abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_72442929
Wat een frustratie. Ik zie dat een gezin van 2 personen + kind een inkomen heeft van Euro 1.200 (vader) en een vrouw (24jaar) die geen zin heeft om te werken. Ze krijgen daarnaast Euro 1.800 aan subsidies!?! WTF

Waar gaat ons geld heen?

Ze hebben een schuld van Euro 46k
De vrouw in huis heeft 4 mobiele abonnementen, rookt, heeft overgewicht, drinkt cola, en eet veel patat etc. Ook heeft de vrouw geen zin om te werken..

Waarom accepteren wij dit? Waarom gaat hier belastinggeld naartoe? Moeten we niet de mensen motiveren er wat van te maken of gaan we hier kosten op besparen?

Klinkt lullig, maar is het ook niet (zeker niet altijd) een eigen verantwoordelijkheid? Waarom niet de subsidie stekker eruit trekken?

Wat vinden jullie?

[ Bericht 0% gewijzigd door draaijer op 04-09-2009 20:30:48 ]
pi_72442950
Tja is gewoon triest
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
pi_72442999
Ik kon dat wijf ook wel afschieten dat ook schulden had en alles, en dan nog een auto...een telefoonrekening van 400/maand .....dan kan je gewoon simpelweg niet met geld omgaan en moet je je aan gaan melden bij het FIBU ofzo .
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
pi_72443048
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 20:25 schreef rene90 het volgende:
Ik kon dat wijf ook wel afschieten dat ook schulden had en alles, en dan nog een auto...een telefoonrekening van 400/maand .....dan kan je gewoon simpelweg niet met geld omgaan en moet je je aan gaan melden bij het FIBU ofzo .
Ze wil graag steeds een nieuwe mobiele telefoon dus ze sluit steeds nieuwe abonnementen af (van 2 jaar). Waarom: Ja vind ik leuk!
pi_72443369
Waarom gaat ons geld naar subsidie terwijl mensen niet willen werken. Stop subsidie als je niet wilt werken
pi_72444226
Dan komen die mensen op straat te staan en kosten ze nog veel meer geld, en/of verloederen ze ons straatbeeld/maatschappij. Deze mensen moet je heel anders aanpakken. Al het 'inkomen' vorderen en een beheerder aanstellen. Deze betaald alle vaste lasten, en geeft ze iedere week wat zakgeld van wat er over is. Alles op minimum niveau. En natuurlijk onmogelijk maken dat ze geld kunnen lenen of abonnementen afsluiten.
pi_72444265
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 20:59 schreef Tja..1986 het volgende:
Dan komen die mensen op straat te staan en kosten ze nog veel meer geld, en/of verloederen ze ons straatbeeld/maatschappij. Deze mensen moet je heel anders aanpakken. Al het 'inkomen' vorderen en een beheerder aanstellen. Deze betaald alle vaste lasten, en geeft ze iedere week wat zakgeld van wat er over is. Alles op minimum niveau. En natuurlijk onmogelijk maken dat ze geld kunnen lenen of abonnementen afsluiten.
Goed idee, maar moeten we dan niet iedereen die een aanzienlijke vorm van subsidie genieten onder curatele zetten?
  vrijdag 4 september 2009 @ 21:01:04 #8
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_72444286
iemand had het er vanochtend over. Gister was er een wijf wat liep te janken omdat ze niet meer mocht roken en ook al moest janken omdat er geen frikandellen in huis mocht komen...

"ja maar de kleine at die dingen graag"

en ondertussen waren ze tonnetje rond
[b]Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:[/b]
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
pi_72444328
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 21:01 schreef MikeyMo het volgende:
iemand had het er vanochtend over. Gister was er een wijf wat liep te janken omdat ze niet meer mocht roken en ook al moest janken omdat er geen frikandellen in huis mocht komen...

"ja maar de kleine at die dingen graag"

en ondertussen waren ze tonnetje rond
Zij was modder vet en reeds 24 jaar?!

Maar van ons geld 4x een mobiel aanschaffen en ruim 2.000 smsjes versturen. Waarom : Tja ik vind het leuk

WTF
pi_72444354
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 21:00 schreef draaijer het volgende:

[..]

Goed idee, maar moeten we dan niet iedereen die een aanzienlijke vorm van subsidie genieten onder curatele zetten?
Nee, alleen mensen die er niet mee om kunnen gaan. Als je gewoon kon rondkomen met een minimum loon/uitkering is er niets aan de hand. Wel blijven stimuleren om aan het werk te gaan. Als er niets lichamelijk of gestelijk mis is met de mensen moet solliciteren gewoon verplicht zijn (maar dat is het ook volgens mij).
pi_72444505
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 21:00 schreef draaijer het volgende:

[..]

Ik zou ook graag zien dat er consequenties vast komen te zitten aan het krijgen van subsidies. Meer dan (zeg) 1.000 euro per maand aan subsidie? OK, maar lever dat stemrecht maar in dan. Je moet er toch eigenlijk niet aan denken dat mensen die zichzelf zo diep in de shit werken wél kunnen meebeslissen over de toekomst van ons land
pi_72444509
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 21:03 schreef Tja..1986 het volgende:

[..]

Nee, alleen mensen die er niet mee om kunnen gaan. Als je gewoon kon rondkomen met een minimum loon/uitkering is er niets aan de hand. Wel blijven stimuleren om aan het werk te gaan. Als er niets lichamelijk of gestelijk mis is met de mensen moet solliciteren gewoon verplicht zijn (maar dat is het ook volgens mij).
Is dat ook zo wanneer 2 mensen samenwonen? Ik zou het briljant vinden als die mensen OOK moeten werken. OF niet werken, geen subsidie. Idee?
pi_72444532
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 21:07 schreef DonJames het volgende:

[..]

Ik zou ook graag zien dat er consequenties vast komen te zitten aan het krijgen van subsidies. Meer dan (zeg) 1.000 euro per maand aan subsidie? OK, maar lever dat stemrecht maar in dan. Je moet er toch eigenlijk niet aan denken dat mensen die zichzelf zo diep in de shit werken wél kunnen meebeslissen over de toekomst van ons land
Idd geen slecht idee
pi_72444683
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 21:07 schreef draaijer het volgende:

[..]

Is dat ook zo wanneer 2 mensen samenwonen? Ik zou het briljant vinden als die mensen OOK moeten werken. OF niet werken, geen subsidie. Idee?
Ik vind 1200 aan loon (die man) trouwens ook wel erg weinig. Niet fulltime ofzo? Ik weet niet hoe dat precies zit met 2 personen die samenwonen. Maar als jij een werkloosheidsuitkering wil, zul je toch echt moeten solliciteren. Maar ik weet niet precies welke suvsidie ze kregen. Wat mij betreft verschilt dat per subsidie, dat niet willen werken geen subsidie. Ik vind in iedergeval dat het kind er niet onder mag leiden. En als het daar voor nodig is om hem/haar uit huis te plaatsen moet dat mogelijk zijn. Ik ben namelijk bang dat in dit soort situaties de kinderbijslag naar de mobieltjes gaan.
pi_72445013
Ag
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 21:12 schreef Tja..1986 het volgende:

[..]

Ik vind 1200 aan loon (die man) trouwens ook wel erg weinig. Niet fulltime ofzo? Ik weet niet hoe dat precies zit met 2 personen die samenwonen. Maar als jij een werkloosheidsuitkering wil, zul je toch echt moeten solliciteren. Maar ik weet niet precies welke suvsidie ze kregen. Wat mij betreft verschilt dat per subsidie, dat niet willen werken geen subsidie. Ik vind in iedergeval dat het kind er niet onder mag leiden. En als het daar voor nodig is om hem/haar uit huis te plaatsen moet dat mogelijk zijn. Ik ben namelijk bang dat in dit soort situaties de kinderbijslag naar de mobieltjes gaan.
Agree.. Ook zouden we iets met voedingsadvies moeten doen. Anders krijgen we ziekte kosten ook nog erbij. Het is niet leuk, maar ik denk dat het werkgelegenheid zou genereren en kosten zou drukken.
pi_72445671
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 20:23 schreef draaijer het volgende:
Wat een frustratie. Ik zie dat een gezin van 2 personen + kind een inkomen heeft van Euro 1.200 (vader) en een vrouw (24jaar) die geen zin heeft om te werken. Ze krijgen daarnaast Euro 1.800 aan subsidies!?! WTF
Ik heb t programma 1x gezien. Vaker hoeft niet want dat doet een te grote aanslag op mijn sociaal ingestelde karakter en ik ga er toch maar van uit dat dit uitzonderingen zijn.
Maar ik ben wel benieuwd naar die 1800 euro subsidie. Is dat per maand?
(Kan dat haast niet geloven namelijk)
-
  vrijdag 4 september 2009 @ 21:43:46 #17
45722 Dromer
Zo veel letters Zo weinig ruim
pi_72445784
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 21:40 schreef quo_ het volgende:

[..]

Ik heb t programma 1x gezien. Vaker hoeft niet want dat doet een te grote aanslag op mijn sociaal ingestelde karakter en ik ga er toch maar van uit dat dit uitzonderingen zijn.
Maar ik ben wel benieuwd naar die 1800 euro subsidie. Is dat per maand?
(Kan dat haast niet geloven namelijk)
Kinderopvang... dat loopt hard. (gloeiend duur en bij lage inkomens al snel voor zo'n 90% vergoed)
I am just a dreamer, but you are just a dream
  vrijdag 4 september 2009 @ 22:09:01 #18
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_72446838
tievus, zit nu die aflevering metd at vadsige wijf te kijken... echt wat een doos, wat een doos, wat een DOOS!
[..]
pi_72447043
was weer een daverend succes @work deze aflevering, kop koffie erbij en tsjaaa.
Nee even On topic ik heb me zitten verbazen en snapte ook niet waar al dat geld vandaan kwam (over waar het bleef wil ik het niet meer hebben ).

Enne wie had haar leeftijd goed geschat (ik schaam me alweer vond het ook zielig).
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_72447283
Ik wil ook 1800 euro subsidie!!!!!

Wij werken ons de tering, komen makkelijk rond en heb geen schulden buiten de hypotheek.

Wat doen wij fout??
pi_72447658
dat wijf is echt horror
  vrijdag 4 september 2009 @ 22:31:01 #22
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_72447675
godverdomme, Tele2 scheldt zo die 4 abonnementen kwijt... ben benieuwd of ze die telefooins dan mag houden
[..]
  vrijdag 4 september 2009 @ 22:31:30 #23
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_72447696
die vent ook wat een lulletje rozenwater Echt wat een dwieber...

Ja maar zaterdag is patatdag snikkerdersnik
[..]
pi_72448169
Die vent was inderdaad echt diep triest. Totaal geen ruggengraat. Zo'n vrouw wil je toch gewoon niet....

Verder zitten ze diep in de shit door hun gedrag, wat hun eigen schuld is. Ze houden dit zo nooit vol waardoor ze echt niet over 7 jaar schuldenvrij zijn. Ze vallen gewoon weer terug, worden uit huis gezet en zij krijgt op haar 25e suikerziekte en gaat over 10 jaar dood aan hart-vaat ziekte. Dan is de maatschappij van haar af en dan kan het geld naar de volgende kansloze vrouw/man.

Dus ik snap niet helemaal waarom men hier zo moeilijk over doet. Het zou pas raar zijn als ze zo was en steenrijk was zoals sommige celebs.

Die 1800 subsidie gaat ook zo weg ivm kinderopvang. Een eerlijkere vergelijking is 1800-hun kinderopvangkosten. Dat zijn de echte subsidies.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_72448257
Was dit overigens geen herhaling?
  vrijdag 4 september 2009 @ 22:49:06 #26
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_72448287
ik heb helemaal niet meegekregen dat ze zoveel subisidie kregen...

Was de aflevering van vorige week ook zo'n drama want dan moet ik die ook zeker ff tjekken.

Echt, ze hebben altijd wel een excuus maar ook hieruit blijkt meer dat echte armoe niet bestaat in Nederland maar dat je je dat hooguit zelf aandoet.
[..]
  vrijdag 4 september 2009 @ 22:49:45 #27
45722 Dromer
pi_72448316
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 22:20 schreef Tha_Duck het volgende:
Ik wil ook 1800 euro subsidie!!!!!

Wij werken ons de tering, komen makkelijk rond en heb geen schulden buiten de hypotheek.

Wat doen wij fout??
Kinderen gebouwd?
pi_72448354
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 22:49 schreef Dromer het volgende:

[..]

Kinderen gebouwd?
Nee, maar ik neuk me het schompes!
  vrijdag 4 september 2009 @ 22:51:14 #29
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_72448366
Maar zo'n wijf ook, die zou van mij geen pinpas en paspoort meer in haar klauwen krijgen... Niets waarmee ze dingen kan afsluiten of kopen.
[..]
  vrijdag 4 september 2009 @ 22:53:08 #30
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_72448431
quote:
Sta je altijd rood? Of is jouw salaris na een week alweer op? In een nieuwe serie van het programma willen we mensen die in geldproblemen zitten helpen om hun financiën op orde te krijgen.

GEEF JE NU OP!

Wegens het enorme aantal aanmeldingen kan het even duren alvorens u een reactie van ons krijgt.

Nederland Pauperland
[..]
pi_72448488
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 22:49 schreef MikeyMo het volgende:

Was de aflevering van vorige week ook zo'n drama want dan moet ik die ook zeker ff tjekken.

Echt, ze hebben altijd wel een excuus maar ook hieruit blijkt meer dat echte armoe niet bestaat in Nederland maar dat je je dat hooguit zelf aandoet.
Nee het lijkt ook net alsof ze 3800 euro aan inkomsten hebben, je moet goed opletten om op te merken dat dat in het gunstigste geval is (dus als zij gaat werken).
En WTF waar heb je kinderopvang a 800 euro voor nodig als je niets doet?
pi_72448528
Het meest erge vond ik dat dat vrouwke haar koffers wilde pakken, omdat ze het zat was al die ellende!

Dat heeft ze verdomme zelf gedaan (en niet die vent)
Thank Drunk I'm a Goddess!
  vrijdag 4 september 2009 @ 22:58:17 #33
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_72448623
zit nu de 1e aflevering te kijken... deze lijken nog wel redelijk normaal maar ook niet echt heldere lichten verder.
[..]
  vrijdag 4 september 2009 @ 23:00:52 #34
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_72448719
hallo ouders... kan iemand mij vertellen hoe een klein kindje (baby) per seizoen 3 paar schoenen verslijt?
[..]
pi_72448777
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 22:51 schreef Tha_Duck het volgende:

[..]

Nee, maar ik neuk me het schompes!

!
pi_72448835
Hij 1400¤ loon
zij 650¤ loon
toeslagen 900¤
dit zal kinderbijslag zijn , teruggave belasting per maand en de rest kan ik niet plaatsen. Subsidies heb ik niet gehoord en zeker geen 1800¤. Feiten wel goed vertellen ;-)

Maar hoe kansloos. Dan krijgt ze 100¤ voor boodschappen en houdt ze 50¤ over en die andere 50¤ gaat bijna helemAl op aan frikandellen en patat hAhahaha.
Niet meer te helpen dat "soort" mensen, ze wil het zelf niet eens.
pi_72448912
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 23:03 schreef nelisb het volgende:
Hij 1400¤ loon
zij 650¤ loon
toeslagen 900¤
dit zal kinderbijslag zijn , teruggave belasting per maand en de rest kan ik niet plaatsen. Subsidies heb ik niet gehoord en zeker geen 1800¤. Feiten wel goed vertellen ;-)

Maar hoe kansloos. Dan krijgt ze 100¤ voor boodschappen en houdt ze 50¤ over en die andere 50¤ gaat bijna helemAl op aan frikandellen en patat hAhahaha.
Niet meer te helpen dat "soort" mensen, ze wil het zelf niet eens.
Dan ook even goed vertellen dat ze dat pas zou gaan verdienen als ze ging werken (dus nadat ze dat thuiswerk had gevonden).
  vrijdag 4 september 2009 @ 23:07:53 #38
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_72448978
zow dat salaris van dat eerste stel, er kwam gewoon 5000,- p/maand binnen...

Damn, met zo'n salaris zou ik binnen een jaar een halve ton hebben gespaard ofzo
[..]
pi_72449090
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 23:06 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

Dan ook even goed vertellen dat ze dat pas zou gaan verdienen als ze ging werken (dus nadat ze dat thuiswerk had gevonden).
Nee dat is niet waar. Als zij een vaste baan zou krijgen zou er ongeveer 500¤ bijkomen bij haar Huidige loon, want ze werkte al wel soms bij de thuiszorg. Minus de telefoonrekeningen zouden ze daardoor 130¤ per maand in de plus komen. 3800-400=3400 lasten. 3000 euro loon + haar 500¤ extra loon is ¤3500.
  vrijdag 4 september 2009 @ 23:26:15 #40
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_72449674
Begrijpelijk en tegelijkertijd ook wel weer onbegrijpelijk dat ze zo moeilijk doen over spullen waar ze afstand van moeten nemen

Ik verkoop zelf namelijk ook nooit wat van mijn oude rommel en ik gooi het ook vrijwel nooit weg
[..]
pi_72449902
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 23:26 schreef MikeyMo het volgende:
Begrijpelijk en tegelijkertijd ook wel weer onbegrijpelijk dat ze zo moeilijk doen over spullen waar ze afstand van moeten nemen

Ik verkoop zelf namelijk ook nooit wat van mijn oude rommel en ik gooi het ook vrijwel nooit weg
ik geef spullen gewoon weg aan mensen die het nodig hebben
maar ik heb dan ook niet het ding : een duppie op zijn kant

en dat was offtopic ...sorry
  vrijdag 4 september 2009 @ 23:35:54 #42
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_72449983
Ik ook niet, ik heb 5 platenbakken met hardcore platen staan maar draai nauwelijks meer. Ik heb een paar kisten met oude spider-mans liggen en dat soort dingen...

Maar ja, je doet jarenlang moeite om bepaalde dingen te beamchtigen (stripwinkels afstruinen, de verzamelbeurs in Utrecht voor de platen afgaan) en dan ga je niet hals over kop die zooi de deur uit doen. dan krijg ik er toch een bepaalde band mee vreemd genoeg...

Maar ja, ik sta dik in de plus dus dat hoeft gelukkig niet
[..]
  zaterdag 5 september 2009 @ 00:00:50 #43
45722 Dromer
pi_72450826
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 23:06 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

Nee. de kip werkte al part-time. Vandaar ook de subsidie voor kinderopvang. (die is flink aangezien kinderopvang veel kost)

En in het algemeen: hoewel ik niet zo hysterisch reageer als TS heb ik me ook wel geërgerd aan dat mens.
pi_72452136
is dit nog ergens terug te kijken op uitzending gemist ofzo?

zo jij ga ik van het weekend ff checken..
pi_72454210
Zo zeg, dit is echt TV die slecht is voor mijn gezondheid. Ik heb die aflevering gezien van dat zeikwijf dat vond dat haar kind alleen maar op haar eigen kamer TV kon kijken (nou was het verkopen van die TV ook onzin, maar het theater eromheen )
Ik merkte op een gegeven ogenblik dat ik gewoon naar de TV zat te schreeuwen
pi_72454321
Tsja volgens mij zijn er gewoon mensen die standaard meer uitgeven dan ze krijgen. Al zouden ze 'n miljoen per maand krijgen dan nog zouden ze 2 miljoen uitgeven. 't Wordt natuurlijk pijnlijk als kinderen van dit soort gedrag de dupe worden en/of het duidelijk wordt dat wij als werkende bevolking voor dit soort dingen moeten opdraaien. Ik zeg: onder curatele stellen + leren hoe met geld om te gaan en als blijkt dat mensen niet willen/kunnen leren dan permanent onder curatele.
Hallon!
  zaterdag 5 september 2009 @ 07:19:20 #48
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_72454380
Nou ja, dat begrijp ik wel weer. Kijk zo'n kind kan er niets aan doen en als ouder wil je niet dat zij er onder lijden dat jij niet met geld kan omgaan. Dus als ze zo'n tv voor 5 tientjes moeten gaan verkopen van dat kind terwijl die elke dag haar filmpjes e.d. op kijkt kan ik me voorstellen dat je dat tegen het hoofd stoot. Nou moet ik er wel bij zeggen dat een TV wel een luxe iets is voor een kind. Ik heb nooit een TV op m'n kamer gehad, maar goed, dat waren de jaren 80 en toen was dat ook minder gangbaar dan nu.

Overigens is het natuurlijk zo dat ze wel redelijk makkelijk afstand deden van de auto, daar mij stegen ze wel wat bij en kan ik ze de TV ook weer vergeven. Zo'n auto is toch voor veel mensen iets waar ze never-nooit-niet afstand van willen doen want idd: dan moet je alles lopen of op de fiets doen.
[..]
  zaterdag 5 september 2009 @ 07:19:42 #49
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_72454381
quote:
Op zaterdag 5 september 2009 00:54 schreef hilliebillie het volgende:

je kan gewoon bij rtl de afleveringen terug kijken
[..]
pi_72454382
quote:

Klinkt lullig, maar is het ook niet (zeker niet altijd) een eigen verantwoordelijkheid? Waarom niet de subsidie stekker eruit trekken?

Wat vinden jullie?
Ik vind het iemands eigen zaak te bepalen wat je met je toeslagen, belastingteruggaves gaat doen. Al breng je je voorlopige teruggave voor je eigen huis naar het casino, dat moet je lekker zelf weten maar is geen reden om dit stop te zetten.
Honey ! Take me drunk, i am home !
  zaterdag 5 september 2009 @ 08:03:35 #51
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_72454465
eigenlijk zijn al die programma's rond die schulpaupers te erg voor woorden. Peter van der Vorst had ook al zoiets; Geen Cent Te Makken

En binnenkort er weer een bij:
quote:
Meedoen aan tv-programma over schulden?

07 August 2009

De Avro zoekt deelnemers voor een nieuw tv-programma waarin mensen die uit de geldproblemen willen komen, worden gevolgd en geholpen.

Moeite met rondkomen? Sta je steeds vaker rood? Heb je steeds meer moeite met het betalen van alle rekeningen door verlies van een baan of een scheiding? Dan is het nieuwe Avro-tvprogramma over geldproblemen iets voor jou. Het Nibud biedt in dat programma de helpende hand.

In het nieuwe tv-programma worden mensen gevolgd die uit de rode cijfers willen komen. Het Nibud geeft daarbij advies over slim omgaan met je geld en wat je kan doen om geldproblemen te voorkomen.

Meld je aan als kandidaat via schulden(at)avro.nl, of lees eerst meer info.
[..]
pi_72454701
quote:
Op zaterdag 5 september 2009 07:19 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]

Ik vind het iemands eigen zaak te bepalen wat je met je toeslagen, belastingteruggaves gaat doen. Al breng je je voorlopige teruggave voor je eigen huis naar het casino, dat moet je lekker zelf weten maar is geen reden om dit stop te zetten.
Ze krijgen woonsubsidie (huurtoeslag) omdat zij geen werk heeft. Maar het gaat op een mobieltjes, roken en het eten van patat. Tevens heeft ze enorm overgewicht en is pas 24 jaar. De reden van overgewicht van geen ziekte.
pi_72454714
quote:
Op zaterdag 5 september 2009 00:00 schreef Dromer het volgende:

[..]

Nee. de kip werkte al part-time. Vandaar ook de subsidie voor kinderopvang. (die is flink aangezien kinderopvang veel kost)

En in het algemeen: hoewel ik niet zo hysterisch reageer als TS heb ik me ook wel geërgerd aan dat mens.
Ja maar ze kregen mega veel subsidie voor kinderopvang. Dat terwijl ze nauwelijk werkt. Zegt ze : lekker makkelijk. Je moest eens weten wat wij betalen aan KDV voor 2,5 dag alleen maar omdat we hard werken. Het gaat mij om het feit dat wij maar zeer weinig terug krijgen. Daar komt de frustratie een beetje vandaan. Mensen die de verantwoordelijkheid nemen worden voor mijn gevoel gestraft om de niet willen werkende geld in hun handen te duwen met het excuus ze hebben niks en ze kunnen niks
pi_72454766
Eens! Maar zo gaat het toch met alles bij de overheid? Verdien je meer betaal je ook meer belasting etc. Helaas profiteren er heel veel van zulke lamzakken van! Zulke mensen mogen geen cent ontvangen als ze niet zelf hun steentje aan de economie willen bijdragen!
pi_72455099
Gelukkig zijn er van elk programma maar zo'n 10 afleveringen, als er 10 programma's zijn dan praat je over 100 mensen. Een topje van de ijsberg, maar wel allemaal geconcentreerd. Ik blijf hoop houden dat de rest van Nederland wel hersens heeft..

Of is dat valse hoop?
pi_72455336
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 20:36 schreef draaijer het volgende:
Waarom gaat ons geld naar subsidie terwijl mensen niet willen werken. Stop subsidie als je niet wilt werken
Ze hadden een kind. En als je een kind hebt in dit land dan ben je nog heiliger dan de paus en krijg je heel veel subsidies van onze overheid. En alle mensen die niet mee werken aan de overbevolking mogen dokken

Ik zat ook met verbazing naar die uitzending te kijken, wat een domme koe zeg. Weegt tien ton maar vreet wel patat elke week. Heeft een enorme schuld maar koopt wel elke 2 maandne een nieuw mobieltje en geeft voor 1000 euro uit aan nutteloze zooi hoe kom je erbij! En altijd dat eeuwige verschuilen achter je kind , gatverdamme. Daar hebben echt zoveel mensen met kinderen last van. Ja we moeten wel op zaterdag patat eten voor ons kind, ja we moeten wel een grote LCD tv hebben voor ons kind, ja we moeten wel een hight tech pc kopen voor ons kind (van 3 maanden)

Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
  Licht Ontvlambaar zaterdag 5 september 2009 @ 10:26:17 #57
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_72455468
quote:
Op zaterdag 5 september 2009 10:14 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Ze hadden een kind. En als je een kind hebt in dit land dan ben je nog heiliger dan de paus en krijg je heel veel subsidies van onze overheid. En alle mensen die niet mee werken aan de overbevolking mogen dokken
Nou dat klopt niet helemaal hoor... Als je een kind hebt en niet of weinig verdient, dan krijg je bakken met geld. Heb je een kind en een fatsoenlijke baan, dan mag je blij zijn als je een stuk kinderopvang vergoed krijgt (mits je daar gebruik van maakt) en verder krijg je een paar euro eens in de drie maanden...
quote:
Ik zat ook met verbazing naar die uitzending te kijken, wat een domme koe zeg. Weegt tien ton maar vreet wel patat elke week. Heeft een enorme schuld maar koopt wel elke 2 maandne een nieuw mobieltje en geeft voor 1000 euro uit aan nutteloze zooi hoe kom je erbij! En altijd dat eeuwige verschuilen achter je kind , gatverdamme. Daar hebben echt zoveel mensen met kinderen last van. Ja we moeten wel op zaterdag patat eten voor ons kind, ja we moeten wel een grote LCD tv hebben voor ons kind, ja we moeten wel een hight tech pc kopen voor ons kind (van 3 maanden)

En daar ben ik het dan wel weer mee eens, dat 'maar ons kind'... Voedt dat kind gewoon op met fatsoenlijke normen en waarden. Leer het dat je niet zomaar alles kunt kopen, maar dat je moet werken voor je geld en sparen als je een grotere aankoop wilt doen...
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_72455504
quote:
Op zaterdag 5 september 2009 10:26 schreef Sjeen het volgende:

En daar ben ik het dan wel weer mee eens, dat 'maar ons kind'... Voedt dat kind gewoon op met fatsoenlijke normen en waarden. Leer het dat je niet zomaar alles kunt kopen, maar dat je moet werken voor je geld en sparen als je een grotere aankoop wilt doen...
Dat kunnen die ouders zelf ook niet, die zijn enorm hebberig en materialistisch dus dan kan je dat je kind ook moeilijk bijbrengen.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
  zaterdag 5 september 2009 @ 11:25:39 #59
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_72456429
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 22:49 schreef MikeyMo het volgende:

Ho dat bestaat zeker wel, alleen wordt het simpelweg overschaduwd door van dit soort achterlijke mensen.
Zou liever zien dat ze DIE mensen helpen.
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_72457410
Ik heb ook met verbazing zitten kijken....

En ik snap haar ook niet: het ene moment jammeren: "we zitten zo diep in de schulden". Vervolgens als ze geconfronteerd wordt met haar belgedrag: "ja, da vin ik leuk". Als ze eens een fatsoenlijke baan zou zoeken, heeft ze en geen tijd om 2000 smsjes per maand te versturen en niet zoveel tijd om te eten...

Ik snap dat mens echt niet, als je geen geld hebt en je hebt 46k schuld, dan ga je toch niet zo met je geld om?
  zaterdag 5 september 2009 @ 12:57:53 #61
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_72458397
Oke ik heb de uitzending net ook gezien en ik zat me echt dood te ergeren op de bank. 5 mobieltjes, 2000 smsjes per maand, 6000 euro aan belkosten per jaar !!!! En dan pint ze ruim 1000 euro per maand voor allerlei overbodige zooi, de helft van het boodschappenlijstje bestaat uit patat en frikandellen.

En inderdaad dat eeuwige "alles voor mijn kind" gejank, daar word ik ook niet goed van. Kom op zeg, het kind is 2 of zo, die interesseert het echt niet of ze elke zaterdag patat vreten of niet.

En dan heb je gewoon 46k schuld en je doet er zo luchtig over. Ik snap sommige mensen niet.....
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
  zaterdag 5 september 2009 @ 13:00:40 #62
98135 TeleluvR
Maar een Gretsch is ook goed!
pi_72458456
Is deze uitzending ergens online te zien?
  zaterdag 5 september 2009 @ 13:03:52 #63
152789 karr-1
pi_72458521
quote:
Op zaterdag 5 september 2009 13:00 schreef TeleluvR het volgende:
Is deze uitzending ergens online te zien?
Vast wel bij RTL4 of zo.

http://www.rtlgemist.nl
pi_72459719
Ja, zo houden we de tokkiecultuur wel in stand met z'n allen.
Live out of your imagination, not your history.
pi_72459802
Ook zo mooi dit.

Spoel even door naar 4:25. Dat dit kan in Nederland.
Live out of your imagination, not your history.
pi_72460011
Die mensen beseffen het echt idd niet.
Uitspraken als ''vechten om je rekeningen te betalen'', maar ondertussen....
  zaterdag 5 september 2009 @ 14:16:48 #67
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_72460250
Wat voor werk wil je doen?

"Iets met computers, de administratie."

Hoe durft ze!

²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_72460617
Het is inderdaad wel heel erg in dit land.
Hoge belastingen welke vervolgens onder andere naar deze mensen toe gaan.
Laat die mensen eerder geholpen worden, beter voor iedereen
  zaterdag 5 september 2009 @ 14:59:15 #69
13462 BansheeBoy
pi_72461367

Ernstig, ik wist niet dat dit volk in zulke grote getale bestond, hier in Nederland. En dan gaan we zeuren over Moslims.

²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
pi_72461721
ik heb die aflevering ook gezien en me werkelijk geergerd aan zowel mevrouw als meneer. Hij heeft geen backbone en zij maakt er maar een zooitje van en wil HEM dan nog verlaten! Ze gaven 1000 euro aan BS uit en dan 3 maanden huurachterstand hebben en bang zijn dat je je huis uitgezet wordt en misschien de kleine kwijtraakt... Oh... Je krijgt er jeuk van aan je handen.

Zelf ben ik wel blij dat we allerlei regelingen in dit land hebben om bepaalde zaken te kunnen regelen. (bijstand, ww, huursubsidies...) is alleen zo jammer dat er niet goed gekeken wordt hoe het besteed wordt door de gebruikers. Ik zou het idd niet vreemd vinden als je bij ontvangen van een flink aantal toeslagen een soort van budgetcoach op je hals krijgt. Vind je dat vervelend, zorg je zelf maar voor extra inkomen!

(wel een goed programma trouwens... misschien worden er mensen toch nog door afgeschrikt en daarbij legt het programma geen geld bij ze neer, ze moeten het wel een soort van zelf oplossen)
Life's a bitch and then U marry one... ;-)
  zaterdag 5 september 2009 @ 16:30:24 #71
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_72463534
quote:
Op zaterdag 5 september 2009 11:25 schreef _evenstar_ het volgende:

[..]

Ho dat bestaat zeker wel, alleen wordt het simpelweg overschaduwd door van dit soort achterlijke mensen.
Zou liever zien dat ze DIE mensen helpen.
Nou zijn er de afgelopen jaren al diverse docu's en programma's geweest over mensen in de schuldhulp en voedselbank klanten, over armoe en rondkomen van een uitkering. Door gerespecteerde serieuze (linkse) zenders en door zenders als SBS en in geen enkel geval kom je echt verhalen tegen van mensen die echt echt echt in de armoede zitten zonder dat ze er wat aan kunnen doen. Als je hier in de armoe zit dan hebben die gasten altijd wel internet, platte tv's, mobiele telefoons, auto's en noem het maar op...

Hoe arm mensen ook zijn, ze menen altijd wel dat ze overal recht op hebben en hun kinderen helemaal.

Tja, en dan komt het magische woord afbetaling vaak om de hoek kijken... nou die paupers kunnen van mij de boom in
[..]
  zaterdag 5 september 2009 @ 16:30:31 #72
152789 karr-1
pi_72463538
Ik wil alles doen om uit de problemen te komen *snik snik* en ja ze zijn alles voor me *snotter snik*

Waarom laat je het dan zo ver komen trut
  zaterdag 5 september 2009 @ 16:50:48 #73
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_72464004
quote:
Op zaterdag 5 september 2009 16:30 schreef karr-1 het volgende:
Ik wil alles doen om uit de problemen te komen *snik snik* en ja ze zijn alles voor me *snotter snik*

Waarom laat je het dan zo ver komen trut
ja, een mobiel obsessie he, en dan elke maand een tientje, nou dat kan ik wel betalen en dan heb je wel de nieuwste mobiel...
[..]
  zaterdag 5 september 2009 @ 16:51:54 #74
13462 BansheeBoy
pi_72464038
En dat dramatische gebeuren over het kind:

"Ik heb alles voor mijn kind over."
"Mijn kind verdient dit niet."
"De kleine vind het zo lekker."

En meer van dat soort zooi. Het meest pijnlijke is nog wel dat ze de rollen aan het omdraaien is, ze heeft alles verpest en dan wil ze hem nog verlaten.

Die man is me trouwens ook iets te mieterig. Typische zo'n kerel die nooit aan stemverheffing doet en alles maar pikt.

46.000 euro schuld (!!!!) en dan huilen om chips, sigaretten en smsjes.

²
  zaterdag 5 september 2009 @ 17:13:30 #75
152789 karr-1
pi_72464633
quote:
Op zaterdag 5 september 2009 16:50 schreef MikeyMo het volgende:

[..]

ja, een mobiel obsessie he, en dan elke maand een tientje, nou dat kan ik wel betalen en dan heb je wel de nieuwste mobiel...
Ik betaal ook een tientje per maand, maar ik hoef echt niet elke maand een nieuwe mobiel te hebben. Dan maar minder modern, het scheelt me wel een vracht geld.

Dat mens moet gewoon flink in therapie of zo met haar shopverslaving. En die vent kon ik ook wel slaan, hij legt haar geen centimeter in de weg.
  zaterdag 5 september 2009 @ 17:15:38 #76
152789 karr-1
pi_72464701
quote:
Op zaterdag 5 september 2009 16:51 schreef BansheeBoy het volgende:

En meer van dat soort zooi. Het meest pijnlijke is nog wel dat ze de rollen aan het omdraaien is, ze heeft alles verpest en dan wil ze hem nog verlaten.
Inderdaad ja. Zij veroorzaakt alle problemen en dan wil ZIJ weglopen bij hem. En het kind werd overal als excuus bij gebruikt.
quote:
Die man is me trouwens ook iets te mieterig. Typische zo'n kerel die nooit aan stemverheffing doet en alles maar pikt.
Klopt, die vent was echt te makkelijk. Kom op zeg, sta een keer op tegen dat wijf en zeg gewoon een keer nee.
quote:
46.000 euro schuld (!!!!) en dan huilen om chips, sigaretten en smsjes.

²
*snik snik* Ja maar de kleine heeft dat nodig *snotter snik* en ik wil alles doen om uit de problemen te komen

Ik geef je op een briefje dat ze over 5 jaar weer in de shit zitten.
pi_72465041
5 jaar is lang. Dan zijn ze al failliet en zitten ze in de schuldsanering en wonen ze in een gehuurde 1-kamer appartement!
pi_72466370
quote:
Op zaterdag 5 september 2009 10:14 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Tja, lekker makkelijk om alles af te schuiven op je kind. Dan hoef je geen verantwoordelijkheid te nemen voor je daden.. ik was echt flabbergasted
pi_72466635
Ik heb liever dat we de subsidie korten, de mensen onder curatele laten zetten en dan 1 full time persoon op ca. 20 gezinnen zetten. Zorgen voor een lange termijn strategie. Als ze dan weer in dezelfde situatie komen, dan maar naar een woonomgeving waar meer van dat soort mensen wonen. Liefst 1 van de wadden eilanden
  Moderator zaterdag 5 september 2009 @ 18:29:57 #80
9859 crew  Karina
Woman
pi_72466735
Ik heb vanmiddag de aflevering van donderdag zitten kijken, ik zat echt met mijn mond open van verbazing. Die telefoonkosten hoe krijg je het voor elkaar! En dan die berekening dat, dat mens echt het hele salaris van die man er gewoon doorheenjaagt per jaar!

En dan nog maar te zwijgen over het "gezonde" eetgedrag. Dat kasboekje ook op het eind, frituurvet, frikandellen En janken omdat ze moest stoppen met roken.

Die man was geen haar beter, die is gewoon een slappeling, je ziet toch dat je vrouw zoveel geld uitgeeft, ongezond eten koopt, elke 2 maanden een nieuw mobielte heeft? Hoe groot was dat bord voor zijn kop?

Wat me wel verbaasde is dat in het begin heel even werd genoemd dat ze gehuurde apparaten hadden, daar hoorde je verder helemaal niets meer over, ik vraag me af waarom? En dat hoor je bijna elke week in dit programma, dat mensen apparaten hebben "gehuurd". Ik had geen idee dat, dat zo vaak wordt gedaan, ik ken niemand die dat doet (of ze vertellen het niet, kan ook natuurlijk).

Dat ze voor dat mens een baan binnenshuis hadden gevonden, vond ik eigenlijk heel slecht, ze moet een baan buiten de deur hebben, als je buiten de deur werkt ga je ook niet zo snel zitten vreten en roken. Als je lekker thuis werkt, ben je veel eerder geneigd te gaan zitten snacken en paffen.

En inderdaad dat weg willen lopen omdat ze het zat was, wtf, dat doe je toch zelf, wat een sukkel. Ik vind het zielig voor dat kind. Ik denk eigenlijk dat ze het niet vol gaat houden, totaal geen motivatie, dat zag je toch zo? In de eerste week ging het al mis, toen ging ze al meteen weer vet vreten kopen.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
  zaterdag 5 september 2009 @ 18:35:38 #81
102533 Gizmo112
Dat meen je niet
pi_72466880
Die gaan het sowieso niet maken samen, dat was al duidelijk. Ze weet zelf ook dat ze fout zit, maar vind het wel lekker makkelijjk allemaal. Die vent een beetje werken, en zij een beetje roken, bellen en frituren.

Ik hoef niet zo'n poef in huis
Tot zover de kwaliteitspost
pi_72466999
Die subsidies die ze trekken, zijn bedoeld voor mensen die het nodig hebben door omstandigheden. Dit gezin heeft geen opvang nodig, want "moeders" wil immers niet werken. Afkappen die hap.
Verder moet die vent eens opstaan en haar er desnoods uitschoppen, maar in ieder geval de pinpas afpakken. Hoe godgloeiend dom en brutaal kun je zijn? Niet willen werken. Rot toch op. Dáár is de bijstand niet voor bedoeld
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_72467013
n.a.v. Dit topic ook even gekeken naar de uitzending. Ze hadden dit programma heel anders aan moeten pakken.
Gewoon die twee op een bank zetten en dan de hele tijd lachen en wijzen. Wat een stel godsvergeten egoïsten. Hebben hebben hebben hebben, en zij krijgt de schuld. Ja duh, waar was meneer? Had die niet zo iets bij al die mobieltjes: He, waar betalen we dat van? Of bij al die andere spullen etc. had meneer zeker ook het idee dat die uit de lucht zijn komen vallen. En maar janken.
De pest is dat er ongelofelijk veel mensen op deze manier leven op allerlei manieren geholpen worden. Subsidies, schuldhulp, allerlei toeslagen weet ik allemaal niet wat. Uiteindelijk krijgen die gasten aan het eind van de rit meer dan een normaal hard werkend mens die zijn zaakjes wel op orde heeft.

Van mij hadden ze zo op straat gezet mogen worden, stik maar met je kutzooi. Oh, die zus was wel lekker volgens mij. Dat dan weer wel.
pi_72467087
quote:
Op zaterdag 5 september 2009 18:41 schreef Dirkh het volgende:
n.a.v. Dit topic ook even gekeken naar de uitzending. Ze hadden dit programma heel anders aan moeten pakken.
Gewoon die twee op een bank zetten en dan de hele tijd lachen en wijzen. Wat een stel godsvergeten egoïsten. Hebben hebben hebben hebben, en zij krijgt de schuld. Ja duh, waar was meneer? Had die niet zo iets bij al die mobieltjes: He, waar betalen we dat van? Of bij al die andere spullen etc. had meneer zeker ook het idee dat die uit de lucht zijn komen vallen. En maar janken.
De pest is dat er ongelofelijk veel mensen op deze manier leven op allerlei manieren geholpen worden. Subsidies, schuldhulp, allerlei toeslagen weet ik allemaal niet wat. Uiteindelijk krijgen die gasten aan het eind van de rit meer dan een normaal hard werkend mens die zijn zaakjes wel op orde heeft.

Van mij hadden ze zo op straat gezet mogen worden, stik maar met je kutzooi. Oh, die zus was wel lekker volgens mij. Dat dan weer wel.
Ik zie een opportunity waar de staat geld kan halen / bezuinigen.. Zucht die vrouw antwoorde ook steeds veel en veel te snel. Ze antwoorde wat iedereen wil horen
pi_72467436
quote:
Op zaterdag 5 september 2009 18:29 schreef Karina het volgende:
Wat me wel verbaasde is dat in het begin heel even werd genoemd dat ze gehuurde apparaten hadden, daar hoorde je verder helemaal niets meer over, ik vraag me af waarom? En dat hoor je bijna elke week in dit programma, dat mensen apparaten hebben "gehuurd". Ik had geen idee dat, dat zo vaak wordt gedaan, ik ken niemand die dat doet (of ze vertellen het niet, kan ook natuurlijk).
Ja verrek, dat werd inderdaad gezegd. http://www.skala.nl/
Staan er allemaal van die sukkels bij de DSB, maar dit is echt gewoon mensen er toe zetten dingen te kopen (huren) die ze niet kunnen betalen.
  zaterdag 5 september 2009 @ 19:02:47 #86
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_72467521
quote:
Op zaterdag 5 september 2009 16:30 schreef MikeyMo het volgende:

[..]

Nou zijn er de afgelopen jaren al diverse docu's en programma's geweest over mensen in de schuldhulp en voedselbank klanten, over armoe en rondkomen van een uitkering. Door gerespecteerde serieuze (linkse) zenders en door zenders als SBS en in geen enkel geval kom je echt verhalen tegen van mensen die echt echt echt in de armoede zitten zonder dat ze er wat aan kunnen doen. Als je hier in de armoe zit dan hebben die gasten altijd wel internet, platte tv's, mobiele telefoons, auto's en noem het maar op...

Hoe arm mensen ook zijn, ze menen altijd wel dat ze overal recht op hebben en hun kinderen helemaal.

Tja, en dan komt het magische woord afbetaling vaak om de hoek kijken... nou die paupers kunnen van mij de boom in
Jopen op afbetaling is gewoon sowieso dom, je moet geen geld uitgeven wat je niet hebt denk ik.
EN ja die mensen zijn er heus wel , maar ik denk dat die mensen ook juist een soort trots hebben. en de gemakszuchtige luie trollen die elke dag een krat bier leeg zuipen en een pak shag roken etc die klagen, of types zoas die debbie + aanhangsel reageren er wel op.
pi_72467666
quote:
Op zaterdag 5 september 2009 18:59 schreef Dirkh het volgende:

[..]

Staan er allemaal van die sukkels bij de DSB, maar dit is echt gewoon mensen er toe zetten dingen te kopen (huren) die ze niet kunnen betalen.
Dat Skala duur was weet ik nog wel van vroeger, maar damn.
Voorbeeldje.
Een Sony TV KDL46V5500, kost in de winkel ¤ 979,00. Bij Skala mag je er verdeeld over 5 jaar ¤ 4558,80 voor betalen. Lang leve de toeslagen en susidies.

[ Bericht 0% gewijzigd door Dirkh op 05-09-2009 19:14:47 ]
  zaterdag 5 september 2009 @ 19:12:23 #88
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_72467751
pi_72468190
quote:
Op zaterdag 5 september 2009 07:19 schreef MikeyMo het volgende:
Ik heb nooit een TV op m'n kamer gehad, maar goed, dat waren de jaren 80 en toen was dat ook minder gangbaar dan nu.
Ik heb in 1984 mijn eerste eigen TV gekocht maar deed dat van mijn eigen geld, dat ik met vakantiewerk verdiend heb. Ik kreeg nooit dure dingen van mijn ouders (boven de 100 gulden) en kocht alles zelf.

Mijn familie had grotendeels een andere smaak als ik. Zij keken veel naar sport, ik kon en kan de meeste sport niet aanzien (en dan niet perse de wedstrijden die soms wel eens boeiend kunnen zijn maar vooral het gekakel erom heen) en ik kreeg graag series terwijl zij er bijna nooit naar keken. Dus een eigen TV was ideaal.
pi_72468625
Mijn ouder vonden een tv op de slaapkamer bij de kids echt onzin. Dus heb ik ultra veel kranten in de bus gedaan totdat ik zoiets kon kopen.. Nadat ik er ik weet niet hoe lang voor had gewerkt voelde het echt MEGA MEGA goed en ik ben er echt 10 jaar ofzo blij mee geweest. Dus eerst sparen en dan kopen
pi_72468686
Iemand er al aan gedacht dat die man een feeder is? Dus iemand die het leuk vind dat zijn vrouw steeds dikker wordt? Waarschijnlijk vind hij daarom alles maar best en kopen ze allemaal frituur.
  zaterdag 5 september 2009 @ 19:54:00 #92
267856 TGVkopper
HOU ME TEGEN JONGUH!!!
pi_72468855
quote:
Op zaterdag 5 september 2009 00:54 schreef hilliebillie het volgende:

http://www.rtl.nl/compone(...)kant/index_video.xml
It all makes sense after the 'shrooms and the purple haze.
pi_72468863
quote:
Op zaterdag 5 september 2009 19:48 schreef JoPiDo het volgende:
Iemand er al aan gedacht dat die man een feeder is? Dus iemand die het leuk vind dat zijn vrouw steeds dikker wordt? Waarschijnlijk vind hij daarom alles maar best en kopen ze allemaal frituur.
Het lijkt mij eerder dat het aan haar ligt; ze manipuleerde zo overduidelijk. De manier waarop ze wel steeds toegaf dat het fout was, maar waar elke oplossing stuitte op dat het lag aan iemand anders (haar man, haar kind, de boze wereld) maakte in ieder geval voor mij duidelijk dat zij de oorzaak van het probleem was. Die man is maximaal een co-dependent.
  zaterdag 5 september 2009 @ 20:32:44 #94
267856 TGVkopper
HOU ME TEGEN JONGUH!!!
pi_72470089
Die gast mag ook wel eens op een assertiviteitscursus.

En OMG, van dat wijf van volgende week krijg ik van een stukje van 8 seconden al kromme tenen trouwens
pi_72473504
quote:
Op zaterdag 5 september 2009 19:09 schreef Dirkh het volgende:

[..]

Dat Skala duur was weet ik nog wel van vroeger, maar damn.
Voorbeeldje.
Een Sony TV KDL46V5500, kost in de winkel ¤ 979,00. Bij Skala mag je er verdeeld over 5 jaar ¤ 4558,80 voor betalen. Lang leve de toeslagen en susidies.
Stel je neemt deze TV:
http://tweakers.net/pricewatch/224785/sony-kdl-37v4000.html

Die kost bij een 1-jarig huurcontract ¤ 54,26 per maand, dus in totaal ¤ 651,12:
http://www.skala.nl/index.php?mod=webshop&com=showProduct&id=488

Conclusie:
- Bij Skala kost ie dan in totaal ¤ 20 meer (exclusief rentekosten); en
- Bij Skala blijft Skala eigenaar van het product als je na 1 jaar opzegt. Je mag na afloop van 1 jaar wel het product kopen, maar ik verwacht dat je dan alsnog zo'n ¤ 300 kwijt bent.

Tering, dit is echt niets voor mij!

[ Bericht 0% gewijzigd door JohnnyStardust op 06-09-2009 00:26:11 ]
  Moderator zaterdag 5 september 2009 @ 22:44:57 #96
9859 crew  Karina
Woman
pi_72473711
Ik wist niet dat die Skala nog bestond! Vroeger (aantal jaar geleden) zat er zo'n zaak in Amsterdam Noord, maar ik zag daar nooit iemand binnen en volgens mij is die zaak al snel weer gesloten.

Maar ik snap echt niet dat mensen dat doen, koop een goedkope tv/wasmachine of wat dan ook op Marktplaats en spaar voor een nieuwe, zo duur zijn die dingen niet tegenwoordig.
niet zo tof doen
  Moderator zaterdag 5 september 2009 @ 22:51:18 #97
45833 crew  Fogel
pi_72473872
quote:
Op zaterdag 5 september 2009 22:44 schreef Karina het volgende:
Ik wist niet dat die Skala nog bestond! Vroeger (aantal jaar geleden) zat er zo'n zaak in Amsterdam Noord, maar ik zag daar nooit iemand binnen en volgens mij is die zaak al snel weer gesloten.

Maar ik snap echt niet dat mensen dat doen, koop een goedkope tv/wasmachine of wat dan ook op Marktplaats en spaar voor een nieuwe, zo duur zijn die dingen niet tegenwoordig.
Ja maar, als je zo'n ding niet op afbetaling koopt heb je minder over voor friet iedere dag!
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
  Moderator zaterdag 5 september 2009 @ 22:58:10 #98
9859 crew  Karina
Woman
pi_72474088
quote:
Op zaterdag 5 september 2009 22:51 schreef Fogel het volgende:

[..]

Ja maar, als je zo'n ding niet op afbetaling koopt heb je minder over voor friet iedere dag!
Dat is waar EN je kunt niet elke 2 maanden een nieuw mobiel abo nemen omdat je een nieuw mobieltje wil en een paar tassen en een paar portemonnees.
niet zo tof doen
  zaterdag 5 september 2009 @ 23:10:35 #99
102533 Gizmo112
Dat meen je niet
pi_72474472
quote:
Op zaterdag 5 september 2009 22:58 schreef Karina het volgende:

[..]

Dat is waar EN je kunt niet elke 2 maanden een nieuw mobiel abo nemen omdat je een nieuw mobieltje wil en een paar tassen en een paar portemonnees.
En een diagonaaltje bij de FEBO scoren
pi_72476015
quote:
Op zaterdag 5 september 2009 22:37 schreef JohnnyStardust het volgende:

[..]

Stel je neemt deze TV:

Die kost bij een 1-jarig huurcontract ¤ 54,96 per maand, dus in totaal ¤ 659,52:

Conclusie:
- Bij Skala blijft Skala eigenaar van het product als je na 1 jaar opzegt. Je mag na afloop van 1 jaar wel het product kopen, maar ik verwacht dat je dan alsnog zo'n ¤ 300 kwijt bent.

Ik zie je graag terug in het programma terug, rekenwonder. Je betaalt 40,98 per maand gedurende vijf jaar.
2558 euro betaal je voor die kut tv.
pi_72476383
quote:
Op zondag 6 september 2009 00:05 schreef Dirkh het volgende:

[..]

Ik zie je graag terug in het programma terug, rekenwonder. Je betaalt 40,98 per maand gedurende vijf jaar.
2558 euro betaal je voor die kut tv.
Zullen we dan samen meedoen dan? Jij leest namelijk mijn posting beroerd.

Mijn berekening klopt wel, omdat ik de looptijd terug heb gebracht naar 1 jaar. De maandtermijn is dan hoger, maar de looptijd is korter. Mijn berekening heb ik gebaseerd op een looptijd van 1 jaar. Dan valt de deal al kut uit, laat staan als je tekent voor 5 jaar.
pi_72476794
quote:
Op zondag 6 september 2009 00:24 schreef JohnnyStardust het volgende:

[..]

Zullen we dan samen meedoen dan? Jij leest namelijk mijn posting beroerd.

Mijn berekening klopt wel, omdat ik de looptijd terug heb gebracht naar 1 jaar. De maandtermijn is dan hoger, maar de looptijd is korter. Mijn berekening heb ik gebaseerd op een looptijd van 1 jaar. Dan valt de deal al kut uit, laat staan als je tekent voor 5 jaar.
Het lijkt wel postcodegerelateerd, aangezien het maandbedrag voor mij in dat geval lager uitvalt (54,26). Maar voor de looptijd van een jaar valt de schade wel mee. Maar nog steeds extreem duur.
pi_72478796
Ik snap niks van dat hele Skala gedoe, als je zo'n TV 5 jaar huurt dan wordt ie echt waanzinnig duur volgens mij. Als je 'm maar één jaar huurt dan kost ie je zo'n 1.200 wat ook al behoorlijk prijzig is, maar wel te verwachten bij dit soort dure kredieten voor mensen zonder geld.
  Moderator zondag 6 september 2009 @ 08:29:43 #104
45833 crew  Fogel
pi_72479210
Als die lui gaan werken ipv voor de TV hangen hebben ze EN geld EN geen (nieuwe) TV nodig.
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
  zondag 6 september 2009 @ 08:32:26 #105
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_72479223
Weet je wat ik nou niet snap: als je kennelijk wel elke maand bijvoorbeeld 50 euro voor een Skala-TV kan neerleggen, dan kun je in principe ook niet de TV bij Skala huren en dan elke maand 50 euro opzij leggen totdat je het geld hebt voor een nieuwe TV...

Maar het zal wel allemaal *nu* *nu* *nu* moeten
[..]
pi_72479448
ja, maar het erge is dat je de tv huurt in dit geval en er geen eigenaar van wordt na dat jaar (of 5). dan kun je nog beter bij wehkamp ofzo op afbetaling kopen. Ben je ook wel gauw 30% ofzo extra kwijt, maar wordt je wel eigenaar. Het beste is natuurlijk het gewoon neer te leggen, maar die mensen denken anders. Meneer de buurman heeft nieuwe tv gekocht, dus NU moeten wij ook. Ja maar we hebben het geld niet, nou dan lenen/huren we toch??? en zo doende gaan ze met veel meer dingen de mist in.
Bijna in elke aflevering zie je dat mensen de wasmachine of -droger gehuurd hebben. Dat snap ik echt niet. En dan niet eens de dure Mieles, maar nee gewoon de LG/whirlpool voor 400 euro. Betalen zich er scheel aan... Terwijl juist die apparaten lang mee gaan en niet iedere 5 jaar vervangen hoeven te worden...
pi_72479468
quote:
Op zaterdag 5 september 2009 19:54 schreef HiZ het volgende:

[..]

Het lijkt mij eerder dat het aan haar ligt; ze manipuleerde zo overduidelijk. De manier waarop ze wel steeds toegaf dat het fout was, maar waar elke oplossing stuitte op dat het lag aan iemand anders (haar man, haar kind, de boze wereld) maakte in ieder geval voor mij duidelijk dat zij de oorzaak van het probleem was. Die man is maximaal een co-dependent.
Ze manipuleerde alleen door continu de waterkraan open te gooien als het haar te heet onder de voeten werd. "Ik voel me ook heeeheeheel schuhuhuhuldig" ging het de hele tijd. Ze is gewoon te dom om echt slim te manipuleren, want dan had die hele vent van dr niet eens mee willen doen aan het programma.

Verder is ze ook nog eens zo dom dat ze zichzelf geen directe nu nu nu pleziertjes kon ontzeggen. Geen enkele ruggegraat. Huishoudboekje? Frituur! Nu! Afvallen? Chips en chocola! Nu! Ik wil dus moet! Op die hometrainer hield ze er al mee op voordat de oefening echt klaar was. Ze trok het al niet dat haar pakje shahahag weggenomen werd voordat het op was. Net een klein kind, jankend om afgepakt speelgoed.
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 6 september 2009 @ 09:22:40 #108
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_72479932
Kut, heb ik dat gemist.
  zondag 6 september 2009 @ 10:31:57 #110
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_72480161
quote:
Op zaterdag 5 september 2009 18:29 schreef Karina het volgende:
groot was dat bord voor zijn kop?

Daar verbaas ik me ook over ja, en als het nou nog vreselijk dure apparaten waren die gehuurd werden. Maar kom op, een wasmachine of droger kost ook niet de wereld. DIe dingen heb je al vanaf 300-400 euro. Dat hoor je toch wel minimaal op je spaarrekening te hebben staan, zeker met een kind
quote:
Op zaterdag 5 september 2009 19:02 schreef _evenstar_ het volgende:

[..]

Jopen op afbetaling ....
  zondag 6 september 2009 @ 10:32:02 #111
267856 TGVkopper
HOU ME TEGEN JONGUH!!!
pi_72480163
quote:
Op zondag 6 september 2009 09:22 schreef Swetsenegger het volgende:
Jullie weten dat deze mevrouw meepost in het topic in TV?
Les 1 bij deelname aan een reality-tv-programma:
Ga nóóit op internet de reacties lezen.
  zondag 6 september 2009 @ 11:01:58 #112
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_72480607
quote:
Op zondag 6 september 2009 10:31 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Daar verbaas ik me ook over ja, en als het nou nog vreselijk dure apparaten waren die gehuurd werden. Maar kom op, een wasmachine of droger kost ook niet de wereld. DIe dingen heb je al vanaf 300-400 euro. Dat hoor je toch wel minimaal op je spaarrekening te hebben staan, zeker met een kind
[..]

typgebrek
  zondag 6 september 2009 @ 11:39:54 #113
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_72481392
verdoemme, wie wijst haar op dit topic
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
pi_72481492
Hoeveel topics lopen er nou al over die zeekoe?
  zondag 6 september 2009 @ 11:45:27 #115
45722 Dromer
pi_72481545
quote:
Op zondag 6 september 2009 11:39 schreef Qwea het volgende:
verdoemme, wie wijst haar op dit topic
Jij?
  zondag 6 september 2009 @ 14:14:11 #116
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_72485406
tvp
pi_72486789
Mischien een goed idee om ook eens de banken en de telefoon aanbieders eens aan te pakken?
Want hoe is het in godsnaam mogelijk dat iemand met zo een inkomen 46.000 euro kan lenen? En dan ook nog eens 4 telefoonabonomenten kan afsluiten?
Zulke mensen zouden tegen hun eigen beschermt moeten worden.
Maar nee de banken lenen vrolijk verder ,daar zou ook eens wat aan gedaan moeten worden .
pi_72487531
wat ik mij telkens bij dit programma bedenk is; hoeveel meer van dit soort mensen zijn er eigenlijk in Nederland?
en dan wordt ik altijd heel bang...
Perfect paranoia is perfect awareness. Yes, I am a misfit.
pi_72490837
quote:
Op zondag 6 september 2009 14:58 schreef Marjonne het volgende:
Mischien een goed idee om ook eens de banken en de telefoon aanbieders eens aan te pakken?
Want hoe is het in godsnaam mogelijk dat iemand met zo een inkomen 46.000 euro kan lenen? En dan ook nog eens 4 telefoonabonomenten kan afsluiten?
Maar nee de banken lenen vrolijk verder ,daar zou ook eens wat aan gedaan moeten worden .
Jammer dat er mensen zoals jij bestaan, die denken dat er alleen maar graaiers bij een bank werken. De schuld kan je niet alleen afschuiven op de bank. Denk je dat er alleen bij de bank is geleend? Dacht het niet.
Er zal vast eerst bij de bank een doorlopend kredietje zijn afgesloten, daarna een paar abonnementjes voor dit en dat (leesmap, telefoon etc. ) en de gebruikskosten nog van telefoon. Daarna nog een huurcontractje voor de pc, tv of wasmachine en daarna een leuke bestelling bij de Otto, Wehkamp en Neckerman en niet te vergeten de Pabo.
Ik denk dat als dit gezin uitsluitend bij de bank had geleend, dat ze niet in dit programma hadden gezeten. Of denk je zelf van wel?
pi_72490912
quote:
Op zondag 6 september 2009 15:30 schreef WRH het volgende:
wat ik mij telkens bij dit programma bedenk is; hoeveel meer van dit soort mensen zijn er eigenlijk in Nederland?
en dan wordt ik altijd heel bang...
Wat denk je van veel, héél erg veel. Je schrikt je werkelijk de tyfus en het erge is ze worden aan alle kanten geholpen, achteraf.
pi_72492097
en wat daar bovendien ook nog erg aan is, afgezien van die hulp bij incompetentie van zelfstandig leven, is dat deze mensen telkens weer kinderen hebben, die no doubt vergelijkbare levensstijlen er op na zullen houden, want van wie moeten ze het anders leren?
pi_72492519
quote:
Op zondag 6 september 2009 18:11 schreef WRH het volgende:
en wat daar bovendien ook nog erg aan is, afgezien van die hulp bij incompetentie van zelfstandig leven, is dat deze mensen telkens weer kinderen hebben, die no doubt vergelijkbare levensstijlen er op na zullen houden, want van wie moeten ze het anders leren?
True : voorleven.. Bad example = bad result
pi_72492659
quote:
Op zondag 6 september 2009 18:11 schreef WRH het volgende:
Nou inderdaad. Ik wil niet weten hoe de "opvoeding" van Domme Dikke Debbie eruit moet hebben gezien. "Toe maar meissie, doe nog maar een ijssie dan als je zo zeurt..." "Nee joh, je hoeft de huishoudschool helemaal niet af te maken, als jij liever achter de kassa zit moet je er vooral voor gaan! Gooi jij nog ff een frikadel in de frituur?"

moet trouwens wel bekennen dat ik nav dit topic mijn maandbalans weer es ff scherpgesteld heb
pi_72493554
quote:
Op zondag 6 september 2009 18:29 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

moet trouwens wel bekennen dat ik nav dit topic mijn maandbalans weer es ff scherpgesteld heb

Heeft het programma toch nog zin
  zondag 6 september 2009 @ 19:00:17 #125
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_72493628
quote:
Op zondag 6 september 2009 18:29 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Nou inderdaad. Ik wil niet weten hoe de "opvoeding" van Domme Dikke Debbie eruit moet hebben gezien. "Toe maar meissie, doe nog maar een ijssie dan als je zo zeurt..." "Nee joh, je hoeft de huishoudschool helemaal niet af te maken, als jij liever achter de kassa zit moet je er vooral voor gaan! Gooi jij nog ff een frikadel in de frituur?"

Haar zus zag er slank uit en heeft schijnbaar geen financiële problemen, en komt uit hetzelfde gezin/opvoeding.
dus rara, hoe is dat met debbie tot stand gekomen?
pi_72493969
quote:
Op zondag 6 september 2009 19:00 schreef THEFXR het volgende:

[..]

Haar zus zag er slank uit en heeft schijnbaar geen financiële problemen, en komt uit hetzelfde gezin/opvoeding.
dus rara, hoe is dat met debbie tot stand gekomen?
Daar heb je helemaal gelijk in. Het is ook een combi van nature en nurture. Maar ik durf ook te stellen dat een wanstaltige "zaterdag-is-patatdag-voor-de-kleine-omdat-ik-2200-smsjes-per-maand-wil-sturen-via-4-abbo's-en-ik-leen-liever-dan-ik-werk-opvoeding" meer gevallen als Debbie oplevert dan een "laten-we-even-nadenken-of-we-echt-een-breedbeeld-nodig-hebben-lust-je-nog-een-granny-smith-opvoeding"
pi_72493999
quote:
Op zondag 6 september 2009 18:58 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

Heeft het programma toch nog zin
Hehehe, het viel wel mee hoor, wilde gewoon voor de zekerheid even duidelijk weten of ik het overzicht nog had
pi_72495398
quote:
Op zondag 6 september 2009 19:11 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Hehehe, het viel wel mee hoor, wilde gewoon voor de zekerheid even duidelijk weten of ik het overzicht nog had
Doen meer mensen hoor ik om me heen. Het is voor sommige mensen (helaas vaak de mensen die niet diep in de shit zitten) een eye-opener.
pi_72499673
Niet meer van toepassing

[ Bericht 95% gewijzigd door Starman89 op 06-09-2009 21:23:12 (was al gepost) ]
pi_72552112
quote:
Op zaterdag 5 september 2009 18:59 schreef Dirkh het volgende:

[..]

christus wat is dat duur dan kun je nog beter op afbetaling iets kopen
Overigens zou zoiets wel werken als het maandcontracten zijn
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_72552212
quote:
Op zaterdag 5 september 2009 22:37 schreef JohnnyStardust het volgende:

[..]

Stel je neemt deze TV:

Die kost bij een 1-jarig huurcontract ¤ 54,26 per maand, dus in totaal ¤ 651,12:

Conclusie:

jezus dan moet je nog ¤732 bijbetalen, dat is duurder dan hem meteen kopen
http://www.skala.nl/buy.php?id=488
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
pi_72552611
quote:
Overigens heb je hier een punt ik meen mij te herinneren dat altijd je schuldverleden wordt nagegaan voordat je telefoonabbo afsluit.
  dinsdag 8 september 2009 @ 15:50:19 #133
45722 Dromer
pi_72552702
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 15:47 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Overigens heb je hier een punt ik meen mij te herinneren dat altijd je schuldverleden wordt nagegaan voordat je telefoonabbo afsluit.
Niet alle maatschappijen registreren het bij het BKR dacht ik.
pi_72553074
ben benieuwd wat aanstaande donderdag gaat brengen. alleen van het voorstukje krijg je al een "mens, zeik niet"-gevoel.
  dinsdag 8 september 2009 @ 16:06:06 #135
152789 karr-1
pi_72553119
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 16:04 schreef sas_andrea het volgende:
ben benieuwd wat aanstaande donderdag gaat brengen. alleen van het voorstukje krijg je al een "mens, zeik niet"-gevoel.
Het leek me weer zo'n " Ik heb veel meegemaakt dus ik ben zielig" figuur
pi_72553231
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 15:50 schreef Dromer het volgende:

[..]

Niet alle maatschappijen registreren het bij het BKR dacht ik.
en zolang jij de rente netjes betaald
  dinsdag 8 september 2009 @ 16:11:22 #137
45722 Dromer
pi_72553272
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 16:09 schreef Den_Haag het volgende:

[..]

en zolang jij de rente netjes betaald
De rente op je telefoonabonnement?
pi_72553352
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 16:06 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Het leek me weer zo'n " Ik heb veel meegemaakt dus ik ben zielig" figuur
zo vond ik het ook overkomen in het voorstukje, weer zo'n slachtoffer.

ok, als iemand allerlei ellende overkomt is dat niet leuk en niet eerlijk, maar ten eerste; welke idioot heeft ooit beweerd dat het leven eerlijk is / moet zijn en ten tweede; welke idioot heeft ooit beweerd dat een ander iemand daar weer uithaalt?
het is niet altijd even leuk en het is niet altijd even eerlijk, maar de enige die problemen in iemands leven kan oplossen is diegene zelf.
even zielig doen, prima, maar daarna gewoon er tegen aan en jezelf bij elkaar rapen en oplossen die handel.
mensen moeten gewoon beter leren dat ze zelf verantwoordelijk zijn voor hun eigen leven.
als iemand de verantwoordelijkheid voor het eigen leven bij een ander dumpt, moet diegene ook niet raar staan te kijken dat die ander er dan ook wat over te zeggen wil hebben, hence de gevoelens van mensen die middels belastingen allemaal meebetalen aan dit soort kneusjes.

je zag het in deze aflevering maar weer over die mobieltjes en patatdag onzin; 'ja ik wil wel hulp, maar wel op mijn condities en eigenlijk wil ik geen hulp maar wil ik gewoon een ander die mijn troep opruimt zodat ik lekker door kan leven zoals ik doe'
vind het zo jammer dat er geen echte slachtoffers in dit programma zit, tenenkrommend dit soort mensen.

(maarja, daarom ook echt leuke tv natuurlijk )
pi_72553425
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 16:11 schreef Dromer het volgende:

[..]

De rente op je telefoonabonnement?
en je abbo-geld natuurlijk
Ging om de BKR registratie
pi_72554836
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 16:13 schreef WRH het volgende:

[..]

...
vind het zo jammer dat er geen echte slachtoffers in dit programma zit, tenenkrommend dit soort mensen.

(maarja, daarom ook echt leuke tv natuurlijk )
Inderdaad. Dit programma is het leukste om je lekker te vergapen aan andermans domheid. Geen enkele die ik tot nu toe gezien heb had er zelf niet voor minstens 99% de hand in. En dat ene procent proberen ze dan echt tot olifantenproporties op te waarderen voor zichzelf en de camera.

Er was er vorig seizoen eentje die maar bleef zeggen "Ik heb een miskraam gehad!" Dat is natuurlijk heel erg, maar de manier waarop ze het zei en dan steeds naar de presentator keek van "wat dacht je daarvan, vind me zielig!" was vrij opvallend voor mij. Tel daarbij op dat alle problemen gewoon kwamen omdat ze domme luxe-apparaten huurden en dat soort onzin

Uit mijn verre omgeving ken ik mensen die gewoon naar alle hulp en begeleiding kunnen fluiten terwijl zij eerder 1% schuld hebben aan hun situatie. Denk dan aan vrouwen met een man die hen achterlaat met door hem veroorzaakte problemen (soms zelf bewust zo gecreëerd) of mensen arbeidsongeschikt raakten, waarna de vrouw toedeloe deed en alle huisraad meenam naar de nieuwe vriend en van alles had lopen ritselen op zijn naam. Dat klinkt als een minderheid van alle gevallen, en dat is denk ik ook zo, maar die mensen gun je John Williams met zijn team echt een stuk meer dan Patatdag Debbie.
pi_72555255
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 17:06 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Inderdaad. Dit programma is het leukste om je lekker te vergapen aan andermans domheid. Geen enkele die ik tot nu toe gezien heb had er zelf niet voor minstens 99% de hand in. En dat ene procent proberen ze dan echt tot olifantenproporties op te waarderen voor zichzelf en de camera.

Er was er vorig seizoen eentje die maar bleef zeggen "Ik heb een miskraam gehad!" Dat is natuurlijk heel erg, maar de manier waarop ze het zei en dan steeds naar de presentator keek van "wat dacht je daarvan, vind me zielig!" was vrij opvallend voor mij. Tel daarbij op dat alle problemen gewoon kwamen omdat ze domme luxe-apparaten huurden en dat soort onzin

Uit mijn verre omgeving ken ik mensen die gewoon naar alle hulp en begeleiding kunnen fluiten terwijl zij eerder 1% schuld hebben aan hun situatie. Denk dan aan vrouwen met een man die hen achterlaat met door hem veroorzaakte problemen (soms zelf bewust zo gecreëerd) of mensen arbeidsongeschikt raakten, waarna de vrouw toedeloe deed en alle huisraad meenam naar de nieuwe vriend en van alles had lopen ritselen op zijn naam. Dat klinkt als een minderheid van alle gevallen, en dat is denk ik ook zo, maar die mensen gun je John Williams met zijn team echt een stuk meer dan Patatdag Debbie.
Ik vond het ook typisch dat 'Debbie' in een ander topic riep "wacht maar tot het jullie overkomt!", terwijl ze allemaal zelf veroorzaakt heeft met haar abonnementen en gehuurde apparatuur.

Ik heb een beetje het idee dat dat 'type' mensen denkt dat dit soort dingen hun 'overkomen' terwijl het gewoon pure domheid is die hun in die situatie laat belanden. Het is ook wel typisch dat het dit type mensen is dat in dit soort programma's terecht komen terwijl ze het eigenlijk niet verdienen (mijns inziens). Ik zie liever mensen in dit soort programma's die zoiets echt is overkomen, vanwege ontslag, of relatieproblemen of iets dergelijks.

(Maar goed, lachen om dit soort domme types is dan ook wel een soort van leuk, doch tenenkrommend...)
Democracy is the theory that the common people know what they want, and deserve to get it good and hard. - H.L. Mencken
  dinsdag 8 september 2009 @ 19:01:26 #142
152789 karr-1
pi_72558096
Ik denk dat ze dat soort programma's dan ook vullen met mensen die "leuk overkomen op tv" in plaats van de mensen die het echt nodig hebben.
pi_72558304
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 19:01 schreef karr-1 het volgende:
Ik denk dat ze dat soort programma's dan ook vullen met mensen die "leuk overkomen op tv" in plaats van de mensen die het echt nodig hebben.
Dat blijkt wel, maar de uitspraak van 'Debbie' in het andere topic, waarin ze uit dat ze vind dat het hun 'overkomen' is, wel een signaal is dat dit soort tijdelijke oplossingen als een amusementsprogramma niet gaan helpen.

Dit soort mensen hebben psychiatrische hulp nodig, ze staan op een compleet verkeerde manier in de samenleving als ze denken dat ze op zo een manier kunnen handelen(apparatuur huren, abonnementen met mooie telefoons afsluiten, stapels met geld uitgeven) en daarna kunnen roepen dat hun schuldpositie ze 'overkomen' is. Zo iemand zou mijns inziens niet eens een kind op de wereld mogen zetten, ik mag toch hopen dat de ouders en het kind de komende tijd in de gaten gehouden gaan worden.
Democracy is the theory that the common people know what they want, and deserve to get it good and hard. - H.L. Mencken
  dinsdag 8 september 2009 @ 19:13:05 #144
152789 karr-1
pi_72558458
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 19:08 schreef Snapcount2 het volgende:

[..]

Dat blijkt wel, maar de uitspraak van 'Debbie' in het andere topic, waarin ze uit dat ze vind dat het hun 'overkomen' is, wel een signaal is dat dit soort tijdelijke oplossingen als een amusementsprogramma niet gaan helpen.

Dit soort mensen hebben psychiatrische hulp nodig, ze staan op een compleet verkeerde manier in de samenleving als ze denken dat ze op zo een manier kunnen handelen(apparatuur huren, abonnementen met mooie telefoons afsluiten, stapels met geld uitgeven) en daarna kunnen roepen dat hun schuldpositie ze 'overkomen' is. Zo iemand zou mijns inziens niet eens een kind op de wereld mogen zetten, ik mag toch hopen dat de ouders en het kind de komende tijd in de gaten gehouden gaan worden.
Dat ben ik geheel met je eens. Meestal word er aan het einde van de show nog iets geroepen over een budgetcoach die ze krijgen. Maar zo iemand blijft ook niet voor eeuwig. Ik zou wel eens willen dat ze na bv 2 jaar of zo terug gaan naar de deelnemers en dan kijken hoe ze er voor staan. Zijn ze terug gezakt in het oude patroon of hebben ze echt wat van het leven gemaakt? Ik gok op het eerste.
pi_72558521
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 19:13 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Dat ben ik geheel met je eens. Meestal word er aan het einde van de show nog iets geroepen over een budgetcoach die ze krijgen. Maar zo iemand blijft ook niet voor eeuwig. Ik zou wel eens willen dat ze na bv 2 jaar of zo terug gaan naar de deelnemers en dan kijken hoe ze er voor staan. Zijn ze terug gezakt in het oude patroon of hebben ze echt wat van het leven gemaakt? Ik gok op het eerste.
Het is een vrij nieuwe show, dus volgend seizoen zou een leuk moment zijn voor follow-ups idd!
  dinsdag 8 september 2009 @ 19:16:54 #146
152789 karr-1
pi_72558580
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 19:15 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Het is een vrij nieuwe show, dus volgend seizoen zou een leuk moment zijn voor follow-ups idd!
Dit is volgens mij seizoen 2, dus de deelnemers van seizoen 1 kunnen binnenkort opgezocht worden.
pi_72558588
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 19:13 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Daar ben ik dus ook bang voor, want ze kunnen er (in hun eigen ogen) niets aan doen. Het is ze immers 'overkomen'.

Uiteindelijk mogen ze naar de gemeentelijke kredietbank en wordt er belastinggeld gebruikt (wat ze al in sloten per maand binnenkrijgen) om hun schulden af te lossen. En het is voor hun altijd iemand anders zijn schuld.
  dinsdag 8 september 2009 @ 19:19:52 #148
152789 karr-1
pi_72558651
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 19:17 schreef Snapcount2 het volgende:

[..]

Daar ben ik dus ook bang voor, want ze kunnen er (in hun eigen ogen) niets aan doen. Het is ze immers 'overkomen'.

Uiteindelijk mogen ze naar de gemeentelijke kredietbank en wordt er belastinggeld gebruikt (wat ze al in sloten per maand binnenkrijgen) om hun schulden af te lossen. En het is voor hun altijd iemand anders zijn schuld.
Sad but true
pi_72558731
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 19:17 schreef Snapcount2 het volgende:

[..]

En de schuldeisers mogen het doen met een paar procentjes, als ze al mazzel hebben. Vandaag ook een gevalletje NUL procent voorstel ontvangen. Mevrouw kan niet werken omdat ze de druk van het werk in combinatie met haar ouderschap niet aankon. Huh? Jawel, je leest het goed en dit is bijna dagelijkse kost.
  dinsdag 8 september 2009 @ 19:24:13 #150
152789 karr-1
pi_72558838
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 19:21 schreef Dirkh het volgende:

[..]

En de schuldeisers mogen het doen met een paar procentjes, als ze al mazzel hebben. Vandaag ook een gevalletje NUL procent voorstel ontvangen. Mevrouw kan niet werken omdat ze de druk van het werk in combinatie met haar ouderschap niet aankon. Huh? Jawel, je leest het goed en dit is bijna dagelijkse kost.
Dat meen je niet
pi_72559081
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 19:21 schreef Dirkh het volgende:

[..]

Triest, zowel de schuldeisers als de belastingbetaler zijn dus de dupe van dit soort mensen.

Mijn bloeddruk gaat altijd een paar punten omhoog als ik dit programma op TV voorbij zie komen. Wij zijn met zijn tweeen en werken allebei full-time, we betalen al onze rekeningen op tijd van ons eigen verdiende geld en en dan komen er dit soort mensen voorbij die volgestopt worden met subsidie (900 euro per maand netto?) die zich even 46000 in de schulden werken en alle hulp toegestopt krijgen en op TV een zielig verhaaltje houden over hoe zielig ze wel niet zijn. Zolang ze niet inzien dat het HUN EIGEN SCHULD is, is elke hulp weggegooid geld.

Sorry, moest even tieren....
pi_72559879
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 19:31 schreef Snapcount2 het volgende:

[..]

Triest, zowel de schuldeisers als de belastingbetaler zijn dus de dupe van dit soort mensen.

Mijn bloeddruk gaat altijd een paar punten omhoog als ik dit programma op TV voorbij zie komen. Wij zijn met zijn tweeen en werken allebei full-time, we betalen al onze rekeningen op tijd van ons eigen verdiende geld en en dan komen er dit soort mensen voorbij die volgestopt worden met subsidie (900 euro per maand netto?) die zich even 46000 in de schulden werken en alle hulp toegestopt krijgen en op TV een zielig verhaaltje houden over hoe zielig ze wel niet zijn. Zolang ze niet inzien dat het HUN EIGEN SCHULD is, is elke hulp weggegooid geld.

Dat is het lekkere aan dit programma he, lekker gefrustreerd uithalen naar mensen die iets he-le-maal niet begrepen hebben
En ik snap ook niet hoe sommige mensen het voor zichzelf kunnen verkroppen dat ze thuis nutteloos zitten te wezen, zichzelf in de schulden draaien en dan nog durven zeiken "dat ze niet bij de kinderen weg willen". Nee, met 2200 sms-jes in de maand via 4 telefoons zal dat kind veel aan dr gehad hebben
pi_72560808
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 19:53 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Dat is het lekkere aan dit programma he, lekker gefrustreerd uithalen naar mensen die iets he-le-maal niet begrepen hebben
En ik snap ook niet hoe sommige mensen het voor zichzelf kunnen verkroppen dat ze thuis nutteloos zitten te wezen, zichzelf in de schulden draaien en dan nog durven zeiken "dat ze niet bij de kinderen weg willen". Nee, met 2200 sms-jes in de maand via 4 telefoons zal dat kind veel aan dr gehad hebben
Tuurlijk is het programma 99% amusement en 1% het helpen voor de personen in nood.

Maar ik kijk het thuis niet meer, slecht voor mijn bloeddruk. Soms krijg ik helaas nog wat mee van zo een programma bij mijn schoonouders.
pi_72561099
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 19:31 schreef Snapcount2 het volgende:

Heel begrijpelijk! Ik denk er net zo over
Daarom kijk ik het programma ook niet meer, ik zit me continu te ergeren, en daar kijk ik niet voor
pi_72561636
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 20:21 schreef Locusta het volgende:

[..]

Heel begrijpelijk! Ik denk er net zo over
Daarom kijk ik het programma ook niet meer, ik zit me continu te ergeren, en daar kijk ik niet voor
ik erger me aan de personen en niet aan het programma. daarom kan ik er nog wel naar kijken en is het zelfs vaste prik. het is alleen zo jammer dat tot nu toe bijna iedere keer de vrouw de boeman lijkt te zijn. mannen kijken niet om naar het geld wat ze binnenhalen en de vrouwen laten het overal liggen. zijn maar weinig aflevering die ik mij kan herinneren waar het andersom was. het benadrukt op deze manier wel de clichees.

een follow-up van vorig seizoen zou ik zeker ook wel interessant vinden. kan me namelijk niet voorstellen dat ze allemaal 100% veranderd zijn. zo iemand kan alleen maar anders gaan uitgeven als hij anders is gaan denken en dat wijzig je niet zo 1 2 3.
pi_72566052
Het voorstukje van de komende aflevering voorspelt al niet veel goeds. Zo'n slappe hap trut die meldt dat ze al zoveeeeeeeeeel heeft meegemaakt. Ik kijk er nu al naar uit.
pi_72567691
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 22:17 schreef Dirkh het volgende:
Het voorstukje van de komende aflevering voorspelt al niet veel goeds. Zo'n slappe hap trut die meldt dat ze al zoveeeeeeeeeel heeft meegemaakt. Ik kijk er nu al naar uit.
Waar je al niet naar uit kan kijken
En nu oordeel je al terwijl je alleen nog maar 2 minuten hebt gezien
pi_72568351
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 22:53 schreef Marjonne het volgende:

[..]

Ik heb in ieder geval een idee, het oordeel zal na de uitzending wel komen.
  dinsdag 8 september 2009 @ 23:13:03 #159
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_72568536
quote:

[..]

ervaring met dit soort programma's
[..]
  dinsdag 8 september 2009 @ 23:15:24 #160
267856 TGVkopper
HOU ME TEGEN JONGUH!!!
pi_72568627
quote:
15 seconden.
Maar ik ergerde me ook dood
pi_72570096
De stand is, geloof ik 10 vrouwen en 1 man, waardoor men in de schulden is gekomen
pi_72570651
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 23:54 schreef THEFXR het volgende:
De stand is, geloof ik 10 vrouwen en 1 man, waardoor men in de schulden is gekomen
Ja jij bent een man zeker he dus je zal het wel goed zien Maar ik vind je bent toch met zijn tweeen mischien zie ik dat verkeerd Ben je dan ook niet beide verantwoordelijk Of lopen al die mannen met oogkleppen voor en kijken ze nooit naar hun afschriften
pi_72571157
quote:
Op woensdag 9 september 2009 00:13 schreef Marjonne het volgende:

[..]

Ja jij bent een man zeker he dus je zal het wel goed zien Maar ik vind je bent toch met zijn tweeen mischien zie ik dat verkeerd Ben je dan ook niet beide verantwoordelijk Of lopen al die mannen met oogkleppen voor en kijken ze nooit naar hun afschriften
Teveel vertrouwen in de vrouwen en dan zie je wat er van komt, de meeste zijn dus niet te vertrouwen met geld.
  woensdag 9 september 2009 @ 01:01:58 #164
267856 TGVkopper
HOU ME TEGEN JONGUH!!!
pi_72571617
quote:
blaat
quote:
hap
quote:
hap
Jij zit in aflevering 4 ofzo?
pi_72572432
quote:

[..]

Hoeveel schuld heb je zelf?
pi_72572635
quote:
Op woensdag 9 september 2009 00:36 schreef THEFXR het volgende:

[..]

Teveel vertrouwen in de vrouwen en dan zie je wat er van komt, de meeste zijn dus niet te vertrouwen met geld.
Alle vrouwen zijn hetzelfde en alles wat je op tv ziet is representatief voor de rest van Nederland.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
In the end all you can hope for. Is the love you felt to equal the pain you've gone through.
pi_72573177
quote:
Op woensdag 9 september 2009 03:35 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Alle vrouwen zijn hetzelfde en alles wat je op tv ziet is representatief voor de rest van Nederland.
Heerlijk hoe er gehapt wordt
  Moderator woensdag 9 september 2009 @ 07:52:48 #168
9859 crew  Karina
Woman
pi_72573191
quote:
Op woensdag 9 september 2009 03:35 schreef 4EverBlackEyed het volgende:

[..]

Helaas zjn al die mannen ook hetzelfde: te bang en te slap om tegen hun vrouw op te staan en te zeggen dat ze moeten ophouden met geld uitgeven.
niet zo tof doen
  woensdag 9 september 2009 @ 08:25:56 #169
267856 TGVkopper
HOU ME TEGEN JONGUH!!!
pi_72573448
quote:
Op woensdag 9 september 2009 07:52 schreef Karina het volgende:

[..]

Helaas zjn al die mannen ook hetzelfde: te bang en te slap om tegen hun vrouw op te staan en te zeggen dat ze moeten ophouden met geld uitgeven.
Emancipatie gone bad
  woensdag 9 september 2009 @ 08:41:23 #170
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_72573599
Morgen weer een nieuwe
[..]
  woensdag 9 september 2009 @ 08:53:10 #171
267856 TGVkopper
HOU ME TEGEN JONGUH!!!
pi_72573773
Met 100% kromme tenen-garantie
  woensdag 9 september 2009 @ 09:00:06 #172
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_72573864
Even gekeken naar afevering 1. vrouwke krijgt in haar eentje nogal de schuld, en ze heeft ook merendeel schuld, maar vraag mij af.. die motor.. die tattoeages kosten ook grof gelf, waarom werd daar niets in het programma over egzegd ?
  woensdag 9 september 2009 @ 09:01:30 #173
267856 TGVkopper
HOU ME TEGEN JONGUH!!!
pi_72573882
Die tatoeages kun je toch niet meer verkopen

En al hebben ze het er wel over gehad, voor de definitieve versie van een programma moet toch 'geknipt' worden.

Dat er niks over die motor is gezegd verbaast me dan weer wel.
  woensdag 9 september 2009 @ 09:02:52 #174
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_72573900
heb ik de motor gemist?
[..]
  woensdag 9 september 2009 @ 09:03:44 #175
267856 TGVkopper
HOU ME TEGEN JONGUH!!!
pi_72573910
Ja aflevering 1, stond een groene motor voor de deur. Links voor de kijker
  woensdag 9 september 2009 @ 09:08:27 #176
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_72573978
Wat ben je dan ook voor vent als je het geld verdient en je vrouw dat geld elke maand 2x uitgeeft. En er dan ook niets van durft te zeggen .
  woensdag 9 september 2009 @ 09:11:58 #177
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_72574063
altijd leuk dit soort lui. Die dochter van Peggy Hekker loopt nu te reageren op het filmpje wat ik op Youtube gezet

[..]
pi_72574166
quote:
Op woensdag 9 september 2009 09:00 schreef _evenstar_ het volgende:
Even gekeken naar afevering 1. vrouwke krijgt in haar eentje nogal de schuld, en ze heeft ook merendeel schuld, maar vraag mij af.. die motor.. die tattoeages kosten ook grof gelf, waarom werd daar niets in het programma over egzegd ?
die tattoos zitten er nu eenmaal maar die motor verbaasde mij ook. wel een heisa maken om die tv/dvd van 4 tientjes maar buiten staat er een motor waar niemand t over heeft?
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_72574211
quote:
Op woensdag 9 september 2009 02:21 schreef THEFXR het volgende:

[..]

Hoeveel schuld heb je zelf?
Geen schuld hoor geen dubbeltje
  woensdag 9 september 2009 @ 09:23:35 #180
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_72574263
quote:
Op woensdag 9 september 2009 09:18 schreef DarkElf het volgende:

[..]

die tattoos zitten er nu eenmaal maar die motor verbaasde mij ook. wel een heisa maken om die tv/dvd van 4 tientjes maar buiten staat er een motor waar niemand t over heeft?
misschien was die van iemand anders?
[..]
pi_72574325
quote:
Op woensdag 9 september 2009 09:23 schreef MikeyMo het volgende:

[..]

Ja ja zo kan ik het ook omdat het iets van een man is is het nu opeens van iemand anders
  woensdag 9 september 2009 @ 09:31:00 #182
152789 karr-1
pi_72574388
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 22:17 schreef Dirkh het volgende:
Het leek me weer zo'n " Ik heb veel meegemaakt dus ik ben zielig trut"
pi_72574436
quote:
Op woensdag 9 september 2009 09:23 schreef MikeyMo het volgende:

[..]

waarom staat hij dan achter hun hekje in hun voortuin?
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  woensdag 9 september 2009 @ 09:39:48 #184
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_72574557
misschien van een familielid ofzo... mjah idd raar dat hij niet aan bod kwam
[..]
pi_72578902
quote:

[..]

Worden ze anders geslagen ofzo?
In the end all you can hope for. Is the love you felt to equal the pain you've gone through.
  woensdag 9 september 2009 @ 12:48:23 #186
152789 karr-1
pi_72579128
quote:

[..]

En dat dus. Het zijn ook allemaal van die watjes....
  woensdag 9 september 2009 @ 12:49:26 #187
267856 TGVkopper
HOU ME TEGEN JONGUH!!!
pi_72579153
quote:
Op woensdag 9 september 2009 12:39 schreef 4EverBlackEyed het volgende:

[..]

Worden ze anders geslagen ofzo?
Emotionele chantage, traantjes en pikstraf.
pi_72579532
quote:
Op woensdag 9 september 2009 12:49 schreef TGVkopper het volgende:

[..]

Emotionele chantage, traantjes en pikstraf.
pi_72581036
quote:

[..]

Reken maar dat die gasten dat zeggen, maar je weet toch vrouwen luisteren nooit en kunnen geen "nee" accepteren. Vervolgens gaan ze dreigen met weggaan/scheiding.
pi_72581157
quote:
Op woensdag 9 september 2009 09:20 schreef Marjonne het volgende:

[..]

Geen schuld hoor geen dubbeltje
Waarschijnlijk lieg je dat!
  woensdag 9 september 2009 @ 14:34:24 #191
62913 Blik
The one and Only!
pi_72582297
morgen maar weer eens kijken, heb dit seizoen nog niet kunnen kijken. Vond het vorig jaar al tenenkrommend
pi_72621855
Iedere 2 maanden een mobiel voor de mooigheid en 4 abonnementen wat is er mis met 1 mobiel en die gebruiken totdat ie kapot gaat?

[ Bericht 0% gewijzigd door JediMasterLucia op 11-09-2009 18:38:54 ]
Follow your heart and your dreams won't be far behind
Life is too short to wake up with regrets. So love the people who treat you right. Forget about the ones who don’t. If you get a second chance, grab it!
pi_72623581
Ik ben nu al pissig op dat mens. Ze heet Irene
pi_72623874
De huidge aflevering zijn 2 vrouwen.. ja duuuh
pi_72623883
Oei, ow nee. Zij heet Marcel
  Moderator donderdag 10 september 2009 @ 20:53:53 #196
9859 crew  Karina
Woman
pi_72624507
Het wordt weer uitzendinggemist voor mij, morgen kijken dus.
niet zo tof doen
pi_72624712
Ah, aap komt uit de mouw. Niet alleen hij wil liever niet werken, maar zij verzint ook een goede reden om niet te werken.
Het gaat om geld die je een ander schuldig bent. Nu wil ze zelf even op de eerste plaats. Juist, die 40.000 euro zijn opgegaan aan dingen voor een ander.
pi_72624764
Wel sneu dat ze zegt dat ze alles zelf heeft gedaan en nu pas na jaren Euro 750 mag verdienen?! Zucht, je zit in de shit. Zoek een andere baan
pi_72625194
Jezus, er kwam daar 2750 euro per maand binnen en er ging 3400 per maand uit. Hoe krijgen ze dat voor elkaar?
pi_72627131
quote:
Op donderdag 10 september 2009 21:12 schreef Snapcount2 het volgende:
Jezus, er kwam daar 2750 euro per maand binnen en er ging 3400 per maand uit. Hoe krijgen ze dat voor elkaar?
Oh, geld uitgeven is makkelijk hoor
Verder is 2750 netto een modaal salaris waar je ook weer niet alles van kan kopen (uitgaande van een gezin).
quote:
Ze krijgen daarnaast Euro 1.800 aan subsidies!?! WTF
Tijdje terug, maar die vrouw moet mij maar eens uitleggen hoe je aan 1800 euro subsidies (per maand?) komt?

Bedoelde ze niet kinderbijslag?
  donderdag 10 september 2009 @ 22:13:09 #201
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_72627580
ik vond dit stel zowaar redelijk normaal, helemaal niet zo aanstellerig afgezien van het oeh ik wil geen andere baan er bij want dan ontslaan ze me bij de bieb
[..]
pi_72629049
quote:
Op donderdag 10 september 2009 22:02 schreef willempjewever het volgende:

[..]

Verder is 2750 netto een modaal salaris waar je ook weer niet alles van kan kopen (uitgaande van een gezin).
[..]
2750 netto is royaal boven modaal.
Volgens het CPB bedraagt het modale bruto jaarinkomen 32500 euro, en dat is dan inclusief vakantiegeld.
Dus dat is 2500 per maand BRUTO, en dat is ca. 1800 netto.
-
pi_72633664
quote:

[..]

Oh, geld uitgeven is makkelijk hoor

2750 euro netto is ruim boven modaal hoor.
pi_72634542
Ik snapte het eigenlijk niet zo goed waarom ze op tv moesten, ze hadden toch zelf ook wel kunnen bedenken dat ze inplaats van 1100 per maand te pinnen ook met 500 pinnen rond konden komen dat scheelde al 600 euro. Dit sloeg echt nergens op
pi_72634666
ik miste de aansluiting met die schuldaflossing eigenlijk.... uiteindelijk hielden ze 200 euro per maand over om af te lossen op een schuld van 40.000.
Daarmee weet Annemarie die schuld in 4 jaar af te lossen..... .dus 12*200 =2400 * 4 = 9600....? Ik wil Annemarie eigenlijk ook wel even naar mijn financieen laten kijken want die kan wat niemand anders voor elkaar krijgt! 40.000 schuld aflossen met 9600 ....
  vrijdag 11 september 2009 @ 09:09:09 #206
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_72634740
ik vond dat gesprek tussen john en annemarie zo voor de deur zo geacteerd... Ik zie de regisseur al helemaal het doorspreken met ze
[..]
  vrijdag 11 september 2009 @ 09:13:30 #207
62913 Blik
The one and Only!
pi_72634825
Vond dit ook een redelijk matige aflevering
  vrijdag 11 september 2009 @ 09:21:03 #208
45722 Dromer
pi_72634970
quote:
Tijdje terug, maar die vrouw moet mij maar eens uitleggen hoe je aan 1800 euro subsidies (per maand?) komt?

Bedoelde ze niet kinderbijslag?
Ik heb het hier al tig keer gezegd maar goed.. nog een keer: dat gaat om subsidie voor kinderopvang. Die is gloeiend duur en wordt voor/bij lage inkomens voor zo'n 80 á 90% vergoed.
pi_72635080
Vond dit overigens een redelijk normaal gezin, net echt van de typische jankerds. En toch ook sneu dat ze een kind zijn verloren, hierdoor krijg je wel een redelijke klap lijkt me. Kan me hierdoor wel indenken dat je de schuld nog meer laat oplopen omdat je hoofd er niet naar staat om dit probleem op te lossen.
Wel is het belachelijk dat ze 1100 euro pinnen aan kleren voor haar en de kinderen, dit heeft niks met het verlies van je kind te maken, zoals John goed zei!
Ik zeg maar zo, ik zeg maar niks!
  vrijdag 11 september 2009 @ 10:11:13 #210
152789 karr-1
pi_72636063
Hij staat nog op de video, dus ik kijk er van het weekend wel naar.
pi_72637379
quote:
Op vrijdag 11 september 2009 09:21 schreef Dromer het volgende:
Ik heb het hier al tig keer gezegd maar goed.. nog een keer: dat gaat om subsidie voor kinderopvang. Die is gloeiend duur en wordt voor/bij lage inkomens voor zo'n 80 á 90% vergoed.
Ik verdien boven modaal en krijg nog 75% vergoed. Maar dat geld wordt gebruikt voor kinderopvang, dus prima in mijn ogen, ik ben er zelf ook blij mee.

Had je post op pagina 3 over het hoofd gezien, ga zo eens wat afleveringen scannen, toch rustig op het werk.
Edit: kut, rtl gemist werkt hier niet met klote silverlight, jammer

[ Bericht 7% gewijzigd door willempjewever op 11-09-2009 11:04:53 ]
  vrijdag 11 september 2009 @ 13:28:38 #212
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_72641201
quote:
Op vrijdag 11 september 2009 09:04 schreef Flying_Phoenix het volgende:
ik miste de aansluiting met die schuldaflossing eigenlijk.... uiteindelijk hielden ze 200 euro per maand over om af te lossen op een schuld van 40.000.
Daarmee weet Annemarie die schuld in 4 jaar af te lossen..... .dus 12*200 =2400 * 4 = 9600....? Ik wil Annemarie eigenlijk ook wel even naar mijn financieen laten kijken want die kan wat niemand anders voor elkaar krijgt! 40.000 schuld aflossen met 9600 ....
Bij die vaste lasten zit waarschijnlijk ook al een groot deel schuldaflossing. Alleen kwamen ze elke maand tekort waardoor het niet opschoot met aflossen, nu houden ze over en groeit de schuld niet meer. Daarnaast kunnen ze nu nog 200 euro extra aflossen.
  vrijdag 11 september 2009 @ 17:05:24 #213
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_72648587
quote:
Op vrijdag 11 september 2009 13:28 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Bij die vaste lasten zit waarschijnlijk ook al een groot deel schuldaflossing. Alleen kwamen ze elke maand tekort waardoor het niet opschoot met aflossen, nu houden ze over en groeit de schuld niet meer. Daarnaast kunnen ze nu nog 200 euro extra aflossen.
Ik vroeg me ook al af hoe dat zat, maar dat betekent dus dat ze sowieso al meer dan 600,- afbetalen elke maand?
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_72649449
quote:
Op vrijdag 11 september 2009 17:05 schreef Sylver_ het volgende:

[..]

Ik vroeg me ook al af hoe dat zat, maar dat betekent dus dat ze sowieso al meer dan 600,- afbetalen elke maand?
dat dacht ik dus ook... en dan zou de schuld toch sowieso al moeten slinken. heb t gevoel dat ik wat over het hoofd zie of dat er erg optimistisch over de aflostermijn wordt gedacht.
pi_72650225
op 11 minuten 43 seconden in het programma worden de uitgaven van het laatste stel genoemd, onderdeel hiervan is 500 euro aan kredieten. Iets wat ik vrij hoog vind op 2750 aan inkomsten, vooral omdat er geen hypotheeklast bij zit.

Die 500 bestaat heel waarschijnlijk ook uit een deel aflossing (indien het alleen rente is dan betalen ze gemiddeld 15% rente over al hun schulden, niet onmogelijk, maar vrij hoog als gemiddelde)

[ Bericht 12% gewijzigd door frederik op 11-09-2009 17:59:26 ]
pi_72655014
ik snapte echt dat zielige gedoe niet.
ik vind het echt heel erg voor mensen als ze een kind verliezen, dat wens je niemand toe, maar waarom iemand dan die 10 jaar daarna wel elke week voor kleding kan shoppen en niet de rekeningen kan betalen, die mis ik even.
bovendien, die schuld waar ze het over hadden, die in het gulden tijdperk, dat is verdorrie 20 jaar geleden!
(als ik ze mag geloven, was nl van voor ze samenwoonden en ze waren al 20 jaar samen, dus even grof gerekend, zal ergens tussen de 15 en 20 jaar geleden zijn)

ik begrijp gewoon niet dat mensen dat als excuus gebruiken, als ik een zwaar emotioneel of mentaal probleem heb, zoals een overlijden of iets dergelijks, dan voel ik mij echt niet beter door te gaan shoppen voor kleding, ik begrijp wel dat je dan een tijdje even de administratie laat voor wat het is, dus waarom niemand in die familie even heeft ingegrepen en wat dingen heeft overgenomen is mij echt een raadsel.
al met al wat mij betreft weer een typisch geval van excuus-truus.
en over 4 jaar uit de schulden? welnee, dat gaan deze mensen echt niet redden hoor, over 2 maanden vind je haar al weer in de dichtstbijzijnde kleding winkel.

btw, ik heb echt tot de laatste minuut gedacht dat hij een omgebouwde is, maar hoe komen ze dan aan de kids...
  vrijdag 11 september 2009 @ 20:16:58 #217
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_72655259
het was idd wel weer een sulletje

ze wonen rondom alkmaar; want het ging om bibliotheken in die omgeving
[..]
pi_72657372
Vond deze aflevering vergeleken met de andere minder tenenkrommend.
Had wel het idee dat er iets ging gebeuren, ben wel benieuwd of ze het volhouden.
  zaterdag 12 september 2009 @ 06:24:17 #219
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_72666187
quote:
Op vrijdag 11 september 2009 17:31 schreef sas_andrea het volgende:

[..]

dat dacht ik dus ook... en dan zou de schuld toch sowieso al moeten slinken. heb t gevoel dat ik wat over het hoofd zie of dat er erg optimistisch over de aflostermijn wordt gedacht.
In de berekende vaste lasten wordt altijd de normale aflossing meegenomen.

De een na laatste aflevering van seizoen 1 kan overigens goed concurreren met mevrouw patatdag.
pi_72666256
Dit was volgens mij ook de eerste aflevering waarbij de auto geen issue was. Al werd er in een andere aflevering helemaal niets over een motor gezegd.
  zaterdag 12 september 2009 @ 07:52:16 #221
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_72666288
Bij een auto wordt natuurlijk gekeken naar de noodzaak. Sommige mensen moeten mobiel zijn omdat ze niet echt toereikend OV hebben in de nabije omgeving.

Bij dat ene stel stopte er een tram vlak voor de deur.

Maar idd, de ene keer wordt er enkel gekeken naar wat waar er op bezuinigd kan worden terwijl bij anderen de halve inboedel op marktplaats wordt gezet
[..]
pi_72666318
quote:
Op zaterdag 12 september 2009 07:52 schreef MikeyMo het volgende:
Maar idd, de ene keer wordt er enkel gekeken naar wat waar er op bezuinigd kan worden terwijl bij anderen de halve inboedel op marktplaats wordt gezet
Misschien is Willy wel dood...
pi_72666368
dit keer werd er gewoon helemaal niet zo uitgebreid gepraat over waar nu al het geld heen gaat. alleen de te hoge energierekening en het pingedrag kwam aan bod. nu was die 1100 wel absurd, maar zat daar nu ook al eten en drinken in of echt alleen maar kleding en andere zaken?

aflevering was gewoon een beetje matig. het programma had te veel medelijden met ze vanwege het verlies van hun zoon. en ja, dat is als ouder zijnde waarschijnlijk het ergste wat je kan overkomen, maar dat betekent niet dat je je helemaal suf moet lenen. beetje jammer. maar ze waren minder frustrerend als debbie en haar 4 mobieltjes

aflevering van volgende week lijkt me nu al wat. madame moet meer gaan werken, maar dan zien haar kinderen haar nog minder en dat kan ze ze niet aan doen...
  zaterdag 12 september 2009 @ 09:07:00 #224
152789 karr-1
pi_72666634
quote:
Op zaterdag 12 september 2009 08:16 schreef sas_andrea het volgende:

aflevering van volgende week lijkt me nu al wat. madame moet meer gaan werken, maar dan zien haar kinderen haar nog minder en dat kan ze ze niet aan doen...
Dat klinkt al veelbelovend.
  Moderator zaterdag 12 september 2009 @ 09:12:26 #225
45833 crew  Fogel
pi_72666664
quote:
Op zaterdag 12 september 2009 08:16 schreef sas_andrea het volgende:

En nu ziet ze ze te weinig omdat de oppas voor ze zorgt terwijl ze zelf bij de schoonheidsalon zit ofzo?
  zaterdag 12 september 2009 @ 09:17:51 #226
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_72666713
Vond die vorige aflevering ook niet echt schokkend inderdaad, volgens mij ook wat gegoochel met cijfers allemaal als ze binnen 4 jaar uit de schulden willen zijn.
Overigens wel herkenbaar dat je na een dergelijk verlies even de boel niet meer op de rails hebt qua rekeningen en administratie, dat gaat haast vanzelf en dan moet je inderdaad iemand hebben die je attendeert op zaken.
  zaterdag 12 september 2009 @ 13:15:03 #227
152789 karr-1
pi_72670991
Ik heb hem gezien en vond hem ook wat slapjes inderdaad. Ik kan me voorstellen dat de dood van je kind even alles op zijn kop zet, maar om dan jaren later nog steeds een vermogen aan kleding uit te geven voor je andere kind.....

En die vent zag er inderdaad wel een beetje uit als een verbouwde vrouw moet ik zeggen. En dat gejank over dat bibliotheekbaantje terwijl ze gewoon geld nodig hebben om uit de shit te komen....
pi_72671276
quote:
Op zaterdag 12 september 2009 13:15 schreef karr-1 het volgende:
Ik heb hem gezien en vond hem ook wat slapjes inderdaad. Ik kan me voorstellen dat de dood van je kind even alles op zijn kop zet, maar om dan jaren later nog steeds een vermogen aan kleding uit te geven voor je andere kind.....

En die vent zag er inderdaad wel een beetje uit als een verbouwde vrouw moet ik zeggen. En dat gejank over dat bibliotheekbaantje terwijl ze gewoon geld nodig hebben om uit de shit te komen....
Nou ja, ik kon me haar reactie nog wel een beetje voorstellen. Die vent was gewoon een enorm egoïstische lullo die kennelijk ook nog heel bewust dingen voor haar had achtergehouden.
pi_72672434
quote:
Op zaterdag 12 september 2009 13:26 schreef HiZ het volgende:

[..]

Nou ja, ik kon me haar reactie nog wel een beetje voorstellen. Die vent was gewoon een enorm egoïstische lullo die kennelijk ook nog heel bewust dingen voor haar had achtergehouden.
Ik vond het niet zozeer een egoïstische lullo, meer een enorme slapjanus. Z'n vrouw had zelfs meer ballen dan hij.
  zaterdag 12 september 2009 @ 16:35:49 #230
152789 karr-1
pi_72675670
quote:
Op zaterdag 12 september 2009 13:26 schreef HiZ het volgende:

[..]

Dat wel ja
  zaterdag 12 september 2009 @ 16:36:23 #231
152789 karr-1
pi_72675683
quote:
Op zaterdag 12 september 2009 14:15 schreef TheSilverSpoon het volgende:

[..]

Ik vond het niet zozeer een egoïstische lullo, meer een enorme slapjanus. Z'n vrouw had zelfs meer ballen dan hij.
Volgens mij zijn die kerels in dit soort shows over het algemeen van die slappe sulletjes
pi_72677286
quote:
Op zaterdag 12 september 2009 16:36 schreef karr-1 het volgende:
Volgens mij zijn die kerels in dit soort shows over het algemeen van die slappe sulletjes
Was er niet een keer een aflevering van een man die van niks wist en toen biechtte zijn vrouw alles op?
  zaterdag 12 september 2009 @ 18:10:09 #233
102533 Gizmo112
Dat meen je niet
pi_72678357
En ze roken niet eens....

En die vent voelt zich echt te goed voor alles, hoewel de dood van zijn kind er ook flink in gehakt heeft. Therapie is wel een goede oplossing in dit geval.
  zaterdag 12 september 2009 @ 18:24:42 #234
152789 karr-1
pi_72678698
quote:
Op zaterdag 12 september 2009 17:31 schreef willempjewever het volgende:

[..]

Was er niet een keer een aflevering van een man die van niks wist en toen biechtte zijn vrouw alles op?
Vast wel
pi_72692198
Als je constant van baan switched en er nooit op vooruit gaat dan ben je ook niet slim.
dus als hij daar niet mee stopt dan gaat zijn vrouw op zeker bij hem weg!
zoals die budgetcoach al zei..hij begint iedere x weer onderop..
en toch verdiende hij niet zo slecht met zijn 1650 euro netto eigenlijk.
Tis niet wild maar er zijn zat mensen die het minder hebben volgens mij
  zondag 13 september 2009 @ 11:21:42 #236
135890 Bootje84
Bewuste taalnazi
pi_72693577
TVP. Straks even paar uitzendingen bekijken..
Leer spaties gebruiken!
Op donderdag 16 december 2010 20:05 schreef craftyvirus het volgende:
Bootje84 is een westlander waar ik respect voor heb :@ :P
pi_72693706
quote:
Op zaterdag 5 september 2009 16:51 schreef BansheeBoy het volgende:

Dat vind ik zo laag he. En wel meer deelnemers aan dat programma doen dat zo, Beetje indirect de kinderen de schuld geven van de geldproblemen ook nog. Wat een teringhoer ben je dan.
  zondag 13 september 2009 @ 14:48:38 #238
152789 karr-1
pi_72699964
quote:
Op zondag 13 september 2009 11:26 schreef patatmetfriet het volgende:

[..]

Dat vind ik zo laag he. En wel meer deelnemers aan dat programma doen dat zo, Beetje indirect de kinderen de schuld geven van de geldproblemen ook nog. Wat een teringhoer ben je dan.
Ik heb het wel eens gehoord dat dat de meest gebruikte smoes is onder mensen in de schulden. Kinderen, een handicap en meer van die dingen worden allemaal gebruikt als een soort verklaring waarom het zover gekomen is en waarom het toch vooral aan een ander ligt dat er problemen zijn.
pi_72717231
quote:
Op zondag 13 september 2009 11:26 schreef patatmetfriet het volgende:

[..]

Die kinderen zijn natuurlijk hun 'sterkste' defensie, want het is moeilijk om te zeggen (en helemaal op TV) 'die kinderen van jou hebben helemaal geen ¤500 aan kleding per maand nodig'. Dat is wel gezond verstand, maar als de programma-makers dat zo hard gaan zeggen ligt half Nederland over ze heen.
pi_72718151
quote:
Op zondag 13 september 2009 23:20 schreef HiZ het volgende:

[..]

Die kinderen zijn natuurlijk hun 'sterkste' defensie, want het is moeilijk om te zeggen (en helemaal op TV) 'die kinderen van jou hebben helemaal geen ¤500 aan kleding per maand nodig'. Dat is wel gezond verstand, maar als de programma-makers dat zo hard gaan zeggen ligt half Nederland over ze heen.
Waarom is dat moeilijk om te zeggen??
Die mensen geven zichzelf op voor dat programma..... dan moeten ze ook maar ff flink wakker geschud worden!

Nu zeggen ze het redelijk vriendelijk en nu ligt half nederland over de "lui die geld over de balk smijten" heen.
en niet over dat de tvpresentator zo soft moet zijn.
  maandag 14 september 2009 @ 07:46:02 #241
152789 karr-1
pi_72721525
quote:
Op zondag 13 september 2009 23:20 schreef HiZ het volgende:

[..]

Precies dat bedoel ik. Niemand durft iets te zeggen over kinderen, omdat die zogenaamd zielig zijn en beschermd moeten worden. Vandaar ook mijn verhaal over de meest gebruikte smoes.
pi_72729309
Ik ben zo benieuwd dat als je er 5 jaar later gaat kijken, of het dan écht allemaal goed is gegaan.
pi_72730140
quote:
Op maandag 14 september 2009 14:19 schreef Errrwin het volgende:
Ik ben zo benieuwd dat als je er 5 jaar later gaat kijken, of het dan écht allemaal goed is gegaan.
Goed idee!

Heeft iemand nog een tip hoe je dit online kan zien? Hier werkt het niet meer sinds ze op silverstream zijn overgegaan. Heb de ict collega's al gebeld, maar die lullen vinden dat ik moet werken ipv tv moet kijken
Terwijl ik notebene rechten aankoop bij rtl voor bepaalde programma's om hier in het onderwijs te gebruiken. Tot een paar weken geleden werkte het hier wel?

Nouja, dan maar thuiswerken
  maandag 14 september 2009 @ 15:28:36 #244
152789 karr-1
pi_72731059
quote:
Me too
pi_72731646
quote:
Op maandag 14 september 2009 15:28 schreef karr-1 het volgende:

Me too
Het is heel naïef om te denken dat mensen in die korte termijn hun levensstijl veranderen. Van (te) veel uitgeven naar veel minder is heel moeilijk, weet ik uit ervaring.
  maandag 14 september 2009 @ 16:16:48 #246
152789 karr-1
pi_72732389
quote:
Op maandag 14 september 2009 15:50 schreef Errrwin het volgende:

[..]

Het is heel naïef om te denken dat mensen in die korte termijn hun levensstijl veranderen. Van (te) veel uitgeven naar veel minder is heel moeilijk, weet ik uit ervaring.
Lijkt mij ook, daarom lijkt een update me ook zo goed. Mensen krijgen allerlei hulp maar na een paar maanden is die ook weer weg en dan?
  Moderator maandag 14 september 2009 @ 16:56:24 #247
9859 crew  Karina
Woman
pi_72733576
quote:
Op zaterdag 12 september 2009 16:36 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Dat valt mij ook altijd op, die mannen durven niets te zeggen als hun vrouw teveel geld uitgeeft of geen zin heeft te werken. En de man uit deze laatste aflevering deed nog wel de administratie (hoewel hij daar schijnbaar ook niet zo'n ster in was) en had kunnen zien hoeveel zijn vrouw pinde.

En dat gezeur over die kinderen, alsof een kind van 3/4 het wat interesseert wat voor schoenen hij/zij heeft. En duur speelgoed is ook helemaal nergens voor nodig, die kleintjes vinden hele goedkope zooi of een doos kleurpotloden net zo leuk (of meestal zelfs leuker) dan dat hele dure speelgoed.
niet zo tof doen
  maandag 14 september 2009 @ 19:28:15 #248
152789 karr-1
pi_72738084
quote:
Op maandag 14 september 2009 16:56 schreef Karina het volgende:

[..]

Dat valt mij ook altijd op, die mannen durven niets te zeggen als hun vrouw teveel geld uitgeeft of geen zin heeft te werken. En de man uit deze laatste aflevering deed nog wel de administratie (hoewel hij daar schijnbaar ook niet zo'n ster in was) en had kunnen zien hoeveel zijn vrouw pinde.

En dat gezeur over die kinderen, alsof een kind van 3/4 het wat interesseert wat voor schoenen hij/zij heeft. En duur speelgoed is ook helemaal nergens voor nodig, die kleintjes vinden hele goedkope zooi of een doos kleurpotloden net zo leuk (of meestal zelfs leuker) dan dat hele dure speelgoed.
Dat riep ik dus ook al. Alsof het een kind boeit wat je eet of wat voor speelgoed het heeft, zo'n kind eet wat je hem voorzet en is inderdaad net zo gelukkig met een vel papier en een potlood of een lege kartonnen doos of zo.
  maandag 14 september 2009 @ 20:33:30 #249
268717 SwissDutchy
Bad Grammar inc.
pi_72740507
quote:
Op maandag 14 september 2009 19:28 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Dat riep ik dus ook al. Alsof het een kind boeit wat je eet of wat voor speelgoed het heeft, zo'n kind eet wat je hem voorzet en is inderdaad net zo gelukkig met een vel papier en een potlood of een lege kartonnen doos of zo.
Lego is duur en leuk speelgoed, maar zelfs daarmee kan je de kosten niet te hoog laten worden (voor speelgoed dan)
pi_72740832
quote:
Op maandag 14 september 2009 19:28 schreef karr-1 het volgende:en is inderdaad net zo gelukkig met een lege kartonnen doos of zo.
Niet iedereen is zoals jouw moeder
pi_72740865
quote:
Dat soort uitzendingen zouden ze wel beslist moeten gaan maken, net zoals met die mensen die lekker zonder plan de campagne vertrekken naar een land dat ze alleen kennen van die fijne vakanties samen met de overbuurtjes (Ik vetrek).
O mamma mamma mamma, O mamma mamma mamma. Sai perche mi batte il corazon?
Ho visto Maradona, ho visto Maradona. Eh, mammà, innamorato son!
A Guinness a day keeps the doctor away
pi_72743386
quote:
Op zondag 13 september 2009 23:47 schreef prupke het volgende:

[..]

Waarom is dat moeilijk om te zeggen??
Die mensen geven zichzelf op voor dat programma..... dan moeten ze ook maar ff flink wakker geschud worden!

Nu zeggen ze het redelijk vriendelijk en nu ligt half nederland over de "lui die geld over de balk smijten" heen.
en niet over dat de tvpresentator zo soft moet zijn.
Ja weet ik veel, dat is nou eenmaal zo in Nederland. Net zoals 'we' klakkeloos moeten accepteren dat het lag aan dat dode kind (waar het overduidelijk helemaal niet aan lag).
pi_72752923
quote:
Op maandag 14 september 2009 21:31 schreef HiZ het volgende:

[..]

Ja weet ik veel, dat is nou eenmaal zo in Nederland. Net zoals 'we' klakkeloos moeten accepteren dat het lag aan dat dode kind (waar het overduidelijk helemaal niet aan lag).
Ik zie graag af van dat klakkeloos accepteren van dingen

De schuldige persoon wijst nog altijd met 3 vingers naar zichzelf!!

Kinderen de schuld geven is in mijn ogen : een kind geestelijk mishandelen... (niet in alle gevallen natuurlijk)
Vaak als de kids bij kleine dingen de schuld krijgen ..wil eigenlijk zeggen dat de ouders geen ruggegraat hebben.
  dinsdag 15 september 2009 @ 08:17:56 #254
152789 karr-1
pi_72756452
quote:
Op maandag 14 september 2009 20:40 schreef willempjewever het volgende:

[..]

Niet iedereen is zoals jouw moeder
Jij hebt overduidelijk geen verstand van de belevingswereld van een klein kind.
  dinsdag 15 september 2009 @ 08:18:58 #255
152789 karr-1
pi_72756464
quote:
Op maandag 14 september 2009 21:31 schreef HiZ het volgende:

[..]

Het is natuurlijk lekker makkelijk om het op een dood kind te schuiven. Dat is uiteraard een verschrikkelijk iets, zonder meer, maar geen reden om al je problemen dan maar daar op af te schuiven.
pi_72851764
straks weer een nieuwe aflevering
pi_72852517
Wat een ouwe kop zeg, hoe oud is dit vrouwtje?
pi_72852556
geen idee, ik F5 dit terwijl ik House zit te kijken... kan ik gemakkelijker bepalen of ik moet zappen...

( ja het gaat hard als je eenmaal begint met FOk...8)7 )
  donderdag 17 september 2009 @ 20:39:48 #260
267856 TGVkopper
HOU ME TEGEN JONGUH!!!
pi_72852719
quote:
Op donderdag 17 september 2009 20:35 schreef fratsman het volgende:
Wat een ouwe kop zeg, hoe oud is dit vrouwtje?
40 dus

Redelijk genuanceerd verhaal tot nu toe btw
pi_72852816
1100 euro aan abonnementen, loterijen en goede doelen!
pi_72852849
belachelijk
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_72853656
Ik heb wel medelijden met deze vrouw
pi_72853866
Ik zit maar met een half oog te kijken. Hoe kwam het nou? Scheiding?
pi_72853916
Haar kapsel zit nu echt mooi.. Zo iets wil ik ook.
Sappig !!
pi_72853979
quote:
Op donderdag 17 september 2009 21:01 schreef fratsman het volgende:
Ik zit maar met een half oog te kijken. Hoe kwam het nou? Scheiding?
Ja scheiding, en baan kwijt.
  donderdag 17 september 2009 @ 21:04:13 #267
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_72854012
ik kwam er net ff half in, check het wel via de site
[..]
pi_72854031
quote:
Op donderdag 17 september 2009 21:02 schreef Loontjah het volgende:
Haar kapsel zit nu echt mooi.. Zo iets wil ik ook.
Nog een paar kilootjes erbij en ze is best wel MILF! Vind d'r een beetje mager.

Moderator donderdag 17 september 2009 @ 21:15:27 #269
9859 crew  Karina
Woman
pi_72854563
Ik kijk morgen weer op uitzenddinggemist, maar ik zag in het voorstukje al dat ze eigenlijk niet fulltime wilde werken of is het niet zo zwart/wit?
niet zo tof doen
pi_72854599
Ze heeft behoorlijk veel pech gehad zo te horen.
pi_72854891
quote:
Op donderdag 17 september 2009 21:15 schreef Karina het volgende:
Ik kijk morgen weer op uitzenddinggemist, maar ik zag in het voorstukje al dat ze eigenlijk niet fulltime wilde werken of is het niet zo zwart/wit?
Ze heeft twee kleine kinderen die ze deelt met haar ex. Ze wilde liever niet de hele dag werken als zij de kinderen heeft.
  donderdag 17 september 2009 @ 22:03:09 #272
102533 Gizmo112
Dat meen je niet
pi_72856763
Zo kan iedereen wel in aanmerking komen, er zijn ergere gevallen imo
pi_72857463
Volgens mij kan zij er stukken leuker uitzien, maar de zorgen zullen hun tol wel geëist hebben.

Dit is natuurlijk wel een gevalletje eigen schuld... 2200 uitgeven als er 1100 inkomt? Not acceptable. Niet weten wat je uitgeeft? Onbegrijpelijk. Niet langer willen werken omdat je anders je kinderen niet meer ziet? Begrijpelijk, maar niet realistisch. Niet uitzoeken waar je recht op hebt in een dergelijke situatie als je werkeloos thuiszit en de helft van de tijd je kinderen bij je hebt? Oliedom.
pi_72857968
Ik zit nu net dit topic voor de eerste maal door te lezen en kom tot de ontdekking dat ik de uitzending gemist heb.... Ik kijk gewoon te weinig tv geloof ik, wist niet eens dat er zo'n programma bestond.

Ik heb een tijd dat soort werk gedaan, schuldhulpregelingen treffen. En ik ben blij dat ik ermee gestopt ben. Ik ben te week voor de echte pechvogels, je weet wel: hij ontslagen, zij arbeidsongeschikt geworden, net op dat moment gaat de auto stuk. Sommige mensen kunnen er echt niks aan doen dat ze zwaar in schulden komen. Bad luck comes always double as hard as good luck.
Helaas is dat op z'n max 30% van de mensen die bij je aankloppen.

Ik ben letterlijk bij mensen het huis uitgerend omdat hij achter me aankwam met een honkbalknuppel en zij aan het schreeuwen was dat ze de hond (een duitse herder for christ sake) los zou laten, alleen omdat ik zei dat het niet nodig was om digitale tv met 100+ kanalen te hebben voor de porno en 4(!) tv gidsen. Aan de rest van het bestedingspatroon ben ik niet eens toegekomen.

Een zeer groot gedeelte van dat soort mensen wil inderdaad niks veranderen aan hun gedrag. Niet omdat ze dom zijn, maar omdat ze ervan overtuigd zijn dat wij wel even hun problemen op zullen lossen. En dat doen we natuurlijk niet door ze in te laten zien dat hun levenshouding verkeerd is, nééhéé, dat doen we door hun schulden af te betalen.

Hoeveel mensen nadat een schuldhulpverleningstraject was afgelopen binnen een jaar weer op de stoep stond, ik ben opgehouden met te tellen. "Ja mevrouw, ik heb uw dossier nog."

Ik ben redelijk sociaal en vind dat iedereen een kans verdient, vaak ook een tweede kans. Maar dat soort mensen...
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_72860504
Ik vond dit vrouwtje nog wel goed reageren moet ik zeggen

en ze heeft er nu een mooie baan aan over gehouden
en de eerste die binnen 1.5 jaar van haar schuld kan afzijn (in d'r uppie )

btw ik heb niets gehoord over alimentatie ??? (is er dat nog )
pi_72861708
quote:
Op donderdag 17 september 2009 23:15 schreef prupke het volgende:
In dit geval lijkt me dit helemaal niet zo van toepassing... waarom altijd maar gelijk "alimentatie'. Zij kan prima werken, heeft de kinderen een paar dagen per week. Als ze in anderhalf jaar 9k kan afbetalen, dan heeft ze niets te klagen geloof ik.
pi_72862070
quote:
Op donderdag 17 september 2009 23:38 schreef TheSilverSpoon het volgende:

[..]

In dit geval lijkt me dit helemaal niet zo van toepassing... waarom altijd maar gelijk "alimentatie'. Zij kan prima werken, heeft de kinderen een paar dagen per week. Als ze in anderhalf jaar 9k kan afbetalen, dan heeft ze niets te klagen geloof ik.
ho ho niet gelijk meteen alimentatie....
Ik hoor ook soms verhalen dat alimentatie wel betaald dient te worden ..maar het niet gebeurd.
En zowel van beide kanten uit (de grootverdieners om het maar even te noemen)

Het was gewoon een vraag en absoluut geen verwijt
pi_72862898
quote:
Op donderdag 17 september 2009 22:30 schreef Barbusse het volgende:
Een zeer groot gedeelte van dat soort mensen wil inderdaad niks veranderen aan hun gedrag. Niet omdat ze dom zijn, maar omdat ze ervan overtuigd zijn dat wij wel even hun problemen op zullen lossen. En dat doen we natuurlijk niet door ze in te laten zien dat hun levenshouding verkeerd is, nééhéé, dat doen we door hun schulden af te betalen.

Hoeveel mensen nadat een schuldhulpverleningstraject was afgelopen binnen een jaar weer op de stoep stond, ik ben opgehouden met te tellen. "Ja mevrouw, ik heb uw dossier nog."

Ik ben redelijk sociaal en vind dat iedereen een kans verdient, vaak ook een tweede kans. Maar dat soort mensen...
Kutpaupers. Uitschot van de samenleving. Door dat soort lui wordt nu door de overheid bezuinigd op hen die het wél nodig hebben.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
  vrijdag 18 september 2009 @ 15:52:45 #279
45722 Dromer
pi_72877778
quote:
Op donderdag 17 september 2009 23:15 schreef prupke het volgende:
Ik vond dit vrouwtje nog wel goed reageren moet ik zeggen

en ze heeft er nu een mooie baan aan over gehouden
en de eerste die binnen 1.5 jaar van haar schuld kan afzijn (in d'r uppie )

De schuld was ook maar een derde van die van die koppels van de vorige twee weken.
pi_72898875
ze krijgt geen alimentatie omdat ze co-ouderschap hebben dus de opvoeding is 50-50!
pi_73286010
Struisvogelpaupers nu op RTL4 "Toen ben ik naar België gegaan om even rust (van de deurwaarders) te krijgen"
  donderdag 1 oktober 2009 @ 20:42:25 #282
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_73286071
" roken is duur?"

Argh..
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
  donderdag 1 oktober 2009 @ 22:21:47 #283
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_73290044
heb ik weer wat moois gemist?
[..]
  donderdag 1 oktober 2009 @ 22:22:18 #284
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_73290066
staat zeker nog niet online?
[..]
pi_73290292
quote:
Op donderdag 1 oktober 2009 22:21 schreef MikeyMo het volgende:
heb ik weer wat moois gemist?
"Fulltime werken? Ik kan niet de hele dag achter een kassa zitten, want ik heb geen zitkont."

O ja, ze had 34.000 euro schuld, dat kwam omdat ze na de scheiden ook nieuwe spulletjes moest kopen, zoals een wasmachine enzo. (?) Waar dat geld nou écht is gebleven snapte ik niet echt, het huis stond in elk geval nog steeds vol met nepantiek en gare grenen paupermeubels
  donderdag 1 oktober 2009 @ 22:34:58 #286
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_73290614
het staat al online
[..]
  donderdag 1 oktober 2009 @ 22:53:14 #287
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_73291456
wat is dat RTL gemist toch een schijtsite. Die reclames in flash laden prima, maar de aflevering zelf in Windows Media formaat voor geen meter.... ben nou nog niet eens langs het intro gekomen
[..]
  donderdag 1 oktober 2009 @ 23:18:19 #288
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_73292420
Tievus, 100 pakkies peuken p/maand, wat een paupers
[..]
pi_73292473
dat ligt helemaal aan jou, want ik kon hem net perfect terug kijken

heerlijk programma, ik voel me altijd een stuk beter na zo'n aflevering
  donderdag 1 oktober 2009 @ 23:31:48 #290
267856 TGVkopper
HOU ME TEGEN JONGUH!!!
pi_73292853
Pfffffffffffft, die van vanavond zijn wel heel extreme falers
  donderdag 1 oktober 2009 @ 23:34:46 #291
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_73292931
quote:
Op donderdag 1 oktober 2009 23:19 schreef JoPiDo het volgende:
dat ligt helemaal aan jou, want ik kon hem net perfect terug kijken

heerlijk programma, ik voel me altijd een stuk beter na zo'n aflevering
als ik hem op windows kijk dan werkt het wel allemaal.

Stom dat ze die gare windows media player meuk gebruiken
[..]
pi_73293604
En toch heb ik dan medelijden 2 jaar jonger dan ik ben en dan al zo moeten leven..
Tuurlijk heeft de moeder stomme dingen gedaan en is dat enorme gerook een bak geld maar ergens waren ze zo moedeloos.
pi_73293778
Ik zet kinderen op de wereld zodat ze later als ze groot zijn onze schulden kunnen afbetalen!
  vrijdag 2 oktober 2009 @ 02:54:54 #294
224610 Kaar68
~eerst denken dan doen~
pi_73295714
Als ze dan toch met z'n vieren die schuld gaan betalen, laten ze dan alle vier een jaar lang fulltime werken, 2 salarissen weg zetten en dan is alles binnen een jaar afbetaald.
Hierna kan zoontje weer verder met z'n timmeropleiding en kan het normale kostgeld weer betaald gaan worden.
Zooo, opgelost.

Geen zitkont, pfff. En dan 2 uurtjes per avond gaan werken om op 25 of 30 uur uit te komen, dat schiet ook niet op.
~gedachten zijn meestal geen feiten~
pi_73295773
En laten we eerlijk zijn, ¤34k is te doen met twee mensen die niet arbeidsongeschikt zijn. Het is eventjes afzien, maar als ze tering naar de nering zetten kunnen ze er makkelijk in 1 a 2 jaar vanaf zijn.

Wat is het probleem om 6 dagen per week 12 uur per dag ter werken? Stel je verdiend bruto ¤10 per uur, dan zit je al ¤720 per week (pauzes even daargelaten)
Stoppen met roken, debiele abo's stopzetten en als een malle gaan aflossen (van rente op rente word je niet vrolijk)

Stel ze betalen gemiddeld 15% rente, ik denk dat dat wel redelijk is aangezien die postorder figuren al 22% rekenen. Dan zijn de kosten alleen al ruim ¤400 per maand, zonder ook maar een cent afgelost te hebben.
pi_73296242
Mijn god wat een mongolen waren dat!

"Ja dan moet ik daar zitten..." Ja hoer, wat denk je dan?! Had het echt te doen met die zoons. Die ene die al elke maand de halve huur betaalde, en alle binnenkomende aanmaningen.
  vrijdag 2 oktober 2009 @ 08:42:50 #297
62913 Blik
The one and Only!
pi_73296647
quote:
Op vrijdag 2 oktober 2009 02:54 schreef Kaar68 het volgende:
Als ze dan toch met z'n vieren die schuld gaan betalen, laten ze dan alle vier een jaar lang fulltime werken, 2 salarissen weg zetten en dan is alles binnen een jaar afbetaald.
Hierna kan zoontje weer verder met z'n timmeropleiding en kan het normale kostgeld weer betaald gaan worden.
Zooo, opgelost.

Dat is natuurlijk te zot voor woorden, je kunt niet gaan voorstellen dat de kinderen maar full-time moeten gaan werken en stoppen met hun opleiding omdat hun ouders weglopen voor verantwoordelijkheden. Het moet wel een beetje realistisch blijven.
pi_73299857
Ik zit dit nu te kijken, en die zoons komen verstandiger over dan die ouders. En die vrouw komt erg herkenbaar over. Dit is het soort mensen dat naast het ontvluchten van schulden ook iedere vorm van hulpverlening hebben geweigerd. De domme doos.
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  vrijdag 2 oktober 2009 @ 11:13:25 #299
267856 TGVkopper
HOU ME TEGEN JONGUH!!!
pi_73299982
quote:
Op vrijdag 2 oktober 2009 03:35 schreef tjoptjop het volgende:
Wat is het probleem om 6 dagen per week 12 uur per dag ter werken?
Dat trekt die vrouw niet
pi_73300132
quote:
Op vrijdag 2 oktober 2009 11:13 schreef TGVkopper het volgende:

[..]

Dat trekt die vrouw niet
"Denk je nu echt dat je dit kunt ontvluchten door naar België te gaan?"Ik heb ook dat soort gesprekken gevoerd met dat soort mensen.
  vrijdag 2 oktober 2009 @ 11:19:53 #301
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_73300174
maar stel je emigreert wel definitief, wat dan?
[..]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')