abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_72262593
quote:
Op zaterdag 29 augustus 2009 18:07 schreef Gia het volgende:

[..]

Leren ze anders verdomd goed Engels van. Plus dat ze al vroeg netwerken. Contacten met spelers over de hele wereld!! Wat kan daar nu toch op tegen zijn!
Je bent wel een ervaring rijker hoor, na 2 jaar WoW.. Een vak leren kan daarna ook nog wel. Sociale vaardigheden ook
pi_72262598
quote:
Op zaterdag 29 augustus 2009 18:00 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Eén of andere solozeiler had eens uitgerekend dat zijn kans op een aanvaring met een vrachtschip op zijn route 1 : 7,5 mln was. Toch was het gebeurd.
Nu wordt dat cijfer gebruikt om te 'bewijzen' dat solozeilen heel veilig is..
nee, dat cijfer werd aangehaald om te laten zien hoe onveilig het is, omdat het die pechvogel toch is gebeurd .. en nogmaals dat 'zijn route' bedenk jij erbij .. en wordt nu in perspectief geplaatst, hoe groot is de kans op een aanrijding met dodelijke afloop in het verkeer
pleased to meet you
pi_72262645
quote:
Op zaterdag 29 augustus 2009 18:11 schreef moussie het volgende:

[..]

nee, dat cijfer werd aangehaald om te laten zien hoe onveilig het is, omdat het die pechvogel toch is gebeurd .. en nogmaals dat 'zijn route' bedenk jij erbij .. en wordt nu in perspectief geplaatst, hoe groot is de kans op een aanrijding met dodelijke afloop in het verkeer
Oh dus het is heel onveilig, maar het verkeer is nog veel onveiliger..
Ik snap hem..
pi_72262696
quote:

[..]

Leren ze anders verdomd goed Engels van. Plus dat ze al vroeg netwerken. Contacten met spelers over de hele wereld!! Wat kan daar nu toch op tegen zijn!
Jij/jullie vergeten de virtuele schoolklas, want er moet natuurlijk wel geleerd worden in die tijd .. en tja, bij een kans van 1 op 18335 op een dodelijk ongeluk is dat een stuk veiliger dan op de fiets naar school
pleased to meet you
pi_72262735
quote:
Op zaterdag 29 augustus 2009 18:15 schreef moussie het volgende:

[..]

Jij/jullie vergeten de virtuele schoolklas, want er moet natuurlijk wel geleerd worden in die tijd .. en tja, bij een kans van 1 op 18335 op een dodelijk ongeluk is dat een stuk veiliger dan op de fiets naar school
Dan moeten we maar allemaal naar de virtuele school..

Waarom ben je eigenlijk opgehouden met zeilen?
  zaterdag 29 augustus 2009 @ 18:21:04 #206
3542 Gia
User under construction
pi_72262797
quote:
Op zaterdag 29 augustus 2009 18:11 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Je bent wel een ervaring rijker hoor, na 2 jaar WoW.. Een vak leren kan daarna ook nog wel. Sociale vaardigheden ook
Maarrrrr, zolang achtereen op de computer kan toch ook gevaarlijk zijn. Hoeveel procent van de WoW spelers zouden overlijden door te lang achter elkaar te spelen?
  zaterdag 29 augustus 2009 @ 18:22:14 #207
3542 Gia
User under construction
pi_72262824
quote:
Op zaterdag 29 augustus 2009 18:18 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
pi_72262874
quote:
Op zaterdag 29 augustus 2009 18:13 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Oh dus het is heel onveilig, maar het verkeer is nog veel onveiliger..
Ik snap hem..
juistem, calculated risk heet dat dan .. jij laat je door dat risico niet tegen houden om op de fiets te stappen toch, net zo min als een zeiler ..

En tja, dat zijn verhaal over windstiltes niet opgaat voor Laura geeft die Bezemer zelf al toe, die gast die zich druk maakt over gevaarlijke havens kan blijkbaar in Laura's portemonnee kijken en weet wat daar in zit en wat zij wel of niet kan betalen, hebben we nog een wedstrijdzeiler die het over zijn hazenslaapjes heeft, wat dus ook al niet van toepassing is op de door haar gekozen route ..

Valt het je eigenlijk op dat geen een van die experts het heeft over zwaar weer en zo?
pleased to meet you
pi_72262968
quote:
Op zaterdag 29 augustus 2009 18:11 schreef moussie het volgende:

[..]

Een langspeelplaat duurt lang
pi_72263102
quote:
Op zaterdag 29 augustus 2009 18:24 schreef moussie het volgende:

[..]

juistem, calculated risk heet dat dan .. jij laat je door dat risico niet tegen houden om op de fiets te stappen toch, net zo min als een zeiler ..

En tja, dat zijn verhaal over windstiltes niet opgaat voor Laura geeft die Bezemer zelf al toe, die gast die zich druk maakt over gevaarlijke havens kan blijkbaar in Laura's portemonnee kijken en weet wat daar in zit en wat zij wel of niet kan betalen, hebben we nog een wedstrijdzeiler die het over zijn hazenslaapjes heeft, wat dus ook al niet van toepassing is op de door haar gekozen route ..

Valt het je eigenlijk op dat geen een van die experts het heeft over zwaar weer en zo?

Maar je blijft suggerreren dat stadsverkeer gevaarlijker is dan solozeilen. En dat is pertinent niet waar. Anders zou echt de hele wereld niet gekant zijn tegen dat plan van haar.
Als ik me goed herinner merkte eentje juist op dat het zware weer niet het grootste probleem was..
pi_72263119
quote:
Op zaterdag 29 augustus 2009 18:18 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Dan moeten we maar allemaal naar de virtuele school..
als je op een kansberekening afgaat wel ja
quote:
Ik ging verhuizen naar Nederland en had anyway geen eigen boot, en tja, daarna nog wel korte trips IJsselmeer en zo, maar zonder eigen boot en met na verloop van tijd meerdere kleine kinderen wordt dat steeds moeilijker te regelen.

En om je vraag voor te zijn .. ja, als een van mijn kinderen een uitzonderlijk talent had gehad en voor deze vraag had gestaan had ik mijn kind ook gesteund .. ik denk alleen dat ik mij iets beter voor had bereid dan deze vader .. ik ben niet zo wereldvreemd dat ik niet weet dat mensen niet afgaan op mijn woord en/of handdruk
pleased to meet you
pi_72263151
quote:
Op zaterdag 29 augustus 2009 18:28 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Een langspeelplaat duurt lang
Normaal niet, maar als ze kapot zijn wel..
pi_72263228
quote:
Op zaterdag 29 augustus 2009 18:35 schreef moussie het volgende:

[..]

ik denk alleen dat ik mij iets beter voor had bereid dan deze vader .. ik ben niet zo wereldvreemd dat ik niet weet dat mensen niet afgaan op mijn woord en/of handdruk
Een deel van de weerstand zit hem ook in de volkome waardeloze voorbereiding..

Heb je altijd op andermans boot gezeild dan?
pi_72263490
quote:
Op zaterdag 29 augustus 2009 18:34 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Maar je blijft suggerreren dat stadsverkeer gevaarlijker is dan solozeilen. En dat is pertinent niet waar. Anders zou echt de hele wereld niet gekant zijn tegen dat plan van haar.
Als ik me goed herinner merkte eentje juist op dat het zware weer niet het grootste probleem was..
Als het op aanvaringen/aanrijdingen aankomt iig wel .. en als wij uitgaan van 16,5 miljoen solozeilers per jaar en daarvan komen er 900 niet meer thuis is die kans even groot ..

en tja, wat ik dus heb gehoord van de eerder genoemde vrienden en kennissen op die Passaat-route is dat er idd groepsgewijs wordt vertrokken en dat er neuzen worden geteld in de haven van aankomst, dat er onderweg onderling contact is, dat er wordt opgezeild naar de coördinaten als er iemand in de problemen is ..

En ja, eentje, dat was die die in haar portemonnee kon kijken toch, die wist dat zij het geld niet had om de duurdere en veilige jachthavens aan te doen .. hoe die dat weet is mij een raadsel en waarom iedereen dat klakkeloos over neemt ook
pleased to meet you
  zaterdag 29 augustus 2009 @ 18:55:22 #215
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_72263640
quote:

[..]

Er zijn genoeg andere spelletjes waar ze goed engels van leren, en vroeg netwerken, en ook nog internationaal. Worl of Warcraft klinkt te bloedrig om pedagogisch verantwoord te zijn, en zeker voor de betreffende termijn: 2 jaar, nee hoor, dat kan nooit een positieve invloed hebben, sterker nog, dat richt psychische schade aan, zware emotionele schade
pi_72263663
quote:
Op zaterdag 29 augustus 2009 18:39 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Een deel van de weerstand zit hem ook in de volkome waardeloze voorbereiding..
Als je het vergelijkt met die jongens wel ja, daar staat dan wel weer tegenover dat die de moeilijke route nemen met extra challenge, daarvoor heb je meer voorbereiding nodig ..
quote:
Heb je altijd op andermans boot gezeild dan?
duh, ik zeg net dat ik geen eigen boot had dus dat zal dan haast wel .. en nee, die 2000 zeemijl waren niet solo .. ik zou niet durven, ik heb die ervaring niet, in me eentje richting IJsland
pleased to meet you
pi_72263702
quote:
Op zaterdag 29 augustus 2009 18:48 schreef moussie het volgende:

[..]

Als het op aanvaringen/aanrijdingen aankomt iig wel .. en als wij uitgaan van 16,5 miljoen solozeilers per jaar en daarvan komen er 900 niet meer thuis is die kans even groot ..

en tja, wat ik dus heb gehoord van de eerder genoemde vrienden en kennissen op die Passaat-route is dat er idd groepsgewijs wordt vertrokken en dat er neuzen worden geteld in de haven van aankomst, dat er onderweg onderling contact is, dat er wordt opgezeild naar de coördinaten als er iemand in de problemen is ..

En ja, eentje, dat was die die in haar portemonnee kon kijken toch, die wist dat zij het geld niet had om de duurdere en veilige jachthavens aan te doen .. hoe die dat weet is mij een raadsel en waarom iedereen dat klakkeloos over neemt ook
Ja, maar het gaat dus niet per sé om aanvaringen..

Wat vreemd dat niemand het daarover heeft dan?
Wordt er altijd in groepen gevaren, eigenlijk? Een kennis van mij die in de offshore werkt en als hobby zeezeilen heeft, zeilt echt alleen. Voor zover ik begrepen heb.

Je moet het mss. niet zomaar overnemen, maar het is legitiem om je af te vragen of er aan veilige jachthavens gedacht is, omdat de rest van de voorbereiding niks voorstelt..
  zaterdag 29 augustus 2009 @ 19:00:41 #218
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_72263806
quote:
Op zaterdag 29 augustus 2009 18:48 schreef moussie het volgende:

[..]

als er in de haven van aankomst neuzen worden geteld dan kan het al te laat zijn
quote:
ze heeft zelf aangegeven op haar website dat ze nog niet genoeg geld binnen heeft voor de reis, voor welke onderdelen dat dan is weet ik niet, maar dat zouden ook de duurdere en veilige jachthavens kunnen zijn. Zij wil relatief lang in zo'n jachthaven liggen, wat kost dat nou gemiddeld voor laten we zeggen, een week of 2?
pi_72263829
quote:
Op zaterdag 29 augustus 2009 18:56 schreef moussie het volgende:

[..]

Als je het vergelijkt met die jongens wel ja, daar staat dan wel weer tegenover dat die de moeilijke route nemen met extra challenge, daarvoor heb je meer voorbereiding nodig ..
[..]

duh, ik zeg net dat ik geen eigen boot had dus dat zal dan haast wel .. en nee, die 2000 zeemijl waren niet solo .. ik zou niet durven, ik heb die ervaring niet, in me eentje richting IJsland
Ik zou echt ook wel een iets gedegener voorbereiding treffen op een makkelijke route, en als ze mss. alsnog de kaap gaat ronden, helemaal..

Ik meende dat je eerst zei dat je geen ervaring op open zee had...
Maar 2000 mijl, naar IJsland? Waarvandaan dan?
pi_72264473
quote:
Op zaterdag 29 augustus 2009 19:00 schreef Marrije het volgende:

[..]

als er in de haven van aankomst neuzen worden geteld dan kan het al te laat zijn
[..]

Oeps, we hebben een neus minder....wat nu
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')