Mja, de NS wil ze wel heel houdenquote:Op dinsdag 24 november 2009 10:17 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
wordt tijd dat die dingen eens op de Hoekse Lijn gaan rijden
Gaan daar nog niet genoeg metro's, trams en ander grut dan?quote:Op dinsdag 24 november 2009 11:20 schreef Yreal het volgende:
Ik vind dat ze maar eens een boog moeten gaan leggen van Amsterdam zuid naar lelylaan. Die overstap op schiphol is een beeeeetje debiel
Ja maar, ik rij ook dagelijks op de Hoekse Lijnquote:Op dinsdag 24 november 2009 11:12 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Mja, de NS wil ze wel heel houden
Alsnog kan je het wel proberen te raden lijkt mijquote:Op dinsdag 24 november 2009 13:18 schreef MarkoAlmelo het volgende:
Ah ging het daarom, ik dacht net raad de plaat?
Neem de metro. Dan ben je er in een paar minuten.quote:Op dinsdag 24 november 2009 11:20 schreef Yreal het volgende:
Ik vind dat ze maar eens een boog moeten gaan leggen van Amsterdam zuid naar lelylaan. Die overstap op schiphol is een beeeeetje debiel
Ligt aan het moment, sprinter valt zowiezo afquote:Op dinsdag 24 november 2009 13:29 schreef greavy het volgende:
[..]
Alsnog kan je het wel proberen te raden lijkt mij![]()
Heeft het een dubbele betekenis, die plaat![]()
[ afbeelding ]
Een SLT, SGM & VIRM naast elkaar.
Dit is, denk ik althans, Utrecht.
Als ik mocht kiezen welke trein, kies ik de SLeT
Niks nieuws hoorquote:Op dinsdag 24 november 2009 19:08 schreef Palmboom313 het volgende:
Vandaag in Nijmegen om 17:03 ICM als stoptrein/sprinter naar zuthpen
Precies de planning die ik voor februari in gedachten heb. Tenzij de HSL-shuttle dan rijdt natuurlijkquote:Op dinsdag 24 november 2009 16:51 schreef James1988 het volgende:
Ik vertrek vanuit Breda om 7.52, 8.34 in Roosendaal overstappen naar de Benelux, dan ben ik dus om 9.42 al in Brussel. Beetje vroeg, maarja. www.railtimehistory.be geeft wel erg veel vertragingen van +20 of meer voor de trein van Roosendaal naar Brussel... en dat risico loop ik toch liever niet
quote:Op dinsdag 24 november 2009 19:16 schreef JDude het volgende:
[..]
Precies de planning die ik voor februari in gedachten heb. Tenzij de HSL-shuttle dan rijdt natuurlijk.
En de originele intercity van 18.02 dan?quote:Op dinsdag 24 november 2009 20:50 schreef Ireyon het volgende:
Wat te doen als de intercity van 17:32 een kwartier vertraging heeft? Dan laat je die natuurlijk nog een kwartier stilstaan en je noemt het de intercity van 18:02.
De IC van 17.32 is in dat geval komen te vervallen, en is de IC van 18.02 geworden.quote:Op dinsdag 24 november 2009 20:52 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
En de originele intercity van 18.02 dan?
Zie ik wel eens vaker..quote:Op dinsdag 24 november 2009 21:34 schreef Dr_Flash het volgende:
ik had afgelopen weekend een IC van Rtd naar Ut die zonder toelichting in Rotterdam Noord stopte. Moest zeker iemand afgezet worden of zo
ICE 120 bestaat nog wel. Alleen rijdt ´ie straks alleen nog maar op donderdag, vrijdag en zondag.quote:Op dinsdag 24 november 2009 22:35 schreef sander89 het volgende:
Kwam er alleen achter dat straks bij de nieuwe dienstregeling de laatste ICE(120) naar NL niet meer bestaat.
Aha, waar haal je die info vandaan want heb gezocht maar niks kunnen vinden in de nieuwe dienstregeling over de ICE.quote:Op dinsdag 24 november 2009 23:22 schreef Socios het volgende:
[..]
ICE 120 bestaat nog wel. Alleen rijdt ´ie straks alleen nog maar op donderdag, vrijdag en zondag.
(Tegenover alle dagen behalve zaterdag nu.)
Je moet niet Munster maar Münster(Westf)Hbf hebben.quote:Op dinsdag 24 november 2009 23:41 schreef greavy het volgende:
Welke munster moet je dan hebben? Staan meerderen tussen. Munster Bahnhof is al 7 uur onderweg:s
Gewoon uit het nieuwe Spoorboekje. Maar staat ook wel in de online dienstregeling.quote:Op dinsdag 24 november 2009 23:42 schreef sander89 het volgende:
Aha, waar haal je die info vandaan want heb gezocht maar niks kunnen vinden in de nieuwe dienstregeling over de ICE.
Lachen hoor, ik ga eind december die kant op. Zitten paar overeenkomsten in de route. Ben ´m aan het uitwerken, post ik ´m straks.quote:Begin december ga ik deze reis maken, hopelijk beetje mooi weer in de alpen.![]()
Ook erg zin in het Snowboarden.
Aah, heb het door.quote:Op dinsdag 24 november 2009 23:52 schreef Socios het volgende:
[..]
Je moet niet Munster maar Münster(Westf)Hbf hebben.(Umlaut dus)
Helaas geen online overzicht dus? Dan moet je alle dagen gaan checken.quote:Op dinsdag 24 november 2009 23:53 schreef Socios het volgende:
[..]
Gewoon uit het nieuwe Spoorboekje. Maar staat ook wel in de online dienstregeling.
[..]
Mooie trip, al stop je niet echt zo te zien in steden of iets.quote:Op woensdag 25 november 2009 00:16 schreef Socios het volgende:
Deze reis ga ik maken in december. Alle tickets al een aantal weken in huis.
planning
Totaal 4.118 kilometer.
Wat is het doel hier nou eigenlijk van? Zo veel mogelijk kilometers maken? Dat kan beter. Zo veel mogelijk verschillende lijnen aandoen? Dat kan beter. Zo veel mogelijk verschillend materieel? Kan ook wel beter. Ik begrijp het niet zo goedquote:Op woensdag 25 november 2009 00:16 schreef Socios het volgende:
Deze reis ga ik maken in december. Alle tickets al een aantal weken in huis.
[knip]
Totaal 4.118 kilometer.
Ik heb vorige week de eurostar naar London genomen, vanaf Schiphol om 7.10 met de benelux richting Brussel vertrokken. Uiteindelijk 30 minuten vertraging gehad.quote:Op dinsdag 24 november 2009 16:51 schreef James1988 het volgende:
Morgen om 11.29 de Eurostar van Brussel naar Londen. Ik kan met de Benelux om 10.42 in Brussel aankomen (precies op tijd) maar gezien de betrouwbaarheid van de Benelux pak ik die van een uur eerder.
Ik vertrek vanuit Breda om 7.52, 8.34 in Roosendaal overstappen naar de Benelux, dan ben ik dus om 9.42 al in Brussel. Beetje vroeg, maarja. www.railtimehistory.be geeft wel erg veel vertragingen van +20 of meer voor de trein van Roosendaal naar Brussel... en dat risico loop ik toch liever niet
Doel is om veel kilometers te maken en wel op zoveel mogelijk (hoge)snelheids- en ICE-trajecten waar ik nog niet geweest ben. Met (op de eerste nacht na) een vast rustpunt te Frankfurt. Bewust gekozen voor zoveel mogelijk ICE, alhoewel ik ook meer EuroCity, een RailJet of iets anders overwogen heb. Ik ga er duidelijk niet voor de steden naartoe, af en toe wel om er een uurtje ofzo even op het station dan wel in omgeving rond te kijken. Verder vind ik lange treinreizen, en dan vooral in ICE 3, simpelweg leuk.quote:Op woensdag 25 november 2009 08:55 schreef Dr_Flash het volgende:
Wat is het doel hier nou eigenlijk van? Zo veel mogelijk kilometers maken? Dat kan beter. Zo veel mogelijk verschillende lijnen aandoen? Dat kan beter. Zo veel mogelijk verschillend materieel? Kan ook wel beter. Ik begrijp het niet zo goed
Dat was een VIRMquote:Op maandag 23 november 2009 19:58 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Een vriend van me heeft eens 4 uur in Olst stilgestaan in een DDAR. Eerst gingen de lichten uit, toen de verwarming, is iedereen bij elkaar in 1 bak gekropen etc. Stoere verhalen hou je daar aan over
Handig, eerst mooi schoon gewassen voor de sloopquote:Op woensdag 25 november 2009 16:01 schreef Dichterbijer het volgende:
[ afbeelding ]
http://www.flickr.com/photos/rob46/4127513671/in/photostream/
Dat is zielig!quote:Op woensdag 25 november 2009 16:01 schreef Dichterbijer het volgende:
[ afbeelding ]
http://www.flickr.com/photos/rob46/4127513671/in/photostream/
Ik denk stonden.... ongeveer al het materieel (16xx) wat kapot was nav aanrijdingen etc is nu vakkundig door de sloper kapotgemaakt. Zie ook de omschrijving op Flickr.quote:Op woensdag 25 november 2009 16:20 schreef KapiteinT het volgende:
[..]
Dat is zielig!![]()
Ik zag laatst ook al in Tilburg 2 1600's staan waarvan de voor- en achterkant ontbreekt. Wat doen die daar?
Niets meer, die staan nu op bovenstaande fotoquote:Op woensdag 25 november 2009 16:20 schreef KapiteinT het volgende:
[..]
Dat is zielig!![]()
Ik zag laatst ook al in Tilburg 2 1600's staan waarvan de voor- en achterkant ontbreekt. Wat doen die daar?
Op dat terrein bij de pietheinkade zijn ze inderdaad weg sinds gister/vandaag. Waar komen ze eigenlijk te rijden?quote:Op woensdag 25 november 2009 16:28 schreef Peterselieman het volgende:
Het lijkt eindelijk de goede kant op te gaan met de SLeT.
Zo rijden er nu meer en meer treinstellen in dienst en zijn er nu zelfs weer nieuwe stellen naar Nederland gebracht. Wel zijn er van de al eerder geleverde stellen enkele retour naar Duitsland om dingen te laten wijzigen.
Er staat idd niet veel op Dijksgracht meer nee. Ze komen uiteindelijk in bijna alle stoptreinen in de Randstad te rijden.quote:Op woensdag 25 november 2009 17:24 schreef Mathijz het volgende:
[..]
Op dat terrein bij de pietheinkade zijn ze inderdaad weg sinds gister/vandaag. Waar komen ze eigenlijk te rijden?
Komt door die upgradequote:Op woensdag 25 november 2009 18:46 schreef Zug-Chef het volgende:
Gezien ja, @ Fles. Kut FOK trouwens laatste tijdoptyfen met die down-tijd de hele tijd.
Dat doet me denken aan wat NS in 2003 met ICM-0 deed.quote:Op woensdag 25 november 2009 16:01 schreef Dichterbijer het volgende:
[ afbeelding ]
http://www.flickr.com/photos/rob46/4127513671/in/photostream/
Grappig, O&K op die sloopkraanquote:Op woensdag 25 november 2009 20:00 schreef IntercityAPT het volgende:
Dat doet me denken aan wat NS in 2003 met ICM-0 deed.
De 4003:
[ afbeelding ]
Ook heel onopvallend achteruit afgespeeldquote:Op woensdag 25 november 2009 20:50 schreef KapiteinT het volgende:
Vet: http://www.thalys.com/feeds/de-metamorfose-in-actie
Nu je het zegt, in België horen treinen inderdaad niet rechts te rijden...quote:Op woensdag 25 november 2009 20:54 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Ook heel onopvallend achteruit afgespeeld![]()
Maar dan nog, dat geluid
Leuk. Ga je ook nog wat treinen nemen? Zo ja, let dan vooral op de HST's van Grand Central, die hebben nog hun oude brullende motorenquote:Op woensdag 25 november 2009 21:01 schreef James1988 het volgende:
Ik ben in London.
Verder al veel tube gehad op een aantal lijnen... Circle, Piccadilly, Bakerloo, District...
Doet me aan een ander filmpje denkenquote:Op woensdag 25 november 2009 20:50 schreef KapiteinT het volgende:
Vet: http://www.thalys.com/feeds/de-metamorfose-in-actie
EN al die sluitseinen bij "tegemoetkomende" treinen natuurlijk hequote:Op woensdag 25 november 2009 21:40 schreef KapiteinT het volgende:
[..]
Nu je het zegt, in België horen treinen inderdaad niet rechts te rijden...
Dat er bij elk rood sein gewoon doorgereden wordt, vond ik ook wel apart, maar dat kan gewoon in België o.i.d.?quote:Op woensdag 25 november 2009 21:41 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
EN al die sluitseinen bij "tegemoetkomende" treinen natuurlijk he
Wat een kut muziek.quote:Op woensdag 25 november 2009 21:40 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Doet me aan een ander filmpje denken![]()
Het is inderdaad wel mogelijk, maar hopelijk gebeurd het niet al te vaak.quote:Op woensdag 25 november 2009 21:44 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Dat er bij elk rood sein gewoon doorgereden wordt, vond ik ook wel apart, maar dat kan gewoon in België o.i.d.?
Makkelijkquote:Op woensdag 25 november 2009 21:44 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Dat er bij elk rood sein gewoon doorgereden wordt, vond ik ook wel apart, maar dat kan gewoon in België o.i.d.?
Als we zo gaan beginnen vind ik deze ook wel erg vet eigenlijkquote:
Te weinig tijd voor, ik ga vrijdagmiddag alweer terug namelijk. En mijn reispartner heeft niet zoveel interesse in treinen.quote:Op woensdag 25 november 2009 21:40 schreef IntercityAPT het volgende:
[..]
Leuk. Ga je ook nog wat treinen nemen? Zo ja, let dan vooral op de HST's van Grand Central, die hebben nog hun oude brullende motoren
"De NedRailways B.V., dochteronderneming van Nederlandse Spoorwegen NV heeft zich op 7 november 2008 bij Bundeskartellamt gemeld voor de overname van Abellio GmbH. De Bundeskartellamt heeft op 24 november 2008 het verzoek ingewilligd. In december 2008 werden alle aandelen (incl. busvervoer) overgenomen."quote:Op woensdag 25 november 2009 21:01 schreef James1988 het volgende:
Ik ben in London. Eén van de eerste dingen die ik zag... was een NS-logo op een stadsbus:
[ afbeelding ]
Abellio, volgens mij is dat een dochteronderneming van Rheinbahn.quote:Op woensdag 25 november 2009 23:24 schreef KapiteinT het volgende:
[..]
"De NedRailways B.V., dochteronderneming van Nederlandse Spoorwegen NV heeft zich op 7 november 2008 bij Bundeskartellamt gemeld voor de overname van Abellio GmbH. De Bundeskartellamt heeft op 24 november 2008 het verzoek ingewilligd. In december 2008 werden alle aandelen (incl. busvervoer) overgenomen."
Bron
Oh noes. Ik moet daar écht foto's gaan maken.quote:Op woensdag 25 november 2009 19:41 schreef thats-me het volgende:
[ afbeelding ]
Fototje uit de tubantia.
De rails zijn ondertussen ook al geplaatst langs het nieuwe perron van Nijverdal West.
wat een drama is reizen met de trein in de UK tochquote:Op woensdag 25 november 2009 19:34 schreef Ofyles2 het volgende:
Vandaag stuitte ik op deze tip: http://www.moneysavingexpert.com/travel/cheap-train-tickets
quote:This is the big trick everyone should know. Instead of buying tickets for the whole journey, buying tickets for its constituent parts separately can bizarrely slash the price – even though you're travelling on exactly the same train.
In the very rare event that your split ticket stop coincides with a place you may change train, your first train were late and you’d booked a specific ticket, you may find your ticket isn’t valid for the last half of the journey.
Bronquote:Binnen drie jaar kunnen reizigers in alle intercity's van de NS en in alle treinen van Arriva gratis internetten. Minister Eurlings stelt 16 miljoen euro beschikbaar voor dit doel. NS en Arriva steken er zelf ook geld in.
De eerste treinreizigers kunnen vanaf volgende jaar met een mobiele telefoon of laptop gebruikmaken van internet. Het PvdA-Kamerlid Samson had Eurlings om geld gevraagd voor gratis internet, om het reizen per trein aantrekkelijker te maken.
Op veel stations is internetten al mogelijk, maar zodra de trein vertrekt valt de verbinding weg.
Maar 'goedkoop' is altijd nog duurder dan gratis.quote:Op donderdag 26 november 2009 09:45 schreef Socios het volgende:![]()
Over drie jaar zit iedereen met een dongel ft. ingebouwde SIM-kaart te internetten. Dat is dan net zo goedkoop als mobiel bellen vs. telefoon in de trein zo´n 10 jaar geleden.
De politie deed onderzoek naar een zelfdoding tussen Tilburg en Oisterwijk. Dat werd er omgeroepen in de IC naar Venlo die om 20.20 aankwam op Breda. Zou een half uurtje duren.quote:Op woensdag 25 november 2009 21:40 schreef RubenK het volgende:
Iemand enig idee wat er vanavond tussen tilburg en eindhoven was dat er geen treinen reden tussen 20:00 en 21:00?
Ook op nu.nl, en direct daaronder: http://www.nu.nl/internet/2131087/website-ns-lucht.htmlquote:
Zoiets moet je aanvragen en ik weet dat zo'n aanvraag erg lang kan duren. Maar het is altijd beter dan om het er maar illegaal af te slopen zoals enkele 'hobbyisten' in het verleden wel gedaan hebben.quote:Op donderdag 26 november 2009 10:47 schreef Guppyfriend het volgende:
Even terug naar die slooptreinen he, zou je bepaalde onderdelen ook kunnen meenemen als je dat zou willen? Mijn collega wil graag een noodrem hebben
Ga eens langs bij de sloper en vraag het daar.quote:Op donderdag 26 november 2009 10:47 schreef Guppyfriend het volgende:
Even terug naar die slooptreinen he, zou je bepaalde onderdelen ook kunnen meenemen als je dat zou willen? Mijn collega wil graag een noodrem hebben
Lijkt me testen op de HSL-Zuidquote:Op donderdag 26 november 2009 11:01 schreef JDude het volgende:
Iemand enig idee wat een Thalys vandaag in Breda komt doen?
Zelf eraf slopen is sowieso geen optie, daar is mijn collega veels te braaf voor, hahaha.quote:Op donderdag 26 november 2009 10:56 schreef trainfreak het volgende:
[..]
Ga eens langs bij de sloper en vraag het daar.
Toen ze bij ons de M2-rijtuigen aan het slopen waren kon je gerust stukken gaan halen of zelfs inwisselen
Bij ons (ik ben van België duss...) is dit altijd op min of meer dezelfde plaats.quote:Op donderdag 26 november 2009 11:08 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Zelf eraf slopen is sowieso geen optie, daar is mijn collega veels te braaf voor, hahaha.
Waar worden treinen gesloopt? Is dat altijd dezelfde plaats, of wisselt dat?
Ik weet dat het met de SM'90 treinstellen zo was dat ze geheel moesten worden gesloopt en dat niemand ook maar iets mocht meenemen. Er is 1 kopbak eraf gehaald maar das ook alles wat er over is...quote:Op donderdag 26 november 2009 10:47 schreef Guppyfriend het volgende:
Even terug naar die slooptreinen he, zou je bepaalde onderdelen ook kunnen meenemen als je dat zou willen? Mijn collega wil graag een noodrem hebben
Vandaag wordt onder meer HSL aansluiting bij Breda getest, zaterdag a.s. rijdt Thalys (tenminste 1x heen- en weer) met 300km/u tussen Rotterdam en Antwerpen.quote:Op donderdag 26 november 2009 11:02 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Lijkt me testen op de HSL-Zuid
Met dank aan Thatcher.quote:Op donderdag 26 november 2009 09:05 schreef computergirl het volgende:
[..]
wat een drama is reizen met de trein in de UK toch
[..]
Stel je voor, je heb een kaartje van te voren moeten kopen voor de trein van 17.02 vanuit eindhoven (en dus niet een trein later kunnen nemen), overstappen op Utrecht maar vertraging. Moet je een nieuw kaartje kopen
En het gat dat alles loost op de middenverdieping hoef je dan zeker weer niet?quote:Op donderdag 26 november 2009 19:26 schreef bork het volgende:
Gesproken over NS onderdelen, het zal wel onbetaalbaar zijn maar zo'n vernieuwde toilet van een Koploper zou ik graag op mijn zolder willen hebben, die is best wel![]()
nb: en dan alles he, ook die giga deur erbij![]()
![]()
Klopt ja, was maandag alquote:Op donderdag 26 november 2009 19:24 schreef Crientj het volgende:
Een van de flapjes op het grote bord @ Utrecht CS had een storing ofzo. xD
Het bleef maar rollen. ;o
Japquote:Op donderdag 26 november 2009 20:33 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Klopt ja, was maandag alrechts onderin eentje he?
Mja mooi niet, dat betekent meer VIRM in de 3600 en 1900..quote:Op donderdag 26 november 2009 20:15 schreef KapiteinT het volgende:
Is er eigenlijk iets bekend over materiaal inzet in de nieuwe dienstregeling? Wordt daar nog in geschoven?
Iemand mag namelijk wel regelen dat ICRm terug komt in de intercity van Schiphol naar Eindhoven.
Gevonden: Lijstquote:Op donderdag 26 november 2009 20:15 schreef KapiteinT het volgende:
Is er eigenlijk iets bekend over materiaal inzet in de nieuwe dienstregeling? Wordt daar nog in geschoven?
Iemand mag namelijk wel regelen dat ICRm terug komt in de intercity van Schiphol naar Eindhoven.
Alsof dat gekloot met de Benelux nog niet genoeg was, weten ze nog meer manieren te verzinnen om heel Zuid-West Nederland te naaienquote:- De Intercity Amsterdam Centraal - Schiphol - Vlissingen, serie 2100, gaat rijden via Haarlem in plaats van via Schiphol. Deze serie zal extra gaan stoppen te Amsterdam Sloterdijk, Heemstede-Aerdenhout, Den Haag Laan van NOI, Delft, Schiedam Centrum en Rotterdam Blaak. Hierdoor verschuiven de vertrektijden vanaf Rotterdam Centraal naar Vlissingen en vanaf Vlissingen tot Rotterdam met 6 tot 7 minuten.
- De Intercity Amsterdam - Vlissingen gaat twee keer per uur rijden en zal tussen Roosendaal en Vlissingen op alle tussengelegen stations stoppen; de stoptrein Roosendaal - Vlissingen vervalt.
Dat gaat pas in als de Benelux over de HSL gaat rijden. Kan nog wel even duren dus.quote:Op donderdag 26 november 2009 20:53 schreef Ireyon het volgende:
Overigens weet ik nog altijd niet welke kneuzen de dienstregeling verzinnen, maar;
[..]
Alsof dat gekloot met de Benelux nog niet genoeg was, weten ze nog meer manieren te verzinnen om heel Zuid-West Nederland te naaien
Mja, het SLT stroomt langzaam in. Ze mogen al blij zijn als ze op 14 december met 10 stellen rijden in de dienstregeling. Daarna wordt het per week opgeschroefd denk ik.quote:Op donderdag 26 november 2009 20:53 schreef KapiteinT het volgende:
Opvallend veel SLT trouwens. Zouden ze dit echt gaan halen?
Zonde, ik verheugde me al op de mDDMmquote:Op donderdag 26 november 2009 21:17 schreef dennistd het volgende:
DD-AR wordt na de revisie geen DD-ARm trouwens, het wordt DDZ: 'Dubbel Dekker Zones'
Zie http://trein.dennistd.nl/?page=nieuws&id=307
In eerste instantie wordt dan meende ik weer SGMmquote:Op donderdag 26 november 2009 21:12 schreef Yreal het volgende:
Gouda goverwelle naar den haag word nu al veel met slet gereden, en van die tabel met trein nummers snap ik of niks, of ze gaan Gouda amsterdam rijden met SLeT
Dat is wel de bedoeling jaquote:
Jammer... Er rijdt nog wel ICRm van Schiphol naar Maastricht en v.v. (Onder andere de 3557, 15.44u uit Schiphol). Volgende keer als ik naar Limburg ga, pak ik die trein maar.quote:Op donderdag 26 november 2009 20:47 schreef KapiteinT het volgende:
Helaas geen ICRm voor mij.
Daarbij komt dat VIRM niet geschikt is voor stoptreinen omdat het traag optrektquote:Op donderdag 26 november 2009 22:29 schreef dennistd het volgende:
Mja, dat schijnt op andere trajecten nodig te zijn
(en VIRM heeft volgens mij juist nog minder capaciteit dan DD-AR)
Oh welke kneuzen hebben de bovenverdieping bedacht als de "werken & rust" zone? In de DDR's neem ik altijd de benedenverdieping wegens stilte en kinderen die zo nodig boven willen zitten.quote:Op donderdag 26 november 2009 21:17 schreef dennistd het volgende:
DD-AR wordt na de revisie geen DD-ARm trouwens, het wordt DDZ: 'Dubbel Dekker Zones'
Zie http://trein.dennistd.nl/?page=nieuws&id=307
Ja, helaas rijden ze altijd in de richting dat ik er niks aan heb. Hij rijdt 's ochtends 2 keer naar Schiphol en 's avonds 2 keer naar Maastricht. En ik moet nu net de andere kant op!quote:Op donderdag 26 november 2009 22:44 schreef Socios het volgende:
[..]
Jammer... Er rijdt nog wel ICRm van Schiphol naar Maastricht en v.v. (Onder andere de 3557, 15.44u uit Schiphol). Volgende keer als ik naar Limburg ga, pak ik die trein maar.
Handig lijstje btw!
En bovendien zit je onder qua schommelingen ook rustiger. Het klinkt dus weer allemaal heel leuk, maar er is niet echt over na gedacht...quote:Op donderdag 26 november 2009 23:42 schreef carboni het volgende:
[..]
Oh welke kneuzen hebben de bovenverdieping bedacht als de "werken & rust" zone? In de DDR's neem ik altijd de benedenverdieping wegens stilte en kinderen die zo nodig boven willen zitten.
Bronquote:Privé spoorwegovergang boer kapot
LUNTEREN - Bij een boer in Lunteren zou vrijdag de eerste particuliere spoorwegovergang van Nederland officieel in gebruik worden genomen. Het feest gaat echter niet door, want het mechanisch bedienbare landhek (mebela) is nu al kapot.
De Valleilijn rijdt dwars over het land van de boer. Met de komst van de mebela hoeft hij niet meer kilometers om te rijden om zijn land te bereiken. Het landhek bestaat uit twee slagbomen die de boer dus zelf kan bedienen. Energie voor dit nieuwe hek wordt opgewekt door zonnepanelen.
De mebela zou officieel in gebruik worden genomen door gedeputeerde Van Haaren en ProRail-directeur De Vries. Een nieuwe datum is nog niet bekend.
Nouja, die had ie al, maar dat waren gewoon twee hekken die ie met de hand moest openen en sluiten, waardoor ie:quote:Op vrijdag 27 november 2009 09:19 schreef greavy het volgende:
[..]
Bron
Wel vét, dat ze zo'n eigen spoorweg overgang hebben.
Dezelfde kneuzen die waarschijnlijk straks boven alleen vis-a-vis opstelling neer gaan zetten, of hoogstens wat uitklaptafeltjes van VIRM-kwaliteit waardoor je er om te werken nog steeds geen kut aan hebt. Daar hebben ze bij de huidige stiltezone's in de VIRM ook al zo goed over nagedachtquote:Op donderdag 26 november 2009 23:42 schreef carboni het volgende:
[..]
Oh welke kneuzen hebben de bovenverdieping bedacht als de "werken & rust" zone? In de DDR's neem ik altijd de benedenverdieping wegens stilte en kinderen die zo nodig boven willen zitten.
10 bakken is ook niet nodig. Nortmaliter staat 7 bakken enkeldeks gelijk aan 5 bakken dubbeldeks qua capaciteit. Daarnaast hebben reizigers in Abcoude ook nog de stoptrein uit Utrecht erbij om uit te kiezen.quote:Op vrijdag 27 november 2009 12:26 schreef Yreal het volgende:
Maar van mij hoeft gouda => amsterdam niet echt met een specifiek materiaal worden gereden, het is alleen dat er nu 5 bakken DD-AR langskomen de meeste dagen, en die zitten op gouda al goed vol, en na woerden echt bomvol en bij abcoude word het al propen op de balkons.
En ik denk echt niet dat we 10 bakken SGM terug krijgen
Vijf bakken DD-AR gaat niet: met loc heb je vier bakken en met mDDM heb je 3,5 bakken.quote:Op vrijdag 27 november 2009 12:26 schreef Yreal het volgende:
Maar van mij hoeft gouda => amsterdam niet echt met een specifiek materiaal worden gereden, het is alleen dat er nu 5 bakken DD-AR langskomen de meeste dagen, en die zitten op gouda al goed vol, en na woerden echt bomvol en bij abcoude word het al propen op de balkons.
En ik denk echt niet dat we 10 bakken SGM terug krijgen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |