quote:Op vrijdag 4 september 2009 03:29 schreef Nikmans het volgende:
Dit is nog eens een stad
[ afbeelding ]
De architectuur is adembenemend
[ afbeelding ]
Verschillende subculturen? Ik dacht het wel. Hier ben ik met mijn matties
[ afbeelding ]
Dit is nog eens een stad
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Jaja, 1 grote zandbak vergelijken met de groene weiden van NL...quote:Op vrijdag 4 september 2009 04:31 schreef Winner_Taco het volgende:
Dubai , van:
[ afbeelding ]
naar:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
In minder dan 20 jaar.
quote:Op vrijdag 4 september 2009 05:48 schreef Logical het volgende:
[..]
Jaja, 1 grote zandbak vergelijken met de groene weiden van NL...
Ik was er afgelopen april nog, maar alle bouwkranen staan daar stil hoor. De olie is op, gebouwen half af, de kranen staan er nog, maar geen beweging meer...
(ok, uitzondering is het tram/metro project en abu dhabi, maar voor de rest...)
Volgende keer je toch wat beter laten informeren voor je iets roept....quote:Dubai's gross domestic product as of 2005 was US$37 billion.[10] Although Dubai's economy was built on the back of the oil industry,[8] revenues from oil and natural gas currently account for less than 6% of the emirate's revenues.[9] It is estimated that Dubai produces 240,000 barrels of oil a day and substantial quantities of gas from offshore fields. The emirate's share in UAE's gas revenues is about 2%. Dubai's oil reserves have diminished significantly and are expected to be exhausted in 20 years.[71] Real Estate and Construction (22.6%),[11] Trade (16%), entrepôt (15%) and financial services (11%) are the largest contributors to Dubai's economy.[72]
http://en.wikipedia.org/wiki/Dubai
Dan doe je dat toch?quote:Op vrijdag 4 september 2009 07:50 schreef Kassaa het volgende:
Dubai. Ik kan ook wel makkelijk een stad bouwen door gebruik te maken van honderdduizenden slaven uit India die in tentjes slapen, zestien uur per dag werken, vrijwel geen geld krijgen en van wie het paspoort is ingenomen
.
Dit is nog eens een stad
hahahahaquote:Op vrijdag 4 september 2009 03:25 schreef iPod het volgende:
[..]
Als we dan toch Nederlandse steden zitten te vergelijken met wereldsteden:
[ afbeelding ]
Dat doet toch niks af aan zijn stelling? De olie is daar ernstig op aan het raken en de rest van de economie is in de huidige crisis totaal tot stilstand gekomen.quote:Op vrijdag 4 september 2009 06:27 schreef Winner_Taco het volgende:
[..]
[..]
Volgende keer je toch wat beter laten informeren voor je iets roept....
Haha een jaloerse provinciaal !quote:
So what? Olie is slechts een minimaal ( 6%) vertegenwoordigd aspect van de lokale economie !quote:Op vrijdag 4 september 2009 08:38 schreef du_ke het volgende:
[..]
Dat doet toch niks af aan zijn stelling? De olie is daar ernstig op aan het raken en de rest van de economie is in de huidige crisis totaal tot stilstand gekomen.
Jaloersquote:Op vrijdag 4 september 2009 08:57 schreef Winner_Taco het volgende:
[..]
Haha een jaloerse provinciaal !
Kijk Amsterdam kun je als Rotterdammer nog respect voor hebben omdat ze een historisch stadshart hebben dat internationaal aanzien geniet . Toegeven doen we dat liever niet maar Rotterdam is historisch/cultureel nietszeggend .quote:
Joden lopen altijd weg!quote:Op vrijdag 4 september 2009 09:12 schreef TheZapster het volgende:
Terechte klacht.Rotterdam is echt de lelijkste stad van Nederland en dan nog die aso's die er wonen
Zegt iemand uit Eindhovenquote:
Zegt iemand die in een dusdanige kut stad woont dat ze het niet in d'r profiel durft te zettenquote:
Idem voor dit gevalquote:Op vrijdag 4 september 2009 09:17 schreef Winner_Taco het volgende:
[..]
Kijk Amsterdam kun je als Rotterdammer nog respect voor hebben omdat ze een historisch stadshart hebben dat internationaal aanzien geniet . Toegeven doen we dat liever niet maar Rotterdam is historisch/cultureel nietszeggend .
Maar Eindhoven met zij fan-tas-tische skyline?? Wtf dat is echt een karakterloos lelijk kutdorp
quote:Op vrijdag 4 september 2009 09:49 schreef TommyGun het volgende:
[..]
Zegt iemand die in een dusdanige kut stad woont dat ze het niet in d'r profiel durft te zetten![]()
![]()
[..]
Idem voor dit geval
Daarnaast heb ik het nooit over de skyline gehad. Maar we zijn tenminste wel Leading in Technology and Sports![]()
Klopt,mensen die niet uit Rotterdam komen moeten er maar lekker wegblijvenquote:
Dit is nog eens een stad
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
zegt meer iets over waar ze vandaan komen lololololquote:Op vrijdag 4 september 2009 12:00 schreef TommyGun het volgende:
Geweldig al die figuren hier die zich opgenaaid voelen omdat iemand iets zegt over zijn/haar woonplaats
Inderdaadquote:Op vrijdag 4 september 2009 12:01 schreef wise het volgende:
[..]
zegt meer iets over waar ze vandaan komen lolololol
Tja Rotterdam. Daar zijn ze nog steeds aan het bouwen sinds de bommen uit de lucht kwamen vallen 55 jaar geleden. Rotterdam is een put. Een gore stinkende put. Komt het niet door de bouwvallen dan wel door de mengelmoes van culturen.quote:Op vrijdag 4 september 2009 12:26 schreef Afwazig het volgende:
Je kan alles vergelijken met Rotterdam, en Rotterdam komt echt niet als winnaar uit de strijd. Ik heb er heel vaak gewerkt, of in de buurt van Rotterdam gewerkt, maar Jezus wat een ongelooflijk lelijke stad is het toch. En over de mensen nog maar niet te spreken
.
Het lijkt wel of lelijkheid daar in de lucht zit.
Nee die joden met hun lange neuzen en kankerdialect . Stelletje provincialen kunnen niet eens fatsoenlijk een metrolijn bouwen kankerstadquote:Op vrijdag 4 september 2009 12:26 schreef Afwazig het volgende:
Je kan alles vergelijken met Rotterdam, en Rotterdam komt echt niet als winnaar uit de strijd. Ik heb er heel vaak gewerkt, of in de buurt van Rotterdam gewerkt, maar Jezus wat een ongelooflijk lelijke stad is het toch. En over de mensen nog maar niet te spreken
.
quote:Op vrijdag 4 september 2009 12:34 schreef Winner_Taco het volgende:
[..]
Nee die joden met hun lange neuzen en kankerdialect . Stelletje provincialen kunnen niet eens fatsoenlijk een metrolijn bouwen kankerstad
quote:Op vrijdag 4 september 2009 12:34 schreef Winner_Taco het volgende:
[..]
Nee die joden met hun lange neuzen en kankerdialect . Stelletje provincialen kunnen niet eens fatsoenlijk een metrolijn bouwen kankerstad
Aha hier lopen zeiken maar vervolgens vreet je er wel van ??quote:Op vrijdag 4 september 2009 12:40 schreef Afwazig het volgende:
[..]
Ik heb toch niks over Amsterdam gezegd? Daar kom ik niet zo vaak dus. Rotterdam kwam ik tot voor kort wekelijks, en soms de hele week. Ik heb ook 2 weken op Rotterdam CS gewerkt vorig jaar zomer. Het is daar gewoon een kankerzooi, en de mensen zijn niet veel beter.
En dat is relevant omdat?quote:Op vrijdag 4 september 2009 12:49 schreef Winner_Taco het volgende:
[..]
Aha hier lopen zeiken maar vervolgens vreet je er wel van ??
En een kankerzooi? Ze zijn een nieuw CS aan het bouwen , logisch dat het een kankerzooi is mongool !
Dit is nog eens een stad
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Alsof je op de haven staat in de binnenstadquote:
De plaatjes van de Aziatische 'chicks' en diversiteit die TS heeft gepost zijn je zeker niet opgevallen?quote:Op vrijdag 4 september 2009 12:48 schreef seto het volgende:
TS post een paar plaatjes van Tokyo en het is meteen "LOL JE HOUDT VAN ANIME/ASIANS GEKKE JAPANNERS"
bijna goed:quote:Op vrijdag 4 september 2009 03:21 schreef iPod het volgende:
Rotterdam:
[ afbeelding ]
Japan:
[ afbeelding ]
quote:Op vrijdag 4 september 2009 13:44 schreef Lastpost het volgende:
Wat een geweldig vergelijkingsmateriaal, dat moet ik je nageven.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Tokyo ... mooie beeldvorming hé.
Beter had je het gewoon zo gedaan:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
VS
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
En dan natuurlijk even erbij vermelden hoe groot de steden zijn, wat de mogelijkheden zijn qua ondergrond/structuur, aantal inwoners en de zaken die nog gebouwd gaan worden in beiden steden.
Geeft toch een iets beter beeld, wat niet wegneemt dat Tokyo een geweldig mooie stad is hoor.
Onze steden hebben beduidend meer groen dan de meeste internationale grote steden, en als het om trots zijn gaat: menig vermaard architect is retejaloers op onze vinexlocaties. Qua architectuur loopt Nederland ver voorop. Dat wij het nou lelijk vinden..quote:Op vrijdag 4 september 2009 15:44 schreef Metro2005 het volgende:
Ik vind het jammer om te zeggen maar ik vind het wel waar. Nederland is geen land om erg trots op te zijn. Alles moet op zijn calvinistisch gebouwd worden, we hebben geen mooie steden maar hele kale steden zonder groen, zonder mooie gebouwen en zonder nationaal symbool. En we hebben vinexwijken, moet ik dat nog uitleggen?
Architecten wel. Echter de inwoners van Nederland willen alleen niet dood gevonden worden in een VINEX-wijk.quote:Op vrijdag 4 september 2009 15:49 schreef speknek het volgende:
[..]
Onze steden hebben beduidend meer groen dan de meeste internationale grote steden, en als het om trots zijn gaat: menig vermaard architect is retejaloers op onze vinexlocaties. Qua architectuur loopt Nederland ver voorop. Dat wij het nou lelijk vinden..
Groen in nederlandse stedenquote:Op vrijdag 4 september 2009 15:49 schreef speknek het volgende:
[..]
Onze steden hebben beduidend meer groen dan de meeste internationale grote steden, en als het om trots zijn gaat: menig vermaard architect is retejaloers op onze vinexlocaties. Qua architectuur loopt Nederland ver voorop. Dat wij het nou lelijk vinden..
Ik hou het even dicht bij huis ..quote:Op vrijdag 4 september 2009 16:13 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Groen in nederlandse steden![]()
![]()
![]()
![]()
je moet een grap maken ,dat kan niet anders. Ik ben in veel steden geweest en de nederlandse steden hadden allemaal 1 ding gemeen: ze hadden nauwelijks groen tov vergelijkbare steden in het buitenland. Als er bomen staan dan worden ze omgehakt want er zeiken bewoners over bladeren op de auto, als er grote bomen staan dan worden ze omgehakt en komen er van die sprietjes voor terug die nauwelijks groen te noenem zijn. Kijk voor de lol eens naar de voorbeelden van r'dam en parijs die ik gepost heb. Alleen de steden in het oosten van het land zijn behoorlijk groen (nijmegen bv )
Punt is natuurlijk dat Nederland ten eerste het beleid heeft om de steden niet te laten uitbreiden dus alle stukjes groen verdwijnen. Ten tweede als er dan een stukje groen is dan wordt dit verkracht door kansenjongeren. Beide zie je in het buitenland niet.quote:Op vrijdag 4 september 2009 16:13 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
![]()
![]()
![]()
je moet een grap maken ,dat kan niet anders. Ik ben in veel steden geweest en de nederlandse steden hadden allemaal 1 ding gemeen: ze hadden nauwelijks groen tov vergelijkbare steden in het buitenland. Als er bomen staan dan worden ze omgehakt want er zeiken bewoners over bladeren op de auto, als er grote bomen staan dan worden ze omgehakt en komen er van die sprietjes voor terug die nauwelijks groen te noenem zijn. Kijk voor de lol eens naar de voorbeelden van r'dam en parijs die ik gepost heb. Alleen de steden in het oosten van het land zijn behoorlijk groen (nijmegen bv )
Er is overal groen in Nederland. Behalve waar mensen daadwerkelijk wonen.quote:Op vrijdag 4 september 2009 16:21 schreef Lastpost het volgende:
[..]
Ik hou het even dicht bij huis ..
Rotterdam:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
En zo zijn er nog véel meer, kijk voor de lol eens op de volgende site en blader er eens door.
Zul je toch echt zien dat er in Nederland voldoende groen te vinden is.
http://www.rotterdam.nl/smartsite1144.dws?channel=182&goto=2171773&substyle=2174620
Ook Den Haag vond ik toch echt behoorlijk groen met alle parken, grasvelden, bergen aan bomen en natuurgebieden en dat zal in Amsterdam of een Utrecht vast niet anders zijn.
Tuurlijk is het geen oost-duitsland waar er 12 mensen een koe per km2 wonen, maar zeggen dat er geen groen te vinden is in Nederland vind ik nogal een domme uitspraak.
quote:Op vrijdag 4 september 2009 16:26 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Er is overal groen in Nederland. Behalve waar mensen daadwerkelijk wonen.
En Rotterdam vs Den Helder?quote:Op vrijdag 4 september 2009 12:26 schreef Afwazig het volgende:
.
Huisjes midden op een grasveld zul je in Rotterdam inderdaad niet al te veel treffen, maar dat betekend nog niet dat er weinig groen is in een stad die verder vol staat met hoogbouw, er is in Rotterdam veelal omheen gebouwd en anderzijds zijn parken, singels en wandelroutes weer aangelegt ná de vernieuwingen in de stad.quote:Op vrijdag 4 september 2009 16:26 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Er is overal groen in Nederland. Behalve waar mensen daadwerkelijk wonen.
Park Montsouris parijs:quote:Op vrijdag 4 september 2009 16:37 schreef Lastpost het volgende:
[..]
Huisjes midden op een grasveld zul je in Rotterdam inderdaad niet al te veel treffen, maar dat betekend nog niet dat er weinig groen is in een stad die verder vol staat met hoogbouw, er is in Rotterdam veelal omheen gebouwd en anderzijds zijn parken, singels en wandelroutes weer aangelegt ná de vernieuwingen in de stad.
Ik zou wel graag voorbeelden zien van grote steden in het buitenland waar dat beeld wél zo is, ben benieuwd.
Ligt vast aan mij, maar dit is toch precies hetzelfde verhaal.quote:Op vrijdag 4 september 2009 16:56 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Park Montsouris parijs:
[ afbeelding ]
Central park new york:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Tokyo:
[ afbeelding ]
Als ik mij niet vergis staat er in zwolle een bord met de tekst: Groenste stad van Europa 2006"quote:Op vrijdag 4 september 2009 16:13 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
![]()
![]()
![]()
http://archief.nrc.nl/ind(...)nste+stad+van+Europaquote:Op vrijdag 4 september 2009 17:05 schreef afcajos het volgende:
[..]
Als ik mij niet vergis staat er in zwolle een bord met de tekst: Groenste stad van Europa 2006"
Wat daar van waar is weet ik niet, maar relatief gezien is Zwolle een vrij groene stad.
quote:Op vrijdag 4 september 2009 03:34 schreef Siniti het volgende:
[..]
![]()
Kan niet tippen aan Exodar.
[ afbeelding ]
Hypermoderne architectuur.
[ afbeelding ]
Oerromantisch kleurenpatroon.
[ afbeelding ]
En zelfs robots zijn welkom hier!
[ afbeelding ]
Maar of dat nou een voordeel is..quote:Op vrijdag 4 september 2009 05:51 schreef remlof het volgende:
Ach, ik vind dat Rotterdam zich best heeft ontwikkeld na WO2, het is nu in ieder geval een stad anders dan de andere grote steden
Momenteel ja maar het vormde wel de basis onder hun welvaart. En het percentage zal flink gestegen zijn nu de andere markten zijn ingestort...quote:Op vrijdag 4 september 2009 08:59 schreef Winner_Taco het volgende:
[..]
So what? Olie is slechts een minimaal ( 6%) vertegenwoordigd aspect van de lokale economie !
Goede post!quote:Op vrijdag 4 september 2009 17:02 schreef Hi_flyer het volgende:
Rotterdam, de enige ECHTE stad van dit landje![]()
De bovengrens van amsterdam is de ondergrens van Rotterdam. Kijk en geniet van ECHTE architectuur.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
In het gunstigste geval mogen de omringende dorpen als utrecht, amsterdam, den haag etc de schaduw aanraken van Rotterdam.
Rotterdam
Wie wilt er gaan vergelijken met een andere Nederlandse stad zodat Rotterdam hierin verliest. Zo gaat dat toch lees ik in dit topic.quote:Op vrijdag 4 september 2009 17:02 schreef Hi_flyer het volgende:
De bovengrens van amsterdam is de ondergrens van Rotterdam. Kijk en geniet van ECHTE architectuur.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
In het gunstigste geval mogen de omringende dorpen als utrecht, amsterdam, den haag etc de schaduw aanraken van Rotterdam.
Rotterdam
Heeft doof zijn ook jouw vermogen om normaal te typen aangetast ofzo?quote:Op vrijdag 4 september 2009 20:00 schreef Ik_ben_doof het volgende:
vergeet niet dat Tokyo stad is alleen al een grote stad.
Even groot als provincie Utrecht, En wonen veeel meer mensen daar dan in Nederlandse grote steden samen.
Ik vind dat Nederlandse steden juist vies dan in sommige steden buitenland.
In Nederland ziet je vaak een witte stippelen op straat, soms zelf afval etc..
Dat vind je in Japan niet gauw, en in New York ook al niet.
Ik ben zelf in Praag (Tsjechië) en Krakow (Polen).
Daar is economie minder is daar juist schoner dan in Nederland
quote:Op vrijdag 4 september 2009 20:37 schreef Siniti het volgende:
[..]
Heeft doof zijn ook jouw vermogen om normaal te typen aangetast ofzo?
Probeer volgende keer een duidelijke post te maken zeg, maar je hebt wel gelijk maar dat zijn logische dingen als; In Amsterdam kan je wiet ruiken want ze verkopen het daar (om maar kort door de bocht te gaan)quote:Op vrijdag 4 september 2009 20:00 schreef Ik_ben_doof het volgende:
vergeet niet dat Tokyo stad is alleen al een grote stad.
Even groot als provincie Utrecht, En wonen veeel meer mensen daar dan in Nederlandse grote steden samen.
Ik vind dat Nederlandse steden juist vies dan in sommige steden buitenland.
In Nederland ziet je vaak een witte stippelen op straat, soms zelf afval etc..
Dat vind je in Japan niet gauw, en in New York ook al niet.
Ik ben zelf in Praag (Tsjechië) en Krakow (Polen).
Daar is economie minder is daar juist schoner dan in Nederland
En Praag is echt niet schoner dan Rotterdam of Amsterdam.quote:Op vrijdag 4 september 2009 21:21 schreef fs180 het volgende:
[..]
Probeer volgende keer een duidelijke post te maken zeg, maar je hebt wel gelijk maar dat zijn logische dingen als; In Amsterdam kan je wiet ruiken want ze verkopen het daar (om maar kort door de bocht te gaan)
Prachtig!quote:Op vrijdag 4 september 2009 17:02 schreef Hi_flyer het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Rotterdam
Niet erger als in NY , Tokyo of andere financieele bolwerken.quote:Op vrijdag 4 september 2009 18:12 schreef du_ke het volgende:
[..]
Momenteel ja maar het vormde wel de basis onder hun welvaart. En het percentage zal flink gestegen zijn nu de andere markten zijn ingestort...
Jawel. Heb je de verhalen niet gehoord over expats die ontslagen zijn en halsoverkop vertrokken zijn, hun dure auto's achterlatend?quote:Op vrijdag 4 september 2009 22:49 schreef Winner_Taco het volgende:
[..]
Niet erger als in NY , Tokyo of andere financieele bolwerken.
quote:Op vrijdag 4 september 2009 17:05 schreef afcajos het volgende:
[..]
Als ik mij niet vergis staat er in zwolle een bord met de tekst: Groenste stad van Europa 2006"
Wat daar van waar is weet ik niet, maar relatief gezien is Zwolle een vrij groene stad.
Dat die expats vluchtten komt louter door de strenge (sharia) wetgeving in Dubai.Waar je in het Westen hooguit je dure huis uitgeknikkerd wordt , staat er in Dubai zelfs al gevangenisstraf staat op het uitgeven van een niet-geaccepteerde cheque.....laat staan je schulden niet betalen.....quote:Op zaterdag 5 september 2009 01:55 schreef Merkie het volgende:
[..]
Jawel. Heb je de verhalen niet gehoord over expats die ontslagen zijn en halsoverkop vertrokken zijn, hun dure auto's achterlatend?
Dubai loopt leeg
The Dubai real estate crash
Dat heb je niet in NY hoor, en Tokyo ook niet lijkt me.
Wat mij betreft kom je hier nooit maar en sterf je maar lekker in dat stinkgehucht van je, het gore lef dat je hebt om deze opmerking te maken gaat me te ver, Rotterdam was verdomme 1 van de hoofdredenen dat Nederland zo laat gecapituleerd was, en dat dit eruit ziet als een werkstad......ooit al eens in een Dortmund, Manchester of Marseille geweest?, alsof dat er zo lekker uitziet.quote:Op zaterdag 5 september 2009 04:28 schreef John_Difool het volgende:
11: Het hele idee was dat de Nazis Rotterdam zouden heropbouwen, jammer genoeg is dat niet door gegaan.
Hallo Geertje! Wat vond je van de soep?quote:Op zaterdag 5 september 2009 04:28 schreef John_Difool het volgende:
10: Nog een keer: Maak Blade Runner city in het echt (nog tien jaar te gaan!)
11: Het hele idee was dat de Nazis Rotterdam zouden heropbouwen, jammer genoeg is dat niet door gegaan.
En weet je wat nog het ergste is? Hij woont heel zijn leven in Rotterdam en is uberhaupt nog niet eens in Tokyo geweest met zn domme logicaquote:Op zaterdag 5 september 2009 04:53 schreef 68Chevelle het volgende:
[..]
Wat mij betreft kom je hier nooit maar en sterf je maar lekker in dat stinkgehucht van je, het gore lef dat je hebt om deze opmerking te maken gaat me te ver, Rotterdam was verdomme 1 van de hoofdredenen dat Nederland zo laat gecapituleerd was, en dat dit eruit ziet als een werkstad......ooit al eens in een Dortmund, Manchester of Marseille geweest?, alsof dat er zo lekker uitziet.
Ja, het is een grijze stad, maar met je laatste opmerking verlies je alle recht om er ook maar iets kritiek op te hebben.
Meer watermeloenen met stofzuigersquote:Op zaterdag 5 september 2009 06:03 schreef FCZwolleZuid het volgende:
Rotterdam vs. Tokyo
alsof je appels met peren gaat vergelijken.
quote:Op zaterdag 5 september 2009 04:28 schreef John_Difool het volgende:
9: Een paar kleine grasveldjes is geen groen verdomme, het is een feit dat rotterdam het minste groen van Nederland heeft, en wat doet GROENlinks in rotterdam ? die stemt in om nog meer te kappen...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 42% gewijzigd door o.us op 05-09-2009 09:46:00 ]Feyenoord Rotterdam
quote:Op vrijdag 4 september 2009 20:43 schreef borisz het volgende:
Rotterdam, op Almere na de vreselijkste stad van NL. Rotterdam is saai.
quote:Op zaterdag 5 september 2009 09:44 schreef o.us het volgende:
Mijn stad ownt alle andere steden die er zijn op deze aardkloot:
[ afbeelding ]
Onterechte klacht dus.windmolensSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.zet dan gewoon een kerncentrale neer
ff wachten nog
Gast, weet waar je het over hebtquote:Op zaterdag 5 september 2009 03:32 schreef Winner_Taco het volgende:
[..]
Dat die expats vluchtten komt louter door de strenge (sharia) wetgeving in Dubai.Waar je in het Westen hooguit je dure huis uitgeknikkerd wordt , staat er in Dubai zelfs al gevangenisstraf staat op het uitgeven van een niet-geaccepteerde cheque.....laat staan je schulden niet betalen.....
Zo moeilijk is het niet eens om de mooie stukjes te ontdekken. Doe zo'n rondvaarttocht over de rivier, loop eens rond bij Weena of langs het water, en als je ouderwetse architectuur wilt zien ga dan naar noord, Kralingen of westquote:Op zaterdag 5 september 2009 03:22 schreef IHVK het volgende:
Mensen die de mooie spots in Rotterdam niet kennen en dan zeiken.
Ja het oogt misschien lelijk op het eerste gezicht. Maar voor de Rotterdamse schoonheid moet je moeite doen.
Ga een keer op de pier bij Hotel New York zitten ofzo.
Vandaar dat het vliegveld vol staat met auto's met de sleutels er nog in met een briefje aan de schuldeiserquote:Op zaterdag 5 september 2009 12:22 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
Gast, weet waar je het over hebt. Die expats zijn weggegaan omdat ze ontslagen zijn, hun verblijfs- en werkvergunning is stopgezet en ze het land hebben moeten verlaten. De sharia wetgeving heeft daar dus totaal nìks mee te maken.
Jouw verklaring klopt ook voor een deel van de buitenlandse werknemers maar dat zijn over het algemeen niet de westerse expats maar de moderne slaven uit landen als Pakistan en de Filipijnen.quote:Op zaterdag 5 september 2009 12:22 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
Gast, weet waar je het over hebt. Die expats zijn weggegaan omdat ze ontslagen zijn, hun verblijfs- en werkvergunning is stopgezet en ze het land hebben moeten verlaten. De sharia wetgeving heeft daar dus totaal nìks mee te maken.
De strenge wetgeving heeft er wel mee te maken, als je schulden hebt die je niet kunt betalen kan je in Dubai op een gevangenisstraf rekenen. Neemt niet weg dat Dubai leegloopt.quote:Op zaterdag 5 september 2009 12:22 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
quote:Op zaterdag 5 september 2009 09:44 schreef o.us het volgende:
Mijn stad ownt alle andere steden die er zijn op deze aardkloot:
[ afbeelding ]
Onterechte klacht dus.welk spel ?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Nee, het geldt voor iedereen, westers of niet westers, goedbetaald of niet. Zodra je geen baan meer hebt en je verblijfs- of werkvergunning afloopt moet je het land verlaten. Bij Aziaten zijn ze alleen wat strenger qua mensen het land uit gooien.quote:Op zaterdag 5 september 2009 12:56 schreef du_ke het volgende:
[..]
Jouw verklaring klopt ook voor een deel van de buitenlandse werknemers maar dat zijn over het algemeen niet de westerse expats maar de moderne slaven uit landen als Pakistan en de Filipijnen.
Dat is geen kerkje, dat is een katedraal.quote:Op vrijdag 4 september 2009 15:44 schreef Metro2005 het volgende:
En een 'kerkje' in frankrijk:
[ afbeelding ]
Wat hebben katten nou weer met gebouwen te maken?quote:Op zaterdag 5 september 2009 14:12 schreef Otis. het volgende:
[..]
Dat is geen kerkje, dat is een katedraal.
quote:Op zaterdag 5 september 2009 14:14 schreef o.us het volgende:
[..]
Wat hebben katten nou weer met gebouwen te maken?
quote:
Sterker nog, het is het grootste gebouw dat geheel uit steen bestaat op aardequote:Op zaterdag 5 september 2009 14:12 schreef Otis. het volgende:
[..]
Dat is geen kerkje, dat is een katedraal.
Dat is nu ook wel ten einde met dat tuig van julliequote:Op zaterdag 5 september 2009 14:55 schreef IHVK het volgende:
Rotterdam saai noemen.![]()
Hoeveel evenementen waren er deze zomer 150 ofzo?
Zaten echt hele leuke bij.
Allemaal zo succesvol als het jongerenjaar.quote:Op zaterdag 5 september 2009 14:55 schreef IHVK het volgende:
wie dan?quote:Op zaterdag 5 september 2009 17:34 schreef wikwakka2 het volgende:
Goh, anders vergelijk je even een heel land met één stad. Dat slaat ook nergens op en is bijna net zo debiel als Tokyo en Rotterdam vergelijken.
lolquote:Op vrijdag 4 september 2009 20:37 schreef Siniti het volgende:
[..]
Heeft doof zijn ook jouw vermogen om normaal te typen aangetast ofzo?
Je hebt duidelijk geen idee waarover je praat maar ik zal toch de moeite nemen om wat bronnen te zoeken....quote:Op zaterdag 5 september 2009 12:22 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
Ze zijn dus weggegaan omdat ze dus hoge gevangenisstraffen boven het hoofd hingen....quote:Het parkeerterrein van het vliegveld van Dubai staat vol met dure auto's. Niks nieuws, zou u zeggen, maar de afgelopen vier maanden zijn er volgens The Times zo'n 3000 BMW's, Mercedessen en Porsches achtergelaten door expats die hun schulden niet meer kunnen betalen.
Bij de meeste vierwielers zitten de sleuteltjes nog in het contact, met onder de ruitenwissers een briefje voor de schuldeiser. De creditcards in de handschoenenvakjes zijn voor vertrek helemaal leeg getrokken. De vluchtende expats zijn duidelijk liever hun auto kwijt, dan dat ze de rest van hun leven moeten slijten in een strenge islamitische gevangenis.
Sharia
Dubai hanteert namelijk de sharia, de islamitische wet. Dat betekent dat mensen die hun schulden niet kunnen betalen, zwaar gestraft worden. Op het uitschrijven van een cheque die niet geïnd kan worden staat al een gevangenisstraf.
De enige manier om daar onderuit te komen, is door het land te ontvluchten. De meeste Dubaise banken hebben geen filialen in bijvoorbeeld Groot-Brittannië of India en zijn ook niet verbonden aan financiële instellingen in die landen. Schuldenaars die op de vlucht slaan, kunnen dus niet terug worden gevonden
Je weet dat het hoogste gebouw van Nederland in Utrecht gepland staat?quote:Op vrijdag 4 september 2009 17:02 schreef Hi_flyer het volgende:
Rotterdam
Dus? Dat lijkt mij nou precies wat veel rechtse mensen in Nederland ook graag zouden zien, dat arme werkeloze buitenlandse sloebers het land uit gaan ipv. profiteren van uitkeringen etc.quote:Op zondag 6 september 2009 00:40 schreef Winner_Taco het volgende:
[..]
Je hebt duidelijk geen idee waarover je praat maar ik zal toch de moeite nemen om wat bronnen te zoeken....
[..]
Ze zijn dus weggegaan omdat ze dus hoge gevangenisstraffen boven het hoofd hingen....
http://www.zibb.nl/102454(...)luchten-het-land.htm
http://www.z24.nl/bijzake(...)ubai_loopt_leeg.html
http://business.timesonli(...)f/article5663618.ece
http://www.skyscrapercity.com/showthread.php?t=804658
http://www.vastgoedplatform.be/dubai-loopt-leeg/
http://925.nl/archief/200(...)s-het-nieuws-van-529
Het centrum is "pas" 60 jaar oud? Ik zou zeggen: het is al 60 jaar oud en nog steeds lijkt het nergens naar.quote:Op zaterdag 5 september 2009 21:37 schreef FinancialBubble het volgende:
[ afbeelding ]
Ik vind Rotterdam toch best aardig geworden. Zeker als je weet dat het centrum nog pas 60 jaar oud is, en de stad zelf nog geen 500.000 inwoners heeft. In die zin is het dus niet fair om het te vergelijken met veel oudere steden als Amsterdam, of veel grotere steden als Tokyo.
Wat vind je er dan niet gezellig aan?quote:Op zondag 6 september 2009 11:21 schreef Igen het volgende:
[..]
Het centrum is "pas" 60 jaar oud? Ik zou zeggen: het is al 60 jaar oud en nog steeds lijkt het nergens naar.
Kijk eens naar een stad als Düsseldorf, daar was ook het hele centrum platgebombardeerd. Maar daar heeft men de wederopbouw gewoon wat beter aangepakt, met als resultaat een centrum dat wél gezellig is.
Een prachtige binnenstadquote:Op zaterdag 5 september 2009 04:28 schreef John_Difool het volgende:
6: Groningen heeft maar een vreemde kleine binnenstad
Er is zo veel mis met het centrum. Om eens wat te noemen:quote:Op zondag 6 september 2009 11:24 schreef FlyingLikeAnAngel het volgende:
[..]
Wat vind je er dan niet gezellig aan?
Ik woon zelf in Noord Holland, maar als ik in Rotterdam bij familie op bezoek ga ervaar ik helemaal niet zo'n negatieve/saaie sfeer zoals velen hier wel.
Nee gezelligheid was echt een eerste prioriteit.quote:Op zondag 6 september 2009 11:21 schreef Igen het volgende:
[..]
Het centrum is "pas" 60 jaar oud? Ik zou zeggen: het is al 60 jaar oud en nog steeds lijkt het nergens naar.
Kijk eens naar een stad als Düsseldorf, daar was ook het hele centrum platgebombardeerd. Maar daar heeft men de wederopbouw gewoon wat beter aangepakt, met als resultaat een centrum dat wél gezellig is.
Helaas niet nee.quote:Op zondag 6 september 2009 12:00 schreef zwartemarktplaats het volgende:
[..]
Nee gezelligheid was echt een eerste prioriteit.
Een gebrek aan open ruimte? Grappig, ik heb dus het idee dat er juist teveel open ruimte is. En de architectuur hoeft ook geen breekpunt te zijn.quote:Op zondag 6 september 2009 11:55 schreef speknek het volgende:
Het centrum van Rotterdam heeft twee grote manco's (afgezien van het publiek dat er komt): Een groot gedeelte van de bouwstijl is jaren zestig/zeventig Nieuwe Zakelijkheid waarbij veel nieuwe goedkope materialen (zoals beton, plastics en metalen) is gebruikt, en dat is eigenlijk een groot fiasco gebleken in termen van ouderdom, beton wordt heel vlekkerig en lelijk na een aantal jaren. Dat het expres goedkoop is gehouden zodat iedereen er weer kon wonen heeft er trouwens ook voor gezorgd dat er nu zoveel paupers wonen, maar dat terzijde.
Maar misschien het grooste manco aan Rotterdam is het gebrek aan open ruimte. De Lijnbaan is een donker smal steegje, de Weena een drukke stinkende weg, het Stadhuisplein een achterafstraatje, zelfs de Koopgoot, die nog enigszins allure heeft, is benedengronds. Alleen het Schouwburgplein maakt een klein beetje aanspraak op een stadskern, en dat is kaal en sfeerloos. Zeker als je allemaal hoogbouw hebt, heeft een stad behoefte aan open ruimte, omdat je stad anders a) claustrofobisch wordt, b) voortdurend in de schaduw ligt. En beide doen niet veel goeds voor het gevoel van veiligheid.
Goedkope woongebouwen hoeven niet zo megalomaan groot te zijn als dat flatgebouw langs de Schiedamsedijk.quote:Op zondag 6 september 2009 12:08 schreef zwartemarktplaats het volgende:
[..]
Ik denk dat er meer vraag was naar goedkope woning dan huisjes van peperkoek?
Ah ja, van Weena zouden ze iets kunnen maken, maar dat vind ik eigenlijk geen onderdeel van het stadscentrum omdat er niet zoveel te doen is. Daarbij staat het er altijd vol met ronkende auto's, en bedoelde ik dus dat als je een groot plein hebt, dat dat een voetgangersgebied moet zijn.quote:Op zondag 6 september 2009 12:10 schreef Igen het volgende:
Het Weena heeft overduidelijk veel mooiere en kwalitatief betere gebouwen en er is meer open ruimte. Maar is het daarom ook een aangenamere straat? Ik vind van niet. Zoals ik eerder zei: de gebouwen zijn te groot, ze zijn op de begane grond niet uitnodigend, en de straat is veel te breed.
Gadverdamme als ik deze foto's van het centrum van Rotterdam zie ga ik alweer kotsen. Wat een walgelijke sfeerloze klote stad is dat zeg. Mensen die Rotterdam mooi vinden zijn gewoon niks beters gewend, en wonen daar waarschijnlijk al heel hun miserabele leven. En daarnaast heerst er een lompe mentaliteit en is het 1 groot moslim gat. MC donalds noemen ze in Rotterdam cultuur.quote:Op vrijdag 4 september 2009 15:44 schreef Metro2005 het volgende:
Ik vind het jammer om te zeggen maar ik vind het wel waar. Nederland is geen land om erg trots op te zijn. Alles moet op zijn calvinistisch gebouwd worden, we hebben geen mooie steden maar hele kale steden zonder groen, zonder mooie gebouwen en zonder nationaal symbool. En we hebben vinexwijken, moet ik dat nog uitleggen?
[..]
bijna goed:
Rotterdam:
[ afbeelding ]
Tokyo
[ afbeelding ]
Nog een vergelijking:
Centrum Rotterdam:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Parijs;
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Mooie monumenten in Nederland, een prachtige kerk
[ afbeelding ]
En een 'kerkje' in frankrijk:
[ afbeelding ]
Als je als stad Amsterdam wil kopiëren, doe het dan goed. Godverdomme zegquote:Op zondag 6 september 2009 12:35 schreef superworm het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
De enige echte winnaar van dit topic.
quote:Op zondag 6 september 2009 12:49 schreef Lakitu het volgende:
[..]
Als je als stad Amsterdam wil kopiëren, doe het dan goed. Godverdomme zeg
Het is hier toch allemaal pauper. Als je een stad wilt zien dan ga je naar Parijs of Rome etc.quote:Op zondag 6 september 2009 12:49 schreef Lakitu het volgende:
[..]
Dat maakt het gelijk aanzienlijk minder goedkoop. En dat is toch niet de bedoeling.quote:Op zondag 6 september 2009 12:15 schreef Igen het volgende:
[..]
Goedkope woongebouwen hoeven niet zo megalomaan groot te zijn als dat flatgebouw langs de Schiedamsedijk.
Goedkope woongebouwen kunnen ook een openbare functie op de begane grond hebben. Kijk maar naar het Meent. Zo hadden veel meer straten in het centrum van Rotterdam moeten zijn.
Prachtige stad inderdaad. Maar dat vind ik a snel in Oostenrijk..quote:Op zondag 6 september 2009 13:05 schreef zwartemarktplaats het volgende:
[..]
Dat maakt het gelijk aanzienlijk minder goedkoop. En dat is toch niet de bedoeling.
Rotterdam is niet de mooiste stad maar het heeft wel zo zijn mooie kanten. Helaas staan er veel minder mooie kanten tegenover. Alhoewel ze wel fanatiek aan het vervangen zijn.
Overigens vreemd is dat met alle kromme vergelijkingen wenen nog niet is langs gekomen.
Zelfs de h&m is daar mooi.
[ afbeelding ]
Utrecht is veeul ouder dan Amsterdam. En in Amsterdam zijn ze met al hun grachten vergeten dat je er ook leuk aan kunt zitten.quote:Op zondag 6 september 2009 12:49 schreef Lakitu het volgende:
quote:Op zondag 6 september 2009 13:05 schreef zwartemarktplaats het volgende:
[..]
Dat maakt het gelijk aanzienlijk minder goedkoop. En dat is toch niet de bedoeling.
Rotterdam is niet de mooiste stad maar het heeft wel zo zijn mooie kanten. Helaas staan er veel minder mooie kanten tegenover. Alhoewel ze wel fanatiek aan het vervangen zijn.
Overigens vreemd is dat met alle kromme vergelijkingen wenen nog niet is langs gekomen.
Zelfs de h&m is daar mooi.
[ afbeelding ]
quote:Op zondag 6 september 2009 13:33 schreef speknek het volgende:
[..]
Utrecht is veeul ouder dan Amsterdam. En in Amsterdam zijn ze met al hun grachten vergeten dat je er ook leuk aan kunt zitten.
[ afbeelding ]
Dat is meer een trieste poging van Amsterdammers om Utrecht na te doen.quote:Op zondag 6 september 2009 13:41 schreef kurk_droog het volgende:
[..]
Genoeg plekken waar je aan de gracht zit. En boeiend of dat nou 10cm boven het water is of 1m.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik wou aleen even zeggen dat je wel aan de gracht kan zitten. Verder vind ik het helemaal niet interessant en blijf ik Amsterdam mooier vinden dan utrecht. Ja die gracht daar is bijzonder maar niet meer dan dat...quote:Op zondag 6 september 2009 13:56 schreef Igen het volgende:
[..]
Dat is meer een trieste poging van Amsterdammers om Utrecht na te doen.
Begrijp me nu niet verkeerd, Amsterdam is een prima stad en er is veel moois te zien. Maar de Oude Gracht in Utrecht is gewoon echt wat bijzonders, iets wat je in Amsterdam gewoon niet hebt.
Niet alleen de Oudegracht, ga voor de lol eens kijken op de Kromme Nieuwegracht, Domplein, overal in de binnenstad prachtige tuinen, Janskerkhof, Ledig Erf met de prachtige Jugendstil-bios, Utrecht (de binnenstad, dwz) heeft echt heel veel te bieden aan esthetisch schoon.quote:Op zondag 6 september 2009 13:56 schreef Igen het volgende:
[..]
Dat is meer een trieste poging van Amsterdammers om Utrecht na te doen.
Begrijp me nu niet verkeerd, Amsterdam is een prima stad en er is veel moois te zien. Maar de Oude Gracht in Utrecht is gewoon echt wat bijzonders, iets wat je in Amsterdam gewoon niet hebt.
Jammer genoeg vergeten ze zo nu en dan een trappetje een onderhoudsbeurt te gevenquote:Op zondag 6 september 2009 13:33 schreef speknek het volgende:
[..]
Utrecht is veeul ouder dan Amsterdam. En in Amsterdam zijn ze met al hun grachten vergeten dat je er ook leuk aan kunt zitten.
[ afbeelding ]
Voor spanning en avontuur hoeft de Utrechter niet naar Bassie en Adriaan, nee.quote:Op zondag 6 september 2009 14:21 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Jammer genoeg vergeten ze zo nu en dan een trappetje een onderhoudsbeurt te geven
quote:Op zondag 6 september 2009 14:18 schreef superworm het volgende:
[..]
Niet alleen de Oudegracht, ga voor de lol eens kijken op de Kromme Nieuwegracht, Domplein, overal in de binnenstad prachtige tuinen, Janskerkhof, Ledig Erf met de prachtige Jugendstil-bios, Utrecht (de binnenstad, dwz) heeft echt heel veel te bieden aan esthetisch schoon.
Ik vind het zelf eigenlijk juist fijn om tussen allemaal flats te lopen. Weet niet precies wat het is maar het doet me wat om ingesloten te zitten tussen allemaal gebouwen. Zal wel komen doordat ik hier tussen ben opgegroeid.quote:Op zondag 6 september 2009 11:55 schreef speknek het volgende:
Maar misschien het grooste manco aan Rotterdam is het gebrek aan open ruimte. De Lijnbaan is een donker smal steegje, de Weena een drukke stinkende weg, het Stadhuisplein een achterafstraatje, zelfs de Koopgoot, die nog enigszins allure heeft, is benedengronds. Alleen het Schouwburgplein maakt een klein beetje aanspraak op een stadskern, en dat is kaal en sfeerloos. Zeker als je allemaal hoogbouw hebt, heeft een stad behoefte aan open ruimte, omdat je stad anders a) claustrofobisch wordt, b) voortdurend in de schaduw ligt. En beide doen niet veel goeds voor het gevoel van veiligheid.
Dat nieuwe gebouw naast de Erasmusbrugquote:Op zondag 6 september 2009 17:07 schreef pc-fr34k het volgende:
Ik ben het wel eens dat er wel lelijke gebouwen tussen zitten, vooral vieze oude gebouwen. Maar ze zijn toch constant bezig Rotterdam te verbouwen. Als je nu die projecten bekijkt die in aanbouw zijn en gepland staan, dat is IMO vette architectuur. Als je alleen houdt van herenhuizen en ander oude stijlen om huisjes neer te pleuren is dat smaak, maar als er dan gebouwen zijn waar echt aan de vormgeving word gedacht en die aparte unieke vormen krijgen dan vind ik dat veel vetter. Je kan niet in de tijd blijven hangen.
Hoeveel doden zijn daar bij gevallen?quote:Op zaterdag 5 september 2009 14:55 schreef IHVK het volgende:
quote:Op zondag 6 september 2009 17:11 schreef TommyGun het volgende:
[..]
Hoeveel doden zijn daar bij gevallen?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |