Nou nee, het is een gewoon meisje en geen breezersletjequote:
Ik ook, met zulke onverantwoordelijke en schijnbaar wereldvreemde ouders.quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 14:32 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Mensen die ook een droom hadden maar die nooit hebben kunnen waarmaken en zich toen maar verbitterd hebben afgekeerd, terwijl ze iedereen die kritiek heeft als schuldige aanwijzen voor hun huidige situatie, spiegelen zich aan haar, bedoel je?
Ik zei eerder al dat ik het gedrag van haar vader mbt. die reis naar Engeland opmerkelijk vond.. Misschien dat ik haar houding toch wel beter ga begrijpen.. Opstandig worden en teleurgesteld dan maar helemaal alleen willen zijn en tegelijkertijd aandacht zoeken..
Haar vader was er niet op zo'n belangrijk moment, en dan is het gezin waar ze uitkomt ook nog verscheurd..
Ik heb wel te doen met het kind. In ieder geval heeft ze nu de aandacht waar ze om vroeg..
"At the age of fourteen Mike became the youngest person to ever sail across the Atlantic single-handed. He still holds that world record today."quote:
Ja zulke mensen bedoel ik ookquote:Op zaterdag 29 augustus 2009 14:32 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Mensen die ook een droom hadden maar die nooit hebben kunnen waarmaken en zich toen maar verbitterd hebben afgekeerd, terwijl ze iedereen die kritiek heeft als schuldige aanwijzen voor hun huidige situatie, spiegelen zich aan haar, bedoel je?
Ik zei eerder al dat ik het gedrag van haar vader mbt. die reis naar Engeland opmerkelijk vond.. Misschien dat ik haar houding toch wel beter ga begrijpen.. Opstandig worden en teleurgesteld dan maar helemaal alleen willen zijn en tegelijkertijd aandacht zoeken..
Haar vader was er niet op zo'n belangrijk moment, en dan is het gezin waar ze uitkomt ook nog verscheurd..
Ik heb wel te doen met het kind. In ieder geval heeft ze nu de aandacht waar ze om vroeg..
Ah! De vader van die jongen heeft hem wel laten testen begreep ik. Dezelfde tests die Laura nu opgelegd is?quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 14:36 schreef Dr.Hilfiger het volgende:
[..]
"At the age of fourteen Mike became the youngest person to ever sail across the Atlantic single-handed. He still holds that world record today."
quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 14:36 schreef Dr.Hilfiger het volgende:
[..]
"At the age of fourteen Mike became the youngest person to ever sail across the Atlantic single-handed. He still holds that world record today."
Bij Laura gaat het er ook om dat ze 2 jaar onafgebroken op reis is, dat is een behoorlijke emotionele en sociale belasting met alle risico's die ze tegen gaat komen en er wordt dus onderzocht in hoeverre zij daar tegen bestand zal zijn.quote:En naar Mike Perham (17), ook een Brit, die sinds gisteren de jongste nonstop-solozeiler rond de wereld is en al eerder als jongste een Atlantische oversteek maakte. Wat Laura vergeet, is dat beide jongens ongeveer alle zeezeilbrevetten hebben gehaald die er zijn en duizenden mijlen op zee hebben doorgebracht.
Met zeilschepenquote:Op zaterdag 29 augustus 2009 13:55 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
En hoe steken die volksstammen de oceaan over?
En waarom verschillen ervaren zeilers van mening met jou?
Waar wordt het gevaar in het verkeer geridiculieerd?
Als je tegenwoordig als zeiler nog in een dagenlange storm beland heb je dat aan jezelf te danken .. en die stormen waar je door overvallen wordt (die dus binnen een uur of zo opkomen) duren over het algemeen niet zo lang ..quote:Denk je dat echt dat het nog uitmaakt als je een dagenlang in een storm zit, zonder te kunnen slapen?
Dom antwoord.
Daarom kan ik meepraten over de rust die je krijgt .. er is echt wel genoeg tijd voor die meid om te leren en te slapenquote:Oh daarom kun je meepraten over solozeilen op de oceaan..
Die lui die het kunnen weten benadrukken eerst de gevolgen van windstilte en zeggen 2 tellen later 'maar daar zal zij niet mee te maken krijgen want', de ander gaat ervan uit dat het gevaarlijk is omdat zij het geld wel niet zal hebben voor de dure marina's .. moet ik dat serieus nemen ?quote:En alle andere mensen die het kunnen weten en de onderneming van Laura becommentariëren worden geridiculiseerd, want die zien het helemaal niet juist omdat ze niet snappen dat ze een makkelijke route neemt. Geen van allen (!!)
Hehe, Bezemer snapte dat zelf ook wel, vandaar zijn toevoeging wat zinnen later .. en voor de rest, iets van rond de 2000 zeemijlen op de Noord Atlantische Oceaan is uiteraard geen meter ..quote:En jij snapt als enige dat het eea. helemaal niet van toepassing is, terwijl je nog geen meter op de wereldzeeën hebt gevaren..
Ik geloof je onmiddellijk..
Wat ook in een zekere vorm zo is, sure she's special maar niet meer dan dat. In de pers laat de advocaat en vader het over komen alsof ze de nieuwe Messias is.quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 14:29 schreef Disana het volgende:
[..]
Nee jij niet, maar wel zo ongeveer de hele wereldpers en bijna heel Nederland. Ze wordt, in tegenstelling tot wat zij en haar vader kennelijk denken, gewoon gezien als 'the girl next door'.
die jongen ging de atlatische oceaan over toen hij 14 was, laura wil de hele wereld overquote:Op zaterdag 29 augustus 2009 14:40 schreef paddy het volgende:
[..]
Ah! De vader van die jongen heeft hem wel laten testen begreep ik. Dezelfde tests die Laura nu opgelegd is?
Is die Laura nu ook al veertien? Dan gaat ze het wereldrecord toch überhaupt niet meer halen?
Special? Dat ze met zulke ouders heeft leren zeilen is logisch en niet bijzonder. Dat ze in het Guinness Book of Records wil komen? Tjongequote:Op zaterdag 29 augustus 2009 14:44 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Wat ook in een zekere vorm zo is, sure she's special maar niet meer dan dat. In de pers laat de advocaat en vader het over komen alsof ze de nieuwe Messias is.![]()
Maarja ze gaat haar gang maar, kan me er niet druk over maken. Of ze verzuipt of ze komt in een boekje te staan, either way it doesn't affect me. Wel vreemd van de ouders, maar ja wie ben ik om te klagen over hun opvoedkundigheid.
Afgezien daarvan is 't leuk om lekker Nederlands te kankeren op alles en nogwat natuurlijk
Ja ik vind haar redelijk speciaal, ze zit op haar 13e al te lullen over hoe ver gevorderd ze wel niet is, en dat half Nederland krankjorum geworden is. En dat ze naar Nieuw-Zeeland wil verhuizen, en de wereld wil gaan rondzeilen en een record breken.quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 14:50 schreef Disana het volgende:
[..]
Special? Dat ze met zulke ouders heeft leren zeilen is logisch en niet bijzonder. Dat ze in het Guinness Book of Records wil komen? TjongeDie andere jonge zeilers onderscheiden zich wel, die hebben bergen werk verricht aan opleiding en voorbereiding.
Wat voor?quote:
Misschien ook niet.. ik heb het ze niet horen zeggen..quote:Misschien om dat die hun ervaringen van voor de kust zeilen vergelijken met een tocht op de Passaat-route. of omdat het wedstrijdzeilers zijn waaraan totaal andere eisen worden gesteld.
Je mag alleen uit ervaring spreken van jou, en diverse mensen hebben dat gedaan.quote:Tja, over het gevaar op zee wordt maar getheoretiseerd, hoe gevaarlijk het nou wel is/zou zijn, en dat mag niet
quote:.. en dan stuur je iedere dag je kind op de fiets naar school, terwijl je weet dat er geregeld ongelukken gebeuren, soms met dodelijke afloop, daar neem je het gecalculeerde risico wel terwijl je ook daar weet dat het niet zonder gevaar is ..
[..]
quote:Als je tegenwoordig als zeiler nog in een dagenlange storm beland heb je dat aan jezelf te danken .. en die stormen waar je door overvallen wordt (die dus binnen een uur of zo opkomen) duren over het algemeen niet zo lang ..
[..]
Als het zo'n eitje is, waarom zijn er dan niet veel jongere kinderen die het hebben gedaan?quote:Daarom kan ik meepraten over de rust die je krijgt .. er is echt wel genoeg tijd voor die meid om te leren en te slapen
[..]
Ja, anders werd het niet genoemd. Zij hebben ervaring op zee, dus ze mogen het zeggen.quote:Die lui die het kunnen weten benadrukken eerst de gevolgen van windstilte en zeggen 2 tellen later 'maar daar zal zij niet mee te maken krijgen want', de ander gaat ervan uit dat het gevaarlijk is omdat zij het geld wel niet zal hebben voor de dure marina's .. moet ik dat serieus nemen ?
Doe maar even..quote:Of moet ik even uitrekenen hoe groot je kans is om aangereden te worden in het verkeer om daarna met een voorbeeld te komen van iemand die na een aanrijding al dood was?
[..]
Is dat speciaal of gewoon gebrainwashed door papa? Ik heb haar een paar keer op tv gezien en veel realiteitszin of bewijs van feitelijk kunnen heb ik niet gezien.quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 14:54 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Ja ik vind haar redelijk speciaal, ze zit op haar 13e al te lullen over hoe ver gevorderd ze wel niet is, en dat half Nederland krankjorum geworden is. En dat ze naar Nieuw-Zeeland wil verhuizen, en de wereld wil gaan rondzeilen en een record breken.
Hoewel, eigenlijk is dat ook de kromme redenering van ieder kind... je hebt me omgepraat, 't is gewoon een omhooggevallen standje.![]()
En inderdaad, wat zou Nederland zijn zonder kankeren op alles wat los en vast zit en waar maar een mening over te vormen valt.
Nouja, gebrainwashed worden door papa is ook redelijk speciaal, ik ken maar weinig kinderen die zó over de grens gepushed worden.quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 14:58 schreef Disana het volgende:
[..]
Is dat speciaal of gewoon gebrainwashed door papa? Ik heb haar een paar keer op tv gezien en veel realiteitszin of bewijs van feitelijk kunnen heb ik niet gezien.
Ah kijk dat is nou een leuke droomquote:Bovendien, toen ik 8 was droomde ik ervan als een vrouwelijke Tarzan in lianen te slingeren en met wilde beesten te verkeren Ieder kind heeft dromen. Als ik nou maar niet zuur word omdat ik dat niet heb waargemaakt.
Ja, da's wel een beetje fantasieloos hoor WT. Maak hiervan dat je als kind al grote bewondering had voor Dagobert Duck.quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 15:02 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Nouja, gebrainwashed worden door papa is ook redelijk speciaal, ik ken maar weinig kinderen die zó over de grens gepushed worden.![]()
Normaal gesproken houdt 't wel op met "M'n zoon speelt in A1" en dat gebrabbel, maar haar de wereldzeeën over sturen kan ik aardig speciaal noemen, waarbij prettig in 'prettig gestoord' vervalt.
[..]
Ah kijk dat is nou een leuke droomIk heb nooit van die fantasieën gehad, alles ging om geld en nu wil ik 't nog steeds.. inhoudsloos kind ben ik toch geweest zeg haha.
Dagobert Duck, richy rich, Donald Trump, noem ze maar op.quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 15:05 schreef Disana het volgende:
[..]
Ja, da's wel een beetje fantasieloos hoor WT. Maak hiervan dat je als kind al grote bewondering had voor Dagobert Duck.
Speciaal is in dit geval een ander woord voor bijzonder. Maar dat je iets als kind vanzelf hebt meegekregen maakt je nog niet anders of bijzonder.
Niet verzuurd? Ik had op zijn minst verwacht dat je zou gaan zitten mokken tegen alle autoriteit en zou afgeven op iedereen die van mening is dat sommige kinderdromen onrealistisch zijn.quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 14:58 schreef Disana het volgende:
[..]
Is dat speciaal of gewoon gebrainwashed door papa? Ik heb haar een paar keer op tv gezien en veel realiteitszin of bewijs van feitelijk kunnen heb ik niet gezien.
Bovendien, toen ik 8 was droomde ik ervan als een vrouwelijke Tarzan in lianen te slingeren en met wilde beesten te verkerenIeder kind heeft dromen. Als ik nou maar niet zuur word omdat ik dat niet heb waargemaakt.
LOLquote:Op zaterdag 29 augustus 2009 15:12 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Niet verzuurd? Ik had op zijn minst verwacht dat je zou gaan zitten mokken tegen alle autoriteit en zou afgeven op iedereen die van mening is dat sommige kinderdromen onrealistisch zijn.
En omdat al die gemeneriken je je droom niet hebben gegund, dan ook iedere deelname aan de maatschappij onredelijk vinden..
Knap staaltje levenskunst hoor
Dan klopt die link ook niet geloof ik. Ik zocht een jongen die een wereldreis had gemaaktquote:Op zaterdag 29 augustus 2009 14:44 schreef Marrije het volgende:
[..]
die jongen ging de atlatische oceaan over toen hij 14 was, laura wil de hele wereld over
13-jarig meisje wil solo de wereld rond zeilen deel 13quote:De vader van de engelse jongen, die net terug is van zijn wereldreis, had de jongen vooraf psychisch laten testen of hij de druk wel aan zou kunnen.
Hopelijk is het dat wat Laura gaat leren.. en sommige anderen ookquote:Op zaterdag 29 augustus 2009 15:16 schreef Disana het volgende:
[..]
LOL
Als je een beetje de ruimte krijgt en goed in elkaar zit, ga je vanzelf het onderscheid maken tussen fantaseren en dat wat je werkelijk kunt en wilt. Dan blijf je ook niet met wrok zitten.
Wat had die ook alweer uitgerekend .. 1 op de 7,5 miljoen ?quote:
Hoeveel procent van alle fietsers op aarde verongelukt in het verkeer?quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 16:20 schreef moussie het volgende:
[..]
Wat had die ook alweer uitgerekend .. 1 op de 7,5 miljoen ?
Bij 900 dodelijke slachtoffers per jaar op 16,5 miljoen Nederlanders is die kans toch echt wel een stukje groter lijkt mij, een kans van 1 op de (afgerond) 18335 ..
Die vergelijkingen van jou steeds met het verkeerquote:Op zaterdag 29 augustus 2009 16:20 schreef moussie het volgende:
[..]
Wat had die ook alweer uitgerekend .. 1 op de 7,5 miljoen ?
Bij 900 dodelijke slachtoffers per jaar op 16,5 miljoen Nederlanders is die kans toch echt wel een stukje groter lijkt mij, een kans van 1 op de (afgerond) 18335 ..
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |