quote:Op maandag 2 november 2009 10:04 schreef Rbhp het volgende:
Vraagje, en misschien is het al behandeld. Ik ren normaal gesproken op de baan, en op gras en gravel (voetbal en tennis). Gisteren heb ik sinds hele lange tijd weer gelopen op een loopband en na 30 minuten was mijn rechterkuit zo stijf als de *&^&*, ik kon niet eens meer mijn voet richting lichaam trekken. Dit heb ik nooit als ik gewoon op de baan ren, iemand die hier ook last van heeft en weet waar dit eventueel aan ligt?
enquote:Op maandag 2 november 2009 13:53 schreef DeeBee het volgende:
Klinkt als overbelasting van een pees door de duur en hardheid van de ondergrond, maar ja, zou het niet zeker weten.
Kan trouwens wel even in de OP vermeld worden voortaan: een hoeveelheidlinks naar sites met uitleg over blessures enzo, want de meeste vragen hier gaan altijd over dat soort dingen, alsof het hier vol zit met fysiotherapeuten.
Maybe zo nog even lopen.
quote:Op maandag 2 november 2009 22:09 schreef Asics-DS het volgende:
[..]
1:08 is de tijd van mn pa. Ik zelf liep 1:18 (2e wedstrijd toentertijd). Terugvallen op Start2Run is heel eenvoudig: ga wielrennen. Je krijgt een dijk van een conditie, zeker als je wedstrijden rijd, maar je loopspiertjes worden nogal zwak. Ik loop nu echt met zo'nuitdrukking op mn gezicht als ik loop, want van zulke korte loopjes haal ik geen voldoening.
Gewoon het einddoel in mn hoofd houden en niet meer dan 10% per week opbouwen.
Had hem zo van de wiki gehaald.quote:Op dinsdag 3 november 2009 09:53 schreef ForrestX het volgende:
[mierenneukmode]Volgens mij heb je de oude OP gebruikt...tijden etc uit Deel 35 waren up-to-date. Wellicht edit copy/paste?[/mierenneukmode]
EIgenlijk bedoelt als TVP..
Enkeltje gaat de goede kant op...nog rust tot zondag en dan kijken of ik mezelf weer up-to-spec kan krijgen voor de 7Heuvelen...
Idemquote:Op dinsdag 3 november 2009 19:20 schreef Jojogirl het volgende:
*meld*![]()
MOrgenavond weer lopen, want vanavond even echt geen zin. Ben ook lekker verkouden, dus ga straks maar eens vroeg slapen.
Thanks, beter!quote:Op dinsdag 3 november 2009 19:11 schreef djayzz het volgende:
[..]
Had hem zo van de wiki gehaald.
[Aangepast]
Zo zou het moeten zijn dan, alleen de tijden van de Dam tot Dam stonden er in het vorige deel ook niet in..
Mooie OP is geen must natuurlijk, maar wel leuk...quote:Op dinsdag 3 november 2009 20:43 schreef dyna18 het volgende:
Wel lastig als iedereen de OP zelf moet gaan bijhouden. Hoe weet je dan wie er niet meer actief zijn?
Kan je ze niet kopiëren uit je vorige OP en dan in de Wiki zetten, dan kan ik ze ook in deze OP gebruiken. ?quote:
Jee, wat gaan deze topics snel! Dat even terzijde.quote:Op maandag 2 november 2009 21:20 schreef Asics-DS het volgende:
Lang geleden dat ik hier gepost heb, maar we lopen weer. Een paar jaar terug hard getraind nadat ik als voetballertje leuke resultaten liep (57:15 op 10 Mijl en 1:18 op de halve). Vervolgens keihard trainen = blessure. Door die blessure bij het wielrennen beland. Daar ook mooie wedstrijden gereden en nog Topsport status voor gekregen.
Nu ga ik geneeskunde studeren en is de tijd er niet om zoveel te fietsen als ik nu doe. Dus: lopen. Naja, 'lopen' want ik ben bezig met Start2Run.
Ik voel me echt een idioot als ik blokjes van 1 minuut loop en dan weer wandel. Ik blijf 't toch doen want ik wil overbelastingblessures voorkomen. Die gooiden 2 jaar terug ook roet in 't eten.
Doelen zijn nog altijd de tijden van mn pa verbeteren (1:08 op de halve o.a.) en de halve marathon in mn oude dorpje winnen in 2010 haha![]()
Anyway: ik loop weer
quote:Op woensdag 4 november 2009 09:08 schreef Jojogirl het volgende:
[ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ]
Mag ik er ook bijquote:Op woensdag 4 november 2009 09:08 schreef Jojogirl het volgende:
[ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ]
Jamaar jij lurkt hier alleen maar zeg je net..quote:Op woensdag 4 november 2009 10:33 schreef caspervc het volgende:
[..]
Mag ik er ook bij[ afbeelding ]
Je vergeet de belangrijkste!quote:Op woensdag 4 november 2009 09:08 schreef Jojogirl het volgende:
Idd, dat wel, voor de nuttige tips, maar ik loop wel 3x per week.... Alleen niet de über afstanden, maar de Evy lessenquote:Op woensdag 4 november 2009 10:45 schreef djayzz het volgende:
[..]
Jamaar jij lurkt hier alleen maar zeg je net..
Nou vooruit, je staat erinquote:Op woensdag 4 november 2009 13:41 schreef caspervc het volgende:
[..]
Idd, dat wel, voor de nuttige tips, maar ik loop wel 3x per week.... Alleen niet de über afstanden, maar de Evy lessen
Ik kan hier op mijn werk niet alle Usericons zien, als ik thuis ben zal ik hem compleet makenquote:Op woensdag 4 november 2009 13:54 schreef Jojogirl het volgende:
Die 2 die ik vergeten was die waren in een erg afwijkende maat en zouden de hele lay-out vertiefen. Vandaar dat ik ze weggelaten had
Mijn ervaring is dat verkoudheid niet echt een negatief effect op het lopen heeft bij mij.. Sterker nog, mijn verstopte neus en ademhaling zijn vaak juist weer prima als ik een tijdje bezig ben. Ik weet niet hoe dit bij anderen zit?quote:Op dinsdag 3 november 2009 19:20 schreef Jojogirl het volgende:
*meld*![]()
MOrgenavond weer lopen, want vanavond even echt geen zin. Ben ook lekker verkouden, dus ga straks maar eens vroeg slapen.
Goeie insteek, en inderdaad een goede manier om te zien of je vooruit gaatquote:Op woensdag 4 november 2009 16:50 schreef AncientSound het volgende:
Er is geschiedenis geschreven... ik heb hardgelopen. Ik ben een absolute niet-sporter (behalve wintersport) maar kreeg van mijn zanglerares te horen dat ik echt wat meer conditie en kracht moest opbouwen. Joggen was goed, volgens haar, en ik zou in een paar weken al verschil merken. Dus zodoende.
Het viel me eigenlijk best mee. Ik ben niet zo lang weggeweest, ongeveer een half uur (buurjongetje: ben je nu al weer terug?). En ik moet af en toe wel even een stukje wandelen tussendoor. Maar voor mijn gevoel heb ik me precies genoeg ingespannen. Nu heb ik het plan opgevat 3 keer in de week een half uurtje te gaan lopen: dinsdagochtend, vrijdagochtend en zondagavond. Eerst steeds maar hetzelfde rondje, zodat ik een beetje kan merken of ik vooruit ga.
Zou dat wat zijn?
Dat dus + hoofdpijnquote:Op woensdag 4 november 2009 21:21 schreef computergirl het volgende:
hoi.....vanavond niet gelopen want hartstikke onweer en regen hiero (gewoon smoes natuurlijk)
Zaterdag wordt het ook al bagger weer
Duathlon/Triatlon lijkt me echt fantastisch, maar dan loop ik weer tegen 't probleem aan dat ik minder tijd heb om te trainen. 10/15 uur moet haalbaar zijn, maar dat betekend wel dat ik soms 's morgens en/of 's avonds moet trainen. Met lopen kan dat perfect, maar met fietsen werkt dat wat minder goed. Wil ik overigens weer op niveau lopen zal ik ook aan die 15 uur gaan komen (incl. sportschool etc.)quote:Op woensdag 4 november 2009 08:32 schreef e-runner het volgende:
[..]
Jee, wat gaan deze topics snel! Dat even terzijde.
Je klinkt als iemand die ook erg goed op de duathlon zou zijn. Dat opbouwen dat kost toch wel weer wat tijd. Ik heb dat zelf gemerkt nadat ik jaren gestopt was. De tijden die ik vroeger liep haal ik nog altijd niet.
Maar goed, bij jou zit er maar 2 jaar tussen dus dat valt mee.
Mooi streven die 1.08, de loop genen heb je blijkbaar van je pa meegekregen.
Ik geloof dat dat door de late inschrijving komt. Start zelf in geel.quote:Op woensdag 4 november 2009 19:48 schreef ForrestX het volgende:
Ik start in een by-pass vak...iemand enig idee wat dat is en waarom?
Wellicht met mijn streeftijd of late inschrijving?
Veel succes. Je zou bijv. de mp3's van Evy kunne gebruiken.quote:Op woensdag 4 november 2009 16:50 schreef AncientSound het volgende:
Er is geschiedenis geschreven... ik heb hardgelopen. Ik ben een absolute niet-sporter (behalve wintersport) maar kreeg van mijn zanglerares te horen dat ik echt wat meer conditie en kracht moest opbouwen. Joggen was goed, volgens haar, en ik zou in een paar weken al verschil merken. Dus zodoende.
Het viel me eigenlijk best mee. Ik ben niet zo lang weggeweest, ongeveer een half uur (buurjongetje: ben je nu al weer terug?). En ik moet af en toe wel even een stukje wandelen tussendoor. Maar voor mijn gevoel heb ik me precies genoeg ingespannen. Nu heb ik het plan opgevat 3 keer in de week een half uurtje te gaan lopen: dinsdagochtend, vrijdagochtend en zondagavond. Eerst steeds maar hetzelfde rondje, zodat ik een beetje kan merken of ik vooruit ga.
Zou dat wat zijn?
Heeft met je streeftijd te maken en het parcours (start/finish locatie). De wereldtoppers lopen namelijk de 15 kilometer in zo'n 42/43 minuten (dan is Bekele dus weer terug bij de start/finish, want die zijn op dezelfde plek).quote:Op woensdag 4 november 2009 19:48 schreef ForrestX het volgende:
Ik start in een by-pass vak...iemand enig idee wat dat is en waarom?
Wellicht met mijn streeftijd of late inschrijving?
waar ben ikquote:Op woensdag 4 november 2009 09:08 schreef Jojogirl het volgende:
quote:Op woensdag 4 november 2009 21:42 schreef PteV het volgende:
djayzz, zou je mijn usericon ook willen toevoegen?
Ik zie jullie Icons niet in Firefoxquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |