Trouwen doet je niets.quote:Op dinsdag 10 november 2009 13:55 schreef Stefan het volgende:
[..]
Mijn symbolische waarde is hemelvaartsdag toen we de eerste date hadden en de dag dat van Gogh werd vermoord toen onze relatie serieus werd. Een papiertje op het stadhuis maakt onze relatie niet sterker of zwakker.
BINDINGSangst nog welquote:Op dinsdag 10 november 2009 14:20 schreef Stefan het volgende:
[..]
Brrrr. Niks voor mij. Krijgt mn bindingsangst weer.
Als ik al ooit ga trouwen doe ik t liefst gewoon 2 weken na mn beslissing en dan met zn 2 en dan een feest geven zonder dat je zegt dat je bent getrouwd, dat merken ze dan wel savonds.
Aha.quote:Op dinsdag 10 november 2009 14:20 schreef Stefan het volgende:
[..]
Brrrr. Niks voor mij. Krijgt mn bindingsangst weer.
Als ik al ooit ga trouwen doe ik t liefst gewoon 2 weken na mn beslissing en dan met zn 2 en dan een feest geven zonder dat je zegt dat je bent getrouwd, dat merken ze dan wel savonds.
En als je trouwt is je band sterk genoeg om voor de rest van je leven bij elkaar te blijven?quote:Op dinsdag 10 november 2009 14:29 schreef _Led_ het volgende:
[..]
Aha.
Dat verklaart wel waarom jij zegt dat trouwen jullie band niet sterker zou maken; je vind 'r immers niet leuk genoeg om de rest van je leven bij te blijven
Waar zeg ik dat? Nergens, ik vind namelijk dat trouwen een relatie helemaal niet sterker maakt.quote:Op dinsdag 10 november 2009 14:25 schreef ShiroYasha het volgende:
Ik dacht dat je vond dat trouwen een relatie net sterker maakte,
Totdat je uit elkaar wilt (ja, mensen kunnen in tientallen jaren veranderen en uit elkaar groeien, evengoed als je bent getrouwd), een officiële scheiding is een dure grap. Bovendien kost het trouwen ook geld wat ik liever in m'n zak houd.quote:
Nee, ik zeg alleen dat bij sommige mensen het huwelijk een bevestiging is van de sterke band die ze hebben,quote:Op dinsdag 10 november 2009 14:34 schreef Stefan het volgende:
[..]
En als je trouwt is je band sterk genoeg om voor de rest van je leven bij elkaar te blijven?
We hebben het over verschillende dingen, verschillende situaties en mensen met en zonder verantwoordelijkheidsgevoel die daar dan ook weer wel of niet mee om kunnen gaan...quote:Op dinsdag 10 november 2009 14:18 schreef Stefan het volgende:
Dat zeg ik toch?
Dat is iemand waarmee ik kan pratenquote:Op dinsdag 10 november 2009 14:55 schreef drijfhout het volgende:
Grappig dat veel posters hier een huwelijk reduceren tot een ring, of een mooie jurk, ofeen feestje.
Is dat wat trouwen is?
Niet voor mij. Ik heb prima langjarige relaties gehad, heel gelukkig geweest.
Maar met mijn vrouw ben ik getriouwd.
De essentie van trouwen is, dat je elkaar aankijkt en belooft er in voor en tegenspoed voorelkaar te zijn, de rest van je leven.
Ik was er ook voor andere partners, net zo hard hoor, in eerder periodes.
Maar die huwelijksbelofte maakt de verantwoordelijkheid toch wat dieper.
En ringen, jurken en familiefeestjes zijn maar uiterlijk vertoon, poppenkast.
Het is toch die huwelijksgelofte die een huwelijk voor mij toch een vastere bestendigere relatie maken dan een gewone. Gewoon, omdat ik in een gewone relatie nooit eeuwige trouw heb beloofd, maar juist in die huwelijksgelofte wel.
En nee, ik ben niet religieus ofzo, ik had niet eens publiek bij mijn huwelijk, die gelofte en die waarde ervan zijn iets privé tussen mijn vrouw en ik. Mijn interpretatie van huwelijk, en ik verbaas me heel erg over andere casual interpretaties. Waarom zou je ueberhaupt trouwen, als het niet is omdat je de relatie tussen jullie twee wil bestendigen??
gast, het gaat hierom dat trouwen hem in die post niets deed (qua relatie etc)quote:Op dinsdag 10 november 2009 14:39 schreef UltraR het volgende:
[..]
Totdat je uit elkaar wilt (ja, mensen kunnen in tientallen jaren veranderen en uit elkaar groeien, evengoed als je bent getrouwd), een officiële scheiding is een dure grap. Bovendien kost het trouwen ook geld wat ik liever in m'n zak houd.
Dan ga je thuis tegenover elkaar staan en doe je diezelfde belofte...quote:Op dinsdag 10 november 2009 14:55 schreef drijfhout het volgende:
Grappig dat veel posters hier een huwelijk reduceren tot een ring, of een mooie jurk, ofeen feestje.
Is dat wat trouwen is?
De essentie van trouwen is, dat je elkaar aankijkt en belooft er in voor en tegenspoed voorelkaar te zijn, de rest van je leven.
Het is toch die huwelijksgelofte die een huwelijk voor mij toch een vastere bestendigere relatie maken dan een gewone. Gewoon, omdat ik in een gewone relatie nooit eeuwige trouw heb beloofd, maar juist in die huwelijksgelofte wel.
En nee, ik ben niet religieus ofzo, ik had niet eens publiek bij mijn huwelijk, die gelofte en die waarde ervan zijn iets privé tussen mijn vrouw en ik. Mijn interpretatie van huwelijk, en ik verbaas me heel erg over andere casual interpretaties. Waarom zou je ueberhaupt trouwen, als het niet is omdat je de relatie tussen jullie twee wil bestendigen??
Dat jij het niet snapt betekend niet dat andere mensen er (veel) waarde aan kunnen hechten.quote:Op dinsdag 10 november 2009 15:31 schreef UltraR het volgende:
[..]
Dan ga je thuis tegenover elkaar staan en doe je diezelfde belofte...
Ik snap werkelijk niet waarom het in een gemeentehuis met de één of andere wildvreemde ambtenaar erbij opeens een andere betekenis zou hebben.
Daarom trouwden wij in een schitterend landhuis met mijn vader als B.A.B.S..quote:Op dinsdag 10 november 2009 15:31 schreef UltraR het volgende:
[..]
Ik snap werkelijk niet waarom het in een gemeentehuis met de één of andere wildvreemde ambtenaar erbij opeens een andere betekenis zou hebben.
Waar je dat nou weer vandaan haalt...quote:Op dinsdag 10 november 2009 15:56 schreef _Led_ het volgende:
[..]
Daarom trouwden wij in een schitterend landhuis met mijn vader als B.A.B.S..
Maar nogmaals, het heeft zoveel waarde als je er zelf aan hecht.
Als jij en je vriendin gelukkig zijn zonder ooit eens wat extra's voor elkaar te doen - good for you
Ik vind dat dit topic vervuilt wordt doordat het overgaat op de voor- en nadelen van trouwen.quote:Op dinsdag 10 november 2009 15:31 schreef UltraR het volgende:
[..]
Voor mij wel, niet meer en niet minder... En als het voor iemand anders wel een meerwaarde heeft, dan gun ik ze dat absoluut. Maar voor mij heeft het gewoon geen meerwaarde, wij hebben het gewoon op een andere manier geregeld. Grappig dat veel users dat zien als minderwaardig omdat ik niet tegenover een ambtenaar heb gestaan en ja heb gezegd...quote:Op dinsdag 10 november 2009 14:55 schreef drijfhout het volgende:
Is dat wat trouwen is?
Dat vind ik in principe ook.quote:Op dinsdag 10 november 2009 15:31 schreef UltraR het volgende:
[..]
Je kunt ook trouwen zonder poppenkast. maandagochtend, gratis, met zn 2, handtekening, geen speech van ambtenaar, binnen 10 minuten weer buiten en getrouwd.quote:Op dinsdag 10 november 2009 23:20 schreef drijfhout het volgende:
[..]
Dat vind ik in principe ook.
Helaas heeft zonder die poppenkast die belofte geen familierechtelijke en vermogensrechtelijke consequenties.Het is een beetje als de daad bij het woord voegen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |