abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_75450241


Welkom op dé plek op FOK! waar de beoefenaars van de edele wielersport zich verzamelen! Wil je beginnen met fietsen en heb je vragen over bijvoorbeeld materiaal of trainingen, dit is de plek om ze te stellen. Verder is deze topicreeks vooral geschikt om ervaringen te delen, tips & tricks kwijt te kunnen en sterke verhalen over al je fietsavonturen te vertellen. Alles wat je meemaakt tijdens het peddelen door de polder kan je hier kwijt! Veel plezier.


Lijst met vorige topics:

1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | [url=http://forum.fok.nl/topic/1350360[/url]

Vaste klasbakken:

Captain_Fabulous



dutch_cyclist



FredWielergek



jpjedi



Littlecreep



marcodej



Superher0



thettes



Tommeke



ultra_ivo



ursel



Wombcat



Nuttige links:

Algemene info
  • Wielersportinfo

    Toertochten
  • Toertochten (komende week) in NL
  • Toertochten in België (BBR-FBC),
  • Lotto Cycling Tour
  • Toertochten in Frankrijk
  • Toertochten in Dld
  • Toertochten in Engeland

    Cyclo's
  • Cyclo's (deze maand) in Frankrijk
  • Jedermannrenner in Dld
  • Granfondo's in Italië
  • Cyclo's in Spanje

    De OP is hier te vinden
  • pi_75450283
    We hadden het dus over kettingen :
    quote:
    Op woensdag 9 december 2009 16:20 schreef Wombcat het volgende:

    [..]

    Met zo'n missing link als in de afbeelding, niet. (Met de nuance van Gripper erbij)
    [..]

    Dan is vervangen idd nog niet nodig
    Schoonmaakspul is overrated. Daarmee haal je namelijk ook het vet/olie uit de ketting en dat moet er juist in blijven.
    Beste is om de ketting regelmatig af te nemen met een doek (zoals je gedaan hebt) en dan evt. weer wat olie/smeer op te doen. Ik gebruik meestal teflonspray, maar heb laatst juist ergens gelezen dat teflon- en siliconenspray maar amper een smerende werking heeft en eigenlijk vooral een reinigende.
      woensdag 9 december 2009 @ 16:34:44 #3
    153506 Captain_Fabulous
    Nog steeds CyclingGirl fan
    pi_75450564
    KettingVindPost dus.
    Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
    26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
    pi_75450639
    ik moet toch eens mezelf in die OP erbij zien te prutsen, reminder voor mezelf om de wiki even aan te passen.
    Mijn foto's op Flickr!
    [b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
    Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
    pi_75451027
    Terugvindfiets
    Eins, zwei, hoeplakai.
    pi_75451753
    Ga in 2010 meer focussen op tijdrijden, merk toch dat daar mijn kwaliteiten liggen. Heerlijk alleen tegen de wind inbeuken. En tevens nog steeds opzoek naar mooie 2e hands fiets
    A.F.C. Ajax - Piet de Visser
    pi_75452598
    tvp om koopjes in de gaten te houden.
    pi_75454662
    Loop tegenwoordig tijdens de pauze op het werk om mijn gewicht en conditie op peil te houden. Vanochtend rust hartslag van 49 bij opstaan. Lopen gaat nu stukken makkelijker, liep maandag 12km in 59 minuten. Oppassen dat ik het niet te leuk ga vinden!

    Met een beetje mazzel is maandag mijn mtb klaar en kan ik het weekend daarop weer modder happen!

    Ow, ook een TVP
    Superhero to the rescue!
    pi_75454779
    quote:
    Op woensdag 9 december 2009 09:50 schreef Wombcat het volgende:
    Een missing link kun je overigens wel hergebruiken, gaat net zolang mee als de ketting.
    Edit: Hier wordt iets anders beweerd.
    Hier staat ook dat je de missing link moet vervangen bij vervanging van de ketting. Je kunt 'm dus veilig hergebruiken voor de levensduur van de ketting.

    Overigens heb ik met een KMC ketting wel een keer voortijdig een missing link moeten vervangen. Er zat een tikje in de aandrijving en dat verdween toen ik een nieuw linkje monteerde. Dat was na ±5000km, de (rest van de) ketting was toen nog prima.
    quote:
    Voor Campa 10speed zou ik een missing-link niet aanraden. De pennetjes van een Campa (10speed)-ketting zijn iets dikker dan die van bijvoorbeeld een Mavic of Whipperman-ketting. Of de sluting dan goed, durf ik mijn hand niet voor in het vuur te steken. Bij calamiteiten kun je het even doen. BIjvoorbeeld als je onderweg je ketting breekt en 'm met zijn missinglink sluit om naar huis te komen. Voor dat doel heb ik er altijd eentje bij in mijn zadeltas. Maar ik zou 'm dus niet als permanente oplossing gebruiken.
    Bij Campa werken ze met speciale sluitpinnen. Campa geeft zelf aan dat je de ketting alleen met een sluitpin mag sluiten (dus ook niet op de ouderwetse manier). Die sluitpinnen zul ook wel los verkrijgbaar zijn.
    Ik zou niet huiverig zijn om Campa kettingen te sluiten met een missing link van KMC/Connex. Als je de voordelen ervan ziet, waarom niet. Je kunt ook in het vervolg een KMC ketting gebruiken. De kans dat je iets verkeerd doet bij het sluiten met zo'n pinnetje is volgens mij groter

    Die KMC linkjes zijn inderdaad wel moeilijk los te krijgen, ik heb (zeker de eerste paar keer) altijd een tangetje nodig en het levert meer frustratie op dan me lief is. Dus er komt binnenkort een


    Een linkje kost trouwens zo'n 3-4¤, dus als je ergens 10 voor 6¤ ziet zijn het waarschijnlijk van die sluitpinnetjes.

    Als je niet weet of je een compact of een dubbel op je fiets hebt moet je even op je tandwielen kijken en zoeken naar het getal 135 of 110 (millimeter). Hoogstwaarschijnlijk heb je een dubbel want compacts zijn eigenlijk altijd standaard 50/34...
    pi_75454996
    quote:
    Op woensdag 9 december 2009 18:37 schreef eentwee het volgende:
    Ik zou niet huiverig zijn om Campa kettingen te sluiten met een missing link van KMC/Connex. Als je de voordelen ervan ziet, waarom niet. Je kunt ook in het vervolg een KMC ketting gebruiken. De kans dat je iets verkeerd doet bij het sluiten met zo'n pinnetje is volgens mij groter
    Zoals ik al zei, zijn de pinnen groter bij een Campa ketting. Daardoor kan een missinglink meer bewegen.
    En idd bij het sluiten met een pennetje moet je goed oppassen.

    Ik heb wel Connex en Mavic kettingen gebruikt, maar mijn ervaring is dat Campa kettingen langer meegaan en beter schakelen.
    pi_75455544
    quote:
    Op woensdag 9 december 2009 16:25 schreef Wombcat het volgende:
    We hadden het dus over kettingen :
    [..]


    Ik heb een soort reinigingsspul gekocht op basis van citroen, dat is er speciaal voor gemaakt om vuil en smeer van de ketting te halen. Ik heb daar laatst mijn ketting (hoewel ik hem niet los heb gehaald) en mijn tandwieltjes achter mee gereinigd. Daarna smeer ik alles natuurlijk wel met speciale smeerolie. Reed weer als een trein daarna.

    Waar ik een beetje mee zat was vuil (zand, smeer, of wat het ook is, iets zwarts), dat binnen in de schakels van de ketting blijft zitten en dat ik er niet goed uit krijg zonder de ketting los te halen.
    Gaat voor de BHFH-award 2005!
    Humanitas est in bestias bonitas.
    I am the hole I can't get out of.
      woensdag 9 december 2009 @ 21:17:56 #12
    31625 el_salvador
    [X] TABLE SELECTION
    pi_75460476
    brrrrrrr koud, van de week maar weer even in spanje kijken
    Op maandag 12 mei 2008 19:37 schreef SuperFruitig het volgende:
    tvp, puur vanwege de SEX/FRUIT combinatie
    pi_75466916
    tvp
    pi_75471109
    quote:
    Op woensdag 9 december 2009 18:44 schreef Wombcat het volgende:

    [..]

    Zoals ik al zei, zijn de pinnen groter bij een Campa ketting. Daardoor kan een missinglink meer bewegen.
    En idd bij het sluiten met een pennetje moet je goed oppassen.

    Ik heb wel Connex en Mavic kettingen gebruikt, maar mijn ervaring is dat Campa kettingen langer meegaan en beter schakelen.
    Ik rij meestal met SRAM kettingen. Voorheen met Sachs maar dat is dor SRAM overgenomen.
    pi_75476405
    Ik sta zelfs in de OP, dan is een tvp op z'n plaats. En ik weet niets van kettingen
    pi_75477814
    quote:
    Op woensdag 9 december 2009 17:10 schreef Pritt het volgende:
    Ga in 2010 meer focussen op tijdrijden, merk toch dat daar mijn kwaliteiten liggen. Heerlijk alleen tegen de wind inbeuken. En tevens nog steeds opzoek naar mooie 2e hands fiets
    Wij kunnen elkaar een hand geven! Ik wil komend seizoen ook een hele rits tijdritten rijden. Vorig jaar heb ik 't een keer gedaan en dat beviel wel. Ik merk alleen wel dat ik de laatste tijd veel duurritten heb gedaan. Ik zit heerlijk op m'n fiets, maar de kracht, explosiviteit en snelheid zijn er een beetje uit
    De komende weken maar even flink crossen, spinnen en intervallen! Vanaf februari trainingswedstrijden rijden op de wielerbaan en in Ekehaar, en het moet wel goedkomen met mij.
    Zondag zet ik m'n opzetstuurtje op m'n fiets en ga ik oefenen op tijdrijden met 'n meisje die ik deze week heb leren kennen, en die triatlons doet. Vorige week heb ik dat in m'n eentje gedaan, en dat beviel wel.
    pi_75477900
    Ohja, als ik m'n ketting goed schoon wil spuit ik 'm in met remreiniger of motorblokreiniger. Dat laat ik uitdruppen en dan wrijf ik 'm droog en spuit ik 'm in met kettingspray, wat ik dan even goed laat intrekken.
    pi_75484436
    In Engeland zijn er heel veel tijdritten. Gewoon lid worden van een plaatselijke club (kost weinig) en je kunt er een paar meerijden.
      donderdag 10 december 2009 @ 15:37:27 #19
    43844 Yankee
    Is tegenwoordig Drent
    pi_75484782
    quote:
    Op donderdag 10 december 2009 15:25 schreef ultra_ivo het volgende:
    In Engeland zijn er heel veel tijdritten. Gewoon lid worden van een plaatselijke club (kost weinig) en je kunt er een paar meerijden.
    Lijkt me een beetje onzin om lid te worden van een club in Engeland als je ook prima tijdritten kunt rijden in Nederland. Alsof iedereen genoeg geld dan wel tijd heeft om meerdere keren per jaar naar Engeland te gaan voor een tijdritje.
    .
    pi_75485335
    Ook zonder UCI licentie lukt het je daar. En ook over langere afstanden. Ik heb er een paar jaar geleden een 24 uurs tijdrit gereden.
    pi_75487063
    quote:
    Op donderdag 10 december 2009 15:54 schreef ultra_ivo het volgende:
    Ook zonder UCI licentie lukt het je daar. En ook over langere afstanden. Ik heb er een paar jaar geleden een 24 uurs tijdrit gereden.
    Leuk! Een paar mensen van het fietsforum willen ook een langere tijdrit organiseren. Iets wat mij in principe meer moet liggen. Ik rij het begin van volgend seizoen denk ik eerst ook nog even zonder licentie. Eerst maar eens even aftasten wat het allemaal is. Maar gelukkig worden er veel tijdritten georganiseerd waar je geen licentie voor nodig hebt.
    pi_75496672
    Daar ga ik ook aan meedoen. Al langer het idee om tijdrijden een keer te proberen, nu een moeilijke gelegenheid om het ook echt te doen Moet nog wel even inschatten welk gemiddelde ik denk te halen.
    pi_75524718
    quote:
    Op woensdag 9 december 2009 19:01 schreef JohnDDD het volgende:

    [..]
    Waar ik een beetje mee zat was vuil (zand, smeer, of wat het ook is, iets zwarts), dat binnen in de schakels van de ketting blijft zitten en dat ik er niet goed uit krijg zonder de ketting los te halen.
    Ik zat met hetzelfde probleem, met dit systeempje krijg je je ketting helemaal schoon.


    Het is voor 15 euro te koop bij de decathlon, echt een aanrader!
    http://www.decathlon.nl/NL/tornado-kettingreiniger-11671879/
      zaterdag 12 december 2009 @ 07:07:54 #24
    39333 Zelva
    Fortunate observer of time
    pi_75542640
    Ha, noordoostenwind! Kan het nog idealer als je nu op weg gaat naar Rotterdam vanuit Ede?
    pi_75578917
    Aardig fietsweer vandaag, maar er hadden wat minder wolken mogen zijn. Lekker 3½ uur getrapt, het laatste half uur was er eigenlijk wat teveel aan.
    pi_75580020
    Vanmiddag gebruik gemaakt van het mooie, maar wel frisse, weer en twee uurtjes gefietst. Het viel aardig tegen zeg, na een vijf weken complete inactiviteit.

    Conditioneel viel het me nog wel mee, maar de kracht in de benen leek volledig weg. Zodra ik een wat groter verzet wilde draaien verzuurden mijn benen gelijk, moest dus hoofdzakelijk op een kleiner verzetje rijden...

    Moet echt wat meer gaan doen nu.
    "Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
    pi_75580080
    quote:
    Op zondag 13 december 2009 15:45 schreef marcodej het volgende:

    Conditioneel viel het me nog wel mee, maar de kracht in de benen leek volledig weg. Zodra ik een wat groter verzet wilde draaien verzuurden mijn benen gelijk, moest dus hoofdzakelijk op een kleiner verzetje rijden...

    Dat heeft ook met de kou te maken.
    pi_75587234
    Hoi

    Ik overweeg om te proberen om wat te gaan crossfietsen. En ik ben geen wielrenners dus ik weet er niks van. Nou was ik een beetje aan het rondkijken op marktplaats en daar loop ik tegen een nieuwe fiets aan die er in mijn ogen best aardig uitziet (dat betekent: er staat bij dat ie geweldig is en hij glimt. Ofzo. Oftewel: ik heb geen meetcriteria.).

    Kan iemand iets zinnigs zeggen over zoiets?
    quote:


    Merk: Cross Europe
    Framemateriaal: Hi-tensile
    Framematen: 51 cm
    Remsysteem: Mechanische schijfremmen of V-brake achter
    Vering: Voor- en achtervering
    Wielen: 26 inch, extra sterke aluminium dubbelwandige X-Pose velgen met 9x4 spaken.
    Schakelsysteem: Shimano 21-speed TX-30 schakelsystem met Shimano duimverstellers.
    Of kan ik beter een tweedehandsje zoeken?
    ik moet verrassend weinig
    Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
    pi_75587638
    Wat kost dat?
    En er is trouwens een MTB-topic: [Centraal] Mountainbike Topic #13 Het seizoen is begonnen.
    pi_75587901
    quote:
    Op zondag 13 december 2009 19:45 schreef Wombcat het volgende:
    Wat kost dat?
    Pardon, essentiële informatie vergeten . ¤199,- slechts, wel helemaal nieuw (er staat bij dat ze niet-afgeprijsd 499 kostten, maar ik weet natuurlijk niet of dat klopt).
    quote:
    Had ik gezien en heb ik even snel ingekeken, dat leek voornamelijk over tv-kijken te gaan. Vergis ik me?
    ik moet verrassend weinig
    Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
    pi_75587974
    quote:
    Op zondag 13 december 2009 19:52 schreef sigme het volgende:

    [..]

    Pardon, essentiële informatie vergeten . ¤199,- slechts (er staat bij dat ze origineel 499 kostten, maar ik weet natuurlijk niet of dat klopt).
    Voor dat geld full suspension (voor- en achtervering) en schijfremmen kan nooit goede kwaliteit zijn
    quote:
    Had ik gezien en heb ik even snel ingekeken, dat leek voornamelijk over tv-kijken te gaan. Vergis ik me?
    Da's gewoon het recreatief MTB-topic.
    pi_75588107
    quote:
    Op zondag 13 december 2009 19:54 schreef Wombcat het volgende:

    [..]

    Voor dat geld full suspension (voor- en achtervering) en schijfremmen kan nooit goede kwaliteit zijn
    Daar was ik al bang voor. Maar zou dat voor een absolute beginner erg zijn?
    quote:
    [..]

    Da's gewoon het recreatief MTB-topic.
    Nog weer even gekeken, je hebt gelijk, ik had deze gezien: [Centraal] Veldrijden 2009/2010 #1
    Sorry hoor, ben niet erg bekend in SPT .
    ik moet verrassend weinig
    Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
    pi_75588419
    quote:
    Op zondag 13 december 2009 19:57 schreef sigme het volgende:

    [..]

    Daar was ik al bang voor. Maar zou dat voor een absolute beginner erg zijn?
    Ja, want als je met dat goedkope spul een keertje door wat flinke kuilen ragt, heb je goede kans dat de onderdelen je om de oren vliegen. Nou is dat wat overdreven, maar ik denk niet dat de velgen en vering echt tegen boswerk bestand zijn. En als je na een paar keer fietsen een kromme velg hebt, dan wordt je niet vrolijk. Ik begreep dat je wel echt het bos in wilt. Die goedkope dingen zijn daar niet tegen bestand.

    Voor een nieuwe MTB waarmee je een beetje zeker in het bos kunt fietsen, moet je toch op een ¤700 rekenen. En voor dat bedrag zou ik eentje nemen zonder achtervering.
    quote:
    Nog weer even gekeken, je hebt gelijk, ik had deze gezien: [Centraal] Veldrijden 2009/2010 #1
    Sorry hoor, ben niet erg bekend in SPT .
    Geeft niet. Ik was al licht verbaasd je hier tegen te komen.
    De meesten hier zitten ook regelmatig op een MTB, alleen doen ze het er meestal een beetje bij. In dat andere topic zitten de echte experts.
    pi_75588759
    quote:
    Op zondag 13 december 2009 20:04 schreef Wombcat het volgende:

    [..]

    Ja, want als je met dat goedkope spul een keertje door wat flinke kuilen ragt, heb je goede kans dat de onderdelen je om de oren vliegen. Nou is dat wat overdreven, maar ik denk niet dat de velgen en vering echt tegen boswerk bestand zijn. En als je na een paar keer fietsen een kromme velg hebt, dan wordt je niet vrolijk. Ik begreep dat je wel echt het bos in wilt. Die goedkope dingen zijn daar niet tegen bestand.

    Voor een nieuwe MTB waarmee je een beetje zeker in het bos kunt fietsen, moet je toch op een ¤700 rekenen. En voor dat bedrag zou ik eentje nemen zonder achtervering.
    [..]

    Geeft niet. Ik was al licht verbaasd je hier tegen te komen.
    De meesten hier zitten ook regelmatig op een MTB, alleen doen ze het er meestal een beetje bij. In dat andere topic zitten de echte experts.
    Ik heb de vraag in dat andere topic geplaatst. Hartelijk dank voor het op weg helpen! (Qua fiets en qua SPT )
    Het gaat inderdaad om echt door bos en veld rijden, hardlopend doe ik dat ook en fietsend ga ik dat vast ook echt willen.
    ik moet verrassend weinig
    Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
    pi_75597305
    Gister 120 km in 4 uurtjes gefietst met de club. Met de eerste demarrage heuvelop kon ik aardig meekomen met de snelle mannen. Toen we er later een finale van gingen maken moest ik op een gegeven moment wel lossen. Het was wel geweldig, met 40 per uur door de bocht over klinkertjes heenraggen. Vandaag heb ik alleen ff een klein stukje naar m'n nieuwe vlam gefietst
    Vaders was daar ook, ook een fietser, en vrij enthousiast over m'n fiets. Alleen m'n banden waren te zacht, dus die kon ik ff oppompen daar
    pi_75675100
    Heren en dames, wat vinden we van het merk Concorde?
      woensdag 16 december 2009 @ 10:15:10 #37
    49615 Bismarck
    Left on the sands of history
    pi_75679101
    Ik ken het merk alleen van naam. Ik heb zelf de neiging om te denken dat zelf de goedkoopste frames gewoon van een goede kwaliteit zijn. Gelijk aan auto's, ook al koop je een instapper je weet gewoon dat je een technisch goede auto koopt.

    Bij sommige merken heb ik ook sterk indruk dat je een flink deel betaalt voor de merknaam (de rijke geschiedenis) en de marketing. Ik zat zelf bijvoorbeeld te kijken voor een frame van Guerciotti maar als ik die prijzen zie dan denk ik dat ik toch maar een bestelling bij Rose voor een Red Bull plaats. Ik rij nu 5 jaar op een Colnago Chic (instapper van Colnago, tegenwoordig de Primavera) frame en hoewel deze het nog prima doet wil ik volgend jaar een nieuwe fiets kopen.
    That's...Montgomery Clift, honey!
    pi_75679372
    hier in Engeland hadden ze bij de Argos racefietsen voor 199 pond. dan is ie vast wel minder goed afgemonteerd, banden, wielen, ketting, alles is van slechtere kwaliteit, maar het frame zal uiteraard heus wel niet meteen breken bij een kleine val.
    Gaat voor de BHFH-award 2005!
    Humanitas est in bestias bonitas.
    I am the hole I can't get out of.
      woensdag 16 december 2009 @ 11:35:16 #39
    43844 Yankee
    Is tegenwoordig Drent
    pi_75681458
    quote:
    Op woensdag 16 december 2009 10:15 schreef Bismarck het volgende:
    Ik ken het merk alleen van naam. Ik heb zelf de neiging om te denken dat zelf de goedkoopste frames gewoon van een goede kwaliteit zijn. Gelijk aan auto's, ook al koop je een instapper je weet gewoon dat je een technisch goede auto koopt.
    Zo heel erg goedkoop is Concorde toch niet? Verder ben ik het met je eens dat ook de goedkoopste frames gewoon van een degelijke kwaliteit zijn en dus niet zomaar breken o.i.d. Persoonlijk vind ik de meeste racefietsen van Concorde niet mooi, vind dat ze geen uitstraling hebben.
    .
      woensdag 16 december 2009 @ 20:41:15 #40
    153506 Captain_Fabulous
    Nog steeds CyclingGirl fan
    pi_75703292
    Ik zat gisteren op de home trainer toen er iets in m'n knie schoot...gelukkig heeft mijn sportschool die avond een fysio over de vloer als service, dus die het even laten nakijken. Schud, strek, rammel aan het gewricht:
    ' Ben je hard gevallen recentelijk, of heb je iets raars gedaan?'
    Duh, twee jaar geleden had ik inderdaad na een val veel last, MRI gehad, en volgens de orthopedisch chirurg had ik waarschijnlijk een band verrekt, dat doet altijd een tijdje pijn nadat het genezen is, zij hij...dat een verrekte band niet zomaar terugveert, en dat je maar beter een fysio kan inschakelen om je beenspieren zo te trainen dat ze de functie van de band overnemen, dat vergat hij te zeggen. Prutser.
    Nu is het gewricht dus behoorlijk instabiel, en toen de fysio even een proefje deed op het apparaat waarmee je een gewicht wegduwd als je het been strekt (sorrie voor mijn gebrek aan kennis hoe zoiets heet) bleek dat ik rechts nog geen pakje boter wegduw. Weet ik gelijk waarom ik van de zomer nooit het idee had recht op de fiets te zitten, links en rechts is volkomen uit balns qua motoriek en kracht! Die ontsteking in mijn linkerknie van een maand of wat terug is ook gelijk verklaard, als 1 been voortdurend al het werk moet doen, is dat niet goed voor je!

    Dus vanaf nu sta ik elke avond in de sportschool mijn beenspieren te trainen volgens het programma van de fysio, en aangezien ik er dan toch ben, pak ik voor en na het beenwerk een stuk hometrainen mee met matig verzet, kan nu niets zwaars trappen of het doet teveel pijn...maar volgens de display zit ik nu wel braaf in de 'vetverbrandingszone' te trappen, dat schijnt ook nuttig te wezen, maar wat is dat
    SAAAAI ! ! ! !
    Maar als het voorjaar wordt heb ik hopenlijk mijn beenspieren op orde, en elke dag op de hometrainer...OK het is geen spinnnen, maar het moet toch wat doen!
    Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
    26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
    pi_75703577
    Iig mooi dat je nog steeds actief bent en dat het probleem nu duidelijk is: nu kun je werken aan de oplossing.

    Ik heb gisteren 3 uurtjes buiten op de fiets gezeten. Wel frisjes, maar kon lekker trappen (niet dat het hard ging, maar dat heeft ook met de kou te maken).
    pi_75711256
    Ben van plan om een fietscomputer aan te schaffen... Het liefst met goede hartslagfunctie (zones) en cadansmeter. Nu vraag ik me af of jullie misschien bepaalde modellen kunnen aanraden? Welke gebruiken jullie zelf en hoe bevallen ze?gr
      donderdag 17 december 2009 @ 11:37:00 #43
    153506 Captain_Fabulous
    Nog steeds CyclingGirl fan
    pi_75722667
    quote:
    Op woensdag 16 december 2009 20:47 schreef Wombcat het volgende:
    nu kun je werken aan de oplossing.
    jep. ik heb gelukkig een onbeperkt abbo bij de sportschool, dus elke avond thuiskomen, tas pakken en naar de gym. Scheelt ook met snoepen voor de TV
    Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
    26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
      donderdag 17 december 2009 @ 12:21:50 #44
    43844 Yankee
    Is tegenwoordig Drent
    pi_75724407
    quote:
    Op woensdag 16 december 2009 23:38 schreef voigt het volgende:
    Ben van plan om een fietscomputer aan te schaffen... Het liefst met goede hartslagfunctie (zones) en cadansmeter. Nu vraag ik me af of jullie misschien bepaalde modellen kunnen aanraden? Welke gebruiken jullie zelf en hoe bevallen ze?gr
    Ik heb zelf een geval zonder die functies die jij noemt. Wel over getwijfeld maar uiteindelijk voor een gegaan met de standaardfuncties maar met een mooi 'desing-achtig' uiterlijk. Oftewel een mooie kleine, vind eigenlijk van die grote gevallen best wel een lelijk gezicht. Gebruik daarnaast los zo'n hartslag horloge.
    .
    pi_75738205
    quote:
    Op woensdag 16 december 2009 23:38 schreef voigt het volgende:
    Ben van plan om een fietscomputer aan te schaffen... Het liefst met goede hartslagfunctie (zones) en cadansmeter. Nu vraag ik me af of jullie misschien bepaalde modellen kunnen aanraden? Welke gebruiken jullie zelf en hoe bevallen ze?gr
    Ik heb een Polar SX725 hartslagmeter met fietsfuncties (snelheid, cadans) en hoogtemeter. Erg leuk speelgoed, vooral ook omdat je data achteraf kunt bekijken. Je kunt dus zien hoe hard je waar hebt gefietst met welke hartslag en cadans.
    pi_75740643
    Heeft er vandaag nog iemand gefietst?
    pi_75741867
    Nee. Zelfs naar tentamen pakte ik uit sneeuw en kouvrees de metro ipv de fiets:p
    pi_75742822
    quote:
    Op donderdag 17 december 2009 19:30 schreef Sautor het volgende:
    Heeft er vandaag nog iemand gefietst?
    Woon-werk (8 km), maar da's op gewone fiets, dus telt voor het topic eigenlijk niet mee.
    pi_75748607
    Gewoon m'n normale postronde op de fiets. En vanavond op de Brompton van huis naar station en van ander station naar de ijsbaan. Retour van hetzelfde.
      vrijdag 18 december 2009 @ 10:41:01 #50
    153506 Captain_Fabulous
    Nog steeds CyclingGirl fan
    pi_75760187
    Home trainer geldt zeker niet?
    Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
    26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
    pi_75761222
    Gatverdamme, t is echt schitterend weer. Mooi winterluchtje, lekker langs de witte weilanden fietsen... En ik zit met griep thuis
    Mijn foto's op Flickr!
    [b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
    Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
      vrijdag 18 december 2009 @ 11:13:40 #52
    153506 Captain_Fabulous
    Nog steeds CyclingGirl fan
    pi_75761398
    Mexicaans of gewoon? beterschap in elk geval!
    Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
    26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
    pi_75767203
    quote:
    Op vrijdag 18 december 2009 11:08 schreef Gripper het volgende:
    Gatverdamme, t is echt schitterend weer. Mooi winterluchtje, lekker langs de witte weilanden fietsen... En ik zit met griep thuis
    En spekglad op de fietspaden, ik heb zojuist even gecheckt maar toch maar mijn conclusies getrokken dat ik niet ga.
    A.F.C. Ajax - Piet de Visser
    pi_75775658
    Ik heb lekker gecrosst om m'n mtb. Heerlijk

    Morgen op de cyclocrosser proberen
    pi_75787796
    Ik wil ook een crosser
    pi_75788010
    Op een racefiets moet je nu niet gaan rijden nee.

    Ik ben gisteravond al bijna drie keer op de plaat gegaan op een stadsfiets. Met klikpedalen en dunne bandjes was dat fout gegaan...
    "Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
    pi_75792009
    Als je gewoon hard rechtdoor blijft rijden is er niets aan de hand. Maar je moet wel oppassen in de bochten .
      zaterdag 19 december 2009 @ 02:24:40 #58
    39333 Zelva
    Fortunate observer of time
    pi_75795268
    Zo, vanavond weer 71 kilometer geklokt. Heen en weer naar Apeldoorn om naar het baanwielrennen te kijken. Toch weer bijna 300 kilometer deze week, de 5000 sinds juni komt in zicht, maar dat ga ik toch net niet halen. Maandag en dinsdag nog badmintonnen en 2 x 22 kilometer, maar daarna houdt het wel op tot het eind van het jaar.

    Van de gladheid niet echt heel veel last gehad, de fietspaden langs de N304 waren echt helemaal schoon. Voor de rest gewoon langzaam door de bochten heen en dan gebeurt er vrij weinig. De kou, ook al heb ik het eigenlijk nooit koud, en de sneeuw leveren echter wel andere onvoorziene probleempjes op:

    - Na een uurtje fietsen gingen mijn vingertoppen ondanks de handschoenen toch minder aanvoelen.
    - Het water dat mijn baard blijkbaar opvangt, bevroor in plaats van verdampte.
    - Mijn fiets zat al vrij snel zo onder de sneeuw en het ijs dat ik niet meer kon schakelen. Dat was lekker op het buitenblad op een te zware versnelling de Waterberg op. In de afdaling schoot mijn versnelling toch weer terug, waardoor ie weer veel te licht stond. Grrr. Bij de eerstvolgende lantaarnpaal maar met de hand de ketting verlegd.
    -Thuis kon ik natuurlijk niet lekker onder de warme douche, maar eerst koud. Mijn handen waren veel te verkleumd en bij nader inzien had een bepaald lichaamsdeel, waarvan je zeker hoopt dat die er niet af vriest, het toch ook bijzonder moeilijk.

    Ach ja, we hebben het weer overleefd.
    pi_76001496
    Dames en heren.. ik heb heel hard uw mening nodig! Dus, graag.. laat het me weten. Dit is mijn "probleem".

    Ik heb een nieuwe fiets nodig.. wil max 1200, maar liever 1000 uitgeven. Ik heb een gangbare maat (54), dus koopjes zijn er vaak niet. Nu kreeg ik deze fiets aangeboden, voor 750 euro:

    quote:
    Het is een concorde 54cm. alu frame met een carbon voor- en achtervork.
    Groep: Shimano dura-ace. Het is niet de allernieuwste groep. Maar de onderdelen zijn wel zo goed als nieuw ( ketting, tandwielen, kabels). Een maandje oud.
    De shifters en derailleurs zijn wat ouder, maar een dura-ace gaat jaren mee.
    Er zit een mavic cosmic wielset op met een nieuwe cassette. Wielen zien er zeer mooi uit.
    De fiets is blauw met zwart.
    Ik ben wedstrijdrenner en wilde van deze fiets een winterfiets maken en later een tijdritfiets maar voor gewoon gebruik is hij toch iets te klein.
    Deze fiets is echt in zeer goede staat. incl. shimano flightdeck computer. Bediening met de shifters. Carbon stuur en zadelpen. Iincl. pedalen.
    Uit welk jaar het frame precies komt weet ik niet, maar waarschijnlijk 2006 of 2007.
    Ik ben nooit met deze fiets gevallen. Deze fiets heb ik ook nooit voor wedstrijden gebruikt.
    De fiets weegt denk ik ongeveer 9kg. Hij zou nog lichter kunnen, natuurlijk door andere wielen te steken, maar deze zijn van hoge kwaliteit en erg sterk en de naven lopen perfect.
    De derailleurs staan nog garant voor zeker 10.000 km. Er zit nog totaal geen speling in en doordat ze van dura-ace zijn geen roest en een lange levensduur.
    -Het balhoofdstel is ook een maand geleden nog vervangen.
    -De kettingbladen en tandwielen zijn nieuw.
    -De banden hebben net 250km. gereden, dus die zijn ook nog nieuw.
    -De crancks en trapstel werkt nog zeer goed. Alleen is door pedaalomwentelingen en schoenen van de rechtercranck de lak wat afgesleten.
    Dit komt altijd voor en is nauwelijks te voorkomen.
    -Kabels zijn perfect.
    De shifters wat gebruikssporen maar zijn technisch nog prima in orde.
    - Alu-frame
    - carbon voorvork en achtervork (zeer mooi)
    -Mavic cosmic wielen OF Mavic Helium wielen (super licht, maar wel een andere kleur)
    - dura-ace remmen als nieuw
    - look Delta pedalen
    - Selle-Italia zadel
    - carbon zadelpen en stuurpen
    Is dit "beter" dan een nieuwe "goedkope" fiets? En welke wielen zouden jullie nemen? Is dit wat? Het enige wat ik wat naar vind is het gewicht van de fiets.. maarja, ben zelf ook nog niet echt super afgetrained, dus dat overleef ik eerst wel.. GRAAG JULLIE MENING!

    Gr. Oksel vanuit het warme Sydney..
    pi_76003201
    Een goed onderhouden 2e hands Dura Ace groep is te verkiezen boven een nieuwe 105. Zeker als de verslijtdelen (ketting & tandwielen) nieuw zijn.
    pi_76003565
    Ziet er uit als een goede koop.
    Wel interessant om te weten wat voor frame het precies is.

    Ik heb een Tacx Fortius gekocht . Leuk speelgoed volgens mij. Heb 'm nog maar even gebruikt, maar ziet er leuk uit . Om er echt goed gebruik van te maken heb ik een nieuwe laptop nodig, want op mijn huidige werkt de software niet helemaal 100% (waarschijnlijk geheugenprobleem). Naja, m;n laptop heb ik ook al 4 of 5 jaar, dus die is wel aan vervanging toe (was ik toch al van plan).
    pi_76005825
    Ga zodadelijk mijn mountainbike ophalen. Eindelijk, na 2 weken. Nieuwe voorrem en een lekke remgreep opgelost. Dit weekend crossen dus!!! Prettige kerstdagen trouwens!
    Superhero to the rescue!
      donderdag 24 december 2009 @ 10:38:52 #63
    14505 OProg
    A Life in Music
    pi_76005884
    Ik train zo deze weken op deze rollerbank:



    "Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
    Improv: Rich Tapestry of Life
    pi_76012699
    @oksel: ik dacht wel eens begrepen te hebben dat dura-ace helemaal niet zo lang meegaat, omdat het gericht is op profs die ze toch regelmatig vervangen. Maar ik kan het mis hebben.
    Eins, zwei, hoeplakai.
    pi_76019797
    quote:
    Op donderdag 24 december 2009 13:51 schreef jakkop het volgende:
    @oksel: ik dacht wel eens begrepen te hebben dat dura-ace helemaal niet zo lang meegaat, omdat het gericht is op profs die ze toch regelmatig vervangen. Maar ik kan het mis hebben.
    Voor de modernere Dura Ace . Voor zover ik op de onduidelijke foto kan zien zit hier echter de oudere 8-speed versie op. Die is nog degelijk gebouwd.
      donderdag 24 december 2009 @ 16:28:08 #66
    43844 Yankee
    Is tegenwoordig Drent
    pi_76020036
    Het eventuele nadeel van dura ace is toch dat wanneer je wat moet vervangen dit vaak nogal prijzig is omdat d-a nu eenmaal de duurste shimano groep is
    .
    pi_76021407
    Dat is zo.

    Het voordeel van 8-speed is trouwens dat de cassette's echt goedkoop zijn.

    Ik heb vandaag weer een stukje door de sneeuw geploegd, heerlijk!
      donderdag 24 december 2009 @ 17:02:31 #68
    43844 Yankee
    Is tegenwoordig Drent
    pi_76021561
    quote:
    Op donderdag 24 december 2009 16:59 schreef Tommeke het volgende:

    Ik heb vandaag weer een stukje door de sneeuw geploegd, heerlijk!
    Op je racefiets???
    .
    pi_76022708
    quote:
    Op donderdag 24 december 2009 17:02 schreef Yankee het volgende:

    [..]

    Op je racefiets???
    Die hangt al een paar weken aan de muur
    Lekker op m'n mountainbike. Op een gegeven moment was de sneeuw zo hoog dat ik met de pedalen door de sneeuw zat te scheppen
    pi_76042871
    quote:
    Op donderdag 24 december 2009 08:24 schreef Wombcat het volgende:
    Ziet er uit als een goede koop.
    Wel interessant om te weten wat voor frame het precies is.

    Wat kun je meer zeggen over het frame als je meer info hebt?

    En ik weet niet of het een 8 of een 9 speed is.. dat heb ik nu net gevraagd.. oh, en de prijs is al gezakt naar 700..

    Alles nieuw, goed onderhouden, dura-ace.. met pedaaltjes en computer. Wel wat zwaar..

    Hmm.. meer mensen die mij een advies kunnen geven? Bedankt!
    pi_76042937
    quote:
    Op vrijdag 25 december 2009 08:53 schreef Oksel het volgende:

    [..]

    Wat kun je meer zeggen over het frame als je meer info hebt?

    En ik weet niet of het een 8 of een 9 speed is.. dat heb ik nu net gevraagd.. oh, en de prijs is al gezakt naar 700..

    Alles nieuw, goed onderhouden, dura-ace.. met pedaaltjes en computer. Wel wat zwaar..

    Hmm.. meer mensen die mij een advies kunnen geven? Bedankt!
    Als je het type (model) van het frame weet, dan weet je of het een goedkoop of duur frame is geweest.
    pi_76043033
    Oh, wie kan er beter tellen dan ik?

    pi_76043039
    quote:
    Op vrijdag 25 december 2009 09:08 schreef Wombcat het volgende:

    [..]

    Als je het type (model) van het frame weet, dan weet je of het een goedkoop of duur frame is geweest.
    Ik ga het vragen, het jouw vertellen en afwachten wat je zegt. Is dat okay?
    pi_76043112
    Ik zie er 9.
    En van Concorde frames weet ik niet zoveel af
    pi_76044114
    Dat is een nieuwere groep dan ik dacht. Deze valt buiten mijn smaakgebied
    9 kilo is toch niet zwaar voor een fiets?
    pi_76044954
    9 Kilo valt inderdaad best mee toch?

    De goedkoopste manier om met minder gewicht rond te rijden is toch afvallen
    pi_76045055
    quote:
    Op vrijdag 25 december 2009 11:38 schreef Tommeke het volgende:
    9 Kilo valt inderdaad best mee toch?'/quote]Idd. Het is niet superlicht, maar ook niet zwaar.
    [quote]
    De goedkoopste manier om met minder gewicht rond te rijden is toch afvallen
    Dat ook. Moet natuurlijk wel ruimte voor zijn (bij mij kan er echt niet veel vanaf).
    pi_76045356
    quote:
    Op vrijdag 25 december 2009 11:43 schreef Wombcat het volgende:

    [..]

    Dat ook. Moet natuurlijk wel ruimte voor zijn (bij mij kan er echt niet veel vanaf).
    Bij mij wel op het moment
    Mijn fietsje weegt ook rond de 9 kilo.
    pi_76045624
    quote:
    Op vrijdag 25 december 2009 11:55 schreef Tommeke het volgende:

    [..]

    Bij mij wel op het moment
    Mijn fietsje weegt ook rond de 9 kilo.
    Die van mij net iets meer dan 8.
    pi_76045776
    quote:
    Op vrijdag 25 december 2009 12:06 schreef Wombcat het volgende:

    [..]

    Die van mij net iets meer dan 8.
    Prima toch? Je benen zullen het uiteindlijk toch moeten doen
    Het minimumgewicht bij de profs is toch 6,7 kilo? Ik denk dat die 1,5 kilo dan niet veel uitmaakt...
    pi_76046033
    quote:
    Op vrijdag 25 december 2009 12:12 schreef Tommeke het volgende:

    [..]

    Prima toch? Je benen zullen het uiteindlijk toch moeten doen
    Het minimumgewicht bij de profs is toch 6,7 kilo? Ik denk dat die 1,5 kilo dan niet veel uitmaakt...
    Het zal wel schelen. Ik heb ook nog een stalen fiets van 10 kg. Dat verschil merk je echt wel.
    Een vriend van me heeft een fiets van 6,8 kg. Die is echt licht
    Eigenlijk kun je het zelf uittesten: een keer zonder bidonnen gaan fietsen.
    pi_76047173
    Ik kan er wel meer afsmijten om 't gewicht omlaag te brengen. Niet dat ik dat ga doen, comfort is mij belangrijker dan gewicht.
    pi_76047451
    quote:
    Op vrijdag 25 december 2009 12:22 schreef Wombcat het volgende:

    [..]

    Het zal wel schelen. Ik heb ook nog een stalen fiets van 10 kg. Dat verschil merk je echt wel.
    Een vriend van me heeft een fiets van 6,8 kg. Die is echt licht
    Eigenlijk kun je het zelf uittesten: een keer zonder bidonnen gaan fietsen.
    Daar heb je wel gelijk in natuurlijk
    Hmm, ik zal het eens proberen!

    Wat ik wel merk is dat stijfheid ook een wereld van verschil maakt.
    M'n nieuwe mtb is een stuk stijver, lichter en iets kleiner dan m'n oude. Qua fietsen merk je dat meteen.
    M'n crosser is een slap oud, stalen apparaat. Als ik daarna op m'n racer ga fietsen, merk ik echt het verschil wel. Zal wel door die twee factoren komen.

    @Ultra_ivo: Als ik zulke afstanden zou fietsen als jou, zou ik ook echt veel meer voor comfort gaan
    pi_76049443
    Niet alleen voor de afstanden. Op kasseien of ander slecht wegdek heb ik ook liever een wat slappere fiets die beter de weg volgt. Een te lichte fiets danst onder je weg op de kasseien.
    pi_76052755
    quote:
    Op vrijdag 25 december 2009 14:15 schreef ultra_ivo het volgende:
    Niet alleen voor de afstanden. Op kasseien of ander slecht wegdek heb ik ook liever een wat slappere fiets die beter de weg volgt. Een te lichte fiets danst onder je weg op de kasseien.
    Ik heb RVV 3x gereden (volledige afstand). De eerste keer met een stalen fiets, de andere 2x met m'n bijna 2 kg lichtere carbon. Eigenlijk vond ik het vrij verbazend dat die laatste toch comfortabeler was.
    pi_76053414
    Niet alleen comfort, ook het op de weg blijven. Jaren terug woonde ik in Gent. Ik heb toen zitten experimenteren met bandbreedte en druk. Mijn conclusie was toen dat een soepele 32mm band op 6 atmosfeer het snelst en mest comfortabel op de kasseien was. Het achterwiel sprong op die manier vrijwel niet opzij. Dat terwijl ik toen een stuk lichter was dan nu. Tegenwoordig rij ik met m'n stalen Bioracer massa's aluminumrijders voorbij als ik een keertje kasseien rijd. Maar goed, gezien m'n lange afstandsachtergrond heb ik dan al automatisch alles uit de kast gehaald dat het ook goed doet op kasseien, bredere, soepele banden, dubbel stuurlint, soepel frame (ook staal kan ultra-stijf gebouwd worden) en soepel zitten.
    pi_76053481
    Aluminium is een drama op kasseien: veel te stijf. Je moet ook geen hoge velgen hebbn.
    Carbon gedraagt zich dus best goed, is qua absorptie ook vergelijkbaar met staal. Ik had toen wel 32/36 spaaks wielen in.
    pi_76053519
    Carbon is inderdaad niet te generaliseren, dat bestaat in zowel stijf als slap. Net zoals een modern colablikje zich anders gedraagd dan een ouderwetse Alan of Vitus. Die dingen waren zo slap als een vaatdoek (maar in de handen van een goede coureur zeer succesvol).
    Een groot probleem op kasseien zit idd in de wielen. Zijn die te licht dan heb je geen goede controle meer. Voor de gevolgen hoef je alleen maar de afdaling van de Kemmelberg van een paar jaar terug te zien.
    pi_76053583
    quote:
    Op vrijdag 25 december 2009 17:27 schreef ultra_ivo het volgende:
    Carbon is inderdaad niet te generaliseren, dat bestaat in zowel stijf als slap. Net zoals een modern colablikje zich anders gedraagd dan een ouderwetse Alan of Vitus. Die dingen waren zo slap als een vaatdoek (maar in de handen van een goede coureur zeer succesvol).
    Een groot probleem op kasseien zit idd in de wielen. Zijn die te licht dan heb je geen goede controle meer. Voor de gevolgen hoef je alleen maar de afdaling van de Kemmelberg van een paar jaar terug te zien.
    Of Maaskant die een paar jaar geleden in PR in een bocht rechtdoor ging ipv linksaf met zijn sjieke hoge carbon velgen.
    pi_76053614
    Qua zelf fietsen betreft heb ik vandaag 1½ uur op mijn nieuwe speeltje (de Fortius) gezeten. Eindelijk een route gevonden wat mijn aftandse laptop aankan zonder me halverwege eruit te kiepen. Tof ding zo'n Fortius . Hierop train ik veel intensiever dan op mijn oude Tacx (die was nog gewoon met magnetische weerstand).

    Morgen is het hopelijk weer buitenfietsweer.
    pi_76061822
    quote:
    Op vrijdag 25 december 2009 08:53 schreef Oksel het volgende:

    [..]

    Wat kun je meer zeggen over het frame als je meer info hebt?

    En ik weet niet of het een 8 of een 9 speed is.. dat heb ik nu net gevraagd.. oh, en de prijs is al gezakt naar 700..

    Alles nieuw, goed onderhouden, dura-ace.. met pedaaltjes en computer. Wel wat zwaar..

    Hmm.. meer mensen die mij een advies kunnen geven? Bedankt!
    Denk ook dat het 9 speed is? Anders zeker laten staan want dan is de groep erg oud. Ook met 9 speed vind ik 'm nog niet goedkoop, 10 speed ultegra heb je meer aan en lukt ook best voor 700 euro. DA 10 speed kwam in 2004 denk ik..? Wielen zijn niet geheel probleemloos (vraag maar aan OProg )
    Het frame ken ik niet maar een carbon achtervork beschouw ik als een nadeel (extra kwetsbare lijmverbinding).

    Tot slot: gewicht is niet belangrijk in deze prijsklasse, alle fietsen zullen dan 9kg wegen.
    pi_76069243
    Volgens mij is 10-speed Shimano er nog maar een jaar of 2.
    pi_76071683
    quote:
    Op vrijdag 25 december 2009 17:33 schreef Wombcat het volgende:

    Morgen is het hopelijk weer buitenfietsweer.
    Ik durfde het nog niet aan om te fietsen, en terecht bleek.
    Tijdens het hardlopen op m'n bek gegaan door een stuk opgevroren wegdek
    pi_76072451
    quote:
    Op zaterdag 26 december 2009 09:06 schreef Wombcat het volgende:
    Volgens mij is 10-speed Shimano er nog maar een jaar of 2.
    Nee joh.. heb het even opgezocht en 10sp DA is inderdaad gekomen in modeljaar 2004, dus al in 2003.
      zaterdag 26 december 2009 @ 15:12:11 #95
    14505 OProg
    A Life in Music
    pi_76078003
    Zow. weer binnen.

    Toch nog meer dan twee uur op de fiets gezeten vandaag, buiten. Koud en goed opletten maar in deze omgeving is het wel te doen.
    "Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
    Improv: Rich Tapestry of Life
    pi_76080052
    Vraagje.

    Ik ga in ze zomer met wat vrienden een paar weken fietsen in Frankrijk. Aangezien ik nog niet echt een wielrenfiets heb die geschikt is voor de Franse bergen moet ik dus een nieuwe halen.
    Hebben jullie nog tips waar ik op moet letten etc?
    Hoeft geen professionele fiets te zijn van een paar duizend maar gewoon eentje waar je lekker op kunt fietsen zonder je zorgen te maken dat ie opeens uit elkaar val.

    Bedankt.
      zaterdag 26 december 2009 @ 17:14:47 #97
    153506 Captain_Fabulous
    Nog steeds CyclingGirl fan
    pi_76080806
    Waar woon je Mr.West? Onder elkaar kennen we hier best wel veel goede fietszaken...
    Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
    26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
    pi_76095030
    Hierin staan veel tips: Racefiets kopen
    En ik zou een triple nemen als ik jou was.
    pi_76104165
    Net 3 uur en 3 kwartier gefietst . Lekker fietsweer. Wel een beetje vervelende tegenwind op het einde, ik kwam bijna niet meer vooruit.
    Toch dik 100 km afgetrapt
      maandag 28 december 2009 @ 12:50:54 #100
    61399 Superher0
    Is it a plane?
    pi_76136585
    Zaterdag voor het eerst sinds Oktober weer op de racefiets. 45km lekker rustig aangedaan, ging goed. Gisteren met een aantal vrienden even wezen fietsen. Dat even werd 120km, de eerste 80km kon ik goed meekomen maar daarna was het afzien. Erg afzien. Wind tegen deed ook niet veels goed. Merk dat ik best wel wat duur kwijt ben. Snelheid en kracht heb ik wel voor de eerste 2 uur maar daarna is het snel op.

    Gemiddelde van 27.5 voor een kleine 4.5 uur. Toch een goed begin van de training voor de Mont Ventoux. Heb dit jaar 2 doelen: de Mont Ventoux van alle kanten beklimmen (3) op 1 dag en dus lid worden van http://www.clubcinglesventoux.org/. Doel 2: het rijden van de Grand Ballon. Deze cyclo is 2 weken later dan de Mont Ventoux dus wil ik voor goud gaan.

    Wordt nog afzien dat trainen!
    Superhero to the rescue!
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')