dom verwend nest.quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 07:44 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Voor het geval mensen nog willen bomen over dit zg. wonderkind, dan kunnen we hier verder.
Ik weet niet in hoeverre er nog iets toe te voegen valt, maar als dat niet geval is kan ie altijd nog dicht.
(Stiekem hoop ik dat we gewoon nog 10 topics volkalken. Ik heb me nl. wel optimaal vermaakt)
Hier is een link naar het vorige topic:
13-jarig meisje wil solo de wereld rond zeilen deel 13
Voor een inleiding ben ik op dit moment iets te lui, en bovendien is het niet echt nodig. Ik kan er geloof ik veilig vanuit gaan dat iedereen weet waar ik het over heb als ik 'Laura Dekker' roep.
ik vind haar niet per sé verwend (nou ja, mss. ook wel). Ik vind haar vooral ook triest.. Dat verhaal over die solotocht naar Engeland..quote:
Misschien kun je iets meer posten je kent haar dus?quote:
Inderdaad, net als heel nederland ken ik haar.quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 08:23 schreef Megumi het volgende:
[..]
Misschien kun je iets meer posten je kent haar dus?
Als ik denk wat ik deed toen ik 13 was. En daarnaast kinderen die echt gevaar lopen laten we op een wachtlijst stikken. Die echt onmiddellijk gevaar lopen. En nu ineens staat het hele land op zijn kop. Ik zie sukkels en politici die verkeerde prioriteren stellen.quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 08:26 schreef -sebastiaan- het volgende:
[..]
Inderdaad, net als heel nederland ken ik haar.
Ik zie een verwend pubertje en ouders die totaal niet sporen.
kinderen van 13 die behoren te doen wat kinderen van 13 doen en niet opengesteld te worden aan gevaar.
Jij kent haar dus niet waarschijnlijk.quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 08:23 schreef Megumi het volgende:
[..]
Misschien kun je iets meer posten je kent haar dus?
quote:Laura Dekker wil de jongste wereldomzeiler ooit worden. Geboren op een boot in Nieuw-Zeeland, droomt ze van jongs af aan van zeilen. Laura is alleen meer een doener dan een dromer, dus die dromen duren niet lang. Op haar zesde zeilt ze dan ook al alleen in haar optimist over het meer waaraan ze woont. Dan is het meer nog groot genoeg, zo groot als de zee lijkt het, maar op haar tiende allang niet meer.
Met haar boot Guppy zeilt ze naar Friesland, waar ze zes weken vakantie viert. Niet iedereen is het daar mee eens, ze heeft meer last van onwillige sluiswachters dan van slecht weer. Zoals alle vakanties smaakt ook deze, vooral deze, naar meer. De volgende zomer gaat ze dan ook snel weer op pad. Ze belandt weer in Friesland en beleeft avonturen op het Wad.
Achter het Wad ligt de zee en daar wachten haar echte dromen. Een wereldreis, als jongste ooit. “Ho”, zegt haar vader, “nu ga je wel erg ver.” Dat begrijpt Laura best, maar niet van harte. Samen besluiten ze dat ze eerst maar eens naar Engeland moet varen. Laura staat al bijna aan boord als haar vader haar terugroept. Eerst wat lesjes volgen.
In de tijd daarna buigt ze zich over getijden en het weer, berekent ze koersen en leert ze alles over de regels en veiligheid. Op haar dertiende is ze er klaar voor. Guppy verlaat de haven van Maurik en zet koers naar Engeland. Een week later is ze terug. “Zo lang alleen op zee, met wind, regen en golven, die zal wel genezen zijn”, hoopt haar vader stiekempjes. “Dat smaakt naar meer”, zegt Laura hardop.
Zo begint haar nieuwe avontuur, dat volop in voorbereiding is. Er zijn er meer die op het record jagen, dus snelheid is geboden. Guppy en Laura willen zo snel mogelijk weg. Net als eerder in Friesland en later in Engeland is niet iedereen het daar mee eens. Laura trekt zich daar niets van aan: “Mensen zijn ook niets meer gewend tegenwoordig.”
en ik zie een opneukertje, die zichzelf megumi noemt, die denkt dat hij de wereld kan veranderen.quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 08:30 schreef Megumi het volgende:
[..]
Als ik denk wat ik deed toen ik 13 was. En daarnaast kinderen die echt gevaar lopen laten we op een wachtlijst stikken. Die echt onmiddellijk gevaar lopen. En nu ineens staat het hele land op zijn kop. Ik zie sukkels en politici die verkeerde prioriteren stellen.
Niet persoonlijk nee. En daar is meer voor nodig dan een artikel uit de populaire media.quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 08:30 schreef -sebastiaan- het volgende:
[..]
Jij kent haar dus niet waarschijnlijk.
[..]
Of ongesteld worden vanwege het rode gevaar...quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 08:26 schreef -sebastiaan- het volgende:
[..]
opengesteld te worden aan gevaar.
Kijk net wat ik bedoel het gelijk trekken van conclusies zonder iemand te kennen. Studeer jij trouwens psychologie?quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 08:31 schreef -sebastiaan- het volgende:
[..]
en ik zie een opneukertje, die zichzelf megumi noemt, die denkt dat hij de wereld kan veranderen.
Ahum, dit is van haar eigen site.quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 08:32 schreef Megumi het volgende:
[..]
Niet persoonlijk nee. En daar is meer voor nodig dan een artikel uit de populaire media.
ach ja, conclusies.quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 08:34 schreef Megumi het volgende:
[..]
Kijk net wat ik bedoel het gelijk trekken van conclusies zonder iemand te kennen. Studeer jij trouwens psychologie?
quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 08:36 schreef -sebastiaan- het volgende:
[..]
ach ja, conclusies.
Net zoals jij dat ik haar zou kennen.
GAAAAAAAAAAAAAAAAAp
Geen woord in die quote over haar avontuur in het kindertehuis, de botsing met de autoriteiten aldaar en het feit dat de vader onwillig was om over te komen.. Ondanks dat het nu gebracht wordt als een voorbereidende reis voor haar grote avontuur.quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 08:30 schreef -sebastiaan- het volgende:
[..]
Jij kent haar dus niet waarschijnlijk.
[..]
Voordeel voor haar.quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 08:34 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Of ongesteld worden vanwege het rode gevaar...
sorry, ben melig op deze zaterdagochtend..
quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 08:32 schreef Megumi het volgende:
[..]
Niet persoonlijk nee. En daar is meer voor nodig dan een artikel uit de populaire media.
quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 08:35 schreef -sebastiaan- het volgende:
[..]
Ahum, dit is van haar eigen site.
Mijn idee. Maar nou denk ik ook dat ze geïnterviewd werd na een enorme huilbui, als ik dat koppie zo eens bekijk. Ook wel logisch, want ze ziet haar droom aan diggelen, maar toch. Dat ze een beetje van slag is moet kunnen, dat maakt haar niet meteen labiel, al is de indruk die je krijgt niet zo hoopgevend. En hoe dan ook, zoals ze zegt dat ze het allemaal wel even doet, voor zichzelf zorgen, zeilen en leren, en ook nog tijd over houden voor zichzelf. . . Ze gaat er duidelijk vanuit dat ze niet uitgeput of gewoon ziek kan worden. Wat als ze een zware griep krijgt midden op de oceaan? Red ze het dan ook nog allemaal? Zoals ik uitga van de risico's zo gaat zij uit van de ideale reis. Maar het lijkt me dat je op een reis van 2 jaar voor genoeg risico's en de daarmee samenhangende problemen komt te staan.De tijdsduur gaat haar parten spelen.quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 23:19 schreef Dragorius het volgende:
Dat interview met het Jeugdjournaal... ze straalt ook helemaal geen zekerheid uit over die reis, ook niet als ze beschrijft waarom ze het wel zou kunnen.
Onbegrijpelijk dat al die mensen er zo openlijk intuinen.
Daar heb je zeker een punt.quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 08:30 schreef Megumi het volgende:
[..]
Als ik denk wat ik deed toen ik 13 was. En daarnaast kinderen die echt gevaar lopen laten we op een wachtlijst stikken. Die echt onmiddellijk gevaar lopen. En nu ineens staat het hele land op zijn kop. Ik zie sukkels en politici die verkeerde prioriteren stellen.
quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 09:11 schreef Swetsenegger het volgende:
IK begrijp nog steeds het argument "Andere kinderen van 13 zitten in een slechte situatie en daar wordt niets aan gedaan" niet. Dus omdat een ander iets ergs overkomt moet toegestaan worden dat zij wellicht OOK in een levensgevaarlijke situatie komt? Volgens mij heb je dan allerlei kinderen + 1 in een slechte situatie. Dus hoe draagt het negeren van deze situatie bij aan het algemeen welzijn van jonge kinderen?
quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 09:06 schreef UncleErnie het volgende:
Die sebastiaan is haast zo sneu als moussie
Hier heb ik verder eigenlijk weinig toe te voegen, behalve dat ik er een beetje misselijk van word dat dat kind maar door blijfttttttttttttt drammen.
Dat ze een grote bek heeft boeit me niet. Maar ze blijft maar zeiken en zeiken om haar zin te krijgen. Eens is genoeg, en moet je je conclusies trekken.quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 09:14 schreef Fortune_Cookie het volgende:
[..]
Ach, doordrammen is ieders goed recht. Helaas werkt de wereld vrij plat wat dat betreft. Een grote bek is mooi meegenomen.
Ik vond het antwoord van haar bij het jeugdhournaal ook wel typerend. Volgens mij heeft ze de uitspraak van de rechter ook niet op de stream gevolgd. Want op de vraag wat ze de dame van het onderzoek zou vertellen was het antwoord 'ja gewoon hoe ik ben opgevoed, dat dat anders is als andere kinderen'. Maar duh, dat had de rechter ook al aangestipt, het gaat niet om haar unieke zeilkennisquote:Op zaterdag 29 augustus 2009 09:22 schreef UncleErnie het volgende:
[..]
Dat ze een grote bek heeft boeit me niet. Maar ze blijft maar zeiken en zeiken om haar zin te krijgen. Eens is genoeg, en moet je je conclusies trekken.
Eerst bij haar pa drammen dat ze op wereldreis wil. Nou, die heeft ze overgehaald. Dan met pa en dreigementen naar ma. Die vindt het dan uiteindelijk ook okay. Dan zijn er goddank nog mensen mét verstand bij de kinderbescherming en de leerplicht, en mag ze niet. Dan gaat ze daar drammen. Het kind krijgt haar zin niet. Wat doet ze? En bij jeugdjournaal () gaan zeiken, en bij de rechter gaan drammen om haar zin te krijgen. En als ze daar haar zin niet krijgt, is ze van plan naar Nieuw Zeeland te gaan, om daar te drammen. Het is toch belachelijk?
En het ergste vind ik nog wel dat half Nederland vindt dat we dit drammende kutkind haar zin maar moeten geven. Dát vind ik treurig, en ook tekenend voor het opvoedkundig talent in Nederland.
Laura doet me nog het meest hieraan denken, maar dan zonder toffe moeder:
Stel je niet zo aan joh.quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 09:33 schreef UncleErnie het volgende:
Vooral dat ze zegt dat het haar niet uitmaakt wat de rechter en minister zegt, dat ze het toch gewoon doet, vond ik zeer zorgwekkend. Ze heeft nu al lak aan elk soort gezag. Hoe moet dat kind ooit een baan houden?:')
Ik zie niet wat ik heb aan iemand die voor zichzelf gaat zeilen. Geef mij maar een verpleegster of een brandweerman.quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 10:19 schreef Kassaa het volgende:
Wees blij dat er tenminste iemand in Nederland een droom heeft en er alles voor over heeft om die te verwezenlijken. Dat zijn de mensen waar je ooit wat aan hebt. Het is natuurlijk gevaarlijk voor zo'n meisje, maar als ze achttien zou zijn is het net zo gevaarlijk. Als je met haar een 'contract' afsluit dat ze als ze terug is gewoon nog een jaar of vier/vijf leerplicht heeft zie ik niet zo'n probleem.
Als het erover gaat een illegaal van 19 jaar terug te sturen naar Ghana, dan is het land te klein. Die jongen heeft daar niemand. Je kunt niet van een 19-jarige verwachten dat hij het alleen redt in een, voor hem, vreemd land.quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 10:19 schreef Kassaa het volgende:
Wees blij dat er tenminste iemand in Nederland een droom heeft en er alles voor over heeft om die te verwezenlijken. Dat zijn de mensen waar je ooit wat aan hebt. Het is natuurlijk gevaarlijk voor zo'n meisje, maar als ze achttien zou zijn is het net zo gevaarlijk. Als je met haar een 'contract' afsluit dat ze als ze terug is gewoon nog een jaar of vier/vijf leerplicht heeft zie ik niet zo'n probleem.
Dus, als ouders iets goedvinden wat hun kinderen willen, mag daar niemand zich mee bemoeien?quote:
Over Somalische piraten zei ze in een ander interview dat ze dan wel even om zou varenquote:Op zaterdag 29 augustus 2009 10:45 schreef Vivi het volgende:
Ik vind het een rritant drammerig meiske en het interview wat ik net heb gezien bevestigd voor mij eens te meer dat ze geen clou heeft waar ze over praat. Zeilkennis zal ze heus wel hebben maar golven zo hoog als een flat, piraten, ziektes en ga zo maar door hoor ik het nest niet over. Maar wb mag ze gaan en afzinken als ze zo nodig wil. Die ouders zijn niet helemaal lekker.
Volgens mij is dit wel wereldnieuws. Die piraten liggen straks gewoon al op haar te wachten, gok ik.quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 10:49 schreef Mylene het volgende:
[..]
Over Somalische piraten zei ze in een ander interview dat ze dan wel even om zou varen.
En hoe vaak ga je dat nog herhalen?quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 10:49 schreef Mylene het volgende:
[..]
Over Somalische piraten zei ze in een ander interview dat ze dan wel even om zou varen.
Precies, niet mee bemoeien. Zelfbeschikkingsrecht en beslissingsrecht van de ouders. Je kunt er vanalles van vinden, maar hoeft dat niet wereldkundig te maken. Dat instanties als de kinderbescherming daartoe een poging doen, á la. Maar laat de rest van de natie zich er buiten houden.quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 10:45 schreef Gia het volgende:
[..]
Dus, als ouders iets goedvinden wat hun kinderen willen, mag daar niemand zich mee bemoeien?
Als mijn kind graag wiet gebruikt en ik vind het goed, dan is dat geen probleem? Maar wat als hij cocaïne wil gebruiken en ik sta dat toe? Wat als ouders het goed vinden dat hun 13-jarige zich een coma zuipt en in het ziekenhuis terecht komt? Ons niet mee bemoeien? Moeten die ouders zelf weten of ze dat goed vinden?
Sorry, er zijn grenzen. Zowel Engeland als NieuwZeeland hebben aangegeven 13 jaar te jong te vinden om alleen op volle zee te zeilen. Soms moet je als staat ingrijpen, wanneer ouders verkeerde beslissingen maken.
Over napraten gesproken inderdaad.quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 10:24 schreef Kopbal het volgende:
'Mensen zijn ook niets meer gewend tegenwoordig.'
En dat komt uit de mond van een blaag van 13
Dit gevoel heb ik nou net ook. Mede door de overdreven media aandacht.quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 10:45 schreef Vivi het volgende:
Ik vind het een rritant drammerig meiske en het interview wat ik net heb gezien bevestigd voor mij eens te meer dat ze geen clou heeft waar ze over praat. Zeilkennis zal ze heus wel hebben maar golven zo hoog als een flat, piraten, ziektes en ga zo maar door hoor ik het nest niet over. Maar wb mag ze gaan en afzinken als ze zo nodig wil. Die ouders zijn niet helemaal lekker.
Waarom bemoeien wij ons er dan wel mee als een zwakbegaafde een kind krijgt, terwijl de ouders van de moeder gewoon mee willen helpen. Dat mag dan weer niet?quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 11:04 schreef Dubbelzuurrr het volgende:
[..]
Precies, niet mee bemoeien. Zelfbeschikkingsrecht en beslissingsrecht van de ouders. Je kunt er vanalles van vinden, maar hoeft dat niet wereldkundig te maken. Dat instanties als de kinderbescherming daartoe een poging doen, á la. Maar laat de rest van de natie zich er buiten houden.
Daarnaast is er ook nogal een verschil tussen het gebruik van cocaïne en het voornemen hebben een wereldreis te maken op jonge leeftijd. Het ene is per definitie schadelijk en het andere wordt gepercipieerd als zijnde 'te gevaarlijk voor een 13-jarige' door de goegemeente.
quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 10:20 schreef Disana het volgende:
[..]
Ik zie niet wat ik heb aan iemand die voor zichzelf gaat zeilen. Geef mij maar een verpleegster of een brandweerman.
Wat discussieer jij toch min. Heb je dat nodig om je nog iemand te voelen? Lees de vetgedrukte zin nog eens die ik quote.quote:
Goh .. pak er eens een wereldkaart bij en kijk dan wat zij zou kunnen bedoelen met 'even om varen' ..quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 10:49 schreef Mylene het volgende:
[..]
Er wordt beweerd dat we in de toekomst profijt hebben van mensen als Laura die waanideeën najagen.quote:
En piraten zijn per definitie dom en volgen geen nieuws. Zodra bekend wordt dat ze gaat, liggen die op meerdere plekken te wachten, daar kun je donder op zeggen.quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 11:21 schreef moussie het volgende:
[..]
Goh .. pak er eens een wereldkaart bij en kijk dan wat zij zou kunnen bedoelen met 'even om varen' ..
het betekend dat ze dan niet door het Suez-kanaal gaat maar om de kaap gaat zeilen ..
Dat heb ik gelezen, en ook je reactie erop .. jij hebt niets aan mensen met initiatief en dromen en die er ook voor durven gaan, jij wil mensen die maatschappelijk 'nuttig' zijnquote:Op zaterdag 29 augustus 2009 11:20 schreef Disana het volgende:
[..]
Wat discussieer jij toch min. Heb je dat nodig om je nog iemand te voelen? Lees de vetgedrukte zin nog eens die ik quote.
Waarschijnlijk omdat je dan eerder van dat soort mensen af bent.quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 11:21 schreef Gia het volgende:
[..]
Er wordt beweerd dat we in de toekomst profijt hebben van mensen als Laura die waanideeën najagen.
Ik zie het nut daar ook niet van in.
Ze zei het als antwoord op de vraag wat als je Somalische piraten tegen komt.quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 11:22 schreef Gia het volgende:
[..]
En piraten zijn per definitie dom en volgen geen nieuws. Zodra bekend wordt dat ze gaat, liggen die op meerdere plekken te wachten, daar kun je donder op zeggen.
Vandaag is het een waanidee, morgen een obsessie en volgende week een psychiatrische stoornis.quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 11:21 schreef Gia het volgende:
[..]
Er wordt beweerd dat we in de toekomst profijt hebben van mensen als Laura die waanideeën najagen.
Ik reageerde slechts op een opmerking dat we later iets aan mensen als Laura kunnen hebben. Ik vind dat meer dan twijfelachtig.quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 11:25 schreef moussie het volgende:
[..]
Dat heb ik gelezen, en ook je reactie erop .. jij hebt niets aan mensen met initiatief en dromen en die er ook voor durven gaan, jij wil mensen die maatschappelijk 'nuttig' zijn
Een vader die niet naar Engeland wil als daar om verzocht wordt, omdat hij vindt dat zijn dochter wel alleen naar huis kan, vervolgens omdat het niet anders kan, toch maar zijn kind ophaalt en tegen de afspraken in haar toch lekker zelf terug laat zeilen, vind ik inderdaad niet goed bij zijn hoofd.quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 11:29 schreef Dr.Hilfiger het volgende:
[..]
Vandaag is het een waanidee, morgen een obsessie en volgende week een psychiatrische stoornis.
Ja in de ogen van de hier reagerende Fok! papa's en mama's kan ik het door mij geschetste verloop wel voorstellen.
De schat aan levenservaring, goed en slecht, de zelfdiscipline die nodig is voor zo'n reis, jezelf een doel stellen en het ook halen .. lijkt me toch dat je daar later wat aan hebt, in welk beroep dan ook dat zij later kiest ..quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 11:21 schreef Gia het volgende:
[..]
Zolang je anderen ergens niet mee lastig valt kun je prima je eigen gang gaan. Je weet dat er risico's en gevaren aanwezig zijn. Wanneer je toch besluit iets te doen neem je dat erbij.quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 11:32 schreef Gia het volgende:
[..]
Een vader die niet naar Engeland wil als daar om verzocht wordt, omdat hij vindt dat zijn dochter wel alleen naar huis kan, vervolgens omdat het niet anders kan, toch maar zijn kind ophaalt en tegen de afspraken in haar toch lekker zelf terug laat zeilen, vind ik inderdaad niet goed bij zijn hoofd.
Mensen die zich per se willen afzetten tegen de wetten en regels van een land, zijn gewoon gestoord.
Opmerkingen als: "ik doe het lekker toch!" getuigen daar wel van.
Dat heet: Een antisociale stoornis, Doktor.
Daarbij kan dan ook vermeld worden dat het kind dus een verwend nest is.quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 11:32 schreef Gia het volgende:
[..]
Een vader die niet naar Engeland wil als daar om verzocht wordt, omdat hij vindt dat zijn dochter wel alleen naar huis kan, vervolgens omdat het niet anders kan, toch maar zijn kind ophaalt en tegen de afspraken in haar toch lekker zelf terug laat zeilen, vind ik inderdaad niet goed bij zijn hoofd.
Mensen die zich per se willen afzetten tegen de wetten en regels van een land, zijn gewoon gestoord.
Dat is inderdaad de kern van de discussie.quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 11:16 schreef Gia het volgende:
[..]
Waar zijn de grenzen waar de staat zich wel mee mag bemoeien en waar niet? En wie bepaalt dat?
Ik vind dit geval wel zo'n grens.
Stel je niet zo aan joh.quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 11:32 schreef Gia het volgende:
Kinderen van die leeftijd hebben wel meer uitgesproken wensen....quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 11:40 schreef Dubbelzuurrr het volgende:
[..]
Dat is inderdaad de kern van de discussie.
En ik vind dat in dit geval de grens bij lange na niet bereikt is. Temeer omdat dit de uitgesproken wens van het kind zelf is. Dat ligt dus anders dan bij de Ghanees die uitgezet wordt of het kind dat thuis mishandeld wordt door verslaafde ouders.
Precies, en daar hebben we het ook niet over.quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 11:44 schreef -Techno- het volgende:
[..]
Kinderen van die leeftijd hebben wel meer uitgesproken wensen....
Klopt omdat die wensen meestal irrationeel zijn en de ouders er een stokje voorsteken.quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 11:45 schreef Dubbelzuurrr het volgende:
[..]
Precies, en daar hebben we het ook niet over.
Zie m'n edit.quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 11:47 schreef -Techno- het volgende:
[..]
Klopt omdat die wensen meestal irrationeel zijn en de ouders er een stokje voorsteken.
Niet tot in detail. Het enige wat dit kind niet mag, is in haar eentje een reis om de wereld maken op haar 13e. Haar leven wordt niet geregisseerd, er wordt alleen een grens aan gesteld. Een hele normale grens.quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 11:39 schreef Dr.Hilfiger het volgende:
[..]
Zolang je anderen ergens niet mee lastig valt kun je prima je eigen gang gaan. Je weet dat er risico's en gevaren aanwezig zijn. Wanneer je toch besluit iets te doen neem je dat erbij.
Waar ik mij aan erger en vooral irriteer is het feit dat iedereen denkt een legitimatie te hebben om andermans leven tot in detail te kunnen regisseren, controleren en te veranderen. Oh ja en natuurlijk om achteraf te roepen: "zie je nou wel, ik had gelijk".
Waar de overheid imo op zou moeten toetsen, is of er een redelijke kans is op lichamelijke of psychische schade, als gevolg van deze reis. Met als minder belangrijk punt de mate waarin ze goed onderwijs kan volgen.quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 11:45 schreef Dubbelzuurrr het volgende:
[..]
De goed- of afkeuring van de ouders is in die gevallen meestal genoeg om de zaak te beslechten. Nu loopt het hele dociele deel van Nederland om de een of andere deel te steigeren.
Veel mensen vinden dit een irrationele wens, vooral omdat de voorbereiding van Laura nogal rammelt.quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 11:45 schreef Dubbelzuurrr het volgende:
[..]
De goed- of afkeuring van de ouders is in die gevallen meestal genoeg om de zaak te beslechten. Nu loopt heel dociel Nederland om de een of andere reden te steigeren.
Nooit van burgerlijke ongehoorzaamheid gehoord? Gehoorzaamheid aan de staat gaat voor jou boven gehoorzaamheid aan rechtvaardigheid? Rosa Parks (om maar een bekende naam te noemen) was een gestoord verwend nest omdat ze niet wilde wijken voor een blanke zoals normaal was? Of ben je van mening dat in Nederland wél iedere wet rechtvaardig is? Ik denk dat je om een ware stoornis te vinden in de spiegel moet kijkenquote:Op zaterdag 29 augustus 2009 11:32 schreef Gia het volgende:
misschien moet je dan je woorden eens wat zorgvuldiger leren kiezen .. jij uitte geen twijfels, ik lees dat iig niet uit je antwoord, je stelt dat jij niets kan hebben aan aan iemand die voor zichzelf gaat zeilen, jij wil liever een verpleegster of een brandweerman.quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 11:29 schreef Disana het volgende:
[..]
Ik reageerde slechts op een opmerking dat we later iets aan mensen als Laura kunnen hebben. Ik vind dat meer dan twijfelachtig.
Echt ziekelijk zo ver als jij gaat in het invullen van andermans gedachten. Je deed het bij Laura, je doet het bij users.
Kom op, het is echt onmogelijk dat je die quotes nog een keer gelezen hebt, en alsnóg niet begrijpt wat ze bedoelt...quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 11:55 schreef moussie het volgende:
En hoe dan ook, moet je er iets aan hebben, of mag een mens voor zichzelf leven, lekker nutteloos voor zichzelf gaan zeilen?
Zal leuk worden als elke puber zich daar op beroept...quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 11:54 schreef beeer het volgende:
[..]
Nooit van burgerlijke ongehoorzaamheid gehoord? Gehoorzaamheid aan de staat gaat voor jou boven gehoorzaamheid aan rechtvaardigheid? Rosa Parks (om maar een bekende naam te noemen) was een gestoord verwend nest omdat ze niet wilde wijken voor een blanke zoals normaal was? Of ben je van mening dat in Nederland wél iedere wet rechtvaardig is? Ik denk dat je om een ware stoornis te vinden in de spiegel moet kijken
Eens, maar het lijkt erop dat de Raad van de Kinderbescherming in dit geval al met een vooringenomen mening stond te wapperen alvorens er überhaupt enige meningsvorming of juridische toetsing had plaatsgevonden.quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 11:51 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Waar de overheid imo op zou moeten toetsen, is of er een redelijke kans is op lichamelijke of psychische schade, als gevolg van deze reis. Met als minder belangrijk punt de mate waarin ze goed onderwijs kan volgen.
Al het gelul over of het wel pedagogisch verantwoord is, of het maatschappelijk nuttig is, of het meisje een verwende blaag is, allemaal niet boeiend.
Ik hoorde gisteren ook een hoogleraar over de identiteitsvorming van een 13-jarige. Dat is heel interessant, maar verder geen reden om dit te verbieden. Ik hoef de lokale supermarkt maar in te lopen, om voorbeelden te zien van ouders die niet pedagogisch verantwoord met hun kinderen omgaan. Geen zaak van de overheid.
Logisch, Laura en der pa zijn ook al in aanraking geweest met de Kinderbescherming in Engeland. Dus zo raar is het niet, en de rechter beslist uiteindelijk en niet de Kinderbescherming toch?quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 12:02 schreef Dubbelzuurrr het volgende:
[..]
Eens, maar het lijkt erop dat de Raad van de Kinderbescherming in dit geval al met een vooringenomen mening stond te wapperen alvorens er überhaupt enige meningsvorming of juridische toetsing had plaatsgevonden.
Dat heb jij dan verkeerd begrepen, als er tegen die tijd (anderhalf jaar of zo) nog Somalische piraten zijn vaart zij om .. dan gaat zij dus om te beginnen nog niet eens richting Suez-kanaal (dus ook geen piraten die haar opwachten, Gia, daar komt ze dan nog niet eens in de buurt) maar daalt meteen af richting kaapquote:Op zaterdag 29 augustus 2009 11:28 schreef Mylene het volgende:
[..]
Ze zei het als antwoord op de vraag wat als je Somalische piraten tegen komt.
Dan kun je niet even omvaren. Dan ben je gewoon de lul.
Maar dat zou weer te zwaar zijn toch? Ivm al die stormen?quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 11:21 schreef moussie het volgende:
[..]
Goh .. pak er eens een wereldkaart bij en kijk dan wat zij zou kunnen bedoelen met 'even om varen' ..
het betekend dat ze dan niet door het Suez-kanaal gaat maar om de kaap gaat zeilen ..
Dat werd ze dan ook wel makkelijk gemaakt door Laura en haar vader. Een meisje van 13 wil solo de wereld overzeilen, en het enige bewijs dat ze hebben voor capaciteiten, is dat haar vader gelooft dat ze het kan.quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 12:02 schreef Dubbelzuurrr het volgende:
[..]
Eens, maar het lijkt erop dat de Raad van de Kinderbescherming in dit geval al met een vooringenomen mening stond te wapperen alvorens er überhaupt enige meningsvorming of juridische toetsing had plaatsgevonden.
Ik dacht dat ze de kaap route juist niet nam ivm gevaarlijke weersomstandigheden?quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 12:05 schreef moussie het volgende:
[..]
Dat heb jij dan verkeerd begrepen, als er tegen die tijd (anderhalf jaar of zo) nog Somalische piraten zijn vaart zij om .. dan gaat zij dus om te beginnen nog niet eens richting Suez-kanaal (dus ook geen piraten die haar opwachten, Gia, daar komt ze dan nog niet eens in de buurt) maar daalt meteen af richting kaap
quote:Op woensdag 26 augustus 2009 11:22 schreef moussie het volgende:
de gevaarlijkste route vooral rond de kaap, veel stormen ed ..
Die kans is er zeker, als gevolg van die reis.quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 11:51 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Waar de overheid imo op zou moeten toetsen, is of er een redelijke kans is op lichamelijke of psychische schade, als gevolg van deze reis. Met als minder belangrijk punt de mate waarin ze goed onderwijs kan volgen.
Al het gelul over of het wel pedagogisch verantwoord is, of het maatschappelijk nuttig is, of het meisje een verwende blaag is, allemaal niet boeiend.
Ik hoorde gisteren ook een hoogleraar over de identiteitsvorming van een 13-jarige. Dat is heel interessant, maar verder geen reden om dit te verbieden. Ik hoef de lokale supermarkt maar in te lopen, om voorbeelden te zien van ouders die niet pedagogisch verantwoord met hun kinderen omgaan. Geen zaak van de overheid.
Mja, dat vind ik dus de verkeerde richting opgaan. Het moet niet zo zijn dat we gaan toetsen aan de vorming van een gemiddeld kind, en alles wat daar van afwijkt gaan zien als psychische schade.quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 12:12 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Het lijkt me dat er wel een reden kan zijn om dit te verbieden, ivm. de identiteitsvorming van een puber. Zie het eerste punt.
En dat is dan een conclusie die je kan gaan trekken uit het feit dat iemand 2 jaar van zijn leven wil gaan zeilen? Als je nu niet leert (voor verpleegster of brandweerman want die hebben we liever) is het nog maar de vraag of je later nuttig kan zijn, want oh wee, je doet iets voor jezelf, wat heb ik daar nou aan?quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 11:58 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Kom op, het is echt onmogelijk dat je die quotes nog een keer gelezen hebt, en alsnóg niet begrijpt wat ze bedoelt...
A: Hier hebben we tenminste wat aan in de maatschappij.
B: Hier hebben we helemaal niet zoveel aan in de maatschappij.
C: Oh, B vindt blijkbaar dat dit alleen mag als het nuttig is voor de maatschappij.
Zoek de fout. En voor alle duidelijkheid, jij bent C
Dat was de bedoeling, ja .. pretroute in kindgerechte hapklare brokkenquote:Op zaterdag 29 augustus 2009 12:07 schreef -Techno- het volgende:
[..]
Ik dacht dat ze de kaap route juist niet nam ivm gevaarlijke weersomstandigheden?
[..]
Ik heb begrepen dat zij op 1 september 14 wordt dus dat is gelul in een hele kleine margequote:Op zaterdag 29 augustus 2009 12:20 schreef paddy het volgende:
Volgens mij is ze dertien, of ik moet iets gemist hebben.
Dus TT iets gewijzigd.
Sorry maar het komt bij mij zo over alsof jouw eigen argumenten nu tegenwerken op nieuwe argumenten van je.quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 12:24 schreef moussie het volgende:
[..]
Dat was de bedoeling, ja .. pretroute in kindgerechte hapklare brokken
maar vergeet niet dat die meid tegen die tijd weer een flink stuk ouder is, iemand die nu net een paar maanden ouder is als zij dan zou zijn doet die reis, oa langs de kaap, non stop en zonder assistentie ..
Dit topic is wel vol voor 1 septemberquote:Op zaterdag 29 augustus 2009 12:25 schreef moussie het volgende:
[..]
Ik heb begrepen dat zij op 1 september 14 wordt dus dat is gelul in een hele kleine marge
Daarom had ik 'nauwelijks 14' geschreven.. Maar ok, we weten over wie we het hebbenquote:Op zaterdag 29 augustus 2009 12:20 schreef paddy het volgende:
Volgens mij is ze dertien, of ik moet iets gemist hebben.
Dus TT iets gewijzigd.
Jessica Watsonquote:Op zaterdag 29 augustus 2009 12:30 schreef -Techno- het volgende:
[..]
Sorry maar het komt bij mij zo over alsof jouw eigen argumenten nu tegenwerken op nieuwe argumenten van je.
En wie bedoel je met die iemand? Mike Perham misschien? Die gozer had in mijn ogen een veel betere voorbereiding dan dat Laura nu heeft. Perham heeft zichzelf ook laten onderzoeken of hij mentaal wel bekwaam was. Laura heeft dat niet laten doen en nu moet er een rechter aan te pas komen om ervoor te zorgen dat dat wel gebeurt.
Dus 2 maanden later kan ze het opeens wel langs de kaap? En twee maanden eerder zou ze de 'pretroute' hebben genomen, zonder om de piraten heen te zeilen?quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 12:24 schreef moussie het volgende:
[..]
Dat was de bedoeling, ja .. pretroute in kindgerechte hapklare brokken
maar vergeet niet dat die meid tegen die tijd weer een flink stuk ouder is
Is drie jaar ouder en vertrekt net na haar 16e verjaardag in 2009. Niet echt vergelijkbaar dus.quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 12:35 schreef moussie het volgende:
[..]
Jessica Watson
http://www.youngestround.com/
Je kunt niet je eigen gang gaan, want in een samenleving heb je regels.. En je hebt idd. geen volledig recht op zelfbeschikking. Daarom moet je een helm dragen op je brommer, en een veiligheidsgordel in je auto. Daarom kun je niet doen en laten met jezelf of met je kind wat je maar wenst. Sommige regels zijn gemaakt om mensen tegen zichzelf te beschermen. In dit geval zou de vader heel goed een antisociale persoonlijkheidsstoornis kunnen hebben. En hij is een goed voorbeeld waarom deze regels gemaakt zijn.quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 11:39 schreef Dr.Hilfiger het volgende:
[..]
Zolang je anderen ergens niet mee lastig valt kun je prima je eigen gang gaan. Je weet dat er risico's en gevaren aanwezig zijn. Wanneer je toch besluit iets te doen neem je dat erbij.
Waar ik mij aan erger en vooral irriteer is het feit dat iedereen denkt een legitimatie te hebben om andermans leven tot in detail te kunnen regisseren, controleren en te veranderen. Oh ja en natuurlijk om achteraf te roepen: "zie je nou wel, ik had gelijk".
Die Jessica pakt het grondig aan iig, tot en met een volledige check-up door de tandarts voor haar vertrek. Ze heeft ook Mike Perham opgezocht toen hij in Australië was voor een korte tussenstop en notities gemaakt van al zijn persoonlijke ervaringen.quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 12:42 schreef -Techno- het volgende:
[..]
Is drie jaar ouder en vertrekt net na haar 16e verjaardag in 2009. Niet echt vergelijkbaar dus.
En ik denk dat Jessica Watson ook een beter voorbereiding heeft dan Laura. Aangezien Jessica haar route al heeft uitgestippeld, als je Laura vraagt wat ze doet als ze piraten() tegenkomt wimpelt ze het af met ik vaar wel even om.....
En die jongens hebben toch ook de benodigde bevretten die Laura niet heeft, of vergis ik me nu?quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 12:30 schreef -Techno- het volgende:
[..]
Sorry maar het komt bij mij zo over alsof jouw eigen argumenten nu tegenwerken op nieuwe argumenten van je.
En wie bedoel je met die iemand? Mike Perham misschien? Die gozer had in mijn ogen een veel betere voorbereiding dan dat Laura nu heeft. Perham heeft zichzelf ook laten onderzoeken of hij mentaal wel bekwaam was. Laura heeft dat niet laten doen en nu moet er een rechter aan te pas komen om ervoor te zorgen dat dat wel gebeurt.
Er waren wat feiten bekend:quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 12:02 schreef Dubbelzuurrr het volgende:
[..]
Heb ik tot nu toe niks over gelezen.quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 12:46 schreef Marrije het volgende:
[..]
En die jongens hebben toch ook de benodigde bevretten die Laura niet heeft, of vergis ik me nu?
Mijn reactie was duidelijk en volkomen passend in de context. Jij bezoedelt die context door mij allerlei gedachten toe te dichten.quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 11:55 schreef moussie het volgende:
[..]
misschien moet je dan je woorden eens wat zorgvuldiger leren kiezen .. jij uitte geen twijfels, ik lees dat iig niet uit je antwoord, je stelt dat jij niets kan hebben aan aan iemand die voor zichzelf gaat zeilen, jij wil liever een verpleegster of een brandweerman.
En hoe dan ook, moet je er iets aan hebben, of mag een mens voor zichzelf leven, lekker nutteloos voor zichzelf gaan zeilen?
Daar zeg je wat.. Ze zou wel eens een leuk bedragje aan losgeld waard kunnen zijn omdat ze zo bekend is..quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 11:22 schreef Gia het volgende:
[..]
En piraten zijn per definitie dom en volgen geen nieuws. Zodra bekend wordt dat ze gaat, liggen die op meerdere plekken te wachten, daar kun je donder op zeggen.
Ik vertel anders al tig topics lang dat zij de pretroute (Passaat-route) neemt met altijd wind, waardoor die horrorverhalen van 'art of napping' en gek worden van windstilte niet van toepassing zijn, dat zij lange pauzes neemt tussen die etappes, waarvan de langste 3 weken duurt, cq geen langdurig eenzaam en alleen op een boot, dat het een druk bevaren route is en dat zij, gezien de vertrektijden die zij kiest, altijd in een grotere groep gaat zeilen, de anderen kiezen namelijk ook de gunstigste wind om te vertrekken.quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 12:30 schreef -Techno- het volgende:
[..]
Ik dicht je niets toe, ik vraag of jij er iets aan moet hebbenquote:Op zaterdag 29 augustus 2009 12:52 schreef Disana het volgende:
[..]
Mijn reactie was duidelijk en volkomen passend in de context. Jij bezoedelt die context door mij allerlei gedachten toe te dichten.
Ik herhaal dat ik de stelling 'aan mensen als Laura kun je later iets hebben' niet zonder meer onderschrijf. Ik zie een kind dat ondoordacht iets door wil drukken louter om in het Guinness Book of Records te komen. Voor mij valt daar totaal geen toekomstig nut voor de samenleving in te bespeuren zoals werd gesteld.
Relativeren: De gevaren op volle zee zijn verhoudingsgewijs vele malen groter dan in het normale stadsverkeer. Ook voor ervaren zeilers.. En dan nog is er niet echt snel een ambulance of politewagen ter plaatse..quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 12:59 schreef moussie het volgende:
[..]
Ik vertel anders al tig topics lang dat zij de pretroute (Passaat-route) neemt met altijd wind, waardoor die horrorverhalen van 'art of napping' en gek worden van windstilte niet van toepassing zijn, dat zij lange pauzes neemt tussen die etappes, waarvan de langste 3 weken duurt, cq geen langdurig eenzaam en alleen op een boot, dat het een druk bevaren route is en dat zij, gezien de vertrektijden die zij kiest, altijd in een grotere groep gaat zeilen, de anderen kiezen namelijk ook de gunstigste wind om te vertrekken.
Natuurlijk is het niet zonder gevaar, maar zoals gezegd, als je elk potentieel gevaar wil uitsluiten kan je maar beter thuis blijven. Er gebeuren dagelijks dodelijke ongelukken op de weg, ook met kinderen op de fiets, en die laat je wel op pad gaan .. daar kan je het risico dan blijkbaar wel calculeren, beredeneren en relativeren ..
Ik heb nog even gekeken op de site van Laura zelf en het ziet er gewoon naar uit dat ze langs de piraten (quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 12:59 schreef moussie het volgende:
[..]
Ik vertel anders al tig topics lang dat zij de pretroute (Passaat-route) neemt met altijd wind, waardoor die horrorverhalen van 'art of napping' en gek worden van windstilte niet van toepassing zijn, dat zij lange pauzes neemt tussen die etappes, waarvan de langste 3 weken duurt, cq geen langdurig eenzaam en alleen op een boot, dat het een druk bevaren route is en dat zij, gezien de vertrektijden die zij kiest, altijd in een grotere groep gaat zeilen, de anderen kiezen namelijk ook de gunstigste wind om te vertrekken.
Dit argument is ook al meerdere keren ontkracht. Deelnemen aan het verkeer is noodzakelijk om deel te nemen aan de maatschappij. Rond de wereld zeilen is niet noodzakelijk.quote:Natuurlijk is het niet zonder gevaar, maar zoals gezegd, als je elk potentieel gevaar wil uitsluiten kan je maar beter thuis blijven. Er gebeuren dagelijks dodelijke ongelukken op de weg, ook met kinderen op de fiets, en die laat je wel op pad gaan .. daar kan je het risico dan blijkbaar wel calculeren, beredeneren en relativeren ..
Dit is nu al de tweede keer dit topic, dat je hard moet lachen om een mogelijke verkrachting. Best sneuquote:Op zaterdag 29 augustus 2009 13:07 schreef SeLang het volgende:
Dat kind wordt onmiddellijk verkracht als ze door zo'n negergebied heenvaart
En een paar berichten geleden zei je dat ze de kaap zou nemen.. Daar zijn alle horrorverhalen wél van toepassing. + dat piraterij overal wel voorkomt..quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 12:59 schreef moussie het volgende:
[..]
Natuurlijk is het niet zonder gevaar, maar zoals gezegd, als je elk potentieel gevaar wil uitsluiten kan je maar beter thuis blijven. Er gebeuren dagelijks dodelijke ongelukken op de weg, ook met kinderen op de fiets, en die laat je wel op pad gaan .. daar kan je het risico dan blijkbaar wel calculeren, beredeneren en relativeren ..
Er werd gesteld dat de maatschappij juist blij moest zijn met mensen die écht iets willen bereiken, waarop Disana volkomen terecht vroeg wat de maatschappij eraan zou hebben als Laura de wereld rondreist 2 jaar lang. Dat we als maatschappij dan meer hebben aan brandweermannen en verpleegkundigen.quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 13:02 schreef moussie het volgende:
[..]
Ik dicht je niets toe, ik vraag of jij er iets aan moet hebben
En dat weet jij dankzij je ruime ervaring op zee? Of heb je dat uit de commentaren van mensen die van alles erbij halen wat voor haar niet van toepassing is?quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 13:02 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Relativeren: De gevaren op volle zee zijn verhoudingsgewijs vele malen groter dan in het normale stadsverkeer. Ook voor ervaren zeilers.. En dan nog is er niet echt snel een ambulance of politewagen ter plaatse..
Ik vind op je 16e rond de kaap best wel eng, ja, maar daar maak ik mij dan weer eerder zorgen om die andere meid van net even ouder als Laura tegen die tijd, die die route non stop en zonder hulp wil gaan doen, Laura doet die ronding als zij uitgerust is, die net even oudere meid heeft die lat een flink stuk hoger gelegdquote:En ze ging nu opeens langs de kaap.. Dat is nu wel veilig voor haar?
Daar vaart ze toch zo langs, net als bij de piratenquote:Op zaterdag 29 augustus 2009 13:08 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
En een paar berichten geleden zei je dat ze de kaap zou nemen.. Daar zijn alle horrorverhalen wél van toepassing. + dat piraterij overal wel voorkomt..
Bij druk bevaren routes heb je ook nog kans dat je overvaren wordt door een vrachtschip.. Of beweerde je een keer dat daar geen vrachtverkeer voorkwam?
pak anders de wereldkaart er eens bijquote:Op zaterdag 29 augustus 2009 13:08 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
En een paar berichten geleden zei je dat ze de kaap zou nemen.. Daar zijn alle horrorverhalen wél van toepassing. + dat piraterij overal wel voorkomt..
Ooit gehoord van zeewegen en scheepvaartroutes? Misschien kan je daar dan bij bedenken dat je op zee ook een soort fietspaden hebt, voor zeilersquote:Bij druk bevaren routes heb je ook nog kans dat je overvaren wordt door een vrachtschip.. Of beweerde je een keer dat daar geen vrachtverkeer voorkwam?
Die "net" oudere meid heeft anders wel een betere voorbereiding gehad. En waar gaat Laura uitrusten als zij die ronding wilt nemen?quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 13:11 schreef moussie het volgende:
[..]
En dat weet jij dankzij je ruime ervaring op zee? Of heb je dat uit de commentaren van mensen die van alles erbij halen wat voor haar niet van toepassing is?
[..]
Ik vind op je 16e rond de kaap best wel eng, ja, maar daar maak ik mij dan weer eerder zorgen om die andere meid van net even ouder als Laura tegen die tijd, die die route non stop en zonder hulp wil gaan doen, Laura doet die ronding als zij uitgerust is, die net even oudere meid heeft die lat een flink stuk hoger gelegd
Nee, dat weet ik van familie en vrienden, en ik baseer me op commentaar van mensen die het weten kunnen, en die er helemaal niets bijhalen wat niet van toepassing is. De 'pretroute' is wel degelijk ook gevaarlijk, en als je de kaap wil ronden zijn alle horrorverhalen, zoals gezegd en beargumenteerd van toepassing.quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 13:11 schreef moussie het volgende:
[..]
En dat weet jij dankzij je ruime ervaring op zee? Of heb je dat uit de commentaren van mensen die van alles erbij halen wat voor haar niet van toepassing is?
[..]
Gaat het helpen als je uitgerust aan de kaap begint, denk je?quote:Ik vind op je 16e rond de kaap best wel eng, ja, maar daar maak ik mij dan weer eerder zorgen om die andere meid van net even ouder als Laura tegen die tijd, die die route non stop en zonder hulp wil gaan doen, Laura doet die ronding als zij uitgerust is, die net even oudere meid heeft die lat een flink stuk hoger gelegd
Waar komen dan de horrorverhalen van aanvaringen op druk bevaren routes vandaan?quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 13:15 schreef moussie het volgende:
[..]
pak anders de wereldkaart er eens bij
[..]
Ooit gehoord van zeewegen en scheepvaartroutes? Misschien kan je daar dan bij bedenken dat je op zee ook een soort fietspaden hebt, voor zeilers
hmz, zag daar toch echt 'ik' en 'mij' staan .. vandaar dus mijn vraag of zij er wat aan moet hebben ..quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 13:09 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Er werd gesteld dat de maatschappij juist blij moest zijn met mensen die écht iets willen bereiken, waarop Disana volkomen terecht vroeg wat de maatschappij eraan zou hebben als Laura de wereld rondreist 2 jaar lang. Dat we als maatschappij dan meer hebben aan brandweermannen en verpleegkundigen.
Lezen Moussie.
Bezemer dacht ik, die had het ook over die voor haar irrelevante windstiltesquote:Op zaterdag 29 augustus 2009 13:24 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Waar komen dan de horrorverhalen van aanvaringen op druk bevaren routes vandaan?
quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 13:25 schreef moussie het volgende:
[..]
hmz, zag daar toch echt 'ik' en 'mij' staan .. vandaar dus mijn vraag of zij er wat aan moet hebben ..
want als maatschappij hebben we wel degelijk iets aan die doorzetters .. mensen die een plan maken en die ook willen realiseren en niet opgeven bij de eerste beste tegenslag ..
En tja, als zij terug komt is zij 16 en doet als het goed is haar HAVO-diploma en kan daarna alsnog brandweervrouw of verpleegster worden .. dus waar slaat dat gelul over 'niets aan hebben' en 'geef mij maar liever' op ?
Hij sprak misschien vanuit het oogpunt van een toekomstige werkgever bijvoorbeeld.. Zou jij iemand aannemen die alleen maar bezig is met wat ze zelf leuk vindt, en dan desnoods schijt heeft aan alle regels en wetten om haar zin te krijgen?quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 13:25 schreef moussie het volgende:
[..]
hmz, zag daar toch echt 'ik' en 'mij' staan .. vandaar dus mijn vraag of zij er wat aan moet hebben ..
want als maatschappij hebben we wel degelijk iets aan die doorzetters .. mensen die een plan maken en die ook willen realiseren en niet opgeven bij de eerste beste tegenslag ..
En tja, als zij terug komt is zij 16 en doet als het goed is haar HAVO-diploma en kan daarna alsnog brandweervrouw of verpleegster worden .. dus waar slaat dat gelul over 'niets aan hebben' en 'geef mij maar liever' op ?
En die baseerde zich op experts toch?quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 13:26 schreef moussie het volgende:
[..]
Bezemer dacht ik, die had het ook over die voor haar irrelevante windstiltes
in (bijna?) alle vorige delen is dat aan de orde geweestquote:Op zaterdag 29 augustus 2009 13:33 schreef Sakura het volgende:
Waar ik verder niemand over hoor, is dat het dat kutkind helemaal niet gaat om het zeilen, maar om met haar kop in het guinneish book of records te komen. Dat is echt haar enige beweegreden.
Als het om het zeilen en de reis zou gaan, zou ze niet zo moeilijk doen en gewoon wachten tot ze 18 is.
Laat dat verwende nest lekker mee doen met een wedstrijd hamburgers vreten, daarmee kan ze ook in dat book of loosers komen.
Niet in de wereld van Moussie. Daar bestaan alleen maar 'pretroutes' met altijd perfect zeilweer.quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 13:35 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
En die besaarde zich op experts toch?
Maar jij weet het beter.. Komen windstiltes rond de kaap voor, of niet?
Alsof je na een solo zeiltochtje geen vak meer kunt leren en geen teamplayer meer kunt zijn dan wel worden.quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 13:34 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Hij sprak misschien vanuit het oogpunt van een toekomstige werkgever bijvoorbeeld.. Zou jij iemand aannemen die alleen maar bezig is met wat ze zelf leuk vindt, en dan desnoods schijt heeft aan alle regels en wetten om haar zin te krijgen?
Of liever iemand die een vak heeft geleerd en een teamplayer is?
Natuurlijk werd hier 'ik' en 'mij' bedoeld als 'men' of als in 'als ik jou/hem was..
Dat had je wel kunnen bedenken..
Ja, de fietspaden in de oceaan, waar nooit wat gebeurt..quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 13:37 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Niet in de wereld van Moussie. Daar bestaan alleen maar 'pretroutes' met altijd perfect zeilweer.
13-jarig meisje wil solo de wereld rond zeilen deel 13quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 12:51 schreef -Techno- het volgende:
[..]
Heb ik tot nu toe niks over gelezen.
Nu is het opeens een zeiltochtje?quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 13:38 schreef Dr.Hilfiger het volgende:
[..]
Alsof je na een solo zeiltochtje geen vak meer kunt leren en geen teamplayer meer kunt zijn dan wel worden.
Haal die duim eens uit je mond.
Aah, dus geen windstiltes of art of napping verhalen .. en mensen die voor de wind uit de tocht gemaakt hebben, in z'n geheel of gedeeltelijk? Daar heb ik mijn info namelijk vandaan ..quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 13:20 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Nee, dat weet ik van familie en vrienden, en ik baseer me op commentaar van mensen die het weten kunnen, en die er helemaal niets bijhalen wat niet van toepassing is. De 'pretroute' is wel degelijk ook gevaarlijk, en als je de kaap wil ronden zijn alle horrorverhalen, zoals gezegd en beargumenteerd van toepassing.
Natuurlijk gaat het helpen, domme vraag.quote:Gaat het helpen als je uitgerust aan de kaap begint, denk je?
Dat kun je vast wel beargumenteren aan de hand van je eigen ruime ervaring op zee..
Daarom verschilt jouw commentaar ook van alle andere zeilers. Jij hebt er als enige een juiste kijk op.
Ja, dank jequote:Op zaterdag 29 augustus 2009 13:41 schreef paddy het volgende:
[..]
Denk dat het nu gaat over de link van deze reactie
Ja joh, net zo weinig als op de fietspaden aan land waar kinderen op fietsen nooit ongelukken hebben omdat een automobilist niet goed opletquote:Op zaterdag 29 augustus 2009 13:40 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Ja, de fietspaden in de oceaan, waar nooit wat gebeurt..
Nog even en dan vergaat de aarde op de dag dat zij vertrekt.quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 13:43 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Nu is het opeens een zeiltochtje?
nee, die is de expert ..quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 13:35 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
En die baseerde zich op experts toch?
bij de kaap en windstiltes .. hmz .. was dat niet de kaap waar het altijd stormt ?quote:Maar jij weet het beter.. Komen windstiltes rond de kaap voor, of niet?
En hoe steken die volksstammen de oceaan over?quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 13:43 schreef moussie het volgende:
[..]
Aah, dus geen windstiltes of art of napping verhalen .. en mensen die voor de wind uit de tocht gemaakt hebben, in z'n geheel of gedeeltelijk? Daar heb ik mijn info namelijk vandaan ..
En ja, natuurlijk is de zee gevaarlijk, water over het algemeen, daar kan je in verzuipen, maar als je weet wat je doet valt dat dus reuze mee .. er zijn jaarlijks kuddes mensen die die tocht (gedeeltelijk) maken, met jonge kinderen aan boord, dus het gevaar in deze wordt een beetje uitvergroot, overdreven .. net zoals het gevaar dat je loopt in het verkeer ridiculiseert wordt
[..]
Denk je dat echt dat het nog uitmaakt als je een dagenlang in een storm zit, zonder te kunnen slapen?quote:Natuurlijk gaat het helpen, domme vraag.
En ja, ik heb enige ervaring op zowel zee alsook kust- en binnenwateren .. dus ik kan je uit eigen ervaring vertellen dat voor de kust of op een binnenwater zeilen stukken zwaarder is dan een lange oversteek over open water, helemaal als je de wind mee hebt.
Er komen veel stormen voor rond de kaap.. Het is niet gezegd dat het daar altijd stormt.. Alhans, zo heb ik het begrepen.. Maar ja, ik heb er nooit zelf gezeild.. Dus ik moet bij voorkeur mijn klep houden..quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 13:50 schreef moussie het volgende:
[..]
nee, die is de expert ..
[..]
bij de kaap en windstiltes .. hmz .. was dat niet de kaap waar het altijd stormt ?
Ze heeft momenteel een intake-gesprek met een 17-jarige stagiaire van Bureau Jeugdzorg. Hoeveel boterhammetjes ze krijgt van haar vader 's ochtends.quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 13:59 schreef woutabest het volgende:
Is ze al weg? Of wordt ze door de kinderbescherming paranoïde met camera's bewaakt?
Mooi, er wordt dus aan gewerkt.quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 14:02 schreef Dr.Hilfiger het volgende:
[..]
Ze heeft momenteel een intake-gesprek met een 17-jarige stagiaire van Bureau Jeugdzorg. Hoeveel boterhammetjes ze krijgt van haar vader 's ochtends.
Goede zaak, straks raakt ze nog ondervoed!quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 14:02 schreef Dr.Hilfiger het volgende:
[..]
Ze heeft momenteel een intake-gesprek met een 17-jarige stagiaire van Bureau Jeugdzorg. Hoeveel boterhammetjes ze krijgt van haar vader 's ochtends.
Als het juridisch mogelijk was, zou ze van mij mogen vertrekken, na een convenant te hebben getekend dat de Nederlandse staat helemaal nergens voor verantwoordelijk is..quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 13:56 schreef paddy het volgende:
Ik lees trouwens steeds vreemde voorbeelden. Voetbalwedstrijden worden afgelast bij noodweer etc. Dit gaat ook voor meerdere buitensporten op.
Niemand heeft het over haar zeilen op zich dus. Daar zit idd niet veel meer risico aan. Er is wel een verschil in het geval van noodweer etc. want dan gaat de vergelijking niet meer op. Bij plotseling noodweer, kan een sporter vaak snel dekking zoeken. Wanneer je midden op zee zit gaat dit niet.
Wil niet zeggen dat ze van mij niet mag gaan zolang ze de leerplicht gewoon vervult.
Zoals ik eerder al zei; ik maak mij liever druk om mensen die ongevraagd in nare situaties zitten.
Er is al veel te veel tijd en geld gespendeerd aan deze familie. Gewoon lekker in haar eentje laten gaan, na de handtekening dat de ouders alle kosten etc etc op zich nemen, en de zee op laten gaan. Verzuipt ze? Mja....
De leerplicht blijft uiteraard gelden. Ook voor haar (die is echt niet voor niets in het leven geroepen)
De ouders van de jongen pakten het in ieder geval beter aan. Zou liever die verhalen lezen, dan die van haar. Is er trouwens een link bekend naar de belevenis van die jongen?
'tis wel een spichtig ding ja...quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 14:06 schreef woutabest het volgende:
[..]
Goede zaak, straks raakt ze nog ondervoed!
Waarom is ze met al die heisa niet gewoon weggegaan, als ze op zoveel plekken heeft gewoond met d'r pa is ze toch niet afhankelijk van de achterlijke regels van Nederland?
Ja, het is volgens mij ook juist dat Laura zo onopmerkelijk is en zo weinig aantoonbare kennis laat zien dat maakt dat veel mensen zich met haar vereenzelvigen.quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 14:15 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Ja, er is iets voor te zeggen om tijd te steken in mensen die wél op een normale manier hun dromen waar willen maken en daar ook nog succesvol in zijn.. Maar ja, dat is net weer iets minder sensationeel
Niet iedereen.quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 14:18 schreef Disana het volgende:
[..]
Ja, het is volgens mij ook juist dat Laura zo onopmerkelijk is en zo weinig aantoonbare kennis laat zien dat maakt dat veel mensen zich met haar vereenzelvigen.
Dank jequote:Op zaterdag 29 augustus 2009 14:01 schreef Dr.Hilfiger het volgende:
Voor Paddy: http://www.totallymoney.com/sailmike/
Nee jij niet, maar wel zo ongeveer de hele wereldpers en bijna heel Nederland. Ze wordt, in tegenstelling tot wat zij en haar vader kennelijk denken, gewoon gezien als 'the girl next door'.quote:
Misschien iets om over na te denken dus.quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 14:15 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Als het juridisch mogelijk was, zou ze van mij mogen vertrekken, na een convenant te hebben getekend dat de Nederlandse staat helemaal nergens voor verantwoordelijk is..
Ik denk alleen dat zoiets niet kan.
meer the next window whorequote:Op zaterdag 29 augustus 2009 14:29 schreef Disana het volgende:
[..]
Nee jij niet, maar wel zo ongeveer de hele wereldpers en bijna heel Nederland. Ze wordt, in tegenstelling tot wat zij en haar vader kennelijk denken, gewoon gezien als 'the girl next door'.
quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 14:18 schreef Disana het volgende:
[..]
Ja, het is volgens mij ook juist dat Laura zo onopmerkelijk is en zo weinig aantoonbare kennis laat zien dat maakt dat veel mensen zich met haar vereenzelvigen.
Nou nee, het is een gewoon meisje en geen breezersletjequote:
Ik ook, met zulke onverantwoordelijke en schijnbaar wereldvreemde ouders.quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 14:32 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Mensen die ook een droom hadden maar die nooit hebben kunnen waarmaken en zich toen maar verbitterd hebben afgekeerd, terwijl ze iedereen die kritiek heeft als schuldige aanwijzen voor hun huidige situatie, spiegelen zich aan haar, bedoel je?
Ik zei eerder al dat ik het gedrag van haar vader mbt. die reis naar Engeland opmerkelijk vond.. Misschien dat ik haar houding toch wel beter ga begrijpen.. Opstandig worden en teleurgesteld dan maar helemaal alleen willen zijn en tegelijkertijd aandacht zoeken..
Haar vader was er niet op zo'n belangrijk moment, en dan is het gezin waar ze uitkomt ook nog verscheurd..
Ik heb wel te doen met het kind. In ieder geval heeft ze nu de aandacht waar ze om vroeg..
"At the age of fourteen Mike became the youngest person to ever sail across the Atlantic single-handed. He still holds that world record today."quote:
Ja zulke mensen bedoel ik ookquote:Op zaterdag 29 augustus 2009 14:32 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Mensen die ook een droom hadden maar die nooit hebben kunnen waarmaken en zich toen maar verbitterd hebben afgekeerd, terwijl ze iedereen die kritiek heeft als schuldige aanwijzen voor hun huidige situatie, spiegelen zich aan haar, bedoel je?
Ik zei eerder al dat ik het gedrag van haar vader mbt. die reis naar Engeland opmerkelijk vond.. Misschien dat ik haar houding toch wel beter ga begrijpen.. Opstandig worden en teleurgesteld dan maar helemaal alleen willen zijn en tegelijkertijd aandacht zoeken..
Haar vader was er niet op zo'n belangrijk moment, en dan is het gezin waar ze uitkomt ook nog verscheurd..
Ik heb wel te doen met het kind. In ieder geval heeft ze nu de aandacht waar ze om vroeg..
Ah! De vader van die jongen heeft hem wel laten testen begreep ik. Dezelfde tests die Laura nu opgelegd is?quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 14:36 schreef Dr.Hilfiger het volgende:
[..]
"At the age of fourteen Mike became the youngest person to ever sail across the Atlantic single-handed. He still holds that world record today."
quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 14:36 schreef Dr.Hilfiger het volgende:
[..]
"At the age of fourteen Mike became the youngest person to ever sail across the Atlantic single-handed. He still holds that world record today."
Bij Laura gaat het er ook om dat ze 2 jaar onafgebroken op reis is, dat is een behoorlijke emotionele en sociale belasting met alle risico's die ze tegen gaat komen en er wordt dus onderzocht in hoeverre zij daar tegen bestand zal zijn.quote:En naar Mike Perham (17), ook een Brit, die sinds gisteren de jongste nonstop-solozeiler rond de wereld is en al eerder als jongste een Atlantische oversteek maakte. Wat Laura vergeet, is dat beide jongens ongeveer alle zeezeilbrevetten hebben gehaald die er zijn en duizenden mijlen op zee hebben doorgebracht.
Met zeilschepenquote:Op zaterdag 29 augustus 2009 13:55 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
En hoe steken die volksstammen de oceaan over?
En waarom verschillen ervaren zeilers van mening met jou?
Waar wordt het gevaar in het verkeer geridiculieerd?
Als je tegenwoordig als zeiler nog in een dagenlange storm beland heb je dat aan jezelf te danken .. en die stormen waar je door overvallen wordt (die dus binnen een uur of zo opkomen) duren over het algemeen niet zo lang ..quote:Denk je dat echt dat het nog uitmaakt als je een dagenlang in een storm zit, zonder te kunnen slapen?
Dom antwoord.
Daarom kan ik meepraten over de rust die je krijgt .. er is echt wel genoeg tijd voor die meid om te leren en te slapenquote:Oh daarom kun je meepraten over solozeilen op de oceaan..
Die lui die het kunnen weten benadrukken eerst de gevolgen van windstilte en zeggen 2 tellen later 'maar daar zal zij niet mee te maken krijgen want', de ander gaat ervan uit dat het gevaarlijk is omdat zij het geld wel niet zal hebben voor de dure marina's .. moet ik dat serieus nemen ?quote:En alle andere mensen die het kunnen weten en de onderneming van Laura becommentariëren worden geridiculiseerd, want die zien het helemaal niet juist omdat ze niet snappen dat ze een makkelijke route neemt. Geen van allen (!!)
Hehe, Bezemer snapte dat zelf ook wel, vandaar zijn toevoeging wat zinnen later .. en voor de rest, iets van rond de 2000 zeemijlen op de Noord Atlantische Oceaan is uiteraard geen meter ..quote:En jij snapt als enige dat het eea. helemaal niet van toepassing is, terwijl je nog geen meter op de wereldzeeën hebt gevaren..
Ik geloof je onmiddellijk..
Wat ook in een zekere vorm zo is, sure she's special maar niet meer dan dat. In de pers laat de advocaat en vader het over komen alsof ze de nieuwe Messias is.quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 14:29 schreef Disana het volgende:
[..]
Nee jij niet, maar wel zo ongeveer de hele wereldpers en bijna heel Nederland. Ze wordt, in tegenstelling tot wat zij en haar vader kennelijk denken, gewoon gezien als 'the girl next door'.
die jongen ging de atlatische oceaan over toen hij 14 was, laura wil de hele wereld overquote:Op zaterdag 29 augustus 2009 14:40 schreef paddy het volgende:
[..]
Ah! De vader van die jongen heeft hem wel laten testen begreep ik. Dezelfde tests die Laura nu opgelegd is?
Is die Laura nu ook al veertien? Dan gaat ze het wereldrecord toch überhaupt niet meer halen?
Special? Dat ze met zulke ouders heeft leren zeilen is logisch en niet bijzonder. Dat ze in het Guinness Book of Records wil komen? Tjongequote:Op zaterdag 29 augustus 2009 14:44 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Wat ook in een zekere vorm zo is, sure she's special maar niet meer dan dat. In de pers laat de advocaat en vader het over komen alsof ze de nieuwe Messias is.![]()
Maarja ze gaat haar gang maar, kan me er niet druk over maken. Of ze verzuipt of ze komt in een boekje te staan, either way it doesn't affect me. Wel vreemd van de ouders, maar ja wie ben ik om te klagen over hun opvoedkundigheid.
Afgezien daarvan is 't leuk om lekker Nederlands te kankeren op alles en nogwat natuurlijk
Ja ik vind haar redelijk speciaal, ze zit op haar 13e al te lullen over hoe ver gevorderd ze wel niet is, en dat half Nederland krankjorum geworden is. En dat ze naar Nieuw-Zeeland wil verhuizen, en de wereld wil gaan rondzeilen en een record breken.quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 14:50 schreef Disana het volgende:
[..]
Special? Dat ze met zulke ouders heeft leren zeilen is logisch en niet bijzonder. Dat ze in het Guinness Book of Records wil komen? TjongeDie andere jonge zeilers onderscheiden zich wel, die hebben bergen werk verricht aan opleiding en voorbereiding.
Wat voor?quote:
Misschien ook niet.. ik heb het ze niet horen zeggen..quote:Misschien om dat die hun ervaringen van voor de kust zeilen vergelijken met een tocht op de Passaat-route. of omdat het wedstrijdzeilers zijn waaraan totaal andere eisen worden gesteld.
Je mag alleen uit ervaring spreken van jou, en diverse mensen hebben dat gedaan.quote:Tja, over het gevaar op zee wordt maar getheoretiseerd, hoe gevaarlijk het nou wel is/zou zijn, en dat mag niet
quote:.. en dan stuur je iedere dag je kind op de fiets naar school, terwijl je weet dat er geregeld ongelukken gebeuren, soms met dodelijke afloop, daar neem je het gecalculeerde risico wel terwijl je ook daar weet dat het niet zonder gevaar is ..
[..]
quote:Als je tegenwoordig als zeiler nog in een dagenlange storm beland heb je dat aan jezelf te danken .. en die stormen waar je door overvallen wordt (die dus binnen een uur of zo opkomen) duren over het algemeen niet zo lang ..
[..]
Als het zo'n eitje is, waarom zijn er dan niet veel jongere kinderen die het hebben gedaan?quote:Daarom kan ik meepraten over de rust die je krijgt .. er is echt wel genoeg tijd voor die meid om te leren en te slapen
[..]
Ja, anders werd het niet genoemd. Zij hebben ervaring op zee, dus ze mogen het zeggen.quote:Die lui die het kunnen weten benadrukken eerst de gevolgen van windstilte en zeggen 2 tellen later 'maar daar zal zij niet mee te maken krijgen want', de ander gaat ervan uit dat het gevaarlijk is omdat zij het geld wel niet zal hebben voor de dure marina's .. moet ik dat serieus nemen ?
Doe maar even..quote:Of moet ik even uitrekenen hoe groot je kans is om aangereden te worden in het verkeer om daarna met een voorbeeld te komen van iemand die na een aanrijding al dood was?
[..]
Is dat speciaal of gewoon gebrainwashed door papa? Ik heb haar een paar keer op tv gezien en veel realiteitszin of bewijs van feitelijk kunnen heb ik niet gezien.quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 14:54 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Ja ik vind haar redelijk speciaal, ze zit op haar 13e al te lullen over hoe ver gevorderd ze wel niet is, en dat half Nederland krankjorum geworden is. En dat ze naar Nieuw-Zeeland wil verhuizen, en de wereld wil gaan rondzeilen en een record breken.
Hoewel, eigenlijk is dat ook de kromme redenering van ieder kind... je hebt me omgepraat, 't is gewoon een omhooggevallen standje.![]()
En inderdaad, wat zou Nederland zijn zonder kankeren op alles wat los en vast zit en waar maar een mening over te vormen valt.
Nouja, gebrainwashed worden door papa is ook redelijk speciaal, ik ken maar weinig kinderen die zó over de grens gepushed worden.quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 14:58 schreef Disana het volgende:
[..]
Is dat speciaal of gewoon gebrainwashed door papa? Ik heb haar een paar keer op tv gezien en veel realiteitszin of bewijs van feitelijk kunnen heb ik niet gezien.
Ah kijk dat is nou een leuke droomquote:Bovendien, toen ik 8 was droomde ik ervan als een vrouwelijke Tarzan in lianen te slingeren en met wilde beesten te verkeren Ieder kind heeft dromen. Als ik nou maar niet zuur word omdat ik dat niet heb waargemaakt.
Ja, da's wel een beetje fantasieloos hoor WT. Maak hiervan dat je als kind al grote bewondering had voor Dagobert Duck.quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 15:02 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Nouja, gebrainwashed worden door papa is ook redelijk speciaal, ik ken maar weinig kinderen die zó over de grens gepushed worden.![]()
Normaal gesproken houdt 't wel op met "M'n zoon speelt in A1" en dat gebrabbel, maar haar de wereldzeeën over sturen kan ik aardig speciaal noemen, waarbij prettig in 'prettig gestoord' vervalt.
[..]
Ah kijk dat is nou een leuke droomIk heb nooit van die fantasieën gehad, alles ging om geld en nu wil ik 't nog steeds.. inhoudsloos kind ben ik toch geweest zeg haha.
Dagobert Duck, richy rich, Donald Trump, noem ze maar op.quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 15:05 schreef Disana het volgende:
[..]
Ja, da's wel een beetje fantasieloos hoor WT. Maak hiervan dat je als kind al grote bewondering had voor Dagobert Duck.
Speciaal is in dit geval een ander woord voor bijzonder. Maar dat je iets als kind vanzelf hebt meegekregen maakt je nog niet anders of bijzonder.
Niet verzuurd? Ik had op zijn minst verwacht dat je zou gaan zitten mokken tegen alle autoriteit en zou afgeven op iedereen die van mening is dat sommige kinderdromen onrealistisch zijn.quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 14:58 schreef Disana het volgende:
[..]
Is dat speciaal of gewoon gebrainwashed door papa? Ik heb haar een paar keer op tv gezien en veel realiteitszin of bewijs van feitelijk kunnen heb ik niet gezien.
Bovendien, toen ik 8 was droomde ik ervan als een vrouwelijke Tarzan in lianen te slingeren en met wilde beesten te verkerenIeder kind heeft dromen. Als ik nou maar niet zuur word omdat ik dat niet heb waargemaakt.
LOLquote:Op zaterdag 29 augustus 2009 15:12 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Niet verzuurd? Ik had op zijn minst verwacht dat je zou gaan zitten mokken tegen alle autoriteit en zou afgeven op iedereen die van mening is dat sommige kinderdromen onrealistisch zijn.
En omdat al die gemeneriken je je droom niet hebben gegund, dan ook iedere deelname aan de maatschappij onredelijk vinden..
Knap staaltje levenskunst hoor
Dan klopt die link ook niet geloof ik. Ik zocht een jongen die een wereldreis had gemaaktquote:Op zaterdag 29 augustus 2009 14:44 schreef Marrije het volgende:
[..]
die jongen ging de atlatische oceaan over toen hij 14 was, laura wil de hele wereld over
13-jarig meisje wil solo de wereld rond zeilen deel 13quote:De vader van de engelse jongen, die net terug is van zijn wereldreis, had de jongen vooraf psychisch laten testen of hij de druk wel aan zou kunnen.
Hopelijk is het dat wat Laura gaat leren.. en sommige anderen ookquote:Op zaterdag 29 augustus 2009 15:16 schreef Disana het volgende:
[..]
LOL
Als je een beetje de ruimte krijgt en goed in elkaar zit, ga je vanzelf het onderscheid maken tussen fantaseren en dat wat je werkelijk kunt en wilt. Dan blijf je ook niet met wrok zitten.
Wat had die ook alweer uitgerekend .. 1 op de 7,5 miljoen ?quote:
Hoeveel procent van alle fietsers op aarde verongelukt in het verkeer?quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 16:20 schreef moussie het volgende:
[..]
Wat had die ook alweer uitgerekend .. 1 op de 7,5 miljoen ?
Bij 900 dodelijke slachtoffers per jaar op 16,5 miljoen Nederlanders is die kans toch echt wel een stukje groter lijkt mij, een kans van 1 op de (afgerond) 18335 ..
Die vergelijkingen van jou steeds met het verkeerquote:Op zaterdag 29 augustus 2009 16:20 schreef moussie het volgende:
[..]
Bij 900 dodelijke slachtoffers per jaar op 16,5 miljoen Nederlanders is die kans toch echt wel een stukje groter lijkt mij, een kans van 1 op de (afgerond) 18335 ..
Ja, heeft ze ook. Daar gaat het ook om. Ze gaat aan boord leren zegt ze. Maar of een kind van 13 die discipline op kan brengen terwijl ze ook haar scheepje door de woelige wateren moet laveren is natuurlijk de vraag.quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 16:48 schreef HairyArsedIrishman het volgende:
Wonderkind of niet. Dat meiske heeft ook gewoon leerplicht. Toch?
Nou ben je met opzet een kromme vergelijking aan het maken.. Denk je echt dat je iemand van ons daarmee hebt, ofzo?quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 16:20 schreef moussie het volgende:
[..]
Tuurlijk heeft ze die discipline niet. Maar laten we er eens van uit gaan dat ze die wél zou hebben.quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 16:54 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ja, heeft ze ook. Daar gaat het ook om. Ze gaat aan boord leren zegt ze. Maar of een kind van 13 die discipline op kan brengen terwijl ze ook haar scheepje door de woelige wateren moet laveren is natuurlijk de vraag.
Daarom dit vonnis ook om haar 2 maanden onder toezicht te stellen en te kijken in hoeverre ze deze reis van twee jaar aankan.
Kun je zomaar om ieder front heenzeilen dan?quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 14:44 schreef moussie het volgende:
Als je tegenwoordig als zeiler nog in een dagenlange storm beland heb je dat aan jezelf te danken .. en die stormen waar je door overvallen wordt (die dus binnen een uur of zo opkomen) duren over het algemeen niet zo lang ..
Wat is daar krom aan, ik vroeg of ik moest uitrekenen hoe groot de kans is op een aanrijding in het verkeer .. nou met 900 dodelijke slachtoffers per jaar dus behoorlijk groot, groter dan die 1 op 7,5 miljoen kans en nee, dat ging niet over een bepaalde route, dat bedenk jij er nu bijquote:Op zaterdag 29 augustus 2009 16:58 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Nou ben je met opzet een kromme vergelijking aan het maken.. Denk je echt dat je iemand van ons daarmee hebt, ofzo?
Dat ging om een kans op een botsing met een tanker op een bepaalde route..
Als solozeilen zo veilig was, deed ieder schoolkind het..
Als haar vader nou nog mee zou gaan en als de reis een beetje normaal was voorbereid, dan zou hij zijn dochter niet 2 jaar lang alleen laten verblijven en reizen en zou ze onderweg idd. kunnen leren en dan was er nog iets voor te zeggen.quote:[b]Op zaterdag 29 augustus 2009 17:02
Er is totaal geen noodzaak voor haar om de wereld rond te varen, laat haar maar lekker op school blijven.
het ging om een vergelijking met een ongeluk op zee en in het verkeer..quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 17:10 schreef moussie het volgende:
[..]
Wat is daar krom aan, ik vroeg of ik moest uitrekenen hoe groot de kans is op een aanrijding in het verkeer .. nou met 900 dodelijke slachtoffers per jaar dus behoorlijk groot, groter dan die 1 op 7,5 miljoen kans en nee, dat ging niet over een bepaalde route, dat bedenk jij er nu bij
Jawel, klopt wel, want hij heeft eerst die Atlantische oceaan over gevaren toen hij 14 was en nu hij 16 is de wereld rond. Als ik het me goed herinner.quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 15:17 schreef paddy het volgende:
[..]
Dan klopt die link ook niet geloof ik. Ik zocht een jongen die een wereldreis had gemaakt
[..]
Het gaat haar ook om het record, niet om het zeilen op zich.quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 17:02 schreef HairyArsedIrishman het volgende:
Ik word vooral heel misselijk van al die moraalridders op TV. De stadsdichter van Utrecht en Hugo Borst die zich druk gaan lopen maken dat ze uit moet kunnen varen.
Vervolgens noemen ze heel Nederland met zijn regelgeving kleinburgerlijk. Komop zeg.
Een meisje van 13 hoort gewoon op school te zitten.
[..]
Tuurlijk heeft ze die discipline niet. Maar laten we er eens van uit gaan dat ze die wél zou hebben.
Dat zou betekenen dat ze op haar bootje kan leren zonder verdere uitleg van een soort docent. Dan zou je ieder schoolgebouw plat kunnen gooien en zelfonderwijs verplicht moeten maken voor die bakvissen. Waarom is dat nog niet gebeurt? Omdat het niet werkt.
Er is totaal geen noodzaak voor haar om de wereld rond te varen, laat haar maar lekker op school blijven.
Calvinistische azijnpissers hier ook.. en maar zeiken over gemeenschapszin en maatschappelijk nut en leerplicht..quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 17:17 schreef Nielsch het volgende:
Shit, naar aanleiding van dit kind begint mijn neefje ook al te zeiken. Hij is 13 en wil graag de allerbeste World of Warcraft speler aller tijden worden. Om dit te bewerkstelligen wil hij twee jaar vrij nemen van school en 18 uur per dag gaan spelen. Ik gun het hem graag, maar het zal wel weer niet mogen in dit kutland waar alle ambitie de kop in gedrukt is.
Tja, hij haalt dat aan als kans dat er iets kan gebeuren, niet ik hoor, en op die onzin baseer jij je oordeel dat het oh zo gevaarlijk is dus moet je het maar niet doen .. jij hebt een kans van 1 op 18335 om van de maand dood te zijn maar dat is ook geen reden om dan maar thuis te blijven of je kind thuis te houden van school ..quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 17:12 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
het ging om een vergelijking met een ongeluk op zee en in het verkeer..
Ja, maar het is zijn dróóm!quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 17:17 schreef Nielsch het volgende:
Shit, naar aanleiding van dit kind begint mijn neefje ook al te zeiken. Hij is 13 en wil graag de allerbeste World of Warcraft speler aller tijden worden. Om dit te bewerkstelligen wil hij twee jaar vrij nemen van school en 18 uur per dag gaan spelen. Ik gun het hem graag, maar het zal wel weer niet mogen in dit kutland waar alle ambitie de kop in gedrukt is.
Ik baseer mijn mening op ervaringen van zeilers..quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 17:25 schreef moussie het volgende:
[..]
Tja, hij haalt dat aan als kans dat er iets kan gebeuren, niet ik hoor, en op die onzin baseer jij je oordeel dat het oh zo gevaarlijk is dus moet je het maar niet doen .. jij hebt een kans van 1 op 18335 om van de maand dood te zijn maar dat is ook geen reden om dan maar thuis te blijven of je kind thuis te houden van school ..
en ja, uiteraard hinkt die vergelijking, maar op zich is het wel frappant om een kans van 1 op de 7,5 miljoen onaanvaardbaar te vinden en bij een kans van 1 op de 18335 je schouders op te halen
Hij komt vanavond in het jeugdjournaal, toch?quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 17:17 schreef Nielsch het volgende:
Wat is die 7,5 miljoen? Solozeilers? Zoveel?quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 17:25 schreef moussie het volgende:
[..]
Tja, hij haalt dat aan als kans dat er iets kan gebeuren, niet ik hoor, en op die onzin baseer jij je oordeel dat het oh zo gevaarlijk is dus moet je het maar niet doen .. jij hebt een kans van 1 op 18335 om van de maand dood te zijn maar dat is ook geen reden om dan maar thuis te blijven of je kind thuis te houden van school ..
en ja, uiteraard hinkt die vergelijking, maar op zich is het wel frappant om een kans van 1 op de 7,5 miljoen onaanvaardbaar te vinden en bij een kans van 1 op de 18335 je schouders op te halen
Eén of andere solozeiler had eens uitgerekend dat zijn kans op een aanvaring met een vrachtschip op zijn route 1 : 7,5 mln was. Toch was het gebeurd.quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 17:53 schreef Gia het volgende:
[..]
Wat is die 7,5 miljoen? Solozeilers? Zoveel?
Als slechts 1 op de 7,5 miljoen solozeilers een ongeluk krijgt, tja, dan mag ze wel gaan natuurlijk.
Hij wil zich laten uitschrijven bij de gemeente Utrecht en in laten schrijven in een ander land. Wat is dit ook voor een ontzettend kutland met kutpolitici en achterlijke instanties als je als 13-jarige niet eens de hele dag World of Warcraft mag spelen. De mensen die hier nog langer blijven wonen hebben het hier zooooo fucking slecht! Ik ga ook emigrerenquote:Op zaterdag 29 augustus 2009 17:30 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Hij komt vanavond in het jeugdjournaal, toch?
zelfs 4 x toch? Waarvan de laatste keer met dodelijke afloop.quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 18:00 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Eén of andere solozeiler had eens uitgerekend dat zijn kans op een aanvaring met een vrachtschip op zijn route 1 : 7,5 mln was. Toch was het gebeurd.
quote:Nu wordt dat cijfer gebruikt om te 'bewijzen' dat solozeilen heel veilig is..
En hij had nog niet eens een minuut gespeeld!quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 18:02 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Hij wil zich laten uitschrijven bij de gemeente Utrecht en in laten schrijven in een ander land. Wat is dit ook voor een ontzettend kutland met kutpolitici en achterlijke instanties als je als 13-jarige niet eens de hele dag World of Warcraft mag spelen. De mensen die hier nog langer blijven wonen hebben het hier zooooo fucking slecht! Ik ga ook emigreren![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Ja nou, World of Warcraft klinkt dan ook niet echt pedagogisch verantwoord.quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 18:02 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Hij wil zich laten uitschrijven bij de gemeente Utrecht en in laten schrijven in een ander land. Wat is dit ook voor een ontzettend kutland met kutpolitici en achterlijke instanties als je als 13-jarige niet eens de hele dag World of Warcraft mag spelen. De mensen die hier nog langer blijven wonen hebben het hier zooooo fucking slecht! Ik ga ook emigreren![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
1 op de 7,5 miljoen wat? Dan heb je het toch over dat 1 van de 7,5 miljoen solozeilers een aanvaring zal hebben met een zeetanker!! Dat is toch een irreëel getal. Er zijn niet eens 7,5 miljoen solozeilers.quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 18:00 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Eén of andere solozeiler had eens uitgerekend dat zijn kans op een aanvaring met een vrachtschip op zijn route 1 : 7,5 mln was. Toch was het gebeurd.
Nu wordt dat cijfer gebruikt om te 'bewijzen' dat solozeilen heel veilig is..
Leren ze anders verdomd goed Engels van. Plus dat ze al vroeg netwerken. Contacten met spelers over de hele wereld!! Wat kan daar nu toch op tegen zijn!quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 18:04 schreef Marrije het volgende:
[..]
Ja nou, World of Warcraft klinkt dan ook niet echt pedagogisch verantwoord.
Natuurlijk, solozeilers zeggen zonder uitzondering dat het gevaarlijk is.. Die hele kleine kans had betrekking op een hele specifieke situatie, en toch ging het mis.quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 18:06 schreef Gia het volgende:
[..]
1 op de 7,5 miljoen wat? Dan heb je het toch over dat 1 van de 7,5 miljoen solozeilers een aanvaring zal hebben met een zeetanker!! Dat is toch een irreëel getal. Er zijn niet eens 7,5 miljoen solozeilers.
Laat ze maar eens onderzoeken hoeveel solozeilers er jaarlijks rond de wereld zeilen en hoeveel daarvan er sterven. Als dat, bijvoorbeeld, 1 van de 3000 is, dan is dit getal al veel groter dan het aantal fietsers dat omkomt in het verkeer. En er zijn al vele solozeilers c.q. wereldzeilers omgekomen tijdens een dergelijke toch, dus ik gok dat het percentage nog veel hoger ligt.
Je bent wel een ervaring rijker hoor, na 2 jaar WoW.. Een vak leren kan daarna ook nog wel. Sociale vaardigheden ookquote:Op zaterdag 29 augustus 2009 18:07 schreef Gia het volgende:
[..]
Leren ze anders verdomd goed Engels van. Plus dat ze al vroeg netwerken. Contacten met spelers over de hele wereld!! Wat kan daar nu toch op tegen zijn!
nee, dat cijfer werd aangehaald om te laten zien hoe onveilig het is, omdat het die pechvogel toch is gebeurd .. en nogmaals dat 'zijn route' bedenk jij erbij .. en wordt nu in perspectief geplaatst, hoe groot is de kans op een aanrijding met dodelijke afloop in het verkeerquote:Op zaterdag 29 augustus 2009 18:00 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Nu wordt dat cijfer gebruikt om te 'bewijzen' dat solozeilen heel veilig is..
Oh dus het is heel onveilig, maar het verkeer is nog veel onveiliger..quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 18:11 schreef moussie het volgende:
[..]
nee, dat cijfer werd aangehaald om te laten zien hoe onveilig het is, omdat het die pechvogel toch is gebeurd .. en nogmaals dat 'zijn route' bedenk jij erbij .. en wordt nu in perspectief geplaatst, hoe groot is de kans op een aanrijding met dodelijke afloop in het verkeer
Jij/jullie vergeten de virtuele schoolklas, want er moet natuurlijk wel geleerd worden in die tijd .. en tja, bij een kans van 1 op 18335 op een dodelijk ongeluk is dat een stuk veiliger dan op de fiets naar schoolquote:Op zaterdag 29 augustus 2009 18:07 schreef Gia het volgende:
[..]
Leren ze anders verdomd goed Engels van. Plus dat ze al vroeg netwerken. Contacten met spelers over de hele wereld!! Wat kan daar nu toch op tegen zijn!
Dan moeten we maar allemaal naar de virtuele school..quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 18:15 schreef moussie het volgende:
[..]
Jij/jullie vergeten de virtuele schoolklas, want er moet natuurlijk wel geleerd worden in die tijd .. en tja, bij een kans van 1 op 18335 op een dodelijk ongeluk is dat een stuk veiliger dan op de fiets naar school
Maarrrrr, zolang achtereen op de computer kan toch ook gevaarlijk zijn. Hoeveel procent van de WoW spelers zouden overlijden door te lang achter elkaar te spelen?quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 18:11 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Je bent wel een ervaring rijker hoor, na 2 jaar WoW.. Een vak leren kan daarna ook nog wel. Sociale vaardigheden ook![]()
quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 18:18 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Waarom ben je eigenlijk opgehouden met zeilen?
juistem, calculated risk heet dat dan .. jij laat je door dat risico niet tegen houden om op de fiets te stappen toch, net zo min als een zeiler ..quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 18:13 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Oh dus het is heel onveilig, maar het verkeer is nog veel onveiliger..
Ik snap hem..
Een langspeelplaat duurt langquote:Op zaterdag 29 augustus 2009 18:11 schreef moussie het volgende:
[..]
nee, dat cijfer werd aangehaald om te laten zien hoe onveilig het is, omdat het die pechvogel toch is gebeurd .. en nogmaals dat 'zijn route' bedenk jij erbij .. en wordt nu in perspectief geplaatst, hoe groot is de kans op een aanrijding met dodelijke afloop in het verkeer
quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 18:24 schreef moussie het volgende:
[..]
juistem, calculated risk heet dat dan .. jij laat je door dat risico niet tegen houden om op de fiets te stappen toch, net zo min als een zeiler ..
En tja, dat zijn verhaal over windstiltes niet opgaat voor Laura geeft die Bezemer zelf al toe, die gast die zich druk maakt over gevaarlijke havens kan blijkbaar in Laura's portemonnee kijken en weet wat daar in zit en wat zij wel of niet kan betalen, hebben we nog een wedstrijdzeiler die het over zijn hazenslaapjes heeft, wat dus ook al niet van toepassing is op de door haar gekozen route ..
Valt het je eigenlijk op dat geen een van die experts het heeft over zwaar weer en zo?
als je op een kansberekening afgaat wel jaquote:Op zaterdag 29 augustus 2009 18:18 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Dan moeten we maar allemaal naar de virtuele school..
Ik ging verhuizen naar Nederland en had anyway geen eigen boot, en tja, daarna nog wel korte trips IJsselmeer en zo, maar zonder eigen boot en met na verloop van tijd meerdere kleine kinderen wordt dat steeds moeilijker te regelen.quote:Waarom ben je eigenlijk opgehouden met zeilen?
Een deel van de weerstand zit hem ook in de volkome waardeloze voorbereiding..quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 18:35 schreef moussie het volgende:
[..]
ik denk alleen dat ik mij iets beter voor had bereid dan deze vader .. ik ben niet zo wereldvreemd dat ik niet weet dat mensen niet afgaan op mijn woord en/of handdruk
Als het op aanvaringen/aanrijdingen aankomt iig wel .. en als wij uitgaan van 16,5 miljoen solozeilers per jaar en daarvan komen er 900 niet meer thuis is die kans even groot ..quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 18:34 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Maar je blijft suggerreren dat stadsverkeer gevaarlijker is dan solozeilen. En dat is pertinent niet waar. Anders zou echt de hele wereld niet gekant zijn tegen dat plan van haar.
Als ik me goed herinner merkte eentje juist op dat het zware weer niet het grootste probleem was..
Er zijn genoeg andere spelletjes waar ze goed engels van leren, en vroeg netwerken, en ook nog internationaal. Worl of Warcraft klinkt te bloedrig om pedagogisch verantwoord te zijn, en zeker voor de betreffende termijn: 2 jaar, nee hoor, dat kan nooit een positieve invloed hebben, sterker nog, dat richt psychische schade aan, zware emotionele schadequote:Op zaterdag 29 augustus 2009 18:07 schreef Gia het volgende:
[..]
Als je het vergelijkt met die jongens wel ja, daar staat dan wel weer tegenover dat die de moeilijke route nemen met extra challenge, daarvoor heb je meer voorbereiding nodig ..quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 18:39 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Een deel van de weerstand zit hem ook in de volkome waardeloze voorbereiding..
duh, ik zeg net dat ik geen eigen boot had dus dat zal dan haast wel .. en nee, die 2000 zeemijl waren niet solo .. ik zou niet durven, ik heb die ervaring niet, in me eentje richting IJslandquote:Heb je altijd op andermans boot gezeild dan?
Ja, maar het gaat dus niet per sé om aanvaringen..quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 18:48 schreef moussie het volgende:
[..]
Als het op aanvaringen/aanrijdingen aankomt iig wel .. en als wij uitgaan van 16,5 miljoen solozeilers per jaar en daarvan komen er 900 niet meer thuis is die kans even groot ..
en tja, wat ik dus heb gehoord van de eerder genoemde vrienden en kennissen op die Passaat-route is dat er idd groepsgewijs wordt vertrokken en dat er neuzen worden geteld in de haven van aankomst, dat er onderweg onderling contact is, dat er wordt opgezeild naar de coördinaten als er iemand in de problemen is ..
En ja, eentje, dat was die die in haar portemonnee kon kijken toch, die wist dat zij het geld niet had om de duurdere en veilige jachthavens aan te doen .. hoe die dat weet is mij een raadsel en waarom iedereen dat klakkeloos over neemt ook
als er in de haven van aankomst neuzen worden geteld dan kan het al te laat zijnquote:Op zaterdag 29 augustus 2009 18:48 schreef moussie het volgende:
[..]
Als het op aanvaringen/aanrijdingen aankomt iig wel .. en als wij uitgaan van 16,5 miljoen solozeilers per jaar en daarvan komen er 900 niet meer thuis is die kans even groot ..
en tja, wat ik dus heb gehoord van de eerder genoemde vrienden en kennissen op die Passaat-route is dat er idd groepsgewijs wordt vertrokken en dat er neuzen worden geteld in de haven van aankomst, dat er onderweg onderling contact is, dat er wordt opgezeild naar de coördinaten als er iemand in de problemen is ..
ze heeft zelf aangegeven op haar website dat ze nog niet genoeg geld binnen heeft voor de reis, voor welke onderdelen dat dan is weet ik niet, maar dat zouden ook de duurdere en veilige jachthavens kunnen zijn. Zij wil relatief lang in zo'n jachthaven liggen, wat kost dat nou gemiddeld voor laten we zeggen, een week of 2?quote:En ja, eentje, dat was die die in haar portemonnee kon kijken toch, die wist dat zij het geld niet had om de duurdere en veilige jachthavens aan te doen .. hoe die dat weet is mij een raadsel en waarom iedereen dat klakkeloos over neemt ook
Ik zou echt ook wel een iets gedegener voorbereiding treffen op een makkelijke route, en als ze mss. alsnog de kaap gaat ronden, helemaal..quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 18:56 schreef moussie het volgende:
[..]
Als je het vergelijkt met die jongens wel ja, daar staat dan wel weer tegenover dat die de moeilijke route nemen met extra challenge, daarvoor heb je meer voorbereiding nodig ..
[..]
duh, ik zeg net dat ik geen eigen boot had dus dat zal dan haast wel .. en nee, die 2000 zeemijl waren niet solo .. ik zou niet durven, ik heb die ervaring niet, in me eentje richting IJsland
Oeps, we hebben een neus minder....wat nuquote:Op zaterdag 29 augustus 2009 19:00 schreef Marrije het volgende:
[..]
als er in de haven van aankomst neuzen worden geteld dan kan het al te laat zijn
[..]
Mwah, er wil iemand aan hand van een kansberekening aangeven dat het anyway mis kan lopen, maar waar blijf je met die logica als je 'de kans op is x op x' vertaald naar een alledaagse situatie .. en dan ben ik met mijn 900 op de 16,5 miljoen nog aan het uitgaan van dodelijke slachtoffers, ik kan natuurlijk ook uitgaan van 21.000 verkeersslachtoffers die jaarlijks in het ziekenhuis terecht komenquote:Op zaterdag 29 augustus 2009 18:57 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Ja, maar het gaat dus niet per sé om aanvaringen..
Op de Passaat-route wel ja .. de meesten hebben geen haast en wachten op gunstige wind, al wachtende heb je elkaar leren kennen en dan hou je elkaar onderweg in de gaten, dat is vanzelfsprekend in die wereld,quote:Wat vreemd dat niemand het daarover heeft dan?
Wordt er altijd in groepen gevaren, eigenlijk? Een kennis van mij die in de offshore werkt en als hobby zeezeilen heeft, zeilt echt alleen. Voor zover ik begrepen heb.
De vraag is zeker legitiem, maar alvast het antwoord geven, 'dat geld heeft zij niet/kan zij niet hebben', is dat nietquote:Je moet het mss. niet zomaar overnemen, maar het is legitiem om je af te vragen of er aan veilige jachthavens gedacht is, omdat de rest van de voorbereiding niks voorstelt..
Daarna doet ze de K2 ook nog even.quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 19:29 schreef Mylene het volgende:
Even serieus, ik denk dat Laura ook wel in staat is om naar de maan te reizen. Het is echt een wonder kind hoor.
Dan heb je naar mijn idee aangetoond dat zeezeilen extreem gevaarlijk is, althans dat was de bedoeling van die redenering.quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 19:33 schreef moussie het volgende:
[..]
Mwah, er wil iemand aan hand van een kansberekening aangeven dat het anyway mis kan lopen, maar waar blijf je met die logica als je 'de kans op is x op x' vertaald naar een alledaagse situatie .. en dan ben ik met mijn 900 op de 16,5 miljoen nog aan het uitgaan van dodelijke slachtoffers, ik kan natuurlijk ook uitgaan van 21.000 verkeersslachtoffers die jaarlijks in het ziekenhuis terecht komen
[..]
Volgens een andere user doet haar website anders vermoeden..quote:De vraag is zeker legitiem, maar alvast het antwoord geven, 'dat geld heeft zij niet/kan zij niet hebben', is dat niet
Dan wordt gecheckt op welke coördinaten de laatste communicatie was .. als iemand zich niet meld na de laatste melding 'zeeanker uit op coördinaten blabla, volgende contact om blabla zoveel uur later' wordt er al opgezeild naar de laatst bekende locatie ..quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 19:27 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Oeps, we hebben een neus minder....wat nu
Kansberekening is niet je sterkste kant he??quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 19:33 schreef moussie het volgende:
[..]
Mwah, er wil iemand aan hand van een kansberekening aangeven dat het anyway mis kan lopen, maar waar blijf je met die logica als je 'de kans op is x op x' vertaald naar een alledaagse situatie .. en dan ben ik met mijn 900 op de 16,5 miljoen nog aan het uitgaan van dodelijke slachtoffers, ik kan natuurlijk ook uitgaan van 21.000 verkeersslachtoffers die jaarlijks in het ziekenhuis terecht komen
[..]
Die snel in elkaar geflanste website want zij was zo mediageil ?quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 19:48 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Dan heb je naar mijn idee aangetoond dat zeezeilen extreem gevaarlijk is, althans dat was de bedoeling van die redenering.[quote]
nee, ik heb aangetoond dat als je kansberekening op die manier toepast .. ondanks die kleine kans toch 4 keer gebeurd .. je wel helemaal kan inpakken bij een veel grotere kans op een dodelijk ongeluk in het verkeer
[quote]Volgens een andere user doet haar website anders vermoeden..
En ze is niet kapitaalkrachtig, dus dat is toch een redelijke veronderstelling.
Verder blijft de vraag of ze daar bij haar 'voorbereiding' uberhaupt wel aan gedacht heeft.
Ja, dan heb ik pech gehadquote:Op zaterdag 29 augustus 2009 19:59 schreef moussie het volgende:
[..]
Dan wordt gecheckt op welke coördinaten de laatste communicatie was .. als iemand zich niet meld na de laatste melding 'zeeanker uit op coördinaten blabla, volgende contact om blabla zoveel uur later' wordt er al opgezeild naar de laatst bekende locatie ..
en ja, het gebeurd soms dat iemand verdwijnt, niet meer terug gevonden wordt, dat risico zit erin .. maar ja, er is ook een verdomd groot risico dat jij een van die 21.000/900 wordt .. wat nu ?
Wees blij!quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 20:15 schreef Marrije het volgende:
Ik krijg het idee dat ik bij Moussie in de negeerstand sta.
Nee, het gaat om het aantal uren doorgebracht op de fiets. Net zoals je het aantal zeilongelukken moet afzetten tegen het aantal zeiluren.quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 20:25 schreef E.T. het volgende:
[..]
Kansberekening is niet je sterkste kant he??
Het maakt geen fluit uit hoeveel inwoners NL heeft om het gevaar van fietsen aan te tonen..
Het gaat om het aantal fietsritjes.. net zoals je het aantal zeil-ongelukken moet afzetten tegen het aantal zeil-tripjes..
die is idd nog exacter.. maar voor iemand die in eerste instantie het aantal inwoners van NL en het aantal zeilers pakte was mijn voorstel al een flinke stap in de goede richtingquote:Op zaterdag 29 augustus 2009 21:09 schreef Gavin_de_Becker het volgende:
[..]
1nee, het gaat om het aantal uren doorgebracht op de fiets. Net zoals je het aantal zeilongelukken moet afzetten tegen het aantal zeiluren.
duh, het ging om de kans van een aanrijding/aanvaring en dan in de context van "zelfs bij zo'n kleine kans van 1 op 7.5 miljoen kan het gebeuren' .. dat het idioot is weet ik zelf ook wel, maar ja, ik kom er dan ook niet mee, er wou iemand aantonen dat het ondanks het lage risico toch kan gebeuren, 4 keer zelfs ..quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 20:25 schreef E.T. het volgende:
[..]
Kansberekening is niet je sterkste kant he??
Het maakt geen fluit uit hoeveel inwoners NL heeft om het gevaar van fietsen aan te tonen..
Het gaat om het aantal fietsritjes.. net zoals je het aantal zeil-ongelukken moet afzetten tegen het aantal zeil-tripjes..
Hoe kom je er nou bij dat ze het land niet mag verlaten?quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 21:40 schreef Gavin_de_Becker het volgende:
Vreemd dat je het land niet mag verlaten als vermoed wordt dat je de wet op de leerplicht gaat overtreden.
Gaan ze nu alle leerplichtige kinderen beletten om naar Marokko, Polen, Oostenrijk, Zwitserland, Finland etc. te emigreren? Daar moet je vier jaar minder lang school volgen, in landen als Croatië, Macedonië, Brazilië is het vijf jaar of meer.
Lijkt me zelfs een argument om de uitzetting van illegalen naar hun land van herkomst tegen te houden...
zoals ik al zei, er is onderweg ook regelmatig contact, het risico wordt echt wel beperkt .. en nee, het is geen ideale 15 minuten landelijke dekking (die nog steeds niet goed werkt) ..quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 19:00 schreef Marrije het volgende:
[..]
als er in de haven van aankomst neuzen worden geteld dan kan het al te laat zijn
wat het tegenwoordig kost in de semi-privé en beveiligde havens, geen idee, zou ik moeten navragen .. maar met al die media-aandacht moet je idd de plannen aanpassen lijkt mij, zoals Gia al heel wijs opmerkte, je wordt ineens een interessant doelwitquote:ze heeft zelf aangegeven op haar website dat ze nog niet genoeg geld binnen heeft voor de reis, voor welke onderdelen dat dan is weet ik niet, maar dat zouden ook de duurdere en veilige jachthavens kunnen zijn. Zij wil relatief lang in zo'n jachthaven liggen, wat kost dat nou gemiddeld voor laten we zeggen, een week of 2?
Eigenlijk is beperkt gezag geen goede woordkeus. De ouders zijn namelijk helemaal niet beperkt in het gezag, er is slechts een voogd BIJ gekomen. Dus in plaats dat de ouders tot nu toe beslissingen konden nemen met zijn 2-en, moeten die beslissingen nu met zijn 3-en worden genomen. Helaas is het daarbij wel zo, dat de stem van de gezinsvoogd in de regel zwaarder weegt dan die van de ouder.quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 22:05 schreef poemojn het volgende:
Volgens mij was niet alleen de vader beperkt in z'n gezag, maar de moeder toch ook?
Oh, mag ze toch vertrekken?quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 21:45 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Hoe kom je er nou bij dat ze het land niet mag verlaten?
Nee, maar ze mag morgen wel naar Plopsalandquote:Op zaterdag 29 augustus 2009 22:21 schreef Gavin_de_Becker het volgende:
[..]
Oh, mag ze toch vertrekken?
Hoe ligt die grens eigenlijk bij het GWR?quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 22:22 schreef Disana het volgende:
Laura zou niet eens in het Guinness Book of Records komen omdat ze 13 te jong vinden.
Dat zij hij niet, maar kennelijk is het tussen de 13 en de 16.quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 22:34 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Hoe ligt die grens eigenlijk bij het GWR?
Oh, echt waar?quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 22:22 schreef Disana het volgende:
Laura zou niet eens in het Guinness Book of Records komen omdat ze 13 te jong vinden.
Ja dat zei de vertegenwoordiger van het Guinness Book of Records die op de kade stond om Mike welkom thuis te heten.quote:
Of ze weten het wel, en is juist dat de reden dat ze meteen met haar 14e verjaardag de tocht wilde starten?quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 22:38 schreef Disana het volgende:
[..]
Ja dat zei de vertegenwoordiger van het Guinness Book of Records die op de kade stond om Mike welkom thuis te heten.
Zelfs dat wist de familie dus niet. Laura kan met een gerust hart een paar jaar wachten.
Oh dat zou misschien kunnen. Maar dan moeten we die ondergrens weten. Ik kan het op hun site niet vinden, het lijkt af te hangen van het soort uitdaging.quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 22:40 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Of ze weten het wel, en is juist dat de reden dat ze meteen met haar 14e verjaardag de tocht wilde starten?
Doe eens een wilde gok, als Laura een record wil breken om in het Guiness book of Records te komen?quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 22:49 schreef Gavin_de_Becker het volgende:
Wat heeft het Guiness Book of Records er plots mee te maken?
Ik kan het ook niet vinden, maar het zal wel zo zijn, dat je bij aanmelding op de hoogte wordt gesteld van alle geldende voorwaarden.quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 22:50 schreef Disana het volgende:
[..]
Oh dat zou misschien kunnen. Maar dan moeten we die ondergrens weten. Ik kan het op hun site niet vinden, het lijkt af te hangen van het soort uitdaging.
Ja, dat is er echt aan de haren bijgesleept....quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 22:49 schreef Gavin_de_Becker het volgende:
Wat heeft het Guiness Book of Records er plots mee te maken?
Dat is mi een indicatie dat de drive wel uit die meid voort komt en niet vanuit pa, zij heeft immers eerder al gekozen om bij pa te blijvenquote:Op zaterdag 29 augustus 2009 22:00 schreef Leandra het volgende:
Zeg Moussie, wat vind je er eigenlijk van dat haar moeder er soort van mee akkoord gaat omdat ze bang is dat haar dochter anders van haar zal vervreemden??
Dat haar vader loopt te pushen is een op veronderstellingen gebaseerde stelling .. hij zal haar wel gestimuleerd hebben, dat zonder meer, maar als je daar bezwaar tegen hebt mag je zeker wel al die fanatieke ouders aan de zijlijn echt wel een permanent wedstrijdverbod gevenquote:Het is vooral haar vader die deze onderneming loopt te pushen, als het alleen aan haar moeder had gelegen dan zou het IMHO niet gebeuren.
Volgens mij heeft mams zich verder helemaal niet uitgesproken in de media .. en natuurlijk heeft zij haar bedenkingen, wie niet, maar als zij echt dacht dat haar kind het niet aan kan, zou de reactie dan niet even anders moeten zijn dan 'ik leg me erbij neer'quote:Telt de mening van de moeder niet?? Alleen het feit al dat ze alleen maar toestemming geeft omdat ze gechanteerd wordt is al triest genoeg.
mwah, paps is wat dat de nodige papierhandel aangaat nogal naïef blijkt, maar het pubertje wordt nu onderzocht, dus we zullen zien .. ik hoop voor haar dat zij een eerlijk onderzoek krijgt ipv de kristallen bol van Mariije ..quote:Puber met gebrek aan inzicht en overdosis zelfoverschatting wordt daarin gesteund door papa, die niets liever heeft dan een recordhoudertje in z'n stamboom, en wat mama vindt doet er niet toe??
Dat fietsen heeft me een angstdroom opgeleverd, thanks Moussiequote:Op zaterdag 29 augustus 2009 23:12 schreef Dragorius het volgende:
14 topics verder en nog steeds zie ik argumenten als naar school fietsen. Het lijkt het kabinet wel
Het lijkt BNW wel.quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 23:12 schreef Dragorius het volgende:
14 topics verder en nog steeds zie ik argumenten als naar school fietsen. Het lijkt het kabinet wel
deel 14 is anders nog steeds 13 topics verder .. ik even blij dat jij voor de rest niets hoeft te berekenen, zoals de koers of zoquote:Op zaterdag 29 augustus 2009 23:12 schreef Dragorius het volgende:
gut, besef je eindelijk hoe groot je kans is om niet thuis te komen .. nou sorry hoorquote:Op zaterdag 29 augustus 2009 23:20 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Dat fietsen heeft me een angstdroom opgeleverd, thanks Moussie
Ja, ik besef het ten volle, neem voortaan de auto maar weerquote:Op zaterdag 29 augustus 2009 23:27 schreef moussie het volgende:
[..]
gut, besef je eindelijk hoe groot je kans is om niet thuis te komen .. nou sorry hoor
Dit is het 14e topic, we zijn dus al 14 topics verder vanaf punt 0.quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 23:26 schreef moussie het volgende:
[..]
deel 14 is anders nog steeds 13 topics verder .. ik even blij dat jij voor de rest niets hoeft te berekenen, zoals de koers of zo
Dit gebeurt onze superzeilster niet, want zij is hoogbegaafd.quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 22:57 schreef poemojn het volgende:
http://www.nos.nl/nos/art(...)1CA28DDEA6E5ABA.html zal wel meer mensen opvallen nu ivm Laura's plannen..
hehe, heb je meteen je kans om in het ziekenhuis te belanden gehalveerd (vraag me ajb niet om de link maar als het moet zoek ik die wel terug), van de gemiddeld 21.000 verkeersslachtoffers per jaar is 42% fietser en 21% automobilistquote:Op zaterdag 29 augustus 2009 23:30 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ja, ik besef het ten volle, neem voortaan de auto maar weer
Als je een goed uit je doppen kijkt, kan het een hoop schelen.quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 23:55 schreef moussie het volgende:
[..]
hehe, heb je meteen je kans om in het ziekenhuis te belanden gehalveerd (vraag me ajb niet om de link maar als het moet zoek ik die wel terug), van de gemiddeld 21.000 verkeersslachtoffers per jaar is 42% fietser en 21% automobilist
dacht toch echt dat de telling bij topics begint bij 1 .. u is BNW mod ?quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 23:32 schreef Dragorius het volgende:
[..]
Dit is het 14e topic, we zijn dus al 14 topics verder vanaf punt 0.
Zonder punt 0 geen begin
Maar da's vrij off-topic
Zonder GBR zouden we niet weten wie de meeste dollarmunten op elkaar kan stapelen en zou niemand er uberhaupt aan beginnen. Denk jij dat de jongste solowereldzeiler of de jongste Everest beklimmer zonder het GBR niet bekend zou zijn?quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 22:53 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Doe eens een wilde gok, als Laura een record wil breken om in het Guiness book of Records te komen?
Gaat er helemaal niet om wat ik wel of niet van het GWR denk. Gaat erom dat iemand een GWR poging wil ondernemen, waar het hele land al te lang van op zijn kop staat, waar al 14 topics over zijn volgekalkt en dat er dan vervolgens een user langskomt die vraagt: "Wat heeft het Guiness Book of Records er plots mee te maken?"quote:Op zondag 30 augustus 2009 01:24 schreef Gavin_de_Becker het volgende:
[..]
Zonder GBR zouden we niet weten wie de meeste dollarmunten op elkaar kan stapelen en zou niemand er uberhaupt aan beginnen. Denk jij dat de jongste solowereldzeiler of de jongste Everest beklimmer zonder het GBR niet bekend zou zijn?
De meeste sportmensen met een record worden liever niet met de ondertitel Guiness Book Record holder afgebeeld imho, dat suggereert een vergezochte discipline of onzinnige activiteit.
Laura's carriere zal weinig te lijden hebben onder het niet verschijnen in GBR. Integendeel een mooi onderschrift: worlds youngest solo sailer, too young for the Guiness Book!
Je kunt ook stellen dat je 14 topics verder bent als je de 14e nog niet voorbij bent..quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 23:26 schreef moussie het volgende:
[..]
deel 14 is anders nog steeds 13 topics verder .. ik even blij dat jij voor de rest niets hoeft te berekenen, zoals de koers of zo
Heel weinig zolang ze niet vergeten te eten. Soms gaan ze wel hallucineren door slaapgebrek, of ze krijgen te maken met gekmakende plaspauzes..quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 18:21 schreef Gia het volgende:
[..]
Maarrrrr, zolang achtereen op de computer kan toch ook gevaarlijk zijn. Hoeveel procent van de WoW spelers zouden overlijden door te lang achter elkaar te spelen?
quote:Op zondag 30 augustus 2009 03:06 schreef Perico het volgende:
Om in te haken op die selectief gemanipuleerde cijfers van verkeersdoden:
Men gaat eraan voorbij dat driekwart van de 800-900 dodelijke slachtoffers man is, en ouder dan Laura. Onervarenheid op de wereldoceaan lijkt me daarom hachelijker. Uit de cijfers van het RIVM blijkt dat het aantal vrouwelijke dodelijke slachtoffers in de leeftijd 5-14 beneden de vijf ligt, in het verkeer.
Ergo: de kans is veel kleiner dat Laura met haar fietsje verongelukt, dan dat haar ergens op zee of in een linke haven iets overkomt.
http://www.rivm.nl/vtv/object_class/kom_verkeersongevallen.html
De ISAF/WSSC zijn al een tijdje gestopt met "jongste/oudste" records (3x raden waarom?) dus binnen de watersport is er geen controlerende/administrerende organisatie dus GBR is de enige instantie nog waar ze haar eventueel te behalen record zou kunnen registreren. Bovendien stelt de ISAF eisen aan een record (boot/training/route) waar Laura zeker niet aan voldoet.quote:Op zondag 30 augustus 2009 01:24 schreef Gavin_de_Becker het volgende:
[..]
Zonder GBR zouden we niet weten wie de meeste dollarmunten op elkaar kan stapelen en zou niemand er uberhaupt aan beginnen. Denk jij dat de jongste solowereldzeiler of de jongste Everest beklimmer zonder het GBR niet bekend zou zijn?
De meeste sportmensen met een record worden liever niet met de ondertitel Guiness Book Record holder afgebeeld imho, dat suggereert een vergezochte discipline of onzinnige activiteit.
Laura's carriere zal weinig te lijden hebben onder het niet verschijnen in GBR. Integendeel een mooi onderschrift: worlds youngest solo sailer, too young for the Guiness Book!
Er is dan ook maar één registratiepunt waar je dan ook maar de meest debiele records kunt laten registreren, maar juist daarom ook, zou iedereen zijn gezonde verstand moeten gebruiken. Een registratie bij het GWR is geen roem, het is gewoon een freakshow! En daar zou iedere ouder zijn kind tegen in bescherming moeten nemen, ipv het daarin te willen pushen.quote:Op zondag 30 augustus 2009 03:19 schreef MOVO het volgende:
[..]
De ISAF/WSSC zijn al een tijdje gestopt met "jongste/oudste" records (3x raden waarom?) dus binnen de watersport is er geen controlerende/administrerende organisatie dus GBR is de enige instantie nog waar ze haar eventueel te behalen record zou kunnen registreren. Bovendien stelt de ISAF eisen aan een record (boot/training/route) waar Laura zeker niet aan voldoet.
zie ook : WSSC en ISAF
Ik heb die uitzending gemist, wat vond de familie Perham ervan???quote:Op zondag 30 augustus 2009 03:37 schreef MOVO het volgende:
Ik ben het volledig met je eens!
Gisteren in Nova was het ook erg leuk om Mike Perham een politiek correct antwoord te zien geven terwijl zijn oma plompverloren vertelde wat de familie Perham er echt van vind!
Heeft u gehoord van Laura het hollandse meisje?quote:Op zondag 30 augustus 2009 03:38 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Ik heb die uitzending gemist, wat vond de familie Perham ervan???
Net bekeken... Maar zo hoort het ook! Een vader die erachteraan zeilt als zijn jonge zoon een zo gevaarlijk avontuur aangaat!quote:Op zondag 30 augustus 2009 03:55 schreef MOVO het volgende:
[..]
Heeft u gehoord van Laura het hollandse meisje?
Oma: Ja het lijkt me een beetje onzinnig
Onzinnig?
Ja, Michael heeft er heel lang voor getraind.Die ging de Atlantische oceaan over, zijn vader voer achter hem. Toen was hij 14 en dus kon hij dit aan toen hij 16 was en nu 17. Hij wist dat hij het aan kon. Anders had hij nooit mogen gaan.
Maar dertien vindt u te jong?
Veel te Jong!
Amen.quote:Mike Perham, 17, had a support team sailing alongside him during the trip. He said he doesn't think age alone should determine whether Laura Dekker is ready for such an adventure. It's "whether she's got the physical strength, the mental strength, or the technical ability," he said. "Can she strip an engine blindfolded? Can she build boats? Is she an electrician? Is she a mechanic as well? You can't just be a sailor for a trip like this."
Another sailor, Robin Knox-Johnston, also said age shouldn't be the only determining factor. He was the first person to circumnavigate the globe alone without stopping -- in 1969, when he was 29.
"It's really more a question, is that person, that young person, mature enough to be able to look after themselves and deal with everything that's going to come at you when you get out alone at sea?" he said.
Gold medal-winning Olympic sailor Shirley Robertson insisted that sailing is an experience-based sport and that Laura may not be ready for such a great challenge.
"Mike Perham has four years on Laura. That's a big difference," she told CNN.
"Mike had already completed challenges such as sailing across the Atlantic before embarking on his ultimate quest.
"There's a world of difference between sailing a small craft on the Ijsselmeer and sailing around the world with all the challenges that presents."
Robertson also pointed out that "we live in a culture of record-breaking and fame-seeking," with people constantly looking to be the youngest or quickest at anything.
"Why does she need to sail around the world on her own now? Why not sail with a parent first to gain more experience?
Wat Mike Perham en Jessica Watson met elkaar gemeen hebben, is dat ze zichzelf enorm goed hebben voorbereid en getraind, dat ze een onwijze steunende achterban hebben en die daar ook van getuigen.quote:Op zondag 30 augustus 2009 04:18 schreef MOVO het volgende:
Hoe kun je überhaupt stellen dat vader haar erg goed ondersteund en begeleid, als hij gvd zijn dochter niet eens staat op te wachten als ze het kanaal oversteekt.![]()
Ik vind het een zielig meisje, dat vind ik het.
quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 12:56 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Piraterij komt alleen voor in daarvoor bestemde wateren, daarbuiten nooit. Vaar je zo omheen. Hetzelfde geldt voor zwaar weer natuurlijk.
en terecht, dit soort onverantwoorde praktijken behoeft geen aanmoedigingquote:Op zaterdag 29 augustus 2009 22:22 schreef Disana het volgende:
Ik vind het ook gek dat vader kennelijk vergeten is dat hij wel degelijk een opleiding had gehad voordat hij zijn wereldreis ging maken:quote:Op zondag 30 augustus 2009 04:31 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Wat Mike Perham en Jessica Watson met elkaar gemeen hebben, is dat ze zichzelf enorm goed hebben voorbereid en getraind, dat ze een onwijze steunende achterban hebben en die daar ook van getuigen.
Laura echter, heeft het over contacten die ze onderweg en in de havens wel op zal doen, daar moet ze het dan maar die 2 jaar mee uit zien te zingen... met passanten, met de vele kids die met hun ouders meevaren op die boten (haar eigen woorden in het jeugdjournaal). Geen vader die achter haar aan zeilt, of haar op zal wachten in de havens, geen begeleidende steuntroepen die bereid zijn de hele trip mee te varen (is ook onmogelijk, als je je reis over jaren wil spreiden, terwijl Mike Perham en Jessica Watson hun reis non-stop binnen een jaar hebben gepland)
Het is allemaal zo kinderlijk naïef, en dat mag... als je 13 bent. Maar dit komt niet uit de koker van een 13-jarige, maar uit het volwassen brein van papa.
Als er dan toch een psychologisch onderzoek is opgelegd door de rechter, dan zou het niet Laura moeten zijn die dit onderzoek zou moeten ondergaan, maar iig papa Dekker.
Hij was zelf 25 toen hij over de wereldzeeen ging en zijn reis is ook niet zonder gevaren is geweest:quote:Na de lagere school ging hij 4 jaar voor theorie en praktijknaar de School voor de Binnenvaart envoer erna als matroos op de Vigilia. Naastde schipper was hij het enige bemannings-lid en dus manusje van alles en voortdu-rend druk van laden tot lossen en alles watzich van koken tot repareren van de motorvoordeed. Na 2,5 jaar had hij het welgezien, omdat hij alleen in de spaarzamevrije weekends aan zijn passie toekwam.
vanaf pagina 21quote:Daarbij ook gevaarlijkeavonturen, een hurricane in de buurt vande Fiji-eilanden, waarbij het schip letterlijkdriemaal in de lengte over de kop ging ende enige keer dat Dick hem echt gekne-pen heeft, het schip bleek het goed tedoorstaan. Hangend in een kraanomslaan in Nieuw-Zeeland, waardoor zeeen jaar langer moesten blijven om terepareren, maar alle medewerking van deautoriteiten kregen en graag hadden ze ervoorgoed willen blijven. Vanuit Indonesiëmoeten vluchten voor de adembene-mende rook door grote bosbranden.
Ja maar het is wel raar dat we daar nu pas van horen. Kennelijk gingen Laura en papa ervanuit dat het allemaal wel goed zat, wat eens temeer aantoont hoe ondoordacht dit plan geweest moet zijn.quote:Op zondag 30 augustus 2009 10:03 schreef Marrije het volgende:
[..]
en terecht, dit soort onverantwoorde praktijken behoeft geen aanmoediging
Zoals met alles. Want de reis is uitgestippeld. Dus geen onverwachte risico's.quote:Op zondag 30 augustus 2009 11:00 schreef Disana het volgende:
[..]
Ja maar het is wel raar dat we daar nu pas van horen. Kennelijk gingen Laura en papa ervanuit dat het allemaal wel goed zat, wat eens temeer aantoont hoe ondoordacht dit plan geweest moet zijn.
Dus dat, ze kan wel zeggen ik ontmoet bekenden in de havens, maar in een planning over 2 jaar kun je gewoon niet volledig rekenen op hulp van buitenaf.quote:Op zondag 30 augustus 2009 04:31 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Wat Mike Perham en Jessica Watson met elkaar gemeen hebben, is dat ze zichzelf enorm goed hebben voorbereid en getraind, dat ze een onwijze steunende achterban hebben en die daar ook van getuigen.
Laura echter, heeft het over contacten die ze onderweg en in de havens wel op zal doen, daar moet ze het dan maar die 2 jaar mee uit zien te zingen... met passanten, met de vele kids die met hun ouders meevaren op die boten (haar eigen woorden in het jeugdjournaal). Geen vader die achter haar aan zeilt, of haar op zal wachten in de havens, geen begeleidende steuntroepen die bereid zijn de hele trip mee te varen (is ook onmogelijk, als je je reis over jaren wil spreiden, terwijl Mike Perham en Jessica Watson hun reis non-stop binnen een jaar hebben gepland)
Het is allemaal zo kinderlijk naïef, en dat mag... als je 13 bent. Maar dit komt niet uit de koker van een 13-jarige, maar uit het volwassen brein van papa.
Als er dan toch een psychologisch onderzoek is opgelegd door de rechter, dan zou het niet Laura moeten zijn die dit onderzoek zou moeten ondergaan, maar iig papa Dekker.
Zal wel 78-toeren zijn, oud dus.quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 18:36 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Normaal niet, maar als ze kapot zijn wel..
Je vraagt je zelfs af of ze haar recordpoging wel aangemeld hebben bij het GBR, als die nu stellen dat ze waarschijnlijk haar record niet gaan opnemen omdat ze te jong is.......quote:Op zondag 30 augustus 2009 11:00 schreef Disana het volgende:
[..]
Ja maar het is wel raar dat we daar nu pas van horen. Kennelijk gingen Laura en papa ervanuit dat het allemaal wel goed zat, wat eens temeer aantoont hoe ondoordacht dit plan geweest moet zijn.
Niet om het een of ander maar je moet toch even beter lezen .. het zijn er 16 per jaar in totale aantallen, en 1,6 op 100.000 .. en nou kan ik me vergissen, maar een kans van 1,6 op de 100.000 is volgens mij flink hoger dan een kans van 1 op de 7,5 miljoenquote:Op zondag 30 augustus 2009 03:06 schreef Perico het volgende:
Om in te haken op die selectief gemanipuleerde cijfers van verkeersdoden:
Men gaat eraan voorbij dat driekwart van de 800-900 dodelijke slachtoffers man is, en ouder dan Laura. Onervarenheid op de wereldoceaan lijkt me daarom hachelijker. Uit de cijfers van het RIVM blijkt dat het aantal vrouwelijke dodelijke slachtoffers in de leeftijd 5-14 beneden de vijf ligt, in het verkeer.
Ergo: de kans is veel kleiner dat Laura met haar fietsje verongelukt, dan dat haar ergens op zee of in een linke haven iets overkomt.
http://www.rivm.nl/vtv/object_class/kom_verkeersongevallen.html
wat hebben 2 vissers die in hun notendopje het water opgaan bij windkracht 7 nou met zeilen te maken ?quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 22:57 schreef poemojn het volgende:
http://www.nos.nl/nos/art(...)1CA28DDEA6E5ABA.html zal wel meer mensen opvallen nu ivm Laura's plannen..
Hou toch op met die zogenaamde kansberekening discussiequote:Op zondag 30 augustus 2009 11:37 schreef moussie het volgende:
[..]
Niet om het een of ander maar je moet toch even beter lezen .. het zijn er 16 per jaar in totale aantallen, en 1,6 op 100.000 .. en nou kan ik me vergissen, maar een kans van 1,6 op de 100.000 is volgens mij flink hoger dan een kans van 1 op de 7,5 miljoen
En dat was nou juist mijn punt, de insteek van hoe het benadert wordt, omdat het noodzakelijk is ga je er anders mee om, maar het betekend niet dat het risico er niet is ...quote:Op zondag 30 augustus 2009 11:41 schreef -Techno- het volgende:
[..]
Hou toch op met die zogenaamde kansberekening discussieAls je stelt dat deelnemen aan het verkeer vergelijkbaar is met de wereld rond zeilen heb je het echt goed mis.
Deelnemen aan het verkeer is niet een ingecalculeerd risico, het is noodzakelijk risico.
En wat wil je hier nu eigenlijk mee zeggen/bereiken? Omdat er een noodzakelijk risico bestaat moeten we maar toestaan dat een 13 jarige een onnodig risico neemt?quote:Op zondag 30 augustus 2009 11:46 schreef moussie het volgende:
[..]
En dat was nou juist mijn punt, de insteek van hoe het benadert wordt, omdat het noodzakelijk is ga je er anders mee om, maar het betekend niet dat het risico er niet is ...
Aan dat niveau heb jij gelukkig 14 topics lang niet bijgedragen.quote:Op zondag 30 augustus 2009 03:13 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
..
Not dus he, maar op dit niveau wordt de discussie al 14 topics lang gevoerd.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |