Goed, ik gisteravond om half 6 vertrokken met de auto vanuit Katwijk naar het Luxor in Rotterdam. Met de auto ja, dat leek mijn tantes een goed idee. Met mij, nog bijna nooit buiten Texel gereden, als complete stadverkeer-n00b achter het stuur. Overdag is het vast wel te doen, maar we moesten om 8 uur bij het theater zijn. Dat werd dus compleet nix!
Lekker vage routebeschrijving meegekregen van oom, en tantes dachten daarmee wel aan te komen. Nou, niet dus. Lekker vaak verkeerd gereden doordat er van alles afgezet is daar. Op een gegeven moment moesten we linksaf. Ok, ik sta voor het stoplicht. Situatie als volgt:
Dus ik ga links, zie ik helemaal geen doorgang!
Terwijl de tegeliggers er al aan komen!!
Ik huuuu stress, tantes nog harder te gillen, maar dankzij mijn oplettingsvermogen vond ik een busbaan en ging gelijk de eerste links... 
...waar ik dus in hoorde te gaan eigelijk. Alleen waren de strepen op de weg daar zo lekker zichtbaar! (donker, tegenliggers met verblindende lichten, regen, onduidelijke strepen, en ik eerste keer drukke stad!). Maar goed.
Er bleek dus verderop nog een stoplicht te staan. Maar goed, dat werd me dus even duidelijk gemaakt door oom agent, die het hele voorval gezien had, en daar dus totaal geen begrip voor toonde (arme ik) en mij dus een geel papiertje overhandigde (28 euries), wegens spookrijden... over jaja 20 meter! Ok, is wel terecht. Maar in plaats van dat die gast nou ff de weg wijst... Nee, hij ging weer weg na een vage beschrijving (links, recht, recht, en dan nog maar es vragen, zoiets)
Goed, op een gegeven moment stonden we voor het voetbalstadion, isse lekker uit de buurt ja! Gelukkig daar een aardige voorbijganger die de weg duidelijk aanwees, waardoor we maar 15 minuten te laat waren...
Nou ja, ik wil bij deze dus even ome Kees bedanken voor de goeie routebeschrijving, mijn tantes voor de hysterische ondersteuning, politie Rotterdam voor de bon en de fijne conversatie, de voorbijganger voor de wel duidelijke beschrijving, en Luxor & artiesten voor de leuke voorstelling... Dat dan weer wel!
Mijn tip voor n00bs die de stad in moeten met de auto: Doe het niet. Of eh, nou ja, je leert er wel weer van!
Dit was het, niet echt klagen ofzo, gewoon beetje uithuilie. Groet!
quote:Lees: Door elkaar gillende tantes in combinatie met symbolische ontmaagding qua stadsverkeer...
Op woensdag 22 oktober 2003 10:48 schreef SP het volgende:
vooruit kijken, dan had je het wel zien aankomen.
quote:Tja, dat was mij dus gelukt. Jammer alleen dat ik helemaal aan de andere kant moest zijn...
Op woensdag 22 oktober 2003 10:52 schreef Roellio het volgende:
Rotterdam is ook redelijk k*t om te rijden.
Probeer maar eens via het centrum naar Ahoy te komen. Niemand die er ooit aan gedacht heeft om bordjes op te hangen.
mja, en de euromast moet ook niet te moeilijk zijn, die zie je van verre al ![]()
(en als je 'm niet meer kunt zien omdat je in de maastunnel rijd dan zit je al goed..)
quote:Klinkt niet ideaal, echter geen reden om niet vooruit te kijken. 'T is maar een tip voor later
Op woensdag 22 oktober 2003 10:50 schreef Zuip het volgende:[..]
Lees: Door elkaar gillende tantes in combinatie met symbolische ontmaagding qua stadsverkeer...
quote:kan je dat even tegen opstelten vertellen
Op woensdag 22 oktober 2003 10:52 schreef cigarman het volgende:
daarom is Rotterdam ook bij uitstek bedoelt voor ROTTERDAMMERS!
quote:Nee, dat weet ik. Maarja, ik heb het toch aardig op weten te lossen... Beetje jammer van die bon (eerste keer aangehouden, en meteen een boete)
Op woensdag 22 oktober 2003 10:54 schreef SP het volgende:[..]
Klinkt niet ideaal, echter geen reden om niet vooruit te kijken. 'T is maar een tip voor later
Als je Rotterdam erg vond moet je maar Parijs eens in gaan!
Gelukkig was het niet opzettelijk, anders kon het nog wel eens punten gaan kosten...
Parijs: * Zuip gaat wel met de bus/trein
lol
geweldig
maar ja, steden zijn vaak wat onoverzichtelijk. Hoewel bv. Amsterdam best lekker te rijden is
En als je internet hebt kijk je DAAR toch effe voor een beschrijving?
NOOIT op vage beschrijvingen in gaan. internet is veel makkelijker.
quote:punt A: het ging goed (ok, niet echt een punt)
Op woensdag 22 oktober 2003 11:24 schreef KonnieKipke het volgende:
MAAR 28 euro???Spookrijden is vlg mij net zo gevaarlijk als door rood. Zou 180 euro moeten zijn.
Ik is blij met 28 euro ![]()
quote:Afgereden in Den Helder, is wel ff anders als een grote stad... En zo meteen was het ook weer niet hoor, ben van de zomer naar Tsjechië geweest, maar dat is zo goed als alleen maar snelweg. Grootste stad waar ik ooit gereden heb is Leiden, maar dat is allemaal zo lekker simpel. En overdag!
En op woensdag 22 oktober 2003 11:26 schreef speedfreakssj het volgende:
Waarom ga je dat dan ook meteen doen. en Waarom heb je nog nooit ergens anders gereden? Het was toch zo dat mensen die lesten in een kutdorp examen moesten doen in een normale stad om het kwartiertje rechtdoor over de dijk en papiertje innnen te voorkomen.En als je internet hebt kijk je DAAR toch effe voor een beschrijving?
NOOIT op vage beschrijvingen in gaan. internet is veel makkelijker.
Beschrijving kwam ook grotendeels van internet, maar voor in Rotterdam zelf had oom toch wat makkelijkere route... Jaja.
quote:Dat voorval is mij ook bekend
Op woensdag 22 oktober 2003 11:50 schreef Dromer het volgende:
Herkenbaar van alweer 13 jaar geleden.. Eerste keer in Amsterdam gereden... ook leuke capriolen uitgehaald.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |