abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_72251635
Voor het geval mensen nog willen bomen over dit zg. wonderkind, dan kunnen we hier verder.
Ik weet niet in hoeverre er nog iets toe te voegen valt, maar als dat niet geval is kan ie altijd nog dicht.
(Stiekem hoop ik dat we gewoon nog 10 topics volkalken. Ik heb me nl. wel optimaal vermaakt )

Hier is een link naar het vorige topic:
13-jarig meisje wil solo de wereld rond zeilen deel 13

Voor een inleiding ben ik op dit moment iets te lui, en bovendien is het niet echt nodig. Ik kan er geloof ik veilig vanuit gaan dat iedereen weet waar ik het over heb als ik 'Laura Dekker' roep.
pi_72251689
quote:
Op zaterdag 29 augustus 2009 07:44 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Voor het geval mensen nog willen bomen over dit zg. wonderkind, dan kunnen we hier verder.
Ik weet niet in hoeverre er nog iets toe te voegen valt, maar als dat niet geval is kan ie altijd nog dicht.
(Stiekem hoop ik dat we gewoon nog 10 topics volkalken. Ik heb me nl. wel optimaal vermaakt )

Hier is een link naar het vorige topic:
13-jarig meisje wil solo de wereld rond zeilen deel 13

Voor een inleiding ben ik op dit moment iets te lui, en bovendien is het niet echt nodig. Ik kan er geloof ik veilig vanuit gaan dat iedereen weet waar ik het over heb als ik 'Laura Dekker' roep.
dom verwend nest.
pi_72251734
quote:
Op zaterdag 29 augustus 2009 08:08 schreef -sebastiaan- het volgende:

[..]

dom verwend nest.
ik vind haar niet per sé verwend (nou ja, mss. ook wel). Ik vind haar vooral ook triest.. Dat verhaal over die solotocht naar Engeland..
Ik zou echt wel op de kade hebben gestaan hoor en apetrots zijn geweest. Of erg boos als ze het stiekem had gedaan, maar ik zou er voor haar - hoe dan ook - zijn geweest.
Maar hij had niet eens zin om over te komen.

Wat voor vader ben je dan?
  zaterdag 29 augustus 2009 @ 08:23:09 #4
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_72251751
quote:
Op zaterdag 29 augustus 2009 08:08 schreef -sebastiaan- het volgende:

[..]

dom verwend nest.
Misschien kun je iets meer posten je kent haar dus?
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_72251776
quote:
Op zaterdag 29 augustus 2009 08:23 schreef Megumi het volgende:

[..]

Inderdaad, net als heel nederland ken ik haar.

Ik zie een verwend pubertje en ouders die totaal niet sporen.

kinderen van 13 die behoren te doen wat kinderen van 13 doen en niet opengesteld te worden aan gevaar.
  zaterdag 29 augustus 2009 @ 08:30:17 #6
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_72251800
quote:
Op zaterdag 29 augustus 2009 08:26 schreef -sebastiaan- het volgende:

[..]

Inderdaad, net als heel nederland ken ik haar.

Ik zie een verwend pubertje en ouders die totaal niet sporen.

kinderen van 13 die behoren te doen wat kinderen van 13 doen en niet opengesteld te worden aan gevaar.
Als ik denk wat ik deed toen ik 13 was. En daarnaast kinderen die echt gevaar lopen laten we op een wachtlijst stikken. Die echt onmiddellijk gevaar lopen. En nu ineens staat het hele land op zijn kop. Ik zie sukkels en politici die verkeerde prioriteren stellen.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_72251803
quote:
Op zaterdag 29 augustus 2009 08:23 schreef Megumi het volgende:

[..]

Jij kent haar dus niet waarschijnlijk.
quote:
Laura Dekker wil de jongste wereldomzeiler ooit worden. Geboren op een boot in Nieuw-Zeeland, droomt ze van jongs af aan van zeilen. Laura is alleen meer een doener dan een dromer, dus die dromen duren niet lang. Op haar zesde zeilt ze dan ook al alleen in haar optimist over het meer waaraan ze woont. Dan is het meer nog groot genoeg, zo groot als de zee lijkt het, maar op haar tiende allang niet meer.

Met haar boot Guppy zeilt ze naar Friesland, waar ze zes weken vakantie viert. Niet iedereen is het daar mee eens, ze heeft meer last van onwillige sluiswachters dan van slecht weer. Zoals alle vakanties smaakt ook deze, vooral deze, naar meer. De volgende zomer gaat ze dan ook snel weer op pad. Ze belandt weer in Friesland en beleeft avonturen op het Wad.

Achter het Wad ligt de zee en daar wachten haar echte dromen. Een wereldreis, als jongste ooit. “Ho”, zegt haar vader, “nu ga je wel erg ver.” Dat begrijpt Laura best, maar niet van harte. Samen besluiten ze dat ze eerst maar eens naar Engeland moet varen. Laura staat al bijna aan boord als haar vader haar terugroept. Eerst wat lesjes volgen.

In de tijd daarna buigt ze zich over getijden en het weer, berekent ze koersen en leert ze alles over de regels en veiligheid. Op haar dertiende is ze er klaar voor. Guppy verlaat de haven van Maurik en zet koers naar Engeland. Een week later is ze terug. “Zo lang alleen op zee, met wind, regen en golven, die zal wel genezen zijn”, hoopt haar vader stiekempjes. “Dat smaakt naar meer”, zegt Laura hardop.

Zo begint haar nieuwe avontuur, dat volop in voorbereiding is. Er zijn er meer die op het record jagen, dus snelheid is geboden. Guppy en Laura willen zo snel mogelijk weg. Net als eerder in Friesland en later in Engeland is niet iedereen het daar mee eens. Laura trekt zich daar niets van aan: “Mensen zijn ook niets meer gewend tegenwoordig.”
pi_72251808
quote:
Op zaterdag 29 augustus 2009 08:30 schreef Megumi het volgende:

[..]

Als ik denk wat ik deed toen ik 13 was. En daarnaast kinderen die echt gevaar lopen laten we op een wachtlijst stikken. Die echt onmiddellijk gevaar lopen. En nu ineens staat het hele land op zijn kop. Ik zie sukkels en politici die verkeerde prioriteren stellen.
en ik zie een opneukertje, die zichzelf megumi noemt, die denkt dat hij de wereld kan veranderen.
  zaterdag 29 augustus 2009 @ 08:32:41 #9
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_72251811
quote:
Op zaterdag 29 augustus 2009 08:30 schreef -sebastiaan- het volgende:

[..]

[..]

Niet persoonlijk nee. En daar is meer voor nodig dan een artikel uit de populaire media.
pi_72251816
quote:
Op zaterdag 29 augustus 2009 08:26 schreef -sebastiaan- het volgende:

[..]

opengesteld te worden aan gevaar.
Of ongesteld worden vanwege het rode gevaar...

sorry, ben melig op deze zaterdagochtend..
  zaterdag 29 augustus 2009 @ 08:34:34 #11
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_72251819
quote:
Op zaterdag 29 augustus 2009 08:31 schreef -sebastiaan- het volgende:

[..]

en ik zie een opneukertje, die zichzelf megumi noemt, die denkt dat hij de wereld kan veranderen.
Kijk net wat ik bedoel het gelijk trekken van conclusies zonder iemand te kennen. Studeer jij trouwens psychologie?
pi_72251825
quote:
Op zaterdag 29 augustus 2009 08:32 schreef Megumi het volgende:

[..]

Niet persoonlijk nee. En daar is meer voor nodig dan een artikel uit de populaire media.
Ahum, dit is van haar eigen site.
pi_72251829
quote:
Op zaterdag 29 augustus 2009 08:34 schreef Megumi het volgende:

[..]

Kijk net wat ik bedoel het gelijk trekken van conclusies zonder iemand te kennen. Studeer jij trouwens psychologie?
ach ja, conclusies.

Net zoals jij dat ik haar zou kennen.

GAAAAAAAAAAAAAAAAAp
  zaterdag 29 augustus 2009 @ 08:40:03 #14
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_72251843
quote:
Op zaterdag 29 augustus 2009 08:36 schreef -sebastiaan- het volgende:

[..]

ach ja, conclusies.

Net zoals jij dat ik haar zou kennen.

GAAAAAAAAAAAAAAAAAp
pi_72251849
quote:
Op zaterdag 29 augustus 2009 08:40 schreef Megumi het volgende:

[..]

Zeer inhoudelijk ook, jouw post

Voegt veel toe.
pi_72251862
quote:
Op zaterdag 29 augustus 2009 08:30 schreef -sebastiaan- het volgende:

[..]

[..]

Geen woord in die quote over haar avontuur in het kindertehuis, de botsing met de autoriteiten aldaar en het feit dat de vader onwillig was om over te komen.. Ondanks dat het nu gebracht wordt als een voorbereidende reis voor haar grote avontuur.
Vreemd verhaal, toch?

En ik dacht dat ze 7 weken alleen gezeild had, maar ze is alleen naar Friesland gezeild waar ze vakantie heeft gevierd. Leuk, maar de met de waarheid wordt het niet altijd even nauw genomen, dus..
pi_72251873
quote:
Op zaterdag 29 augustus 2009 08:34 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Of ongesteld worden vanwege het rode gevaar...

sorry, ben melig op deze zaterdagochtend..
Voordeel voor haar.

Genoeg vleugels meenemen, absorbeert goed, kan ze ook niet zinken.
  zaterdag 29 augustus 2009 @ 08:58:03 #18
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_72251930
quote:
Op zaterdag 29 augustus 2009 08:32 schreef Megumi het volgende:

[..]

quote:
Op zaterdag 29 augustus 2009 08:35 schreef -sebastiaan- het volgende:

[..]

Ahum, dit is van haar eigen site.
Dit is dan wel weer grappig.
quote:
Op vrijdag 28 augustus 2009 23:19 schreef Dragorius het volgende:
Dat interview met het Jeugdjournaal... ze straalt ook helemaal geen zekerheid uit over die reis, ook niet als ze beschrijft waarom ze het wel zou kunnen.
Onbegrijpelijk dat al die mensen er zo openlijk intuinen.
Mijn idee. Maar nou denk ik ook dat ze geïnterviewd werd na een enorme huilbui, als ik dat koppie zo eens bekijk. Ook wel logisch, want ze ziet haar droom aan diggelen, maar toch. Dat ze een beetje van slag is moet kunnen, dat maakt haar niet meteen labiel, al is de indruk die je krijgt niet zo hoopgevend. En hoe dan ook, zoals ze zegt dat ze het allemaal wel even doet, voor zichzelf zorgen, zeilen en leren, en ook nog tijd over houden voor zichzelf. . . Ze gaat er duidelijk vanuit dat ze niet uitgeput of gewoon ziek kan worden. Wat als ze een zware griep krijgt midden op de oceaan? Red ze het dan ook nog allemaal? Zoals ik uitga van de risico's zo gaat zij uit van de ideale reis. Maar het lijkt me dat je op een reis van 2 jaar voor genoeg risico's en de daarmee samenhangende problemen komt te staan.De tijdsduur gaat haar parten spelen.
  zaterdag 29 augustus 2009 @ 09:00:59 #19
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_72251949
quote:
Op zaterdag 29 augustus 2009 08:30 schreef Megumi het volgende:

[..]

Daar heb je zeker een punt.

Maar dat is nu CDA beleid. Walgelijke mensen.
Intelligent, but fucked up.
pi_72251975
Die sebastiaan is haast zo sneu als moussie

Hier heb ik verder eigenlijk weinig toe te voegen, behalve dat ik er een beetje misselijk van word dat dat kind maar door blijfttttttttttttt drammen.
I'm your wicked uncle Ernie, I'm glad you won't see or hear me as I fiddle about, fiddle about, fiddle about!
I write erotic novels for children.
pi_72251977
De media en al die heisa, lees druk, is niks voor haar.

En inderdaad, wat als ze ziek word. Een kind van 13 behoort ook niet een zak medicijnen tot haar beschikking te hebben.
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 29 augustus 2009 @ 09:11:08 #22
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_72252002
IK begrijp nog steeds het argument "Andere kinderen van 13 zitten in een slechte situatie en daar wordt niets aan gedaan" niet. Dus omdat een ander iets ergs overkomt moet toegestaan worden dat zij wellicht OOK in een levensgevaarlijke situatie komt? Volgens mij heb je dan allerlei kinderen + 1 in een slechte situatie. Dus hoe draagt het negeren van deze situatie bij aan het algemeen welzijn van jonge kinderen?
pi_72252013
quote:
Op zaterdag 29 augustus 2009 09:11 schreef Swetsenegger het volgende:
IK begrijp nog steeds het argument "Andere kinderen van 13 zitten in een slechte situatie en daar wordt niets aan gedaan" niet. Dus omdat een ander iets ergs overkomt moet toegestaan worden dat zij wellicht OOK in een levensgevaarlijke situatie komt? Volgens mij heb je dan allerlei kinderen + 1 in een slechte situatie. Dus hoe draagt het negeren van deze situatie bij aan het algemeen welzijn van jonge kinderen?
I'm your wicked uncle Ernie, I'm glad you won't see or hear me as I fiddle about, fiddle about, fiddle about!
  zaterdag 29 augustus 2009 @ 09:14:42 #24
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_72252030
quote:
Op zaterdag 29 augustus 2009 09:06 schreef UncleErnie het volgende:
Die sebastiaan is haast zo sneu als moussie

Hier heb ik verder eigenlijk weinig toe te voegen, behalve dat ik er een beetje misselijk van word dat dat kind maar door blijfttttttttttttt drammen.

Ach, doordrammen is ieders goed recht. Helaas werkt de wereld vrij plat wat dat betreft. Een grote bek is mooi meegenomen.
Intelligent, but fucked up.
pi_72252042
Die reis kan ze altijd nog maken, dan maar zonder dat rekord te vestigen.
Niet alle dromen hoeven op je 13e uit te komen.

(Kzal niet de enige zijn met deze opmerking, kheb alleen gen zin/tijd om alles door te lezen)

Twee keer de wereld rond voor je 20e.
Doet ook niet zomaar iemand je ff na.
Heb je ook een rekord.
pi_72252088
quote:
Op zaterdag 29 augustus 2009 09:14 schreef Fortune_Cookie het volgende:

[..]

Ach, doordrammen is ieders goed recht. Helaas werkt de wereld vrij plat wat dat betreft. Een grote bek is mooi meegenomen.
Dat ze een grote bek heeft boeit me niet. Maar ze blijft maar zeiken en zeiken om haar zin te krijgen. Eens is genoeg, en moet je je conclusies trekken.

Eerst bij haar pa drammen dat ze op wereldreis wil. Nou, die heeft ze overgehaald. Dan met pa en dreigementen naar ma. Die vindt het dan uiteindelijk ook okay. Dan zijn er goddank nog mensen mét verstand bij de kinderbescherming en de leerplicht, en mag ze niet. Dan gaat ze daar drammen. Het kind krijgt haar zin niet. Wat doet ze? En bij jeugdjournaal ( ) gaan zeiken, en bij de rechter gaan drammen om haar zin te krijgen. En als ze daar haar zin niet krijgt, is ze van plan naar Nieuw Zeeland te gaan, om daar te drammen. Het is toch belachelijk?

En het ergste vind ik nog wel dat half Nederland vindt dat we dit drammende kutkind haar zin maar moeten geven. Dát vind ik treurig, en ook tekenend voor het opvoedkundig talent in Nederland.

Laura doet me nog het meest hieraan denken, maar dan zonder toffe moeder:

zaterdag 29 augustus 2009 @ 09:30:58 #27
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_72252151
quote:
Op zaterdag 29 augustus 2009 09:22 schreef UncleErnie het volgende:

[..]

Dat ze een grote bek heeft boeit me niet. Maar ze blijft maar zeiken en zeiken om haar zin te krijgen. Eens is genoeg, en moet je je conclusies trekken.

Eerst bij haar pa drammen dat ze op wereldreis wil. Nou, die heeft ze overgehaald. Dan met pa en dreigementen naar ma. Die vindt het dan uiteindelijk ook okay. Dan zijn er goddank nog mensen mét verstand bij de kinderbescherming en de leerplicht, en mag ze niet. Dan gaat ze daar drammen. Het kind krijgt haar zin niet. Wat doet ze? En bij jeugdjournaal ( ) gaan zeiken, en bij de rechter gaan drammen om haar zin te krijgen. En als ze daar haar zin niet krijgt, is ze van plan naar Nieuw Zeeland te gaan, om daar te drammen. Het is toch belachelijk?

En het ergste vind ik nog wel dat half Nederland vindt dat we dit drammende kutkind haar zin maar moeten geven. Dát vind ik treurig, en ook tekenend voor het opvoedkundig talent in Nederland.

Laura doet me nog het meest hieraan denken, maar dan zonder toffe moeder:

Ik vond het antwoord van haar bij het jeugdhournaal ook wel typerend. Volgens mij heeft ze de uitspraak van de rechter ook niet op de stream gevolgd. Want op de vraag wat ze de dame van het onderzoek zou vertellen was het antwoord 'ja gewoon hoe ik ben opgevoed, dat dat anders is als andere kinderen'. Maar duh, dat had de rechter ook al aangestipt, het gaat niet om haar unieke zeilkennis maar om haar sociale-emotionele weerbaarheid die ze nu niet zou kunnen hebben gezien haar leeftijd.
pi_72252178
Vooral dat ze zegt dat het haar niet uitmaakt wat de rechter en minister zegt, dat ze het toch gewoon doet, vond ik zeer zorgwekkend. Ze heeft nu al lak aan elk soort gezag. Hoe moet dat kind ooit een baan houden?:')
  zaterdag 29 augustus 2009 @ 09:45:10 #29
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_72252297
quote:
Op zaterdag 29 augustus 2009 09:33 schreef UncleErnie het volgende:
Vooral dat ze zegt dat het haar niet uitmaakt wat de rechter en minister zegt, dat ze het toch gewoon doet, vond ik zeer zorgwekkend. Ze heeft nu al lak aan elk soort gezag. Hoe moet dat kind ooit een baan houden?:')
Stel je niet zo aan joh.
  zaterdag 29 augustus 2009 @ 10:19:07 #30
108129 Kassaa
Achterlicht.
pi_72252660
Wees blij dat er tenminste iemand in Nederland een droom heeft en er alles voor over heeft om die te verwezenlijken. Dat zijn de mensen waar je ooit wat aan hebt. Het is natuurlijk gevaarlijk voor zo'n meisje, maar als ze achttien zou zijn is het net zo gevaarlijk. Als je met haar een 'contract' afsluit dat ze als ze terug is gewoon nog een jaar of vier/vijf leerplicht heeft zie ik niet zo'n probleem.
Fietstas.
  † In Memoriam † zaterdag 29 augustus 2009 @ 10:20:40 #31
137949 Disana
pi_72252678
quote:
Op zaterdag 29 augustus 2009 10:19 schreef Kassaa het volgende:
Wees blij dat er tenminste iemand in Nederland een droom heeft en er alles voor over heeft om die te verwezenlijken. Dat zijn de mensen waar je ooit wat aan hebt. Het is natuurlijk gevaarlijk voor zo'n meisje, maar als ze achttien zou zijn is het net zo gevaarlijk. Als je met haar een 'contract' afsluit dat ze als ze terug is gewoon nog een jaar of vier/vijf leerplicht heeft zie ik niet zo'n probleem.
Ik zie niet wat ik heb aan iemand die voor zichzelf gaat zeilen. Geef mij maar een verpleegster of een brandweerman.
  zaterdag 29 augustus 2009 @ 10:24:52 #32
227143 Kopbal
Bal met de kop.
pi_72252724
'Mensen zijn ook niets meer gewend tegenwoordig.'

En dat komt uit de mond van een blaag van 13
  zaterdag 29 augustus 2009 @ 10:25:19 #33
3542 Gia
User under construction
pi_72252729
Waarom staat er 14 in de TT?

[ Bericht 81% gewijzigd door Gia op 29-08-2009 10:38:58 ]
  zaterdag 29 augustus 2009 @ 10:32:33 #34
3542 Gia
User under construction
pi_72252816
quote:
Op zaterdag 29 augustus 2009 10:19 schreef Kassaa het volgende:
Als het erover gaat een illegaal van 19 jaar terug te sturen naar Ghana, dan is het land te klein. Die jongen heeft daar niemand. Je kunt niet van een 19-jarige verwachten dat hij het alleen redt in een, voor hem, vreemd land.

Maar een zeilster van 13 zou dat wel moeten kunnen?

Krijgt een meisje van 13 een baby, dan mag dat niet. Veel te jong, moet nog naar school, onverantwoord, waar waren die ouders?

Maar 2 jaar in je (G)uppie op zee dobberen is geen enkel probleem.

Kom op zeg, dit is een kind van 13. Dat ze goed kan zeilen, wil nog niet zeggen dat ze dan dus ook oud en wijs genoeg is om voor zichzelf te zorgen. Dan zou ze dus, volgens de pro-laura-mensen, ook wel op zichzelf kunnen gaan wonen. (Als anderen haar vaste lasten betalen)

Als een man en een vrouw 2 weken op vakantie gaan, zonder hun 13-jarige kind, en er gebeurt iets (inbraak, woningbrand), dan is het natuurlijk ineens schandalig dat ze dat kind alleen thuis hebben gelaten. Dan kan een kind van 13 ineens niet voor zichzelf zorgen. Waarom niet?
Omdat ie niet kon zeilen?
  zaterdag 29 augustus 2009 @ 10:36:05 #35
9362 Dubbelzuurrr
Humanistisch misantroop
pi_72252860
Waar bemoeien we ons mee?

Laat dat kind doen wat ze wil, als haar ouders akkoord zijn. Er zijn kinderen die om slechtere redenen 2 jaar geen onderwijs volgen. En als ze ergens halverwege naar de bodem van de oceaan zinkt, dan zijn er nog 2.5 miljoen andere kinderen die wel gewoon braaf hun lesjes volgen en over 10 jaar klaar staan om te dure hypotheken af te sluiten of bejaardenbilletjes te vegen.

Gekmakend, die extreme bevoogdendheid en dat veroordelende vingertje van de Nederlandse staat (en inmiddels ook het Nederlandse mediabestel).... En maar verontwaardigd oreren over 'zesjescultuur' en 'VOC-mentaliteit'
It is no measure of health to be well adjusted to a profoundly sick society.
  zaterdag 29 augustus 2009 @ 10:45:03 #36
3542 Gia
User under construction
pi_72252992
quote:
Op zaterdag 29 augustus 2009 10:36 schreef Dubbelzuurrr het volgende:
Waar bemoeien we ons mee?

Dus, als ouders iets goedvinden wat hun kinderen willen, mag daar niemand zich mee bemoeien?
Als mijn kind graag wiet gebruikt en ik vind het goed, dan is dat geen probleem? Maar wat als hij cocaïne wil gebruiken en ik sta dat toe? Wat als ouders het goed vinden dat hun 13-jarige zich een coma zuipt en in het ziekenhuis terecht komt? Ons niet mee bemoeien? Moeten die ouders zelf weten of ze dat goed vinden?

Sorry, er zijn grenzen. Zowel Engeland als NieuwZeeland hebben aangegeven 13 jaar te jong te vinden om alleen op volle zee te zeilen. Soms moet je als staat ingrijpen, wanneer ouders verkeerde beslissingen maken.
  zaterdag 29 augustus 2009 @ 10:45:29 #37
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_72253000
Ik vind het een rritant drammerig meiske en het interview wat ik net heb gezien bevestigd voor mij eens te meer dat ze geen clou heeft waar ze over praat. Zeilkennis zal ze heus wel hebben maar golven zo hoog als een flat, piraten, ziektes en ga zo maar door hoor ik het nest niet over. Maar wb mag ze gaan en afzinken als ze zo nodig wil. Die ouders zijn niet helemaal lekker.
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
pi_72253052
quote:
Op zaterdag 29 augustus 2009 10:45 schreef Vivi het volgende:
Ik vind het een rritant drammerig meiske en het interview wat ik net heb gezien bevestigd voor mij eens te meer dat ze geen clou heeft waar ze over praat. Zeilkennis zal ze heus wel hebben maar golven zo hoog als een flat, piraten, ziektes en ga zo maar door hoor ik het nest niet over. Maar wb mag ze gaan en afzinken als ze zo nodig wil. Die ouders zijn niet helemaal lekker.
Over Somalische piraten zei ze in een ander interview dat ze dan wel even om zou varen .
  zaterdag 29 augustus 2009 @ 10:56:58 #39
3542 Gia
User under construction
pi_72253184
quote:
Op zaterdag 29 augustus 2009 10:49 schreef Mylene het volgende:

[..]

Over Somalische piraten zei ze in een ander interview dat ze dan wel even om zou varen .
Volgens mij is dit wel wereldnieuws. Die piraten liggen straks gewoon al op haar te wachten, gok ik.

"Haar naam was Laura"
pi_72253226
quote:

[..]

En hoe vaak ga je dat nog herhalen?
  zaterdag 29 augustus 2009 @ 11:04:00 #41
9362 Dubbelzuurrr
Humanistisch misantroop
pi_72253323
quote:
Op zaterdag 29 augustus 2009 10:45 schreef Gia het volgende:

[..]

Dus, als ouders iets goedvinden wat hun kinderen willen, mag daar niemand zich mee bemoeien?
Als mijn kind graag wiet gebruikt en ik vind het goed, dan is dat geen probleem? Maar wat als hij cocaïne wil gebruiken en ik sta dat toe? Wat als ouders het goed vinden dat hun 13-jarige zich een coma zuipt en in het ziekenhuis terecht komt? Ons niet mee bemoeien? Moeten die ouders zelf weten of ze dat goed vinden?

Sorry, er zijn grenzen. Zowel Engeland als NieuwZeeland hebben aangegeven 13 jaar te jong te vinden om alleen op volle zee te zeilen. Soms moet je als staat ingrijpen, wanneer ouders verkeerde beslissingen maken.
Precies, niet mee bemoeien. Zelfbeschikkingsrecht en beslissingsrecht van de ouders. Je kunt er vanalles van vinden, maar hoeft dat niet wereldkundig te maken. Dat instanties als de kinderbescherming daartoe een poging doen, á la. Maar laat de rest van de natie zich er buiten houden.

Daarnaast is er ook nogal een verschil tussen het gebruik van cocaïne en het voornemen hebben een wereldreis te maken op jonge leeftijd. Het ene is per definitie schadelijk en het andere wordt gepercipieerd als zijnde 'te gevaarlijk voor een 13-jarige' door de goegemeente.
pi_72253359
quote:
Op zaterdag 29 augustus 2009 10:24 schreef Kopbal het volgende:
'Mensen zijn ook niets meer gewend tegenwoordig.'

En dat komt uit de mond van een blaag van 13
Over napraten gesproken inderdaad.

Ze moest eens weten hoe het vroeger was.
pi_72253410
quote:
Op zaterdag 29 augustus 2009 10:45 schreef Vivi het volgende:
Dit gevoel heb ik nou net ook. Mede door de overdreven media aandacht.

Maar achteraf zou het toch wel weer sneu zijn als haar echt iets zou overkomen. Blijft een 13-jarige meid.
pi_72253506
En is de leerplicht dan niet gewoon nog toepasbaar?
  zaterdag 29 augustus 2009 @ 11:16:11 #45
3542 Gia
User under construction
pi_72253551
quote:
Op zaterdag 29 augustus 2009 11:04 schreef Dubbelzuurrr het volgende:

[..]

Precies, niet mee bemoeien. Zelfbeschikkingsrecht en beslissingsrecht van de ouders. Je kunt er vanalles van vinden, maar hoeft dat niet wereldkundig te maken. Dat instanties als de kinderbescherming daartoe een poging doen, á la. Maar laat de rest van de natie zich er buiten houden.

Daarnaast is er ook nogal een verschil tussen het gebruik van cocaïne en het voornemen hebben een wereldreis te maken op jonge leeftijd. Het ene is per definitie schadelijk en het andere wordt gepercipieerd als zijnde 'te gevaarlijk voor een 13-jarige' door de goegemeente.
Waarom bemoeien wij ons er dan wel mee als een zwakbegaafde een kind krijgt, terwijl de ouders van de moeder gewoon mee willen helpen. Dat mag dan weer niet?

Waar zijn de grenzen waar de staat zich wel mee mag bemoeien en waar niet? En wie bepaalt dat?

Ik vind dit geval wel zo'n grens.
pi_72253602
quote:
Op zaterdag 29 augustus 2009 10:20 schreef Disana het volgende:

[..]

Ik zie niet wat ik heb aan iemand die voor zichzelf gaat zeilen. Geef mij maar een verpleegster of een brandweerman.

Moet jij er wat aan hebben dan?
pleased to meet you
  † In Memoriam † zaterdag 29 augustus 2009 @ 11:20:12 #47
137949 Disana
pi_72253633
quote:
Op zaterdag 29 augustus 2009 11:18 schreef moussie het volgende:

[..]

Wat discussieer jij toch min. Heb je dat nodig om je nog iemand te voelen? Lees de vetgedrukte zin nog eens die ik quote.
pi_72253650
quote:

[..]

Goh .. pak er eens een wereldkaart bij en kijk dan wat zij zou kunnen bedoelen met 'even om varen' ..
het betekend dat ze dan niet door het Suez-kanaal gaat maar om de kaap gaat zeilen ..
pleased to meet you
  zaterdag 29 augustus 2009 @ 11:21:28 #49
3542 Gia
User under construction
pi_72253654
quote:
Op zaterdag 29 augustus 2009 11:18 schreef moussie het volgende:

[..]

Er wordt beweerd dat we in de toekomst profijt hebben van mensen als Laura die waanideeën najagen.

Ik zie het nut daar ook niet van in.
  zaterdag 29 augustus 2009 @ 11:22:41 #50
3542 Gia
User under construction
pi_72253677
quote:
Op zaterdag 29 augustus 2009 11:21 schreef moussie het volgende:

[..]

Goh .. pak er eens een wereldkaart bij en kijk dan wat zij zou kunnen bedoelen met 'even om varen' ..
het betekend dat ze dan niet door het Suez-kanaal gaat maar om de kaap gaat zeilen ..
En piraten zijn per definitie dom en volgen geen nieuws. Zodra bekend wordt dat ze gaat, liggen die op meerdere plekken te wachten, daar kun je donder op zeggen.
pi_72253739
quote:
Op zaterdag 29 augustus 2009 11:20 schreef Disana het volgende:

[..]

Wat discussieer jij toch min. Heb je dat nodig om je nog iemand te voelen? Lees de vetgedrukte zin nog eens die ik quote.
Dat heb ik gelezen, en ook je reactie erop .. jij hebt niets aan mensen met initiatief en dromen en die er ook voor durven gaan, jij wil mensen die maatschappelijk 'nuttig' zijn
pleased to meet you
pi_72253763
quote:
Op zaterdag 29 augustus 2009 11:21 schreef Gia het volgende:

[..]

Er wordt beweerd dat we in de toekomst profijt hebben van mensen als Laura die waanideeën najagen.

Waarschijnlijk omdat je dan eerder van dat soort mensen af bent.
pi_72253794
quote:
Op zaterdag 29 augustus 2009 11:22 schreef Gia het volgende:

[..]

En piraten zijn per definitie dom en volgen geen nieuws. Zodra bekend wordt dat ze gaat, liggen die op meerdere plekken te wachten, daar kun je donder op zeggen.
Ze zei het als antwoord op de vraag wat als je Somalische piraten tegen komt.

Dan kun je niet even omvaren. Dan ben je gewoon de lul.
pi_72253806
quote:

[..]

Vandaag is het een waanidee, morgen een obsessie en volgende week een psychiatrische stoornis.
Ja in de ogen van de hier reagerende Fok! papa's en mama's kan ik het door mij geschetste verloop wel voorstellen.
  † In Memoriam † zaterdag 29 augustus 2009 @ 11:29:13 #55
137949 Disana
pi_72253812
quote:
Op zaterdag 29 augustus 2009 11:25 schreef moussie het volgende:

[..]

Dat heb ik gelezen, en ook je reactie erop .. jij hebt niets aan mensen met initiatief en dromen en die er ook voor durven gaan, jij wil mensen die maatschappelijk 'nuttig' zijn
Ik reageerde slechts op een opmerking dat we later iets aan mensen als Laura kunnen hebben. Ik vind dat meer dan twijfelachtig.

Echt ziekelijk zo ver als jij gaat in het invullen van andermans gedachten. Je deed het bij Laura, je doet het bij users.
  zaterdag 29 augustus 2009 @ 11:32:43 #56
3542 Gia
User under construction
pi_72253879
quote:
Op zaterdag 29 augustus 2009 11:29 schreef Dr.Hilfiger het volgende:

[..]

Vandaag is het een waanidee, morgen een obsessie en volgende week een psychiatrische stoornis.
Ja in de ogen van de hier reagerende Fok! papa's en mama's kan ik het door mij geschetste verloop wel voorstellen.
Een vader die niet naar Engeland wil als daar om verzocht wordt, omdat hij vindt dat zijn dochter wel alleen naar huis kan, vervolgens omdat het niet anders kan, toch maar zijn kind ophaalt en tegen de afspraken in haar toch lekker zelf terug laat zeilen, vind ik inderdaad niet goed bij zijn hoofd.

Mensen die zich per se willen afzetten tegen de wetten en regels van een land, zijn gewoon gestoord.
Opmerkingen als: "ik doe het lekker toch!" getuigen daar wel van.
Dat heet: Een antisociale stoornis, Doktor.
pi_72253995
quote:

[..]

De schat aan levenservaring, goed en slecht, de zelfdiscipline die nodig is voor zo'n reis, jezelf een doel stellen en het ook halen .. lijkt me toch dat je daar later wat aan hebt, in welk beroep dan ook dat zij later kiest ..

En dat jij het nut niet ziet, tja .. vertel mij dan eens wat het nut is van kleine jochies gaan scouten voor een voetbalclub, en hoevelen moeten er afhaken dankzij blessures waar ze de rest van hun leven last van hebben, en dat allemaal om als volwassen kerel je geld te kunnen verdienen met achter een bal aanhollen, op zich nou ook niet direct wat je noemt een zinvolle bezigheid.

btw .. meid wordt over een paar dagen 14 .. vandaar de TT .. denk ik .. de kleiner makende 13 voor een bijna 14-jarige is vervangen voor blaag van 14
pleased to meet you
pi_72254004
quote:
Op zaterdag 29 augustus 2009 11:32 schreef Gia het volgende:

[..]

Een vader die niet naar Engeland wil als daar om verzocht wordt, omdat hij vindt dat zijn dochter wel alleen naar huis kan, vervolgens omdat het niet anders kan, toch maar zijn kind ophaalt en tegen de afspraken in haar toch lekker zelf terug laat zeilen, vind ik inderdaad niet goed bij zijn hoofd.

Mensen die zich per se willen afzetten tegen de wetten en regels van een land, zijn gewoon gestoord.
Zolang je anderen ergens niet mee lastig valt kun je prima je eigen gang gaan. Je weet dat er risico's en gevaren aanwezig zijn. Wanneer je toch besluit iets te doen neem je dat erbij.
Waar ik mij aan erger en vooral irriteer is het feit dat iedereen denkt een legitimatie te hebben om andermans leven tot in detail te kunnen regisseren, controleren en te veranderen. Oh ja en natuurlijk om achteraf te roepen: "zie je nou wel, ik had gelijk".
pi_72254009
quote:

[..]

Daarbij kan dan ook vermeld worden dat het kind dus een verwend nest is.

Want van pappie mag het wel.
  zaterdag 29 augustus 2009 @ 11:40:01 #60
9362 Dubbelzuurrr
Humanistisch misantroop
pi_72254012
quote:
Op zaterdag 29 augustus 2009 11:16 schreef Gia het volgende:

[..]

Waar zijn de grenzen waar de staat zich wel mee mag bemoeien en waar niet? En wie bepaalt dat?

Ik vind dit geval wel zo'n grens.
Dat is inderdaad de kern van de discussie.

En ik vind dat in dit geval de grens bij lange na niet bereikt is. Temeer omdat dit de uitgesproken wens van het kind zelf is. Dat ligt dus anders dan bij de Ghanees die uitgezet wordt of het kind dat thuis mishandeld wordt door verslaafde ouders.
  zaterdag 29 augustus 2009 @ 11:41:01 #61
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_72254039
quote:

Stel je niet zo aan joh.
  zaterdag 29 augustus 2009 @ 11:44:20 #62
231576 -Techno-
De kracht van herhaling
pi_72254097
quote:
Op zaterdag 29 augustus 2009 11:40 schreef Dubbelzuurrr het volgende:

[..]

Dat is inderdaad de kern van de discussie.

En ik vind dat in dit geval de grens bij lange na niet bereikt is. Temeer omdat dit de uitgesproken wens van het kind zelf is. Dat ligt dus anders dan bij de Ghanees die uitgezet wordt of het kind dat thuis mishandeld wordt door verslaafde ouders.
Kinderen van die leeftijd hebben wel meer uitgesproken wensen....
We stoppen niet met spelen omdat we oud worden.... We worden oud omdat we stoppen met spelen.
  zaterdag 29 augustus 2009 @ 11:45:03 #63
9362 Dubbelzuurrr
Humanistisch misantroop
pi_72254110
quote:
Op zaterdag 29 augustus 2009 11:44 schreef -Techno- het volgende:

[..]

Kinderen van die leeftijd hebben wel meer uitgesproken wensen....
Precies, en daar hebben we het ook niet over.

De goed- of afkeuring van de ouders is in die gevallen meestal genoeg om de zaak te beslechten. Nu loopt heel dociel Nederland om de een of andere reden te steigeren.
  zaterdag 29 augustus 2009 @ 11:47:16 #64
231576 -Techno-
De kracht van herhaling
pi_72254155
quote:
Op zaterdag 29 augustus 2009 11:45 schreef Dubbelzuurrr het volgende:

[..]

Klopt omdat die wensen meestal irrationeel zijn en de ouders er een stokje voorsteken.
We stoppen niet met spelen omdat we oud worden.... We worden oud omdat we stoppen met spelen.
  zaterdag 29 augustus 2009 @ 11:48:05 #65
9362 Dubbelzuurrr
Humanistisch misantroop
pi_72254173
quote:
Op zaterdag 29 augustus 2009 11:47 schreef -Techno- het volgende:

[..]

Klopt omdat die wensen meestal irrationeel zijn en de ouders er een stokje voorsteken.
Zie m'n edit.
pi_72254181
quote:
Op zaterdag 29 augustus 2009 11:39 schreef Dr.Hilfiger het volgende:

[..]

Zolang je anderen ergens niet mee lastig valt kun je prima je eigen gang gaan. Je weet dat er risico's en gevaren aanwezig zijn. Wanneer je toch besluit iets te doen neem je dat erbij.
Waar ik mij aan erger en vooral irriteer is het feit dat iedereen denkt een legitimatie te hebben om andermans leven tot in detail te kunnen regisseren, controleren en te veranderen. Oh ja en natuurlijk om achteraf te roepen: "zie je nou wel, ik had gelijk".
Niet tot in detail. Het enige wat dit kind niet mag, is in haar eentje een reis om de wereld maken op haar 13e. Haar leven wordt niet geregisseerd, er wordt alleen een grens aan gesteld. Een hele normale grens.

Ik vind het volkomen belachelijk als dit zou worden toe gestaan, je moet dat meisje tegen haarzelf in bescherming nemen. Dit is gewoon de droom van een dertienjarige die hier vooral romantische ideeen bij heeft, en absoluut niet realistisch is wat betreft de gevaren.

De ouders mogen van mij ook uit de ouderlijke macht ontzet worden.
  zaterdag 29 augustus 2009 @ 11:51:13 #67
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_72254244
quote:

[..]

De goed- of afkeuring van de ouders is in die gevallen meestal genoeg om de zaak te beslechten. Nu loopt het hele dociele deel van Nederland om de een of andere deel te steigeren.
Waar de overheid imo op zou moeten toetsen, is of er een redelijke kans is op lichamelijke of psychische schade, als gevolg van deze reis. Met als minder belangrijk punt de mate waarin ze goed onderwijs kan volgen.

Al het gelul over of het wel pedagogisch verantwoord is, of het maatschappelijk nuttig is, of het meisje een verwende blaag is, allemaal niet boeiend.

Ik hoorde gisteren ook een hoogleraar over de identiteitsvorming van een 13-jarige. Dat is heel interessant, maar verder geen reden om dit te verbieden. Ik hoef de lokale supermarkt maar in te lopen, om voorbeelden te zien van ouders die niet pedagogisch verantwoord met hun kinderen omgaan. Geen zaak van de overheid.
  zaterdag 29 augustus 2009 @ 11:52:22 #68
231576 -Techno-
De kracht van herhaling
pi_72254270
quote:

[..]

De goed- of afkeuring van de ouders is in die gevallen meestal genoeg om de zaak te beslechten. Nu loopt heel dociel Nederland om de een of andere reden te steigeren.
Veel mensen vinden dit een irrationele wens, vooral omdat de voorbereiding van Laura nogal rammelt.
pi_72254312
quote:
Nooit van burgerlijke ongehoorzaamheid gehoord? Gehoorzaamheid aan de staat gaat voor jou boven gehoorzaamheid aan rechtvaardigheid? Rosa Parks (om maar een bekende naam te noemen) was een gestoord verwend nest omdat ze niet wilde wijken voor een blanke zoals normaal was? Of ben je van mening dat in Nederland wél iedere wet rechtvaardig is? Ik denk dat je om een ware stoornis te vinden in de spiegel moet kijken
pi_72254342
quote:
Op zaterdag 29 augustus 2009 11:29 schreef Disana het volgende:

[..]

Ik reageerde slechts op een opmerking dat we later iets aan mensen als Laura kunnen hebben. Ik vind dat meer dan twijfelachtig.

Echt ziekelijk zo ver als jij gaat in het invullen van andermans gedachten. Je deed het bij Laura, je doet het bij users.
misschien moet je dan je woorden eens wat zorgvuldiger leren kiezen .. jij uitte geen twijfels, ik lees dat iig niet uit je antwoord, je stelt dat jij niets kan hebben aan aan iemand die voor zichzelf gaat zeilen, jij wil liever een verpleegster of een brandweerman.

En hoe dan ook, moet je er iets aan hebben, of mag een mens voor zichzelf leven, lekker nutteloos voor zichzelf gaan zeilen?
pleased to meet you
  zaterdag 29 augustus 2009 @ 11:58:54 #71
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_72254411
quote:
Op zaterdag 29 augustus 2009 11:55 schreef moussie het volgende:

En hoe dan ook, moet je er iets aan hebben, of mag een mens voor zichzelf leven, lekker nutteloos voor zichzelf gaan zeilen?
Kom op, het is echt onmogelijk dat je die quotes nog een keer gelezen hebt, en alsnóg niet begrijpt wat ze bedoelt...

A: Hier hebben we tenminste wat aan in de maatschappij.
B: Hier hebben we helemaal niet zoveel aan in de maatschappij.
C: Oh, B vindt blijkbaar dat dit alleen mag als het nuttig is voor de maatschappij.

Zoek de fout. En voor alle duidelijkheid, jij bent C
  zaterdag 29 augustus 2009 @ 12:02:24 #72
231576 -Techno-
De kracht van herhaling
pi_72254488
quote:
Op zaterdag 29 augustus 2009 11:54 schreef beeer het volgende:

[..]

Nooit van burgerlijke ongehoorzaamheid gehoord?
Gehoorzaamheid aan de staat gaat voor jou boven gehoorzaamheid aan rechtvaardigheid? Rosa Parks (om maar een bekende naam te noemen) was een gestoord verwend nest omdat ze niet wilde wijken voor een blanke zoals normaal was? Of ben je van mening dat in Nederland wél iedere wet rechtvaardig is? Ik denk dat je om een ware stoornis te vinden in de spiegel moet kijken
Zal leuk worden als elke puber zich daar op beroept...

Kritisch kijken of een wet zinnig/onzinnig is prima, maar tot nu toe ben ik niet overtuigt hoe goed de voorbereidingen waren van Laura. Ook ben ik niet overtuigt waarom de wetgeving mbt leerplicht fout zou zijn.
  zaterdag 29 augustus 2009 @ 12:02:43 #73
9362 Dubbelzuurrr
Humanistisch misantroop
pi_72254492
quote:
Op zaterdag 29 augustus 2009 11:51 schreef Hephaistos. het volgende:

[..]

Waar de overheid imo op zou moeten toetsen, is of er een redelijke kans is op lichamelijke of psychische schade, als gevolg van deze reis. Met als minder belangrijk punt de mate waarin ze goed onderwijs kan volgen.

Al het gelul over of het wel pedagogisch verantwoord is, of het maatschappelijk nuttig is, of het meisje een verwende blaag is, allemaal niet boeiend.

Ik hoorde gisteren ook een hoogleraar over de identiteitsvorming van een 13-jarige. Dat is heel interessant, maar verder geen reden om dit te verbieden. Ik hoef de lokale supermarkt maar in te lopen, om voorbeelden te zien van ouders die niet pedagogisch verantwoord met hun kinderen omgaan. Geen zaak van de overheid.
Eens, maar het lijkt erop dat de Raad van de Kinderbescherming in dit geval al met een vooringenomen mening stond te wapperen alvorens er überhaupt enige meningsvorming of juridische toetsing had plaatsgevonden.
  zaterdag 29 augustus 2009 @ 12:04:20 #74
231576 -Techno-
De kracht van herhaling
pi_72254524
quote:
Op zaterdag 29 augustus 2009 12:02 schreef Dubbelzuurrr het volgende:

[..]

Eens, maar het lijkt erop dat de Raad van de Kinderbescherming in dit geval al met een vooringenomen mening stond te wapperen alvorens er überhaupt enige meningsvorming of juridische toetsing had plaatsgevonden.
Logisch, Laura en der pa zijn ook al in aanraking geweest met de Kinderbescherming in Engeland. Dus zo raar is het niet, en de rechter beslist uiteindelijk en niet de Kinderbescherming toch?
pi_72254560
quote:
Op zaterdag 29 augustus 2009 11:28 schreef Mylene het volgende:

[..]

Ze zei het als antwoord op de vraag wat als je Somalische piraten tegen komt.

Dan kun je niet even omvaren. Dan ben je gewoon de lul.
Dat heb jij dan verkeerd begrepen, als er tegen die tijd (anderhalf jaar of zo) nog Somalische piraten zijn vaart zij om .. dan gaat zij dus om te beginnen nog niet eens richting Suez-kanaal (dus ook geen piraten die haar opwachten, Gia, daar komt ze dan nog niet eens in de buurt) maar daalt meteen af richting kaap
pleased to meet you
pi_72254578
quote:
Op zaterdag 29 augustus 2009 11:21 schreef moussie het volgende:

[..]

Maar dat zou weer te zwaar zijn toch? Ivm al die stormen?
  zaterdag 29 augustus 2009 @ 12:06:47 #77
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_72254580
quote:

[..]

Dat werd ze dan ook wel makkelijk gemaakt door Laura en haar vader. Een meisje van 13 wil solo de wereld overzeilen, en het enige bewijs dat ze hebben voor capaciteiten, is dat haar vader gelooft dat ze het kan.

Ik acht de kans erg klein dat een 13-jarig meisje de geestelijke ontwikkeling heeft om dit aan te kunnen. En als dat wel zo is, dan moet dat aangetoond worden. Zo'n rare redenering vind ik dat niet...
  zaterdag 29 augustus 2009 @ 12:07:04 #78
231576 -Techno-
De kracht van herhaling
pi_72254590
quote:
Op zaterdag 29 augustus 2009 12:05 schreef moussie het volgende:

[..]

Dat heb jij dan verkeerd begrepen, als er tegen die tijd (anderhalf jaar of zo) nog Somalische piraten zijn vaart zij om .. dan gaat zij dus om te beginnen nog niet eens richting Suez-kanaal (dus ook geen piraten die haar opwachten, Gia, daar komt ze dan nog niet eens in de buurt) maar daalt meteen af richting kaap
Ik dacht dat ze de kaap route juist niet nam ivm gevaarlijke weersomstandigheden?
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 11:22 schreef moussie het volgende:
de gevaarlijkste route vooral rond de kaap, veel stormen ed ..

[ Bericht 15% gewijzigd door -Techno- op 29-08-2009 12:12:22 ]
  zaterdag 29 augustus 2009 @ 12:09:32 #79
78918 SeLang
Black swans matter
pi_72254652
Die wordt natuurlijk gelijk verkracht door die Somalische piraten.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_72254707
quote:
Op zaterdag 29 augustus 2009 11:51 schreef Hephaistos. het volgende:

[..]

Die kans is er zeker, als gevolg van die reis.

En de vraag of het maatschappelijk nuttig is, is zeker wel relevant.

Het lijkt me dat er wel een reden kan zijn om dit te verbieden, ivm. de identiteitsvorming van een puber. Zie het eerste punt.
  zaterdag 29 augustus 2009 @ 12:14:39 #81
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_72254757
quote:
Op zaterdag 29 augustus 2009 12:12 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

Het lijkt me dat er wel een reden kan zijn om dit te verbieden, ivm. de identiteitsvorming van een puber. Zie het eerste punt.
Mja, dat vind ik dus de verkeerde richting opgaan. Het moet niet zo zijn dat we gaan toetsen aan de vorming van een gemiddeld kind, en alles wat daar van afwijkt gaan zien als psychische schade.
pi_72254856
quote:
Op zaterdag 29 augustus 2009 11:58 schreef Hephaistos. het volgende:

[..]

Kom op, het is echt onmogelijk dat je die quotes nog een keer gelezen hebt, en alsnóg niet begrijpt wat ze bedoelt...

A: Hier hebben we tenminste wat aan in de maatschappij.
B: Hier hebben we helemaal niet zoveel aan in de maatschappij.
C: Oh, B vindt blijkbaar dat dit alleen mag als het nuttig is voor de maatschappij.

Zoek de fout. En voor alle duidelijkheid, jij bent C
En dat is dan een conclusie die je kan gaan trekken uit het feit dat iemand 2 jaar van zijn leven wil gaan zeilen? Als je nu niet leert (voor verpleegster of brandweerman want die hebben we liever) is het nog maar de vraag of je later nuttig kan zijn, want oh wee, je doet iets voor jezelf, wat heb ik daar nou aan?
Normaal gesproken wordt het de hemel in geprezen als een kind zich een doel stelt en het ook weet te halen en niet bij de eerste beste tegenslag af zit te haken, dat zijn de doorzetters, daar hebben we wat aan .. maar ach, als het een meisje van 13, bijna 14 is, en het gaat niet over voetbal (want daar hebben we dan weer wel wat aan, niet waar?), dan telt dat uiteraard ineens niet meer ..
pleased to meet you
pi_72254868
Volgens mij is ze dertien, of ik moet iets gemist hebben.

Dus TT iets gewijzigd.
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
pi_72254937
quote:
Op zaterdag 29 augustus 2009 12:07 schreef -Techno- het volgende:

[..]

Ik dacht dat ze de kaap route juist niet nam ivm gevaarlijke weersomstandigheden?
[..]
Dat was de bedoeling, ja .. pretroute in kindgerechte hapklare brokken

maar vergeet niet dat die meid tegen die tijd weer een flink stuk ouder is, iemand die nu net een paar maanden ouder is als zij dan zou zijn doet die reis, oa langs de kaap, non stop en zonder assistentie ..
pleased to meet you
pi_72254963
quote:
Op zaterdag 29 augustus 2009 12:20 schreef paddy het volgende:

Dus TT iets gewijzigd.
Ik heb begrepen dat zij op 1 september 14 wordt dus dat is gelul in een hele kleine marge
pleased to meet you
  zaterdag 29 augustus 2009 @ 12:30:55 #86
231576 -Techno-
De kracht van herhaling
pi_72255056
quote:
Op zaterdag 29 augustus 2009 12:24 schreef moussie het volgende:

[..]

maar vergeet niet dat die meid tegen die tijd weer een flink stuk ouder is, iemand die nu net een paar maanden ouder is als zij dan zou zijn doet die reis, oa langs de kaap, non stop en zonder assistentie ..
Sorry maar het komt bij mij zo over alsof jouw eigen argumenten nu tegenwerken op nieuwe argumenten van je.

En wie bedoel je met die iemand? Mike Perham misschien? Die gozer had in mijn ogen een veel betere voorbereiding dan dat Laura nu heeft. Perham heeft zichzelf ook laten onderzoeken of hij mentaal wel bekwaam was. Laura heeft dat niet laten doen en nu moet er een rechter aan te pas komen om ervoor te zorgen dat dat wel gebeurt.
  zaterdag 29 augustus 2009 @ 12:31:31 #87
231576 -Techno-
De kracht van herhaling
pi_72255074
quote:
Op zaterdag 29 augustus 2009 12:25 schreef moussie het volgende:

[..]

Ik heb begrepen dat zij op 1 september 14 wordt dus dat is gelul in een hele kleine marge
Dit topic is wel vol voor 1 september
pi_72255135
quote:
Op zaterdag 29 augustus 2009 12:20 schreef paddy het volgende:

Dus TT iets gewijzigd.
Daarom had ik 'nauwelijks 14' geschreven.. Maar ok, we weten over wie we het hebben
pi_72255162
quote:
Op zaterdag 29 augustus 2009 12:30 schreef -Techno- het volgende:

[..]

Sorry maar het komt bij mij zo over alsof jouw eigen argumenten nu tegenwerken op nieuwe argumenten van je.

En wie bedoel je met die iemand? Mike Perham misschien? Die gozer had in mijn ogen een veel betere voorbereiding dan dat Laura nu heeft. Perham heeft zichzelf ook laten onderzoeken of hij mentaal wel bekwaam was. Laura heeft dat niet laten doen en nu moet er een rechter aan te pas komen om ervoor te zorgen dat dat wel gebeurt.
Jessica Watson

http://www.youngestround.com/
pleased to meet you
pi_72255224
quote:
Op zaterdag 29 augustus 2009 12:24 schreef moussie het volgende:

[..]

maar vergeet niet dat die meid tegen die tijd weer een flink stuk ouder is
Dus 2 maanden later kan ze het opeens wel langs de kaap? En twee maanden eerder zou ze de 'pretroute' hebben genomen, zonder om de piraten heen te zeilen?

Sorry, maar dit slaat nergens op..
  zaterdag 29 augustus 2009 @ 12:42:18 #91
231576 -Techno-
De kracht van herhaling
pi_72255337
quote:
Op zaterdag 29 augustus 2009 12:35 schreef moussie het volgende:

[..]

Jessica Watson

http://www.youngestround.com/
Is drie jaar ouder en vertrekt net na haar 16e verjaardag in 2009. Niet echt vergelijkbaar dus.
En ik denk dat Jessica Watson ook een beter voorbereiding heeft dan Laura. Aangezien Jessica haar route al heeft uitgestippeld, als je Laura vraagt wat ze doet als ze piraten( ) tegenkomt wimpelt ze het af met ik vaar wel even om.....
pi_72255399
quote:
Op zaterdag 29 augustus 2009 11:39 schreef Dr.Hilfiger het volgende:

[..]

Je kunt niet je eigen gang gaan, want in een samenleving heb je regels.. En je hebt idd. geen volledig recht op zelfbeschikking. Daarom moet je een helm dragen op je brommer, en een veiligheidsgordel in je auto. Daarom kun je niet doen en laten met jezelf of met je kind wat je maar wenst. Sommige regels zijn gemaakt om mensen tegen zichzelf te beschermen. In dit geval zou de vader heel goed een antisociale persoonlijkheidsstoornis kunnen hebben. En hij is een goed voorbeeld waarom deze regels gemaakt zijn.

Dat hij niet wilde overkomen omdat hij vond dat ze best zelf kon terugzeilen vanuit Engeland getuigt toch van weinig belangstelling voor de prestaties van zijn kind. En is voor mij ook een beetje een aanwijzing in die richting.
Vooral omdat er wel vaker van die dingen zijn geweest.. Meneer mocht niet wonen in een haven, oh oh oh.. Wat waren we weer zielig!
Stel je voor dat zijn dochter niet meer naar haar school zou kunnen..
Amper een paar jaar later hoeft ze helemaal niet meer naar school..
Hij spant haar wel steeds voor zijn karretje om zijn eigen wetten te kunnen maken, althans daar lijkt het steeds meer op.
pi_72255404
quote:
Op zaterdag 29 augustus 2009 12:42 schreef -Techno- het volgende:

[..]

Is drie jaar ouder en vertrekt net na haar 16e verjaardag in 2009. Niet echt vergelijkbaar dus.
En ik denk dat Jessica Watson ook een beter voorbereiding heeft dan Laura. Aangezien Jessica haar route al heeft uitgestippeld, als je Laura vraagt wat ze doet als ze piraten( ) tegenkomt wimpelt ze het af met ik vaar wel even om.....
Die Jessica pakt het grondig aan iig, tot en met een volledige check-up door de tandarts voor haar vertrek. Ze heeft ook Mike Perham opgezocht toen hij in Australië was voor een korte tussenstop en notities gemaakt van al zijn persoonlijke ervaringen.
  zaterdag 29 augustus 2009 @ 12:46:59 #94
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_72255440
quote:

[..]

En die jongens hebben toch ook de benodigde bevretten die Laura niet heeft, of vergis ik me nu?
pi_72255443
quote:

[..]

Er waren wat feiten bekend:

- De aanvraag voor schoolverzuim voor maar liefst 2 jaar.

- Een kind alleen laten verblijven en reizen voor dezelfde duur.

- Een kind aan mogelijk levensgevaarlijke omstandigheden blootstellen.

- Een kind aan mogelijk psychisch zware omstandigheden blootstellen.

- De opvallend korte voorbereiding voor deze onderneming.

- Ze was al met de kinderbescherming in Engeland in aanraking geweest.

Hoeveel feiten wil je horen voordat je met je mening staat te wapperen.
En wat is jouw definitie van 'vooringenomen'?
  zaterdag 29 augustus 2009 @ 12:51:44 #96
231576 -Techno-
De kracht van herhaling
pi_72255557
quote:
Op zaterdag 29 augustus 2009 12:46 schreef Marrije het volgende:

[..]

En die jongens hebben toch ook de benodigde bevretten die Laura niet heeft, of vergis ik me nu?
Heb ik tot nu toe niks over gelezen.
  † In Memoriam † zaterdag 29 augustus 2009 @ 12:52:46 #97
137949 Disana
pi_72255579
quote:
Op zaterdag 29 augustus 2009 11:55 schreef moussie het volgende:

[..]

misschien moet je dan je woorden eens wat zorgvuldiger leren kiezen .. jij uitte geen twijfels, ik lees dat iig niet uit je antwoord, je stelt dat jij niets kan hebben aan aan iemand die voor zichzelf gaat zeilen, jij wil liever een verpleegster of een brandweerman.

Mijn reactie was duidelijk en volkomen passend in de context. Jij bezoedelt die context door mij allerlei gedachten toe te dichten.

Ik herhaal dat ik de stelling 'aan mensen als Laura kun je later iets hebben' niet zonder meer onderschrijf. Ik zie een kind dat ondoordacht iets door wil drukken louter om in het Guinness Book of Records te komen. Voor mij valt daar totaal geen toekomstig nut voor de samenleving in te bespeuren zoals werd gesteld.
pi_72255618
Laura Dekker:

"Kweenie, kvinnut gwoon leuk..."

Alles mee gezegt.
pi_72255670
quote:
Op zaterdag 29 augustus 2009 11:22 schreef Gia het volgende:

[..]

Daar zeg je wat.. Ze zou wel eens een leuk bedragje aan losgeld waard kunnen zijn omdat ze zo bekend is..

Maar dat is geen probleem hoor... Piraterij komt alleen voor in daarvoor bestemde wateren, daarbuiten nooit. Vaar je zo omheen. Hetzelfde geldt voor zwaar weer natuurlijk.
pi_72255742
quote:

[..]

Ik vertel anders al tig topics lang dat zij de pretroute (Passaat-route) neemt met altijd wind, waardoor die horrorverhalen van 'art of napping' en gek worden van windstilte niet van toepassing zijn, dat zij lange pauzes neemt tussen die etappes, waarvan de langste 3 weken duurt, cq geen langdurig eenzaam en alleen op een boot, dat het een druk bevaren route is en dat zij, gezien de vertrektijden die zij kiest, altijd in een grotere groep gaat zeilen, de anderen kiezen namelijk ook de gunstigste wind om te vertrekken.

Natuurlijk is het niet zonder gevaar, maar zoals gezegd, als je elk potentieel gevaar wil uitsluiten kan je maar beter thuis blijven. Er gebeuren dagelijks dodelijke ongelukken op de weg, ook met kinderen op de fiets, en die laat je wel op pad gaan .. daar kan je het risico dan blijkbaar wel calculeren, beredeneren en relativeren ..
pleased to meet you
pi_72255810
quote:
Op zaterdag 29 augustus 2009 12:52 schreef Disana het volgende:

[..]

Mijn reactie was duidelijk en volkomen passend in de context. Jij bezoedelt die context door mij allerlei gedachten toe te dichten.

Ik herhaal dat ik de stelling 'aan mensen als Laura kun je later iets hebben' niet zonder meer onderschrijf. Ik zie een kind dat ondoordacht iets door wil drukken louter om in het Guinness Book of Records te komen. Voor mij valt daar totaal geen toekomstig nut voor de samenleving in te bespeuren zoals werd gesteld.
Ik dicht je niets toe, ik vraag of jij er iets aan moet hebben
pleased to meet you
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')