abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_74392891
quote:
Op woensdag 4 november 2009 18:07 schreef clumsy_clown het volgende:
Knuppel-hoenderhok. Waarom zou je ervaring met tig anderen moeten hebben, om het leuk te hebben? Gaat het dan alleen om de plastische seks, hoe een ander zou bewegen, of die je lichamelijk anders laat voelen enzovoorts, of gaat het ook om die psychische band met meer dan één persoon willen delen?

Bij het eerste kan ik me de fantasie voorstellen, maar zou de speciale band van een relatie de daadwerkelijke actie tegenstaan, in het tweede geval lijkt me de relatie nie helemaal goed te zitten.

Als de relatie perfect is en de seks ook, waarom moet er dan extra ervaring bij? En nou niet met ongein komen van 'je weet niet of het goed is tot je kan vergelijken', slechte seks merk je wel. Denk ik.
Inderdaad als het niet lekker aanvoelt weet je het toch ook dat het verkeerd zit.
Waarschijnlijk vind ze dan gewoon de seks niet boeiend genoeg meer, ik ben 17 heb 1jaar 2maanden met mijn vriend morgen en hij is mijn eerste, en ik ga ook niet zeuren "ik wil meer ervaring hebben, want sommige vriendinnen hebben het ook met meerdere gedaan"
Boeiend, als je maar gelukkig bent met elkaar!

Dus ts, sterkte ik denk het negatieve er van.
Sorry
-
pi_74393033
quote:
Op woensdag 4 november 2009 18:14 schreef Esmerallda17 het volgende:

[..]

Inderdaad als het niet lekker aanvoelt weet je het toch ook dat het verkeerd zit.
Waarschijnlijk vind ze dan gewoon de seks niet boeiend genoeg meer, ik ben 17 heb 1jaar 2maanden met mijn vriend morgen en hij is mijn eerste, en ik ga ook niet zeuren "ik wil meer ervaring hebben, want sommige vriendinnen hebben het ook met meerdere gedaan"

Sorry
Je geeft het al precies aan: je bent 17.
  woensdag 4 november 2009 @ 18:22:15 #53
73345 B-FliP
Like it ain't no thang..
pi_74393163
quote:
Knuppel-hoenderhok. Waarom zou je ervaring met tig anderen moeten hebben, om het leuk te hebben? Gaat het dan alleen om de plastische seks, hoe een ander zou bewegen, of die je lichamelijk anders laat voelen enzovoorts, of gaat het ook om die psychische band met meer dan één persoon willen delen?

Bij het eerste kan ik me de fantasie voorstellen, maar zou de speciale band van een relatie de daadwerkelijke actie tegenstaan, in het tweede geval lijkt me de relatie nie helemaal goed te zitten.

Als de relatie perfect is en de seks ook, waarom moet er dan extra ervaring bij? En nou niet met ongein komen van 'je weet niet of het goed is tot je kan vergelijken', slechte seks merk je wel. Denk ik.
Hoe weet je dat het perfect is als je geen vergelijkingsmateriaal hebt? Er is ook een heeeeel groot vlak
tussen slechte seks en perfecte seks... Zo is er ook een verschil tussen echt honger hebben en niks te eten hebben, en een feestmaal eten, dus als je je honger kan stillen met een boterham met kaas is het goed? Zou je dan niet willen zien hoe ander eten proeft voordat je echt kan zeggen wat je lekker vind?
Dat veel mensen dat niet doen, en principieel bij elkaar blijven hoeft nog niet te betekenen dat dat de goede keuze is... Als zoiets knaagt dan blijft dat meestal doorknagen totdat je het ervaren hebt...

De statistieken van vrouwen die niet aan hun genot komen, zowel als mannen die klagen over de regelmaat van seks zeggen wat dat aangaat meer dan genoeg... Maarja, t is makkelijk om te zeggen dat t nou eenmaal zo is, want dan hoeft er niets ingrijpends te veranderen en kan je fijn onbevredigt blijven...

Ervaringen zijn gewoon belangrijk om te weten wat je wil... Naar mijn idee gaat zoiets zowel om het plastische als het psychische, al is het alleen maar hoe iemand je op dat moment psychisch laat voelen... Zo kan een vrouw een heel andere reactie hebben bij de ene man, dan bij de andere...
What you pay attention to, you become conscious of...
B-FliP Youtube Channel
Bionic - In on the Outside EP: 2-3-2012
pi_74393174
quote:
Op woensdag 4 november 2009 18:18 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

ja dat doet er niet toe, het gaat er om dat er toch echt wel een reden voor zou zijn als ze per se seks wilt hebben met een ander.
-
pi_74393229
quote:

[..]

Nou ja, reageer dan 's onderbouwd vanuit een hogere leeftijdsgroep. Ik ben niet tegen meerdere bedpartners heur, ik vraag me alleen af waar dat panische 'JE BENT NIET COMPLEET ALS JE MINIMAAL ZOVEEL MENSEN HEBT GENEUKT'-sfeertje vandaan komt. Seks goed, relatie goed, maar toch dir behoefte. Wrom? Het idee dat het knullig is als je het niet doet?
pi_74393247
quote:
Op woensdag 4 november 2009 18:22 schreef Esmerallda17 het volgende:

[..]

ja dat doet er niet toe, het gaat er om dat er toch echt wel een reden voor zou zijn als ze per se seks wilt hebben met een ander.
Nee, je snapt dat niet. En het dan vergelijken met jezelf, je bent jaaaren jonger.
Spreek je over 10 jaar wel weer.

De mens is niet monogaam, en zeker niet na een jarenlange relatie.
En dat heeft niks met jouw vriendinnetjes te maken die wel meerdere vriendjes hebben gehad.
  woensdag 4 november 2009 @ 18:27:49 #57
97643 misteriks
finest in cool since 1977
pi_74393346
Als er nog geen kinderen in het spel zijn vrees ik het ergste voor deze relatie
misteriks' contribution is sponsored by Great Attitude Inc.
pi_74393355
quote:
Op woensdag 4 november 2009 18:24 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Nee, je snapt dat niet. En het dan vergelijken met jezelf, je bent jaaaren jonger.
Spreek je over 10 jaar wel weer.

De mens is niet monogaam, en zeker niet na een jarenlange relatie.
En dat heeft niks met jouw vriendinnetjes te maken die wel meerdere vriendjes hebben gehad.
Ik vind het gewoon zinloos, en de reden al helemaal.
Mag toch wel mijn mening geven..
En mijn vriendinnetjes zijn niet allemaal zó jong hoe je doet hoor..
-
pi_74393418
quote:
Op woensdag 4 november 2009 18:22 schreef B-FliP het volgende:

[..]

Hoe weet je dat het perfect is als je geen vergelijkingsmateriaal hebt? Er is ook een heeeeel groot vlak
tussen slechte seks en perfecte seks... Zo is er ook een verschil tussen echt honger hebben en niks te eten hebben, en een feestmaal eten, dus als je je honger kan stillen met een boterham met kaas is het goed? Zou je dan niet willen zien hoe ander eten proeft voordat je echt kan zeggen wat je lekker vind?
Dat veel mensen dat niet doen, en principieel bij elkaar blijven hoeft nog niet te betekenen dat dat de goede keuze is... Als zoiets knaagt dan blijft dat meestal doorknagen totdat je het ervaren hebt...

De statistieken van vrouwen die niet aan hun genot komen, zowel als mannen die klagen over de regelmaat van seks zeggen wat dat aangaat meer dan genoeg... Maarja, t is makkelijk om te zeggen dat t nou eenmaal zo is, want dan hoeft er niets ingrijpends te veranderen en kan je fijn onbevredigt blijven...

Ervaringen zijn gewoon belangrijk om te weten wat je wil... Naar mijn idee gaat zoiets zowel om het plastische als het psychische, al is het alleen maar hoe iemand je op dat moment psychisch laat voelen... Zo kan een vrouw een heel andere reactie hebben bij de ene man, dan bij de andere...
Ja maar je kaart het zelf al aan: die vrouwen voelen zich niet bevredigd en die mannen vinden dat ze te weinig seks hebben. Ze beseffen dus best dat het niet helemaal goed zit, maar besluiten dan zelf daar genoegen mee te nemen. Da's hun domme fout, maar dan is er dus iets al niet helemaal ok. Ik vraag me af of het echt zo vaak voorkomt dat iemand een relatie met een ander krijgt en zich dan ineens beseft 'goh, bij de vorige was het eigenlijk best kut'. En als dat wel gebeurt, vinnik dat je de seks, de relatie, whatever niet vaak genoeg tegen het licht hebt gehouden.
  woensdag 4 november 2009 @ 18:29:50 #60
73345 B-FliP
Like it ain't no thang..
pi_74393421
quote:

Sorry
Het gaat helemaal niet omdat anderen het met meerdere gedaan hebben... Het gaat om erachter te komen wat je wil... En daar kan je het beste redelijk vroeg (maar niet te vroeg) achterkomen... Het liefst VOORDAT
je aan een huis en kinderen begint... Als je die experimentele fase overslaat zal dat later wellicht de kop opsteken in de vorm van een onbedwingbare nieuwschierigheid...

En jij bent nog 17, ga ervanuit dat jouw behoeftens alswel als die van je vriend ook kunnen veranderen, en dat jullie levens ingrijpend kunnen en zullen veranderen de komende jaren... Dingen die je nu interesseren zijn ook aan verandering onderhevig... Je bent nog bezig met volwassen worden en de eerste relaties zijn meestal experimenteel, al voelt dat niet zo... Dat betekent natuurlijk niet dat je niet ten volste van elkaar kan genieten en kan hopen op een lang samenzijn...
B-FliP Youtube Channel
pi_74393498
quote:
Op woensdag 4 november 2009 18:29 schreef B-FliP het volgende:

[..]

Het gaat helemaal niet omdat anderen het met meerdere gedaan hebben... Het gaat om erachter te komen wat je wil... En daar kan je het beste redelijk vroeg (maar niet te vroeg) achterkomen... Het liefst VOORDAT
je aan een huis en kinderen begint... Als je die experimentele fase overslaat zal dat later wellicht de kop opsteken in de vorm van een onbedwingbare nieuwschierigheid...

En jij bent nog 17, ga ervanuit dat jouw behoeftens alswel als die van je vriend ook kunnen veranderen, en dat jullie levens ingrijpend kunnen en zullen veranderen de komende jaren... Dingen die je nu interesseren zijn ook aan verandering onderhevig... Je bent nog bezig met volwassen worden en de eerste relaties zijn meestal experimenteel, al voelt dat niet zo... Dat betekent natuurlijk niet dat je niet ten volste van elkaar kan genieten en kan hopen op een lang samenzijn...
Klopt ook wat je zegt!
Alleen ik heb gewoon een raar denk vermogen en ik denk altijd van "als een jongen / vrouw seks wil met een ander, vind ze het niet goed genoeg om het te doen met de huidige relatie" misschien dat ik er later nog anders over na denk, maar nu is dat mijn visie daar op.
-
pi_74393520
quote:
Op woensdag 4 november 2009 18:29 schreef B-FliP het volgende:

[..]

Precies.
  woensdag 4 november 2009 @ 18:39:57 #63
94676 Garisson72
weten is weten dat je nix weet
pi_74393762
quote:
Het is puur vanuit egoistische overwegingen, denk ik. JIJ wil weten hoe het met een ander is, los van de relatie die je hebt. Het kunnen dus 2 compleet losstaande zaken zijn, mits je het in je hebt om die 2 zaken te scheiden. Dat is tegelijk een valkuil, uiteraard.
Breasts! helping men to avoid eye contact since 1865.
  woensdag 4 november 2009 @ 18:41:29 #64
73345 B-FliP
Like it ain't no thang..
pi_74393829
quote:
Op woensdag 4 november 2009 18:29 schreef clumsy_clown het volgende:
Ja maar je kaart het zelf al aan: die vrouwen voelen zich niet bevredigd en die mannen vinden dat ze te weinig seks hebben. Ze beseffen dus best dat het niet helemaal goed zit, maar besluiten dan zelf daar genoegen mee te nemen. Da's hun domme fout, maar dan is er dus iets al niet helemaal ok. Ik vraag me af of het echt zo vaak voorkomt dat iemand een relatie met een ander krijgt en zich dan ineens beseft 'goh, bij de vorige was het eigenlijk best kut'. En als dat wel gebeurt, vinnik dat je de seks, de relatie, whatever niet vaak genoeg tegen het licht hebt gehouden.
Ik heb vaker meisjes gehad die nog nooit tot een orgasme waren gekomen... Hetzij door zichzelf, hetzij met behulp van een speeltje en/of een sekspartner... Veel vrouwen zijn er ook nog steeds van overtuigd dat ze dat niet kunnen... Als je dat idee al hebt, hoe wil je dan hopen op beter? En zal je dan de drang hebben om seks te blijven hebben op regelmatige basis? Dit terwijl er veel mannen zijn die daar ook allesbehalve in geinteresseerd zijn als ze maar aan hun genot komen of deze staat van opwinding gewoon niet bij de betreffende vrouw voor elkaar kunnen krijgen?

Ik heb ook gemerkt dat het gewoon niet bij iedereen hetzelfde werkt, het ligt aan de combinatie van beide sekspartners en hoe ze daarmee omgaan... Soms klikt het enorm goed, soms niet, en soms tja, net wel net niet... Maar als je het verschil niet weet, dan zal het altijd een vraag blijven... Ik denk wel dat je gelijk hebt dat als de seks echt enorm goed is en je vaak tot je hoogtepunt komt en genoeg samen experimenteert deze nieuwschierigheid wellicht minder zou kunnen zijn, maar daar heb je wel meestal wat ervaring bij nodig...
B-FliP Youtube Channel
  woensdag 4 november 2009 @ 18:41:46 #65
94676 Garisson72
pi_74393845
quote:
Op woensdag 4 november 2009 18:29 schreef clumsy_clown het volgende:
Ik vraag me af of het echt zo vaak voorkomt dat iemand een relatie met een ander krijgt en zich dan ineens beseft 'goh, bij de vorige was het eigenlijk best kut'. En als dat wel gebeurt, vinnik dat je de seks, de relatie, whatever niet vaak genoeg tegen het licht hebt gehouden.
Je wil ze niet op de koffie hebben denk ik, al degenen waar dit wel voor opgaat.
  woensdag 4 november 2009 @ 18:43:42 #66
47047 Herkauwer
een dag niet gehuppeld .......
pi_74393926
Ik zou niet erg vinden als zij dat zou willen, ik sta daar ook wel open voor. Uiteraard geldt het dan ook voor mij, maar bespreekbaar maken met mijn vriendin is een heel ander verhaal.... Zij heeft die behoefte zeker niet.
Zonnepanelen 28 * 290 = 8120 Wp - W - 11° hellingshoek
pi_74394769
quote:
Op woensdag 4 november 2009 18:41 schreef B-FliP het volgende:

[..]

Ik heb vaker meisjes gehad die nog nooit tot een orgasme waren gekomen... Hetzij door zichzelf, hetzij met behulp van een speeltje en/of een sekspartner... Veel vrouwen zijn er ook nog steeds van overtuigd dat ze dat niet kunnen... Als je dat idee al hebt, hoe wil je dan hopen op beter? En zal je dan de drang hebben om seks te blijven hebben op regelmatige basis? Dit terwijl er veel mannen zijn die daar ook allesbehalve in geinteresseerd zijn als ze maar aan hun genot komen of deze staat van opwinding gewoon niet bij de betreffende vrouw voor elkaar kunnen krijgen?
Ja, nou ja, dan ben je niet bijster slim, vind ik. Maar misschien is dat mijn insteek, dat ik vrouwen die zich neerleggen bij iets onzinnigs als 'misschien kan ik niet klaarkomen' of 'nou ja, dan hebben we maar seks omdat hij het lekker vindt' niet begrijp. Als je in zo'n relatie zit, is het niet vreemd dat het gras elders groener lijkt en je dus inderdaad iemand moet zoeken die wel bij je past.
quote:
Ik heb ook gemerkt dat het gewoon niet bij iedereen hetzelfde werkt, het ligt aan de combinatie van beide sekspartners en hoe ze daarmee omgaan... Soms klikt het enorm goed, soms niet, en soms tja, net wel net niet... Maar als je het verschil niet weet, dan zal het altijd een vraag blijven... Ik denk wel dat je gelijk hebt dat als de seks echt enorm goed is en je vaak tot je hoogtepunt komt en genoeg samen experimenteert deze nieuwschierigheid wellicht minder zou kunnen zijn, maar daar heb je wel meestal wat ervaring bij nodig...
Die ervaring bouw je dan toch op door samen dingen te proberen? Zijn mensen dan echt zo weinig inventief dat ze verwachten dat ze een keer iemand tegenkomen die het magische knopje wel weet te vinden? Als het niet klikt met iemand, zoek je een ander, ja, maar als het wél klikt met iemand, moet je imo ook nieuwe dingen kunnen proberen, waardoor het interessant blijft. Of in ieder geval op moeten kunnen zoeken wat wél lekker is voor jou.
quote:
Op woensdag 4 november 2009 18:41 schreef Garisson72 het volgende:

[..]

Je wil ze niet op de koffie hebben denk ik, al degenen waar dit wel voor opgaat.
Meh, nogmaals: domme mensen. Kan ik me geen voorstelling van maken. Jammer is dat, dat mensen akkoord gaan met mediocre, en te bang zijn om een relatie te beoordelen, en kritisch te kijken naar wat beter kan en hoe je het beter kan maken.

Daarop aansluitend vind ik het onzin dat hier direct wordt geroepen dat de vriendin van TS haar keuze al heeft gemaakt en dat dús moet gebeuren. Ze heeft een wens uitgesproken, maar dat hoeft toch niet direct te betekenen dat het daadwerkelijk moet gebeuren? Mij lijkt het logischer dat ze 's flink met elkaar gaan praten wát het dan precies is, wat ze bij een ander zoekt en hoe ze het vindt dat TS het helemaal niets vindt. En of ze dat kan begrijpen. En of er ergens een compromis kan worden gesloten.

Mên, wat zijn mensen eigenlijk weinig eerlijk tegen elkaar, in zo'n relatie.
pi_74394864
vraag haar wat ze mist en wat je er misschien zelf aan kan doen?
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  woensdag 4 november 2009 @ 19:17:05 #69
94676 Garisson72
pi_74395132
quote:
Op woensdag 4 november 2009 19:07 schreef clumsy_clown het volgende:
Meh, nogmaals: domme mensen. Kan ik me geen voorstelling van maken. Jammer is dat, dat mensen akkoord gaan met mediocre, en te bang zijn om een relatie te beoordelen, en kritisch te kijken naar wat beter kan en hoe je het beter kan maken.
Tja, triest genoeg zijn er daar veel van, en vanuit menselijk gedrag misschien niet zo raar. Angst om iets op tafel te gooien en daarmee ook de consequenties te moeten ondergaan, denk ik. Dan laat je ht maar zoals het is, dat sluipt erin, en voor je het weet gaat het jarenlang zo.
quote:
Daarop aansluitend vind ik het onzin dat hier direct wordt geroepen dat de vriendin van TS haar keuze al heeft gemaakt en dat dús moet gebeuren. Ze heeft een wens uitgesproken, maar dat hoeft toch niet direct te betekenen dat het daadwerkelijk moet gebeuren? Mij lijkt het logischer dat ze 's flink met elkaar gaan praten wát het dan precies is, wat ze bij een ander zoekt en hoe ze het vindt dat TS het helemaal niets vindt. En of ze dat kan begrijpen. En of er ergens een compromis kan worden gesloten.
In de ideale wereld zou het zo gaan, ja. Maar misschien is zij al zo ver in haar hoofd dat ze er niet meer omheen kan dat ze een andere man wil voelen. Dat gaat niet zelden zo dat het zich lange tijd ontwikkelt in het hoofd, ondertussen gewoon mooi-weer-spelend, en als het dan te berde wordt gebracht is de keuze eigenlijk al gemaakt. Dan is het meer een mededeling dan de start van een gesprek.
quote:
Mên, wat zijn mensen eigenlijk weinig eerlijk tegen elkaar, in zo'n relatie.
Je wordt toch niet verbitterd nu hè.
pi_74395548
quote:
Op woensdag 4 november 2009 19:17 schreef Garisson72 het volgende:

[..]

Tja, triest genoeg zijn er daar veel van, en vanuit menselijk gedrag misschien niet zo raar. Angst om iets op tafel te gooien en daarmee ook de consequenties te moeten ondergaan, denk ik. Dan laat je ht maar zoals het is, dat sluipt erin, en voor je het weet gaat het jarenlang zo.
Ik snap de uitleg, en ik vind het oprecht knap dat die mensen gelukkig kunnen worden, of in ieder geval denken dat ze het zijn, op die manier. Ik zou het niet kunnen, en niemand aanraden. Het klinkt bijzonder arrogant, daar ben ik me van bewust, maar ik vind het eigenlijk ook een teken van...sja...echt dommigheid, een niet bijster hoge intelligentie, dat mensen die gesprekken niet kunnen voeren zonder in directe defensie te schieten. Het heeft niets met intelligentie te maken waarschijnlijk, maar zo zie ik het.
quote:
In de ideale wereld zou het zo gaan, ja. Maar misschien is zij al zo ver in haar hoofd dat ze er niet meer omheen kan dat ze een andere man wil voelen. Dat gaat niet zelden zo dat het zich lange tijd ontwikkelt in het hoofd, ondertussen gewoon mooi-weer-spelend, en als het dan te berde wordt gebracht is de keuze eigenlijk al gemaakt. Dan is het meer een mededeling dan de start van een gesprek.
Je hebt gelijk, als het te ver is en de relatie niet zo open is als TS denkt en hoopt, is het bewijs van het einde. Laten we met 'm meehopen dat het niet zo is.
quote:
Je wordt toch niet verbitterd nu hè.
Welnee, ik verbaas me alleen, en voel me vervolgens superieur .

Nee, maar ik ben blij dat het in ieder geval bij mij niet zo werkt .
pi_74401376
quote:

[..]

Sorry
Denk je over 13jaar nog zo hierover. Doubt it
Science flies you to the moon. Religion flies you into buildings.
  woensdag 4 november 2009 @ 22:55:00 #72
73345 B-FliP
Like it ain't no thang..
pi_74404853
quote:
Op woensdag 4 november 2009 19:27 schreef clumsy_clown het volgende:
Ik snap de uitleg, en ik vind het oprecht knap dat die mensen gelukkig kunnen worden, of in ieder geval denken dat ze het zijn, op die manier. Ik zou het niet kunnen, en niemand aanraden. Het klinkt bijzonder arrogant, daar ben ik me van bewust, maar ik vind het eigenlijk ook een teken van...sja...echt dommigheid, een niet bijster hoge intelligentie, dat mensen die gesprekken niet kunnen voeren zonder in directe defensie te schieten. Het heeft niets met intelligentie te maken waarschijnlijk, maar zo zie ik het.
Heeft volgens mij ook met schaamte/onzekerheid/angst en schuldgevoel te maken... Ook komen communicatie stoornissen in alle bevolkingslagen voor...
B-FliP Youtube Channel
  woensdag 4 november 2009 @ 23:06:46 #73
265283 maickeltje
Nothing to lose
pi_74405275
quote:

[..]

Precies ik wil je wel is weer horen over 10 jaar.
pi_74408257
tja lastig... zelf had ik een relatie die naar mijn mening goed was... waren 7,5 samen en huisje boompje beestje... Op een gegeven moment opperde zei ook zoiets als in Ts geval (niet gedaan) en een half jaar later werd ik ingeruild voor een ander.... Dus ja ook al zie je het zelf niet het zou wel iets kunnen betekenen
pi_74408263
ow en btw kan het ook mishebben hoor! maar praat er iig wel eerlijk over!!!

en anders een trio een idee??
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')