Gewoon afzeggen. Zeggen dat je een begrafenis hebt.quote:Op donderdag 13 augustus 2009 19:28 schreef Dr_Flash het volgende:
Oh die testritten, nee dan moet ik werkenik pak misschien ff een avondje mee in september
Jammer.quote:Op donderdag 13 augustus 2009 20:49 schreef Crientj het volgende:
Hola
@Ofyles2 Ik kan die dag niet ;{ School. ;o Helaasch.
Maakt me ergens niet zo heel veel uit, vind die trein ook niet zo mooi.quote:
Daarom was ik ook voor de Siemens RailJet:quote:Op donderdag 13 augustus 2009 22:30 schreef Crientj het volgende:
[..]
Maakt me ergens niet zo heel veel uit, vind die trein ook niet zo mooi.
Hopelijk een nieuwe Thalys, want ze zijn nog bezig met het vernieuwing van de treinstellen.quote:Maarrr zit wel binnenkort voor het eerst(!) en in mn eentje in de thalys. Dat is al fotowaardig. xD
quote:Op donderdag 13 augustus 2009 22:45 schreef Dr_Flash het volgende:
ik heb ook nog nooit in de thalys gezeten
Ik heb alleen in een Thalys gestaan en gelopenquote:Op donderdag 13 augustus 2009 22:45 schreef Dr_Flash het volgende:
ik heb ook nog nooit in de thalys gezeten
Dan kan ik ook zeggen dat ik ooit in een ICE gestaan en gelopen heb.quote:Op donderdag 13 augustus 2009 22:57 schreef Quyxz_ het volgende:
[..]
Ik heb alleen in een Thalys gestaan en gelopen
(goede tvp of niet?)
Dat is een leuk rondreisje, doet me denken aan mijn tienertoertijd. 1427 km op een dag gereden in NL. 05:12 weg en om 1:26 uur weer thuis.quote:
oh!! is best leuk hoor. ik drie keer inmiddels. de laatste keer was voor mijn eigen plezier naar Parijs, en de keren daarvoor omdat we een auto ongeluk en een kapotte dynamo hadden gehad in La France. toen mochten wij van de verzekeringsmaatschappij terug met TGV en Thalys. tijdens de kapotte dynamo vanuit Dijon, en tijdens het ongeluk vanuit Angoulème. toch een (kleine) pleister op de wondequote:Op donderdag 13 augustus 2009 22:45 schreef Dr_Flash het volgende:
ik heb ook nog nooit in de thalys gezeten
Same samequote:Op donderdag 13 augustus 2009 22:45 schreef Dr_Flash het volgende:
ik heb ook nog nooit in de thalys gezeten
Jap, die is mooier. ^^. Maar die foto is ook mooiquote:Op donderdag 13 augustus 2009 22:45 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Daarom was ik ook voor de Siemens RailJet:
[ afbeelding ]
[..]
Hopelijk een nieuwe Thalys, want ze zijn nog bezig met het vernieuwing van de treinstellen.![]()
Daar is die bank ook niet voorquote:Op vrijdag 14 augustus 2009 09:54 schreef Crientj het volgende:
In de eerste klas kon ik mijn voeten niet op de bank voor mij leggen
Als je ergens "spoor 3/4" ziet staan, dan komt dat door dat dynamische systeem. En ja, dan is het hetzelfde perronquote:Op vrijdag 14 augustus 2009 11:19 schreef RubenK het volgende:
Weet iemand hier of op station schiphol spoor 4 tegenover spoor 3 op hetzelfde eiland is?
Je bedoelt 300 km/h, en toen ik erinzat was mijn plek keurig leeg en naast mij zat een stille slapende dame. Overigens kun je gewoon de chef du train erbijhalen om zo'n conflict op te lossen.quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 08:12 schreef spectrumanalyser het volgende:
och, tot aan brussel is het een gewone intercitytrein die slechts 1 keer per half uur stopt
daarna gaat ie richting de 250 km/uur voor het laatste stukje tot aan Parijs.
k'heb er 1 keer in gezeten en die trein was volledig uitverkocht. je krijgt een stoelnummer op naam en guess what, op jouw stoel zit altijd een .... ander persoon met een heel verhaal over dat hij graag naast zijn broer wil zitten. beetje jammer imho dat je die dan eerst moet wegsturen.
Nope, Paris Nordquote:
quote:Over de grens met de trein
Het weer laten rijden van passagierstreinen tussen Oldenzaal en Bad Bentheim kan er toe leiden dat de verbinding Nordhorn-Bentheim-Rheine weer totstandkomt. Er wordt aan Duitse zijde alles aan gedaan om dit voor elkaar te krijgen.
Volgend jaar moet als euregionaal modelproject de passagierstrein van Oldenzaal naar Bad Bentheim weer gaan rijden. Voor een periode van drie jaar is de financiering geregeld. De eerste testritten zijn al gemaakt. Om het treinverkeer mogelijk te maken, moeten de Nederlandse en Duitse veiligheidssystemen op elkaar worden afgestemd. Een tweede fase kan zijn dat de trein van Bentheim doorrijdt; naar Nordhorn via het spoor van de Bentheimer Eisenbahn. Dit privéspoor tussen Coevorden en Bentheim is sinds jaren alleen nog maar in gebruik voor goederenvervoer. Onderzocht wordt of de treinverbinding rendabel is. Daarbij speelt ook een rol dat in 2017 de concessies voor het gebruik van het regionale spoorwegnet weer opnieuw verdeeld worden. Dat geldt dan ook voor de verbinding tussen Bad Bentheim en Bielefeld. Het grensoverschrijdende intercityverkeer moet tegen die tijd ook geregeld zijn. Het station in Bentheim, dat nu nog belangrijk is omdat IC-treinen er om technische redenen moeten stoppen, zou dan een lagere waardering kunnen krijgen. Om daar op voorbereid te zijn wil de Duitse grensstreek het grensoverschrijdende verkeer tussen Oldenzaal, Bentheim en Nordhorn geregeld hebben. Veel hangt af van de vraag of het economisch aantrekkelijk is om de treinen te laten rijden. Daarover wordt heel verschillend gedacht.
Bron: TC Tubantia (op papier)
Gefeliciteerdquote:Op vrijdag 14 augustus 2009 11:45 schreef Guppyfriend het volgende:
Ik ben trouwens niet meer kwaad op iedereen. Vandaag vind ik iedereen lief, ik heb namelijk nèt gehoord dat ik een nieuwe baan heb![]()
Vandaag vind ik iedereen lief dus
Dank!quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 12:57 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Gefeliciteerd![]()
Waar ga je nu aan het werk?
Nouja, tot Nordhorn is het planquote:Op vrijdag 14 augustus 2009 12:56 schreef Peterselieman het volgende:
Een treinverbinding tussen Coevorden en Hengelo via Bad Bentheim zou tof zijn
ja precies, het spoor ligt er al. Paar jaar geleden is er bij een gelegenheid nogeens met een LINTje overheen gereden ook, kan gewoonquote:Op vrijdag 14 augustus 2009 13:30 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Ik weet het, maar trek m dan gelijk door
Zelf heb ik afgelopen weekend ongeveer zo'n zelfde tocht gemaakt, maar dan met nog wat meer aanpassingen:quote:
een paar maanden terug zelfs nog een talent, een of andere rondrit van duitse spoorwegliefhebbersquote:Op vrijdag 14 augustus 2009 13:34 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
ja precies, het spoor ligt er al. Paar jaar geleden is er bij een gelegenheid nogeens met een LINTje overheen gereden ook, kan gewoon
Ik wilde de oude route Leeuwarden-Amsterdam volgen, dus de DD-AR komt dan aardig overeen met derdeklas reizenquote:Op vrijdag 14 augustus 2009 13:54 schreef knars het volgende:
Waarom jezelf zo kwellen met Enkhuizen - Rotterdam? 2 uur lang onafgebroken in DD-AR is toch onverantwoord voor het menselijk lichaam? Mooie route, creatief ook die oversteek met de boot
quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 14:40 schreef ikbenik het volgende:
[..]
Ik wilde de oude route Leeuwarden-Amsterdam volgen, dus de DD-AR komt dan aardig overeen met derdeklas reizen
quote:Achteraf gezien had ik ook nog mogelijk op Sloterdijk kunnen overstappen, misschien nog een hoekje maken via Leiden-Alphen-Gouda. Dat was ook nog wel te doen geweest
Heb ik wel eens vaker gezien hoorquote:Op vrijdag 14 augustus 2009 17:04 schreef James1988 het volgende:
De CNL die zojuist vanaf Amsterdam is vertrokken wordt getrokken door een loc van Railion, BR 189 001. Grappig, want afaik heeft CNL zelf locs.
Die twee zwarte 189'ers van CNL zijn door de leasemaatschappij (MRCE) aan een ander verhuurd.quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 17:04 schreef James1988 het volgende:
De CNL die zojuist vanaf Amsterdam is vertrokken wordt getrokken door een loc van Railion, BR 189 001. Grappig, want afaik heeft CNL zelf locs.
Gehuurd van Angel Trains?quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 17:04 schreef James1988 het volgende:
De CNL die zojuist vanaf Amsterdam is vertrokken wordt getrokken door een loc van Railion, BR 189 001. Grappig, want afaik heeft CNL zelf locs.
Gisteravond zag ik wel weer een CNL met een zwarte loc ervoor. De Raillion 1615....quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 17:04 schreef James1988 het volgende:
De CNL die zojuist vanaf Amsterdam is vertrokken wordt getrokken door een loc van Railion, BR 189 001. Grappig, want afaik heeft CNL zelf locs.
Gisteravond, geel t-shirt, grijze auto en keukentrapje?quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 18:34 schreef Ireyon het volgende:
Tvp met een toevalstreffertje;
[ afbeelding ]
De hogesnelheidstrein Fyra zal naar verwachting pas volgend jaar gaan rijden..quote:Op zaterdag 15 augustus 2009 13:17 schreef MarkoAlmelo het volgende:
Ik ben ook uitgekozen om mee te gaan over de HSL zuid, maar word die "test-rit" met de nieuwe Fyra geren of gewoon met een traxx loc?
Eh.. niet echtquote:Op zaterdag 15 augustus 2009 12:29 schreef Fixers het volgende:
[..]
Gisteravond, geel t-shirt, grijze auto en keukentrapje?
De 7900 rijdt tussen Enschede en Nijverdal, en tussen Nijverdal West en Zwolle rijdt dan de 17900. Deze rijdt gewoon in het pad van de 7900, dus je bent dan sowieso een half uur extra kwijt (bus tussen Nijverdal en Nijverdal West kost meer tijd dan de trein erover zou doen). Je mag dat halve uur trouwens grotendeels uitzitten op Nijverdal, daar laten ze je wachten aangezien Nijverdal West in de middle of nowhere is. Met de bus ga je via Deventer dus dat schiet ook niet op (1.06 tegen 57 minuten)quote:Op zaterdag 15 augustus 2009 20:44 schreef ghizzer het volgende:
Beste mensen, vandaag las ik dat vanaf december 2009 ze in Nijverdal beginnen met het aanleggen van de tunnelbak en dat de 7900 hierom zal verdwijnen.
Nu vroeg ik mij af.. Hoe kun je vanaf die datum het snelste van bv. Raalte naar Almelo komen. Rijden er dan bussen vanaf Nijverdal West naar Nijverdal/Wierden? En hoelang gaat de aanleg duren?
Ben ik dus blij datk niet verder moet dan Nijverdal.quote:Op zaterdag 15 augustus 2009 22:58 schreef dennistd het volgende:
[..]
De 7900 rijdt tussen Enschede en Nijverdal, en tussen Nijverdal West en Zwolle rijdt dan de 17900. Deze rijdt gewoon in het pad van de 7900, dus je bent dan sowieso een half uur extra kwijt (bus tussen Nijverdal en Nijverdal West kost meer tijd dan de trein erover zou doen). Je mag dat halve uur trouwens grotendeels uitzitten op Nijverdal, daar laten ze je wachten aangezien Nijverdal West in de middle of nowhere is. Met de bus ga je via Deventer dus dat schiet ook niet op (1.06 tegen 57 minuten)
Ik weet niet hoelang het duurt om een nieuw (tijdelijk) station te maken, anders mogen ze wel opschieten.quote:Op zondag 16 augustus 2009 12:56 schreef Dr_Flash het volgende:
Maar gaat Nijverdal West dan komende december al open?
Dat in de header daar is een impressie van het nieuwe materieel daar?quote:Op zondag 16 augustus 2009 13:15 schreef dennistd het volgende:
Volgens mij wel ja: http://www.hellendoorn.nl(...)w35/spec/tmpstation/
Als het net zo'n constructie als Almelo de Riet was wordt kan het met twee dagen klaar zijn lijkt me. Maar er zal wel een sein geplaatst moeten worden aan de Raaltense kant voor het keren van de rijrichting.quote:Op zondag 16 augustus 2009 13:28 schreef Crientj het volgende:
[..]
Ik weet niet hoelang het duurt om een nieuw (tijdelijk) station te maken, anders mogen ze wel opschieten.
Mochten ze willenquote:Op zondag 16 augustus 2009 13:32 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat in de header daar is een impressie van het nieuwe materieel daar?![]()
Bron en meerquote:Pakistan-Turkey rail trial starts
Pakistan has begun its first international freight train service from Islamabad to Istanbul. The 6,500km (4,040 mile) trial service via the Iranian capital, Tehran, is a pilot project of the regional Economic Co-operation Organisation. Officials expect it to boost Pakistan's trade with Turkey and Iran - currently estimated at $1bn - by as much as 50%. There are also hopes the route will eventually provide a link to Europe and Central Asia, and carry passengers.
Nou leuk. Beetje achterhaald lijkt me. Hoe staat het nou met de uitstroom van Plan T? Want daar breek ik de laatste dagen toch weer geregeld m'n nek over.quote:In 2005 bestelde NS bij Bombardier en Siemens 35 nieuwe Sprinter Lighttrains (SLT), met een optie voor nog eens vijf bestellingen van telkens 32 treinstellen. Al in 2007 zijn de eerste twee treinstellen afgeleverd. De rest van de serie wordt tussen september 2008 en medio 2009 afgeleverd als Sprinters. Als ze goed bevallen, zullen ze binnen enkele jaren Mat '64 volledig vervangen.
In een onderzoeksrapport van de Inspectie Verkeer en Waterstaat uit 2008 bleek dat Mat '64 een verhoogde kans hebben om te ontsporen bij aanrijdingen. IVW wil daarom duidelijkheid van NS over de termijn waarop al het Mat '64 buitendienst zal worden gesteld.
Ja kut. Je ziet niet hoe de perrons liggen. Alleen maar dat het aan een electische lijn ligt. Moet maar van iemand komen die daar in- of uitstaptquote:
Ik zet een pint op Helmond Brouwhuisquote:Op zondag 16 augustus 2009 15:34 schreef Socios het volgende:
Echt he, lastige.Ik ga het nog even bestuderen.
Dat bordje staat al 8 maanden terzijde gesteld in een hoekjequote:Op zondag 16 augustus 2009 15:50 schreef Fixers het volgende:
'k heb er helaas geen foto van. Maar dat stootjuk dat bij Houten-Castellum stond ligt nu ergens in 't zand. Alsof het een achteloos weggewopren frisdrankblikje is.
Toevallig net een verhaaltje over gemaakt aan de hand van somda-informatie (tja, wat je er ook van vindt, veel informatie staat er altijd wel): http://trein.dennistd.nl/?page=nieuws&id=254quote:Op zondag 16 augustus 2009 15:01 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nou leuk. Beetje achterhaald lijkt me. Hoe staat het nou met de uitstroom van Plan T? Want daar breek ik de laatste dagen toch weer geregeld m'n nek over.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |