Ik kan het gevoel me goed voorstellen. Je wilt toch geleefd hebben in je leven. Best kut om dan maar 1 iemand in je leven gehad te hebben. Stel je bent maagd en je hoort van je vriend/vriendin dat hij/zij wel een hoop partners hier voor heeft gehad dan heb je toch een gemis lijkt me. Zij heeft nu constant het idee in haar hoofd hoe zou het zijn met een ander omdat ze op dat gebied totaal geen ervaring heeft.quote:Op dinsdag 3 november 2009 22:46 schreef Esmerallda17 het volgende:
dan is het de relatie niet eens waard![]()
sorry hoor maar als zei niet genoeg heeft aan seks met jou alleen, kan je net zo goed je relatie verbreken en als 'vrienden , kennissen ' verder gaan, zodat zei seks kan hebben met andere mannen en voelt hoe dat is, anders is gewoon echt raar
quote:Ik ben bang dat, wanneer zei sex heeft met een ander man,...............
HET IS ZIJ NIET ZEI.quote:sorry hoor maar als zei niet genoeg heeft aan seks met jou alleen,................
Als het vooral om de nieuwsgierigheid gaat, kan alleen naakt zijn met een andere man op zich genoeg zijn lijkt me. Als het gaat om het hele proces van flirten en versieren, dan moet TS d'r romantische films verzameling verbranden.quote:Op dinsdag 3 november 2009 22:59 schreef conleche het volgende:
Ja, want dat is wat vrouwen willen, andere mannen naakt zien..........
Ja begrijp ik ook, maar kom daar dan eerder mee lijkt me :xquote:Op dinsdag 3 november 2009 22:55 schreef mirved het volgende:
[..]
Ik kan het gevoel me goed voorstellen. Je wilt toch geleefd hebben in je leven. Best kut om dan maar 1 iemand in je leven gehad te hebben. Stel je bent maagd en je hoort van je vriend/vriendin dat hij/zij wel een hoop partners hier voor heeft gehad dan heb je toch een gemis lijkt me. Zij heeft nu constant het idee in haar hoofd hoe zou het zijn met een ander omdat ze op dat gebied totaal geen ervaring heeft.
Klote voor TS is dat dit nu moet gebeuren na zo'n lange tijd.
Want als ze na 1 jaar had gezegd "hey ik wil ook eens een andere vent neuken" dan was dat geen probleem geweest? Lijkt me net logisch dat het pas gaat knagen na een langere periode.quote:Op dinsdag 3 november 2009 23:02 schreef Esmerallda17 het volgende:
[..]
Ja begrijp ik ook, maar kom daar dan eerder mee lijkt me :x
Daarom gaat ze het binnenkort ook uit maken, mark my words.quote:Op dinsdag 3 november 2009 22:42 schreef maagprobleem het volgende:
Beste leden,
Mij vriendin en ik zijn al zo’n 10+ samen. Ik in de 30 en zij eind twintig.
Mijn vriendin is altijd eerlijk tegen mij geweest en ik weet zeker dat ze NIET vreemd gaat.
Ik respecteer ook dat ze het DURFT bespreekbaar te maken maar ik kan hiermee niet overweg.
Het in één kamer zijn met een naakte andere man. Hoe denk je dat dat in godsnaam de nieuwsgierigheid kan bevredigen?? Wat een raar beeld hebben jullie van vrouwen. (Jij en I3laster)quote:Op dinsdag 3 november 2009 23:02 schreef speknek het volgende:
[..]
Als het vooral om de nieuwsgierigheid gaat, kan alleen naakt zijn met een andere man op zich genoeg zijn lijkt me. Als het gaat om het hele proces van flirten en versieren, dan moet TS d'r romantische films verzameling verbranden.
Hoe oud zijn die mensen die je kent, waarbij het goed gaat? maw hoe lang gaat hun relatie dan mee? Ik ken bv ook mensen en die zijn pas toen ze midden dertig waren uit elkaar gegaan, terwijl ze al van hun zestiende bij elkaar waren. Vroeger of later gaat het knagen.quote:Op dinsdag 3 november 2009 23:16 schreef speknek het volgende:
[..]
Ja eh, of die sloerie moet eens beslissen of ze een mogelijke nieuwsgierigheid (die zeer kan tegenvallen) belangrijker vindt dan haar relatie.
Ik ken overigens zoveel mensen waarbij het goed gaat.
Begin dertig, dus we zullen het zienquote:Op dinsdag 3 november 2009 23:23 schreef conleche het volgende:
Hoe oud zijn die mensen die je kent, waarbij het goed gaat? maw hoe lang gaat hun relatie dan mee? Ik ken bv ook mensen en die zijn pas toen ze midden dertig waren uit elkaar gegaan, terwijl ze al van hun zestiende bij elkaar waren. Vroeger of later gaat het knagen.
Ja maar vroegah, was scheiden überhaupt not done en had de vrouw ook bijna geen mogelijkheid om voor zichzelf te zorgen. Nu dat allemaal redelijk rechtgetrokken is, ga je dus meer vrouwen krijgen die zich niet laten weerhouden door praktische argumenten. Niet fraai, maar menselijk.quote:Op dinsdag 3 november 2009 23:34 schreef speknek het volgende:
[..]
Begin dertig, dus we zullen het zien. Ik zeg overigens ook niet dat het een ideale situatie is hoor. Maar goed, vroegah bleef je maagd tot aan het huwelijk, dus het kan wel. En anders inderdaad misschien trio's.
Ge een keer naar een parenclub en spreek af van te voren dat er alleen iets gebeurd tussen jullie 2 en niet met anderen.quote:Op dinsdag 3 november 2009 22:42 schreef maagprobleem het volgende:
Beste leden,
Ik zelf heb een (korte) relatie gehad voordat ik mijn vriendin ontmoete, echter deze relatie duurde maar 5 maande, ik was toen 17 jaar. Ik beschouw deze relatie als jeugdig en onnozel maar heb wel sex met dit meisje gehad.
Mijn vriendin leerde ik kennen toen zei 17 en nog maagd was.
Paar dagen geleden zei mijn vriendin tegen mij dat ze een open relatie wou hebben, dat ze sex wou hebben met (een) andere man(nen) en ik met ander vrouwen. De rede hiervoor was dat ik de enige was met wie ze het bed gedeeld had/heeft en wou weten wou het met een andere man zou zijn.
Onzen relatie is nog steeds goed(na tien jaar) en we willen verder met elkaar.
Natuurlijk is de sex niet meer zoals het in het begin was, maar dat snap ik ook wel.
Mijn problemen is,
Ik wil hellemaal geen sex met ander vrouwen en ook dat zei dit niet doe met ander mannen.
Ik ben bang dat, wanneer zei sex heeft met een ander man, ik haar niet meer respecteer, wil aanraken, of sex hebben met haar. En dit zal leiden, door het monster met de groene ogen, dat de relatie zal eindigen, en dit wil ik niet.
Mijn vriendin is altijd eerlijk tegen mij geweest en ik weet zeker dat ze NIET vreemd gaat.
Ik respecteer ook dat ze het DURFT bespreekbaar te maken maar ik kan hiermee niet overweg.
Graag jullie mening,
Please geen antwoorden als, “dumpen die hoer”, of “ze gaat zeker vreemd”
Daar schiet niemand wat mee op!
Dat is jouw mening/gevoel, geen feit...quote:Op dinsdag 3 november 2009 23:43 schreef Lux0rious het volgende:
Ik geloof niet in open relaties. Het is gewoon een vrijbriefje om iedereen te neuken die ze wilt, maar nog wel iemand blijft houden om bij uit te huilen. En op ten duur zal ook de chemie tussen jullie verdwijnen.
Daarnaast zou ik mijn vriendin geen blik meer waardig gunnen, als ze andere mannen zou neuken. En ik zou het mezelf al helemaal niet kunnen vergeven als ik daar ook nog eens mee in zou stemmen.
Het is natuurlijk zijn feitquote:Op woensdag 4 november 2009 00:00 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Dat is jouw mening/gevoel, geen feit...
Maar goed, voor een open relatie heb je twee mensen nodig die ermee instemmen. Als die basis er niet is, sowieso niet aan beginnen!
WTF?!quote:Op dinsdag 3 november 2009 22:42 schreef maagprobleem het volgende:
het monster met de groene ogen
quote:Op dinsdag 3 november 2009 22:42 schreef maagprobleem het volgende:
Beste leden,
Ik zelf heb een (korte) relatie gehad voordat ik mijn vriendin ontmoete, echter deze relatie duurde maar 5 maande, ik was toen 17 jaar. Ik beschouw deze relatie als jeugdig en onnozel maar heb wel sex met dit meisje gehad.
Paar dagen geleden zei mijn vriendin tegen mij dat ze een open relatie wou hebben, dat ze sex wou hebben met (een) andere man(nen) en ik met ander vrouwen. De rede hiervoor was dat ik de enige was met wie ze het bed gedeeld had/heeft en wou weten wou het met een andere man zou zijn.
Natuurlijk is de sex niet meer zoals het in het begin was, maar dat snap ik ook wel.
Mijn problemen is,
Ik wil hellemaal geen sex met ander vrouwen en ook dat zei dit niet doe met ander mannen.
Ik ben bang dat, wanneer zei sex heeft met een ander man, ik haar niet meer respecteer, wil aanraken, of sex hebben met haar. En dit zal leiden, door het monster met de groene ogen, dat de relatie zal eindigen, en dit wil ik niet.
Graag jullie mening,
quote:Op dinsdag 3 november 2009 23:20 schreef NekoKoneko het volgende:
Ik zou mijn vriendin laten kiezen, mij of een ander. Niet allebei.
Dat is het niet, als je een trio doet ben je erbij, t lijkt me juist dat ze dat niet wil... Zequote:Op woensdag 4 november 2009 17:39 schreef maickeltje het volgende:
Tja ik kan me wel voorstellen dat je er niet open voor staat.
Misschien is het een idee om is samen een trio te doen zowel mvv als mvm , misschien dat ze het dan respecteerd.
Als mij vriendin het aan mij zou voorstellen wist ik het wel
dat is natuurlijk onzin, mits beide partijen er volledig achterstaan kan het prima binnen een relatie.quote:Op dinsdag 3 november 2009 22:46 schreef Esmerallda17 het volgende:
sorry hoor maar als zei niet genoeg heeft aan seks met jou alleen, kan je net zo goed je relatie verbreken en als 'vrienden , kennissen ' verder gaan, zodat zei seks kan hebben met andere mannen en voelt hoe dat is, anders is gewoon echt raar
Mwuah wat je hier zegt heb je niet helemaal gelijk.quote:Op woensdag 4 november 2009 18:01 schreef B-FliP het volgende:
[..]
Dat is het niet, als je een trio doet ben je erbij, t lijkt me juist dat ze dat niet wil... Ze
wil ervaren hoe t is met een andere man... Dat kan niet als haar huidige vent toe
zit te kijken of zelfs meedoet...
Seks met een ander is heel anders dan seks met iemand anders erbij... Bovendien
zou ik in een vaste relatie ook geen trio aanraden...
Zowel open relaties als seks met meerdere mensen terwijl je erbij bent houden meestal
geen stand omdat het vaak schoenen uitzoeken is terwijl je de oude nog aan hebt... Als
je begrijpt wat ik bedoel... Slechts in enkele gevallen bevallen de nieuwe schoenen niet
zo als de oude en blijven ze bij de oude schoenen... Dit heeft ook heel veel impact op je
zelfbeeld en je relatie (voor zover je daar dan nog van kan spreken)... Je moet allebei
erg zeker van de relatie zijn en het gevaar van eventuele nieuwe gevoelens niet onderschatten...
Maar ja ik denk zo waarom als je graag met een ander seks wil hebben waarom ben je dan nog bij elkaar ?! Dan heb je toch niet voldoende aan elkaar alleen lijkt me?quote:Op woensdag 4 november 2009 18:03 schreef Mirjam het volgende:
[..]
dat is natuurlijk onzin, mits beide partijen er volledig achterstaan kan het prima binnen een relatie.
Inderdaad als het niet lekker aanvoelt weet je het toch ook dat het verkeerd zit.quote:Op woensdag 4 november 2009 18:07 schreef clumsy_clown het volgende:
Knuppel-hoenderhok. Waarom zou je ervaring met tig anderen moeten hebben, om het leuk te hebben? Gaat het dan alleen om de plastische seks, hoe een ander zou bewegen, of die je lichamelijk anders laat voelen enzovoorts, of gaat het ook om die psychische band met meer dan één persoon willen delen?
Bij het eerste kan ik me de fantasie voorstellen, maar zou de speciale band van een relatie de daadwerkelijke actie tegenstaan, in het tweede geval lijkt me de relatie nie helemaal goed te zitten.
Als de relatie perfect is en de seks ook, waarom moet er dan extra ervaring bij? En nou niet met ongein komen van 'je weet niet of het goed is tot je kan vergelijken', slechte seks merk je wel. Denk ik.
Je geeft het al precies aan: je bent 17.quote:Op woensdag 4 november 2009 18:14 schreef Esmerallda17 het volgende:
[..]
Inderdaad als het niet lekker aanvoelt weet je het toch ook dat het verkeerd zit.
Waarschijnlijk vind ze dan gewoon de seks niet boeiend genoeg meer, ik ben 17 heb 1jaar 2maanden met mijn vriend morgen en hij is mijn eerste, en ik ga ook niet zeuren "ik wil meer ervaring hebben, want sommige vriendinnen hebben het ook met meerdere gedaan"
Boeiend, als je maar gelukkig bent met elkaar!
Dus ts, sterkte ik denk het negatieve er van.
Sorry
Hoe weet je dat het perfect is als je geen vergelijkingsmateriaal hebt? Er is ook een heeeeel groot vlakquote:Op woensdag 4 november 2009 18:07 schreef clumsy_clown het volgende:
Knuppel-hoenderhok. Waarom zou je ervaring met tig anderen moeten hebben, om het leuk te hebben? Gaat het dan alleen om de plastische seks, hoe een ander zou bewegen, of die je lichamelijk anders laat voelen enzovoorts, of gaat het ook om die psychische band met meer dan één persoon willen delen?
Bij het eerste kan ik me de fantasie voorstellen, maar zou de speciale band van een relatie de daadwerkelijke actie tegenstaan, in het tweede geval lijkt me de relatie nie helemaal goed te zitten.
Als de relatie perfect is en de seks ook, waarom moet er dan extra ervaring bij? En nou niet met ongein komen van 'je weet niet of het goed is tot je kan vergelijken', slechte seks merk je wel. Denk ik.
ja dat doet er niet toe, het gaat er om dat er toch echt wel een reden voor zou zijn als ze per se seks wilt hebben met een ander.quote:Op woensdag 4 november 2009 18:18 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Je geeft het al precies aan: je bent 17.
Nou ja, reageer dan 's onderbouwd vanuit een hogere leeftijdsgroep. Ik ben niet tegen meerdere bedpartners heur, ik vraag me alleen af waar dat panische 'JE BENT NIET COMPLEET ALS JE MINIMAAL ZOVEEL MENSEN HEBT GENEUKT'-sfeertje vandaan komt. Seks goed, relatie goed, maar toch dir behoefte. Wrom? Het idee dat het knullig is als je het niet doet?quote:Op woensdag 4 november 2009 18:18 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Nee, je snapt dat niet. En het dan vergelijken met jezelf, je bent jaaaren jonger.quote:Op woensdag 4 november 2009 18:22 schreef Esmerallda17 het volgende:
[..]
ja dat doet er niet toe, het gaat er om dat er toch echt wel een reden voor zou zijn als ze per se seks wilt hebben met een ander.
Ik vind het gewoon zinloos, en de reden al helemaal.quote:Op woensdag 4 november 2009 18:24 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Nee, je snapt dat niet. En het dan vergelijken met jezelf, je bent jaaaren jonger.
Spreek je over 10 jaar wel weer.
De mens is niet monogaam, en zeker niet na een jarenlange relatie.
En dat heeft niks met jouw vriendinnetjes te maken die wel meerdere vriendjes hebben gehad.
Ja maar je kaart het zelf al aan: die vrouwen voelen zich niet bevredigd en die mannen vinden dat ze te weinig seks hebben. Ze beseffen dus best dat het niet helemaal goed zit, maar besluiten dan zelf daar genoegen mee te nemen. Da's hun domme fout, maar dan is er dus iets al niet helemaal ok. Ik vraag me af of het echt zo vaak voorkomt dat iemand een relatie met een ander krijgt en zich dan ineens beseft 'goh, bij de vorige was het eigenlijk best kut'. En als dat wel gebeurt, vinnik dat je de seks, de relatie, whatever niet vaak genoeg tegen het licht hebt gehouden.quote:Op woensdag 4 november 2009 18:22 schreef B-FliP het volgende:
[..]
Hoe weet je dat het perfect is als je geen vergelijkingsmateriaal hebt? Er is ook een heeeeel groot vlak
tussen slechte seks en perfecte seks... Zo is er ook een verschil tussen echt honger hebben en niks te eten hebben, en een feestmaal eten, dus als je je honger kan stillen met een boterham met kaas is het goed? Zou je dan niet willen zien hoe ander eten proeft voordat je echt kan zeggen wat je lekker vind?
Dat veel mensen dat niet doen, en principieel bij elkaar blijven hoeft nog niet te betekenen dat dat de goede keuze is... Als zoiets knaagt dan blijft dat meestal doorknagen totdat je het ervaren hebt...
De statistieken van vrouwen die niet aan hun genot komen, zowel als mannen die klagen over de regelmaat van seks zeggen wat dat aangaat meer dan genoeg... Maarja, t is makkelijk om te zeggen dat t nou eenmaal zo is, want dan hoeft er niets ingrijpends te veranderen en kan je fijn onbevredigt blijven...
Ervaringen zijn gewoon belangrijk om te weten wat je wil... Naar mijn idee gaat zoiets zowel om het plastische als het psychische, al is het alleen maar hoe iemand je op dat moment psychisch laat voelen... Zo kan een vrouw een heel andere reactie hebben bij de ene man, dan bij de andere...
Het gaat helemaal niet omdat anderen het met meerdere gedaan hebben... Het gaat om erachter te komen wat je wil... En daar kan je het beste redelijk vroeg (maar niet te vroeg) achterkomen... Het liefst VOORDATquote:Op woensdag 4 november 2009 18:14 schreef Esmerallda17 het volgende:
Inderdaad als het niet lekker aanvoelt weet je het toch ook dat het verkeerd zit.
Waarschijnlijk vind ze dan gewoon de seks niet boeiend genoeg meer, ik ben 17 heb 1jaar 2maanden met mijn vriend morgen en hij is mijn eerste, en ik ga ook niet zeuren "ik wil meer ervaring hebben, want sommige vriendinnen hebben het ook met meerdere gedaan"
Sorry
Klopt ook wat je zegt!quote:Op woensdag 4 november 2009 18:29 schreef B-FliP het volgende:
[..]
Het gaat helemaal niet omdat anderen het met meerdere gedaan hebben... Het gaat om erachter te komen wat je wil... En daar kan je het beste redelijk vroeg (maar niet te vroeg) achterkomen... Het liefst VOORDAT
je aan een huis en kinderen begint... Als je die experimentele fase overslaat zal dat later wellicht de kop opsteken in de vorm van een onbedwingbare nieuwschierigheid...
En jij bent nog 17, ga ervanuit dat jouw behoeftens alswel als die van je vriend ook kunnen veranderen, en dat jullie levens ingrijpend kunnen en zullen veranderen de komende jaren... Dingen die je nu interesseren zijn ook aan verandering onderhevig... Je bent nog bezig met volwassen worden en de eerste relaties zijn meestal experimenteel, al voelt dat niet zo... Dat betekent natuurlijk niet dat je niet ten volste van elkaar kan genieten en kan hopen op een lang samenzijn...
Precies.quote:Op woensdag 4 november 2009 18:29 schreef B-FliP het volgende:
[..]
Het gaat helemaal niet omdat anderen het met meerdere gedaan hebben... Het gaat om erachter te komen wat je wil... En daar kan je het beste redelijk vroeg (maar niet te vroeg) achterkomen... Het liefst VOORDAT
je aan een huis en kinderen begint... Als je die experimentele fase overslaat zal dat later wellicht de kop opsteken in de vorm van een onbedwingbare nieuwschierigheid...
En jij bent nog 17, ga ervanuit dat jouw behoeftens alswel als die van je vriend ook kunnen veranderen, en dat jullie levens ingrijpend kunnen en zullen veranderen de komende jaren... Dingen die je nu interesseren zijn ook aan verandering onderhevig... Je bent nog bezig met volwassen worden en de eerste relaties zijn meestal experimenteel, al voelt dat niet zo... Dat betekent natuurlijk niet dat je niet ten volste van elkaar kan genieten en kan hopen op een lang samenzijn...
Het is puur vanuit egoistische overwegingen, denk ik. JIJ wil weten hoe het met een ander is, los van de relatie die je hebt. Het kunnen dus 2 compleet losstaande zaken zijn, mits je het in je hebt om die 2 zaken te scheiden. Dat is tegelijk een valkuil, uiteraard.quote:Op woensdag 4 november 2009 18:07 schreef clumsy_clown het volgende:
Ik heb vaker meisjes gehad die nog nooit tot een orgasme waren gekomen... Hetzij door zichzelf, hetzij met behulp van een speeltje en/of een sekspartner... Veel vrouwen zijn er ook nog steeds van overtuigd dat ze dat niet kunnen... Als je dat idee al hebt, hoe wil je dan hopen op beter? En zal je dan de drang hebben om seks te blijven hebben op regelmatige basis? Dit terwijl er veel mannen zijn die daar ook allesbehalve in geinteresseerd zijn als ze maar aan hun genot komen of deze staat van opwinding gewoon niet bij de betreffende vrouw voor elkaar kunnen krijgen?quote:Op woensdag 4 november 2009 18:29 schreef clumsy_clown het volgende:
Ja maar je kaart het zelf al aan: die vrouwen voelen zich niet bevredigd en die mannen vinden dat ze te weinig seks hebben. Ze beseffen dus best dat het niet helemaal goed zit, maar besluiten dan zelf daar genoegen mee te nemen. Da's hun domme fout, maar dan is er dus iets al niet helemaal ok. Ik vraag me af of het echt zo vaak voorkomt dat iemand een relatie met een ander krijgt en zich dan ineens beseft 'goh, bij de vorige was het eigenlijk best kut'. En als dat wel gebeurt, vinnik dat je de seks, de relatie, whatever niet vaak genoeg tegen het licht hebt gehouden.
Je wil ze niet op de koffie hebben denk ik, al degenen waar dit wel voor opgaat.quote:Op woensdag 4 november 2009 18:29 schreef clumsy_clown het volgende:
Ik vraag me af of het echt zo vaak voorkomt dat iemand een relatie met een ander krijgt en zich dan ineens beseft 'goh, bij de vorige was het eigenlijk best kut'. En als dat wel gebeurt, vinnik dat je de seks, de relatie, whatever niet vaak genoeg tegen het licht hebt gehouden.
Ja, nou ja, dan ben je niet bijster slim, vind ik. Maar misschien is dat mijn insteek, dat ik vrouwen die zich neerleggen bij iets onzinnigs als 'misschien kan ik niet klaarkomen' of 'nou ja, dan hebben we maar seks omdat hij het lekker vindt' niet begrijp. Als je in zo'n relatie zit, is het niet vreemd dat het gras elders groener lijkt en je dus inderdaad iemand moet zoeken die wel bij je past.quote:Op woensdag 4 november 2009 18:41 schreef B-FliP het volgende:
[..]
Ik heb vaker meisjes gehad die nog nooit tot een orgasme waren gekomen... Hetzij door zichzelf, hetzij met behulp van een speeltje en/of een sekspartner... Veel vrouwen zijn er ook nog steeds van overtuigd dat ze dat niet kunnen... Als je dat idee al hebt, hoe wil je dan hopen op beter? En zal je dan de drang hebben om seks te blijven hebben op regelmatige basis? Dit terwijl er veel mannen zijn die daar ook allesbehalve in geinteresseerd zijn als ze maar aan hun genot komen of deze staat van opwinding gewoon niet bij de betreffende vrouw voor elkaar kunnen krijgen?
Die ervaring bouw je dan toch op door samen dingen te proberen? Zijn mensen dan echt zo weinig inventief dat ze verwachten dat ze een keer iemand tegenkomen die het magische knopje wel weet te vinden? Als het niet klikt met iemand, zoek je een ander, ja, maar als het wél klikt met iemand, moet je imo ook nieuwe dingen kunnen proberen, waardoor het interessant blijft. Of in ieder geval op moeten kunnen zoeken wat wél lekker is voor jou.quote:Ik heb ook gemerkt dat het gewoon niet bij iedereen hetzelfde werkt, het ligt aan de combinatie van beide sekspartners en hoe ze daarmee omgaan... Soms klikt het enorm goed, soms niet, en soms tja, net wel net niet... Maar als je het verschil niet weet, dan zal het altijd een vraag blijven... Ik denk wel dat je gelijk hebt dat als de seks echt enorm goed is en je vaak tot je hoogtepunt komt en genoeg samen experimenteert deze nieuwschierigheid wellicht minder zou kunnen zijn, maar daar heb je wel meestal wat ervaring bij nodig...
Meh, nogmaals: domme mensen. Kan ik me geen voorstelling van maken. Jammer is dat, dat mensen akkoord gaan met mediocre, en te bang zijn om een relatie te beoordelen, en kritisch te kijken naar wat beter kan en hoe je het beter kan maken.quote:Op woensdag 4 november 2009 18:41 schreef Garisson72 het volgende:
[..]
Je wil ze niet op de koffie hebben denk ik, al degenen waar dit wel voor opgaat.
Tja, triest genoeg zijn er daar veel van, en vanuit menselijk gedrag misschien niet zo raar. Angst om iets op tafel te gooien en daarmee ook de consequenties te moeten ondergaan, denk ik. Dan laat je ht maar zoals het is, dat sluipt erin, en voor je het weet gaat het jarenlang zo.quote:Op woensdag 4 november 2009 19:07 schreef clumsy_clown het volgende:
Meh, nogmaals: domme mensen. Kan ik me geen voorstelling van maken. Jammer is dat, dat mensen akkoord gaan met mediocre, en te bang zijn om een relatie te beoordelen, en kritisch te kijken naar wat beter kan en hoe je het beter kan maken.
In de ideale wereld zou het zo gaan, ja. Maar misschien is zij al zo ver in haar hoofd dat ze er niet meer omheen kan dat ze een andere man wil voelen. Dat gaat niet zelden zo dat het zich lange tijd ontwikkelt in het hoofd, ondertussen gewoon mooi-weer-spelend, en als het dan te berde wordt gebracht is de keuze eigenlijk al gemaakt. Dan is het meer een mededeling dan de start van een gesprek.quote:Daarop aansluitend vind ik het onzin dat hier direct wordt geroepen dat de vriendin van TS haar keuze al heeft gemaakt en dat dús moet gebeuren. Ze heeft een wens uitgesproken, maar dat hoeft toch niet direct te betekenen dat het daadwerkelijk moet gebeuren? Mij lijkt het logischer dat ze 's flink met elkaar gaan praten wát het dan precies is, wat ze bij een ander zoekt en hoe ze het vindt dat TS het helemaal niets vindt. En of ze dat kan begrijpen. En of er ergens een compromis kan worden gesloten.
Je wordt toch niet verbitterd nu hè.quote:Mên, wat zijn mensen eigenlijk weinig eerlijk tegen elkaar, in zo'n relatie.
Ik snap de uitleg, en ik vind het oprecht knap dat die mensen gelukkig kunnen worden, of in ieder geval denken dat ze het zijn, op die manier. Ik zou het niet kunnen, en niemand aanraden. Het klinkt bijzonder arrogant, daar ben ik me van bewust, maar ik vind het eigenlijk ook een teken van...sja...echt dommigheid, een niet bijster hoge intelligentie, dat mensen die gesprekken niet kunnen voeren zonder in directe defensie te schieten. Het heeft niets met intelligentie te maken waarschijnlijk, maar zo zie ik het.quote:Op woensdag 4 november 2009 19:17 schreef Garisson72 het volgende:
[..]
Tja, triest genoeg zijn er daar veel van, en vanuit menselijk gedrag misschien niet zo raar. Angst om iets op tafel te gooien en daarmee ook de consequenties te moeten ondergaan, denk ik. Dan laat je ht maar zoals het is, dat sluipt erin, en voor je het weet gaat het jarenlang zo.
Je hebt gelijk, als het te ver is en de relatie niet zo open is als TS denkt en hoopt, is het bewijs van het einde. Laten we met 'm meehopen dat het niet zo is.quote:In de ideale wereld zou het zo gaan, ja. Maar misschien is zij al zo ver in haar hoofd dat ze er niet meer omheen kan dat ze een andere man wil voelen. Dat gaat niet zelden zo dat het zich lange tijd ontwikkelt in het hoofd, ondertussen gewoon mooi-weer-spelend, en als het dan te berde wordt gebracht is de keuze eigenlijk al gemaakt. Dan is het meer een mededeling dan de start van een gesprek.
Welnee, ik verbaas me alleen, en voel me vervolgens superieurquote:Je wordt toch niet verbitterd nu hè.
Denk je over 13jaar nog zo hierover. Doubt itquote:Op woensdag 4 november 2009 18:14 schreef Esmerallda17 het volgende:
[..]
Sorry
Heeft volgens mij ook met schaamte/onzekerheid/angst en schuldgevoel te maken... Ook komen communicatie stoornissen in alle bevolkingslagen voor...quote:Op woensdag 4 november 2009 19:27 schreef clumsy_clown het volgende:
Ik snap de uitleg, en ik vind het oprecht knap dat die mensen gelukkig kunnen worden, of in ieder geval denken dat ze het zijn, op die manier. Ik zou het niet kunnen, en niemand aanraden. Het klinkt bijzonder arrogant, daar ben ik me van bewust, maar ik vind het eigenlijk ook een teken van...sja...echt dommigheid, een niet bijster hoge intelligentie, dat mensen die gesprekken niet kunnen voeren zonder in directe defensie te schieten. Het heeft niets met intelligentie te maken waarschijnlijk, maar zo zie ik het.
Precies ik wil je wel is weer horen over 10 jaar.quote:Op woensdag 4 november 2009 18:18 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Mensen waar een steekje bij los zit, heerlijk gewoon.quote:Op woensdag 4 november 2009 17:05 schreef DeGroteFilosoof het volgende:
[..]
Laat je levensliefde je niet de voorspoed ontnemen door deze kaart des duivels te spelen!
Ook bijslapen zal haar onschuld niet doen afnemen en slechts versterken, weet dit!
Deze tekst vier maal daags aan haar voorlezen, tweemaal als ze wakker is, een maal onder hypnose en de laatste maal de eerste minuut nadat ze in slaap is gevallen:
So what about the room for continued effective him majority is particles, the last now one might not remember, who spened by her.
My name is that the state of society were clear the sense to discovered remarket. The first the popular planets going the developing reserveCOReekDemocratic loverse. And the many. Simple of the carefully in the original means of what the for the state reality of more remembers of the universe. In recently of the liq? That in the prediction of the size theory and on the prediction upholster the tigree, even in the could be larges, and arrival open door about her head of testing an and the side oration quite awarenes" oscording man programs. They would be able togethy tail to the galaxies, for any other, like off said this effort.
The things clear the didQzer' seven in Rh. The though the tide up, Mur.
Nieuwschierig, lekker, leuk, spannend?quote:Op woensdag 4 november 2009 18:22 schreef Esmerallda17 het volgende:
[..]
ja dat doet er niet toe, het gaat er om dat er toch echt wel een reden voor zou zijn als ze per se seks wilt hebben met een ander.
Helemaal goed geformuleerd! Eigenlijk hoef je hier niks aan toe te voegen.quote:Op donderdag 5 november 2009 12:58 schreef Nixx- het volgende:
Laat ik het even anders stellen.
TS en zijn vriendin eten al 13 jaar samen aardbeien ijs. Ik veronderstel dat beide heel erg genieten van dit aardbeien ijs. Een vast staand feit is dat hij al een andere smaak ijs heeft geproefd en zij niet.
Nu is zij heel erg nieuwsgierig naar de smaak van een andere smaak ijs en wil deze een keertje proeven en geeft dit aan bij TS. Betekend dit dan gelijk dat ze aardbei ijs onwaardig is?
Ik vind persoonlijk van niet. Alleen ben ik wel van mening dat er eisen gesteld kunnen worden aan het proeven van een andere smaak ijs.
want kinderen zijn zaligmakendquote:Op woensdag 4 november 2009 18:27 schreef misteriks het volgende:
Als er nog geen kinderen in het spel zijn vrees ik het ergste voor deze relatie
Ja, 1 van de eisen van hem kan zijn dat ze gewoon monogaam moet zijn in een relatie.quote:Op donderdag 5 november 2009 12:58 schreef Nixx- het volgende:
TS en zijn vriendin eten al 13 jaar samen aardbeien ijs. Ik veronderstel dat beide heel erg genieten van dit aardbeien ijs. Een vast staand feit is dat hij al een andere smaak ijs heeft geproefd en zij niet.
Nu is zij heel erg nieuwsgierig naar de smaak van een andere smaak ijs en wil deze een keertje proeven en geeft dit aan bij TS. Betekend dit dan gelijk dat ze aardbei ijs onwaardig is?
Ik vind persoonlijk van niet. Alleen ben ik wel van mening dat er eisen gesteld kunnen worden aan het proeven van een andere smaak ijs.
Mwuah ik kan me voorstellen dat 10 jaar lang huis tuin en keuken sex saai begint te worden.quote:Op donderdag 5 november 2009 13:02 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ja, 1 van de eisen van hem kan zijn dat ze gewoon monogaam moet zijn in een relatie.
Ik ben op zich all for metaforen, maar om nu aardbeienijs te vergelijken met sex hebben met een ander..........je theorie klinkt plausibel, maar houdt geen rekening met het feit dat aardbeien onzeker en jaloers kunnen worden en dat aardbeien de neiging hebben om mental images van vriendin-sex-hebbend-met-een-ander, niet te kunnen wegdrukken........ow wacht......quote:Op donderdag 5 november 2009 12:58 schreef Nixx- het volgende:
Dat hoeft dus helemaal niet... Alles wordt saai als je dat zelf toelaat... Maar iets nooit gehad hebben is iets anders dan het ervaren hebben, weten hoe het is, en vanuit ervaring leren en keuzes maken...quote:Op donderdag 5 november 2009 13:03 schreef maickeltje het volgende:
Mwuah ik kan me voorstellen dat 10 jaar lang huis tuin en keuken sex saai begint te worden.
Lees het vet gedrukte regeltje nog is.quote:Op donderdag 5 november 2009 13:14 schreef B-FliP het volgende:
[..]
Dat hoeft dus helemaal niet... Alles wordt saai als je dat zelf toelaat... Maar iets nooit gehad hebben is iets anders dan het ervaren hebben, weten hoe het is, en vanuit ervaring leren en keuzes maken...
Maar ervanuit gaan dat je binnen 10 jaar wel op elkaar uitgekeken bent en toe bent aan iemand anders is niet iets wat vanzelfsprekend zou moeten zijn, zeker niet als je meerdere ervaringen achter de rug hebt waardoor je meer weet wat je wil en hoe je dat wil...
Dat had ze zich van tevoren kunnen bedenken.quote:Op donderdag 5 november 2009 13:03 schreef maickeltje het volgende:
[..]
Mwuah ik kan me voorstellen dat 10 jaar lang huis tuin en keuken sex saai begint te worden.
ik at vroeger altijd aardbeienijsquote:Op donderdag 5 november 2009 12:58 schreef Nixx- het volgende:
Dat weet ik, daar heb k t in eerdere reacties al over gehad... In jouw reactie leek het alsof je in het algemeen over mensen praten die 10 jaar samen zijn...quote:Op donderdag 5 november 2009 13:17 schreef maickeltje het volgende:
Lees het vet gedrukte regeltje nog is.
Dat is het probleem ts zijn vrouwtje heeft niet meerdere ervaringen en weet dus niet wat ze wilt.
Idd.. mee eens je moet er wel allebei voor open staan dan.quote:Op dinsdag 3 november 2009 22:49 schreef WiXX het volgende:
Geen open relatie pakken als 1 van beide het niet wil.
Je emoties kun je dan op gegeven moment niet bedwingen en 99% kans dat dit in ruzie eindigd + erger.
Nog nooit een open relatie zien goedgaan als 1 van de partners het er niet mee eens was.
Dat kan idd en is zijn goed recht om te kiezen.quote:Op donderdag 5 november 2009 13:02 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ja, 1 van de eisen van hem kan zijn dat ze gewoon monogaam moet zijn in een relatie.
Mensen zijn hier altijd doodsbang voor, hangen zwaar aan monogamie en worden verliefd op de leuke collega..quote:Op donderdag 5 november 2009 13:23 schreef Chuck.Norris het volgende:
[..]
ik at vroeger altijd aardbeienijs
tot op een dag ik eens banaan proefde
nooit meer aardbeienijs gegeten![]()
zo kan het hier ook aflopen
Relatie-advies vragen op fok is ook gewoon een zelfmoordactie natuurlijk. De ene helft heeft nooit een relatie gehad, en de andere helft bestaat uit labielen en psychopaten. En dan heb je nog de groep die "Ze gaat vreemd, dit gaat nooit goed, gelijk dumpen die slet!!" onder de Ctrl+V heeft staan.quote:Op donderdag 5 november 2009 14:50 schreef erodome het volgende:
Wat ik veel erger vind is dat er op een uitgesproken fantasie gereageerd wordt met daar moet je wat mee doen anders gaat ze het toch wel doen, dus of meegaan of dumpen.
Als die stelling opgaat, onder welke val jij dan?quote:Op donderdag 5 november 2009 15:08 schreef speknek het volgende:
[..]
Relatie-advies vragen op fok is ook gewoon een zelfmoordactie natuurlijk. De ene helft heeft nooit een relatie gehad, en de andere helft bestaat uit labielen en psychopaten. En dan heb je nog de groep die "Ze gaat vreemd, dit gaat nooit goed, gelijk dumpen die slet!!" onder de Ctrl+V heeft staan.
Hii, hi, dat dacht ik ook al toen ik het las.quote:Op donderdag 5 november 2009 15:10 schreef Aneurism het volgende:
[..]
Als die stelling opgaat, onder welke val jij dan?
Ben het niet met je eens. Als je zou stellen dat er een hoop trolls op zitten en mensen met een rare visie dan zou ik geheel met je meegaan in die stelling. Maar er zijn ook mensen die oprecht meedenken, helaas worden die overwoekerd door de trolls en rellerts. Waar het in mijn geval dan weer heel verleidelijk word om gewoon keihard mee te doen. We zagen het destijds met een dude die zijn vriendin lag in coma en raakte zijn ongeboren kind kwijt e.d. maar ondertussen was het 1 grote joke (een goeie dat wel, maar ook heel oprecht klonk het) En degene die mee leefden werden voor gek gemaakt achteraf door crew en forum bezoekers. Tja dan lok je als forum gewoon uit dat mensen gewoon schijt hebben aan serieuze reacties.quote:Op donderdag 5 november 2009 15:18 schreef speknek het volgende:
Ik heb een relatie, dus kies maar uit.
Uhm......dit gaat volgens mij wel wat verder dan een (onschuldig) fantasietje. Ze maakt een probleem bespreekbaar. Zij heeft nog nooit sex gehad met iemand anders en is daar nieuwsgierig naar. En ik kan me dat heel goed voorstellen. Ik zou dat ook hebben mocht ik in haar schoenen staan. Maar ik begrijp TS ook heel goed dat hij dit als een groot probleem ziet, want hij weet van zichzelf dat hij er niet mee kan omgaan. Dus óf hij moet zichzelf forceren en het toestaan, óf hij moet haar laten gaan. Kiezen uit twee kwaden als je het mij vraagt. En voor degenen die over trio's beginnen; het is helemaal niet gezegd dat ze dat wil, nogal een verschil met haar wens om met iemand anders sex te hebben.quote:Op donderdag 5 november 2009 14:50 schreef erodome het volgende:
Wat ik veel erger vind is dat er op een uitgesproken fantasie gereageerd wordt met daar moet je wat mee doen anders gaat ze het toch wel doen, dus of meegaan of dumpen.
Nu snap ik wat beter waarom de meeste mensen niet zo makkelijk hun fantasieen aan hun partner vertellen en daardoor vaak toch lichtelijk gefrustreerd zijn omdat ze er werkelijk niets mee kunnen, niet eens uitspreken en kijken wat wel bevalt en wat niet.
Hoe weet je dat? Heb je het er wel eens over gehad? Want dan is het toch al bespreekbaar?quote:Op woensdag 4 november 2009 18:43 schreef Herkauwer het volgende:
Ik zou niet erg vinden als zij dat zou willen, ik sta daar ook wel open voor. Uiteraard geldt het dan ook voor mij, maar bespreekbaar maken met mijn vriendin is een heel ander verhaal.... Zij heeft die behoefte zeker niet.
Hier ben ik het helemaal mee eens .quote:Op donderdag 5 november 2009 16:51 schreef CyclingGirl het volgende:
Ik vind het knap dat ze het bespreekbaar maakt. Ze kan je ook gewoon belazeren.
TVP voor de afloop
Precies. Er is ook een tussenweg. Praten. Alles moet bespreekbaar zijn. Natuurlijk hoef je niet in alles mee te gaan maar alles moet bespreekbaar zijn. Een relatie is geven en nemen en soms moet je naar elkaar toegroeien. En dat heeft veel geduld nodig soms. Maar ook dat is geven en nemen.quote:Op donderdag 5 november 2009 14:50 schreef erodome het volgende:
Nu snap ik wat beter waarom de meeste mensen niet zo makkelijk hun fantasieen aan hun partner vertellen en daardoor vaak toch lichtelijk gefrustreerd zijn omdat ze er werkelijk niets mee kunnen, niet eens uitspreken en kijken wat wel bevalt en wat niet.
Precies. Dat zegt juist dat de relatie haar veel waard is. Ze heeft alleen soms behoefte aan een leuk uurtje met een andere man. Ik zou me eerder zorgen maken als ze een hele avond duur gaat dineren met een collega waar ze haar intieme gevoelens mee deelt zonder dat ze elkaar nog maar een hand geven.quote:Op donderdag 5 november 2009 16:51 schreef CyclingGirl het volgende:
Ik vind het knap dat ze het bespreekbaar maakt. Ze kan je ook gewoon belazeren.
Ja, die heb ik in een notepadje staan voor jongens die hulp vragen omdat hun nieuwe vriendin al een half jaar geleden een reis naar Salou heeft geboektquote:Op donderdag 5 november 2009 15:08 schreef speknek het volgende:
. En dan heb je nog de groep die "Ze gaat vreemd, dit gaat nooit goed, gelijk dumpen die slet!!" onder de Ctrl+V heeft staan.
Denk ik ook wel eigenlijk.quote:Op dinsdag 3 november 2009 22:50 schreef Garisson72 het volgende:
Niet zo vreemd van haar om dat te willen. Je kan er maar beter mee leren omgaan, want op de één of andere manier zal ze het toch willen uitleven, denk ik zo.
Wat een ruk verhaal, jij denkt werkelijk dat ijs eten een goede metafoor is?quote:Op donderdag 5 november 2009 12:58 schreef Nixx- het volgende:
Ja hoor dus je kan ook vreemd gaan zo maar, want ja 'Je wilde zo graag CHOCOLA ipv aardbei , en dat chocolade ijsje met nootjes staarde zo aandachtend naar je, dat je daar voor koos.quote:Op donderdag 5 november 2009 12:58 schreef Nixx- het volgende:
Tja, ik ben heel erg nieuwschierig hoe het is om uit een vliegtuig te springen en een stukje los te vliegen in de lucht, maar ik ga niet overstuur als het nooit gaat gebeuren, jammer, maar geen breekpunt...quote:Op donderdag 5 november 2009 15:26 schreef conleche het volgende:
[..]
Uhm......dit gaat volgens mij wel wat verder dan een (onschuldig) fantasietje. Ze maakt een probleem bespreekbaar. Zij heeft nog nooit sex gehad met iemand anders en is daar nieuwsgierig naar. En ik kan me dat heel goed voorstellen. Ik zou dat ook hebben mocht ik in haar schoenen staan. Maar ik begrijp TS ook heel goed dat hij dit als een groot probleem ziet, want hij weet van zichzelf dat hij er niet mee kan omgaan. Dus óf hij moet zichzelf forceren en het toestaan, óf hij moet haar laten gaan. Kiezen uit twee kwaden als je het mij vraagt. En voor degenen die over trio's beginnen; het is helemaal niet gezegd dat ze dat wil, nogal een verschil met haar wens om met iemand anders sex te hebben.
Het kan overigens nog best zo zijn, dat als ze is uitgespeeld, alsnog bij hem terugkeert. Maar daar zou ik dan weer niet op wachten als ik TS was.
Je kan je ware liefde maar beter tegenkomen als je al wat aangerommeld hebt. Dat is voor mij in ieder geval wel duidelijk.
Inderdaad, wat een gelul zeg.quote:Op donderdag 5 november 2009 20:31 schreef griekjeee het volgende:
[..]
Wat een ruk verhaal, jij denkt werkelijk dat ijs eten een goede metafoor is?
Wie heeft het over zomaar vreemd gaan?quote:Op donderdag 5 november 2009 23:02 schreef Esmerallda17 het volgende:
Ja hoor dus je kan ook vreemd gaan zo maar, want ja 'Je wilde zo graag CHOCOLA ipv aardbei , en dat chocolade ijsje met nootjes staarde zo aandachtend naar je, dat je daar voor koos.![]()
Bullshit verhaal,
Of probeer eens een milkshake.quote:Op vrijdag 6 november 2009 12:56 schreef Nixx- het volgende:
[..]
Wie heeft het over zomaar vreemd gaan?
Als dat het geval is, dan heeft iemand dus duidelijk een keus gemaakt. Nooit meer aardbeien ijs, alleen maar chocolade ijs (met nootjes) in het vervolg.
De beroemde sociologe Shere Hite heeft in de jaren '70 onderzoek gedaan naar seksueel gedrag.quote:Op dinsdag 3 november 2009 22:42 schreef maagprobleem het volgende:
Beste leden,
...
Ben ik ook roerend met je eens!!quote:Op vrijdag 6 november 2009 13:34 schreef Sjeen het volgende:
Gevarieerde voeding is belangrijk... vind ik
Jammer dat TS zelf niet meer reageert.quote:Op donderdag 5 november 2009 15:26 schreef conleche het volgende:
[..]
Je kan je ware liefde maar beter tegenkomen als je al wat aangerommeld hebt. Dat is voor mij in ieder geval wel duidelijk.
Net een boek van geleend toevallig. Wel wat ouderwets die boeken,quote:
Maar wat als zij het wel wil doen. Moet ze dan eerst de relatie verbreken, moet hij dreigen en zeggen: als je t doet maak ik t uit. Het is een beslissing die ze samen moeten nemen, of die zij moet nemen.quote:Op maandag 9 november 2009 10:42 schreef JustSoraya het volgende:
Maar het blijft natuurlijk een moeilijk probleem, maar als jij er niet voor 100% achter staat, moet je het zeker niet doen!
Het bekende zandkasteel verhaal... Je bouwt een zandkasteel door de jaren heen, en met een beslissing kan je deze kapottrappen in een seconde... Of je het weer opbouwt of niet, het zal nooit meer het zandkasteel worden wat het was... Om het daarom maar aan te laten terwijl tenminste 1 van de 2 het geen mooi zandkasteel meer vind is natuurlijk ook onzin... Dat je er spijt van kan krijgen kan gebeuren, maar dan zal je moeten werken aan een nieuwe, de oude is namelijk verleden tijd...quote:Op maandag 9 november 2009 11:25 schreef Stefan het volgende:
Maar wat als zij het wel wil doen. Moet ze dan eerst de relatie verbreken, moet hij dreigen en zeggen: als je t doet maak ik t uit. Het is een beslissing die ze samen moeten nemen, of die zij moet nemen.
wijze woordenquote:Op maandag 9 november 2009 12:13 schreef B-FliP het volgende:
[..]
Het bekende zandkasteel verhaal... Je bouwt een zandkasteel door de jaren heen, en met een beslissing kan je deze kapottrappen in een seconde... Of je het weer opbouwt of niet, het zal nooit meer het zandkasteel worden wat het was... Om het daarom maar aan te laten terwijl tenminste 1 van de 2 het geen mooi zandkasteel meer vind is natuurlijk ook onzin... Dat je er spijt van kan krijgen kan gebeuren, maar dan zal je moeten werken aan een nieuwe, de oude is namelijk verleden tijd...
Het nieuwe schoenen zoeken terwijl je de oude nog draagt is iets wat veel mensen doen, en is heel oneerlijk voor de partner die denkt dat alles nog ok is en deze de rest van het leven meekan... Ik vraag me echt af ofdat de partner van de TS alleen op zoek is naar seks met anderen of compleet nieuwe schoenen...
In zowel het zandkasteel of t nieuwe schoenen verhaal zou ik ervoor kiezen de relatie te beeindigen, je hebt er zowieso niets aan als je iemand krampachtig bij je houd terwijl deze het eigenlijk niet (meer) wil... En mocht het afgesloten zijn en ze daarna tot inkeer zou komen is het ook nog maar de vraag ofdat je dat moet doen, maar dat is natuurlijk ook weer aan de TS...
Er is een andere optie die ook werkt: je gaat met elkaar praten over dat zandkasteel. De een vindt het kasteel wat saai: is dit alles? Jje kijkt of je er een vleugel kan aanbouwen om het weer een leuk kasteel te maken.quote:Op maandag 9 november 2009 12:13 schreef B-FliP het volgende:
[..]
Het bekende zandkasteel verhaal... Je bouwt een zandkasteel door de jaren heen, en met een beslissing kan je deze kapottrappen in een seconde... Of je het weer opbouwt of niet, het zal nooit meer het zandkasteel worden wat het was... Om het daarom maar aan te laten terwijl tenminste 1 van de 2 het geen mooi zandkasteel meer vind is natuurlijk ook onzin... Dat je er spijt van kan krijgen kan gebeuren, maar dan zal je moeten werken aan een nieuwe, de oude is namelijk verleden tijd...
Het nieuwe schoenen zoeken terwijl je de oude nog draagt is iets wat veel mensen doen, en is heel oneerlijk voor de partner die denkt dat alles nog ok is en deze de rest van het leven meekan... Ik vraag me echt af ofdat de partner van de TS alleen op zoek is naar seks met anderen of compleet nieuwe schoenen...
In zowel het zandkasteel of t nieuwe schoenen verhaal zou ik ervoor kiezen de relatie te beeindigen, je hebt er zowieso niets aan als je iemand krampachtig bij je houd terwijl deze het eigenlijk niet (meer) wil... En mocht het afgesloten zijn en ze daarna tot inkeer zou komen is het ook nog maar de vraag ofdat je dat moet doen, maar dat is natuurlijk ook weer aan de TS...
Het gaat om seks met een anderequote:Op maandag 9 november 2009 12:27 schreef Stefan het volgende:
[..]
Er is een andere optie die ook werkt: je gaat met elkaar praten over dat zandkasteel. De een vindt het kasteel wat saai: is dit alles? Jje kijkt of je er een vleugel kan aanbouwen om het weer een leuk kasteel te maken.
Mensen zijn veel te bang voor verandering. Ze hunkeren er naar maar durven het niet bespreekbaar te maken. Dáár gaan relaties op stuk, niet omdat iemand eens verandering van spijs wil.
Hij hoeft het niet te accepteren. Hij kan ook aangeven dat het niet aankan, en dan moet zij de keuze maken. Alleen is het al heel wat dat zij het uberhaubt aangeeft, de meeste stellen praten niet over dit soort dingenquote:Op maandag 9 november 2009 13:14 schreef IkBenOzan het volgende:
[..]
Het gaat om seks met een andereUiteindelijk gaat het toch gebeuren, denk ik. En dat moet hij maar gewoon accepteren ofzo, misschien een trio?
Ja, da's wel jammerquote:
En dan kiest zij voor hem, en zal hij zich gedurende hun hele relatie afvragen of ze niet toch stiekem aan haar fantasie gehoor geeft / heeft gegeven met een andere man zonder dat hij het weet.quote:Op maandag 9 november 2009 13:18 schreef Stefan het volgende:
[..]
Hij hoeft het niet te accepteren. Hij kan ook aangeven dat het niet aankan, en dan moet zij de keuze maken. Alleen is het al heel wat dat zij het uberhaubt aangeeft, de meeste stellen praten niet over dit soort dingen
Tja, zo kan je nog wel even doorgaan, weet je wat, als je een relatie krijgt snel jezelf met de ander opsluiten ergens waar je nooit iemand anders zal zien, want je weet maar nooit, al die enge verleiding daarbuiten en alle enge fantasieen in iemands hoofd zeg!!!!!quote:Op maandag 9 november 2009 14:47 schreef _Led_ het volgende:
[..]
En dan kiest zij voor hem, en zal hij zich gedurende hun hele relatie afvragen of ze niet toch stiekem aan haar fantasie gehoor geeft / heeft gegeven met een andere man zonder dat hij het weet.
Ja, perfect.quote:Op maandag 9 november 2009 12:27 schreef Stefan het volgende:
[..]
Er is een andere optie die ook werkt: je gaat met elkaar praten over dat zandkasteel. De een vindt het kasteel wat saai: is dit alles? Jje kijkt of je er een vleugel kan aanbouwen om het weer een leuk kasteel te maken.
Wat een lulkoek.quote:Mensen zijn veel te bang voor verandering. Ze hunkeren er naar maar durven het niet bespreekbaar te maken. Dáár gaan relaties op stuk, niet omdat iemand eens verandering van spijs wil.
Standaard zandkastelen gaan áltijd kapot. Doordat je het zelf doet, of doordat je te lang wacht en de vloed opkomtquote:Op maandag 9 november 2009 12:13 schreef B-FliP het volgende:
[..]
Ja want een ring maakt dat het niet zou gebeuren, hoe stom kon ik zijn dat ik dat nietquote:Op dinsdag 10 november 2009 00:58 schreef ShiroYasha het volgende:
Standaard zandkastelen gaan áltijd kapot. Doordat je het zelf doet, of doordat je te lang wacht en de vloed opkomt![]()
Daarom moet je trouwen. Trouwen komt meer in de buurt met: Een zandkasteel met fundering, tientallen meters van de vloedlijn. Daarna moet je zorgen dat je hem zelf niet kapotschopt, en beschermen tegen de springvloed!
*Alles kan kapot*
Je spreekt jezelf tegen... En wat een belachelijke aanname dat een relatie meer basis zou hebben als men getrouwd is.quote:Op dinsdag 10 november 2009 00:58 schreef ShiroYasha het volgende:
[..]
Standaard zandkastelen gaan áltijd kapot. Doordat je het zelf doet, of doordat je te lang wacht en de vloed opkomt![]()
Daarom moet je trouwen. Trouwen komt meer in de buurt met: Een zandkasteel met fundering, tientallen meters van de vloedlijn. Daarna moet je zorgen dat je hem zelf niet kapotschopt, en beschermen tegen de springvloed!
*Alles kan kapot*
hoezo? leg eens uitquote:Op dinsdag 10 november 2009 10:42 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Je spreekt jezelf tegen... En wat een belachelijke aanname dat een relatie meer basis zou hebben als men getrouwd is.
Jij insinueert hier dat trouwen meer zekerheid geeft... Leg jij eens uit waaromquote:Op dinsdag 10 november 2009 00:58 schreef ShiroYasha het volgende:
[..]
*Alles kan kapot*
Om het echt goed te doen moet je niet alleen getrouwd maar ook religieus zijnquote:Op dinsdag 10 november 2009 10:42 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Je spreekt jezelf tegen... En wat een belachelijke aanname dat een relatie meer basis zou hebben als men getrouwd is.
Geluk is relatief héquote:Op dinsdag 10 november 2009 12:38 schreef _Led_ het volgende:
[..]
Om het echt goed te doen moet je niet alleen getrouwd maar ook religieus zijn
http://www.nd.nl/artikele(...)jft-jaren-gelukkiger
Lol, wat een ontzettende bullshit zeg.quote:Op dinsdag 10 november 2009 00:58 schreef ShiroYasha het volgende:
[..]
*Alles kan kapot*
En voor de zekerheid een kind nemen uiteraard. Hoeksteen van de samenlevingquote:Op dinsdag 10 november 2009 12:38 schreef _Led_ het volgende:
[..]
Om het echt goed te doen moet je niet alleen getrouwd maar ook religieus zijn
http://www.nd.nl/artikele(...)jft-jaren-gelukkiger
[sarcasme] Goeie come-back! [/sarcasme]quote:Op dinsdag 10 november 2009 12:34 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Jij insinueert hier dat trouwen meer zekerheid geeft... Leg jij eens uit waarom
Neuh, punt is gewoon dat mensen die zeker genoeg van hun zaak zijn om te trouwen ook wel langer bij elkaar gebleven waren als ze niet getrouwd waren dan jij die roept dat je het niet nodig hebtquote:Op dinsdag 10 november 2009 12:44 schreef UltraR het volgende:
[..]
Lol, wat een ontzettende bullshit zeg.
Oh kijk, we hebben een stukje metaal om onze vingers en onze handtekening op een stukje papier gezet. Nu is onze relatie opeens zo ongelooflijk veel sterker! Niets kan het nog kapot maken!
![]()
Zo enorm kansloos als je trouwen nodig hebt om je relatie goed te laten zijn en blijven. Slaat echt helemaal nergens op.
Dat sluit ik ook niet uit, ik vind trouwen gewoon een extra stapje vooruitquote:Op dinsdag 10 november 2009 13:06 schreef _Led_ het volgende:
[..]
Neuh, punt is gewoon dat mensen die zeker genoeg van hun zaak zijn om te trouwen ook wel langer bij elkaar gebleven waren als ze niet getrouwd waren dan jij die roept dat je het niet nodig hebt
Ik spreek niemand tegen, als men het leuk of belangrijk vindt om te trouwen, prima... Maar het biedt in mijn ogen echt niet meer zekerheid dan bijvoorbeeld samen een huis kopen of een kind krijgen. Voor alle opties geldt namelijk dat je er toch wel aardig van overtuigd zou moeten zijn dat je voor langere tijd bij elkaar wilt blijven. Waarbij een kind in mijn ogen een veel zwaarwegender iets is dan een boterbriefje...quote:Op dinsdag 10 november 2009 13:02 schreef ShiroYasha het volgende:
[..]
[sarcasme] Goeie come-back! [/sarcasme]
Ah, gaan we zo doen..
Ik vind dat trouwen zeker wel iets toevoegt t.o.v. een relatie.
Zo is het altijd al geweest (in de geschiedenis boekjes), en ik denk dat zo'n beetje iedereen het met me eens is. Trouwen doe je niet zomaar, dat doe je als je écht weet dat je iemand hebt gevonden waar je (iig een groot deel van je leven) samen mee wilt zijn.
Als jij thuiskomt en je zegt; Ik heb een relatie met Kim. Zullen je vrienden/familie (hopelijk) blij voor je zijn. Je hebt iemand gevonden waar je het geweldig mee kan vinden, en jullie willen graag bij elkaar zijn. hurray![]()
Als jij thuiskomt met de boodschap; Ik ben/ga getrouwd/trouwen met Kim. Is de reactie echt wel heviger
(Je word b.v. overspoeld met cadeautje's)
Bij trouwen denken de mensen toch veelal aan 'huisje-boompje-beestje' (als je wilt mag je inplaats van beestje : kind lezen).
Het merendeel vind ook dat kinderen bij een huwelijk horen, en niet bij een normale relatie.. alhoewel ik het daar niet helemaal mee eens ben, is het, vooral in de godsdienstige kringen, een must-have![]()
Je zult maar een kind verwekken voordat je getrouwd bentin sommige gemeenschappen ben je dan echt de lul..
Dit is gewoon wat de meeste mensen (imo) tegenwoordig wel denken.. trouwen >> een relatie.
En nu antwoord op je vraag; waarom zou trouwen meer zekerheid bieden?
Omdat je voor trouwen beide zeker moet weten dat je met elkaar voor een langere periode in je leven samenblijft. Een relatie begin je toch veel sneller dan dat je gaat trouwen? Een relatie zie ik als een stepping-stone, die je gebruikt om te kijken of je een huwelijk met elkaar kunt uithouden.
Dit sluit niet uit dat ik vind dat mensen tegenwoordig te snel trouwenHet percentage scheidingen is belachelijk hoog imo
(Maar nog LANG niet zo hoog als het aantal relatie's dat kapot gaat)
Nu, waarom vind jij dat trouwen geen extra 'zekerheid' zou geven?
(Je spreekt hiermee imo een groot deel van de wereldbevolking tegen, leg eens uit waarom het merendeel het fout heeft?)
Het lijkt me duidelijk dat we het hier hebben over mensen die er wel een beetje over nagedacht hebben, geen koppels die in Las Vegas in een dronken bui ff gaan trouwen.
Naar mijn mening is er wel een verschil tussen iemand ontmoeten in de bieb en mijn lid in een ander steken en elkaar tot een orgasme werken... Over het algemeen is zo'n situatie ook spannender dan de seks die je gewend was, wat zowieso idealiseren tot gevolg heeft met directe bevestiging (ook al is het maar een moment-opname), en ja, dat is de kat op t spek binden, en aan een gewone ontmoeting kan je geen zwangerschap en/of SOA overhouden... En seks en liefde kunnen 2 verschillende dingen zijn, maar het hoeft niet... In een goede relatie is het over het algemeen een groot grijs vlak... Als je single bent is dat veel makkelijker te onderscheiden en kan je je inderdaad veel meer vinden in de 2 verschillende vormen van seks... Maar wellicht kunnen sommige mensen dat wel in een relatie, ik zou t niet kunnen iig...quote:Op dinsdag 10 november 2009 11:30 schreef Stefan het volgende:
Goed verhaal.
Niet iedereen is geschikt denk ik om te swingen of een open relatie te hebben maar ik weet zeker dat veel mensen er wel over fantaseren. Sex en liefde zijn idd 2 dingen. Ik denk dat veel mensen bang zijn dat als hun partner een paar leuke uurtjes heeft met iemand zonder dat je erbij bent, dat ze ineens verliefd worden. Niets is minder waar. Je kunt net zo goed verliefd worden in de bieb of in de supermarkt.
Mooi hoor dergelijke liefde, maar ik laat iemand dan liever geheel vrij... Als je weet dat je partner het eigenlijk helemaal niet tof vind maar het je wel gunt is t niet alleen een dubbel gevoel, die partner komt dan ook niet op voor zichzelf en het eigen gevoel en is dan in feite gewoon een slappe zak, wat nog meer onaantrekkelijk is... En net ofdat je geen heimwee kan hebben naar een tijdelijk lustobject?quote:Zelf denk ik daarbij nog dat als je niets mag met een ander en je hebt die behoeftes dat je nog sneller verliefd wordt. Je gaat dan anderen sneller idealiseren: het gras lijkt groener en je wilt je wilt je wilt en dan als de druk te groot wordt gaat iemand vreemd of verbreekt de relatie. Terwijl als je elkaar ruimte gunt dat er alleen lust is en is die andere man of vrouw voor die paar uurtjes fun alleen een lustobject, niks meer. Plus dat als je weet dat je partner je dit gunt je weet dat die het je uit liefde gunt!
En ik vind het eigenlijk alleen maar een onnodige kostenpostquote:Op dinsdag 10 november 2009 13:08 schreef ShiroYasha het volgende:
[..]
Dat sluit ik ook niet uit, ik vind trouwen gewoon een extra stapje vooruit
En ja, ik vind dat als je dat extra stapje maakt, het moeilijker word om een stapje terug te gaan.
Foute aanname.quote:Op dinsdag 10 november 2009 13:11 schreef B-FliP het volgende:
en aan een gewone ontmoeting kan je geen zwangerschap en/of SOA overhouden
Je moet het wel met me eens zijn dat het merendeel van de wereldbevolking dit niet zo zietquote:Op dinsdag 10 november 2009 13:12 schreef Sjeen het volgende:
[..]
En ik vind het eigenlijk alleen maar een onnodige kostenpost
Omdat veel mensen denken dat t zo hoort.quote:Op dinsdag 10 november 2009 13:16 schreef ShiroYasha het volgende:
[..]
Je moet het wel met me eens zijn dat het merendeel van de wereldbevolking dit niet zo ziet
Of niet?
O, ja hoor... Al denk ik dat het merendeel het waarschijnlijk doet vanwege het feestje, de jurk of omdat paps en mams het zo graag zien.quote:Op dinsdag 10 november 2009 13:16 schreef ShiroYasha het volgende:
[..]
Je moet het wel met me eens zijn dat het merendeel van de wereldbevolking dit niet zo ziet
Of niet?
Jij vind je relatie niet zo bijzonder dat het je leuk lijkt er eenmalig een feestje voor te geven ?quote:Op dinsdag 10 november 2009 13:12 schreef Sjeen het volgende:
[..]
En ik vind het eigenlijk alleen maar een onnodige kostenpost
Foute aanname, ook mensen met een open relatie kunnen in een dronken bui hetzelfde doen als anderen.quote:Op dinsdag 10 november 2009 13:16 schreef Stefan het volgende:
[..]
Foute aanname.
Mensen met open relaties zorgen beter voor protectie dan mensen die geen open relatie hebben. Omdat mensen met een bewust open relatie gewoon afspraken maken en zich voorbereiden op eventuele leuke avontuurtjes. Die kunnen altijd condooms mee op zak nemen zonder dat ze zich te hoeven verantwoorden. Plus dat ze de gevaren weten.
Mensen zonder open relaties die in een geile of dronken bui "per ongeluk" vreemdgaan zullen niet altijd condooms mee hebben of juist er even niet aan denken omdat ze geil zijn.
Swingers zijn beter op de hoogte en voorbereid dan mensen die een keer vreemdgaan.
Teveel armen en benen??quote:Op dinsdag 10 november 2009 13:21 schreef Pietverdriet het volgende:
Wat is er mis met triotjes en kwartetjes?
Ik vind mijn relatie zo bijzonder dat ik liever van elke dag een feestje maak, samen met mijn partnerquote:Op dinsdag 10 november 2009 13:20 schreef _Led_ het volgende:
[..]
Jij vind je relatie niet zo bijzonder dat het je leuk lijkt er eenmalig een feestje voor te geven ?
TS houdt het liever één op één, zoals in de OP staat.quote:Op dinsdag 10 november 2009 13:21 schreef Pietverdriet het volgende:
Wat is er mis met triotjes en kwartetjes?
Mensen met een open relatie echter hebben er over nagedacht, gepraat, afspraken gemaakt en zijn voorbereid om een leuke middag of avond te hebben met een ander.quote:Op dinsdag 10 november 2009 13:20 schreef Zith het volgende:
[..]
Foute aanname, ook mensen met een open relatie kunnen in een dronken bui hetzelfde doen als anderen.
Waarom zou ik een feest geven voor een ander nav een trouwpartij, kan er ook zonder een trouwpartij wel een geven. Als ik al trouw is t voor onszelf, zonder poespas. Ik hoef zelf ook nooit een ring, ik heb een hekel aan sierraden dragen.quote:Op dinsdag 10 november 2009 13:20 schreef _Led_ het volgende:
[..]
Jij vind je relatie niet zo bijzonder dat het je leuk lijkt er eenmalig een feestje voor te geven ?
Jij gaat uit van serieuze swingers met besef van verantwoordelijkheidsgevoel, ik ga uit van mensen die de afspraak gemaakt hebben seks te hebben met anderen en dat in t achterhoofd houden voor als de situatie zich voordoet, of waarbij zelfs al langer gefantaseerd is over seks met bepaalde bekende personen uit de omgeving...quote:Op dinsdag 10 november 2009 13:16 schreef Stefan het volgende:
[..]
Foute aanname.
Mensen met open relaties zorgen beter voor protectie dan mensen die geen open relatie hebben. Omdat mensen met een bewust open relatie gewoon afspraken maken en zich voorbereiden op eventuele leuke avontuurtjes. Die kunnen altijd condooms mee op zak nemen zonder dat ze zich te hoeven verantwoorden. Plus dat ze de gevaren weten.
Mensen zonder open relaties die in een geile of dronken bui "per ongeluk" vreemdgaan zullen niet altijd condooms mee hebben of juist er even niet aan denken omdat ze geil zijn.
Swingers zijn beter op de hoogte en voorbereid dan mensen die een keer vreemdgaan.
Precies, en een bloemetje meenemen voor je vrouw vriendin is ook maar overdreven, je hebt 'r immers al gescoordquote:Op dinsdag 10 november 2009 13:39 schreef Stefan het volgende:
[..]
Waarom zou ik een feest geven voor een ander nav een trouwpartij, kan er ook zonder een trouwpartij wel een geven. Als ik al trouw is t voor onszelf, zonder poespas. Ik hoef zelf ook nooit een ring, ik heb een hekel aan sierraden dragen.
Wat heeft dat er nou mee te maken?quote:Op dinsdag 10 november 2009 13:47 schreef _Led_ het volgende:
[..]
Precies, en een bloemetje meenemen voor je vrouw vriendin is ook maar overdreven, je hebt 'r immers al gescoord
Nee ? Symbolische waarde zegt je niks ?quote:Op dinsdag 10 november 2009 13:52 schreef Stefan het volgende:
[..]
Wat heeft dat er nou mee te maken?Uit eten met mn vriendin of samen een week naar Parijs heeft geen reet te maken of ik al of niet met haar trouw.
Dit is toch hetzelfde?quote:Op dinsdag 10 november 2009 13:44 schreef B-FliP het volgende:
[..]
Jij gaat uit van serieuze swingers met besef van verantwoordelijkheidsgevoel, ik ga uit van mensen die de afspraak gemaakt hebben seks te hebben met anderen en dat in t achterhoofd houden voor als de situatie zich voordoet, of waarbij zelfs al langer gefantaseerd is over seks met bepaalde bekende personen uit de omgeving...
Mijn symbolische waarde is hemelvaartsdag toen we de eerste date hadden en de dag dat van Gogh werd vermoord toen onze relatie serieus werd. Een papiertje op het stadhuis maakt onze relatie niet sterker of zwakker.quote:Op dinsdag 10 november 2009 13:53 schreef _Led_ het volgende:
[..]
Nee ? Symbolische waarde zegt je niks ?
Nee helemaal niet, met bekenden zal je veel minder de noodzaak voelen om het veilig te doen en als er al langere tijd gefantaseerd is is geilheid meestal zo groot dat dit rationeel en verantwoordelijk denken overtreft... Ik heb echt enorm vaak meegemaakt dat er bij gebrek aan een condoom (of wellicht een tweede of derde condoom) de vrouw juist veel minder problemen scheen te hebben om het onveilig te doen... Als ik daar zelf niet zo scherp op was had ik wat dat aangaat veel meer risico gelopen dan ik gedaan heb...quote:
Lees dit topic ff helemaal door. Dan zul je zien dat een heleboel mensen er toch echt totaal anders over denken.quote:Op dinsdag 10 november 2009 13:02 schreef ShiroYasha het volgende:
[..]
[sarcasme] Goeie come-back! [/sarcasme]
Ah, gaan we zo doen..
Ik vind dat trouwen zeker wel iets toevoegt t.o.v. een relatie.
Zo is het altijd al geweest (in de geschiedenis boekjes), en ik denk dat zo'n beetje iedereen het met me eens is. Trouwen doe je niet zomaar, dat doe je als je écht weet dat je iemand hebt gevonden waar je (iig een groot deel van je leven) samen mee wilt zijn.
Als jij thuiskomt en je zegt; Ik heb een relatie met Kim. Zullen je vrienden/familie (hopelijk) blij voor je zijn. Je hebt iemand gevonden waar je het geweldig mee kan vinden, en jullie willen graag bij elkaar zijn. hurray![]()
Als jij thuiskomt met de boodschap; Ik ben/ga getrouwd/trouwen met Kim. Is de reactie echt wel heviger
(Je word b.v. overspoeld met cadeautje's)
Bij trouwen denken de mensen toch veelal aan 'huisje-boompje-beestje' (als je wilt mag je inplaats van beestje : kind lezen).
Het merendeel vind ook dat kinderen bij een huwelijk horen, en niet bij een normale relatie.. alhoewel ik het daar niet helemaal mee eens ben, is het, vooral in de godsdienstige kringen, een must-have![]()
Je zult maar een kind verwekken voordat je getrouwd bentin sommige gemeenschappen ben je dan echt de lul..
Dit is gewoon wat de meeste mensen (imo) tegenwoordig wel denken.. trouwen >> een relatie.
En nu antwoord op je vraag; waarom zou trouwen meer zekerheid bieden?
Omdat je voor trouwen beide zeker moet weten dat je met elkaar voor een langere periode in je leven samenblijft. Een relatie begin je toch veel sneller dan dat je gaat trouwen? Een relatie zie ik als een stepping-stone, die je gebruikt om te kijken of je een huwelijk met elkaar kunt uithouden.
Dit sluit niet uit dat ik vind dat mensen tegenwoordig te snel trouwenHet percentage scheidingen is belachelijk hoog imo
(Maar nog LANG niet zo hoog als het aantal relatie's dat kapot gaat)
Nu, waarom vind jij dat trouwen geen extra 'zekerheid' zou geven?
(Je spreekt hiermee imo een groot deel van de wereldbevolking tegen, leg eens uit waarom het merendeel het fout heeft?)
Het lijkt me duidelijk dat we het hier hebben over mensen die er wel een beetje over nagedacht hebben, geen koppels die in Las Vegas in een dronken bui ff gaan trouwen.
Het papiertje misschien niet, maar de symbolische waarde die jullie er zelf aan hechten kan dat wel doen.quote:Op dinsdag 10 november 2009 13:55 schreef Stefan het volgende:
[..]
Mijn symbolische waarde is hemelvaartsdag toen we de eerste date hadden en de dag dat van Gogh werd vermoord toen onze relatie serieus werd. Een papiertje op het stadhuis maakt onze relatie niet sterker of zwakker.
Ik heb ook nooit ontkent dat dat niet zo wasquote:Op dinsdag 10 november 2009 14:00 schreef UltraR het volgende:
[..]
Lees dit topic ff helemaal door. Dan zul je zien dat een heleboel mensen er toch echt totaal anders over denken.
waarom vinden vrouwen dat trouwen zo belangrijk?
Oh, en toen mijn broer met z'n vriendin langskwam om te vertellen dat ze gingen trouwen werd er bijzonder lauw gereageerd. Het is gewoon een ouderwets en volkomen overbodig instituut.
Persoonlijk vind ik trouwen wel heel romantisch, met alles erop en eraan maar in eigen stijl de toekomst inluiden... Maar een garantie voor trouw is het niet en ook geen fundering voor een sterkere relatie... Het is een romantische belefenis en een romantisch idee dat je elkaars naam draagt... That's all.. .quote:Op dinsdag 10 november 2009 14:09 schreef _Led_ het volgende:
Het papiertje misschien niet, maar de symbolische waarde die jullie er zelf aan hechten kan dat wel doen.
Maar als je er zelf geen symbolische waarde aan hecht, nee, dan helpt het ook niet nee
Dat zeg ik toch? Swingers/mensen met open relaties kennen juist de gevaren van wisselende contacten en zijn beter voorbereid op avontuurtjes. Eenmalig vreemdgaan in welke bui dan ook gebeurt veel vaker onbeschermd. Zie t om me heen.quote:Op dinsdag 10 november 2009 14:00 schreef B-FliP het volgende:
Serieuze verantwoordelijke swingers weten dat ze met een vreemde gaan neuken en dat ze daar bij moeten oppassen en ze niets van de ander hoeven te verwachten mocht het misgaan... Dat is een heel andere mindset...
Brrrr. Niks voor mij. Krijgt mn bindingsangst weer.quote:Op dinsdag 10 november 2009 14:17 schreef B-FliP het volgende:
[..]
Persoonlijk vind ik trouwen wel heel romantisch, met alles erop en eraan maar in eigen stijl de toekomst inluiden...
Trouwen doet je niets.quote:Op dinsdag 10 november 2009 13:55 schreef Stefan het volgende:
[..]
Mijn symbolische waarde is hemelvaartsdag toen we de eerste date hadden en de dag dat van Gogh werd vermoord toen onze relatie serieus werd. Een papiertje op het stadhuis maakt onze relatie niet sterker of zwakker.
BINDINGSangst nog welquote:Op dinsdag 10 november 2009 14:20 schreef Stefan het volgende:
[..]
Brrrr. Niks voor mij. Krijgt mn bindingsangst weer.
Als ik al ooit ga trouwen doe ik t liefst gewoon 2 weken na mn beslissing en dan met zn 2 en dan een feest geven zonder dat je zegt dat je bent getrouwd, dat merken ze dan wel savonds.
Aha.quote:Op dinsdag 10 november 2009 14:20 schreef Stefan het volgende:
[..]
Brrrr. Niks voor mij. Krijgt mn bindingsangst weer.
Als ik al ooit ga trouwen doe ik t liefst gewoon 2 weken na mn beslissing en dan met zn 2 en dan een feest geven zonder dat je zegt dat je bent getrouwd, dat merken ze dan wel savonds.
En als je trouwt is je band sterk genoeg om voor de rest van je leven bij elkaar te blijven?quote:Op dinsdag 10 november 2009 14:29 schreef _Led_ het volgende:
[..]
Aha.
Dat verklaart wel waarom jij zegt dat trouwen jullie band niet sterker zou maken; je vind 'r immers niet leuk genoeg om de rest van je leven bij te blijven
Waar zeg ik dat? Nergens, ik vind namelijk dat trouwen een relatie helemaal niet sterker maakt.quote:Op dinsdag 10 november 2009 14:25 schreef ShiroYasha het volgende:
Ik dacht dat je vond dat trouwen een relatie net sterker maakte,
Totdat je uit elkaar wilt (ja, mensen kunnen in tientallen jaren veranderen en uit elkaar groeien, evengoed als je bent getrouwd), een officiële scheiding is een dure grap. Bovendien kost het trouwen ook geld wat ik liever in m'n zak houd.quote:
Nee, ik zeg alleen dat bij sommige mensen het huwelijk een bevestiging is van de sterke band die ze hebben,quote:Op dinsdag 10 november 2009 14:34 schreef Stefan het volgende:
[..]
En als je trouwt is je band sterk genoeg om voor de rest van je leven bij elkaar te blijven?
We hebben het over verschillende dingen, verschillende situaties en mensen met en zonder verantwoordelijkheidsgevoel die daar dan ook weer wel of niet mee om kunnen gaan...quote:Op dinsdag 10 november 2009 14:18 schreef Stefan het volgende:
Dat zeg ik toch?
Dat is iemand waarmee ik kan pratenquote:Op dinsdag 10 november 2009 14:55 schreef drijfhout het volgende:
Grappig dat veel posters hier een huwelijk reduceren tot een ring, of een mooie jurk, ofeen feestje.
Is dat wat trouwen is?
Niet voor mij. Ik heb prima langjarige relaties gehad, heel gelukkig geweest.
Maar met mijn vrouw ben ik getriouwd.
De essentie van trouwen is, dat je elkaar aankijkt en belooft er in voor en tegenspoed voorelkaar te zijn, de rest van je leven.
Ik was er ook voor andere partners, net zo hard hoor, in eerder periodes.
Maar die huwelijksbelofte maakt de verantwoordelijkheid toch wat dieper.
En ringen, jurken en familiefeestjes zijn maar uiterlijk vertoon, poppenkast.
Het is toch die huwelijksgelofte die een huwelijk voor mij toch een vastere bestendigere relatie maken dan een gewone. Gewoon, omdat ik in een gewone relatie nooit eeuwige trouw heb beloofd, maar juist in die huwelijksgelofte wel.
En nee, ik ben niet religieus ofzo, ik had niet eens publiek bij mijn huwelijk, die gelofte en die waarde ervan zijn iets privé tussen mijn vrouw en ik. Mijn interpretatie van huwelijk, en ik verbaas me heel erg over andere casual interpretaties. Waarom zou je ueberhaupt trouwen, als het niet is omdat je de relatie tussen jullie twee wil bestendigen??
gast, het gaat hierom dat trouwen hem in die post niets deed (qua relatie etc)quote:Op dinsdag 10 november 2009 14:39 schreef UltraR het volgende:
[..]
Totdat je uit elkaar wilt (ja, mensen kunnen in tientallen jaren veranderen en uit elkaar groeien, evengoed als je bent getrouwd), een officiële scheiding is een dure grap. Bovendien kost het trouwen ook geld wat ik liever in m'n zak houd.
Dan ga je thuis tegenover elkaar staan en doe je diezelfde belofte...quote:Op dinsdag 10 november 2009 14:55 schreef drijfhout het volgende:
Grappig dat veel posters hier een huwelijk reduceren tot een ring, of een mooie jurk, ofeen feestje.
Is dat wat trouwen is?
De essentie van trouwen is, dat je elkaar aankijkt en belooft er in voor en tegenspoed voorelkaar te zijn, de rest van je leven.
Het is toch die huwelijksgelofte die een huwelijk voor mij toch een vastere bestendigere relatie maken dan een gewone. Gewoon, omdat ik in een gewone relatie nooit eeuwige trouw heb beloofd, maar juist in die huwelijksgelofte wel.
En nee, ik ben niet religieus ofzo, ik had niet eens publiek bij mijn huwelijk, die gelofte en die waarde ervan zijn iets privé tussen mijn vrouw en ik. Mijn interpretatie van huwelijk, en ik verbaas me heel erg over andere casual interpretaties. Waarom zou je ueberhaupt trouwen, als het niet is omdat je de relatie tussen jullie twee wil bestendigen??
Dat jij het niet snapt betekend niet dat andere mensen er (veel) waarde aan kunnen hechten.quote:Op dinsdag 10 november 2009 15:31 schreef UltraR het volgende:
[..]
Dan ga je thuis tegenover elkaar staan en doe je diezelfde belofte...
Ik snap werkelijk niet waarom het in een gemeentehuis met de één of andere wildvreemde ambtenaar erbij opeens een andere betekenis zou hebben.
Daarom trouwden wij in een schitterend landhuis met mijn vader als B.A.B.S..quote:Op dinsdag 10 november 2009 15:31 schreef UltraR het volgende:
[..]
Ik snap werkelijk niet waarom het in een gemeentehuis met de één of andere wildvreemde ambtenaar erbij opeens een andere betekenis zou hebben.
Waar je dat nou weer vandaan haalt...quote:Op dinsdag 10 november 2009 15:56 schreef _Led_ het volgende:
[..]
Daarom trouwden wij in een schitterend landhuis met mijn vader als B.A.B.S..
Maar nogmaals, het heeft zoveel waarde als je er zelf aan hecht.
Als jij en je vriendin gelukkig zijn zonder ooit eens wat extra's voor elkaar te doen - good for you
Ik vind dat dit topic vervuilt wordt doordat het overgaat op de voor- en nadelen van trouwen.quote:Op dinsdag 10 november 2009 15:31 schreef UltraR het volgende:
[..]
Voor mij wel, niet meer en niet minder... En als het voor iemand anders wel een meerwaarde heeft, dan gun ik ze dat absoluut. Maar voor mij heeft het gewoon geen meerwaarde, wij hebben het gewoon op een andere manier geregeld. Grappig dat veel users dat zien als minderwaardig omdat ik niet tegenover een ambtenaar heb gestaan en ja heb gezegd...quote:Op dinsdag 10 november 2009 14:55 schreef drijfhout het volgende:
Is dat wat trouwen is?
Dat vind ik in principe ook.quote:Op dinsdag 10 november 2009 15:31 schreef UltraR het volgende:
[..]
Je kunt ook trouwen zonder poppenkast. maandagochtend, gratis, met zn 2, handtekening, geen speech van ambtenaar, binnen 10 minuten weer buiten en getrouwd.quote:Op dinsdag 10 november 2009 23:20 schreef drijfhout het volgende:
[..]
Dat vind ik in principe ook.
Helaas heeft zonder die poppenkast die belofte geen familierechtelijke en vermogensrechtelijke consequenties.Het is een beetje als de daad bij het woord voegen.
TS? waarom niet een triootje dan hebben jullie beiden plezier. Geloof me je gaat er geen spijt van krijgen! Ik heb het ook een keer gedaan met een toenmalige vriendin die een man erbij wou en ik kan er één ding over zeggen: once you've been ****** in the back, you never go back. Het bruine gaatje is veel strakker maar je moet wel wennen, neem de tijd ervoor en zorg ervoor dat je een leuke vent erbij hebt. Je hoeft niet bang te zijn dat je homo word want dat kun je zelf in de hand houden. Je leeft maar een keer dus neem wat je nemen kuntquote:Op dinsdag 3 november 2009 22:42 schreef maagprobleem het volgende:
Beste leden,
Mijn problemen is,
Graag jullie mening,
ik zou eerst voorstellen of zijn vriendin een trio wil met tweede vrouw + voorbind-dildo.quote:Op woensdag 11 november 2009 21:42 schreef herenliefe het volgende:
[..]
TS? waarom niet een triootje dan hebben jullie beiden plezier. Geloof me je gaat er geen spijt van krijgen! Ik heb het ook een keer gedaan met een toenmalige vriendin die een man erbij wou en ik kan er één ding over zeggen: once you've been ****** in the back, you never go back. Het bruine gaatje is veel strakker maar je moet wel wennen, neem de tijd ervoor en zorg ervoor dat je een leuke vent erbij hebt. Je hoeft niet bang te zijn dat je homo word want dat kun je zelf in de hand houden. Je leeft maar een keer dus neem wat je nemen kunt
quote:Op woensdag 11 november 2009 21:42 schreef herenliefe het volgende:
Het bruine gaatje is veel strakker maar je moet wel wennen, neem de tijd ervoor en zorg ervoor dat je een leuke vent erbij hebt. Je hoeft niet bang te zijn dat je homo word want dat kun je zelf in de hand houden.
"Dat kun je zelf in de hand houden" Right, je bent t of je bent t niet hoor, dat is geen kwestie van keuze... In mijn eerste en laatste mvm ervaring had ik nou niet echt de behoefte om me op iets anders te richten dan de vrouw, de andere vent in kwestie ook niet, niks meer dan de vrouw tot extase brengen... Het was erg fijn en een hele leuke herinnering, helemaal niet ongemakkelijk en voor mij ook een bevestiging geen seksuele gevoelens te kunnen hebben voor hetzelfde geslacht... Maar als je opgewonden wordt van een andere vent in je kont ben je echt minimaal biseksueel hoor (waar niks mis mee is overigens)...quote:Op woensdag 11 november 2009 21:42 schreef herenliefe het volgende:
TS? waarom niet een triootje dan hebben jullie beiden plezier. Geloof me je gaat er geen spijt van krijgen! Ik heb het ook een keer gedaan met een toenmalige vriendin die een man erbij wou en ik kan er één ding over zeggen: once you've been ****** in the back, you never go back. Het bruine gaatje is veel strakker maar je moet wel wennen, neem de tijd ervoor en zorg ervoor dat je een leuke vent erbij hebt. Je hoeft niet bang te zijn dat je homo word want dat kun je zelf in de hand houden. Je leeft maar een keer dus neem wat je nemen kunt
Ik snap deze instelling niet. Gezien de OP doet TS dat ook niet. M.i. is de keuze dus aan vriendinlief of ze wilt doorgaan met de relatie of liever eerst wat rondneukt. En het lijkt mij al voldoende te zeggen als ze daarover al sterk moet nadenken.quote:Op dinsdag 3 november 2009 22:55 schreef conleche het volgende:
[..]
[..]
HET IS ZIJ NIET ZEI.![]()
Nu dit van mijn hart is, ook nog even OT. Ik denk dat de enige manier om je relatie te redden is om haar te laten experimenteren. Als je het niet toestaat is het zéker over en als je het wel toestaat heb je nog een kans. Hoewel die niet heel groot is.
En daarom moest je dit kickenquote:Op zondag 27 november 2011 15:12 schreef Iran03 het volgende:
mijn vriendin heeft ook wel is die gedachtes, best schokkend idd
Ik vind het ook een kutkick ja leuk dat Iran03 nu met hetzelfde zit en de search heeft gebruikt. Maar misschien had hij toch beter een eigen topic aan kunnen maken. 1 zin is toch niet zoveelzeggend.quote:Op zondag 27 november 2011 16:49 schreef Godshand het volgende:
[..]
En daarom moest je dit kicken
Trouwens, TS heeft geen update meer gegeven
Dat zij ik ook alquote:Op dinsdag 3 november 2009 22:55 schreef conleche het volgende:
[..]
[..]
HET IS ZIJ NIET ZEI.![]()
Nu dit van mijn hart is, ook nog even OT. Ik denk dat de enige manier om je relatie te redden is om haar te laten experimenteren. Als je het niet toestaat is het zéker over en als je het wel toestaat heb je nog een kans. Hoewel die niet heel groot is.
Schokkend want? Jij hebt nooit gedachtes met een andere vrouw te neuken?quote:Op zondag 27 november 2011 15:12 schreef Iran03 het volgende:
mijn vriendin heeft ook wel is die gedachtes, best schokkend idd
Er is alleen 1 probleem: hij is de vierde man.quote:Op dinsdag 10 november 2009 11:12 schreef Viper71 het volgende:
Ik mis in alle reacties eigenlijk nog steeds een totaal andere invalshoek....
Hoewel ik de term 'parenclub' al een paar keer voorbij heb zien komen, hierbij nog even een pleidooi om idd gewoon eens lekker SAMEN naar een parenclub te gaan, maar echter wel met geheel andere argumenten.
Schokkend omdat zijn vriendin hem in dit topic al gedumpt heeftquote:Op zondag 27 november 2011 18:21 schreef Stefan het volgende:
[..]
Schokkend want? Jij hebt nooit gedachtes met een andere vrouw te neuken?
Doe niet zo kansloos. De meeste relaties van mensen tussen die vroeg in leeftijd zijn begonnen gaan kapot. Waarom? Nou precies door hetgeen TS omschrijft. Hij heeft het geluk dat zijn vrouw het bespreekbaar maakt. Moeilijke periode en ze zullen vast heel lang en vaak met elkaar moeten praten.quote:Op dinsdag 3 november 2009 22:46 schreef Esmerallda17 het volgende:
Hoe ontzettend kansloos. Blijf jij maar lekker in een naieve gedachte zitten terwijl je partner vreemd gaat. Of zijn jullie zo lelijk dat je nooit aanspraak krijgt van een prachtig persoon van de andere sexe. Het gaat om iets wat je gemist hebt. Dat zegt imho niks over je relatie. Het feit dat zij het bespreekbaar maakt wel. Dan zit je relatie wel goedquote:Op maandag 23 november 2009 09:35 schreef onderscheid het volgende:
Als ze echt om je geeft en de relatie ok is dan wilt ze niet zulke dingen. Dan wil je juist samen alles delen en met elkaar oud worden. Jij geeft wel om haar als ik het zo lees, jij wilt niet met andere wijve naar bed.
Stel je staat met haar in een kroeg, ze zegt: jij hebt met veel meer meisjes gezoend, ik met 1 pas. Ik wil daar met die knul zoenen en ga jij maar met een andere meid zoenen dan![]()
Als jij nu zegt dat je het niet wilt zal ze die drang wel blijven hebben natuurlijk, het beste lijkt me dus uitmaken, tenzij je jezelf wel kan vinden in het feit dat je meisje zin heeft in andere piemels.
hahaha briljant. Niet gezien.. TS is na de OP ook nooit meer teruggekomenquote:Op maandag 28 november 2011 13:03 schreef Nightwulf het volgende:
hoe lang ga je nog door met reageren op postings uit 2009?
Afkappen dan maar... Ze heeft die behoefte niet zomaar, en als je daar niet aan toegeeft gaat ze zeer waarschijnlijk inderdaad op den duur vreemd. Aangezien jij dat niet wilt, is een open relatie niet mogelijk. Overigens wel logisch dat ze die behoefte heeft, want je hele leven met 1 persoon is niet gezond.quote:Op dinsdag 3 november 2009 22:42 schreef maagprobleem het volgende:
Beste leden,
Mijn problemen is,
Graag jullie mening,
2009quote:Op maandag 28 november 2011 13:03 schreef Nightwulf het volgende:
hoe lang ga je nog door met reageren op postings uit 2009?
Is dat zo? Is jullie relatie echt zo goed? Als zij met een voorstel komt waar jij geeneens behoefte aan hebt en voor geen meter ziet zitten? Lieg niet tegen jezelf, ga zaken niet verbloemen! Blijf eerlijk want voor je het weet stem je met iets in waarvan je doodongelukkig gaat worden.quote:Op dinsdag 3 november 2009 22:42 schreef maagprobleem het volgende:
Kijk en hier ben je eindelijk eerlijk, helemaal op het eind. Zeg dit tegen haar, dat je er helemaal geen behoefte aan hebt. Zij heeft het waarschijnlijk erg moeilijk gehad om zo eerlijk tegen jou te zijn dat ze zich afvraagt of er meer is, en speelt hier minstens al een paar jaar mee. Ben dan ook eerlijk tegen haar en zeg wat jij er echt van vindt. Ga daarna kijken of er een compromis mogelijk is (trio?) of dat het echt onoverkoombaar is.quote:Mijn problemen is,
Hoezo niet? Seks is toch het enige dat jij exclusief met je partner deelt? Praten over van alles en nog wat kan ook gewoon met vrienden, lol hebben kan ook met gewone vrienden. Het lichamelijke is toch juist wat je echt alleen met je partner hebt?quote:Op maandag 28 november 2011 19:36 schreef heiden6 het volgende:
Ik snap niet dat mensen elkaar op zo'n manier exclusief willen claimen, maar wat je vriendin wil gaat niet werken als jij er niet achter staat. Zij moet voor zichzelf dan maar kiezen voor haar vrijheid of voor jou.
Edit: oud topic.
Nee, ik zou niet weten waarom.quote:Op dinsdag 29 november 2011 20:09 schreef GoWithIt het volgende:
[..]
Hoezo niet? Seks is toch het enige dat jij exclusief met je partner deelt? Praten over van alles en nog wat kan ook gewoon met vrienden, lol hebben kan ook met gewone vrienden. Het lichamelijke is toch juist wat je echt alleen met je partner hebt?
Als dat serieus het enige verschil is dan zou ik persoonlijk mijn reletie eens fiks onder de loep nemenquote:Op dinsdag 29 november 2011 20:09 schreef GoWithIt het volgende:
[..]
Hoezo niet? Seks is toch het enige dat jij exclusief met je partner deelt? Praten over van alles en nog wat kan ook gewoon met vrienden, lol hebben kan ook met gewone vrienden. Het lichamelijke is toch juist wat je echt alleen met je partner hebt?
Euh... Nee.quote:Op dinsdag 29 november 2011 20:09 schreef GoWithIt het volgende:
[..]
Je maakt hier de fout door seks gelijk te stellen met liefde bedrijven... Lust en liefde zijn niet hetzelfde. Je kan prima met iemand seks hebben zonder liefde. Ook als je van iemand anders houdt.quote:Op dinsdag 29 november 2011 21:20 schreef GoWithIt het volgende:
Niet het enige, de liefde die je voor de ander hebt uiteraard ook. Maar die komt toch op die manier tot stand? Seks is de liefde bedrijven. Die komt op die manier tot uiting. En ik vind dat je dat dus alleen met je partner hoort te doen. Niet zomaar ook met anderen.
En het is niet het enige dat je bindt met je partner, dat heb ik nooit gezegd.
En ik heb het niet over gewone seks buiten een relatie, een one night stand valt hier natuurlijk niet onder.
Je zegt dat vreemdgaan prima is, en noemt haar fout?quote:Op dinsdag 29 november 2011 22:08 schreef 1-0-8 het volgende:
[..]
Je maakt hier de fout door seks gelijk te stellen met liefde bedrijven... Lust en liefde zijn niet hetzelfde. Je kan prima met iemand seks hebben zonder liefde. Ook als je van iemand anders houdt.
Dat zegt hij niet. Ook zonder vreemd te gaan kan je sex met iemand hebben terwijl je van een ander houd. Als je een open relatie hebt of sex met een scharrel als je nog van je ex houd bijvoorbeeld.quote:Op dinsdag 29 november 2011 22:49 schreef speknek het volgende:
[..]
Je zegt dat vreemdgaan prima is, en noemt haar fout?
Dat zeg ik helemaal niet. Seks met een ander terwijl je een relatie hebt is niet per se vreemdgaan. Je kan er simpelweg afspraken over maken.quote:Op dinsdag 29 november 2011 22:49 schreef speknek het volgende:
[..]
Je zegt dat vreemdgaan prima is, en noemt haar fout?
Ik heb vanmorgen een heel leuk gesprek gehad met een wildvreemde in de trein naar Utrecht. Zijn mijn vrienden nu kennelijk niet genoeg voor me?quote:Op woensdag 30 november 2011 12:03 schreef GoWithIt het volgende:
Ik denk dat er eerder iets niet goed zit in je relatie als je seks wilt met andere mensen, want dan is je partner kennelijk niet genoeg voor je.
Zoals ik al eerder zei, je kunt ook met andere mensen praten, gevoelens delen en lol hebben, liefde en seks zijn wat mij betreft uitsluitend voor je partner. Vriendschappen heb je uiteraard met meerdere mensen, en leuke gesprekken kunnen ook altijd zomaar ontstaan.quote:Op woensdag 30 november 2011 12:29 schreef Dipkip het volgende:
[..]
Ik heb vanmorgen een heel leuk gesprek gehad met een wildvreemde in de trein naar Utrecht. Zijn mijn vrienden nu kennelijk niet genoeg voor me?
Serieus? Dat kun je niet volgen?quote:Op woensdag 30 november 2011 12:33 schreef GoWithIt het volgende:
Zoals ik al eerder zei, je kunt ook met andere mensen praten, gevoelens delen en lol hebben, liefde en seks zijn wat mij betreft uitsluitend voor je partner. Vriendschappen heb je uiteraard met meerdere mensen, en leuke gesprekken kunnen ook altijd zomaar ontstaan.
Ik snap niet helemaal wat je wilde met je reactie. Ik had het puur over seks binnen een relatie.
Ik zou in ieder geval juist nooit een relatie kunnen hebben met iemand als jij die de seks als het enige exclusieve in de relatie ziet.quote:Op woensdag 30 november 2011 13:22 schreef GoWithIt het volgende:
...
Als andere mensen dat wel een goed idee vinden, oké succes ermee, maar waarom heb je dan nog een relatie?
Omdat een levenspartner hebben iets compleets anders is dan er lekker op los wippen zonder enige relatie aan te gaan?quote:Op woensdag 30 november 2011 13:22 schreef GoWithIt het volgende:
Als andere mensen dat wel een goed idee vinden, oké succes ermee, maar waarom heb je dan nog een relatie?
Dus jij vindt het niet vies als jouw partner een dag (of meer) voor een sekspartij met jou in iemand heeft lopen roeren?quote:Op woensdag 30 november 2011 15:15 schreef erodome het volgende:
[..]
Omdat een levenspartner hebben iets compleets anders is dan er lekker op los wippen zonder enige relatie aan te gaan?
Waarom is dit zo moeilijk te begrijpen, ik snap dat niet, snap heel prima waarom veel mensen zich beter voelen bij monogaan terwijl ik niet monogaam ben, waarom is dat andersom zo moeilijk?
Ik heb een levenspartner, daar hou ik zielsveel van en wil ik ook mijn leven graag mee delen, we zijn graag samen, trekken meer dan graag samen op, willen beide niets anders dan met elkaar een relatie hebben, met alles erop en eraan, huisje, boompje, beestje dus, alles wat de monogame mens ook wil in een relatie.
Het enige verschil is dat seks niet exclusief is bij ons, verder zijn we een doodnormaal koppel.
Sinds we als mensheid de luxe van stromend water en zeep hebben uitgevonden is dat niet vies meer.quote:Op woensdag 30 november 2011 18:00 schreef Lauren. het volgende:
[..]
Dus jij vindt het niet vies als jouw partner een dag (of meer) voor een sekspartij met jou in iemand heeft lopen roeren?
Waarom zou je het niet accepteren, het doet mij geen pijn, in het geheel niet, vind het zelfs wel spannend als dat dan een keer gebeurd, als het goed beviel doen we het misschien nog wel eens met dat persoon, maar dan samenquote:Op woensdag 30 november 2011 18:04 schreef GoWithIt het volgende:
Maar waarom zou je dat willen accepteren van je partner? Of waarom zou je graag een ander willen neuken? En ben je dan totaal niet jaloers als je te horen krijgt dat je vriend een ander heeft geneukt die middag? Op wat voor manier voegt het iets toe aan je relatie?
De gouden regel is dat je zoiets samen beslist als je samen een open relatie wil hebben dan kan dat prima werken.quote:Op donderdag 1 december 2011 12:48 schreef GoWithIt het volgende:
Ja, dat is misschien wel zo.
Ik voel zelf gewoon de trots als ik bedenk dat ik de enige ben met wie mijn vriend het doet, dat seks echt iets is dat wij als enige echt samen hebben.
Maar goed, als iets anders voor anderen werkt, en beide vinden het prima, dan idd ieder zijn ding.
topic stampt uit 2009quote:Op donderdag 1 december 2011 16:44 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
De gouden regel is dat je zoiets samen beslist als je samen een open relatie wil hebben dan kan dat prima werken.
maar als 1 van de 2 dat wil, dat loopt meestal slecht af.
Zit wat inquote:Op donderdag 1 december 2011 17:04 schreef NanKing het volgende:
Mjah er is nog genoeg ontopic gereageerd, waar anderen misschien ook nog wat aan hebben, en het is over een aantal post toch dicht.
Ik had de kick uit 2009 gemeld bij de mods van SEX maarja het blijft natuurlijk altijd een actueel onderwerp. Dit komt vaker voor zeker als mensen jong bij hun eerste liefde komen en dat jaren duurt.quote:Op donderdag 1 december 2011 16:51 schreef Frag_adder het volgende:
[..]
topic stampt uit 2009volgensmij mag het dicht
Want iedereen die jong een relatie begint, gaat gegarandeerd swingen?quote:Op donderdag 1 december 2011 17:52 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
Ik had de kick uit 2009 gemeld bij de mods van SEX maarja het blijft natuurlijk altijd een actueel onderwerp. Dit komt vaker voor zeker als mensen jong bij hun eerste liefde komen en dat jaren duurt.
Nope!quote:Op donderdag 1 december 2011 19:30 schreef Godshand het volgende:
[..]
Want iedereen die jong een relatie begint, gaat gegarandeerd swingen?
Om dezelfde reden dat je accepteert dat je partner naar Twilight kijkt, of op voetbal zit, of scrap books maakt, of...quote:Op woensdag 30 november 2011 18:04 schreef GoWithIt het volgende:
Maar waarom zou je dat willen accepteren van je partner?
Om dezelfde reden dat elke dag biefstuk op een gegeven moment ook gaat vervelen. Of, misschien is vervelen een verkeerd woord er hoeft van verveling geen sprake te zijn, omdat een keer een cordon blue eten ook lekker is.quote:Of waarom zou je graag een ander willen neuken?
Ik zou stik jaloers zijn, denk ik. Het is bij ons niet aan de orde. Maar op zich, is jaloezie wel een klein beetje een uitwas van onzekerheid.quote:En ben je dan totaal niet jaloers als je te horen krijgt dat je vriend een ander heeft geneukt die middag?
Sommige mensen vinden het juist leuk om te horen wat hun partner met een ander heeft gedaan, ik zie op zich wel in waarom dit je relatie juist sterker zou kunnen maken. Het is niet mijn bootje wat er dobbert, maar ik snap ook niet dat mensen het prettig vinden om... Hun sokken aan te houden tijdens de seks.quote:Op wat voor manier voegt het iets toe aan je relatie?
Het is iets dat altijd een issue zal zijn voor haar. Dus je kan er beter over praten en eventueel conclussies gaan trekken, dit gevoel zal niet weggaan.quote:Op donderdag 8 december 2011 23:48 schreef ikjijallebei het volgende:
Zit over dit onderwerp ook wel eens in, als ik aan mijn vriendin denk.
Ze maakte het zelfs na 1 jaar al kenbaar dat ze heeft moeten opgeven dat ze nooit met andere jongens deze ervaring zal delen. Vraag me soms wel eens af hoe dat over een tijd is.
Nee, ik wil ook geen miljoen euro, geen luxe jacht en geen DB9...quote:Op dinsdag 3 november 2009 22:42 schreef maagprobleem het volgende:
Mijn problemen is,
Ik wil hellemaal geen sex met ander vrouwen...
Volgens men is dieje kèrrel homofiel.quote:Op vrijdag 9 december 2011 14:21 schreef 100% Tukker het volgende:
[..]
Nee, ik wil ook geen miljoen euro, geen luxe jacht en geen DB9...
quote:Op vrijdag 9 december 2011 09:25 schreef SicSicSics het volgende:
Maar op zich, is jaloezie wel een klein beetje een uitwas van iets wat volledig voortkomt uit onzekerheid.
Nee maar ik ben er van overtuigd dat bij heel veel relaties die zeg maar zo rond de 14 - 15 jaar beginnen en lang stand houden, op het moment dat er een sleur komt een van de twee zich gaat afvragen of ze niet wat mis lopen. En dan krijg je dit soort verhalen.quote:Op donderdag 1 december 2011 19:30 schreef Godshand het volgende:
[..]
Want iedereen die jong een relatie begint, gaat gegarandeerd swingen?
zolang ze het maar beide willen, als maar 1 het wilt zoals TS het schetste wordt er een van de twee hoe dan ook doodongelukkigquote:Op zaterdag 10 december 2011 15:57 schreef Stefan het volgende:
Een open relatie beginnen vanwege sleur is niet per se een goed idee, er zijn mensen genoeg die t hebben om persoonlijke voorkeur.
denk dè zijn wijf geregeld mè een ander lig te ketsenquote:Op zaterdag 10 december 2011 00:44 schreef Peter_Aragorn het volgende:
Ben ook wel benieuwd hoe het verder is gelopen met de relatie van TS eigenlijk...
Ja, open relaties zijn alweer uitquote:
Volgens mij waren ze in de jaren 70 meer open minded anders, de wereld is behoorlijk verpreutstquote:Op zondag 11 december 2011 14:38 schreef CoconutCum het volgende:
Walgelijk dit soort discussies. Er is een soort van race der 'moderniteit' ontstaan. De een wil meer 'openminder' zijn dan de ander, met als uitkomst immoreel gezwets.
Het topic kan oud zijn, het onderwerp verjaart natuurlijk nooit.quote:Op zondag 11 december 2011 20:55 schreef Mint_Clansell het volgende:
Dit topic is 2 jaar oud mensen.
laatste bezoek: 767 dagen, 21 uur geleden.
Klopt, maar sommigen hier richten zich specifiek naar de TS, terwijl die al meer dan 2 jaar niet op Fok is geweest. Energieverspilling dus.quote:Op zondag 11 december 2011 21:42 schreef Heartbeat74 het volgende:
[..]
Het topic kan oud zijn, het onderwerp verjaart natuurlijk nooit.
Toen was sex met kinderen ook geen probleem in linkse kringen. Ik ben even de naam kwijt van de haagse kunstenaar die zijn dochter aan zijn lolly liet likken. Had niemand een probleem mee, op een paar "benepen" CDAérs na dan. Ook Boudewijn Buch en Robert Long hielden er wel van. Tegenwoordig wil het niet meer zo vlotten met de pedo-emancipatiequote:Op zondag 11 december 2011 20:56 schreef Stefan het volgende:
[..]
Volgens mij waren ze in de jaren 70 meer open minded anders, de wereld is behoorlijk verpreutst
quote:Op dinsdag 3 november 2009 23:43 schreef Lux0rious het volgende:
Ik geloof niet in open relaties. Het is gewoon een vrijbriefje om iedereen te neuken die ze wilt, maar nog wel iemand blijft houden om bij uit te huilen. En op ten duur zal ook de chemie tussen jullie verdwijnen.
Daarnaast zou ik mijn vriendin geen blik meer waardig gunnen, als ze andere mannen zou neuken. En ik zou het mezelf al helemaal niet kunnen vergeven als ik daar ook nog eens mee in zou stemmen.
Erodome is The Last of The Mohicans hier?quote:Op zondag 11 december 2011 20:56 schreef Stefan het volgende:
[..]
Volgens mij waren ze in de jaren 70 meer open minded anders, de wereld is behoorlijk verpreutst
quote:Op woensdag 4 november 2009 18:07 schreef clumsy_clown het volgende:
Bij het eerste kan ik me de fantasie voorstellen, maar zou de speciale band van een relatie de daadwerkelijke actie tegenstaan, in het tweede geval lijkt me de relatie niet helemaal goed te zitten.
2quote:
ik dacht ook al, wat een gedreunquote:Op donderdag 1 december 2011 16:51 schreef Frag_adder het volgende:
[..]
topic stampt uit 2009volgensmij mag het dicht
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |