abonnement Unibet Coolblue
pi_75761222
Gatverdamme, t is echt schitterend weer. Mooi winterluchtje, lekker langs de witte weilanden fietsen... En ik zit met griep thuis
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
  vrijdag 18 december 2009 @ 11:13:40 #52
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_75761398
Mexicaans of gewoon? beterschap in elk geval!
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
pi_75767203
quote:
Op vrijdag 18 december 2009 11:08 schreef Gripper het volgende:
Gatverdamme, t is echt schitterend weer. Mooi winterluchtje, lekker langs de witte weilanden fietsen... En ik zit met griep thuis
En spekglad op de fietspaden, ik heb zojuist even gecheckt maar toch maar mijn conclusies getrokken dat ik niet ga.
A.F.C. Ajax - Piet de Visser
pi_75775658
Ik heb lekker gecrosst om m'n mtb. Heerlijk

Morgen op de cyclocrosser proberen
pi_75787796
Ik wil ook een crosser
pi_75788010
Op een racefiets moet je nu niet gaan rijden nee.

Ik ben gisteravond al bijna drie keer op de plaat gegaan op een stadsfiets. Met klikpedalen en dunne bandjes was dat fout gegaan...
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
pi_75792009
Als je gewoon hard rechtdoor blijft rijden is er niets aan de hand. Maar je moet wel oppassen in de bochten .
  zaterdag 19 december 2009 @ 02:24:40 #58
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_75795268
Zo, vanavond weer 71 kilometer geklokt. Heen en weer naar Apeldoorn om naar het baanwielrennen te kijken. Toch weer bijna 300 kilometer deze week, de 5000 sinds juni komt in zicht, maar dat ga ik toch net niet halen. Maandag en dinsdag nog badmintonnen en 2 x 22 kilometer, maar daarna houdt het wel op tot het eind van het jaar.

Van de gladheid niet echt heel veel last gehad, de fietspaden langs de N304 waren echt helemaal schoon. Voor de rest gewoon langzaam door de bochten heen en dan gebeurt er vrij weinig. De kou, ook al heb ik het eigenlijk nooit koud, en de sneeuw leveren echter wel andere onvoorziene probleempjes op:

- Na een uurtje fietsen gingen mijn vingertoppen ondanks de handschoenen toch minder aanvoelen.
- Het water dat mijn baard blijkbaar opvangt, bevroor in plaats van verdampte.
- Mijn fiets zat al vrij snel zo onder de sneeuw en het ijs dat ik niet meer kon schakelen. Dat was lekker op het buitenblad op een te zware versnelling de Waterberg op. In de afdaling schoot mijn versnelling toch weer terug, waardoor ie weer veel te licht stond. Grrr. Bij de eerstvolgende lantaarnpaal maar met de hand de ketting verlegd.
-Thuis kon ik natuurlijk niet lekker onder de warme douche, maar eerst koud. Mijn handen waren veel te verkleumd en bij nader inzien had een bepaald lichaamsdeel, waarvan je zeker hoopt dat die er niet af vriest, het toch ook bijzonder moeilijk.

Ach ja, we hebben het weer overleefd.
pi_76001496
Dames en heren.. ik heb heel hard uw mening nodig! Dus, graag.. laat het me weten. Dit is mijn "probleem".

Ik heb een nieuwe fiets nodig.. wil max 1200, maar liever 1000 uitgeven. Ik heb een gangbare maat (54), dus koopjes zijn er vaak niet. Nu kreeg ik deze fiets aangeboden, voor 750 euro:

quote:
Het is een concorde 54cm. alu frame met een carbon voor- en achtervork.
Groep: Shimano dura-ace. Het is niet de allernieuwste groep. Maar de onderdelen zijn wel zo goed als nieuw ( ketting, tandwielen, kabels). Een maandje oud.
De shifters en derailleurs zijn wat ouder, maar een dura-ace gaat jaren mee.
Er zit een mavic cosmic wielset op met een nieuwe cassette. Wielen zien er zeer mooi uit.
De fiets is blauw met zwart.
Ik ben wedstrijdrenner en wilde van deze fiets een winterfiets maken en later een tijdritfiets maar voor gewoon gebruik is hij toch iets te klein.
Deze fiets is echt in zeer goede staat. incl. shimano flightdeck computer. Bediening met de shifters. Carbon stuur en zadelpen. Iincl. pedalen.
Uit welk jaar het frame precies komt weet ik niet, maar waarschijnlijk 2006 of 2007.
Ik ben nooit met deze fiets gevallen. Deze fiets heb ik ook nooit voor wedstrijden gebruikt.
De fiets weegt denk ik ongeveer 9kg. Hij zou nog lichter kunnen, natuurlijk door andere wielen te steken, maar deze zijn van hoge kwaliteit en erg sterk en de naven lopen perfect.
De derailleurs staan nog garant voor zeker 10.000 km. Er zit nog totaal geen speling in en doordat ze van dura-ace zijn geen roest en een lange levensduur.
-Het balhoofdstel is ook een maand geleden nog vervangen.
-De kettingbladen en tandwielen zijn nieuw.
-De banden hebben net 250km. gereden, dus die zijn ook nog nieuw.
-De crancks en trapstel werkt nog zeer goed. Alleen is door pedaalomwentelingen en schoenen van de rechtercranck de lak wat afgesleten.
Dit komt altijd voor en is nauwelijks te voorkomen.
-Kabels zijn perfect.
De shifters wat gebruikssporen maar zijn technisch nog prima in orde.
- Alu-frame
- carbon voorvork en achtervork (zeer mooi)
-Mavic cosmic wielen OF Mavic Helium wielen (super licht, maar wel een andere kleur)
- dura-ace remmen als nieuw
- look Delta pedalen
- Selle-Italia zadel
- carbon zadelpen en stuurpen
Is dit "beter" dan een nieuwe "goedkope" fiets? En welke wielen zouden jullie nemen? Is dit wat? Het enige wat ik wat naar vind is het gewicht van de fiets.. maarja, ben zelf ook nog niet echt super afgetrained, dus dat overleef ik eerst wel.. GRAAG JULLIE MENING!

Gr. Oksel vanuit het warme Sydney..
pi_76003201
Een goed onderhouden 2e hands Dura Ace groep is te verkiezen boven een nieuwe 105. Zeker als de verslijtdelen (ketting & tandwielen) nieuw zijn.
pi_76003565
Ziet er uit als een goede koop.
Wel interessant om te weten wat voor frame het precies is.

Ik heb een Tacx Fortius gekocht . Leuk speelgoed volgens mij. Heb 'm nog maar even gebruikt, maar ziet er leuk uit . Om er echt goed gebruik van te maken heb ik een nieuwe laptop nodig, want op mijn huidige werkt de software niet helemaal 100% (waarschijnlijk geheugenprobleem). Naja, m;n laptop heb ik ook al 4 of 5 jaar, dus die is wel aan vervanging toe (was ik toch al van plan).
in a crowd you lose humanity
pi_76005825
Ga zodadelijk mijn mountainbike ophalen. Eindelijk, na 2 weken. Nieuwe voorrem en een lekke remgreep opgelost. Dit weekend crossen dus!!! Prettige kerstdagen trouwens!
Superhero to the rescue!
  donderdag 24 december 2009 @ 10:38:52 #63
14505 OProg
A Life in Music
pi_76005884
Ik train zo deze weken op deze rollerbank:



"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_76012699
@oksel: ik dacht wel eens begrepen te hebben dat dura-ace helemaal niet zo lang meegaat, omdat het gericht is op profs die ze toch regelmatig vervangen. Maar ik kan het mis hebben.
Eins, zwei, hoeplakai.
pi_76019797
quote:
Op donderdag 24 december 2009 13:51 schreef jakkop het volgende:
@oksel: ik dacht wel eens begrepen te hebben dat dura-ace helemaal niet zo lang meegaat, omdat het gericht is op profs die ze toch regelmatig vervangen. Maar ik kan het mis hebben.
Voor de modernere Dura Ace . Voor zover ik op de onduidelijke foto kan zien zit hier echter de oudere 8-speed versie op. Die is nog degelijk gebouwd.
  donderdag 24 december 2009 @ 16:28:08 #66
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_76020036
Het eventuele nadeel van dura ace is toch dat wanneer je wat moet vervangen dit vaak nogal prijzig is omdat d-a nu eenmaal de duurste shimano groep is
.
pi_76021407
Dat is zo.

Het voordeel van 8-speed is trouwens dat de cassette's echt goedkoop zijn.

Ik heb vandaag weer een stukje door de sneeuw geploegd, heerlijk!
  donderdag 24 december 2009 @ 17:02:31 #68
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_76021561
quote:
Op donderdag 24 december 2009 16:59 schreef Tommeke het volgende:

Ik heb vandaag weer een stukje door de sneeuw geploegd, heerlijk!
Op je racefiets???
.
pi_76022708
quote:
Op donderdag 24 december 2009 17:02 schreef Yankee het volgende:

[..]

Op je racefiets???
Die hangt al een paar weken aan de muur
Lekker op m'n mountainbike. Op een gegeven moment was de sneeuw zo hoog dat ik met de pedalen door de sneeuw zat te scheppen
pi_76042871
quote:
Op donderdag 24 december 2009 08:24 schreef Wombcat het volgende:
Ziet er uit als een goede koop.
Wel interessant om te weten wat voor frame het precies is.

Wat kun je meer zeggen over het frame als je meer info hebt?

En ik weet niet of het een 8 of een 9 speed is.. dat heb ik nu net gevraagd.. oh, en de prijs is al gezakt naar 700..

Alles nieuw, goed onderhouden, dura-ace.. met pedaaltjes en computer. Wel wat zwaar..

Hmm.. meer mensen die mij een advies kunnen geven? Bedankt!
pi_76042937
quote:
Op vrijdag 25 december 2009 08:53 schreef Oksel het volgende:

[..]

Wat kun je meer zeggen over het frame als je meer info hebt?

En ik weet niet of het een 8 of een 9 speed is.. dat heb ik nu net gevraagd.. oh, en de prijs is al gezakt naar 700..

Alles nieuw, goed onderhouden, dura-ace.. met pedaaltjes en computer. Wel wat zwaar..

Hmm.. meer mensen die mij een advies kunnen geven? Bedankt!
Als je het type (model) van het frame weet, dan weet je of het een goedkoop of duur frame is geweest.
in a crowd you lose humanity
pi_76043033
Oh, wie kan er beter tellen dan ik?

pi_76043039
quote:
Op vrijdag 25 december 2009 09:08 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Als je het type (model) van het frame weet, dan weet je of het een goedkoop of duur frame is geweest.
Ik ga het vragen, het jouw vertellen en afwachten wat je zegt. Is dat okay?
pi_76043112
Ik zie er 9.
En van Concorde frames weet ik niet zoveel af
in a crowd you lose humanity
pi_76044114
Dat is een nieuwere groep dan ik dacht. Deze valt buiten mijn smaakgebied
9 kilo is toch niet zwaar voor een fiets?
pi_76044954
9 Kilo valt inderdaad best mee toch?

De goedkoopste manier om met minder gewicht rond te rijden is toch afvallen
pi_76045055
quote:
Op vrijdag 25 december 2009 11:38 schreef Tommeke het volgende:
9 Kilo valt inderdaad best mee toch?'/quote]Idd. Het is niet superlicht, maar ook niet zwaar.
[quote]
De goedkoopste manier om met minder gewicht rond te rijden is toch afvallen
Dat ook. Moet natuurlijk wel ruimte voor zijn (bij mij kan er echt niet veel vanaf).
in a crowd you lose humanity
pi_76045356
quote:
Op vrijdag 25 december 2009 11:43 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Dat ook. Moet natuurlijk wel ruimte voor zijn (bij mij kan er echt niet veel vanaf).
Bij mij wel op het moment
Mijn fietsje weegt ook rond de 9 kilo.
pi_76045624
quote:
Op vrijdag 25 december 2009 11:55 schreef Tommeke het volgende:

[..]

Bij mij wel op het moment
Mijn fietsje weegt ook rond de 9 kilo.
Die van mij net iets meer dan 8.
in a crowd you lose humanity
pi_76045776
quote:
Op vrijdag 25 december 2009 12:06 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Die van mij net iets meer dan 8.
Prima toch? Je benen zullen het uiteindlijk toch moeten doen
Het minimumgewicht bij de profs is toch 6,7 kilo? Ik denk dat die 1,5 kilo dan niet veel uitmaakt...
pi_76046033
quote:
Op vrijdag 25 december 2009 12:12 schreef Tommeke het volgende:

[..]

Prima toch? Je benen zullen het uiteindlijk toch moeten doen
Het minimumgewicht bij de profs is toch 6,7 kilo? Ik denk dat die 1,5 kilo dan niet veel uitmaakt...
Het zal wel schelen. Ik heb ook nog een stalen fiets van 10 kg. Dat verschil merk je echt wel.
Een vriend van me heeft een fiets van 6,8 kg. Die is echt licht
Eigenlijk kun je het zelf uittesten: een keer zonder bidonnen gaan fietsen.
in a crowd you lose humanity
pi_76047173
Ik kan er wel meer afsmijten om 't gewicht omlaag te brengen. Niet dat ik dat ga doen, comfort is mij belangrijker dan gewicht.
pi_76047451
quote:
Op vrijdag 25 december 2009 12:22 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Het zal wel schelen. Ik heb ook nog een stalen fiets van 10 kg. Dat verschil merk je echt wel.
Een vriend van me heeft een fiets van 6,8 kg. Die is echt licht
Eigenlijk kun je het zelf uittesten: een keer zonder bidonnen gaan fietsen.
Daar heb je wel gelijk in natuurlijk
Hmm, ik zal het eens proberen!

Wat ik wel merk is dat stijfheid ook een wereld van verschil maakt.
M'n nieuwe mtb is een stuk stijver, lichter en iets kleiner dan m'n oude. Qua fietsen merk je dat meteen.
M'n crosser is een slap oud, stalen apparaat. Als ik daarna op m'n racer ga fietsen, merk ik echt het verschil wel. Zal wel door die twee factoren komen.

@Ultra_ivo: Als ik zulke afstanden zou fietsen als jou, zou ik ook echt veel meer voor comfort gaan
pi_76049443
Niet alleen voor de afstanden. Op kasseien of ander slecht wegdek heb ik ook liever een wat slappere fiets die beter de weg volgt. Een te lichte fiets danst onder je weg op de kasseien.
pi_76052755
quote:
Op vrijdag 25 december 2009 14:15 schreef ultra_ivo het volgende:
Niet alleen voor de afstanden. Op kasseien of ander slecht wegdek heb ik ook liever een wat slappere fiets die beter de weg volgt. Een te lichte fiets danst onder je weg op de kasseien.
Ik heb RVV 3x gereden (volledige afstand). De eerste keer met een stalen fiets, de andere 2x met m'n bijna 2 kg lichtere carbon. Eigenlijk vond ik het vrij verbazend dat die laatste toch comfortabeler was.
in a crowd you lose humanity
pi_76053414
Niet alleen comfort, ook het op de weg blijven. Jaren terug woonde ik in Gent. Ik heb toen zitten experimenteren met bandbreedte en druk. Mijn conclusie was toen dat een soepele 32mm band op 6 atmosfeer het snelst en mest comfortabel op de kasseien was. Het achterwiel sprong op die manier vrijwel niet opzij. Dat terwijl ik toen een stuk lichter was dan nu. Tegenwoordig rij ik met m'n stalen Bioracer massa's aluminumrijders voorbij als ik een keertje kasseien rijd. Maar goed, gezien m'n lange afstandsachtergrond heb ik dan al automatisch alles uit de kast gehaald dat het ook goed doet op kasseien, bredere, soepele banden, dubbel stuurlint, soepel frame (ook staal kan ultra-stijf gebouwd worden) en soepel zitten.
pi_76053481
Aluminium is een drama op kasseien: veel te stijf. Je moet ook geen hoge velgen hebbn.
Carbon gedraagt zich dus best goed, is qua absorptie ook vergelijkbaar met staal. Ik had toen wel 32/36 spaaks wielen in.
in a crowd you lose humanity
pi_76053519
Carbon is inderdaad niet te generaliseren, dat bestaat in zowel stijf als slap. Net zoals een modern colablikje zich anders gedraagd dan een ouderwetse Alan of Vitus. Die dingen waren zo slap als een vaatdoek (maar in de handen van een goede coureur zeer succesvol).
Een groot probleem op kasseien zit idd in de wielen. Zijn die te licht dan heb je geen goede controle meer. Voor de gevolgen hoef je alleen maar de afdaling van de Kemmelberg van een paar jaar terug te zien.
pi_76053583
quote:
Op vrijdag 25 december 2009 17:27 schreef ultra_ivo het volgende:
Carbon is inderdaad niet te generaliseren, dat bestaat in zowel stijf als slap. Net zoals een modern colablikje zich anders gedraagd dan een ouderwetse Alan of Vitus. Die dingen waren zo slap als een vaatdoek (maar in de handen van een goede coureur zeer succesvol).
Een groot probleem op kasseien zit idd in de wielen. Zijn die te licht dan heb je geen goede controle meer. Voor de gevolgen hoef je alleen maar de afdaling van de Kemmelberg van een paar jaar terug te zien.
Of Maaskant die een paar jaar geleden in PR in een bocht rechtdoor ging ipv linksaf met zijn sjieke hoge carbon velgen.
in a crowd you lose humanity
pi_76053614
Qua zelf fietsen betreft heb ik vandaag 1½ uur op mijn nieuwe speeltje (de Fortius) gezeten. Eindelijk een route gevonden wat mijn aftandse laptop aankan zonder me halverwege eruit te kiepen. Tof ding zo'n Fortius . Hierop train ik veel intensiever dan op mijn oude Tacx (die was nog gewoon met magnetische weerstand).

Morgen is het hopelijk weer buitenfietsweer.
in a crowd you lose humanity
pi_76061822
quote:
Op vrijdag 25 december 2009 08:53 schreef Oksel het volgende:

[..]

Wat kun je meer zeggen over het frame als je meer info hebt?

En ik weet niet of het een 8 of een 9 speed is.. dat heb ik nu net gevraagd.. oh, en de prijs is al gezakt naar 700..

Alles nieuw, goed onderhouden, dura-ace.. met pedaaltjes en computer. Wel wat zwaar..

Hmm.. meer mensen die mij een advies kunnen geven? Bedankt!
Denk ook dat het 9 speed is? Anders zeker laten staan want dan is de groep erg oud. Ook met 9 speed vind ik 'm nog niet goedkoop, 10 speed ultegra heb je meer aan en lukt ook best voor 700 euro. DA 10 speed kwam in 2004 denk ik..? Wielen zijn niet geheel probleemloos (vraag maar aan OProg )
Het frame ken ik niet maar een carbon achtervork beschouw ik als een nadeel (extra kwetsbare lijmverbinding).

Tot slot: gewicht is niet belangrijk in deze prijsklasse, alle fietsen zullen dan 9kg wegen.
pi_76069243
Volgens mij is 10-speed Shimano er nog maar een jaar of 2.
in a crowd you lose humanity
pi_76071683
quote:
Op vrijdag 25 december 2009 17:33 schreef Wombcat het volgende:

Morgen is het hopelijk weer buitenfietsweer.
Ik durfde het nog niet aan om te fietsen, en terecht bleek.
Tijdens het hardlopen op m'n bek gegaan door een stuk opgevroren wegdek
pi_76072451
quote:
Op zaterdag 26 december 2009 09:06 schreef Wombcat het volgende:
Volgens mij is 10-speed Shimano er nog maar een jaar of 2.
Nee joh.. heb het even opgezocht en 10sp DA is inderdaad gekomen in modeljaar 2004, dus al in 2003.
  zaterdag 26 december 2009 @ 15:12:11 #95
14505 OProg
A Life in Music
pi_76078003
Zow. weer binnen.

Toch nog meer dan twee uur op de fiets gezeten vandaag, buiten. Koud en goed opletten maar in deze omgeving is het wel te doen.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_76080052
Vraagje.

Ik ga in ze zomer met wat vrienden een paar weken fietsen in Frankrijk. Aangezien ik nog niet echt een wielrenfiets heb die geschikt is voor de Franse bergen moet ik dus een nieuwe halen.
Hebben jullie nog tips waar ik op moet letten etc?
Hoeft geen professionele fiets te zijn van een paar duizend maar gewoon eentje waar je lekker op kunt fietsen zonder je zorgen te maken dat ie opeens uit elkaar val.

Bedankt.
  zaterdag 26 december 2009 @ 17:14:47 #97
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_76080806
Waar woon je Mr.West? Onder elkaar kennen we hier best wel veel goede fietszaken...
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
pi_76095030
Hierin staan veel tips: Racefiets kopen
En ik zou een triple nemen als ik jou was.
in a crowd you lose humanity
pi_76104165
Net 3 uur en 3 kwartier gefietst . Lekker fietsweer. Wel een beetje vervelende tegenwind op het einde, ik kwam bijna niet meer vooruit.
Toch dik 100 km afgetrapt
in a crowd you lose humanity
  maandag 28 december 2009 @ 12:50:54 #100
61399 Superher0
Is it a plane?
pi_76136585
Zaterdag voor het eerst sinds Oktober weer op de racefiets. 45km lekker rustig aangedaan, ging goed. Gisteren met een aantal vrienden even wezen fietsen. Dat even werd 120km, de eerste 80km kon ik goed meekomen maar daarna was het afzien. Erg afzien. Wind tegen deed ook niet veels goed. Merk dat ik best wel wat duur kwijt ben. Snelheid en kracht heb ik wel voor de eerste 2 uur maar daarna is het snel op.

Gemiddelde van 27.5 voor een kleine 4.5 uur. Toch een goed begin van de training voor de Mont Ventoux. Heb dit jaar 2 doelen: de Mont Ventoux van alle kanten beklimmen (3) op 1 dag en dus lid worden van http://www.clubcinglesventoux.org/. Doel 2: het rijden van de Grand Ballon. Deze cyclo is 2 weken later dan de Mont Ventoux dus wil ik voor goud gaan.

Wordt nog afzien dat trainen!
Superhero to the rescue!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')