James1988 | woensdag 16 september 2009 @ 21:19 |
Hier alweer deel 182 in deze succesvolle reeks. Liefhebbers van de oude delen, komen hier aan hun trekken. Er zijn een aantal vaak terugkomende vragen over het reizen met de trein. Hierbij de vraag en het antwoord: - Mag ik met mijn OV-Studentenkaart reizen in internationale (hogesnelheids-)treinen op binnenlandse trajecten? Met je OV-Studentenkaart mag je in Nederland gratis reizen in de Beneluxtrein (Amsterdam - Roosendaal) en de IC Berlijn (Schiphol - Hengelo). Voor de hogesnelheidstreinen ICE (Amsterdam - Arnhem) en Fyra (HSL-Zuid) moet een toeslag worden betaald. De toeslag voor de ICE bedraagt 2 euro, de tarieven van de Fyra kun je hier vinden. In de Thalys is je OV-Studentenkaart niet geldig. De NS De NS rijdt tegenwoordig, zoals waarschijnlijk wel bekend is, niet meer overal. Een aantal lijnen is aanbesteed, en aan goederenvervoer doet de NS niet meer. De NS is tegenwoordig opgesplitst in meerdere bedrijven, waarvan NS Reizigers, NS HiSpeed en NS Regio de bekendste zijn. Eerstgenoemde rijdt de binnenlandse NS-treinen, met een paar uitzonderingen. NS HiSpeed rijdt de naar het buitenland, waarvan op dit moment nog niets met 'HiSpeed' gaat, aangezien de HSL nog steeds niet in gebruik is. NS Regio rijdt op een aantal aanbestedingslijnen, zoals Zwolle-Kampen en Apeldoorn-Zutphen. Goederentreinen In het goederenvervoer is de NS zoals eerder gezegd niet meer actief. Wel rijden er een aantal anderen, zoals Railion, ACTS, ERS Railways en nog een stuk of tien meer. In dit topic wordt vooral over reizigerstreinen gepraat, maar een goederentrein tussendoor is een leuke afwisseling. Internationaal Regionaal Arriva: Nieuweschans - Leer NMBS: Roosendaal - Antwerpen DB Regio: Enschede - Münster, Heerlen - Aachen en Venlo - Hamm PEG: Enschede - Dortmund Overig Oldenzaal - Bentheim: IC-Berlin (Pimpelexpress) Zevenaar - Emmerich: ICE International Roosendaal - Antwerpen: Thalys & Beneluxtrein Materieel en vervoerders Hieronder worden de vervoerders die in Nederland actief zijn besproken, samen met het materieel waarmee men rijdt. We beginnen met de regionale vervoerders. ![]() ![]() Meer informatie over Arriva kun je http://nl.wikipedia.org/wiki/Arriva vinden. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() De trein naar Berlijn rijdt in Nederland als gewone intercity, waardoor reizigers naar Enschede moeten overstappen in Hengelo. Hij wordt gereden door een 1700/1800-loc met daarachter negen Duitse IC-rijtuigen. De Benelux-trein rijdt met een 1100-loc van de NMBS, met daarachter ICRm-rijtuigen in NS HiSpeed-kleurstelling. Achterop zit een stuurstandrijtuig in oude kleurstelling. Een aantal treinen rijdt al met een groene of rode Traxx-loc, door de vele defecten aan 1100-locs en stuurstandrijtuigen. Als de HSL geopend wordt zal de Benelux hierop gaan rijden. De Thalys is de enige trein waarmee niet met een normaal binnenlands kaartje mag worden gereisd. Bij de ICE is dit wel toegestaan, maar moet een toeslagkaartje van maar liefst twee euro gekocht worden. Thalys en Benelux met 'nieuwe' priority-rijtuigen (gepimpt ICT materieel). Als de HSL ooit echt open gaat zullen deze treinen verhuizen naar de nieuwe hogesnelheidslijn. De HSL-Zuid Sinds 7 september rijdt NS Hispeed ieder uur op de HSL-Zuid een pendeldienst tussen Amsterdam en Rotterdam. De reistijd bedraagt 42 minuten, waarvan 26 minuten tussen Rotterdam en Schiphol, en dan nog eens 15 minuten van Schiphol naar Amsterdam Centraal. NS Hispeed voert deze dienst uit onder de naam Fyra. Voor Fyra geldt een toeslag, tijdens de introductieperiode bedraagt deze ¤ 2,- per rit (¤ 64 voor een maandkaart), per 7 oktober zal dit omhooggaan naar maarliefst ¤ 7 per rit. Een maandtoeslagkaart kost dan maarliefst ¤ 224,-, dit is de prijs bovenop een normaal treinkaartje. Verhalen Sinds eind 2007 worden er af en toe verhalen geschreven over oude stations of spoorlijnen. De tot nu toe gemaakte verhalen staan hieronder. Hoek van Holland Haven - von_Preussen Kesteren - Dr_Flash Uithuizen - Socios Buitenpost - Peterselieman Newcastle Central Station - bork IJmondlijn - von_Preussen Nieuwe verhalen en reiservaringen zijn altijd welkom! Hieronder een opsomming van interessante (foto)reportages die door diverse topicdiehards gemaakt zijn: Reis door België, met name op station Binch - Dr_Flash 6834 kilometer InterRail - Igen Vakantie in Oostenrijk - Dr_Flash Polen - Zug-Chef Regels ![]() Verboden voor Achterlijke Terugvind Berichten. Game on! Het staat iedereen vrij om de OP aan te passen. Dus laat je creativiteit de vrije loop! | |
SpeedyRich | woensdag 16 september 2009 @ 21:22 |
He een nieuw Topic. OT: De treinbeinvloeding gaat dat automatisch over van het ene(ATB-EG) naar het naar het andere(ECTS level 2)en vica versa ? | |
Brembo | woensdag 16 september 2009 @ 21:24 |
Hoe zit het nou met de HSL-zuid kan je er als doodnormale sterveling al een ritje op maken tegen de natuurlijk extra bedragen want ik vind er niks over op de NS site. | |
James1988 | woensdag 16 september 2009 @ 21:26 |
Dat weet ik eigenlijk niet zeker, ik denk het wel. Aan het begin en einde van een ERTMS-sectie staan bordjes met daarop het woord CAB, al dan niet met een streep erdoorheen. CAB staat in deze voor Cabinesignalering, wat ERTMS dus biedt. In België staan er geloof ik ruitvormige borden met het ETCS-level langs het spoor. Het omschakelen van 25 kV naar 1,5 kV of 3 kV moet de machinist zelf doen, langs het spoor staan borden met daarop indicators dat er van bovenleidingspanning gewisseld gaat worden. Brembo: zie de sectie HSL-Zuid die ik in de OP heb toegevoegd. Voor ¤ 2,- koop je een toeslagkaartje waarmee je één rit op de HSL mag maken. Bovenop de normale ritprijs. | |
Dr_Flash | woensdag 16 september 2009 @ 21:30 |
quote:Dat weet je zeker? Dat gaan echt mensen vergeten ![]() ![]() ![]() | |
Crientj | woensdag 16 september 2009 @ 21:30 |
Ellew | |
Ireyon | woensdag 16 september 2009 @ 21:31 |
quote:Je kunt via NSHispeed.nl een reis boeken, maar het makkelijkste is om gewoon uit de automaat een kaartje "Rotterdam - Schiphol" te kopen én de extra toeslag van ¤1.50 via de Fyra Toeslag knop. Als je zowel een vervoersbewijs als toeslag hebt, is er niks wat je nog tegenhoudt om over de HSL te reizen ![]() Overigens zeg ik bewust Rotterdam - Schiphol, want met Fyra van Schiphol naar Amsterdam is gewoon pure geldverspilling. Er rijden sowieso al een stuk of 8 gewone treinen per uur, dus waarom extra betalen voor 0 sec. tijdwinst in een trein die totaal niks extra's biedt ![]() | |
dennistd | woensdag 16 september 2009 @ 21:31 |
quote:Nope, heb tijdens de proefrit met de machinist gepraat, en die liet zien dat hij voor NL-25kV moet kiezen en dan wordt automatisch ECTS ingeschakeld en vv. | |
#ANONIEM | woensdag 16 september 2009 @ 21:43 |
tvp ![]() | |
Gutz | woensdag 16 september 2009 @ 21:46 |
quote:Daar gaan ze nog problemen mee krijgen idd. | |
James1988 | woensdag 16 september 2009 @ 21:47 |
quote:Jazeker, daarvoor bestaat het concept spanningssluis. Een machinist die niet doorheeft dat hij een spanningssluis inrijdt is overigens een enorme slaapkop. En het is al dagelijkse praktijk bij het rijden naar België (Roosendaal, Maastricht). | |
Peterselieman | woensdag 16 september 2009 @ 21:47 |
quote:hendig ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 16 september 2009 @ 21:51 |
quote:Jawel, dat weet ik wel ![]() ![]() | |
James1988 | woensdag 16 september 2009 @ 21:53 |
Dat is waar. Maar daar kan een bepaalde 1800-loc ook over meepraten, die bij Bad Bentheim ineens 15 kV ~16,7 Hz voor z'n kiezen kreeg. Ik denk niet dat we die nog rond gaan zien rijden. | |
Dr_Flash | woensdag 16 september 2009 @ 21:53 |
quote:Dat zal na een steekvlam en een rookballet ook wel een beetje klaar zijn ja ![]() | |
#ANONIEM | woensdag 16 september 2009 @ 21:54 |
quote:Grappig, nooit geweten ![]() | |
Duvel | woensdag 16 september 2009 @ 21:56 |
quote:Daartegen zijn wel beveiligingen opgenomen in het HS-circuit, alleen geeft het wel een klap. ![]() BTW: 25kV in combinatie met ATB-EG is niet toegestaan, dus daarvoor losse keuzeknoppen maken is niet zo zinvol. Tussen Antwerpen en Brussel komt nooit een HSL geloof ik, de Belgen vinden het de moeite niet waard. | |
James1988 | woensdag 16 september 2009 @ 21:59 |
En er is gewoon geen ruimte voor. Ik geloof dat Infrabel liever investeert in een opwaardering van het huidige spoor, al is dat ook lastig omdat het stuk Antwerpen - Brussel enigszins te vergelijken valt met Utrecht - Amsterdam: tyfusdruk. Om over de Brusselse Noord-Zuid-verbinding dan nog maar niet te spreken, die zit helemaal tjokvol ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 16 september 2009 @ 21:59 |
quote:Hoe kan dat nou man. Die hele lijn sodemietert bijna uit elkaar. En het is ongeveer de drukst bereden verbinding van het hele land ![]() | |
James1988 | woensdag 16 september 2009 @ 22:01 |
quote:De drukst bereden verbinding van België is de NZV in Brussel, waar in de spits zo ongeveer iedere 3 minuten een trein op een willekeurig perron in Brussel Centraal staat. 5 jaar nadat het ding was opgeleverd zat hij al tjokvol en dat is altijd zo gebleven... Belgen en infrastructuur ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 16 september 2009 @ 22:03 |
quote:Ja dat weet ik. Dat is overigens ook de drukst bereden verbinding ter wereld, las ik ergens. Maar qua verbindingen tussen grote steden is Antwerpen - Brussel met afstand het drukst bereden. | |
Duvel | woensdag 16 september 2009 @ 22:08 |
quote:Te kort om tot een lekkere snelheid te komen, zeggen de Belgen. Maar in Nederland bouwen we 'n HSL voor kortere stukken. De maffe spoorsituatie tussen Antwerpen en Brussel is natuurlijk maf, met die twee vervlochten lijnen. | |
James1988 | woensdag 16 september 2009 @ 22:09 |
Toch knap, dat op een geheel viersporig traject het zo barstensvol zit. Het is een ritje van nog geen 50 minuten van Antwerpen Centraal naar Brussel Centraal. | |
Dr_Flash | woensdag 16 september 2009 @ 22:12 |
quote:Het is 48 km, dat is Ut - Ht ook. DAT kan in 29. Joe doe de mefs. | |
Duvel | woensdag 16 september 2009 @ 22:14 |
quote:Ja, maar dat draait geen 500 bogen door het land. | |
James1988 | woensdag 16 september 2009 @ 22:15 |
Is het echt maar zo weinig? Dat is wel heel slecht dan ![]() Waar ligt dat dan aan? Lagere maximumsnelheden? Te hoge frequenties? Het is wel leuk dat die Belgen allemaal van die krachtpatsers aanschaffen - reeks 13, 200 km/h, reeks 18, 230 km/h, enz - maar als ze dan alsnog bijna 50 minuten nodig hebben om 48 km te overbruggen... ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 16 september 2009 @ 22:17 |
quote:Ja dus? Da's een aanlegfout. Je kan makkelijk een HSLlletje gaan aanleggen met minder bochten. Rij dan bijvoorbeeld 200 of zo desnoods, als het allemaal zo duur moet zijn. De lijn zelf is redelijk recht, het is niet zo dat je op eoa manier om Mechelen of Vilvoorde heen kan ![]() | |
James1988 | woensdag 16 september 2009 @ 22:19 |
![]() Lijn 25. Beetje een rare kronkel eigenlijk... die zou best wat rechter kunnen volgens mij. | |
Dr_Flash | woensdag 16 september 2009 @ 22:22 |
Ja. En dan? Wordt het 46 kilometer ipv 48, tegen een onmeunige hoop kosten vanwege extra kunstwerken die nodig zijn. | |
Duvel | woensdag 16 september 2009 @ 22:26 |
quote:Heb je wel eens ingezoomd op die lijn? ![]() Momenteel wordt de snelheid toch begrensd door een aantal slechte kunstwerken? | |
James1988 | woensdag 16 september 2009 @ 22:30 |
Dit komt zo van Wikipedia en die gaat niet groter... en ben momenteel te lui om 't op Google Maps na te gaan zoeken ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 16 september 2009 @ 22:32 |
Beetje raar om dat een "rare kronkel" te noemen ook. Lijn loopt vrijwel recht en verbindt alle steden. Dat is wat in 1835 logisch was. ik kan ook wel alles een rare kronkel noemen wat niet in een loodrechte lijn van mijn huis naar mijn werk loopt. | |
Duvel | woensdag 16 september 2009 @ 22:34 |
quote:Asd - Ut is ook een banaan. En kijk naar Harderwijk, compleet debiel inclusief maximaal verkante boog waar je met maar 110 doorheen mag. En zo zijn er nog legio voorbeelden. Kijk alleen al naar de HSL in Nederland. De enige echt kaarsrechte lijn tussen twee steden is volgens mij Moskou - St. Petersburg, omdat de Tsaar gewoon met zijn lineaal een lijn heeft getrokken: "en nu bouwski". | |
Dr_Flash | woensdag 16 september 2009 @ 22:35 |
quote:Zo is dat idd echt gegaan ![]() ![]() | |
bork | woensdag 16 september 2009 @ 22:51 |
TVPolski![]() ![]() | |
Peter | woensdag 16 september 2009 @ 22:59 |
Staatsspoorlijn A.. ze zouden Roosendaal - leeuwarden weer eens moeten doen. Kan de N-O-west verbinding naar groningen rijden.. | |
Zug-Chef | woensdag 16 september 2009 @ 23:21 |
quote:Fles op dreef ![]() ![]() Ontopic. Afgelopen weekend reed Graf MEC pendelritten tussen Coevorden-Heege, Emlichheim en Hoogstede. Graf Mec is een Modelspoor en Spoorwegclub uit Neuenhaus (20 km ten zuidoosten van Coevorden, gelegen aan de Bentheimer Eisenbahn. In verband met het Herfstfeest in het stadje Emlichheim rijdt op beide middagen de Bentheimer Eisenbahn met een kort treintje bestaande uit 2 personenrijtuigen en 2 goederenwagens, type schuifwandwagen, om fietsen en kinderwagens te kunnen vervoeren. Een paar plaatjes: ![]() De Bentheimer Eisenbahn verzorgt de tractie in de vorm van de V100 D25 voorop richting Hoogstede, hier ter hoogte van Vorwald. ![]() Omdat de maximum snelheid op de Bentheimer Eisenbahn 40km/h bedraagt, is de trein met de auto gemakkelijk in te halen. Hier komt de D25 met twee schuifwandwagens en 2 rijtuigen van Graf MEC door de bocht het bos uit rijden, ter hoogte van het gehucht Grossringe, gelegen tussen Emlichheim en Hoogstede. ![]() Op de terugweg maakt de trein een korte stop op het station van Emlichheim, waar reizigers naast het Herbstfest in het dorp kunnen bezoeken, tevens de modelspoorbaan van Graf MEC kunnen bezichtigen. Klokslag 15:00 vertrekt de D23 met deze Güterzug mit Personen ofwel Personenzug mit Güter en passeert hier vier silo's van Vechteland Agrarhandel naast het emplacement van Emlichheim. ![]() In de tweede helft van de middag wordt begonnen aan de 2e rit, wederom van Coevorden-Heege via Emlichheim naar Hoogstede. Voor de verandering nu eens een foto van meer opzij, zodat de combinatie Goederentrein met personen (kortweg GmP) beter te zien is. Links de D23, voorop de D25 van de Bentheimer Eisenbahn. ![]() De trein eindigt bij het dorpje Hoogstede, wat Nederlands klinkt, maar toch zeker in Duitsland ligt, zo'n 20 km oostelijk van Hardenberg. Even later vertrekt de trein voor de laatste rit terug naar Coevorden-Heege en passeert ons hier in een zongaatje ter hoogte van Kleinringe. Verder reden die dag deze goederentreinen nog tussen Coevorden en Bad Bentheim: ![]() Vanaf Coevorden Heege rijdt de Bentheimer Eisenbahn geregeld Houttreinen naar Bad Bentheim. Vandaag was de belading van de lange groene sleep Laars'n en tussenin nog 2 witte Snps'n met boomstammen gereed en mochten de D24 (type G1206) en D21 (type V100) als GZ 215 vanaf Coevorden Heege vertrekken. In Bad Bentheim wordt de trein overgenomen door de OHE en naar Niedergörne bij Stendal gebracht. In een laatste zonnestraal passeren de D24 en D21 in dubbeltractie! met GZ 215 ons voor nabij Achteresche. ![]() Elke zaterdagmiddag komt het Oostenrijkse vuilvervoer aan bij de Bentheimer Eisenbahn. De D21 mocht de 37 wagens tellende afvaltrein uit Hall in Tirol in Bad Bentheim ophalen en naar Coevorden Heege brengen als trein GZ 228. De D21 heeft hier zojuist Emlichheim achter zich gelaten en passeert hier ter hoogte van Laarwald, enkele kilometers voor Coevorden. | |
Peterselieman | woensdag 16 september 2009 @ 23:41 |
Wederom fraaie platen ![]() | |
#ANONIEM | woensdag 16 september 2009 @ 23:44 |
Mooie platen zug. Echt top! ![]() Ik neem aan dat je voor die ritten Somda checkt? [ Bericht 17% gewijzigd door #ANONIEM op 16-09-2009 23:45:29 ] | |
Darkwing_Duck | woensdag 16 september 2009 @ 23:48 |
Fraaie platen zug Tevens van mijn kant maar even een TVFillmpje En nog even de Mededeling dat ik deze of volgende week nog ergens op kosten van Mickey Mouse even in een dagje 1000 KM heen en weer mag Raggen ... * Darkwing_Duck pakt zijn Thalys vaste klantenkaart alvast ![]() | |
Guppy | donderdag 17 september 2009 @ 06:56 |
Pics or it didn't happen! Je snapt dat we je outfit willen zien natuurlijk | |
James1988 | donderdag 17 september 2009 @ 07:20 |
quote:^^ wat zij zegt Waar ga je zoal heen dan, Duckmans? | |
ghizzer | donderdag 17 september 2009 @ 07:28 |
Tvp | |
Peterselieman | donderdag 17 september 2009 @ 07:56 |
Ik ga over een uurtje me eens richting Schiphol begeven | |
Darkwing_Duck | donderdag 17 september 2009 @ 08:28 |
quote:Uiteindelijk naar station Val d'Europe, daar zitten wat kantoren van Disney. ![]() | |
dennistd | donderdag 17 september 2009 @ 08:54 |
quote:Het lijken mij meer dingen voor rolandrail eerlijk gezegd. Waarom komt het afval uit Tirol eigenlijk helemaal deze kant op? | |
Dr_Flash | donderdag 17 september 2009 @ 09:30 |
quote: ![]() En nog een slechte ook. Haal dan minstens dat DB-logo op de neus weg. | |
bork | donderdag 17 september 2009 @ 09:32 |
quote:it wasn't me, moest een tvp hebben en was op zoek naar high speed treinen in Polen en kwam deze tegen ![]() | |
Darkwing_Duck | donderdag 17 september 2009 @ 11:44 |
Een nieuwsberichtje wat aansluit op de discussie hier laatst ![]() http://www.nu.nl/opmerkel(...)orden-voorkomen.html | |
dennistd | donderdag 17 september 2009 @ 11:46 |
Op spoorforum zijn ze een beetje boos omdat de 'dienstregeling' van hun plan T rit uitgelekt is via somda. Nouja, dienstregeling.... Somda: quote:En de nogal overtrokken reactie op spoorforum: quote:Sommige mensen ![]() ![]() | |
Darkwing_Duck | donderdag 17 september 2009 @ 12:15 |
Wel dit neerzetten http://www.spoorforum.eu/spoorforum/phpBB3/viewtopic.php?f=53&t=1326 Maar dan de dienstregeling geheim willen houden? Waarom eigenlijk, zodat andere niet betalende Spoorhobbyisten geen fotos kunnen maken? | |
dennistd | donderdag 17 september 2009 @ 12:18 |
quote:Ik denk het ja... Kijk, als de rit niet uitverkocht zou zijn zou ik het wel enigszins begrijpen, maar de rit is al meer dan een maand uitverkocht, dus wat wil je er dan nog mee bereiken? | |
Duvel | donderdag 17 september 2009 @ 12:21 |
Volgens mij zat ik na die grote FOK!-meet nog in een Plan T. Die dienstregeling was gewoon bekend. ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 17 september 2009 @ 12:26 |
Rot toch op met dat trieste gedoe, ik dacht dat dat alleen in België gebeurde. Kansloos volk. | |
Socios | donderdag 17 september 2009 @ 12:27 |
Haha, hoe triest. ![]() ![]() | |
Duvel | donderdag 17 september 2009 @ 12:28 |
quote:Afscheidsritten of dat gedoe met die dienstregeling? | |
Dr_Flash | donderdag 17 september 2009 @ 12:29 |
quote:Andere hobbyisten dwarsbomen natuurlijk. Zo kinderachtig zijn ze wel. Gewoon maar niet willen begrijpen dat zoiets gewoon gebeurt, als je door de vrije frisse openbare buitenlucht gaat rijden. Mja, dan wind je je er maar over op, dat kan ![]() Mij zal het de bliksem wezen verder hoor, ik heb al genoeg foto's van Plan T ![]() ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 17 september 2009 @ 12:29 |
quote:Nee dat gezeik over geheimhouden. | |
Dr_Flash | donderdag 17 september 2009 @ 12:30 |
quote:De voorgenomen route he, niet de dienstregeling. Het gaat werkelijk om minder dan niks. | |
Darkwing_Duck | donderdag 17 september 2009 @ 12:35 |
Het gaat hier dus om een gewone plan T die ergens tussen de bestaande weekenddienstregeling door gemikt gaat worden? Joepie ![]() In mijn woonplaats heet zo een plek gewoon Station Den Haag Moerwijk ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 17 september 2009 @ 12:38 |
quote:En? Nog niet-betalende mensen langs de kant zien staan? ![]() ![]() ![]() quote:Het enige wat nu weg is, is het verrassings-element. Ja, jammer. Dat zal er heus niet toe leiden dat mensen nu massaal gaan annuleren hoor ![]() ![]() ![]() | |
Socios | donderdag 17 september 2009 @ 12:40 |
quote:Houd ons hier even op de hoogte. Thanks. ![]() ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 17 september 2009 @ 12:46 |
Oh wacht dit had ik nog niet eens gelezen ![]() quote:Men gaat er zelfs politiewerk van maken ![]() ![]() Je kan nog beter de Miljoenennota lekken dan de dienstregeling van een afscheidsrit ![]() ![]() | |
dennistd | donderdag 17 september 2009 @ 12:48 |
En de reactie van de somda-eigenaar:quote: | |
Darkwing_Duck | donderdag 17 september 2009 @ 12:52 |
Gelukkig is ons plannetje van het Fokmeetingrondje brabants nachtnet nooit uitgelekt ![]() ![]() | |
Darkwing_Duck | donderdag 17 september 2009 @ 12:57 |
quote: Laatmaar | |
dennistd | donderdag 17 september 2009 @ 12:58 |
quote:http://www.somda.nl/forum(...)er+%28Spoorforum%29/ | |
Darkwing_Duck | donderdag 17 september 2009 @ 13:00 |
quote:Ik lees net dat de dienstregeling offline gaat als er weer normaal gecommuniceerd gaat worden, maar dan staat er wel een kopietje op fok ![]() Wie gaat er aanstaande zaterdag illegaal fotos maken? ![]() Zou er bijna een kruidvatkaartje aan opofferen ![]() | |
Duvel | donderdag 17 september 2009 @ 13:09 |
Wat een gejank. ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 17 september 2009 @ 13:46 |
quote:Ik heb wel wat beters te doen ![]() | |
Duvel | donderdag 17 september 2009 @ 13:49 |
quote:Die gasten in die Plan T narren is leuker denk ik, sprekend uit ervaring met de proefsluiting. ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 17 september 2009 @ 14:12 |
quote:Welnee, dat is kinderachtig en iedere zucht energie die je eraan besteedt is er een teveel. Die proefsluiting lijkt me tof ![]() | |
trainfreak | donderdag 17 september 2009 @ 14:17 |
quote: | |
#ANONIEM | donderdag 17 september 2009 @ 14:20 |
een afscheidsrit van een plan t. En daar huilie huilie om doen ![]() hier rijdt nog een plan v in het oosten. Bijna hetzelfde. | |
Duvel | donderdag 17 september 2009 @ 14:25 |
quote:'t Is wel leuk, maar het duurt wel lang. Erg lang. Verwacht geen enorm spektakel, wel leuk om een keer te hebben meegemaakt. | |
Darkwing_Duck | donderdag 17 september 2009 @ 14:27 |
quote:En verwacht ook niet dat die deuren tegelijk sluiten en opengaan zoals bij de plaatselijke Albert heijn, want dan zit ik zonder stroom. | |
dennistd | donderdag 17 september 2009 @ 14:28 |
Wat is 'de proefsluiting' als ik vragen mag? | |
Dr_Flash | donderdag 17 september 2009 @ 14:29 |
quote:Ja, ik verwacht ook niet dat dat ding klats boem in 3 seconden dichtklapt ![]() ![]() | |
Duvel | donderdag 17 september 2009 @ 14:31 |
quote:De Maeslantkering wordt één keer per jaar getest, en dat is de proefsluiting. | |
Darkwing_Duck | donderdag 17 september 2009 @ 14:32 |
quote:Ook hier geven ze de dienstregeling niet prijs. ![]() | |
Duvel | donderdag 17 september 2009 @ 14:33 |
quote:Hufters! ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 17 september 2009 @ 14:39 |
quote:Maar ik weet lekker WEL al waar het is ![]() ![]() | |
bork | donderdag 17 september 2009 @ 14:40 |
Iets heel anders, deze pagina en ditto plaatje die zijn nieuw? http://trein-kaart.nl/ m.a.w. compleet en correct? | |
Dr_Flash | donderdag 17 september 2009 @ 14:48 |
quote:De signatuurtjes van Utrecht Centraal en Arnhem kloppen niet ![]() | |
dennistd | donderdag 17 september 2009 @ 14:52 |
quote:wat is het verschil met de tariefeenhedenkaart op http://www.ns.nl/cs/Satel(...)#tariefinformatie-id ? | |
bork | donderdag 17 september 2009 @ 14:56 |
quote:Weet ik niet maar die van de NS kende ik niet ![]() | |
Darkwing_Duck | donderdag 17 september 2009 @ 16:47 |
quote:De fotostop cartesiusweg mist | |
Duvel | donderdag 17 september 2009 @ 16:58 |
quote:Dat is echt een oninteressant terrein, tenzij ze het leegvegen en een line-up maken van al het overgebleven Plan T. ![]() | |
Darkwing_Duck | donderdag 17 september 2009 @ 17:12 |
quote:Hoeveelrijd er eigenlijk nog rond? Er waren er ooit eens 36 toch? Iedere keer als ik instap hier is het toch wel weer prijs.. ![]() | |
Ireyon | donderdag 17 september 2009 @ 17:14 |
![]() Zelfs de Mueslirepen worden wegbezuinigd ![]() | |
Darkwing_Duck | donderdag 17 september 2009 @ 17:39 |
quote:Zeik niet, ik ben al 3 keer gegaan met dat ding, heb geen drol gehad... | |
Ireyon | donderdag 17 september 2009 @ 17:52 |
quote:Bij mij was het ook pas de 4de keer (vandaag) raak ![]() ![]() | |
Duvel | donderdag 17 september 2009 @ 19:11 |
quote:Er waren er ooit 31, de 501 is als eerste gesloopt, die week af van de 30 seriestellen. Ik denk dat er nu nog 20 rondrijden of zo? | |
Dr_Flash | donderdag 17 september 2009 @ 19:12 |
Ik heb afgelopen zondag nog een T op de foto gezet in Hilversum. Had jij ook kunnen doen DonkerVleugel_Eend ![]() | |
Ou-Tannu | donderdag 17 september 2009 @ 19:39 |
Dr_Flash | donderdag 17 september 2009 @ 19:40 |
Oh, okee. Dat is geen plan T iig ![]() SPOILER | |
Duvel | donderdag 17 september 2009 @ 19:47 |
quote:Wat is dit voor desolaatheid? | |
Dr_Flash | donderdag 17 september 2009 @ 19:50 |
quote:België, niks dramatisch verder ![]() | |
trainfreak | donderdag 17 september 2009 @ 20:14 |
Die 4609 is opgekocht door een privé-persoon, maar achtergelaten, net zoals die andere oude wagons die daar in de buurt staan. | |
Dr_Flash | donderdag 17 september 2009 @ 20:20 |
quote:Wie en voor hoeveel? | |
trainfreak | donderdag 17 september 2009 @ 20:26 |
quote:De naam ken ik niet, maar hij heeft ook het station van Hombourg opgekocht (enkele km's van Montzen, waar zijn achtergelaten spul staat), en het uitbaat als taverne. Van de prijs heb ik geen idee. Maar wat zijn bedoeling ermee is? Hij heeft ook nog een hele hoop rode kruiswagons, generatorwagons en goederenwagons. | |
Ou-Tannu | donderdag 17 september 2009 @ 20:31 |
quote:WIKI ![]() | |
Crientj | donderdag 17 september 2009 @ 20:51 |
Even mee pronken ^^/ Ik heb zo'n foto al een enorme tijd willen maken. | |
Dr_Flash | donderdag 17 september 2009 @ 20:59 |
een net op tijd omflappende CTA? Of gaat hier echt iets mis? | |
Crientj | donderdag 17 september 2009 @ 21:07 |
Tss. een CTA in beweging. ;o | |
Socios | donderdag 17 september 2009 @ 23:02 |
![]() | |
RubenK | vrijdag 18 september 2009 @ 10:17 |
ALWEER iemand dood tussen alkmaar en uitgeest ![]() | |
Ou-Tannu | vrijdag 18 september 2009 @ 10:27 |
al die noordhollanders zien t niet meer zitten dus ![]() | |
greavy | vrijdag 18 september 2009 @ 10:41 |
quote:Zojuist op de NS website gespot ![]() | |
Duvel | vrijdag 18 september 2009 @ 10:44 |
quote:Er zit daar een psychiatrische inrichting. | |
Dr_Flash | vrijdag 18 september 2009 @ 11:10 |
Misschien was het handig geweest om niet zo veel van die instituten langs het spoor te bouwen ![]() | |
Ou-Tannu | vrijdag 18 september 2009 @ 11:22 |
quote:Dat ook.. bouw ze maar naast de HSL ![]() met 300km/h (ooit..) blijft er minder van over.. automatische highspeed waseenheden er bij ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 18 september 2009 @ 11:26 |
idioot | |
Mathijz | vrijdag 18 september 2009 @ 15:01 |
quote:Geen springer dit keer, een sjonnie + sjonnie bak die bij Heiloo tussen de spoorbomen is gereden, geen lichamelijk leed. Alleen de achterkant van zijn auto is geraakt. Maar met de bus alkmaar --> beverwijk is geen pretje ![]() | |
Irritatie100 | vrijdag 18 september 2009 @ 16:42 |
Was ook weer raak tussen Den Haag HS en Rotterdam Centraal. Geen idee wat er gebeurd was, maar ik moest toevallig precies van Den Haag HS naar Rtd toe ![]() Dus dat werd HS--> DH Centraal-->Gouda-->Rotterdam Centraal. Zat eerst gewoon in de intercity van HS naar Rotterdam, hij ging ook gewoon op tijd rijden, maar nog geen 10 meter later staat ie alweer stil (nog steeds in het station dus). Paar minuten later wordt er omgeroepen: bij Delft loopt een loslopende hond op het spoor, dus we moeten even wachten. Minuut later: bij Delft is een seinstoring bij een overgang, we moeten even wachten. Weer een paar minuten later: deze trein rijdt niet verder, als u naar Rotterdam of verder wilt moet u eerst naar Den Haag Centraal en dan via Gouda reizen. | |
Koen66 | vrijdag 18 september 2009 @ 17:31 |
quote:Een hond?? Wordt een hele trein daarvoor stilgezet??? ![]() ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 18 september 2009 @ 18:53 |
En een ACP tussen Hilversum en Naarden-Bussum. Ging weer lekker vanmiddag. | |
Dr_Flash | vrijdag 18 september 2009 @ 18:58 |
een loslopende hond gewoon ![]() ![]() ![]() | |
Darkwing_Duck | vrijdag 18 september 2009 @ 21:08 |
quote: | |
Darkwing_Duck | vrijdag 18 september 2009 @ 21:51 |
NU op RTBF Sat, de inauguratie van het station van luik ![]() Supermooie show! | |
Dr_Flash | vrijdag 18 september 2009 @ 22:18 |
Neem het op ![]() | |
Darkwing_Duck | vrijdag 18 september 2009 @ 22:28 |
quote:Heb je nog iets om VHS Casettes af te spelen? ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 18 september 2009 @ 23:15 |
quote:If I need to? Yes ![]() | |
Duvel | vrijdag 18 september 2009 @ 23:15 |
Ja, in mono, op zolder... | |
Dr_Flash | vrijdag 18 september 2009 @ 23:16 |
Nou en. Kunnen afspelen is kunnen afspelen. | |
Duvel | vrijdag 18 september 2009 @ 23:20 |
Ik beschreef mijn eigen mogelijkheden! | |
artm | vrijdag 18 september 2009 @ 23:47 |
quote:Geen last van gehad vandaag met de HSL. ![]() Meestal heb ik de pech als ik richting Amsterdam ga wel vertraging heb... | |
TeringHenkie | zaterdag 19 september 2009 @ 00:26 |
Over dat afscheidsritje: ik kreeg een paar jaar geleden bij een NedTrain open dag een beetje het idee dat 90% van de treinspotters/liefhebbers halve autisten zijn (op uiterlijk beoordelend), wie is er immers zo gek om langs een spoorbaan materieelnummers te gaan noteren. Mijn vermoeden lijkt weer bevestigd met dat dienstregeling verhaal, wat een kleuters ![]() | |
James1988 | zaterdag 19 september 2009 @ 00:27 |
quote:Die dweilkar gaat dus echt toegelaten worden op het spoor, lijkt het... Bron: nieuwe VGR | |
dennistd | zaterdag 19 september 2009 @ 08:37 |
quote:Een deel wordt ik inderdaad ook liever niet meer geassocieerd, maar het probleem is dat dat juist de fanatiekste mensen zijn, en ze moeilijk kunt ontwijken | |
Guppy | zaterdag 19 september 2009 @ 10:38 |
quote:hondje ![]() | |
Zug-Chef | zaterdag 19 september 2009 @ 10:44 |
quote: quote: quote:Dank heren!! quote:Somda is meer voor Nederlandse zut (sorry). Dit was een festiviteit op Duits grondgebied (ook al doet Hoogstede vrij Nederlands klinken) en de organisatie was ook in Duitse handen. Een kennis van mij heeft me uitgenodigd een dagje hierheen te gaan, in combinatie met de twee andere goederentreinen. quote:Ook geen Rolandrail dus ![]() | |
Fixers | zaterdag 19 september 2009 @ 10:52 |
Even reageren op wat eerdere postsquote:Ze hebben het zelfs over de KPLD. Nu vraag ik me af wat een radiostationnetje in Mormonenstaat Utah ermee te maken heeft. Willen ze polygame massahuwelijken sluiten in die trein? Als ze het Korps Landelijke Politie Diensten bedoelen: Ik denk niet dat de SpoPo zich bezig houdt met auteursrechtenzaken. Ze kunnen vast beter terecht bij timmetje kuik van brein. Dan dat lijntje Brussel Centraal - Antwerpen: Daar liggen 4 sporen, er zijn onnoemelijk veel stations en zelfs de binnenlandse Intercity's stoppen nog een keer of 4 onderweg. (Berchem, Mechelen, Vilvoorde, Noord). Dat trekt de snelheid er wel uit, anders is het wel hangen achter een stoppertje die bij iedere stoeptegel halt houdt. Wat ik raar vind is dat die belgen zo vasthouden aan de scheiding van de lijnen. Dat spoor moet volgens mij veel efficiënter benut kunnen worden. | |
Zug-Chef | zaterdag 19 september 2009 @ 10:54 |
Haha, somda, spoorforum. Stel idioten daar. ![]() | |
Ofyles2 | zaterdag 19 september 2009 @ 16:36 |
quote:Stront blijft drijven, hè? | |
Alexxxxx | zaterdag 19 september 2009 @ 19:55 |
HaverMoutKoekje | zaterdag 19 september 2009 @ 21:59 |
ik was vandaag rond 11.30 op station haarlem, er waren allemaal heren foto's aan het maken van zo'n oude hondekop stoptrein die op het middenspoor stilstond......was iets bijzonders dan? | |
Ireyon | zaterdag 19 september 2009 @ 22:06 |
quote:Nouja, aangezien ze al ruim 13 jaar niet meer in reizigersdienst rijden.. ![]() | |
De_Hertog | zaterdag 19 september 2009 @ 22:06 |
quote:Alleen jammer dat hij zijn vinger over de liniaal had gehouden: http://en.wikipedia.org/wiki/Moscow–Saint_Petersburg_Railway#The_Tsar.27s_Finger | |
Dr_Flash | zaterdag 19 september 2009 @ 22:37 |
Hoek van Holland, 19 september 2009. Een treinstel type SGMm op weg naar Rotterdam Centraal ![]() ![]() | |
dennistd | zaterdag 19 september 2009 @ 22:49 |
quote:Er reed wel een hondekop rond, maar die ging van Utrecht naar Zevenaar en via Apeldoorn weer terug. Ik denk dat je een Plan T bedoelt ![]() Zie de verschillen: ![]() ![]() (let niet op de kleur van de onderste, er is ook een gele namelijk) | |
knars | zaterdag 19 september 2009 @ 22:58 |
Hi-Ha-Hondekop! En bwahaha-spoorforum. Een afscheidsrit voor een Plan T, dat moet juist bij het grote publiek bekend worden. Opdat iedereen langs het spoor kan staan en de Plan T bloemenkransen toe te smijten etcetera. Weg met die meuk! | |
Dr_Flash | zaterdag 19 september 2009 @ 23:28 |
Bloemenkransen? ![]() | |
knars | zaterdag 19 september 2009 @ 23:43 |
Ja, bloemenkransen om het ten grave te dragen enzo. | |
Irritatie100 | zaterdag 19 september 2009 @ 23:44 |
Rijdt de laatste tijd trouwens veel SGMm als stopper tussen Dordt en Leiden. Ben er trouwens ook achter gekomen dat die helemaal niet stopt op Leiden, maar gewoon doorgaat naar Schiphol en Utrecht ![]() | |
weps | zondag 20 september 2009 @ 00:50 |
quote:No Shit! | |
Ofyles2 | zondag 20 september 2009 @ 01:01 |
quote:Klopt. Alleen gaat dit niet op voor nationale feestdagen, weekeinden, de kerst- en zomervakanties (dan rijdt de stopper Dordt-Leiden namelijk niet). | |
HaverMoutKoekje | zondag 20 september 2009 @ 06:59 |
quote:Ehhh, ja die bovenste ![]() ![]() die dingen rijden toch nog gewoon? Zit er regelmatig in a'dam rai <->schiphol | |
#ANONIEM | zondag 20 september 2009 @ 08:29 |
quote:is denk ik een mat'64 met 2 bakken (plan v) [ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 20-09-2009 08:30:29 ] | |
dennistd | zondag 20 september 2009 @ 08:36 |
quote:Dat spul rijdt idd nog gewoon. Die je gisteren zag was een Plan T (vier bakken) met dit interieur: ![]() Een Plan V heeft twee bakken en dit interieur (kleuren kunnen verschillen): ![]() | |
Dr_Flash | zondag 20 september 2009 @ 09:05 |
quote:Nee. | |
greavy | zondag 20 september 2009 @ 11:22 |
quote:Ik zie hem ook regelmatig rijden ![]() Alleen, waarom stopt die trein niet op Leiden als dat het eindpunt is ![]() Stoptrein Dordrecht - Leiden heeft eindpunt Leiden lijkt mij.. Ik dacht altijd dat het de sneltrein was naar a'dam | |
Dr_Flash | zondag 20 september 2009 @ 11:30 |
quote:Hij stopt wel op Leiden natuurlijk. In Leiden krijgt hij een ander treinnummer. Hij komt onder 5600 aan uit Dordt en rijdt dan onder 5700 door naar Hilversum en Utrecht. En vanwege de regeling "minste overstaps" mag je dus ook gewoon die trein pakken als je van Utrecht naar Dordrecht wil (waarom je dat zou willen is me een raadsel, maar het zou mogen ![]() | |
Dr_Flash | zondag 20 september 2009 @ 11:56 |
De Oktoberfeste zijn begonnen ![]() ![]() ![]() | |
Irritatie100 | zondag 20 september 2009 @ 12:04 |
quote:Ach, toen ik niks te doen had heb ik die trein van Schiedam Centrum naar Utrecht gepakt. 2,5 uur, met de intercity hooguit 3 kwartier ![]() | |
Zug-Chef | zondag 20 september 2009 @ 12:09 |
quote:Pfff, en dan geeneens echte bratwurst serveren. Jammer hoor, gemiste kans. | |
Zug-Chef | zondag 20 september 2009 @ 12:14 |
Berlijn - Eurocity naar Polen met Traxx 186![]() Met flinke zoom kan een fraai overzicht gegeven worden van zowel het S-Bahn gedeelte als de Fernbahn, waarop zowel regionaal als lange-afstandsverkeer gebruik van maakt. E 186 241 is met de tweede EuroCity uit Warschau in Berlijn gearriveerd en rijdt hier als leeg materieel naar Berlin-Grunewald, waar de trein schoongemaakt wordt en gereed wordt gemaakt voor de volgende rit terug naar Warschau. Zondag 9 augustus 2009 ![]() Eurocity 45 naar Warszawa Wschodnia op de bekende Jannowitzbrücke, getrokken door Traxx 186 130, welke de trein tot aan Rzepin rijdt, alwaar de PKP de trein overneemt. Op de achtergrond de tvtoren bij de Alexanderplatz en het rode Rathuis links op de foto wordt de Jannowitzbrücke gepasseerd. Zaterdag 15 augustus 2009 ![]() Op de middagstek op de brug bij de Warschauer Strasse is het ook goed toeven. Hier zien we de Eurocity 44 uit Warszawa Wschodnia, getrokken door de 186 130. Zaterdag 15 augustus 2009 ![]() Van het mooie weer is gretig gebruik gemaakt nog enkele ochtendplaten te maken op de brug bij S-Bahnhof Warschauer Strasse. Het wachten was natuurlijk op de Eurocity 45 naar Warszawa Wschodnia, hier onder een strak blauwe hemel getrokken door de 186 135. Zondag 16 augustus 2009 Volgende update: Nachttreinen van/naar Berlijn inclusief Polen-Moskau express. | |
Dr_Flash | zondag 20 september 2009 @ 12:16 |
quote:Dat Fleischkäse hoeft voor mij ook niet ![]() ![]() ![]() | |
Dr_Flash | zondag 20 september 2009 @ 12:23 |
Wat is die kleurstelling van die traxx toch afstotelijk ![]() | |
KapiteinT | zondag 20 september 2009 @ 12:25 |
quote:Nee, in de stoptrein (Dordrecht -) Leiden - Utrecht rijdt nog bijna altijd een Plan T mee. Meestal in combinatie met een Plan V. Edit: ik had even een over het hoofd gezien dat er nog een pagina was. ![]() | |
dennistd | zondag 20 september 2009 @ 12:54 |
quote:Helaas, u gaat niet door voor de meter bier... De 5600 is de stopper Utrecht-Zwolle, jij bedoelt de 5000. | |
Dr_Flash | zondag 20 september 2009 @ 12:56 |
quote:Auch proficiat ![]() ![]() | |
Socios | zondag 20 september 2009 @ 19:39 |
Van dit weekend:![]() ICE International te Utrecht Centraal. ![]() Stoptrein te Valkenburg. ![]() ICE International te Utrecht Centraal. En een filmpje erbij. ![]() | |
Dr_Flash | zondag 20 september 2009 @ 19:43 |
ICE is vet ![]() Soms vang ik bij een overstap op Ede Wageningen een ICE naar Duitsland en een CNL terug ![]() ![]() ![]() | |
Socios | zondag 20 september 2009 @ 19:45 |
Echt he, mang, wat een mooie trein. Die geluiden erbij. ![]() ![]() ![]() | |
Dr_Flash | zondag 20 september 2009 @ 19:47 |
quote:Gelijk heb je hoor ![]() ![]() ![]() | |
Ireyon | zondag 20 september 2009 @ 20:16 |
Mag je met een OV-Studentenkaart + 2-1 Overgangsdagkaart + ¤2,- ICE Toeslag ook in de ICE 1ste klas reizen? Aangezien je bij Fyra voor 1ste klas ook een aparte toeslag hebt? (Ze zien ons als twee studenten al zitten daarzo ![]() | |
Dr_Flash | zondag 20 september 2009 @ 20:17 |
quote:Ja, mag ![]() BTDT ![]() | |
Peterselieman | zondag 20 september 2009 @ 20:22 |
Vandaag heerlijk eerste klas gereisd van Schiphol naar Groningen. Had er ditmaal drie kaartjes voor nodig ![]() OV-studentenkaart, 2e klas kaartje naar Groningen en een 2-1 overgangskaart :p | |
Socios | zondag 20 september 2009 @ 20:25 |
Hoelaat ging je uit Amersfoort? Heb vandaag tussen Amf en Zl op hetzelfde traject gereisd ![]() | |
Peterselieman | zondag 20 september 2009 @ 20:27 |
Vertrek uit Amersfoort was volgens mij 15:08 uur | |
Ofyles2 | zondag 20 september 2009 @ 20:38 |
quote:Voorspelbare KLB-reactie: Verkapt kijk-mij-eens-zo-patserig-doen-reactie. | |
Jac0bus | zondag 20 september 2009 @ 20:43 |
Ik meld me even. Ik woon sinds kort aan een heel druk spoor(na de achtertuin nog een klein stukje gras en dan direct spoor) en ik moet zeggen dat ik al die treinen toch wel boeiend vind. Ook reis ik nu elke dag met de trein, dan wordt het ook leuker! Ik lees nu dus lekker mee ![]() | |
Eix | zondag 20 september 2009 @ 20:46 |
quote:Tot wanneer is die actie? ![]() | |
Socios | zondag 20 september 2009 @ 20:54 |
quote:Ah, ´kgerts, ik had de 14:08u. Solide uitgekozen. Was de eerste trein die weer doorreed naar Leeuwarden na de geplande werkzaamheden op het laatste deel van het traject. ![]() [ Bericht 3% gewijzigd door Socios op 20-09-2009 21:03:58 ] | |
James1988 | zondag 20 september 2009 @ 21:57 |
Nog meer Belgengefaal:quote:Hoe kan dat überhaupt? Zitten daar geen beveiligingen in ofzo? ![]() | |
KapiteinT | zondag 20 september 2009 @ 22:01 |
Belgen... ![]() | |
dennistd | zondag 20 september 2009 @ 22:09 |
quote:Zelfde verhaal als eerder, kastje op perron wordt gesleuteld door een lolbroek, vervolgens krijgt de machinist vertreksein en wegwezen. En aangezien ze daar geen groene lamp kennen (deuren dicht)... | |
knars | zondag 20 september 2009 @ 23:42 |
Van de week stond knars jr. door de straat te stuiteren omdat hij "de Brusseltrein, de Brusseltrein!!" gezien had. Hij zei eerst dat het de Fyra was, daarna zei hij teleurgesteld: maar het was niet een echte Fyratrein. Klopt, was Benelux Prio omdat iets tussen HS en R'dam stuk was. Bizar dat hij na 1x dat spuuglelijke vogelbekdier gezien te hebben al weet wat een echte Fyratrein is. | |
knars | zondag 20 september 2009 @ 23:44 |
Begreep dat vanwege de werkzaamheden tussen Rtd - Gd er omgeleide IC's van Utc naar Rtd reden via een boog bij de Binckhorst, jammer dat ik dat pas te laat doorhad. Had die bocht wel eens mee willen pakken ![]() | |
James1988 | maandag 21 september 2009 @ 07:20 |
quote:Wat ik her en der lees, is dat ze dat (i.i.g. in het moderne materieel) wel kennen... maar dat er alleen aandacht aan wordt besteed op stations zonder AVG (dat kastje). Er is wel een maar: locs hebben dat niet. En wat hebben de Belgen veel meer dan de NS? Juist... | |
Ireyon | maandag 21 september 2009 @ 08:36 |
quote: ![]() | |
James1988 | maandag 21 september 2009 @ 08:49 |
quote: ![]() | |
Crientj | maandag 21 september 2009 @ 09:05 |
quote:Lievvv katje. ![]() Digitale CTA's zijn nogsteeds niet leuk ![]() Heb mn foto's van gisteravond niet bij me, anders had ik nog een leuke reeks neer kunnen zetten. Oh ja. Actuelevertrektijden enzo ische online. =] Nog dankje voor de testers vanaf hier! ![]() | |
Dr_Flash | maandag 21 september 2009 @ 09:09 |
quote:Dat was vorige week dinsdag al trouwens. | |
Crientj | maandag 21 september 2009 @ 09:25 |
LAL. http://mobypicture.com/?ooa722 | |
trainfreak | maandag 21 september 2009 @ 09:55 |
quote:Het meeste materieel heeft inderdaad een 'lamp deuren', de locs hebben dit niet, maar bij de 21's met M4 is er wel controle op. De trein in kwestie zou een varkensneus (MS75) geweest zijn (met lamp deuren), dus de TreinBestuurder is eigenlijk ook in fout... | |
Duvel | maandag 21 september 2009 @ 10:26 |
quote:Overduidelijk gelal: "wilt"?? | |
dennistd | maandag 21 september 2009 @ 10:51 |
Wat ik me nou net tegenkwam ![]() | |
Duvel | maandag 21 september 2009 @ 10:52 |
Transsib. Toch? Eerst 39 uur naar Moskou, en dan nog een week gehobbel naar Peking. | |
dennistd | maandag 21 september 2009 @ 10:55 |
Darkwing_Duck | maandag 21 september 2009 @ 10:59 |
![]() [ Bericht 14% gewijzigd door Darkwing_Duck op 21-09-2009 11:07:03 ] | |
Dr_Flash | maandag 21 september 2009 @ 11:04 |
quote:Sowieso te vroeg vertrokken ![]() | |
Peterselieman | maandag 21 september 2009 @ 11:08 |
quote:Gistermiddag konden ze geen bestemmingen tonen. Er was geen info beschikbaar ![]() | |
Crientj | maandag 21 september 2009 @ 16:22 |
quote: quote: ![]() ![]() | |
Ireyon | maandag 21 september 2009 @ 16:25 |
't Gaat trouwens weer lekker in Brabant.. in Tilburg werken de CTA's niet fatsoenlijk en in Breda staan alle klokken stil ![]() | |
James1988 | maandag 21 september 2009 @ 18:13 |
quote:Dat ook, maar als je als machinist (bestuurder/TB in Belgentaal) alleen maar op dat rozetje let merk je dat niet eens. Daarom vind ik het Nederlandse systeem met een witte lamp beter, die pas aangaat op het vertrekmoment (dienstregelingsgebonden). | |
trainfreak | maandag 21 september 2009 @ 18:40 |
quote:Daarin heb je wel gelijk. Kan je eens uitleggen hoe dat dan precies werkt? Stel dat je op een ander spoor dan voorzien binnenkomt. Of dat er vertraging is? | |
James1988 | maandag 21 september 2009 @ 18:59 |
quote:Daar heeft de treindienstleiding (natuurlijk) invloed op. Als er een spoorwijziging is, worden de systemen geherprogrammeerd zodat wissels en seinen goedstaan voor vertrek vanaf een ander spoor. De witte lamp gaat dan mee. Hetzelfde gebeurt bij vertraging of andere reden voor oponthoud zoals werkzaamheden. | |
Dr_Flash | maandag 21 september 2009 @ 19:13 |
quote:Er wordt een andere rijweg ingesteld bedoel je. Het is echt niet zo dat "systemen geherprogrammeerd worden" ![]() | |
James1988 | maandag 21 september 2009 @ 19:17 |
Ach ja, kwestie van woordkeuze. Ik bedoelde een ander programma of rijweg instellen, niet dat ze Visual Studio/Eclipse/Notepad opentrekken en de hele boel omgooien. Overigens, ouder artikeltje maar nog steeds interessant: quote:Als de NMBS dat kan... waarom kan NS Hispeed dat dan niet? Of kunnen ze het wel maar laten ze dat aan niemand weten? | |
Dr_Flash | maandag 21 september 2009 @ 19:31 |
quote:FingerPaint 2.0 ![]() | |
Ofyles2 | maandag 21 september 2009 @ 19:38 |
quote:Maar daar noem je wel handige programma's. | |
Ofyles2 | maandag 21 september 2009 @ 19:40 |
quote:Klaag ze maar aan zou ik zeggen. ![]() | |
ghizzer | maandag 21 september 2009 @ 19:41 |
ik was gisteren rond 5 uur 's middags in Hengelo en daar zag ik een Traxxx met containerwagons rijden en beide pantografen waren tijdens het rijden (gangetje van een slordige 40 km/h schat ik) omlaag(!!!!!!!!) even later ging er wel één omhoog | |
#ANONIEM | maandag 21 september 2009 @ 19:43 |
quote:Misschien had de machinist een verkeerd knopje ingedrukt ![]() Dat hij ze alle 2 omhoog wou, maar ze gingen naar beneden ![]() [ Bericht 10% gewijzigd door #ANONIEM op 21-09-2009 19:43:48 ] | |
Palmboom313 | maandag 21 september 2009 @ 20:12 |
quote:Wat is dat nou weer voor argument zeg ![]() | |
Dr_Flash | maandag 21 september 2009 @ 20:15 |
Waardeloos kankerbedrijf dat hele schijtveolia ![]() Meer gewicht voor de locomotief ja ja ![]() | |
Dr_Flash | maandag 21 september 2009 @ 20:19 |
En de provincie schuift de miljoenen wel bij ![]() ![]() Maar dat ze sowieso dat als argument durven te geven zeg. Dan ben je toch wel helemaal van God los. Waar komt die passage vandaan? | |
Darkwing_Duck | maandag 21 september 2009 @ 20:20 |
Ik reageer hier maar even op met het alles omvattende WTF... | |
Palmboom313 | maandag 21 september 2009 @ 20:27 |
quote:Gelderlander ofcourse http://www.gelderlander.nl/voorpagina/nijmegen/article5547379.ece | |
Dr_Flash | maandag 21 september 2009 @ 20:30 |
thx | |
De_Hertog | maandag 21 september 2009 @ 20:32 |
quote:Sowieso, locomotief? Als die stellen geschakeld rijden gebruiken ze toch ieder gewoon de eigen aandrijving, of niet? | |
dennistd | maandag 21 september 2009 @ 20:33 |
quote:Het witte vertreksein gaat branden op het moment dat het bijbehorende sein beter dan rood toont (geel of groen dus). Dat kan dus best vijf minuten voor vertrek zijn als de treindienstleider (of ARI) dan al een rijweg ingesteld heeft. | |
Ofyles2 | maandag 21 september 2009 @ 20:34 |
quote:Locomotieven op de Maaslijn. ![]() ![]() ![]() Logisch dat dat nog meer geld kost als je moet kopmaken in Nijmegen, Cuijk en Roermond. Zijn ze bij Veolia ook aan het Oktoberfest begonnen? ![]() | |
ghizzer | maandag 21 september 2009 @ 20:43 |
quote:ik wist niet eens dat electrolocs met beide pantografen naar beneden en een hele rits aan zware wagons konden rijden ![]() ![]() ![]() ![]() | |
dennistd | maandag 21 september 2009 @ 20:47 |
Een trein rolt een heel eind door als er er geen tractie ('gas') wordt gegeven. Het is wel zo dat ATB e.d. na enige tijd uitvallen omdat ze anders de batterij leegtrekken met de panto's omlaag. En dan krijg je dus een snelremming, en dan sta je nog wel een keertje stil ![]() | |
Peterselieman | maandag 21 september 2009 @ 21:03 |
Volgens een bericht op Somda rijdt de SLeT weer in reizigersdienst buiten de spitsuren op de pendel Den Haag CS - Gouda Goverwelle | |
Darkwing_Duck | maandag 21 september 2009 @ 21:07 |
Ik had het al gelezen op de rssfeed van Dennis | |
Dr_Flash | maandag 21 september 2009 @ 21:24 |
quote:Tot 1991 reed er nog BR216 via Heyendaal en Groesbeek naar Kranenburg en Kleve, maar verder ![]() | |
dennistd | maandag 21 september 2009 @ 22:04 |
Mja, soms rijden er met omleidingen wel eens wat goederentreinen, en als de VSM naar de ZLSM gaat willen ze er ook nog wel eens langs gaan, maar verder ![]() | |
knars | maandag 21 september 2009 @ 23:20 |
quote: ![]() | |
sander89 | maandag 21 september 2009 @ 23:44 |
quote:Volgens mij heeft Veolia nog nooit een locomotief ingezet voor reizigersvervoer, in NL iedergeval? | |
Ofyles2 | dinsdag 22 september 2009 @ 00:22 |
quote:Alleen voor het goederenvervoer, E-locs. | |
Fixers | dinsdag 22 september 2009 @ 10:01 |
quote:Moet zulks niet aan een grote klok gehangen worden? ipv een klein klokje. Weer een argument erbij om die hele boel weer te nationaliseren. | |
NordicBlue | dinsdag 22 september 2009 @ 11:03 |
tvp, vanmiddag even bijlezen ![]() | |
Brembo | dinsdag 22 september 2009 @ 11:11 |
quote:Het argument is verkeerd, maar de NS heeft het zelfde gedaan. Zo reed NS in 2006 de Intercity zwolle - nijmegen met mat'64, nou daar bleven ook hordes reizigers achter. | |
Darkwing_Duck | dinsdag 22 september 2009 @ 11:33 |
http://www.nu.nl/algemeen/2086898/ruim-2500-klachten-hsl.html | |
knars | dinsdag 22 september 2009 @ 14:34 |
quote: | |
Dr_Flash | dinsdag 22 september 2009 @ 15:05 |
twitter.com/knars? ![]() | |
Doc__Zenith | dinsdag 22 september 2009 @ 15:37 |
quote:Treindienstleiders hebben een zogenaamd 'planscherm' met hierop alle planmatige bewegingen (= aankomst/vertrek/doorkomst/rangeren/korte stop) voor een aantal dienstregelpunten. Hier staan regels voor elke trein met hun activiteit, de vertrektijd, de insteltijd, het beginspoor, het eindspoor, een evt. vertraging en overige bijzonderheden. Normaal wordt een rijweg ingesteld 1 tot 3 minuten voor daadwerkelijk vertrek en zoals deze is aangeleverd in een plan voor de betreffende dag. Drukke plaatsen 1 min voor vertrek, rustigere, zoals het noorden, 3 minuten voor vertrek. Als je op bijv. Utrecht spoor 7 kijkt, dan zie je dat een trein die op *.25.00 vertrekt, een witte lamp krijgt op *.24.10. De insteltijd ligt 1 minuut voor *.25 en een rijweg instellen kost daar ong. 10 seconden. Voor het instellen van deze rijweg (= planregel verwerken) kan de treindienstleider een handmatige actie uitvoeren, ook kan hiervoor ARI gebruikt worden. Dit is een stukje software dat er automatisch voor zorgt dat een rijweg wordt ingesteld als de insteltijd is aangebroken. Voorwaarde hiervoor is dan wel dat er een trein staat op het vertrekspoor met de juiste identificatie (=treinnumer) en dat de rijweg ingesteld kan worden (geen belemmeringen). Als de trein binnen moet komen op een ander spoor, dan zal de treindienstleider de planregels moeten muteren. Hij zal de aankomst en vertreksporen van de trein aanpassen en daarna de planregel weer opnemen in het plan waardoor hijzelf of ARI de planregel daarna kan instellen. Hij kan op zich een planregel ook negeren & verwijderen en zelf een rijweg inleggen voor een trein. In het geval van een vertraging staat dit aangegeven bij een planregel als bijzonderheid. Deze vertraging kan de treindienstleider zelf ingeven, dit kan een treindienstleider doen van een aangrenzend gebied of de verkeersleiding kan deze vertraging communiceren. In alle gevallen komst de vertraging bij de planregel te staan en kan je deze verwerken: de insteltijd zal worden aangepast. Daarna kan de treindienstleider de planregel op de juiste tijd weer zelf instellen of dit door ARI laten doen. Deze vertraging wordt overigens ook gecommuniceerd met het systeem van de CTA's. Een plaatje voor de duidelijkheid: ![]() Je ziet hier het planscherm voor een aantal bediende gebieden in het noorden (lijn Meppel - Leeuwarden). Het verschil tussen de insteltijd en vertrektijd bedraagt hier 3 minuten. | |
knars | dinsdag 22 september 2009 @ 15:42 |
quote:¿que? ccknars | |
Ireyon | dinsdag 22 september 2009 @ 15:59 |
quote:Laat ze alsjeblieft ook in de trein zelf meten.. Daar zit je 20 minuten lang met die herrie opgescheept, met tevens 2 tunnels voor nóg meer herrie ![]() | |
Darkwing_Duck | dinsdag 22 september 2009 @ 16:07 |
quote:Mja maargoed, dit materieel is natuurlijk ook maar een tussenoplossing. Niet dat ik verwacht dat de V250 beter geïsoleerd is, maar toch even afwachten. | |
Dr_Flash | dinsdag 22 september 2009 @ 17:06 |
quote:Nou ik wel. Die is juist gebouwd op hoge snelheden. Daar hoort ook betere isolatie bij lijkt me. Je kan in een ICE3 ook heel stilletjes 250 rijden, op zich moet het dus kunnen... | |
trainfreak | dinsdag 22 september 2009 @ 17:08 |
Doc__Zenith, bedankt voor de uitleg! | |
Peterselieman | dinsdag 22 september 2009 @ 17:09 |
mja een stofzuiger met de aerodynamica van een groot rotsblok kan onmogelijk stil zijn als je het mij vraagt. | |
Palmboom313 | dinsdag 22 september 2009 @ 17:20 |
quote:Klagen om te klagen? | |
Irritatie100 | dinsdag 22 september 2009 @ 17:31 |
Wat was er vandaag op spoor 1 op Rtd aan de hand? Alle sprinters naar Maassluis en HvH gingen ineens vanaf 1A ![]() | |
Darkwing_Duck | dinsdag 22 september 2009 @ 18:09 |
quote:Laat ik het zo zeggen, wat ik denk en wat ik hoop zijn 2 verschillende dingen... | |
Christiaan | dinsdag 22 september 2009 @ 18:32 |
Wat is eigenlijk het langst dat je in de trein kan zitten zonder stop? Ik kom niet verder dan 44 minuten, IC Zwolle-Assen. En wat is de grootste afstand zonder te stoppen? En wat de langstdurende trein van begin tot eindpunt? | |
Peterselieman | dinsdag 22 september 2009 @ 18:36 |
Langstdurende trein is een spitstrein in de serie 800 die in Den Helder ipv Schagen of Alkmaar begint en dan door gaat naar Heerlen of Maastricht | |
Christiaan | dinsdag 22 september 2009 @ 18:43 |
Thanks, maar die kan ik in de treinplanner nergens vinden. Rijdt die vandaag in de spits niet of zo? | |
Peterselieman | dinsdag 22 september 2009 @ 18:49 |
http://www.ns.nl/vertrekstaten/hdr0.pdf Het gaat om de intercity met een vertrektijd van 6:46 uit Den Helder | |
greavy | dinsdag 22 september 2009 @ 18:50 |
quote:Met die IC heb je nog stop Hoogenveen en Beilen. Hetzelfde met de stopper. En dat is 30 of 31 minuten. | |
Peterselieman | dinsdag 22 september 2009 @ 18:51 |
quote:één IC per uur stopt wel op Meppel, Hoogeveen en Beilen en de andere doet Zwolle - Assen zonder te stoppen. | |
Ireyon | dinsdag 22 september 2009 @ 18:51 |
quote:'k Heb het ook een keer opgezocht en Zwolle - Assen is inderdaad met grote voorsprong de langste non-stop rit.. Leuke 2de is Utrecht - Arnhem met de ICE (36 min.) | |
Christiaan | dinsdag 22 september 2009 @ 19:04 |
Grappig. Die IC Den Helder - Maastricht rijdt dus enkel ochtendspits en andersom is hij niet zo lang? Wel een mooie rit Zwolle-Assen, maar ik werd een beetje eng toen ik er vorige week inzat. Alleen in de coupé door letterlijk The middle of Nowhere (o.a. Dat militaire schietterrein) | |
greavy | dinsdag 22 september 2009 @ 19:05 |
Ik kon dus geen IC vinden Zwolle - Assen zonder stops ![]() Ik zit nu te kijken, en het staat er inderdaad ![]() quote:En dat is nou leuk, doe ik elke 2 weken ![]() | |
#ANONIEM | dinsdag 22 september 2009 @ 19:05 |
quote:haha ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 22 september 2009 @ 19:17 |
quote:Alleen in de ochtend ja. De andere kant op komt ie niet verder dan Schagen | |
Ofyles2 | dinsdag 22 september 2009 @ 19:36 |
quote:Ik denk het wel. Wat een stel ondankbare NIMBY's. ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 22 september 2009 @ 19:50 |
Nu op 2: Rail Away ![]() ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 22 september 2009 @ 19:58 |
Met IJsland zijn ze snel klaar ![]() | |
Ou-Tannu | dinsdag 22 september 2009 @ 19:59 |
Rail Away in HD voor de mensen die NED2 HD kunnen ontvangen ![]() | |
Darkwing_Duck | dinsdag 22 september 2009 @ 20:06 |
Ja ik, met Smalspoor Stadlers.. ![]() | |
Ou-Tannu | dinsdag 22 september 2009 @ 20:15 |
en anaal digitaal heeft geen NED 2 HD.. dus kijk ik t niet ![]() ( * Ou-Tannu wacht wel op tot de rip op usenet ligt ![]() | |
Ofyles2 | dinsdag 22 september 2009 @ 20:22 |
quote:Volgens mij geen rails daar toch? | |
Peterselieman | dinsdag 22 september 2009 @ 20:26 |
quote:Ik zal straks even een foto uploaden | |
Ireyon | dinsdag 22 september 2009 @ 20:37 |
Zou iemand me willen vertellen in welke steden het stadscentrum (met terrasjes e.d., winkels boeien me niet) op gunstige loopafstand van het station ligt ![]() Of een mooi station met fatsoenlijke eetgelegenheden (geen Burger King ![]() ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 22 september 2009 @ 20:40 |
Ede Centrum ![]() | |
Ofyles2 | dinsdag 22 september 2009 @ 20:59 |
quote:Niets op aan te merken. Al kun je in Den Haag vanuit de V&D rechtstreeks met de RandstadRail reizen. | |
Peter | dinsdag 22 september 2009 @ 21:00 |
quote:Deventer is ook wel te doen ![]() | |
Socios | dinsdag 22 september 2009 @ 21:03 |
Kortom, overal wel. ![]() Zelfs in Harlingen staan er TERRASSTOELEN op het PERRON waar koffie etc. geserveerd wordt. | |
Dr_Flash | dinsdag 22 september 2009 @ 21:07 |
quote:In Klarenbeek is het toch wat minder allemaal hoor ![]() | |
Peter | dinsdag 22 september 2009 @ 21:09 |
Zullen we hem naar Soestduinen sturen dan? ![]() ![]() | |
James1988 | dinsdag 22 september 2009 @ 21:15 |
Breda is goed te doen. | |
Socios | dinsdag 22 september 2009 @ 21:49 |
quote:Ik kom er morgen langs, even kijken. ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 22 september 2009 @ 21:52 |
Uitstappen in de rimboe ![]() | |
Socios | dinsdag 22 september 2009 @ 21:54 |
In Dronrijp stap je ook midden in de rimboe uit en heb je een terras op nog geen 100 meter. ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 22 september 2009 @ 21:56 |
zo zijn er meer stations in Fryslân die in de rimboe liggen | |
Socios | dinsdag 22 september 2009 @ 21:59 |
Haha ja, in Groningen ook:![]() | |
Ireyon | dinsdag 22 september 2009 @ 22:15 |
quote:Mja dat vind ik dus eigenlijk al te ver ![]() ![]() ![]() | |
greavy | dinsdag 22 september 2009 @ 22:17 |
Of Dronrijp wat eigenlijk niet meer in Dronrijp ligt ![]() ![]() Ligt gewoon 1,6 kilometer van het dorp af.. Het word daar meerendeels Hatzum genoemd dan Dronrijp. Me pa & zus wonen daar ongeveer 4 kilometer vandaan, in de middle of nowhere. [ Bericht 0% gewijzigd door greavy op 22-09-2009 22:26:09 ] | |
Heracles25 | dinsdag 22 september 2009 @ 22:28 |
tvp ![]() | |
NordicBlue | dinsdag 22 september 2009 @ 23:03 |
Zag trouwens gisteren zo'n nieuwe trein van de NS op den haag centraal staan, ziet er gaaf uit met die schermen erin enzo. | |
Darkwing_Duck | dinsdag 22 september 2009 @ 23:08 |
Over rimboesations gesproken, waarvoor dient nu eigenlijk station lage zwaluwe precies? Want: - De dorpskern zevenberschenhoek ligt dichterbij hemelasbreed, dus waarom lage zwaluwe - Is het alleen maar handig voor de mensen die van zevenbergen naar prinsenbeek reizen, zodat ze niet helemaal tot dord zuid moeten? | |
bork | woensdag 23 september 2009 @ 00:22 |
In Stavoren kan ik de visboer, 200 meter het dorp in aanraden, je kan zelfs de dikte van je schol kiezen. ![]() | |
Peterselieman | woensdag 23 september 2009 @ 00:25 |
Doede Bleeker? | |
Guppy | woensdag 23 september 2009 @ 06:37 |
quote:Als ik naar mn vriendin in Moerdijk ging, stapte ik altijd daar uit. Daar dient het dus voor ![]() | |
greavy | woensdag 23 september 2009 @ 06:51 |
quote:Dat is ook zo'n station in de middle of nowhere ja, zoals er wel meer zijn | |
Duvel | woensdag 23 september 2009 @ 06:58 |
Hoe krijgen die prutsers van NSR het voor elkaar om op het stukje van Rtd naar Gd een stoptrein 15 minuten vertraging op te laten lopen? ![]() | |
James1988 | woensdag 23 september 2009 @ 08:01 |
En de Fyra naar Amsterdam (V Rtd 8.00) rijdt niet vanwege een technisch defect. Gisteren met +10 vertrokken vanuit Amsterdam vanwege technisch defect. Lekker betrouwbaar, die Fyra ![]() De eerstvolgende (+5) IC naar Amsterdam zit stampvol, heb de daaropvolgende Benelux gepakt. Dat bleek de Belgenstam te zijn: 1181 + I10 en I6. Voor zover ik heb kunnen zien is het alleen maar vis-a-vis, wat absoluut mijn voorkeur niet heeft wegens het gebrek aan een tafeltje. De stoelen zitten wel lekker zacht ![]() [ Bericht 44% gewijzigd door James1988 op 23-09-2009 08:13:42 ] | |
Darkwing_Duck | woensdag 23 september 2009 @ 08:46 |
quote:En dan lopend naar Moerdijk? | |
Yreal | woensdag 23 september 2009 @ 09:02 |
Ik zag net een thalys bij holedrecht, iemand enige idee wat die daar deed? | |
James1988 | woensdag 23 september 2009 @ 09:08 |
Ik denk dat die dan van of naar NedTrain Watergraafsmeer ging. | |
Duvel | woensdag 23 september 2009 @ 11:00 |
* Duvel zit aan de koffie in Fyra. | |
Heracles25 | woensdag 23 september 2009 @ 11:12 |
quote:en 3,50 euro armer ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 23 september 2009 @ 11:21 |
quote:Och gut. Zometeen ben ik de laatste PTAretard die niet voor het intro-tarief in die kuttrein gezeten heeft ![]() | |
Duvel | woensdag 23 september 2009 @ 11:44 |
Ik kan het nog declareren ook. ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 23 september 2009 @ 12:13 |
Ja ja toe maar ![]() ![]() | |
Crientj | woensdag 23 september 2009 @ 12:47 |
quote:Neuh, ik vind die trein te lelijk om erin te gaan zitten. =] | |
Guppy | woensdag 23 september 2009 @ 12:48 |
quote:En ik heb er ook nog niet in gezeten hoor (niet van plan ook) | |
Peterselieman | woensdag 23 september 2009 @ 12:55 |
ik ga niet met de Fyra. Alleen met de Thalys ga ik over het traject | |
De_Hertog | woensdag 23 september 2009 @ 12:56 |
quote:Oeh, een boycot? | |
Ireyon | woensdag 23 september 2009 @ 13:02 |
quote:Die Hispeed-gepimpte ICRm stammen die er nu rijden zijn anders onovertroffen qua NL materieel ![]() ![]() | |
Darkwing_Duck | woensdag 23 september 2009 @ 13:05 |
quote:Als de V250 rijd is het nog lelijker.. | |
Peterselieman | woensdag 23 september 2009 @ 13:05 |
quote:Ik mijd over het algemeen lawaaikikkers | |
Duvel | woensdag 23 september 2009 @ 13:17 |
1e klas? Nee, dat dan weer niet... [ Bericht 15% gewijzigd door Duvel op 23-09-2009 13:24:28 ] | |
knars | woensdag 23 september 2009 @ 14:29 |
Ik heb ook nog niet in de Fyra gezeten. gaat er voorlopig waarschijnlijk ook niet van komen, m'n agenda kennende. | |
Duvel | woensdag 23 september 2009 @ 14:33 |
Ik weet niet of ik 't de toeslag waard vind na de introductieperiode. Ik bedoel: het is leuk en je bent lekker snel in Rotjeknor, maar dat ding rijdt in de praktijk maar 140 (volgens mijn GPS) en het uitzicht is grote delen van het traject een glazen geluidsscherm dan wel een betonnen wand. Moet wel zeggen dat het personeel tien keer vriendelijker is dan dat van NSR. ![]() |