Is dat zo? Is jullie relatie echt zo goed? Als zij met een voorstel komt waar jij geeneens behoefte aan hebt en voor geen meter ziet zitten? Lieg niet tegen jezelf, ga zaken niet verbloemen! Blijf eerlijk want voor je het weet stem je met iets in waarvan je doodongelukkig gaat worden.quote:Op dinsdag 3 november 2009 22:42 schreef maagprobleem het volgende:
Onzen relatie is nog steeds goed(na tien jaar) en we willen verder met elkaar.
Kijk en hier ben je eindelijk eerlijk, helemaal op het eind. Zeg dit tegen haar, dat je er helemaal geen behoefte aan hebt. Zij heeft het waarschijnlijk erg moeilijk gehad om zo eerlijk tegen jou te zijn dat ze zich afvraagt of er meer is, en speelt hier minstens al een paar jaar mee. Ben dan ook eerlijk tegen haar en zeg wat jij er echt van vindt. Ga daarna kijken of er een compromis mogelijk is (trio?) of dat het echt onoverkoombaar is.quote:Mijn problemen is,
Ik wil hellemaal geen sex met ander vrouwen en ook dat zei dit niet doe met ander mannen.
Hoezo niet? Seks is toch het enige dat jij exclusief met je partner deelt? Praten over van alles en nog wat kan ook gewoon met vrienden, lol hebben kan ook met gewone vrienden. Het lichamelijke is toch juist wat je echt alleen met je partner hebt?quote:Op maandag 28 november 2011 19:36 schreef heiden6 het volgende:
Ik snap niet dat mensen elkaar op zo'n manier exclusief willen claimen, maar wat je vriendin wil gaat niet werken als jij er niet achter staat. Zij moet voor zichzelf dan maar kiezen voor haar vrijheid of voor jou.
Edit: oud topic.
Nee, ik zou niet weten waarom.quote:Op dinsdag 29 november 2011 20:09 schreef GoWithIt het volgende:
[..]
Hoezo niet? Seks is toch het enige dat jij exclusief met je partner deelt? Praten over van alles en nog wat kan ook gewoon met vrienden, lol hebben kan ook met gewone vrienden. Het lichamelijke is toch juist wat je echt alleen met je partner hebt?
Als dat serieus het enige verschil is dan zou ik persoonlijk mijn reletie eens fiks onder de loep nemenquote:Op dinsdag 29 november 2011 20:09 schreef GoWithIt het volgende:
[..]
Hoezo niet? Seks is toch het enige dat jij exclusief met je partner deelt? Praten over van alles en nog wat kan ook gewoon met vrienden, lol hebben kan ook met gewone vrienden. Het lichamelijke is toch juist wat je echt alleen met je partner hebt?
Euh... Nee.quote:Op dinsdag 29 november 2011 20:09 schreef GoWithIt het volgende:
[..]
Je maakt hier de fout door seks gelijk te stellen met liefde bedrijven... Lust en liefde zijn niet hetzelfde. Je kan prima met iemand seks hebben zonder liefde. Ook als je van iemand anders houdt.quote:Op dinsdag 29 november 2011 21:20 schreef GoWithIt het volgende:
Niet het enige, de liefde die je voor de ander hebt uiteraard ook. Maar die komt toch op die manier tot stand? Seks is de liefde bedrijven. Die komt op die manier tot uiting. En ik vind dat je dat dus alleen met je partner hoort te doen. Niet zomaar ook met anderen.
En het is niet het enige dat je bindt met je partner, dat heb ik nooit gezegd.
En ik heb het niet over gewone seks buiten een relatie, een one night stand valt hier natuurlijk niet onder.
Je zegt dat vreemdgaan prima is, en noemt haar fout?quote:Op dinsdag 29 november 2011 22:08 schreef 1-0-8 het volgende:
[..]
Je maakt hier de fout door seks gelijk te stellen met liefde bedrijven... Lust en liefde zijn niet hetzelfde. Je kan prima met iemand seks hebben zonder liefde. Ook als je van iemand anders houdt.
Dat zegt hij niet. Ook zonder vreemd te gaan kan je sex met iemand hebben terwijl je van een ander houd. Als je een open relatie hebt of sex met een scharrel als je nog van je ex houd bijvoorbeeld.quote:Op dinsdag 29 november 2011 22:49 schreef speknek het volgende:
[..]
Je zegt dat vreemdgaan prima is, en noemt haar fout?
Dat zeg ik helemaal niet. Seks met een ander terwijl je een relatie hebt is niet per se vreemdgaan. Je kan er simpelweg afspraken over maken.quote:Op dinsdag 29 november 2011 22:49 schreef speknek het volgende:
[..]
Je zegt dat vreemdgaan prima is, en noemt haar fout?
Ik heb vanmorgen een heel leuk gesprek gehad met een wildvreemde in de trein naar Utrecht. Zijn mijn vrienden nu kennelijk niet genoeg voor me?quote:Op woensdag 30 november 2011 12:03 schreef GoWithIt het volgende:
Ik denk dat er eerder iets niet goed zit in je relatie als je seks wilt met andere mensen, want dan is je partner kennelijk niet genoeg voor je.
Zoals ik al eerder zei, je kunt ook met andere mensen praten, gevoelens delen en lol hebben, liefde en seks zijn wat mij betreft uitsluitend voor je partner. Vriendschappen heb je uiteraard met meerdere mensen, en leuke gesprekken kunnen ook altijd zomaar ontstaan.quote:Op woensdag 30 november 2011 12:29 schreef Dipkip het volgende:
[..]
Ik heb vanmorgen een heel leuk gesprek gehad met een wildvreemde in de trein naar Utrecht. Zijn mijn vrienden nu kennelijk niet genoeg voor me?
Serieus? Dat kun je niet volgen?quote:Op woensdag 30 november 2011 12:33 schreef GoWithIt het volgende:
Zoals ik al eerder zei, je kunt ook met andere mensen praten, gevoelens delen en lol hebben, liefde en seks zijn wat mij betreft uitsluitend voor je partner. Vriendschappen heb je uiteraard met meerdere mensen, en leuke gesprekken kunnen ook altijd zomaar ontstaan.
Ik snap niet helemaal wat je wilde met je reactie. Ik had het puur over seks binnen een relatie.
Ik zou in ieder geval juist nooit een relatie kunnen hebben met iemand als jij die de seks als het enige exclusieve in de relatie ziet.quote:Op woensdag 30 november 2011 13:22 schreef GoWithIt het volgende:
...
Als andere mensen dat wel een goed idee vinden, oké succes ermee, maar waarom heb je dan nog een relatie?
Omdat een levenspartner hebben iets compleets anders is dan er lekker op los wippen zonder enige relatie aan te gaan?quote:Op woensdag 30 november 2011 13:22 schreef GoWithIt het volgende:
Als andere mensen dat wel een goed idee vinden, oké succes ermee, maar waarom heb je dan nog een relatie?
Dus jij vindt het niet vies als jouw partner een dag (of meer) voor een sekspartij met jou in iemand heeft lopen roeren?quote:Op woensdag 30 november 2011 15:15 schreef erodome het volgende:
[..]
Omdat een levenspartner hebben iets compleets anders is dan er lekker op los wippen zonder enige relatie aan te gaan?
Waarom is dit zo moeilijk te begrijpen, ik snap dat niet, snap heel prima waarom veel mensen zich beter voelen bij monogaan terwijl ik niet monogaam ben, waarom is dat andersom zo moeilijk?
Ik heb een levenspartner, daar hou ik zielsveel van en wil ik ook mijn leven graag mee delen, we zijn graag samen, trekken meer dan graag samen op, willen beide niets anders dan met elkaar een relatie hebben, met alles erop en eraan, huisje, boompje, beestje dus, alles wat de monogame mens ook wil in een relatie.
Het enige verschil is dat seks niet exclusief is bij ons, verder zijn we een doodnormaal koppel.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |