Je bent wel een ervaring rijker hoor, na 2 jaar WoW.. Een vak leren kan daarna ook nog wel. Sociale vaardigheden ookquote:Op zaterdag 29 augustus 2009 18:07 schreef Gia het volgende:
[..]
Leren ze anders verdomd goed Engels van. Plus dat ze al vroeg netwerken. Contacten met spelers over de hele wereld!! Wat kan daar nu toch op tegen zijn!
nee, dat cijfer werd aangehaald om te laten zien hoe onveilig het is, omdat het die pechvogel toch is gebeurd .. en nogmaals dat 'zijn route' bedenk jij erbij .. en wordt nu in perspectief geplaatst, hoe groot is de kans op een aanrijding met dodelijke afloop in het verkeerquote:Op zaterdag 29 augustus 2009 18:00 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Eén of andere solozeiler had eens uitgerekend dat zijn kans op een aanvaring met een vrachtschip op zijn route 1 : 7,5 mln was. Toch was het gebeurd.
Nu wordt dat cijfer gebruikt om te 'bewijzen' dat solozeilen heel veilig is..
Oh dus het is heel onveilig, maar het verkeer is nog veel onveiliger..quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 18:11 schreef moussie het volgende:
[..]
nee, dat cijfer werd aangehaald om te laten zien hoe onveilig het is, omdat het die pechvogel toch is gebeurd .. en nogmaals dat 'zijn route' bedenk jij erbij .. en wordt nu in perspectief geplaatst, hoe groot is de kans op een aanrijding met dodelijke afloop in het verkeer
Jij/jullie vergeten de virtuele schoolklas, want er moet natuurlijk wel geleerd worden in die tijd .. en tja, bij een kans van 1 op 18335 op een dodelijk ongeluk is dat een stuk veiliger dan op de fiets naar schoolquote:Op zaterdag 29 augustus 2009 18:07 schreef Gia het volgende:
[..]
Leren ze anders verdomd goed Engels van. Plus dat ze al vroeg netwerken. Contacten met spelers over de hele wereld!! Wat kan daar nu toch op tegen zijn!
Dan moeten we maar allemaal naar de virtuele school..quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 18:15 schreef moussie het volgende:
[..]
Jij/jullie vergeten de virtuele schoolklas, want er moet natuurlijk wel geleerd worden in die tijd .. en tja, bij een kans van 1 op 18335 op een dodelijk ongeluk is dat een stuk veiliger dan op de fiets naar school
Maarrrrr, zolang achtereen op de computer kan toch ook gevaarlijk zijn. Hoeveel procent van de WoW spelers zouden overlijden door te lang achter elkaar te spelen?quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 18:11 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Je bent wel een ervaring rijker hoor, na 2 jaar WoW.. Een vak leren kan daarna ook nog wel. Sociale vaardigheden ook![]()
quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 18:18 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Waarom ben je eigenlijk opgehouden met zeilen?
juistem, calculated risk heet dat dan .. jij laat je door dat risico niet tegen houden om op de fiets te stappen toch, net zo min als een zeiler ..quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 18:13 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Oh dus het is heel onveilig, maar het verkeer is nog veel onveiliger..
Ik snap hem..
Een langspeelplaat duurt langquote:Op zaterdag 29 augustus 2009 18:11 schreef moussie het volgende:
[..]
nee, dat cijfer werd aangehaald om te laten zien hoe onveilig het is, omdat het die pechvogel toch is gebeurd .. en nogmaals dat 'zijn route' bedenk jij erbij .. en wordt nu in perspectief geplaatst, hoe groot is de kans op een aanrijding met dodelijke afloop in het verkeer
quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 18:24 schreef moussie het volgende:
[..]
juistem, calculated risk heet dat dan .. jij laat je door dat risico niet tegen houden om op de fiets te stappen toch, net zo min als een zeiler ..
En tja, dat zijn verhaal over windstiltes niet opgaat voor Laura geeft die Bezemer zelf al toe, die gast die zich druk maakt over gevaarlijke havens kan blijkbaar in Laura's portemonnee kijken en weet wat daar in zit en wat zij wel of niet kan betalen, hebben we nog een wedstrijdzeiler die het over zijn hazenslaapjes heeft, wat dus ook al niet van toepassing is op de door haar gekozen route ..
Valt het je eigenlijk op dat geen een van die experts het heeft over zwaar weer en zo?
als je op een kansberekening afgaat wel jaquote:Op zaterdag 29 augustus 2009 18:18 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Dan moeten we maar allemaal naar de virtuele school..
Ik ging verhuizen naar Nederland en had anyway geen eigen boot, en tja, daarna nog wel korte trips IJsselmeer en zo, maar zonder eigen boot en met na verloop van tijd meerdere kleine kinderen wordt dat steeds moeilijker te regelen.quote:Waarom ben je eigenlijk opgehouden met zeilen?
Een deel van de weerstand zit hem ook in de volkome waardeloze voorbereiding..quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 18:35 schreef moussie het volgende:
[..]
ik denk alleen dat ik mij iets beter voor had bereid dan deze vader .. ik ben niet zo wereldvreemd dat ik niet weet dat mensen niet afgaan op mijn woord en/of handdruk
Als het op aanvaringen/aanrijdingen aankomt iig wel .. en als wij uitgaan van 16,5 miljoen solozeilers per jaar en daarvan komen er 900 niet meer thuis is die kans even groot ..quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 18:34 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Maar je blijft suggerreren dat stadsverkeer gevaarlijker is dan solozeilen. En dat is pertinent niet waar. Anders zou echt de hele wereld niet gekant zijn tegen dat plan van haar.
Als ik me goed herinner merkte eentje juist op dat het zware weer niet het grootste probleem was..
Er zijn genoeg andere spelletjes waar ze goed engels van leren, en vroeg netwerken, en ook nog internationaal. Worl of Warcraft klinkt te bloedrig om pedagogisch verantwoord te zijn, en zeker voor de betreffende termijn: 2 jaar, nee hoor, dat kan nooit een positieve invloed hebben, sterker nog, dat richt psychische schade aan, zware emotionele schadequote:Op zaterdag 29 augustus 2009 18:07 schreef Gia het volgende:
[..]
Als je het vergelijkt met die jongens wel ja, daar staat dan wel weer tegenover dat die de moeilijke route nemen met extra challenge, daarvoor heb je meer voorbereiding nodig ..quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 18:39 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Een deel van de weerstand zit hem ook in de volkome waardeloze voorbereiding..
duh, ik zeg net dat ik geen eigen boot had dus dat zal dan haast wel .. en nee, die 2000 zeemijl waren niet solo .. ik zou niet durven, ik heb die ervaring niet, in me eentje richting IJslandquote:Heb je altijd op andermans boot gezeild dan?
Ja, maar het gaat dus niet per sé om aanvaringen..quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 18:48 schreef moussie het volgende:
[..]
Als het op aanvaringen/aanrijdingen aankomt iig wel .. en als wij uitgaan van 16,5 miljoen solozeilers per jaar en daarvan komen er 900 niet meer thuis is die kans even groot ..
en tja, wat ik dus heb gehoord van de eerder genoemde vrienden en kennissen op die Passaat-route is dat er idd groepsgewijs wordt vertrokken en dat er neuzen worden geteld in de haven van aankomst, dat er onderweg onderling contact is, dat er wordt opgezeild naar de coördinaten als er iemand in de problemen is ..
En ja, eentje, dat was die die in haar portemonnee kon kijken toch, die wist dat zij het geld niet had om de duurdere en veilige jachthavens aan te doen .. hoe die dat weet is mij een raadsel en waarom iedereen dat klakkeloos over neemt ook
als er in de haven van aankomst neuzen worden geteld dan kan het al te laat zijnquote:Op zaterdag 29 augustus 2009 18:48 schreef moussie het volgende:
[..]
Als het op aanvaringen/aanrijdingen aankomt iig wel .. en als wij uitgaan van 16,5 miljoen solozeilers per jaar en daarvan komen er 900 niet meer thuis is die kans even groot ..
en tja, wat ik dus heb gehoord van de eerder genoemde vrienden en kennissen op die Passaat-route is dat er idd groepsgewijs wordt vertrokken en dat er neuzen worden geteld in de haven van aankomst, dat er onderweg onderling contact is, dat er wordt opgezeild naar de coördinaten als er iemand in de problemen is ..
ze heeft zelf aangegeven op haar website dat ze nog niet genoeg geld binnen heeft voor de reis, voor welke onderdelen dat dan is weet ik niet, maar dat zouden ook de duurdere en veilige jachthavens kunnen zijn. Zij wil relatief lang in zo'n jachthaven liggen, wat kost dat nou gemiddeld voor laten we zeggen, een week of 2?quote:En ja, eentje, dat was die die in haar portemonnee kon kijken toch, die wist dat zij het geld niet had om de duurdere en veilige jachthavens aan te doen .. hoe die dat weet is mij een raadsel en waarom iedereen dat klakkeloos over neemt ook
Ik zou echt ook wel een iets gedegener voorbereiding treffen op een makkelijke route, en als ze mss. alsnog de kaap gaat ronden, helemaal..quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 18:56 schreef moussie het volgende:
[..]
Als je het vergelijkt met die jongens wel ja, daar staat dan wel weer tegenover dat die de moeilijke route nemen met extra challenge, daarvoor heb je meer voorbereiding nodig ..
[..]
duh, ik zeg net dat ik geen eigen boot had dus dat zal dan haast wel .. en nee, die 2000 zeemijl waren niet solo .. ik zou niet durven, ik heb die ervaring niet, in me eentje richting IJsland
Oeps, we hebben een neus minder....wat nuquote:Op zaterdag 29 augustus 2009 19:00 schreef Marrije het volgende:
[..]
als er in de haven van aankomst neuzen worden geteld dan kan het al te laat zijn
[..]
Mwah, er wil iemand aan hand van een kansberekening aangeven dat het anyway mis kan lopen, maar waar blijf je met die logica als je 'de kans op is x op x' vertaald naar een alledaagse situatie .. en dan ben ik met mijn 900 op de 16,5 miljoen nog aan het uitgaan van dodelijke slachtoffers, ik kan natuurlijk ook uitgaan van 21.000 verkeersslachtoffers die jaarlijks in het ziekenhuis terecht komenquote:Op zaterdag 29 augustus 2009 18:57 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Ja, maar het gaat dus niet per sé om aanvaringen..
Op de Passaat-route wel ja .. de meesten hebben geen haast en wachten op gunstige wind, al wachtende heb je elkaar leren kennen en dan hou je elkaar onderweg in de gaten, dat is vanzelfsprekend in die wereld,quote:Wat vreemd dat niemand het daarover heeft dan?
Wordt er altijd in groepen gevaren, eigenlijk? Een kennis van mij die in de offshore werkt en als hobby zeezeilen heeft, zeilt echt alleen. Voor zover ik begrepen heb.
De vraag is zeker legitiem, maar alvast het antwoord geven, 'dat geld heeft zij niet/kan zij niet hebben', is dat nietquote:Je moet het mss. niet zomaar overnemen, maar het is legitiem om je af te vragen of er aan veilige jachthavens gedacht is, omdat de rest van de voorbereiding niks voorstelt..
Daarna doet ze de K2 ook nog even.quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 19:29 schreef Mylene het volgende:
Even serieus, ik denk dat Laura ook wel in staat is om naar de maan te reizen. Het is echt een wonder kind hoor.
Dan heb je naar mijn idee aangetoond dat zeezeilen extreem gevaarlijk is, althans dat was de bedoeling van die redenering.quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 19:33 schreef moussie het volgende:
[..]
Mwah, er wil iemand aan hand van een kansberekening aangeven dat het anyway mis kan lopen, maar waar blijf je met die logica als je 'de kans op is x op x' vertaald naar een alledaagse situatie .. en dan ben ik met mijn 900 op de 16,5 miljoen nog aan het uitgaan van dodelijke slachtoffers, ik kan natuurlijk ook uitgaan van 21.000 verkeersslachtoffers die jaarlijks in het ziekenhuis terecht komen
[..]
Volgens een andere user doet haar website anders vermoeden..quote:De vraag is zeker legitiem, maar alvast het antwoord geven, 'dat geld heeft zij niet/kan zij niet hebben', is dat niet
Dan wordt gecheckt op welke coördinaten de laatste communicatie was .. als iemand zich niet meld na de laatste melding 'zeeanker uit op coördinaten blabla, volgende contact om blabla zoveel uur later' wordt er al opgezeild naar de laatst bekende locatie ..quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 19:27 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Oeps, we hebben een neus minder....wat nu
Kansberekening is niet je sterkste kant he??quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 19:33 schreef moussie het volgende:
[..]
Mwah, er wil iemand aan hand van een kansberekening aangeven dat het anyway mis kan lopen, maar waar blijf je met die logica als je 'de kans op is x op x' vertaald naar een alledaagse situatie .. en dan ben ik met mijn 900 op de 16,5 miljoen nog aan het uitgaan van dodelijke slachtoffers, ik kan natuurlijk ook uitgaan van 21.000 verkeersslachtoffers die jaarlijks in het ziekenhuis terecht komen
[..]
Die snel in elkaar geflanste website want zij was zo mediageil ?quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 19:48 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Dan heb je naar mijn idee aangetoond dat zeezeilen extreem gevaarlijk is, althans dat was de bedoeling van die redenering.[quote]
nee, ik heb aangetoond dat als je kansberekening op die manier toepast .. ondanks die kleine kans toch 4 keer gebeurd .. je wel helemaal kan inpakken bij een veel grotere kans op een dodelijk ongeluk in het verkeer
[quote]Volgens een andere user doet haar website anders vermoeden..
En ze is niet kapitaalkrachtig, dus dat is toch een redelijke veronderstelling.
Verder blijft de vraag of ze daar bij haar 'voorbereiding' uberhaupt wel aan gedacht heeft.
Ja, dan heb ik pech gehadquote:Op zaterdag 29 augustus 2009 19:59 schreef moussie het volgende:
[..]
Dan wordt gecheckt op welke coördinaten de laatste communicatie was .. als iemand zich niet meld na de laatste melding 'zeeanker uit op coördinaten blabla, volgende contact om blabla zoveel uur later' wordt er al opgezeild naar de laatst bekende locatie ..
en ja, het gebeurd soms dat iemand verdwijnt, niet meer terug gevonden wordt, dat risico zit erin .. maar ja, er is ook een verdomd groot risico dat jij een van die 21.000/900 wordt .. wat nu ?
Wees blij!quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 20:15 schreef Marrije het volgende:
Ik krijg het idee dat ik bij Moussie in de negeerstand sta.
Nee, het gaat om het aantal uren doorgebracht op de fiets. Net zoals je het aantal zeilongelukken moet afzetten tegen het aantal zeiluren.quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 20:25 schreef E.T. het volgende:
[..]
Kansberekening is niet je sterkste kant he??
Het maakt geen fluit uit hoeveel inwoners NL heeft om het gevaar van fietsen aan te tonen..
Het gaat om het aantal fietsritjes.. net zoals je het aantal zeil-ongelukken moet afzetten tegen het aantal zeil-tripjes..
die is idd nog exacter.. maar voor iemand die in eerste instantie het aantal inwoners van NL en het aantal zeilers pakte was mijn voorstel al een flinke stap in de goede richtingquote:Op zaterdag 29 augustus 2009 21:09 schreef Gavin_de_Becker het volgende:
[..]
1nee, het gaat om het aantal uren doorgebracht op de fiets. Net zoals je het aantal zeilongelukken moet afzetten tegen het aantal zeiluren.
duh, het ging om de kans van een aanrijding/aanvaring en dan in de context van "zelfs bij zo'n kleine kans van 1 op 7.5 miljoen kan het gebeuren' .. dat het idioot is weet ik zelf ook wel, maar ja, ik kom er dan ook niet mee, er wou iemand aantonen dat het ondanks het lage risico toch kan gebeuren, 4 keer zelfs ..quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 20:25 schreef E.T. het volgende:
[..]
Kansberekening is niet je sterkste kant he??
Het maakt geen fluit uit hoeveel inwoners NL heeft om het gevaar van fietsen aan te tonen..
Het gaat om het aantal fietsritjes.. net zoals je het aantal zeil-ongelukken moet afzetten tegen het aantal zeil-tripjes..
Hoe kom je er nou bij dat ze het land niet mag verlaten?quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 21:40 schreef Gavin_de_Becker het volgende:
Vreemd dat je het land niet mag verlaten als vermoed wordt dat je de wet op de leerplicht gaat overtreden.
Gaan ze nu alle leerplichtige kinderen beletten om naar Marokko, Polen, Oostenrijk, Zwitserland, Finland etc. te emigreren? Daar moet je vier jaar minder lang school volgen, in landen als Croatië, Macedonië, Brazilië is het vijf jaar of meer.
Lijkt me zelfs een argument om de uitzetting van illegalen naar hun land van herkomst tegen te houden...
zoals ik al zei, er is onderweg ook regelmatig contact, het risico wordt echt wel beperkt .. en nee, het is geen ideale 15 minuten landelijke dekking (die nog steeds niet goed werkt) ..quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 19:00 schreef Marrije het volgende:
[..]
als er in de haven van aankomst neuzen worden geteld dan kan het al te laat zijn
wat het tegenwoordig kost in de semi-privé en beveiligde havens, geen idee, zou ik moeten navragen .. maar met al die media-aandacht moet je idd de plannen aanpassen lijkt mij, zoals Gia al heel wijs opmerkte, je wordt ineens een interessant doelwitquote:ze heeft zelf aangegeven op haar website dat ze nog niet genoeg geld binnen heeft voor de reis, voor welke onderdelen dat dan is weet ik niet, maar dat zouden ook de duurdere en veilige jachthavens kunnen zijn. Zij wil relatief lang in zo'n jachthaven liggen, wat kost dat nou gemiddeld voor laten we zeggen, een week of 2?
Eigenlijk is beperkt gezag geen goede woordkeus. De ouders zijn namelijk helemaal niet beperkt in het gezag, er is slechts een voogd BIJ gekomen. Dus in plaats dat de ouders tot nu toe beslissingen konden nemen met zijn 2-en, moeten die beslissingen nu met zijn 3-en worden genomen. Helaas is het daarbij wel zo, dat de stem van de gezinsvoogd in de regel zwaarder weegt dan die van de ouder.quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 22:05 schreef poemojn het volgende:
Volgens mij was niet alleen de vader beperkt in z'n gezag, maar de moeder toch ook?
Oh, mag ze toch vertrekken?quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 21:45 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Hoe kom je er nou bij dat ze het land niet mag verlaten?
Nee, maar ze mag morgen wel naar Plopsalandquote:Op zaterdag 29 augustus 2009 22:21 schreef Gavin_de_Becker het volgende:
[..]
Oh, mag ze toch vertrekken?
Hoe ligt die grens eigenlijk bij het GWR?quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 22:22 schreef Disana het volgende:
Laura zou niet eens in het Guinness Book of Records komen omdat ze 13 te jong vinden.
Dat zij hij niet, maar kennelijk is het tussen de 13 en de 16.quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 22:34 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Hoe ligt die grens eigenlijk bij het GWR?
Oh, echt waar?quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 22:22 schreef Disana het volgende:
Laura zou niet eens in het Guinness Book of Records komen omdat ze 13 te jong vinden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |