quote:Op zondag 30 augustus 2009 03:06 schreef Perico het volgende:
Om in te haken op die selectief gemanipuleerde cijfers van verkeersdoden:
Men gaat eraan voorbij dat driekwart van de 800-900 dodelijke slachtoffers man is, en ouder dan Laura. Onervarenheid op de wereldoceaan lijkt me daarom hachelijker. Uit de cijfers van het RIVM blijkt dat het aantal vrouwelijke dodelijke slachtoffers in de leeftijd 5-14 beneden de vijf ligt, in het verkeer.
Ergo: de kans is veel kleiner dat Laura met haar fietsje verongelukt, dan dat haar ergens op zee of in een linke haven iets overkomt.
http://www.rivm.nl/vtv/object_class/kom_verkeersongevallen.html
De ISAF/WSSC zijn al een tijdje gestopt met "jongste/oudste" records (3x raden waarom?) dus binnen de watersport is er geen controlerende/administrerende organisatie dus GBR is de enige instantie nog waar ze haar eventueel te behalen record zou kunnen registreren. Bovendien stelt de ISAF eisen aan een record (boot/training/route) waar Laura zeker niet aan voldoet.quote:Op zondag 30 augustus 2009 01:24 schreef Gavin_de_Becker het volgende:
[..]
Zonder GBR zouden we niet weten wie de meeste dollarmunten op elkaar kan stapelen en zou niemand er uberhaupt aan beginnen. Denk jij dat de jongste solowereldzeiler of de jongste Everest beklimmer zonder het GBR niet bekend zou zijn?
De meeste sportmensen met een record worden liever niet met de ondertitel Guiness Book Record holder afgebeeld imho, dat suggereert een vergezochte discipline of onzinnige activiteit.
Laura's carriere zal weinig te lijden hebben onder het niet verschijnen in GBR. Integendeel een mooi onderschrift: worlds youngest solo sailer, too young for the Guiness Book!
Er is dan ook maar één registratiepunt waar je dan ook maar de meest debiele records kunt laten registreren, maar juist daarom ook, zou iedereen zijn gezonde verstand moeten gebruiken. Een registratie bij het GWR is geen roem, het is gewoon een freakshow! En daar zou iedere ouder zijn kind tegen in bescherming moeten nemen, ipv het daarin te willen pushen.quote:Op zondag 30 augustus 2009 03:19 schreef MOVO het volgende:
[..]
De ISAF/WSSC zijn al een tijdje gestopt met "jongste/oudste" records (3x raden waarom?) dus binnen de watersport is er geen controlerende/administrerende organisatie dus GBR is de enige instantie nog waar ze haar eventueel te behalen record zou kunnen registreren. Bovendien stelt de ISAF eisen aan een record (boot/training/route) waar Laura zeker niet aan voldoet.
zie ook : WSSC en ISAF
Ik heb die uitzending gemist, wat vond de familie Perham ervan???quote:Op zondag 30 augustus 2009 03:37 schreef MOVO het volgende:
Ik ben het volledig met je eens!
Gisteren in Nova was het ook erg leuk om Mike Perham een politiek correct antwoord te zien geven terwijl zijn oma plompverloren vertelde wat de familie Perham er echt van vind!
Heeft u gehoord van Laura het hollandse meisje?quote:Op zondag 30 augustus 2009 03:38 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Ik heb die uitzending gemist, wat vond de familie Perham ervan???
Net bekeken... Maar zo hoort het ook! Een vader die erachteraan zeilt als zijn jonge zoon een zo gevaarlijk avontuur aangaat!quote:Op zondag 30 augustus 2009 03:55 schreef MOVO het volgende:
[..]
Heeft u gehoord van Laura het hollandse meisje?
Oma: Ja het lijkt me een beetje onzinnig
Onzinnig?
Ja, Michael heeft er heel lang voor getraind.Die ging de Atlantische oceaan over, zijn vader voer achter hem. Toen was hij 14 en dus kon hij dit aan toen hij 16 was en nu 17. Hij wist dat hij het aan kon. Anders had hij nooit mogen gaan.
Maar dertien vindt u te jong?
Veel te Jong!
Amen.quote:Mike Perham, 17, had a support team sailing alongside him during the trip. He said he doesn't think age alone should determine whether Laura Dekker is ready for such an adventure. It's "whether she's got the physical strength, the mental strength, or the technical ability," he said. "Can she strip an engine blindfolded? Can she build boats? Is she an electrician? Is she a mechanic as well? You can't just be a sailor for a trip like this."
Another sailor, Robin Knox-Johnston, also said age shouldn't be the only determining factor. He was the first person to circumnavigate the globe alone without stopping -- in 1969, when he was 29.
"It's really more a question, is that person, that young person, mature enough to be able to look after themselves and deal with everything that's going to come at you when you get out alone at sea?" he said.
Gold medal-winning Olympic sailor Shirley Robertson insisted that sailing is an experience-based sport and that Laura may not be ready for such a great challenge.
"Mike Perham has four years on Laura. That's a big difference," she told CNN.
"Mike had already completed challenges such as sailing across the Atlantic before embarking on his ultimate quest.
"There's a world of difference between sailing a small craft on the Ijsselmeer and sailing around the world with all the challenges that presents."
Robertson also pointed out that "we live in a culture of record-breaking and fame-seeking," with people constantly looking to be the youngest or quickest at anything.
"Why does she need to sail around the world on her own now? Why not sail with a parent first to gain more experience?
Wat Mike Perham en Jessica Watson met elkaar gemeen hebben, is dat ze zichzelf enorm goed hebben voorbereid en getraind, dat ze een onwijze steunende achterban hebben en die daar ook van getuigen.quote:Op zondag 30 augustus 2009 04:18 schreef MOVO het volgende:
Hoe kun je überhaupt stellen dat vader haar erg goed ondersteund en begeleid, als hij gvd zijn dochter niet eens staat op te wachten als ze het kanaal oversteekt.![]()
Ik vind het een zielig meisje, dat vind ik het.
quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 12:56 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Piraterij komt alleen voor in daarvoor bestemde wateren, daarbuiten nooit. Vaar je zo omheen. Hetzelfde geldt voor zwaar weer natuurlijk.
en terecht, dit soort onverantwoorde praktijken behoeft geen aanmoedigingquote:Op zaterdag 29 augustus 2009 22:22 schreef Disana het volgende:
Laura zou niet eens in het Guinness Book of Records komen omdat ze 13 te jong vinden.
Ik vind het ook gek dat vader kennelijk vergeten is dat hij wel degelijk een opleiding had gehad voordat hij zijn wereldreis ging maken:quote:Op zondag 30 augustus 2009 04:31 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Wat Mike Perham en Jessica Watson met elkaar gemeen hebben, is dat ze zichzelf enorm goed hebben voorbereid en getraind, dat ze een onwijze steunende achterban hebben en die daar ook van getuigen.
Laura echter, heeft het over contacten die ze onderweg en in de havens wel op zal doen, daar moet ze het dan maar die 2 jaar mee uit zien te zingen... met passanten, met de vele kids die met hun ouders meevaren op die boten (haar eigen woorden in het jeugdjournaal). Geen vader die achter haar aan zeilt, of haar op zal wachten in de havens, geen begeleidende steuntroepen die bereid zijn de hele trip mee te varen (is ook onmogelijk, als je je reis over jaren wil spreiden, terwijl Mike Perham en Jessica Watson hun reis non-stop binnen een jaar hebben gepland)
Het is allemaal zo kinderlijk naïef, en dat mag... als je 13 bent. Maar dit komt niet uit de koker van een 13-jarige, maar uit het volwassen brein van papa.
Als er dan toch een psychologisch onderzoek is opgelegd door de rechter, dan zou het niet Laura moeten zijn die dit onderzoek zou moeten ondergaan, maar iig papa Dekker.
Hij was zelf 25 toen hij over de wereldzeeen ging en zijn reis is ook niet zonder gevaren is geweest:quote:Na de lagere school ging hij 4 jaar voor theorie en praktijknaar de School voor de Binnenvaart envoer erna als matroos op de Vigilia. Naastde schipper was hij het enige bemannings-lid en dus manusje van alles en voortdu-rend druk van laden tot lossen en alles watzich van koken tot repareren van de motorvoordeed. Na 2,5 jaar had hij het welgezien, omdat hij alleen in de spaarzamevrije weekends aan zijn passie toekwam.
vanaf pagina 21quote:Daarbij ook gevaarlijkeavonturen, een hurricane in de buurt vande Fiji-eilanden, waarbij het schip letterlijkdriemaal in de lengte over de kop ging ende enige keer dat Dick hem echt gekne-pen heeft, het schip bleek het goed tedoorstaan. Hangend in een kraanomslaan in Nieuw-Zeeland, waardoor zeeen jaar langer moesten blijven om terepareren, maar alle medewerking van deautoriteiten kregen en graag hadden ze ervoorgoed willen blijven. Vanuit Indonesiëmoeten vluchten voor de adembene-mende rook door grote bosbranden.
Ja maar het is wel raar dat we daar nu pas van horen. Kennelijk gingen Laura en papa ervanuit dat het allemaal wel goed zat, wat eens temeer aantoont hoe ondoordacht dit plan geweest moet zijn.quote:Op zondag 30 augustus 2009 10:03 schreef Marrije het volgende:
[..]
en terecht, dit soort onverantwoorde praktijken behoeft geen aanmoediging
Zoals met alles. Want de reis is uitgestippeld. Dus geen onverwachte risico's.quote:Op zondag 30 augustus 2009 11:00 schreef Disana het volgende:
[..]
Ja maar het is wel raar dat we daar nu pas van horen. Kennelijk gingen Laura en papa ervanuit dat het allemaal wel goed zat, wat eens temeer aantoont hoe ondoordacht dit plan geweest moet zijn.
Dus dat, ze kan wel zeggen ik ontmoet bekenden in de havens, maar in een planning over 2 jaar kun je gewoon niet volledig rekenen op hulp van buitenaf.quote:Op zondag 30 augustus 2009 04:31 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Wat Mike Perham en Jessica Watson met elkaar gemeen hebben, is dat ze zichzelf enorm goed hebben voorbereid en getraind, dat ze een onwijze steunende achterban hebben en die daar ook van getuigen.
Laura echter, heeft het over contacten die ze onderweg en in de havens wel op zal doen, daar moet ze het dan maar die 2 jaar mee uit zien te zingen... met passanten, met de vele kids die met hun ouders meevaren op die boten (haar eigen woorden in het jeugdjournaal). Geen vader die achter haar aan zeilt, of haar op zal wachten in de havens, geen begeleidende steuntroepen die bereid zijn de hele trip mee te varen (is ook onmogelijk, als je je reis over jaren wil spreiden, terwijl Mike Perham en Jessica Watson hun reis non-stop binnen een jaar hebben gepland)
Het is allemaal zo kinderlijk naïef, en dat mag... als je 13 bent. Maar dit komt niet uit de koker van een 13-jarige, maar uit het volwassen brein van papa.
Als er dan toch een psychologisch onderzoek is opgelegd door de rechter, dan zou het niet Laura moeten zijn die dit onderzoek zou moeten ondergaan, maar iig papa Dekker.
Zal wel 78-toeren zijn, oud dus.quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 18:36 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Normaal niet, maar als ze kapot zijn wel..
Je vraagt je zelfs af of ze haar recordpoging wel aangemeld hebben bij het GBR, als die nu stellen dat ze waarschijnlijk haar record niet gaan opnemen omdat ze te jong is.......quote:Op zondag 30 augustus 2009 11:00 schreef Disana het volgende:
[..]
Ja maar het is wel raar dat we daar nu pas van horen. Kennelijk gingen Laura en papa ervanuit dat het allemaal wel goed zat, wat eens temeer aantoont hoe ondoordacht dit plan geweest moet zijn.
Niet om het een of ander maar je moet toch even beter lezen .. het zijn er 16 per jaar in totale aantallen, en 1,6 op 100.000 .. en nou kan ik me vergissen, maar een kans van 1,6 op de 100.000 is volgens mij flink hoger dan een kans van 1 op de 7,5 miljoenquote:Op zondag 30 augustus 2009 03:06 schreef Perico het volgende:
Om in te haken op die selectief gemanipuleerde cijfers van verkeersdoden:
Men gaat eraan voorbij dat driekwart van de 800-900 dodelijke slachtoffers man is, en ouder dan Laura. Onervarenheid op de wereldoceaan lijkt me daarom hachelijker. Uit de cijfers van het RIVM blijkt dat het aantal vrouwelijke dodelijke slachtoffers in de leeftijd 5-14 beneden de vijf ligt, in het verkeer.
Ergo: de kans is veel kleiner dat Laura met haar fietsje verongelukt, dan dat haar ergens op zee of in een linke haven iets overkomt.
http://www.rivm.nl/vtv/object_class/kom_verkeersongevallen.html
wat hebben 2 vissers die in hun notendopje het water opgaan bij windkracht 7 nou met zeilen te maken ?quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 22:57 schreef poemojn het volgende:
http://www.nos.nl/nos/art(...)1CA28DDEA6E5ABA.html zal wel meer mensen opvallen nu ivm Laura's plannen..
Hou toch op met die zogenaamde kansberekening discussiequote:Op zondag 30 augustus 2009 11:37 schreef moussie het volgende:
[..]
Niet om het een of ander maar je moet toch even beter lezen .. het zijn er 16 per jaar in totale aantallen, en 1,6 op 100.000 .. en nou kan ik me vergissen, maar een kans van 1,6 op de 100.000 is volgens mij flink hoger dan een kans van 1 op de 7,5 miljoen
En dat was nou juist mijn punt, de insteek van hoe het benadert wordt, omdat het noodzakelijk is ga je er anders mee om, maar het betekend niet dat het risico er niet is ...quote:Op zondag 30 augustus 2009 11:41 schreef -Techno- het volgende:
[..]
Hou toch op met die zogenaamde kansberekening discussieAls je stelt dat deelnemen aan het verkeer vergelijkbaar is met de wereld rond zeilen heb je het echt goed mis.
Deelnemen aan het verkeer is niet een ingecalculeerd risico, het is noodzakelijk risico.
En wat wil je hier nu eigenlijk mee zeggen/bereiken? Omdat er een noodzakelijk risico bestaat moeten we maar toestaan dat een 13 jarige een onnodig risico neemt?quote:Op zondag 30 augustus 2009 11:46 schreef moussie het volgende:
[..]
En dat was nou juist mijn punt, de insteek van hoe het benadert wordt, omdat het noodzakelijk is ga je er anders mee om, maar het betekend niet dat het risico er niet is ...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |