quote:Op vrijdag 4 september 2009 03:29 schreef Nikmans het volgende:
Dit is nog eens een stad
[ afbeelding ]
De architectuur is adembenemend
[ afbeelding ]
Verschillende subculturen? Ik dacht het wel. Hier ben ik met mijn matties
[ afbeelding ]
Dit is nog eens een stad
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Jaja, 1 grote zandbak vergelijken met de groene weiden van NL...quote:Op vrijdag 4 september 2009 04:31 schreef Winner_Taco het volgende:
Dubai , van:
[ afbeelding ]
naar:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
In minder dan 20 jaar.
quote:Op vrijdag 4 september 2009 05:48 schreef Logical het volgende:
[..]
Jaja, 1 grote zandbak vergelijken met de groene weiden van NL...
Ik was er afgelopen april nog, maar alle bouwkranen staan daar stil hoor. De olie is op, gebouwen half af, de kranen staan er nog, maar geen beweging meer...
(ok, uitzondering is het tram/metro project en abu dhabi, maar voor de rest...)
Volgende keer je toch wat beter laten informeren voor je iets roept....quote:Dubai's gross domestic product as of 2005 was US$37 billion.[10] Although Dubai's economy was built on the back of the oil industry,[8] revenues from oil and natural gas currently account for less than 6% of the emirate's revenues.[9] It is estimated that Dubai produces 240,000 barrels of oil a day and substantial quantities of gas from offshore fields. The emirate's share in UAE's gas revenues is about 2%. Dubai's oil reserves have diminished significantly and are expected to be exhausted in 20 years.[71] Real Estate and Construction (22.6%),[11] Trade (16%), entrepôt (15%) and financial services (11%) are the largest contributors to Dubai's economy.[72]
http://en.wikipedia.org/wiki/Dubai
Dan doe je dat toch?quote:Op vrijdag 4 september 2009 07:50 schreef Kassaa het volgende:
Dubai. Ik kan ook wel makkelijk een stad bouwen door gebruik te maken van honderdduizenden slaven uit India die in tentjes slapen, zestien uur per dag werken, vrijwel geen geld krijgen en van wie het paspoort is ingenomen
.
Dit is nog eens een stad
hahahahaquote:Op vrijdag 4 september 2009 03:25 schreef iPod het volgende:
[..]
Als we dan toch Nederlandse steden zitten te vergelijken met wereldsteden:
[ afbeelding ]
Dat doet toch niks af aan zijn stelling? De olie is daar ernstig op aan het raken en de rest van de economie is in de huidige crisis totaal tot stilstand gekomen.quote:Op vrijdag 4 september 2009 06:27 schreef Winner_Taco het volgende:
[..]
[..]
Volgende keer je toch wat beter laten informeren voor je iets roept....
Haha een jaloerse provinciaal !quote:
So what? Olie is slechts een minimaal ( 6%) vertegenwoordigd aspect van de lokale economie !quote:Op vrijdag 4 september 2009 08:38 schreef du_ke het volgende:
[..]
Dat doet toch niks af aan zijn stelling? De olie is daar ernstig op aan het raken en de rest van de economie is in de huidige crisis totaal tot stilstand gekomen.
Jaloersquote:Op vrijdag 4 september 2009 08:57 schreef Winner_Taco het volgende:
[..]
Haha een jaloerse provinciaal !
Kijk Amsterdam kun je als Rotterdammer nog respect voor hebben omdat ze een historisch stadshart hebben dat internationaal aanzien geniet . Toegeven doen we dat liever niet maar Rotterdam is historisch/cultureel nietszeggend .quote:
Joden lopen altijd weg!quote:Op vrijdag 4 september 2009 09:12 schreef TheZapster het volgende:
Terechte klacht.Rotterdam is echt de lelijkste stad van Nederland en dan nog die aso's die er wonen
Zegt iemand uit Eindhovenquote:
Zegt iemand die in een dusdanige kut stad woont dat ze het niet in d'r profiel durft te zettenquote:
Idem voor dit gevalquote:Op vrijdag 4 september 2009 09:17 schreef Winner_Taco het volgende:
[..]
Kijk Amsterdam kun je als Rotterdammer nog respect voor hebben omdat ze een historisch stadshart hebben dat internationaal aanzien geniet . Toegeven doen we dat liever niet maar Rotterdam is historisch/cultureel nietszeggend .
Maar Eindhoven met zij fan-tas-tische skyline?? Wtf dat is echt een karakterloos lelijk kutdorp
quote:Op vrijdag 4 september 2009 09:49 schreef TommyGun het volgende:
[..]
Zegt iemand die in een dusdanige kut stad woont dat ze het niet in d'r profiel durft te zetten![]()
![]()
[..]
Idem voor dit geval
Daarnaast heb ik het nooit over de skyline gehad. Maar we zijn tenminste wel Leading in Technology and Sports![]()
Klopt,mensen die niet uit Rotterdam komen moeten er maar lekker wegblijvenquote:
Dit is nog eens een stad
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
zegt meer iets over waar ze vandaan komen lololololquote:Op vrijdag 4 september 2009 12:00 schreef TommyGun het volgende:
Geweldig al die figuren hier die zich opgenaaid voelen omdat iemand iets zegt over zijn/haar woonplaats
Inderdaadquote:Op vrijdag 4 september 2009 12:01 schreef wise het volgende:
[..]
zegt meer iets over waar ze vandaan komen lolololol
Tja Rotterdam. Daar zijn ze nog steeds aan het bouwen sinds de bommen uit de lucht kwamen vallen 55 jaar geleden. Rotterdam is een put. Een gore stinkende put. Komt het niet door de bouwvallen dan wel door de mengelmoes van culturen.quote:Op vrijdag 4 september 2009 12:26 schreef Afwazig het volgende:
Je kan alles vergelijken met Rotterdam, en Rotterdam komt echt niet als winnaar uit de strijd. Ik heb er heel vaak gewerkt, of in de buurt van Rotterdam gewerkt, maar Jezus wat een ongelooflijk lelijke stad is het toch. En over de mensen nog maar niet te spreken
.
Het lijkt wel of lelijkheid daar in de lucht zit.
Nee die joden met hun lange neuzen en kankerdialect . Stelletje provincialen kunnen niet eens fatsoenlijk een metrolijn bouwen kankerstadquote:Op vrijdag 4 september 2009 12:26 schreef Afwazig het volgende:
Je kan alles vergelijken met Rotterdam, en Rotterdam komt echt niet als winnaar uit de strijd. Ik heb er heel vaak gewerkt, of in de buurt van Rotterdam gewerkt, maar Jezus wat een ongelooflijk lelijke stad is het toch. En over de mensen nog maar niet te spreken
.
quote:Op vrijdag 4 september 2009 12:34 schreef Winner_Taco het volgende:
[..]
Nee die joden met hun lange neuzen en kankerdialect . Stelletje provincialen kunnen niet eens fatsoenlijk een metrolijn bouwen kankerstad
quote:Op vrijdag 4 september 2009 12:34 schreef Winner_Taco het volgende:
[..]
Nee die joden met hun lange neuzen en kankerdialect . Stelletje provincialen kunnen niet eens fatsoenlijk een metrolijn bouwen kankerstad
Aha hier lopen zeiken maar vervolgens vreet je er wel van ??quote:Op vrijdag 4 september 2009 12:40 schreef Afwazig het volgende:
[..]
Ik heb toch niks over Amsterdam gezegd? Daar kom ik niet zo vaak dus. Rotterdam kwam ik tot voor kort wekelijks, en soms de hele week. Ik heb ook 2 weken op Rotterdam CS gewerkt vorig jaar zomer. Het is daar gewoon een kankerzooi, en de mensen zijn niet veel beter.
En dat is relevant omdat?quote:Op vrijdag 4 september 2009 12:49 schreef Winner_Taco het volgende:
[..]
Aha hier lopen zeiken maar vervolgens vreet je er wel van ??
En een kankerzooi? Ze zijn een nieuw CS aan het bouwen , logisch dat het een kankerzooi is mongool !
Dit is nog eens een stad
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Alsof je op de haven staat in de binnenstadquote:
De plaatjes van de Aziatische 'chicks' en diversiteit die TS heeft gepost zijn je zeker niet opgevallen?quote:Op vrijdag 4 september 2009 12:48 schreef seto het volgende:
TS post een paar plaatjes van Tokyo en het is meteen "LOL JE HOUDT VAN ANIME/ASIANS GEKKE JAPANNERS"
bijna goed:quote:Op vrijdag 4 september 2009 03:21 schreef iPod het volgende:
Rotterdam:
[ afbeelding ]
Japan:
[ afbeelding ]
quote:Op vrijdag 4 september 2009 13:44 schreef Lastpost het volgende:
Wat een geweldig vergelijkingsmateriaal, dat moet ik je nageven.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Tokyo ... mooie beeldvorming hé.
Beter had je het gewoon zo gedaan:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
VS
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
En dan natuurlijk even erbij vermelden hoe groot de steden zijn, wat de mogelijkheden zijn qua ondergrond/structuur, aantal inwoners en de zaken die nog gebouwd gaan worden in beiden steden.
Geeft toch een iets beter beeld, wat niet wegneemt dat Tokyo een geweldig mooie stad is hoor.
Onze steden hebben beduidend meer groen dan de meeste internationale grote steden, en als het om trots zijn gaat: menig vermaard architect is retejaloers op onze vinexlocaties. Qua architectuur loopt Nederland ver voorop. Dat wij het nou lelijk vinden..quote:Op vrijdag 4 september 2009 15:44 schreef Metro2005 het volgende:
Ik vind het jammer om te zeggen maar ik vind het wel waar. Nederland is geen land om erg trots op te zijn. Alles moet op zijn calvinistisch gebouwd worden, we hebben geen mooie steden maar hele kale steden zonder groen, zonder mooie gebouwen en zonder nationaal symbool. En we hebben vinexwijken, moet ik dat nog uitleggen?
Architecten wel. Echter de inwoners van Nederland willen alleen niet dood gevonden worden in een VINEX-wijk.quote:Op vrijdag 4 september 2009 15:49 schreef speknek het volgende:
[..]
Onze steden hebben beduidend meer groen dan de meeste internationale grote steden, en als het om trots zijn gaat: menig vermaard architect is retejaloers op onze vinexlocaties. Qua architectuur loopt Nederland ver voorop. Dat wij het nou lelijk vinden..
Groen in nederlandse stedenquote:Op vrijdag 4 september 2009 15:49 schreef speknek het volgende:
[..]
Onze steden hebben beduidend meer groen dan de meeste internationale grote steden, en als het om trots zijn gaat: menig vermaard architect is retejaloers op onze vinexlocaties. Qua architectuur loopt Nederland ver voorop. Dat wij het nou lelijk vinden..
Ik hou het even dicht bij huis ..quote:Op vrijdag 4 september 2009 16:13 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Groen in nederlandse steden![]()
![]()
![]()
![]()
je moet een grap maken ,dat kan niet anders. Ik ben in veel steden geweest en de nederlandse steden hadden allemaal 1 ding gemeen: ze hadden nauwelijks groen tov vergelijkbare steden in het buitenland. Als er bomen staan dan worden ze omgehakt want er zeiken bewoners over bladeren op de auto, als er grote bomen staan dan worden ze omgehakt en komen er van die sprietjes voor terug die nauwelijks groen te noenem zijn. Kijk voor de lol eens naar de voorbeelden van r'dam en parijs die ik gepost heb. Alleen de steden in het oosten van het land zijn behoorlijk groen (nijmegen bv )
Punt is natuurlijk dat Nederland ten eerste het beleid heeft om de steden niet te laten uitbreiden dus alle stukjes groen verdwijnen. Ten tweede als er dan een stukje groen is dan wordt dit verkracht door kansenjongeren. Beide zie je in het buitenland niet.quote:Op vrijdag 4 september 2009 16:13 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
![]()
![]()
![]()
je moet een grap maken ,dat kan niet anders. Ik ben in veel steden geweest en de nederlandse steden hadden allemaal 1 ding gemeen: ze hadden nauwelijks groen tov vergelijkbare steden in het buitenland. Als er bomen staan dan worden ze omgehakt want er zeiken bewoners over bladeren op de auto, als er grote bomen staan dan worden ze omgehakt en komen er van die sprietjes voor terug die nauwelijks groen te noenem zijn. Kijk voor de lol eens naar de voorbeelden van r'dam en parijs die ik gepost heb. Alleen de steden in het oosten van het land zijn behoorlijk groen (nijmegen bv )
Er is overal groen in Nederland. Behalve waar mensen daadwerkelijk wonen.quote:Op vrijdag 4 september 2009 16:21 schreef Lastpost het volgende:
[..]
Ik hou het even dicht bij huis ..
Rotterdam:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
En zo zijn er nog véel meer, kijk voor de lol eens op de volgende site en blader er eens door.
Zul je toch echt zien dat er in Nederland voldoende groen te vinden is.
http://www.rotterdam.nl/smartsite1144.dws?channel=182&goto=2171773&substyle=2174620
Ook Den Haag vond ik toch echt behoorlijk groen met alle parken, grasvelden, bergen aan bomen en natuurgebieden en dat zal in Amsterdam of een Utrecht vast niet anders zijn.
Tuurlijk is het geen oost-duitsland waar er 12 mensen een koe per km2 wonen, maar zeggen dat er geen groen te vinden is in Nederland vind ik nogal een domme uitspraak.
quote:Op vrijdag 4 september 2009 16:26 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Er is overal groen in Nederland. Behalve waar mensen daadwerkelijk wonen.
En Rotterdam vs Den Helder?quote:Op vrijdag 4 september 2009 12:26 schreef Afwazig het volgende:
.
Huisjes midden op een grasveld zul je in Rotterdam inderdaad niet al te veel treffen, maar dat betekend nog niet dat er weinig groen is in een stad die verder vol staat met hoogbouw, er is in Rotterdam veelal omheen gebouwd en anderzijds zijn parken, singels en wandelroutes weer aangelegt ná de vernieuwingen in de stad.quote:Op vrijdag 4 september 2009 16:26 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Er is overal groen in Nederland. Behalve waar mensen daadwerkelijk wonen.
Park Montsouris parijs:quote:Op vrijdag 4 september 2009 16:37 schreef Lastpost het volgende:
[..]
Huisjes midden op een grasveld zul je in Rotterdam inderdaad niet al te veel treffen, maar dat betekend nog niet dat er weinig groen is in een stad die verder vol staat met hoogbouw, er is in Rotterdam veelal omheen gebouwd en anderzijds zijn parken, singels en wandelroutes weer aangelegt ná de vernieuwingen in de stad.
Ik zou wel graag voorbeelden zien van grote steden in het buitenland waar dat beeld wél zo is, ben benieuwd.
Ligt vast aan mij, maar dit is toch precies hetzelfde verhaal.quote:Op vrijdag 4 september 2009 16:56 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Park Montsouris parijs:
[ afbeelding ]
Central park new york:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Tokyo:
[ afbeelding ]
Als ik mij niet vergis staat er in zwolle een bord met de tekst: Groenste stad van Europa 2006"quote:Op vrijdag 4 september 2009 16:13 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
![]()
![]()
![]()
http://archief.nrc.nl/ind(...)nste+stad+van+Europaquote:Op vrijdag 4 september 2009 17:05 schreef afcajos het volgende:
[..]
Als ik mij niet vergis staat er in zwolle een bord met de tekst: Groenste stad van Europa 2006"
Wat daar van waar is weet ik niet, maar relatief gezien is Zwolle een vrij groene stad.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |