abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_72461285
Rotterdam saai noemen.

Hoeveel evenementen waren er deze zomer 150 ofzo?

Zaten echt hele leuke bij.
pi_72461587
En zelfs zonder evenementen valt er altijd wel iets te beleven.
Cool story, Hansel.
pi_72461689
quote:
Op zaterdag 5 september 2009 14:12 schreef Otis. het volgende:

[..]

Dat is geen kerkje, dat is een katedraal.
Sterker nog, het is het grootste gebouw dat geheel uit steen bestaat op aarde
"De wetende is karig met zijn woorden; de woordenrijke is onwetend."
Lao-Tse
PSN(ps3): Appelknaller
pi_72461694
japanofielen
pi_72464773
quote:
Op zaterdag 5 september 2009 14:55 schreef IHVK het volgende:
Rotterdam saai noemen.

Dat is nu ook wel ten einde met dat tuig van jullie
pi_72465308
Goh, anders vergelijk je even een heel land met één stad . Dat slaat ook nergens op en is bijna net zo debiel als Tokyo en Rotterdam vergelijken.
Cool story, Hansel.
pi_72465398
quote:
Rotterdam saai noemen.

Allemaal zo succesvol als het jongerenjaar.
pi_72465450
quote:
Op zaterdag 5 september 2009 17:34 schreef wikwakka2 het volgende:
Goh, anders vergelijk je even een heel land met één stad . Dat slaat ook nergens op en is bijna net zo debiel als Tokyo en Rotterdam vergelijken.
wie dan?
  zaterdag 5 september 2009 @ 18:13:29 #159
267062 Ranking_Joe
A tribute to John
pi_72466311
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 20:37 schreef Siniti het volgende:

[..]

Heeft doof zijn ook jouw vermogen om normaal te typen aangetast ofzo?
lol
Round the world
pi_72471945

Ik vind Rotterdam toch best aardig geworden. Zeker als je weet dat het centrum nog pas 60 jaar oud is, en de stad zelf nog geen 500.000 inwoners heeft. In die zin is het dus niet fair om het te vergelijken met veel oudere steden als Amsterdam, of veel grotere steden als Tokyo.
pi_72476648
quote:
Op zaterdag 5 september 2009 12:22 schreef wikwakka2 het volgende:

[..]

Gast, weet waar je het over hebt . Die expats zijn weggegaan omdat ze ontslagen zijn, hun verblijfs- en werkvergunning is stopgezet en ze het land hebben moeten verlaten. De sharia wetgeving heeft daar dus totaal nìks mee te maken.
Je hebt duidelijk geen idee waarover je praat maar ik zal toch de moeite nemen om wat bronnen te zoeken....
quote:
Het parkeerterrein van het vliegveld van Dubai staat vol met dure auto's. Niks nieuws, zou u zeggen, maar de afgelopen vier maanden zijn er volgens The Times zo'n 3000 BMW's, Mercedessen en Porsches achtergelaten door expats die hun schulden niet meer kunnen betalen.

Bij de meeste vierwielers zitten de sleuteltjes nog in het contact, met onder de ruitenwissers een briefje voor de schuldeiser. De creditcards in de handschoenenvakjes zijn voor vertrek helemaal leeg getrokken. De vluchtende expats zijn duidelijk liever hun auto kwijt, dan dat ze de rest van hun leven moeten slijten in een strenge islamitische gevangenis.

Sharia
Dubai hanteert namelijk de sharia, de islamitische wet. Dat betekent dat mensen die hun schulden niet kunnen betalen, zwaar gestraft worden. Op het uitschrijven van een cheque die niet geïnd kan worden staat al een gevangenisstraf.

De enige manier om daar onderuit te komen, is door het land te ontvluchten. De meeste Dubaise banken hebben geen filialen in bijvoorbeeld Groot-Brittannië of India en zijn ook niet verbonden aan financiële instellingen in die landen. Schuldenaars die op de vlucht slaan, kunnen dus niet terug worden gevonden
Ze zijn dus weggegaan omdat ze dus hoge gevangenisstraffen boven het hoofd hingen....

http://www.zibb.nl/102454(...)luchten-het-land.htm

http://www.z24.nl/bijzake(...)ubai_loopt_leeg.html

http://business.timesonli(...)f/article5663618.ece

http://www.skyscrapercity.com/showthread.php?t=804658

http://www.vastgoedplatform.be/dubai-loopt-leeg/

http://925.nl/archief/200(...)s-het-nieuws-van-529
When I die, I want to go peacefully like my Grandfather did, in his sleep -- not screaming, like the passengers in his car.
  zondag 6 september 2009 @ 11:08:55 #162
8369 speknek
Another day another slay
pi_72480723
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 17:02 schreef Hi_flyer het volgende:
In het gunstigste geval mogen de omringende dorpen als utrecht, amsterdam, den haag etc de schaduw aanraken van Rotterdam.

Rotterdam
Je weet dat het hoogste gebouw van Nederland in Utrecht gepland staat? .
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_72480964
quote:
Op zondag 6 september 2009 00:40 schreef Winner_Taco het volgende:

[..]

Je hebt duidelijk geen idee waarover je praat maar ik zal toch de moeite nemen om wat bronnen te zoeken....
[..]

Ze zijn dus weggegaan omdat ze dus hoge gevangenisstraffen boven het hoofd hingen....

http://www.zibb.nl/102454(...)luchten-het-land.htm

http://www.z24.nl/bijzake(...)ubai_loopt_leeg.html

http://business.timesonli(...)f/article5663618.ece

http://www.skyscrapercity.com/showthread.php?t=804658

http://www.vastgoedplatform.be/dubai-loopt-leeg/

http://925.nl/archief/200(...)s-het-nieuws-van-529
Dus? Dat lijkt mij nou precies wat veel rechtse mensen in Nederland ook graag zouden zien, dat arme werkeloze buitenlandse sloebers het land uit gaan ipv. profiteren van uitkeringen etc.
pi_72480988
quote:
Op zaterdag 5 september 2009 21:37 schreef FinancialBubble het volgende:
[ afbeelding ]

Ik vind Rotterdam toch best aardig geworden. Zeker als je weet dat het centrum nog pas 60 jaar oud is, en de stad zelf nog geen 500.000 inwoners heeft. In die zin is het dus niet fair om het te vergelijken met veel oudere steden als Amsterdam, of veel grotere steden als Tokyo.
Het centrum is "pas" 60 jaar oud? Ik zou zeggen: het is al 60 jaar oud en nog steeds lijkt het nergens naar.

Kijk eens naar een stad als Düsseldorf, daar was ook het hele centrum platgebombardeerd. Maar daar heeft men de wederopbouw gewoon wat beter aangepakt, met als resultaat een centrum dat wél gezellig is.
pi_72481034
quote:
Op zondag 6 september 2009 11:21 schreef Igen het volgende:

[..]

Het centrum is "pas" 60 jaar oud? Ik zou zeggen: het is al 60 jaar oud en nog steeds lijkt het nergens naar.

Kijk eens naar een stad als Düsseldorf, daar was ook het hele centrum platgebombardeerd. Maar daar heeft men de wederopbouw gewoon wat beter aangepakt, met als resultaat een centrum dat wél gezellig is.
Wat vind je er dan niet gezellig aan?

Ik woon zelf in Noord Holland, maar als ik in Rotterdam bij familie op bezoek ga ervaar ik helemaal niet zo'n negatieve/saaie sfeer zoals velen hier wel.
pi_72481504
quote:
Op zaterdag 5 september 2009 04:28 schreef John_Difool het volgende:

6: Groningen heeft maar een vreemde kleine binnenstad
Een prachtige binnenstad
'Wish I was old and a little sentimental'
Porcupine Tee - Normal
  zondag 6 september 2009 @ 11:48:37 #167
132185 Biogarde
Neef van Bassie.
pi_72481637
Kunnen we het overigens qua 40-45 uitspraken een beetje beperken? Ik lees nu over nazi's die hun werk niet hebben afgemaakt, dat ze stukken in Nederland vergeten zijn plat te leggen.

OMG, als je dergelijke uitspraken doet ben je niet goed. Echt. Je mag het denken, alleen hier niet posten. Doe je dit wel, even goede vrienden, maar dan lever ik je over aan onze vrienden in het donkerblauw.
Bio is baas. Ik ben niet meer op straat. Ik rij alleen langs om te kijken hoe het gaat.
pi_72481638
quote:
Op zondag 6 september 2009 11:24 schreef FlyingLikeAnAngel het volgende:

[..]

Wat vind je er dan niet gezellig aan?

Ik woon zelf in Noord Holland, maar als ik in Rotterdam bij familie op bezoek ga ervaar ik helemaal niet zo'n negatieve/saaie sfeer zoals velen hier wel.
Er is zo veel mis met het centrum. Om eens wat te noemen:

- Het Weena is ongezellig, omdat al die hoge gebouwen naar binnen gekeerd zijn, ook op de begane grond. Ze hebben daar geen functie die mensen op straat uitnodigt naar binnen te komen, zoals winkels / restaurants / musea etc.

- De Coolsingel is ongezellig, omdat hij veel te breed is. Zelfs met aan weerszijden een rij grote bomen, zelfs met al die paviljoens op de stoep voelt de straat kaal en desolaat.

- De meeste straten in het centrum zijn betegeld met standaard betonklinkers en standaard betonstoeptegels die je normaal gesproken in saaie woonwijken uit de jaren '70 en '80 tegenkomt. Totaal sfeerloos.

- Het centrum staat vol met brede gebouwen. De lijnbaan is van begin tot het eind hetzelfde. De Schiedamsedijk ook, van begin tot het eind staat er een en hetzelfde saaie flatgebouw langs. Wat steden als Amsterdam of Düsseldorf leuk maakt, is juist de afwisselendheid van de bebouwing. Zelfs als je flatgebouwen hebt, dan bestaan die hoogstens uit één portiek en zijn dus hoogstens zo'n 20 meter breed. En doordat alle gebouwen door andere opdrachtgevers zijn gebouwd krijg je afwisseling.
  zondag 6 september 2009 @ 11:55:35 #169
8369 speknek
Another day another slay
pi_72481826
Het centrum van Rotterdam heeft twee grote manco's (afgezien van het publiek dat er komt): Een groot gedeelte van de bouwstijl is jaren zestig/zeventig Nieuwe Zakelijkheid waarbij veel nieuwe goedkope materialen (zoals beton, plastics en metalen) is gebruikt, en dat is eigenlijk een groot fiasco gebleken in termen van ouderdom, beton wordt heel vlekkerig en lelijk na een aantal jaren. Dat het expres goedkoop is gehouden zodat iedereen er weer kon wonen heeft er trouwens ook voor gezorgd dat er nu zoveel paupers wonen, maar dat terzijde.

Maar misschien het grooste manco aan Rotterdam is het gebrek aan open ruimte. De Lijnbaan is een donker smal steegje, de Weena een drukke stinkende weg, het Stadhuisplein een achterafstraatje, zelfs de Koopgoot, die nog enigszins allure heeft, is benedengronds. Alleen het Schouwburgplein maakt een klein beetje aanspraak op een stadskern, en dat is kaal en sfeerloos. Zeker als je allemaal hoogbouw hebt, heeft een stad behoefte aan open ruimte, omdat je stad anders a) claustrofobisch wordt, b) voortdurend in de schaduw ligt. En beide doen niet veel goeds voor het gevoel van veiligheid.

Overigens geldt precies hetzelfde probleem voor Tokyo, dat heeft ongeveer twaalf kleine stadskernen, maar geen springt er echt bovenuit als het om een open plein gaat, of mooie gebouwen waar je voor op een terrasje kunt flaneren. Dat Tokyo dan wel een vriendelijke stad is waar je als meisje 's nachts in een minirokje en een geldzak kunt rond huppelen zonder dat iemand ook maar naar je omkijkt, heeft dan weer alles met de bevolking te maken.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  zondag 6 september 2009 @ 12:00:53 #170
199318 zwartemarktplaats
met zonder bonnetje
pi_72481971
quote:
Op zondag 6 september 2009 11:21 schreef Igen het volgende:

[..]

Nee gezelligheid was echt een eerste prioriteit.
pi_72482037
quote:
Op zondag 6 september 2009 12:00 schreef zwartemarktplaats het volgende:

[..]

Nee gezelligheid was echt een eerste prioriteit.
Helaas niet nee.
pi_72482108
We kunnen weer groepen tegen elkaar gaan uitspelen, zodat Rotterdam weer wordt platgelegd.
  zondag 6 september 2009 @ 12:08:22 #173
199318 zwartemarktplaats
met zonder bonnetje
pi_72482155
quote:
Op zondag 6 september 2009 12:03 schreef Igen het volgende:

[..]

Helaas niet nee.
Ik denk dat er meer vraag was naar goedkope woning dan huisjes van peperkoek?
pi_72482201
quote:
Op zondag 6 september 2009 11:55 schreef speknek het volgende:
Het centrum van Rotterdam heeft twee grote manco's (afgezien van het publiek dat er komt): Een groot gedeelte van de bouwstijl is jaren zestig/zeventig Nieuwe Zakelijkheid waarbij veel nieuwe goedkope materialen (zoals beton, plastics en metalen) is gebruikt, en dat is eigenlijk een groot fiasco gebleken in termen van ouderdom, beton wordt heel vlekkerig en lelijk na een aantal jaren. Dat het expres goedkoop is gehouden zodat iedereen er weer kon wonen heeft er trouwens ook voor gezorgd dat er nu zoveel paupers wonen, maar dat terzijde.

Maar misschien het grooste manco aan Rotterdam is het gebrek aan open ruimte. De Lijnbaan is een donker smal steegje, de Weena een drukke stinkende weg, het Stadhuisplein een achterafstraatje, zelfs de Koopgoot, die nog enigszins allure heeft, is benedengronds. Alleen het Schouwburgplein maakt een klein beetje aanspraak op een stadskern, en dat is kaal en sfeerloos. Zeker als je allemaal hoogbouw hebt, heeft een stad behoefte aan open ruimte, omdat je stad anders a) claustrofobisch wordt, b) voortdurend in de schaduw ligt. En beide doen niet veel goeds voor het gevoel van veiligheid.
Een gebrek aan open ruimte? Grappig, ik heb dus het idee dat er juist teveel open ruimte is. En de architectuur hoeft ook geen breekpunt te zijn.

Omdat een plaatje meer zegt dan 1000 woorden, hier twee plaatjes van straten in een stadscentrum, die na de Tweede Wereldoorlog zijn aangelegd:

Het Weena in Rotterdam

De Schadowstraße in Düsseldorf

Het Weena heeft overduidelijk veel mooiere en kwalitatief betere gebouwen en er is meer open ruimte. Maar is het daarom ook een aangenamere straat? Ik vind van niet. Zoals ik eerder zei: de gebouwen zijn te groot, ze zijn op de begane grond niet uitnodigend, en de straat is veel te breed.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 06-09-2009 12:12:00 ]
pi_72482310
quote:
Op zondag 6 september 2009 12:08 schreef zwartemarktplaats het volgende:

[..]

Ik denk dat er meer vraag was naar goedkope woning dan huisjes van peperkoek?
Goedkope woongebouwen hoeven niet zo megalomaan groot te zijn als dat flatgebouw langs de Schiedamsedijk.

Goedkope woongebouwen kunnen ook een openbare functie op de begane grond hebben. Kijk maar naar het Meent. Zo hadden veel meer straten in het centrum van Rotterdam moeten zijn.
pi_72482336
-edit-

Niet leuk.

[ Bericht 85% gewijzigd door Biogarde op 06-09-2009 12:24:57 ]
  zondag 6 september 2009 @ 12:22:47 #177
8369 speknek
Another day another slay
pi_72482472
quote:
Op zondag 6 september 2009 12:10 schreef Igen het volgende:
Het Weena heeft overduidelijk veel mooiere en kwalitatief betere gebouwen en er is meer open ruimte. Maar is het daarom ook een aangenamere straat? Ik vind van niet. Zoals ik eerder zei: de gebouwen zijn te groot, ze zijn op de begane grond niet uitnodigend, en de straat is veel te breed.
Ah ja, van Weena zouden ze iets kunnen maken, maar dat vind ik eigenlijk geen onderdeel van het stadscentrum omdat er niet zoveel te doen is. Daarbij staat het er altijd vol met ronkende auto's, en bedoelde ik dus dat als je een groot plein hebt, dat dat een voetgangersgebied moet zijn.
pi_72482686
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 15:44 schreef Metro2005 het volgende:
Ik vind het jammer om te zeggen maar ik vind het wel waar. Nederland is geen land om erg trots op te zijn. Alles moet op zijn calvinistisch gebouwd worden, we hebben geen mooie steden maar hele kale steden zonder groen, zonder mooie gebouwen en zonder nationaal symbool. En we hebben vinexwijken, moet ik dat nog uitleggen ?
[..]

bijna goed:

Rotterdam:

[ afbeelding ]

Tokyo

[ afbeelding ]

Nog een vergelijking:

Centrum Rotterdam:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Parijs;

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Mooie monumenten in Nederland, een prachtige kerk

[ afbeelding ]

En een 'kerkje' in frankrijk:

[ afbeelding ]

Gadverdamme als ik deze foto's van het centrum van Rotterdam zie ga ik alweer kotsen. Wat een walgelijke sfeerloze klote stad is dat zeg. Mensen die Rotterdam mooi vinden zijn gewoon niks beters gewend, en wonen daar waarschijnlijk al heel hun miserabele leven. En daarnaast heerst er een lompe mentaliteit en is het 1 groot moslim gat. MC donalds noemen ze in Rotterdam cultuur.
  Redactie Frontpage zondag 6 september 2009 @ 12:35:53 #179
145738 superworm
is erbij
pi_72482770

De enige echte winnaar van dit topic.
Steun Stichting Bijen Zonder Zorgen!
op FOK!
op Facebook
op de website
  zondag 6 september 2009 @ 12:49:11 #180
160521 Lakitu
De allervieste.
pi_72483117
quote:
Op zondag 6 september 2009 12:35 schreef superworm het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
De enige echte winnaar van dit topic.
Als je als stad Amsterdam wil kopiëren, doe het dan goed. Godverdomme zeg
Op maandag 7 juni 2010 23:23 schreef Skylark. het volgende:
Nu je op de webcam door Elia met "Ryan ik wil je pijpen" en door Giovanni van Bronckhorst met "LAKITU LAKITU" gequote wordt leg ik me nederig aan je voeten. _O_
  Redactie Frontpage zondag 6 september 2009 @ 12:54:22 #181
145738 superworm
is erbij
pi_72483247
quote:
Op zondag 6 september 2009 12:49 schreef Lakitu het volgende:

[..]

Is gebouwd in de middeleeuwen, net als Amsterdam. Dat Rotjeknor er niet op lijkt is slechts te wijten aan de moffen.
op FOK!
op Facebook
op de website
pi_72483250
quote:

[..]

Het is hier toch allemaal pauper. Als je een stad wilt zien dan ga je naar Parijs of Rome etc.
pi_72483337
-edit-

Pfff.

[ Bericht 95% gewijzigd door Biogarde op 06-09-2009 12:59:21 ]
  zondag 6 september 2009 @ 13:05:08 #184
199318 zwartemarktplaats
met zonder bonnetje
pi_72483533
quote:
Op zondag 6 september 2009 12:15 schreef Igen het volgende:

[..]

Goedkope woongebouwen hoeven niet zo megalomaan groot te zijn als dat flatgebouw langs de Schiedamsedijk.

Goedkope woongebouwen kunnen ook een openbare functie op de begane grond hebben. Kijk maar naar het Meent. Zo hadden veel meer straten in het centrum van Rotterdam moeten zijn.
Dat maakt het gelijk aanzienlijk minder goedkoop. En dat is toch niet de bedoeling.

Rotterdam is niet de mooiste stad maar het heeft wel zo zijn mooie kanten. Helaas staan er veel minder mooie kanten tegenover. Alhoewel ze wel fanatiek aan het vervangen zijn.

Overigens vreemd is dat met alle kromme vergelijkingen wenen nog niet is langs gekomen.
Zelfs de h&m is daar mooi.

pi_72483772
quote:
Op zondag 6 september 2009 13:05 schreef zwartemarktplaats het volgende:

[..]

Dat maakt het gelijk aanzienlijk minder goedkoop. En dat is toch niet de bedoeling.

Rotterdam is niet de mooiste stad maar het heeft wel zo zijn mooie kanten. Helaas staan er veel minder mooie kanten tegenover. Alhoewel ze wel fanatiek aan het vervangen zijn.

Overigens vreemd is dat met alle kromme vergelijkingen wenen nog niet is langs gekomen.

[ afbeelding ]
Prachtige stad inderdaad. Maar dat vind ik a snel in Oostenrijk..
  zondag 6 september 2009 @ 13:33:03 #186
8369 speknek
Another day another slay
pi_72484264
quote:
Utrecht is veeul ouder dan Amsterdam. En in Amsterdam zijn ze met al hun grachten vergeten dat je er ook leuk aan kunt zitten.

pi_72484393
quote:
Op zondag 6 september 2009 13:05 schreef zwartemarktplaats het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
pi_72484464
quote:
Op zondag 6 september 2009 13:33 schreef speknek het volgende:

[..]

Utrecht is veeul ouder dan Amsterdam. En in Amsterdam zijn ze met al hun grachten vergeten dat je er ook leuk aan kunt zitten.

[ afbeelding ]
Genoeg plekken waar je aan de gracht zit. En boeiend of dat nou 10cm boven het water is of 1m.

pi_72484518
Ja leuk man als je een verkeerde stap zet heb je natte kleren.
Feyenoord Rotterdam
pi_72484808
De Hoogstraat ziet er tegenwoordig anders uit, ze zijn het helemaal aan het vernieuwen
Acht van de negen stemmen in mijn hoofd zeggen me dat ik niet gek ben, de negende neuriet de Tetris melodie.
ɹǝıɥ ɥɔız ʇpuıʌǝq n
pi_72484871
quote:
Op zondag 6 september 2009 13:41 schreef kurk_droog het volgende:

[..]

Genoeg plekken waar je aan de gracht zit. En boeiend of dat nou 10cm boven het water is of 1m.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Dat is meer een trieste poging van Amsterdammers om Utrecht na te doen.

Begrijp me nu niet verkeerd, Amsterdam is een prima stad en er is veel moois te zien. Maar de Oude Gracht in Utrecht is gewoon echt wat bijzonders, iets wat je in Amsterdam gewoon niet hebt.
pi_72484917
quote:
Op zondag 6 september 2009 13:56 schreef Igen het volgende:

[..]

Begrijp me nu niet verkeerd, Amsterdam is een prima stad en er is veel moois te zien. Maar de Oude Gracht in Utrecht is gewoon echt wat bijzonders, iets wat je in Amsterdam gewoon niet hebt.
Ik wou aleen even zeggen dat je wel aan de gracht kan zitten. Verder vind ik het helemaal niet interessant en blijf ik Amsterdam mooier vinden dan utrecht. Ja die gracht daar is bijzonder maar niet meer dan dat...
  Redactie Frontpage zondag 6 september 2009 @ 14:18:55 #193
145738 superworm
is erbij
pi_72485572
quote:
Op zondag 6 september 2009 13:56 schreef Igen het volgende:

[..]

Niet alleen de Oudegracht, ga voor de lol eens kijken op de Kromme Nieuwegracht, Domplein, overal in de binnenstad prachtige tuinen, Janskerkhof, Ledig Erf met de prachtige Jugendstil-bios, Utrecht (de binnenstad, dwz) heeft echt heel veel te bieden aan esthetisch schoon.
op FOK!
op Facebook
op de website
pi_72485628
quote:
Op zondag 6 september 2009 13:33 schreef speknek het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Jammer genoeg vergeten ze zo nu en dan een trappetje een onderhoudsbeurt te geven
  Redactie Frontpage zondag 6 september 2009 @ 14:38:15 #195
145738 superworm
is erbij
pi_72486161
quote:
Op zondag 6 september 2009 14:21 schreef Fastmatti het volgende:

[..]

Jammer genoeg vergeten ze zo nu en dan een trappetje een onderhoudsbeurt te geven
Voor spanning en avontuur hoeft de Utrechter niet naar Bassie en Adriaan, nee.
op FOK!
op Facebook
op de website
pi_72487126
quote:
Op zondag 6 september 2009 14:18 schreef superworm het volgende:

[..]

Niet alleen de Oudegracht, ga voor de lol eens kijken op de Kromme Nieuwegracht, Domplein, overal in de binnenstad prachtige tuinen, Janskerkhof, Ledig Erf met de prachtige Jugendstil-bios, Utrecht (de binnenstad, dwz) heeft echt heel veel te bieden aan esthetisch schoon.

Het is geen wedstrijd tussen Amsterdam en Utrecht hoor hier. Beide zijn gewoon mooie steden.
  † In Memoriam † zondag 6 september 2009 @ 17:07:30 #197
67005 pc-fr34k
"Internet=Telepathie"
pi_72490112
quote:
Op zondag 6 september 2009 11:55 schreef speknek het volgende:
Ik vind het zelf eigenlijk juist fijn om tussen allemaal flats te lopen. Weet niet precies wat het is maar het doet me wat om ingesloten te zitten tussen allemaal gebouwen. Zal wel komen doordat ik hier tussen ben opgegroeid.

Claustrofobisch vind ik het eigenlijk helemaal niet, eerder meer "knus". Je kan ook weer zeggen dat veel open ruimtes agorafobie in de hand speelt. En qua schaduw, in mijn ervaring loop je, mits de zon schijnt, altijd aan 1 kant van een straat in de zon en aan de andere in de schaduw.
Zin in lekker int zonnetje lopen of heb je geen zin in die kut zon in je ogen? Dat kiest je dus zef. I-DE-AAL.

Waarom zou je telkens allemaal open ruimte willen? Daar zijn toch al parken en pleinen voor? Je hebt echt geen ruimte nodig om rond te lopen hoor, de stoepen zijn breed genoeg voor tweerichtingsverkeer aan beiden zijde. .

Laten we het maar op smaak en wat je gewend bent houden. Ik vind het weer niks om stilte en leegte te hebben. Ik wil auto's zien rijden, mensen zien lopen of het nou 4 uur in de middag of nacht is. Ik voel me zeker een stuk veiliger als ik weet dat er andere mensen zijn dan dat ik op een lange dijk loopt in 't pikkedonker en daar niemand in het zicht is. En het beste aan dat er zo een heleboel dicht bij elkaar zit is dat je alles wel op loopafstand hebt en een hoop bij elkaar is geplaatst.
Ff snel de keuze uit 3 avondwinkels op loopafstand als de normale winkels al dicht zijn, 6 coffeeshops in de directe omgeving en paar minuutjes verder nog een hele hoop.

Ik ben het wel eens dat er wel lelijke gebouwen tussen zitten, vooral vieze oude gebouwen. Maar ze zijn toch constant bezig Rotterdam te verbouwen. Als je nu die projecten bekijkt die in aanbouw zijn en gepland staan, dat is IMO vette architectuur. Als je alleen houdt van herenhuizen en ander oude stijlen om huisjes neer te pleuren is dat smaak, maar als er dan gebouwen zijn waar echt aan de vormgeving word gedacht en die aparte unieke vormen krijgen dan vind ik dat veel vetter. Je kan niet in de tijd blijven hangen.
Wij zijn artificial intelligence. Overclock jezelf maar hou jezelf wel goed koel.
Ik ben gematigd verslaafd aan drugs-ik kan stoppen voor een periode of altijd-maar altijd is zo lang-leef in zonde met mate(n)
http://pc-fr34k.hyves.nl/blog/
pi_72490176
quote:
Op zondag 6 september 2009 17:07 schreef pc-fr34k het volgende:
Ik ben het wel eens dat er wel lelijke gebouwen tussen zitten, vooral vieze oude gebouwen. Maar ze zijn toch constant bezig Rotterdam te verbouwen. Als je nu die projecten bekijkt die in aanbouw zijn en gepland staan, dat is IMO vette architectuur. Als je alleen houdt van herenhuizen en ander oude stijlen om huisjes neer te pleuren is dat smaak, maar als er dan gebouwen zijn waar echt aan de vormgeving word gedacht en die aparte unieke vormen krijgen dan vind ik dat veel vetter. Je kan niet in de tijd blijven hangen.
Dat nieuwe gebouw naast de Erasmusbrug
Feyenoord Rotterdam
  zondag 6 september 2009 @ 17:11:44 #199
137676 TommyGun
Stik er maar in!
pi_72490231
quote:
Rotterdam saai noemen.

Hoeveel doden zijn daar bij gevallen?
pi_72490512
quote:
Op zondag 6 september 2009 17:11 schreef TommyGun het volgende:

[..]

Hoeveel doden zijn daar bij gevallen?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')