Precies, niet mee bemoeien. Zelfbeschikkingsrecht en beslissingsrecht van de ouders. Je kunt er vanalles van vinden, maar hoeft dat niet wereldkundig te maken. Dat instanties als de kinderbescherming daartoe een poging doen, á la. Maar laat de rest van de natie zich er buiten houden.quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 10:45 schreef Gia het volgende:
[..]
Dus, als ouders iets goedvinden wat hun kinderen willen, mag daar niemand zich mee bemoeien?
Als mijn kind graag wiet gebruikt en ik vind het goed, dan is dat geen probleem? Maar wat als hij cocaïne wil gebruiken en ik sta dat toe? Wat als ouders het goed vinden dat hun 13-jarige zich een coma zuipt en in het ziekenhuis terecht komt? Ons niet mee bemoeien? Moeten die ouders zelf weten of ze dat goed vinden?
Sorry, er zijn grenzen. Zowel Engeland als NieuwZeeland hebben aangegeven 13 jaar te jong te vinden om alleen op volle zee te zeilen. Soms moet je als staat ingrijpen, wanneer ouders verkeerde beslissingen maken.
Over napraten gesproken inderdaad.quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 10:24 schreef Kopbal het volgende:
'Mensen zijn ook niets meer gewend tegenwoordig.'
En dat komt uit de mond van een blaag van 13
Dit gevoel heb ik nou net ook. Mede door de overdreven media aandacht.quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 10:45 schreef Vivi het volgende:
Ik vind het een rritant drammerig meiske en het interview wat ik net heb gezien bevestigd voor mij eens te meer dat ze geen clou heeft waar ze over praat. Zeilkennis zal ze heus wel hebben maar golven zo hoog als een flat, piraten, ziektes en ga zo maar door hoor ik het nest niet over. Maar wb mag ze gaan en afzinken als ze zo nodig wil. Die ouders zijn niet helemaal lekker.
Waarom bemoeien wij ons er dan wel mee als een zwakbegaafde een kind krijgt, terwijl de ouders van de moeder gewoon mee willen helpen. Dat mag dan weer niet?quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 11:04 schreef Dubbelzuurrr het volgende:
[..]
Precies, niet mee bemoeien. Zelfbeschikkingsrecht en beslissingsrecht van de ouders. Je kunt er vanalles van vinden, maar hoeft dat niet wereldkundig te maken. Dat instanties als de kinderbescherming daartoe een poging doen, á la. Maar laat de rest van de natie zich er buiten houden.
Daarnaast is er ook nogal een verschil tussen het gebruik van cocaïne en het voornemen hebben een wereldreis te maken op jonge leeftijd. Het ene is per definitie schadelijk en het andere wordt gepercipieerd als zijnde 'te gevaarlijk voor een 13-jarige' door de goegemeente.
quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 10:20 schreef Disana het volgende:
[..]
Ik zie niet wat ik heb aan iemand die voor zichzelf gaat zeilen. Geef mij maar een verpleegster of een brandweerman.
Wat discussieer jij toch min. Heb je dat nodig om je nog iemand te voelen? Lees de vetgedrukte zin nog eens die ik quote.quote:
Goh .. pak er eens een wereldkaart bij en kijk dan wat zij zou kunnen bedoelen met 'even om varen' ..quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 10:49 schreef Mylene het volgende:
[..]
Over Somalische piraten zei ze in een ander interview dat ze dan wel even om zou varen.
Er wordt beweerd dat we in de toekomst profijt hebben van mensen als Laura die waanideeën najagen.quote:
En piraten zijn per definitie dom en volgen geen nieuws. Zodra bekend wordt dat ze gaat, liggen die op meerdere plekken te wachten, daar kun je donder op zeggen.quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 11:21 schreef moussie het volgende:
[..]
Goh .. pak er eens een wereldkaart bij en kijk dan wat zij zou kunnen bedoelen met 'even om varen' ..
het betekend dat ze dan niet door het Suez-kanaal gaat maar om de kaap gaat zeilen ..
Dat heb ik gelezen, en ook je reactie erop .. jij hebt niets aan mensen met initiatief en dromen en die er ook voor durven gaan, jij wil mensen die maatschappelijk 'nuttig' zijnquote:Op zaterdag 29 augustus 2009 11:20 schreef Disana het volgende:
[..]
Wat discussieer jij toch min. Heb je dat nodig om je nog iemand te voelen? Lees de vetgedrukte zin nog eens die ik quote.
Waarschijnlijk omdat je dan eerder van dat soort mensen af bent.quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 11:21 schreef Gia het volgende:
[..]
Er wordt beweerd dat we in de toekomst profijt hebben van mensen als Laura die waanideeën najagen.
Ik zie het nut daar ook niet van in.
Ze zei het als antwoord op de vraag wat als je Somalische piraten tegen komt.quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 11:22 schreef Gia het volgende:
[..]
En piraten zijn per definitie dom en volgen geen nieuws. Zodra bekend wordt dat ze gaat, liggen die op meerdere plekken te wachten, daar kun je donder op zeggen.
Vandaag is het een waanidee, morgen een obsessie en volgende week een psychiatrische stoornis.quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 11:21 schreef Gia het volgende:
[..]
Er wordt beweerd dat we in de toekomst profijt hebben van mensen als Laura die waanideeën najagen.
Ik reageerde slechts op een opmerking dat we later iets aan mensen als Laura kunnen hebben. Ik vind dat meer dan twijfelachtig.quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 11:25 schreef moussie het volgende:
[..]
Dat heb ik gelezen, en ook je reactie erop .. jij hebt niets aan mensen met initiatief en dromen en die er ook voor durven gaan, jij wil mensen die maatschappelijk 'nuttig' zijn
Een vader die niet naar Engeland wil als daar om verzocht wordt, omdat hij vindt dat zijn dochter wel alleen naar huis kan, vervolgens omdat het niet anders kan, toch maar zijn kind ophaalt en tegen de afspraken in haar toch lekker zelf terug laat zeilen, vind ik inderdaad niet goed bij zijn hoofd.quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 11:29 schreef Dr.Hilfiger het volgende:
[..]
Vandaag is het een waanidee, morgen een obsessie en volgende week een psychiatrische stoornis.
Ja in de ogen van de hier reagerende Fok! papa's en mama's kan ik het door mij geschetste verloop wel voorstellen.
De schat aan levenservaring, goed en slecht, de zelfdiscipline die nodig is voor zo'n reis, jezelf een doel stellen en het ook halen .. lijkt me toch dat je daar later wat aan hebt, in welk beroep dan ook dat zij later kiest ..quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 11:21 schreef Gia het volgende:
[..]
Zolang je anderen ergens niet mee lastig valt kun je prima je eigen gang gaan. Je weet dat er risico's en gevaren aanwezig zijn. Wanneer je toch besluit iets te doen neem je dat erbij.quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 11:32 schreef Gia het volgende:
[..]
Een vader die niet naar Engeland wil als daar om verzocht wordt, omdat hij vindt dat zijn dochter wel alleen naar huis kan, vervolgens omdat het niet anders kan, toch maar zijn kind ophaalt en tegen de afspraken in haar toch lekker zelf terug laat zeilen, vind ik inderdaad niet goed bij zijn hoofd.
Mensen die zich per se willen afzetten tegen de wetten en regels van een land, zijn gewoon gestoord.
Opmerkingen als: "ik doe het lekker toch!" getuigen daar wel van.
Dat heet: Een antisociale stoornis, Doktor.
Daarbij kan dan ook vermeld worden dat het kind dus een verwend nest is.quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 11:32 schreef Gia het volgende:
[..]
Een vader die niet naar Engeland wil als daar om verzocht wordt, omdat hij vindt dat zijn dochter wel alleen naar huis kan, vervolgens omdat het niet anders kan, toch maar zijn kind ophaalt en tegen de afspraken in haar toch lekker zelf terug laat zeilen, vind ik inderdaad niet goed bij zijn hoofd.
Mensen die zich per se willen afzetten tegen de wetten en regels van een land, zijn gewoon gestoord.
Opmerkingen als: "ik doe het lekker toch!" getuigen daar wel van.
Dat heet: Een antisociale stoornis, Doktor.
Dat is inderdaad de kern van de discussie.quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 11:16 schreef Gia het volgende:
[..]
Waar zijn de grenzen waar de staat zich wel mee mag bemoeien en waar niet? En wie bepaalt dat?
Ik vind dit geval wel zo'n grens.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |