Nouja, tot Nordhorn is het planquote:Op vrijdag 14 augustus 2009 12:56 schreef Peterselieman het volgende:
Een treinverbinding tussen Coevorden en Hengelo via Bad Bentheim zou tof zijn
ja precies, het spoor ligt er al. Paar jaar geleden is er bij een gelegenheid nogeens met een LINTje overheen gereden ook, kan gewoonquote:Op vrijdag 14 augustus 2009 13:30 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Ik weet het, maar trek m dan gelijk door
Zelf heb ik afgelopen weekend ongeveer zo'n zelfde tocht gemaakt, maar dan met nog wat meer aanpassingen:quote:
een paar maanden terug zelfs nog een talent, een of andere rondrit van duitse spoorwegliefhebbersquote:Op vrijdag 14 augustus 2009 13:34 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
ja precies, het spoor ligt er al. Paar jaar geleden is er bij een gelegenheid nogeens met een LINTje overheen gereden ook, kan gewoon
Ik wilde de oude route Leeuwarden-Amsterdam volgen, dus de DD-AR komt dan aardig overeen met derdeklas reizenquote:Op vrijdag 14 augustus 2009 13:54 schreef knars het volgende:
Waarom jezelf zo kwellen met Enkhuizen - Rotterdam? 2 uur lang onafgebroken in DD-AR is toch onverantwoord voor het menselijk lichaam? Mooie route, creatief ook die oversteek met de boot
quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 14:40 schreef ikbenik het volgende:
[..]
Ik wilde de oude route Leeuwarden-Amsterdam volgen, dus de DD-AR komt dan aardig overeen met derdeklas reizen
quote:Achteraf gezien had ik ook nog mogelijk op Sloterdijk kunnen overstappen, misschien nog een hoekje maken via Leiden-Alphen-Gouda. Dat was ook nog wel te doen geweest
Heb ik wel eens vaker gezien hoorquote:Op vrijdag 14 augustus 2009 17:04 schreef James1988 het volgende:
De CNL die zojuist vanaf Amsterdam is vertrokken wordt getrokken door een loc van Railion, BR 189 001. Grappig, want afaik heeft CNL zelf locs.
Die twee zwarte 189'ers van CNL zijn door de leasemaatschappij (MRCE) aan een ander verhuurd.quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 17:04 schreef James1988 het volgende:
De CNL die zojuist vanaf Amsterdam is vertrokken wordt getrokken door een loc van Railion, BR 189 001. Grappig, want afaik heeft CNL zelf locs.
Gehuurd van Angel Trains?quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 17:04 schreef James1988 het volgende:
De CNL die zojuist vanaf Amsterdam is vertrokken wordt getrokken door een loc van Railion, BR 189 001. Grappig, want afaik heeft CNL zelf locs.
Gisteravond zag ik wel weer een CNL met een zwarte loc ervoor. De Raillion 1615....quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 17:04 schreef James1988 het volgende:
De CNL die zojuist vanaf Amsterdam is vertrokken wordt getrokken door een loc van Railion, BR 189 001. Grappig, want afaik heeft CNL zelf locs.
Gisteravond, geel t-shirt, grijze auto en keukentrapje?quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 18:34 schreef Ireyon het volgende:
Tvp met een toevalstreffertje;
[ afbeelding ]
De hogesnelheidstrein Fyra zal naar verwachting pas volgend jaar gaan rijden..quote:Op zaterdag 15 augustus 2009 13:17 schreef MarkoAlmelo het volgende:
Ik ben ook uitgekozen om mee te gaan over de HSL zuid, maar word die "test-rit" met de nieuwe Fyra geren of gewoon met een traxx loc?
Eh.. niet echtquote:Op zaterdag 15 augustus 2009 12:29 schreef Fixers het volgende:
[..]
Gisteravond, geel t-shirt, grijze auto en keukentrapje?
De 7900 rijdt tussen Enschede en Nijverdal, en tussen Nijverdal West en Zwolle rijdt dan de 17900. Deze rijdt gewoon in het pad van de 7900, dus je bent dan sowieso een half uur extra kwijt (bus tussen Nijverdal en Nijverdal West kost meer tijd dan de trein erover zou doen). Je mag dat halve uur trouwens grotendeels uitzitten op Nijverdal, daar laten ze je wachten aangezien Nijverdal West in de middle of nowhere is. Met de bus ga je via Deventer dus dat schiet ook niet op (1.06 tegen 57 minuten)quote:Op zaterdag 15 augustus 2009 20:44 schreef ghizzer het volgende:
Beste mensen, vandaag las ik dat vanaf december 2009 ze in Nijverdal beginnen met het aanleggen van de tunnelbak en dat de 7900 hierom zal verdwijnen.
Nu vroeg ik mij af.. Hoe kun je vanaf die datum het snelste van bv. Raalte naar Almelo komen. Rijden er dan bussen vanaf Nijverdal West naar Nijverdal/Wierden? En hoelang gaat de aanleg duren?
Ben ik dus blij datk niet verder moet dan Nijverdal.quote:Op zaterdag 15 augustus 2009 22:58 schreef dennistd het volgende:
[..]
De 7900 rijdt tussen Enschede en Nijverdal, en tussen Nijverdal West en Zwolle rijdt dan de 17900. Deze rijdt gewoon in het pad van de 7900, dus je bent dan sowieso een half uur extra kwijt (bus tussen Nijverdal en Nijverdal West kost meer tijd dan de trein erover zou doen). Je mag dat halve uur trouwens grotendeels uitzitten op Nijverdal, daar laten ze je wachten aangezien Nijverdal West in de middle of nowhere is. Met de bus ga je via Deventer dus dat schiet ook niet op (1.06 tegen 57 minuten)
Ik weet niet hoelang het duurt om een nieuw (tijdelijk) station te maken, anders mogen ze wel opschieten.quote:Op zondag 16 augustus 2009 12:56 schreef Dr_Flash het volgende:
Maar gaat Nijverdal West dan komende december al open?
Dat in de header daar is een impressie van het nieuwe materieel daar?quote:Op zondag 16 augustus 2009 13:15 schreef dennistd het volgende:
Volgens mij wel ja: http://www.hellendoorn.nl(...)w35/spec/tmpstation/
Als het net zo'n constructie als Almelo de Riet was wordt kan het met twee dagen klaar zijn lijkt me. Maar er zal wel een sein geplaatst moeten worden aan de Raaltense kant voor het keren van de rijrichting.quote:Op zondag 16 augustus 2009 13:28 schreef Crientj het volgende:
[..]
Ik weet niet hoelang het duurt om een nieuw (tijdelijk) station te maken, anders mogen ze wel opschieten.
Mochten ze willenquote:Op zondag 16 augustus 2009 13:32 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat in de header daar is een impressie van het nieuwe materieel daar?![]()
Bron en meerquote:Pakistan-Turkey rail trial starts
Pakistan has begun its first international freight train service from Islamabad to Istanbul. The 6,500km (4,040 mile) trial service via the Iranian capital, Tehran, is a pilot project of the regional Economic Co-operation Organisation. Officials expect it to boost Pakistan's trade with Turkey and Iran - currently estimated at $1bn - by as much as 50%. There are also hopes the route will eventually provide a link to Europe and Central Asia, and carry passengers.
Nou leuk. Beetje achterhaald lijkt me. Hoe staat het nou met de uitstroom van Plan T? Want daar breek ik de laatste dagen toch weer geregeld m'n nek over.quote:In 2005 bestelde NS bij Bombardier en Siemens 35 nieuwe Sprinter Lighttrains (SLT), met een optie voor nog eens vijf bestellingen van telkens 32 treinstellen. Al in 2007 zijn de eerste twee treinstellen afgeleverd. De rest van de serie wordt tussen september 2008 en medio 2009 afgeleverd als Sprinters. Als ze goed bevallen, zullen ze binnen enkele jaren Mat '64 volledig vervangen.
In een onderzoeksrapport van de Inspectie Verkeer en Waterstaat uit 2008 bleek dat Mat '64 een verhoogde kans hebben om te ontsporen bij aanrijdingen. IVW wil daarom duidelijkheid van NS over de termijn waarop al het Mat '64 buitendienst zal worden gesteld.
Ja kut. Je ziet niet hoe de perrons liggen. Alleen maar dat het aan een electische lijn ligt. Moet maar van iemand komen die daar in- of uitstaptquote:
Ik zet een pint op Helmond Brouwhuisquote:Op zondag 16 augustus 2009 15:34 schreef Socios het volgende:
Echt he, lastige.Ik ga het nog even bestuderen.
Dat bordje staat al 8 maanden terzijde gesteld in een hoekjequote:Op zondag 16 augustus 2009 15:50 schreef Fixers het volgende:
'k heb er helaas geen foto van. Maar dat stootjuk dat bij Houten-Castellum stond ligt nu ergens in 't zand. Alsof het een achteloos weggewopren frisdrankblikje is.
Toevallig net een verhaaltje over gemaakt aan de hand van somda-informatie (tja, wat je er ook van vindt, veel informatie staat er altijd wel): http://trein.dennistd.nl/?page=nieuws&id=254quote:Op zondag 16 augustus 2009 15:01 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nou leuk. Beetje achterhaald lijkt me. Hoe staat het nou met de uitstroom van Plan T? Want daar breek ik de laatste dagen toch weer geregeld m'n nek over.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |