Ik mis in alle reacties eigenlijk nog steeds een totaal andere invalshoek....
Hoewel ik de term 'parenclub' al een paar keer voorbij heb zien komen, hierbij nog even een pleidooi om idd gewoon eens lekker SAMEN naar een parenclub te gaan, maar echter wel met geheel andere argumenten.
Het is op de eerste plaats iets wat je kan beschouwen als 'samen je horizon verbreden', met als bijkomend voordeel dat bij je vriendin even de druk van de ketel is. En een 10 jaar lang opgebouwde vertrouwens- en liefdesband is echt niet door een potje sex met een ander ineens verdwenen.
En bovendien, als je werkelijk heel diep om elkaar geeft, dan wil je de ander toch alleen maar blij en gelukkig zien? En geloof me: sex is maar sex.
Je partner willens en wetens beperken in diens bewegingsvrijheid (in de breedste zin van het woord) is veel funester voor een relatie. Hoe 'strakker' je iemand houdt, hoe meer diegene zich 'los' zal willen rukken.
Bij sex met anderen kan jaloezie uiteraard een rol spelen, maar dat is meer een 'state of mind'. Die jaloezie is tenslotte gebaseerd op de angst om je geliefde kwijt te raken. De ironie is hier echter dat het botweg verbieden en negeren van de wensen/fantasieën van je partner dat juist zal bespoedigen.
En geloof me: juist door dit soort wederzijds begrip en het ook serieus SAMEN verder te willen oplossen, zal alleen maar een nog diepere band met elkaar tot gevolg hebben.
En als ze dan (op die club) heerlijk verwend wordt door een andere man (uiteraard safe), is het toch heerlijk om die geile stralende blije blik op het gezicht van je geliefde te zien? En de wetenschap bij haar dat JIJ dat mogelijk hebt gemaakt? En 10 jaar lief en leed met elkaar delen wis je daarmee absoluut niet uit. Ze zal zich juist completer gaan voelen, en zich nog meer gaan beseffen dat ze bij jou absoluut de juiste partner heeft getroffen.
En de wetenschap voor jou dat ze aan het eind van de avond toch weer met jou naar huis gaat en die andere mannen het nakijken hebben, is toch ook nog eens een leuk en trots gevoel? Zo van: "Lekker wijfie heb ik he? Je mag er dan misschien wel even van proeven, maar ze blijft toch lekker helemaal van mij!"
En ik kan je garanderen dat het er in een parenclub veel relaxter, respectvoller en vrouwvriendelijker aan toe gaat dan in de gemiddelde kroeg. Bovendien staat ook de hygiene altijd in een zeer hoog vaandel. En iemand die het woordje 'nee' niet begrijpt wordt er ook zonder pardon uit gezet.
Zo te horen is ze zelf al open en eerlijk genoeg om hier op een verantwoorde en correcte manier mee om te gaan (ze probeert het tenslotte zelf al bespreekbaar te maken), het enige wat hier dan nog verkeerd kan lopen is dus een verkeerde 'state of mind'. Als je werkelijk elkaars soulmates bent en voor elkaar door het vuur wilt gaan en alles voor elkaar over hebt, mag een simpel potje (safe) sex met een ander toch geen punt zijn als dat zo'n sterke fantasie is van je partner?
En in zo'n parenclub kom je ook nog eens mensen tegen die dit soort fases in hun relatie ook gehad hebben en je zal daar dus wellicht ook betere tips en richtlijnen kunnen krijgen dan op een forum.
Nogmaals, het botweg verbieden is een veel grotere garantie voor een breuk. Uiteraard kun je wel vooraf duidelijke afspraken maken, bijvoorbeeld dat jij ook een stem hebt in met wie ze wel en met wie ze niet iets doet, of bepaalde handelingen wel of niet. Vaak wordt er dan bijvoorbeeld niet gezoend met een ander, of jullie doen de eerste keer nog helemaal niets met een ander, maar kijken eerst even de kat uit de boom daar om te zien hoe het gaat.
Op zijn allerminst ziet je vriendin dan in ieder geval dat je haar serieus neemt en er in essentie ook wel 'open' voor staat, en dat zal op zichzelf al een hernieuwd respect voor elkaar opleveren. Plus je weet in ieder geval dat ALS er iets gebeurt, dat het dan ook veilig en zonder gevaar is (wat op zichzelf toch ook niet onbelangrijk is). En bovendien heb je er dan tenminste ook zelf nog enige controle over, als ze 'vreemd' gaat (of nog erger, je verlaat) weet je tenslotte helemaal niets van wat er zich allemaal gaat afspelen. En wie weet ga je het zelf ook wel heel geil vinden allemaal?
En onthoud goed dat dit soort sex niets te maken heeft met liefde of verliefd zijn (iets wat ze voor jou wel nog steeds voelt, veronderstel ik). Ze zal hierdoor juist zelf gaan ervaren en beseffen dat sex met je ware geliefde toch een veel diepere ervaring is dan enkel 'lustsex'.
En als het hele 'neuken met een ander' idee je zo dwars zit, bedenk dan dat met een condoom ertussen de pik en de kut elkaar niet eens aanraken!
Moraal van dit verhaal: het leven is veel te kort om je zorgen te maken over dingen die juist voor plezier horen te zorgen, en de wensen/fantasieën van je partner waar te kunnen maken is toch juist iets geweldigs om te kunnen doen?
If you find a posting or message from me offensive, inappropriate or disruptive, please ignore it.
If you don't know how to ignore a posting, complain to me and I will be only too happy to demonstrate :-)