Gewoon afzeggen. Zeggen dat je een begrafenis hebt.quote:Op donderdag 13 augustus 2009 19:28 schreef Dr_Flash het volgende:
Oh die testritten, nee dan moet ik werkenik pak misschien ff een avondje mee in september
Jammer.quote:Op donderdag 13 augustus 2009 20:49 schreef Crientj het volgende:
Hola
@Ofyles2 Ik kan die dag niet ;{ School. ;o Helaasch.
Maakt me ergens niet zo heel veel uit, vind die trein ook niet zo mooi.quote:
Daarom was ik ook voor de Siemens RailJet:quote:Op donderdag 13 augustus 2009 22:30 schreef Crientj het volgende:
[..]
Maakt me ergens niet zo heel veel uit, vind die trein ook niet zo mooi.
Hopelijk een nieuwe Thalys, want ze zijn nog bezig met het vernieuwing van de treinstellen.quote:Maarrr zit wel binnenkort voor het eerst(!) en in mn eentje in de thalys. Dat is al fotowaardig. xD
quote:Op donderdag 13 augustus 2009 22:45 schreef Dr_Flash het volgende:
ik heb ook nog nooit in de thalys gezeten
Ik heb alleen in een Thalys gestaan en gelopenquote:Op donderdag 13 augustus 2009 22:45 schreef Dr_Flash het volgende:
ik heb ook nog nooit in de thalys gezeten
Dan kan ik ook zeggen dat ik ooit in een ICE gestaan en gelopen heb.quote:Op donderdag 13 augustus 2009 22:57 schreef Quyxz_ het volgende:
[..]
Ik heb alleen in een Thalys gestaan en gelopen
(goede tvp of niet?)
Dat is een leuk rondreisje, doet me denken aan mijn tienertoertijd. 1427 km op een dag gereden in NL. 05:12 weg en om 1:26 uur weer thuis.quote:
oh!! is best leuk hoor. ik drie keer inmiddels. de laatste keer was voor mijn eigen plezier naar Parijs, en de keren daarvoor omdat we een auto ongeluk en een kapotte dynamo hadden gehad in La France. toen mochten wij van de verzekeringsmaatschappij terug met TGV en Thalys. tijdens de kapotte dynamo vanuit Dijon, en tijdens het ongeluk vanuit Angoulème. toch een (kleine) pleister op de wondequote:Op donderdag 13 augustus 2009 22:45 schreef Dr_Flash het volgende:
ik heb ook nog nooit in de thalys gezeten
Same samequote:Op donderdag 13 augustus 2009 22:45 schreef Dr_Flash het volgende:
ik heb ook nog nooit in de thalys gezeten
Jap, die is mooier. ^^. Maar die foto is ook mooiquote:Op donderdag 13 augustus 2009 22:45 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Daarom was ik ook voor de Siemens RailJet:
[ afbeelding ]
[..]
Hopelijk een nieuwe Thalys, want ze zijn nog bezig met het vernieuwing van de treinstellen.![]()
Daar is die bank ook niet voorquote:Op vrijdag 14 augustus 2009 09:54 schreef Crientj het volgende:
In de eerste klas kon ik mijn voeten niet op de bank voor mij leggen
Als je ergens "spoor 3/4" ziet staan, dan komt dat door dat dynamische systeem. En ja, dan is het hetzelfde perronquote:Op vrijdag 14 augustus 2009 11:19 schreef RubenK het volgende:
Weet iemand hier of op station schiphol spoor 4 tegenover spoor 3 op hetzelfde eiland is?
Je bedoelt 300 km/h, en toen ik erinzat was mijn plek keurig leeg en naast mij zat een stille slapende dame. Overigens kun je gewoon de chef du train erbijhalen om zo'n conflict op te lossen.quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 08:12 schreef spectrumanalyser het volgende:
och, tot aan brussel is het een gewone intercitytrein die slechts 1 keer per half uur stopt
daarna gaat ie richting de 250 km/uur voor het laatste stukje tot aan Parijs.
k'heb er 1 keer in gezeten en die trein was volledig uitverkocht. je krijgt een stoelnummer op naam en guess what, op jouw stoel zit altijd een .... ander persoon met een heel verhaal over dat hij graag naast zijn broer wil zitten. beetje jammer imho dat je die dan eerst moet wegsturen.
Nope, Paris Nordquote:
quote:Over de grens met de trein
Het weer laten rijden van passagierstreinen tussen Oldenzaal en Bad Bentheim kan er toe leiden dat de verbinding Nordhorn-Bentheim-Rheine weer totstandkomt. Er wordt aan Duitse zijde alles aan gedaan om dit voor elkaar te krijgen.
Volgend jaar moet als euregionaal modelproject de passagierstrein van Oldenzaal naar Bad Bentheim weer gaan rijden. Voor een periode van drie jaar is de financiering geregeld. De eerste testritten zijn al gemaakt. Om het treinverkeer mogelijk te maken, moeten de Nederlandse en Duitse veiligheidssystemen op elkaar worden afgestemd. Een tweede fase kan zijn dat de trein van Bentheim doorrijdt; naar Nordhorn via het spoor van de Bentheimer Eisenbahn. Dit privéspoor tussen Coevorden en Bentheim is sinds jaren alleen nog maar in gebruik voor goederenvervoer. Onderzocht wordt of de treinverbinding rendabel is. Daarbij speelt ook een rol dat in 2017 de concessies voor het gebruik van het regionale spoorwegnet weer opnieuw verdeeld worden. Dat geldt dan ook voor de verbinding tussen Bad Bentheim en Bielefeld. Het grensoverschrijdende intercityverkeer moet tegen die tijd ook geregeld zijn. Het station in Bentheim, dat nu nog belangrijk is omdat IC-treinen er om technische redenen moeten stoppen, zou dan een lagere waardering kunnen krijgen. Om daar op voorbereid te zijn wil de Duitse grensstreek het grensoverschrijdende verkeer tussen Oldenzaal, Bentheim en Nordhorn geregeld hebben. Veel hangt af van de vraag of het economisch aantrekkelijk is om de treinen te laten rijden. Daarover wordt heel verschillend gedacht.
Bron: TC Tubantia (op papier)
Gefeliciteerdquote:Op vrijdag 14 augustus 2009 11:45 schreef Guppyfriend het volgende:
Ik ben trouwens niet meer kwaad op iedereen. Vandaag vind ik iedereen lief, ik heb namelijk nèt gehoord dat ik een nieuwe baan heb![]()
Vandaag vind ik iedereen lief dus
Dank!quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 12:57 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Gefeliciteerd![]()
Waar ga je nu aan het werk?
Nouja, tot Nordhorn is het planquote:Op vrijdag 14 augustus 2009 12:56 schreef Peterselieman het volgende:
Een treinverbinding tussen Coevorden en Hengelo via Bad Bentheim zou tof zijn
ja precies, het spoor ligt er al. Paar jaar geleden is er bij een gelegenheid nogeens met een LINTje overheen gereden ook, kan gewoonquote:Op vrijdag 14 augustus 2009 13:30 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Ik weet het, maar trek m dan gelijk door
Zelf heb ik afgelopen weekend ongeveer zo'n zelfde tocht gemaakt, maar dan met nog wat meer aanpassingen:quote:
een paar maanden terug zelfs nog een talent, een of andere rondrit van duitse spoorwegliefhebbersquote:Op vrijdag 14 augustus 2009 13:34 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
ja precies, het spoor ligt er al. Paar jaar geleden is er bij een gelegenheid nogeens met een LINTje overheen gereden ook, kan gewoon
Ik wilde de oude route Leeuwarden-Amsterdam volgen, dus de DD-AR komt dan aardig overeen met derdeklas reizenquote:Op vrijdag 14 augustus 2009 13:54 schreef knars het volgende:
Waarom jezelf zo kwellen met Enkhuizen - Rotterdam? 2 uur lang onafgebroken in DD-AR is toch onverantwoord voor het menselijk lichaam? Mooie route, creatief ook die oversteek met de boot
quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 14:40 schreef ikbenik het volgende:
[..]
Ik wilde de oude route Leeuwarden-Amsterdam volgen, dus de DD-AR komt dan aardig overeen met derdeklas reizen
quote:Achteraf gezien had ik ook nog mogelijk op Sloterdijk kunnen overstappen, misschien nog een hoekje maken via Leiden-Alphen-Gouda. Dat was ook nog wel te doen geweest
Heb ik wel eens vaker gezien hoorquote:Op vrijdag 14 augustus 2009 17:04 schreef James1988 het volgende:
De CNL die zojuist vanaf Amsterdam is vertrokken wordt getrokken door een loc van Railion, BR 189 001. Grappig, want afaik heeft CNL zelf locs.
Die twee zwarte 189'ers van CNL zijn door de leasemaatschappij (MRCE) aan een ander verhuurd.quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 17:04 schreef James1988 het volgende:
De CNL die zojuist vanaf Amsterdam is vertrokken wordt getrokken door een loc van Railion, BR 189 001. Grappig, want afaik heeft CNL zelf locs.
Gehuurd van Angel Trains?quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 17:04 schreef James1988 het volgende:
De CNL die zojuist vanaf Amsterdam is vertrokken wordt getrokken door een loc van Railion, BR 189 001. Grappig, want afaik heeft CNL zelf locs.
Gisteravond zag ik wel weer een CNL met een zwarte loc ervoor. De Raillion 1615....quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 17:04 schreef James1988 het volgende:
De CNL die zojuist vanaf Amsterdam is vertrokken wordt getrokken door een loc van Railion, BR 189 001. Grappig, want afaik heeft CNL zelf locs.
Gisteravond, geel t-shirt, grijze auto en keukentrapje?quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 18:34 schreef Ireyon het volgende:
Tvp met een toevalstreffertje;
[ afbeelding ]
De hogesnelheidstrein Fyra zal naar verwachting pas volgend jaar gaan rijden..quote:Op zaterdag 15 augustus 2009 13:17 schreef MarkoAlmelo het volgende:
Ik ben ook uitgekozen om mee te gaan over de HSL zuid, maar word die "test-rit" met de nieuwe Fyra geren of gewoon met een traxx loc?
Eh.. niet echtquote:Op zaterdag 15 augustus 2009 12:29 schreef Fixers het volgende:
[..]
Gisteravond, geel t-shirt, grijze auto en keukentrapje?
De 7900 rijdt tussen Enschede en Nijverdal, en tussen Nijverdal West en Zwolle rijdt dan de 17900. Deze rijdt gewoon in het pad van de 7900, dus je bent dan sowieso een half uur extra kwijt (bus tussen Nijverdal en Nijverdal West kost meer tijd dan de trein erover zou doen). Je mag dat halve uur trouwens grotendeels uitzitten op Nijverdal, daar laten ze je wachten aangezien Nijverdal West in de middle of nowhere is. Met de bus ga je via Deventer dus dat schiet ook niet op (1.06 tegen 57 minuten)quote:Op zaterdag 15 augustus 2009 20:44 schreef ghizzer het volgende:
Beste mensen, vandaag las ik dat vanaf december 2009 ze in Nijverdal beginnen met het aanleggen van de tunnelbak en dat de 7900 hierom zal verdwijnen.
Nu vroeg ik mij af.. Hoe kun je vanaf die datum het snelste van bv. Raalte naar Almelo komen. Rijden er dan bussen vanaf Nijverdal West naar Nijverdal/Wierden? En hoelang gaat de aanleg duren?
Ben ik dus blij datk niet verder moet dan Nijverdal.quote:Op zaterdag 15 augustus 2009 22:58 schreef dennistd het volgende:
[..]
De 7900 rijdt tussen Enschede en Nijverdal, en tussen Nijverdal West en Zwolle rijdt dan de 17900. Deze rijdt gewoon in het pad van de 7900, dus je bent dan sowieso een half uur extra kwijt (bus tussen Nijverdal en Nijverdal West kost meer tijd dan de trein erover zou doen). Je mag dat halve uur trouwens grotendeels uitzitten op Nijverdal, daar laten ze je wachten aangezien Nijverdal West in de middle of nowhere is. Met de bus ga je via Deventer dus dat schiet ook niet op (1.06 tegen 57 minuten)
Ik weet niet hoelang het duurt om een nieuw (tijdelijk) station te maken, anders mogen ze wel opschieten.quote:Op zondag 16 augustus 2009 12:56 schreef Dr_Flash het volgende:
Maar gaat Nijverdal West dan komende december al open?
Dat in de header daar is een impressie van het nieuwe materieel daar?quote:Op zondag 16 augustus 2009 13:15 schreef dennistd het volgende:
Volgens mij wel ja: http://www.hellendoorn.nl(...)w35/spec/tmpstation/
Als het net zo'n constructie als Almelo de Riet was wordt kan het met twee dagen klaar zijn lijkt me. Maar er zal wel een sein geplaatst moeten worden aan de Raaltense kant voor het keren van de rijrichting.quote:Op zondag 16 augustus 2009 13:28 schreef Crientj het volgende:
[..]
Ik weet niet hoelang het duurt om een nieuw (tijdelijk) station te maken, anders mogen ze wel opschieten.
Mochten ze willenquote:Op zondag 16 augustus 2009 13:32 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat in de header daar is een impressie van het nieuwe materieel daar?![]()
Bron en meerquote:Pakistan-Turkey rail trial starts
Pakistan has begun its first international freight train service from Islamabad to Istanbul. The 6,500km (4,040 mile) trial service via the Iranian capital, Tehran, is a pilot project of the regional Economic Co-operation Organisation. Officials expect it to boost Pakistan's trade with Turkey and Iran - currently estimated at $1bn - by as much as 50%. There are also hopes the route will eventually provide a link to Europe and Central Asia, and carry passengers.
Nou leuk. Beetje achterhaald lijkt me. Hoe staat het nou met de uitstroom van Plan T? Want daar breek ik de laatste dagen toch weer geregeld m'n nek over.quote:In 2005 bestelde NS bij Bombardier en Siemens 35 nieuwe Sprinter Lighttrains (SLT), met een optie voor nog eens vijf bestellingen van telkens 32 treinstellen. Al in 2007 zijn de eerste twee treinstellen afgeleverd. De rest van de serie wordt tussen september 2008 en medio 2009 afgeleverd als Sprinters. Als ze goed bevallen, zullen ze binnen enkele jaren Mat '64 volledig vervangen.
In een onderzoeksrapport van de Inspectie Verkeer en Waterstaat uit 2008 bleek dat Mat '64 een verhoogde kans hebben om te ontsporen bij aanrijdingen. IVW wil daarom duidelijkheid van NS over de termijn waarop al het Mat '64 buitendienst zal worden gesteld.
Ja kut. Je ziet niet hoe de perrons liggen. Alleen maar dat het aan een electische lijn ligt. Moet maar van iemand komen die daar in- of uitstaptquote:
Ik zet een pint op Helmond Brouwhuisquote:Op zondag 16 augustus 2009 15:34 schreef Socios het volgende:
Echt he, lastige.Ik ga het nog even bestuderen.
Dat bordje staat al 8 maanden terzijde gesteld in een hoekjequote:Op zondag 16 augustus 2009 15:50 schreef Fixers het volgende:
'k heb er helaas geen foto van. Maar dat stootjuk dat bij Houten-Castellum stond ligt nu ergens in 't zand. Alsof het een achteloos weggewopren frisdrankblikje is.
Toevallig net een verhaaltje over gemaakt aan de hand van somda-informatie (tja, wat je er ook van vindt, veel informatie staat er altijd wel): http://trein.dennistd.nl/?page=nieuws&id=254quote:Op zondag 16 augustus 2009 15:01 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nou leuk. Beetje achterhaald lijkt me. Hoe staat het nou met de uitstroom van Plan T? Want daar breek ik de laatste dagen toch weer geregeld m'n nek over.
Geduwd door eenn dieselloc hequote:
DenS; Het zwembad is pas in 2012 klaar. Woon zelf in Nijverdal.quote:Op zondag 16 augustus 2009 18:02 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Geduwd door eenn dieselloc he![]()
Maar tofEen station vlak naast een zwembad
Daar ga ik wel ff heen
Daarom ben ik blij dat jij het op je site zet. Hoef ik niet mijn ogen te verbranden aan dat blauw, en blijf ik toch op de hoogte.quote:Op zondag 16 augustus 2009 17:12 schreef dennistd het volgende:
[..]
Toevallig net een verhaaltje over gemaakt aan de hand van somda-informatie (tja, wat je er ook van vindt, veel informatie staat er altijd wel): http://trein.dennistd.nl/?page=nieuws&id=254
Tegen die tijd woon ik in Deventerquote:Op zondag 16 augustus 2009 19:00 schreef Crientj het volgende:
[..]
DenS; Het zwembad is pas in 2012 klaar. Woon zelf in Nijverdal.
Zelfs als dat zo zou zijn. Dan is dat nog steeds best knap op een ongeëlectrificeerd baanvakquote:Op zondag 16 augustus 2009 20:38 schreef Hr-Flip het volgende:
[..]
nope het is een onverbouwde sprinter
Ja die doen moelijk op dieselbaanvakkenquote:Op zondag 16 augustus 2009 20:39 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Zelfs als dat zo zou zijn. Dan is dat nog steeds best knap op een ongeëlectrificeerd baanvak
thx, leuk detail, ik zag de 520 vandaag bij Blauwkapel, kan dat?quote:Op zondag 16 augustus 2009 17:12 schreef dennistd het volgende:
[..]
Toevallig net een verhaaltje over gemaakt aan de hand van somda-informatie (tja, wat je er ook van vindt, veel informatie staat er altijd wel): http://trein.dennistd.nl/?page=nieuws&id=254
venedaalquote:Op zondag 16 augustus 2009 22:33 schreef bork het volgende:
Ik doe mee, welke hebben we hier?
[ afbeelding ]
Zijn er geen moeilijkere. Dit is Onnen noord, oftewel Harenquote:Op zondag 16 augustus 2009 22:33 schreef bork het volgende:
Ik doe mee, welke hebben we hier?
[ afbeelding ]
naar het schijnt willen ze het hele baanvak van bovenleiding voorzien.quote:Op zondag 16 augustus 2009 20:39 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Zelfs als dat zo zou zijn. Dan is dat nog steeds best knap op een ongeëlectrificeerd baanvak
quote:Op zaterdag 15 augustus 2009 13:11 schreef Cothen het volgende:
Misschien dat het hier al een keer langs is gekomen, maar de NS heeft hier (=Gouda) in de lokale krantjes laten weten dat de A32-trams tussen Gouda en Alphen a/d Rijn vanaf 13 december vervangen worden door Sprinters.
Vanaf 2012 worden de sprinters weer vervangen door nieuw gelijksvloersmaterieel.
De geschiedenis lijkt zich te herhalen, dit keer is het SLT dat eindelijk een keer mat'64 zou moeten gaan vervangen. Voorlopig lijkt dat nieuwe spul alleen even succesvol te zijn als de Railflopper.quote:Op zondag 16 augustus 2009 15:09 schreef Dr_Flash het volgende:
Nou, ik meen al ongeveer anderhalf jaar te horen dat "het bijna afgelopen is". Strikt genomen horen we dat al sinds SM90 er kwam natuurlijkMaar goed, misschien rijdt het over 5-10 jaar nog steeds vrolijk rond. Maar het kan ook ineens zomaar afgelopen zijn.
Hey Peterselieman, jou nog niet gezien in Welk station is dit ? #2quote:Op zondag 16 augustus 2009 22:41 schreef Peterselieman het volgende:
Zijn er geen moeilijkere. Dit is Onnen noord, oftewel Haren
Yups!quote:Op zondag 16 augustus 2009 22:41 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Zijn er geen moeilijkere. Dit is Onnen noord, oftewel Haren
In dat rijtje hoort ook de Protos nog thuis trouwensquote:Op zondag 16 augustus 2009 23:49 schreef ReisT het volgende:
[..]
De geschiedenis lijkt zich te herhalen, dit keer is het SLT dat eindelijk een keer mat'64 zou moeten gaan vervangen. Voorlopig lijkt dat nieuwe spul alleen even succesvol te zijn als de Railflopper.
Er is niks robuust aan een Mat '64. Het enige voordeel dat ze hebben is dat er geen gevoelige software inzit.quote:Op maandag 17 augustus 2009 09:10 schreef Socios het volgende:
Komt puur omdat het niet meer van het degelijke (in Nederland) gemaakte robuuste materieel is.
Ja dat hebben ze dus geprobeerd. SM'90 was de elektrische versie van DM'90 en jij weet toch vast ook wel wat voor een succes dat was.quote:Op maandag 17 augustus 2009 09:10 schreef Socios het volgende:
Komt puur omdat het niet meer van het degelijke (in Nederland) gemaakte robuuste materieel is.
Al die lightrail(crap) met ingewikkelde software van tegenwoordig, dat schiet allemaal niet op. Gewoon normale treinstellen als Plan U/V/T, DM ´90 etc. fabriceren, dan komt het allemaal goed.
En DM'90 is zeker wel vrij van software.quote:Op maandag 17 augustus 2009 09:10 schreef Socios het volgende:
Komt puur omdat het niet meer van het degelijke (in Nederland) gemaakte robuuste materieel is.
Al die lightrail(crap) met ingewikkelde software van tegenwoordig, dat schiet allemaal niet op. Gewoon normale treinstellen als Plan U/V/T, DM ´90 etc. fabriceren, dan komt het allemaal goed.
Heb het veel te druk om me daar ook nog te laten zienquote:Op maandag 17 augustus 2009 05:49 schreef Socios het volgende:
[..]
Hey Peterselieman, jou nog niet gezien in Welk station is dit ? #2
quote:Uit tot nu toe onbekende stukken die de Telegraaf in handen heeft gekregen, blijkt dat de NS een aantal jaar geleden veel te veel geld heeft betaald aan de staat voor de hogesnelheidslijn (Hsl) naar Parijs. Daarnaast is een verkeerde schatting van de opbrengsten gemaakt.
Het spoorbedrijf betaalde destijds 168 miljoen euro, zeventig procent meer dan dat Arriva/Deutsche Bahn bereid was te betalen. Deze investering zou zich volgens verwachting op den duur terugverdienen, maar niets wijst daar vooralsnog op. De beoogde winst zou na 2015 tachtig miljoen euro per jaar bedragen, maar vorig jaar werd er tien miljoen euro verlies genoteerd.
Voor de invoering van de dienstregeling ging het financieel al niet goed; de overheid moest bijspringen om een faillissement af te wenden. De NS moest dan wel op de koop toenemen dat het beveiligingssysteem later werd opgeleverd en mocht daarvoor geen claim indienen.
Veranderende marktomstandigheden, onder andere veroorzaakt door prijsvechters in de luchtvaart, worden door de NS als oorzaak genoemd voor de tegenvallende resultaten.
Dat waren slechts prototypes die welzeker verbeterd konden worden. De ICM-0's waren toch ook troublesome?quote:Op maandag 17 augustus 2009 09:38 schreef Igen het volgende:
[..]
Ja dat hebben ze dus geprobeerd. SM'90 was de elektrische versie van DM'90 en jij weet toch vast ook wel wat voor een succes dat was.
quote:Er is eindelijk een bouwbedrijf gevonden voor de voltooiing van de eerste fase van het nieuwe Arnhemse stationsgebouw.
Er is een akkoord gesloten met bouwbedrijven BAM en Ballast Nedam. Dat meldden de opdrachtgevers maandag. Onder hen zijn de gemeente Arnhem, het ministerie van Verkeer en Waterstaat, de NS en ProRail. De partijen hadden lange tijd grote moeite een aannemer te vinden, onder meer omdat het project miljoenen euro's duurder uitpakt dan begroot.
Puinhoop
Als gevolg daarvan is het Arnhemse station en de omgeving daarvan al jarenlang een puinhoop, tot grote ergernis van veel Arnhemmers en reizigers. Begin oktober starten de bouwbedrijven met de afbouw en inrichting van een perrontunnel. Begin 2011 gaan de perrontunnel en de nieuwe stalling voor 4500 fietsen open en kan het tijdelijke station dicht.
Trappen
Reizigers klagen steen een been over de grote loopafstanden en de vele trappen in het tijdelijke station. De stationshal wordt later gebouwd. De OV-Terminal, zoals de betrokken partijen het station noemen, is een ontwerp van architect Ben van Berkel.
Ooh! Zouden we dan eindelijk een ècht station krijgen!quote:
En vooralsnog zal NS Hispeed ook weinig plezier aan de HSL beleven aangezien Veolia nog wat HSL-plannen in de ijskast heeft liggen.quote:Op maandag 17 augustus 2009 11:12 schreef SpeedyRich het volgende:
'NS betaalde veel te veel voor HSL'
[..]
Gaan ze met een Velios over de HSL kachelen?quote:Op maandag 17 augustus 2009 14:44 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
En vooralsnog zal NS Hispeed ook weinig plezier aan de HSL beleven aangezien Veolia nog wat HSL-plannen in de ijskast heeft liggen.
vertelquote:Op maandag 17 augustus 2009 14:44 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
En vooralsnog zal NS Hispeed ook weinig plezier aan de HSL beleven aangezien Veolia nog wat HSL-plannen in de ijskast heeft liggen.
Comfort toch?quote:Op maandag 17 augustus 2009 17:38 schreef James1988 het volgende:
Utrecht, spoor 19b, vertrek 17.43 Stoptrein naar Breda. Normaal is dat Mat '64 of DD-AR... nu staat er een VIRM-4 voor. Wtf. XD
Dat heb ik ook gelezen maarjaquote:Op maandag 17 augustus 2009 15:31 schreef Ofyles2 het volgende:
Veolia gaat waarschijnlijk een consortium met Air France aan met als bedoeling lucratieve HSL-contracten in Europa te scoren.
ik ben afgelopen weekend nog in Arnhem geweest, je kan bij het voormalige trappenhuis naar beneden kijken en daar leek het wel of er toch onder het station wel al wat 'afgebouwd' is.quote:Op maandag 17 augustus 2009 14:29 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Ooh! Zouden we dan eindelijk een ècht station krijgen!
Dat zou ook wel weer eens leuk zijn, treinen naar Duitsland vanaf Rotterdam. Trouwens nooit meegemaakt, toen ze nog reden was ik veel te klein geloof ik.quote:Op maandag 17 augustus 2009 23:53 schreef knars het volgende:
of een internationale trein Den Haag / Rotterdam - Duitsland met stop in Gouda
mmmm. stopper naar Tiel, afgelopen donderdag, ook spoor 19quote:Op maandag 17 augustus 2009 17:38 schreef James1988 het volgende:
Utrecht, spoor 19b, vertrek 17.43 Stoptrein naar Breda. Normaal is dat Mat '64 of DD-AR... nu staat er een VIRM-4 voor. Wtf. XD
Zie bijvoorbeeld dat lulpraatje over de Fyra in de Sp!ts van vanochtendquote:
In de metro stond er ook iets over, dat het "geen bontjassentrein" zal gaan worden. Met ook nog ergens een berichtje dat de NS 70% (!!!!!) meer heeft geboden voor de consessie dan DB.quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 09:16 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Zie bijvoorbeeld dat lulpraatje over de Fyra in de Sp!ts van vanochtend
Ik zou maar even naar de papiercontainer lopen als ik jou was:quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 09:45 schreef Fixers het volgende:
Je weet tog dat geenstijl zig nix aantrekt fan de egtu spelling. Die doen wat ze zelf willen. In de metro wisten ze wel dat bontjassen met een t word geschreven.
Ja zo kan ik het ook. CTA van 19b met daarachter de trein van 19a...quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 08:23 schreef bork het volgende:
[..]
mmmm. stopper naar Tiel, afgelopen donderdag, ook spoor 19
[ afbeelding ]
serieus?quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 12:09 schreef ReisT het volgende:
[..]
Ja zo kan ik het ook. CTA van 19b met daarachter de trein van 19a...
Daarachter staat toch de stoptrein naar Den Haag Centraal altijd als ik me niet vergis?quote:
Het boemeltje naar Leiden vertrekt idd vanaf 19a in Utrechtquote:Op dinsdag 18 augustus 2009 12:25 schreef MarkoAlmelo het volgende:
[..]
Daarachter staat toch de stoptrein naar Den Haag Centraal altijd als ik me niet vergis?
iig de stoptrein naar Alphen...
OMG OMG OMG dit is groep-6 moviemaker niveauquote:Op dinsdag 18 augustus 2009 15:34 schreef Peterselieman het volgende:
Prutsrail heeft ook weer wat nieuws. De werkzaamheden worden nu ook al in een fimpje uitgelegd:
http://www.prorail.nl/Pub(...)tein/Pages/Home.aspx
Viel me nog mee dat hij die rijtuigen niet aan het swaffelen was.quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 09:37 schreef Dr_Flash het volgende:
"bondjassentrein" zelfs. Meerdere keren. Zootje achterlijk mongolengebroed daar.
En die van Roozendaal van HiSpeed was helemaal aan het klaarkomen "zo hard hebben we in Nederland nog NOOIT gereden!!!" Stakker.
quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 10:07 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik zou maar even naar de papiercontainer lopen als ik jou was:
[ afbeelding ]
Computerstoring bij ProRail?quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 17:40 schreef Crientj het volgende:
Omg, wat een chaos rond Utrecht Centraal.
http://www.actuelevertrek(...)m=Utrecht%20Centraal
Wissel en seinstoring volgens NS.nlquote:
bron: Nu.nlquote:UTRECHT - Al het treinverkeer van en naar Utrecht ligt stil. Dat heeft een woordvoerster van spoorbeheerder ProRail dinsdag aan het eind van de middag laten weten.
De oorzaak is waarschijnlijk een storing in een telefooncentrale waardoor er geen contact kan zijn tussen treinverkeersleiding en de treinen.
Als je nog inspiratie nodig hebt, wat je zoal kunt doen als er een storing bij Utrecht Centraal is:quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 17:47 schreef James1988 het volgende:
Ik zit in de trein, was op weg van Amsterdam naar Utrecht, ik sta stil bij Maarssen. Aan de andere kant staat een andere trein stil, komende vanaf Utrecht. Volgens de machinist ligt op Utrecht alles eruit en kan er geen sein of wissel bediend worden.
Er wordt geprobeerd tot Utrecht Zuilen te komen, daarna gaat mijn terug naar Amsterdam. Of misschien naar Rotterdam. De enige manier om nu in Den Bosch te komen, is via Amsterdam/Rotterdam. En ik wilde via Den Bosch naar Breda.
Er is nog niks bekend verder, sta inmiddels al een kwartier stil.
Vooralsnog heeft men geen idee hoe lang het gaat duren.quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 18:13 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Ik neem aan dat morgen de treinen gewoon weer rijden van en naar Utrecht?
Hmm, ik moet morgen naar Schipholquote:Op dinsdag 18 augustus 2009 18:20 schreef JDude het volgende:
[..]
Vooralsnog heeft men geen idee hoe lang het gaat duren.
Waarom pak je niet de interliner? Die doet er ongeveer 5 kwartier over om van Utrecht naar Breda te komen.quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 20:29 schreef James1988 het volgende:
Ik ben nu op weg van Utrecht naar Breda via Amsterdam Centraal. Ja, het is een pleuriseind, dat zeker. Maar ik was het wachten beu.
Op het grote blauwe bord in de stationshal stond geen enkele trein en op alle CTA's stond "Let op omroepbericht"... ik had geen zin meer in de onzekerheid dus heb ik besloten om dan maar langer te reizen. Ik veracht op z'n vroegst rond 22.50 in Breda aan te komen
Omdat ik een gloeiende schijthekel heb aan bussenquote:Op dinsdag 18 augustus 2009 20:48 schreef its_me_ het volgende:
[..]
Waarom pak je niet de interliner? Die doet er ongeveer 5 kwartier over om van Utrecht naar Breda te komen.
In dit geval had ik het echt wel gewetenquote:Op dinsdag 18 augustus 2009 20:50 schreef James1988 het volgende:
[..]
Omdat ik een gloeiende schijthekel heb aan bussen
En een slaapzakquote:Op dinsdag 18 augustus 2009 21:16 schreef computergirl het volgende:
Weer pas om 20.30 thuis!![]()
Voor 17uur al vertrokken uit Eindhoven, en heb tot 19.30 vastgstaan bij Geldermalsen.
Morgen neem ik in ieder geval een boek en extra eten mee
Eventueel mag je ook wel in mijn slaapzak hoorquote:
Een perron zonder bebouwing of schaduw whatsoever, geen vers eten of drinken, geen drinken überhaupt, en de verse walm van de A12 bijvoorbeeld?quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 21:53 schreef Dr_Flash het volgende:
Ja ik had in Ede al een beetje iets van "Nouww.... wij staan hier in de frisse lucht, kiosk bij de hand, toilet ook.... kon slechter"
Waar heb jij het over dan?quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 22:17 schreef knars het volgende:
Een perron zonder bebouwing of schaduw whatsoever, geen vers eten of drinken, geen drinken überhaupt, en de verse walm van de A12 bijvoorbeeld?
Knap. Hoe rijmt men dit met elkaar?quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 22:18 schreef James1988 het volgende:
Reizigers tussen Den Dolder en Amersfoort reizen via Baarn.
[..]
Reizigers tussen Arnhem en Utrecht Centraal reizen via Ede-Wag., Amersfoort en Overvecht.
Oh okee, ik wou zeggen, in Ede-Wageningen was het prima toeven hoorquote:
quote:Utrecht Centraal Dinsdag 18 Augustus 22:59
Oorzaak Rond Utrecht Centraal rijden geen treinen door logistieke problemen.
Verwachting Het is nog niet bekend hoe lang dit duurt.
Reisadvies
(...)
Ik ga er geen kratje op zettenquote:Op dinsdag 18 augustus 2009 23:26 schreef computergirl het volgende:
ah morgen rijden de treinen toch wel weer? Toch?
Ongelooflijk.quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 23:36 schreef James1988 het volgende:
Ik ben eindelijk thuis.
En onderweg werd ik voor NS-personeel aangezien omdat ik een pak aan had wat kennelijk een beetje op een NS-kostuum leek. En omdat ik een paar mensen van reisadvies kon voorzienOp een gegeven moment was het zelfs zo dat ik een rijtuig instapte en iemand meteen z'n kaartje begon te pakken
Wahahahaquote:Op dinsdag 18 augustus 2009 23:36 schreef James1988 het volgende:
Ik ben eindelijk thuis.
En onderweg werd ik voor NS-personeel aangezien omdat ik een pak aan had wat kennelijk een beetje op een NS-kostuum leek. En omdat ik een paar mensen van reisadvies kon voorzienOp een gegeven moment was het zelfs zo dat ik een rijtuig instapte en iemand meteen z'n kaartje begon te pakken
Morgen vroeg weer wel?quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 23:58 schreef Mkr het volgende:
Rond utrecht nog niet heul veel
Totaal niet.quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 22:22 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Knap. Hoe rijmt men dit met elkaar?
So far so goodquote:Storingen
Opties
Er zijn op dit moment geen storingen.
Ik ben dat niet meer zeker.quote:
Nog eventjes volhouden, ik wil er zo ook nog even langsquote:
Misschien hadden ze wel "uit voorzorg" kunnen zorgen voor een redundante backup-telefooncentralequote:Op woensdag 19 augustus 2009 08:37 schreef dennistd het volgende:
wat ik ergens las is dat ze 'uit voorzorg' toen maar alles hebben stilgelegd....
neequote:Op woensdag 19 augustus 2009 11:26 schreef RubenK het volgende:
Iemand al mailtje van ns hispeed over dinsdag?
quote:Op woensdag 19 augustus 2009 07:00 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Ik ben dat niet meer zeker.
Ik lag in bed te mijmeren over hoe ProRail, Balkenende, Netelenbos, De Boer, Peijs en Eurlings de NS compleet verkrachten of verkracht hebben. Letterlijk de hele nacht wakker gelegen en ik vrees dat ik de volgende nacht ook niet kan slapen.
Ging dat in Nederland niet net zo, als in Venlo de locomotief van de trein naar Den Haag aan de andere kant moest worden vastgekoppeld?quote:
Alsof de meesters geen eigen GSMetje bij zich hebbenquote:Op woensdag 19 augustus 2009 10:19 schreef Hr-Flip het volgende:
Ja dat klopt maar in het "normale" GSM bedrijf, kun je geen Alarmoproep doen.
En dat is nu juist het punt.
Ook is het zo dat je zonder een werkende GSM-R niet mag vertrekken.
Dus alle treinen die in Utrecht stonden, die konden geen kant op.
De GSM-R die Syntus gebruikt, (die anders is dan die van NS-R) hadden vroeger ook de mogelijkheid om elk GSM nummer te bellen.
En dat was soms wel eens makkelijk, om als er een storing was op een bepaald baanvak, dat je naar de vrouw des huizes kon bellen, om te zeggen dat de aardappels wel van het vuur af konden, omdat je later kwam.
Later is deze mogelijkheid geblokkeerd en wordt er weer menig aardappeltje koud rond etenstijd.
quote:Op woensdag 19 augustus 2009 19:22 schreef ghizzer het volgende:
Beste mensen.
Weet iemand vanaf Hengelo (O) het dichtsbijzijnde NS-loket die op vrijdag tot in ieder geval minimaal 18.00 uur open is? Is dat toevallig Deventer, want Hengelo (O) heeft volgens mij (tijdelijk) geen loket (of wel)?
Alvast bedankt.
Omdat er NOOIT iets anders gebeurt dan een stoptrein naar Utrecht en een stoptrein naar Zwolle misschien?quote:Op woensdag 19 augustus 2009 19:39 schreef Crientj het volgende:
Waaaaroom heeft Nunspeet geen CTA bakken. ;o
Ik kom daar al zo vaak langs, en blijf het me afvragen. Harderwijk heeft ze geloof ik ook niet ;o
Nee helaas.. Ermelo heeft wel de mooie nieuwe en zelfs Putten idd, maar Harderwijk waar veel " vreemden" (dolfinarium / walibi ) komen heeft alleen het bekende gele velletjequote:Op woensdag 19 augustus 2009 19:43 schreef Peterselieman het volgende:
beide stations hebben ze toch wel? Of ze moeten die nieuwe gevallen daar al geplaatst hebben zoals ze in Putten en Amersfoort al gedaan hebben
Ja, mag. Staat in de folder Gewijzigd Treinverkeer aangegeven als omreisroute. Pagina 6.quote:Op woensdag 19 augustus 2009 19:48 schreef Tonio-mcdo het volgende:
kort vraagje. Als ik zaterdag van Rotterdam naar Tilburg wil, wordt mijn reis nogal vertraagd door het inzetten van bussen. Mag ik dan met een retour Rotterdam-Tilburg via Utrecht reizen?
Nijverdallllquote:Op woensdag 19 augustus 2009 19:50 schreef Mkr het volgende:
[..]
Nee helaas.. Ermelo heeft wel de mooie nieuwe en zelfs Putten idd, maar Harderwijk waar veel " vreemden" (dolfinarium / walibi ) komen heeft alleen het bekende gele velletje
Zelfs op kleine stations zoals nijverdal waar ik vanmiddag was kom je ze wel tegen.
Zelfs dat heeft een reden: Uit Amfs vertrekken niet alleen stoptreinen naar Utrecht en Zwolle, maar ook IC's naar Rotterdamquote:Op woensdag 19 augustus 2009 19:55 schreef Crientj het volgende:
Zelfs Amersfoort Schothorst heeft de nieuwe CTA's.
Ik heb dr één keer gestaan.quote:Op woensdag 19 augustus 2009 19:56 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Zelfs dat heeft een reden: Uit Amfs vertrekken niet alleen stoptreinen naar Utrecht en Zwolle, maar ook IC's naar Rotterdam
Jazekerdehypotheker: In Amersfoort zelf is geen spoorcapaciteit om dat ding een tijd te laten staan voor de keringquote:Op woensdag 19 augustus 2009 19:59 schreef Crientj het volgende:
[..]
Ik heb dr één keer gestaan.
Maar die IC vind ik bijzonder nutteloos.Hij komt al vanaf Amersfoort, en vertrekt dan ook die kant op.
Maar het zal wel een reden hebben dat ie daar ook staat
Ze willen niet dat die trein in Amersfoort keert. Door dit naar Schothorst te verplaatsen voorkomen ze dat de trein onnodig lang een perron bezet houdt. Een vertraagde 2800 wordt overigens wel gewoon op Amersfoort gekeerd.quote:Op woensdag 19 augustus 2009 19:59 schreef Crientj het volgende:
[..]
Ik heb dr één keer gestaan.
Maar die IC vind ik bijzonder nutteloos.Hij komt al vanaf Amersfoort, en vertrekt dan ook die kant op.
Maar het zal wel een reden hebben dat ie daar ook staat
Gaan je hormoontjes al kriebelen ja?quote:Op woensdag 19 augustus 2009 20:39 schreef Guppyfriend het volgende:
Ik zat met een fucking kinderdagverblijf in de treinNatuurlijk moeten die kindjes ook een uitje, maar wat een kippenhok!
Het zijn maximaal twee mensen, dus je mag ook in je uppie reizenquote:Op woensdag 19 augustus 2009 20:59 schreef FoRAiN het volgende:
Moet je met de zomertoer (1ste klas) met 2 mensen reizen?
Ik moet morgen in Eindhoven zijn, retour vanuit Groningen is 44 euro. Zomertoer = 39.5 euro.
En anders pak je er gewoon een zwerver bijquote:Op woensdag 19 augustus 2009 21:00 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Het zijn maximaal twee mensen, dus je mag ook in je uppie reizen
En dan te bedenken dat Harderwijk twee soorten treinen per dag verwerkt. De stoptreinen en de IC 787 naar Groningen/(Leeuwarden).quote:Op woensdag 19 augustus 2009 19:50 schreef Mkr het volgende:
[..]
Nee helaas.. Ermelo heeft wel de mooie nieuwe en zelfs Putten idd, maar Harderwijk waar veel " vreemden" (dolfinarium / walibi ) komen heeft alleen het bekende gele velletje
Ja, die heeft de nieuwe CTA bakken al.quote:Op woensdag 19 augustus 2009 21:26 schreef TrainGV het volgende:
[..]
En dan te bedenken dat Harderwijk twee soorten treinen per dag verwerkt. De stoptreinen en de IC 787 naar Groningen/(Leeuwarden).
Heeft Nijkerk dan wel een CTA, vanwege de IC 787?
nijkerk heeft idd wel een tweetal (digitale) CTA's hangenquote:Op woensdag 19 augustus 2009 21:26 schreef TrainGV het volgende:
[..]
En dan te bedenken dat Harderwijk twee soorten treinen per dag verwerkt. De stoptreinen en de IC 787 naar Groningen/(Leeuwarden).
Heeft Nijkerk dan wel een CTA, vanwege de IC 787?
Dat vind ik rotdingen, niet goed leesbaar van een afstandquote:Op woensdag 19 augustus 2009 21:30 schreef Crientj het volgende:
[..]
Ja, die heeft de nieuwe CTA bakken al.
Ja, die heb ik ook gezien!quote:Op woensdag 19 augustus 2009 21:46 schreef Peterselieman het volgende:
en ook niet alles staat er op. Heb een keer gelezen dat er in Amersfoort op stond:
en verder.
Oh ja die had ik afgelopen week ook weer eentjequote:Op woensdag 19 augustus 2009 22:01 schreef Derek010 het volgende:
Het leukste zijn de CTA's waarin iets met een viltstift is geschreven
Ja oke. Maar dat geratel van de flapjes vind ik altijd zo leuk om te horen (en te zien!)quote:Op woensdag 19 augustus 2009 22:41 schreef IntercityAPT het volgende:
Die oude CTA's beginnen wel vaker defect te raken hoor! Op Alexander is er sinds de winter al een aan het bullebakken die een meermalig is gerepareerd maar telkens weer stuk gaat.
Heb ik wel vaker gezien.quote:Op woensdag 19 augustus 2009 22:41 schreef IntercityAPT het volgende:
Die oude CTA's beginnen wel vaker defect te raken hoor! Op Alexander is er sinds de winter al een aan het bullebakken die een meermalig is gerepareerd maar telkens weer stuk gaat.
Nou, neequote:Op woensdag 19 augustus 2009 20:59 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Gaan je hormoontjes al kriebelen ja?
Ns.nl vermeldt Storingen (1) maar als je daarop klikt staat er Geen Storingen, ga je vervolgens door naar de actuele vertrektijden van station Breda, dan zijn die niet beschikbaar vanwege een storing.quote:Op donderdag 20 augustus 2009 06:49 schreef James1988 het volgende:
Met een slakkengangetje over linkerspoor voorbij station Gilze-Rijen rijden in de richting van Tilburg. Wtf? Voorbij een goederentrein. En het ruikt nu ineens alsof iemand hier net ijzer heeft staan slijpen.
Op bijna alle NS-automaten kun je de OV-chipkaart al gebruiken zelfs op die van Marienbergquote:Op donderdag 20 augustus 2009 09:14 schreef Guppyfriend het volgende:
Er zat vandaag iemand in de trein achter me die met een 'proefkaart' reed. Een OV chipkaart zogezegd. Ik wist niet dat er al getest werd met de chipkaart in de trein.
Heb er net een mail achteraan gestuurd.quote:Op donderdag 20 augustus 2009 10:13 schreef RubenK het volgende:
Ik vraag me af of het nog wel goedkomt met die proefritniks meer gehoord verder terwijl ze een week vantevoren een mail zouden sturen
De paaltjes in Enschede en Groningen pakten die van mij nog niet, ongeldige kaart kreeg ik te zien.quote:Op donderdag 20 augustus 2009 10:50 schreef Brembo het volgende:
[..]
Op bijna alle NS-automaten kun je de OV-chipkaart al gebruiken zelfs op die van Marienberg. In-en-uit checken gebeurt door de paaltjes op het perron.
Same here! 't zal wel saai worden met de digitale CTA's... Maar ik ben wel blij met die nieuwe klok, die vierkante was ik zo spuugzatquote:Op woensdag 19 augustus 2009 23:44 schreef Crientj het volgende:
[..]
Maar dat geratel van de flapjes vind ik altijd zo leuk om te horen (en te zien!)
Hmzz, kan zijn omdat je geen abbonement hebt lopen op dat moment. Vraag me af wat hij met mijn studenten-ov doetquote:Op donderdag 20 augustus 2009 11:11 schreef dennistd het volgende:
[..]
Heb er net een mail achteraan gestuurd.
[..]
De paaltjes in Enschede en Groningen pakten die van mij nog niet, ongeldige kaart kreeg ik te zien.
het was ook een studenten-ovquote:Op donderdag 20 augustus 2009 11:51 schreef Brembo het volgende:
[..]
Hmzz, kan zijn omdat je geen abbonement hebt lopen op dat moment. Vraag me af wat hij met mijn studenten-ov doet.
Ik weet alleen deze:quote:Op donderdag 20 augustus 2009 10:52 schreef Socios het volgende:
Kan me herinneren dat een aantal stations op de lijn Zwolle - Emmen oude CTA´s had. Nog een generatie voor de huidige met de mooie flapjes. Ik meende op Coevorden of Hardenberg ofzo. Zijn deze er nog? Al een tijd niet met de trein daar geweest...
Heb je een foto van dat oudere model?quote:Op donderdag 20 augustus 2009 13:48 schreef Socios het volgende:
Wehehe, ja de oude spoorbordjes. Ook nice.
Ik bedoel wel een CTA met flapjes, maar gewoon een ´ouder model´ zeg maar.
volgens de NS site is het alweer voorbijquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |