Dus gewoon een B-licentie, thanks!quote:Op vrijdag 22 januari 2010 16:01 schreef Tommeke het volgende:
Ik heb me daar ook in verdiept, aangezien bijna alle actieve leden van mijn club met een A-licentie rijden.
Het verschil tussen de A's en de B's is dat wedstrijden voor de A's langer duren en dat er ook wel wat harder gereden worden. Verder zijn er voor de A's ook veel meer wedstrijden.
Ik neem voorlopig geen licentie. Ik ga eerst wel wat trainingswedstrijden doen en hier in de buurt zijn in het voorjaar genoeg wedstrijden waar je kan starten op een daglicentie.
Eerste trainingsrondje of georganiseerde ronde?quote:Op zaterdag 23 januari 2010 11:02 schreef ultra_ivo het volgende:
Zodadelijk het eerste rondje van het nieuwe jaar rijden, een rondje langs de abdij van Flône.
Deels trainingsronde, deels verkenning van een stukje van m'n brevetten.quote:Op zaterdag 23 januari 2010 11:07 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Eerste trainingsrondje of georganiseerde ronde?
Daarom zweer ik bij de klassieke framepompen. De Zéfal HPX in mijn geval.quote:Op zondag 24 januari 2010 11:10 schreef eentwee het volgende:
Die minipompjes gaan ook maar tot 4 bar. Is echt om thuis te komen en dan heel goed opletten op hobbels anders rijd je nog een keer (stoot)lek. Goedkope voetpompen komen iha niet verder dan 7, zal ook voor die Halfords gelden. Een goede hogedrukpomp is het geld imo echt wel waard.
Ziet er alleen op een racefiets niet uitquote:Op zondag 24 januari 2010 11:26 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Daarom zweer ik bij de klassieke framepompen. De Zéfal HPX in mijn geval.
Wat is niet uitzien? Ik vindt zo'n minipompje juist niet uitzien. Gewoon onder de bovenbuis klemmen, dan zie je er heel weinig van. Naar huis lopen ziet er overigens veel lulliger uit.quote:Op zondag 24 januari 2010 11:27 schreef Yankee het volgende:
[..]
Ziet er alleen op een racefiets niet uit
Dat ben ik met je eens, maar zo'n minipompje kun je ook achterin je shirt doen. Natuurlijk ziet naar huis lopen er nog veel lulliger uit, maar zonder pompje gaan fietsen is dan ook dom.quote:Op zondag 24 januari 2010 11:29 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Wat is niet uitzien? Ik vindt zo'n minipompje juist niet uitzien. Gewoon onder de bovenbuis klemmen, dan zie je er heel weinig van. Naar huis lopen ziet er overigens veel lulliger uit.
100 km kan ik prima met alleen mn shirtzakken afquote:Op zondag 24 januari 2010 11:48 schreef ultra_ivo het volgende:
Voor een beetje serieuze tocht heb je meer plek nodig dan alleen je shirtzakken. Ik ga zo zo'n 100km fietsen. Vanwege de weersverwachtingen moet ik er rekening mee houden dat ik ergens een trein moet pakken. Dus moeten er extra warme kleren mee en natuurlijk wat te eten. Dat krijg je niet in je shirtzakken gepropt.
Er op letten hoe het uitziet is alleen leuk voor mooi weer fietsers.
Dit pompje kan tot 11 bar :p.quote:Op zondag 24 januari 2010 11:10 schreef eentwee het volgende:
Die minipompjes gaan ook maar tot 4 bar. Is echt om thuis te komen en dan heel goed opletten op hobbels anders rijd je nog een keer (stoot)lek. Goedkope voetpompen komen iha niet verder dan 7, zal ook voor die Halfords gelden. Een goede hogedrukpomp is het geld imo echt wel waard.
Grote zakken heb je dan. Standaard uitrusting als ik voor 100 km ga: 2 bidons, wat voedsel, pomp, extra band, plaksetje (je weet maar nooit), multi-tool, telefoon, portemonnee, en meestal nog een regenjasje. Dan ben ik blij dat ik een bidon in m'n fiets kan doen, en de pomp ook. En het kleine grut in m'n zadeltasje.quote:Op zondag 24 januari 2010 14:01 schreef Yankee het volgende:
[..]
100 km kan ik prima met alleen mn shirtzakken af
Ik ook, en ik ben beslist geen mooiweerfietserquote:Op zondag 24 januari 2010 14:01 schreef Yankee het volgende:
[..]
100 km kan ik prima met alleen mn shirtzakken af
Hmm met dit pompje kwam ik wel tot 8 bar:quote:Op zondag 24 januari 2010 15:14 schreef eentwee het volgende:
[..]
Probeer maar uitGrote zwendel is het eigenlijk wat die fabrikanten opgeven.
Ik had precies hetzelfdequote:Op zondag 24 januari 2010 15:47 schreef marcodej het volgende:
Gisteren was ik zwaar gemotiveerd om vandaag mn eerste kilometers van dit jaar te gaan maken. Ketting gesmeerd, fiets gechecked, kleding opgesnord, afspraken gemaakt met een maat... Kijk ik vanochtend uit het raam: sneeuw.![]()
Balen... Volgend weekend dan maar. Het word tijd voor de lente.
Dan kan je er beter mee stoppen. Beter word je er toch niet vanquote:Op zondag 24 januari 2010 19:20 schreef ultra_ivo het volgende:
100km is voor mij trouwens een winterrondje. Bij 200km begint het pas leuk te worden.
Vandaag m'n rondje moeten inkorten. Ter hoogte van Roermond zat ik al een uur of 2 in de druilregen. Het was al fors afgekoeld, thermometers langs de weg gaven nog maar +1 graad aan. Ik had geen zin om de gevolgen van doorrijden bij verder zakkende temperatuur te voelen.
Ik heb geloof ik een recreantenlicentie (staat niks bij klasse). Ik val dan zeker ook onder licentie houders, anders kan ik ook voor een podiumplaats gaan.quote:Op maandag 25 januari 2010 09:56 schreef Tommeke het volgende:
Ik heb net even iets leuks bedacht:
Ik wil meedoen aan het Nederlands Studenten Kampioenschap tijdrijden dit jaar. Ik heb de gemiddelden van de vorige jaren gezien en ik denk dat ik misschien wel voor 'n podiumplek kan gaan! Het enige nadeel is dat m'n vriendin die dag het NK Triathlon heeft en ik beloofd heb te komen kijken
Ik denk dat ze daar gewoon Elite, A en B mee bedoelen...quote:Op maandag 25 januari 2010 14:12 schreef No-P het volgende:
[..]
Ik heb geloof ik een recreantenlicentie (staat niks bij klasse). Ik val dan zeker ook onder licentie houders, anders kan ik ook voor een podiumplaats gaan.
tja, dat bergje heb ik zoooooo vaak beklommen, net als die spoorbrug over starkenborghkanaal en de emmaviaduct.quote:
Het zal wel wat meer op en af zijn. 37 per uur over 21 km is wel snel hoor. Nu lukt 't me niet, maar over een paar maanden welquote:Op maandag 25 januari 2010 18:41 schreef No-P het volgende:
Ligt eraan hoe technisch het stuk vorig jaar was, maar 37/h over 21km moet ik wel kunnen halen denk ik.
Nu mij ook niet hoor, maar NSK is toch meestal in september? Als het veel op en af is en er veel bochten wordt het al wel lastiger.quote:Op dinsdag 26 januari 2010 11:50 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Het zal wel wat meer op en af zijn. 37 per uur over 21 km is wel snel hoor. Nu lukt 't me niet, maar over een paar maanden wel
20 juni al. Heb 't nergens kunnen vinden, maar mijn bron is iemand van m'n club, en dat is wel betrouwbaarquote:Op dinsdag 26 januari 2010 14:38 schreef No-P het volgende:
[..]
Nu mij ook niet hoor, maar NSK is toch meestal in september? Als het veel op en af is en er veel bochten wordt het al wel lastiger.
In Nijmegen lees ikquote:Op dinsdag 26 januari 2010 14:53 schreef Tommeke het volgende:
[..]
20 juni al. Heb 't nergens kunnen vinden, maar mijn bron is iemand van m'n club, en dat is wel betrouwbaar
Dan wordt 't inderdaad wel lastiger, maar dat geldt voor iedereen natuurlijk!
Nee, heb 'm al 3x gedaan (1999, 2000 en 2001). In 2002 ook gestart maar aan de voet van de Croix de Fer omgedraaid omdat het @#$%^-weer was, wat het het jaar daarvoor ook al was en toen had ik het stervenskoud in de afdaling van de Galibier. Daar had ik niet nog een keer zin in.quote:Op woensdag 27 januari 2010 14:50 schreef Tommeke het volgende:
Ga jij 'm rijden?
Het lijkt me echt zwaar.
Ja, ik vroeg het me laatst ook al af.quote:Op woensdag 27 januari 2010 15:08 schreef Captain_Fabulous het volgende:
We horen trouwens heel weinig van cyclechick de laatste tijd, ze is toch aan het trainen voor Alpe du zes?
Nee, dat maakte het mede zo zwaar. Plus dat er 0 km vlak was tussen de voet afdaling en begin volgende klim.quote:Op woensdag 27 januari 2010 16:56 schreef Tommeke het volgende:
Met zo'n afdalingen heb je denk ik ook geen tijd en gelegenheid om te recupereren...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |