abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 28 augustus 2009 @ 21:01:32 #251
70081 Lkw
²³³³²³²³²³²³²³²³²²³²²
pi_72242299
Was dit Nieuw-Zeelandse linkje al geplaatst?
>> Should the 13 year-old Dutch girl be allowed to sail around the world?
Stop the world, I want to get out.
pi_72242427
Ze was net in het nieuws op de BBC. En ja hoor, de overheid had ook een rol in het bericht. Het imago van Nederland is weer eens wat leuker geworden Ik ben het echt spuugzat. Zodra ik het geld heb, emigreer ik naar Wales. Ik kan me voorstellen dat ook zij hier weg wilt.
pi_72242443
quote:
Dus Nieuw-Zeeland stond er ook al argwanend tegenover? Daar wilde zich toch laten inschrijven?"Of verkeerd meegekregen?

Nuchter stukje
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
pi_72242445
quote:
Op vrijdag 28 augustus 2009 21:01 schreef Lkw het volgende:
Was dit Nieuw-Zeelandse linkje al geplaatst?
>> Should the 13 year-old Dutch girl be allowed to sail around the world?
De meningen daar, zijn niet anders dan hier.

Gelukkig, heeft het iig niets met spruitjeslucht van doen, maar misschien toch met gezond verstand.
pi_72242521
quote:
Op vrijdag 28 augustus 2009 21:05 schreef IntercityAPT het volgende:
Ze was net in het nieuws op de BBC. En ja hoor, de overheid had ook een rol in het bericht. Het imago van Nederland is weer eens wat leuker geworden Ik ben het echt spuugzat. Zodra ik het geld heb, emigreer ik naar Wales. Ik kan me voorstellen dat ook zij hier weg wilt.
Ik denk niet dat Laura nou zit te springen om wéér in een Engels kindertehuis opgesloten te worden omdat haar vader haar niet wil ophalen?
pi_72242646
quote:
Op vrijdag 28 augustus 2009 21:08 schreef Banjerkanjer het volgende:

[..]

Ik denk niet dat Laura nou zit te springen om wéér in een Engels kindertehuis opgesloten te worden omdat haar vader haar niet wil ophalen?
Ze wou zich toch inschrijven bij Nieuw-Zeeland? Je begrijpt me verkeerd. Bovendien zou dat nu helemaal niet hoeven. Ze is idd te jong om zo'n wereldreis te maken, maar ze hoeft ECHT niet meer in een kindertehuis Kom op zeg...
pi_72242666
Ze zit dus in feite maar drie weken achter elkaar op de boot, en de rest trekt ze de landen door? Alleen?
http://www.nos.nl/jeugdjo(...)terviewmetlaura.html

En het kinderhuis vind ik ook van de zotte. Alsof kinderen dan wel goed terecht komen. Vind ik ook te ver gaan.
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
  vrijdag 28 augustus 2009 @ 21:16:26 #258
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_72242766
quote:
Op vrijdag 28 augustus 2009 21:06 schreef paddy het volgende:

[..]

Dus Nieuw-Zeeland stond er ook al argwanend tegenover? Daar wilde zich toch laten inschrijven?"Of verkeerd meegekregen?

Nuchter stukje
Dat wordt dan lastig want haar NZ paspoort is verlopen.
  vrijdag 28 augustus 2009 @ 21:17:00 #259
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_72242787
quote:
Op vrijdag 28 augustus 2009 21:13 schreef paddy het volgende:
Ze zit dus in feite maar drie weken achter elkaar op de boot, en de rest trekt ze de landen door? Alleen?
http://www.nos.nl/jeugdjo(...)terviewmetlaura.html
'ik wil de wereld ontdekken, beetje verkennen, losbandige dingen doen'.
pi_72242871
quote:
Op vrijdag 28 augustus 2009 21:17 schreef Marrije het volgende:

[..]

Ik moest een beetje lachen toen ik het interview zag.

Wil alleen nog weten of ze van plan is alleen die landen aan te meren en rond te trekken, of dat ze dit met begeleiding van plan was.
pi_72242891
quote:
Op vrijdag 28 augustus 2009 21:12 schreef IntercityAPT het volgende:

[..]

Ze wou zich toch inschrijven bij Nieuw-Zeeland? Je begrijpt me verkeerd. Bovendien zou dat nu helemaal niet hoeven. Ze is idd te jong om zo'n wereldreis te maken, maar ze hoeft ECHT niet meer in een kindertehuis Kom op zeg...
Laura wil van alles, maar het kan allemaal niet. Ze kan zich ook niet inschrijven in NZ, haar paspoort is namelijk al sinds lange tijd verlopen.

En mocht ze toch weer eens de zeilen willen hijsen richting buitenland, kun je er donder op zeggen dat ze wéér in een kindertehuis terecht zal komen.
  vrijdag 28 augustus 2009 @ 21:23:58 #262
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_72243008
quote:
Op vrijdag 28 augustus 2009 21:19 schreef paddy het volgende:

[..]

Wil alleen nog weten of ze van plan is alleen die landen aan te meren en rond te trekken, of dat ze dit met begeleiding van plan was.
Het idee was volgens mij dat ze bekenden zou treffen in alle havens.
Maar ik geloof gewoon niet dat het meiske dan ook de hele tijd onder de hoede is van die 'bekenden', wat de ene keer familieleden zouden zijn en de andere keer kennissen.
pi_72243014
quote:
Op vrijdag 28 augustus 2009 21:19 schreef paddy het volgende:

[..]

Met al die lieve en aardige mensen die ze onderweg leert kennen
pi_72243069
quote:
Op vrijdag 28 augustus 2009 21:23 schreef Marrije het volgende:

[..]

Het idee was volgens mij dat ze bekenden zou treffen in alle havens.
Maar ik geloof gewoon niet dat het meiske dan ook de hele tijd onder de hoede is van die 'bekenden', wat de ene keer familieleden zouden zijn en de andere keer kennissen.
In dat interview van het Jeudgdjournaal zei ze niets over familie of kennissen, maar sprak ze wel over dat je heel makkelijk nieuwe contacten maakt op zee en in de havens.
pi_72243107
quote:
Op vrijdag 28 augustus 2009 21:20 schreef Banjerkanjer het volgende:
En mocht ze toch weer eens de zeilen willen hijsen richting buitenland, kun je er donder op zeggen dat ze wéér in een kindertehuis terecht zal komen.
Waarom? Ze heeft een identiteitsbewijs(wat onder de 18 jaar ook als paspoort geldt), geld, en ze kunt vast wel wat Engels. Vroeger was zij een kind, en nu is ze bijna 14. Ik kan me niet vóórstellen dat ze in een dergelijk geval wéér in een kindertehuis terecht komt. De wereld rondreizen is een ander verhaal, maar dit is gewoon pure onderschatting.

Kindertehuis...
  vrijdag 28 augustus 2009 @ 21:27:14 #266
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_72243141
quote:
Op vrijdag 28 augustus 2009 21:25 schreef Banjerkanjer het volgende:

[..]

In dat interview van het Jeudgdjournaal zei ze niets over familie of kennissen, maar sprak ze wel over dat je heel makkelijk nieuwe contacten maakt op zee en in de havens.
dat was wel weer opvallend, dat zou je toch meteen in de groep gooien om mee te scoren, alhoewel, dat dat niet haalbaar is kan ook iedereen wel op zn vingers natellen.
  vrijdag 28 augustus 2009 @ 21:28:02 #267
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_72243171
quote:
Op vrijdag 28 augustus 2009 21:26 schreef IntercityAPT het volgende:

[..]

Waarom? Ze heeft een identiteitsbewijs(wat onder de 18 jaar ook als paspoort geldt), geld, en ze kunt vast wel wat Engels. Vroeger was zij een kind, en nu is ze bijna 14. Ik kan me niet vóórstellen dat ze in een dergelijk geval wéér in een kindertehuis terecht komt. De wereld rondreizen is een ander verhaal, maar dit is gewoon pure onderschatting.

Kindertehuis...
Dat staat haar anders wel te wachten als ze weer een haven in de UK aan doet.
pi_72243220
quote:
Op vrijdag 28 augustus 2009 21:26 schreef IntercityAPT het volgende:

[..]

Kinderhuis...
Omdat minderjarigen niet zonder begeleiding behoren te reizen en leven. Daarom. Een kenmerk van minderjarig zijn is namelijk, dat je niet volledig verantwoordelijk bent, die verantwoordelijkheid dragen volwassenen. Tot een kind geacht wordt de volledige verantwoordelijkheid van het eigen bestaan te kunnen dragen.

Het is nog maar 3 enkele maanden geleden, dat ze al in Engeland (je weet wel, op dat tochtje naar Engeland wat ze heeft gevaren) in een kindertehuis is gezet, tot haar vader haar daar na enkele dagen (want met tegenzin) uit kwam halen.
pi_72243871
quote:
Op vrijdag 28 augustus 2009 21:29 schreef Banjerkanjer het volgende:

[..]

Omdat minderjarigen niet zonder begeleiding behoren te reizen en leven. Daarom.
Dat gaat me toch iets te ver. Reizen is uitzonderlijk simpel, en ik zie geen enkele reden waarom dit onacceptabel is. De 'gevaren van het reizen' worden nog wel eens overdreven. Tegenwoordig is de jeugd met alle gadgets van dien zó zelfstandig dat een verbod hiervoor achterlijk zou zijn. Ik ken een knaap van 14 die af en toe van Maastricht naar zijn grootouders in Eindhoven reist(nee, hij wordt niet gebracht). Zou hij dan niet in diezelfde afstand richting Duitsland mogen reizen?
quote:
Een kenmerk van minderjarig zijn is namelijk, dat je niet volledig verantwoordelijk bent, die verantwoordelijkheid dragen volwassenen. Tot een kind geacht wordt de volledige verantwoordelijkheid van het eigen bestaan te kunnen dragen.
Oh. Dus totdat iemand volledig voor zichzelf kan zorgen heeft het meteen al helemaal geen verantwoordelijkheden? We hebben het hier niet over één algemene verantwoordelijkheid, we hebben het over meerdere, die minderjarigen in stappen kunnen handhaven. Niet opeens wanneer hij/zij 18 jaar is.

Jij bent erg wantrouwend.

pi_72243974
quote:
Op vrijdag 28 augustus 2009 21:48 schreef IntercityAPT het volgende:

[..]

Dat gaat me toch iets te ver. Reizen is uitzonderlijk simpel, en ik zie geen enkele reden waarom dit onacceptabel is. De 'gevaren van het reizen' worden nog wel eens overdreven. Tegenwoordig is de jeugd met alle gadgets van dien zó zelfstandig dat een verbod hiervoor achterlijk zou zijn. Ik ken een knaap van 14 die af en toe van Maastricht naar zijn grootouders in Eindhoven reist(nee, hij wordt niet gebracht). Zou hij dan niet in diezelfde afstand richting Duitsland mogen reizen?
[..]

Oh. Dus totdat iemand volledig voor zichzelf kan zorgen heeft het meteen al helemaal geen verantwoordelijkheden? We hebben het hier niet over één verantwoordelijkheid, we hebben het over meerdere, die minderjarigen in stappen kunnen handhaven. Niet opeens wanneer hij/zij 18 jaar is.

Ik ben helemaal niets, dit zijn gewoon wetten die gehandhaafd worden. En Laura weet dat, want ze heeft dat dus al ondervonden.
pi_72244162
quote:
Op vrijdag 28 augustus 2009 21:51 schreef Banjerkanjer het volgende:

[..]

Ik ben helemaal niets, dit zijn gewoon wetten die gehandhaafd worden.
In deze discussie bespreken wij wat we van deze wetten vinden. Dat heet discussiëren. Als je hier alleen maar bent om de achterlijke wetten er lekker in te wrijven dan luister ik daar niet meer naar. Adieu
pi_72244213
quote:

[..]

[..]

Oh. Dus totdat iemand volledig voor zichzelf kan zorgen heeft het meteen al helemaal geen verantwoordelijkheden? We hebben het hier niet over één algemene verantwoordelijkheid, we hebben het over meerdere, die minderjarigen in stappen kunnen handhaven. Niet opeens wanneer hij/zij 18 jaar is.

Solozeilen op de oceaan is zelfs voor zeer ervaren zeilers riskant.. Nee, het gaat me te ver.. Het is geen treinreis naar Duitsland..
pi_72244281
quote:
Op vrijdag 28 augustus 2009 21:57 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Solozeilen op de oceaan is zelfs voor zeer ervaren zeilers riskant.. Nee, het gaat me te ver.. Het is geen treinreis naar Duitsland..
Precies, het is geen treinreisje naar Duitsland
pi_72244311
quote:
Op vrijdag 28 augustus 2009 21:56 schreef IntercityAPT het volgende:

[..]

In deze discussie bespreken wij wat we van deze wetten vinden. Dat heet discussiëren. Als je hier alleen maar bent om de achterlijke wetten er lekker in te wrijven dan luister ik daar niet meer naar. Adieu
pi_72244343
quote:
Op vrijdag 28 augustus 2009 21:57 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Je leest er fiks langs he... Dat het onverantwoord is om de oceaan over te varen ben ik het mee eens. Daarbij maak ik geen distinctie tussen volwassenen en tieners. Hier hadden we het over een tochtje naar Engeland waar ze in een kindertehuis is opgevangen.
pi_72244477
quote:
Op vrijdag 28 augustus 2009 22:00 schreef IntercityAPT het volgende:

[..]

Je leest er fiks langs he... Dat het onverantwoord is om de oceaan over te varen ben ik het mee eens. Daarbij maak ik geen distinctie tussen volwassenen en tieners. Hier hadden we het over een tochtje naar Engeland waar ze in een kindertehuis is opgevangen.
Niet schrikken hoor... maar kinderen die veelvuldig "weglopen", of "spijbelen" of vaker zonder toestemming van een leerplichtambtenaar, voogd, ouder of welke volwassene ook die op welke manier dan ook zijn gezag over een minderjarige kan laten gelden, die brengen we uiteindelijk zelfs onder in de GEVANGENIS. Daar is een kindertehuis niets bij vergeleken. Dus ook dát behoort nog tot de toekomstige mogelijkheden.
pi_72244569
quote:
Op vrijdag 28 augustus 2009 20:26 schreef Lavenderr het volgende:
Nu op Netwerk. Over Laura.
Zo meteen ook in Nova.
pi_72244633
quote:

Hier heb ik nog wat aan toe te voegen. Mijn opa reed op z'n 11de(!) al lange autoritten naar België. Ook dit is een zeer verantwoordelijke taak. Hij heeft echter nooit problemen of botsingen gehad. En dat nog voor iemand die vaak achter het stuur in slaap valt. Dit soort zaken worden altijd verkeerd benaderd. Sociale verantwoordelijkheden(bv leiding hebben) ; die behoren toe aan volwassenen!
pi_72244796
quote:
Op vrijdag 28 augustus 2009 22:00 schreef IntercityAPT het volgende:

[..]

ja, omdat haar vader haar niet eens op de kade stond op te wachten.. Ik vind het ergens triest voor het kind..

In zijn plaats zou ik er zijn, jij niet?.. maar hij had niet eens zin om over te komen, ik vind het een steeds raarder verhaal worden, eerlijk gezegd.

Ik vraag me daarbij ook af hoe veilig een reis naar Engeland is, voor haar.. maar ok..
  vrijdag 28 augustus 2009 @ 22:36:52 #280
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_72245644
quote:
Op vrijdag 28 augustus 2009 22:08 schreef IntercityAPT het volgende:

[..]

Hier heb ik nog wat aan toe te voegen. Mijn opa reed op z'n 11de(!) al lange autoritten naar België. Ook dit is een zeer verantwoordelijke taak. Hij heeft echter nooit problemen of botsingen gehad. En dat nog voor iemand die vaak achter het stuur in slaap valt. Dit soort zaken worden altijd verkeerd benaderd. Sociale verantwoordelijkheden(bv leiding hebben) ; die behoren toe aan volwassenen!
toen jouw opa 11 was, reden er 6 auto's in NL rond..
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_72245855
quote:
Op vrijdag 28 augustus 2009 22:36 schreef E.T. het volgende:

[..]

toen jouw opa 11 was, reden er 6 auto's in NL rond..
Nee hoor, dat was net voor de oorlog geloof ik. Die waren allang betaalbaar
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 28 augustus 2009 @ 22:44:11 #282
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_72245894
quote:
Op vrijdag 28 augustus 2009 22:42 schreef IntercityAPT het volgende:

[..]

Nee hoor, dat was net voor de oorlog geloof ik. Die waren allang betaalbaar
Net voor de oorlog reden er ongeveer 6 auto's rond in nederland.
  vrijdag 28 augustus 2009 @ 22:47:59 #283
231576 -Techno-
De kracht van herhaling
pi_72246061
quote:
Op vrijdag 28 augustus 2009 22:08 schreef IntercityAPT het volgende:

[..]

Hier heb ik nog wat aan toe te voegen. Mijn opa reed op z'n 11de(!) al lange autoritten naar België. Ook dit is een zeer verantwoordelijke taak. Hij heeft echter nooit problemen of botsingen gehad. En dat nog voor iemand die vaak achter het stuur in slaap valt.
Dus jouw opa viel vaak in slaap achter het stuur toen die 11 was?
quote:
Dit soort zaken worden altijd verkeerd benaderd. Sociale verantwoordelijkheden(bv leiding hebben) ; die behoren toe aan volwassenen!
Alleen sociale verantwoordelijkheden
We stoppen niet met spelen omdat we oud worden.... We worden oud omdat we stoppen met spelen.
pi_72246203
quote:
Op vrijdag 28 augustus 2009 22:47 schreef -Techno- het volgende:
Dus jouw opa viel vaak in slaap achter het stuur toen die 11 was?
Dat is volgensmij aangeboren.
quote:
Alleen sociale verantwoordelijkheden
Bijvoorbeeld sociale verantwoordelijkheden.

Het wordt trouwens wéér tijd voor een nieuw topic hiervan Dat laat ik maar aan jullie over.
  vrijdag 28 augustus 2009 @ 22:54:11 #285
231576 -Techno-
De kracht van herhaling
pi_72246298
quote:
Op vrijdag 28 augustus 2009 22:51 schreef IntercityAPT het volgende:

[..]

Dat is volgensmij aangeboren.
En dus omdat het altijd goed ging is het wel verantwoordelijk?
We stoppen niet met spelen omdat we oud worden.... We worden oud omdat we stoppen met spelen.
  vrijdag 28 augustus 2009 @ 22:56:21 #286
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_72246379
quote:
Op vrijdag 28 augustus 2009 22:51 schreef IntercityAPT het volgende:

Het wordt trouwens wéér tijd voor een nieuw topic hiervan Dat laat ik maar aan jullie over.
Ik ook
pi_72246469
quote:
Op vrijdag 28 augustus 2009 22:54 schreef -Techno- het volgende:

[..]

En dus omdat het altijd goed ging is het wel verantwoordelijk?
Soms niet, soms wel. Er moeten helaas concrete regels gemaakt worden. Waar ik me aan erger is dat velen hier teveel van uitgaan wat soms heel zuur kan uitkomen.
pi_72247211
Dat interview met het Jeugdjournaal... ze straalt ook helemaal geen zekerheid uit over die reis, ook niet als ze beschrifjt waarom ze het wel zou kunnen.
Onbegrijpelijk dat al die mensen er zo openlijk intuinen.
The Rated-R Era ... A Decade of Decadence
Mr. Prolapse 2009
pi_72247595
quote:
Op vrijdag 28 augustus 2009 23:19 schreef Dragorius het volgende:
Dat interview met het Jeugdjournaal... ze straalt ook helemaal geen zekerheid uit over die reis, ook niet als ze beschrifjt waarom ze het wel zou kunnen.
Onbegrijpelijk dat al die mensen er zo openlijk intuinen.
Dat begrijp ik ook echt niet.
pi_72248396
Typisch geval van een kind dat door haar ouders gebruikt wordt als iets om mee op te scheppen. Ik vind dat als ze gaat ze uit de ouderlijke macht ontzet moeten worden. Ze is pas 14.
pi_72248577
quote:
Op zaterdag 29 augustus 2009 00:01 schreef Meerkat het volgende:
Typisch geval van een kind dat door haar ouders gebruikt wordt als iets om mee op te scheppen. Ik vind dat als ze gaat ze uit de ouderlijke macht ontzet moeten worden. Ze is pas 14.
Ze moet nog 14 worden...

Wat ik tekenend vind, is dat haar website goed up to date wordt gehouden. Nieuwsberichten worden dagelijks toegevoegd, ieder negatief berichtje wordt meteen uit het gastenboek verwijderd... maar het reissschema is nog altijd onaangepast.

Nu hoop ik maar, dat ze niet zo dom zullen zijn om te denken dat het vast heel stoer en verstandig is om alsnog uit te varen. Want dan gaat het pas echt goed mis.
pi_72249890
quote:
Op vrijdag 28 augustus 2009 21:17 schreef Marrije het volgende:

[..]

En ze vindt het niet erg om weer even naar school tegaan"ze vindt leren best wel leuk"en accepteert de beslissing van de rechtbank.Haar vriendinnen zullen blij zijn dat ze weer even op school is"
Zoiets toch?
Top wijffie

[ Bericht 5% gewijzigd door Mooiiiiiii op 29-08-2009 01:19:12 ]
Love music!
pi_72250081
quote:
Op zaterdag 29 augustus 2009 00:08 schreef Banjerkanjer het volgende:

[..]

Ze moet nog 14 worden...

Wat ik tekenend vind, is dat haar website goed up to date wordt gehouden. Nieuwsberichten worden dagelijks toegevoegd, ieder negatief berichtje wordt meteen uit het gastenboek verwijderd... maar het reissschema is nog altijd onaangepast.

Nu hoop ik maar, dat ze niet zo dom zullen zijn om te denken dat het vast heel stoer en verstandig is om alsnog uit te varen. Want dan gaat het pas echt goed mis.
Hoezo ,alles wordt weggehaald..

Cindy28-08-2009Dag Laura, Na al deze positieve berichten, hier een negatieve. Ik neem aan dat die ook wel geplaatst zal worden, anders is het natuurlijk een beetje flauw... Ik denk, ongeacht wie het precies is, dat voor een kind van 13 zo'n reis een brug te ver is. Vanochtend las ik het nieuws dat je niet bij de uitspraak van de rechter zou zijn, omdat het je allemaal wat te veel werd. En dan denk ik toch: als je dit al te veel vindt... In het interview met het Jeugdjournaal zeg je dat je denkt dat het allemaal wel kan: voor je zelf zorgen, zeilen en leren voor school. Uit ervaring weet ik dat je dat in ieder geval hopeloos onderschat. Leren kost een hoop energie en ongetwijfeld zal het zeilen ook een hoop energie kosten. En dan daarnaast nog je huishouden, of eigenlijk je "boothouden"... Ik was als 13 jarige blij dat mijn moeder voor me zorgde, zodat ik me helemaal kon storten op school en de dingen die meisjes van 13 doen. Of dat nu zeilen, handballen, winkelen of keuvelen met vriendinnen
.................................................................
Wat een burgelijke truttige grrr hier,Wees trots op dat meisje..en ja ..zelfs al wordt het haar dood,,liever opgevroten door een haai als door een "loverboy"

[ Bericht 2% gewijzigd door Mooiiiiiii op 29-08-2009 01:32:11 ]
Love music!
pi_72250099
quote:
Op zaterdag 29 augustus 2009 01:26 schreef Mooiiiiiii het volgende:

[..]

Hoezo ,alles wordt weggehaald..

Cindy28-08-2009Dag Laura, Na al deze positieve berichten, hier een negatieve. Ik neem aan dat die ook wel geplaatst zal worden, anders is het natuurlijk een beetje flauw... Ik denk, ongeacht wie het precies is, dat voor een kind van 13 zo'n reis een brug te ver is. Vanochtend las ik het nieuws dat je niet bij de uitspraak van de rechter zou zijn, omdat het je allemaal wat te veel werd. En dan denk ik toch: als je dit al te veel vindt... In het interview met het Jeugdjournaal zeg je dat je denkt dat het allemaal wel kan: voor je zelf zorgen, zeilen en leren voor school. Uit ervaring weet ik dat je dat in ieder geval hopeloos onderschat. Leren kost een hoop energie en ongetwijfeld zal het zeilen ook een hoop energie kosten. En dan daarnaast nog je huishouden, of eigenlijk je "boothouden"... Ik was als 13 jarige blij dat mijn moeder voor me zorgde, zodat ik me helemaal kon storten op school en de dingen die meisjes van 13 doen. Of dat nu zeilen, handballen, winkelen of keuvelen met vriendinnen
Ga hem morgenochtend nog maar eens terugzoeken
pi_72250189
quote:
Op zaterdag 29 augustus 2009 01:28 schreef Banjerkanjer het volgende:

[..]

Ga hem morgenochtend nog maar eens terugzoeken
Die loverboy of die haai
Love music!
pi_72250226
quote:
Op zaterdag 29 augustus 2009 01:26 schreef Mooiiiiiii het volgende:

[..]

.................................................................
Wat een burgelijke truttige grrr hier,Wees trots op dat meisje..en ja ..zelfs al wordt het haar dood,,liever opgevroten door een haai als door een "loverboy"
Er zijn niet slechts twee keuzes voor een meisje van 13.
I´m back.
pi_72250248
quote:
Op zaterdag 29 augustus 2009 01:35 schreef Mooiiiiiii het volgende:

[..]

Die loverboy of die haai
Waar tover je die loverboy nu ineens vandaan?
pi_72250379
quote:
Op zaterdag 29 augustus 2009 01:35 schreef Mooiiiiiii het volgende:

[..]

Die loverboy of die haai
Alle 13-jarige meisjes zijn aan de loverboy?
The Rated-R Era ... A Decade of Decadence
Mr. Prolapse 2009
pi_72250687
quote:
Op zaterdag 29 augustus 2009 01:38 schreef Banjerkanjer het volgende:

[..]

Waar tover je die loverboy nu ineens vandaan?
Zucht,loveroy ,drugs ,BARBIEPOPPEN..ehhh pfff niet willen sporten en alleen achter de computer willen zitten enz enz
En ze gaat naar Havo 3 en [b][niet /b] 2..wat ook al een heel gedoe was.
Love music!
  zaterdag 29 augustus 2009 @ 02:23:51 #300
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_72250695
Los van dit alles blijft het raar dat anderen kinderen die mishandeld zijn die onder de kinderbescherming vielen nu dood zijn. En dat er nu in deze zaak er ineens wel actie kan worden ondernomen. Er blijkbaar geen wachtlijst is. Iedereen er tot bijna op Balkenbende niveau zich er mee bemoeit. Los of dat het slim is dat Laura dit wil. Maakt dit de zaak al meer dan triest.

Want Laura leeft is niet mishandeld weet althans dat denk ze dan wat ze wil. En elke ouder en kind dat volwassen is geworden weet dat ouders zaken soms niet tegen kunnen houden. En hoe ver mag de overheid gaan met ingrijpen. Blijkbaar onbeperkt terwijl er nog niks aan de hand is want op een zeilboot zit ze nu niet. En is dan vervolgens niet verantwoordelijk als het wel mis gaat als de kinderbescherming fouten maakt. En er doden kinderen vallen. Wat een raar land is dit dan.

[ Bericht 0% gewijzigd door Megumi op 29-08-2009 02:29:39 ]
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')