Dan deed ik het gisteren toch nog niet zo slecht in mijn eentje. Ik had 26,8 gemiddeld over die ruim 100 km. Ik vond het eigenlijk een triest laag gemiddeldequote:Op maandag 28 december 2009 12:50 schreef Superher0 het volgende:
Zaterdag voor het eerst sinds Oktober weer op de racefiets. 45km lekker rustig aangedaan, ging goed. Gisteren met een aantal vrienden even wezen fietsen. Dat even werd 120km, de eerste 80km kon ik goed meekomen maar daarna was het afzien. Erg afzien. Wind tegen deed ook niet veels goed. Merk dat ik best wel wat duur kwijt ben. Snelheid en kracht heb ik wel voor de eerste 2 uur maar daarna is het snel op.
Gemiddelde van 27.5 voor een kleine 4.5 uur.
Dat haal je makkelijk, de tijden voor de cyclo zijn erg ruim (ik neem trouwens aan dat je Le Trois Ballons bedoelt, van sportcommunication, in Champagney).quote:Toch een goed begin van de training voor de Mont Ventoux. Heb dit jaar 2 doelen: de Mont Ventoux van alle kanten beklimmen (3) op 1 dag en dus lid worden van http://www.clubcinglesventoux.org/. Doel 2: het rijden van de Grand Ballon. Deze cyclo is 2 weken later dan de Mont Ventoux dus wil ik voor goud gaan.
Wordt nog afzien dat trainen!
Niet te vergeten dat omdat het kouder is je ook vermogen kwijtraakt. Maar inderdaad waar ik afgelopen zomer in mijn eentje 35 gemiddeld over 150km is het nu diep droevig met deze snelheid. Maar we gaan gewoon weer opbouwen, gewoon weer trainen. heb sowieso een betere start dan verleden jaar, weeg 10kilo minder en heb een hele goede basisconditie. Die duur komt vanzelf wel. Gewoon weer wennen, kwestie van rijden en rusten in de juiste hoeveelheden.quote:Op maandag 28 december 2009 14:37 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Dan deed ik het gisteren toch nog niet zo slecht in mijn eentje. Ik had 26,8 gemiddeld over die ruim 100 km. Ik vond het eigenlijk een triest laag gemiddelde![]()
[..]
Ja, die bedoelde ik. Ik ga mijn best doen! Flink trainen, op duur en snelheid en interval.quote:Dat haal je makkelijk, de tijden voor de cyclo zijn erg ruim (ik neem trouwens aan dat je Le Trois Ballons bedoelt, van sportcommunication, in Champagney).
Vuistregel is dat je tijd op de Marmotte hetzelfde is als die op de Trois Ballons.
Ja, dat weet ik. Alleen vond ik het gisteren wel erg tegenvallen. Meestal rijd ik nog wel boven de 27 gemiddeld in deze tijd van het jaar. Nu reed ik gisteren de laatste 10 km met tegenwind ook nog maar 20-24, toen is mijn gemiddelde gezakt van 27,4 naar 26,8quote:Op maandag 28 december 2009 14:47 schreef Superher0 het volgende:
[..]
Niet te vergeten dat omdat het kouder is je ook vermogen kwijtraakt.
Zulke gemiddeldes rijd ik dus echt helemaal nooit in training. Maar nu train ik 's zomers eigenlijk ook maar weinig en al helemaal niet zulke afstanden. Dan rijd ik voornamelijk cyclo's en (trainings)wedstrijden.quote:Maar inderdaad waar ik afgelopen zomer in mijn eentje 35 gemiddeld over 150km is het nu diep droevig met deze snelheid.
Alvast veel plezier en succes.quote:Maar we gaan gewoon weer opbouwen, gewoon weer trainen. heb sowieso een betere start dan verleden jaar, weeg 10kilo minder en heb een hele goede basisconditie. Die duur komt vanzelf wel. Gewoon weer wennen, kwestie van rijden en rusten in de juiste hoeveelheden.
[..]
Ja, die bedoelde ik. Ik ga mijn best doen! Flink trainen, op duur en snelheid en interval.
quote:Op zaterdag 2 januari 2010 13:50 schreef Wombcat het volgende:
Veel fietsplezier allemaal in 2010 inderdaad
Ik ga in januari alvast 2 weken op een ver en warm eiland (Fuerteventura) trainen.
