hahaha jullie ook al???? dan waren jullie niet de enige hahahah!!!quote:Op vrijdag 20 november 2009 07:42 schreef Tezz het volgende:
Oe! Ik was jullie al kwijt! Het was een super aflevering gisteren... Dat gezicht van Marcel ! En dat zuinige mondje van Esmeralda! Mijn man en ik hebben gewoon hardop geroepen en gelachen. Lang geleden dat we dat gedaan hebben voor een tv-programma....
Dat was echtquote:Op vrijdag 20 november 2009 08:24 schreef Karina het volgende:
Ik moest lachen om hoe Jeroen, Marcel nadeed
Jeroen is niet zo handig met stemmen en afspraken,quote:Op vrijdag 20 november 2009 08:52 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Helemaal goed dit...wat ik iet snap is waarom niemand eerder op die twee heeft gestemd, iemand die zo iritant en bazig is als Esmeralda zou je verwachten dat ze eerder uit de gratie lag...anyway, Marcel is mijn held van het jaar. Niet echt iets afspreken met Marina, maar gewoon zeggen wat hij doet, omdat hij weet dat ze dat wel zal volgen...meesterlijk.
Vond het wel raar, dat Rita op Jeroen stemde? Leek wel of Jeroen niet met haar goed had afgestemd hoe ze gingen stemmen, dat had hem nog bijna weer een plaats in het duel gekost!
iddquote:Op vrijdag 20 november 2009 08:24 schreef Karina het volgende:
Wat een jankerd die Esmeralda! Al die weken is zijn buiten schot gebleven en nu is ze eindelijk "aan de beurt" en dan is het gelijk janken geblazen.
Dat was echt genietenquote:Op vrijdag 20 november 2009 08:24 schreef Karina het volgende:
goeie vraag... denk het wel anders zet je hem met een punt in het zand... gewonnenquote:Op vrijdag 20 november 2009 11:41 schreef Bootje84 het volgende:
Ben je eigenlijk verplicht om het blok bij de blokkenproef plat op het zand te plaatsen? (Het 1e blok)
Daar zat ik dus ook aan te denken. Zou wel briljant zijnquote:Op vrijdag 20 november 2009 11:43 schreef mrSPLIFFY het volgende:
[..]
goeie vraag... denk het wel anders zet je hem met een punt in het zand... gewonnen
wie niet sterk is..quote:Op vrijdag 20 november 2009 10:53 schreef spearhead het volgende:
Ik vind Marcel een beetje een gladde manipulator, die er mee weg komt omdat hij zo charmant in de omgang is.
Jeroen heeft zijn eigen graf gegraven. Als hij slim was geweest, dan had hij Marcel's plannetje gewoon in de groep gegooid. Daarmee had hij een morele overwinning geboekt en had hij twee mensen tot doelwit gemaakt.quote:Op vrijdag 20 november 2009 09:07 schreef Soohr het volgende:
Jeroen is niet zo handig met stemmen en afspraken,
het ging nu alleen goed omdat marcel iets bedacht had.
Volgens mij zijn er nu 4 zeker van de halve finale, waarin andere regels gaan gelden,quote:Op vrijdag 20 november 2009 12:18 schreef PhalanX het volgende:
[..]
Jeroen heeft zijn eigen graf gegraven. Als hij slim was geweest, dan had hij Marcel's plannetje gewoon in de groep gegooid. Daarmee had hij een morele overwinning geboekt en had hij twee mensen tot doelwit gemaakt.
Omdat het dan is uitgesproken: "hey die twee spelen samen" dat wil zeggen dat er vier mensen NIET met die twee meespelen. Nu forceert hij de situatie tot een 3-tegen-3, en dat gaat hem opbreken omdat hij altijd de derde man is, en dus de eerste die er uit vliegt als er in eigen vlees moet worden gesneden.
Hij zou zich veel populairder gemaakt hebben als hij Marcel had ontmaskerd, dan was hij waarschijnlijk zonder enige moeite in de finale beland.
Ik ookquote:Op vrijdag 20 november 2009 08:24 schreef Karina het volgende:
Wat een jankerd die Esmeralda! Al die weken is zijn buiten schot gebleven en nu is ze eindelijk "aan de beurt" en dan is het gelijk janken geblazen.
Ik dacht idd ook even dat Jambers op het eiland was terecht gekomen.quote:Ik ook Op zo'n geheimzinnig, samenzwederig toontje Het leek Jambers wel
Denk ik ook en dan graag eerst Marina eruit.quote:Op vrijdag 20 november 2009 13:27 schreef Soohr het volgende:
[..]
Volgens mij zijn er nu 4 zeker van de halve finale, waarin andere regels gaan gelden,
en is het alleen nog onzeker voor Dennis en Esmaralda,
dus Jeroen zit redelijk goed nu,
ik gok nu gewoon op een proef verliezen, eruit.
Hoe minder ervan wisten, des te meer kans op slagen. Jeroen kon Rita's stem er wel bij hebben.quote:Op vrijdag 20 november 2009 15:28 schreef easy-going het volgende:
Ik had eigenlijk wel verwacht dat Jeroen Rita zou inseinen over Marcels ommezwaai. Nu had het nog riskant kunnen worden door Rita's stemmen op hen.
Nou, óf Dennis, óf Esmeralda heeft niet op Jeroen gestemd (hij had er immers maar 2, waarvan 1 van Rita) en Dennis had er 3, dat had hij vast van te voren niet berekend.quote:Op vrijdag 20 november 2009 17:51 schreef Gia het volgende:
[..]
Jeroen kon Rita's stem er wel bij hebben.
Ik gok Dennis. Daar heeft Jeroen uitgebreid mee staan praten. Dennis gaf zelfs toe dat het niet leuk is om steeds van iedereen een stem te krijgen. Heb het idee dat Jeroen van Dennis geen stem te verwachten had, deze ronde.quote:Op vrijdag 20 november 2009 18:06 schreef easy-going het volgende:
[..]
Nou, óf Dennis, óf Esmeralda heeft niet op Jeroen gestemd (hij had er immers maar 2, waarvan 1 van Rita) en Dennis had er 3, dat had hij vast van te voren niet berekend.
Volgens mij wilde Jeroen dat in het voorstukje ook duidelijk maken zo van, jullie zeiden mij dat ik het maar anders moest gaan spelen, nou dan doe ik dat maar.quote:Op vrijdag 20 november 2009 08:43 schreef Ladidadida het volgende:
Nu vinden Esmeralda en Dennis het opeens boehoe en heel oneerlijk om met z'n allen op één te gaan, en toen zij het bij Jeroen deden was het part of the game.
Dennis is echt een valse nicht zeg.
Daar moet je moeite voor doen, om ze te zoeken. Dat kost ze teveel energie, dus daar hebben ze niet zo'n zin in.quote:Op vrijdag 20 november 2009 22:32 schreef zeeuws jongetje het volgende:
Waarom eten ze dit keer niet die slakjes die Björn en zo altijd vingen? (karkollen o.i.d.?)
done! thnx!quote:Op vrijdag 20 november 2009 12:06 schreef Deceit het volgende:
TVP
OP -> igor was er voor marjolein (L) uit
Hmm ik was eigenlijk gestopt met kijken vorige week maar nu hoor ik dat het weer wat is, dus ik ga weer kijken
Dit zal het wel ongeveer zijn..kwa stemming vermoed ik, Marcel heeft Marina wel meegekregen op Esmeralda en Dennis vermoed ikquote:Op vrijdag 20 november 2009 23:08 schreef Moonwalk het volgende:
Marcel![]()
Ik vind het wel heel raar dat Rita op Jeroen stemdeHij heeft haar gespaard en zelfs een keer mee genomen toen hij een proef had gewonnen en ze lekker mochten eten ( luxe kleren aan en een dikke omelet ). Zodat zij kon aansterken
. Ik vond dr eerst leuk maar dit vind ik wel echt een smerige streek. Helemaal van haar aangezien zij alles de hele tijd zo netjes wil spelen.
![]()
Esmeralda![]()
Dennis![]()
Hoorde ik Esmeralda trouwens voor de eilandraad nog zeggen dat Marcel zo een schatje is?
quote:Op vrijdag 20 november 2009 23:36 schreef Wrijfhout het volgende:
[..]maar hoe hij het doet is wel te waarderen, [Marcel] is tenminste tegen iedereen eerlijk, [..]
Beetje tegenstrijdigquote:Op vrijdag 20 november 2009 23:36 schreef Wrijfhout het volgende:
[..]en Esmeralda zal wel gaan janken op Marcel volgende week omdat die "belooft" om niet op haar te stemmen, ze moet niet zo naief doen en gewoon accepteren dat dat niet zo werkt bij ER.
quote:Op vrijdag 20 november 2009 23:36 schreef Wrijfhout het volgende:
[..]
Dit zal het wel ongeveer zijn..kwa stemming vermoed ik, Marcel heeft Marina wel meegekregen op Esmeralda en Dennis vermoed ik
Esmeralda had er 4 (2 van Jeroen en 1 van Marcel en 1 van Marina)
Dennis had er 3 ( Jeroen,Marcel en Marina)
Jeroen 2 (Rita en Esmeralda?)
Marcel 2 (Rita en Dennis dan zeker?)
en Rita 2 (van Esmeralda en Dennis?)
Marcel is wel echt geniaal eigenlijk, en staat zelf ook veilig. Jammer dat alles via dit soort manieren verloopt maar hoe hij het doet is wel te waarderen, is tenminste tegen iedereen eerlijk, en gaat niet via 1 of andere kutsmoes een onderbouwing geven die anders ligt dan de waarheid.
En Esmeralda zal wel gaan janken op Marcel volgende week omdat die "belooft" om niet op haar te stemmen, ze moet niet zo naief doen en gewoon accepteren dat dat niet zo werkt bij ER.
Jeroen wel een koning met zijn rolling eye's immitatie van Marcel, net of Jambers weer even terug op TV was
Daar verbaas ik me ook over. En volgens mij was dit niet de eerste keer dat ze op Jeroen stemde.quote:Op zaterdag 21 november 2009 00:47 schreef Moonwalk het volgende:
[..]
Ik denk dat je gelijk hebt want esmeralda had op jeroen gestemd. Ze zei iets van het was al zo en het zal zo blijven. Maar nog steeds snap ik niet dat Rita zo een verraadster blijkt te zijn. Het is een spel maar als er IEMAND gespaard is dan is zij het wel.
True, ze blijft dus ook echt maar op Jeroen stemmenquote:Op zaterdag 21 november 2009 00:47 schreef Moonwalk het volgende:
[..]
Maar nog steeds snap ik niet dat Rita zo een verraadster blijkt te zijn. Het is een spel maar als er IEMAND gespaard is dan is zij het wel.
quote:Op zaterdag 21 november 2009 00:47 schreef Moonwalk het volgende:
[..]
Ik denk dat je gelijk hebt want esmeralda had op jeroen gestemd. Ze zei iets van het was al zo en het zal zo blijven. Maar nog steeds snap ik niet dat Rita zo een verraadster blijkt te zijn. Het is een spel maar als er IEMAND gespaard is dan is zij het wel.
rita heeft de afgelopen 3 keren volgens mij op jeroen gestemd om zichzelf veilig te stellenquote:Op zaterdag 21 november 2009 01:38 schreef Day het volgende:
[..]
Daar verbaas ik me ook over. En volgens mij was dit niet de eerste keer dat ze op Jeroen stemde.
Ben benieuwd naar donderdag. Dan moet de groep dus kiezen wie de 2e finalist wordt.
hmm wat ik me afvroegquote:Op zondag 22 november 2009 18:43 schreef PurePoisonPerfume het volgende:
Net teruggekeken, erg goeie aflevering.
Ben blij dat Esmeralda en Dennis nu kans op eliminatie hebben, hopelijk Esmeralda er uit.
Ben benieuwd naar de volgende aflevering!
Nee, dat blokkenspel is de volgende dag.quote:Op zondag 22 november 2009 18:52 schreef Njosnavelin het volgende:
[..]
hmm wat ik me afvroeg
vorige aflevering zagen we in een voorstukje van de volgende aflevering dat Esmeralda op het eiland zat te janken
maar dat blokkenspel is toch direct na de eilandraad? dan gaan ze toch helemaal niet meer terug naar het eiland? indien dat zo is betekent dat dus dat esmeralda er niet uit gaat
okeequote:Op zondag 22 november 2009 19:01 schreef Ladidadida het volgende:
[..]
Nee, dat blokkenspel is de volgende dag.
Tuurlijk wel, dat is geen concurrentie in de finale. Zo zwak...quote:Op vrijdag 20 november 2009 09:41 schreef Manono het volgende:
ik snap niet dat iedereen die rita steeds ontziet
Nee want Marina heeft op Esmeralda en Dennis gestemd.quote:Op maandag 23 november 2009 12:07 schreef Gia het volgende:
Iedereen zit wel te klagen over Rita, maar zo vreemd vind ik het niet dat ze op Jeroen gestemd heeft. De afgelopen eilandraden stemde iedereen op Jeroen, dus maakte haar stem geen verschil.
Zij kon ook niet weten van de afspraken met Marcel. Dus voor haar was Jeroen 'veilig' om op te stemmen.
Is het overigens wel zeker dat het Rita was, die tweede stem? Heb geen zin om de beelden terug te kijken, maar volgens mij heeft Marina gewoon een hekel aan Jeroen. Zag je ook wel aan haar reakties op hem. Dus het kan dan ook nog best zo zijn dat het toch Marina was, en niet Rita.
Dat zou ik echt grappig vindenquote:Op maandag 23 november 2009 15:56 schreef AlmightyArjen het volgende:
Hoah, Jeroen en Marcel zitten iig in de finaleRita ook maar dat boeit wat minder. Ik denk echt dat als die immuniteit van Marina vervalt dat ze er dan in één keer eruit vliegt.
En da's kut: zit je de hele tijd zonder doel op dat eiland en word je de eerst volgende keer dat het kan er gelijk uit geknald... Maar da's maar een theorie...
dat is wel zuur,quote:Op dinsdag 24 november 2009 09:21 schreef Madhouse11 het volgende:
Wel irritant dat ik gisteren een TV-Gids van volgende week heb gelezen en nu al weet wie er uit gaat en wie de 2e finalist is.
Het stond er als volgt : Kandidaten 1,2, en 3 strijden om de 3e finaleplek.
![]()
Sjeez, lekker lomp van tvgids zegquote:Op dinsdag 24 november 2009 09:21 schreef Madhouse11 het volgende:
Wel irritant dat ik gisteren een TV-Gids van volgende week heb gelezen en nu al weet wie er uit gaat en wie de 2e finalist is.
![]()
Pff, dat wil je gewoon niet weten. Welke tv gids stond 't in?quote:Op dinsdag 24 november 2009 09:21 schreef Madhouse11 het volgende:
![]()
Veronica.quote:Op dinsdag 24 november 2009 09:45 schreef Reflectionne het volgende:
[..]
Pff, dat wil je gewoon niet weten. Welke tv gids stond 't in?
Ook zo duidelijk? Ik weet dus al wie de tweede finalekandidaat wordt en wie er vanavond uit gaat.quote:Op donderdag 26 november 2009 17:50 schreef Quispi het volgende:
[..]
In de vara-gids staat het dus ook...
Ben maar niet bang, ga het niet ook nog voor anderen verpesten.quote:Op donderdag 26 november 2009 17:51 schreef Ambrosius het volgende:
Oh, nog niks gezien van die gidsen, dit topic dus ook maar even mijden.
yup, het staat er op precies dezelfde manier.quote:Op donderdag 26 november 2009 17:56 schreef Gia het volgende:
[..]
Ook zo duidelijk? Ik weet dus al wie de tweede finalekandidaat wordt en wie er vanavond uit gaat.
Is toch belachelijk van die gidsen!!
Papieren TV gids is volgens mij toch aardig uit de tijd?quote:Op donderdag 26 november 2009 17:58 schreef mrSPLIFFY het volgende:
gidsen uberhaubt
klopt toch vaak geen ene reet meer van en ze hebben geen spoiler tags....
gewoon tv gids.nl en anders de tv gids van m'n digitale tv....
Tja, tvgids.nl kun je maar voor drie dagen vooruit zien. Wij hebben het over de tv-gids waar de programmering voor volgende week in staat.quote:Op donderdag 26 november 2009 17:58 schreef mrSPLIFFY het volgende:
gidsen uberhaubt
klopt toch vaak geen ene reet meer van en ze hebben geen spoiler tags....
gewoon tv gids.nl en anders de tv gids van m'n digitale tv....
daarom dus in combinatie met de gids van digitale tv he....quote:Op donderdag 26 november 2009 18:12 schreef Gia het volgende:
[..]
Tja, tvgids.nl kun je maar voor drie dagen vooruit zien. Wij hebben het over de tv-gids waar de programmering voor volgende week in staat.
Dat zal dan bij tvgids.nl pas a.s. maandag of dinsdag zijn. En ja, dan is de uitzending van vandaag al geweest, inderdaad.
Je krijgt die tv-gidsen gewoon ook veel te vroeg.
inderdaad, daar is vaak veel uit af te leiden. Ik zag eens in het voorstukje over de komende week, een stukje in beeld van een deelnemer die toen nog de blokkenproef moest doen! Zooo jammer vind ik dat..quote:Op donderdag 26 november 2009 18:35 schreef Moonwalk het volgende:
Ik zag de reclame net en ik denk aan een stukje van het blokjes stapelen + gezichtsuitdrukking gezien te hebben we er uit moet. Maar het blijft wel spannend om te gaan zien of ik dat goed zag
quote:Op donderdag 26 november 2009 18:50 schreef jpjedi het volgende:
[..]
inderdaad, daar is vaak veel uit af te leiden. Ik zag eens in het voorstukje over de komende week, een stukje in beeld van een deelnemer die toen nog de blokkenproef moest doen! Zooo jammer vind ik dat..
Die Dennis, wat een drogredeneringen op een rij...quote:Op donderdag 26 november 2009 20:33 schreef .aeon het volgende:
Dennis is wel goed in het zwart maken van mensen
Esmeraldaquote:
check ff de eerste pagina van dit topicquote:Op donderdag 26 november 2009 20:42 schreef Ambrosius het volgende:
Wat ik me ineens bedenk: kun je als je als eerste een blok mag neerzetten niet gewoon een punt in het zand steken zodat er 1 punt omhoog steekt, dan kan de ander niks.
[ ] geschiktquote:Op donderdag 26 november 2009 20:44 schreef TrailerTrash het volgende:
[..]
EsmeraldaPrachtig dat huilie-gedrag nu ineens
Waar maak je dat uit op?quote:Op donderdag 26 november 2009 20:44 schreef Verbal het volgende:
Fijn ook dat nu al duidelijk is dat Esmeralda wint
V.
lekker ook dat je dit niet in een spoiler zet ...quote:Op donderdag 26 november 2009 20:44 schreef Verbal het volgende:
Fijn ook dat nu al duidelijk is dat Esmeralda wint
V.
Het was een gokje aan de hand van het shot voor de reclame...quote:Op donderdag 26 november 2009 20:49 schreef jpjedi het volgende:
[..]
lekker ook dat je dit niet in een spoiler zet ...
J.
Nee, die hoek is gelijk. Alleen het hefboom effect is veel minder erg (omdat je dus minder gewicht op een lang uiteinde hebt zegmaar) wat het veel makkelijker maakt.quote:Op donderdag 26 november 2009 21:06 schreef Verbal het volgende:
Als je korter bent wordt de hoek toch sneller klein?
V.
In feite vorm je een driehoek. als jij korter bent en één zijde wordt langer, verandert de hoek toch sowieso anders per lichaamslengte?quote:Op donderdag 26 november 2009 21:07 schreef Whiteguy het volgende:
[..]
Nee, die hoek is gelijk. Alleen het hefboom effect is veel minder erg (omdat je dus minder gewicht op een lang uiteinde hebt zegmaar) wat het veel makkelijker maakt.
dat dus.quote:Op donderdag 26 november 2009 21:10 schreef Verbal het volgende:
[..]
In feite vorm je een driehoek. als jij korter bent en één zijde wordt langer, verandert de hoek toch sowieso anders per lichaamslengte?
Dat hefboomeffect, dat klopt wel.
V.
Ik vind d'r juist leuker nuquote:Op donderdag 26 november 2009 21:20 schreef Karina het volgende:
Ik vind Rita opeens heel irritant, ik weet niet waarom.
Nu ze blij is?quote:Op donderdag 26 november 2009 21:20 schreef Karina het volgende:
Die is al tijden rete-irritantquote:Op donderdag 26 november 2009 21:27 schreef Michellee het volgende:
Ik vind Marina nu opeens heel irritant!
quote:Op donderdag 26 november 2009 21:21 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Ik vind d'r juist leuker nu.
Eensquote:
Tuurlijk, maar dat mag niet lijkt mequote:Op donderdag 26 november 2009 21:33 schreef .aeon het volgende:
Je kan toch gewoon die kaars uitblazen of ben ik nou gek?
Stiekem zo tussen je tanden doorquote:Op donderdag 26 november 2009 21:34 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Tuurlijk, maar dat mag niet lijkt me.
Net alsof een kaars op miraculeuze wijze opeens weer aangaatquote:Op donderdag 26 november 2009 21:39 schreef Symn het volgende:
[..]
maar ze had geluk dat hij uit bleef
Ik ook niet. Dit klopt gewoon niet.quote:Op donderdag 26 november 2009 21:40 schreef Subversive het volgende:
Ik dacht dat Evi Rita zou vertellen dat ze te vroeg was en dat Jeroen door gaat naar de finale. Ik wist niet wat ik hoorde toen ze opeens gefeliciteerd werd.
quote:Op donderdag 26 november 2009 21:33 schreef .aeon het volgende:
Je kan toch gewoon die kaars uitblazen of ben ik nou gek?
Dat dacht ik dus ook te zienquote:Op donderdag 26 november 2009 21:38 schreef Gert het volgende:
Ze legde haar hand er al op toen de kaars nog aan was?
Hoezo met je neus?quote:Op donderdag 26 november 2009 21:42 schreef Subversive het volgende:
[..]
Zou met je neus eigenlijk best goed kunnen, lijkt me. Als je betrapt word, zeg je dat het de zenuwen waren.
Of rita het zwakke vogeltje die wintquote:Op donderdag 26 november 2009 21:44 schreef BoerBert het volgende:
Wtf, die kaars was inderdaad nog aanWillen ze van Jeroen de man maken die er bijna uitging, daarna bijna door was en dan toch niet de finale haalt?
Ja hè? Ik zag het ook dus ik schreeuwen,' Ja maar dat mag niet!!' Vingertje erbij natuurlijk.quote:Op donderdag 26 november 2009 21:38 schreef Gert het volgende:
Ze legde haar hand er al op toen de kaars nog aan was?
Inderdaadquote:Op donderdag 26 november 2009 21:46 schreef Glenn0 het volgende:
3 sterkste kandidaten van dit jaar vechten nu voor de laatste plek in de finaleJeroen pakt die 3e plek voor de finale maar mooi en maar meteen de eindwinst erachteraan ook!
Mee eens!quote:Op donderdag 26 november 2009 22:09 schreef Injetta het volgende:
Rita sloeg echt te vroeg... Dit was niet eerlijk. Volgens mij twijfelde Evy ook even wat ze moest doen en heeft toen maar de knoop doorgehakt.
Jeroen had echt moeten winnen!
Er is bij de eilandraad ook niet gezegd dat je niet op jezelf mag stemmen...quote:Op donderdag 26 november 2009 21:44 schreef Pablo88 het volgende:
[..]
Hoezo met je neus?
Er is überhaupt niet gezegd dat dat niet mag.
Dat gevecht tussen die 3 is voor mij de finalequote:Op donderdag 26 november 2009 21:46 schreef Glenn0 het volgende:
3 sterkste kandidaten van dit jaar vechten nu voor de laatste plek in de finaleJeroen pakt die 3e plek voor de finale maar mooi en maar meteen de eindwinst erachteraan ook!
Idd, een hele rare wending in de aflevering.. slecht!quote:Op donderdag 26 november 2009 21:40 schreef Subversive het volgende:
Ik dacht dat Evi Rita zou vertellen dat ze te vroeg was en dat Jeroen door gaat naar de finale. Ik wist niet wat ik hoorde toen ze opeens gefeliciteerd werd.
Skeletorquote:Op donderdag 26 november 2009 21:53 schreef mrSPLIFFY het volgende:
Echt belachelijk met die kaars idd....
wij zeiden ook al Yes!!! Jeroen.... En toen won Skeletor ineens
quote:
Gelukkig, ligt het dus niet aan mij. Zij was gewoon te vroeg, dus hoezo heeft zij gewonnen? Echt belachelijk.quote:Op donderdag 26 november 2009 21:57 schreef Noek het volgende:
[..]
Ja hè? Ik zag het ook dus ik schreeuwen,' Ja maar dat mag niet!!' Vingertje erbij natuurlijk.![]()
Nou, niks hè.
ik vind dat 'ik kies geen partij' irritantquote:Op donderdag 26 november 2009 21:20 schreef Karina het volgende:
De vlam moet uit zijn.quote:Op vrijdag 27 november 2009 13:25 schreef jpjedi het volgende:
Zo zie ik het ook eigenlijk. De vlam mocht niet meer aanwakkeren. Volgens mij heeft Rita terecht gewonnen. Het is toch niet te vepalen wanneer een kaars uit is? Maar wel of de kaars uit blijft.
Nee, want Rita legde haar hand er al op voordat de kaars uit was.quote:Op vrijdag 27 november 2009 13:19 schreef Gia het volgende:
[..]op het moment dat de kaars uitgaat, zo snel mogelijk je hand erop te leggen.[..]
[..]Dus, had Rita de juiste keuze gemaakt.[..]
Daar gaat het hele spel toch om, bepalen wanneer de kaars uit is. Dat is zelfs heel makkelijk, als er geen vlammetje meer is, spreekt men in de volksmond ook wel van 'gedoofd' of 'uit'.quote:Op vrijdag 27 november 2009 13:25 schreef jpjedi het volgende:
Zo zie ik het ook eigenlijk. De vlam mocht niet meer aanwakkeren. Volgens mij heeft Rita terecht gewonnen. Het is toch niet te bepalen wanneer een kaars uit is? Maar wel of de kaars uit blijft.
dus datquote:Op vrijdag 27 november 2009 13:27 schreef Gert het volgende:
[..]
De vlam moet uit zijn.
De kaars kan ook weer aanwakkeren als de pit nog nagloeit. Dat is het risico wat je neemt.
Maar de vlam moet uit zijn en er was overduidelijk nog een vlammetje te zien terwijl Rita haar hand al op de plaat had liggen. Ze was gewoon nét iets te vroeg en ze heeft dus onterecht gewonnen.
En die vlam is wel essentieel hè, dat die uit is. Want anders kun je net zo goed meteen na het startsein al je hand op de plaat leggen. Ooit gaat die vlam wel uit en dan ligt jouw hand daar: gewonnen!![]()
nou ja voor hemzelf en zijn omgeving misschienquote:
Ja, dat denk ik ook! En misschien waren ze benieuwd of iemand die zo'n saaie expeditie heeft zelf zou opgeven.quote:Op vrijdag 27 november 2009 15:03 schreef .aeon het volgende:
Ik vind dat Marina te meer laat zien dat Robinson niet om het winnen gaat of in de finale komen, het is het meedoen an sich, de proeven en het tactisch spel.
quote:Op vrijdag 27 november 2009 14:53 schreef Manono het volgende:
[..]
nou ja voor hemzelf en zijn omgeving misschien
vind zoey 10 x beter en ook qua type meer iemand die zelf aan zo'n expeditie mee zou doen
bij EP had ik meer het idee na deze take gaat hij de maaltijd gebruiken in het restaurant van het 5 sterren wat de RTL redactie voor hem geboekt heeft
same herequote:Op zondag 29 november 2009 20:08 schreef mazaru het volgende:
Mijn voorkeurslijstje:
1: Jeroen
2: Marcel
3: Rita
4: Dennis
5: Marina
Maar nu zeker is dat Rita in de finale zit, ben ik er bijna van overtuigd dat zij het ook gaat winnen.
Mijn voorkeurslijstje:quote:Op zondag 29 november 2009 20:08 schreef mazaru het volgende:
Mijn voorkeurslijstje:
1: Jeroen
2: Marcel
4: Dennis
5: Marina
Maar nu zeker is dat Rita in de finale zit, ben ik er bijna van overtuigd dat zij het ook gaat winnen.
Welke Jeroen is Jeroen en welke Jeroen is Dennis?quote:Op zondag 29 november 2009 20:54 schreef Oliver23 het volgende:
[..]
Mijn voorkeurslijstje:
1: Marcel
2: Jeroen
4: Marina
5: Jeroen
Daar kan ze zelf niets aan doen natuurlijkquote:Op maandag 30 november 2009 15:52 schreef BoerBert het volgende:
Ik had het eerst niet erg gevonden als Rita won, maar door het Kaarsenschandaal hoop ik toch echt niet dat zij die halve ton mee mag nemen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Zo niet.. dan toch!
quote:Op maandag 30 november 2009 16:56 schreef NrSiX het volgende:
[..]
Daar kan ze zelf niets aan doen natuurlijkKlopt ja, ik hoop ook niet dat Marina wint en die kan er ook niks aan doenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Dennis een achterbaks wijf noemen om vervolgens Marina te prijzen?quote:Op maandag 30 november 2009 17:09 schreef jpjedi het volgende:
-Marina -> Een echte Antwerpse waar ik graag mee in de kroeg zou zitten. Echter of het een echte Robinson is zullen we eigenlijk nooit weten.
-Dennis -> Een achterbaks wijf.. Zet mensen op tegen elkaar en gaat dan huilen als hij zelf bij zijn staart gepakt wordt.
Ik zou liever een ronde voor de finale eruit gaan en een beetje "geleefd" hebben op het eiland dan via een cadeautje in de finale terecht komen. Ik kan me voorstellen dat het gewoon enorm kut is om niet aan die proeven mee te kunnen doen. Je kan jezelf daardoor nooit echt bewijzen. (dus voor Marina is het gunstig dat ze die eerste proef heeft gewonnen anders had ze er al lang uit gelegen)quote:Op maandag 30 november 2009 20:21 schreef PhalanX het volgende:
[..]
Dennis een achterbaks wijf noemen om vervolgens Marina te prijzen?
Marina is een verzuurde zielige oude tang die haar verblijf op dat eiland niet veel anders heeft gedaan dan afgeven op alles en iedereen om haar heen, en vervolgens nog eens onterecht heeft lopen janken over hoe zielig ze wel niet is, want och jee wat is het toch zwaar om op de eerste dag al te weten dat je in de finale staat.
Ze heeft zich niet nuttig gemaakt, nee ze heeft zich alleen neergezet als een verzuurde oude, lelijke, tang die weinig tot geen positieve eigenschappen heeft.
Als een echte Antwerpse een vrije vertaling is van "verzuurd zanikend manwijf" dan hoef ik van m'n leven geen echte Antwerpse tegen te komen.
uhm, ze staat niet voor niets 4e op mijn lijst. Ook niet mijn favoquote:Op maandag 30 november 2009 20:21 schreef PhalanX het volgende:
[..]
Marina is een verzuurde zielige oude tang die haar verblijf op dat eiland niet veel anders heeft gedaan dan afgeven op alles en iedereen om haar heen, en vervolgens nog eens onterecht heeft lopen janken over hoe zielig ze wel niet is, want och jee wat is het toch zwaar om op de eerste dag al te weten dat je in de finale staat.
Ze heeft zich niet nuttig gemaakt, nee ze heeft zich alleen neergezet als een verzuurde oude, lelijke, tang die weinig tot geen positieve eigenschappen heeft.
Als een echte Antwerpse een vrije vertaling is van "verzuurd zanikend manwijf" dan hoef ik van m'n leven geen echte Antwerpse tegen te komen.
En toch heeft hij gelijk in mijn ogen. Dennis is gewoon een wener die waarschijnlijk enkel zover geraakt is doordat hij buiten de camera's om de vlotte kan uithangen en bij iedereen leuk kan staan. Gaat 't effe tegensteken gaat hij belachelijk gaan doen (hence dat hij daar zat met Esmeralda en zo neerbuigend deed over de anderen terwijl hij gewoon een speelbal was)quote:Op maandag 30 november 2009 20:21 schreef PhalanX het volgende:
[..]
Helemaal mee eens.quote:Op maandag 30 november 2009 23:27 schreef tony_clifton- het volgende:
[..]
En toch heeft hij gelijk in mijn ogen. Dennis is gewoon een wener die waarschijnlijk enkel zover geraakt is doordat hij buiten de camera's om de vlotte kan uithangen en bij iedereen leuk kan staan. Gaat 't effe tegensteken gaat hij belachelijk gaan doen (hence dat hij daar zat met Esmeralda en zo neerbuigend deed over de anderen terwijl hij gewoon een speelbal was)
Marina verdient ook geen hoge plaats, mij komt ze wat simpel over (gemakkelijk te manipuleren, rap kwaad omdat jeroen de waarheid sprak toen hij geviseerd werd omdat hij een van de sterkere kandidaten was), maar Dennis is absoluut de minste van de huidige bewoners. Imo.
Nou ik ben het met je eens dat Dennis jankerd en roddelqueen is, maar Igor was ook lekker bezig hoor.quote:Op dinsdag 1 december 2009 12:04 schreef Gia het volgende:
[..]
Helemaal mee eens.
Dennis was de eerste die begon te zaniken over het feit dat Igor wat oude kokosnoten gebakken had voor zichzelf. De rest viel toen bij en arme Igor was nergens meer.
Volgens mij begon Dennis al te kijven als Igor 's morgens vroeg het oerwoud in ging, een kokosnoot oogste om lekker wat kokosmelk te kunnen drinken. Wat geeft dat nou?
Dennis is gewoon een jankerd.
Ik heb niet gezien dat er afspraken zijn gemaakt die stelden dat je niet zelf in de jungle voor jezelf eten mag scoren. Wel dat de voorraad voor iedereen is en gezamelijk gebruikt wordt.quote:Op dinsdag 1 december 2009 13:48 schreef Moonwalk het volgende:
[..]
Nou ik ben het met je eens dat Dennis jankerd en roddelqueen is, maar Igor was ook lekker bezig hoor.
Als er afspraken over voedsel zijn dan moet je je daar aan houden, en anders aan de groep voorstellen dat iedereen voor zijn eigen eten zorgt. Ik vond Igor echt te ver gaan met dat eten en drinken.
Hij heeft één keer 3 kokosnoten gehaald, waarvan hij er 2 zelf heeft opgegetenquote:Op dinsdag 1 december 2009 14:12 schreef Gia het volgende:
Naast die ene kokosnoot ging hij dagelijk voedsel zoeken en zorgde hij voor een grote voorraad kokosnoten. 't Is dus niet zo dat hij alleen voor zichzelf zorgde.
Ze moesten hun hand op een steen naast de kaars leggen...quote:Op woensdag 2 december 2009 01:03 schreef Manono het volgende:
als je je hand op een brandende kaars legt gaat ie vanzelf uit
Helemaal mee eens!!quote:Op woensdag 2 december 2009 10:13 schreef PurePoisonPerfume het volgende:
Net de aflevering teruggekeken, erg leuk. Vond de proef erg leuk met het hangen, en tof dat Rita heeft gewonnen. Zij is dan wel de lichtste, maar ook de zwakste, dus was het voor haar naar mijn idee niet makkelijker. En met die kaars was het ook gewoon terecht dat ze won, ik dacht niet dat ze te vroeg was.
Morgen finale !![]()
Mijn favorieten:
1. Jeroen - het meest Robinson.
2. Rita - op een andere manier erg Robinson, ze is mentaal heel sterk en weet vol te houden ondanks fysieke zwakte.
3. Marcel - ook sterk en veel mensenkennis.
4. Dennis - bah, al dat gekonkel van hem.
5. Marina - die kan alleen maar zeuren.
Ik hoop dus op Rita of Jeroen voor de winst.
Ik ben donderdag de hele avond weg. Mijn man is wel thuis. Die zal misschien ook wel moeite hebben om niet in dit topic te kijken. Wij kijken dus meestal om middernacht nog effe de aflevering.quote:Op woensdag 2 december 2009 13:08 schreef mazaru het volgende:
Ik kijk altijd wat later naar de aflevering, zodat ik die stinkreclames niet hoef te kijken. Maar dan vind ik het zo moeilijk om uit dit topic weg te blijven tot ik hem gezien heb
quote:Op donderdag 3 december 2009 00:46 schreef .aeon het volgende:
Is morgen eigenlijk de finale? En is het dan direct de laatste aflevering of komt er nog een stemgebeuren in de studio oid volgende week?
Das maar goed ook, anders zou Marina nooit meer kans maken (niet dat ik dat erg zou vinden, maar zou toch niet echt eerlijk zijn).quote:Op donderdag 3 december 2009 06:21 schreef Oliver23 het volgende:
[..]
vandaag ook direct de finale. Zonder studioaflevering, dus de kijker heeft geen invloed op de finale uitslag
quote:Op donderdag 3 december 2009 08:44 schreef Reflectionne het volgende:
Heb echt veel zin in vanavond! En een half uurtje extra ER
Haha Marina mág ook geen kans maken!quote:Op donderdag 3 december 2009 09:25 schreef PurePoisonPerfume het volgende:
[..]
Das maar goed ook, anders zou Marina nooit meer kans maken (niet dat ik dat erg zou vinden, maar zou toch niet echt eerlijk zijn).
Zoiets dacht ik ook gelijk toen ik het las. Ben benieuwd. Hoop nog steeds op Jeroen.quote:Op donderdag 3 december 2009 14:42 schreef Oliver23 het volgende:
In de spits zei de producent van Expeditie Robinson dat de winnaar van de strijd tussen Jeroen, Marcel en Dennis een onverwachte winnaar krijgt.
Zal de ouwe sluwe vos Marcel, de fysieke proef winnen?
Vergeet niet dat marina het zelf ook niet zo leuk lijkt te vinden dat ze nooit eens mee mag doenquote:Op donderdag 3 december 2009 18:00 schreef nuget het volgende:
die domme marina moet in ieder geval niet winnen... ouwe zeikmuts
Hey Bedanktquote:Op donderdag 3 december 2009 19:46 schreef Smurfin het volgende:
Zwollenaar Jeroen in finale Expeditie Robinson
donderdag 03 december 2009
Zwolle - Zwollenaar Jeroen Schuurman doet het erg goed in het RTL5 tv-programma Expeditie Robinson en vanavond gaan we in de laatste uitzending weten of hij de winnaar is. Hijzelf weet de uitslag al, maar… hij mag niks loslaten.
[ afbeelding ]
Winnaar of niet, hij is erg ver gekomen en aanstaande vrijdag (morgen) gaan collega's en studenten hem verrassen met een leuke festiviteit. Hij wordt van huis opgehaald in de Deltion rally auto en de huldiging vindt rond het middaguur plaats op de campus van het Deltion College aan de Mozartlaan te Zwolle.
Algemene informatie
Naam: Jeroen
Leeftijd: 39
Studies:Calo (sportacademie).
Beroep: Docent op een Sport & Bewegen opleiding.
Burgerlijke staat/samenstelling gezin: Getrouwd met Ilse en samen hebben we 2 dochtertjes Bibi en Puk
Hobbies: Survivalrun, snowboarden en kois.
Passie: Ons nieuwe huisje een oud boerderijtje
Leuke weetjes
Ik blink uit in: Teamwork! Samen iets moois bereiken!
Ik bak echt helemaal niets van: ingewikkelde puzzels
Wat ik zeker nog zou willen meemaken is: het zien opgroeien van mijn twee dochters
Wat ik nooit meer wil meemaken is: met een auto te water raken.
Ik ben een ochtend/nachtmens: een nachtmens.
Als ik enkele weken vrijaf heb dan vind je mij: met mijn gezin en vrienden op een sportieve locatie in het buitenland.
Als ik de lotto zou winnen dan zou ik een pracht van een koi zwemvijver aanleggen
Mijn levensmotto is: Zorg dat je glas altijd halfvol blijft.
Mezelf in 3 woorden: doorbijter met humor.
Wat wil je dat de wereld over jou te weten komt of onthoudt? Jeroen geeft niet op en is recht door zee “What you see is what you get”.
Expeditie Robinson
Waarom heb je deelgenomen aan dit programma? Het enorme avontuur en het verkennen van mijn fysieke en mentale grenzen.
Hoe heb je je voorbereid op dit avontuur? Ik heb als voorbereiding een survivalboek gelezen van een vriend van mij en de laatste drie weken ben ik mij behoorlijk te buiten gegaan aan eten en ben drie kilo aangekomen.
Met welke instelling ben je vertrokken? Nooit opgeven, 100% inzetten en altijd positief blijven.
Zijn je verwachtingen uitgekomen? Het was zelfs beter wat een enorme rollercoaster, Geweldig!
Wat heb je bijgeleerd dankzij de expeditie? Niets is vanzelfsprekend het ene moment ben je koning en het andere moment zit je met zwarte vlekken voor je ogen. Dat maakt je dankbaar voor wat je thuis hebt achtergelaten (gezin, familie, vrienden en je collega’s)
Wie of wat heb je het meest gemist tijdens je verblijf? Mijn gezinnetje.
Waaruit bestond je voedsel? Beetje rijst, vis, Padang en kokosnoot.
Welke voorwerpen zijn onontbeerlijk om te overleven? Visgerei, magnesium stick en een goed mes.
Bron: WeblogZwolle
Er staat toch niet dat hij in de finale zit? Ik zie geen spoilers hoor. Alleen dat hij nog steeds kans heeft op de overwinning. Maar dat wisten we al, ze hebben allemaal nog kans op de overwinning.quote:
dan ben je best scheel als je geen spoilers zietquote:Op donderdag 3 december 2009 20:44 schreef mazaru het volgende:
[..]
Er staat toch niet dat hij in de finale zit? Ik zie geen spoilers hoor. Alleen dat hij nog steeds kans heeft op de overwinning. Maar dat wisten we al, ze hebben allemaal nog kans op de overwinning.
liever marcel dan dennis!!quote:Op donderdag 3 december 2009 20:50 schreef golfer het volgende:
Marcel zal het wel worden, die sluwe oude vos.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |