nog niet aan om te fietsen, en terecht bleek.quote:Op vrijdag 25 december 2009 17:33 schreef Wombcat het volgende:
Morgen is het hopelijk weer buitenfietsweer.
Nee joh.. heb het even opgezocht en 10sp DA is inderdaad gekomen in modeljaar 2004, dus al in 2003.quote:Op zaterdag 26 december 2009 09:06 schreef Wombcat het volgende:
Volgens mij is 10-speed Shimano er nog maar een jaar of 2.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |