abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_72261246
quote:
[b]Op zaterdag 29 augustus 2009 17:02
Er is totaal geen noodzaak voor haar om de wereld rond te varen, laat haar maar lekker op school blijven.
Als haar vader nou nog mee zou gaan en als de reis een beetje normaal was voorbereid, dan zou hij zijn dochter niet 2 jaar lang alleen laten verblijven en reizen en zou ze onderweg idd. kunnen leren en dan was er nog iets voor te zeggen.

Dan nog zou ik het wel ver vinden gaan om je kind in zeer aparte omstandigheden te laten opgroeien, maar zo is het helemaal onbespreekbaar.
pi_72261261
quote:
Op zaterdag 29 augustus 2009 17:10 schreef moussie het volgende:

[..]

Wat is daar krom aan, ik vroeg of ik moest uitrekenen hoe groot de kans is op een aanrijding in het verkeer .. nou met 900 dodelijke slachtoffers per jaar dus behoorlijk groot, groter dan die 1 op 7,5 miljoen kans en nee, dat ging niet over een bepaalde route, dat bedenk jij er nu bij
het ging om een vergelijking met een ongeluk op zee en in het verkeer..
  zaterdag 29 augustus 2009 @ 17:16:03 #183
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_72261346
quote:
Op zaterdag 29 augustus 2009 15:17 schreef paddy het volgende:

[..]

Dan klopt die link ook niet geloof ik. Ik zocht een jongen die een wereldreis had gemaakt
[..]

13-jarig meisje wil solo de wereld rond zeilen deel 13
Jawel, klopt wel, want hij heeft eerst die Atlantische oceaan over gevaren toen hij 14 was en nu hij 16 is de wereld rond. Als ik het me goed herinner.
pi_72261355
quote:
Op zaterdag 29 augustus 2009 17:02 schreef HairyArsedIrishman het volgende:
Ik word vooral heel misselijk van al die moraalridders op TV. De stadsdichter van Utrecht en Hugo Borst die zich druk gaan lopen maken dat ze uit moet kunnen varen.
Vervolgens noemen ze heel Nederland met zijn regelgeving kleinburgerlijk. Komop zeg.
Een meisje van 13 hoort gewoon op school te zitten.
[..]

Tuurlijk heeft ze die discipline niet. Maar laten we er eens van uit gaan dat ze die wél zou hebben.
Dat zou betekenen dat ze op haar bootje kan leren zonder verdere uitleg van een soort docent. Dan zou je ieder schoolgebouw plat kunnen gooien en zelfonderwijs verplicht moeten maken voor die bakvissen. Waarom is dat nog niet gebeurt? Omdat het niet werkt.

Er is totaal geen noodzaak voor haar om de wereld rond te varen, laat haar maar lekker op school blijven.
Het gaat haar ook om het record, niet om het zeilen op zich.
pi_72261364
Shit, naar aanleiding van dit kind begint mijn neefje ook al te zeiken. Hij is 13 en wil graag de allerbeste World of Warcraft speler aller tijden worden. Om dit te bewerkstelligen wil hij twee jaar vrij nemen van school en 18 uur per dag gaan spelen. Ik gun het hem graag, maar het zal wel weer niet mogen in dit kutland waar alle ambitie de kop in gedrukt is.
pi_72261501
quote:
Op zaterdag 29 augustus 2009 17:17 schreef Nielsch het volgende:
Shit, naar aanleiding van dit kind begint mijn neefje ook al te zeiken. Hij is 13 en wil graag de allerbeste World of Warcraft speler aller tijden worden. Om dit te bewerkstelligen wil hij twee jaar vrij nemen van school en 18 uur per dag gaan spelen. Ik gun het hem graag, maar het zal wel weer niet mogen in dit kutland waar alle ambitie de kop in gedrukt is.
Calvinistische azijnpissers hier ook.. en maar zeiken over gemeenschapszin en maatschappelijk nut en leerplicht..
pi_72261507
quote:
Op zaterdag 29 augustus 2009 17:12 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

het ging om een vergelijking met een ongeluk op zee en in het verkeer..
Tja, hij haalt dat aan als kans dat er iets kan gebeuren, niet ik hoor, en op die onzin baseer jij je oordeel dat het oh zo gevaarlijk is dus moet je het maar niet doen .. jij hebt een kans van 1 op 18335 om van de maand dood te zijn maar dat is ook geen reden om dan maar thuis te blijven of je kind thuis te houden van school ..

en ja, uiteraard hinkt die vergelijking, maar op zich is het wel frappant om een kans van 1 op de 7,5 miljoen onaanvaardbaar te vinden en bij een kans van 1 op de 18335 je schouders op te halen
pleased to meet you
pi_72261542
quote:
Ja, maar het is zijn dróóm!
pi_72261604
quote:
Op zaterdag 29 augustus 2009 17:25 schreef moussie het volgende:

[..]

Tja, hij haalt dat aan als kans dat er iets kan gebeuren, niet ik hoor, en op die onzin baseer jij je oordeel dat het oh zo gevaarlijk is dus moet je het maar niet doen .. jij hebt een kans van 1 op 18335 om van de maand dood te zijn maar dat is ook geen reden om dan maar thuis te blijven of je kind thuis te houden van school ..

en ja, uiteraard hinkt die vergelijking, maar op zich is het wel frappant om een kans van 1 op de 7,5 miljoen onaanvaardbaar te vinden en bij een kans van 1 op de 18335 je schouders op te halen
Ik baseer mijn mening op ervaringen van zeilers..

Als je zelf al toegeeft dat die vergelijking hinkt, waar lul je dan over?
Ik schreef juist dat ik een kans van 1 : 7,5 mln wel aanvaardbaar vindt.
Je had beter wat langer naar school kunnen gaan, in plaats van te gaan zeilen, zo te lezen.
pi_72261622
quote:
Hij komt vanavond in het jeugdjournaal, toch?
  zaterdag 29 augustus 2009 @ 17:53:15 #191
3542 Gia
User under construction
pi_72262140
quote:
Op zaterdag 29 augustus 2009 17:25 schreef moussie het volgende:

[..]

Wat is die 7,5 miljoen? Solozeilers? Zoveel?

Als slechts 1 op de 7,5 miljoen solozeilers een ongeluk krijgt, tja, dan mag ze wel gaan natuurlijk.
pi_72262319
quote:
Op zaterdag 29 augustus 2009 17:53 schreef Gia het volgende:

[..]

Wat is die 7,5 miljoen? Solozeilers? Zoveel?

Als slechts 1 op de 7,5 miljoen solozeilers een ongeluk krijgt, tja, dan mag ze wel gaan natuurlijk.
Eén of andere solozeiler had eens uitgerekend dat zijn kans op een aanvaring met een vrachtschip op zijn route 1 : 7,5 mln was. Toch was het gebeurd.
Nu wordt dat cijfer gebruikt om te 'bewijzen' dat solozeilen heel veilig is..
pi_72262373
quote:
Op zaterdag 29 augustus 2009 17:30 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Hij komt vanavond in het jeugdjournaal, toch?
Hij wil zich laten uitschrijven bij de gemeente Utrecht en in laten schrijven in een ander land. Wat is dit ook voor een ontzettend kutland met kutpolitici en achterlijke instanties als je als 13-jarige niet eens de hele dag World of Warcraft mag spelen. De mensen die hier nog langer blijven wonen hebben het hier zooooo fucking slecht! Ik ga ook emigreren
  zaterdag 29 augustus 2009 @ 18:03:07 #194
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_72262390
quote:
Op zaterdag 29 augustus 2009 18:00 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Eén of andere solozeiler had eens uitgerekend dat zijn kans op een aanvaring met een vrachtschip op zijn route 1 : 7,5 mln was. Toch was het gebeurd.
zelfs 4 x toch? Waarvan de laatste keer met dodelijke afloop.
quote:
pi_72262410
quote:
Op zaterdag 29 augustus 2009 18:02 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Hij wil zich laten uitschrijven bij de gemeente Utrecht en in laten schrijven in een ander land. Wat is dit ook voor een ontzettend kutland met kutpolitici en achterlijke instanties als je als 13-jarige niet eens de hele dag World of Warcraft mag spelen. De mensen die hier nog langer blijven wonen hebben het hier zooooo fucking slecht! Ik ga ook emigreren
En hij had nog niet eens een minuut gespeeld!
  zaterdag 29 augustus 2009 @ 18:04:06 #196
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_72262414
quote:
Op zaterdag 29 augustus 2009 18:02 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Ja nou, World of Warcraft klinkt dan ook niet echt pedagogisch verantwoord.
  zaterdag 29 augustus 2009 @ 18:06:02 #197
3542 Gia
User under construction
pi_72262463
quote:
Op zaterdag 29 augustus 2009 18:00 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

1 op de 7,5 miljoen wat? Dan heb je het toch over dat 1 van de 7,5 miljoen solozeilers een aanvaring zal hebben met een zeetanker!! Dat is toch een irreëel getal. Er zijn niet eens 7,5 miljoen solozeilers.

Laat ze maar eens onderzoeken hoeveel solozeilers er jaarlijks rond de wereld zeilen en hoeveel daarvan er sterven. Als dat, bijvoorbeeld, 1 van de 3000 is, dan is dit getal al veel groter dan het aantal fietsers dat omkomt in het verkeer. En er zijn al vele solozeilers c.q. wereldzeilers omgekomen tijdens een dergelijke toch, dus ik gok dat het percentage nog veel hoger ligt.
  zaterdag 29 augustus 2009 @ 18:07:35 #198
3542 Gia
User under construction
pi_72262501
quote:
Op zaterdag 29 augustus 2009 18:04 schreef Marrije het volgende:

[..]

Ja nou, World of Warcraft klinkt dan ook niet echt pedagogisch verantwoord.
Leren ze anders verdomd goed Engels van. Plus dat ze al vroeg netwerken. Contacten met spelers over de hele wereld!! Wat kan daar nu toch op tegen zijn!
pi_72262503
Je kan tegenwoordig godverdomme nog beter in fucking Darfur wonen dan in Nederland. Wat een kotsland is dit zeg

Als je in onderstaand plaatsje zou wonen, zou je tenminste wel de hele dag zelf mogen weten wat je wilt doen. Moorden, verkrachten, de wereld rond zeilen, whatever, alles wat je wilt!!! Dat is pas vrijheid! Kutland dat Nederland met al z'n regels die helemaal nergens goed voor zijn MENSEN WE HEBBEN HET HIER ECHT HEEL SLECHT!!!!!! Als je dat niet inziet ben je echt .

Gewoon met z'n allen hierheen:

pi_72262562
quote:
Op zaterdag 29 augustus 2009 18:06 schreef Gia het volgende:

[..]

1 op de 7,5 miljoen wat? Dan heb je het toch over dat 1 van de 7,5 miljoen solozeilers een aanvaring zal hebben met een zeetanker!! Dat is toch een irreëel getal. Er zijn niet eens 7,5 miljoen solozeilers.

Laat ze maar eens onderzoeken hoeveel solozeilers er jaarlijks rond de wereld zeilen en hoeveel daarvan er sterven. Als dat, bijvoorbeeld, 1 van de 3000 is, dan is dit getal al veel groter dan het aantal fietsers dat omkomt in het verkeer. En er zijn al vele solozeilers c.q. wereldzeilers omgekomen tijdens een dergelijke toch, dus ik gok dat het percentage nog veel hoger ligt.
Natuurlijk, solozeilers zeggen zonder uitzondering dat het gevaarlijk is.. Die hele kleine kans had betrekking op een hele specifieke situatie, en toch ging het mis.
De schrijver wilde juist aantonen hoe gevaarlijk het is. Moussie heeft het weer eens verkeerd begrepen of in ieder geval verkeerd gebruikt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')