Dat ook. Moet natuurlijk wel ruimte voor zijn (bij mij kan er echt niet veel vanaf).quote:Op vrijdag 25 december 2009 11:38 schreef Tommeke het volgende:
9 Kilo valt inderdaad best mee toch?'/quote]Idd. Het is niet superlicht, maar ook niet zwaar.
[quote]
De goedkoopste manier om met minder gewicht rond te rijden is toch afvallen
Bij mij wel op het momentquote:Op vrijdag 25 december 2009 11:43 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Dat ook. Moet natuurlijk wel ruimte voor zijn (bij mij kan er echt niet veel vanaf).
Die van mij net iets meer dan 8.quote:Op vrijdag 25 december 2009 11:55 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Bij mij wel op het moment
Mijn fietsje weegt ook rond de 9 kilo.
Prima toch? Je benen zullen het uiteindlijk toch moeten doenquote:
Het zal wel schelen. Ik heb ook nog een stalen fiets van 10 kg. Dat verschil merk je echt wel.quote:Op vrijdag 25 december 2009 12:12 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Prima toch? Je benen zullen het uiteindlijk toch moeten doen
Het minimumgewicht bij de profs is toch 6,7 kilo? Ik denk dat die 1,5 kilo dan niet veel uitmaakt...
Daar heb je wel gelijk in natuurlijkquote:Op vrijdag 25 december 2009 12:22 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Het zal wel schelen. Ik heb ook nog een stalen fiets van 10 kg. Dat verschil merk je echt wel.
Een vriend van me heeft een fiets van 6,8 kg. Die is echt licht
Eigenlijk kun je het zelf uittesten: een keer zonder bidonnen gaan fietsen.
Ik heb RVV 3x gereden (volledige afstand). De eerste keer met een stalen fiets, de andere 2x met m'n bijna 2 kg lichtere carbon. Eigenlijk vond ik het vrij verbazend dat die laatste toch comfortabeler was.quote:Op vrijdag 25 december 2009 14:15 schreef ultra_ivo het volgende:
Niet alleen voor de afstanden. Op kasseien of ander slecht wegdek heb ik ook liever een wat slappere fiets die beter de weg volgt. Een te lichte fiets danst onder je weg op de kasseien.
Of Maaskant die een paar jaar geleden in PR in een bocht rechtdoor ging ipv linksaf met zijn sjieke hoge carbon velgen.quote:Op vrijdag 25 december 2009 17:27 schreef ultra_ivo het volgende:
Carbon is inderdaad niet te generaliseren, dat bestaat in zowel stijf als slap. Net zoals een modern colablikje zich anders gedraagd dan een ouderwetse Alan of Vitus. Die dingen waren zo slap als een vaatdoek (maar in de handen van een goede coureur zeer succesvol).
Een groot probleem op kasseien zit idd in de wielen. Zijn die te licht dan heb je geen goede controle meer. Voor de gevolgen hoef je alleen maar de afdaling van de Kemmelberg van een paar jaar terug te zien.
Denk ook dat het 9 speed is? Anders zeker laten staan want dan is de groep erg oud. Ook met 9 speed vind ik 'm nog niet goedkoop, 10 speed ultegra heb je meer aan en lukt ook best voor 700 euro. DA 10 speed kwam in 2004 denk ik..? Wielen zijn niet geheel probleemloos (vraag maar aan OProg )quote:Op vrijdag 25 december 2009 08:53 schreef Oksel het volgende:
[..]
Wat kun je meer zeggen over het frame als je meer info hebt?
En ik weet niet of het een 8 of een 9 speed is.. dat heb ik nu net gevraagd.. oh, en de prijs is al gezakt naar 700..
Alles nieuw, goed onderhouden, dura-ace.. met pedaaltjes en computer. Wel wat zwaar..
Hmm.. meer mensen die mij een advies kunnen geven? Bedankt!
Ik durfde het nog niet aan om te fietsen, en terecht bleek.quote:Op vrijdag 25 december 2009 17:33 schreef Wombcat het volgende:
Morgen is het hopelijk weer buitenfietsweer.
Nee joh.. heb het even opgezocht en 10sp DA is inderdaad gekomen in modeljaar 2004, dus al in 2003.quote:Op zaterdag 26 december 2009 09:06 schreef Wombcat het volgende:
Volgens mij is 10-speed Shimano er nog maar een jaar of 2.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |