Dat heb ik gelezen, en ook je reactie erop .. jij hebt niets aan mensen met initiatief en dromen en die er ook voor durven gaan, jij wil mensen die maatschappelijk 'nuttig' zijnquote:Op zaterdag 29 augustus 2009 11:20 schreef Disana het volgende:
[..]
Wat discussieer jij toch min. Heb je dat nodig om je nog iemand te voelen? Lees de vetgedrukte zin nog eens die ik quote.

Waarschijnlijk omdat je dan eerder van dat soort mensen af bent.quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 11:21 schreef Gia het volgende:
[..]
Er wordt beweerd dat we in de toekomst profijt hebben van mensen als Laura die waanideeën najagen.
Ik zie het nut daar ook niet van in.

Ze zei het als antwoord op de vraag wat als je Somalische piraten tegen komt.quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 11:22 schreef Gia het volgende:
[..]
En piraten zijn per definitie dom en volgen geen nieuws. Zodra bekend wordt dat ze gaat, liggen die op meerdere plekken te wachten, daar kun je donder op zeggen.

Vandaag is het een waanidee, morgen een obsessie en volgende week een psychiatrische stoornis.quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 11:21 schreef Gia het volgende:
[..]
Er wordt beweerd dat we in de toekomst profijt hebben van mensen als Laura die waanideeën najagen.

Ik reageerde slechts op een opmerking dat we later iets aan mensen als Laura kunnen hebben. Ik vind dat meer dan twijfelachtig.quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 11:25 schreef moussie het volgende:
[..]
Dat heb ik gelezen, en ook je reactie erop .. jij hebt niets aan mensen met initiatief en dromen en die er ook voor durven gaan, jij wil mensen die maatschappelijk 'nuttig' zijn

Een vader die niet naar Engeland wil als daar om verzocht wordt, omdat hij vindt dat zijn dochter wel alleen naar huis kan, vervolgens omdat het niet anders kan, toch maar zijn kind ophaalt en tegen de afspraken in haar toch lekker zelf terug laat zeilen, vind ik inderdaad niet goed bij zijn hoofd.quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 11:29 schreef Dr.Hilfiger het volgende:
[..]
Vandaag is het een waanidee, morgen een obsessie en volgende week een psychiatrische stoornis.
Ja in de ogen van de hier reagerende Fok! papa's en mama's kan ik het door mij geschetste verloop wel voorstellen.

De schat aan levenservaring, goed en slecht, de zelfdiscipline die nodig is voor zo'n reis, jezelf een doel stellen en het ook halen .. lijkt me toch dat je daar later wat aan hebt, in welk beroep dan ook dat zij later kiest ..quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 11:21 schreef Gia het volgende:
[..]

Zolang je anderen ergens niet mee lastig valt kun je prima je eigen gang gaan. Je weet dat er risico's en gevaren aanwezig zijn. Wanneer je toch besluit iets te doen neem je dat erbij.quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 11:32 schreef Gia het volgende:
[..]
Een vader die niet naar Engeland wil als daar om verzocht wordt, omdat hij vindt dat zijn dochter wel alleen naar huis kan, vervolgens omdat het niet anders kan, toch maar zijn kind ophaalt en tegen de afspraken in haar toch lekker zelf terug laat zeilen, vind ik inderdaad niet goed bij zijn hoofd.
Mensen die zich per se willen afzetten tegen de wetten en regels van een land, zijn gewoon gestoord.
Opmerkingen als: "ik doe het lekker toch!" getuigen daar wel van.
Dat heet: Een antisociale stoornis, Doktor.

Daarbij kan dan ook vermeld worden dat het kind dus een verwend nest is.quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 11:32 schreef Gia het volgende:
[..]
Een vader die niet naar Engeland wil als daar om verzocht wordt, omdat hij vindt dat zijn dochter wel alleen naar huis kan, vervolgens omdat het niet anders kan, toch maar zijn kind ophaalt en tegen de afspraken in haar toch lekker zelf terug laat zeilen, vind ik inderdaad niet goed bij zijn hoofd.
Mensen die zich per se willen afzetten tegen de wetten en regels van een land, zijn gewoon gestoord.

Dat is inderdaad de kern van de discussie.quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 11:16 schreef Gia het volgende:
[..]
Waar zijn de grenzen waar de staat zich wel mee mag bemoeien en waar niet? En wie bepaalt dat?
Ik vind dit geval wel zo'n grens.

Stel je niet zo aan joh.quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 11:32 schreef Gia het volgende:

Kinderen van die leeftijd hebben wel meer uitgesproken wensen....quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 11:40 schreef Dubbelzuurrr het volgende:
[..]
Dat is inderdaad de kern van de discussie.
En ik vind dat in dit geval de grens bij lange na niet bereikt is. Temeer omdat dit de uitgesproken wens van het kind zelf is. Dat ligt dus anders dan bij de Ghanees die uitgezet wordt of het kind dat thuis mishandeld wordt door verslaafde ouders.

Precies, en daar hebben we het ook niet over.quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 11:44 schreef -Techno- het volgende:
[..]
Kinderen van die leeftijd hebben wel meer uitgesproken wensen....

Klopt omdat die wensen meestal irrationeel zijn en de ouders er een stokje voorsteken.quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 11:45 schreef Dubbelzuurrr het volgende:
[..]
Precies, en daar hebben we het ook niet over.

Zie m'n edit.quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 11:47 schreef -Techno- het volgende:
[..]
Klopt omdat die wensen meestal irrationeel zijn en de ouders er een stokje voorsteken.

Niet tot in detail. Het enige wat dit kind niet mag, is in haar eentje een reis om de wereld maken op haar 13e. Haar leven wordt niet geregisseerd, er wordt alleen een grens aan gesteld. Een hele normale grens.quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 11:39 schreef Dr.Hilfiger het volgende:
[..]
Zolang je anderen ergens niet mee lastig valt kun je prima je eigen gang gaan. Je weet dat er risico's en gevaren aanwezig zijn. Wanneer je toch besluit iets te doen neem je dat erbij.
Waar ik mij aan erger en vooral irriteer is het feit dat iedereen denkt een legitimatie te hebben om andermans leven tot in detail te kunnen regisseren, controleren en te veranderen. Oh ja en natuurlijk om achteraf te roepen: "zie je nou wel, ik had gelijk".

Waar de overheid imo op zou moeten toetsen, is of er een redelijke kans is op lichamelijke of psychische schade, als gevolg van deze reis. Met als minder belangrijk punt de mate waarin ze goed onderwijs kan volgen.quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 11:45 schreef Dubbelzuurrr het volgende:
[..]
De goed- of afkeuring van de ouders is in die gevallen meestal genoeg om de zaak te beslechten. Nu loopt het hele dociele deel van Nederland om de een of andere deel te steigeren.

Veel mensen vinden dit een irrationele wens, vooral omdat de voorbereiding van Laura nogal rammelt.quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 11:45 schreef Dubbelzuurrr het volgende:
[..]
De goed- of afkeuring van de ouders is in die gevallen meestal genoeg om de zaak te beslechten. Nu loopt heel dociel Nederland om de een of andere reden te steigeren.

Nooit van burgerlijke ongehoorzaamheid gehoord? Gehoorzaamheid aan de staat gaat voor jou boven gehoorzaamheid aan rechtvaardigheid? Rosa Parks (om maar een bekende naam te noemen) was een gestoord verwend nest omdat ze niet wilde wijken voor een blanke zoals normaal was? Of ben je van mening dat in Nederland wél iedere wet rechtvaardig is? Ik denk dat je om een ware stoornis te vinden in de spiegel moet kijkenquote:Op zaterdag 29 augustus 2009 11:32 schreef Gia het volgende:

misschien moet je dan je woorden eens wat zorgvuldiger leren kiezen .. jij uitte geen twijfels, ik lees dat iig niet uit je antwoord, je stelt dat jij niets kan hebben aan aan iemand die voor zichzelf gaat zeilen, jij wil liever een verpleegster of een brandweerman.quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 11:29 schreef Disana het volgende:
[..]
Ik reageerde slechts op een opmerking dat we later iets aan mensen als Laura kunnen hebben. Ik vind dat meer dan twijfelachtig.
Echt ziekelijk zo ver als jij gaat in het invullen van andermans gedachten. Je deed het bij Laura, je doet het bij users.

Kom op, het is echt onmogelijk dat je die quotes nog een keer gelezen hebt, en alsnóg niet begrijpt wat ze bedoelt...quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 11:55 schreef moussie het volgende:
En hoe dan ook, moet je er iets aan hebben, of mag een mens voor zichzelf leven, lekker nutteloos voor zichzelf gaan zeilen?

Zal leuk worden als elke puber zich daar op beroept...quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 11:54 schreef beeer het volgende:
[..]
Nooit van burgerlijke ongehoorzaamheid gehoord? Gehoorzaamheid aan de staat gaat voor jou boven gehoorzaamheid aan rechtvaardigheid? Rosa Parks (om maar een bekende naam te noemen) was een gestoord verwend nest omdat ze niet wilde wijken voor een blanke zoals normaal was? Of ben je van mening dat in Nederland wél iedere wet rechtvaardig is? Ik denk dat je om een ware stoornis te vinden in de spiegel moet kijken

Eens, maar het lijkt erop dat de Raad van de Kinderbescherming in dit geval al met een vooringenomen mening stond te wapperen alvorens er überhaupt enige meningsvorming of juridische toetsing had plaatsgevonden.quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 11:51 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Waar de overheid imo op zou moeten toetsen, is of er een redelijke kans is op lichamelijke of psychische schade, als gevolg van deze reis. Met als minder belangrijk punt de mate waarin ze goed onderwijs kan volgen.
Al het gelul over of het wel pedagogisch verantwoord is, of het maatschappelijk nuttig is, of het meisje een verwende blaag is, allemaal niet boeiend.
Ik hoorde gisteren ook een hoogleraar over de identiteitsvorming van een 13-jarige. Dat is heel interessant, maar verder geen reden om dit te verbieden. Ik hoef de lokale supermarkt maar in te lopen, om voorbeelden te zien van ouders die niet pedagogisch verantwoord met hun kinderen omgaan. Geen zaak van de overheid.

Logisch, Laura en der pa zijn ook al in aanraking geweest met de Kinderbescherming in Engeland. Dus zo raar is het niet, en de rechter beslist uiteindelijk en niet de Kinderbescherming toch?quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 12:02 schreef Dubbelzuurrr het volgende:
[..]
Eens, maar het lijkt erop dat de Raad van de Kinderbescherming in dit geval al met een vooringenomen mening stond te wapperen alvorens er überhaupt enige meningsvorming of juridische toetsing had plaatsgevonden.

Dat heb jij dan verkeerd begrepen, als er tegen die tijd (anderhalf jaar of zo) nog Somalische piraten zijn vaart zij om .. dan gaat zij dus om te beginnen nog niet eens richting Suez-kanaal (dus ook geen piraten die haar opwachten, Gia, daar komt ze dan nog niet eens in de buurt) maar daalt meteen af richting kaapquote:Op zaterdag 29 augustus 2009 11:28 schreef Mylene het volgende:
[..]
Ze zei het als antwoord op de vraag wat als je Somalische piraten tegen komt.
Dan kun je niet even omvaren. Dan ben je gewoon de lul.

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |