abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_72482336
-edit-

Niet leuk.

[ Bericht 85% gewijzigd door Biogarde op 06-09-2009 12:24:57 ]
  zondag 6 september 2009 @ 12:22:47 #177
8369 speknek
Another day another slay
pi_72482472
quote:
Op zondag 6 september 2009 12:10 schreef Igen het volgende:
Het Weena heeft overduidelijk veel mooiere en kwalitatief betere gebouwen en er is meer open ruimte. Maar is het daarom ook een aangenamere straat? Ik vind van niet. Zoals ik eerder zei: de gebouwen zijn te groot, ze zijn op de begane grond niet uitnodigend, en de straat is veel te breed.
Ah ja, van Weena zouden ze iets kunnen maken, maar dat vind ik eigenlijk geen onderdeel van het stadscentrum omdat er niet zoveel te doen is. Daarbij staat het er altijd vol met ronkende auto's, en bedoelde ik dus dat als je een groot plein hebt, dat dat een voetgangersgebied moet zijn.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_72482686
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 15:44 schreef Metro2005 het volgende:
Ik vind het jammer om te zeggen maar ik vind het wel waar. Nederland is geen land om erg trots op te zijn. Alles moet op zijn calvinistisch gebouwd worden, we hebben geen mooie steden maar hele kale steden zonder groen, zonder mooie gebouwen en zonder nationaal symbool. En we hebben vinexwijken, moet ik dat nog uitleggen ?
[..]

bijna goed:

Rotterdam:

[ afbeelding ]

Tokyo

[ afbeelding ]

Nog een vergelijking:

Centrum Rotterdam:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Parijs;

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Mooie monumenten in Nederland, een prachtige kerk

[ afbeelding ]

En een 'kerkje' in frankrijk:

[ afbeelding ]

Gadverdamme als ik deze foto's van het centrum van Rotterdam zie ga ik alweer kotsen. Wat een walgelijke sfeerloze klote stad is dat zeg. Mensen die Rotterdam mooi vinden zijn gewoon niks beters gewend, en wonen daar waarschijnlijk al heel hun miserabele leven. En daarnaast heerst er een lompe mentaliteit en is het 1 groot moslim gat. MC donalds noemen ze in Rotterdam cultuur.
  Redactie Frontpage zondag 6 september 2009 @ 12:35:53 #179
145738 superworm
is erbij
pi_72482770

De enige echte winnaar van dit topic.
Steun Stichting Bijen Zonder Zorgen!
op FOK!
op Facebook
op de website
  zondag 6 september 2009 @ 12:49:11 #180
160521 Lakitu
De allervieste.
pi_72483117
quote:
Op zondag 6 september 2009 12:35 schreef superworm het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
De enige echte winnaar van dit topic.
Als je als stad Amsterdam wil kopiėren, doe het dan goed. Godverdomme zeg
Op maandag 7 juni 2010 23:23 schreef Skylark. het volgende:
Nu je op de webcam door Elia met "Ryan ik wil je pijpen" en door Giovanni van Bronckhorst met "LAKITU LAKITU" gequote wordt leg ik me nederig aan je voeten. _O_
  Redactie Frontpage zondag 6 september 2009 @ 12:54:22 #181
145738 superworm
is erbij
pi_72483247
quote:
Op zondag 6 september 2009 12:49 schreef Lakitu het volgende:

[..]

Is gebouwd in de middeleeuwen, net als Amsterdam. Dat Rotjeknor er niet op lijkt is slechts te wijten aan de moffen.
op FOK!
op Facebook
op de website
pi_72483250
quote:

[..]

Het is hier toch allemaal pauper. Als je een stad wilt zien dan ga je naar Parijs of Rome etc.
pi_72483337
-edit-

Pfff.

[ Bericht 95% gewijzigd door Biogarde op 06-09-2009 12:59:21 ]
  zondag 6 september 2009 @ 13:05:08 #184
199318 zwartemarktplaats
met zonder bonnetje
pi_72483533
quote:
Op zondag 6 september 2009 12:15 schreef Igen het volgende:

[..]

Goedkope woongebouwen hoeven niet zo megalomaan groot te zijn als dat flatgebouw langs de Schiedamsedijk.

Goedkope woongebouwen kunnen ook een openbare functie op de begane grond hebben. Kijk maar naar het Meent. Zo hadden veel meer straten in het centrum van Rotterdam moeten zijn.
Dat maakt het gelijk aanzienlijk minder goedkoop. En dat is toch niet de bedoeling.

Rotterdam is niet de mooiste stad maar het heeft wel zo zijn mooie kanten. Helaas staan er veel minder mooie kanten tegenover. Alhoewel ze wel fanatiek aan het vervangen zijn.

Overigens vreemd is dat met alle kromme vergelijkingen wenen nog niet is langs gekomen.
Zelfs de h&m is daar mooi.

pi_72483772
quote:
Op zondag 6 september 2009 13:05 schreef zwartemarktplaats het volgende:

[..]

Dat maakt het gelijk aanzienlijk minder goedkoop. En dat is toch niet de bedoeling.

Rotterdam is niet de mooiste stad maar het heeft wel zo zijn mooie kanten. Helaas staan er veel minder mooie kanten tegenover. Alhoewel ze wel fanatiek aan het vervangen zijn.

Overigens vreemd is dat met alle kromme vergelijkingen wenen nog niet is langs gekomen.

[ afbeelding ]
Prachtige stad inderdaad. Maar dat vind ik a snel in Oostenrijk..
  zondag 6 september 2009 @ 13:33:03 #186
8369 speknek
Another day another slay
pi_72484264
quote:
Utrecht is veeul ouder dan Amsterdam. En in Amsterdam zijn ze met al hun grachten vergeten dat je er ook leuk aan kunt zitten.

They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_72484393
quote:
Op zondag 6 september 2009 13:05 schreef zwartemarktplaats het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
pi_72484464
quote:
Op zondag 6 september 2009 13:33 schreef speknek het volgende:

[..]

Utrecht is veeul ouder dan Amsterdam. En in Amsterdam zijn ze met al hun grachten vergeten dat je er ook leuk aan kunt zitten.

[ afbeelding ]
Genoeg plekken waar je aan de gracht zit. En boeiend of dat nou 10cm boven het water is of 1m.

pi_72484518
Ja leuk man als je een verkeerde stap zet heb je natte kleren.
Feyenoord Rotterdam
pi_72484808
De Hoogstraat ziet er tegenwoordig anders uit, ze zijn het helemaal aan het vernieuwen
Acht van de negen stemmen in mijn hoofd zeggen me dat ik niet gek ben, de negende neuriet de Tetris melodie.
ɹǝıɥ ɥɔız ʇpuıʌǝq n
pi_72484871
quote:
Op zondag 6 september 2009 13:41 schreef kurk_droog het volgende:

[..]

Genoeg plekken waar je aan de gracht zit. En boeiend of dat nou 10cm boven het water is of 1m.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Dat is meer een trieste poging van Amsterdammers om Utrecht na te doen.

Begrijp me nu niet verkeerd, Amsterdam is een prima stad en er is veel moois te zien. Maar de Oude Gracht in Utrecht is gewoon echt wat bijzonders, iets wat je in Amsterdam gewoon niet hebt.
pi_72484917
quote:
Op zondag 6 september 2009 13:56 schreef Igen het volgende:

[..]

Begrijp me nu niet verkeerd, Amsterdam is een prima stad en er is veel moois te zien. Maar de Oude Gracht in Utrecht is gewoon echt wat bijzonders, iets wat je in Amsterdam gewoon niet hebt.
Ik wou aleen even zeggen dat je wel aan de gracht kan zitten. Verder vind ik het helemaal niet interessant en blijf ik Amsterdam mooier vinden dan utrecht. Ja die gracht daar is bijzonder maar niet meer dan dat...
  Redactie Frontpage zondag 6 september 2009 @ 14:18:55 #193
145738 superworm
is erbij
pi_72485572
quote:
Op zondag 6 september 2009 13:56 schreef Igen het volgende:

[..]

Niet alleen de Oudegracht, ga voor de lol eens kijken op de Kromme Nieuwegracht, Domplein, overal in de binnenstad prachtige tuinen, Janskerkhof, Ledig Erf met de prachtige Jugendstil-bios, Utrecht (de binnenstad, dwz) heeft echt heel veel te bieden aan esthetisch schoon.
op FOK!
op Facebook
op de website
pi_72485628
quote:
Op zondag 6 september 2009 13:33 schreef speknek het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Jammer genoeg vergeten ze zo nu en dan een trappetje een onderhoudsbeurt te geven
  Redactie Frontpage zondag 6 september 2009 @ 14:38:15 #195
145738 superworm
is erbij
pi_72486161
quote:
Op zondag 6 september 2009 14:21 schreef Fastmatti het volgende:

[..]

Jammer genoeg vergeten ze zo nu en dan een trappetje een onderhoudsbeurt te geven
Voor spanning en avontuur hoeft de Utrechter niet naar Bassie en Adriaan, nee.
op FOK!
op Facebook
op de website
pi_72487126
quote:
Op zondag 6 september 2009 14:18 schreef superworm het volgende:

[..]

Niet alleen de Oudegracht, ga voor de lol eens kijken op de Kromme Nieuwegracht, Domplein, overal in de binnenstad prachtige tuinen, Janskerkhof, Ledig Erf met de prachtige Jugendstil-bios, Utrecht (de binnenstad, dwz) heeft echt heel veel te bieden aan esthetisch schoon.

Het is geen wedstrijd tussen Amsterdam en Utrecht hoor hier. Beide zijn gewoon mooie steden.
  † In Memoriam † zondag 6 september 2009 @ 17:07:30 #197
67005 pc-fr34k
"Internet=Telepathie"
pi_72490112
quote:
Op zondag 6 september 2009 11:55 schreef speknek het volgende:
Maar misschien het grooste manco aan Rotterdam is het gebrek aan open ruimte. De Lijnbaan is een donker smal steegje, de Weena een drukke stinkende weg, het Stadhuisplein een achterafstraatje, zelfs de Koopgoot, die nog enigszins allure heeft, is benedengronds. Alleen het Schouwburgplein maakt een klein beetje aanspraak op een stadskern, en dat is kaal en sfeerloos. Zeker als je allemaal hoogbouw hebt, heeft een stad behoefte aan open ruimte, omdat je stad anders a) claustrofobisch wordt, b) voortdurend in de schaduw ligt. En beide doen niet veel goeds voor het gevoel van veiligheid.
Ik vind het zelf eigenlijk juist fijn om tussen allemaal flats te lopen. Weet niet precies wat het is maar het doet me wat om ingesloten te zitten tussen allemaal gebouwen. Zal wel komen doordat ik hier tussen ben opgegroeid.

Claustrofobisch vind ik het eigenlijk helemaal niet, eerder meer "knus". Je kan ook weer zeggen dat veel open ruimtes agorafobie in de hand speelt. En qua schaduw, in mijn ervaring loop je, mits de zon schijnt, altijd aan 1 kant van een straat in de zon en aan de andere in de schaduw.
Zin in lekker int zonnetje lopen of heb je geen zin in die kut zon in je ogen? Dat kiest je dus zef. I-DE-AAL.

Waarom zou je telkens allemaal open ruimte willen? Daar zijn toch al parken en pleinen voor? Je hebt echt geen ruimte nodig om rond te lopen hoor, de stoepen zijn breed genoeg voor tweerichtingsverkeer aan beiden zijde. .

Laten we het maar op smaak en wat je gewend bent houden. Ik vind het weer niks om stilte en leegte te hebben. Ik wil auto's zien rijden, mensen zien lopen of het nou 4 uur in de middag of nacht is. Ik voel me zeker een stuk veiliger als ik weet dat er andere mensen zijn dan dat ik op een lange dijk loopt in 't pikkedonker en daar niemand in het zicht is. En het beste aan dat er zo een heleboel dicht bij elkaar zit is dat je alles wel op loopafstand hebt en een hoop bij elkaar is geplaatst.
Ff snel de keuze uit 3 avondwinkels op loopafstand als de normale winkels al dicht zijn, 6 coffeeshops in de directe omgeving en paar minuutjes verder nog een hele hoop.

Ik ben het wel eens dat er wel lelijke gebouwen tussen zitten, vooral vieze oude gebouwen. Maar ze zijn toch constant bezig Rotterdam te verbouwen. Als je nu die projecten bekijkt die in aanbouw zijn en gepland staan, dat is IMO vette architectuur. Als je alleen houdt van herenhuizen en ander oude stijlen om huisjes neer te pleuren is dat smaak, maar als er dan gebouwen zijn waar echt aan de vormgeving word gedacht en die aparte unieke vormen krijgen dan vind ik dat veel vetter. Je kan niet in de tijd blijven hangen.
Wij zijn artificial intelligence. Overclock jezelf maar hou jezelf wel goed koel.
Ik ben gematigd verslaafd aan drugs-ik kan stoppen voor een periode of altijd-maar altijd is zo lang-leef in zonde met mate(n)
http://pc-fr34k.hyves.nl/blog/
pi_72490176
quote:
Op zondag 6 september 2009 17:07 schreef pc-fr34k het volgende:
Ik ben het wel eens dat er wel lelijke gebouwen tussen zitten, vooral vieze oude gebouwen. Maar ze zijn toch constant bezig Rotterdam te verbouwen. Als je nu die projecten bekijkt die in aanbouw zijn en gepland staan, dat is IMO vette architectuur. Als je alleen houdt van herenhuizen en ander oude stijlen om huisjes neer te pleuren is dat smaak, maar als er dan gebouwen zijn waar echt aan de vormgeving word gedacht en die aparte unieke vormen krijgen dan vind ik dat veel vetter. Je kan niet in de tijd blijven hangen.
Dat nieuwe gebouw naast de Erasmusbrug
Feyenoord Rotterdam
  zondag 6 september 2009 @ 17:11:44 #199
137676 TommyGun
Stik er maar in!
pi_72490231
quote:
Op zaterdag 5 september 2009 14:55 schreef IHVK het volgende:
Rotterdam saai noemen.

Hoeveel evenementen waren er deze zomer 150 ofzo?

Zaten echt hele leuke bij.
Hoeveel doden zijn daar bij gevallen?
pi_72490512
quote:
Op zondag 6 september 2009 17:11 schreef TommyGun het volgende:

[..]

Hoeveel doden zijn daar bij gevallen?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')