abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_77411233
Doen jullie lekker de Steven Rooks Classic, dan fiets ik wel gewoon rond in wat echt "zijn" gebied is. De vlakke polder van Noord-Holland rond Schagen
  vrijdag 29 januari 2010 @ 15:17:06 #257
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_77418859
Moet deze zomer toch echt eens naar m'n moeder fietsen...Hilversum - Buitenpost 180 of 200 km afhankelijk van de route...door de polder via Lelystad, of onder het water door via Harderwijk en Kampen?
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
  FOK!fotograaf vrijdag 29 januari 2010 @ 15:46:44 #258
73911 ultra_ivo
pi_77420027
KBK is op zich leuk rijden. Als ik dat weekend niks bijzonders te doen heb wil ik 'm soms rijden. Dit jaar niet, of ik rij in dat weekend m'n 400 voor of ik heb dan net een 400 in de benen.
pi_77424635
KBK is leuk. Misschien wil ik wel mee.
  vrijdag 29 januari 2010 @ 17:59:44 #260
44470 ErikT
Lekker PSV!
pi_77424676
Ik kan niet wachten op de lente.
Wat heb ik een zin om te fietsen.
Yeah, well, that's just, like, your opinion, man.
3 weken sterren kijken in augustus: www.iayc.org
  vrijdag 29 januari 2010 @ 18:03:12 #261
137929 beertenderrr
Wup Holland Wup
pi_77424768
Gelukkig geen last meer van de buren, schuimrubberenmatje doet zn werk goed. Vandaag iets meer dan 2 uur gefietst . Echter, een ander probleem wat opkomt en waar jullie ongetwijfeld ook wel eens last van hebben (en zo niet, dan wil ik graag weten hoe jullie dat doen) zijn soort van ophopingen/irritaties/verharde puisten rondom het zitvlak. Hoe kom ik hier weer vanaf? En beter nog, hoe is het te voorkomen of te minimaliseren?

En hoe zijn jullie overigens begonnen met het wielrennen? Gewoon ooit 1x een tochtje gedaan en toen verslaafd geraakt? Het lijkt me erg tof om de Amstel Gold te doen, maar ik denk dat er behoorlijk wat training voor nodig is om niet als laatste binnen te komen. Heb het idee dat over het algemeen er alleen maar wielrenners meedoen aan de recreatieve dingen, en die hebben vaak allemaal wel een goede conditie. Bij het hardlopen zie je toch veel huisvrouwen (met alle respect natuurlijk ) die er meer een dagje uit van maken. Is dit bij het wielrennen heel verschillend? De instapdrempel lijkt mij wat hoger te liggen.
A "Nederlands restaurant" is a 'contradictio in terminus'.
If it don't matter to you, it don't matter to me
pi_77425099
quote:
Op vrijdag 29 januari 2010 18:03 schreef beertenderrr het volgende:
Gelukkig geen last meer van de buren, schuimrubberenmatje doet zn werk goed. Vandaag iets meer dan 2 uur gefietst . Echter, een ander probleem wat opkomt en waar jullie ongetwijfeld ook wel eens last van hebben (en zo niet, dan wil ik graag weten hoe jullie dat doen) zijn soort van ophopingen/irritaties/verharde puisten rondom het zitvlak. Hoe kom ik hier weer vanaf? En beter nog, hoe is het te voorkomen of te minimaliseren?

En hoe zijn jullie overigens begonnen met het wielrennen? Gewoon ooit 1x een tochtje gedaan en toen verslaafd geraakt?
Idd. Had een periode dat ik nogal eens op mijn gewone fietsie een tochtje maakte, besloot een racefiets te kopen. En die hobby liep wat uit de hand.
quote:
Het lijkt me erg tof om de Amstel Gold te doen, maar ik denk dat er behoorlijk wat training voor nodig is om niet als laatste binnen te komen. Heb het idee dat over het algemeen er alleen maar wielrenners meedoen aan de recreatieve dingen, en die hebben vaak allemaal wel een goede conditie.
De AGR doet van alles aan mee. De laatste keer dat ik 'm reed, kwamen 9 van de 10 niet fietsend de Keutenberg op.
Je hebt trouwens verschillende afstanden (van 50 tot 250 km). De kortere gaan nu de Keutenberg niet meer over. De AGR zit trouwens allang vol (al 40 minuten nadat de inschrijving open was).

En wat betreft zwaar: gewoon eens beginnen met een toertocht bij je in de buurt. Wielrennen is een typische trainingssport. Met veel (en goed) trainen kan iedereen de AGR rijden (mits je geen 200 kilo weegt). Wel rustig opbouwen.
  vrijdag 29 januari 2010 @ 20:11:13 #263
153506 Captain_Fabulous
pi_77428444
Bij de Dam tot Dam leek het wel of sommige er een estafette tocht van maakte...van de ene koffie met appelgebak naar de andere. Omdat niet iedereen gelijk start, en de ' finish' zeker bij de grote tochten behoorlijk lang open blijft, is er heel veel verschil tussen de deelnemers. Bang zijn dat je te laat binnen bent, of dat je de langszaamste zal zijn...zijn nogal overbodig!
  FOK!fotograaf vrijdag 29 januari 2010 @ 20:13:53 #264
73911 ultra_ivo
pi_77428533
Ben nu aan het kijken wat ik naast m'n eigen tochten rijd als voorbereiding voor de Witte Nachten 1200.
Ik probeer vrij te regelen voor de 200 van Geldern en de 300 van Holsbeek. Nu eens zoeken naar 1 of 2 leuke zondagritten van rond de 200km voor eind mei/begin juni..
  FOK!fotograaf vrijdag 29 januari 2010 @ 22:27:41 #265
73911 ultra_ivo
pi_77433282
Eentje inmiddels gevonden, Lille-Calais op de laatste zondag van mei. Die heb ik een jaar of 2-3 geleden al eens gereden, prettig, niet te zwaar en met leuk volk aan de start.
pi_77433467
Mooi gebied idd. Heb de Laurent Desbiens al een paar keer gereden, da's met start en finish in Armentieres.
Pakken jullie dan ook de heuveltjes onderweg (Mont Noir, Mont des Cats, Boeschepe en zo) of ontwijken jullie die juist?
  FOK!fotograaf vrijdag 29 januari 2010 @ 22:32:31 #267
73911 ultra_ivo
pi_77433512
De Kasselberg zit er in ieder geval in.
pi_77433569
Da's een goeie kuitenbijter
pi_77434667
quote:
Op vrijdag 29 januari 2010 18:15 schreef Wombcat het volgende:
De AGR doet van alles aan mee. De laatste keer dat ik 'm reed, kwamen 9 van de 10 niet fietsend de Keutenberg op.Je hebt trouwens verschillende afstanden (van 50 tot 250 km). De kortere gaan nu de Keutenberg niet meer over. De AGR zit trouwens allang vol (al 40 minuten nadat de inschrijving open was).
Dat soort mensen vond ik tijdens m'n (overigens redelijk korte) hardloop-carriere al vervelend. Je bent wel een ongelofelijke mongool als je je op een halve marathon op 1:30 durft in te schrijven om vervolgens ingehaald te worden door iemand die een 15 minuten later start en in 1:45 over de finish komt.

Blijf gewoon thuis en laat het over aan mensen die wel genoeg getraind hebben om het parcours op een normale (dus met twee voeten in de pedalen) af te leggen.

Maar goed, ik ben iets te fanatiek aangelegd voor dit soort dingen
Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
[b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
pi_77434906
Ach, het leuke eraan was dat ik met een vriend rustig keuvelend en slalommend omhoog reed tussen al die knakkers die aan het lopen waren.
Het is een toertocht, geen wedstrijd of prestatietocht. Maar op zich heb je wel gelijk. Als je daar niet kunt fietsen, moet je er niet komen. Is trouwens ook wel één van de redenen dat ze tegenwoordig de Keutenberg niet meer in de korte parkoersen hebben opgenomen.
  FOK!fotograaf vrijdag 29 januari 2010 @ 23:08:37 #271
73911 ultra_ivo
pi_77434925
quote:
Op vrijdag 29 januari 2010 22:34 schreef Wombcat het volgende:
Da's een goeie kuitenbijter
De afdaling ervan is ook leuk.
pi_77441940
Argh was ik weer van plan een lekker tochtje te maken dit weekend krijgen we dit:
KNMI waarschuwt voor zware sneeuwbuien

Ligt al weer een dik pak sneeuw hier in Amsterdam.
pi_77442578
Hier ook
Was ook van plan weer op de fiets te stappen. Dat wordt weer de Tacx dus.
pi_77442660
quote:
Op vrijdag 29 januari 2010 23:08 schreef Wombcat het volgende:
Het is een toertocht, geen wedstrijd of prestatietocht. Maar op zich heb je wel gelijk. Als je daar niet kunt fietsen, moet je er niet komen. Is trouwens ook wel één van de redenen dat ze tegenwoordig de Keutenberg niet meer in de korte parkoersen hebben opgenomen.
Erg jammer vind ik dat altijd. Maar goed, zal m'n eigen gebrek zijn. Ik kan me gewoon niet voorstellen dat je jezelf zo slecht in kunt schatten, ik vraag me altijd af of dat soort figuren de sport wel serieus nemen. Ach ja, dat is meer m'n eigen gebrek denk ik
quote:
Op zaterdag 30 januari 2010 10:18 schreef Wombcat het volgende:
Hier ook
Was ook van plan weer op de fiets te stappen. Dat wordt weer de Tacx dus.
Ik kan er niet aan wennen. Ik heb het voornemen nog wel een paar keer in uitvoering gebracht maar ik blijf het te saai vinden. Nog paar weekjes en dan kan er weer buiten gefietst worden
pi_77442756
quote:
Op zaterdag 30 januari 2010 10:25 schreef FJD het volgende:

[..]

Erg jammer vind ik dat altijd. Maar goed, zal m'n eigen gebrek zijn. Ik kan me gewoon niet voorstellen dat je jezelf zo slecht in kunt schatten, ik vraag me altijd af of dat soort figuren de sport wel serieus nemen. Ach ja, dat is meer m'n eigen gebrek denk ik
Er zijn ook genoeg mensen die een racefietsje hebben, er wel eens op fietsen en dan bedenken dat ze Alpe d'Huez wel eens op willen fietsen. Die zie je dan in de eerste bocht kromgebogen met een wanhopige blik in hun ogen over hun fiets hangen.
Zulke dingen slaan nergens op.
quote:
Ik kan er niet aan wennen. Ik heb het voornemen nog wel een paar keer in uitvoering gebracht maar ik blijf het te saai vinden. Nog paar weekjes en dan kan er weer buiten gefietst worden
Ik heb een Fortius tegenwoordig. Da's echt een enorm verschil.
Enig probleem is dat mijn laptop 't eigenlijk niet aankan. Ik kan geen Real Life Video spelen. Niettemin is het een enorme verbetering.
pi_77442871
quote:
Op zaterdag 30 januari 2010 10:34 schreef Wombcat het volgende:
Er zijn ook genoeg mensen die een racefietsje hebben, er wel eens op fietsen en dan bedenken dat ze Alpe d'Huez wel eens op willen fietsen. Die zie je dan in de eerste bocht kromgebogen met een wanhopige blik in hun ogen over hun fiets hangen. Zulke dingen slaan nergens op.
Met vrienden twee jaar terug gedaan Ik was de enige die een seizoen echt hard getraind had. Ik was als eerste boven terwijl ik 45min later was gestart. Maar goed, ik vind het op dat soort dagen geen probleem omdat je er als getrainde fietser geen last van hebt. Bij zo'n AGR (of ook bij de halve marathon) moet je continue je wedstrijd aanpassen op mensen voor je die het minder serieus nemen.

Maar verder heb ik geen last van m'n fanatisme hoor
quote:
Ik heb een Fortius tegenwoordig. Da's echt een enorm verschil.
Enig probleem is dat mijn laptop 't eigenlijk niet aankan. Ik kan geen Real Life Video spelen. Niettemin is het een enorme verbetering.
Ik zet een serie aan maar dan nog kom ik niet verder dan 40 minuten. Echt geen zak aan. Of zit je ook met zo'n beklimming op je scherm? Dat lijkt me dan weer grappig. De prijs weerhoudt me er een beetje van om het eventjes te proberen.
  zaterdag 30 januari 2010 @ 10:48:08 #277
63192 ursel
"Het Is Hier Fantastisch!
pi_77442963
quote:
Op zaterdag 30 januari 2010 10:34 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Er zijn ook genoeg mensen die een racefietsje hebben, er wel eens op fietsen en dan bedenken dat ze Alpe d'Huez wel eens op willen fietsen. Die zie je dan in de eerste bocht kromgebogen met een wanhopige blik in hun ogen over hun fiets hangen.
Zulke dingen slaan nergens op.
Wat is daar mis mee..
pi_77443033
quote:
Op zaterdag 30 januari 2010 10:48 schreef ursel het volgende:

[..]

Wat is daar mis mee..
Wat er mis mee is?
Vaak gaat het om mensen die zich absoluut niet voorbereiden en het niet serieus nemen. Die denken "dat doe ik wel effe", maar hebben zich er niet op voorbereid. Ze weten ook absoluut niet waar ze mee bezig zijn, denken dat Alpe d'Huez opfietsen net zoiets is als een uurtje in NL rondfietsen.
Dan denk ik "denk toch een beetje na voordat je ergens aan begint."

Edit: maar die figuren die op de manier Alpe d'Huez opfietsen heb ik verder geen last van, ze doen maar. Ik vind het wel lachwekkend.
Ik kan me ook nog wel voorstellen hoe ze zich voelen, want met mijn eerste Marmotte had ik ook wat moeite met Alpe d'Huez. 5 Km voor de top dacht ik serieus dat ik het niet ging halen, maar ben toch nog gefinished in 9:39. Ik was een beetje te snel gestart (na de Telegraphe zat ik bij de eerste honderd, maar daana ging het hard bergaf. Op de Galibier door ruim 400 man ingehaald, en op Alpe d'Huez nog een zoveel langs zien komen. Als 950e oid gefinished).

[ Bericht 28% gewijzigd door #ANONIEM op 30-01-2010 10:59:13 ]
pi_77443073
quote:
Op zaterdag 30 januari 2010 10:42 schreef FJD het volgende:

[..]

Met vrienden twee jaar terug gedaan Ik was de enige die een seizoen echt hard getraind had. Ik was als eerste boven terwijl ik 45min later was gestart. Maar goed, ik vind het op dat soort dagen geen probleem omdat je er als getrainde fietser geen last van hebt. Bij zo'n AGR (of ook bij de halve marathon) moet je continue je wedstrijd aanpassen op mensen voor je die het minder serieus nemen.

[..]

Ik zet een serie aan maar dan nog kom ik niet verder dan 40 minuten. Echt geen zak aan. Of zit je ook met zo'n beklimming op je scherm? Dat lijkt me dan weer grappig. De prijs weerhoudt me er een beetje van om het eventjes te proberen.
Nee, dat werkt dus niet bij mij.
Alleen de catalyst software werkt goed. En voordeel daarvan is dat je niet de hele tijd zelf aan de weerstand hoeft te draaien en dat je allerlei leuke getalletjes in beeld zit
  zaterdag 30 januari 2010 @ 11:03:26 #280
63192 ursel
pi_77443238
quote:
Op zaterdag 30 januari 2010 10:52 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Wat er mis mee is?
Vaak gaat het om mensen die zich absoluut niet voorbereiden en het niet serieus nemen. Die denken "dat doe ik wel effe", maar hebben zich er niet op voorbereid. Ze weten ook absoluut niet waar ze mee bezig zijn, denken dat Alpe d'Huez opfietsen net zoiets is als een uurtje in NL rondfietsen.
Dan denk ik "denk toch een beetje na voordat je ergens aan begint."
5x op de racefiets gezeten en toen met Fer mee.
Uiteindelijk 2 uur over gedaan en toen verslaafd aan fietsen geworden.. Met name het in de bergen fietsen..
pi_77443576
quote:
Op zaterdag 30 januari 2010 11:03 schreef ursel het volgende:

[..]

5x op de racefiets gezeten en toen met Fer mee.
Uiteindelijk 2 uur over gedaan en toen verslaafd aan fietsen geworden.. Met name het in de bergen fietsen..
Dan heb je de Alpe sneller gereden als ik met mijn eerste Marmotte
Anyway: op zo'n Alpe d'Huez op een doordeweekse dag maakt het weinig uit. Maar als je een AGR rijdt en je moet slalommen tussen wandelaars, dan is dat toch wat anders. En zoals ik zei: de laatste keer dat ik de AGR reed, liep 9 van de 10 op de Keutenberg. Een groot deel daarvan hoort er dan echt niet thuis.
pi_77443853
quote:
Op zaterdag 30 januari 2010 10:55 schreef Wombcat het volgende:
Nee, dat werkt dus niet bij mij.
Alleen de catalyst software werkt goed. En voordeel daarvan is dat je niet de hele tijd zelf aan de weerstand hoeft te draaien en dat je allerlei leuke getalletjes in beeld zit
Dat tegen anderen een virtuele berg op fietsen dat lijkt me nog wel enorm gaaf maar ik denk dat m'n belangrijkste probleem toch zit in het op 1 plaats zijn (en dus niet hoeven te sturen oid) en het enorme zweten (omdat de rijwind ontbreekt). Dat zijn geen dingen die zo'n Tacx oplost dus ik wacht wel gewoon op de lente

Wel eens even kijken of je dat ergens in een sportschool kunt proberen
  zaterdag 30 januari 2010 @ 12:36:53 #283
153506 Captain_Fabulous
pi_77445480
quote:

[..]
Bij zo'n AGR (of ook bij de halve marathon) moet je continue je wedstrijd aanpassen op mensen voor je die het minder serieus nemen.
Ja maar, dus, het is geen wedstrijd, maar een toertocht. Dat jij dat als wedstrijd benadert is in feite jouw probleem
Ik ben het er wel mee eens dat de echte heuvels niet in de korte afstanden thuishoren. Als er een 50, 100 en 150 km is, stop dan het echte klimwerk alleen in de 150, en stop de minder extreme heuvels in het gemeenschappelijk deel. Dan hebben zowel de recreanten als de fanatiekelingen een parcours waar ze plezier aan hebben.
pi_77447512
quote:
Op zaterdag 30 januari 2010 12:36 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Als er een 50, 100 en 150 km is, stop dan het echte klimwerk alleen in de 150, en stop de minder extreme heuvels in het gemeenschappelijk deel. Dan hebben zowel de recreanten als de fanatiekelingen een parcours waar ze plezier aan hebben.
Lijkt me niet. Ik ben het er wel mee eens, maar ik denk dat veel "ik heb nog wel een fiets staan-fietser" dan denken: "ja hallo, ik wil de keutenberg op, dan toch maar de 150."
Eins, zwei, hoeplakai.
pi_77449216
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
pi_77449825
quote:
Op zaterdag 30 januari 2010 14:56 schreef marcodej het volgende:

Wel een zeer oude editie denk ik. Zo rustig is het al in jaren niet meer op de Muur. Twee jaar geleden was ie niet te doen door het ongelooflijke rotweer en dit jaar stond ik na de eerste linkerbocht vast achter iemand op een stadsfiets......
pi_77452970
quote:

[..]

[..]
En anderen, hebben die er geen last van?
Ik vind het tamelijk bekrompen overkomen. De AGR is geen wedstrijd (en verschilt daarin dus ook van het marathonvoorbeeld..) Als je je ergert aan slome mensen is de dag waarop de AGR toertocht verreden wordt de slechtste dag om het AGR parcours te rijden. Het is bij uitstek de dag voor gelegenheidsfietsers en weddenschappen van bierzuipende cafegangers. Dat weet iedereen en dan moet je niet gaan zeiken maar gewoon thuisblijven. Ook minder getrainde fietsers (hardwerkende mensen met een goede baan en dus weinig vrije tijd incluis) beleven veel plezier aan zo'n tocht. Uiteraard moeten ze net als in andere situaties en omstandigheden proberen de andere deelnemers zo min mogelijk te hinderen, maar of ze een bergje niet op komen is natuurlijk geen reden om ze het recht op deelname te misgunnen. Voor mijn part lopen ze het hele parcours. Gelukkig zijn al die recreanten er want daardoor worden er over de hele linie meer fietsen en fietsgerelateerde zaken ontwikkeld en allerlei tochten en wedstrijden georganiseerd.
pi_77453753
quote:
Op vrijdag 29 januari 2010 18:03 schreef beertenderrr het volgende:
En hoe zijn jullie overigens begonnen met het wielrennen? Gewoon ooit 1x een tochtje gedaan en toen verslaafd geraakt?
Men neme 4 vrienden die op een avond onder het genot van de nodige pilsjes alle facetten van de Tour de France proberen te analyseren. Dan krijg je een discussie als; Het is ook eigenlijk maar een laffe bende, die gasten rijden met z'n allen een leuk rondje door Frankrijk. Ze ouwehoeren een beetje met elkaar, ze genieten van het zonnetje en na afloop drinken ze nog een pilsje en gaan vroeg naar bed en dat doen ze dan vier weken lang! Het is niet of het nou echt zwaar is ofzo, naar de top van Alpe d'Huez is 14km en als ze dat in 40 minuten redden dan ben je snel. Stelletje laffe honden, dat kunnen wij ook!

Zo is Ursel ook begonnen overigens
pi_77454141
quote:
Op zaterdag 30 januari 2010 16:56 schreef eentwee het volgende:
Ik vind het tamelijk bekrompen overkomen. De AGR is geen wedstrijd (en verschilt daarin dus ook van het marathonvoorbeeld..)
Als een paar man lopend de berg op moeten dan kan het nog gewoon een inschattingsfoutje zijn wat iedereen een keer overkomt (vier weken terug reed ik ook opeens met hongerklop rond, voor het eerst in 2 seizoenen) maar als je moet slalommen om de mensen die lopen dan is er collectieve zelfoverschatting. Zoals ik ook al aangeef zeg ik dan, vanuit mijn fanatisme, neem de sport wat serieuzer en train meer. Als ik het kan dan kan iemand anders het ook. Als je van jezelf al weet dat die gedachtegang voortkomt uit je eigen overdreven fanatisme dan kan ik dat moeilijk rijmen met bekrompenheid.

Het is inderdaad geen wedstrijd maar het zou slim zijn als de organisatie de startnummers indeelt op de capaciteiten van de deelnemers. Dat zou een hoop schelen. Dan heb je nog steeds wel mensen die zichzelf overschatten maar over het algemeen loopt het iets beter door zoals ik ook zag bij bv. de halve marathon. Toen ik de grote meute had ingehaald (ik had me heel bescheiden ingeschreven op 2:15+) kon ik de laatste 10km prima doorlopen achter mensen die ongeveer hetzelfde tempo haalden.
quote:
Dat weet iedereen en dan moet je niet gaan zeiken maar gewoon thuisblijven. Ook minder getrainde fietsers (hardwerkende mensen met een goede baan en dus weinig vrije tijd incluis) beleven veel plezier aan zo'n tocht.
Zeiken? Het is slechts mijn mening en met een beetje zelfkennis weet ik ook wel waar die vandaan komt. Drukke baan heb ik ook maar goed het is maar net hoeveel je ervoor op zij wilt zetten, die keuze maak je zelf, die keuze wordt niet voor je gemaakt.

Ik ben daar ernstig fanatiek in. Ik maak voor de komende weken wel prive-afspraken maar die maak ik wel onder voorbehoud van fietsweer. Als ik (net als afgelopen vrijdagmiddag) geen werk-afspraken heb dan ga ik naar huis om te kunnen fietsen. M'n 40 uur had ik op woensdag al vol namelijk

[ Bericht 0% gewijzigd door FJD op 30-01-2010 18:21:27 ]
pi_77455061
quote:
Op zaterdag 30 januari 2010 13:51 schreef jakkop het volgende:

[..]

Lijkt me niet. Ik ben het er wel mee eens, maar ik denk dat veel "ik heb nog wel een fiets staan-fietser" dan denken: "ja hallo, ik wil de keutenberg op, dan toch maar de 150."
Die halen de 150 km niet, dus dat probleem lost zichzelf dan wel op

Verder: eens met bovenstaande post van FJD.

En iha mijd ik dergelijke massale evenementen. De AGR ga ik echt niet meer rijden als je je al in het eerste half uur van de inschrijving moet inschrijven. Als ik een tocht ga doen, bepaal ik dat iha een week van te voren pas definitief.

[ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 30-01-2010 18:07:51 ]
  zaterdag 30 januari 2010 @ 18:20:25 #291
63192 ursel
pi_77455535
quote:
Op zaterdag 30 januari 2010 17:21 schreef FJD het volgende:

[..]

Men neme 4 vrienden die op een avond onder het genot van de nodige pilsjes alle facetten van de Tour de France proberen te analyseren. Dan krijg je een discussie als; Het is ook eigenlijk maar een laffe bende, die gasten rijden met z'n allen een leuk rondje door Frankrijk. Ze ouwehoeren een beetje met elkaar, ze genieten van het zonnetje en na afloop drinken ze nog een pilsje en gaan vroeg naar bed en dat doen ze dan vier weken lang! Het is niet of het nou echt zwaar is ofzo, naar de top van Alpe d'Huez is 14km en als ze dat in 40 minuten redden dan ben je snel. Stelletje laffe honden, dat kunnen wij ook!

Zo is Ursel ook begonnen overigens
Nu nog die 4 weken zien te lukken..
pi_77455613
quote:
Op zaterdag 30 januari 2010 18:20 schreef ursel het volgende:
Nu nog die 4 weken zien te lukken..
Stelletje malloten dat we zijn
pi_77455838
Als we dan toch bezig waren, kom ik nog even spammen!
nog bedankt voor de donaties die reeds gedaan zijn!!

zoals dus allemaal wel weten ga ik komend jaar meedoen met Alpe d'huzes (www.opgevenisgeenoptie.nl) om geld in te zamelen voor de KWF Kankerbestrijding.

Vanaf het jaar 2006 wordt dit al gedaan, en ondertussen is dit uitgegroeid tot een doorslaand succes: individueel of met een estafette team wordt op één dag zes maal de in de wielerwereld legendarische berg Alpe d’Huez met de fiets beklommen om op die manier geld in te zamelen voor dit fantastische doel. De Stichting Alpe d'HuZes hanteert een strikt anti-strijkstok beleid. Alleen daardoor kunnen ze garanderen dat 100 % van het ingezamelde geld ook daadwerkelijk ten goede komt aan het onderzoek naar de bestrijding en preventie van kanker. Alle organisatorische dingen eromheen worden dus door vrijwilligers gedaan om zo te garanderen dat de giften volledig benut worden daar waar ze voor bedoeld zijn!

3 juni 2010 is het wederom zover! Deze editie ga ik met een team samen met een team ook de fiets op en zullen we hieraan meedoen. Dit gaat ongetwijfeld een ware uitputtingsslag worden, maar bovenal een fantastische ervaring met een schitterend einde. Mijn doel is om 3x de berg op te gaan fietsen! We zijn in elk geval druk met de training!

Mijn doel is uiteraard om zoveel mogelijk geld op te halen voor het kankerfonds. Je kunt mijn tocht individueel sponsoren, dit kan via mijn persoonlijke site:

http://deelnemers.alpe-dhuzes.nl/acties/meral/team

Alle giften zijn welkom, er is geen sprake van een zogenaamd minimum bedrag om mee te kunnen doen. Mijn streefbedrag is ¤ 5000,- en dat wil ik ook absoluut gaan halen.
Ik zou het fantastisch vinden als je mij wilt sponsoren. Mocht het via de site niet lukken, mail of bel mij dan even.

Voor bedrijven zijn er ook interessante sponsormogelijkheden, zoals bedrijfslogo´s op de shirts, banners langs het parcours en meer, dit al vanaf ¤ 1000,-. Waarbij dit natuurlijk aftrekbaar is van de belasting. Bel of mail mij als je bedrijven weet die hier aan me willen doen, dan kan ik ze persoonlijk benaderen.

Iedereen heeft wel ervaring met de ziekte kanker, zeer dichtbij of wellicht gelukkig iets verder weg. Alleen door dit soort initiatieven kunnen we ervoor zorgen dat kanker binnenkort een chronische ziekte wordt. Dit is namelijk echt een reëel doel, in elk geval reëler dan 6 keer die berg opfietsen :-)

stuur dit mailtje ook gerust door aan zoveel mogelijk mensen, alle beetjes helpen!!

Ik hoop dat ik op jullie steun kan rekenen,
opgeven is geen optie!

Sportieve groetjes
Op maandag 12 oktober 2009 12:20 schreef loveli het volgende:
Kortom, eet ook broccoli.
pi_77457061
Jij mag wel spammen hier

Ik ben nu bij m'n ouders en ik denk dat ik dit weekend m'n mtb maar meeneem naar huis ofzo, ik wil verd.... fietsen. Het enige wat ik nu doe is tacxen, spinnen en hardlopen met m'n vriendin.
Hopelijk is de sneeuw maandag weg.

Ohja: ik ben sinds vandaag echt wielrenner want ik heb m'n benen geschoren. En ja, deze zomer moet ik er ook aan geloven en staat de Alpe op 't programma
Overigens ben ik begonnen met wielrennen omdat ik de Tour voor 't eerst zag in Luxemburg, en die hele caravaan, de sfeer en het zelf fietsen daar (op 'n oude mtb) geweldig vond!
  FOK!fotograaf zaterdag 30 januari 2010 @ 22:18:06 #295
73911 ultra_ivo
pi_77463212
quote:
Op zaterdag 30 januari 2010 19:11 schreef Tommeke het volgende:
Overigens ben ik begonnen met wielrennen omdat ik de Tour voor 't eerst zag in Luxemburg, en die hele caravaan, de sfeer en het zelf fietsen daar (op 'n oude mtb) geweldig vond!
Die tour heb ik toen ook gezien. Speciaal extra vroeg teruggekomen daarvoor uit Bulgarije waar ik net Sofia-Varna-Sofia had gereden. Schitterend tour parcours in Luxemburg, met als uitvalsbasis Diekirch heb ik toen op de fiets 3x het pak voorbij zien komen.
pi_77466301
quote:
Op zaterdag 30 januari 2010 22:18 schreef ultra_ivo het volgende:

[..]

Die tour heb ik toen ook gezien. Speciaal extra vroeg teruggekomen daarvoor uit Bulgarije waar ik net Sofia-Varna-Sofia had gereden. Schitterend tour parcours in Luxemburg, met als uitvalsbasis Diekirch heb ik toen op de fiets 3x het pak voorbij zien komen.
Geweldige omgeving inderdaad!
  zondag 31 januari 2010 @ 19:33:22 #297
153506 Captain_Fabulous
pi_77485810
quote:
Op zaterdag 30 januari 2010 13:51 schreef jakkop het volgende:

[..]

Tuurlijk...maar als jij echtfanatiek voor de AGR traint, en start in de eerste minuut dat het kan...hoe kun je dan loast hebben van langzame fietsers? Die zitten dan allemaal achter je, lijkt me!
pi_77486006
quote:
Op zondag 31 januari 2010 19:33 schreef Captain_Fabulous het volgende:

[..]

Tuurlijk...maar als jij echtfanatiek voor de AGR traint, en start in de eerste minuut dat het kan...hoe kun je dan loast hebben van langzame fietsers? Die zitten dan allemaal achter je, lijkt me!
Hangt van de afstand af natuurlijk. Als jij de 150 start, en iemand start(een paar uur later) later de 50 km en moet de Keutenberg oplopen, heb je best kans dat je 'm tegenkomt.
pi_77486887
quote:
Op zondag 31 januari 2010 19:39 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Hangt van de afstand af natuurlijk. Als jij de 150 start, en iemand start(een paar uur later) later de 50 km en moet de Keutenberg oplopen, heb je best kans dat je 'm tegenkomt.
ik dacht dat de afstanden minder dan 150 km niet de keutenberg aan doen
pi_77486940
quote:
Op zondag 31 januari 2010 20:02 schreef FredWielergek het volgende:

[..]

ik dacht dat de afstanden minder dan 150 km niet de keutenberg aan doen
Voorgaande jaren wel. Dat was ook het probleem.
  zondag 31 januari 2010 @ 21:21:18 #301
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_77490538
quote:
Op zondag 31 januari 2010 20:04 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Voorgaande jaren wel. Dat was ook het probleem.
Vorige jaar in ieder geval niet
.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')