Die nemen de kaap-route en gaan voor non stop en geen hulp, dus zo snel mogelijk de wereld rond .. de gevaarlijkste route vooral rond de kaap, veel stormen ed .. die moeten dus wel dat funeste slaapritme leren en die nemen niet de tijd om onderweg uit te rusten, dus de kans op fouten door oververmoeidheid wordt veel groter ..quote:Op woensdag 26 augustus 2009 11:17 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Wilde ik net zeggen, ik vind het bij 16- of 17-jarigen al een ander verhaal...
Niet echt. Ik ben namelijk een grijze muis, die niets anders wil dan van andere mensen ook saaie muizen te maken. Pure jaloezie.quote:Op woensdag 26 augustus 2009 11:17 schreef Boze_Appel het volgende:
Deel 6? Hebben jullie niets beters te doen dan je bemoeien met het leven van eoa. tienertje dat op avontuur wil?
Informeer je eens over de diverse routes en praat met mensen die ze gezeild hebben en kom dan maar weer terugquote:Op woensdag 26 augustus 2009 11:19 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Lees die artikelen en kom dan maar weer terug.
Nou!quote:Op woensdag 26 augustus 2009 11:26 schreef beeer het volgende:
Krabbenmand-effect las ik ergens. Mooie vergelijking
Ten eerste, er wordt in het artikel al vermeldt dat ze een andere route neemt en dat ze een eerdere poging uit heeft gesteld. Dat getuigt mij van meer verstand dan een 13 jarig verwend kind dat haar paspoort inlevert omdat "de Nederlanders niks gewend zijnquote:Op woensdag 26 augustus 2009 11:22 schreef moussie het volgende:
[..]
Die nemen de kaap-route en gaan voor non stop en geen hulp, dus zo snel mogelijk de wereld rond .. de gevaarlijkste route vooral rond de kaap, veel stormen ed .. die moeten dus wel dat funeste slaapritme leren en die nemen niet de tijd om onderweg uit te rusten, dus de kans op fouten door oververmoeidheid wordt veel groter ..
Daarnaast, je hersenen zijn pas klaar met groeien tegen die tijd dat je 21-22 bent .. dus waarom moet een 16-jarige ineens niet beschermd worden tegen de zelfvernietiging van zijn/haar nog groeiende brein en een 14-jarige die daar helemaal niet mee te maken krijgt wel?
Want dat heb jij gedaan?quote:Op woensdag 26 augustus 2009 11:24 schreef moussie het volgende:
[..]
Informeer je eens over de diverse routes en praat met mensen die ze gezeild hebben en kom dan maar weer terug
Dus met andere woorden. Ze zeilt niet echt alleen? Dat maakt het verhaal al heel anders. Mag ik trouwens een linkje naar die uitzending?quote:Op woensdag 26 augustus 2009 10:03 schreef moussie het volgende:
[..]
Ja, zij wordt opgevangen .. de kennis van de familie had het bij Knevel er over dat zij grotendeels zelfs in een soort floot zeilt, zij neemt de sightseeing route en die wordt druk bevaren
Het scheelt in ieder geval een aantal belangrijke jaren.quote:Op woensdag 26 augustus 2009 11:22 schreef moussie het volgende:
[..]
Die nemen de kaap-route en gaan voor non stop en geen hulp, dus zo snel mogelijk de wereld rond .. de gevaarlijkste route vooral rond de kaap, veel stormen ed .. die moeten dus wel dat funeste slaapritme leren en die nemen niet de tijd om onderweg uit te rusten, dus de kans op fouten door oververmoeidheid wordt veel groter ..
Daarnaast, je hersenen zijn pas klaar met groeien tegen die tijd dat je 21-22 bent .. dus waarom moet een 16-jarige ineens niet beschermd worden tegen de zelfvernietiging van zijn/haar nog groeiende brein en een 14-jarige die daar helemaal niet mee te maken krijgt wel?
Als jij nu eens gaat vertellen over dromen die door ouders naar god zijn geholpen en wat dat met een getalenteert meisje doet i.p.v. het ophemelen van de ervaring/deskundigheid van dit meisje / het bagataliseren van de risico's dan heb je misschien een beter argument waarom dit meisje perse nu moet gaan.quote:Op woensdag 26 augustus 2009 11:24 schreef moussie het volgende:
[..]
Informeer je eens over de diverse routes en praat met mensen die ze gezeild hebben en kom dan maar weer terug
Ok, komt ie he:quote:Op woensdag 26 augustus 2009 11:24 schreef moussie het volgende:
[..]
quote:Bezemer wil maar zeggen: de grootste gevaren voor de 13-jarige Laura Dekker die binnenkort solo de wereld over wil zeilen, zijn níet de stormen. ‘Je kunt nog zo ervaren zijn, als je drie dagen geen wind hebt gehad, zit je wel te janken. Ik ook. Ik ken een geval van een jongen die zo lang bleef dobberen voor een eiland, dat hij op het laatst zijn boot in brand stak – om gered te worden. Uiteindelijk kwam hij tot bezinning en heeft hij het vuur zelf weer gedoofd.’
quote:Ervaren solozeilers, zoals Bezemer, twijfelen dan ook niet aan haar technische vaardigheden. ‘Ik denk dat ze het technisch kan. Laura is een nuchter kind. Bovendien neemt ze de passaatroute; daar staat meestal wind. Techniek zal niet het grootste probleem zijn. Maar het gebeurt regelmatig dat solozeilers niet terugkeren. Daar hoor je niet veel over, maar er wordt niet veel over gepraat. Een boot komt gewoon niet meer aan.
‘Een vriend van me heeft eens berekend hoe groot de kans was dat hij tegen een container aan zou varen. Dat was 1 op 7.5 miljoen. Alleen overkwam het hém vier keer. De laatste keer met dodelijke afloop.’
quote:Niettemin krijgen vrijwel alle zeilers te maken met zeeziekte – ervaring of niet. ‘Ik ken weinig mensen die nooit ziek zijn geweest tijdens een storm’, zegt solo- en wedstrijdzeiler Hans Bouscholte.
‘En het wordt verergerd door stress. Het kan zo erg zijn dat je jezelf dood wenst. Dat heb ik ook wel gehad. Er zijn voorbeelden van solozeilers die dat niet aan hebben gekund en overboord zijn gestapt. Als je het kunt delen met een ander, is het minder erg. Maar in je eentje voel je je op zo’n moment diep en diep ellendig.’
Ach, niets wat een 13-jarig meisje niet aankan natuurlijk. Ze is immers een wonderkind.quote:En als het water niet voor problemen zorgt, kan het land dat alsnog doen. ‘Ik vind de havens in derdewereldlanden gevaarlijker dan de zee’, zegt Bezemer. ‘Ze moet bijvoorbeeld langs Colón, in Panama. Dat is een stad waar je ’s avonds de schoten van de bendes hoort. En Indonesië en Singapore vallen ook niet mee. Als ze in de commerciële havens, de marina’s komt, dan valt het mee. Maar daar heeft ze waarschijnlijk geen geld voor.’
Ongesteldquote:Op woensdag 26 augustus 2009 11:26 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Ten eerste, er wordt in het artikel al vermeldt dat ze een andere route neemt en dat ze een eerdere poging uit heeft gesteld. Dat getuigt mij van meer verstand dan een 13 jarig verwend kind dat haar paspoort inlevert omdat "de Nederlanders niks gewend zijn". Hoe kan je een kind serieus nemen die haar paspoort inlevert om die reden? vertel me dat eens..
Ik vraag me af of ze dat al is.quote:
quote:
Geil!quote:
Ik vind die voorbeelden idd wel heftig.quote:Op woensdag 26 augustus 2009 11:32 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Ok, komt ie he:
[..]
[..]
[..]
[..]
Ach, niets wat een 13-jarig meisje niet aankan natuurlijk. Ze is immers een wonderkind.
Snel, voor ze op zee zit!quote:
quote:Op woensdag 26 augustus 2009 11:39 schreef nummer_zoveel het volgende:
Interessant artikel over Laura en haar vader:
http://www.volkskrant.nl/(...)ns_een_meter_gezeild
Die gaat best ver.quote:Volgens Laura’s advocaat heeft haar vader maandag verzocht haar uit te schrijven uit het bevolkingsregister van Wijk bij Duurstede.
Uiteraard, had je dan echt verwacht dat een 13 jarige op het idee zou komen zich geen "Nederlander" meer te gaan noemen en het paspoort in te leveren? Ik denk dat ze niet eens zoveel verstand heeft van internationaal recht en de mogelijkheden die burgers hebben.quote:Op woensdag 26 augustus 2009 11:43 schreef Disana het volgende:
[..]
Volgens Laura’s advocaat heeft haar vader maandag verzocht haar uit te schrijven uit het bevolkingsregister van Wijk bij Duurstede.
Die gaat best ver.
Zouden er afspraken over gemaakt kunnen worden?quote:Op woensdag 26 augustus 2009 11:39 schreef nummer_zoveel het volgende:
Interessant artikel over Laura en haar vader:
http://www.volkskrant.nl/(...)ns_een_meter_gezeild
Die waren volgens moussie toch al gemaakt? De vader zei dit dus.quote:En als er zorg is over de havens, zijn daar afspraken over te maken. Haar ouders zouden haar op meerdere momenten kunnen zien.’
Volgens geruchten heeft de moeder zich alleen bij de situatie neergelegd om haar niet kwijt te raken? Ouders zijn gescheiden dus.quote:Op woensdag 26 augustus 2009 11:44 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Uiteraard, had je dan echt verwacht dat een 13 jarige op het idee zou komen zich geen "Nederlander" meer te gaan noemen en het paspoort in te leveren? Ik denk dat ze niet eens zoveel verstand heeft van internationaal recht en de mogelijkheden die burgers hebben.
Anders gaf ze ook niet als reden in de pers "Nederlanders zijn niks gewend". Ik bedoel, hoe is dat een valide argument om je te laten uitschrijven? M.i. is die vader de weg kwijt.
Over verwend gesprokenquote:Op woensdag 26 augustus 2009 11:44 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Uiteraard, had je dan echt verwacht dat een 13 jarige op het idee zou komen zich geen "Nederlander" meer te gaan noemen en het paspoort in te leveren? Ik denk dat ze niet eens zoveel verstand heeft van internationaal recht en de mogelijkheden die burgers hebben.
Anders gaf ze ook niet als reden in de pers "Nederlanders zijn niks gewend". Ik bedoel, hoe is dat een valide argument om je te laten uitschrijven? M.i. is die vader de weg kwijt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |