13-jarig meisje wil solo de wereld rond zeilen deel 13quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 12:51 schreef -Techno- het volgende:
[..]
Heb ik tot nu toe niks over gelezen.
Nu is het opeens een zeiltochtje?quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 13:38 schreef Dr.Hilfiger het volgende:
[..]
Alsof je na een solo zeiltochtje geen vak meer kunt leren en geen teamplayer meer kunt zijn dan wel worden.
Haal die duim eens uit je mond.
Aah, dus geen windstiltes of art of napping verhalen .. en mensen die voor de wind uit de tocht gemaakt hebben, in z'n geheel of gedeeltelijk? Daar heb ik mijn info namelijk vandaan ..quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 13:20 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Nee, dat weet ik van familie en vrienden, en ik baseer me op commentaar van mensen die het weten kunnen, en die er helemaal niets bijhalen wat niet van toepassing is. De 'pretroute' is wel degelijk ook gevaarlijk, en als je de kaap wil ronden zijn alle horrorverhalen, zoals gezegd en beargumenteerd van toepassing.
Natuurlijk gaat het helpen, domme vraag.quote:Gaat het helpen als je uitgerust aan de kaap begint, denk je?
Dat kun je vast wel beargumenteren aan de hand van je eigen ruime ervaring op zee..
Daarom verschilt jouw commentaar ook van alle andere zeilers. Jij hebt er als enige een juiste kijk op.
Ja, dank jequote:Op zaterdag 29 augustus 2009 13:41 schreef paddy het volgende:
[..]
13-jarig meisje wil solo de wereld rond zeilen deel 13
Denk dat het nu gaat over de link van deze reactie
Ja joh, net zo weinig als op de fietspaden aan land waar kinderen op fietsen nooit ongelukken hebben omdat een automobilist niet goed opletquote:Op zaterdag 29 augustus 2009 13:40 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Ja, de fietspaden in de oceaan, waar nooit wat gebeurt..
Nog even en dan vergaat de aarde op de dag dat zij vertrekt.quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 13:43 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Nu is het opeens een zeiltochtje?
nee, die is de expert ..quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 13:35 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
En die baseerde zich op experts toch?
bij de kaap en windstiltes .. hmz .. was dat niet de kaap waar het altijd stormt ?quote:Maar jij weet het beter.. Komen windstiltes rond de kaap voor, of niet?
En hoe steken die volksstammen de oceaan over?quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 13:43 schreef moussie het volgende:
[..]
Aah, dus geen windstiltes of art of napping verhalen .. en mensen die voor de wind uit de tocht gemaakt hebben, in z'n geheel of gedeeltelijk? Daar heb ik mijn info namelijk vandaan ..
En ja, natuurlijk is de zee gevaarlijk, water over het algemeen, daar kan je in verzuipen, maar als je weet wat je doet valt dat dus reuze mee .. er zijn jaarlijks kuddes mensen die die tocht (gedeeltelijk) maken, met jonge kinderen aan boord, dus het gevaar in deze wordt een beetje uitvergroot, overdreven .. net zoals het gevaar dat je loopt in het verkeer ridiculiseert wordt
[..]
Denk je dat echt dat het nog uitmaakt als je een dagenlang in een storm zit, zonder te kunnen slapen?quote:Natuurlijk gaat het helpen, domme vraag.
En ja, ik heb enige ervaring op zowel zee alsook kust- en binnenwateren .. dus ik kan je uit eigen ervaring vertellen dat voor de kust of op een binnenwater zeilen stukken zwaarder is dan een lange oversteek over open water, helemaal als je de wind mee hebt.
Er komen veel stormen voor rond de kaap.. Het is niet gezegd dat het daar altijd stormt.. Alhans, zo heb ik het begrepen.. Maar ja, ik heb er nooit zelf gezeild.. Dus ik moet bij voorkeur mijn klep houden..quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 13:50 schreef moussie het volgende:
[..]
nee, die is de expert ..
[..]
bij de kaap en windstiltes .. hmz .. was dat niet de kaap waar het altijd stormt ?
Ze heeft momenteel een intake-gesprek met een 17-jarige stagiaire van Bureau Jeugdzorg. Hoeveel boterhammetjes ze krijgt van haar vader 's ochtends.quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 13:59 schreef woutabest het volgende:
Is ze al weg? Of wordt ze door de kinderbescherming paranoïde met camera's bewaakt?
Mooi, er wordt dus aan gewerkt.quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 14:02 schreef Dr.Hilfiger het volgende:
[..]
Ze heeft momenteel een intake-gesprek met een 17-jarige stagiaire van Bureau Jeugdzorg. Hoeveel boterhammetjes ze krijgt van haar vader 's ochtends.
Goede zaak, straks raakt ze nog ondervoed!quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 14:02 schreef Dr.Hilfiger het volgende:
[..]
Ze heeft momenteel een intake-gesprek met een 17-jarige stagiaire van Bureau Jeugdzorg. Hoeveel boterhammetjes ze krijgt van haar vader 's ochtends.
Als het juridisch mogelijk was, zou ze van mij mogen vertrekken, na een convenant te hebben getekend dat de Nederlandse staat helemaal nergens voor verantwoordelijk is..quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 13:56 schreef paddy het volgende:
Ik lees trouwens steeds vreemde voorbeelden. Voetbalwedstrijden worden afgelast bij noodweer etc. Dit gaat ook voor meerdere buitensporten op.
Niemand heeft het over haar zeilen op zich dus. Daar zit idd niet veel meer risico aan. Er is wel een verschil in het geval van noodweer etc. want dan gaat de vergelijking niet meer op. Bij plotseling noodweer, kan een sporter vaak snel dekking zoeken. Wanneer je midden op zee zit gaat dit niet.
Wil niet zeggen dat ze van mij niet mag gaan zolang ze de leerplicht gewoon vervult.
Zoals ik eerder al zei; ik maak mij liever druk om mensen die ongevraagd in nare situaties zitten.
Er is al veel te veel tijd en geld gespendeerd aan deze familie. Gewoon lekker in haar eentje laten gaan, na de handtekening dat de ouders alle kosten etc etc op zich nemen, en de zee op laten gaan. Verzuipt ze? Mja....
De leerplicht blijft uiteraard gelden. Ook voor haar (die is echt niet voor niets in het leven geroepen)
De ouders van de jongen pakten het in ieder geval beter aan. Zou liever die verhalen lezen, dan die van haar. Is er trouwens een link bekend naar de belevenis van die jongen?
'tis wel een spichtig ding ja...quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 14:06 schreef woutabest het volgende:
[..]
Goede zaak, straks raakt ze nog ondervoed!
Waarom is ze met al die heisa niet gewoon weggegaan, als ze op zoveel plekken heeft gewoond met d'r pa is ze toch niet afhankelijk van de achterlijke regels van Nederland?
Ja, het is volgens mij ook juist dat Laura zo onopmerkelijk is en zo weinig aantoonbare kennis laat zien dat maakt dat veel mensen zich met haar vereenzelvigen.quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 14:15 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Ja, er is iets voor te zeggen om tijd te steken in mensen die wél op een normale manier hun dromen waar willen maken en daar ook nog succesvol in zijn.. Maar ja, dat is net weer iets minder sensationeel
Niet iedereen.quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 14:18 schreef Disana het volgende:
[..]
Ja, het is volgens mij ook juist dat Laura zo onopmerkelijk is en zo weinig aantoonbare kennis laat zien dat maakt dat veel mensen zich met haar vereenzelvigen.
Dank jequote:Op zaterdag 29 augustus 2009 14:01 schreef Dr.Hilfiger het volgende:
Voor Paddy: http://www.totallymoney.com/sailmike/
Nee jij niet, maar wel zo ongeveer de hele wereldpers en bijna heel Nederland. Ze wordt, in tegenstelling tot wat zij en haar vader kennelijk denken, gewoon gezien als 'the girl next door'.quote:
Misschien iets om over na te denken dus.quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 14:15 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Als het juridisch mogelijk was, zou ze van mij mogen vertrekken, na een convenant te hebben getekend dat de Nederlandse staat helemaal nergens voor verantwoordelijk is..
Ik denk alleen dat zoiets niet kan.
meer the next window whorequote:Op zaterdag 29 augustus 2009 14:29 schreef Disana het volgende:
[..]
Nee jij niet, maar wel zo ongeveer de hele wereldpers en bijna heel Nederland. Ze wordt, in tegenstelling tot wat zij en haar vader kennelijk denken, gewoon gezien als 'the girl next door'.
quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 14:18 schreef Disana het volgende:
[..]
Ja, het is volgens mij ook juist dat Laura zo onopmerkelijk is en zo weinig aantoonbare kennis laat zien dat maakt dat veel mensen zich met haar vereenzelvigen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |