abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_71856273

Hier alweer deel 177 in deze succesvolle reeks. Liefhebbers van de oude delen, komen hier aan hun trekken.

Er zijn een aantal vaak terugkomende vragen over het reizen met de trein. Hierbij de vraag en het antwoord:

- Mag ik met mijn OV-Studentenkaart reizen in internationale (hogesnelheids-)treinen op binnenlandse trajecten?
Met je OV-Studentenkaart mag je in Nederland gratis reizen in de Beneluxtrein (Amsterdam - Roosendaal) en de IC Berlijn (Schiphol - Hengelo). Voor de hogesnelheidstreinen ICE (Amsterdam - Arnhem) en Fyra (HSL-Zuid) moet een toeslag worden betaald. De toeslag voor de ICE bedraagt 2 euro, de tarieven van de Fyra kun je hier vinden. In de Thalys is je OV-Studentenkaart niet geldig.


De NS
De NS rijdt tegenwoordig, zoals waarschijnlijk wel bekend is, niet meer overal. Een aantal lijnen is aanbesteed, en aan goederenvervoer doet de NS niet meer. De NS is tegenwoordig opgesplitst in meerdere bedrijven, waarvan NS Reizigers, NS HiSpeed en NS Regio de bekendste zijn. Eerstgenoemde rijdt de binnenlandse NS-treinen, met een paar uitzonderingen. NS HiSpeed rijdt de naar het buitenland, waarvan op dit moment nog niets met 'HiSpeed' gaat, aangezien de HSL nog steeds niet in gebruik is. NS Regio rijdt op een aantal aanbestedingslijnen, zoals Zwolle-Kampen en Apeldoorn-Zutphen.


Goederentreinen
In het goederenvervoer is de NS zoals eerder gezegd niet meer actief. Wel rijden er een aantal anderen, zoals Railion, ACTS, ERS Railways en nog een stuk of tien meer. In dit topic wordt vooral over reizigerstreinen gepraat, maar een goederentrein tussendoor is een leuke afwisseling.


Internationaal
Regionaal
Arriva: Nieuweschans - Leer
NMBS: Roosendaal - Antwerpen
DB Regio: Enschede - Münster, Heerlen - Aachen en Venlo - Hamm
PEG: Enschede - Dortmund

Overig
Oldenzaal - Bentheim: IC-Berlin (Pimpelexpress)
Zevenaar - Emmerich: ICE International
Roosendaal - Antwerpen: Thalys & Beneluxtrein


Materieel en vervoerders
Hieronder worden de vervoerders die in Nederland actief zijn besproken, samen met het materieel waarmee men rijdt. We beginnen met de regionale vervoerders.


Arriva is actief in Groningen en Friesland, en ook op MerwedeLingeLijn (Dordrecht-Geldermalsen). Op alle trajecten wordt met Stadler GTW's gereden, door Arriva Spurts gedoopt. In het noorden zijn het de dieselversies. Zij rijden vanaf Leeuwarden op de trajecten naar Harlingen-Haven en Stavoren. Vanaf Groningen wordt gereden naar Roodeschool, Delfzijl, Nieuweschans en vanaf 2010 Veendam. Ook tussen de twee provinciehoofdsteden rijdt Arriva. Op de MerwedeLingeLijn wordt gereden met elektrische spurts.
Meer informatie over Arriva kun je http://nl.wikipedia.org/wiki/Arriva vinden.



Syntus rijdt in het oosten van het land. Het voert de treindienst uit op Tiel-Arnhem, Arnhem-Winterswijk, Winterswijk-Zutphen en Zutphen-Oldenzaal. Op het eerstgenoemde traject wordt met van NS gehuurde DM'90 (Buffels) gereden. Op de andere sporen is het de Lint die de dienst uitmaakt. Daarnaast rijdt men in opdracht van Connexxion op Almelo-Mariënberg, zie hieronder. Alle lijnen waarover gereden wordt, betreffen diesellijnen. Syntus viert momenteel haar tiende verjaardag.



Connexxion heeft de aanbesteding gewonnen op twee trajecten: Almelo-Mariënberg en Ede-Wageningen-Amersfoort. Op het eerstgenoemde traject rijdt Syntus met twee rode Linten, de kleuren van de Twents-concessie waartoe de lijn behoort. Op het andere traject rijdt Connexxion met de Protos. Deze trein is nog niet helemaal zonder kinderziektes, waardoor er geregeld gesneden moet worden in de dienst wegens te weinig dienstvaardige stellen. Er wordt dan een aantal Plan V-stellen op de baan gebracht. Deze zijn gehuurd van NS.



Veolia rijdt in het zuiden van het land, op de Maaslijn (Nijmegen-Roermond) en de Heuvellandlijn (Maastricht-Kerkrade). Net als Arriva rijdt men met Stadler GTW's, Veolia heeft deze "Velios" genoemd. Op de Maaslijn rijdt de dieselversie, op de Heuvellandlijn de elektrische. Daarnaast heeft Veolia Buffels gehuurd van NS voor de spitstreinen. De electrische GTW trekt behoorlijk sneller op dan de dieselversie. Sowieso verschilt het interieur nogal met de GTW-stellen van Arriva. (Met name de drie stoelen naast elkaar aan één kant van de trein). Plan V, dat hiervoor op deze trajecten reed. is er niet meer te vinden.



Naast de treinen rijdt NS ook op 1traject met trams: de RijnGouweLijn (Gouda-Alphen a/d Rijn) wordt in samenwerking met de HTM gereden met A32-trams. Deze rijden wel op het gewone spoor, alleen de perrons zijn ervoor verlaagd. Voorheen reed NS ook met trams de dienst tussen Houten en Houten Castellum. Deze werd onderhouden met een tweedehands trams uit Hannover, op een apart spoortje. Dit omdat er geen ruimte in de dienstregeling was om reguliere stoptreinen hier te laten stoppen. Inmiddels is deze dienst opgeheven, om ruimte te maken voor de spooruitbreiding waarmee er een nieuw station Castellum komt waar de gewone stoptreinen kunnen stoppen. Zolang dit nieuwe station nog niet klaar is zet NS bussen in.



De NS rijden de treinen die niet door de andere vervoerders gereden worden, en dat zijn er nogal wat. Daarvoor heeft de NS een groot aantal treinen tot zijn beschikking. Zowel getrokken treinen in de vorm van een locomotief en rijtuigen als treinstellen. Koplopers, V-IRM, SLT, Mat ´64, DD-AR en nog wat ander materieel. Hiervoor verwijzen we je graag door de Wikipagina van NS. Daar wordt ook doorgelinkt naar andere verwante onderwerpen die met de trein te maken hebben. Denk aan dienstregelingen en alles wat erbij komt kijken. Alles hierover kun je natuurlijk ook bespreken in dit topic. Niet zelden worden onderwerpen meerdere keren besproken, dus schroom niet om ergens over te beginnen.


NS HiSpeed is de opvolger van NS Internationaal. Het rijdt de intercity naar Berlijn (7x per dag), de ICE naar Frankfurt (7x per dag), de intercity naar Brussel (elk uur) en de Thalys naar Parijs (wisselend).
De trein naar Berlijn rijdt in Nederland als gewone intercity, waardoor reizigers naar Enschede moeten overstappen in Hengelo. Hij wordt gereden door een 1700/1800-loc met daarachter negen Duitse IC-rijtuigen.
De Benelux-trein rijdt met een 1100-loc van de NMBS, met daarachter ICRm-rijtuigen in NS HiSpeed-kleurstelling. Achterop zit een stuurstandrijtuig in oude kleurstelling. Een aantal treinen rijdt al met een groene of rode Traxx-loc, door de vele defecten aan 1100-locs en stuurstandrijtuigen. Als de HSL geopend wordt zal de Benelux hierop gaan rijden.
De Thalys is de enige trein waarmee niet met een normaal binnenlands kaartje mag worden gereisd. Bij de ICE is dit wel toegestaan, maar moet een toeslagkaartje van maar liefst twee euro gekocht worden.
Thalys en Benelux met 'nieuwe' priority-rijtuigen (gepimpt ICT materieel). Als de HSL ooit echt open gaat zullen deze treinen verhuizen naar de nieuwe hogesnelheidslijn.


Verhalen
Sinds eind 2007 worden er af en toe verhalen geschreven over oude stations of spoorlijnen. De tot nu toe gemaakte verhalen staan hieronder.
Hoek van Holland Haven - von_Preussen
Kesteren - Dr_Flash
Uithuizen - Socios
Buitenpost - Peterselieman
Newcastle Central Station - bork
IJmondlijn - von_Preussen

Nieuwe verhalen en reiservaringen zijn altijd welkom!

Hieronder een opsomming van interessante (foto)reportages die door diverse topicdiehards gemaakt zijn:

Reis door België, met name op station Binch - Dr_Flash
6834 kilometer InterRail - Igen

Regels


Verboden voor Achterlijke Terugvind Berichten. Game on!

Het staat iedereen vrij om de OP aan te passen. Dus laat je creativiteit de vrije loop!
pi_71856300
Oh die testritten, nee dan moet ik werken ik pak misschien ff een avondje mee in september

[ Bericht 0% gewijzigd door Dr_Flash op 13-08-2009 19:37:33 ]
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 13 augustus 2009 @ 19:40:08 #3
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_71856594
quote:
Op donderdag 13 augustus 2009 19:28 schreef Dr_Flash het volgende:
Oh die testritten, nee dan moet ik werken ik pak misschien ff een avondje mee in september
Gewoon afzeggen. Zeggen dat je een begrafenis hebt.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 13 augustus 2009 @ 19:44:47 #4
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_71856718
Ik reis wel eens als die stofzuiger 250 km/h rijdt. Dan kan ik mooi met de Thalys reizen. Veel beter
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Sport donderdag 13 augustus 2009 @ 19:45:27 #5
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_71856736
ach ja, toch OV en heb die dag niks te doen
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_71856747
tvp
pi_71856813
[url]http://www.nufoto.nl/fotos/109868/trein-botst-op-auto-in-spankeren.html[/ur]

Bij deze foto de volgende twee vragen:
1. Wat deed die andere sprinter daar? Kwam die passagiers ophalen of moest hij daar stoppen vanwege het ongeval?
2. Waarom heeft de trein geen gevarensein op?
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 13 augustus 2009 @ 19:50:11 #8
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_71856876
Waarschijnlijk heeft de rechter van de twee treinen de auto geraakt en was de linker die onderweg was naar Zutphen in staat om net op tijd te remmen.
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Sport donderdag 13 augustus 2009 @ 20:01:36 #9
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_71857190
Is het niet zo dat de front- en sluitseinen (en als combinatie daarvan dus waarschijnlijk ook gevaarseinen) alleen vanuit de cabine waar ze bij zitten te bedienen zijn?
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_71858552
Hola

@Ofyles2 Ik kan die dag niet ;{ School. ;o Helaasch.

[ Bericht 24% gewijzigd door Crientj op 13-08-2009 21:09:23 ]
  Moderator donderdag 13 augustus 2009 @ 21:17:14 #11
155227 crew  Guppy
dus
pi_71859375
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  donderdag 13 augustus 2009 @ 21:48:38 #12
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_71860265
quote:
Op donderdag 13 augustus 2009 20:49 schreef Crientj het volgende:
Hola

@Ofyles2 Ik kan die dag niet ;{ School. ;o Helaasch.
Jammer.
  donderdag 13 augustus 2009 @ 22:13:36 #13
136283 knars
Teethgrinder
pi_71861033
Heb nog steeds geen officiele aankondigingen gezien dat die A32 rammelbak opdondert, maar steeds meer media nemen het bericht over. Hoera!

Zie ook http://www.dekrantvangouda.nl/ (huidige editie)
pi_71861479
quote:
Op donderdag 13 augustus 2009 21:48 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Jammer.
Maakt me ergens niet zo heel veel uit, vind die trein ook niet zo mooi.
Maarrr zit wel binnenkort voor het eerst(!) en in mn eentje in de thalys. Dat is al fotowaardig. xD
pi_71861682
Nice, waar ga je?
pi_71861727
quote:
Op donderdag 13 augustus 2009 22:38 schreef Socios het volgende:
Nice, waar ga je?
Naar Antwerpen, introductieweek van mn school.
  donderdag 13 augustus 2009 @ 22:45:09 #17
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_71861915
quote:
Op donderdag 13 augustus 2009 22:30 schreef Crientj het volgende:

[..]

Maakt me ergens niet zo heel veel uit, vind die trein ook niet zo mooi.
Daarom was ik ook voor de Siemens RailJet:
quote:
Maarrr zit wel binnenkort voor het eerst(!) en in mn eentje in de thalys. Dat is al fotowaardig. xD
Hopelijk een nieuwe Thalys, want ze zijn nog bezig met het vernieuwing van de treinstellen.
pi_71861930
ik heb ook nog nooit in de thalys gezeten
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 13 augustus 2009 @ 22:47:16 #19
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_71861995
quote:
Op donderdag 13 augustus 2009 22:45 schreef Dr_Flash het volgende:
ik heb ook nog nooit in de thalys gezeten
Altijd onderweg naar het avontuur
  donderdag 13 augustus 2009 @ 22:48:09 #20
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_71862019
quote:
Op donderdag 13 augustus 2009 22:47 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Surprise surprise?
pi_71862322
quote:
Op donderdag 13 augustus 2009 22:45 schreef Dr_Flash het volgende:
ik heb ook nog nooit in de thalys gezeten
Ik heb alleen in een Thalys gestaan en gelopen

(goede tvp of niet?)
gr gr
  donderdag 13 augustus 2009 @ 23:25:38 #22
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_71863209
Utrecht Overvecht ab 8:32:00 1 IC 4924 Intercity
Hilversum an 8:45:00 4
Hilversum ab 8:52:00 2 IC 727 Intercity
Groningen an 10:53:00 2b
Groningen ab 11:04:00 4a 30242 Regionalzug
Leeuwarden an 11:54:00 5b
Leeuwarden ab 13:03:00 1 30031 Regionalzug
Stavoren an 13:52:00 1
Stavoren 14:05:00
Enkhuizen 15:30:00
Enkhuizen ab 15:54 1 IC 4561 Intercity
Amsterdam Sloterdijk an 16:45 5
Amsterdam Sloterdijk ab 17:17 7 2269 Schnellzug
Delft an 18:08 2
Delft ab 20:03 2 IC 1975 Intercity
Eindhoven an 21:30 2
Eindhoven ab 21:32 5 IC 878 Intercity
Utrecht Centraal an 22:22 7a

eitje, geen vertraging, 4x gecontroleerd
paar aanpassingen, Utrecht ov naar Amersfoort toen naar Groningen, na Meppel verder als stoptrein in een Koploper! (met stop in Hoogeveen )

SLT te Zwolle gekiekt, in Sloterdijk stopper gepakt naar Haarlem. Daar stond trouwens nog wel een verklote plan U. In Haarlem weer de sneltrein naar Delft met rode stoeltjes in de 1e klas van een DD-AR. In Delft voor 3,60 goed gegeten http://www.koornbeurs.nl/eettafel/index.php
En toen een ICRm (1e klas) in mijn uppie naar Tilburg, ipv de moeilijke overstap in Eindhoven, en tenslotte DD-AR naar Utrecht vanaf Tilburg CS (stopper).
Waar een VIRM klaar stond als stopper naar Tiel.

nb: Sloterdijk is niet nice.

[ Bericht 3% gewijzigd door bork op 13-08-2009 23:39:37 ]
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_71863577
Hoi
Helemaal geen fok tijd meer de laatste tijd... ik zag een Fyra met verf... mooi!
  donderdag 13 augustus 2009 @ 23:39:06 #24
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_71863646
quote:
Op donderdag 13 augustus 2009 22:57 schreef Quyxz_ het volgende:

[..]

Ik heb alleen in een Thalys gestaan en gelopen

(goede tvp of niet?)
Dan kan ik ook zeggen dat ik ooit in een ICE gestaan en gelopen heb.

Bovendien zijn TVP's verboden, boekstaven is het toverwoord.
  vrijdag 14 augustus 2009 @ 00:21:22 #25
12646 Oom_Agent
 Heee.......stop es ff......!!
pi_71864808
quote:
Op donderdag 13 augustus 2009 23:25 schreef bork het volgende:
flinke rit en een vismaaltijd
Dat is een leuk rondreisje, doet me denken aan mijn tienertoertijd. 1427 km op een dag gereden in NL. 05:12 weg en om 1:26 uur weer thuis.
Wat zijn we aan het doen ???
pi_71865194
Het vervolg van dat ongeval van vannochtend

NS ontslaat machinist met drank op

UTRECHT - De Nederlandse Spoorwegen (NS) hebben een machinist donderdag met onmiddellijke ingang ontslagen, nadat uit een blaastest bleek dat hij gedronken had. Dat liet een NS-woordvoerder weten.

De machinist was betrokken bij een ongeval in Spankeren (Gelderland). Daar stond om kwart over zeven 's morgens een auto stil op de spoorwegovergang.De machinist kon niet meer op tijd remmen. De bestuurder van de auto raakte gewond.

De Spoorwegpolitie heeft proces-verbaal opgemaakt nadat bleek dat de machinist had gedronken. Hij blies 0,6 promille.

Geen verband

De blaastest door de politie is standaard bij dergelijke ongevallen. De woordvoerder van de NS benadrukt dat er geen verband is tussen het ongeval en de blaastest, maar liet weten dat machinisten niet mogen drinken.

De 61 passagiers van de trein kwamen met de schrik vrij. Ze zijn overgestapt in een andere trein. Het treinverkeer was tijdelijk gestremd.
© ANP
  Moderator vrijdag 14 augustus 2009 @ 06:42:49 #27
155227 crew  Guppy
dus
pi_71866939
quote:
Op donderdag 13 augustus 2009 22:45 schreef Dr_Flash het volgende:
ik heb ook nog nooit in de thalys gezeten
oh!! is best leuk hoor. ik drie keer inmiddels. de laatste keer was voor mijn eigen plezier naar Parijs, en de keren daarvoor omdat we een auto ongeluk en een kapotte dynamo hadden gehad in La France. toen mochten wij van de verzekeringsmaatschappij terug met TGV en Thalys. tijdens de kapotte dynamo vanuit Dijon, en tijdens het ongeluk vanuit Angoulème. toch een (kleine) pleister op de wonde
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  vrijdag 14 augustus 2009 @ 06:58:06 #28
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_71866975
Ik ben totnutoe 1x met Thalys naar Parijs geweest, ergens half april was dat. Met een nog niet vernieuwde Thalys, zelfs.

* James1988 moet toch nog maar eens een keertje gaan
  vrijdag 14 augustus 2009 @ 07:10:43 #29
136283 knars
Teethgrinder
pi_71866996
Thalys is zeker wel een fijn treintje

  vrijdag 14 augustus 2009 @ 07:36:28 #30
137676 TommyGun
Stik er maar in!
pi_71867052
quote:
Op donderdag 13 augustus 2009 22:45 schreef Dr_Flash het volgende:
ik heb ook nog nooit in de thalys gezeten
Same same
  vrijdag 14 augustus 2009 @ 07:46:46 #31
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_71867088
pi_71867253
och, tot aan brussel is het een gewone intercitytrein die slechts 1 keer per half uur stopt
daarna gaat ie richting de 250 km/uur voor het laatste stukje tot aan Parijs.

k'heb er 1 keer in gezeten en die trein was volledig uitverkocht. je krijgt een stoelnummer op naam en guess what, op jouw stoel zit altijd een .... ander persoon met een heel verhaal over dat hij graag naast zijn broer wil zitten. beetje jammer imho dat je die dan eerst moet wegsturen.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_71867341
Das nou mijn angst voor gereserveerde plaatsen. Dat je naast een familie met een of ander blèrkind komt te zitten. Lekker als je de trein naar Parijs of Londen pakt.....

Kan je ook boeken voor een stiltecoupé in die treinen, en worden herriemakers dan verwijderd?
pi_71867367
Helaas. je hebt altijd kans 4 uur lang naast dronken jeugd te zitten of kreisende kinderen.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_71867562
quote:
Op vrijdag 14 augustus 2009 07:46 schreef James1988 het volgende:
[ afbeelding ]
Lille Flandres zeker?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_71868843
quote:
Op donderdag 13 augustus 2009 22:45 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Daarom was ik ook voor de Siemens RailJet:
[ afbeelding ]
[..]

Hopelijk een nieuwe Thalys, want ze zijn nog bezig met het vernieuwing van de treinstellen.
Jap, die is mooier. ^^. Maar die foto is ook mooi
Nieuwe, oude. Maakt mij echt niet veel uit, hoop alleen dat ik in de buurt van wat klasgenoten kom te zitten.

Oh ja, ik kwam vorige week achter het volgende;

In de eerste klas kon ik mijn voeten niet op de bank voor mij leggen; als je normaal zit dan.Ik ben ook maarr 1.65 lang, dus dat helpt ook niet veel geloof ik Maar in de tweede klas staan die banken zo dicht op elkaar, phuu.
pi_71870582
quote:
Op vrijdag 14 augustus 2009 09:54 schreef Crientj het volgende:
In de eerste klas kon ik mijn voeten niet op de bank voor mij leggen
Daar is die bank ook niet voor
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_71871100
Weet iemand hier of op station schiphol spoor 4 tegenover spoor 3 op hetzelfde eiland is?
pi_71871507
quote:
Op vrijdag 14 augustus 2009 11:19 schreef RubenK het volgende:
Weet iemand hier of op station schiphol spoor 4 tegenover spoor 3 op hetzelfde eiland is?
Als je ergens "spoor 3/4" ziet staan, dan komt dat door dat dynamische systeem. En ja, dan is het hetzelfde perron
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Moderator vrijdag 14 augustus 2009 @ 11:45:35 #40
155227 crew  Guppy
dus
pi_71871715
Ik ben trouwens niet meer kwaad op iedereen. Vandaag vind ik iedereen lief, ik heb namelijk nèt gehoord dat ik een nieuwe baan heb

Vandaag vind ik iedereen lief dus
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  vrijdag 14 augustus 2009 @ 11:47:48 #41
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_71871761
quote:
Op vrijdag 14 augustus 2009 08:12 schreef spectrumanalyser het volgende:
och, tot aan brussel is het een gewone intercitytrein die slechts 1 keer per half uur stopt
daarna gaat ie richting de 250 km/uur voor het laatste stukje tot aan Parijs.

k'heb er 1 keer in gezeten en die trein was volledig uitverkocht. je krijgt een stoelnummer op naam en guess what, op jouw stoel zit altijd een .... ander persoon met een heel verhaal over dat hij graag naast zijn broer wil zitten. beetje jammer imho dat je die dan eerst moet wegsturen.
Je bedoelt 300 km/h, en toen ik erinzat was mijn plek keurig leeg en naast mij zat een stille slapende dame. Overigens kun je gewoon de chef du train erbijhalen om zo'n conflict op te lossen.
quote:
Op vrijdag 14 augustus 2009 08:46 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Lille Flandres zeker?
Nope, Paris Nord
pi_71871987
quote:
Op vrijdag 14 augustus 2009 11:00 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Daar is die bank ook niet voor
Ik weet het, maaarrr het was wel leuk om dat verschil te zien. ;{
  vrijdag 14 augustus 2009 @ 12:44:36 #43
136283 knars
Teethgrinder
pi_71873338
Kan de tt dan worden veranderd in Treintjes deel 177 - waar de A32 écht oprot en Guppy iedereen lief vindt?

Eega heeft vanochtend flink gespendeerd bij de fotospeciaalzaak. Verwacht niet op korte termijn zelf met de nieuwe aanschaf te kunnen kieken, maar heb nu in ieder geval weer de beschikking over de compact camera waar mw. knars aan vergroeid was. Kan ik ook een duit in het zakje gaan doen mbt de treinplaatjes
  Redactie Sport vrijdag 14 augustus 2009 @ 12:50:32 #44
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_71873462
quote:
Over de grens met de trein
Het weer laten rijden van passagierstreinen tussen Oldenzaal en Bad Bentheim kan er toe leiden dat de verbinding Nordhorn-­Bentheim-Rheine weer totstandkomt. Er wordt aan Duitse zijde alles aan gedaan om dit voor elkaar te krijgen.

Volgend jaar moet als euregionaal modelproject de passagierstrein van Oldenzaal naar Bad Bentheim weer gaan rijden. Voor een periode van drie jaar is de financiering geregeld. De eerste testritten zijn al gemaakt. Om het treinverkeer mogelijk te maken, moeten de Nederlandse en Duitse veiligheidssystemen op elkaar worden afgestemd. Een tweede fase kan zijn dat de trein van Bentheim doorrijdt; naar Nordhorn via het spoor van de Bentheimer Eisenbahn. Dit privéspoor tussen Coevorden en Bentheim is sinds jaren alleen nog maar in gebruik voor goederenvervoer. Onderzocht wordt of de treinverbinding rendabel is. Daarbij speelt ook een rol dat in 2017 de concessies voor het gebruik van het regionale spoorwegnet weer opnieuw verdeeld worden. Dat geldt dan ook voor de verbinding tussen Bad Bentheim en Bielefeld. Het grensoverschrijdende intercityverkeer moet tegen die tijd ook geregeld zijn. Het station in Bentheim, dat nu nog belangrijk is omdat IC-treinen er om technische redenen moeten stoppen, zou dan een lagere waardering kunnen krijgen. Om daar op voorbereid te zijn wil de Duitse grensstreek het grensoverschrijdende verkeer tussen Oldenzaal, Bentheim en Nordhorn geregeld hebben. Veel hangt af van de vraag of het economisch aantrekkelijk is om de treinen te laten rijden. Daarover wordt heel verschillend gedacht.

Bron: TC Tubantia (op papier)
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 14 augustus 2009 @ 12:56:44 #45
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_71873612
Een treinverbinding tussen Coevorden en Hengelo via Bad Bentheim zou tof zijn
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 14 augustus 2009 @ 12:57:17 #46
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_71873624
quote:
Op vrijdag 14 augustus 2009 11:45 schreef Guppyfriend het volgende:
Ik ben trouwens niet meer kwaad op iedereen. Vandaag vind ik iedereen lief, ik heb namelijk nèt gehoord dat ik een nieuwe baan heb

Vandaag vind ik iedereen lief dus
Gefeliciteerd

Waar ga je nu aan het werk?
Altijd onderweg naar het avontuur
  Moderator vrijdag 14 augustus 2009 @ 13:04:07 #47
155227 crew  Guppy
dus
pi_71873776
quote:
Op vrijdag 14 augustus 2009 12:57 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Gefeliciteerd

Waar ga je nu aan het werk?
Dank!

Ik blijf in Utrecht werken, dus ik blijf ook gewoon treinen tussen Arnhem en Utrecht
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  vrijdag 14 augustus 2009 @ 13:07:57 #48
136283 knars
Teethgrinder
pi_71873873
nu we het er toch over hebben, ben aan het lobby'en om een andere functie-omschrijving te krijgen met meer afwisseling in werkgerelateerde treinreisjes
  Moderator vrijdag 14 augustus 2009 @ 13:10:08 #49
155227 crew  Guppy
dus
pi_71873930
Dat is ook nog wel even iets, want ik werk vanuit Utrecht, maar ook voor bedrijven in Gouda en Zwolle. Dus ik zal af en toe daar ook wel even heen moeten.
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  vrijdag 14 augustus 2009 @ 13:13:10 #50
136283 knars
Teethgrinder
pi_71874031
Utrecht - Gouda is top, 8x per uur in 19 minuten met de IC
  Redactie Sport vrijdag 14 augustus 2009 @ 13:29:17 #51
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_71874536
quote:
Op vrijdag 14 augustus 2009 12:56 schreef Peterselieman het volgende:
Een treinverbinding tussen Coevorden en Hengelo via Bad Bentheim zou tof zijn
Nouja, tot Nordhorn is het plan
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 14 augustus 2009 @ 13:30:54 #52
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_71874578
quote:
Op vrijdag 14 augustus 2009 13:29 schreef dennistd het volgende:

[..]

Nouja, tot Nordhorn is het plan
Ik weet het, maar trek m dan gelijk door
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_71874701
quote:
Op vrijdag 14 augustus 2009 13:30 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Ik weet het, maar trek m dan gelijk door
ja precies, het spoor ligt er al. Paar jaar geleden is er bij een gelegenheid nogeens met een LINTje overheen gereden ook, kan gewoon
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 14 augustus 2009 @ 13:40:25 #54
82895 ikbenik
jij bent jij
pi_71874894
quote:
Op donderdag 13 augustus 2009 23:25 schreef bork het volgende:

Hele treinreis...
Zelf heb ik afgelopen weekend ongeveer zo'n zelfde tocht gemaakt, maar dan met nog wat meer aanpassingen:

V Rotterdam Alexander 6:41 Koploper
A Utrecht Centraal 7:12
V Utrecht Centraal 7:17 Sprinter
A Maarssen 7:24

Daarna gaan wandelen naar Hollansche Rading

V Hollandsche Rading 10:20 DD-AR
A Hilversum 10:28
V Hilversum 10:40 Sprinter
A Amersfoort 10:55
V Amersfoort 11:10 Koploper
A Almelo 12:13
V Almelo 12:21 Lint
A Marienberg 12:44
V Marienberg 13:08 Plan-V (en stampvol)
A Zwolle 13:35
V Zwolle 13:47 Koploper
A Groningen 14:53
V Groningen 15:04 Spurt
A Leeuwarden 15:54
V Leeuwarden 16:03 Spurt
A Stavoren 16:52
V Stavoren 18:05 Bootje
A Enkhuizen 19:30
V Enkhuizen 19:54 DD-AR
A Rotterdam Alexander 21:57

Wat eigenlijk minder was, was dat er blijkbaar in de Arena iets was geweest, want op de terugweg zaten allerlei supporters in die trein. Gelukkig zat ik nog wel redelijk goed, de meesten zaten boven herrie te schoppen.

Morgen misschien nog een tocht maken Denk wat meer naar de zuidelijke helft van het land te gaan. Jammer alleen van de vele werkzaamheden, waardoor diverse mogelijke routes afvallen (Dordrecht-Geldermalsen, of Dordrecht-Breda/Roosendaal).
MisterTao.com - recommender: DutchJohan
  vrijdag 14 augustus 2009 @ 13:54:03 #55
136283 knars
Teethgrinder
pi_71875309
Waarom jezelf zo kwellen met Enkhuizen - Rotterdam? 2 uur lang onafgebroken in DD-AR is toch onverantwoord voor het menselijk lichaam? Mooie route, creatief ook die oversteek met de boot
  Redactie Sport vrijdag 14 augustus 2009 @ 14:01:11 #56
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_71875509
quote:
Op vrijdag 14 augustus 2009 13:34 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

ja precies, het spoor ligt er al. Paar jaar geleden is er bij een gelegenheid nogeens met een LINTje overheen gereden ook, kan gewoon
een paar maanden terug zelfs nog een talent, een of andere rondrit van duitse spoorwegliefhebbers
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  vrijdag 14 augustus 2009 @ 14:40:23 #57
82895 ikbenik
jij bent jij
pi_71876646
quote:
Op vrijdag 14 augustus 2009 13:54 schreef knars het volgende:
Waarom jezelf zo kwellen met Enkhuizen - Rotterdam? 2 uur lang onafgebroken in DD-AR is toch onverantwoord voor het menselijk lichaam? Mooie route, creatief ook die oversteek met de boot
Ik wilde de oude route Leeuwarden-Amsterdam volgen, dus de DD-AR komt dan aardig overeen met derdeklas reizen
Achteraf gezien had ik ook nog mogelijk op Sloterdijk kunnen overstappen, misschien nog een hoekje maken via Leiden-Alphen-Gouda. Dat was ook nog wel te doen geweest
MisterTao.com - recommender: DutchJohan
  vrijdag 14 augustus 2009 @ 15:02:03 #58
136283 knars
Teethgrinder
pi_71877227
quote:
Op vrijdag 14 augustus 2009 14:40 schreef ikbenik het volgende:

[..]

Ik wilde de oude route Leeuwarden-Amsterdam volgen, dus de DD-AR komt dan aardig overeen met derdeklas reizen
quote:
Achteraf gezien had ik ook nog mogelijk op Sloterdijk kunnen overstappen, misschien nog een hoekje maken via Leiden-Alphen-Gouda. Dat was ook nog wel te doen geweest
Zeker nu de tram nog een weekje vervangen is door Sprinters. Aansluiting op Alphen is best goed te doen en vanaf Sloterdijk rijdt genoeg naar Leiden
pi_71878323
Elf doden bij treinongeluk in Roemenië

AMSTERDAM - Bij een botsing tussen een trein en een passagiersbus in het noordoosten van Roemenië zijn vrijdag zeker elf doden en vier gewonden gevallen. Het ongeluk voltrok zich bij een onbewaakte spoorwegovergang in de buurt van het treinstation van het plaatsje Scanteia. De plaatselijke autoriteiten hebben dit bekendgemaakt.

Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 14 augustus 2009 @ 17:04:53 #60
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_71880526
De CNL die zojuist vanaf Amsterdam is vertrokken wordt getrokken door een loc van Railion, BR 189 001. Grappig, want afaik heeft CNL zelf locs.
pi_71880704
quote:
Op vrijdag 14 augustus 2009 17:04 schreef James1988 het volgende:
De CNL die zojuist vanaf Amsterdam is vertrokken wordt getrokken door een loc van Railion, BR 189 001. Grappig, want afaik heeft CNL zelf locs.
Heb ik wel eens vaker gezien hoor
  Redactie Sport vrijdag 14 augustus 2009 @ 17:45:50 #62
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_71881310
quote:
Op vrijdag 14 augustus 2009 17:04 schreef James1988 het volgende:
De CNL die zojuist vanaf Amsterdam is vertrokken wordt getrokken door een loc van Railion, BR 189 001. Grappig, want afaik heeft CNL zelf locs.
Die twee zwarte 189'ers van CNL zijn door de leasemaatschappij (MRCE) aan een ander verhuurd.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  vrijdag 14 augustus 2009 @ 17:45:54 #63
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_71881311
Zojuist weer door een lolly gekruist, net als gisteren. Nu goed gekeken en het was een Fyra Ging richting Utrecht komende vanaf Houten.
pi_71882167
Tvp met een toevalstreffertje ;

pi_71897262
tvp
  zaterdag 15 augustus 2009 @ 11:50:54 #66
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_71897549
quote:
Op vrijdag 14 augustus 2009 17:04 schreef James1988 het volgende:
De CNL die zojuist vanaf Amsterdam is vertrokken wordt getrokken door een loc van Railion, BR 189 001. Grappig, want afaik heeft CNL zelf locs.
Gehuurd van Angel Trains?
  zaterdag 15 augustus 2009 @ 12:23:17 #67
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_71898139
quote:
Op vrijdag 14 augustus 2009 17:04 schreef James1988 het volgende:
De CNL die zojuist vanaf Amsterdam is vertrokken wordt getrokken door een loc van Railion, BR 189 001. Grappig, want afaik heeft CNL zelf locs.
Gisteravond zag ik wel weer een CNL met een zwarte loc ervoor. De Raillion 1615....
pi_71898235
quote:
Op vrijdag 14 augustus 2009 18:34 schreef Ireyon het volgende:
Tvp met een toevalstreffertje ;

[ afbeelding ]
Gisteravond, geel t-shirt, grijze auto en keukentrapje?
pi_71899122
Misschien dat het hier al een keer langs is gekomen, maar de NS heeft hier (=Gouda) in de lokale krantjes laten weten dat de A32-trams tussen Gouda en Alphen a/d Rijn vanaf 13 december vervangen worden door Sprinters.
Vanaf 2012 worden de sprinters weer vervangen door nieuw gelijksvloersmaterieel.
So we just called him Fred too
pi_71899267
Ik ben ook uitgekozen om mee te gaan over de HSL zuid, maar word die "test-rit" met de nieuwe Fyra geren of gewoon met een traxx loc?
  Redactie Sport zaterdag 15 augustus 2009 @ 14:02:32 #71
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_71900136
gewoon met traxx, ding is alleen toegelaten voor testritten
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_71907880
Beste mensen, vandaag las ik dat vanaf december 2009 ze in Nijverdal beginnen met het aanleggen van de tunnelbak en dat de 7900 hierom zal verdwijnen.

Nu vroeg ik mij af.. Hoe kun je vanaf die datum het snelste van bv. Raalte naar Almelo komen. Rijden er dan bussen vanaf Nijverdal West naar Nijverdal/Wierden? En hoelang gaat de aanleg duren?
pi_71908658
quote:
Op zaterdag 15 augustus 2009 13:17 schreef MarkoAlmelo het volgende:
Ik ben ook uitgekozen om mee te gaan over de HSL zuid, maar word die "test-rit" met de nieuwe Fyra geren of gewoon met een traxx loc?
De hogesnelheidstrein Fyra zal naar verwachting pas volgend jaar gaan rijden..
quote:
Op zaterdag 15 augustus 2009 12:29 schreef Fixers het volgende:

[..]

Gisteravond, geel t-shirt, grijze auto en keukentrapje?
Eh.. niet echt Vorige week, rood shirt en fiets, was op weg naar Essen en had m'n camera toevallig bij
  zaterdag 15 augustus 2009 @ 22:26:49 #74
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_71910014
De NMBS heeft een website geopend waar zij filmpjes op dumpen: www.nmbs-tv.be. O.a. commentaar van Marc Descheemaecker op het teleurstellende jaarverslag, en een bedrijfsfilm.
pi_71910138
Liever Bahn TV.
  Redactie Sport zaterdag 15 augustus 2009 @ 22:58:16 #76
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_71910646
quote:
Op zaterdag 15 augustus 2009 20:44 schreef ghizzer het volgende:
Beste mensen, vandaag las ik dat vanaf december 2009 ze in Nijverdal beginnen met het aanleggen van de tunnelbak en dat de 7900 hierom zal verdwijnen.

Nu vroeg ik mij af.. Hoe kun je vanaf die datum het snelste van bv. Raalte naar Almelo komen. Rijden er dan bussen vanaf Nijverdal West naar Nijverdal/Wierden? En hoelang gaat de aanleg duren?
De 7900 rijdt tussen Enschede en Nijverdal, en tussen Nijverdal West en Zwolle rijdt dan de 17900. Deze rijdt gewoon in het pad van de 7900, dus je bent dan sowieso een half uur extra kwijt (bus tussen Nijverdal en Nijverdal West kost meer tijd dan de trein erover zou doen). Je mag dat halve uur trouwens grotendeels uitzitten op Nijverdal, daar laten ze je wachten aangezien Nijverdal West in de middle of nowhere is. Met de bus ga je via Deventer dus dat schiet ook niet op (1.06 tegen 57 minuten)
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_71916217
quote:
Op zaterdag 15 augustus 2009 22:58 schreef dennistd het volgende:

[..]

De 7900 rijdt tussen Enschede en Nijverdal, en tussen Nijverdal West en Zwolle rijdt dan de 17900. Deze rijdt gewoon in het pad van de 7900, dus je bent dan sowieso een half uur extra kwijt (bus tussen Nijverdal en Nijverdal West kost meer tijd dan de trein erover zou doen). Je mag dat halve uur trouwens grotendeels uitzitten op Nijverdal, daar laten ze je wachten aangezien Nijverdal West in de middle of nowhere is. Met de bus ga je via Deventer dus dat schiet ook niet op (1.06 tegen 57 minuten)
Ben ik dus blij datk niet verder moet dan Nijverdal.
Alleen is dat enkele spoor waardeloosch.
pi_71918630
Maar gaat Nijverdal West dan komende december al open?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Sport zondag 16 augustus 2009 @ 13:15:27 #79
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_71919337
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_71919815
quote:
Op zondag 16 augustus 2009 12:56 schreef Dr_Flash het volgende:
Maar gaat Nijverdal West dan komende december al open?
Ik weet niet hoelang het duurt om een nieuw (tijdelijk) station te maken, anders mogen ze wel opschieten.
pi_71919970
quote:
Op zondag 16 augustus 2009 13:15 schreef dennistd het volgende:
Volgens mij wel ja: http://www.hellendoorn.nl(...)w35/spec/tmpstation/
Dat in de header daar is een impressie van het nieuwe materieel daar?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Sport zondag 16 augustus 2009 @ 13:38:46 #82
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_71920149
quote:
Op zondag 16 augustus 2009 13:28 schreef Crientj het volgende:

[..]

Ik weet niet hoelang het duurt om een nieuw (tijdelijk) station te maken, anders mogen ze wel opschieten.
Als het net zo'n constructie als Almelo de Riet was wordt kan het met twee dagen klaar zijn lijkt me. Maar er zal wel een sein geplaatst moeten worden aan de Raaltense kant voor het keren van de rijrichting.
quote:
Op zondag 16 augustus 2009 13:32 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Dat in de header daar is een impressie van het nieuwe materieel daar?
Mochten ze willen . Er is daar echt 0,0 ruimte voor andere treinen naast de stopper, heb er al wel eens naar gekeken.

Ze zijn trouwens wel zo verstandig om de tunnel meteen dubbelsporig aan te leggen.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_71923049
quote:
Pakistan-Turkey rail trial starts

Pakistan has begun its first international freight train service from Islamabad to Istanbul. The 6,500km (4,040 mile) trial service via the Iranian capital, Tehran, is a pilot project of the regional Economic Co-operation Organisation. Officials expect it to boost Pakistan's trade with Turkey and Iran - currently estimated at $1bn - by as much as 50%. There are also hopes the route will eventually provide a link to Europe and Central Asia, and carry passengers.
Bron en meer

Interessante ontwikkelingen
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_71923320
quote:
In 2005 bestelde NS bij Bombardier en Siemens 35 nieuwe Sprinter Lighttrains (SLT), met een optie voor nog eens vijf bestellingen van telkens 32 treinstellen. Al in 2007 zijn de eerste twee treinstellen afgeleverd. De rest van de serie wordt tussen september 2008 en medio 2009 afgeleverd als Sprinters. Als ze goed bevallen, zullen ze binnen enkele jaren Mat '64 volledig vervangen.

In een onderzoeksrapport van de Inspectie Verkeer en Waterstaat uit 2008 bleek dat Mat '64 een verhoogde kans hebben om te ontsporen bij aanrijdingen. IVW wil daarom duidelijkheid van NS over de termijn waarop al het Mat '64 buitendienst zal worden gesteld.
Nou leuk. Beetje achterhaald lijkt me. Hoe staat het nou met de uitstroom van Plan T? Want daar breek ik de laatste dagen toch weer geregeld m'n nek over.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_71923489
Sowieso, lol, het ijzersterke materieel doet al meer dan 40 jaar uitstekende dienst op het Nederlandse spoor. Laat het Mat ´64 toch met rust zeg, er is niets mis mee.
pi_71923539
Nou, ik meen al ongeveer anderhalf jaar te horen dat "het bijna afgelopen is". Strikt genomen horen we dat al sinds SM90 er kwam natuurlijk Maar goed, misschien rijdt het over 5-10 jaar nog steeds vrolijk rond. Maar het kan ook ineens zomaar afgelopen zijn.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_71923618
Kom even helpen mensen. Nog twee stations die onbekend zijn.


Welk station is dit?

en


Welk station is dit?

GogoGoGOOGgoGo
pi_71923697
Kunnen we niet wat met dat 12.9 bordje op die eerste?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_71923883
Die eerste is Zoetermeer Oost.
pi_71923984
Nu dat blauwe blok nog.
pi_71924034
quote:
Op zondag 16 augustus 2009 15:25 schreef Socios het volgende:
Nu dat blauwe blok nog.
Ja kut. Je ziet niet hoe de perrons liggen. Alleen maar dat het aan een electische lijn ligt. Moet maar van iemand komen die daar in- of uitstapt
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_71924192
Echt he, lastige. Ik ga het nog even bestuderen.
pi_71924537
quote:
Op zondag 16 augustus 2009 15:34 schreef Socios het volgende:
Echt he, lastige. Ik ga het nog even bestuderen.
Ik zet een pint op Helmond Brouwhuis
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_71924551
'k heb er helaas geen foto van. Maar dat stootjuk dat bij Houten-Castellum stond ligt nu ergens in 't zand. Alsof het een achteloos weggewopren frisdrankblikje is.
pi_71924561
quote:
Op zondag 16 augustus 2009 15:50 schreef Fixers het volgende:
'k heb er helaas geen foto van. Maar dat stootjuk dat bij Houten-Castellum stond ligt nu ergens in 't zand. Alsof het een achteloos weggewopren frisdrankblikje is.
Dat bordje staat al 8 maanden terzijde gesteld in een hoekje
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zondag 16 augustus 2009 @ 15:52:34 #96
138687 Hr-Flip
flipperderflap
pi_71924639
Gamma
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_71924786
Helmond Brouwhuis.

Heb vijftien jaar geleden ofzo een keer een RailHobby gekregen, en me er lange tijd over verbaasd dat ze een paginagroot artikel schreven over een 1:87 nabouw van dit station.

Edit: Kut, te laat.
  Redactie Sport zondag 16 augustus 2009 @ 17:12:47 #99
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_71926356
quote:
Op zondag 16 augustus 2009 15:01 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Nou leuk. Beetje achterhaald lijkt me. Hoe staat het nou met de uitstroom van Plan T? Want daar breek ik de laatste dagen toch weer geregeld m'n nek over.
Toevallig net een verhaaltje over gemaakt aan de hand van somda-informatie (tja, wat je er ook van vindt, veel informatie staat er altijd wel): http://trein.dennistd.nl/?page=nieuws&id=254
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')