Hoeveel kun je zelf doen aan het onderhoud van de fiets? Afhankelijk van je woonomgeving kunnen we misschien een tip geven voor een goede fm. Daarnaast: de ene 54cm is duidelijk de andere niet, heb je een idee van de bovenbuis- en balhoofdbuislengte die je nodig hebt? Wat is je totale lengte en binnenbeenlengte? Wil je een compact of triple?quote:Op zondag 3 januari 2010 09:35 schreef Oksel het volgende:
Kom ook zulke dingen tegen op MP.. Het zou mooi zijn als ik met 1 email 200 fietsendealers zou kunnen mailen dat ik op zoek ben naar een 54cm fiets, voor een mooi prijsje. En als ze dan iets hebben, dat ze me maar moeten terugmailen..
Ik woon nergens in NL, en ben niet te beroerd ergens een fiets op te halen.. en doe zelf veel qua onderhoud! En ik heb geen idee mbt alle exacte maten. Ik had een 54cm, en kon er zoveel aan veranderen dat ik ervan uitga(ging?) dat elke 54cm mij wel zou passen. Ben gewoon 1m80, en alles in (voor zover ik weet) best normaal in verhouding..quote:Op zondag 3 januari 2010 14:47 schreef eentwee het volgende:
[..]
Hoeveel kun je zelf doen aan het onderhoud van de fiets? Afhankelijk van je woonomgeving kunnen we misschien een tip geven voor een goede fm. Daarnaast: de ene 54cm is duidelijk de andere niet, heb je een idee van de bovenbuis- en balhoofdbuislengte die je nodig hebt? Wat is je totale lengte en binnenbeenlengte? Wil je een compact of triple?
Zie af en toe leuke fietsjes voorbij komen op MP/fora. Op het fiets forum staat bijv. een mooie/zeldzame Trek te koop
Deze jaquote:Op maandag 4 januari 2010 11:08 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Wat een honden zeg...was dat die fiets die je uit twee ATB's had gemaakt? Ik herinner me zon soort van post van je...
jeetje wat rot voor je. Slecht begin van het nieuwe jaar.quote:Op maandag 4 januari 2010 11:47 schreef Gripper het volgende:
[..]
Deze ja
Hij was net klaar met fijne nieuwe bandjes en remmen![]()
Als iemand m ziet rijden in of rondom Utrecht: rij m van zn fiets (maar niet zo hard dat de fiets in tweeën breekt graag)
Het begin van het jaar is zojuist weer helemaal goedgekomen, dus iedereen alsnog een hartelijk en oprecht gemeend 2010 met veel mooie kilometers!!!quote:Op maandag 4 januari 2010 13:48 schreef Superher0 het volgende:
[..]
jeetje wat rot voor je. Slecht begin van het nieuwe jaar.
Mooi dat je je fiets weer hebtquote:Op maandag 4 januari 2010 19:00 schreef Gripper het volgende:
[..]
Het begin van het jaar is zojuist weer helemaal goedgekomen, dus iedereen alsnog een hartelijk en oprecht gemeend 2010 met veel mooie kilometers!!!
Ik stond al met mn jas aan bij de schuur om naar het politiebureau te fietsen voor aangifte, en ik dacht ineens: misschien, heel misschien heeft iemand m wel in een zieke bui in het poortje achter de huizen verstopt. Dus even daar gekeken, en wat stond daar, onder een laagje sneeuw? jawel!
Maar godsamme wat een kutgrap zeg. Iemand die na een (ik speculeer nu even) dronken oud&nieuw feestje ergens in ons appartementencomplex, waarschijnlijk niet een van mn flatgenoten maar een gast van een bewoner, dacht: ik verstop m lekker buiten. Ook geen moment erbij nagedacht dat als iemand die fiets (die er dan zeker 3 dagen gestaan heeft) tegenkomt m wel eens echt zou kunnen meejatten.wat een maffe teringlijers, dit zijn echt geen leuke grapjes
![]()
Maar goed: ik ben weer blij, en hoef niet naar de politie voor een zinloze aangifte.
Heel vel, maar ongeveer 3400 euro te duur ;-)quote:Op woensdag 6 januari 2010 13:10 schreef Bismarck het volgende:
Als je knaken teveel hebt dan kan je hier terecht: http://www.cyclingdutchman.nl/
Volledig verzorgd het hele parcours (alle etappes) fietsen voor 3450 euro. Geen onredelijke prijs als je bedenkt dat het inclusief overnachtingen en maaltijden is.
Ik schat in dat direct nadat het hele circus voorbij is alle bezoekers meteen de weg op gaan, dus als er 1 moment is waarop jij niet kan doorfietsen, dan is het wel vlak na de karavaanquote:Op woensdag 6 januari 2010 16:50 schreef BraveDribbel het volgende:
Wij willen in de zomer tijdens de tour in frankrijk gaan fietsen.
Kunnen recreatieve wielrenners dan ook op het (afgesloten) parcour fietsen, voor of nadat de profs voorbij zijn gekomen of is dit niet mogelijk? Is namelijk wel zo fijn om geen last van auto's etc te hebben als je gaat fietsen.
Lijkt me dat dat wel kan, hoe komen die supporters anders op bijvoorbeeld de bergen terecht?quote:Op donderdag 7 januari 2010 10:48 schreef BraveDribbel het volgende:
Maar ze komen toch meestal pas na de middag langs? Kan je dan niet in de ochtend het parcour op zonder veel overlast? Of heb je dan al last van veel supporters langs de kant?
Bergen worden langer afgesloten dan de vlakke stukken. Volgens mij worden de gewone hoofdwegen een uurtje of twee voordat de karavaan langskomt afgesloten. Maar dan kan je nog niet fietsen ivm reclamekaravaan etc.quote:Op donderdag 7 januari 2010 10:57 schreef Yankee het volgende:
[..]
Lijkt me dat dat wel kan, hoe komen die supporters anders op bijvoorbeeld de bergen terecht?
Nog ontwikkelingen? Zag dat je ook op die Giant op het fiets forum gereageerd hebt, dat lijkt me een koopje.quote:Op maandag 4 januari 2010 08:31 schreef Oksel het volgende:
Mijn oude fiets was inderdaad niet groot..
Als ervaringsdeskundige kan ik zeggen dat je het zeer makkelijk kan doen. Ik ben zelf dit jaar een week met wat vrienden de Tour achterna gereisd met de auto en we baalden eigenlijk dat we geen fietsen mee hadden.quote:Op donderdag 7 januari 2010 10:48 schreef BraveDribbel het volgende:
Maar ze komen toch meestal pas na de middag langs? Kan je dan niet in de ochtend het parcour op zonder veel overlast? Of heb je dan al last van veel supporters langs de kant?
Niets echt bijzonders..! Die Giant man reageert nog niet echt..quote:Op vrijdag 8 januari 2010 00:03 schreef eentwee het volgende:
[..]
Nog ontwikkelingen? Zag dat je ook op die Giant op het fiets forum gereageerd hebt, dat lijkt me een koopje.
Ratquote:Op vrijdag 8 januari 2010 21:07 schreef Wombcat het volgende:
Lekker weertje hier op FuerteventuraGisteren aangekomen, vandaag twee uurtjes gefietst
Morgen wat langere tocht maken, hoop ik.
Ik zag dat het in Nederlnad erg slecht weer is.
Dit is, zoals al gemeld, best te doen. Heb regelmatig langs het parcours gestaan en fietsers kunnen eigenlijk altijd wel doorrijden. Helemaal je eigen tempo zit er bij de bergen misschien niet in aangezien er de hele dag pers autos en wat niet al de route af rijdt.quote:Op woensdag 6 januari 2010 16:50 schreef BraveDribbel het volgende:
Wij willen in de zomer tijdens de tour in frankrijk gaan fietsen.
Kunnen recreatieve wielrenners dan ook op het (afgesloten) parcour fietsen, voor of nadat de profs voorbij zijn gekomen of is dit niet mogelijk? Is namelijk wel zo fijn om geen last van auto's etc te hebben als je gaat fietsen.
Sorryquote:Op vrijdag 8 januari 2010 21:46 schreef eentwee het volgende:
[..]
RatVeel plezier daar, geniet ervan!
Die wil ik ook weer gaan rijden. Wel jammer dat het weer duurder geworden is.quote:Op zaterdag 16 januari 2010 14:16 schreef ursel het volgende:
maandag inschrijven voor de amstel gold
35,- + 6,- borgquote:Op maandag 18 januari 2010 00:37 schreef Tommeke het volgende:
Hoe duur is het dan? Ik twijfel nog een beetje omdat ik ook de Steven Rooks al ga rijden...
Oeh lekkerquote:
Daarom. Als ik de Steven Rooks fiets, ben ik ook nog een paar dagen in Maastricht. Dan ga ik dan wel de Cauberg, Keutenberg, Eyserbos etc opfietsen. Bijkomend voordeel is dat ik geen last heb van toerders die die bergen niet opkomenquote:Op maandag 18 januari 2010 10:56 schreef Captain_Fabulous het volgende:
• Duidelijk gepijlde routes
lijkt me een basisvoorziening. krijg ik ook als ik een tocht van bv de wielerclub Weesp rij....voor 2,5 euro.
• Helling aanduiding
Zie boven, al is dat in dat gebied mischien wel veel belangrijker.
• Verzorging (voeding, drank, medisch en technisch)
is sportdrank zo duur als jet het in bulk aankoopt?
• Tijdregistratie en sms-service naar je vrienden/familie
wat ivo al zei dus.
• Foto service onderweg en rondemissfoto
zie eentwee
• Eigen persoonlijke pagina op de website
ben niet zo medialgeil
• Diverse camerapunten onderweg waardoor jouw doorkomst live te volgen zal zijn op de website
om even prof te spelen of zo?
O ja, Weesp zet altijd gratis leverworst en blokjes kaas neer op de bar...om de bierverkop te stimuleren denk ik![]()
Zijn er hier nog meer mensen die zich ingeschreven hebben??quote:Op maandag 18 januari 2010 13:09 schreef FJD het volgende:
Wil de AGR ook wel een keer rijden maar dat inschrijjvingen systeem is echt tragisch
Gister wel de eerste buitenkilometers can 2010 gemaakt
Het blijft een hele ervaring, met 2 km/h de Keutenberg op laveren. Over het gras kan ook, maar dat is valsspelen..quote:Op maandag 18 januari 2010 09:57 schreef ultra_ivo het volgende:
Dat zijn absurde prijzen. Ter vergelijking, een randonneursbrevet kost je, inclusief homologatie, 5 Euro.
om 12.40quote:Op maandag 18 januari 2010 19:16 schreef ultra_ivo het volgende:
Op een Duits forum las ik dat laat op de middag de AGR al vol zat
Dan had je geen Bianchi moeten kopen, ze staan niet bekend als stijve fietsenquote:Op woensdag 20 januari 2010 22:41 schreef Oksel het volgende:
En wat vind je verder van de fiets/prijs verhouding? Voor de looks heb ik hem niet gekocht..
Laat ik nou net toevallig zo'n slaapmatje hebben van dat schuim, zet ik het daar wel op en kijken wat de reacties zijnquote:Op vrijdag 22 januari 2010 00:03 schreef Tommeke het volgende:
Dat schijnt wel te helpen.
Ik zet m'n tacx altijd op een paar badhanddoeken. Je kan ook gewoon goedkope yogamatjes kopen.
Aan de andere kan; buiten fietsen kan wel weer
Ervan uitgaande dat het in je schuur niet zo hard regent als buiten.... Binnen natuurlijk, de ketting dik in het vet als je de fiets langere tijd gestald hebt staan, en de overtollige olie eraf vegen vlak voordat je gaat fietsen. Zo trekt ie minder vuil aan.quote:Op vrijdag 22 januari 2010 00:10 schreef GimmeGore het volgende:
als het toch over kettingen gaat...
Wat is het mindere van de 2 kwaden? In een supervochtige schuur of gewoon buiten?
Mijn ketting en mn derailleur vinden allebei niet erg tof
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |