SPOILER: OPOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
a) OP is te summier om alle vragen te beantwoordenquote:Op maandag 26 oktober 2009 15:47 schreef Eix het volgende:
Het voorkomt dat elk topic dezelfde standaard vraag terug komt.
Ik ook. Ongeveer 4 jaar terug.quote:Op maandag 26 oktober 2009 16:03 schreef Guppyfriend het volgende:
Ik vind de OP met alle vervoerders mooi, en ik heb 'm ook gelezen toen ik hier voor het eerst kwam.
Geen idee, heb helaas alleen het plaatje. Misschien van de baan getikt door een schommelboot?quote:Op maandag 26 oktober 2009 16:41 schreef James1988 het volgende:
Volgens mij zouden we best iets op de wiki kunnen zetten, zodat we dat niet iedere keer hier hoeven te copypasten? Ik weet nou wel dat NS Hispeed met Prio's op de HSL rijdt en dat Arriva met Spurts rondkart
En wat is er met die DDM gebeurd?
waar is dat plaatje van?quote:Op maandag 26 oktober 2009 15:45 schreef NikkelCobalt het volgende:
[ afbeelding ]
![]()
Waarom is er eigenlijk een OP met al die vervoerders? Zijn er mensen die dat elk topic weer doorlezen?
Is later hersteld en het was idd een aanrijding met een VIRM volgens mij. Was het niet in de buurt van Amsterdam dat beide treinen het nodig vonden om zo te gaan doen?quote:Op maandag 26 oktober 2009 17:08 schreef NikkelCobalt het volgende:
[..]
Geen idee, heb helaas alleen het plaatje. Misschien van de baan getikt door een schommelboot?
Vanmiddag in de 345 gezeten richting Nieuweschans. Verschil met de 'oude' GTW's is de donkergrijze vloer i.t.t. de lichte. Ow, en de deuren pompen en sputteren nog steedsquote:Op maandag 26 oktober 2009 15:46 schreef Peterselieman het volgende:
Ben de nieuwe stellen van Arriva, 10345 en 10346, helaas nog niet tegengekomen onderweg. Binnenkort maar eens opzoeken
Met hele grote BLOEMKOLENquote:Op maandag 26 oktober 2009 22:05 schreef NikkelCobalt het volgende:
Woot, een passagierstender met kolen?
Niet zo gemeen doen hoor. Die meisje weet niet eens wat een tender isquote:Op maandag 26 oktober 2009 22:05 schreef NikkelCobalt het volgende:
Woot, een passagierstender met kolen?
quote:Op maandag 26 oktober 2009 22:09 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Niet zo gemeen doen hoor. Die meisje weet niet eens wat een tender is
Lorry is Engels voor gemotoriseerde zeepkistquote:Op maandag 26 oktober 2009 22:22 schreef knars het volgende:
Zeg, ik noemde zo'n ongemotoriseerde zeepkist op rails een lorry, maar heet dat eigenlijk wel zo?
quote:Alkmaar-Enkhuizen/Hoorn
Maandag 26 Oktober 23:18Oorzaak De beperkingen tussen Hoorn en Obdam als gevolg van een sein- en wisselstoring zijn voorbij.
Verwachting Houdt u nog rekening met een langere reistijd.
Reisadvies
Tilburg-Eindhoven
Maandag 26 Oktober 23:14Oorzaak Tussen Boxtel en Oisterwijk rijden geen treinen door een aanrijding met een persoon.
Verwachting Het is nog niet bekend hoe lang dit duurt.
Reisadvies
Ik wilde ze eigenlijk niet posten maar nu moet ik welquote:
Alsof iemand weet wat dat isquote:
Als dat zo is is dat zware onzin want die objectieven zijn enorm prijzigquote:Op dinsdag 27 oktober 2009 09:19 schreef NikkelCobalt het volgende:
Tilt-shift is nogal breed uitgemeten als zijnde een "rage". Denk dat de meesten het wel weten?
Mauw. Ik had het opgezocht!quote:Op maandag 26 oktober 2009 22:09 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Niet zo gemeen doen hoor. Die meisjeZij weet niet eens wat een tender is
Ik bedoelde de softwarematige tilt shiftquote:Op dinsdag 27 oktober 2009 09:52 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Als dat zo is is dat zware onzin want die objectieven zijn enorm prijzig
Maar je weet er wel veel van, voor iemand die het verschil tussen macro en groothoek niet weet![]()
Nou, zo lang:quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 10:00 schreef Darkwing_Duck het volgende:
hoe lang nog...
Waar en wanneer was/is dat ?quote:Op maandag 26 oktober 2009 15:45 schreef NikkelCobalt het volgende:
[ afbeelding ]
![]()
Waarom is er eigenlijk een OP met al die vervoerders? Zijn er mensen die dat elk topic weer doorlezen?
Apart? Ze kunnen toch een stuk of 6 buffels (of zoveel nodig) naar zwolle doen voor die 3 jaar? Of kan er niet getankt worden in Zwolle?quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 17:19 schreef dennistd het volgende:
Vanaf december rijdt er elke dinsdag- en vrijdagavond een ICM met een DM'90 op sleep van Enschede via Deventer naar Zwolle en weer terug. Dit om voor uitwisseling van het DM'90 in Twente te zorgen als Nijverdal eruit ligt.
Hoezo gaat Syntus in Hengelo daar weg dan? Nedtrain zit er toch?quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 17:36 schreef Hr-Flip het volgende:
Werkplaats in Zwolle gaat dicht, (grond is al verkocht aan de gemeente Zwolle)
Werkplaats in Hengelo heeft straks niks meer te doen (syntus gaat weg)
Dus DM'90 gaat naar Hengelo voor onderhoud.
Maar lijkt me niet dat het achter een ICM richting Zwolle gaat, 2 stellen gekoppeld mogen immers gewoon over de vrije baan.
Eilandbedrijf, wat bedoel je ermee?quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 17:43 schreef dennistd het volgende:
NedTrain zit inderdaad in Hengelo, maar Syntus laat het onderhoud nu uitvoeren door Voith in Blerick, die zijn schijnbaar goedkoper.
Heo het precies met de buffeltjes zit weet ik niet, maar op somda las ik dat het is om in Twente geen eilandbedrijf te hebben, dus dan zal het voorlopig nog wel even in Zwolle blijven.
Zie het als een eiland (Twente) waar auto's (DM'90s) rondrijden, maar geen garage gevestigd is. Auto's moeten dus naar het vaste land (Zwolle) voor onderhoud. Om daar te komen moeten ze met de veerboot (op sleeptouw achter ICM)quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 17:55 schreef MarkoAlmelo het volgende:
[..]
Eilandbedrijf, wat bedoel je ermee?
quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 18:36 schreef dennistd het volgende:
[..]
Zie het als een eiland (Twente) waar auto's (DM'90s) rondrijden, maar geen garage gevestigd is. Auto's moeten dus naar het vaste land (Zwolle) voor onderhoud. Om daar te komen moeten ze met de veerboot (op sleeptouw achter ICM)
Niet zeuren, Rotterdam krijgt er tenminste nieuwe glorie voor terug..quote:
Dank je! We zien het wel. Desnoods blijven we met z'n 28en op het balkon staanquote:Op dinsdag 27 oktober 2009 21:20 schreef Peterselieman het volgende:
Je kunt er met je OV gewoon in, er is geen toeslag en reserveren hoeft niet. Let wel op dat mensen met gereserveerde plekken voorrang hebben
Hoeveel stations worden er wel niet verbouwd zegquote:Station Sloterdijk verbouwd voor 60 miljoen
AMSTERDAM - Het station Amsterdam Sloterdijk wordt voor ruim 60 miljoen euro vernieuwd. De gemeente Amsterdam, NS en ProRail hebben dinsdag een samenwerkingsovereenkomst getekend, zo lieten de organisaties weten. Het station krijgt onder andere een nieuwe ingang, winkels en een nieuwe fietsenstalling met drieduizend plaatsen.
Met de vernieuwing willen de drie organisaties bijdragen aan de verbetering van de kantorengebied Teleport rond het station in Amsterdam Westpoort. Dat wordt 's avonds als onveilig ervaren. Het nieuwe station is naar verwachting in 2015 klaar. In 2010 hopen de plannenmakers al een nieuw busstation op het nabijgelegen Carrascoplein te openen. Volgens prognoses zullen in 2020 100.000 reizigers gebruik maken van het station.
Dat is een goeie..quote:
quote:Mogelijk nieuwe nachttrein Brussel - Stockholm
zondag 25 oktober 2009
Vanaf 14 juni 2010 komt er mogelijk een nachttrein Brussel - Stockholm, meldt het tijdschrift Today's Railways. Volgens het treinentijdschrift zal de trein 5 tot 6 keer per week gaan rijden.
De Zweedse spoorbeheerder Banverket heeft de capaciteitsaanvraag van de trein al op haar website gepubliceerd. De trein zou van maandag t/m vrijdag om 18:00 uur uit Brussel vertrekken, en in Stockholm om 12:20 uur aankomen. In tegenovergestelde richting zou de trein om 13:55 uur vertrekken uit Stockholm en in Brussel om 8:30 uur aankomen. De terugreis zou plaats vinden op zondag t/m vrijdag.
De trein Brussel - Stockholm zou gaan rijden onder treinnummer 60 en visa versa onder treinnummer 61. Today's Railways meldt verder dat de trein op Zweedse bodem door r de Zweedse spoorwegen SJ uitgevoerd zou gaan worden, en op de rest van de route mogelijk door CityNightLine van de Duitse spoorwegen.
't Valt me nog mee dat ze van die laatste niet een apart station Amsterdam Hemboog gemaakt hebben ofzo..quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 22:37 schreef Peterselieman het volgende:
Sloterdijk is wel een voor Nederlandse begrippen uniek station, omdat de perrons op drie plaatsen liggen.
Je hebt de lijn CS - Schiphol, CS - Zaandam/Haarlem en Zaandam - Schiphol
Ik dacht dat er maar op 2 plaatsen lagenquote:Op dinsdag 27 oktober 2009 22:37 schreef Peterselieman het volgende:
Sloterdijk is wel een voor Nederlandse begrippen uniek station, omdat de perrons op drie plaatsen liggen.
Je hebt de lijn CS - Schiphol, CS - Zaandam/Haarlem en Zaandam - Schiphol
Wie denkt dat de Fyra nog drukker als nu zal worden?quote:Nog weinig reizigers voor hogesnelheidstrein Fyra
maandag 26 oktober 2009
De hogesnelheidstrein Fyra, die sinds 7 september één keer per uur tussen Amsterdam en Rotterdam rijdt, wordt nog nauwelijks gebruikt. Ook in de spits maken weinig mensen van de snelle trein gebruik. Dat meldt NRC Next.
Veel Fyra-reizigers zijn afgehaakt nu ze de volle toeslag van 7,40 euro per enkele reis bovenop de normale prijs moeten betalen. Tot begin deze maand gold ter introductie nog een introductietarief, voor 2,- euro twintig minuten tijdwinst. ,,Het is rustiger geworden", constateert conducteur Wim Kraan - officieel train manager in NRC Next.
Om 9.00 uur vertrekken zo'n 115 reizigers uit Rotterdam met de Fyra, die iets meer dan vijfhonderd zitplaatsen heeft. De trein terug uit Amsterdam van 14.45 uur is nog rustiger: slechts 15 mensen stappen in. Ook in de avondspits blijft het rustig: om 16.45 uur stappen in Amsterdam 70 mensen in, om 18.00 uur in Rotterdam ongeveer 80 passagiers.
Reguliere treinen tussen Rotterdam en Amsterdam zijn in de spits juist bom vol en vervoeren vaak tussen de 500 en 1.000 reizigers. Die aantallen staan in schril contrast met het aantal Fyra-reizigers. NS Hispeed maakt zich echter geen zorgen. In de krant zegt een woordvoerder: ,,Wij worden hier niet zenuwachtig van. De HSL heeft z'n tijd nodig."
NS Hispeed verwacht meer reizigers als de hogesnelheidstrein in de toekomst vaker dan één keer per uur rijdt en doorgaat naar Brussel met een tussenstop in Breda. ,,Onze prijs hangt ook samen met wat we de overheid betalen voor gebruik van het spoor. Door de openbare aanbesteding is dat een hoog bedrag. Dat moeten we nu terugverdienen." aldus een NS Hispeed woordvoerder in NRC Next.
Bij de ingebruikname van de hogesnelheidslijn liet NS Hispeed weten dat zij eind dit jaar mikken op een bezetting van 25 procent. Hoeveel reizigers het bedrijf uiteindelijk denkt te vervoeren, wilde het bedrijf niet zeggen.
Hogesnelheidstrein Fyra kampte enkele weken na de start overigens ook met problemen. Vier dagen lang werd de Fyra stilgelegd en toen de trein weer ging rijden, golden direct de dure tarieven.
Wat is dat toch iedere keer met dat filmpje? Iedere paar topics zie ik het wel een keer langs komen, maar waarom ontgaat me een beetje..quote:
Het is een beetje het kip en ei probleemquote:Op woensdag 28 oktober 2009 08:58 schreef James1988 het volgende:
Fyra zoals het nu is, zal niet veel drukker worden verwacht ik. Om er meer uti te halen, moeten ze in ieder geval doorrijden naar Breda, wellicht zelfs al naar België. Probleem watze hebben is dat ten zuiden van Rotterdam men op Level 2 zit, en gaat blijven, omdat men in België wél op Level 2 rijdt met de M6'jesdromedaris.
Misschien wanneer de Traxxen goedgekeurd zijn voor Level 2 dat men de Fyra-dienstverlening uit gaat breiden. Maar dat gaat wel ten koste van andere verbindingen, vrees ik.
Vind je? Als dat tijdsverschil gepaard gaat met permanente gehoorschade en 50% van de tijd mobiel onbereikbaar zijn, vind ik het nogmaals van ongelofelijke achterlijkheid getuigen om überhaupt toeslag te vragen. Ik snap best dat ze een hoop geld kwijt zijn om over die HSL te mogen rijden, maar dat rechtvaardigt nog niet dat je gewoon een kutservice mag leveren.quote:Op woensdag 28 oktober 2009 11:40 schreef James1988 het volgende:
Inderdaad, de ruim 20 minuten verschil rechtvaardigde die ¤ 2,- wel.
Aldus treinreiziger.nlquote:NMBS moderniseert 139 treinstellen type Break
woensdag 28 oktober 2009
De NMBS start met de modernisering van 139 treinstellen van het type 'Break'. Het type Break (MS80) zijn gebouwd tussen 1981 en 1985. Met het project is een investering gemoeid van ¤ 216 miljoen. De NMBS wil met de modernisering het comfort voor de reiziger verhogen.
De van oorsprong tweedelige treinstellen zijn in de vorige eeuw (tussen 1992 en 1995) al verlengd naar driedelige treinstellen. De Break treinstellen worden vooral ingezet in InterRegio-treinen (IR), maar ook voor L-treinen en korte IC-diensten.
Bij de modernisering, waarbij ze in de grijze "New Look" livrei worden geschilderd krijgen de Break treinstellen een nieuw interieur krijgen. Het eerste gemoderniseerde treinstel zal begin november op de lijn Antwerpen-Luik ingezet worden, zo meldt de NMBS.
De treinstellen van het type 'Break' bieden in totaal 34.500 zitplaatsen, waaronder 4.500 in eerste klasse en 30.000 in tweede klasse. De levering van de gemoderniseerde treinstellen gebeurt tussen 2009 en 2016. De renovatie laat ook toe het huidige wagenpark te standaardiseren en de betrouwbaarheid van het materiaal te verhogen, aldus de NMBS.
http://www.leeuwardercour(...)alspoor-Sneek-begintquote:De aanleg van een inhaalspoor bij station Sneek-Noord begint maandag 2 november.
ProRail legt er 260 meter rails aan inclusief twee wissels en een extra perron. De voorzieningen zijn nodig zodat er tussen Leeuwarden en Sneek elk uur drie treinen kunnen rijden in plaats van twee. Het werk is eind 2010 klaar.
Dan woon jij (waarschijnlijk) vlakbij mij, ik was met jr om 12.00 en 13.00 bij de Darwindreef bij Blauwkapel, is het daar gebeurd, of in Groenekan of ergens in Bilthoven?quote:Op woensdag 28 oktober 2009 17:05 schreef Crientj het volgende:
Shit, tis alsnog bij ons...
Even heen geweest, brrr. Verslag en foto's volgen nog wel.
Bilthoven, het was (WEER) de overgang op de leyenseweg.quote:Op woensdag 28 oktober 2009 17:15 schreef bork het volgende:
[..]
Dan woon jij (waarschijnlijk) vlakbij mij, ik was met jr om 12.00 en 13.00 bij de Darwindreef bij Blauwkapel, is het daar gebeurd, of in Groenekan of ergens in Bilthoven?
Hoeveel overwegen telt die lijn, hoogtijd voor ongelijk viersporig trajectquote:Op woensdag 28 oktober 2009 17:45 schreef Crientj het volgende:
[..]
Bilthoven, het was (WEER) de overgang op de leyenseweg.
Verslagje; http://weblog.alles-wat.n(...)de-licht-gedoofd-is/
1 vlak buiten overvecht, dan nog een halve vlak daarnaquote:Op woensdag 28 oktober 2009 19:08 schreef Brembo het volgende:
[..]
Hoeveel overwegen telt die lijn, hoogtijd voor ongelijk viersporig traject.
Het begon ooit allemaal met een busje dat door de oude bomen heen was gereden.. Buurman hier stond erbij. Auw.quote:Op woensdag 28 oktober 2009 19:01 schreef Dr_Flash het volgende:
Hoe is het mogelijkTrekt zo'n extra beveiligde overweg dat aan of zo?
Duurt wel erg lang voor 260 m spoor een jaar!quote:Op woensdag 28 oktober 2009 16:21 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
http://www.leeuwardercour(...)alspoor-Sneek-begint
Klinkt lang, maar het is heel normaal. Er moet namelijk eerst een spoordijk gebouwd worden en deze moet inklinken. Pas als dat gebeurd is kan het afgebouwd worden.quote:Op woensdag 28 oktober 2009 19:21 schreef brandsrus het volgende:
[..]
Duurt wel erg lang voor 260 m spoor een jaar!
Gewoon wat vaker stopmachines overheen sturenquote:Op woensdag 28 oktober 2009 19:36 schreef Dr_Flash het volgende:
Als je op dat inklinken moet wachten kom je wel wat langer uit dan een jaar hoor
Wat nou weer dan??quote:Op woensdag 28 oktober 2009 20:22 schreef Guppyfriend het volgende:
Kom ik nog goed weg. Ik moest van Utrecht via Den Bosch naar Arnhem, want er was geen treinverkeer mogelijk naar Driebergen-Zeist...
Je bent wel een ramptoerist zeg.quote:Op woensdag 28 oktober 2009 17:45 schreef Crientj het volgende:
[..]
Bilthoven, het was (WEER) de overgang op de leyenseweg.
Verslagje; http://weblog.alles-wat.n(...)de-licht-gedoofd-is/
Ben ik zooooooooooooooooooooooooooooo vaak overeen gereden. Zelfs heel onbedoeld en onbewust met de laatste reizigerstrein...quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 20:28 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Niet zeuren, Rotterdam krijgt er tenminste nieuwe glorie voor terug..![]()
Maar het luchtspoor had ik inderdaad wel bewust mee willen maken..
[ afbeelding ]
Oh brrr. Dat lijkt me dus zo eng ;{quote:Op woensdag 28 oktober 2009 22:29 schreef JaguarXK het volgende:
Wat een drama vandaag. Moest van Groningen naar Utrecht voor een 2 uur durende afspraak. 12 uur weggegaan en vanavond 8 uur was ik terug. Toen ik in Utrecht was, was ik al te laat, dus na een half uurtje op Utrecht centraal maar weer terug naar Groningen. Ik zat in de trein die de scootmobiel aanreed, wel een triest ongeval natuurlijk.
De Memling was een Europese internationale trein voor de verbinding Brussel - Parijs. De trein is vernoemd naar de Belgische schilder Hans Memling.quote:Op woensdag 28 oktober 2009 22:58 schreef James1988 het volgende:
Die BelgenBenelux wordt ook steeds bonter qua samenstelling, is het niet? Wat is een Memling-rijtuig nou weer?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Altijd onderweg naar het avontuur
De tweede keer al dat de Breaks gereviseerd worden.quote:Op woensdag 28 oktober 2009 15:54 schreef greavy het volgende:
[..]
Aldus treinreiziger.nl
Werd volgens mij ook wel tijd, die modernisering
Ik vraag me af of die ongelukken toevallig zijn of dat er echt mensen zijn die wanhopig op zoek zijn naar een trofee...quote:Op woensdag 28 oktober 2009 17:45 schreef Crientj het volgende:
[..]
Bilthoven, het was (WEER) de overgang op de leyenseweg.
Verslagje; http://weblog.alles-wat.n(...)de-licht-gedoofd-is/
ik heb dat nog in het echt mogen zien....quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 20:28 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Niet zeuren, Rotterdam krijgt er tenminste nieuwe glorie voor terug..![]()
Maar het luchtspoor had ik inderdaad wel bewust mee willen maken..
[ afbeelding ]
Op last van politie en brandweer. Veel meer werd er niet vertelt. Ik heb het niet afgewacht, en ben maar meteen in de IC naar Eindhoven gestapt. Het was nog maar net bekend, en mijn ervaring leert dat je dan maar beter niet kunt afwachten.quote:Op woensdag 28 oktober 2009 20:22 schreef Guppyfriend het volgende:
Kom ik nog goed weg. Ik moest van Utrecht via Den Bosch naar Arnhem, want er was geen treinverkeer mogelijk naar Driebergen-Zeist...
Aldus RTV Utrecht.quote:Tunnel onder spoor Bilthoven pas in 2014
BILTHOVEN - Het duurt nog zeker vijf jaar voordat er een tunnel komt onder de gevaarlijke spoorwegovergang in Bilthoven. In 2014 start de gemeente met de bouw van de tunnel onder de Leyenseweg.
Woensdag overleed een man op det spoorovervang toen hij met zijn scootmobiel onder de trein kwam. Het spoor was de hele middag afgezet en treinen werden omgeleid.
De overgang staat bekend als één van de gevaarlijkste in Nederland. Ook afgelopen juni kwam er nog een automobilist onder de trein.
Last van verstoringen? Echt welquote:Op woensdag 28 oktober 2009 22:11 schreef Zug-Chef het volgende:
Ik doe gemiddeld 60.000 treinkilometers per jaar en heb nog nooit zulks meegemaakt...
Ik las gisteren een artikel uit 2004 waarin al haast beloofd werd. In 2005 ging het werk beginnenquote:Op donderdag 29 oktober 2009 08:09 schreef greavy het volgende:
[..]
Aldus RTV Utrecht.
Als je weet dat het één van de gevaarlijksten is in Nederland, ga je zoiets toch versneld aanpakken, en wacht je toch nog niet eens 4-5 jaar?
De situatie word er, als je wacht, zeker niet beter op.
Ze wilden eerst beginnen met een tunnel bij het station, daarna pas die overweg op de Leyenseweg...quote:Op donderdag 29 oktober 2009 08:09 schreef greavy het volgende:
[..]
Aldus RTV Utrecht.
Als je weet dat het één van de gevaarlijksten is in Nederland, ga je zoiets toch versneld aanpakken, en wacht je toch nog niet eens 4-5 jaar?
De situatie word er, als je wacht, zeker niet beter op.
Ik heb er wel eens ingezeten. Is een heel naar gevoel.quote:Op donderdag 29 oktober 2009 08:18 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Last van verstoringen? Echt wel![]()
Zelf in een aanrijdingstrein? Dat niet misschien. Ik ook niet trouwens.
Er staat nog meer op het plaatje dan een station...quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 20:28 schreef Ireyon het volgende:
Niet zeuren, Rotterdam krijgt er tenminste nieuwe glorie voor terug..![]()
Maar het luchtspoor had ik inderdaad wel bewust mee willen maken..
[ afbeelding ]
Ik ook.quote:Op donderdag 29 oktober 2009 09:05 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Ik heb er wel eens ingezeten. Is een heel naar gevoel.
Een stoomtrein van de afscheidsritten. Heb eens van mijn opa "Spoor en trein" uit 1995 gekregen, daar staat nog een mooie reportage in hiervan, met veel foto's.quote:Op donderdag 29 oktober 2009 09:10 schreef Cothen het volgende:
[..]
Er staat nog meer op het plaatje dan een station...
Dat station zou dan dus ongeveer hier komen te liggenquote:dvdhoven schreef op somda:
En dan nog één op de heel lange termijn met nog een geweldig voorbehoud.
Het is de bedoeling dat Arnhem Westkant van 25-07-2010 t/m 23-08-2010 buiten dienst gaat. Er is dan geen treinverkeer mogelijk van Nm/Ut - Ah vv.
Er komt een tijdelijke halte bij de Kema met perrons aan zowel de Utrechtse als de Nijmeegse lijn. Treinen uit Ut en Nm keren hier. Er zullen tijdelijke aanpassingen aan de infra worden gedaan om dit keren mogelijk te maken.
Van/naar station Arnhem gaan pendelbussen rijden.
Er komen 2 tijdelijke dienstregelpunten: Ahkm (Arnhem Kema) en Ahkma (Arnhem Kema aansluiting)
Syntus zal gaan pendelen tussen Tiel en Zetten-Andelst, hiervoor moet een tankvoorziening worden geregeld.
Wat er exact aan werkzaamheden gaat gebeuren weet ik niet.
En nogmaals eea met groot voorbehoud, het is nog in de planningsfase, al zijn er al veel mensen achter de schermen heel druk mee.
En de treinen vanuit de richting Velperpoort? Rijden die wel gewoon naar station Arnhem?quote:Op donderdag 29 oktober 2009 09:49 schreef dennistd het volgende:
Een interessante quote van somda:
[..]
Dat station zou dan dus ongeveer hier komen te liggen
Zou het niet kunnen dat Voith voor regulier onderhoud een tent in Winterswijk neerzet ofzo? Voor elk wissewasje naar Leeuwarden knallen lijkt me nogal duur namelijk...quote:Op donderdag 29 oktober 2009 09:53 schreef Peterselieman het volgende:
Vraagje dat bij mij opdoemt is dan gelijk: Zou Syntus haar treinstellen dan een maand lang in Leeuwarden laten onderhouden ipv in Blerick?
Volgens mij wel, maar die rijden in een andere periode weer niet dacht ik.quote:Op donderdag 29 oktober 2009 10:24 schreef KapiteinT het volgende:
[..]
En de treinen vanuit de richting Velperpoort? Rijden die wel gewoon naar station Arnhem?
Als je voor ruim twintig minuten verschil een toeslag van ¤7,40 moet betalen, loont dat al als je een uurloon van 23 euro of hoger hebt, zo moet je het zienquote:Op woensdag 28 oktober 2009 11:40 schreef James1988 het volgende:
Inderdaad, de ruim 20 minuten verschil rechtvaardigde die ¤ 2,- wel. Als ze die tarieven nou langer hadden aangehouden dan 3 weken hadden ze misschien meer mensen getrokken.
Eigenlijk zou dat 4 weken zijn, maar de laatste week reed men niet op last van ProRail en men vond het niet nodig om de introductieperiode een week te verlengen, want "het was niet onze schuld", aldus een woordvoerder.
De Fyra van 10.00 naar Amsterdam reed trouwens weer eens niet
Uiteraard, maar straks moeten ze ook naar Blerick karren voor zaken ...quote:Op donderdag 29 oktober 2009 10:24 schreef dennistd het volgende:
[..]
Zou het niet kunnen dat Voith voor regulier onderhoud een tent in Winterswijk neerzet ofzo? Voor elk wissewasje naar Leeuwarden knallen lijkt me nogal duur namelijk...
Lijkt me wel, keren op velperpoort zou een complete chaos op de oostkant veroorzaken. Dan zou je al bussen vanaf Dieren - Arnhem in moeten zetten voor de sneltrein.quote:Op donderdag 29 oktober 2009 10:25 schreef dennistd het volgende:
[..]
Volgens mij wel, maar die rijden in een andere periode weer niet dacht ik.
Tijdens de spitsuren, wellicht. In het weekend en buiten de spits zal het een heel stuk rustiger zijn...quote:Op donderdag 29 oktober 2009 10:30 schreef davidov2009 het volgende:
[..]
Als je voor ruim twintig minuten verschil een toeslag van ¤7,40 moet betalen, loont dat al als je een uurloon van 23 euro of hoger hebt, zo moet je het zien(20 min * 23 eur = 7,67). Er zijn toch heel wat bussinessmensen die 50-100 per uur vangen, dus uiteindelijk komt die trein wel vol.
Dat sowieso, dat is al leuk om te doen met 80 km/h.quote:De leaserijders moeten alleen een paar keer met 250km/h worden ingehaald - in de file op de A4.
En niet te vergeten dat DB of SNCF als ze willen per 1/1/2010 alles over die HSL kunnen sturen wat ze willen, zolang het maar internationaal is. DB kan dus prima wat Velaro's op de HSL zetten die Amsterdam - Schiphol - Rotterdam - Breda - Eindhoven - Venlo - Keulen rijden.quote:En idd zal het in dienstkomen van de volledige HSL met lijnen naar Brussel en Breda ook de reizigersaantallen helpen. Aan de andere kant rijden er dan ook veel meer treinen, dus de bezettingsgraad per trein zou nog een aantal jaar laag kunnen blijven.
Volgens mij is Fyra nog erger dan de Benelux qua betrouwbaarheid.quote:Iig, het zou al helpen als Fyra gewoon betrouwbaar reed en niet 50% vd tijd uitvalt
Volgens mij wordt dan inderdaad het internationale verkeer vrijgegeven, maar bijv DB mag dan geen reizigers binnen Nederland vervoeren, alleen tussen twee landen. Dus op alle stations in Nederland richting Duitsland mogen alleen mensen instappen, niet uitstappen.quote:Op donderdag 29 oktober 2009 10:41 schreef James1988 het volgende:
En niet te vergeten dat DB of SNCF als ze willen per 1/1/2010 alles over die HSL kunnen sturen wat ze willen, zolang het maar internationaal is. DB kan dus prima wat Velaro's op de HSL zetten die Amsterdam - Schiphol - Rotterdam - Breda - Eindhoven - Venlo - Keulen rijden.
Nee, ook binnen hetzelfde land mag je reizigers vervoeren. De voorwaarden zijn dat het een internationale trein is, en dat je geen bakken achterlaat: je moet met net zoveel bakken de grens over als waarmee je vertrekt.quote:Op donderdag 29 oktober 2009 10:59 schreef dennistd het volgende:
[..]
Volgens mij wordt dan inderdaad het internationale verkeer vrijgegeven, maar bijv DB mag dan geen reizigers binnen Nederland vervoeren, alleen tussen twee landen. Dus op alle stations in Nederland richting Duitsland mogen alleen mensen instappen, niet uitstappen.
Zou je dan ook nog gewoon kunnen reizen zonder reservering en met ¤2,- ICE Toeslag? Dan wordt het toch een stuk aantrekkelijker om tussen Rsd - Ehv te blijven pendelenquote:Op donderdag 29 oktober 2009 10:41 schreef James1988 het volgende:
En niet te vergeten dat DB of SNCF als ze willen per 1/1/2010 alles over die HSL kunnen sturen wat ze willen, zolang het maar internationaal is. DB kan dus prima wat Velaro's op de HSL zetten die Amsterdam - Schiphol - Rotterdam - Breda - Eindhoven - Venlo - Keulen rijden.
Je vergeet nog even het kleine detail dat de DB dit eerst ook nog even moet willen doen allemaal.quote:Op donderdag 29 oktober 2009 13:26 schreef Ireyon het volgende:
Dan alleen Boxtel - Ehv nog even aanpassen voor 200km/h en het feest is compleet
Nee hoor dat is allemaal meegenomenquote:Op donderdag 29 oktober 2009 13:29 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Je vergeet nog even het kleine detail dat de DB dit eerst ook nog even moet willen doen allemaal.
Is er nog wel capaciteit voor een extra trein tussen Bd - Ehv - Vl?quote:Op donderdag 29 oktober 2009 13:34 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Nee hoor dat is allemaal meegenomen
- DB gaat via de HSL Asd - Rtd - Bd - Ehv - Vl - Köln rijden.
- De standaard ¤2,- toeslag blijft gelden.
- Tussen Btl - Ehv wordt 200km/h gereden.
Wees eerlijk, 't is niet het meest dromerige scenario dat in deze topicreeks is verschenen..
Tuurlijk. We schrappen wel de reguliere treinen natuurlijk hequote:Op donderdag 29 oktober 2009 15:39 schreef Brembo het volgende:
[..]
Is er nog wel capaciteit voor een extra trein tussen Bd - Ehv - Vl?
En de DB weet dit ook al?quote:Op donderdag 29 oktober 2009 13:34 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Nee hoor dat is allemaal meegenomen
- DB gaat via de HSL Asd - Rtd - Bd - Ehv - Vl - Köln rijden.
quote:Beste DB,
Misschien wisten jullie het al, in dat geval kun je deze brief als niet-verzonden beschouwen.
Per 1-1-2010 gaan jullie een extra ICE-treindienst invoeren, van Amsterdam naar Keulen via de Nederlandse HSL-Zuid. Jullie gaan stoppen te Amsterdam, Schiphol, Rotterdam, Breda, Eindhoven en Venlo en een toeslag vragen van ¤ 2,-.
Groetjes,
De_Hertog van FOK!
Inderdaad, die mensen moeten snel eens leren dat ze niet onder een gesloten boom moeten lopen.quote:Op donderdag 29 oktober 2009 16:12 schreef greavy het volgende:
Ze moeten er toch echt iets sneller dingen aan gaan verbeteren lijkt mij
Ja precies. Wat moet je anders? 12 meter hoge fijnmazige hekken, direct aangesloten op de bovenleiding?quote:Op donderdag 29 oktober 2009 16:21 schreef Cothen het volgende:
[..]
Inderdaad, die mensen moeten snel eens leren dat ze niet onder een gesloten boom moeten lopen.
De beveiliging van spoorwegovergangen is prima geregeld in Nederland, alleen de gebruikers hebben er maling aan.
Voor zover ik weet is het spoor tussen Btl - Ehv al geschikt voor 200km/h en zit alleen ATB ook hier dwars...quote:Op donderdag 29 oktober 2009 14:05 schreef Socios het volgende:
Ik snap alleen niet waar die 200 km/u vandaan komt.
Tussen Bd - Tb wordt het misschien krap, maar een Benelux die wordt omgeleid weten ze er ook prima tussen te krijgen. Tb - Vl zal denk ik wel lukken met die 4 treinen per spoor per uur en ook daar geldt; een omgeleide ICE past er ook prima tussen..quote:Op donderdag 29 oktober 2009 15:39 schreef Brembo het volgende:
Is er nog wel capaciteit voor een extra trein tussen Bd - Ehv - Vl?
Ja doe maarquote:Op donderdag 29 oktober 2009 15:41 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
En de DB weet dit ook al?
Anders wil ik wel even een briefje schrijven hoor.
Kunnen ze die slagbomen niet voorzien van extra hekken en een scherpe afrastering zodat o.a. potentiële winnaars van de Darwin Award het niet in hun kop halen nog een laatste sprint te trekken?quote:Op donderdag 29 oktober 2009 17:51 schreef Crientj het volgende:
Ook weer toevallig dat het dan weer precies die overgang is
quote:Op donderdag 29 oktober 2009 18:53 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Kunnen ze die slagbomen niet voorzien van extra hekken en een scherpe afrastering zodat o.a. potentiële winnaars van de Darwin Award het niet in hun kop halen nog een laatste sprint te trekken?
Volgende vraag dan:quote:Op donderdag 29 oktober 2009 18:55 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Binnen ene week heel dat hek vol met ledematen en bloed. achttien processen wegens mishandeling tegen Prorail,, welkom in Nederland
Oké, bedankt.quote:Op donderdag 29 oktober 2009 19:06 schreef Dr_Flash het volgende:
Fysische geografie![]()
Er zal wel flink wat dekzand liggen, misschien nog een heel klein uitlopertje Eemklei. Geen drassigheid dus, en betrekkelijk makkelijk te doen
Of de signalisatie helemaal weghalen. Je kijkt maar uit je doppen!quote:Op donderdag 29 oktober 2009 18:53 schreef Ofyles2 het volgende:
Kunnen ze die slagbomen niet voorzien van extra hekken en een scherpe afrastering zodat o.a. potentiële winnaars van de Darwin Award het niet in hun kop halen nog een laatste sprint te trekken?
Hoeveel mensen liggen daar elk jaar onder een Spurt?quote:Op donderdag 29 oktober 2009 19:21 schreef Socios het volgende:
Niets mis met overwegen, gewoon geduldig zijn.
Binnenkort verdwijnt er ook een onbeveiligde overweg bij Franeker.
Is dit het alternatief voor verplichte donorregistratie?quote:Op donderdag 29 oktober 2009 19:25 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Of de signalisatie helemaal weghalen. Je kijkt maar uit je doppen!
Dat is een mooi bijgevolg, maar het is eigenlijk het forceren van het darwinisme.quote:Op donderdag 29 oktober 2009 19:25 schreef Ofyles2 het volgende:
Is dit het alternatief voor verplichte donorregistratie?![]()
Nou dat zal lekker opschieten ja. Of je moet een kandidaat hebben voor 1/3 hart, een kwart long en 0,13 lever, dan praten we verderquote:Op donderdag 29 oktober 2009 19:25 schreef Ofyles2 het volgende:
Is dit het alternatief voor verplichte donorregistratie?![]()
Alleen vitale onderdelen.quote:Op donderdag 29 oktober 2009 19:58 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nou dat zal lekker opschieten ja. Of je moet een kandidaat hebben voor 1/3 hart, een kwart long en 0,13 lever, dan praten we verder
Die van 19:03. =] Waarom trouwens de tunnel bij het station. Liever eentje op de Leyenseweg.quote:Op donderdag 29 oktober 2009 20:22 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Welke vraag? Die van 19:18 of die van gisteren?
Zou ook goed kunnen.quote:Op donderdag 29 oktober 2009 20:24 schreef Crientj het volgende:
[..]
Die van 19:03. =] Waarom trouwens de tunnel bij het station. Liever eentje op de Leyenseweg.
Dan ben je toch ZEKER wel 4 seconden en 18 honderdsten sneller in Amersfoort jaquote:
Nul.quote:Op donderdag 29 oktober 2009 19:25 schreef Ofyles2 het volgende:
Hoeveel mensen liggen daar elk jaar onder een Spurt?
Ik ben een voormalig frequent treingebruiker, nog steeds zeer geinteresseerd in alles wat treinen betreft.quote:Op donderdag 29 oktober 2009 10:30 schreef davidov2009 het volgende:
[..]
. De leaserijders moeten alleen een paar keer met 250km/h worden ingehaald - in de file op de A4.![]()
Aldus Mark de Muggenzifter.quote:Op donderdag 29 oktober 2009 20:49 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dan ben je toch ZEKER wel 4 seconden en 18 honderdsten sneller in Amersfoort ja
Minstens 4 euro toeslag waard.quote:Op donderdag 29 oktober 2009 20:49 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dan ben je toch ZEKER wel 4 seconden en 18 honderdsten sneller in Amersfoort ja
160 zonder toeslag, anders gaan mijn plannen in de ijskast.quote:Op donderdag 29 oktober 2009 21:43 schreef Boschkabouter het volgende:
[..]
Minstens 4 euro toeslag waard.
Geen.quote:Op donderdag 29 oktober 2009 19:25 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Hoeveel mensen liggen daar elk jaar onder een Spurt?
quote:Rook en vonken onder trein
donderdag 29 oktober 2009 | 17:10 | Laatst bijgewerkt op: donderdag 29 oktober 2009 | 18:02
GELDERMALSEN - De tweehonderd meter lange, dubbeldeks intercity naar Utrecht stopte woensdagavond met vonkende wielen en rook in het kielzog op station Geldermalsen.
Op verzoek van ProRail is groot alarm geslagen en was de brandweer met vier tankautospuiten snel ter plaatse. Vanaf Den Bosch ging de stroom van de lijn. De conducteurs zorgden ervoor dat de trein snel ontruimd was. Onderzoek toonde aan dat de remmen in acht wielstellen waren vastgelopen, maar er geen brand was. De passagiers gingen met een andere trein verder.
Ik las op internet dat het al 40 miljoen zal gaan kosten als ze de leyenseweg (ofzo..) overgang willen sluiten, en een tunnel neerleggen..quote:Op donderdag 29 oktober 2009 19:03 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Volgende vraag dan:
Hoeveel kost het om station Bilthoven te ondertunnelen?
quote:Het college geeft de voorkeur aan een gescheiden onderdoorgang voor langzaam en gemotoriseerd verkeer, een zogeheten by-pass. De kosten bedragen zo'n veertig miljoen euro. Eind deze maand buigt de gemeenteraad zich over het voorstel.
De spoorwegovergang bij het Bilthovense station is al jaren onderwerp van discussie en staat te boek als één van de meest gevaarlijke van Nederland.
Eigenlijk waren deze opmerkingen begonnen omdat ik een realistische kanttekening wilde plaatsen bij al dat gedroom erboven. Dus, nee.quote:Op donderdag 29 oktober 2009 18:50 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Ga jij die trein betalen uit eigen zak?
Dat zal de 503 of 508 wel zijn, die zijn vorige week gesloopt op Amersfoort Vlasakkers en op diepladers gezet.quote:Op donderdag 29 oktober 2009 23:34 schreef greavy het volgende:
http://www.destentor.nl/r(...)rsfoto-Spoorloos.ece
Weet iemand waarom die trein daar was?
volgens mij was ie niet meer rijvaardig
De remmen van _ACHT_ wielstellen?quote:
Het was DD-ARquote:Op vrijdag 30 oktober 2009 10:26 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
De remmen van _ACHT_ wielstellen?![]()
Dat kan weleens grote gevolgen gaan hebben dan. Voor je het weet moet er een grote hoeveelheid VIRMs acuut van de baan gehaald worden voor noodzakelijke inspectie. Kan me van een paar jaar geleden een vergelijkbaar geintje herinneren met de ICE's in Duitsland. Man man dat was ook een debakelHebben er maandenlang railbusjes van regionale vervoerdertjes gereden als vervangend materieel
quote:
Mja, wat er in de krant staat staat ook maar in de krant natuurlijk, maar ik dacht dus aan VIRMquote:dubbeldeks intercity
Nope.quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 11:12 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
[..]
Mja, wat er in de krant staat staat ook maar in de krant natuurlijk, maar ik dacht dus aan VIRM
Aldus RTVDrenthequote:NS vervangt omstreden dieseltreinen in Noorden 29-10-2009
ASSEN - De dieseltreinen, die nu als stoptrein op het traject Zwolle en Groningen rijden, verdwijnen tot blijdschap van de statenfractie van GroenLinks. De oude zogenoemde 'buffels' worden per 13 december vervangen door intercity's. De reistijd in Drenthe wordt daardoor 2 minuten versneld.
Enkele jaren geleden besloot NS Prorail om elektrische treinen in Noord-Nederland te vervangen door dieseltreinen. De elektrische treinen waren nodig in de Randstad.
De terugkeer in het Drentse landschap van de oude dieseltreinen werd bijna een jaar geleden door GroenLinks flink ter discussie gesteld, toen ook actie werd gevoerd tegen het verdwijnen van stopplaatsen van de intercity's. Fractievoorzitter Jan Langenkamp liep nog rond met het idee om als protestactie wasgoed langs de spoorlijn te hangen, om de vervuiling door de dielsellocs aan te tonen. Dat is tot zijn blijdschap niet meer nodig.
Bedankt voor de tip!quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 11:44 schreef sander89 het volgende:
Als iemand voor 22.50 een hele dag 1ste klas wil reizen moet je even naar de bieb gaan want daar kan je een bladwijzer krijgen met een actie code er op.
Meer info: www.ns.nl/eersteklas
Zijn de buffels nu alweer oud? Ik kan me nog herinneren dat ze nieuw waren..quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 15:45 schreef greavy het volgende:
[..]
Aldus RTVDrenthe
Alleen dat plaatje wat hun daar bij hebben, klopt niet..
En weer minder Dieselmaterieel in gebruik,..
Zo heeft de NS wel een overschot aan Buffels, die nu alleen op Zwolle-Enschede en Zwolle-Kampen worden ingezet.quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 15:46 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Zijn de buffels nu alweer oud? Ik kan me nog herinneren dat ze nieuw waren..
Ze hadden ze ook op de HSL-zuid kunnen inzetten ten tijde van de storingen door de bovenleidingquote:Op vrijdag 30 oktober 2009 15:49 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Zo heeft de NS wel een overschot aan Buffels, die nu alleen op Zwolle-Enschede en Zwolle-Kampen worden ingezet.
Echt he.quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 15:45 schreef greavy het volgende:
Alleen dat plaatje wat hun daar bij hebben, klopt niet..
Jammer dat Syntus bij de nieuwe consessie waarschijnlijk lagevloermaterieel moet bestellen. Anders hadden ze mooi gebruikt kunnen worden als versterking van het huidige wagenpark.quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 15:49 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Zo heeft de NS wel een overschot aan Buffels, die nu alleen op Zwolle-Enschede en Zwolle-Kampen worden ingezet.
Alsof connexxion daarop zit te wachtenquote:Op vrijdag 30 oktober 2009 18:25 schreef dennistd het volgende:
Een aantal buffels moeten gewoon in een materieelpool komen waaraan alle NL-vervoerders mee moeten betalen en waaruit een tekort aan stellen tijdelijk kan worden opgelost.
Zodra de eerste protos op een tractor knort. Wedden?quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 21:31 schreef Peter het volgende:
[..]
Alsof connexxion daarop zit te wachten
2 toch? Zou me niet verbazen als die gewoon alle Protossen overleeft/levenquote:Op vrijdag 30 oktober 2009 21:34 schreef Peterselieman het volgende:
xx heeft nog een V'tje in dienst, maar ja. Dat houdt ook nog een keer op.
Ik weet alleen van de 867, maar het kan zijn dat ze er nog eentje hebben.quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 21:36 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
2 toch? Zou me niet verbazen als die gewoon alle Protossen overleeft/leven
Die hebben toch een deal met syntus over extra materieel?quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 21:33 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Zodra de eerste protos op een tractor knort. Wedden?
Op Almelo - Mariènberg ja. Kippenlijn weet ik niet van hoor?quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 21:38 schreef Peter het volgende:
[..]
Die hebben toch een deal met syntus over extra materieel?
Waarom afspraken maken met meer concurrenten als je met 1 af kan?quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 21:39 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Op Almelo - Mariènberg ja. Kippenlijn weet ik niet van hoor?
Ze hebben inderdaad alleen de 867 nog, de 840 is inmiddels terzijde namelijkquote:Op vrijdag 30 oktober 2009 21:37 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Ik weet alleen van de 867, maar het kan zijn dat ze er nog eentje hebben.
Waarom móéten ze datquote:Op vrijdag 30 oktober 2009 17:35 schreef Brembo het volgende:
Jammer dat Syntus bij de nieuwe consessie waarschijnlijk lagevloermaterieel moet bestellen . Anders hadden ze mooi gebruikt kunnen worden als versterking van het huidige wagenpark.
Provincie Gelderland zal lagevloersmateriaaal eisen voor Winterswijk - Arnhem. Het huidige Lint materieek voldoet hier aan maar DM'90 niet. De concessie van Syntus verloopt in 2010 voor het traject en daar worden nieuwe voorwaarden gesteld.quote:
Jammer dat nijverdal er een lange periode uit ligt..quote:Op zaterdag 31 oktober 2009 12:55 schreef Hr-Flip het volgende:
DM'90 park is straks wel behoorlijk ruim, als de 9100 serie met ICM gaat rijden.
Misschien eens gaan fantaseren over leuke idee.
Intercity Enschede, Nijverda,l Zwolle, Lelystad, Amsterdam CS,
idem, en wat voegt dat toe?quote:Of een stoptrein, Amersfoort, Zwolle, Nijverdal, Almelo, Enschede.
Goeie, maar dat zijn ze toch al van plan? En zelfs weer door vab bad bentheim naar nordhornquote:Of een stoptrein, Hengelo, Bad Bentheim, Rheine.
ff denken waar se dan wel kunnen.. Een fabrieksstation in de r'damse haven aan goederenspoor?quote:Of als DieselFyra over de HSL
Of gewoon nog een stuk of 500 stellen er bij aanschaffen, en alle bovenleiding in Nederland verbannen.
Immers Dieseltractie rules
Emmerichquote:Op zaterdag 31 oktober 2009 15:53 schreef greavy het volgende:
Weet iemand waar we de grens overgaan?
Heb er nu al zin in
2010 al, en de voorwaarden moeten nog gesteld worden? Zo kun je toch geen zaken doenquote:Op zaterdag 31 oktober 2009 04:49 schreef Brembo het volgende:
Provincie Gelderland zal lagevloersmateriaaal eisen voor Winterswijk - Arnhem. Het huidige Lint materieek voldoet hier aan maar DM'90 niet. De concessie van Syntus verloopt in 2010 voor het traject en daar worden nieuwe voorwaarden gesteld.
Wat gaat NS dan doen met dat overschot aan Buffels? Aan de NMBS verkopen ofzo?quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 17:35 schreef Brembo het volgende:
[..]
Jammer dat Syntus bij de nieuwe consessie waarschijnlijk lagevloermaterieel moet bestellen. Anders hadden ze mooi gebruikt kunnen worden als versterking van het huidige wagenpark.
Verstandige zet voor deze consessie zou zijn, NS weer terug op Oldenzaal, Zutphen.quote:Op zaterdag 31 oktober 2009 16:03 schreef ACT-F het volgende:
[..]
2010 al, en de voorwaarden moeten nog gesteld worden? Zo kun je toch geen zaken doenJe kunt moeilijk een blikje lagevloertreinen opentrekken en de hogevloertreinen even aan de kant laten staan. Ik heb trouwens gelezen dat de lijn Zutphen - Hengelo - Oldenzaal straks alleen door Overijssel aanbesteed wordt. Nu is dat nog Gelderland en Overijssel. Ik hoop dat ze hier verstandiger zijn. In 2013 verloopt de concessie.
Ik zie liever Enschede, Hengelo, Zutphen, Apeldoorn, want het gros van de reizigers stapt in Hengelo uit om over te stappen naar Enschede. Het schijnt, volgens mijn vader, vroeger ook al 1 lijn geweest te zijn.quote:Op zaterdag 31 oktober 2009 17:08 schreef Hr-Flip het volgende:
Verstandige zet voor deze consessie zou zijn, NS weer terug op Oldenzaal, Zutphen.
En dit onder RegioNS plaatsen, en de verbinding Oldenzaal, Zutphen, Apeldoorn tot 1 lijn maken.
Het bovenstaande is nog uit 'mijn' tijd, maar dat de stoptrein van Enschede naar Apeldoorn ging via Zutphen kan ik me niet meer herinneren. Weet je wanneer dat was?quote:Op zaterdag 31 oktober 2009 17:25 schreef Hr-Flip het volgende:
ja klopt, is vroeger ook 1 lijn geweest,
Je had vanuit Hengelo gezien
Hengelo - Oldenzaal (mat54)
Enschede - Hengelo - Zutphen
Intercity - Enschede - Hengelo - Deventer
stoptrein Enschede - Hengelo - Deventer en daar gecombineerd met de ic verder richting het westen.
Het slimme wat RegioNS kan doen om de consessie te winnen is een veel lage prijs vragen voor het vervoer immers heeft RegioNS een materieeloverschot. DM'90 kunnen nog zeker 10~20 jaar meequote:Op zaterdag 31 oktober 2009 17:08 schreef Hr-Flip het volgende:
[..]
Verstandige zet voor deze consessie zou zijn, NS weer terug op Oldenzaal, Zutphen.
En dit onder RegioNS plaatsen, en de verbinding Oldenzaal, Zutphen, Apeldoorn tot 1 lijn maken.
Overigens de visgraad structuur wat Syntus nu heeft, moet dan wel behouden blijven, met de vervoerder die de bussen doet.
Ze zijn (of waren inmiddelsquote:Op zaterdag 31 oktober 2009 15:31 schreef Hr-Flip het volgende:
hmmm ff vergeten ja dat Nijverdal er uit ligt, uhmmm wat kan ik nog meer verzinnen.
Intercity Enschede - Geerdijk - Emmen.
Of zoals vroeger een rechtstreekse trein Enschede - Roermond, maar daar zullen een paar firma's niet blij mee zijn denk ik.
Misschien leuk voor op de miljoenenlijn.quote:Op zaterdag 31 oktober 2009 16:50 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Wat gaat NS dan doen met dat overschot aan Buffels? Aan de NMBS verkopen ofzo?
Of meer grensoverschrijdende lijnen met wisselende voltages e.d.quote:Op zaterdag 31 oktober 2009 22:22 schreef Cothen het volgende:
[..]
Misschien leuk voor op de miljoenenlijn.
Of voor personenvervoer over de verschillende fabriekssporen. Bij Corrus over het terrein buffelen
Hoe zat het alweer met buffeltjes? die mogen niet zelfstandig (dus 1 trein) rijden he? (met uitzondering sowiezo Zwolle - Enschede)quote:Op zondag 1 november 2009 01:19 schreef James1988 het volgende:
Dan moeten die Buffeltjes alsnog worden uitgerust met de bijbehorende beveiligingssystemen... hoewel er wel wat Buffeltjes waren met Indusi is dit eruitgehaald, volgens mij.
Assentellers vind ik ook zo jaren 1980, alleen al vanwege het corrigeren van het aantal omwentelingen van treinwielen om de positie te bepalen.quote:Op zondag 1 november 2009 02:18 schreef MarkoAlmelo het volgende:
Ik zou het niet weten, wel apart dat dan een trein slecht gedetecteerd wordt. Je bestelt toch treinen waar mee je gelijk veilig aan de slag kan?
En niet dat je eerst assentellers moet installeren op het spoor? Beetje apart ook
Maar hoe word bv een SGMm gedetecteerd op het spoor dan? (vergelijkbaar qua lengte met buffel)quote:Op zondag 1 november 2009 02:20 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Assentellers vind ik ook zo jaren 1980, alleen al vanwege het corrigeren van het aantal omwentelingen van treinwielen om de positie te bepalen.
Dat was ik dus vergeten, sorry.quote:Op zondag 1 november 2009 02:25 schreef MarkoAlmelo het volgende:
[..]
Maar hoe word bv een SGMm gedetecteerd op het spoor dan? (vergelijkbaar qua lengte met buffel)
Toch gewoon omdat er spanning op de rails staat? En als er een trein overheen rijdt dan weet het spoor toch dat er een trein op dat stuk spoor staat? (voor seinen etc)
Volgens mij rijdt de Buffel zo soepel dat als de rails ook maar een héél klein beetje roestig is, er geen goed elektrisch contact wordt gemaakt met die lage spanning die op het spoor staat.quote:Op zondag 1 november 2009 02:25 schreef MarkoAlmelo het volgende:
[..]
Maar hoe word bv een SGMm gedetecteerd op het spoor dan? (vergelijkbaar qua lengte met buffel)
Toch gewoon omdat er spanning op de rails staat? En als er een trein overheen rijdt dan weet het spoor toch dat er een trein op dat stuk spoor staat? (voor seinen etc)
dat heeft de ns nog nooit gedaan. Tot aan de SLT heeft de ns elke trein van de grond af aan in eigen beheer ontworpen. De SLT komt echter ook niet "van de plank", daar zijn ook allerlei wijzigingen op aangebracht. Hierdoor is de kans groot dat er pas ver na leveringen mankementen en storingen worden ontdekt die niet 1-2-3 te verhelpen zijn.quote:Op zondag 1 november 2009 02:18 schreef MarkoAlmelo het volgende:
Ik zou het niet weten, wel apart dat dan een trein slecht gedetecteerd wordt. Je bestelt toch treinen waar mee je veilig aan de slag kunt gaan?
Ze kunnen beter eerst zorgen dat trajecten als Roosendaal - Essen of Maastricht - Visé fatsoenlijk te plannen zijn..quote:Op zondag 1 november 2009 12:15 schreef Yreal het volgende:
whaha Je kan op de site van de NShispeed een routeplanner vinden voor half de wereld![]()
Wat dacht je van lissabon -> peking.. Maar 221 uur![]()
Lol, hoe dan? Ik kan niet eens een reis plannen van Amsterdam naar Luxemburg.quote:Op zondag 1 november 2009 12:15 schreef Yreal het volgende:
whaha Je kan op de site van de NShispeed een routeplanner vinden voor half de wereld![]()
Wat dacht je van lissabon -> peking.. Maar 221 uur![]()
Dat gaat prima toch? Enkele reis Roosendaal - Essen voor 5 euro en Maastricht - Visé voor ¤ 2,40. met vertrek- en aankomsttijd erbij.quote:Op zondag 1 november 2009 12:24 schreef Ireyon het volgende:
Ze kunnen beter eerst zorgen dat trajecten als Roosendaal - Essen of Maastricht - Visé fatsoenlijk te plannen zijn..
Ze mogen het nu wel, maar het gebeurt erg weinigquote:Op zondag 1 november 2009 01:29 schreef MarkoAlmelo het volgende:
[..]
Hoe zat het alweer met buffeltjes? die mogen niet zelfstandig (dus 1 trein) rijden he? (met uitzondering sowiezo Zwolle - Enschede)
EDIT:
"De combinatie van schijfremmen en een rustige loop heeft als gevolg dat het materieel slecht wordt gedetecteerd. Op de lijnen waar DM '90 rijdt, heeft de spoorinfrastructuurbeheerder vaak assentellers geïnstalleerd. DM '90 heeft ATB-NG-apparatuur aan boord als treinbeïnvloeding."
Nee, die prijzen kloppen niet. Op kleine afstanden scheelt het niet zoveel; Maastricht - Luik zou met OV-Studentenkaart volgens hun site ¤4,80 kosten, aan de NS balie haal ik zo'n kaartje voor ¤3,80. Roosendaal - Luik zou ¤22,40 gaan kosten (via Rsd grens), waar een dergelijk kaartje aan de balie slechts ¤14,60 kost. Dat scheelt nogal wat voor een studentquote:Op zondag 1 november 2009 13:10 schreef Socios het volgende:
[..]
Dat gaat prima toch? Enkele reis Roosendaal - Essen voor 5 euro en Maastricht - Visé voor ¤ 2,40. met vertrek- en aankomsttijd erbij.
Maar de IRM heeft alles behalve een rustige loop, dat ding schiet van links naar rechts en weer terug over het spoor. Daarnaast is door het grotere gewicht de afdruk ook hoger.quote:Op zondag 1 november 2009 02:16 schreef Ofyles2 het volgende:
Dat is vreemd aangezien ik vermoed dat de IRM ook schijfremmen heeft.
Volgens mij remt IRM nog altijd elektrisch, en wordt dit terug geleverd aan het stroomnet. Alleen in noodgevallen gaat het met schijfremmen aan de gang.quote:Op zondag 1 november 2009 14:13 schreef thatsme het volgende:
Niks, maar door de schijfremmen worden de wielen niet mooi geschuurd. Waardoor het contact met de rails slecht is. En met een rustige loop is er ook weinig wrijving dat voor geschuurde wielen (beter contact) zorgt. Met een onrustige loop zullen de wielen meer schuren met de rails waardoor het contact beter is.
T zal niet veel schelen. Iedereen heeft zijn eigen interface, maar ze zitten allemaal in de zelfde database te roerenquote:Op zondag 1 november 2009 15:27 schreef James1988 het volgende:
Dan gebruik ik toch liever die van Deutsche Bahn, naar mijn gevoel is die sneller en uitgebreider.
Gohja.quote:Op zondag 1 november 2009 20:21 schreef Dr_Flash het volgende:
NOG wel ja. Als je ziet hoe voortvarend de boel daar in de puinpoeier gereden wordt
Buffeltjes mogen alweer een tijdje solo op elk baanvak rijden binnen Nederland, maar dat gebeurt eigenlijk nooit.quote:Op zondag 1 november 2009 01:29 schreef MarkoAlmelo het volgende:
[..]
Hoe zat het alweer met buffeltjes? die mogen niet zelfstandig (dus 1 trein) rijden he? (met uitzondering sowiezo Zwolle - Enschede)
EDIT:
"De combinatie van schijfremmen en een rustige loop heeft als gevolg dat het materieel slecht wordt gedetecteerd. Op de lijnen waar DM '90 rijdt, heeft de spoorinfrastructuurbeheerder vaak assentellers geïnstalleerd. DM '90 heeft ATB-NG-apparatuur aan boord als treinbeïnvloeding."
Die is al bekend. Plan je reis maar eens na 12 december en je krijgt een antwoordquote:Op maandag 2 november 2009 10:18 schreef Christiaan het volgende:
Zeg, weet iemand wanneer de DRGL2010 bekend wordt?
Edit: Al gevonden. Wat een gekut weer. Het was al belachelijk dat er geen rechtstreekse stoptrein is tussen Amsterdam en Utrecht, nu wordt de overstaptijd ook nog langer...
jaquote:Op maandag 2 november 2009 10:11 schreef MarkoAlmelo het volgende:
weet ik veel
had er nooit van gehoord, maar als een trein dus ATB-NL heeft dan kan die overweg met meerdere ATB's? Waaronder dus EG en NG? Zo moet ik dat zien?
Preciesquote:Op maandag 2 november 2009 10:11 schreef MarkoAlmelo het volgende:
weet ik veel
had er nooit van gehoord, maar als een trein dus ATB-NL heeft dan kan die overweg met meerdere ATB's? Waaronder dus EG en NG? Zo moet ik dat zien?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |